Begint weer de goede kant op te gaan. Gisterochtend 9:40 van de lader gehaald, tot aan 24.00 redelijk intensief gebruikt. Vanochtend 8:30 weer in gebruik genomen, vandaag ook gewoon Whatsapp, mail lezen, spelletje spelen. En hij staat nu nog op 25%
. Die cijfertjes in Diagnostics zijn ook weer omhoog, denk dat het nu wel goed is. 2 dagen is mij i.i.g prima
.
Vandaag ontvangen, ben benieuwdWietsee. schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:51:
Foto Lumia 800 i.c.m. Skinomi protector, zie: Wietsee. in "[InvisibleShield] Kortingscodes uitwisseling".
Ben er heel erg blij mee!
Volgende keer minder drinkenEwald123 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:24:
Over de mensen die hem hebben laten vallen (met barsten in het scherm etc).
Ik heb mijne vanaf een bar op de stenen laten vallen, scherm naar beneden.
Vreesde voor het ergste maar ben er goed vanaf gekomen met 1 krasje en 1 putje/gaatje ter grootte van een zandkorreltje.
Je moet soms gewoon een beetje geluk hebbencoenox schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:34:
[...]
Volgende keer minder drinken? Geintje... Wel goed nieuws dat het goed kan gaan. Mijn iPhone 3GS was twee keer vanaf geringe hoogte gevallen en beide keren was het scherm aan diggelen. Wil het bij de Lumia niet uitproberen, vertrouw liever op de ervaringen van anderen.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Is het trouwens mogelijk door het geheugen van de telefoon te bladeren op de telefoon?
Ik heb via BoxFiles een bestand geopend maar kan hem nu niet meer terugvinden.
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
ik heb op een of andere manier het hele alfabet in mijn app menu staan.
Voorbeeld:
A
Agenda
B
Bellen
C
Contacten
Enz.
Hoe kan je dit uitzetten?
Voorbeeld:
A
Agenda
B
Bellen
C
Contacten
Enz.
Dit kun je niet uitzetten, dit gebeurd automatisch als je >= 45 apps geinstalleerd hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:34:
ik heb op een of andere manier het hele alfabet in mijn app menu staan.
Voorbeeld:
A
Agenda
B
Bellen
C
Contacten
Enz.
Ik vind het juist handiger dan een lange lijst, een keer op een letter klikken vervolgens op de eerste letter van de app, die je wilt openen en je hebt de app voor je neus staan ipv dan door een lange lijst te scrollen om de app te zoeken
- Dubbelpost, kan weg -
[ Voor 75% gewijzigd door Crescendo op 24-01-2012 21:42 ]
Uh je hebt een Office, dinges. Als je daar je Skydrive bijvoorbeeld aan hebt gekoppeld, kan je daar al je bestanden vinden, (ook zonder Skydrive) moet daar staan:DeNachtwacht schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:10:
Is het trouwens mogelijk door het geheugen van de telefoon te bladeren op de telefoon?
bestanden van telefoon
bestanden van office 365
etc..
eerste aanklikken, en als het goed is staat hij daar.
@ 12432: Het menu ziet er wel lelijker uit dan, imo.
[ Voor 4% gewijzigd door Crescendo op 24-01-2012 21:42 ]
Verwijderd
Dat verklaard een boel, had er voor 2 apps geïnstalleerd.12432 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:39:
[...]
Dit kun je niet uitzetten, dit gebeurd automatisch als je >= 45 apps geinstalleerd hebt.
Ik vind het juist handiger dan een lange lijst, een keer op een letter klikken vervolgens op de eerste letter van de app, die je wilt openen en je hebt de app voor je neus staan ipv dan door een lange lijst te scrollen om de app te zoeken
Verwijderd
Dat dacht ik dus ook, maar nu heb ik dit ook met 43 apps, lijkt erop of de limiet lager is geworden.12432 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:39:
[...]
Dit kun je niet uitzetten, dit gebeurd automatisch als je >= 45 apps geinstalleerd hebt.
Ik heb het met 30 apps ofzo...lijkt een bug, zodra je keer veel hebt gehad hersteld het niet meer.
https://wren.co/join/Devian
Heb je de apps zitten tellen of kan je ergens vinden hoeveel je er hebt?Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:09:
[...]
Dat dacht ik dus ook, maar nu heb ik dit ook met 43 apps, lijkt erop of de limiet lager is geworden.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
aandelen?Wietsee. schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:51:
Foto Lumia 800 i.c.m. Skinomi protector, zie: Wietsee. in "[InvisibleShield] Kortingscodes uitwisseling".
Ben er heel erg blij mee!
Verwijderd
Waarom aandelen. Geloof je het niet
En ik kan zijn verhaal bevestigen. Skinomi is top spul.
Zie net na m'n update dat er mtv mobile staat.. Terwijl ik Hi heb. Stom.. Mja is toch hetzelfde bedrijf.
Dat klopt, dat hoort.Devian schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:12:
Ik heb het met 30 apps ofzo...lijkt een bug, zodra je keer veel hebt gehad hersteld het niet meer.
Maar we gaan met zijn allen weer redelijk off-topic door algemene WP7 vragen hier neer te gooien. Die letters hebben niets met specifiek de Lumia te maken, dus ook dat soort zaken mogen in Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Nog steeds geen update. Fuck it.
Waarom kan dat niet tegelijk? Zoveel Windows Phones zijn er nou ook niet; je gaat me niet vertellen dat Microsoft niet voldoende servercapaciteit heeft om dat te bedienen.
Waarom kan dat niet tegelijk? Zoveel Windows Phones zijn er nou ook niet; je gaat me niet vertellen dat Microsoft niet voldoende servercapaciteit heeft om dat te bedienen.
vast en zeker top spulVerwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:43:
Waarom aandelen. Geloof je het niet![]()
maar als ik onderstaand lees, is het net alsof ik Tellsell zit te kijken..

Daar krijg ik enorme kriebels van, dat had iets objectiever gemogen.. that's all.. prima dat jij het ook een zeer ge-wel-dig product met een magisch reparatietechniek vindt, en hopelijk heb je 'm ook gekocht met 25% korting mbv. kortingscodesIk heb nu een Skinomi protector, en echt waar die is pas echt invisible (manier van opbrengen etc. hetzelfde)!
