Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Apps kunnen gewoon op je foon, alleen updates vd foon sofware zelf moeten via zune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 15:24
DeNachtwacht schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:27:
[...]
Een mobiel heeft eigenlijk iedereen dag én nacht aanstaan, wat bij direct een update pushen voor behoorlijke drukte zou kunnen zorgen.
Moest Windows Phone ondersteuning hebben voor FOTA (wat Symbian trouwens al jaren kan !) zou ik je uitleg nog enigsinds kunnen begrijpen, maar een Windows Phone moet je aan Zune hangen en dan nog kiezen voor de update ook. Ze vinden dus ook niet allemaal gelijktijdig plaats, zelfs indien men alles tegelijk zou pushen.
Daarbij gaat het in dit soort gevallen niet alleen om de hoeveelheid data maar ook gewoon het aantal telefoons dat verbinding maakt met de server, al is het een update van 1kb dan kan het bij genoeg aantallen al forceren. Je creëert dan namelijk een soort van DDoS volgens mij.
Blijkbaar besef je nog steeds het verschil niet in aantal tussen Windows PC's en telefoons met Windows Phone (da's namelijk een lachtertje !) Straks ga je ons nog bang maken dat we niet allemaal naar Google mogen surfen omdat ze anders een DDOS krijgen 8)7 Ik zou zeggen Google eens op Content Delivery System en je zal begrijpen waarom dit geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Thenotorious schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:05:
Ik wil misschien mijn Samsung Galaxy S2 ruilen tegen een Lumia 800.
Nou vroeg ik me af of er hier Ex-Android gebruikers zijn die zijn overgestapt naar de Lumia en of ze tevreden zijn.
En missen jullie iets of is windows phone echt veel fijner?
Toen ik de SGS2 voor het eerst aandeed, ben ik ruim een half uur bezig geweest om die lelijke blingkermis uit te zetten, en de schermen een beetje normaal in te richten. Dan nog hou je een erg lelijke interface over vind ik. Hoe je dat standby scherm weg moet schuiven is ontworpen door een malloot. Sowieso vind ik alle bewegingen, scrolls en animaties van elementen in Android erg slecht gedaan: hele nerveuze onbeheerste bewegingen. Dat vond ik ook al op mijn Desire. Het loopt op de een of ander manier ook niet soepel. Daarnaast vind ik de SGS2 niet bepaald mooi qua uiterlijk. Een Aziatisch stuk kitsch plastic.

De Lumia800 is qua design de eerste interessante telefoon in jaren, ik heb al tijden niet meer zo'n mooie telefoon gezien, maar ja smaken verschillen, hoewel ik toegeef dat ik de iPhone4 ook niet lelijk vind.

De interface van de Lumia vind ik een stuk beter dan de SGS2. Je hebt maar twee schermen, voor sommigen een nadeel: het homescherm met de live-tiles, en een vervolgscherm met een lijst van al je apps. Je hebt een hele beperkte keuze wat je als basiskleur wilt gebruiken, en dan houdt het op met de opties. De live-tiles en de metro interface design spreken mij veel meer aan dan al die glow/gradient Android/iOS ikoontjes. De bewegingen/animaties/scrolls zijn veel volwassener dan van Android, en doen zeker niet onder voor iOS. Dat vind ik toch knap, bij zo'n eerste poging als WP7(.5) Daarnaast voelt het allemaal veel soepeler aan.

Het scherm van de SGS2 is bij mij standaard iets helderder en blauwer, dat van de Lumia is geler en donkerder, en kleiner! Het zwart van de Lumia is zwarter. Qua leesbaarheid zie ik geen tot weinig verschil. Overall is het Lumia scherm natuurlijk een stuk kleiner, bij veel apps kun je niet inzoomen, als je ogen niet heel best meer zijn, zou ik wachten op de 910.

Het toetsenbord van de Lumia is qua layout vergelijkbaar met de SGS2. Behalve dat de bovenste rij van de SGS2 ook cijfers doet, bij ingedrukt houden. Bij de Lumia moet je hiervoor naar een volgend scherm. Groot nadeel i.m.o. Daarnaast is het toetsenbord op de SGS2 bijna 3 cm breder en een stuk hoger. De knoppen zijn dus behoorlijk groter. Als je dikke vingers hebt zoals ik, ben je met een SGS2 tobo beter af.

Qua apps valt het nog behoorlijk tegen, maar ik mis niet echt iets. Alleen OV9292, maar de webversie is prima, en de Appie app. Maar het kan zijn dat jij hele lijsten met apps zou moeten missen. Er zijn wel erg weinig leuke games, is mijn indruk. Ik gebruik het ding trouwens vnl. zakelijk en de integratie met Windows is perfect. Ook als je Google diensten gebruikt, werkt het allemaal naadloos.

De gesprekskwaliteit is redelijk, ik ben er nog niet achter hoe je het harder of zachter zet, maar heb het totnutoe niet gemist. De standaard oordopjes zijn heel erg slecht, ik schrok me rot, maar met een goede hoofdtelefoon klinkt het een stuk beter, beter dan de SGS2 vind ik.

Je hebt wel Zune nodig voor updaten en syncen, dat is een nadeel, maar nog lang niet zo erg als iTunes ;)

Gek, ik noem behoorlijk wat nadelen op over de Lumia en toch vind ik het een enorme vooruitgang, over de batterij mag je hier niet meer praten maar ik zou wel dit even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LB Back schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:26:
[...] De gesprekskwaliteit is redelijk, ik ben er nog niet achter hoe je het harder of zachter zet, maar heb het totnutoe niet gemist. [...]
Tijdens het bellen met de volume knoppen kan je het niveau van geluid tijdens het bellen instellen(van 0 tot 10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Dit soort vragen horen hier niet thuis

[ Voor 79% gewijzigd door PaT op 01-02-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders problemen dat als je iemand terugbelt, dat er dan verbinding wordt gemaakt, maar er niks te horen is. Als ik dan vervolgens ophang lukt dit niet, loopt de telefoon vervolgens vast en start daarna zichzelf opnieuw op. Dit gebeurt volgens mij vooral als ik iemand snel terugbel. Gevalletje garantie of een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:48:
Heeft iemand anders problemen dat als je iemand terugbelt, dat er dan verbinding wordt gemaakt, maar er niks te horen is. Als ik dan vervolgens ophang lukt dit niet, loopt de telefoon vervolgens vast en start daarna zichzelf opnieuw op. Dit gebeurt volgens mij vooral als ik iemand snel terugbel. Gevalletje garantie of een bug?
Heb het ook wel eens, maar kan het niet altijd repliceren. Ik zeg bugje.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hier nog een die dat niet geheel onbekend voorkomt. Lijkt een WP7 bug, want mijn Omnia 7 had daar ook wel eens moeite mee. Die startte zich echter niet opnieuw op. (Sowieso was dat eigenlijk de betere van de twee).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken het ook. Toen viel mijn telefoon echter uit en liet zich niet zomaar herstarten. Misschien had ik de aan/uit knop even wat langer ingedrukt moeten houden. Wat me ook een keer of twee drie overkomen is, is dat ik geen gesprek aan kon nemen, omdat het lockscreen zich niet naar boven liet schuiven. Eigenaardig.....

