Groot genoeg voor 2 hoofdletters
• Een halve dag
• Bijna een hele dag
• Makkelijk een hele dag
• Meer dan een dag
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Verwijderd
Volgens mij gaat het niet om wat de telefoon zegt (misschien moet je een weekje niet in die diagnostisch app kijken)foxbow schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:02:
wat wordt hier met een halve dag bedoelt12 uur ? of 6 uur? De mijne zegt 12 uur mee te gaan bij batterij instellingen. Maar dit houdt die alleen vol als ik niks doe.
maar gaat het erom wat je zelf ervaart als je de telefoon normaal gebruikt
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 22:17 ]
Ik gebruik nooit 3g, WiFi thuis en WiFi op het werk. In de auto en in de supermarkt heb ik ook geen internet nodig heb dus geen internet abo. Dus is 3g nutteloos.
BlueTooth alleen in de auto aan.
Geen games.
Hooguit uurtje internet (vooral nieuwssites)
half uurtje spelen met wat apps
elk half uur effe 4 email accounts synchen, samen met facebook, twitter, whatsapp, msn
En hooguit 4 a 5 keer een gesprek van 5 minuutjes
Van de week begonnen met een volle batterij.
Ben nu 3 dagen en 11 uur verder
volgens de telefoon is er nog 7 uur te gaan
Haal dus bijna 4 dagen
Don't rely on their truth alone
Ook maar eens een keertje uitzetten en kijken wat er gebeurt
youtube.com/@hisrep
Kan best eens zo zijn. Voor diegenen waarvan het lijkt dat de update opeens terugrolt, een hard reset hersteld dit! (was mijn probleem).DeNachtwacht schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:16:
Bij mij is sinds de update naar 8107 de zaak inderdaad beter geworden. Nu even kijken of de berichten kloppen dat dit weer inzakt na 1 of 2 keer opladen
Zviw is dat alleen als je slecht ontvangst hebt. Als je goed (lees uitstekend) ontvangst hebt is het volgens mij zelfs iets zuiniger.Basekid schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:53:
Zo te lezen is het aanhebben van de 3G de grote slurper.[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 25-01-2012 23:27 ]
Heb dit 2x gehad, maar toen heb ik hem gewoon 5 minuten aan de lader gehangen.
Dan eruit gehaald, aan gezet, en weer in de lader gestopt. Werkt prima, niets geen gezeur.
Weet niet of ik het enige stabiele toestel heb oid, of dat dit gewoon de oplossing is.
Hij gaat idd niet aan bij mij als de stekker er nog in zit..
http://proxysnel.nl
Goede tip, mijn part kunnen alle tips gesomd worden in de 1e post.Ewald123 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:24:
Ik heb nog even een opmerking voor mensen waarbij de telefoon is uitgevallen (op 10% batterij).
Dan eruit gehaald, aan gezet, en weer in de lader gestopt. Werkt prima, niets geen gezeur.
Weet niet of ik het enige stabiele toestel heb oid, of dat dit gewoon de oplossing is.
Verwijderd
De gsm van mijn partner was gisteren ook uitgevallen, ik heb echt alles geprobeert, aan lader, van de lader af (toen ging hij echt niet meer aan). Uiteindelijk ma 8 uur aan die lader te hebben gehangen nog steeds niets. Dat batterijicoontje was steeds in beeld, behalve als ik hem van de lader afgooide, dan ging de display op zwart. Aan de pc gehangen, zune gestart, niks. Toen nokia support suite tool gestart, telefoon opnieuw aan de pc, paar seconden later ging hij aan ! Diagnostics gaf inderdaad 0 aan. Batterij was dus volledig leeg.Ewald123 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:24:
Ik heb nog even een opmerking voor mensen waarbij de telefoon is uitgevallen (op 10% batterij).
Het is echt niet grappig dat de telefoon blijkbaar weigert op te laden als hij een lege batterij heeft en aan de lader hangt. Dat moet een firmware probleem zijn.
Je krijgt nokia te zien, dan hoor je het geluidje van een lege batterij en komt er weer tot ziens.
-
Heb nu het snoertje erin gedaan, krijg je dat lege batterij icoontje met dat rode stukje. Nu kan die inderdaad niet aan...
-
Stekker eruit gehaald, zodra batterij icoontje weg was aan gezet. Meteen toen ik nokia zag stekertje erin gestopt en hij start en laadt gewoon op.
Dit werkt bij mij dus goed, weet niet hoe het bij andere Lumia's zit. Misschien heb ik een geluksapparaat
[edit]
Volgens het batterijverbruik percentage in het instellingen menu zat er nog 0% in.