Wat 'n geweldig product, vele malen beter dan 'n zogenaamde ZAGG 'invisibleSHIELD' die ook nog is heel stroef is.
Ik raad iedereen Skinomi zeker aan indien je een goede protector zoekt, 25% kortingscodes: 'get25' en 'skinomi25'. Ik merkte ook een paar dagen geleden op dat ik enkele krassen op m'n protector had. Ik dacht beter dan op het scherm, maar die zijn nu zomaar weer verdwenen en ik praat hier absoluut geen onzin.
Vraag me af of er een soort 'reparatietechniek' in zit, misschien door het zeer flexibele en uitreikbare folie wat wordt gebruikt voor deze protectors.
M'n Lumia 800 i.c.m. de Skinomi protector, geweldig! Je herkent de protector aan de uitsnede voor de proxmity/licht sensor, vandaar de cirkel.
Die kortingscodes heb ik opgezocht op Google, zie deze website: http://www.retailmenot.com/view/skinomi.com, omdat bij ZAGG dit ook veel gebruikt wordt eveneens vind ik ik vind het product ook duur genoeg.DeCo schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:47:
Daar krijg ik enorme kriebels van, dat had iets objectiever gemogen.. that's all.. prima dat jij het ook een zeer ge-wel-dig product met een magisch reparatietechniek vindt, en hopelijk heb je 'm ook gekocht met 25% korting mbv. kortingscodes
En denk je nu serieus dat ik als minderjarige jongen aandelen heb in een bedrijf in Californië? Antwoord is: nee.
Eveneens heb ik bij zeer veel bedrijven aangeklopt voor een goede protector, o.a. bij protectorfilms24.com, ZAGG.com, zaggstore.nl, mobielbereikbaar.nl. Allemaal 3x niks, juist de reden dat ik blij ben dat ik nu een nette protector heb.
Ik zal vanmiddag speciaal voor u een foto indien gewenst maken met alle facturen en pakbonnen.
En die reparatietechniek, ik vind het ook raar het is een soort zelfhelend spul o.i.d.? Desondanks ben ik er heel blij mee, geen krassen op m'n mooie Lumia 800
[ Voor 30% gewijzigd door Wietsee. op 25-01-2012 11:28 ]
Verwijderd
Even mezelf quoten. Het lijkt er inderdaad op dat die app niet de boosdoener is, gelukkig heeft mijn toestel nu geen problemen meer, maar de Lumia 800 van mijn partner heeft na de laatste update precies hetzelfde probleem, na koud een dag is de batterij leeg, normaal doet ook die Lumia ruim 4 dagen met een lading. Hopelijk werkt het ding een keer uitzetten ook voor deze Lumia.Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:42:
[...]
Nee normaal niet, het is dan ook raar, ik heb die app geinstalleerd en heb sindsdien een batterij die leegt vliegt, 52% na 9 uur. Nu ik die app eraf gemieterd heb ben ik weer terug naar de normale situatie, 16 uur, zo'n 15% eraf. De background task (muziek) was trouwens niet uit te schakelen via geavanceerd.
Ik gebruik gewoon van die screen protectors waar je mee doodgegooid wordt op eBay.
6 voor 4 euro inclusief verzending, 2 dagen later in huis (zelfs nog goedkoper te vinden)
http://www.ebay.nl/itm/280809300916
Gebruik dergelijke eBay screenprotectors al jaren op allerlei apparatuur (TomTom, NDS, Videocamera, Fototoestel, Nokia5800, iPod, etc...)
Soms heb je een merk wat snel krast, nou ja voor een paar euro koop je weer een ander merk die wel prima is.
Heb momenteel van bovenstaande verkoper ook de screen protector voor de HTC7Pro gehad, zit perfect. En vandaag kreeg ik ze voor mijn Lumia binnen. Moet hem er nog op doen maar ziet eruit alsof ie perfect past.
Had intussen er 1 opgedaan die eigenlijk voor de HTC7Pro was bedoeld, die paste niet lekker maar als tijdelijk altijd beter dan niets. Meteen na aankoop van toestel een screenprotector erop, heb je ook geen last van krasjes die je opeens weg wilt werken.... kalf->put
(Telefoon al 3 dagen + 1 uur draaien. En zegt nog 23 uur te kunnen. Exact 4 dagen dus....)
6 voor 4 euro inclusief verzending, 2 dagen later in huis (zelfs nog goedkoper te vinden)
http://www.ebay.nl/itm/280809300916
Gebruik dergelijke eBay screenprotectors al jaren op allerlei apparatuur (TomTom, NDS, Videocamera, Fototoestel, Nokia5800, iPod, etc...)
Soms heb je een merk wat snel krast, nou ja voor een paar euro koop je weer een ander merk die wel prima is.
Heb momenteel van bovenstaande verkoper ook de screen protector voor de HTC7Pro gehad, zit perfect. En vandaag kreeg ik ze voor mijn Lumia binnen. Moet hem er nog op doen maar ziet eruit alsof ie perfect past.
Had intussen er 1 opgedaan die eigenlijk voor de HTC7Pro was bedoeld, die paste niet lekker maar als tijdelijk altijd beter dan niets. Meteen na aankoop van toestel een screenprotector erop, heb je ook geen last van krasjes die je opeens weg wilt werken.... kalf->put
(Telefoon al 3 dagen + 1 uur draaien. En zegt nog 23 uur te kunnen. Exact 4 dagen dus....)
[ Voor 12% gewijzigd door LessRam op 25-01-2012 12:42 ]
Don't rely on their truth alone
Ik had dat hij in de nacht van maandag op dinsdag vanzelf was uitgegaan door een lege batterij (terwijl hij nog op 30% ofzo stond toen ik naar bed ging). Opstarten was heel moeizaam, scherm bleef heel lang dat lege accu scherm zien. Pas nadat ik een keer alle knoppen had ingedrukt gehouden (harde reset toch?) start hij eindelijk op en begon weer met opladen. Nu staat hij op 32% geen 4 dagen, maar wel weer langer dan voor de reset.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:52:
[...]
Hopelijk werkt het ding een keer uitzetten ook voor deze Lumia.
