Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:49

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik vraag mij ook af of het niet komt door apps die ongevraagd allerlei rare data gaan versturen. Zo zag ik bijv. dat de Fokke & Sukke app ongevraagd op de achtergrond kan worden uitgevoerd en dat ik dit niet kan uitschakelen. Kortom, mooi moment om de Fokke & Sukke app te verwijderen dacht ik zo ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
DeNachtwacht schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:59:
Ik vraag mij ook af of het niet komt door apps die ongevraagd allerlei rare data gaan versturen. Zo zag ik bijv. dat de Fokke & Sukke app ongevraagd op de achtergrond kan worden uitgevoerd en dat ik dit niet kan uitschakelen. Kortom, mooi moment om de Fokke & Sukke app te verwijderen dacht ik zo ;)
dat gaat voor mij niet op omdat ik de hele dag in het buitenland zit en geen roaming aan heb staan (dus geen 3G en geen wifi aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 10:00
Ik heb begrepen van meerdere mensen dat whatsapp met de laatste versies van hen voor grote stroomvreetpartijen zorgt. Ik ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ru__
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:59:
Bij de Fokke & Sukke app kun je dit in de instellingen wel uitzetten hoor. Het lijstje in Achtergrondtaken>Geavanceerd laat alle apps zien die op de achtergrond kunnen draaien, dus ook degene waarvan je het in de app hebt uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de laatste update gaat mijn batterij veel minder lang mee terwijl de instellingen en gebruik precies hetzelfde zijn. Geen nieuwe apps, 3g en data verbinding staan altijd uit, alleen wifi staat aan. Dit was ook zo voor de update. Waar ik voorheen 2-3 dagen deed op de batterij red ik het nu net geen 18 uur.

Balen dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:08:
Na de laatste update gaat mijn batterij veel minder lang mee terwijl de instellingen en gebruik precies hetzelfde zijn. Geen nieuwe apps, 3g en data verbinding staan altijd uit, alleen wifi staat aan. Dit was ook zo voor de update. Waar ik voorheen 2-3 dagen deed op de batterij red ik het nu net geen 18 uur.

Balen dit!
bij mij precies hetzelfde gebeurd,vervolgens zonder dat ik iets aan de instellingen wijzig de volgende dag weer over de 30 u,heel onstabiel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:26

Bosmonster

*zucht*

Met wifi aan wastie in 12 uur leeg. Met wifi uit istie nu na 24 uur ongeveer 30% kwijt. Vandaag zat ik wifi weer aan om te kijken waar die einde van de dag is. Whatsapp is er al die tijd af.

Einde van de dag weet ik of het (bij mij iig) aan wifi of aan whatsapp lag :P

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 01-02-2012 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 08:56
Sinds de nieuwe update is de accu van de Lumia 800 (voor mij) echt schandalig slecht geworden.

Ik haal er nauwelijks 10 uur op. Ik heb hem voor de grap gisteravond even opgeladen, ben rond 1 uur gaan slapen en heb het toestel op flight mode gezet. Stond vanmorgen om 10 uur op en zag dat de accu alweer tot 18% gedaald was.

De verdere tweaks (die vooral van toepassing zijn op 3G / data verbruik) zijn allemaal toegepast.

Ik begin nu toch wel een beetje te balen :/

Edit:

Wat WhatsApp betreft, weet iemand hoeveel Kik Messenger verbruikt in verhouding met WA?

[ Voor 9% gewijzigd door Chippu op 01-02-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
Er lijkt een verschil te zijn tussen telefoons. Mijn accu was nooit heel slecht, maar na de update is mijn batterij van net geen 1 dag naar bijna 2 dagen gegaan.

Ik navigeer dan 1 uur, Whatsapp wat, haal meerdere keer per uur mijn email (2x gmail, 1x xs4all en 1x hotmail) op en wifi staat altijd aan (unlock veel voor wifi), een weer en file app die automatisch update en internet ongeveer 1 a 2uur per dag.

Bij mij leverde 3g uitzetten zeker 5uur op, dit komt denk ik omdat 3g bij mij in de huiskamer een zeer slecht bereik heeft (1 streepje). Ook heb ik helderheid op automatisch staan, dit lijkt ook positief bij te dragen.

Ik denk dat wanneer je niet 1 dag haalt bij enigzins normaal gebruik, er of iets niet klopt aan de telefoon of dat een app een bug heeft wat energie vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Bosmonster schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 07:54:
Met wifi aan wastie in 12 uur leeg. Met wifi uit istie nu na 24 uur ongeveer 30% kwijt. Vandaag zat ik wifi weer aan om te kijken waar die einde van de dag is. Whatsapp is er al die tijd af.

Einde van de dag weet ik of het (bij mij iig) aan wifi of aan whatsapp lag :P
Ik ben benieuwd. Ik baal wel want minder als een dag (zeker bij mijn minimale gebruik) vind ik echt onacceptabel. Vreemde is dat dit na de update van Nokia gebeurd lijkt te zijn, dus dat is raar. Heb wel al een mail gestuurd naar TPH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:17

TheBorg

Resistance is futile.

Mijn batterij probleem lijkt te zijn verholpen (fingers crossed).

Gisteren twee dingen gedaan, de telefoon uit en weer aan gezet, en de SleepMaster app verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Batsu schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:06:
[...]

Ik ben benieuwd. Ik baal wel want minder als een dag (zeker bij mijn minimale gebruik) vind ik echt onacceptabel. Vreemde is dat dit na de update van Nokia gebeurd lijkt te zijn, dus dat is raar. Heb wel al een mail gestuurd naar TPH.
Vooralsnog ziet het er erg positief uit. Met wifi aan na 7 uur en gemiddeld gebruik zit ie op 86%.

Was het toch Whatsapp :P

De Lumia is verder gloednieuw overigens, nog niks geinstalleerd verder. Heb alleen wel de "geweldige apps" (:+) achtergrondtaak uitgezet in het begin.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 01-02-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBorg schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:55:
Mijn batterij probleem lijkt te zijn verholpen (fingers crossed).

Gisteren twee dingen gedaan, de telefoon uit en weer aan gezet, en de SleepMaster app verwijderd.
Is dat een app die op de achergrond mag draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Bosmonster schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:03:
[...]

Vooralsnog ziet het er erg positief uit. Met wifi aan na 7 uur en gemiddeld gebruik zit ie op 86%.

De Lumia is verder gloednieuw overigens, nog niks geinstalleerd verder. Heb alleen wel de "geweldige apps" (:+) achtergrondtaak uitgezet in het begin.
Bij mij is de standby tijd duidelijk achteruit gegaan nadat ik de telefoon eens geheel leeg heb laten gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik in ieder geval geen vage usb opladers:

http://wmpoweruser.com/te...-as-fast-as-generic-ones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:19:
[...]