Diagnostics zegt 12mA
[ Voor 8% gewijzigd door Ewald123 op 26-01-2012 09:08 ]
Ook gehad, is inderdaad niet grappig.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:33:
[...]
Het is echt niet grappig dat de telefoon blijkbaar weigert op te laden als hij een lege batterij heeft en aan de lader hangt. Dat moet een firmware probleem zijn.
Heb de telefoon eerst een maand zonder dataverbinding gebruikt, alleen wifi omdat mijn abo nog niet omgezet was. De telefoon ging toen een stuk langer mee op de batterij dan nu ik data ook aan heb staan.
Verwijderd
Ik kan wel alles uit zetten om zo langer met de battery te doen maar wat is dan het nut van zo'n telefoon.
Na 3 dagen en 22 uur met nog 1 uur te gaan (4%) durfde ik niet meer langer te proberen hoe lang de batterij mee gaan, naar aanleiding van de problemen die ik hier lees. Geen zin om te moeten worstelen dat ding weer aan te krijgen.Ewald123 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:24:
Kijk een paar posts eerder en daar heb ik neergepend waar ik gebruik, aan heb staan.
Ik vermoed echt dat de oorzaak gezocht moet worden bij 3g, en dan met name wanneer de mast een beetje te ver staat, slecht ontvangst. Mogelijk heeft de antenne dan teveel kracht nodig om het signaal op te vangen of steeds weer opnieuw te zoeken wat stroom vreet....
(Is maar een gedachte)
[ Voor 47% gewijzigd door LessRam op 26-01-2012 11:33 ]
Met alleen gprs en wifi haal ik 2 dagen met wat surfen en watsappen en soms even wat minesweeper spelen.
Ik had de discharge voor de update gemeten afhankelijk van wat ik aan had staan, met 3g kwam ik uit rond de 400ma, zonder rond de 250ma. Zal binnenkort nog eens wat vergelijkingen doen.
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Verwijderd
Vervelend daarbij is ook dat de afstand per ISP kan verschillen (zowel thuis als op je werk).LessRam schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:30:
Ik vermoed echt dat de oorzaak gezocht moet worden bij 3g, en dan met name wanneer de mast een beetje te ver staat, slecht ontvangst. Mogelijk heeft de antenne dan teveel kracht nodig om het signaal op te vangen of steeds weer opnieuw te zoeken wat stroom vreet....
Veel mensen nemen bij een nieuwe telefoon een nieuwe provider en merken dan dat hun batterijduur enorm toeneemt of afneemt terwijl het verschil in een aantal gevallen mede verklaard kan worden uit het betere of mindere bereik van hun nieuwe provider.
Over dit, die 65536 staat bij mij nu wel bij CycleCount, geen idee of dat normaal is? Ik heb hem geüpdate, maar wel continue verbonden met de telefoon laten zitten, ik 'dacht' dat ik loskoppelen (je kreeg immers even zo'n schermpje op je pc-scherm dat je hem los moest koppelen dacht ik), niet hoefde. Dus ik kreeg die update, en als ik nu kijk bij 'Instellingen' staat er wel gewoon versie: 7.10.8107.79. Huh?Electrowolf schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:55:
En Telfort heeft ook eindelijke de update.. kreeg er wel spontaan 200ma "bij". Na het installeren wil hij in ieder geval nog 200ma er bij laden ;-). Ook is de indicator nu weer goed, geen 65536% meer.
Verwijderd
Vervolgens heb ik 'm terug gezet naar de stock rom de batterij 100% opgeladen en daarna weer de update gedaan.
En dat scheelde echt een slok op een borrel met eerst. Heb nu nog 40% over na 18uur sinds laatste keer opladen.
Wifi uit,BT uit achtergrond app uit,redelijk internetten en twitter en mails ophalen.
Nog niet zo goed als ik hier van andere gebruikers lees,maar veel beter dan voor de updates
Verwijderd
Je kunt met Nokia tools roms flashen, op dit moment enkel en alleen nokia roms die je via een ander nokia tool kunt downloaden. De flash tool is de product support tool en de download tool is data package manager, beiden zitten in de nokia care suite, ik heb die tools op mijn laptop gezet om eventueel sneller een update te kunnen krijgen, hij wordt ook gebruikt om te debranden.PaT schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:29:
Terug gezet naar stock rom? Wat bedoel je? Ik neem aan een volledige reset. Zover mij bekend zijn er nog geen losse roms te vinden van de Lumia
Alleen heb je dan nog geen Custom firmwares, puur en alleen de keuze uit allerlei verschillende "stock" firmwares;
http://forum.xda-develope...read.php?t=1367719&page=4
Geen idee wat er nou wel en niet klopt aan die app, maar vreemd is het wel
Overigens is mijn accu gewoon goed genoeg om een hele dag te gebruiken.
