Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:52

Eagle Creek

Breathing security

coenox schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:14:
[...]

Begrijp ik goed dat dit dan je verbruik is zonder simkaart?
Dat is correct.
Ik heb gister mijn simkaart binnengekregen, en alle updates uitgevoerd.
Gisteravond om 23 uur heb ik de telefoon uit de 220 gehaald. Het is nu bijna 9 uur, en de batterij staat op 98%.

Ben zeer (blij) verrast.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

TheBorg schreef op maandag 06 februari 2012 @ 08:46:
Het enige wat ik heb gedaan is een app verwijderd (SleepMaster) en de telefoon aan en uit gezet.
Put your phone on charger, place it near to your pillow and leave the rest on SleepMaster!
Dus dat hij met sleepmaster leegloopt, dat klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 18:02

TheBorg

Resistance is futile.

Eagle Creek schreef op maandag 06 februari 2012 @ 08:56:
Dus dat hij met sleepmaster leegloopt, dat klopt wel.
Dat is tijdens gebruik en dus hier niet relevant. Die app behoort niet op de achtergrond te draaien, en doet dat ook niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandragore
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-07 21:28
DeNachtwacht schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:43:
Zijn er nu ook veel mensen hier die HSDPA aan hebben gezet
Als ik HSDPA inschakel, staat het na een reboot weer uit. Geen idee of HSDPA ingeschakeld is. Op een ander forum las ik dat iemand desondanks wel de H van HSDPA zag.

Ik zie tot dusver enkel 3G en geen H. Ook niet bij maximaal 3G signaal. Terwijl ik voorheen op Windows Mobile met hetzelfde abbo onder dezelfde omstandigheden wel HDSPA had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mandragore schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:01:
[...]

Als ik HSDPA inschakel, staat het na een reboot weer uit. Geen idee of HSDPA ingeschakeld is. Op een ander forum las ik dat iemand desondanks wel de H van HSDPA zag.

Ik zie tot dusver enkel 3G en geen H. Ook niet bij maximaal 3G signaal. Terwijl ik voorheen op Windows Mobile met hetzelfde abbo onder dezelfde omstandigheden wel HDSPA had.
Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:42

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

H is bij mij af en toe ook wel eens zichtbaar.

Net even wat getest met de Diagnostics tool > Detailed Battery Info > Battery Graph.

Deze een paar minuten laten lopen en kijken wat de waarde was die bij Current: xxxmA (Discharging) staat.

Ik heb geen toegang tot wifi, zit in een kantorenpand.

Test 1:

BT uit
Wifi uit
3G uit
Gprs aan

Met bovenstaande heb ik een gemiddelde 145mA. (het schommelt iets tussen de 135 en 150). De lijn in de grafiek blijf behoorlijk plat, dus geen pieken en dalen

Test 2:

BT aan
Wifi uit
3G uit
Gprs aan:

Zelfde resultaat als test 1. Het maakt dus niet uit of je BT aan hebt staan en geen connectie met een ander BT device

Test 3:
BT aan
Wifi aan
3G uit
Gprs aan:

Bijna zelfde resultaat als test 1, al zie je wel iets meer piekjes in de grafiek. Het gemiddelde mA ligt op ongeveer 148mA

Test 4:
BT aan
Wifi aan
3G aan
Gprs: nvt

De lumia verbruikt flink wat meer, helemaal als je 3G signaal niet optimaal is. Erg veel pieken en dalen in de grafiek. Het verbuik ligt flink wat hoger bij mij op ongeveer 250mA.

Bij alle tests staat het scherm brightness op automatisch en staan er 2 exchange accounts op As items Arrive. Verder een 2 tal achtergrond applicaties die draaien, namelijk Weather View en WP Shortcut Tiles.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
Sinds ongeveer 2 weken ook eigenaar van dit prachtig stukje telefoon en volledig tevreden behalve in eerste instantie met de batterij. Deze was in eerste instantie niet boven 1 dag te krijgen.

Na wat hier rond gekeken te hebben ook de volgende aanpassingen gemaakt:

3G uit, Achtergrondtaken uit voor Apps waar het weinig toegevoegde waarde heeft, Locatieservices aan.

Met wat geregeld gebruik (uurtje WiFi per dag, mail ophalen op push of 30 mins, uurtje bellen en smsen en wat spelletjes) heb ik sinds vrijdag niet meer opgeladen en zit ik nu op 20% batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeZ
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-05 02:29
Mandragore schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:01:
[...]

Ik heb altijd het volgende begrepen:

Als 3G+(snellere variant van het gewone 3G) zichtbaar is, is het beschikbaar, maar niet actief.
Als de H zichtbaar is, is 3G+ beschikbaar en wordt de HSPA-snelheid(tot 14 Mbps) gebruikt. Dit is een 3G+-snelheid.
Op dit moment is er dus werkelijk een dataverbinding over het mobiele netwerk, als je het niet gebruikt staat er 3G+.

3G(tot 384 Kbps) zou in dit geval betekenen, dat er dus geen HSPA-snelheid ondersteund zou worden op de momenteel gebruikte zendmast.

Correct me if i'm wrong please 8)

On-topic:

Ik heb de Lumia 800 nu een paar weken, mooi voor €260,- kunnen kopen via Marktplaats.
Hiervoor had ik een Omnia 7. Deze was wel een stuk stabieler qua batterijverbruik dan deze.
Soms doe ik anderhalve dag met 1 lading, maar meestal haal ik het einde van de dag net niet.
Over het algemeen gaat ie elke nacht aan de lading, maar het is wel zonde als ik die nacht niet haal.

Tot dusver geen spijt van mijn overgang, ondanks de batterijprobleempjes.

Edit:aanpassingen/toevoegingen

[ Voor 32% gewijzigd door JantjeZ op 06-02-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ok, test 4 sinds 11:30 ongeveer actief, dus BT aan maar geen connectie met BT headset, wifi aan maar geen connectie met een wifi netwerk, 3G aan, maar is automatisch teruggeschakeld naar Gprs. Conclusie is dat het net zo veel verbruikt als test 1 en test 2. Dit zal voornamelijk komen omdat 3G niet beschikbaar is waar ik momenteel ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:32

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Een hypothese: zou het kunnen dat er één bepaald proces verantwoordelijk is voor de battery drain en dat, zodra je deze 1x gedraaid hebt, de batterijduur enorm naar beneden gaat omdat dit proces op de achtergrond dingen blijft doen.

Dit is om 2 redenen logisch:
- na een reboot houdt de telefoon het flink langer uit dan wanneer je hem niet reboot en 's avonds gewoon aan de oplader hangt
- het verklaart waarom je de ene dag wel een prima batterij hebt (het proces is nog niet opgestart) en een andere dag nauwelijks de dag vol komt (het proces draait).

Feit is dat het onzichtbaar is in Achtergrondtaken omdat ik daar alles heb uitgezet. Iemand een idee welke app dit zou kunnen zijn? WhatsApp en NU.nl zijn het in ieder geval niet. Ik vermoed dat het een bepaald onderdeel van Windows Phone is... wat zou het kunnen zijn?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:25:
Een hypothese: zou het kunnen dat er één bepaald proces verantwoordelijk is voor de battery drain en dat, zodra je deze 1x gedraaid hebt, de batterijduur enorm naar beneden gaat omdat dit proces op de achtergrond dingen blijft doen.

- na een reboot houdt de telefoon het flink langer uit dan wanneer je hem niet reboot en 's avonds gewoon aan de oplader hangt
- het verklaart waarom je de ene dag wel een prima batterij hebt (het proces is nog niet opgestart) en een andere dag nauwelijks de dag vol komt (het proces draait).

