Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al met al werken sommige van deze tips wel,maar zijn het vooral lap middelen om de batterij duur te verlengen.
en dat stelt me toch wel teleur van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:49

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb na het nodige tweakwerk nu een batterijduur waar ik tevreden mee ben.

* WiFi aan (melding van nieuwe netwerken uitgevinkt!), 3G uit, BT uit
* Whatsapp Live tile, Wordfeud niet als Live tile
* Me tile en Buienradar tile van het homescreen af (verbruiken beide

Onder instellingen
-> accounts
* Twitter, Windows Live en Facebook synchronisatie uit
* GMail synchronisatie (taken, mail, contactpersonen) 1x per uur
-> helderheid
* normaal
-> mijn telefoon zoeken
* sneller verbinding maken uitvinken, andere ook uitvinken
-> telefoonupdates
* uitvinken. doe je toch handmatig via zune
-> feedback
* uitgeschakeld

Onder instellingen -> toepassingen
* alle achtergrondtaken uit
* onder berichten: facebook chat uit
* onder games: gameverzoeken synchroniseren uit
* Internet explorer locatieservices uit
* onder zoeken: locatieservices uit, microsoft niet toestaan afbeeldingen opslaan & gebruiken, geen locatiegegevens verzenden naar microsoft tags

Onder agenda -> instellingen
* alle agenda's behalve Gmail uit

Ik heb als apps Nu.nl, buienradar, whatsapp, wordfeud, sportstracker en Adobe Reader geinstalleerd maar dus alleen Whatsapp als livetile. Er staan dus ook geen programma's draaiend onder achtergrondtaken. Met deze instellingen haal ik met normaal gebruik 40%/50% van de batterij, dus een dagje intensief is ook prima mogelijk. Kortom, eindelijk tevreden :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

na 2 daagjes klooien met als enig verschil 3G of Edge kom ik er toch wel achter dat 3G de grote slurper is.

Heb hier altijd vol 3G bereik maar eind van de dag is mn foon leeg. heeft het dan 14 uur volgehouden. Met alleen edge en wifi dan aan staat mn foon aan het eind van de dag nog op 35%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 15:24
tijmeng schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:01:
na 2 daagjes klooien met als enig verschil 3G of Edge kom ik er toch wel achter dat 3G de grote slurper is.
Persoonlijk merkte ik daar weinig van... maar heb gisteren de Diagnostic app gedelete, en het is de eerste keer dat ik op 10u 's avonds nog 14... ja veertien uur over heb (normaal is hij rond die tijd bijna dood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:00:
al met al werken sommige van deze tips wel,maar zijn het vooral lap middelen om de batterij duur te verlengen.
en dat stelt me toch wel teleur van Nokia.
Ik moet je gelijk geven, ik had altijd 5+ dagen (weinig gebruik), dat werd opeens <1 dag... diagnostics eraf, zat ik weer op een verbruik waarmee ik de 4~5 dagen ging halen, gisteravond stond hij nog boven de 50%, vanochtend pakte ik hem en was hij uitgegaan, 3%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Een wonder is geschied. Hij staat nog op 27% en ging zondagavond 22u van de lader :). Vrij intensief gebruikt, wordfeud, whatsapp wifi continue aan. Wel vannacht hem uitgezet van 24u tot 9u. Alleen 3G niet gebruikt ivm vakantie en thuis wifi tot beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Beste mensen

Langzaam maar zeker begint dit topic een topic te worden waarbij met de beste bedoelingen van de wereld "oplossingen" worden aangedragen die mogelijk voor de een wel werken, maar voor de ander niet. Als ik de laatste pagina's zo terug lees zijn er een aantal dingen die terug komen:

• Diagnostics app verwijderen
• Whatsapp verwijderen / niet gebruiken
• 3G uit indien niet nodig
• Harde reset
• Soft reset iedere dag
• Wifi/Bluetooth uitzetten bij geen gebruik

Veel meer dan dit valt er eigenlijk niet over te zeggen.
Per gebruiker verschilt het resultaat van bovenstaande punten.

Het is dan ook aan jou om bovenstaande punten uit te proberen en te kijken of daardoor je stand-by tijd verbeterd.
Het lijkt er niet op dat we vanuit Nokia zelf nog een update of iets dergelijks hoeven te verwachten.

Om deze reden is besloten dat we dit topic dicht gooien.
Een belangrijke mededeling daarbij. Ga NIET je batterij problemen bespreken in het algemene Lumia 800 topic. Die berichten worden daar verwijderd.

We danken jullie voor jullie bijdrage in deze.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.