Tijds sinds laatste keer opladen 1 dag en 8 uur
Resterende levensduur batterij: 36%
Hele dag wifi aan en een half uurtje 3g & muziek. Redelijk normaal qua bel en sms gedrag volgens mij...
In de Diagnostics app van nokia zie ik na de update naar 8107 onder Settings staan dat HDSPA staat uitgeschakeld. Zal dat de reden zijn dat de telefoon ineens een stuk langer mee gaat? Lijkt me toch wel een beetje sneaky actie HDSPA uitschakelen zodat het lijkt alsof de batterij het langer volhoudt. Ik gebruik zelf mijn internet nog niet ivm abonementsverlenging die nog niet is ingegaan, dus ik kan het niet checken, maar denk ik nu te negatief?
[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 26-01-2012 23:11 ]
youtube.com/@hisrep
Verwijderd

Inmiddels is de full capacity zelfs gedaald naar 1269...
Ik ga zodra ik internet heb gewoon een paar dagen testen of hij het een dag volhoudt bij intensief gebruik, en zoja: lumia geslaagd met een voldoende.
youtube.com/@hisrep
Ik heb de telefoon nu 2maanden en hierop de nieuwste firmware versie.
Batterij was vanacht helemaal leeg gelopen en heb 8 uur mijn telefoon niet kunnen gebruiken.
Zwaar balen dit, en ook dezelfde klachten als hierboven door alleen de batterij met rode balk te zien.
Hopelijk maak ik dit niet nog eens mee, want daar zit ik niet op te wachten.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Verwijderd
Verwijderd
Ik begrijp wat je bedoeld, maar bij normaal gebruik houdt de Lumia het nauwelijks 10 uur vol. Dat is echt veel te weinig voor mij. Daarom ben ik naar oorzaken gaan zoeken. Dat zou deze cijfertjes kunnen zijn. Maar ik zag idd whatsapp vaak langskomen als oorzaak. Misschien dat het gewoon een slecht geschreven app is op WP7.DeNachtwacht schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:58:
Ik denk (zoals al vaker gezegd) dat je dat nummer niet al te serieus moet nemen. Het varieert bij iedereen per keer dat hij wordt opgeladen. Dikke kans dus dat het gewoon een foutje is in de software en niks met hardware te maken heeft. Je alleen maar focussen op dat nummer is gewoon heel stom aangezien het niets met de werkelijkheid te maken hoeft te hebben.
Ik ga zodra ik internet heb gewoon een paar dagen testen of hij het een dag volhoudt bij intensief gebruik, en zoja: lumia geslaagd met een voldoende.
Ik heb inmiddels 3G uitgeschakeld op het werk (zit in een soort van stalen kooi). Gewoon G met vol bereik nu terwijl ik met 3G 1 tot 2 streepjes had binnen. Scheelt dus al een hoop. Verder vanavavond een uurtje Angry Birds gespeeld met als gevolg dat ik na een uur spelen een melding kreeg dat de accu zo goed als leeg was. Erg snel al na een uurje spelen. Vreemde is nog dat mijn zoontje met me meespeelde op een HTC Desire die op ongeveer 80% stond. Mijn Lumia was zo goed als leeg en na een klein uurtje was er van de Desire maar 20% accu af.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:13:
[...]
Ik begrijp wat je bedoeld, maar bij normaal gebruik houdt de Lumia het nauwelijks 10 uur vol. Dat is echt veel te weinig voor mij. Daarom ben ik naar oorzaken gaan zoeken. Dat zou deze cijfertjes kunnen zijn. Maar ik zag idd whatsapp vaak langskomen als oorzaak. Misschien dat het gewoon een slecht geschreven app is op WP7.
ALs het een slecht geschreven app is, waar ik sterk aan twijfel, dan zou iedereen die die app heeft er last van moeten hebben. Zou kunnen als het bv WhatsApp is. Zo niet, dan zou het nog vreemd zijn dat sommigen er wel en sommigen er geen last van hebben.
XBL: MRE Inc
Verwijderd
Als ik 3G uitschakel dan doet ie er ongeveer 40u mee wat redelijk is,maar lees ook dat anderen er 3 dagen mee doen. Dat is dan weer een groot verschil.WhatsApp trekt idd veel,maar ook zonder die app is het rond uit slecht met het verbruik van de Lumia.
Overigens een schitterende mob. en met WP ben ik ook tevreden
Sowieso zijn er veel dingen beter te configureren,Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:13:
[...]