Is dat een app die op de achergrond mag draaien ?
In princiepe niet nee. Duikt ook niet op bij de apps die op de achtergrond draaien.

Heb nu nog 59% remaining terwijl tot voor gisteren ik op dit moment van de dag al bijna de lader nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Bosmonster schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:03:
[...]

Als het inderdaad WhatsApp is, dan is dat nogal zuur aangezien dat nu net een app is die je zoveel geld scheelt dat verwijderen niet echt een optie is...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
12u gehad, nog 47% procent resterend, nog 8u te gaan. Nee dat noemen we niet pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 19:56
Laden aan je laptop is in principe dus net zo vaag als niet laden aan je meegeleverde Lumia lader. Iets wat ik me serieus af begon te vragen aangezien ik het vermoeden heb is dat ie het dan langer uithoudt.

Op dit momen is mijn Lumia vanaochtend 08:30 uit de lader getrokken met Bluetooth en 3G aan maar locatie services uit, batterij percentage is 63%, full charge capacity is 1374 (is minder geworden).

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

DeNachtwacht schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:15:
[...]

Als het inderdaad WhatsApp is, dan is dat nogal zuur aangezien dat nu net een app is die je zoveel geld scheelt dat verwijderen niet echt een optie is...
Mjah, lijkt er toch wel op. 77% nog nu, vanmorgen rond 8:30 van de lader gehaald... Met Whatsapp deed wastie al lang leeg rond deze tijd.

Ik ga Whatsapp nu weer installeren en kijken hoe het morgen gaat, voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Volgens mij is het leggen van de fout bij "Whatsapp" gewoon spoken zoeken. Bij mij draait Whatsapp ook als Tile, en ik merk echt geen batterydrain.... Momenteel staat ie 1 dag en 17 uur aan, en nog 53% (1 dag en 7 uur, rare verhouding) te gaan.
Ik geloof dat er mogelijk ergens iets fout zit in (nogal) wat toestellen maar niet door Whatsapp.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dat kan zijn, maar toch vreemd op een gloednieuw toestel zonder iets anders geinstalleerd ;)

Maar goed, morgen meer. Whatsapp is nu weer geinstalleerd. Lumia gaat aan de lader en kijken wat ie morgen doet.

[ Voor 38% gewijzigd door Bosmonster op 01-02-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Bosmonster schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:16:
Dat kan zijn, maar toch vreemd op een gloednieuw toestel zonder iets anders geinstalleerd ;)
Kijk eens in Diagnostic Tools --> Battery status
En dan bij Current (Discharging)

Bij mij staat dat met verlichting op hoog op 135mA
heb ik de verlichting op Auto staat is dat 125mA

Af en toe schiet ie eventjes wat omhoog, aannemende dat dit met achtergrond taken (email e.d.) te maken heeft.

Ook de achtergrond taken (Instellingen -> Systeem --> Swype naar rechts / Toepassingen --> Achtergrondtaken) moeten natuurlijk niet te actief zijn. Zelf heb ik er maar 1 ingeschakeld staan (P2000 Meldingen) en bij Geavanceerd nog 5 anderen (Finance Market/Fokke&Sukke/GeweldigeApps/NokiaMusic/RTLZ) deze kan ik niet uitschakelen wat ik vreemd vind. Waarom moet bijv. Fokke&Sukke een achtergrond taak zijn????

Tevens vermoed ik dat veel mensen ook verwachten dat 1 uur Internetten/gamen maar 5% batterij kost. Hoe mooi dat ook zou zijn, maar dat kost echt wel meer accu, zeker met verlichting op hoog.

Maar inderdaad; alle berichten hier en op andere fora lezende, moet er ook iets zijn dat de batterij leeg slurpt door een bug.

[ Voor 4% gewijzigd door LessRam op 01-02-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:45
Nou moe .... Ik had steeds een prima accu, meestal een dag + nog een aantal uren. Na de vorige keer laden heb ik bij full capacity (1422 mAh) nog maar 19 uur te gaan.

Na een tijdje loopt dit op naar 21 uur. Als ik het toestel uit zet en weer aan heb ik vervolgens nog maar 14 uur. Snap er niets van. Het is dat de rest van het toestel zo geweldig is, anders zou ik mijn N8 weer uit de kast trekken.

[ Voor 41% gewijzigd door coenox op 01-02-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het noemen van je dagelijks veranderende hoeveelheid mAh heeft nul toegevoegde waarde.
Die hoeveelheid kan heel makkelijk elke dag verschillen omdat het meten van een chemisch electriciteit proces geen exacte waardes oplevert en makkelijk te beinvloeden is door simple zaken als temperatuur of beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:45:
Het noemen van je dagelijks veranderende hoeveelheid mAh heeft nul toegevoegde waarde.
Die hoeveelheid kan heel makkelijk elke dag verschillen omdat het meten van een chemisch electriciteit proces geen exacte waardes oplevert en makkelijk te beinvloeden is door simple zaken als temperatuur of beweging.
Het geeft mij wel een indicatie dat de batterij goed laadt. De dagelijkse variatie boeit mij inderdaad niet zo. Maar dat ik nu minder dan 20 uur kan, waar het eerst ongeveer 10 uur meer was, dat vind ik wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rijkers
coenox schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:54:
[...]

Het geeft mij wel een indicatie dat de batterij goed laadt. De dagelijkse variatie boeit mij inderdaad niet zo. Maar dat ik nu minder dan 20 uur kan, waar het eerst ongeveer 10 uur meer was, dat vind ik wel vervelend.
Ik heb precies hetzelfde probleem, en waardoor dat komt.. God geen idee want ik heb niks veranderd! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Bah, heb vandaag weer maar 10-12 uur uit de accu gehaald.

Heb eens op willekeurige momenten de battery diagnostics geraadpleegd en het viel me op dat de accu soms met 400mA (soms zelfs hoger) leeg loopt. Deze spikes zie ik ook terug in flight mode.

Beeldscherm staat op auto, meeste andere battery tweaks die voorbij zijn gekomen in deze thread zijn toegepast.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke apps heb je die op de achtergrond mogen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

LessRam schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:26:
[...]

Kijk eens in Diagnostic Tools --> Battery status
En dan bij Current (Discharging)
Die heb ik helaas niet in het menu, moet ik dat installeren?

Edit: al gevonden via Googles. Gemiddelde is 138 mA discharging. Full charge capacity is 1394 mAh.

Hij gaat wel al rap naar beneden nu met whatsapp weer aan. 97% en hij is net 10 minuten van de lader...