Let wel: Deze ongemakken vallen in het niets bij het gezeik dat ik met mijn Samsung Omnia QWERTY heb gehad. Dus ik ben echt wel blij met de Lumia 800.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan op mijn Lumia eenvoudig en igen gemakte ringtone gebruiken. Zoalng deze maar aan de voorwaarden voldoet (MP3, max 40 sec en goed genre "Ringtone" in Zune gegeven aan bestand)

Maar

Hoe is dat als je zelf en SMS of Berichten toon wilt maken?

Als ik onder instellingen een geluidsfragment wil koppelen aan een binnenkomend SMS-je dan verschijnen mijn zelf gemaakte tonen niet?

Wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:17:
Ik kan op mijn Lumia eenvoudig en igen gemakte ringtone gebruiken. Zoalng deze maar aan de voorwaarden voldoet (MP3, max 40 sec en goed genre "Ringtone" in Zune gegeven aan bestand)

Maar

Hoe is dat als je zelf en SMS of Berichten toon wilt maken?

Als ik onder instellingen een geluidsfragment wil koppelen aan een binnenkomend SMS-je dan verschijnen mijn zelf gemaakte tonen niet?

Wie weet de oplossing?
De oplossing is door Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen eens op je gemak uit te pluizen. Daar is je vraag al een paar keer beantwoord (en daar had jij hem ook moeten stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:48:
Als ik dan vervolgens ophang lukt dit niet, loopt de telefoon vervolgens vast en start daarna zichzelf opnieuw op. Dit gebeurt volgens mij vooral als ik iemand snel terugbel. Gevalletje garantie of een bug?
Ik heb dit in het verleden al geschreven (maar men vond mij toen negatief, en ik moest het toestel maar meteen terug binnen brengen). In ieder geval, op het Nokia forum lees je hier veel klachten over onder "can't end call" en dergelijke... waarom er hier op Tweakers weinig over te lezen valt weet ik ook niet (niemand kent ook echt de oorzaak).

Het is dus duidelijk een bug typisch aan Nokia (ook de 710 heeft het) en recent heeft Nokia voor de eerste keer laten weten dat men het onderzoekt. Je toestel binnen brengen heeft dus geen enkele zin, ze hebben het allemaal (mensen die het probleem hadden, hadden het nog steeds na een nieuw toestel).

Sommige personen hebben het trouwens bij haast ieder gesprek... ik gelukkig nog maar een keer of zes op zo'n dikke twee maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Misschien hier? Nokia Lumia 800 Levertijden- en Abonnemententopic ? En commentaar over moderaties mogen via DM

[ Voor 84% gewijzigd door PaT op 01-02-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 23:49
Wat ik soms heb met het bellen is dat je begint met bellen, maar dan krijg je na 1-10 sec "call ended".

Heb zelf het idee dat het misschien ligt aan dat je oor dan op de "end call" knop drukt, want het scherm gaat (in mijn geval) soms te laat uit nadat ik een nummer heb ingetoetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen hier dat je bij text héél erg duidelijk de pixels kan zien? En dan bedoel ik echt dat je ze bijna kan tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r2504 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:10:
[...]

Sommige personen hebben het trouwens bij haast ieder gesprek... ik gelukkig nog maar een keer of zes op zo'n dikke twee maanden.
En velen hebben hier geen last van.
Ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:23:
Hebben meer mensen hier dat je bij text héél erg duidelijk de pixels kan zien? En dan bedoel ik echt dat je ze bijna kan tellen.
Nee
In welke app? Welke toestel ?
Heb je al eens vergeleken met een andere Windows Phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Zolang ik data-bereik uit heb staan, gaat hij niet 'sneaky' op vergrendelmodus over op 3G hè? Dan zal ik dat dan elke keer nadat ik op school of thuis aankom even moeten uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:23:
Yeah, dit is inherent aan de amoled technologie. Er is ruimte tussen de pixels en daardoor zie je een soort grid (wat je bijvoorbeeld bij het ips-scherm van de iPhone niet hebt). Dit heb ik tot nu toe bij alle schermen van dit type gezien, ook bij de Samsungs bijvoorbeeld.

Ik vind het nogal lelijk, maar het went. Zwartwaardes zijn dan wel weer mooi.

Grappig is dat sommige mensen naar hetzelfde scherm kijken en het gewoon niet zien en niet snappen wat ik bedoel. Meestal hebben die nooit Retina/IPS-display gehad.

[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 02-02-2012 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Bosmonster schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:56:
[...]
Grappig is dat sommige mensen naar hetzelfde scherm kijken en het gewoon niet zien en niet snappen wat ik bedoel. Meestal hebben die nooit Retina/IPS-display gehad.
Ik zie het dus inderdaad ook niet.
Ben erg benieuwd op welk scherm jullie dat het duidelijkst zichtbaar vinden?
Kijk ik bijvoorbeeld naar het tekstballonnetje van "Berichten" met die smiley erin, dan zie ik een puur wit vlak en nog niet het minste wat lijkt op een pixelraster.
Misschien toch een bril nodig? ;)

Maar leg ik de telefoon naast mijn vorige telefoons (Nokia 5800 en HTC7Pro), dan valt me juist die zwartwaardes juist zo op. Andere telefoons zijn gewoon verlicht-grijs ipv zwart. En dat maakt de Lumia800 zoveel mooier.

[ Voor 15% gewijzigd door LessRam op 02-02-2012 09:10 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat valt daar nou nog op te zeggen... *kijkt naar topictitel*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:56:
[...]
Yeah, dit is inherent aan de amoled technologie.
Met pentile matrix. Super AMOLED plus heeft een RGB matrix.Denk aan Galaxy S2 en de Lumia 900.

LCD schermen hebben ook geen pentile matrix. Heeft dus niks specifiek met iphone te maken, maar simpel LCD vs pentile AMOLED scherm.