Ik begrijp wat je bedoeld, maar bij normaal gebruik houdt de Lumia het nauwelijks 10 uur vol. Dat is echt veel te weinig voor mij. Daarom ben ik naar oorzaken gaan zoeken. Dat zou deze cijfertjes kunnen zijn. Maar ik zag idd whatsapp vaak langskomen als oorzaak. Misschien dat het gewoon een slecht geschreven app is op WP7.
In instellingen->systeem.
bluetooth standaard uitgeschakeld
helderheid laag
feedback uitgeschakeld
email & accounts: 1 x per uur downloaden v updates ipv vaker. Het zijn uiteindelijk mail & agendagegevens tot slot, dat komt niet vaak op de minuut aan
bij netwerk E ipv 3g kiezen (langzaam internet, maar scheelt veel batterij
in instellingen ->toepassingen
achtergrondtaken zoveel mogelijk uit zetten (ook in tabje geavanceerd!)
berichten facebook chat uitzetten
games: gameverzoeken automatisch synchroniseren uitschakelen
bij internet exporer en zoeken mijn locatie gebruiken uitzetten
zolang je maar zorgt dat niet alle apps elke 5 minuten gaan syncen valt het nog best mee met de batterij. Uiteindelijk levert een batterij waar je de dag goed mee doorkomt je een hoop meer plezier op dan op elk moment van de dag je mail naar je toe gepushed krijgen en elke 5 minuten de actuele treinvertragingen op je Today scherm.
[ Voor 13% gewijzigd door DeNachtwacht op 27-01-2012 22:08 ]
youtube.com/@hisrep
Ik ga denk ik eens experimenteren of 3G uit voor mij werkt. Ik zie mijzelf niet continu switchen eigenlijk, net zoals dat ik bluetooth niet aan en uit wil zetten. Dat vergeet ik geheid als ik de auto in stap en dan loop ik dus weer te kloten als ik een belletje krijg!.
Ik heb er even de normale batterij in zitten en ik dacht ik test eens om te vergelijken met de lumia perikelen. Maar ik vind dit ook niet echt om over naar huis te schrijven. En dan weet ik weer waarom ik er normaal een dikke mugen batterij in heb zitten van 3600mah. Met scherm op low, emails op manual haal ik normaal wel 5+ dagen..
Whatsapp is jong en is denk ik te zwaar nog. Grootste tip is denk ik niets automatisch laten syncen. Ik vind dat niet erg want het is erg onrustig, al die mailtjes continu..
Of eens in het uur. Zoals ik al zei, dr zijn weinig mensen voor wie het echt belangrijk is dat een mailtje a la minute naar het toestel gesynct wordt, als dat eens in het uur gebeurt is dat vaak wel genoeg en t scheelt een hoop batterij op die manier.maratropa schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:29:
Whatsapp is jong en is denk ik te zwaar nog. Grootste tip is denk ik niets automatisch laten syncen. Ik vind dat niet erg want het is erg onrustig, al die mailtjes continu..
youtube.com/@hisrep
Ik heb het idee dat om het uur even zwaar is als push, echte savings heb je volgens mij pas als je het op manual zet.DeNachtwacht schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 23:32:
[...]
Of eens in het uur. Zoals ik al zei, dr zijn weinig mensen voor wie het echt belangrijk is dat een mailtje a la minute naar het toestel gesynct wordt, als dat eens in het uur gebeurt is dat vaak wel genoeg en t scheelt een hoop batterij op die manier.
Also always use the original Nokia Fast USB Charger AC-16 or the Nokia Charging and Data Cable CA-185CD that came with your Lumia 800, as they are specifically designed to charge the Lumia 800 as efficiently as possible. Only a charger with an output of 1000mA will fully charge your Lumia 800 battery.
Last but not least, the Diagnostic App was designed for internal testing purposes. In general, your battery is fine as long as the full charge capacity is more than 1000mAh.
Meer staat hier in deze post: http://discussions.nokiau...5383/highlight/true#M5703
Gebruik;
twee uur bluetooth
10uur 3G uit want ik werk in Belgie, woon in NL.
Om 6 uur van de lader af, om 9 uur begint ie al te piepen.
Dus amper 3G gehad, geen navigatie...
Was echt veel beter!!
1000 mA = 1Agauchov6 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 10:41:
Advies van Nokia Support:
Also always use the original Nokia Fast USB Charger AC-16 or the Nokia Charging and Data Cable CA-185CD that came with your Lumia 800, as they are specifically designed to charge the Lumia 800 as efficiently as possible. Only a charger with an output of 1000mA will fully charge your Lumia 800 battery.