Feit is dat het onzichtbaar is in Achtergrondtaken omdat ik daar alles heb uitgezet. Iemand een idee welke app dit zou kunnen zijn? WhatsApp en NU.nl zijn het in ieder geval niet. Ik vermoed dat het een bepaald onderdeel van Windows Phone is... wat zou het kunnen zijn?
Er draaien geen apps echt op de achtergrond bij WP7. Het enige wat er op de achtergrond gebeurd is dat er een push bericht binnenkomt (en hij daarvoor een popup or livetile update doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik bedoel meer bepaalde processen, bijv Marketplace of iets systeemgerelateerds wat voor een battery drain zorgt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:35:
Ik bedoel meer bepaalde processen, bijv Marketplace of iets systeemgerelateerds wat voor een battery drain zorgt.
+1
ik heb ook zo'n vermoeden maar kan er niet achter komen wat er onzichtbaar meedraait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Na een reboot vanochtend voor ik de deur uit ging staat hij na een dagje matig/redelijk gebruik weer ineens op 76% terwijl hij gister rond de 30% hing rond dit tijdstip. Het lijkt dus opgelost te worden als je de telefoon reboot voordat je hem van de batterij af haalt. Even paar dagen deze hypothese testen :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 18:02

TheBorg

Resistance is futile.

DeNachtwacht schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:25:

Dit is exact wat ik eerder probeerde aan te geven. We hebben alleen een soort taskmanager nodig om er achter te komen wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Gisteravond opgeladen. Vannacht 2% kwijtgeraakt. Vandaag redelijk bezig geweest met WiFi aan, e-mails ophalen, chatten, synchroniceren van Facebook en agenda, en zelfs kort gegamed.

Ik zit nu op 88%.

Ik ben hier zeer tevreden mee, maar ook verbaasd over als ik het topic lees.

Omdat ik mijn SIM nog niet binnen heb, staat mijn telefoon dus uit.
Zou dit het kunnen verklaren? Ik vind de verschillen namelijk zeer groot. Ik heb mijn telefoon vandaag dus gewoon gebruikt, en kan er op dit tempo nog 5 dagen mee vooruit. Goed, ik kan er nu niet mee bellen, en dat is een leuke functie van een telefoon, maar ik heb het dan dus niet over 3G maar over een reguliere stand-by verbinding.

[ Voor 38% gewijzigd door Eagle Creek op 06-02-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

TheBorg schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:21:
Dit is exact wat ik eerder probeerde aan te geven. We hebben alleen een soort taskmanager nodig om er achter te komen wat het is.
als workaround ga ik eerst eens proberen of die reboot elke dag een oplossing is. als dat werkt vind ik het allemaal wel prima :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Ik word er moedeloos van. Ik vind 24u gewoonweg te weinig, dat hij zo snel leeg raakt. Vandaag wederom. Gister 16u van de lader, en dan vandaag 15u was hij leeg (geslapen van 23.00 -> 8 ) Dat is dus slechts 14u. Ik vind dat weinig. Nu geeft hij wederom heel leuk aan 1dag en 15u resterend (ook niet veel maar soit), dat deed hij gister ook (1 dag en 11u resterend) haal je hem de ochtend ervan af is er plots weer 4 á 5 uur in rook opgegaan. Ik heb hem al een keer hard reset laten doen, ik reboot hem echter niet vrij vaak (staat meestal bij mij op standby) dit zou ik dan nog een keer kunnen proberen, maar verder zou ik echt niet weten waar het aan ligt. Zit ik dan continue op mijn telefoon? Nee. Whatsapp in de les zo nu en dan, maar echt niet meer totaal dan een 45min per dag.

Kleine spellen zoals Breakout, Air Soccer Tour á 30 min per dag, en tja, beetje facebook, mail checken á 1u per dag. Ik vind dat niet veel qua verbruik, dus ik vind het dan ook een waar wonder dat iemand er hier in slaagt hem op 4dagen en x.aantal uur resterend weet te krijgen. 1 dag en 15u is het hoogste tot nog toe hier.

Onderweg, staat 3G zo'n uurtje aan, school en in de trein (soms), en thuis staat WIFI aan.

EDIT: Jullie hebben het over, de telefoon afsluiten als hij nog aan de lader hangt, waarna hij automatisch opnieuw opstart, en daarna de lader loskoppelen?

[ Voor 10% gewijzigd door Crescendo op 06-02-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het gaat om het rebooten zelf. als je dit direct na het opladen doet voorkom je dat achtergrondprocessen die de dag ervoor per ongeluk aangezet zijn batterij blijven vreten. Maar er staat nog niks vast he, ik ben t nu aan het testen.

Moet trouwens wel zeggen dat ik jouw verbruik sowieso fors vind, er zijn weinig foons waarop je elke dag een uurtje kan whatsappen, uurtje internet via 3g en thuis spelletjes spelen met constant wifi aan vol kan houden.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Eagle Creek schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:00:
Omdat ik mijn SIM nog niet binnen heb, staat mijn telefoon dus uit.
Zou dit het kunnen verklaren? Ik vind de verschillen namelijk zeer groot. Ik heb mijn telefoon vandaag dus gewoon gebruikt, en kan er op dit tempo nog 5 dagen mee vooruit. Goed, ik kan er nu niet mee bellen, en dat is een leuke functie van een telefoon, maar ik heb het dan dus niet over 3G maar over een reguliere stand-by verbinding.
je telefoonverbinding is wel 1 vd grootste slurpers zeker als je 3g aan hebt staan. Ben benieuwd wat je bevindingen zijn als de zaak aan een mobiel netwerk hangt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crescendo schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:33:
Ik word er moedeloos van. Ik vind 24u gewoonweg te weinig, dat hij zo snel leeg raakt. Vandaag wederom. Gister 16u van de lader, en dan vandaag 15u was hij leeg (geslapen van 23.00 -> 8 ) Dat is dus slechts 14u. Ik vind dat weinig. Nu geeft hij wederom heel leuk aan 1dag en 15u resterend (ook niet veel maar soit), dat deed hij gister ook (1 dag en 11u resterend) haal je hem de ochtend ervan af is er plots weer 4 á 5 uur in rook opgegaan. Ik heb hem al een keer hard reset laten doen, ik reboot hem echter niet vrij vaak (staat meestal bij mij op standby) dit zou ik dan nog een keer kunnen proberen, maar verder zou ik echt niet weten waar het aan ligt. Zit ik dan continue op mijn telefoon? Nee. Whatsapp in de les zo nu en dan, maar echt niet meer totaal dan een 45min per dag.

Kleine spellen zoals Breakout, Air Soccer Tour á 30 min per dag, en tja, beetje facebook, mail checken á 1u per dag. Ik vind dat niet veel qua verbruik, dus ik vind het dan ook een waar wonder dat iemand er hier in slaagt hem op 4dagen en x.aantal uur resterend weet te krijgen. 1 dag en 15u is het hoogste tot nog toe hier.

Onderweg, staat 3G zo'n uurtje aan, school en in de trein (soms), en thuis staat WIFI aan.

EDIT: Jullie hebben het over, de telefoon afsluiten als hij nog aan de lader hangt, waarna hij automatisch opnieuw opstart, en daarna de lader loskoppelen?
23 uur haal ik niet met mijn galaxy note maar wel met mijn lumia, dus zo slecht is hij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Mijn verbruik fors, maar al ga ik over 3g en gaat mijn telefoon van 55-30% in 1u vind ik debiel. Daarnaast discharged hij met dik 350 atm. Fullcharge cap. Is 1288. Aanwezige cap. Is 1348. Wat is dan normaal verbruik, alleen in de trein zit ik op 3g, komop zeg..

Edit: 2u resterend, 30%. Vanochtend vanaf 6u in gebruik, gisteravond hooguit een uurtje of twee.
Zucht..