Kan het toch niet laten eventjes te reageren...
Ik heb zelf een Nokia Lumia 800 Cyan. De update afgewacht, 8107 geinstalleerd en voila zoals beloofd batterij update. Flex.. ipv 14 uur gaat die nu 24 a 25 uur mee.
Totaan een paar dagen terug, sindsdien zit ik weer met een batterij van 14uur en geen idee hoe dit kan
Heeft iemand zoiets meegemaakt en er een oplossing voor gevonden? Het wordt met 14u een stuk minder interessant om deze telefoon te blijven gebruiken..
Ik heb zelf een Nokia Lumia 800 Cyan. De update afgewacht, 8107 geinstalleerd en voila zoals beloofd batterij update. Flex.. ipv 14 uur gaat die nu 24 a 25 uur mee.
Totaan een paar dagen terug, sindsdien zit ik weer met een batterij van 14uur en geen idee hoe dit kan
Heeft iemand zoiets meegemaakt en er een oplossing voor gevonden? Het wordt met 14u een stuk minder interessant om deze telefoon te blijven gebruiken..
Ik had gisteren exact hetzelfde. Accu was nog vol genoeg, ik bel, toestel hangt, schakelt zichzelf uit en daar heb je dat domme lege batterij logo. Ik heb hem maar gewoon aan de lader gehangen en na een tijdje startte het toestel ineens weer op. Echt heel vreemd gedrag voor een telefoon!hjs schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:05:
[...]
Ik had dat hij in de nacht van maandag op dinsdag vanzelf was uitgegaan door een lege batterij (terwijl hij nog op 30% ofzo stond toen ik naar bed ging). Opstarten was heel moeizaam, scherm bleef heel lang dat lege accu scherm zien. Pas nadat ik een keer alle knoppen had ingedrukt gehouden (harde reset toch?) start hij eindelijk op en begon weer met opladen. Nu staat hij op 32% geen 4 dagen, maar wel weer langer dan voor de reset.
Verwijderd
4 dagen met een lading?? misschien als je hem niet gebruikt en in de vriezer legtVerwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:52:
[...]
Even mezelf quoten. Het lijkt er inderdaad op dat die app niet de boosdoener is, gelukkig heeft mijn toestel nu geen problemen meer, maar de Lumia 800 van mijn partner heeft na de laatste update precies hetzelfde probleem, na koud een dag is de batterij leeg, normaal doet ook die Lumia ruim 4 dagen met een lading. Hopelijk werkt het ding een keer uitzetten ook voor deze Lumia.
Heb ondertussen me toestel hersteld van voor de update. Daarna de update er opnieuw over gegooid, geen resultaat..T.Rijkers schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:30:
Kan het toch niet laten eventjes te reageren...
Heel vreemd. Ik zit nu - na de update- op ongeveer 30 uur bij normaal gebruik: regelmatig facebook en twitter checken, mail ophalen en een paar telefoontjes. Misschien eens terug gaan naar Nokia?T.Rijkers schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:15:
[...]
Heb ondertussen me toestel hersteld van voor de update. Daarna de update er opnieuw over gegooid, geen resultaat..
Dit lijken de meeste van ons te hebben (zo weinig batterij)coenox schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:19:
[...]
Heel vreemd. Ik zit nu - na de update- op ongeveer 30 uur bij normaal gebruik: regelmatig facebook en twitter checken, mail ophalen en een paar telefoontjes. Misschien eens terug gaan naar Nokia?
30 uur is toch niet erg weinig bij normaal gebruik? Tenminste ik versta onder normaal gebruik: paar uur internetten, paar keer per uur e-mail syncen, 1 uur navigatie gebruiken, aantal foto's maken en een uur muziek luisteren. Mijn telefoon houdt het dan zo'n 24-30 uur uit, na de update. Dit met de helderheid op automatisch en met:
Achtergrondtaken:
1. Accuwheather.com
2. Verkeer app
Push:
3. Regenvoorspeller (Live tiles & push notifications van Regenvoorspeller)
4. Whatsapp (Push for incoming messages)
Email sync:
5. Xs4all imap
6. Gmail 1
7. Gmail 2
8. Hotmail
Verder mogen batterij gerelateerde zaken nu wel in een ander topic. Hele pagina's gaan er nu al over, terwijl in 90% van de gevallen er niks aan de hand lijkt maar het gaat over de weergave van mAh's. Je moet deze telefoon niet vergelijken met Symbian telefoons als het om de batterij gaat. Hij gaat ongeveer even lang mee als mijn oude N900. Gewoon elke avond in de lader, dan kom je de dag echt wel door!
Achtergrondtaken:
1. Accuwheather.com
2. Verkeer app
Push:
3. Regenvoorspeller (Live tiles & push notifications van Regenvoorspeller)
4. Whatsapp (Push for incoming messages)
Email sync:
5. Xs4all imap
6. Gmail 1
7. Gmail 2
8. Hotmail
Verder mogen batterij gerelateerde zaken nu wel in een ander topic. Hele pagina's gaan er nu al over, terwijl in 90% van de gevallen er niks aan de hand lijkt maar het gaat over de weergave van mAh's. Je moet deze telefoon niet vergelijken met Symbian telefoons als het om de batterij gaat. Hij gaat ongeveer even lang mee als mijn oude N900. Gewoon elke avond in de lader, dan kom je de dag echt wel door!
Verwijderd
De Lumia 800 begint mij steeds meer en meer te irriteren. Ik heb deze sinds november en in het begin vond ik het een fijn toestel. Het grootste probleem is de batterij. (ja weer een batterij issue. Maja deze is dan ook echt beroerd) Deze houdt het geen dag vol. Ook niet na de nieuwste update. Gisteravond viel deze uit en startte toen niet meer op. Na een uur of 8 aan de lader te hebben gehangen, reageerde ie nog steeds niet. Daarna alle mogelijke knoppencombinaties geprobeerde en niets werkte. Toen een beetje wanhopig geworden en op miraculeuze wijze begon de batterij weer op te laden... Blij dat het weer werkt, maar niet echt een betrouwbaar toestel...