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 02-02-2012 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Bosmonster schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:28:
[...]
Die heb ik helaas niet in het menu, moet ik dat installeren?
Edit: al gevonden via Googles. Gemiddelde is 138 mA discharging. Full charge capacity is 1394 mAh.
Hij gaat wel al rap naar beneden nu met whatsapp weer aan. 97% en hij is net 10 minuten van de lader...
Het blijft vreemd, ik heb die Whatsapp ook gewoon als Live Tile staan, maar de telefoon staat nu al 2 dagen en 2 uur aan met nog 22 uur te gaan. Zou er niet aan moeten denken dat de batterij korter dan 30 uur (1 dag en wat reserve) mee gaat.
Moet wel zeggen dat ik weinig bel, 3g niet gebruik, en een zeer sterk WiFi signaal in huis en op het werk heb. Dus om signalen op te pikken heeft ie weinig moeite nodig. Ook de telefoonmast staat hooguit 100 meter verder.

[ Voor 6% gewijzigd door LessRam op 02-02-2012 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Even gedoucht en nu alweer 92%... Das 5% eraf in iets meer dan een uur standby.

Gelukkig heb ik Whatsapp niet nodig op die telefoon (tis zakelijk en betaal er niet voor), maar als je dit als hoofdtelefoon hebt zou ik wel balen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Ik heb gisteren Whatsapp eraf gegooid en lijkt nu al een wereld van verschil.
Ik heb geen update van whatsapp gedaan (las dat dat invloed had op de batterij, was een slechte update) maar misschien is dat waar meer mensen last van hebben?
Verschillende versies van Whatsapp waaronder dus een die echt slecht is voor je batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Batsu schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 09:58:
Ik heb gisteren Whatsapp eraf gegooid en lijkt nu al een wereld van verschil.
Ik heb geen update van whatsapp gedaan (las dat dat invloed had op de batterij, was een slechte update) maar misschien is dat waar meer mensen last van hebben?
Verschillende versies van Whatsapp waaronder dus een die echt slecht is voor je batterij?
Ik heb Whatsapp er ook af gegooid, maar maakt bij mij niet uit. Ik overweeg nu toch een harde reset, dat heb ik na de update nog niet gedaan. Vermoed dat dat de enige oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 07:43:
[...]

Welke apps heb je die op de achtergrond mogen draaien?
Nokia Music (is de enige die ik niet kan uitschakelen).

@Coenox, maakt een hard reset echt verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
coenox schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:38:
[...]

Ik heb Whatsapp er ook af gegooid, maar maakt bij mij niet uit. Ik overweeg nu toch een harde reset, dat heb ik na de update nog niet gedaan. Vermoed dat dat de enige oplossing is.
Wat is jouw discharge? Want daar zit bij mij een flink verschil. Waar dit de laatste weken continue rond de 200 lag is dit nu slechts 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Toch vind ik het vreemd die accu problemen. Gisteren mooi kunnen testen met 2 Lumia 800's

1 Lumia gloed nieuw (sinds zondag)
1 Lumia 2e hands via Marktplaats gekocht.

Beide hebben dezelfde firmware etc. De 2e hands Lumia is van mijn vriendin, welke ik voor haar heb afgeconfigureerd met oa Vadret, Whatsapp en de de overige bijgewerkte applicaties tot eergister. Zij zit op facebook en krijgt tig mail via hotmail binnen.

Gisteravond na het eten was mijn accu nog ruim 3kwart vol. Zij zat een uurtje of 2 de whatappen, smsen, mail te lezen en haar accu was zo goed als leeg. (Weet niet wat ze overdag er mee gedaan heeft op dr werk). Enige verschil is denk ik dat zij op dr werk 3G niet heeft uitgezet omdat ze thuis vol 3G bereik heeft. De GSM mast staat zowat in onze achtertuin.

Met die 2e hands Lumia heb ik een week rondgelopenen totaal geen last gehad van een lege accu na ongeveer 10-12 uur, tenzij een een uurtje Angry Birds had gespeeld. Dat vreet accu.

Op mn werk kijk ik een paar x per uur op mn Lumia, komen er 2-3 mailtjes per uur binnen via push mail, af en toe een telefoontje, verder niks bijzonders. Mijn accu is bij thuiskomst nog meer dan de helft vol. Thuis nog een stuk of 10 whatsapp berichtjes, wat apps installeren en bekijken en eventueel weer verwijderen en als ik naar bed ga is de accu nog voor 40% vol.

Denk dus echt dat veel te gefocussed zijn op de accu duur en daardoor nog vaker gaan kijken met alle gevolgen van dien.

[ Voor 5% gewijzigd door MRE-Inc op 02-02-2012 11:04 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rijkers
Hard reset maakte bij mij uit na de update. Maar na een paar dagen gebruik (yes met whatsapp maar niks anders dan internet taken) dropte me batterij alweer naar maxx 19 uur.

Gister een tip gevolgd van iemand op de Nokia Support Discussions Board. Die stelde voor om je toestel te herstellen naar een punt voor de update / battery-fix. Je toestel hard te resetten, toestel te updaten en dan zou die het goed moeten doen!

Dit moment wakker geworden en nog 1 dag en paar uurtjes te gaan op deze manier. Whatsapp en email alleen ingesteld. Locatie-service en wifi uit. 3G aan.

Edit:
Link van het board:
http://discussions.nokia....6-11500/m-p/1288281#M5963

[ Voor 12% gewijzigd door T.Rijkers op 02-02-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Chippu schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:54:
[...]

Nokia Music (is de enige die ik niet kan uitschakelen).

@Coenox, maakt een hard reset echt verschil?
Ik krijg de indruk dat een aantal mensen daar goede resultaten mee haalt: http://discussions.nokiau...11500/td-p/1278835/page/3

<edit>

Zo, net zelf de hard reset gedaan. Batterij stond op 14 uur bij 91% lading. Nu na de hard reset: 1 dag en 11 uur. Kijk, dat scheelt een slok op een borrel _/-\o_

Daar moet ik wel bij opmerken dat ik nog geen apps terug gezet heb. Toestel is weer helemaal kaal. Ik ga ze nu één voor één terugzetten en kijken wat dit met de batterij doet. Kans bestaat nog steeds dat ik een app had die het batterijverbruik veroorzaakte.

</edit>

[ Voor 31% gewijzigd door coenox op 02-02-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

[b][message=37608791,noline]T
Link van het board:
http://discussions.nokia....6-11500/m-p/1288281#M5963
Dus:
1. zet een backup vanuit Zune terug.
2. haal los en doe instellingen -> Info -> fabrieksinstellingen
3. Sluit weer aan op pc en update naar nieuwste firmware.