Het valt me persoonlijk niet op tijdens gebruik tenzij ik dichtbij op het scherm sta te turen.
En ja die gewoonte heb ik niet ;)
Ik geniet juist van het hele mooie zwart. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
r2504 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:53:
Vandaag een beetje geinternet (uurtje of zo) over 3G... en de batterij is nu dood (12u dus).

Nokia mag vertellen wat men wil, maar hun update is gewoon waardeloos !
Ga dit aub in het andere topic melden! De reactie vervuiling begint gelijk weer.
En zou jij het willen melden via een topicreport? Dan wordt er sneller op gereageerd door de mods en vervuilt het topic niet onndig

[ Voor 16% gewijzigd door PaT op 03-02-2012 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer info over het ClearBlackDisplay (CBD) op de Lumia's.

Waar ik zelf vooral het voordeel zie, is bij navigatie in de auto.
De Lumia 800 is zelfs bij volle zon nog steeds perfect leesbaar d:)b
(waar m'n oude iPhone en Trophy compleet onleesbaar werden)
http://www.wpcentral.com/...arblack-screen-technology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:05
De twijfel is toegeslagen.. Laten we eerlijk zijn: de Lumia is erg vet (uiterlijk, navigatie), maar blijkbaar kun je van een mooie tafel niet zo goed eten, als ik dat overal zo opmerk.. ding valt uit, batterij snel leeg, telefoongesprekken die niet eindigen, audio/camera is slecht, etc..

Nu vloek ik in de kerk: is de HTC Titan een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:50

EraZor

Don't mention the war

DeCo schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:39:
De twijfel is toegeslagen.. Laten we eerlijk zijn: de Lumia is erg vet (uiterlijk, navigatie), maar blijkbaar kun je van een mooie tafel niet zo goed eten, als ik dat overal zo opmerk.. ding valt uit, batterij snel leeg, telefoongesprekken die niet eindigen, audio/camera is slecht, etc..

Tsja, ik heb van geen van de door jou genoemde gebreken last. Enige waarin ik me enigszins kan vinden is de kwaliteit van de camera bij weinig licht. verder geen enkel probleem. Een HTC Titan is wellicht een prima alternatief (ken het toestel niet), maar nogmaals: mij (en vele anderen) bevalt de Lumia prima.

De enige die de consequent hoort klagen is r2504. Die heeft duidelijk een maandagochtendexemplaar oid. (deze opmerking zal wel weer weggewoven worden met "ik mag niet kritisch zijn van alle fanboys!", maar goed). Ik heb zelf m'n iPhone 4 er voor verkocht (nadat ik ze twee weken naast elkaar gebruikt heb).

[ Voor 16% gewijzigd door EraZor op 03-02-2012 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik ben ook een zeer tevreden gebruiker. De camera is idd wat minder als die van mijn vorige toestel de N8. Een telefoon die uitvalt daar moet je direct mee terug. Batterij houdt het bij mij zo'n 2 dagen vol, maar laat het toch iedere nacht op zodat ik me daar niet mee bezig hoef te houden. Ik moet echt zeggen dat ik nog nooit zo'n mooi en prettig toestel gehad heb.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37
Ik heb de Lumia nu vanaf half december en ben nog steeds heel erg tevreden! (kom van android)
Het toestel is ten eerste erg mooi, beeldscherm is ook erg mooi en erg zwart, i like!
Windows phone is ook erg leuk, ben er nog niet op uitgekeken. Hoop alleen dat er in de toekomst een wat betere agenda tile komt. 1 item en max 1 dag vooruit is gewoon niet genoeg.

Dat hij na het bellen crashed heb ik pas 1 keer mee gemaakt, dus dat vind ik nog steeds acceptabel.
Camera laat ik mij niet over uit, die gebruik ik zelden op mijn mobiel omdat de kwaliteit niet te vergelijken is met een echte camera.
Batterij was ik in eerste instantie ook wat teleurgestelt in. erg snel leeg.
De update van nokia verbeterde dit al!
Aangezien ik thuis en op het werk toch op wifi zit heb ik mijn data verbinding op E gezet ipv 3G.
Verder heb ik ok bluetooth nog aan.
Nu gaat mijn telefoon makkelijk 2 dagen mee met normaal gebruik (veel whatsapp, af en toe bellen, wordfeud, andere apps). Heel acceptabel dus naar mijn mening.
Neemt niet weg dat ik hoop dat er in de toekomst dit ook gehaald kan worden met 3G aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Vanochtend Nokia Drive maar eens uitgebreid getest. Viel me niks tegen voor een gratis navigatie programma. Adres van mn vriendins werk vond hij zonder problemen dus die afgezet. Daarna naar Zwolle gereden en alle instructies waren duidelijk en helder.

Voor:
Grafisch ziet het er goed uit.
Goede instructies op het scherm
Goede, duidelijke stem begeleiding
Basic, dus geen fancy opties die ik nooit gebruik.

Tegen:
Waarschuwt niet voor flitspalen (Hebben we Flitsnav toch voor)
Invoer bestemming kan wat duidelijker
Geen rijbaanassistent (ook niet echt nodig maar is persoonlijk)
Bij volledige zoom gaat het wat schokkerig.

Gelukkig heb ik gister mn actieve carkit binnen gekregen en die laadt de Lumia netjes op.

Accu stond op 100% toen ik vertrok van huis, daarna Flitsnav (gebruikt GPS) en Drive aangezet en de accu was nog steeds 100% toen ik op bestemming was. Wat is zo snel kon zien, levert de carkit 600mA.

Het gaat trouwens om deze carkit: http://www.pdaplus.nl/nl/...e-nokia-lumia-800-n9.html

Je moet de base plate overigens apart bestellen. Daarna kun je voor elk toestel een specifieke houder kopen die je op de base plate kan zetten. Base plate had ik dus al voor mn HTC Desire destijds gekocht, dus nu alleen maar de houder hoeven kopen. Werkt perfect en zit al gegoten !!!

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
trabbit schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:08:
[...]