Verder is de camera echt bagger. Foto's zijn nog wel redelijk, maar zijn vaak een stuk minder mooi als bijv. op de iPhone. Filmpjes zijn helemaal een drama. Deze zijn bijna altijd onscherp. Er is ook geen mogelijkheid om deze scherp te stellen. Daarnaast begint de nieuwigheid van WP7 een beetje weg te vallen en over de marketplace ben ik ook niet te spreken. De kwaliteit van de apps itt tot iOS is ronduit slecht. De enige apps die een beetje mooi zijn, zijn geport van iOS of Android.
Edit: owja, nog een punt van kritiek. Ik was laatst in Den Haag (waar ik niet zo bekend mee ben) en ik zocht een plek. Nokia maps maar eens opgestart en begon te lopen. Het plaatsje kon die wel vinden, maar mijn locatie was zo onnauwkeurig als wat. Na een paar honderd meter gelopen te hebben stond het stipje nog steeds op de zelfde plek. Daarna sprong het ergens anders heen en gebeurde het nog een paar keer. En ik wist alsnog niet welke richting ik op liep en waar ik precies was. Toen maar Bing maps geprobeerd en hetzelfde verhaal. De iPhone heeft nog een kompas, waardoor ik tenminste nog weet welke richting ik op ga... Door de onbetrouwbaarheid van de Lumia ben ik dus een stuk later aangekomen op m'n bestemming. Nu kun je wel zeggen dat ik een kneus ben met navigeren enzo, maar met een iPhone was dit niet gebeurd.
Verder is de camera echt bagger. Foto's zijn nog wel redelijk, maar zijn vaak een stuk minder mooi als bijv. op de iPhone. Filmpjes zijn helemaal een drama. Deze zijn bijna altijd onscherp. Er is ook geen mogelijkheid om deze scherp te stellen. Daarnaast begint de nieuwigheid van WP7 een beetje weg te vallen en over de marketplace ben ik ook niet te spreken. De kwaliteit van de apps itt tot iOS is ronduit slecht. De enige apps die een beetje mooi zijn, zijn geport van iOS of Android.
Edit: owja, nog een punt van kritiek. Ik was laatst in Den Haag (waar ik niet zo bekend mee ben) en ik zocht een plek. Nokia maps maar eens opgestart en begon te lopen. Het plaatsje kon die wel vinden, maar mijn locatie was zo onnauwkeurig als wat. Na een paar honderd meter gelopen te hebben stond het stipje nog steeds op de zelfde plek. Daarna sprong het ergens anders heen en gebeurde het nog een paar keer. En ik wist alsnog niet welke richting ik op liep en waar ik precies was. Toen maar Bing maps geprobeerd en hetzelfde verhaal. De iPhone heeft nog een kompas, waardoor ik tenminste nog weet welke richting ik op ga... Door de onbetrouwbaarheid van de Lumia ben ik dus een stuk later aangekomen op m'n bestemming. Nu kun je wel zeggen dat ik een kneus ben met navigeren enzo, maar met een iPhone was dit niet gebeurd.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 14:47 ]
Mensen,
Ik heb na een paar emailtjes met Gigavolt mijn T-mobile branded Lumia om kunnen ruilen (met bijbetaling) voor een unbranded. Inderdaad is het logo tijdens het opstarten weg, maar er staat bij informatie nu nog steeds als provider E-Plus SW en nu blijkt dus dat dit de Duitse tak van KPN is.
Ben ik echt unbranded (dus hoort daar een provider te staan?) of word ik gewoon opgelicht? :\
Ik heb na een paar emailtjes met Gigavolt mijn T-mobile branded Lumia om kunnen ruilen (met bijbetaling) voor een unbranded. Inderdaad is het logo tijdens het opstarten weg, maar er staat bij informatie nu nog steeds als provider E-Plus SW en nu blijkt dus dat dit de Duitse tak van KPN is.
Ben ik echt unbranded (dus hoort daar een provider te staan?) of word ik gewoon opgelicht? :\
KPN verkoopt deze alleen unbrandedUnia schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:30:
Mensen,
Dat je unbranded hebt wel! Of dat iets van jou problemen oplost op den duur, I don't know.. Ik zit zelf met een unbranded versie en die leeft zijn eigen levenUnia schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:38:
^ Dus ik zit goed?
oeh spannend, ben hier op mijn werk en heb een bericht op mijn telefoon dat de nieuwe update er is. Enige echte reden dat ik hem zou willen is dat de scherm gevoeligheid omlaag gaat wat ik alleen maar positief vind. Want het is nogal irritant om tijdens het scrollen in een app te gaan wat niet de bedoeling is.
De batterij houdt het nu vol tussen de dag en 2 dagen afhankelijk van het gebruik. Bij extensief gebruik zou het een halve dag zijn wat normaal is.
De batterij houdt het nu vol tussen de dag en 2 dagen afhankelijk van het gebruik. Bij extensief gebruik zou het een halve dag zijn wat normaal is.
2 uur youtube, een uur gamen en een uur whatsappen(vooral whatsapp draint de batterij). Ik moet zeggen dat zulk intensief gebruik amper voorkomt maar toch.DeCo schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:54:
@badluckboy: wat is extensief gebruik in jouw ogen? Een halve dag is niet lang namelijk..
Oke, dankje! Ik heb nu in ieder geval gelijk 8017 update gekregen en hij is nu aan het opladen. Ben benieuwd!T.Rijkers schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:47:
[...]
Dat je unbranded hebt wel! Of dat iets van jou problemen oplost op den duur, I don't know.. Ik zit zelf met een unbranded versie en die leeft zijn eigen leven
Verwijderd
Niet alleen vreem gedrag, onacceptabel gedrag. Mijn partner's telefoon gaf de geest, daarna vanaf 10 uur tot half zes aan de lader gehangen met een battery icon met rood level meter. Dat is bijna 8 uur ! Verschillende keren aan/uit gezet, knoppen ingehouden, niks.PaT schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:32:
[...]
Ik had gisteren exact hetzelfde. Accu was nog vol genoeg, ik bel, toestel hangt, schakelt zichzelf uit en daar heb je dat domme lege batterij logo. Ik heb hem maar gewoon aan de lader gehangen en na een tijdje startte het toestel ineens weer op. Echt heel vreemd gedrag voor een telefoon!