[ Voor 17% gewijzigd door Crescendo op 07-02-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:54
Crescendo schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:33:
dus ik vind het dan ook een waar wonder dat iemand er hier in slaagt hem op 4dagen en x.aantal uur resterend weet te krijgen. 1 dag en 15u is het hoogste tot nog toe hier.
Tja, zonder SIM-kaart erin... da's dus zonder telefonie (al dan niet 3G) en vermoedelijk ook zonder Bluetooth aan wat volgens mij de twee grootste verbruikers zijn. Dergelijke statements zijn dus wat mij betreft waardeloos, een telefoon is namelijk in eerste instantie om te bellen... niet om zonder SIM-kaart wat op te surfen.

Die van mij ligt trouwens iedere nacht aan de lader en ik zie uiterst zelden meer dan 1 dag staan (en dan is het een uur extra of zo, zeker geen 15u) als ik hem 's morgens van de lader haal. Als ik hem intensief gebruik haal ik trouwens de avond niet (da's dus nog geen 12u te rekenen van 7u 's morgens).

Ondanks dit alles zijn alle diagnostic values perfect volgens de standaard (1420 mAh, 150 mAh discharge).

[ Voor 0% gewijzigd door r2504 op 07-02-2012 12:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Crescendo schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:42:
Mijn verbruik fors, maar al ga ik over 3g en gaat mijn telefoon van 55-30% in 1u vind ik debiel. Daarnaast discharged hij met dik 350 atm. Fullcharge cap. Is 1288. Aanwezige cap. Is 1348. Wat is dan normaal verbruik, alleen in de trein zit ik op 3g, komop zeg..
Edit: 2u resterend, 30%. Vanochtend vanaf 6u in gebruik, gisteravond hooguit een uurtje of twee.
Zucht..
Er staan waarschijnlijk zaken op de achtergrond dingen te doen die niet de bedoeling zijn. Ik heb ook WiFi en 3G aan, 1x per uur sync met email en haal in principe een volle dag wel. Mijn discharge ligt op 125-150 sinds ik een aantal batterij besparende opties heb uitgezet dus ik zou daar echt echt ff naar kijken in jouw geval. De lijst die Nokia vrij gaf zitten aardig nuttige dingen tussen, staat ergens in dit topic.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ deNachtwacht

had gisteren avond jouw tip opgevolgd en idd vandaag voor het eerst meer dan 40 u
73% time remainig 1dag 3u
time since last charge 14 u
redelijk gebruik van internet met wifi aan 3g uit bt uit en regelmatig twitter gebruikt,hoopgevend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen mij te herinneren dat Nokia zei dat als je batterij meer dan 1000mAh heeft, er dan geen probleem mee is. Maar dan mis je toch bijna 50% als Nokia adverteert met 1450mAh. Ik had eerder al gemeld dat mijn full charge capacity steeds aan het dalen is (inmiddels al 1039...). Ik zie nog niet veel mensen met dit probleem, dus waarschijnlijk heb ik dan een defecte batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:23:
Ik meen mij te herinneren dat Nokia zei dat als je batterij meer dan 1000mAh heeft, er dan geen probleem mee is. Maar dan mis je toch bijna 50% als Nokia adverteert met 1450mAh. Ik had eerder al gemeld dat mijn full charge capacity steeds aan het dalen is (inmiddels al 1039...). Ik zie nog niet veel mensen met dit probleem, dus waarschijnlijk heb ik dan een defecte batterij...
Of die diagnose app is gewoon brak.
Als je nl een harde reset doet is je capaciteit opeens wel weer 1400nogwat.

Er zit ergens iets niet goed in de Nokia firmware, hoop dat ze het vinden want dit is geen reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gisteren 18:00 de telefoon van de lader gehaald.
Vandaag 12:00 voor het eerst weer naar de telefoon gekeken, accu leeg.
Sindsdien hangt het toestel aan de lader. Ik kreeg net (16:40) het toestel heel even opgestart na het voor de zoveelste keer gereset te hebben. Na 5 minuten laden wilde ik de lumia even snel aan de computer hangen voor een backup, maar ik had de lader er nog niet uit of het toestel viel al uit. De capaciteit stond op dat moment op 21%.
Nu staat het batterij leeg icoon er weer voor en is er verder geen leven in te krijgen.

Voor mij de laatste keer dat ik een top-model nokia haal. De N97 was ook al een drama.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unia
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 19:29
Ik heb de mijne eergister gereset en de telefoon is nu twee dagen aan, met gewoon normaal gebruik. In de Instellingen -> Batterij geeft hij constant rond de 40 uur aan (tijd sinds laden + tijd nog te gaan). Ik ben hier wel tevreden mee!

Nu nog kijken of dit ook zo blijft na een eerste charge....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Vandaag na een redelijk 'standby' dagje (klein beetje whatsappen maar dat mag niks heten) nog 73% over. Ik heb rond de 30-35 uur totaal verbruik, zit dus dicht bij elkaar. Kortom hij blijft goed draaien na een reboot. Discharging blijft tussen de 125 en 150 zitten, ook nu nog. Dus daar lijkt het hem niet in te zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-02-2012 18:39 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

DeNachtwacht schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:09:
[...]

je telefoonverbinding is wel 1 vd grootste slurpers zeker als je 3g aan hebt staan. Ben benieuwd wat je bevindingen zijn als de zaak aan een mobiel netwerk hangt.
Telefoon als wekker gebruikt, WiFi aan, mails gelezen en verzonden, spelletje gespeeld.
Ik zit nu op 78%.

Foutje bij KPN, levering SIM paar dagen vertraagd. Ik zie mijzelf wel als een interessante vergelijking, omdat de meeste tweakers het toestel niet zonder SIM zullen gebruiken :).
Tja, zonder SIM-kaart erin... da's dus zonder telefonie (al dan niet 3G) en vermoedelijk ook zonder Bluetooth aan wat volgens mij de twee grootste verbruikers zijn. Dergelijke statements zijn dus wat mij betreft waardeloos, een telefoon is namelijk in eerste instantie om te bellen... niet om zonder SIM-kaart wat op te surfen.
Ik ben het niet met je eens dat het waardeloos is. Weet je waarom niet? Omdat ik voornamelijk lees dat 3G en WiFi de grootste gebruikers zijn volgens velen. WiFi is dat in mijn ogen dus niet, omdat ik met WiFi aan het lang uithoud. Dat zou 3G de grootste verbruiker moeten laten zijn. Maar er zijn ook al gebruikers die aangeven de 3G nauwelijks aan te hebben.

En dan kom je in mijn ogen wellicht tot de meeste interessante conclusie: dat de telefonie an sich grootverbruiker is! En dat is voor een telefoon toch wel problematischer in mijn ogen :+.

Black800 spreekt inmiddels ook van >40 uur.

Ik houd jullie wel op de hoogte ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Zal vast een raar toeval zijn, maar heb gisteren mn T-Mobile sim vervangen met KPN en nu is mn batterij einde dag nog op 80% ipv leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Afgelopen zaterdag ook de restore, reset en update truc uitgehaald en ervaring tot nu toe is dat ik nu met gemak een dag haal als geen 3G, foto's in whatsapp uit, brightness op laag, mail sync op half uur. Nu 53% left en nog 19 uur te gaan. Ben benieuwd wat de truc op de lange(re) termijn doet maar hier vooralsnog positief dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de telefoon vandaag vrij intensief gebruikt,veel getwitterd,internetten en apps gedownload en weer verwijderd.
op dit moment nog 24% over en 2u.(21.05u)
had 'm gisteren nacht om 01.00 100% opgeladen ge reboot en toen van de lader eraf gehaald.
van 01.00 tot +/- 9.00 ongeveer gedaald naar 91% in de stand-by.
moet zeggen dat ik eerder niet verder kwam dan 14 u bij dergelijk verbruik,dus er zit goede een stijgende lijn in.

edit : 3G uit evenals BT,WIFI en alle tips die hier eerder omschreven zijn toegepast.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Laatst online: 08:54
Bosmonster schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:08:
Zal vast een raar toeval zijn, maar heb gisteren mn T-Mobile sim vervangen met KPN en nu is mn batterij einde dag nog op 80% ipv leeg...
Niet echt... 3G verbruikt naar het schijnt veel wanneer het slechte ontvangst heeft... door naar een provider te gaan met betere 3G dekking (geen idee of dat voor KPN ook zo is) kan je dus heel wat langer met je toestel doen.