Ga dit aub in het andere topic melden! De reactie vervuiling begint gelijk weer.
En zou jij het willen melden via een topicreport? Dan wordt er sneller op gereageerd door de mods en vervuilt het topic niet onndig
Als je het niet eens ben met de topic indeling mag je dat melden via TR of via DM, ga dat niet hier doen. Daarnaast staat er VOORDAT je je bericht kan plaatsen een topicwaarschuwing waar je er op gewezen wordt dat er voor jouw opmerking een sub-topic is aangemaakt. Hou je hier dan ook aan. De keuze om dat daar in te verzamelen heeft te maken met overzicht, vindbaarheid en het feit dat je dan gebruikers die er GEEN last van hebben niet continu opzadelt met jouw problemen! Het heeft in ieder geval niets te maken met het ophemelen van de Lumia 800

[ Voor 44% gewijzigd door PaT op 03-02-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

niet vervelend om dat kabeltje bovenop in te steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:45

Ik ken de Titan ook niet, de Lumia is mijn eerste WP7 toestel. Verder wel van alles gehad: iPhone, Nokia N8, Samsung galaxy S, Palm Pre). Ik sluit me bij eerdere reacties aan: de Lumia 800 is een prima toestel en heeft, zeker voor het geld, veel te bieden. Mijn batterij is nu prima: Ik haal ongeveer anderhalve dag uit een lading. De gratis navigatie en de Nokia mix radio zijn een absolute toevoeging. Het beelscherm is super. Ik heb slechts een paar dingetjes waarvan ik hoop dat het nog verbetert;

- Offline navigatie: ondanks dat ik kaarten kan downloaden kan ik nog niet echt offline navigeren. Op mijn N8 kon dat wel. Ik hoop dat daar nog een update voor komt, voordat ik naar het buitenland ga.
- Met de N8 had ik geen camera meer nodig. Met de Lumia wel. Ik hoop dat de camera met een update nog verbetert, maar een LED flits zal nooit een Xenon flits worden.

Maar deze nadelen wegen ruimschoots op tegen de voordelen: gebruiksgemak, design, aanbod van apps (in vergelijking met symbian), supersnelle GPS fix (ook binnen!) kwaliteit scherm. Van uitval en dergelijke heb ik geen last gehad. Kortom, ik ben een tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r2504 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:36:
[...]
Waarom zou ik plots een batterij ervaring (Sinds de firmware upgrade zie ik bij dagdagelijks gebruik een lichte verbetering, maar bij intensief gebruik is het nog steeds zielig) moeten melden in een ander topic... terwijl hier al 130 bladzijden vol staan met dergelijke rapporten ? Of is het weer een probleem dat de melding niet past in de gewenste lof zang ?
Omdat ze juist om te voorkomen dat er 131 bladzijdes komen te staan het nieuwe topic hebben geopend: Het Nokia Lumia 800 batterij problemen topic... Het staat nu zelfs prominenter in beeld voor nieuwe bezoekers, zowel onderaan elke pagina in dit topic als in de overzichtlijst van topics.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 03-02-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
N.a.v. dit bericht op Facebook en de onderstaande reacties lijkt het er toch op dat er een witte Lumia aan zit te komen?!

https://www.facebook.com/...9862959126&type=1&theater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede Lumia's .
Gisteren probeerde ik mijn Lumia aan Zune te koppelen, maar het programma herkende mijn telefoon niet.
Vorige week heeft het nog gewerkt (tevens heb ik met deze pc update nog gedaan -8107).
Zodra ik ie aan de pc hangt hoor ik een geluid dat een verbinding is, en batterij indicator geeft ook het aan dat de telefoon aan het laden is. Dus phone icon in Zune is gewoon niet zwart maar blijft wit.

Gisteren avond probeerde ik het weer maar nu met een andere PC (heeft daarvoor gewerkt), ook hier het zelfde.
De telefoon laadt wel op: zodra via lader, of aan pc hangt.

Uitgeprobeerd:
Andere usb kabel
Probeerde daarna een factory reset gedaan+ uninstall/installed van Zune, maar niets helpt.
Heeft iemand ook zoiets meegemaakt?

ik ben bang dat de data lijn van de usb ivan mijn Lumia kapot is?? of??

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb geen problemen, ook niet na de update. Lijkt inderdaad op een probleem van de kabel. Ik haal uit je bericht niet of een andere usb kabel wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
coenox schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:32:
Ik heb geen problemen, ook niet na de update. Lijkt inderdaad op een probleem van de kabel. Ik haal uit je bericht niet of een andere usb kabel wel werkt.
Lijkt me duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Nee. Er staat dat hij een andere kabel heeft geprobeerd, maar niet of die het goed deed.

En ik weet niet wat de data lijn van de usb is, is dat de mini-usb aansluiting op het toestel?

[ Voor 39% gewijzigd door coenox op 03-02-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
Als dat wel zo zou zijn, dan had hij dat toch wel gemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:34:
Nee. Er staat dat hij een andere kabel heeft geprobeerd, maar niet of die het goed deed.

En ik weet niet wat de data lijn van de usb is, is dat de mini-usb aansluiting op het toestel?
een mico usb , en ik weet niet of hij een data line heeft..
Met andere kabel helpt ook niets. Beide kabels zijn goed maar hij Zune herkent mijn telefoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nog een laptop liggen ofzo? Installeer daar ZUNE eens op en probeer dat..... Misschien werkt die oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

defcon84 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:38:
[...]

niet vervelend om dat kabeltje bovenop in te steken?
Ja een beetje wel. Mn HTC Desire had gewoon zn usb aansluiting in het midden op de onderkant. Die schoof je in de houder en klaar. Nu moet je idd dat kabeljte er nog instoppen. Maar ja er is geen andere mogelijkheid.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

PaT schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:39:
Als dat wel zo zou zijn, dan had hij dat toch wel gemeld?
anders had ie hier wss helemaal niets gepost ^^
en ja gewoon even andere pc proberen..
MRELynx schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:45:
[...]
Ja een beetje wel. Mn HTC Desire had gewoon zn usb aansluiting in het midden op de onderkant. Die schoof je in de houder en klaar. Nu moet je idd dat kabeljte er nog instoppen. Maar ja er is geen andere mogelijkheid.
ja idd, je kan niet anders..
isser die tech nog niet waar je je lumia (of andere telefoon) via inductie oplaadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:43:
Heb je nog een laptop liggen ofzo? Installeer daar ZUNE eens op en probeer dat..... Misschien werkt die oplossing....
--
Desktop PC (32 bit XP)
Netbook XP 32 bit

Lumia heeft daarvoor op beide PCs gewerkt, en nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
defcon84 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:31:
[...]

ja idd, je kan niet anders..
isser die tech nog niet waar je je lumia (of andere telefoon) via inductie oplaadt?
Palm Pre kan via een touchstone opgeladen worden. Werkte super. Snap niet waarom niet meer fabrikanten dit toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coenox schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:21:
[...]Palm Pre kan via een touchstone opgeladen worden. Werkte super. Snap niet waarom niet meer fabrikanten dit toepassen.
Ahja, Nokia is er iig mee bezig: nieuws: Nokia wil smartphones draadloos oplaadbaar maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:44:
[...]

