Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:13

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik vind dat je daar Nokia ook niet te hard op kan aanvallen, het is nog geen jaar geleden dat ze besloten op Windows phone over zouden stappen en kijk eens hoe ver ze nu zijn. Er wordt daar volgens mij hard gewerkt en zowel op gebied vd camera als navigatie zit er volgens mij echt nog wel iets in de pijplijn. De camera iig al via de aankomende firmware update.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel interesant toestel die Lumia 800. Ik vroeg me alleen af hoe het zit met de gps ontvangst. Die is bij mijn iphone 3g niet echt geweldig. En bij somige samsung modellen schijnt het niet veel beter te zijn. Is dat bij de Lumia 800 wel voorelkaar? En wat is er mis met de navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:00:
Wel interesant toestel die Lumia 800. Ik vroeg me alleen af hoe het zit met de gps ontvangst. Die is bij mijn iphone 3g niet echt geweldig. En bij somige samsung modellen schijnt het niet veel beter te zijn. Is dat bij de Lumia 800 wel voorelkaar? En wat is er mis met de navigatie?
Ik heb nooit problemen met de gps ontvangst naar mijn weten. GPS is natuurlijk erg precies wat wel te merken is als ik aan het hardlopen ben. De snelheid varieerd namelijk telkens mooi met een paar km/uur (schommelen tussen 3 en 8 als je 5km/h loopt).

En er is niets echt mis met de navigatie, maar een offline modus en wat meer features zoals in de sumbian versie zou mooi zijn.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik vind dat de 800 echt heel snel een fix heeft, duurt bij mij meestal 2-3 seconden ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Juist op navigatie blinkt de Lumia uit. Hij ondersteunt AS-GPS, wat voor een nog weer iets snellere fix zorgt dan bij A-GPS. Bovendien is ook nu al offline navigatie erg goed mogelijk met Nokia Rijden. Je hebt nog wel internet nodig om locaties te zoeken maar de maps zijn al op je telefoon wat enorm veel dataverbruik scheelt t.o.v. navigeren met bijv. Google. Het programma staat nog in de kinderschoenen, maar vergelijk je dit met een iPhone waar je zelf een volledig navigatiepakket moet gaan kopen dan is het zeker geen slechte deal.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:15
Volgens mij is er geen enkel toestel wat zo snel fix heeft als de Lumia. Zelfs binnenshuis! Komt inderdaad door het AS-GPS wat er op zit.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

ben zelf erg tevreden over de navigatie en de gpsfix gaat echt binnen een seconde, zelfs binnenshuis duurt het niet veel langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vergeleken met mijn navigon is de lumia echt vele malen sneller, zowel binnen in huis als in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:59
kan iemand mij vertellen hoe ik een screenshot kan maken op de lumia 800?

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

looyenss schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 22:01:
kan iemand mij vertellen hoe ik een screenshot kan maken op de lumia 800?
Niet? Geen idee eigenlijk, vast een of andere WP7 feature waar je misschien wel iets op kan vinden in het WP7 topic.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan alleen met een unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Als ik een app op marketplace aanklik zie ik slechts 2 seconden de download c.q. koop button, daarna is die verdwenen.
Iemand een oplossing voor dit rare probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gebeurd mensen. In minder dan 3 maanden is mijn Nokia dood... Wil niet meer opstarten en niet meer laden. Dit probleem heb ik eerder gehad. Door verschillende laadmethodes te gebruiken en/of hard reset was het meestal op te lossen. Helaas dit keer niet meer. Wat ik ook probeer, welke knoppencombinatie ik ook gebruik, hoe lang ik het ook probeer op te laden of leeg laat lopen. Na bijna een week proberen te reanimeren, niets bleek meer te werken... Erg teleurgesteld in Nokia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:54:
Het is gebeurd mensen. In minder dan 3 maanden is mijn Nokia dood... Wil niet meer opstarten en niet meer laden. Dit probleem heb ik eerder gehad. Door verschillende laadmethodes te gebruiken en/of hard reset was het meestal op te lossen. Helaas dit keer niet meer. Wat ik ook probeer, welke knoppencombinatie ik ook gebruik, hoe lang ik het ook probeer op te laden of leeg laat lopen. Na bijna een week proberen te reanimeren, niets bleek meer te werken... Erg teleurgesteld in Nokia...
Join the club: Nokia Lumia 800 batterij problemen topic

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:19

Snippertje

Light up your life

Als je een hard reset doet bij het toestel. En je zet een reservekopie terug, zijn al je instellingen dan exact hetzelfde?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snippertje schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:11:
Als je een hard reset doet bij het toestel. En je zet een reservekopie terug, zijn al je instellingen dan exact hetzelfde?
Ik overweeg ook een harde reset, maar hoe zet ik een reservekopie terug en moet ik dan in de contacten hub alle contacten opnieuw gaan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:15:
[...]

Ik overweeg ook een harde reset, maar hoe zet ik een reservekopie terug en moet ik dan in de contacten hub alle contacten opnieuw gaan koppelen?
Reservekopie gaat via Zune.
Ik moest wel mijn contacten opnieuw koppelen, maar dat komt waarschijnlijk omdat de namen in mijn google contacten lijst nou niet bepaald overeen komen met de facebook namen. Andere hadden daar minder problemen mee las ik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 16:06
hjs schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:37:
[...]

Reservekopie gaat via Zune.
Ik moest wel mijn contacten opnieuw koppelen, maar dat komt waarschijnlijk omdat de namen in mijn google contacten lijst nou niet bepaald overeen komen met de facebook namen. Andere hadden daar minder problemen mee las ik hier.
zune wordt alleen gebruikt om een backup te maken tijdens het updaten van de software. Je kunt dus niet 'even' een backup terugzetten na een hardreset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dat kan wel, ware het niet dat dat dan een back-up is van voor je laatste update. Dus of je daar nu zo blij van wordt...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:51
Is de app Reinstaller niet een uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jannibal23 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:15:
Is de app Reinstaller niet een uitkomst?
Ik heb net de harde reset gedaan, dan is de Reinstaller zeker erg handig. Ik moet wel al mijn contacten opnieuw gaan koppelen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
En ik maar denken dat ik met deze mooie Phone veel kan doen, valt dat even tegen!
Ik heb mijn "oude" Nokia N8 onder handbereik.
Wellicht dat de nieuwe Versie van Windows Phone me blij gaat maken!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Goedemiddag,

Het is weer tijd om te verlengen, en ik zal kort even uitleggen waarom ik daar hier voor kom...

Ik heb vrijwel altijd een Nokia gehad, op wat slippertjes na...

Nokia N82 naar een Nokia N97 naar een Nokia N8 (alle toestellen doen het nog)

Nu sta ik op het punt, om voor een Nokia Lumia 800 te gaan of een Samsung Galaxy S2.

Ik vraag mij af, of er mensen zijn hier die een Nokia N8 hebben of hebben gehad, en wat het verschil voor hun is in het dagelijks gebruik in vergelijking met de Nokia Lumia en welke van de twee jullie prefereren (los van persoonlijke voorkeur).