4. Zet alle apps er weer opnieuw op en configureer je mail e.d.

Mhhh, toch maar eens proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Ik zal vanavond eens een hard-reset proberen. Via google heb ik de volgende guide gevonden:

http://www.freerepairguid...eset-nokia-lumia-800.html

Is deze "3 knoppen" guide een beetje accuraat? ;)

Zal via Zune even een back-up van mijn contactpersonen maken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktth
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-11-2017
Ook hier last van slechte batterijduur sinds de zogenaamde batteryfix update.

Voor de update haalde ik gemiddeld 27 uur, nu is dat meestal zo'n 18 uur onder hetzelfde gebruik;

- geen achtergrond taken
- batterysaver altijd aan
- 3G bijna altijd uit (alleen in trein soms aan)
- Wifi zet ik zo nodig aan om te mailen/browsen.

Voor de update zat de full charge altijd boven de 1400 mAh. Nu wisselt de charge mAh per oplaadbeurt. De allereerste oplaadbeurt na de update bereikte ik 1480 mAh en ging m'n batterij 3 (!) dagen mee, ik was aangenaam verrast. Nu laadt de batterij steeds tot tussen de 1200 - 1300 en is loopt 'ie met 250 mA leeg ipv 140 mA vroeger.

Echt waardeloos dit, en Nokia reageert op de klachten alsof we gek zijn. Geen verdere fixes voor deze issues, lekker dan.

[ Voor 5% gewijzigd door ktth op 02-02-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
ktth schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:57:
Ook hier last van slechte batterijduur sinds de zogenaamde batteryfix update.

Voor de update haalde ik gemiddeld 27 uur, nu is dat meestal zo'n 18 uur onder hetzelfde gebruik;

- geen achtergrond taken
- batterysaver altijd aan
- 3G bijna altijd uit (alleen in trein soms aan)
- Wifi zet ik zo nodig aan om te mailen/browsen.

Voor de update zat de full charge altijd boven de 1400 mAh. Nu wisselt de charge mAh per oplaadbeurt. De allereerste oplaadbeurt na de update bereikte ik 1480 mAh en ging m'n batterij 3 (!) dagen mee, ik was aangenaam verrast. Nu laadt de batterij steeds tot tussen de 1200 - 1300 en is loopt 'ie met 250 mA leeg ipv 140 mA vroeger.

Echt waardeloos dit, en Nokia reageert op de klachten alsof we gek zijn. Geen verdere fixes voor deze issues, lekker dan.
Herkenbaar!
Tip; gooi Whatsapp eraf en laat m eens helemaal leeglopen! Daarna gewoon aan de lader hangen.
Dit heeft bij mij gewerkt (wat precies gewerkt heeft weet ik niet) maar mijn discharge is nu normaal 120-130 terwijl dat bij de snelle drain ook altijd boven de 200 lag.

Het kan misschien zijn dat je batterij "gereset" wordt door m helemaal leeg te laten lopen ofzo. Ik weet er niet genoeg vanaf, maar bij mij begonnen de problemen in eerste instantie door m helemaal leeg te laten lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Batsu op 02-02-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik heb het idee dat Wordfeud ook een aardige drainer is. Ook zonder het te spelen. De tile heb ik op het startscherm gezet. Sinds dien gaat volgens mij de batterij ook wat sneller leeg. Meer mensen dat gevoel?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Telfordia schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:32:
Ik heb het idee dat Wordfeud ook een aardige drainer is. Ook zonder het te spelen. De tile heb ik op het startscherm gezet. Sinds dien gaat volgens mij de batterij ook wat sneller leeg. Meer mensen dat gevoel?
Nee niet echt, maar ik heb notificaties uit en de app gekocht (dus geen reclame meer), mischien dat dat al scheelt? (wel op startscherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik heb hem ook gekocht, zal notificaties ook eens uitzetten. Bedankt.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Klapt bij jullie de Diagnostics tool er ook uit wanneer je de wifi optie aanklikt ? Je ziet dan heel even de opties voor wifi diagnostics, maar daarna sluit de diagnostics tool direct af. Of komt dat omdat ik momenteel geen wifi verbinding heb ? Wil graag testen of de opties die daar in staan van enig invloed zijn.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Bij mij heeft een reboot ook al behoorlijk wat uitgemaakt lijkt wel. Dit had ik namelijk nog niet gedaan na de battery upate. Naast de reboot heb ik ook in WhatsApp bij settings Auto save incoming pictures uitgezet, lijkt me niet dat dit veel scheelt in batterij maar met deze twee handelingen alleen zit ik vandaag ineens om 16:00u op 90% batterij terwijl ik er gister niet heel veel anders mee omgegaan ben.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Haal hem net van de lader ,100%. Resterend is 19uur. Komop zeg... Dit is echt diep triest van Nokia, prachtig toestel maar een bedroevende accu. Heeft bij sommige zo'n hard-reset nog wat uitgehaald? Ik heb dan wel aardig wat apps erop staan, die staan allemaal op handmatig updates binnenhalen, mail per 30min binnenhalen, 3G alleen in de trein even aan. Wordfeud notificaties uit, Whatsapp doet hij automatisch binnenhalen (kan niet anders geloof ik). Maar toch slaagt hij erin 19uur aan te geven, terwijl mijn dag er ong zo uit ziet qua verbruik:

8-10 -> reizen, zo nu en dan (3x ongeveer) even mail checken, whatsapp updaten.
11 - 15 -> school, uh per uur zo'n 2x bovenstaande bekijken. (Ik gebruik Whatsapp vrij regelmatig).
16-18 -> reizen zelfde als 1e.
Dan is het een uur of 20 begint hij te zeuren dat batterij laag is, is het 23u is hij leeg. Ik moet toch gewoon een stuk of wat fatsoenlijke apps kunnen installeren zonder dat mijn telefoon binnen 24/u leeg is?

EDIT: Na hard-reset 1dag en 14uur, ik geloof mijn ogen niet. Naja moet de apps nog installeren, maar ja het is al een verdubbeling.

[ Voor 6% gewijzigd door Crescendo op 02-02-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crescendo schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:27:
Haal hem net van de lader ,100%. Resterend is 19uur. Komop zeg...
Je begrijpt toch wel hoe die berekening werkt hoop ik?
Het ding onthoudt gewoon de tijd dat het an de lader af is en het verbruik sinds die tijd en extrapoleert dat.

Als je meteen kijkt na het opladen is je verbruik relatief gigantisch omdat je bijna de hele tijd sinds het laden je scherm aan hebt en ook nog eens met een app bezig bent. Logisch dat de voorspelling voor de resterende duur dan slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Dit is niet op één dag gebaseerd. Mijn telefoon haalde standaard de 19u nipt, en hield het dan voor gezien. Mag hopen dat je dat ook wel snapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 15:24
Vandaag een beetje geinternet (uurtje of zo) over 3G... en de batterij is nu dood (12u dus).

