Oke , hier is dan toch ook een probleem opgedoken.
Vandaag op Facebook sprak een Ierse vriendin van mij me aan met de vraag waarom ik niet terug smste , nummers gechecked en haar een sms verstuurd. Die krijgt zij binnen , maar vervolgens krijg ik geen sms terug van haar (en die stuurde ze wel

)
Dus ik ben na werktijd richting de Hi winkel gegaan , de twee jongens daar hebben even gekeken maar gaven aan dat ik beter contact op kon nemen met de technische dienst. Dikke prima , ze zijn in principe alleen maar verkopers en ze hebben op zijn minst even gekeken. Ze gaven ook aan dat er een Nokia service punt in de Vodafone winkel zit.
Zo gezegd zo gedaan , op naar de Vodafone winkel en de medewerker die geen rood overhemd aan had aangesproken. Hij wou de nieuwste firmware versies en software updates installeren en ik gaf aan dat ik die al had maar het wel wou proberen. Backup zou mij 5 euro kosten in verband met een USB stick die gebruikt zou worden, ook weer prima.
Tot dat de medewerker van het Nokia service punt mijn Lumia aansloot op de computer en verbaast was dat de Ovi/Nokia suite niet opstarte en zijn collega er bij zou gaan halen. Vijf minuten later was de collega er die zei dat als de nieuwste software er op stond zij ook niets konden doen. Buiten de paar euro voor de backup volgde daarna ook dit:
"Het kan aan de SIM kaart liggen want de buitenlandse berichten lopen via een
andere berichten centrale"
Waarop ik aan de man vroeg waarom ik dan wel berichten naar het buitenland kon sturen en binnenlandse berichten wel kon ontvangen. Nu kon hij mij dat niet uitleggen maar het was toch echt wel zo hoor.
Ik hou hier een beetje een nare nasmaak aan na , een Nokia service punt met een medewerker die niet weet wat hij doet (echt helemaal niet dus) en een die je het liefst zo snel mogelijk de deur wil uit hebben zonder werkende oplossing. Nu weet ik niet hoe berichten centrale's in elkaar steken (en een rondje Google levert ook niets op) en kan ik de plank mis slaan. Maar als je klanten weten wat het is en hoe het in gesteld staat zou je dan op zijn minst een korte uitleg kunnen geven als je het dan toch niet oplost.
Al met al heb ik nog steeds hetzelfde probleem , morgen maar even Hi bellen en kijken wat zij kunnen doen.