Ik heb hem vandaag eens grotendeels op "E" gezet ipv. "3G" en had trouwens ook iets betere tijden (maar ook weer niet echt veel meer). Tevens had ik de indruk dat mail synchronisatie niet steeds continue was ondanks hij staat op "as items arrive".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Bosmonster schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:08:
Toevallig een KPN-mast in de buurt, maar juist geen T-mobile-mast? Als ik veel roam, op in gebieden ben met slechte ontvangst, heeft dat een merkbaar negatief effect op mijn batterijduur.

Het toestel zal wel constant verbinding blijven zoeken met de sterkste antenne, waardoor de accu sneller leeg gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Eagle Creek op 07-02-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Weer 5 uur later, nog geen vorderingen. M.a.w. mijn Lumia is kapot. Fijn :/

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er draaien wel degelijk bestanden mee op de achtergrond die je niet uit kan zetten.
zo juist wpcentral geïnstalleerd en zie dat ik het niet uit kan zetten,misschien dat ie niet meedraait en pas actief wordt wanneer ik m aan klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 19:54
Gisteren rond deze tijd leeg, vandaag nog ~70% vol. Amper gebruik van zitten maken. Wat doe ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

exelletor schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:50:
Gisteren rond deze tijd leeg, vandaag nog ~70% vol. Amper gebruik van zitten maken. Wat doe ik toch?
Na 2 dagen inc reboot ga ik het morgen weer eens zonder reboot proberen. Kijken of het uitmaakt...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 19:54
DeNachtwacht schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:55:
[...]

Na 2 dagen inc reboot ga ik het morgen weer eens zonder reboot proberen. Kijken of het uitmaakt...
Oh ja, gisteren viel die uit tijdens een gesprek. Daardoor ging die rebooten en begon ik vandaag met een frisse start. Daar kan het aan liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mooi zo, alle tekenen blijven in die richting wijzen :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik zo vreemd vind is dat de cap. van de batterij terug loopt van 14xx naar 13xx terwijl ie langer meegaat en de volgende dag zie je weer andere getalletjes bv van 13xx naar 14xx , met dezelfde apps en instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:32

tijmeng

Panasonic 7J

gaat nu echt prima hier met een rebootje 's ochtends + een hardreset 3 dagen terug

Nog 17 uur te gaan (al 14 gedaan).

-3G gewoon aan
-Wifi aan (4 uurtjes)
-Whatapp aan
-Facebook chat aan
-4 uur muziek geluisterd
-1x per uur gmail sync
-30 min genavigeerd

sta er zelf ook van te kijken! Eerst haalde ik net12 uur op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

01.00 u eerst een reboot gedaan en daarna van de lader gehaald.
07.00 u 95 % 1dag en 13 u in stand-by tijd is niet slecht dus.
ff afwachten hoe het verder verloopt,maar weer dat de batteij cap.onder de 1400 is gekomen en oplaat tot 1305,gisteren was dat nog 1387 ??????
maar goed gaat om het totale plaatje

wifi aan, bt uit, 3g uit en verder alle voorgaande settings behouden.
we gaan het weer beleven met de lumia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Laatst online: 21-09 16:46
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:33:
wat ik zo vreemd vind is dat de cap. van de batterij terug loopt van 14xx naar 13xx terwijl ie langer meegaat en de volgende dag zie je weer andere getalletjes bv van 13xx naar 14xx , met dezelfde apps en instellingen
Accu's zijn nou eenmaal geen stabiele dingen. Ik denk niet dat dit te maken heeft met software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 14:33
Heeft iemand zijn telefoon al teruggestuurd naar Nokia en toen een nieuwe accu gehad? Als dat zo is hoe zijn de bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

tijmeng schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:45:
gaat nu echt prima hier met een rebootje 's ochtends + een hardreset 3 dagen terug

Nog 17 uur te gaan (al 14 gedaan).

-3G gewoon aan
-Wifi aan (4 uurtjes)
-Whatapp aan
-Facebook chat aan
-4 uur muziek geluisterd
-1x per uur gmail sync
-30 min genavigeerd

sta er zelf ook van te kijken! Eerst haalde ik net12 uur op een dag.
Fijn, goed te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje internetten en een paar berichten kost bij mij 42%, dit kan toch niet?! De telefoon is nu 2 uur van de lader. Achtergrondtaken staat uit, email wordt 1x gesyncd per uur, xbox live uitgeschakeld, en nog veel meer. Oja ik heb geïnternet via wifi. Mijn htc desire hd met een veel groter scherm en kleinere acuu ging veel langer mee. Misschien komt het doordat mijn Nokia nog net nieuw is... Anders is het wel heel triest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:33:
Ik zal het nog maar eens zeggen.
Het is niet de capaciteit van de batterij die wordt gemeten maar de geleverde spanning of het geleverde vermogen. De capaciteit wordt daarvan afgeleid. Die capaciteit wordt op een bepaald moment gemeten. Dat moment waarop de capaciteit wordt gemeten is al arbitrair (moment dat de oplaad stroom onder de 1 milli ampere komt bijvoorbeeld ?) en zou per type batterij of per type telefoon kunnen verschillen. Bovendien is dus het moment waarop die capaciteit wordt gemeten en het vermogen dat dan wordt gemeten afhankelijk van een chemisch proces in de batterij. Dat chemische proces is niet elke dag hetzelfde. Als het een paar graden kouder is op het moment van het meten van de capaciteit levert de batterij gewoon minder vermogen en zal er dus een lagere capaciteit worden afgeleid en worden vastgelegd.

Dus als het in de ruimte waar je oplaad 'snachts steeds kouder wordt dan zal de vermogen een lagere meting opleveren als die meting later in de nacht plaatsvind omdat het dan kouder is. En wanneer die meting precies plaatsvind weet je dus niet. De informatie over de capaciteit is dus in feite garbage en geeft slechts een benadering van de werkelijkheid.
Ook andere omgevingsomstandigheden kunnen het chemisch oplaad proces beinvloeden. Bijvoorbeeld hoeveel de telefoon heeft bewogen vlak voor het oplaad proces en hoe vol de batterij toen nog was en de kwaliteit/betrouwbaarheid van de sensor.

Alleen onder labaratorium omstandigheden waarbij je altijd precies dezelfde omgevingsomstandigheden hebt kun je gemeten waardes van dag tot dag enigzins vergelijken.
Beetje internetten en een paar berichten kost bij mij 42%, dit kan toch niet?!
Met internetten trek je een moderne smartphone zo leeg.
In de tweakers benchmark is de Galaxy S II is bij de 'browsen op WiFi' test bijvoorbeeld in iets meer dan 3 uur leeg en de iPhone 4S in 6 uur.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hAI duidelijk verhaal

wat het internetten betreft ook:dat is bij mij zo.
heb 3G uitstaan en internet via WIFI maar ook dan slurpt ie energie,wel minder als 3G omdat ik thuis maar 3 streepjes heb staan.
overigens staat ie nu na bijna 13 u stand-by op 87% ,dus 1% per uur.
is veel beter dan voor het reboot verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:17:
[...]