Belangrijk aan een smartphone zijn voor mij de navigatie, dit is een must voor mijn werk; de foto camera, ik heb met de N8 (geen appels met peren vergelijken I know) alle foto's en video's geschoten van mijn vakantie in Italië en destijds met de N82 alle foto's en videos van Chersonissos (ja ook ik ben daar geweest nog voordat het een aso paradijs werd).

Belkwaliteit, mogelijkheid tot handsfree en smsen.

Heeft de Nokia Lumia ook t9 vraag ik me af? Ik zie het nergens terugkomen.

Over de batterijduur heb ik alles al gelezen, zijn er mensen die het toestel minimaal een maand in bezit hebben en met zekerheid kunnen zeggen dat deze van 8u in de ochtend het volhoud tot 21u in de avond, met een gemiddeld verbruik (half uurtje internetten, whatsappen op gsm netwerk<< dit hielp de batterijduur van de N8 ONTZETTEND!, foto'tje hier en daar en 20 minuten bellen)

Zijn er ook mensen, die beide telefoons hebben? Ik probeer de pro en cons van de 2 toestellen tegen elkaar op te wegen, ook al weet ik dat dit amper mogelijk is, gezien het feit dat ik als leek denk dat de samsung galaxy 2 meer onderhuids heeft dan de Lumia..

Ik vraag me alleen af in welk opzicht je dit merkt.

Ik ben heel erg geneigd om weer voor de Nokia te gaan, en ik hoop dat er hier mensen kunnen zijn die me net dat beetje extra kunnen vertellen dan alle filmpjes en reviews die ik hier en elders gezien en gelezen heb...

Ik weet dat tweakers eerlijk zijn en geen fanboys, that's why I'm here ;-)

Dank alvast.

PS: Zijn er nog andere fantastische toestellen waar ik beter op kan wachten?
(off topic)Ik ga nu verlengen, vanwege het feit dat Hi zijn abonnementen gaat aanpassen... aangezien mijn beleving is dat dit voor iedereen ongunstig gaat zijn, maar dit even ter zijde.

[ Voor 5% gewijzigd door Angermanagement op 21-02-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Angermanagement schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:43:

1
Belangrijk aan een smartphone zijn voor mij de navigatie, dit is een must voor mijn werk;

2
de foto camera, ik heb met de N8 (geen appels met peren vergelijken I know) alle foto's en video's geschoten van mijn vakantie in Italië en destijds met de N82 alle foto's en videos van Chersonissos (ja ook ik ben daar geweest nog voordat het een aso paradijs werd).

3
Over de batterijduur heb ik alles al gelezen, zijn er mensen die het toestel minimaal een maand in bezit hebben en met zekerheid kunnen zeggen dat deze van 8u in de ochtend het volhoud tot 21u in de avond, met een gemiddeld verbruik (half uurtje internetten, whatsappen op gsm netwerk<< dit hielp de batterijduur van de N8 ONTZETTEND!, foto'tje hier en daar en 20 minuten bellen)
1. de lumia blinkt uit in navigatie door AS-GPS (zeer snelle fix). Nokia Rijden is nog erg basic, maar het is een gratis programma en er zijn nog flinke updates te verwachten aldus Nokia...
2. bij de volgende firmware update wordt de camera kwaliteit aangepakt. Foto's zijn op zich prima vind ik zelf, kan prima een camera vervangen bij daglicht, maar zeker de donkere foto's hebben een wat groene waas.
3. als je 3g uit zet en een beetje op je apps let haal je een hele dag. Ik zit nu met licht gebruik (mail checken, beetje internetten) op 85%, WiFi aan 3g uit, hij is van de lader sinds gisteravond 23:00u.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:38
Ik heb hem nu ook, fijn toestel en bij gemiddeld gebruik doet hij meer dan 24 uur op een lading.
Helaas is de facebook chat buggy bij mij, meestal verliest hij na een uurtje de verbinding met de chat. Inkomende berichten arriveren pas na 5 tot 10 minuten als het screen gelocked is, grrr. Ook kan ik sommige profielen niet helemaal zien, foto's ontbreken soms. Als ik de fb app download en daarmee ga kijken, is alles weer zichtbaar. Jammer, de geintegreerde fb applicatie werkt op zich fijn, en is ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:45
Angermanagement schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:43:

PS: Zijn er nog andere fantastische toestellen waar ik beter op kan wachten?
(off topic)Ik ga nu verlengen, vanwege het feit dat Hi zijn abonnementen gaat aanpassen... aangezien mijn beleving is dat dit voor iedereen ongunstig gaat zijn, maar dit even ter zijde.
Ik denk dat je een beetje te veel van ons verwacht. Lees het hele topic eens door en bekijk reviews en gebruikerservaringen op andere sites. Ik heb zelf onder meer de Nokia N8, de Lumia 800, de Galaxy S en ook nog een iPhone 3GS. Ik zou je echt niet kunnen helpen kiezen, aangezien ik het zelf niet weet. Android heb ik achter me gelaten, ik vind het OS te rommelig en ik heb er te weinig controle over. Bovendien laat Samsung zijn klanten al snel in de steek (geen updates meer). Ik wissel op dit moment tussen de N8 en de Lumia 800. Ik vind ze beide geweldig, maar ze zijn ook beide heel verschillend. Ik wilde dat ik kon kiezen, maar het lukt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
Hoe ervaar je de snelheid van de N8 ten opzichte van de Lumia 800 dan?
Hoe is het toetsenbord vergeleken met de N8, kan je daar iets over vertellen?
De querty op de N8 vind ik te klein en te lastig, en ik vraag me af of dat op de lumia beter is, tevens wil ik graag nog even weten of de Lumia T9 heeft.

Ik lees dat je de S2 ook hebt, in je dagelijkse doen en laten, welke gebruik je dan het meest?

@Poststamp, is dat de geintegreerde app?

@DeNachtwacht, Dankje, heb je ervaring met bijv andere navigatie software op een android telefoon? Ik vind Nokia Drive/Kaarten echt geweldig, alleen ik vraag me af of dit in deze tijd nog steeds de dealbreaker kan zijn, tov andere telefoons en hun navigatie (lees android)

@Jullie allen, wat heeft je tot nu toe het meest geirriteerd aan het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Angermanagement schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:32:
...

Gemis van bepaalde apps: app van ABN Amro die op Android echt fantastisch was, maar helaas ontbreekt voor WP en een goeie OV app.