Op veel laders staat vaak 1A ipv 1000mA
Maar die tijd is dan wel standby ongeveer, want doe er verder vooralsnog praktisch niks mee. Daarnaast is het redelijk storend dat ie wifi disabled in standby, aangezien die het grootste gedeelte van de dag op mn werk ligt, maar waar die nu dus continu batterij zuipt door alles via 3G te synchroniseren. Idioot.
Ja.Crescendo schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:13:
Is dat echt zo, dat hij dan automatisch over gaat op 3G? Dat zou wel heel zuur zijn.
Het lijkt er op dat 3G uitzetten zo ongeveer je beste optie is... 2 dagen halen (met gebruik te maken van gps, surfen, wat game) zonder 3G aan te hebben is geen probleem.
Ben vandaag zelfs op 0% battery charge gekomen, waarbij hij me wist te vertellen dat ik nu toch maar is moet gaan opladen. De 0% lijkt dus nog wat marge te hebben
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
iOS deed dat ook in het begin, maar dat hebben ze later veranderd. Dat scheelt flink op je batterijtijd in standby thuis op of kantoor. Wifi is een stuk efficienter dan 3G wat dat betreft.Crescendo schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:13:
Is dat echt zo, dat hij dan automatisch over gaat op 3G? Dat zou wel heel zuur zijn.
Aan de andere kant heb ik nu wifi even uitgezet op de Lumia. Die tip kreeg ik van iemand anders. Want juist het de hele tijd aan/uit/aan/uit/netwerken zoeken/etc geneuzel, gecombineerd met blijkbaar niet heel stroomefficiente wifi-hardware valt dan ook weer negatief uit blijkbaar.
Eens kijken of het wat helpt..
M'n iPhone 4 van ruim anderhalf jaar oud verliest in een nacht (8 uur) standby misschien 4 a 5%. M'n nieuwe Lumia 800 zo'n 35-40%

[ Voor 43% gewijzigd door Bosmonster op 28-01-2012 16:46 ]
Dat ligt dan toch echt aan je instellingen. Bij mij is het zo'n 2% met whatsapp, treintijden nokia music sync en 1 x per uur GMail updaten. Met zo'n enorm verschil moet er iets zijn wat je zelf verkeerd instelt.Bosmonster schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:42:
M'n iPhone 4 van ruim anderhalf jaar oud verliest in een nacht (8 uur) standby misschien 4 a 5%. M'n nieuwe Lumia 800 zo'n 35-40%
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Onmogelijk, dat is gewoon de aard van de techniek. Microsoft zou hooguit bij slecht ontvangst het kunnen uitschakelen.Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:27:
[...] Het is vooral 3G wat, bij slecht ontvangst, een hoop accucapaciteit verbruikt. Als daar nou een oplossing voor zou kunnen komen.....
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Verwijderd
zoek mar op wp shortcut tiles op marketplace
Dat is helemaal geen goed nieuws.
Er staat dus eigenlijk dat Nokia niets meer gaat doen aan de batterij problemen. Of lees ik het verkeerd?Last but not least, the Diagnostic App was designed for internal testing purposes. In general, your battery is fine as long as the full charge capacity is more than 1000mAh. For the future, if you are checking your battery life, more useful information on the Battery status can be found by focusing on Settings>System>Battery saver. It will tell you both your remaining battery life in percent as well as the estimated time remaining, plus the time since you last charged your phone (as soon as you have disconnected your phone from your charger). If you have concerns about your battery capacity, please contact Nokia Care (phone numbers and locations can be found via www.nokia.com/support).”
Batterij net helemaal opgeladen. Estimated time remaining: 19 hours.
Ze adverteren met 335 uur Maximale 3G-stand-bytijd, dikke vette leugen.
Verwijderd
Wat niet wegneemt dat het voor vele een drama is vanwege de verwachtingen en de update van de laatste keer.
Verwijderd
+1hjs schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:12:
Volgens mij staat er dat je niet teveel moet staren naar die cijfertjes
Ik staar niet naar cijfertjes. Ook in de praktijk is 's avonds de accu gewoon helemaal leeg. Denk dat je van een telefoon toch wel mag verwachten dat ie een hele dag meegaat.hjs schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:12:
Volgens mij staat er dat je niet teveel moet staren naar die cijfertjes
Op zich wel, maar als je de hele dag in je auto rijdt en 's avonds is de benzinetank leeg, is dat dan de schuld van de autofabrikant of moet je gewoon vaker bijtanken als je iets (auto/telefoon) veel gebruikt?TheBorg schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:18:
[...]