Ik zal het nog maar eens zeggen.
Het is niet de capaciteit van de batterij die wordt gemeten maar de geleverde spanning of het geleverde vermogen. De capaciteit wordt daarvan afgeleid. Die capaciteit wordt op een bepaald moment gemeten. Dat moment waarop de capaciteit wordt gemeten is al arbitrair (moment dat de oplaad stroom onder de 1 milli ampere komt bijvoorbeeld ?) en zou per type batterij of per type telefoon kunnen verschillen. Bovendien is dus het moment waarop die capaciteit wordt gemeten en het vermogen dat dan wordt gemeten afhankelijk van een chemisch proces in de batterij. Dat chemische proces is niet elke dag hetzelfde. Als het een paar graden kouder is op het moment van het meten van de capaciteit levert de batterij gewoon minder vermogen en zal er dus een lagere capaciteit worden afgeleid en worden vastgelegd.

Dus als het in de ruimte waar je oplaad 'snachts steeds kouder wordt dan zal de vermogen een lagere meting opleveren als die meting later in de nacht plaatsvind omdat het dan kouder is. En wanneer die meting precies plaatsvind weet je dus niet. De informatie over de capaciteit is dus in feite garbage en geeft slechts een benadering van de werkelijkheid.
Ook andere omgevingsomstandigheden kunnen het chemisch oplaad proces beinvloeden. Bijvoorbeeld hoeveel de telefoon heeft bewogen vlak voor het oplaad proces en hoe vol de batterij toen nog was en de kwaliteit/betrouwbaarheid van de sensor.

Alleen onder labaratorium omstandigheden waarbij je altijd precies dezelfde omgevingsomstandigheden hebt kun je gemeten waardes van dag tot dag enigzins vergelijken.

[...]

Met internetten trek je een moderne smartphone zo leeg.
In de tweakers benchmark is de Galaxy S II is bij de 'browsen op WiFi' test bijvoorbeeld in iets meer dan 3 uur leeg en de iPhone 4S in 6 uur.
Ik heb toch het gevoel dat de Nokia er meer moeite mee heeft. Ook stond het scherm ook nog eens vrij donker. 2 uur later staat de batterij nog op 54%.

Ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar zijn er geen hoezen met een ingebouwde batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom ik eigenlijk aan die app van nokia hoe ik kan zien hoeveel mah ik nog heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Typ in het belscherm het volgende in:
##634#

Edit:
Maar zoals hieronder aangegeven door maratropa: het is niet echt betrouwbaar.

[ Voor 53% gewijzigd door joi-c op 08-02-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
" Don’t pay attention to the readings in the diagnostic app because they are all wrong (charge capacity etc..). "

Blijkbaar dus niet te veel waarde aan hechten, die stats..

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 08-02-2012 15:27 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu dan,denk dat er toch veel vooruitgang is met de batterij.
Kon ik eerst een kleine 24 u meedoen in stand-by en 14u bij flink gebruik, nu is dat in stand-by naar ruim 40 u en zeker 20 u bij flink gebruik.
die verbeteringen zijn tot stand gekomen na de tip van DeNachtwacht: na het vol laden van de telefoon eerst een reboot te doen alvorens 'm los te koppelen.
Hierbij staat Wifi aan BT en 3G uit en heb ik geen achtergrond taken meedraaien ook is de functie telefoon update uitgezet en whatsapp heb ik niet geïnstalleerd. Ook internetten via Wifi slurpt veel energie.
Al met al heel blij met deze resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb vandaag niet gereboot 's ochtends en heb de hele dag vol gehouden met 3g, Facebook chat en wifi aan, maar de batterij is nu wel echt leeg. Wel valt op dat ik ineens een verbruik van 160 mAh zie in plaats van 125. Kortom het verbruik is vandaag omhoog gegaan, enige wat ik er vandaag anders mee gedaan heb is navigeren met Nokia Drive. Morgen eens wederom zonder reboot kijken of het verbruik op loopt als ik Nokia drive niet start. Anders is deze app de eerste verdachte ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Navigeren kost vrij veel stroom (GPS en scherm constant aan), zelfs mijn oude N95 (met betere batterij-tijd, want kleiner scherm), was na een paar uurtjes navigeren leeg.
Nokia leverde dan ook later een auto-lader mee in de verpakking van de N95.

[ Voor 11% gewijzigd door Marly op 09-02-2012 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:49

Ankh

|true

na een uptime record van 3,5 dag had ik gister een leuke. Om half 6 van de lader afgehaald, daarna naar vrienden gereden (met Nokia Rijden). Alles netjes uitgezet, maar vannacht om 1 uur was ie compleet leeg! Klaarblijkelijk blijft de GPS aanstaan (??) ik kan anders niet indenken waarom hij anders na 5 uur compleet leeg is..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Eergisteren van 20:00 tot 22:00 gebruikt, daarna gister nog van 6u tot 22:00 (en hij was nog niet leeg 11% over). Vandaag van de lader om 6u: nog 23u resterend en 89%. :)

Als ik er een dag mee uit hou is het prima, dus dit is goed zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marly schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 03:51:
Navigeren kost vrij veel stroom (GPS en scherm constant aan)
Gebruikt de navigatie ook niet 3G om locatie te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-08 10:22
Ik heb afgelopen week de nieuwste update erop gezet, want hier kreeg ik een melding over. Nu had ik voor de update geen problemen met de batterij, deze hield het iets langer als een dag vol en dat was voldoende. Ik laad mijn telefoon iedere avond op.

Na de update begonnen er opeens een hoop rare dingen met mijn toestel. De batterij redt het geen hele dag meer, als ik na het opladen kijk staat er nog 1 dag en 10 uur resterend, kijk ik 30 min later is het nog 1 dag en 2 uur resterend en uiteindelijk trekt hij het ongeveer 10 uur met normaal gebruik.
Ik haal hem om 7.30 van de lader en wanneer ik rond 18.00 naar huis rij gaat hij naar powersave stand.

Ik heb wifi/3g/bluetooth de hele dag aan, dit heb ik nodig omdat ik veel met de auto onderweg ben. Dus uitzetten is geen optie en voor de update geen probleem. De apps die ik draai zijn Spotify & People, verder game ik niet.

Wanneer ik mijn backup probeer terug te zetten van voor de update stopt mijn touchscreen met werken en kan ik alleen de harde knopjes gebruiken.

Zijn er meer mensen met dit probleem en hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Robert H schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:51:
Ik heb afgelopen week de nieuwste update erop gezet, want hier kreeg ik een melding over. Nu had ik voor de update geen problemen met de batterij, deze hield het iets langer als een dag vol en dat was voldoende. Ik laad mijn telefoon iedere avond op.

Na de update begonnen er opeens een hoop rare dingen met mijn toestel. De batterij redt het geen hele dag meer, als ik na het opladen kijk staat er nog 1 dag en 10 uur resterend, kijk ik 30 min later is het nog 1 dag en 2 uur resterend en uiteindelijk trekt hij het ongeveer 10 uur met normaal gebruik.
Ik haal hem om 7.30 van de lader en wanneer ik rond 18.00 naar huis rij gaat hij naar powersave stand.

Ik heb wifi/3g/bluetooth de hele dag aan, dit heb ik nodig omdat ik veel met de auto onderweg ben. Dus uitzetten is geen optie en voor de update geen probleem. De apps die ik draai zijn Spotify & People, verder game ik niet.

Wanneer ik mijn backup probeer terug te zetten van voor de update stopt mijn touchscreen met werken en kan ik alleen de harde knopjes gebruiken.

Ik had hetzelfde probleem.
Wat ik heb gedaan is hem helemaal zelf leeg laten lopen. Dan aan de lader hangen, dan duurt het tien minuten voordat ie opstartte. Daarna had ik weer een gewone accu, die het ruim een dag haalt. Sommige mensen doen een harde reset waarna de batterij beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert H
Batsu, bedankt voor uw reactie.