Maar ben vooral tevreden en vind het leuk om iets totaal anders te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Nu online
Same here, enige wat me irriteert ligt niet aan de telefoon zelf: de relatief kleine hoeveelheid apps, en dan inderdaad voornamenlijk een bank en OV app (hoewel Nokia al heeft laten weten dat ze aan een OV app bezig zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 15:24
[b][message=37718684,noline]Angermanagement schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:32@Jullie allen, wat heeft je tot nu toe het meest geirriteerd aan het toestel?
Zeer beperkte instelmogelijkheden ivgl. met Symbian (gebrek aan aparte volumes/profielen stoort nog steeds dagelijks), camera laat te wensen over (nu ja, die van m'n 5800 was nog droeviger) als ik vergelijk met een S2 of N8, Nokia Drive/Maps wat enorm achterloopt ivgl. met Symbian (en Nokia z'n lakse houding in dit alles), nog steedssssss geen thethering... niet doen

[ Voor 14% gewijzigd door PaT op 23-02-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Nu online
Nokia diagnostics app heeft een invloed op de werking van het toestel? Interesting.

Misschien ook maar ff eraf gooien dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Angermanagement schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:32:
@DeNachtwacht, Dankje, heb je ervaring met bijv andere navigatie software op een android telefoon? Ik vind Nokia Drive/Kaarten echt geweldig, alleen ik vraag me af of dit in deze tijd nog steeds de dealbreaker kan zijn, tov andere telefoons en hun navigatie (lees android)

Ik heb geen andere navigatie ervaring anders dan TomTom, en ik vind het nu al prima werken. Nadeel is dat het zoeken nog online gebeurt, waar even overheen kan gaan via 2G. Ik hoop vooral dat de aankomende update offline beschikbaarheid mogelijk maakt.

Mijn irritatie zit hem in het te beperkt beschikbaar zijn van apps. Je ziet nu eigenlijk constant bedrijven (banken, ov, winkels, prijsvergelijkers etc) die leuke apps maken voor iOS en Android, Windows Phone ontbreekt altijd. De basics (whatsapp, wordfeud, nu.nl, buienradar) is er al maar er zijn nog slagen te maken. Hoewel natuurlijk daar meteen de kanttekening bij moet dat deze laatste 4 apps ook echt van het afgelopen half jaar zijn dus als het in dit tempo doorgaat komt het echt wel goed. Ik vind het gebruiksgemak van WP tov Android dit meer dan goed maken. Heel kort door de bocht vind ik iPhones te duur, Android goed geprijsd maar een rommelig OS, Windows Phone combineert het best van beide. Nu alleen nog wachten tot de rest van de wereld dat ziet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 21-02-2012 22:59 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
Weet iemand of de Nokia Lumia 800 goed werkt (paired) icm met de ingebouwde bluetooth van een Peugeot 207 uit 2008?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

DeNachtwacht schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:26:
De basics (whatsapp, wordfeud, nu.nl, buienradar) is er al maar er zijn nog slagen te maken. Hoewel natuurlijk daar meteen de kanttekening bij moet dat deze laatste 4 apps ook echt van het afgelopen half jaar zijn dus als het in dit tempo doorgaat komt het echt wel goed.
Ik moet je een beetje teleurstellen. nu.nl is er sinds 31-3-2011 en buienradar is er vanaf 16-10-2010. Dus niet echt van het laatste half jaar. De wp7 wereld is helaas nog te klein voor veel bedrijven om er een app voor uit te brengen. Ik hoop dat er snel verandering in komt.

In Europa lijkt wp7 qua groei 'redelijk' te gaan, in Amerika bijna helemaal geen groei, eerder een daling, als ik de cijfers mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Cruzer schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:09:
Weet iemand of de Nokia Lumia 800 goed werkt (paired) icm met de ingebouwde bluetooth van een Peugeot 207 uit 2008?
Ervanuitgaande dat er weinig tot niks is veranderd aan de bluetooth unit dan zou het gewoon moeten werken. getest in een 2010/2011 model. (2010-.. model is de gefacelifte versie, kan zijn dat ze ook de BT unit veranderd hebben al is het interieur nagenoeg ongewijzigd. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:38
@ Angermanagement,
De geintegreerde app voldoet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Beanie schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 01:37:
[...]

Ervanuitgaande dat er weinig tot niks is veranderd aan de bluetooth unit dan zou het gewoon moeten werken. getest in een 2010/2011 model. (2010-.. model is de gefacelifte versie, kan zijn dat ze ook de BT unit veranderd hebben al is het interieur nagenoeg ongewijzigd. )
2010-2011 is idd de Ingebouwde carkit gewijzigd... dus ik ben bnwd of de Lumia dan werkt in de 2008 versie.

Mijn huidige nokia C5 werkt perfect! Ik begreep dat de Lumia aantal BT profielen mist....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik mag over 3 weken een nwe gsm kiezen, momenteel heb ik een Nokia C5.

Ik vroeg mij paar dingen af aan de ervaren gebruikers van de Lumia 800. Ik heb uiteraard dit forum goed bijgehouden maar..

Vinden jullie het geen gemis dat:

- je geen files kunt doorsturen via Bluetooth?

- En dat je de Lumia niet als mass storage kunt gebruiken

- en ook niet als modem?

Daarnaast begreep ik dat je niet offline een route kan uitstippelen via Nokia Drive. Een internet verbinding is verplicht? Maar er zou een update komen waardoor het wel kan..??

Het gaat mij denk ik meer om het principe, je betaalt toch ca €400 en zulke basis dingen verwacht je gewoon op zo'n toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Cruzer schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:47:

1- je geen files kunt doorsturen via Bluetooth?

2- En dat je de Lumia niet als mass storage kunt gebruiken

3- en ook niet als modem?
1: Nee, maar ik maak daar dan ook nauwelijks gebruik van. De meeste bestanden wissel je toch uit via mail, dropbox e.d.
2: Dat is het enige wat ik graag zou hebben. Dan kan ik tijdens een zomervakantie mijn telefoon als backup voor mijn foto's gebruiken ipv mijn laptop mee te moeten nemen.
3: Ik kom van een 5800 af waar ik daar best veel gebruik van maakte, maar bij de Lumia is het meeste zo snel en goed geintegreerd dat ik er helemaal nog geen behoefte aan heb gehad.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:00

Ik vroeg mij paar dingen af aan de ervaren gebruikers van de Lumia 800. Ik heb uiteraard dit forum goed bijgehouden maar..

- en ook niet als modem?

Daarnaast begreep ik dat je niet offline een route kan uitstippelen via Nokia Drive. Een internet verbinding is verplicht? Maar er zou een update komen waardoor het wel kan..??

Het gaat mij denk ik meer om het principe, je betaalt toch ca €400 en zulke basis dingen verwacht je gewoon op zo'n toestel.
Bluetooth heb ik al jaren niet meer gebruikt.. simpelweg omdat je met WiFi en 3G (kortom: goed internet/netwerk) veel beter uit de voeten kunt dan met bluetooth.. dat is zó traag en anno 2000

Voor mass storage val ik op Dropbox/Skydrive.. maar in de praktijk blijk ik dat ook al niet nodig te hebben. Mocht ik toch heel wat GB's willen meenemen, gebruik ik mijn NAS aangesloten op glasvezel..

Tethering is met die nieuwe abonnementsvormen en lage snelheid sowieso al niet interessant, of je moet wel héél gelegen zitten om een internet-verbinding..