Nokia mag vertellen wat men wil, maar hun update is gewoon waardeloos !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Crescendo schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:27:
Haal hem net van de lader ,100%. Resterend is 19uur. Komop zeg... Dit is echt diep triest van Nokia, prachtig toestel maar een bedroevende accu. Heeft bij sommige zo'n hard-reset nog wat uitgehaald? Ik heb dan wel aardig wat apps erop staan, die staan allemaal op handmatig updates binnenhalen, mail per 30min binnenhalen, 3G alleen in de trein even aan. Wordfeud notificaties uit, Whatsapp doet hij automatisch binnenhalen (kan niet anders geloof ik). Maar toch slaagt hij erin 19uur aan te geven, terwijl mijn dag er ong zo uit ziet qua verbruik:

8-10 -> reizen, zo nu en dan (3x ongeveer) even mail checken, whatsapp updaten.
11 - 15 -> school, uh per uur zo'n 2x bovenstaande bekijken. (Ik gebruik Whatsapp vrij regelmatig).
16-18 -> reizen zelfde als 1e.
Dan is het een uur of 20 begint hij te zeuren dat batterij laag is, is het 23u is hij leeg. Ik moet toch gewoon een stuk of wat fatsoenlijke apps kunnen installeren zonder dat mijn telefoon binnen 24/u leeg is?

EDIT: Na hard-reset 1dag en 14uur, ik geloof mijn ogen niet. Naja moet de apps nog installeren, maar ja het is al een verdubbeling.
Laat even weten of de accutijd zo lang blijft na de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
Batsu schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:09:
[...]
Het kan misschien zijn dat je batterij "gereset" wordt door m helemaal leeg te laten lopen ofzo. Ik weet er niet genoeg vanaf, maar bij mij begonnen de problemen in eerste instantie door m helemaal leeg te laten lopen.
Resetten kan niet bij lithium-ion accu's. Helemaal leeg is in elk opzicht alleen maar zeer slecht voor de accu. Overigens valt je telefoon waarschijnlijk eerder uit dan dat de accu echt helemaal leeg is. Er wordt meestal een beveiliging ingebouwd tegen volledige ontlading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trabbit schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:42:
[...]
Er wordt meestal een beveiliging ingebouwd tegen volledige ontlading.
Die kan best hinderlijk zijn.
Als je telefoon koud wordt en de batterij slechter werkt dan kan die beveiliging zo maar denken dat het ding leeg is. Super vervelend als je foto's aan het maken bent met een camera van winterplaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r2504 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:53:
Vandaag een beetje geinternet (uurtje of zo) over 3G... en de batterij is nu dood (12u dus).

Ik weet van 3x Lumia 800 dat deze na de update met behoorlijk gebruik ongeveer verdubbeld zijn.
Van zo'n 18uur naar zo'n 36 uur. Bij matig gebruik met alle services aan en whatsapp (laag gebruik) en 4 mailbox sync (ieder uur) zit ik zelf op 44-46 uur na de update. Het enige hoge gebruik is bij uren achter elkaar gamen.

Als ik alles zo lees moet een Lumia 800 met de laatste update, inclusief een eventuele reset naar factory default met deze laatste update, met gemiddeld gebruik in ieder geval >20 uur op een accu kunnen.
Zo niet, dan omwisselen voor een andere Lumia 800.

Edit: Sorry, moest in het andere topic.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

r2504 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:53:

Mijn conclusie na 3 weken Lumia?

Batterijcapaciteit neemt na 2 weken flink toe, ook al is dit niet te zien in het programma wat de capaciteit moet meten.
Ben van minder dan 23 uur naar vandaag 1 dag en 13 uur gegaan met een uurtje muziek luisteren, paar uur internetten en de rest van de tijd niet heel veel bijzonders gedaan te hebben.
En dan te bedenken dat ik de update pas een paar dagen heb omdat ik dus helemaal aan het eind van het updaterijtje zat.

Het scheelt flink wat je instelt bij de verschillende programma's. Even de moeite nemen om je tabblad in IE te sluiten als je klaar bent kan zo 30-50 mah schelen in verbruik. Idem voor je synchronisatie verlagen naar een uur ipv elke 15 minuten. Standaard zijn de meeste dingen te hoog ingesteld.

's Nachts als je toch niet gebeld wilt worden (eigen keuze, kan voor iemand anders niet zo zijn) gewoon even je telefoon op vluchtstand zetten. Bespaart je data en batterij.

Maar het belangrijkste is nog wel... het diagnostisch programma is nutteloos om je capaciteit aan te geven, het is alleen nuttig voor je huidige verbruik.

[ Voor 4% gewijzigd door JaccoW op 02-02-2012 22:28 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de kou effect heeft op de batterij begrijp ik wel. Daarom vond ik het nog niet eens zo vreemd dat de batterij diagnose 1300mAH aangaf ipv 1500. Maar de laatste paar dagen ben ik thuis gebleven en de capaciteit is nog steeds aan het dalen. Inmiddels al bijna 350mAh minder dan voorheen en begin toch langzaam te twijfelen of de batterij wel of niet defect is. Over het algemeen ben ik gewoon nog steeds erg ontevreden over de batterij. Ik lees hier verhalen dat mensen 3 of 4 dagen kunnen doen met 1 lading, terwijl ik al verbaasd zou zijn als de mijne het meer dan een dag vol hou.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/13yq6mr.jpg

Helaas heb ik nog niet kunnen testen of de batterij bij echt gebruikt ook echt slechter is omdat ik maar thuis zit wegens ziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb tot nu toe wonderbaarlijk succes met mijn whatsapp auto photo upload uitzetten + simpele reboot vd telefoon. Hij staat nu na een dagje normaal gebruik en 10 minuten Nokia drive op 70%. Normaal viel hij rond deze tijd al zo ongeveer uit. Wellicht het proberen waard voordat je een hard reset doet.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Moet je na hard reset weer opnieuw updaten? Die van mij staat gewoon nog steeds op 8107 als versie na hard reset.

Discharge bij mij is gewoon 150mah. Maar resterende tijd staat nu op 20u, opladen slechts 3u geleden. Gister is hij wel per ongeluk volledig leegelopen, misschien is dat nog van invloed.