De telefoon is al 2 keer eerder volledig leeg geraakt en is daarna zeker 3 uur uit geweest, omdat ik geen oplaad optie had. Het duurde inderdaad even voordat de telefoon weer aanging bij het opladen, maar geen 10 min. Eerder 3-4 min.

Wat ik niet bij mijn vorige post heb geplaatst is dat hij soms ook uit het niks opnieuw opstart. Vaak gebeurt dit als ik even in de People hub heb gekeken en hem daarna opzij leg. Ik weet niet of dit toeval was of dat er een bug in zit.

De hard reset die u beschrijft is gewoon uit en aanzetten dmv. knop paar sec ingedrukt te houden en dan beeld naar beneden sliden? Dit heb ik eerder al gedaan en heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Robert H schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:39:
Batsu, bedankt voor uw reactie.

De telefoon is al 2 keer eerder volledig leeg geraakt en is daarna zeker 3 uur uit geweest, omdat ik geen oplaad optie had. Het duurde inderdaad even voordat de telefoon weer aanging bij het opladen, maar geen 10 min. Eerder 3-4 min.

Wat ik niet bij mijn vorige post heb geplaatst is dat hij soms ook uit het niks opnieuw opstart. Vaak gebeurt dit als ik even in de People hub heb gekeken en hem daarna opzij leg. Ik weet niet of dit toeval was of dat er een bug in zit.

De hard reset die u beschrijft is gewoon uit en aanzetten dmv. knop paar sec ingedrukt te houden en dan beeld naar beneden sliden? Dit heb ik eerder al gedaan en heeft niet geholpen.
Beste Robert,

nee dat is gewoon aan en uitzetten ;-)
Een hard reset is een combinatie van toetsel waarmee je heel je toestel schoonveegt. Je bent dan dus alles kwijt. Dit lijkt wel geholpen te hebben bij enkelen...

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gix
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 15:08

Gix

Ik heb afgelopen periode een probleem gehad met de accu duur van de lumia 800.
Dit probleem bleek bij evernote te liggen. Nu ik deze background task uit heb gezet (dus handmatig syncen) blijft hij wel weer even lang mee gaan als normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert H
Ah jah ik heb het even gegoogled en ik zal het eens gaan proberen, ik heb met de terug naar fabrieksinstelling maar dan in het menu al mijn documenten toch al verwijderd. Deze manier heeft alleen niet de laatste update verwijderd.

Zal de hard-reset wel alle updates verwijderen of blijft hij verder up to date ?

Ik heb alleen spotify in de achtergrond draaien wanneer ik hiernaar luister, verder gebruik ik bijna geen apps en alle achtergrondtaken die ik kan zien heb ik uitgezet.

[ Voor 21% gewijzigd door Robert H op 09-02-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ankh schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:21:
na een uptime record van 3,5 dag had ik gister een leuke. Om half 6 van de lader afgehaald, daarna naar vrienden gereden (met Nokia Rijden). Alles netjes uitgezet, maar vannacht om 1 uur was ie compleet leeg! Klaarblijkelijk blijft de GPS aanstaan (??) ik kan anders niet indenken waarom hij anders na 5 uur compleet leeg is..
Robert H schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:51:

Na de update begonnen er opeens een hoop rare dingen met mijn toestel. De batterij redt het geen hele dag meer

Het is me vrij duidelijk, ook deze berichten bevestigen mijn vermoeden van gister. Ik heb het vandaag gewoon weer prima uitgehouden met een reboot vanochtend. Ik ben er nu toch wel vrij zeker van dat er een bug in Nokia Rijden zit die het verbruik van de accu met zo'n 30% verhoogt, ook als je de app niet meer gebruikt.

Ik heb vanochtend gezien dat mijn discharging op een fris geboote telefoon tussen de 125 en 150 mA zit, zodra je de app Nokia Rijden eenmaal hebt geladen blijft het verbruik zitten tussen de 170 en 180 mA, ook als je de app hebt afgesloten. Kortom; zou iedereen met batterijproblemen eens willen rebooten en Nokia Rijden niet gebruiken een dag om te zien wat het doet?

Dit zou ook kunnen verklaren waarom de accuduur bij veel mensen de ene dag prima prima is en dan ineens inzakt; je hebt immers lang niet elke dag je navigatie aan. Kortom test iedereen even mee? Als dit inderdaad waar is, zal ik zondag even Nokia op de hoogte stellen met een link naar dit forum.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert H
Ik heb de app Nokia rijden nooit geopend, ik heb al navigatie in de auto en gebruik dit dus niet.

De enige apps die ik gebruikt zijn:

-Whatsapp
-Bellen
-Hotmail
-Google mail
-Spotify
-Internet explorer
-Camera + Albums

Ik heb de hardreset uitgevoerd en zal hem vanavond weer volladen, morgen heb ik een dag op de beurs en zal gaan uitvinden hoe lang de lumia het uit gaat houden.

ps. waar kan ik de discharge vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag een drama met de lumia.
geen wifi gebruikt maar 3g de hele dag en zo nu en dan geïnternet met wat downloads echt minimaal in vergelijking met gisteren en wat denk je?
het verbruik is van ochtend na het rebooten na een uur al op 95% in de stand-by en na wat internetten en downloads van apps was ie al op 45% nu op dit moment op 29% met nog 6u te gaan en tijd na laatste charge 15u.
dus totaal 21u terwijl gisteren met wifi echt dik 40u.
3g aan en verder alles uit verbruikt ontzettend veel energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik hou het nu een goede dag (25 uur) vol met deze instellingen
3g aan, wifi aan
helderheid normaal
1x per uur sync met gmail
facebook chat aan
xbox live 'verbinding maken met xbox live' uitgeschakeld
locatieservices in internet explorer, zoeken en alle andere apps (behalve navigatie) uitgezet
alle mogelijke automatisch feedback versturen onderdelen in apps uitgezet.

Nu is mijn enige vraag dus nog of Nokia Rijden idd de boosdoener is die geheugen vreet, ervaringen van anderen hoor ik graag.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal het morgen proberen en de drive een keer gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unia
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 19:29
DeNachtwacht schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:34:
Ik hou het nu een goede dag (25 uur) vol met deze instellingen
3g aan, wifi aan
helderheid normaal
1x per uur sync met gmail
facebook chat aan
xbox live 'verbinding maken met xbox live' uitgeschakeld
locatieservices in internet explorer, zoeken en alle andere apps (behalve navigatie) uitgezet
alle mogelijke automatisch feedback versturen onderdelen in apps uitgezet.

Nu is mijn enige vraag dus nog of Nokia Rijden idd de boosdoener is die geheugen vreet, ervaringen van anderen hoor ik graag.
Ik ga er van uit dat jij tevreden bent met 25 uur? Als dat zo is, is dat dan een normale tijd voor een smartphone van dit "caliber"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zothor
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 13:31
ik heb mijn lumia nu een paar dagen geleden opgestuurd... De batterij werd bloed en bloed heet en hij ging zelfs met alles uit nog geen dag mee helaas, daarbij crashte mijn WiFI constant en kon ik hem niet uitzetten of aanzetten ik kon niet eens meer in het menu komen en trok hij mijn batterij nog sneller leeg. Dynafix geeft aan dat ze hem naar een extern reparatie centrum hebben gestuurd dus ik vraag me af wat er allemaal gaat gebeuren nu. Heb nu maar even mijn N8 uit de kast gehaald, toch lekker om af en toe weer is de vrijheid van een ander OS te proeven alleen ik mis de smoothness van mijn Lumia toch wel. Maar ik vertrouw op Nokia, ik ben er van overtuigd dat ze dit goed gaan oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:19
Zothor schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 03:06:
ik heb mijn lumia nu een paar dagen geleden opgestuurd... De batterij werd bloed en bloed heet en hij ging zelfs met alles uit nog geen dag mee helaas, daarbij crashte mijn WiFI constant en kon ik hem niet uitzetten of aanzetten ik kon niet eens meer in het menu komen en trok hij mijn batterij nog sneller leeg. Dynafix geeft aan dat ze hem naar een extern reparatie centrum hebben gestuurd dus ik vraag me af wat er allemaal gaat gebeuren nu. Heb nu maar even mijn N8 uit de kast gehaald, toch lekker om af en toe weer is de vrijheid van een ander OS te proeven alleen ik mis de smoothness van mijn Lumia toch wel. Maar ik vertrouw op Nokia, ik ben er van overtuigd dat ze dit goed gaan oplossen :)
Vervelend allemaal, hoop,dat het goed komt. Heb je je N8 nog wel even een update naar Belle gegeven? Scheelt nog een stuk in smoothness met Anna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Hier wat raars.
Na de vorige nacht mijn gsm spontaan de tijdzone heeft veranderd waardoor ik een uur te laat wakker werd, heeft mijn gsm gisteren weer een uiterst slechte batterijdag beleefd. Om 8 uur weer eens helemaal leeg!