Maargoed.. dit is puur vanuit mijn persoonlijke oogpunt over gebruik van een smartfoon, waarbij 400 euro toch echt waar voor je geld is.. alleen nét niet die specifieke dingen die jij opnoemt als basis functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

Eagle Creek

Breathing security

Hey guys!

Zojuist iets vreemds meegemaakt. Gisteravond had ik 65% lading, en vanochtend nog maar 10%. Wat blijkt: er is iets "aan" blijven staan. Eveneens viel mij op dat ik een nieuwe mail had gekregen. Toen ik de mailapp opende, stond er dat er "3 uur geleden" was gesynchroniceerd. Dat moet dus vannacht zijn geweest. Dit is vreemd, omdat alle e-mailapplicaties op handmatig synchen staan ingesteld.

Ik heb al eerder het idee gehad dat er werd gesynchd, maar kon hier geen 'bewijs' voor vinden. Ik kan bv ook nergens instellingen van facebooksynching vinden (ik kan hem alleen handmatig uitvoeren bij de people app), terwijl deze ook syncht.

Weet iemand wat of dit kan zijn, en of dit te veranderen is? Als ik zeg handmatig, wil ik handmatig :+ .

[[Let op: dit is dus geen batterijprobleem, maar een vraag over het automatisch synchroniceren dat zich niet aan de instelling houdt]]

[ Voor 8% gewijzigd door Eagle Creek op 22-02-2012 10:30 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat automatisch syncen mag niet zoveel stroom verbruiken. Ik heb het ook aan staan en het kost me hooguit 10% accu tijdens de nacht. Maakt niet uit of ik drie of dertien mailtjes binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42

Bedenk zelf eens hoe lang het geleden is dat je dat gedaan hebt.. Voor mij was dat zeker enkele jaren! Nog in het "ringtone-tijdperk". Toen wilde ik nog wel eens wat bluetoothen.
Maar tegenwoordig? Foto's deel ik op Facebook of persoonlijk via Whatsapp. Documenten mail ik. En dat gaat uitstekend met WP7.
Muziek deel ik niet, dat kan iedereen zelf aanschaffen of downloaden.
Voor mij is bluetooth-filesharing dus absoluut geen gemis.
- en ook niet als modem?
Eerlijk is eerlijk, dit heb ik al een aantal keer gemist. Heb een paar keer een vergadering gehad van een vereniging in een gebouw waar geen wifi was; als ik in het verleden dan even snel internet nodig had kon ik tetheren met mijn Android-toestel.. dat gaat nu dus niet meer.
Ook hier geld: bedenk voor jezelf of je dit vaak gebruikt, en dus of je het kan missen.
Exact.
Het is maar wat je "basisdingen" vindt. 99,9% van de 'gewone' gebruikers zal geen tethering gebruiken. En bluetooth-filetransfer is volgens mij ook weer een heel eind "uitgeburgerd".

Maar als je inderdaad echt heel erg feature-minded bent en op dat gebied alle "waar voor je geld" wil, dan kun je beter Android kiezen.
Daar tegenover staat dat Windows Phone een veel geliktere, soepelere interface biedt, goede look&feel, etcetera. Het is een persoonlijke afweging wat je belangrijker vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Thanks voor jullie reacties.

Het is eigenlijk ook wel wat ik dacht, veel functies gebruik ik al maanden niet of nu via een andere manier idd. Whatsapp etc. Maar het gaat mij denk ik ook meer om het principe je betaalt best wat geld voor een Lumia en op mijn C5 zit er er wel op.

Ik heb al jaren een Nokia gehad dus kans is ook wel dat ik de Lumia 800 zal gaan aanschaffen.

Weet nog niet welke kleur, wit of zwart. Ik wacht nog even welke toestellen er volgende week uitkomen van Nokia. weet niet of die Nokia Lumia 610 interessant is.

Krijgt de Lumia 800 in de toekomst ook de windows 8 update? Ik begreep dat Tango meer voor Low End toestellen is en Mango (windows 8) voor High End toestellen zoals de 800/710/900?

Nog 1 vraagje is de Lumia 800 ook broekzak vriendelijk, qua formaat/gewicht en de (scherpe) hoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 'm absoluut broekzakvriendelijk qua formaat. Scherpe hoeken valt ook wel mee, aangezien de zijkanten sowieso afgerond zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

Eagle Creek

Breathing security

De Lumia als modem is wel iets dat ik echt mis, dus ik hoop dat die update er aan gaat komen..

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
Kijk, Bedankt jongens! Nu kom ik ergens!

Kan je uitleggen, in welk opzicht nokia laks is met Nokia Drive/ Maps.. is dit hetzelfde of zitten er significante verschillen tussen?

(offtopic) Gister met hi gebeld, 89,95 voor de Lumia 800 en 159,95 voor de Samsung S2. i.c.m. een 52 euro abo. (onbeperkt smsen, 350 minuten en 1000mb internet) Mevrouw gaf aan dat het beter is om te wachten na maart, abonnementen wijzigen dan, en dan wordt het weer onbeperkt online. Ze gaf aan dat de informatie online is uitgelekt, en ze mocht er niets over zeggen HOE KLANTVRIENDELIJK WIL JE HET HEBBEN?

Kan iemand mij bevestigen, of de toestellen idd lease worden? Want dan kan ze me wat, en bestel ik de verlenging voor 12 maart, aangezien ik geen zin heb om aan het eind vd rit NOG weer een paar tientjes neer te tellen...

(on topic)

Graag zou ik nog willen weten wat er bedoeld wordt met beperkte instellingen tov symbian. Ik vond het bijv fantastisch op de N8 (vind) dat ik diverse profielen heb, (gebruik vaak vergader stand).

Kwa apps, heb ik alleen telegraaf, whatsapp (kan niet meer zonder) Angry red birds, Facebook, Get me out lite, Hp eprint en FuelmateLite(moet nog uitgetest worden).

Ik heb geen xbox (wel gehad, en ook een userid) gebruik je die dan ook tevens op de nokia om te syncen met iets? Of staat dat buiten kijf?

Wat betreft android users, heb ik nog de vraag, en met name de S2, moet je ook nog al je gegevens koppelen aan je gmail account bij android?

Thanks alvast voor alle input.

PS: Op internet gezien dat de Lumia wel T9 ondersteund. Dat is dan weer een pluspunt. Handig voor het smsen tijdens het rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Laatst online: 18:29
Wat ik gelezen heb wordt het inderdaad lease.
Volgens mij is het gewoon een verkapte prijsverhoging.

Dat onbeperkt gaat ook nergens over want het is een hele lage snelheid.

Maar hier is ook vast een ander topic over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

niet hier, nergens niet

[ Voor 84% gewijzigd door PaT op 23-02-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Angermanagement schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:54:
Kijk, Bedankt jongens! Nu kom ik ergens!

Kan je uitleggen, in welk opzicht nokia laks is met Nokia Drive/ Maps.. is dit hetzelfde of zitten er significante verschillen tussen?

