Goedemiddag,
Het is weer tijd om te verlengen, en ik zal kort even uitleggen waarom ik daar hier voor kom...
Ik heb vrijwel altijd een Nokia gehad, op wat slippertjes na...
Nokia N82 naar een Nokia N97 naar een Nokia N8 (alle toestellen doen het nog)
Nu sta ik op het punt, om voor een Nokia Lumia 800 te gaan of een Samsung Galaxy S2.
Ik vraag mij af, of er mensen zijn hier die een Nokia N8 hebben of hebben gehad, en wat het verschil voor hun is in het dagelijks gebruik in vergelijking met de Nokia Lumia en welke van de twee jullie prefereren (los van persoonlijke voorkeur).
Belangrijk aan een smartphone zijn voor mij de navigatie, dit is een must voor mijn werk; de foto camera, ik heb met de N8 (geen appels met peren vergelijken I know) alle foto's en video's geschoten van mijn vakantie in Italië en destijds met de N82 alle foto's en videos van Chersonissos (ja ook ik ben daar geweest nog voordat het een aso paradijs werd).
Belkwaliteit, mogelijkheid tot handsfree en smsen.
Heeft de Nokia Lumia ook t9 vraag ik me af? Ik zie het nergens terugkomen.
Over de batterijduur heb ik alles al gelezen, zijn er mensen die het toestel minimaal een maand in bezit hebben en met zekerheid kunnen zeggen dat deze van 8u in de ochtend het volhoud tot 21u in de avond, met een gemiddeld verbruik (half uurtje internetten, whatsappen op gsm netwerk<< dit hielp de batterijduur van de N8 ONTZETTEND!, foto'tje hier en daar en 20 minuten bellen)
Zijn er ook mensen, die beide telefoons hebben? Ik probeer de pro en cons van de 2 toestellen tegen elkaar op te wegen, ook al weet ik dat dit amper mogelijk is, gezien het feit dat ik als leek denk dat de samsung galaxy 2 meer onderhuids heeft dan de Lumia..
Ik vraag me alleen af in welk opzicht je dit merkt.
Ik ben heel erg geneigd om weer voor de Nokia te gaan, en ik hoop dat er hier mensen kunnen zijn die me net dat beetje extra kunnen vertellen dan alle filmpjes en reviews die ik hier en elders gezien en gelezen heb...
Ik weet dat tweakers eerlijk zijn en geen fanboys, that's why I'm here ;-)
Dank alvast.
PS: Zijn er nog andere fantastische toestellen waar ik beter op kan wachten?
(off topic)Ik ga nu verlengen, vanwege het feit dat Hi zijn abonnementen gaat aanpassen... aangezien mijn beleving is dat dit voor iedereen ongunstig gaat zijn, maar dit even ter zijde.
[
Voor 5% gewijzigd door
Angermanagement op 21-02-2012 16:54
]