Ik staar niet naar cijfertjes. Ook in de praktijk is 's avonds de accu gewoon helemaal leeg. Denk dat je van een telefoon toch wel mag verwachten dat ie een hele dag meegaat.
1x was hij inderdaad leeg binnen een dag, maar na alle achtergrond taken verwijderd te hebben houdt ie het weer dagen vol per lading.
Instellingen;
- 3g uit (heb overal wifi tot mijn beschikking)
- geen achtergrond taken
- e-mail wordt 1x per 30 minuten opgehaald (3 accounts)
- whatsapp direct
- Brightness Automatic
BlueTooth alleen aan in de auto
uurtje per dag internetten, paar e-mailtjes, wat MSN, SMS, Whatsapp berichten
Ik speel geen games
Paar apps gebruik ik eventjes; Nu.nl, Tweakers, P2000, WikiTude, buienradar
En dan is mijn batterij gebruik dit;

(Uiteindelijk hield hij het bij die opgeladen accu 3 dagen en 23 uur vol)
[ Voor 6% gewijzigd door LessRam op 29-01-2012 17:12 ]
Whatsapp haalt hij toch sowieso automatisch meteen op?
[ Voor 36% gewijzigd door Crescendo op 29-01-2012 16:32 ]
Wat bedoel je met 'whatsapp direct' ?LessRam schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:10:
Ik heb gelukkig geen problemen met mijn batterij..... Heb de telefoon nu 2 weken.
1x was hij inderdaad leeg binnen een dag, maar na alle achtergrond taken verwijderd te hebben houdt ie het weer dagen vol per lading.
Instellingen;
- geen achtergrond taken
- whatsapp direct
- Brightness Automatic
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Verwijderd
Dat zou knap zijn, want het enige dat ik gedaan heb vooralsnog op dat ding is outlook, facebook en twitter gekoppeld. De rest staat gewoon standaard. Heb geen apps geinstalleerd nog behalve whatsapp.DeNachtwacht schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 17:12:
[...]
Dat ligt dan toch echt aan je instellingen. Bij mij is het zo'n 2% met whatsapp, treintijden nokia music sync en 1 x per uur GMail updaten. Met zo'n enorm verschil moet er iets zijn wat je zelf verkeerd instelt.
Nu met wifi uit lijkt het wel iets beter te gaan, maar dat is van de zotte natuurlijk dat je dat moet doen.
En verder: Waarom houdt mijn anderhalf jaar oude iPhone het wel gewoon 2 a 3 dagen vol met normaal gebruik ZONDER met settings te moeten vogelen en 3G of wifi uit te zetten, achtergrondtaken uit te zetten etc? Sterker nog, mijn iPhone heeft tientallen apps lopen die pushberichten ontvangen e.d. Een smartphone hoort het gewoon minimaal 24 uur vol te houden met NORMAAL gebruik.
[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 30-01-2012 09:55 ]
Full charge capacity is bij mij 1513mAh, maar als ik de telefoon helemaal oplaad met de bijgeleverde Nokia lader en de lader loshaal is de Remaining Charge Capacity 1300 mAh. Waar is die 200mAh gebleven? Voordat ik de laatste update had geinstalleerd was de batterij tijd 3.5 dag..
Aardig gek. En ik was al blij dat er een keer 1 dag kwam te staan...LessRam schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:10:
Ik heb gelukkig geen problemen met mijn batterij..... Heb de telefoon nu 2 weken.
Instellingen;
- geen achtergrond taken
- whatsapp direct
- Brightness Automatic
BlueTooth alleen aan in de auto
uurtje per dag internetten, paar e-mailtjes, wat MSN, SMS, Whatsapp berichten
Ik speel geen games
Paar apps gebruik ik eventjes; Nu.nl, Tweakers, P2000, WikiTude, buienradar
En dan is mijn batterij gebruik dit;
[afbeelding]
(Uiteindelijk hield hij het bij die opgeladen accu 3 dagen en 23 uur vol)
We zien wel in de toekomst, who knows. Voorlopig houd hij het vol van opstaan tot slapen gaan dus zoveel te complainen heb ik niet
Verwijderd
Het verschil zit hem vermoedelijk vooral in het gebruik van de telefoon en in de goede of slechte ontvangst van het 3G signaal van de provider.r0el schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:33:
Als ik de ervaringen hier zo lees lijkt het wel of er verschillen zijn in de kwaliteit v/d batterijen...? Heeft het wellicht zin een nokia BV-5JW batterij te kopen en m zelf om te wisselen? Die 4 dagen wil ik ook wel
Verder moet je gewoon negeren wat iedereen roept over zijn mAh.