[ Voor 45% gewijzigd door Crescendo op 02-02-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Overweeg nav berichten hier ook maar te hard resetten. Enige wat ik me afvraag; hoeveel gedoe is t om alles weer terug te zetten? Heb natuurlijk een live account, daar staan alle nummers automatisch in neem ik aan? Alle apps kan je gratis opnieuw downloaden? En een developer-unlock behoud je ook gewoon of moet die opnieuw toegepast worden? Loop dus eigenlijk tegen de praktische zaken aan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

r0el schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 00:59:
Overweeg nav berichten hier ook maar te hard resetten. Enige wat ik me afvraag; hoeveel gedoe is t om alles weer terug te zetten? Heb natuurlijk een live account, daar staan alle nummers automatisch in neem ik aan? Alle apps kan je gratis opnieuw downloaden? En een developer-unlock behoud je ook gewoon of moet die opnieuw toegepast worden? Loop dus eigenlijk tegen de praktische zaken aan ....
Meeste werk is al die personen weer aan elkaar koppelen in je people hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
hjs schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 08:24:
[...]

Meeste werk is al die personen weer aan elkaar koppelen in je people hub.
Huh? Die zijn toch gekoppeld in je live account? Kan mij niet herinneren dat ik personen opnieuw moest koppelen na een reset?!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nou, bij mijn zijn ze niet meer gekoppeld :(

Heb gisteravond die stap terug, fabrieksinstellingen e.d. uitgevoerd en kan weer gaan koppelen.
(nu mis ik ook een adres dat ik gistermiddag bij mijn live adressen heb toegevoegd, zal daar eens kieken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb eergisteren mijn fabrieksinstellingen terug gezet en daarna één voor één mijn apps. Personen e.d. ging gemakkelijk: heb alles gekoppeld aan mijn Google account.

Ben inmiddels weer een tevreden gebruiker: Heb nog 70% batterij, terwijl ik alweer 10 uur van de lader ben. Volgens de batterijgegevens heb ik nog 1 dag en 3 uur te gaan. 's nachts staat de batterijbesparing aan (appje die dit automatisch doet zou handig zijn!) en als ik thuis op Wifi zit, zet ik 3G uit. Whatsapp staat gewoon geinstalleerd, waarbij ik de auto-save voor foto's uit heb staan. Een smartphone die meer dan 24 uur mee gaat op een lading, bij gemiddeld gebruik, doet het wat mij betreft prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:36:
Dat de kou effect heeft op de batterij begrijp ik wel. Daarom vond ik het nog niet eens zo vreemd dat de batterij diagnose 1300mAH aangaf ipv 1500. Maar de laatste paar dagen ben ik thuis gebleven en de capaciteit is nog steeds aan het dalen. Inmiddels al bijna 350mAh minder dan voorheen en begin toch langzaam te twijfelen of de batterij wel of niet defect is. Over het algemeen ben ik gewoon nog steeds erg ontevreden over de batterij. Ik lees hier verhalen dat mensen 3 of 4 dagen kunnen doen met 1 lading, terwijl ik al verbaasd zou zijn als de mijne het meer dan een dag vol hou.

[afbeelding]

Helaas heb ik nog niet kunnen testen of de batterij bij echt gebruikt ook echt slechter is omdat ik maar thuis zit wegens ziekte.
Krijg nou wat. Halve dag later en het is nu 1098mAh. Begint op een defect te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

coenox schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:26:
Een smartphone die meer dan 24 uur mee gaat op een lading, bij gemiddeld gebruik, doet het wat mij betreft prima.
Oneens. Hij moet met intensief gebruik een goede dag mee kunnen gaan wat mij betreft. Een telefoon is een haast onmisbaar product geworden voor werk en sociaal leven, wanneer je niet te bereiken bent heeft dat al vaak flinke consequenties.

Bij mij werkt het inmiddels ook nog steeds goed, ben nu 1 dag en 7 uur van de lader af en nog 53% te gaan! Kortom rebooten of resetten lijkt inderdaad uit te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door DeNachtwacht op 03-02-2012 15:36 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 15:24
Na de firmware update merk ik iets betere tijden (kom soms zelfs aan meer dan 24u), maar toen ik gisteren m'n telefoon iets intensiever gebruikte als normaal was het rond 19u reeds gedaan met spelen wat echt wel zielig is wat mij betreft.

Ook het opladen gaf ditmaal een probleem... op het scherm kreeg ik een grote batterij te zien met één rood streepje, en vanmorgend bleek het toestel helemaal NIET opgeladen te zijn na een nacht aan de lader te hebben gehangen ? Na hem nogmaals uitgezet te hebben en opnieuw aan de lader te hebben gehangen kwam hij na een minuutje vanzelf tot leven en begon hij effectief te laden ?

Normaal gebruik is Bluetooth aan (voor carkit), WIFI aan (als ik surf in de buurt van een AP), en 3G aan (sync in totaal 4 mailboxen waarvan twee continue, twee 1x per dag). Aangezien m'n totale data verbruik amper een 120 MB per maand is zal het wel duidelijk zijn dat ik niet zo vaak op internet surf.

Je kan toch niet verwachten van een gebruiker dat hij iedere keer manueel z'n bluetooth, WIFI en 3G gaat aan en uitzetten wanneer hij het niet nodig heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unia
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 21:56
Ik heb mijn telefoon gister rond 18u van de lader gehaald op 100% en er toen eigenlijk niks mee gedaan. Hooguit gebruikt om de tijd te checken, maar verder echt niks. Ik ben om 0.00/0.30u gaan slapen en toen ik vanmorgen om 7u opstond, was de batterij gedaald naar 40%! Ik heb toen even NU.nl gecheckt en Facebook doorgekeken en binnen ongeveer 20 minuten, was dit 25.....

Heb de telefoon toen thuisgelaten (abonnement is nog niet overgezet, dus toch niet bruikbaar) toen ik naar school ging en toen ik thuis kwam om 13.30, was de batterij gewoon leeg.

Dit is natuurlijk absurd, zo snel ging het voor de update niet eens. Nu moet ik er wel bij vermelden dat dit de eerste keer NA de update is dat de batterij zo snel leeg gaat, normaal haal ik gemiddeld 30 uur uit een volle charge.

De telefoon ligt nu op te laden en ik zal kijken wat er nu gebeurt. Als de batterij weer zo snel leeg gaat, raden jullie dan zo'n hard reset aan? Ik zie hier en daar berichtjes dat dit zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Ik denk dat in het algemeen de Lumia een redelijke batterij heeft. Ik vermoed echter toch dat er bepaalde apps zijn icm met bepaalde Lumia series die ervoor zorgen dat je batterij te snel leeg gaat. Ik heb de eerste maanden geen problemen gehad met de batterij, met normaal gebruim rond 40% over na 18 uur gebruik. Ik vind dat acceptabel voor een smartphone.

