Ik heb daar ook regelmatig last van. Zune loopt vast, en enkele seconden later valt mijn Samsung Omnia 7 uit en herstart zichzelf.Regenbui schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:23:
Hi all,
Met enige regelmaat valt mijn Lumnia uit terwijl ik via music (Zune), muziek luister. Vooral als hij naar het volgende nummer dient te gaan, automatisch of via de knoppen.
Meerdere menen hier last van ?
Stiekem WiFi forceren kan door bijvoorbeeld Nokia Music mixradio aan te zetten op een stream, zonder volume, dan blijft je verbinding ook met het scherm uit actief..Timberly2 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:35:
Hoe zorg ik ervoor dat de wifi verbinding op mijn lumia 800 aan blijft terwijl het scherm in vergrendeling gaat? Wifi disconnect nu zogauw als het vergrendel scherm ervoor gaat. Na het ontgrendelen connect wifi wel weer vanzelf gelukkig, maar ik krijg dus geen meldingen binnen van whatsapp/msn terwijl vergrendeld. Data over 3g krijg ik pas over een maand ongeveer.
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Verwijderd
ik moet elke week de tijd 5 minuten terug zetten, terwijl de tijd op automatisch ingesteld staat. best vreemd. ook al op handmatig geprobeerd, maar zelfde probleem......
Is er iets veranderd betreft het instellen van een eigen beltoon, sinds de laatste update?
Want wil het eerste stuk van de Nuxx versie van Born Slippy instellen. Heb hem in zune ingesteld als genre Ringtone, maar pakt hem niet.
-edit-
Gelukt, nummer was 41sec lang inplaats van 40sec....
One of the downsides of WP7.
Want wil het eerste stuk van de Nuxx versie van Born Slippy instellen. Heb hem in zune ingesteld als genre Ringtone, maar pakt hem niet.
-edit-
Gelukt, nummer was 41sec lang inplaats van 40sec....

[ Voor 17% gewijzigd door NoFearCreations op 27-01-2012 17:19 ]
---RAWE CEEK!!!---
Verwijderd
Ja hier hetzelfde met twee Lumia's tijd gaat te snel.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:56:
ik moet elke week de tijd 5 minuten terug zetten, terwijl de tijd op automatisch ingesteld staat. best vreemd. ook al op handmatig geprobeerd, maar zelfde probleem......
Download mijn tentamenrooster van internet, druk ik op bewerken krijg ik foutmelding; kan niet bewerken omdat bestand niet is opgeslagen als 97-2003 Word document. Dit snap ik niet.
Zelfde probleem hier. Ik ga het ook maar handmatig instellen tot dit gefixed is.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:08:
[...]
Ja hier hetzelfde met twee Lumia's tijd gaat te snel.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Zelfde provider? Ik dacht dat telefoons hun automatische tijdinstellingen via het gsm netwerk kregen. Misschien is er iets mis aan die kant?Kid Buu schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:06:
[...]
Zelfde probleem hier. Ik ga het ook maar handmatig instellen tot dit gefixed is.
Ik heb dit niet, ligt dit niet aan de provider (ik heb Telfort)?.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:56:
Ik wil misschien mijn Samsung Galaxy S2 ruilen tegen een Lumia 800.
Nou vroeg ik me af of er hier Ex-Android gebruikers zijn die zijn overgestapt naar de Lumia en of ze tevreden zijn.
En missen jullie iets of is windows phone echt veel fijner?
Nou vroeg ik me af of er hier Ex-Android gebruikers zijn die zijn overgestapt naar de Lumia en of ze tevreden zijn.
En missen jullie iets of is windows phone echt veel fijner?
Im notorious
Ik vind WP7 een stuk fijner, veel duidelijker en sneller. Interface is ook gewoon veel overzichtelijker. Mis alleen wat Apps die ik op android had, maar daar valt nog mee te leven.
---RAWE CEEK!!!---
Hmm, Enige waar ik 'bang' voor ben is dat de interface me gaat vervelen na een tijdje, hebben jullie ex-androids daar geen last van?NoFearCreations schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:13:
Ik vind WP7 een stuk fijner, veel duidelijker en sneller. Interface is ook gewoon veel overzichtelijker. Mis alleen wat Apps die ik op android had, maar daar valt nog mee te leven.
Im notorious
Ik heb geen Android maar komende vanaf Maemo kan ik al aangeven dat WP7 dodelijk saai is na een jaar gebruik. Aan de andere kant heb ik nog nooit zoveel plezier gehad van mijn trophy met WP7. Heerlijk om gewoon weer een keer een telefoon te hebben in plaats van een apparaat dat je de hele tijd moet onderhouden.Thenotorious schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:17:
[...]Hmm, Enige waar ik 'bang' voor ben is dat de interface me gaat vervelen na een tijdje, hebben jullie ex-androids daar geen last van?
een auto schilder je ook niet steeds over.. het gaat uiteindelijk om het doel.Thenotorious schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:17:
[...]
Hmm, Enige waar ik 'bang' voor ben is dat de interface me gaat vervelen na een tijdje, hebben jullie ex-androids daar geen last van?
Iets in die geest vertelde ik laatst ook over mijn vrouw.... kreeg een pets in mijn gezicht, ze stond naast me.Thenotorious schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:17:
[...]
Hmm, Enige waar ik 'bang' voor ben is dat de interface me gaat vervelen na een tijdje, hebben jullie ex-androids daar geen last van?
Don't rely on their truth alone
Dat heb ik nu ook elke keer met het schermpje op m'n magnetron. Maar dan denk ik "ach, hij is eigenlijk toch bedoeld om m'n eten op te warmen"...Thenotorious schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:17:
[...]
Verwijderd
En daar rouleren ook je favoriete foto's niet over je schermpje neem ik aan.Bosmonster schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:15:
[...]
Dat heb ik nu ook elke keer met het schermpje op m'n magnetron. Maar dan denk ik "ach, hij is eigenlijk toch bedoeld om m'n eten op te warmen"...
Verwijderd
Je kunt ook een app als Ringtone Maker gebruiken. Of Free RingtonesNoFearCreations schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:48:
Is er iets veranderd betreft het instellen van een eigen beltoon, sinds de laatste update?
-edit-
Gelukt, nummer was 41sec lang inplaats van 40sec....![]()
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2012 13:31 ]
Verwijderd
Binnenkort stap ik over van de LG E900 naar de blauwe Lumia, deze zal dus in het Nederlands zijn. Is het mogelijk om alles op engels te krijgen? Dus People ipv Personen.
natuurlijk dat kan, je kan een legio talen selecteren waaronder Engels.Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:14:
Binnenkort stap ik over van de LG E900 naar de blauwe Lumia, deze zal dus in het Nederlands zijn. Is het mogelijk om alles op engels te krijgen? Dus People ipv Personen.
Dat kan sowieso als je de telefoon voor het eerst opstart, want mijn telefoon komt uit Italië en was dus in het Italiaans en kon hem gelukkig gelijk in het Nederlands zetten.
Omtrent de audio kwaliteit van de Lumia 800.