Hi gebeld, lachen ! Ik vertellen dat ik twee van die Lumia's heb, dus dat het niet aan de lader kan liggen, vertelt die gast mij doodleuk om even de batterij van die ene Lumia in de andere te stoppen. Nou kan het zijn dat het misschien mogelijk is om die batterij eruit te slopen, maar dat ik daar mijn handen niet aan ga branden.
Uiteindelijk aan de pc gehangen, niks, zune gestart, niks, nokia support tool eraan gehangen, disconnect, connect, gaat die telefoon ineens aan !
De batterij geeft 0% aan, ook in diagnostics, 0, hij laadt nu op. Overduidelijk een software probleem, dat kan bijna niet anders.
Ik ga hier met Nokia over babbelen. Als dit niet wordt opgelost, ga ik twee telefoons terugsturen. Het is niet acceptabel dat een telefoon, nadat hij totaal is ontladen, en daarna aan de lader gaat, weigert op te starten.
Verwijderd
Twee Lumia's hier, en (voor mij) normaal gebruik, bluetooth in de auto, wifi binnen, een beetje internet, af en toe mail checken, een smsje hier en een belletje daar, gemiddeld drie tot vier dagen. Ik denk wel dat sommige mensen teveel van een mobiel verwachten. Als je dat ding uren lang gebruikt om te internetten, ja dan gaat dat batterijtje het niet trekken, dat is ook zo met mijn Ipad2 bijvoorbeeld, die trek ik met gemak in een uur of vijf zes leeg bij intensief gebruik.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:44:
[...]
4 dagen met een lading?? misschien als je hem niet gebruikt en in de vriezer legtals je dit forum zo doorleest is 1 dag zo'n beetje het gemiddelde.
Lumia: thethering / wifi access point?
Gents,
Ik sta mogelijkerwijs op het punt om een Lumia 800 te kopen. Een punt waar ik echter geen uitsluitsel over kan krijgen (ik lees namelijk gewoon tegenstrijdige zaken), is of het wel of niet mogelijk om op een WP 7.5 toestel je internet te delen met een ander apparaat (laptop), of zo een tether-functie te krijgen?
Of het direct tethering is (aansluiten en verbinding delen) of via een WiFi access point maakt me niet uit, maar ik maak er op m'n huidige 6.5 toestel dusdanig vaak gebruik van dat ik die optie echt niet wil missen.
Voor wat ik begrijp zit het er niet op, maar komt er een update uit ergens in 2012 die het wel mogelijk maakt. Is dat correct?
Gents,
Ik sta mogelijkerwijs op het punt om een Lumia 800 te kopen. Een punt waar ik echter geen uitsluitsel over kan krijgen (ik lees namelijk gewoon tegenstrijdige zaken), is of het wel of niet mogelijk om op een WP 7.5 toestel je internet te delen met een ander apparaat (laptop), of zo een tether-functie te krijgen?
Of het direct tethering is (aansluiten en verbinding delen) of via een WiFi access point maakt me niet uit, maar ik maak er op m'n huidige 6.5 toestel dusdanig vaak gebruik van dat ik die optie echt niet wil missen.
Voor wat ik begrijp zit het er niet op, maar komt er een update uit ergens in 2012 die het wel mogelijk maakt. Is dat correct?
[ Voor 10% gewijzigd door Eagle Creek op 25-01-2012 18:30 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Dat is met WP 7.5 (Mango) mogelijk ja, voorwaarde is alleen dat de OEM (Nokia in dit geval) ook drivers meelevert. Deze drivers zijn voor de Lumia aangekondigd, maar op het moment is het dus nog niet mogelijk. Ze zouden eigenlijk in de afgelopen update moeten zitten, maar ik gok dat Nokia dankzij de batterijproblemen hier niet genoeg tijd voor gehad heeft. Hoogstwaarschijnlijk zal daarom met de volgende update wél de tetheringdriver meegeleverd worden.
Er zijn overigens legio 7.5 toestellen die het wel al een poosje ondersteunen.
Er zijn overigens legio 7.5 toestellen die het wel al een poosje ondersteunen.
Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!
WP7 is altijd wireless tethering. Dus telefoon verbind via GSM/3g/HDSPA en 'zend' uit via adhoc wifi netwerk (beveiligt natuurlijk).Eagle Creek schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:25:
[...]Of het direct tethering is (aansluiten en verbinding delen) of via een WiFi access point maakt me niet uit, maar ik maak er op m'n huidige 6.5 toestel dusdanig vaak gebruik van dat ik die optie echt niet wil missen.[...]
Verwijderd
Eindelijk een redelijk verbruik van de lumia.
Kon ik er voorgaande dagen amper 14u mee werken nu staat ie op 60% na 10u. dat is dus een sprong.
Ik heb 'm terug geflashed naar de stock rom vervolgens 100% opgeladen en toen de update weer gedaan. Full charge cap is omlaag naar 1413,maar kan er nu wel beduidend langer mee doen.
eigenlijk is het van de zotte dat je er zoveel mee moet doen eer dat ie redelijk werkt,Nokia moet met een goede oplossing hiervoor komen.
Kon ik er voorgaande dagen amper 14u mee werken nu staat ie op 60% na 10u. dat is dus een sprong.
Ik heb 'm terug geflashed naar de stock rom vervolgens 100% opgeladen en toen de update weer gedaan. Full charge cap is omlaag naar 1413,maar kan er nu wel beduidend langer mee doen.
eigenlijk is het van de zotte dat je er zoveel mee moet doen eer dat ie redelijk werkt,Nokia moet met een goede oplossing hiervoor komen.
Ik heb hem dus geupdate net, ik deel mijn ervaringen binnenkort voor de geïnteresseerden.
Wat zegt jou instellingen -> batterijbesparing?badluckboy schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:53:
Ik heb hem dus geupdate net, ik deel mijn ervaringen binnenkort voor de geïnteresseerden.
Ook hier Lumia 800. Loopt momenteel al 3 dagen en 8 uur. Met nog 14 uur te gaan.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:07:
[...]