Een twee weken geleden is mijn Lumia eens helemaal leeggelopen en sindsdien is het pet met de batterijduur. 13 uur max, zonder te gebruiken.

Wat ik heb gedaan is Whatasapp eraf gegooid en (per ongeluk) de Lumia eens helemaal leeg laten gaan. Dat heeft ontzettend goed geholpen. Waar mijn discharge daarvoor op +200 zat, is ie daarna rond 130, wat denk ik normale waardes zijn.

Ik heb nu whatsapp er weer opgezet, discharge op 150. We zullen zien of het helpt. Ik wil mensen dus aanraden om voor een harde reset "mijn oplossing" eens te proberen, wie weet helpt het!

Nu zit ik weer op mijn normale waarde in de avond. 2-4 dagen haal ik zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Wat Whatsapp betreft, je zou kunnen overstappen op Kik Messenger. Je moet dan alleen even je vrienden overhalen dat ook te gebruiken.. ;)

Een reboot heeft het merendeel van mijn accu problemen opgelost. Daarnaast heb ik Whatsapp verwijderd, lijkt ook een hoop te schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Chippu schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:35:
Wat Whatsapp betreft, je zou kunnen overstappen op Kik Messenger. Je moet dan alleen even je vrienden overhalen dat ook te gebruiken.. ;)

Een reboot heeft het merendeel van mijn accu problemen opgelost. Daarnaast heb ik Whatsapp verwijderd, lijkt ook een hoop te schelen.
Vergeet Ebuddy XMS niet (Nederlandse WhatsApp concurrent), welke ook vanaf een PC berichtjes kan sturen (gratis voor alle apparaten!)

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hard reset lijkt wel te helpen wat betreft accucapaciteit. Afgelopen nacht is de accu nauwelijks in percentage gedaald. Nu kijken hoe het gaat als ik de telefoon 'normaal' gebruik. En ik ben benieuwd wat het gebruik van 3G met de telefoon doet.... Had het de laatste tijd namelijk meestal uit staan om de dag door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Hier hetzelfde ervaren, vanochtend gaf hij ineens aan 1dag en 5u resterend. Terwijl hij gisteren 22u was opgeladen, daarna tot 24u beetje mee gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de laatste dagen geeft de batterij 1 dag en 15 uur aan maar bij gebruik van internet via 3G kan ik er niet meer dan 18 a 19 uur mee doen.Ik doe geen spelletjes,alle achtergrond taken staan uit en heb geen what's app geïnstalleerd.
wel enkele andere apps die uit staan in de achtergrond taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de lumia 800 ook gekocht. Echt een hele mooie telefoon. Jammer van de batterij. Als alles uitstaat gaat de accu langer mee. Dat is ook het advies van Nokia zag ik. Is dat allemaal niet een beetje krom? Ik bedoel je koopt zo'n telefoon om te gebruiken. Als je teveel gebruikt begeeft je batterij het.

Lijkt me niet echt normaal. Je koopt een telefoon en zet alles uit omdat de batterij anders binnen een paar uur leeg is. Ik ben akkoord met één dag maar als je veel belt haal je dat toch echt niet. E-mail verkeer is dan alweer teveel gevraagd. Het is gewoon niet in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 09:15:
Die hard reset lijkt wel te helpen wat betreft accucapaciteit. Afgelopen nacht is de accu nauwelijks in percentage gedaald. Nu kijken hoe het gaat als ik de telefoon 'normaal' gebruik. En ik ben benieuwd wat het gebruik van 3G met de telefoon doet.... Had het de laatste tijd namelijk meestal uit staan om de dag door te komen.
Het effect van 3G hangt natuurlijk heel veel af van je bereik thuis en op je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zijn er nu ook veel mensen hier die HSDPA aan hebben gezet (in te stellen in Settings in het Diagnostics menu). Eigenlijk zou het niet meer dan normaal moeten zijn als je zelfs met dit aan een volle dag je telefoon kan gebuiken; pas als dit aan staat kan je immers echt internetten met 7,2Mbit/sec. Heb hem vandaag eens aangezet, kijken wat het doet met de batterijduur.

[ Voor 28% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-02-2012 11:46 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
DeNachtwacht schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:29:
[...]

Oneens. Hij moet met intensief gebruik een goede dag mee kunnen gaan wat mij betreft. Een telefoon is een haast onmisbaar product geworden voor werk en sociaal leven, wanneer je niet te bereiken bent heeft dat al vaak flinke consequenties.
Ja, vind ik eigenlijk ook. Maar vind ze maar eens. De Lumia doet het wat dat betreft toch echt niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
fewips schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:14:
[...]

Vergeet Ebuddy XMS niet (Nederlandse WhatsApp concurrent), welke ook vanaf een PC berichtjes kan sturen (gratis voor alle apparaten!)
Ebuddy werkt goed, de WP7 versie kan alleen nog geen foto's verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

Bij een android telefoon is t och zo dat 3G iig uitstaat als je een actieve wificonnectie hebt?
Hoe zit dat bij WP7..

En trouwens heeft de Lumia 710 ook last van dit probleem?? Zijn wezelijk dezelfde telefoons toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
coenox schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:48:
[...]

Ebuddy werkt goed, de WP7 versie kan alleen nog geen foto's verzenden.
Ik kan anders vrij weinig met Ebuddy voor als nog? Er staan 2 contacten in, voeg je iemand toe, die het ook heeft kan hij hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:17

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Er is nu een reden waarom je wel 3G aan wilt zetten als je een KPN abbo hebt, ook al gaat je dataverkeer via WiFi: http://tweakers.net/nieuw...esprekken-verbeteren.html

En ja, de Lumia ondersteund dit, dus de komende tijd eens uitproberen of er veel verschil is in geluidskwaliteit is en of het batterijleven acceptabel blijft. Op dit moment doe ik makkelijk 2 dagen met een lading (1350 mA volgens de diagnostics).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Trouwens bij detailed battery info staat toch echt leuk dat in Standby de telefoon 3mA verbruikt.

Heb nu 3G uitstaat, wifi aan, whatapp aan, niets opp de achtergrond en doe niets met mn telefoon. 6 uur geleden uit de lader gehaald: nu nog maar 51%, en de verwachting dat ie over 5 uurtjes leeg is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:07

Ankh

|true

Paar dagen geleden (aan het einde van de dag) was mijn mobiel compleet leeg. Het vreemde was dat ik hem 's ochtends nog had opgeladen... Dus ik probeerde hem weer wakker krijgen, maar uit eindelijk heb ik hem een paar uur aan de oplader laten hangen (via me pc). En sindsdien doe ik veel langer met me batterij. Ik gebruik me mobiel toch vaak, gmail (push), sms'es en bellen (3G). Ik heb me wifi uitstaan als ik het niet nodig heb (heb toch 1GB limiet). Ik zit nu op 3 dagen en heb nog 16% over!