Ter illustratie/vergelijking/informatie;
Ik ben overgestapt van een N8 naar een Lumia 800. Op de nokia n8 had ik 'Belle' geflashed en daar zat een equaliser bij de eigen natieve music-player, de Lumia 800 heeft dit niet. Als koptelefoon gebruik ik een Sennheiser HD 25 1-II (studio-reference monitors) met een impedantie van 70 ohm, en als earbuds/IEM Sunrise SW Xcape Impressive Edition met een impedantie van 38 ohm, ook heb ik de IEM van Sennheiser CX200 gebruikt met een impedantie van 16 ohm. Des te hoger de impedantie van een koptelefoon/IEM, des te moeilijker het voor een apparaat is om de koptelefoon/IEM aan te sturen, want bij een hogere impedantie moet het (je mobiel bijvoorbeeld) meer power leveren. Als je output niet genoeg power kan leveren klinkt het geluid vlak, de bass is minder hoorbaar, en is er meer 'sibilance', ofwel de t/s klanken klinkt als een 'siss' net als bij een slang. Dit fenomeen komt ook voor als de output te hoog is.
In het algemeen:
-Sennheiser hd25, low/mids/high ofwel bass/treble zijn top-notch. Bass klinkt 'punchy'. Gevoelig voor sibbilance (zie omhoog).
-Sunrise SW Xcape, highs klinken voldoende/goed, de bass is meer aanwezig dan bij de hd25 omdat de bass meer 'boomy' is. Onder de 100 euro klassement staat deze aan de (gedeelde) top samen met de hifiman RE-zero.
-Grado SR60i, sub 100euro waarschijnlijk de beste koptelefoon op de markt. Impedantie van 32 ohm.
-Sennheiser CX 200, highs klinken redelijk voor 20euro IEMS, de bass is beduidend meer aanwezig dan de treble en de bass klinkt meer 'boomy' dan de Xcape.
-Nokia N8 heeft een van de beste audio-outputs, beter dan iPhone 4s (getest met mn zus')
Audioervaringen met de verschillende koptelefoons/IEMs-Audio ervaring:
-Sennheiser hd 25 70ohm imp. De mids/highs ofwel treble klinken beter op de 800 dan op de N8, goede seperatie van audio. Het geluid klinkt helderder dan bij de N8. In tegenstelling met de N8 is er geen sibbilance aanwezig op de nokia lumia 800. De bass echter is een beetje minder geworden in vergelijking met de N8. Kortom, geluid klinkt over het algemeen beter op de 800, maar de bass is iets minder geworden (geschatte afname tot 5%).
-Sunrise Xcape 40ohm imp. Het geluid klinkt goed bij tracks waar de bass afwezig is. De mids/highs ofwel treble klinken uitstekend, maar iets minder goed op de 800 dan op de N8. De bass is redelijk, maar minder aanwezig in vergelijking met de N8 (geschatte afname tot 12.5%). EDIT; DEZE IN-EARS BLIJKEN NOG NIET GOED TE ZIJN 'INGEBURNED', HEB ZE NET PAS EEN DAG BINNEN!
-Grado SR60i 32 ohm impedantie. Ze klinken zoals ze horen te klinken, heb een snelle test gedaan met 3 tracks op de Lumia800 en op mijn laptop, ze klinken nagenoeg hetzelfde. Ze hebben diepte en bass.
-Sennheiser CX 200 16ohm imp. De mids/highs ofwel treble is meer aanwezig dan op de N8. Dit komt omdat de bass hier niet of bijna niet aanwezig is. Het geluid klinkt vlak en hebben geen diepte (geschatte afname, 40%).
Hieruit trek ik de volgende conclusies;
Hoe hoger de impedantie van een IEM/koptelefoon, des te beter het geluid klinkt. Een headset met hoge impedantie zal op de lumia 800 dan ook beter klinken dan op andere mobieltjes(!!), maar wel een tikkeltje minder qua bass.. Dit komt (naar mijns inziens) omdat de 800 een hogere output waarde heeft dan de n8 (en dus ook iphone). Bij een impedantie van (geschat) onder de 35 ohm, zal het geluid heel vlak klinken omdat de 800 teveel power geeft.Bij een impedantie van rond de 40 ohm, zal het geluid (bijna) normaal klinken, er is alleen iets minder bass.Bij een impedantie van boven de 70 ohm is het geluid uitstekend en zal bij de 800 beter klinken dan andere mobieltjes.
EDIT; Met de Grado SR60i met een impedantie van 32 ohm, klinkt het geluid nagenoeg hetzelfde als bijvoorbeeld op de computer! Ik denk dat je met boven de 30 ohm wel goed zal zitten.
Ter illustratie/vergelijking/informatie;
Ik ben overgestapt van een N8 naar een Lumia 800. Op de nokia n8 had ik 'Belle' geflashed en daar zat een equaliser bij de eigen natieve music-player, de Lumia 800 heeft dit niet. Als koptelefoon gebruik ik een Sennheiser HD 25 1-II (studio-reference monitors) met een impedantie van 70 ohm, en als earbuds/IEM Sunrise SW Xcape Impressive Edition met een impedantie van 38 ohm, ook heb ik de IEM van Sennheiser CX200 gebruikt met een impedantie van 16 ohm. Des te hoger de impedantie van een koptelefoon/IEM, des te moeilijker het voor een apparaat is om de koptelefoon/IEM aan te sturen, want bij een hogere impedantie moet het (je mobiel bijvoorbeeld) meer power leveren. Als je output niet genoeg power kan leveren klinkt het geluid vlak, de bass is minder hoorbaar, en is er meer 'sibilance', ofwel de t/s klanken klinkt als een 'siss' net als bij een slang. Dit fenomeen komt ook voor als de output te hoog is.
In het algemeen:
-Sennheiser hd25, low/mids/high ofwel bass/treble zijn top-notch. Bass klinkt 'punchy'. Gevoelig voor sibbilance (zie omhoog).
-Sunrise SW Xcape, highs klinken voldoende/goed, de bass is meer aanwezig dan bij de hd25 omdat de bass meer 'boomy' is. Onder de 100 euro klassement staat deze aan de (gedeelde) top samen met de hifiman RE-zero.
-Grado SR60i, sub 100euro waarschijnlijk de beste koptelefoon op de markt. Impedantie van 32 ohm.
-Sennheiser CX 200, highs klinken redelijk voor 20euro IEMS, de bass is beduidend meer aanwezig dan de treble en de bass klinkt meer 'boomy' dan de Xcape.
-Nokia N8 heeft een van de beste audio-outputs, beter dan iPhone 4s (getest met mn zus')
Audioervaringen met de verschillende koptelefoons/IEMs-Audio ervaring:
-Sennheiser hd 25 70ohm imp. De mids/highs ofwel treble klinken beter op de 800 dan op de N8, goede seperatie van audio. Het geluid klinkt helderder dan bij de N8. In tegenstelling met de N8 is er geen sibbilance aanwezig op de nokia lumia 800. De bass echter is een beetje minder geworden in vergelijking met de N8. Kortom, geluid klinkt over het algemeen beter op de 800, maar de bass is iets minder geworden (geschatte afname tot 5%).
-Sunrise Xcape 40ohm imp. Het geluid klinkt goed bij tracks waar de bass afwezig is. De mids/highs ofwel treble klinken uitstekend, maar iets minder goed op de 800 dan op de N8. De bass is redelijk, maar minder aanwezig in vergelijking met de N8 (geschatte afname tot 12.5%). EDIT; DEZE IN-EARS BLIJKEN NOG NIET GOED TE ZIJN 'INGEBURNED', HEB ZE NET PAS EEN DAG BINNEN!
-Grado SR60i 32 ohm impedantie. Ze klinken zoals ze horen te klinken, heb een snelle test gedaan met 3 tracks op de Lumia800 en op mijn laptop, ze klinken nagenoeg hetzelfde. Ze hebben diepte en bass.