Dat is onzin informatie omdat het bepalen van energie opslag op een batterij ronduit vaag te noemen is. De opslag wordt niet gemeten maar afgeleid van het geleverde vermogen. En dat is natuurlijk een chemisch proces. Dat betekent dat zelfs de temperatuur of het bewegen van je telefoon al het meetmoment van je opslag kunnen beinvloeden en dat het ook voor niemand hetzelfde is.
Remailing battery life: 19%
Estimated time remaining: 3 hours
Time since last charge: 11 hours
Dat is dus 14 uur in totaal. Haal dus niet eens het einde van de dag.
Ook al getest zonder 3G. Maakt geen verschil. Morgen eens testen met continue de battery save mode aan.
Die schakelt pas in bij een resterende capaciteit van 20%. Daarvoor ga je NIETS merken van dat ding.TheBorg schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:10:
Morgen eens testen met continue de battery save mode aan.
Verwijderd
Heb je thuis en op je werk dan wel een goede 3G verbinding van je provider?loewie1984 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:57:
Als ik 3G en location services niet aanzet gaat ie dik 3 dagen mee op een lading! Met location services uit wordt dat al gereduceerd tot 1,5 dag. Met 3G er ook nog eens bij aan haal ik nog geeneens 20 uur
Kun je toch ook met de hand aanzetten, of werkt dat niet?PaT schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:51:
Die schakelt pas in bij een resterende capaciteit van 20%. Daarvoor ga je NIETS merken van dat ding.
Ding is nu "critically low". Na 12 uur...
Verwijderd
En dan fixt Nokia het zodanig dat bij een slechte ontvangst er teruggeschakeld wordt naar GPRS. En dan kunnen we weer 4+ pagina's over dat probleem klagen.badluckboy schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:29:
We kunnen denk ik al na 4 paginas met grote zekerheid zeggen dat vooral de 3G de batterij leeg slurpt? Misschien kunnen we met zijn allen Nokia spammen om te vragen of ze dit kunnen fixen?
Alhoewel; dit als optie toevoegen zou wel weer prettig zijn, dan kun je zelf kiezen of je een batterij wilt die snel leeg gaat of alleen maar GPRS..... Hoe sterk het signaal binnenkomt is toch afhankelijk van de provider, daar zal Nokia weinig aan kunnen veranderen, tenzij ze de ontvangst versterken maar ja dat kost weer meer accu.
Net een leuke test gedaan. Mn vriendin heeft vandaag dr microsimkaart gekregen. SInds gisteren een Lumia 800. Sim is van T-Mobile en gaf direct vol 3G signaal. Mijn microsim is van KPN en zit ook in een Lumia 800. Ik heb 1 hooguit 2 streepjes 3G, maar vaak helemaal niks. Daarna handmatig op E gezet in de settings en heb dan 3.4 streepjes G signaal. Dan heb ik beide lumia's in mn handen en loop ik naar diverse plekken in mn woning. ZIt in een nieuwbouw huis in een nieuwbouw wijk.LessRam schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:56:
[...]
En dan fixt Nokia het zodanig dat bij een slechte ontvangst er teruggeschakeld wordt naar GPRS. En dan kunnen we weer 4+ pagina's over dat probleem klagen.
Alhoewel; dit als optie toevoegen zou wel weer prettig zijn, dan kun je zelf kiezen of je een batterij wilt die snel leeg gaat of alleen maar GPRS..... Hoe sterk het signaal binnenkomt is toch afhankelijk van de provider, daar zal Nokia weinig aan kunnen veranderen, tenzij ze de ontvangst versterken maar ja dat kost weer meer accu.
ALs ik op http://www.umtsmasten.nl/ mijn postocode invul, dan zie ik ook direct waarom mijn vriendin vol 3G heeft op T Mobile en ik 3 streepjes G op KPN. Ook even vergeleken op mn werk waar de masten staan. Het lijkt wel of KPN zn masten gewoon veel verder uit elkaar heeft staan en T Mobile ze meer op locaties heeft staan waar ze echt nodig zijn. Bij mij in de wijk staan de masten van KPN echt aan de rand van de wijk. Die van T Mobile staan gewoon midden in de wijk waar de meeste mensen wonen.
[ Voor 18% gewijzigd door MRE-Inc op 30-01-2012 22:40 ]
XBL: MRE Inc
Batterij houdt het netjes een dag vol. Gisterenavond weer tegen middernacht aan de stekker. Vanmorgen, 6u: batterij 93%. Diagnostics zegt dicharging... Terwijl hij aan de stekker hangt?
Even uit de oplader en weer eraan. De Lumia laadt weer op. Ik laat hem hangen tot 10u 's ochtends: batterij: 97%. Status: discharging...