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Ok helemaal opgeladen en alles gereset naar fabrieksinstellingen. Wifi aan en connected, 3G aan, Whatsapp erop (auto foto setting uit), gmail 1x per uur, facebook + linked in + facebook chat gekoppeld. Xbox live uit

Prognose is nu 1 dag en 7 uur. Dat was voorheen vaak niet meer als 14 uur.

ben benieuwd, zal morgen eens kijken na een dagje navigeren enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Crescendo schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:53:
[...]

Ik kan anders vrij weinig met Ebuddy voor als nog? Er staan 2 contacten in, voeg je iemand toe, die het ook heeft kan hij hem niet vinden.
Het werkt bij mij goed en snel voor tekstberichten, en ik heb nog niet veel contacten. Mijn vrouw heeft de iPhone versie, die is inderdaad een stuk uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Ik haalde hem voordat ik naar bed ging de tel van de lader af. Toen ik wakker werd keek ik op de tel. Hij is tijdens de nacht van 100% naar 57% gegaan in 8 uur tijd. Natuurlijk heb ik hem in die 8 uur slapende niet aangeraakt.
Enige achtergrondtaak is de belstatus app en ik heb alleen wifi aan. Geen 3G of bluetooth.

dit is toch te ziek voor woorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 22:10
Ik moet zeggen dat het batterijduur bij mij heel verschillend is. Meestal kom ik de dag door, soms zelfs twee dagen en soms is die al om 18 uur leeg. Dan bevind ik me op dezelfde plekken, dus aan het bereik kan het niet liggen en ik gebruik meestal ook dezelfde apps. Nokia Rijden/Maps vreten wel heel erg veel, ook als je het gebruikt om iets op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:48
badluckboy schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:44:
[...]
dit is toch te ziek voor woorden?
Wii sync en je pc aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Bij mij blijft het ook wisselend, hoewel ik de dag wel door kom met 3g en wifi aan. Al met al erg jammer dat nokia juist op dit belangrijke punt steekjes heeft laten vallen (wat ik ook niet van ze gewend ben) want verder vind ik het een toptelefoon...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

Eagle Creek

Breathing security

Op het eerste oog ben ik niet ontevreden.
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f2e97f7175ac/4f2e97f71527f-lumia_battery.png

Ik heb geen enkele upgrade / update uitgevoerd. Vanaf deze week heb ik mijn micro-sim in huis, dus ik ben benieuwd hoeveel ik eruit ga halen na de update.

Mijn HTC HD2 gaat ongeveer 7 dagen mee. (en mijn Nokia 3000 series een week of 3.5 :9)

Edit
Zojuist update 710.8107.89 geïnstalleerd.
In de changelog (in Zune) zag ik echter niets over batterijproblemen staan. Wel iets over dat de update cumulatief is, maar dat zou betekenen dat hij geen eerdere changelogs toont, en de batterijupdate wel eerder al is opgenomen.

Edit 2
1600.2483.8106.11500 zal wel opgenomen zitten in het regeltje "NOKIA update for Windows Phone" zeker :).

[ Voor 35% gewijzigd door Eagle Creek op 05-02-2012 17:21 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we samenvattend concluderen dat de Lumia een smartphone is om mee te bellen en smsen. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: kijkende naar eerdere posts van je, is je zin sarcastisch bedoeld gezien alle ophef die sommigen nog steeds over dit onderwerp maken.

Hoe kom je daarbij? Je kan toch in de poll zien wat het verbruik is van degene die dit topic lezen. 8)7

Een Lumia 800 kan net zolang met een accu als iedere andere smartphone. Sommigen hebben echter nog problemen om een hele dag door te komen, maar het gross niet. Die ervaring lees je hier hier. De ervaring van het gross niet. Gewoon de laatste update installeren, desnoods een reset. Dan nog niet goed? => omwisselen voor een andere.

Persoonlijk ken ik 3x Lumia 800 en die kunnen alle 3 met alles aan (3G/WiFi/BT etc) makelijk 24 uur op een accu. Eén daarvan had een reset nodig. Van de andere 2 Lumia's werd de accu automatisch beter.
.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Eagle Creek schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:54:
Op het eerste oog ben ik niet ontevreden.

Ik heb geen enkele upgrade / update uitgevoerd. Vanaf deze week heb ik mijn micro-sim in huis, dus ik ben benieuwd hoeveel ik eruit ga halen na de update.
Begrijp ik goed dat dit dan je verbruik is zonder simkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:35:
[...]

Edit: kijkende naar eerdere posts van je, is je zin sarcastisch bedoeld gezien alle ophef die sommigen nog steeds over dit onderwerp maken.
jij snapt hem. Als je de hele dag naar diagnostics gaat zitten kijken loopt de lumia van zelf leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Caelorum schreef op zondag 05 februari 2012 @ 13:46:
[...]

Wii sync en je pc aan staan?
hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:48
Als je wifi sync instelt en je pc snachts aan hebt staan gaat die volgens mij automatisch synchroniseren emt de pc. Als je een beetje veel foto's, muziek, video's hebt gemaakt of in de wachtrij hebt staan kan die wel snel leeglopen. Maar was meer een gok hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:34:
[...]

Als je wifi sync instelt en je pc snachts aan hebt staan gaat die volgens mij automatisch synchroniseren emt de pc. Als je een beetje veel foto's, muziek, video's hebt gemaakt of in de wachtrij hebt staan kan die wel snel leeglopen. Maar was meer een gok hoor :)
Volgens mij doet de telefoon dat alleen als ie aan de lader ligt.... Dus eigenlijk zou het stroomverbruik in standby constant en dus laag moeten zijn. Alleen de push meldingen komen binnen, als data aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Mijn telefoon werkt nu ongeveer een week probleemloos. I.p.v. een uur of 13 gaat ie nu 24 uur of langer mee.
- Wifi staat aan
- 3G staat aan
- Gebruik Whatsapp regelmatig
- Exchange synct automatisch

Het enige wat ik heb gedaan is een app verwijderd (SleepMaster) en de telefoon aan en uit gezet. Denk dat we hieruit mogen concluderen dat:
- Het probleem zit niet in de hardware
- Spelen met 3G/Wifi aan/uit heeft geen zin

Lijkt er meer op dat er een app of onderdeel van Windows CPU cycles gebruikt of ergens verbinding mee blijft maken. De vraag is alleen welke/wat...

Als er iets van een Taskmanager app zou zijn dan is denk ik zo te zien wat het probleem is.

[ Voor 7% gewijzigd door TheBorg op 06-02-2012 08:47 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.