-Sennheiser CX 200 16ohm imp. De mids/highs ofwel treble is meer aanwezig dan op de N8. Dit komt omdat de bass hier niet of bijna niet aanwezig is. Het geluid klinkt vlak en hebben geen diepte (geschatte afname, 40%).
Hieruit trek ik de volgende conclusies;
Hoe hoger de impedantie van een IEM/koptelefoon, des te beter het geluid klinkt. Een headset met hoge impedantie zal op de lumia 800 dan ook beter klinken dan op andere mobieltjes(!!), maar wel een tikkeltje minder qua bass.. Dit komt (naar mijns inziens) omdat de 800 een hogere output waarde heeft dan de n8 (en dus ook iphone). Bij een impedantie van (geschat) onder de 35 ohm, zal het geluid heel vlak klinken omdat de 800 teveel power geeft.Bij een impedantie van rond de 40 ohm, zal het geluid (bijna) normaal klinken, er is alleen iets minder bass.Bij een impedantie van boven de 70 ohm is het geluid uitstekend en zal bij de 800 beter klinken dan andere mobieltjes.
EDIT; Met de Grado SR60i met een impedantie van 32 ohm, klinkt het geluid nagenoeg hetzelfde als bijvoorbeeld op de computer! Ik denk dat je met boven de 30 ohm wel goed zal zitten.
[ Voor 15% gewijzigd door Z_Jr op 29-01-2012 15:01 ]
Verwijderd
Statement van Nokia over camera en geluid:
“We’ve seen your comments on the latest update for the Lumia 800 and wanted to take the opportunity to quickly address some points.
First of all, the primary target of the latest Lumia 800 update (1600.2483.8106.11500) was to enhance standby time as well as to bring an improvement to the issue reported by some customers in December, that their phone wasn’t able to access the full battery charge capacity correctly. We can confirm that we have successfully tested that those improvements are working. Additionally, we’ve noted your concerns regarding audio and camera settings and are going to address those in a series of future updates, ie. these will not be included in this specific update. It is also important to understand that only the Nokia Update for Lumia 1600.2483.8106.11500 will introduce the mentioned improvements. If you want to see what update you have installed or what software version you currently have on your Lumia 800, please check Settings>System>About and then tap the box for “More information”. The “Firmware revision number” shows 1600.2483.8106.11500 if you have installed the latest Nokia update for Lumia successfully. To make sure that your Lumia 800 is up to date and always gets the latest features, go to Settings > Phone Update and select “Notify me when updates are found”. Then, as soon as a new update is available for your Lumia 800, your phone will automatically display a notification.
Also always use the original Nokia Fast USB Charger AC-16 or the Nokia Charging and Data Cable CA-185CD that came with your Lumia 800, as they are specifically designed to charge the Lumia 800 as efficiently as possible. Only a charger with an output of 1000mA will fully charge your Lumia 800 battery. If you have several Nokia chargers at home, just check the respective labels or plastic parts as the product name is mentioned there.
Last but not least, the Diagnostic App was designed for internal testing purposes. In general, your battery is fine as long as the full charge capacity is more than 1000mAh. For the future, if you are checking your battery life, more useful information on the Battery status can be found by focusing on Settings>System>Battery saver. It will tell you both your remaining battery life in percent as well as the estimated time remaining, plus the time since you last charged your phone (as soon as you have disconnected your phone from your charger). If you have concerns about your battery capacity, please contact Nokia Care (phone numbers and locations can be found via www.nokia.com/support).”
“We’ve seen your comments on the latest update for the Lumia 800 and wanted to take the opportunity to quickly address some points.
First of all, the primary target of the latest Lumia 800 update (1600.2483.8106.11500) was to enhance standby time as well as to bring an improvement to the issue reported by some customers in December, that their phone wasn’t able to access the full battery charge capacity correctly. We can confirm that we have successfully tested that those improvements are working. Additionally, we’ve noted your concerns regarding audio and camera settings and are going to address those in a series of future updates, ie. these will not be included in this specific update. It is also important to understand that only the Nokia Update for Lumia 1600.2483.8106.11500 will introduce the mentioned improvements. If you want to see what update you have installed or what software version you currently have on your Lumia 800, please check Settings>System>About and then tap the box for “More information”. The “Firmware revision number” shows 1600.2483.8106.11500 if you have installed the latest Nokia update for Lumia successfully. To make sure that your Lumia 800 is up to date and always gets the latest features, go to Settings > Phone Update and select “Notify me when updates are found”. Then, as soon as a new update is available for your Lumia 800, your phone will automatically display a notification.
Also always use the original Nokia Fast USB Charger AC-16 or the Nokia Charging and Data Cable CA-185CD that came with your Lumia 800, as they are specifically designed to charge the Lumia 800 as efficiently as possible. Only a charger with an output of 1000mA will fully charge your Lumia 800 battery. If you have several Nokia chargers at home, just check the respective labels or plastic parts as the product name is mentioned there.
Last but not least, the Diagnostic App was designed for internal testing purposes. In general, your battery is fine as long as the full charge capacity is more than 1000mAh. For the future, if you are checking your battery life, more useful information on the Battery status can be found by focusing on Settings>System>Battery saver. It will tell you both your remaining battery life in percent as well as the estimated time remaining, plus the time since you last charged your phone (as soon as you have disconnected your phone from your charger). If you have concerns about your battery capacity, please contact Nokia Care (phone numbers and locations can be found via www.nokia.com/support).”
Zo, heel verhaal. Ik ben wat teleurgesteld in het geluid van de Lumia, kom ook van een N8. Of moet ik uit jouw verhaal concluderen dat ik een betere (met een hogere impedantie) headset nodig heb?
Je hebt een headset nodig met een hogere impedantie.coenox schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:53:
Zo, heel verhaal. Ik ben wat teleurgesteld in het geluid van de Lumia, kom ook van een N8. Of moet ik uit jouw verhaal concluderen dat ik een betere (met een hogere impedantie) headset nodig heb?
Verwijderd
Ik heb nu sinds 1 week een zwarte Lumia 800 en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben!
De eerste paar dagen liep hij nog op de update die al op het toestel zat en toen ging de batterij ook al met gemak een dag mee. Nu na de laatste update zit ik op 27% en staat al 1 dag en 1 uur aan. En ik heb m intensief gebruikt dus muziek geluisterd, best veel sites bezocht, veel whatsapp, wifi aan, (helderheid op automatisch)... Dus over de batterij niks te klagen.
Ook geen rammelende knopjes of iets dergelijks, Had 'm gehaald in Vodafone winkel.
Echt een mooi toestel! Ben heel tevreden over windows phone ook. Super strak ziet het eruit en snel.
Edit: Ohja en hij is vandaag ook nog gevallen op onze tegelvloer, geen krasje niks. Maar je moet geluk hebben want als ie vol op het scherm valt heb je wel een probleem denk ik. Weet iemand hoeveel een nieuw scherm kost en het laten vervangen mocht er iets mee gebeuren? Ik heb geen screen protector ofzo erop... vind het een te mooi scherm daarvoor.
De eerste paar dagen liep hij nog op de update die al op het toestel zat en toen ging de batterij ook al met gemak een dag mee. Nu na de laatste update zit ik op 27% en staat al 1 dag en 1 uur aan. En ik heb m intensief gebruikt dus muziek geluisterd, best veel sites bezocht, veel whatsapp, wifi aan, (helderheid op automatisch)... Dus over de batterij niks te klagen.