Twee Lumia's hier, en (voor mij) normaal gebruik, bluetooth in de auto, wifi binnen, een beetje internet, af en toe mail checken, een smsje hier en een belletje daar, gemiddeld drie tot vier dagen. Ik denk wel dat sommige mensen teveel van een mobiel verwachten. Als je dat ding uren lang gebruikt om te internetten, ja dan gaat dat batterijtje het niet trekken, dat is ook zo met mijn Ipad2 bijvoorbeeld, die trek ik met gemak in een uur of vijf zes leeg bij intensief gebruik.
Met inderdaad hetzelfde gebruik als jij. Paar telefoontjes, wat email, paar sites en wat stoeien met een paar apps. WiFi thuis en op werk. BT in de auto. Geen 3G trouwens
Ik heb last van een klapperende wifi verbinding op mn lumia 800. Het ligt niet aan mn router omdat er 3 laptops via wifi opzitten, een iphone en een htc met android. Die doen het allemaal zonder problemen.
Klopt het ook dat wanneer je wifi inschakelt, het 3G/H/G icoontje bovenaan blijft staan ? Bij android gaat het 3G icoontje gewoon weg als je wifi inschakelt. Om het te testen heb ik wat Nokia Drive mapppen gedownload. Eerst gewoon met dataverbinding aan, dus het G icoontje bleef staan ondanks dat wifi ingeschakeld was en geconnect. Donwload ging tergend langzaam. Daarna de data verbinding uit gezet. Toen ging de download in eens wel over de wifi verbinding.
Is dit een instelling die ik over het hoofd zie ?
Klopt het ook dat wanneer je wifi inschakelt, het 3G/H/G icoontje bovenaan blijft staan ? Bij android gaat het 3G icoontje gewoon weg als je wifi inschakelt. Om het te testen heb ik wat Nokia Drive mapppen gedownload. Eerst gewoon met dataverbinding aan, dus het G icoontje bleef staan ondanks dat wifi ingeschakeld was en geconnect. Donwload ging tergend langzaam. Daarna de data verbinding uit gezet. Toen ging de download in eens wel over de wifi verbinding.
[ Voor 3% gewijzigd door MRE-Inc op 25-01-2012 20:20 ]
XBL: MRE Inc
Klopt dat het 3G tekentje blijft staan. Wel raar dat het klappert.. bij mij ging hij standaard over wifi als die op wifi stond.MRELynx schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:19:
Ik heb last van een klapperende wifi verbinding op mn lumia 800. Het ligt niet aan mn router omdat er 3 laptops via wifi opzitten, een iphone en een htc met android. Die doen het allemaal zonder problemen.
nog 5 uur te gaan op 52% terwijl ik al twee uur lang over headset muziek aant luisteren ben en constant aant msnen ben. Was eerst iets van 75%. Dus in meer dan 2 uur iets van 20% verbruikt niet slecht om eerlijk te zijn. Komende dagen heb ik iets meer inzicht over eventuele verbeteringenT.Rijkers schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:59:
[...]
Wat zegt jou instellingen -> batterijbesparing?
[ Voor 18% gewijzigd door badluckboy op 25-01-2012 20:35 ]
Beste mensen, ik heb zojuist Nokia Lumia 800 batterij problemen topic aangemaakt waar jullie terecht kunnen over batterij problemen.
Lijkt er sterk op dat er iets niet klopt, ik heb dit nog nooit gehad. Misschien laten repareren?Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:40:
De Lumia 800 begint mij steeds meer en meer te irriteren. Ik heb deze sinds november en in het begin vond ik het een fijn toestel. Het grootste probleem is de batterij. (ja weer een batterij issue. Maja deze is dan ook echt beroerd) Deze houdt het geen dag vol. Ook niet na de nieuwste update. Gisteravond viel deze uit en startte toen niet meer op. Na een uur of 8 aan de lader te hebben gehangen, reageerde ie nog steeds niet. Daarna alle mogelijke knoppencombinaties geprobeerde en niets werkte. Toen een beetje wanhopig geworden en op miraculeuze wijze begon de batterij weer op te laden... Blij dat het weer werkt, maar niet echt een betrouwbaar toestel...
Ben dit wel met je eens, mijn oude N900 met 5 megapixel maakte betere foto's. Daarom denk ik dat het in de software zit. Scherpstellen van filmpjes doet die bij mij wel goed, heel soms niet maar dit lijkt een bug. Oplossing is video stoppen en weer overnieuw starten.Verder is de camera echt bagger. Foto's zijn nog wel redelijk, maar zijn vaak een stuk minder mooi als bijv. op de iPhone. Filmpjes zijn helemaal een drama. Deze zijn bijna altijd onscherp. Er is ook geen mogelijkheid om deze scherp te stellen.
Wat dacht je dan? Dat WP na 3 maanden een totaal nieuwe interface zou uitbrengen? Verder mis ik niet echt apps, maar dat is persoonlijk. Wat voor apps zijn letterlijk geport?Daarnaast begint de nieuwigheid van WP7 een beetje weg te vallen en over de marketplace ben ik ook niet te spreken. De kwaliteit van de apps itt tot iOS is ronduit slecht. De enige apps die een beetje mooi zijn, zijn geport van iOS of Android.
Raar dat de telefoon zo moeilijk had met een fix, bij mij heeft die vrijwel altijd in 5 sec een nauwkeurige positie. Verder heeft de lumia wel een compas maar ondersteunt Nokia Maps dit nog niet op de Lumia. Geen idee waarom, de symbian versie heeft dit wel. Dit zal denk ik met de navigatie update (waar eindelijk offline zoeken in komt), worden toegevoegd. Wel vind ik dat hier vaart achter moet worden gezet, het is meer Nokia bèta drive/maps, ik koop een product dat af moet zijn!Edit: owja, nog een punt van kritiek. Ik was laatst in Den Haag (waar ik niet zo bekend mee ben) en ik zocht een plek. Nokia maps maar eens opgestart en begon te lopen. Het plaatsje kon die wel vinden, maar mijn locatie was zo onnauwkeurig als wat. Na een paar honderd meter gelopen te hebben stond het stipje nog steeds op de zelfde plek. Daarna sprong het ergens anders heen en gebeurde het nog een paar keer. En ik wist alsnog niet welke richting ik op liep en waar ik precies was. Toen maar Bing maps geprobeerd en hetzelfde verhaal. De iPhone heeft nog een kompas, waardoor ik tenminste nog weet welke richting ik op ga... Door de onbetrouwbaarheid van de Lumia ben ik dus een stuk later aangekomen op m'n bestemming. Nu kun je wel zeggen dat ik een kneus ben met navigeren enzo, maar met een iPhone was dit niet gebeurd.