--
Desktop PC (32 bit XP)
Netbook XP 32 bit

Lumia heeft daarvoor op beide PCs gewerkt, en nu niet meer.
Is misschien je setting veranderd? Ergens (weet niet waar) kan je de setting veranderen wat er moet gebeuren zodra je de usb kabel aansluit. Geloof dat je kan kiezen uit zune of serial of zoiets. Misschien zit het daar in? Sorry dat ik zo vaag ben, ik heb het ooit gezien op de telefoon maar weet niet meer waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Batsu schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:17:
[...]

Is misschien je setting veranderd? Ergens (weet niet waar) kan je de setting veranderen wat er moet gebeuren zodra je de usb kabel aansluit. Geloof dat je kan kiezen uit zune of serial of zoiets. Misschien zit het daar in? Sorry dat ik zo vaag ben, ik heb het ooit gezien op de telefoon maar weet niet meer waar
Optie zit in het diagnostics menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF?!?! Heb ik de telefoon een factory reset gegeven, wil ie niet meer koppelen met mijn google account!!!!
Als ik het correcte wachtwoord intik, krijg ik een foutmelding en als ik 'm vervolgens open, zie ik veel meer tekens dan ik ingevoerd heb!
Heeft dat misschien iets met autocorrect op het toetsenbord te maken????

Edit: opgelost door wachtwoord te wijzigen.... Snap alleen niet waarom het eerder dan wel werkte....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
PaT schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:07:
N.a.v. dit bericht op Facebook en de onderstaande reacties lijkt het er toch op dat er een witte Lumia aan zit te komen?!

https://www.facebook.com/...9862959126&type=1&theater
edit foutje

[ Voor 12% gewijzigd door Crescendo op 03-02-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:21
Het is me deze week pas opgevallen, maar ik zie zeg maar 3 horizontale "lijnen" over het scherm. Een ongeveer in het midden en de andere twee ongeveer 1-1,5cm erboven en eronder. Deze zijn het duidelijkst als je telefoon uit standby haalt, schemrpje naar boven schuift en dan de tiles naar boven en naar beneden begint te schuiven zonder de vinger van het scherm te halen. Het is ook alleen de eerste 1,5-2 seconde heel duidelijk. Hebben meer mensen dit? Vind het niet storend, maar was me gewoon opgevallen :)

Edit: kan er ook aan liggen dat ik ziek ben geweest en nog steeds wazig zie :P

[ Voor 8% gewijzigd door lucash op 03-02-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:28
Mijn telefoon laadt niet meer op. Sinds vanmiddag gaat mijn usb stekker niet meer correct het microUSB slot in, waardoor mijn telefoon niet meer opgeladen kan worden. Geen signaal, geen tril, niets, noppes, nada.

Mijn telefoon heb ik gekocht op de dag van de release bij the Phone House (losse verkoop, geen contract). Wat is nu het slimste? Contact met the phone house opnemen voor garantie, of rechtstreeks met Nokia? en wat voor kansen geven jullie mij voor garantie? Meteen een nieuw toestel, aantal weken wachten op reparatie?

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Bint schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:59:
Mijn telefoon laadt niet meer op. Sinds vanmiddag gaat mijn usb stekker niet meer correct het microUSB slot in, waardoor mijn telefoon niet meer opgeladen kan worden. Geen signaal, geen tril, niets, noppes, nada.

Mijn telefoon heb ik gekocht op de dag van de release bij the Phone House (losse verkoop, geen contract). Wat is nu het slimste? Contact met the phone house opnemen voor garantie, of rechtstreeks met Nokia? en wat voor kansen geven jullie mij voor garantie? Meteen een nieuw toestel, aantal weken wachten op reparatie?
Ik zou naar de Phone House gaan. Is het meest directe contact en ik heb goede ervaringen met ze. Ben wel bang dat je het toestel even kwijt bent. De Consumentenwet zegt dat de leverancier moet repareren, recht op een nieuw heb je alleen de eerste week of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:49

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Kan iemand me vertellen wat een H betekent bij netwerk? Ik kan me de G of 3G nog wel voorstellen maar soms staat er naast mijn netwerkicoon links bovenaan ook een H en ik vroeg me af wat dit betekende. HSDPA?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:44
DeNachtwacht schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:56:
Kan iemand me vertellen wat een H betekent bij netwerk? Ik kan me de G of 3G nog wel voorstellen maar soms staat er naast mijn netwerkicoon links bovenaan ook een H en ik vroeg me af wat dit betekende. HSDPA?
ja HSDPA...Zie je staan zodra er dataverkeer actief is.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:28
coenox schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:53:
[...]
Ik zou naar de Phone House gaan. Is het meest directe contact en ik heb goede ervaringen met ze. Ben wel bang dat je het toestel even kwijt bent. De Consumentenwet zegt dat de leverancier moet repareren, recht op een nieuw heb je alleen de eerste week of zo.
Had ik vanochtend al even gedaan. Zij konden alleen niet zeggen of het mankement binnen de garantie valt of niet. Anders moet ik betalen voor de reparatie. Kan ik me nu wel druk over gaan maken, maar we wachten even af ;).

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Hmm, dat gorilla glass werkt wel. Heb net een tafel (ja, een tafel) op m'n lumia laten vallen en hij heeft geen krasje.

offtopic:
De situatie waarin dit mogelijk is geworden is nogal bizar, iets met tafelbladen optillen en telefoon die je even weg hebt gelegd die je gebruiket om te kijken of de boel waterpas was.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z_Jr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
lucash schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:35:
Het is me deze week pas opgevallen, maar ik zie zeg maar 3 horizontale "lijnen" over het scherm. Een ongeveer in het midden en de andere twee ongeveer 1-1,5cm erboven en eronder. Deze zijn het duidelijkst als je telefoon uit standby haalt, schemrpje naar boven schuift en dan de tiles naar boven en naar beneden begint te schuiven zonder de vinger van het scherm te halen. Het is ook alleen de eerste 1,5-2 seconde heel duidelijk. Hebben meer mensen dit? Vind het niet storend, maar was me gewoon opgevallen :)

Edit: kan er ook aan liggen dat ik ziek ben geweest en nog steeds wazig zie :P
Ik zie het ook.