(offtopic) Gister met hi gebeld, 89,95 voor de Lumia 800 en 159,95 voor de Samsung S2. i.c.m. een 52 euro abo. (onbeperkt smsen, 350 minuten en 1000mb internet) Mevrouw gaf aan dat het beter is om te wachten na maart, abonnementen wijzigen dan, en dan wordt het weer onbeperkt online. Ze gaf aan dat de informatie online is uitgelekt, en ze mocht er niets over zeggen HOE KLANTVRIENDELIJK WIL JE HET HEBBEN?

Kan iemand mij bevestigen, of de toestellen idd lease worden? Want dan kan ze me wat, en bestel ik de verlenging voor 12 maart, aangezien ik geen zin heb om aan het eind vd rit NOG weer een paar tientjes neer te tellen...

(on topic)

Graag zou ik nog willen weten wat er bedoeld wordt met beperkte instellingen tov symbian. Ik vond het bijv fantastisch op de N8 (vind) dat ik diverse profielen heb, (gebruik vaak vergader stand).

Kwa apps, heb ik alleen telegraaf, whatsapp (kan niet meer zonder) Angry red birds, Facebook, Get me out lite, Hp eprint en FuelmateLite(moet nog uitgetest worden).

Ik heb geen xbox (wel gehad, en ook een userid) gebruik je die dan ook tevens op de nokia om te syncen met iets? Of staat dat buiten kijf?

Wat betreft android users, heb ik nog de vraag, en met name de S2, moet je ook nog al je gegevens koppelen aan je gmail account bij android?

Thanks alvast voor alle input.

PS: Op internet gezien dat de Lumia wel T9 ondersteund. Dat is dan weer een pluspunt. Handig voor het smsen tijdens het rijden....
wat je nu ongeveer voor een abonnement met inclusief telefoon betaalt zal je vanaf maart alleen voor het abonnement betalen en daar bovenop komen de leasekosten. Onderzoek maar even op de tweakers mainpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
Heb je ook nog een toevoeging voor het on topic gedeelte?
Thanks alvast.

Ja daar ben ik bang voor, en ik neem aan dat het "per seconde betalen" wat ze dan weer introduceren niet opweegt.

Maar ik zal de nieuwsartikelen nog eens nalezen, ik had gehoopt dat er iemand was die het kon bevestigen. Dan wist ik het 100% zeker dat ongeacht welke telefoon ik neem (ik neig nog steeds naar Nokia) om hem nu te verlengen.

Zijn er trouwens ook mensen, die met de Nokia Lumia, last hebben van uitvallers? Is al bekend hoe dit kan?
Met mijn N8 heb ik dit regelmatig, en ik irriteer me hier kapot aan. Vaak slaat de whatsapp vast op het moment dat het gebeurd, de telefoon reboot zichzelf dan en verder is er niets aan de hand.

Soms krijg ik de melding: "zelftest telefoon mislukt, neem contact op met de verkoper"

Iemand een idee, hoe dit kan? Weet iemand ook, of de Lumia 800 hier last van heeft? (meermaals)
Ik heb op eerdere pagina's gelezen van wel, maar ik heb nog geen conclusies kunnen trekken, vandaar dat ik het nog eens aankaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Angermanagement schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:01:
Heb je ook nog een toevoeging voor het on topic gedeelte?
Thanks alvast.

Ja daar ben ik bang voor, en ik neem aan dat het "per seconde betalen" wat ze dan weer introduceren niet opweegt.

Maar ik zal de nieuwsartikelen nog eens nalezen, ik had gehoopt dat er iemand was die het kon bevestigen. Dan wist ik het 100% zeker dat ongeacht welke telefoon ik neem (ik neig nog steeds naar Nokia) om hem nu te verlengen.

Zijn er trouwens ook mensen, die met de Nokia Lumia, last hebben van uitvallers? Is al bekend hoe dit kan?
Met mijn N8 heb ik dit regelmatig, en ik irriteer me hier kapot aan. Vaak slaat de whatsapp vast op het moment dat het gebeurd, de telefoon reboot zichzelf dan en verder is er niets aan de hand.

Soms krijg ik de melding: "zelftest telefoon mislukt, neem contact op met de verkoper"

Iemand een idee, hoe dit kan? Weet iemand ook, of de Lumia 800 hier last van heeft? (meermaals)
Ik heb op eerdere pagina's gelezen van wel, maar ik heb nog geen conclusies kunnen trekken, vandaar dat ik het nog eens aankaart.
Dat heb ik ook met mijn N8 gek werd ik ervan... 8)7 na het opstarten "zelftest mislukt..." Reden dat ik de Lumia 800 ben gaan halen.
Maar ik denk dat we moeten wachten totdat er meer apps beschikbaar komen, en Windows Phone 8.
Ik heb een duo simkaart (gelukkig) en gebruik mijn N8 nog dagelijks, kan nog niet goed wennen aan de Lumia. De N8 (Symbian Belle) is wat mij betreft superieur. Dus er moet (nog) heel wat gebeuren voordat ik mijn N8 in de kast gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
De Lumia versie heeft enkel de meest elementaire functies... rijden van A naar B (dus geen snelheidswaarschuwingen, geen flitspalen, geen offline navigatie, geen integratie met je adresboek, ...). Met laks bedoelde ik dat er na 4 maanden nog geen vooruitgang is (net zoals met de andere gebreken van de Lumia).
Oh, voor zover ik weet kan dit niet.
Zijn er trouwens ook mensen, die met de Nokia Lumia, last hebben van uitvallers?
Nee, enkel een gesprek dat niet gestopt kan worden... waarna de telefoon zich vanzelf herstart. Ik heb het initieel een keer of 6 gehad, maar sindsdien niet meer... anderen hebben er dagelijks last van. Het probleem doet zich trouwens ook voor op een 710... heeft dus iets met Nokia te maken.
Bedenk zelf eens hoe lang het geleden is dat je dat gedaan hebt.. Voor mij was dat zeker enkele jaren! Nog in het "ringtone-tijdperk". Toen wilde ik nog wel eens wat bluetoothen.
In Belgie zijn data abonnementen helemaal niet zo vanzelfsprekend, ook het aantal smartphones ligt hier volgens mij gevoeliger lager. De kans dat je dus iemand met WhatsApp tegen komt is enorm klein, daar het overgrote deel nog steeds een 10 jaar oude Nokia heeft en het oerdom vindt dat jij met je "smartphone" van 499 euro nog niet eens een foto over Bluetooth kan sturen.
En dat je de Lumia niet als mass storage kunt gebruiken
Inderdaad, soms moet je eens iets meenemen en dan sta je daar... ook al ziet Microsoft iedereen graag SkyDrive gebruiken. Het gebrek aan een deftig file beheer stoort me ook wel... gewoon bijvoorbeeld wat PDF's lokaal op je phone zetten, in folders, om onderweg te lezen is er niet bij. Het is allemaal nogal een platte beperkte structuur.

• defcon84

defcon84

Multipass?