Ook geen rammelende knopjes of iets dergelijks, Had 'm gehaald in Vodafone winkel.
Echt een mooi toestel! Ben heel tevreden over windows phone ook. Super strak ziet het eruit en snel.
Edit: Ohja en hij is vandaag ook nog gevallen op onze tegelvloer, geen krasje niks. Maar je moet geluk hebben want als ie vol op het scherm valt heb je wel een probleem denk ik. Weet iemand hoeveel een nieuw scherm kost en het laten vervangen mocht er iets mee gebeuren? Ik heb geen screen protector ofzo erop... vind het een te mooi scherm daarvoor.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2012 15:38 ]
hij heeft een gorilla scherm, dus breken zou onmogelijk moeten zijnVerwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 15:35:
Ik heb nu sinds 1 week een zwarte Lumia 800 en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben!
Breken kan het makkelijk, krassen zou onmogelijk moeten zijn, maar ook nog wel te doen. Zelfs een kleine val van een meter hoogte kan het glas al kapot maken als het met een verkeerde hoek valt. En dan breekt het echt in honderden stukjes.DeCo schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:52:
[...]hij heeft een gorilla scherm, dus breken zou onmogelijk moeten zijn
Gorilla glass is niet onbreekbaar.. het is alleen beter bestand tegen krassen en vallen. Kan nog steeds prima stuk hoorDeCo schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:52:
[...]
hij heeft een gorilla scherm, dus breken zou onmogelijk moeten zijn
En dan wil ik graag in-ears die niet uit mijn oren vallen. Voor een redelijke prijs iemand tips?Z_Jr schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:54:
[...]
Je hebt een headset nodig met een hogere impedantie.
aha.. don't shoot the messengerCaelorum schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:57:
[...]
Breken kan het makkelijk, krassen zou onmogelijk moeten zijn, maar ook nog wel te doen. Zelfs een kleine val van een meter hoogte kan het glas al kapot maken als het met een verkeerde hoek valt. En dan breekt het echt in honderden stukjes.
de filmpjes op internet doen anders voorkomen.. niet doorheen te komen!
maar een simpele val is dus al funest schijnbaar..
http://gizmodo.com/5443146/gorilla-glass-hands-on-unbreakable
Ja precies dat is dus druk horizontaal op het glas. Als je er een met met een hamer tegenaan geeft op de zijkant is he glas echt kapot hoor.DeCo schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:57:
[...]de filmpjes op internet doen anders voorkomen.. niet doorheen te komen!
maar een simpele val is dus al funest schijnbaar..
Maar het is nogal random op het oog lijkt het wel want soms valt een telefoon op zijn zijkant en is er niets aan de hand en soms lijkt het glas op zo'n autovooruit na een ongeluk.
http://www.head-fi.org/t/...unrise-i100-added-1-23-12coenox schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:37:
[...]
En dan wil ik graag in-ears die niet uit mijn oren vallen. Voor een redelijke prijs iemand tips?
Kijk op die thread. Ze staan gerangorderd naar prijs.
Onder de 100 euro zijn de Hifiman RE-Zero en Sunrise SW Xcape de enigste twee die hij een value van 10/10 geeft. De Sunrise SW Xcape Impressive Edition heeft iets meer bass dan de normale editie. Maar zoals ik in mn post aangaf, is een koptelefoon/IEM met een impedance van 40ohm een beetje vlak qua geluid. In-ear hebben gewoonlijk een impedance van rond de 15-20ohm maar zeker nooit meer dan 40ohm.
Je bent beter af bij een koptelefoon. Of je kan een amplifier kopen. Een paar dagen geleden heb ik de Fiio E11 portable amplifier gekocht om de geluidskwaliteit te verbeteren en meer bass toe te voegen aan het geluid.
Die trhread zijn enkel inears neem ik aan? Ik heb B&O's A8 oortelefoontjes die geven heerlijk geluid (prijs is er ook na). Die moet ik ook nog eens testen met Lumia.
Als je je toestel reset naar fabriekstoestand, blijven dan wel de updates behouden eigenlijk, of moet je die ook opnieuw ophalen?
Ik heb mijn toestel 'fabrieksgereset' gekregen, en kreeg binnen een uur na de installatie wel de melding van een update. Ik weet nog niet hoe ik moet updaten (moet ik nog even uitzoeken), maar ik vroeg me af of dit dan zeg maar een nieuwe update was, of een die er al eerder opstond maar met de reset ook is weggegaan.
.
Ik heb mijn toestel 'fabrieksgereset' gekregen, en kreeg binnen een uur na de installatie wel de melding van een update. Ik weet nog niet hoe ik moet updaten (moet ik nog even uitzoeken), maar ik vroeg me af of dit dan zeg maar een nieuwe update was, of een die er al eerder opstond maar met de reset ook is weggegaan.
Als ik ermee schud hoor ik het cameraknopje wel. Maar stoor me er echt niet aanOok geen rammelende knopjes of iets dergelijks, Had 'm gehaald in Vodafone winkel.
[ Voor 72% gewijzigd door Eagle Creek op 29-01-2012 10:10 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Dat dacht ik al gelezen te hebben inderdaad, dus daar duik ik nog wel even in
. Thanks.
Maar het ging mij dus meer om het behoud van de updates. Ben nog helemaal nieuw in het Lumia-wereldje, dus moet me nog inlezen in versies en updates ed. ;-).
Maar het ging mij dus meer om het behoud van de updates. Ben nog helemaal nieuw in het Lumia-wereldje, dus moet me nog inlezen in versies en updates ed. ;-).
[ Voor 47% gewijzigd door Eagle Creek op 29-01-2012 10:23 ]
Ik zit langs mijn PC op mijn telefoon, en de laatste week, na de verkregen update valt mijn WIFI echt continue weg, iemand een oplossing die hij heeft verzonnen, ofzo, en die heeft gewerkt? Ik moet dan steeds naar instellingen -> WIFI gaan -> uit -> aan, en dan heeft hij hem weer heel even.
Verwijderd
Ja. NeeEagle Creek schreef op zondag 29 januari 2012 @ 10:08:
Als je je toestel reset naar fabriekstoestand, blijven dan wel de updates behouden eigenlijk, of moet je die ook opnieuw ophalen?
Weet iemand hoe je op de Lumia 800 een BlueTooth verbinding kunt "Authorizen" ?
Steeds als ik in de auto de BT verbinding wil gebruiken met mijn Radio/CD moet ik de BlueTooth code invoeren. Daarna paired die probleemloos en werkt het allemaal. Maar als ik de volgende keer weer instap moet ik weer opnieuw die code invoeren, erg irritant.....
Die code moet toch op de een of andere manier, net als bij de WiFi sleutel, onthouden kunnen worden door de Lumia? Op mijn eerdere Nokia's werkte dit altijd zonder probleem.
(Zoiets als thuis je WiFi verbinding willen gebruiken en iedere keer je Netwerk sleutel te moeten opgeven)
Steeds als ik in de auto de BT verbinding wil gebruiken met mijn Radio/CD moet ik de BlueTooth code invoeren. Daarna paired die probleemloos en werkt het allemaal. Maar als ik de volgende keer weer instap moet ik weer opnieuw die code invoeren, erg irritant.....
Die code moet toch op de een of andere manier, net als bij de WiFi sleutel, onthouden kunnen worden door de Lumia? Op mijn eerdere Nokia's werkte dit altijd zonder probleem.