Maak je niet druk, het ligt niet aan jou toestel. Volgens mij komt het door hetzelfde principe als je een trillende lijn belicht met een stroboscoop. Bij een bepaald aantal hertz zul je dan bijvoorbeeld 3 'stilstaande' lijnen bij de buikpunt zien en 1 'stilstaande' bij een knooppunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electrowolf schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:18:
Hmm, dat gorilla glass werkt wel. Heb net een tafel (ja, een tafel) op m'n lumia laten vallen en hij heeft geen krasje.
Bij mij viel die van ongeveer dezelfde hoogte en was het glas kapot. Als de telefoon verkeerd met de hoek van het toestel naar grond valt, kan het zo gebeurd zijn.

Wel leuk van Nokia Care en Repair dat ik een nieuw toestel kreeg. Heb bij klachtomschrijving ook vermeld dat mijn batterijcapaciteit niet goed was en het opladen traag ging. Of dat geholpen heeft weet ik niet maar het is in ieder geval wel prima service. Anyway: een hoesje is geen slecht idee, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bint schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:43:
[...]

Had ik vanochtend al even gedaan. Zij konden alleen niet zeggen of het mankement binnen de garantie valt of niet. Anders moet ik betalen voor de reparatie. Kan ik me nu wel druk over gaan maken, maar we wachten even af ;).
Gewoon direct naar Nokia sturen. Gaat prima: http://www.nokia.com/nl-nl/support/online-repair/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja die online repair is best goed en met een fatsoenlijke klachtomschrijving incl. ondernomen acties is de kans best groot dat het toestel wordt omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
Bint schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:43:
[...]

Hoelang heb je het toestel dan? Op het moment valt mijn telefoon zeker 5/6 per week zonder reden uit. Ben van plan deze terug te sturen.

Zijn de kosten voor mijn rekening? of kan je dan beter langs phonehouse gaan en hun het toestel op laten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Laatst online: 08-09 22:58
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/396175_10150515475792397_36922302396_9259329_1217071073_n.jpg

Weer een hint op facebook, het is nu wel zeker dat er een witte lumia komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0el schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:10:
[...]

Optie zit in het diagnostics menu
Bij de settings.
Mijn setting staat op dit moment op ZUNE, maar nog niet gelukt om connectie te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
http://www.facebook.com/p...36922302396&type=1&ref=nf

Zo te zien komt er een witte versie van de 800 aan :-)

/edit: moet vaker refreshen :P

[ Voor 9% gewijzigd door HyperioN op 06-02-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 18:30
En de witte lumia 800 is onthuld:
http://www.nokia.com/gb-e...ebook-g0-en-1todtmt0b9d48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Zo mooi, ik zou bijna spijt krijgen van mijn blauwe lumia :9~ . Alleen heeft deze witte geloof ik een glossy finish, en ik hou toch wel meer van een matte afwerking.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig idee wanneer de release datum in nl is voor die witte? Ik mag namelijk verlengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:55:
Enig idee wanneer de release datum in nl is voor die witte? Ik mag namelijk verlengen
Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.speedymirror.com/wp-content/uploads/2012/02/700-nokia-lumia-800-white-back-and-front.jpg?e83a2c

Espoo, Finland – Nokia announced today that the Nokia Lumia 800 will be available in white, beginning later this month.

BLA BLA beschrijving wat de specs van Lumnia 800 zijn BLA BLA

[ Voor 59% gewijzigd door Regenbui op 06-02-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

Eagle Creek

Breathing security

Enig idee of dat je ook msn-contacten van een ander live-account kunt gebruiken om te msn-en?

Ik heb dus zeg maar mijn privé-live-account aan mijn toestel gekoppeld staan. Alleen als ik nu via Berichten > Status online ga, wordt dit account aangemeld.

Dus vroeg ik mij af of het mogelijk is of ik een tweede msn-account kan gebruiken om mij aan te melden op messenger.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eagle Creek schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:39:
Enig idee of dat je ook msn-contacten van een ander live-account kunt gebruiken om te msn-en?

Ik heb dus zeg maar mijn privé-live-account aan mijn toestel gekoppeld staan. Alleen als ik nu via Berichten > Status online ga, wordt dit account aangemeld.

Dus vroeg ik mij af of het mogelijk is of ik een tweede msn-account kan gebruiken om mij aan te melden op messenger.
Als je bij instellingen - e-mail en accounts account toevoegen aanklikt, zie je dat je daar nog een msn/hotmail/live account kunt toevoegen. Dus het lijkt mogelijk...
Overigens is dit een WP7 vraag en geen lumia 800..... Hoort hier eigenlijk niet thuis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

Eagle Creek

Breathing security

Bedankt, ik ga daar eens rondneuzen. Ben benieuwd of dit dan alleen e-mail en contacten is, of ook de messenger.

(Ik ben niet zo bekend met wel beperkingen dan wel uitbreidingen Nokia heeft t.o.v. de standaard WP7 :).)

Edit: Nee, werkt niet. Het aanmelden gebeurt nog steeds met het primaire account.

[ Voor 56% gewijzigd door Eagle Creek op 06-02-2012 16:28 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 16:06
Eagle Creek schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:39:

nee kan niet, werkt alleen voor het 1e liveid wat je gebruikt op je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Imho is wit toch wel de mooiste kleur (mooiste tel was die qua design al): http://conversations.noki...designed-the-white-lumia/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

rajboen schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:02:
Imho is wit toch wel de mooiste kleur (mooiste tel was die qua design al): http://conversations.noki...designed-the-white-lumia/
tot je er een zwart hoesje om doet :P

of, tip: als je een witte wil en een zwarte hebt, er ff een wit hoesje omheen doet. klaar ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
DeNachtwacht schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:07:
[...]

of, tip: als je een witte wil en een zwarte hebt, er ff een wit hoesje omheen doet. klaar ;)
Nah, geen hoesjes. Dan maar een krasje hier en daar. Ben wel idd benieuwd naar het hoesje. Zou die mat of glossy zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand bekend met het probleem dat Whatsapp geen geluid meer laat horen? Heb gegoogled <----- Voor de overijverige admins!!!, maar kon zo niks duidelijks vinden.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
DeNachtwacht schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:07:
[...]

Dat is idd misschien wel een keer aardig om te proberen :p. Lijkt me wel geinig, aangezien het hoesje het toestel toch prima afdekt. Alleen bij SIM-verwisselen dan, en opladen.

EDIT: Dat is echt een goed voorstel, zo'n hoesje kost toch niks, proberen waard :P.

[ Voor 8% gewijzigd door Crescendo op 06-02-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:34

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Het valt mij op dat sinds ik een blauw hoesje om m'n zwarte lumia heb zitten heel vaak de vraag krijg: is dat de nieuwe Nokia? Ervoor niet, en dus als je een witte of blauwe hebt (echt of hoes) krijg je veel meer aandacht dan met een zwarte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

gauchov6 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:38:
[...]