Edit:
Je zou gmaps pro kunnen gebruiken (2 euro) die ondersteunt wel het compas op de Lumia, dan krijg je zo'n zaklamp in de richting.
* Eagle Creek joined the club me!
Now welcome me and give me WP huggles
Now welcome me and give me WP huggles
[ Voor 28% gewijzigd door Eagle Creek op 25-01-2012 22:39 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Liep je toevallig in een buurt met al die hoge flats en torens? Dan heeft elk gps apparaat moeite met een goede fix. Of wellicht waren het de zonne-stralen?Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:40:
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
waarom heb je een Lumia ipv. een iPhone?Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:40:
Mn Lumia 800 is ook binnen, in het blauw. Is alleen voor zakelijk gebruik eigenlijk, naast mn iPhone voor prive, maar tot nu toe is het een leuk speledingetje.
Contacten werkt echt super. Heb alle accounts gekoppeld en hij combineert het top. Interface werkt verder ook lekker soepel.
Paar dingen die tegenvallen:
- Scherm. Er zit een raar raster overheen, wat blijkbaar normaal is bij dit type scherm. Met name internetpagina's zijn bijna niet te lezen uitgezoomd, waar dit op de iPhone veel scherper is. Ook lijkt wit niet wit, maar een beetje viezig hierdoor. Het zwart is wel heel mooi zwart.
- Hij laat niet alle icoontjes zien bovenin, waardoor ik continu via instellingen moet kijken hoeveel batterij ik nog heb.... Ik hoop serieus dat ik iets over het hoofd zie, want kan me niet voorstellen dat dit zo hoort.
- Weinig apps en de prijs ligt erg hoog gemiddeld (vaak 3-6 euro).
- Whatsapp werkt voor geen meter, dus heb geen mogelijkheid tot fatsoenlijk messagen.. Op de iPhone gebruik ik Whatsapp en iMessage, maar hier heb ik dus geen van beiden..
- Geen notificaties op het homescreen. Hoop acties dus om even te kijken of er iets is. Ook zit de activatieknop aan de zijkant, dus moet ik hem altijd volledig beetpakken om het scherm te activeren, ipv even op de homebutton drukken terwijl die naast me ligt.
Maar goed, voor zakelijk is die erg relax. Mail, agenda (Exchange), contacten, etc
Contacten werkt echt super. Heb alle accounts gekoppeld en hij combineert het top. Interface werkt verder ook lekker soepel.
Paar dingen die tegenvallen:
- Scherm. Er zit een raar raster overheen, wat blijkbaar normaal is bij dit type scherm. Met name internetpagina's zijn bijna niet te lezen uitgezoomd, waar dit op de iPhone veel scherper is. Ook lijkt wit niet wit, maar een beetje viezig hierdoor. Het zwart is wel heel mooi zwart.
- Hij laat niet alle icoontjes zien bovenin, waardoor ik continu via instellingen moet kijken hoeveel batterij ik nog heb.... Ik hoop serieus dat ik iets over het hoofd zie, want kan me niet voorstellen dat dit zo hoort.
- Weinig apps en de prijs ligt erg hoog gemiddeld (vaak 3-6 euro).
- Whatsapp werkt voor geen meter, dus heb geen mogelijkheid tot fatsoenlijk messagen.. Op de iPhone gebruik ik Whatsapp en iMessage, maar hier heb ik dus geen van beiden..
- Geen notificaties op het homescreen. Hoop acties dus om even te kijken of er iets is. Ook zit de activatieknop aan de zijkant, dus moet ik hem altijd volledig beetpakken om het scherm te activeren, ipv even op de homebutton drukken terwijl die naast me ligt.
Maar goed, voor zakelijk is die erg relax. Mail, agenda (Exchange), contacten, etc
[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 25-01-2012 23:42 ]
Verwijderd
Je kunt in het home scherm gewoon tappen op dat gebied bovenin en dan worden de icoontjes voor de dataverbinding , wifi en batterij daar gewoon getoond.Bosmonster schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:38:
- Hij laat niet alle icoontjes zien bovenin, waardoor ik continu via instellingen moet kijken hoeveel batterij ik nog heb....
De apps kosten gemiddeld 1,53$ over de 60.000 apps en dat is lager dan de gemiddelde app kost op de iPhone. Het zijn alleen andere apps dan je misschien gewend bent die op WP7 de betere goedkope of gratis apps zijn.- Weinig apps en de prijs ligt erg hoog gemiddeld (vaak 3-6 euro).
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 23:45 ]
Thanks, dat is al ietsVerwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:42:
[...]
Je kunt in het home scherm gewoon tappen op dat gebied bovenin en dan worden de icoontjes voor de dataverbinding , wifi en batterij daar gewoon getoond.
Verwijderd
Ik vind het een hele prettige oplossing.
Niet de hele tijd dat soort informatie in beeld zetten zodat de interface rustiger blijft.
Nog een dingetje: geen rotation lock. Kom ik net achter in bed...
Vreemd, het was mij nog nooit opgevallen dus nog maar even goed gekeken maar ik zie absoluut geen raster. Ook internetpagina's blijven haarscherp, hoever ik ook in of uitzoom.Bosmonster schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:38:
Raster is niet het goede woord, maar de pixels sluiten niet aan. Er zit een kleine ruimte tussen, waardoor het nooit echt scherp wordt en het scherm nogal onrustig aanvoelt aan mn ogen, zeker als ik probeer te focussen op kleine details, zoals tekst.
Het Super Amoled scherm op de Samsung heeft hetzelfde euvel. Ik vind het niet mooi.
Het Super Amoled scherm op de Samsung heeft hetzelfde euvel. Ik vind het niet mooi.
[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 26-01-2012 00:15 ]
Verwijderd
Ik dacht dat de Lumia 800 helemaal geen kompas had. Maja, dan maar even gmaps pro uitproberen. Bedankt voor de tip.trabbit schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:44:
[...]