(Zoiets als thuis je WiFi verbinding willen gebruiken en iedere keer je Netwerk sleutel te moeten opgeven)
Verwijderd
Ik zag net voor het eerst de Nokia app "netwerk instellen". Was die er al of klopt het dat dat die er net pas gekomen is?
Ja, in-ears only. Hij heeft ook een thread waar hij meer dan 90 (portable) koptelefoons reviewt!Crescendo schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:49:
Die trhread zijn enkel inears neem ik aan? Ik heb B&O's A8 oortelefoontjes die geven heerlijk geluid (prijs is er ook na). Die moet ik ook nog eens testen met Lumia.
Heb net heel even de Grado SR60i van mn zus gepakt om te testen met mn Lumia800. De SR60i heeft een impedantie van 32ohm geloof ik. Ze klinken zoals ze moeten op de Lumia 800! Dus volgens mij zit je met een headphone met een impedantie van boven de 30 ohm wel snor! (Mijn Sunrise SW Xcape had ik pas 1 dag binnen en blijken dus nog niet goed te zijn 'ingeburnd')
[ Voor 32% gewijzigd door Z_Jr op 29-01-2012 14:56 ]
Verwijderd
Dat gebeurt automatisch. Tenminste zo is het met eerdere Trophy's en 2 Lumia's waarmee ik een synch heb met een Parrot CK3100. Is er geen instelling op het BT apparaat in je auto?LessRam schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:30:
Weet iemand hoe je op de Lumia 800 een BlueTooth verbinding kunt "Authorizen" ?
Nee. Ik gebruik een Alpine cde-104bti, die gebruikt ook Parrot. Dit is een auto-radio/cd met o.a. BlueTooth opties, en microfoon in het dak weggewerkt aangesloten, geluid gaat over de speakers. Subliem dus.Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:46:
[...]
Dat gebeurt automatisch. Tenminste zo is het met eerdere Trophy's en 2 Lumia's waarmee ik een synch heb met een Parrot CK3100. Is er geen instelling op het BT apparaat in je auto?
Bij mijn vorige telefoons (Nokia 6310i, N70, 5800XM) had ik in de telefoon altijd de optie om de BT verbinding te autoriseren, en was het dus 1x de code ingeven en elke volgende keer als ik instap wordt automatisch de verbinding gemaakt.... Kan toch niet zo zijn dat met deze moderne Lumia 800 die optie ineens niet aanwezig is?
Verwijderd
Krijg je ook de vraag om afbeeldingen te synchen? Wat kies je daar? Ik weet vergezocht, maar verder kan je volgens mij weinig instellen.LessRam schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:58:
[...]
Nee. Ik gebruik een Alpine cde-104bti, die gebruikt ook Parrot. Dit is een auto-radio/cd met o.a. BlueTooth opties, en microfoon in het dak weggewerkt aangesloten, geluid gaat over de speakers. Subliem dus.
Bij mijn vorige telefoons (Nokia 6310i, N70, 5800XM) had ik in de telefoon altijd de optie om de BT verbinding te autoriseren, en was het dus 1x de code ingeven en elke volgende keer als ik instap wordt automatisch de verbinding gemaakt.... Kan toch niet zo zijn dat met deze moderne Lumia 800 die optie ineens niet aanwezig is?
De vraag heb ik wel een keer gezien van de week, toen ingegeven dat ie dat niet hoefde te doen.Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:15:
[...]
Krijg je ook de vraag om afbeeldingen te synchen? Wat kies je daar? Ik weet vergezocht, maar verder kan je volgens mij weinig instellen.
Sindsdien bij pairen nooit meer die vraag gekregen.
De enige keer dat ik pairde met bluetooth moest ik gewoon het wachtwoord van het pairende device opgeven, en vice-versa. Hierna waren ze gepaired en werkte de rest prima.
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Verwijderd
Bij mij met een Parrot CK3100 is alleen 1 maal de code van een Parrot nodig. Standaard 1234.Electrowolf schreef op zondag 29 januari 2012 @ 17:21:
De enige keer dat ik pairde met bluetooth moest ik gewoon het wachtwoord van het pairende device opgeven, en vice-versa. Hierna waren ze gepaired en werkte de rest prima.
Daarna iedere keer een automatisch synch zonder prompt voor wachtwoord.
Opgelost......
Tja.... je hoeft het natuurlijk niet altijd bij de Lumia te zoeken. Probleem zat dus in de autoradio, blijkbaar een vol geheugen qua BT verbindingen (als dat kan?). Even de radio resetten (stopnaald ligt al klaar in de auto voor geval de TomTom vastloopt), en hups het werkt precies zoals bedoeld. Wel de voorkeuzenders en geluidsinstellingen kwijt, maar da's vrij weinig werk om weer opnieuw te doen.
Lumia en Alpine radio werken weer prima samen. prima telefoon geluid over de speakers, en hoef niet meer steeds te pairen.
Tja.... je hoeft het natuurlijk niet altijd bij de Lumia te zoeken. Probleem zat dus in de autoradio, blijkbaar een vol geheugen qua BT verbindingen (als dat kan?). Even de radio resetten (stopnaald ligt al klaar in de auto voor geval de TomTom vastloopt), en hups het werkt precies zoals bedoeld. Wel de voorkeuzenders en geluidsinstellingen kwijt, maar da's vrij weinig werk om weer opnieuw te doen.
Lumia en Alpine radio werken weer prima samen. prima telefoon geluid over de speakers, en hoef niet meer steeds te pairen.
[ Voor 13% gewijzigd door LessRam op 29-01-2012 18:42 ]
Verwijderd
Mooi. Zo had ik het eens met WiFi. Bleek de DHCP scope op mijn eigen DHCP server vol te zijnLessRam schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:40:
Opgelost......
Tja.... je hoeft het natuurlijk niet altijd bij de Lumia te zoeken. Probleem zat dus in de autoradio, blijkbaar een vol geheugen qua BT verbindingen

Heeft iemand ook dat Whatsapp geen messagecount meer laat zien op de lockscreen? Voorheen (versie of nokia-update) deed hij dit wel, eruit gehaald?
Whatsapp heeft dat nooit gehad. Alleen op homescreen.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ik ben geïnteresseerd in dit toestel, maar lees toch enkele zorgwekkende verhalen over de geluidskwaliteit als je oordopjes gebruikt (en dan bedoel ik niet de meegeleverde oordopjes, maar puur de kwaliteit van de audio output). Ik ben zelf aardig kritisch wat betreft geluidskwaliteit. Zijn er hier nog mensen die hier wat over kunnen zeggen?
I didSnippertje schreef op zondag 29 januari 2012 @ 23:30:
Whatsapp heeft dat nooit gehad. Alleen op homescreen.
Als je kritisch bent met geluid zou ik zowiezo niet een smartphone gebruiken?ikJaap schreef op zondag 29 januari 2012 @ 23:31:
Ik ben geïnteresseerd in dit toestel, maar lees toch enkele zorgwekkende verhalen over de geluidskwaliteit als je oordopjes gebruikt (en dan bedoel ik niet de meegeleverde oordopjes, maar puur de kwaliteit van de audio output). Ik ben zelf aardig kritisch wat betreft geluidskwaliteit. Zijn er hier nog mensen die hier wat over kunnen zeggen?