Het valt mij op dat sinds ik een blauw hoesje om m'n zwarte lumia heb zitten heel vaak de vraag krijg: is dat de nieuwe Nokia? Ervoor niet, en dus als je een witte of blauwe hebt (echt of hoes) krijg je veel meer aandacht dan met een zwarte!
Ha klopt, ik heb de blauwe en inderdaad allerlei mensen die dat vragen.
Gevolgd door "is dat een hoesje of... nee hij is echt blauw."
Nu bestaat er ook een rood hoesje voor de telefoon... })

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb een blauw hoesje, maar die wordt steeds minder blauw. Hij wordt nogal vies... Meer mensen daar last van? Ik overweeg om hem in de vaatwasser te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:14:
Iemand bekend met het probleem dat Whatsapp geen geluid meer laat horen? Heb gegoogled <----- Voor de overijverige admins!!!, maar kon zo niks duidelijks vinden.
dan heb je waarschijnlijk de push instelling veranderd of uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:07

Ankh

|true

Hier gister ook met Whatsapp problemen. Vriendin heeft een bericht gestuurd, dat ze onderweg ging (met de auto). Die nooit binnen gekregen, dus wilde ik haar een berichtje sturen en ineens kwamen de berichten binnen. Alsof het push systeem van Microsoft een hik-up had...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:44
Ankh schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 08:51:
Hier gister ook met Whatsapp problemen. Vriendin heeft een bericht gestuurd, dat ze onderweg ging (met de auto). Die nooit binnen gekregen, dus wilde ik haar een berichtje sturen en ineens kwamen de berichten binnen. Alsof het push systeem van Microsoft een hik-up had...
Is het niet waarschijnlijker dat whatsapp een hik-up had?
Dat staat al niet zo bekend om zijn betrouwbaarheid.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:14:
ja had ik ook. Ook bij wordfeud.
Ik kreeg wel zo'n melding bovenin mn scherm, alleen geen tril+geluid.
laatst harde reset gedaan ivm batterij (heeft niet geholpen), maar mn geluid+trillen is wel terug bij whatsapp en wordfeud :)

Dus dat is winst. Hoe het verder kwam weet ik niet. mn push stond gewoon op aan in beide gevallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:57:
Ik heb een blauw hoesje, maar die wordt steeds minder blauw. Hij wordt nogal vies... Meer mensen daar last van? Ik overweeg om hem in de vaatwasser te gooien.
Een beetje lauwwarm water met groene zeep lijkt me verstandiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:28:
[...]

Een beetje lauwwarm water met groene zeep lijkt me verstandiger.
De wasmachine doet ook wonderen. (Really does ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:53
Ik mag vanaf maart mijn abbo verlengen bij t-mobile.
Ik wil sowieso een Nokia met Windows Phone halen maar ik zit te twijfelen.
Zal ik over een maand gewoon de Lumia 800 halen voor een jaar of zal ik tot mei(??) wachten op de Lumia 900 of 910?

Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een week in het bezit van een Nokia Lumia cyan, wat een mooi ding zeg! Nu kom ik van een htc desire hd. Nu mis ik 3 dingen op mijn Nokia

1. Het snel zien van je batterij status, dus niet een balkje met een icoon van een batterij maar het percentage in procenten. Nu weet ik dat je dit kan zien bij instellingen, maar kan dit ook sneller?
2. Het snel aanpassen van de helderheid, het liefst ook in procenten.
3. notificaties op het lockcreen. Deze blijven maar even staan, het lijkt mij makkelijk om die er permanent te houden, zoals op de iphone of htc desire hd.

Ik weet niet of iemand dit al voor elkaar heeft gekregen, een paar tips zouden welkom zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

XNL073 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:57:
Ik mag vanaf maart mijn abbo verlengen bij t-mobile.
Ik wil sowieso een Nokia met Windows Phone halen maar ik zit te twijfelen.
Zal ik over een maand gewoon de Lumia 800 halen voor een jaar of zal ik tot mei(??) wachten op de Lumia 900 of 910?
Wat raden jullie mij aan?
Hangt van je budget af. De 900 wordt sowieso nog een stuk duurder. Verder zou ik nog even afwachten wat de batterijduur van de 900 is, die van de 800 is vrij minimaal. Best kans dat die bij de 900 een stuk beter is, daar zit namelijk een 1850mAh batterij in ipv 1450.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:53
DeNachtwacht schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:07:
[...]

Hangt van je budget af. De 900 wordt sowieso nog een stuk duurder. Verder zou ik nog even afwachten wat de batterijduur van de 900 is, die van de 800 is vrij minimaal. Best kans dat die bij de 900 een stuk beter is, daar zit namelijk een 1850mAh batterij in ipv 1450.
Budget maakt niet uit. Heb nu een iPhone 3GS en die ligt sowieso elke nacht aan de lader. Dit wordt dan ook bij de Lumia 800 het geval. Maar ik zat te denken om gewoon de 800 te pakken aangezien volgend jaar toch WP8 uit komt die een hoop vernieuwingen heeft en dan na een jaar mijn abbo weer verlengen met een WP8 toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Mijn respons hoort ergens anders nu geloof ik... moest effe 30 pagina's doornemen :)

[ Voor 93% gewijzigd door peerke63 op 07-02-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
[...]

Maar ook een scherm wat een stuk groter is, dus dat kan het voordeel weer grotendeels opheffen. Maar dat zullen daadwerkelijke ervaringen uit moeten wijzen; inderdaad afwachten zoals je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:17:
1. Het snel zien van je batterij status, dus niet een balkje met een icoon van een batterij maar het percentage in procenten. Nu weet ik dat je dit kan zien bij instellingen, maar kan dit ook sneller?
Het bepalen van de batterij capaciteit en die in procenten uitdrukken betekent zo goed als niks.
Een telefoon meet namelijk geen batterijcapaciteti maar meer het geleverde vermogen.
De daarvan afgeleide bepaalde batterijcapaciteit is ten hoogste een grove benadering van de werkelijkheid.

Als je telefoon bijvoorbeeld een paar graden kouwer is zal die een lager vermogen leveren en dus een andere waarde aangeven als in een warmere omgeving. Ook als je je telefoon meer bewoog toen de volle capaciteit werd gemeten kan dat al je vermogen beinvloeden. Erg exact is het dus niet.