Vanochtend ging het ook weer uitermate snel (15% in 1.5 uur zonder echt gebruik). Ik heb de gsm toen even uit gezet en hierna lijkt het weer een stuk beter te gaan. slecht 10% eraf in 3 uur tijd.

blijft toch een onvoorspelbare accu helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Eagle Creek schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:04:
[...]

Telefoon als wekker gebruikt, WiFi aan, mails gelezen en verzonden, spelletje gespeeld.
Ik zit nu op 78%.
78% 's avonds op 7 februari.
Ik zit nog steeds op dezelfde "oplaad", en zit nu op 40%.
(tijd sinds laatste keer opladen: 4 dagen en 13 uur)

Dat is dus zonder SIM-kaart, maar met WiFi en normaal gebruik.

Zojuist m'n nieuwe SIM-kaart geactiveerd. Als de theorieën hier kloppen, zou ik zeker vanavond al aan de lader moeten.
De theorie dat WiFi an sich dé batterijvreter is, is in mijn ogen (en in ieder geval in mijn geval) niet van toepassing.

Edit
Sinds mijn post staat de telefoon + 3G aan.
Ik heb in de tussentijd e-mail (meermaals) opgehaald, mijn voicemail gebeld, sms'jes verstuurd, en wat zitten rommelen met social media functies.

Ik zit nu op 26%.

[ Voor 22% gewijzigd door Eagle Creek op 10-02-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op xda heeft iemand ook al geadviseerd om de de sim kaart eruit te halen opnieuw op te starten weer uitzetten opnieuw opstarten sim erin weer opnieuw opstarten.
ga het nu ook proberen.

@deNachtwacht heb nokia drive aan gehad voor een half uur en verbruikt dan dik 25-35%.
daarna is het weer vrij stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert H
Nou ik heb vandaag de telefoon rond 8 uur van de oplader gehaald om verder de dag op de beurs door te brengen, de werkdag heb ik verder niet op de batterij gekeken. Bij thuiskomst maar weer gekeken en er is nog 25% over, 9 uur laatst opgeladen en nog 2 uur resterend. Dit is volgens mij nooit voldoende 11 uur bij minimaal gebruik. Ik denk dat ik ga kijken of ik iets met de dealer kan regelen, want zo kan ik niet op de telefoon vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Concluderend.

Omdat ik mijn SIM-kaart nog niet binnen had, heb ik het toestel zonder SIM gebruikt. Ik had echter WiFi
vrijwel altijd binnen bereik, en heb de telefoon (m.u.w. sms en bellen) normaal gebruikt.

Ik heb de telefoon enkele dagen geleden opgeladen. Op 7 februari zat ik op 78% lading (dat is dus na 4 dagen en 13 uur!). Vandaag om 13.51 heb ik mijn SIM ontvangen en erin gedaan. Ik heb even met 3G aan (en WiFi uit) gespeeld, een telefoontje gepleegd, verder Nokia rijden gebruikt (10 min), smsjes verstuurd en een app gedownload.

Binnen twee uur was ik terug van 78% naar 26%.

Op dit moment (17.50) zit ik op 5%. 3G heeft UITgestaan gedurende deze tijd, alleen de telefoon stond aan (maar stand-by).

Waar ik dus zonder SIM-kaart tot vandaag bijna 5 dagen haalde, en nog dagen vooruit zou kunnen, heb ik vanmiddag met SIM en telefoonverbinding de resterende 78% bijna volledig leeg getrokken.

Daaruit concludeer ik dus dat het niet de WiFi is die zozeer de stroom vreet, maar simpelweg de normale telefonieverbinding: iets dat ik al eerder aangaf te vermoeden.

Omdat ik na het verkrijgen van mijn SIM extra met mijn toestel bezig ben geweest, vertekend dit het beeld iets. Ik ga hem vanavond voor ik ga slapen opladen, en morgen de gehele dag bij me hebben met telefoon ingeschakeld. Keep you posted ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn jullie het hier ook mee eens http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/16065
dat de batterij issue opgelost is?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Donderdag 6u tot vandaag 14u heeft hij het volgehouden. Denk dat dat normale periodes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:33:
[...]

De gsm van mijn partner was gisteren ook uitgevallen, ik heb echt alles geprobeert, aan lader, van de lader af (toen ging hij echt niet meer aan). Uiteindelijk ma 8 uur aan die lader te hebben gehangen nog steeds niets. Dat batterijicoontje was steeds in beeld, behalve als ik hem van de lader afgooide, dan ging de display op zwart. Aan de pc gehangen, zune gestart, niks. Toen nokia support suite tool gestart, telefoon opnieuw aan de pc, paar seconden later ging hij aan ! Diagnostics gaf inderdaad 0 aan. Batterij was dus volledig leeg.

Het is echt niet grappig dat de telefoon blijkbaar weigert op te laden als hij een lege batterij heeft en aan de lader hangt. Dat moet een firmware probleem zijn.
Wat bedoel je met dat "nokia support suite tool"? Heb nunamelijk ook probleem van niet willen starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 14:33
Eagle Creek schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 17:56:
[...]

Daaruit concludeer ik dus dat het niet de WiFi is die zozeer de stroom vreet, maar simpelweg de normale telefonieverbinding: iets dat ik al eerder aangaf te vermoeden.
Dat is het denk ik ook niet helemaal. De standby batterydrain is echt gek. Soms vreet hij in standby onder precies dezelfde omstandigheden 100 mA en dan weer constant 300 mA. Nou weet ik dat de afstand tot de wifi en 3G nogal bepalend zijn. Maar bij mij is dit altijd hetzelfde namelijk mijn nachtkastje in mijn kamer.
Ik heb dus een bereik van 15% tot 50% batterij verbruik in een nacht en dat is denk ik het probleem(dus van 100 naar 85% of van 100 naar 50%).
Een of ander manier blijft iets hangen wat de batterij leegtrekt.

Een reboot van je telefoon lost dit vaak wel op maar je kan toch niet na elke laadbeurt gaan rebooten?

Zijn er mensen met een andere merk WP7 die ook zulke wisselvallige battery draines hebben? Als dat zo is dan kan het aan WP7 liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door badluckboy op 11-02-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:32
badluckboy schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:16:
[...] Zijn er mensen met een andere merk WP7 die ook zulke wisselvallige battery draines hebben? Als dat zo is dan kan het aan WP7 liggen.
Met mijn HTC Trophy 7 nog nooit last van gehad en heb em nu alweer bijna een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

badluckboy schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 14:16:
Zijn er mensen met een andere merk WP7 die ook zulke wisselvallige battery draines hebben? Als dat zo is dan kan het aan WP7 liggen.
Ik heb wederom een prima dag gehad zonder Nokia Rijden te gebruiken. Zodra ik dit prog gestart hebt vliegt de accu naar beneden bij mij. Dat zou ook heel goed verklaren waarom andere Windows Phones er geen last van hebben: daar draait Nokia Rijden niet op. Maargoed, ik test nog ff door om het zeker te weten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Gisteren heb ik 15 min Nokia Rijden gebruikt, 25 min gebeld via carkit (dus dat is + bluetooth), en wat smsjes verstuurd, e-mails opgehaald en op internet gezeten (3G of WiFi). Vannacht de telefoon op stand-by gehad.