[ Voor 14% gewijzigd door T.Rijkers op 29-01-2012 23:35 ]
Ik ben ook kritisch qua geluidskwaliteit (maar wel realistisch genoeg om te weten dat omgevingsgeluid altijd van invloed is bij mobiele afspeelapp), maar snap niet waar al die verhalen vandaan komen over slechte geluidskwaliteit van de Lumia 800. Misschien heb ik dan toevallig de juist oordopjes (originelen nooit geprobeerd). Ik gebruik de Creative EP-630 oordopjes. Deze geven de tonen prima gebalanceerd en vol weer, moet wel zeggen dat deze oordopjes op andere afspeelapp. (o.a. iPod) te veel bass weergeven, en op de Lumia 800 juist goed. (Lumia heeft iets te weinig bass wat hierdoor juist goed uitkomt?)ikJaap schreef op zondag 29 januari 2012 @ 23:31:
Laat ik het zo zeggen, ik gebruik mijn huidige N97 mini als mp3-speler en met die geluidskwaliteit ben ik erg tevreden. Ik gebruik in-ear oordoppen (momenteel Meelec M9) en geen hoofdtelefoon.T.Rijkers schreef op zondag 29 januari 2012 @ 23:35:
[...]
Als je kritisch bent met geluid zou ik zowiezo niet een smartphone gebruiken?
Ik las dat op GSMarena en in enkele comments op tweakers. Hier de frequence response-grafieken van de Lumia 800 en de N97 mini (van GSMarena.com):LessRam schreef op maandag 30 januari 2012 @ 08:42:
[...]
Ik ben ook kritisch qua geluidskwaliteit (maar wel realistisch genoeg om te weten dat omgevingsgeluid altijd van invloed is bij mobiele afspeelapp), maar snap niet waar al die verhalen vandaan komen over slechte geluidskwaliteit van de Lumia 800. Misschien heb ik dan toevallig de juist oordopjes (originelen nooit geprobeerd). Ik gebruik de Creative EP-630 oordopjes. Deze geven de tonen prima gebalanceerd en vol weer, moet wel zeggen dat deze oordopjes op andere afspeelapp. (o.a. iPod) te veel bass weergeven, en op de Lumia 800 juist goed. (Lumia heeft iets te weinig bass wat hierdoor juist goed uitkomt?)
Lumia 800:

N97 mini:

Dat vind ik dan heel knap want die feature is er nooit geweest.
Raar dan dat ik het wel had, ben niet geheel achtelijk.. Maar denk je dat die nog wel een keertje beter geïntegreerd zal gaan worden? Zal nice zijn dat dit net zo netjes verwoven werd als bij een blackberry (message = message & bij new message = message-alert)Snippertje schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:31:
[...]
Dat vind ik dan heel knap want die feature is er nooit geweest.
Zoo, gister een gloednieuwe Lumia 800 "gekregen" Vriendin mocht dr abo verlegen. Had afgelopen dinsdag via marktplaats al een Lumia 800 gekocht en was er zeer tevreden over. Gister dus bij haar verlenging een Lumia 800 erbij. Komt ze ineens zelf met de opmerking: Als je wilt, mag jij mijn nieuwe toestel wel hoor, dan neem ik de jouwe. Omdat je zo'n nerd bent en het voor jou meer betekent dan voor mij.
Overigens zag de marktplaats lumia er nog perfect uit. Vorige eigenaar had een leren hoesje eromheen zodat er totaal geen krasjes te zien waren.
Na een uitgebreide tutorial, bleek het allemaal heel erg gebruiksvriendelijk te zijn dat WP7 voor mn vriendin. Ze was echt onder de indruk, termeer omdat ze ook haar agenda en mail via hotmail heeft lopen en die integratie met WP7 gewoon erg goed is.
Weer een blije gebruiker van een Lumia 800 en WP7
Overigens zag de marktplaats lumia er nog perfect uit. Vorige eigenaar had een leren hoesje eromheen zodat er totaal geen krasjes te zien waren.
Na een uitgebreide tutorial, bleek het allemaal heel erg gebruiksvriendelijk te zijn dat WP7 voor mn vriendin. Ze was echt onder de indruk, termeer omdat ze ook haar agenda en mail via hotmail heeft lopen en die integratie met WP7 gewoon erg goed is.
XBL: MRE Inc
Gefeliciteerd...... met je vriendin. Volgens mij heb je de ideale vrouw gevondenMRELynx schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:49:
Zoo, gister een gloednieuwe Lumia 800 "gekregen" Vriendin mocht dr abo verlegen. Had afgelopen dinsdag via marktplaats al een Lumia 800 gekocht en was er zeer tevreden over. Gister dus bij haar verlenging een Lumia 800 erbij. Komt ze ineens zelf met de opmerking: Als je wilt, mag jij mijn nieuwe toestel wel hoor, dan neem ik de jouwe. Omdat je zo'n nerd bent en het voor jou meer betekent dan voor mij.
Zijn er meer mensen die last hebben van spontane reboots? Zo nu en dan reboot mijn phone zonder reden.
Ik heb er gelukkig geen last van. Heb wel ergens een Engels draadje gelezen waar meer mensen waren die er last van hadden. Een deel had te maken met het niet goed zitten van de simkaart. Werd opgelost door een extra papiertje ertussen zodat de sim goed werd aangedrukt. Maar was niet in alle gevallen een oplossing.Regenbui schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:10:
Zijn er meer mensen die last hebben van spontane reboots? Zo nu en dan reboot mijn phone zonder reden.
Zou inderdaad wel mooi zijn, hoop stiekem dat het gewoon geïntegreerd gaat worden bij berichten. Maar dat zal wel nietT.Rijkers schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:45:
[...]
Raar dan dat ik het wel had, ben niet geheel achtelijk.. Maar denk je dat die nog wel een keertje beter geïntegreerd zal gaan worden? Zal nice zijn dat dit net zo netjes verwoven werd als bij een blackberry (message = message & bij new message = message-alert)
Hmm, ik zal vanavond eens kijken. Heb bij m'n telefoon een nieuwe microsim gekregen, dus wel een beetje raar. Iemand toevallig een link naar dit draadje?coenox schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:20:
[...]
Ik heb er gelukkig geen last van. Heb wel ergens een Engels draadje gelezen waar meer mensen waren die er last van hadden. Een deel had te maken met het niet goed zitten van de simkaart. Werd opgelost door een extra papiertje ertussen zodat de sim goed werd aangedrukt. Maar was niet in alle gevallen een oplossing.
Even gezocht: http://discussions.europe...boots/td-p/1222517/page/2Regenbui schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:00:
[...]
Hmm, ik zal vanavond eens kijken. Heb bij m'n telefoon een nieuwe microsim gekregen, dus wel een beetje raar. Iemand toevallig een link naar dit draadje?
Had ik, telefoon terug gestuurd en een nieuwe gekregen.Regenbui schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:10:
Had je hem online gekocht? Wil namelijk niet te lang zonder een tel zitten, m'n vriendin is er met mijn Omnia 7 vandoor gegaan.hjs schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:09:
[...]
Had ik, telefoon terug gestuurd en een nieuwe gekregen.
Als ik bij PhoneHouse langs ga, krijg ik dan waarschijnlijk direct een nieuwe mee?
Klopt het trouwens dat er verschillen zitten in versies van de Diagnostics ??
Ik heb minder opties te kiezen dan mijn collega die ook een Lumia 800 heeft.
Hij heeft bijvoorbeeld een optie waarin je een mooi verbruik schema met grafieken in realtime ziet, dat heb ik er namelijk niet tussen staan.