Een icoon van een batterij zoals Windows Phone die toont is dus betrouwbaar genoeg.
Een percentage of een exacte mAh waarde is toch slechts een vage benadering van we werkelijkheid.
Verder zou ik nog even afwachten wat de batterijduur van de 900 is, die van de 800 is vrij minimaal. Best kans dat die bij de 900 een stuk beter is, daar zit namelijk een 1850mAh batterij in ipv 1450.
Dat is de capaciteti van de batterij in de LTE versie. Omdat LTE meer stroom verbruikt zal daar een grotere batterij noodzaak zijn. Het isn iet gezegd dat Europese telefoon die geen LTE hebben dergelijke accu's hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 17:46:
[...]

Het bepalen van de batterij capaciteit en die in procenten uitdrukken betekent zo goed als niks.
Een telefoon meet namelijk geen batterijcapaciteti maar meer het geleverde vermogen.
De daarvan afgeleide bepaalde batterijcapaciteit is ten hoogste een grove benadering van de werkelijkheid.

Als je telefoon bijvoorbeeld een paar graden kouwer is zal die een lager vermogen leveren en dus een andere waarde aangeven als in een warmere omgeving. Ook als je je telefoon meer bewoog toen de volle capaciteit werd gemeten kan dat al je vermogen beinvloeden. Erg exact is het dus niet.

Een icoon van een batterij zoals Windows Phone die toont is dus betrouwbaar genoeg.
Een percentage of een exacte mAh waarde is toch slechts een vage benadering van we werkelijkheid.
Ik vind het toch erg fijn dat mn iPhone gewoon een percentage toont. Over het algemeen is die redelijk accuraat. Nu kan ik bijna niet eens zien of het 40% of 60% is, wat toch wel uitmaakt..

Verder vind ik het maar vervelend dat de balk bovenin niet altijd toont. Bijvoorbeeld bij internetten kun je hem niet opvragen en weet ik nooit of ik nou zit te wachten omdat de website down is of omdat mn verbinding slecht is...

Ik snap dat de filosofie is om de interface clean te houden, maar dit is gewoon een vervelende beperking..

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 08-02-2012 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Wat zijn jullie ervaringen nu op de semi-lange termijn?

Heb het toestel nu een aantal maanden; en het bevalt goed. Windows Phone kende ik al, dus no surprises there.
Ik ben alleen een klein beetje teleurgesteld door het glas. Dit zou "gorilla glass" zijn (?) maar bevat nu al een heel aantal kleine krasjes.
Op zich niet storend, en ik ben ook echt van de filosofie dat een telefoon een gebruiksvoorwerp is, en er dus ook best zo uit mag zien (ik ben een gebruiker, geen poetser). Maar het valt me wel op, want de twee andere telefoons van dit kaliber die ik had (de Samsung Omnia 7 en de HTC Desire Z) hadden bij gelijke gebruiksduur, en op dezelfde manier, daar een stuk minder last van!

Denk dus dat Samsung en HTC hogere kwaliteit glas gebruiken.

Verder vind ik de batterijduur nog steeds redelijk kort, maar dat zal niet meer beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Bosmonster schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 08:18:
[...]

Ik vind het toch erg fijn dat mn iPhone gewoon een percentage toont. Over het algemeen is die redelijk accuraat. Nu kan ik bijna niet eens zien of het 40% of 60% is, wat toch wel uitmaakt..

Verder vind ik het maar vervelend dat de balk bovenin niet altijd toont. Bijvoorbeeld bij internetten kun je hem niet opvragen en weet ik nooit of ik nou zit te wachten omdat de website down is of omdat mn verbinding slecht is...

Ik snap dat de filosofie is om de interface clean te houden, maar dit is gewoon een vervelende beperking..
Ik vind het juist super dat die balk default weg is. Dat hij dan niet naar beneden kan worden gehaald in IE is denk ik eerder een bug dan een bewuste design keuze, aangezien dit normaal wel werkt in al je andere applicaties.

Edit: ik zie nu dat je de balk in IE wel gewoon tevoorschijn kan halen door op de URL te klikken. Niet zo eenduidig misschien, maar het doel is zo eenvoudig te bereiken zonder uit IE te moeten.

[ Voor 9% gewijzigd door SeamusXanthus op 08-02-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de notificaties. Deze blijven maar een seconden of 2 in beeld. Niet zo verveveld als je achter je telefoon zit, maar dat het maar even zichtbaar blijft op het lockcreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Laatst online: 08-09 13:19
Ik ga binnen een paar dagen migreren van een n82 naar de lumia 800.
Gaat alles overzetten via ovi backup of moet ik speciale tools zoeken?

Ik heb in de topics wel mensen met een n82 -> lumia 800 gezien maar niemand had het erover
ik lig wel in een ziekenhuiskamer te surfen op een n82 dus optimaal gaat dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

HyperioN schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:25:
Wat zijn jullie ervaringen nu op de semi-lange termijn?

Heb het toestel nu een aantal maanden; en het bevalt goed. Windows Phone kende ik al, dus no surprises there.
Ik ben alleen een klein beetje teleurgesteld door het glas. Dit zou "gorilla glass" zijn (?) maar bevat nu al een heel aantal kleine krasjes.
Op zich niet storend, en ik ben ook echt van de filosofie dat een telefoon een gebruiksvoorwerp is, en er dus ook best zo uit mag zien (ik ben een gebruiker, geen poetser). Maar het valt me wel op, want de twee andere telefoons van dit kaliber die ik had (de Samsung Omnia 7 en de HTC Desire Z) hadden bij gelijke gebruiksduur, en op dezelfde manier, daar een stuk minder last van!

Denk dus dat Samsung en HTC hogere kwaliteit glas gebruiken.

Verder vind ik de batterijduur nog steeds redelijk kort, maar dat zal niet meer beter worden.
Heb de lumia nu bijna 3 maanden..
Windows Phone bevalt me echt goed, maar ik mis toch nog wat kleine dingen hier en daar.. meer dingen zoals welke app zuigt nu men batterij leeg enzovoorts..
Over het glas ben ik goed te spreken, er is maar 1 minuscuul stukje uit aan de rand van de phone, jammer maar niet erg... had ik maar een hoesje/bumper moeten gebruiken :p

Het echte nadeel is idd de batterij.. zelfs na de update.
En sinds ik WordFeud geinstalleerd heb gaat hij zelfs maar 10 uur mee, ook al speel ik het niet zo vaak..
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:14:
En de notificaties. Deze blijven maar een seconden of 2 in beeld. Niet zo verveveld als je achter je telefoon zit, maar dat het maar even zichtbaar blijft op het lockcreen.
Toast notifications blijven 10 seconden in beeld, of je flikt 'm weg :p
Pagina: 1 ... 9 ... 43 Laatste

Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.

Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]