Dit is al uitgebreid besproken in een ander topic. Daar gaan we hier geen woorden meer aan vuil maken

[ Voor 81% gewijzigd door PaT op 23-02-2012 10:01 ]

• Jannibal23
Niet op de man spelen, we blijven wel een beetje lief voor elkaar hier O+

[ Voor 67% gewijzigd door PaT op 23-02-2012 11:13 ]

• Angermanagement
Gister mijn N8 proberen te updaten naar Belle via Nokia Suite...

"Foutcode 12048"

Zo jammer dan hea, terwijl ik net op het punt stond om de Lumia te bestellen... Flashbacks krijg ik dan weer... wat me er aan helpen herinneren, waarom ik ook alweer twijfelde tussen een Lumia of een Galaxy S2.

Ik ben met name benieuwd naar vastlopers of echte problemen (lees belemmeringen) in het dagelijks gebruik.
Zoals een aantal dingen die ik heb gelezen, op eerdere pagina's. Dingen die mensen deden om het leed wat voor hun de Lumia heet te verzachten.. en of dit met updates al enigzins opgelost is.

Dat de batterij niet zo goed is, daar kan ik mee leven want me N8 hangt ook elke avond aan de lader, of met de usb aan de laptop, of in me auto aan het infuus.

Misschien is het wel, omdat ik niet altijd van verandering gediend ben (zegt de meneer die elke 3 maand elders werkt) of misschien is het wel dat ik stiekem toch nog hoop blijf houden in de kwaliteit van nokia t.o.v. htc of samsung..

maar dan moet ik niet te vaak dit soort dingen hebben.

Dit mag in het levertijden topic

[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 23-02-2012 11:14 ]

• coenox
Angermanagement schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:29:
Gister mijn N8 proberen te updaten naar Belle via Nokia Suite...

"Foutcode 12048"

Zo jammer dan hea, terwijl ik net op het punt stond om de Lumia te bestellen... Flashbacks krijg ik dan weer... wat me er aan helpen herinneren, waarom ik ook alweer twijfelde tussen een Lumia of een Galaxy S2.

Ik ben met name benieuwd naar vastlopers of echte problemen (lees belemmeringen) in het dagelijks gebruik.
Zoals een aantal dingen die ik heb gelezen, op eerdere pagina's. Dingen die mensen deden om het leed wat voor hun de Lumia heet te verzachten.. en of dit met updates al enigzins opgelost is.

Dat de batterij niet zo goed is, daar kan ik mee leven want me N8 hangt ook elke avond aan de lader, of met de usb aan de laptop, of in me auto aan het infuus.

[mbr]Dit mag in het levertijden topic[/mbr]
Ik snap niet wat de foutmelding op de N8 met de Lumia te maken heeft. Heb de Lumia nu twee maanden en echt nog nooit een vastloper gehad. Mijn exemplaar is in ieder geval snel en retestabiel. Het enige 'leed' in mijn geval is dat het geluid wat minder bas heeft t.o.v. de N8 en de camera wat minder is. Zelfs de batterijduur van mijn Lumia (35 uur) is langer dan van mijn N8. Ik mis alleen de massaopslag.

En wat Samsung betreft: ik heb twee geweldige toestellen van ze, de i8910 (Symbian) en de Galaxy S. Maar Samsung laat zijn klanten in de steek. Al snel krijg je geen updates meer. Nee, dan Nokia. Met de laatste update voelt de N8 (uit 2010) weer als nieuw. Zelfs mijn 5800 XM (nog ouder) heeft recent nog een update gehad. Kijk, dat noem ik merkbeleving.

• Angermanagement
coenox schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:37:
[...]

1. Ik snap niet wat de foutmelding op de N8 met de Lumia te maken heeft. Heb de Lumia nu twee maanden en echt nog nooit een vastloper gehad. Mijn exemplaar is in ieder geval snel en retestabiel. Het enige 'leed' in mijn geval is dat het geluid wat minder bas heeft t.o.v. de N8 en de camera wat minder is. Zelfs de batterijduur van mijn Lumia (35 uur) is langer dan van mijn N8. Ik mis alleen de massaopslag.

2. En wat Samsung betreft: ik heb twee geweldige toestellen van ze, de i8910 (Symbian) en de Galaxy S. Maar Samsung laat zijn klanten in de steek. Al snel krijg je geen updates meer. Nee, dan Nokia. Met de laatste update voelt de N8 (uit 2010) weer als nieuw. Zelfs mijn 5800 XM (nog ouder) heeft recent nog een update gehad. Kijk, dat noem ik merkbeleving.
1. Die gebruikte ik als opstapje, naar de vraag hoe het zit met stabiliteit e.d. Goed om te horen dat jou toestel stabiel is en dat je er verder geen grote problemen mee hebt. Dat is toch weer een pluspunt die ook wel eens genoemd mag worden. (mensen houden van klagen)

2. Dat is dus ook de reden waarom ik nog steeds naar Nokia neig, omdat ik weet dat de Service en ondersteuning meer dan goed te noemen is.

De nieuwe update, ga ik vanavond met wat nieuwe tips en tricks die ik op internet heb nogmaals proberen te downloaden. Schijnt een compleet nieuwe ervaring te zijn.

Wel is het zo, dat de galaxy S2 toch geupdate wordt naar android 4.0 iets met ijs?
Dat lijkt me niet echt in de steek laten van de klanten.

Ik ben zelf begonnen met de Nokia 3310, Heb een N82 gehad, een N97 en een N8 nu.
De N82 maakt de beste foto's in my opinion, samen met de N8, dit vanwege de xenonflash.
Alle 3 de telefoons zijn nog in bedrijf, ook daar hecht ik waarde aan, ook al gebruik ik ze niet (N97 is geleend aan een familie lid) wanneer ik ze wel besluit te gebruiken, dan doen ze het ook nog gewoon. Dat is het vertrouwen wat ik in Nokia heb.

Alleen die vastlopers e.d. was voor mij echt een reden om uit te kijken naar wat anders, maar ik ben heel blij om te horen tussen alle negatieve berichten door dat het bij andere mensen enorm meevalt.

Als ik namelijk nog 1x de melding: "zelftest telefoon mislukt, neem contact op met de verkoper" krijg, dan is de kans groot dat hij op bezoek gaat bij de muur |:( . Toch zonde van je geld, dacht ik zo.

• coenox
Angermanagement schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:47:
[...]

Wel is het zo, dat de galaxy S2 toch geupdate wordt naar android 4.0 iets met ijs?
Dat lijkt me niet echt in de steek laten van de klanten.
De Galaxy S is net zo oud als de N8, maar krijgt dus geen Ice Cream Sandwich. Samsing vind dat je dan maar weer een nieuw toestel moet kopen. Om de i8910 goed te laten werken was ik afhankelijk van - overigens geweldige - custom firmwares. Ik wacht nog steeds op een officiële update die dus nooit meer gaat komen.