Allebij hebben we de laatste nieuwe update erop staan (ik op 8106)
Hij heeft bijvoorbeeld een optie waarin je een mooi verbruik schema met grafieken in realtime ziet, dat heb ik er namelijk niet tussen staan.
[ Voor 10% gewijzigd door danplo op 30-01-2012 17:41 ]
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Heeft hij niet de Battery status app geinstalleerd? (hier)danplo schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:22:
Verwijderd
App verwijderen en opnieuw door ##634# installeren. Dan krijg je de nieuwe diagnostics app.danplo schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:22:
Volgens de laatste geruchten krijgt WP 7.6 Google+ en Skype integratie, dus langzamerhand verdwijnt zo ook het nut van whatsapp steeds meer naar de achtergrondSnippertje schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:36:
[...]
Zou inderdaad wel mooi zijn, hoop stiekem dat het gewoon geïntegreerd gaat worden bij berichten. Maar dat zal wel niet
youtube.com/@hisrep
BedanktVerwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:46:
[...]
App verwijderen en opnieuw door ##634# installeren. Dan krijg je de nieuwe diagnostics app.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
mtv-abo ter reperatie terug gestuurd (na de zoveel dagen) naar mtv en via nokia was het toestel binnen twee weken terug.Regenbui schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:12:
[...]
Had je hem online gekocht? Wil namelijk niet te lang zonder een tel zitten, m'n vriendin is er met mijn Omnia 7 vandoor gegaan.
Als ik bij PhoneHouse langs ga, krijg ik dan waarschijnlijk direct een nieuwe mee?
Bij de Phonehouse krijg je toch altijd een hoogwaardig leentoestel mee??? (kom maar op met die Titan!)Regenbui schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:12:
[...]
Had je hem online gekocht? Wil namelijk niet te lang zonder een tel zitten, m'n vriendin is er met mijn Omnia 7 vandoor gegaan.
Overigens is mijn bluetooth issue weer terug. Als de telefoon met de bt in de auto verbonden is en de telefoon ligt niet aan het stroom (draait op batterij) dan valt geheel willekeurig de verbinding weg (en is wel weer te herstellen). Zodra ik hem aan het stroom hang is er niets aan de hand. Ik vind dat toch wel een heel gekke bug. Alsof het toestel op zijn batterij net een te zwak BT signaal geeft en dat dat op netstroom wel voldoende is...
Ik ben mij mentaal aan het voorbereiden op een harde reset. Jeuh wat zie ik op tegen het herinstalleren van al die apps!
[ Voor 39% gewijzigd door PaT op 30-01-2012 20:57 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Google+ (=Android) op een WP telefoon?DeNachtwacht schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:05:
[...]
Volgens de laatste geruchten krijgt WP 7.6 Google+ en Skype integratie, dus langzamerhand verdwijnt zo ook het nut van whatsapp steeds meer naar de achtergrond
kan me er weinig bij indenken zolang Google+ nog niet zo wijdverspreid is als Facebook, zal MS echt geen poging doen om Google+ onnodig groter te maken dan het al is.....
G-Mail konden ze niet meer onderuit, die te belangrijk geworden, maar Google+ pas echt wanneer ze er niet meer onderuit kunnen
Daarnaast denk ik dat Whatsapp is compleet anders is dan Google+ of Skype. Je hoeft bij Whatsapp geen mensen toe te voegen in WP, iedereen uit je contactlist die Whatsapp op z'n telefoon heeft staan komt meteen in je Favorieten. Da's juist de kracht van Whatsapp, na de app geinstalleerd te hebben werkt het gelijk aan SMS maar dan gratis.
[ Voor 48% gewijzigd door LessRam op 30-01-2012 22:08 ]
Verwijderd
Nu maar hopen dat Nokia snel komt met de volgende update. Hoop daarbij een paar geïntroduceerd bugs weghalen zoals oplichtende knoppen(<--, home en Search)
http://www.stuff.tv/news/...-issues-after-battery-fix
In whatsapp staan berichten altijd in twee kleuren. Bij oranje is dit dus bruin. Kan ik dat op een of andere manier wijzigen in donkeroranje of goud oid? Immers zie je bij rood ook donkerrood en die staar niet als beschikbare theme erbij.
Beetje WP7 topic vraag ;p.
Maar je kan dit aanpassen door je kleurtheme van je telefoon in te stellen, deze neemt Watsapp ook over.
Maar je kan dit aanpassen door je kleurtheme van je telefoon in te stellen, deze neemt Watsapp ook over.
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Dat nut verdwijnt niet zolang Whatsapp op alle andere telefoons geinstalleerd staat en skype (laat staan Google+DeNachtwacht schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:05:
[...]
Volgens de laatste geruchten krijgt WP 7.6 Google+ en Skype integratie, dus langzamerhand verdwijnt zo ook het nut van whatsapp steeds meer naar de achtergrond
Microsoft voegt toe wat het kan om het platform populair te maken. Daarnaast heeft Microsoft helemaal geen belang bij het NIET ondersteunen van Google+. Ze hebben zelf geen concurrent op de markt vooralsnog en daarnaast ondersteunen ze toch al Facebook en alle andere netwerken.LessRam schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:01:
[...]
Google+ (=Android) op een WP telefoon?
kan me er weinig bij indenken zolang Google+ nog niet zo wijdverspreid is als Facebook, zal MS echt geen poging doen om Google+ onnodig groter te maken dan het al is.....
G-Mail konden ze niet meer onderuit, die te belangrijk geworden, maar Google+ pas echt wanneer ze er niet meer onderuit kunnen
Je ziet spoken dus.
[ Voor 49% gewijzigd door Bosmonster op 31-01-2012 10:35 ]
Aan de batterij problemen gaat men alvast niets meer doen... nieuws: Klachten over accu Nokia Lumia 800 blijven na updateVerwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:21:
Nu maar hopen dat Nokia snel komt met de volgende update.
Ik wacht trouwens ook nog steeds op de tethering ondersteuning en Nokia Drive offline navigatie !
Gister was er een update voor Nokia Drive welke ik heb geinstalleerd. Daarna mn dataverbinding en wifi uitgezet en Nokia Drive opgestart. Kreeg direct de melding dat er een internetverbinding nodig was om correct te functioneren. Het offline navigeren werkt dus nog niet. Gelukkig is het nog een zomervakantie en heb ik tot half augustus de tijd. Tegen die tijd moet ik toch echt wat anders hebben aan navigatie...
XBL: MRE Inc
Ik lees hierboven over Nokia Drive en ga even naar de app om te kijken of ik een update heb, niet dus.
Ga nu weer de market place is en zie ik opeens een kopje Nokia collection
Is die net nieuw of ...
Is die net nieuw of ...
al een maandje oud volgens mij..
Nokia Rijden;
op mijn telefoon staat 1.1.0.1584
Kijk ik in de Marketplace zie ik staan 1.5.0.0
Nokia Kaarten:
Telefoon: 1.0.45.86
Marketplace: 1.0.0
Nokia Muziek;
Telefoon: 1.6.45.132
Marketplace: 1.6.0.0
En op de Live tile van Marketplace staan geen updates, ook in de Marketplace zelf wordt niet vermeld dat er updates zijn.... tja
Nokia Kaarten:
Nokia Muziek;
En op de Live tile van Marketplace staan geen updates, ook in de Marketplace zelf wordt niet vermeld dat er updates zijn.... tja
Verwijderd
ik heb de apps verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het blijven gewoon dezelfde oude versies die al op het toestel stonden,LessRam schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:13:
Nokia Rijden;
Nokia Kaarten:
Nokia Muziek;
Zelfde probleem hier... Nokia Drive staat in de MP op 1.5.0.0... terwijl op m'n telefoon in Nokia Drive About ik 1.1.0.1584 te zien krijg ??? Het versie nummer in de MP lijkt me dus gewoon fout, anders zou hij toch moeten updaten ?