Vermoeden: nadat hij is opgeladen stopt hij gewoon met laden en loopt ie vrolijk leeg (i.p.v. het niveau op 100% te houden). En dan aan dit tempo... Ik heb het vermoeden dat hij overdag niet zo snel leegloopt. Als ik hem vier uur niet aanraak, loopt hij door de dag echt geen 15% leeg...
probeer eens de telefoon opnieuw op te starten kijken of hij het dan nog steeds doet? Zitten je stekkers er wel goed in?maarte997 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:33:
Ik zit met een ander batterijprobleem. Wanneer de Lumia 's avonds aan de stekker gaat, laadt hij vrolijk op. Gisterenvoormiddag rond 10u van de lader: batterij 84%.
Batterij houdt het netjes een dag vol. Gisterenavond weer tegen middernacht aan de stekker. Vanmorgen, 6u: batterij 93%. Diagnostics zegt dicharging... Terwijl hij aan de stekker hangt?
Even uit de oplader en weer eraan. De Lumia laadt weer op. Ik laat hem hangen tot 10u 's ochtends: batterij: 97%. Status: discharging...
Vermoeden: nadat hij is opgeladen stopt hij gewoon met laden en loopt ie vrolijk leeg (i.p.v. het niveau op 100% te houden). En dan aan dit tempo... Ik heb het vermoeden dat hij overdag niet zo snel leegloopt. Als ik hem vier uur niet aanraak, loopt hij door de dag echt geen 15% leeg...
Anyway, sinds ik wifi heb uitgezet is mijn batterij-tijd verdubbeld ongeveer. Redelijk van de zotte, maar goed..
Mijn Lumia gaf altijd een capaciteit aan van 100% voor de update. Dat kan en mag wat verschillen, maar 84% is er inderdaad over. 's Nachts staat hij altijd op vliegstand dus alles is uitgeschakeld en hij haalde vlot een dag met wifi aan, BT uit, synchronisatie handmatig, 3G uit, backlight automatisch, geen Whatsapp, enkel accuweather op de achtergrond, rest uitgeschakeld en een tamelijk zwaar gebruik. Maar als je dan om zo een domme reden 15% moet missen kan dan soms krap worden.
Verwijderd
3g staat aan, wifi uit en verder geen achtergrondtaken aanstaan...
voorheen was dit veel minder extreem?
laatste wijzigingen:
de whatsapp update?
moest van het weekend een hard reset doen omdat hij neit meer wou opladen nadat hij helemaal was leeggelopen. Rare was overigens dat de hard reset niet leek te zijn gelukt (alles stond nog gewoon op mijn lumia, foto's apps, berichten etc) maar hij wel opeens begon te laden wat voorheen niet lukte.
Dus weet niet of ik nu wel of niet iets gereset heb?
zie in batterij diagnostics een discharge tussen de 200 en 300
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2012 14:10 ]
Ik heb daar ook last van. Ik werk zelfs in het buitenland en dan gaat hij (zonder 3G en zonder wifi) rond 8 uur, dwz 14 uur gebruikstijd aan de lader!Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:26:
Heb sinds paar dagen dat mn batterij gewoon 5% per uur minder wordt als hij stil naast me ligt. Gaat niet af, ik raak m niet aan. En toch elk uur bijna 5% eraf.
3g staat aan, wifi uit en verder geen achtergrondtaken aanstaan...
voorheen was dit veel minder extreem?
laatste wijzigingen:
de whatsapp update?
moest van het weekend een hard reset doen omdat hij neit meer wou opladen nadat hij helemaal was leeggelopen. Rare was overigens dat de hard reset niet leek te zijn gelukt (alles stond nog gewoon op mijn lumia, foto's apps, berichten etc) maar hij wel opeens begon te laden wat voorheen niet lukte.
Dus weet niet of ik nu wel of niet iets gereset heb?
zie in batterij diagnostics een discharge tussen de 200 en 300
Voorheen (of dat nou voor de update van Nokia of voor een andere provider was weet ik niet) ging hij echt langer mee, met meer intensief gebruik! Ik heb geen whatsap update gedaan.
Misschien kunnen we met Google docs een survey maken om een beter inzicht te krijgen. Dan kan het gebruik van WhatsApp e.d. meegerekend worden. Ben erg benieuwd naar het expiriment van Bosmonster.
http://www.wp7.nl/8608/update-bug-whatsapp/
na de update van 1.5 naar 1.6 is het batterij gebruikt fors toegenomen!!
[ Voor 11% gewijzigd door sinasappel op 31-01-2012 19:47 ]
Dit topic is gesloten.