Overigens twee zaken waarom ik soms toch nog wel naar de Galaxy neig: lekker groot scherm. Ik vind de lettertjes op de Lumia af en toe wel erg klein. En de verwisselbare batterij: ik heb drie accu's en een
losse batterijlader. Spul kost bij bijna niets, dus ik kan bijvoorbeeld tijdens het stappen gewoon even een accu achter de bar opladen en het toestel bij me houden.

• Cruzer
mass- storage kan toch wel op de Lumia 800 via google zie je beste wat sites die het wel aangeven als je iets wijzigt in het register??

Is File transfer via BT dan ook mogelijk of is dit een BlueTooth hardware ding wat de Lumia gewoon niet heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door Cruzer op 23-02-2012 12:51 ]

• PaT
  • Niet online
In die modus kan je hem wel als mass- storage gebruiken, maar kan je nog steeds niet bij je bestanden via je toestel. Daarnaast moet je volgens mij ook alles nog via Zune laten verlopen, dus dat is niet handig.

Oftewel, mass-storage is niet bruikbaar op het WP7 platform

• Cruzer
PaT schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:52:
In die modus kan je hem wel als mass- storage gebruiken, maar kan je nog steeds niet bij je bestanden via je toestel. Daarnaast moet je volgens mij ook alles nog via Zune laten verlopen, dus dat is niet handig.

Oftewel, mass-storage is niet bruikbaar op het WP7 platform
thanks

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:07
Ik heb nu denk ik mijn Lumia een maand of 3. Ben er erg tevreden mee, alleen jammer van de batterij maar dat is al vaak genoeg genoemd in dit topic. Ik vind het een prachtig toestel alleen het plastic dingetje dat de mini usb verbergt kan niet meer dicht, hij wil niet meer klikken. Niet dat dit heel vervelend is, maar is gewoon zonde want toestel zelf is van zeer goede kwaliteit.

• Cruzer
Jefrim schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:38:
Ik heb nu denk ik mijn Lumia een maand of 3. Ben er erg tevreden mee, alleen jammer van de batterij maar dat is al vaak genoeg genoemd in dit topic. Ik vind het een prachtig toestel alleen het plastic dingetje dat de mini usb verbergt kan niet meer dicht, hij wil niet meer klikken. Niet dat dit heel vervelend is, maar is gewoon zonde want toestel zelf is van zeer goede kwaliteit.
Goed om te horen.

Wat vind je van de geluidskwaliteit van een gesprek en de handsfree speaker voor het afspelen van muziek en het handsfree bellen?

Verwijderd

Jefrim schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:38:
dat klepje sluit met een magneetje. magneetje weg?

• hjs
  • Niet online

hjs

Cruzer schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:48:
[...]
handsfree speaker voor het afspelen van muziek
Ga daar eens heel gauw mee stoppen jonguh :+
Afspelen van muziek doe je via een koptelefoon.

• Angermanagement
Ja mooi gezicht is dat,

3 jochies, van 15 jaar, 1 nederlander, 1 marokkaan en 1 surinamer lopen in de volle breedte over straat.
Allemaal een dikke jas met een bontkraag en 2 lagen kleding aan, zodat het nog wat moet lijken...

in de verte hoor je ze al aankomen: "kadoenk, kadoenk, ***, ***, ***,"

Heel stoer omzich heen kijkend...

Stoer hoor... geen geld voor oordoppen hebben....

kneusjes :P

Deze gehele post, was brought to you by www.offtopic.nl.
"Want humor moet kunnen"

[ Voor 9% gewijzigd door Angermanagement op 23-02-2012 14:54 ]

• Cruzer
hjs schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:47:
[...]

haha ja precies, ik zat te denken aan die Monster In ears.

Maar klinkt het wel ok die speaker op de Lumia? Is het overigens een stereo speaker? Kon dat niet zo gauw terugvinden... dus zal wel mono zijn.

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:07
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:28:
[...]

dat klepje sluit met een magneetje. magneetje weg?
Denk dat dat het is.

• Isane
  • Laatst online: 19:06
Ik gebruik Windows Live Mesh om programma's te synchroniseren tussen mijn pc en laptop, helaas is deze functie nog niet beschikbaar voor de Windows Phone :( !

Ik dacht dat de bestanden werden gesynchroniseerd met skydrive, maar blijkbaar met een stukje skydrive waar ik niet bij kan komen.. ;(

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 21:37
Geeft het problemen als mijn Nokia Lumia 800 gemiddeld 2x per dag wordt opgeladen?
Of zie ik dan behoorlijke achteruitgang van de batterij?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:01
MarkoAlmelo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:10:
Ik gebruik Windows Live Mesh om programma's te synchroniseren tussen mijn pc en laptop, helaas is deze functie nog niet beschikbaar voor de Windows Phone :( !

Ik dacht dat de bestanden werden gesynchroniseerd met skydrive, maar blijkbaar met een stukje skydrive waar ik niet bij kan komen.. ;(
Ook niet met de skydrive app van Microsoft?

• Isane
Caelorum schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:21:
[...]

Ook niet met de skydrive app van Microsoft?
Nope ;(
Windows Live Mesh upload de bestanden naar een stukje SkyDrive waar je niet via de browser niet bij kan (gesynchroniseerde opslag - totaal 5 GB)

zie ook: http://windowslivehelp.co...AB-4EB2-9C06-6A1A3091A236

Geauwehoer :/

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb het idee dat mijn tiles enigzins zijn ingebrand in het scherm, vooral bij wordfeud denk ik de vierkantjes terug te zien. Meer die dit zien op een egaal grijs vlak?

• defcon84

defcon84

Multipass?

Net eens de batterij test gedaan van 'wp bench free':
120ste met 03u30m57s
niet slecht lijkt me eigenlijk.

• Isane
hjs schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:31:
Ik heb het idee dat mijn tiles enigzins zijn ingebrand in het scherm, vooral bij wordfeud denk ik de vierkantjes terug te zien. Meer die dit zien op een egaal grijs vlak?
Jep viel mij laatst ook al op.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:21

• hjs
  • Niet online

hjs

Nee, zie echt vierkantjes, en dat op een twee maanden oud toestel waar ik nog 22 maanden mee moet doen :(

• Cruzer
Werkt het onderstaande filmpje ook op de Nederlandse Lumia 800?

YouTube: Voice Commands Nokia Lumia 800

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
hjs schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:47:
[...]

Dat is toch stoer jonguh.. lekker op je fietsjuh iedereen lastigvallen met je kutherrie uit je matige telefoon speakertje :+

Maar goed, ontopic maar weer: Heb sinds vanavond dubbel WP7. Had al een Samsung Omnia 7 van de zaak en heb er nu privé een zwarte Lumia 800 naast. Kan het verschil tussen de 1 GHz van de Omnia en de 1.4 GHz van de Lumia wel merken. Veel dingen lopen toch net even wat soepeler en gelikter :)

Morgen gelijk even een developer unlock regelen @ werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cruzer schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:00:

Als ik de comments lees en het LG filmpje, moet je dus vooraf aantal dingen opnemen voor commands. Dus zou in principe wel moeten werken als je 'call' uitspreekt als 'bel'. Maar of hij dan ook namen herkent..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
hjs schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:18:
Nee, zie echt vierkantjes, en dat op een twee maanden oud toestel waar ik nog 22 maanden mee moet doen :(
Haha idd. maar ik heb er geen last van. ik zie het alleen als ik wordfeud opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Cruzer schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:55:
[...]
Maar klinkt het wel ok die speaker op de Lumia? Is het overigens een stereo speaker? Kon dat niet zo gauw terugvinden... dus zal wel mono zijn.
Die vragen zijn serieus?
Okee-geluid uit een microscopisch klein speakertje....?
Stereo???? Al zitten er 2 speakertjes in, hoe dicht wil je met je neus er op zitten om stereo te horen?