Vergeet niet dat ook in de Marketplace het updaten gefaseerd gaat. Dat hij bij Pietje al update naar 1.5 hoeft niet te betekenen dat dit voor Jantje ook geldt. Kan ook weer 2 weken tussen zitten volgens mij.r2504 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:21:
Zelfde probleem hier... Nokia Drive staat in de MP op 1.5.0.0... terwijl op m'n telefoon in Nokia Drive About ik 1.1.0.1584 te zien krijg ??? Het versie nummer in de MP lijkt me dus gewoon fout, anders zou hij toch moeten updaten ?
youtube.com/@hisrep
Dit is toch echt wel een klucht aan het worden... honderden miljoenen Windows PC's update men op één dag, een handje vol Windows Phones blijkt plots een probleem te zijn ? Dit is echt niet goed als user experience !DeNachtwacht schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:15:
Vergeet niet dat ook in de Marketplace het updaten gefaseerd gaat.
Heeft trouwens al iemand de 1.5 versie... het klinkt als een vrij behoorlijke update tov. 1.1
Het is niet alsof het leeuwendeel van de gebruikers uberhaubt weten dat dit gefaseerd gebeurt. Bovendien is dit ook in andere app stores en Windows Update steeds meer gebruikelijk.r2504 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:19:
[...]
Dit is toch echt wel een klucht aan het worden... honderden miljoenen Windows PC's update men op één dag, een handje vol Windows Phones blijkt plots een probleem te zijn ? Dit is echt niet goed als user experience !
Heeft trouwens al iemand de 1.5 versie... het klinkt als een vrij behoorlijke update tov. 1.1
vroeger kon iedereen vanaf bijv. 1 januari de nieuwste Winamp update downloaden maar natuurlijk doet bij lange na niet iedereen dat direct diezelfde dag. Als ze dat wel zouden doen zou de server ook exploderen zo ongeveer.
nu met de app stores en auto updates is een logische oplossing dus gefaseerd updaten, simpelweg omdat een gelijktijdige update technisch niet haalbaar is.
youtube.com/@hisrep
Sinds wanneer is de marketplace van WP7 gefaseerd? Hier heb ik nog nooit van gehoord of gelezen en door de manier waarop apps worden gesubmit lijkt me dit ook niet echt handig.
Bijna iedereen heeft de 1.5 versie deze is dezelfde als de 1.1.0.1584 versie enkel word de versie nr verkeerd weergegeven in de App of MP. Of beter gezegd inconsistent versie nr gebruikt vanuit Nokia in de App of MP.r2504 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:19:
[...]
Dit is toch echt wel een klucht aan het worden... honderden miljoenen Windows PC's update men op één dag, een handje vol Windows Phones blijkt plots een probleem te zijn ? Dit is echt niet goed als user experience !
Multiple pc builds in progress
Ik heb het ooit ergens gelezen maar kan de bron mij niet herinneren. Dus ok, ik ben geen betrouwbare bronCaelorum schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:10:
Sinds wanneer is de marketplace van WP7 gefaseerd? Hier heb ik nog nooit van gehoord of gelezen en door de manier waarop apps worden gesubmit lijkt me dit ook niet echt handig.
youtube.com/@hisrep
Komaan... wat denk je dat er gebeurd bij Microsoft's Patch Tuesday... dit is gigantische veel meer data dan een kleine update van een app, en het aantal toestellen is eveneens gigantisch veel groter dan Windows Phone !DeNachtwacht schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:27:
[...]
nu met de app stores en auto updates is een logische oplossing dus gefaseerd updaten, simpelweg omdat een gelijktijdige update technisch niet haalbaar is.
Je vergelijkt appels met peren. Het is niet meer dan logisch dat een update gefaseerd wordt doorgevoerd. Doet MS met Windows ook hoor. De combinatie WP7 en de Lumia is er net een paar maanden. Daar doen ze er nog net iets 'gefaseerder' over.r2504 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:53:
[...]
Komaan... wat denk je dat er gebeurd bij Microsoft's Patch Tuesday... dit is gigantische veel meer data dan een kleine update van een app, en het aantal toestellen is eveneens gigantisch veel groter dan Windows Phone !
Waarom is dit zo'n issue voor je? Na enig geduld kwam eergisteren een berichtje op onze phone te staan dat er een update was. Even aansluiten op Zune en alles is weer perfect voor elkaar. No Sweat!
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ahhjs schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:00:
Ik lees hierboven over Nokia Drive en ga even naar de app om te kijken of ik een update heb, niet dus.
Is die net nieuw of ...
http://m.wpcentral.com/no...windows-phone-marketplace
Verwijderd
Update van een app forceren: Zoek de app op, ga terug via de back knop en klik dan weer op de app, als er dan een update is kan je hem installeren.
Zie de reactie van AvK. En daarop aansluitend. Vergeet niet dat pc's (waar dus óók gewoon gefaseerd wordt geupdated) lang niet allemaal gelijktijdig aan staan omdat veel computers niet dagelijks gebruikt worden en ook lang niet altijd een hele dag.r2504 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:53:
[...]
Komaan... wat denk je dat er gebeurd bij Microsoft's Patch Tuesday... dit is gigantische veel meer data dan een kleine update van een app, en het aantal toestellen is eveneens gigantisch veel groter dan Windows Phone !
Een mobiel heeft eigenlijk iedereen dag én nacht aanstaan, wat bij direct een update pushen voor behoorlijke drukte zou kunnen zorgen. Daarbij gaat het in dit soort gevallen niet alleen om de hoeveelheid data maar ook gewoon het aantal telefoons dat verbinding maakt met de server, al is het een update van 1kb dan kan het bij genoeg aantallen al forceren. Je creëert dan namelijk een soort van DDoS volgens mij.
youtube.com/@hisrep
Versie nummer in de app en die op de marketplace staan zijn niet persee hetzelfde. Je kunt in je app een versie nummer configureren (zeg 1.0.16.45) en in de marketplace bij het uploaden ook weer zelf een nummer aangeven (zeg 2.0.0.0) alleen de eerste 2 getallen kun je opgeven.
Dus niet teveel aandacht geven aan de nummers, en de telefoon checked zelf 1x in de zoveel tijd of er updates zijn, dus dat gefaseerd uitrollen in de marketplace klopt niet. Het heeft te maken met caching van de servers en je telefooon wanneer de update 'tevoorschijn' komt.
Dus niet teveel aandacht geven aan de nummers, en de telefoon checked zelf 1x in de zoveel tijd of er updates zijn, dus dat gefaseerd uitrollen in de marketplace klopt niet. Het heeft te maken met caching van de servers en je telefooon wanneer de update 'tevoorschijn' komt.
Wanneer update je precies via Zune, en wanneer via de MP? Ik heb nu 6 updates in mijn MP staan, en heb een melding gekregen over een update (generieke melding zomaar overdag).
[ Voor 4% gewijzigd door Eagle Creek op 31-01-2012 21:43 ]
Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.
Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.
Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]