Het is nu 1 dag en 11 uur geleden, en ik zou nog 11 uur te gaan moeten hebben volgens de phone.
Dat zou ook heel goed verklaren waarom andere Windows Phones er geen last van hebben: daar draait Nokia Rijden niet op.
Nokia rijden gebruikt zowel GPS als A-GPS als 3G. Die combinatie, zou de accuduur wel eens fataal kunnen worden.

Ik weet dat op mijn HD 2 zowel Google Maps als TomTom ook altijd grote slurpers waren: de autolader kon het niet bijbenen wanneer ik mijn toestel gebruikte om te navigeren.

[ Voor 40% gewijzigd door Eagle Creek op 12-02-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Ik heb echt werkelijk nog nooit op mijn Lumia "1 dag +" gezien! Mooi kak ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Haha dat ik nog wel, alleen als ik dan na een uur of 2 kijk is het weer 20u of 19u ofzo :p.

Vind wel opmerkelijk hoeveel batterij hij nog leeg trekt tijdens de nacht slapen. Zelfs al heb je hem uit staan gaan er procenten af. (of ik moet gek zijn geworden :o ?)

[ Voor 49% gewijzigd door Crescendo op 12-02-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Eagle Creek schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:44:
Gisteren heb ik 15 min Nokia Rijden gebruikt, 25 min gebeld via carkit (dus dat is + bluetooth), en wat smsjes verstuurd, e-mails opgehaald en op internet gezeten (3G of WiFi). Vannacht de telefoon op stand-by gehad.

Het is nu 1 dag en 11 uur geleden, en ik zou nog 11 uur te gaan moeten hebben volgens de phone.

[...]

Nokia rijden gebruikt zowel GPS als A-GPS als 3G. Die combinatie, zou de accuduur wel eens fataal kunnen worden.

Ik weet dat op mijn HD 2 zowel Google Maps als TomTom ook altijd grote slurpers waren: de autolader kon het niet bijbenen wanneer ik mijn toestel gebruikte om te navigeren.
Dat je autolader het niet kon bij benen, ligt aan je autolader. Die levert gewoon te weinig. Mijn autolader levert nu 600mA tijdens het laden. ALs ik Nokia Drive gebruik, dan wordt de telefoon gewoon netjes opgeladen tot 100%. Autoladers die 500mA leveren, trekken het gewoon niet, bij geen één smartphone met navigatie. Denk daar dus om als je een autolader koopt dat die minimaal 600mA of meer levert. Beter is dat zo'n ding gewoon 1A levert. Mijn autolader van de HTC Desire leverde volgens mij 1A. Ik had navigatie en Flitsnav, 3G aanstaan tijdens het rijden en dat ding werd ook gewoon tot 100% opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn accu werkt opzich best prima. Nu zit er een rare bug in. Als ik mijn telefoon van de lader haal schiet is meteen 10% van de accu af, daarna is het stabiel. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

MRELynx schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:44:
[...]
Dat je autolader het niet kon bij benen, ligt aan je autolader. Die levert gewoon te weinig.
Dat weet ik; het geeft alleen wel aan hoeveel stroom een smartphone dan verbruikt. En dat in reactie op "met Nokia rijden is mijn telefoon zo leeg". Ook de gemiddelde TomTom (een apparaat gemaakt puur om te navigeren) houdt het maar 2 uur uit, en TomTom's met 3G rond een uur. TomTom geeft zelf ook aan dat het product wordt ontworpen om tijdens het navigeren opgeladen te worden. (zowel officiele TT-laders als die bij de Lumia geleverd wordt is 1000 mAh als ik mij niet vergis)

Dus als men hier zegt "Nokia rijden is een belasting voor de accu", dan ben ik niet verbaasd :).

[ Voor 6% gewijzigd door Eagle Creek op 12-02-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:49

Ankh

|true

Daarom heb ik een autolader met 2x usb, 1x 1Amp en 1x2Amp.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Eagle Creek schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:06:

Dus als men hier zegt "Nokia rijden is een belasting voor de accu", dan ben ik niet verbaasd :).
Kennelijk ben ik nog niet helemaal duidelijk. Het probleem (volgens mij) met Nokia Rijden is dat nadat je de app hebt afgesloten hij nog steeds in het geheugen aanwezig blijft en batterij blijft vreten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-09 16:16
Ankh schreef op zondag 12 februari 2012 @ 19:14:
2A op een autolader?
Je zult je telefoon maar in de verkeerde poort steken.,,,,,,

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

DeNachtwacht schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:19:
[...]

Kennelijk ben ik nog niet helemaal duidelijk. Het probleem (volgens mij) met Nokia Rijden is dat nadat je de app hebt afgesloten hij nog steeds in het geheugen aanwezig blijft en batterij blijft vreten.
Ah, dat bedoel je.
Hoe sluit jij Npkia Rijden af dan? Als ik als het programma openstaat op de Windowsknop druk, lijkt het afgesloten. Maar als ik dan "<-" ingedrukt houd, staat hij er gewoon nog tussen.
Ankh schreef op zondag 12 februari 2012 @ 19:14:
Ik heb zelf deze:
http://www.halfords.nl/sh...delen/auto-elektra/103374
Dat is met 2x USB en 2x "sigarettenplug".
Als ik mijn TomTom direct aansluit op de USB-poort, dan loopt hij nog steeds (langzaam) leeg.Doe ik hem met plug in een van de sigarettenaanstekers gaat het prima.
2A op een autolader?
Je zult je telefoon maar in de verkeerde poort steken.
Dat is niet ongewoon, toch?
http://www.anwb.nl/webwin.../tomtom-multicharger.html
2,1 A

[ Voor 15% gewijzigd door Eagle Creek op 12-02-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijn ervaringen delen:

Ik ben begonnen met de Lumia 800 in Januari, kon niet eens 1 dag batterijleven uit krijgen. Zelfs een dag met alleen 3G aan en alleen 1 keer per uur emails ophalen (geen bellen of verder gebruik) was te veel voor hem. Ik had een paar apps geinstalleerd, maar eigenlijk nauwelijks wat.

Ik heb de batterij update gekregen en laten draaien. Daarna haalde ik 1.5 dag ongeveer. Maar ook niet meer dan dat, zelfs ook met de ding niet gebruiken en alleen wat emails binnenhalen gedurende de dag.

Eind vorige week heb ik er genoeg van gehad, en een hard reset gedaan. Op dit moment heb ik alleen de Nokia apps opzitten, maar het is een wereld van verschil. Waar eerst 24 uur standby+email de batterij makkelijk 50-70% zou kosten, doet hij nu 10-15% over. Hij lijkt nu echt bruikbaar als normale smartphone!

P.S. Ik heb de diagnostics app ook niet geactiveerd sinds de hard reset, geen flauw idee hoeveel stroom hij nu gebruikt, is ook niet meer interessant. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookiezzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-07 19:40
Heb sinds vrijdag een Lumia gekocht. (België)
Zit nu nog altijd op mijn eerste lading. Wifi altijd aan, 3g uit. Sms, surfen, foto's , video's, de hele telefoon wat verkennen.

Heb nu volgens de app nog 1dag & 6uur te gaan.
Lijkt me dat de problemen opgelost zijn :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.