Toch vind ik het vreemd die accu problemen. Gisteren mooi kunnen testen met 2 Lumia 800's
1 Lumia gloed nieuw (sinds zondag)
1 Lumia 2e hands via Marktplaats gekocht.
Beide hebben dezelfde firmware etc. De 2e hands Lumia is van mijn vriendin, welke ik voor haar heb afgeconfigureerd met oa Vadret, Whatsapp en de de overige bijgewerkte applicaties tot eergister. Zij zit op facebook en krijgt tig mail via hotmail binnen.
Gisteravond na het eten was mijn accu nog ruim 3kwart vol. Zij zat een uurtje of 2 de whatappen, smsen, mail te lezen en haar accu was zo goed als leeg. (Weet niet wat ze overdag er mee gedaan heeft op dr werk). Enige verschil is denk ik dat zij op dr werk 3G niet heeft uitgezet omdat ze thuis vol 3G bereik heeft. De GSM mast staat zowat in onze achtertuin.
Met die 2e hands Lumia heb ik een week rondgelopenen totaal geen last gehad van een lege accu na ongeveer 10-12 uur, tenzij een een uurtje Angry Birds had gespeeld. Dat vreet accu.
Op mn werk kijk ik een paar x per uur op mn Lumia, komen er 2-3 mailtjes per uur binnen via push mail, af en toe een telefoontje, verder niks bijzonders. Mijn accu is bij thuiskomst nog meer dan de helft vol. Thuis nog een stuk of 10 whatsapp berichtjes, wat apps installeren en bekijken en eventueel weer verwijderen en als ik naar bed ga is de accu nog voor 40% vol.
Denk dus echt dat veel te gefocussed zijn op de accu duur en daardoor nog vaker gaan kijken met alle gevolgen van dien.
[
Voor 5% gewijzigd door
MRE-Inc op 02-02-2012 11:04
]