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Cruzer schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:00:
Was het maar waar..... Nederlandse taal wordt niet ondersteund. Staat je Lumia op NL dan werkt die optie niet eens. Is ook een optie waar ik erg op zit te wachten, vooral om ook via BlueTooth Voice Dailing in de auto te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Cruzer schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:55:
[...]

Geluid is niet geweldig. Geschikt voor een YouTube filmpje, maar niet om goed muziek te luisteren. Nokia N8 en Nokia 5800 XM zijn wat dat betreft fenomenaal beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Ik heb deze telefoon nog maar net, dacht zal de persconferentie inzake Prins Friso, beluisteren e/o bekijken.
Nu ik weet niet hoe dat moet, kan dat? Live een TV zender bekijken?
Op de website van betreffende zender staat dat SilverLight moet worden geinstalleerd, maar dat gaat dus niet.
Is er soms een App o.i.d. om dit toch mogelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barock schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:37:
Ik heb deze telefoon nog maar net, dacht zal de persconferentie inzake Prins Friso, beluisteren e/o bekijken.
Nu ik weet niet hoe dat moet, kan dat? Live een TV zender bekijken?
Op de website van betreffende zender staat dat SilverLight moet worden geinstalleerd, maar dat gaat dus niet.
Is er soms een App o.i.d. om dit toch mogelijk te maken?
Met de App Digitale TV kanalen. Overigens stel je deze vraag in het verkeerde topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
LessRam schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:21:
[...]

Was het maar waar..... Nederlandse taal wordt niet ondersteund. Staat je Lumia op NL dan werkt die optie niet eens. Is ook een optie waar ik erg op zit te wachten, vooral om ook via BlueTooth Voice Dailing in de auto te kunnen gebruiken.
Oh vreemd zeg.. komt dit nog wel?? Dus als ik mijn Nederlandse Lumia op UK/Eng zet dan werkt het wel.
Ik ben nog namelijk aan het orienteren voor een Lumia. Ik ben al jaren een Nokia gebruiker, heb momenteel een Nokia C5. Over 2 weken mag ik verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:40:
[...]

Met de App Digitale TV kanalen. Overigens stel je deze vraag in het verkeerde topic!
Dank, gevonden.
Hoezo verkeerde topic, leg eens uit... Het gaat hier toch over de Lumia 800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Apps moeten in het algemene WP7 topic, anders slaan de moderators op tilt...

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
NoFearCreations schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:56:
Aha, zal ik even opzoeken en bij mijn favorieten zetten, kom van N8 topic, vandaar... Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
NoFearCreations schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:56:
Nee, dan pas slaan we op tilt. :P

Apps mogen in Windows Phone 7 Marketplace en applicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Benieuwd of we maandag op het MWC iets horen over een nieuwe firmware update voor de Lumia.

camera-update, audio-update, thetering, batterij verbruik?, offline navigatie ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
hjs schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:27:
Benieuwd of we maandag op het MWC iets horen over een nieuwe firmware update voor de Lumia.

camera-update, audio-update, thetering, batterij verbruik?, offline navigatie ??
En kennelijk ook Voice Command Nederlands?

Maar volgens is er tot nu toe alleen een camera-update aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
coenox schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:34:
[...]
Geluid is niet geweldig. Geschikt voor een YouTube filmpje, maar niet om goed muziek te luisteren. Nokia N8 en Nokia 5800 XM zijn wat dat betreft fenomenaal beter.
Die 5800 klinkt inderdaad echt subliem, maar ja die speakertjes zijn ook dikker dan de hele Lumia. Da's dan ook het enige dat ik mis van mijn oude 5800. (Gisteren nog even mee gespeeld, dan pas merk je hoe prettig Windows Phone is en hoe langzaam de 5800 reageerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
LessRam schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:28:
[...]
dan pas merk je hoe prettig Windows Phone is en hoe langzaam de 5800 reageerd
Nee, je merkt het verschil tussen de 5800 en een Lumia met 1.4 GHz CPU... zet Symbian Belle eens op een 1.4 GHz en het zal minstens even vlot draaien als Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Misschien val ik in herhaling maar het valt mij op, dat Symbian meer kan/biedt dan Windows Phone 7.5 of heb ik het nu mis? En nogmaals mijn Nokia C5 voor 125 euro heeft in verhouding meer functies dan de Lumia 800.
Uiteraard niet qua design, formaat, processor maar meer de dingen die je gewoon verwacht in een Smartphone van €400,- die ontbreken juist.

Zeker een samenwerking begin 2011 van Nokia & Microsoft zou je denken dat ze dan juist een compleet mogelijk product ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:01
Het punt is dat MS het dit keer 'goed' wil doen. De tijd dat producten alles moeten kunnen hebben we nu wel achter ons gelaten.
Niets is vervelend dan bijv. autonavigatieapparaten die 'alles' kunnen, maar onhandig te bedienen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Ik kreeg vandaag een belletje dat ik mijn Lumia weer op kon halen. Schijbaar is zo ongeveer alles intern vervangen. Wel vreemd dat van de een op de andere dag het toestel niet meer wil laden en alles vervangen moet worden.

Maar eens kijken of ik morgen zin heb hem op te halen, ik mis het toestel eigenlijk helemaal niet. Ik heb er weinig vertrouwen in dat het nu wel goed gaat.

[edit]
Nieuw toestel gekregen. Numero 3!

Kan ik weer opnieuw beginnen met alles in te stellen, moet ik weer een screenprotector bestellen. De oude zat er glad 3 dagen op. Weer €15,- down the drain. :/

[ Voor 21% gewijzigd door Gisae op 25-02-2012 16:44 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:17

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Nee, enkel een gesprek dat niet gestopt kan worden... waarna de telefoon zich vanzelf herstart. Ik heb het initieel een keer of 6 gehad, maar sindsdien niet meer... anderen hebben er dagelijks last van. Het probleem doet zich trouwens ook voor op een 710... heeft dus iets met Nokia te maken.
Ik heb dit afgelopen week ook voor het eerst een paar keer gehad, maar wel in het buitenland (BE). Maar nu is de Lumia 800 weer stabiel. Hopelijk wordt deze bug ook opgelost in de volgende update!
Pagina: 1 ... 11 ... 43 Laatste

Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.

Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]