Raar dat de telefoon zo moeilijk had met een fix, bij mij heeft die vrijwel altijd in 5 sec een nauwkeurige positie. Verder heeft de lumia wel een compas maar ondersteunt Nokia Maps dit nog niet op de Lumia. Geen idee waarom, de symbian versie heeft dit wel. Dit zal denk ik met de navigatie update (waar eindelijk offline zoeken in komt), worden toegevoegd. Wel vind ik dat hier vaart achter moet worden gezet, het is meer Nokia bèta drive/maps, ik koop een product dat af moet zijn!
Edit:
Je zou gmaps pro kunnen gebruiken (2 euro) die ondersteunt wel het compas op de Lumia, dan krijg je zo'n zaklamp in de richting.
Ik kom juist van een iPhone 4. Ik dacht: de Lumia ziet er kek uit, laat ik het maar een kans geven.
Heb een vraagje, hoe goed blijft het klepje wat voor de microusb poort zit. Is het te verwachtten dat deze na 2 jaar nog een beetje netjes is?
Het is van een buigzaam kunsthof scharniertje, het klepje heeft een magneetje. Ik denk dat het gewoon netjes blijft, het enige gevaar is tijdens het opladen. Als je vergeet dat het oplaadsnoer erin zit en je pakt hem zo dat het draad er links naast wordt aangespannen, zou het kunnen afbreken. Ik ga het niet proberen maar het lijkt erop dat je het plastic deel eruit kan duwen en het staafje van metaal blijft zitten. Dit zou erop duiden dat je er een nieuw klepje in kan duwen. Heb hier nog geen filmpje van gezien, ik kan het klepje ook nog nergens los vinden.Bartjeee schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:56:
Heb een vraagje, hoe goed blijft het klepje wat voor de microusb poort zit. Is het te verwachtten dat deze na 2 jaar nog een beetje netjes is?
Verwijderd
Als je er beetje normaal mee omgaat dan lijkt het mij goed genoeg. Al ziet het er wel een beetje gammel uit.Bartjeee schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:56:
Tip: nooit je usbklepje dichtdoen voordat je simslot dicht is.
Ik heb hem al een paar keer per ongeluk flink mishandeld. Hij kan blijkbaar meer hebben dan dat hij er uit ziet.Bartjeee schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:56:
Hier een klep ongeluk... Ik stak de telefoon in mijn zak met het klepje open. Hij brak niet af, alleen boog hij haaks om. Ik heb hem weer terug kunnen buigen maar blijft nog net 1-2 mm omhoog staan. Het positieve voor jullie is dat je weet dat hij niet zo snel breekt. Het negatieve voor mij is dat hij niet meer netjes sluit
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
iemand enig idee of dit makkelijk te repareren/vervangen kan worden? Ik voorzie in de komende maanden veel vragen hierover.Marientjuh schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:00:
Hier een klep ongeluk... Ik stak de telefoon in mijn zak met het klepje open. Hij brak niet af, alleen boog hij haaks om. Ik heb hem weer terug kunnen buigen maar blijft nog net 1-2 mm omhoog staan. Het positieve voor jullie is dat je weet dat hij niet zo snel breekt. Het negatieve voor mij is dat hij niet meer netjes sluit
Ja, in de service manual voor Nokia zelf staat al aangegeven dat bij repairs het klepje altijd vervangen moet worden, en niet gewoon terugzetten.
Lijkt me dat Nokia er dus wel wat de plank heeft liggen.
HIer na 2-3 maanden nog geen issue's gehad met het klepje, blijft goed zitten.
Lijkt me dat Nokia er dus wel wat de plank heeft liggen.
HIer na 2-3 maanden nog geen issue's gehad met het klepje, blijft goed zitten.
https://wren.co/join/Devian
Ik heb via een XDA tutorial mn Lumia gedebrand. Dat is allemaal goed gegaan. Nu heb ik in het menu de Diagnostics tool staan, welke ik voor het debranden alleen maar kon benaderen via ##634#. Ik heb nu ook meer opties. Als ik nu op Settings klik heb ik:
USB Mode: Zune of Serial
Auto Answer: Off of On
HSDPA: Off of On
USB Hub: Off of On
Weet iemand wat die opties allemaal inhouden ?
Auto Answer: Off of On
HSDPA: Off of On
USB Hub: Off of On
Weet iemand wat die opties allemaal inhouden ?
Verwijderd
Afblijven van je USB mode want anders kun je je telefoon niet meer aan je PC gekoppeld krijgenMRELynx schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:59:
Ik heb via een XDA tutorial mn Lumia gedebrand. Dat is allemaal goed gegaan. Nu heb ik in het menu de Diagnostics tool staan, welke ik voor het debranden alleen maar kon benaderen via ##634#. Ik heb nu ook meer opties. Als ik nu op Settings klik heb ik:
Hou de telefoon de volgende keer even op de kop. Die rotstuin lock zit namelijk wel in wp7.Bosmonster schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:53:
Nog een dingetje: geen rotation lock. Kom ik net achter in bed...
Misschien kun je iets met deze doe-het-zelf-tip: http://callmelocalhost.co...oen-met-je-n9-of-lumia800badluckboy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:08:
[...]
iemand enig idee of dit makkelijk te repareren/vervangen kan worden? Ik voorzie in de komende maanden veel vragen hierover.
En Telfort heeft ook eindelijke de update.. kreeg er wel spontaan 200ma "bij". Na het installeren wil hij in ieder geval nog 200ma er bij laden ;-). Ook is de indicator nu weer goed, geen 65536% meer.
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Das alleen landscape. Ik wil portrait lock...Caelorum schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:07:
[...]
Hou de telefoon de volgende keer even op de kop. Die rotstuin lock zit namelijk wel in wp7.
Hi all,
Met enige regelmaat valt mijn Lumnia uit terwijl ik via music (Zune), muziek luister. Vooral als hij naar het volgende nummer dient te gaan, automatisch of via de knoppen.
Meerdere menen hier last van ?
Met enige regelmaat valt mijn Lumnia uit terwijl ik via music (Zune), muziek luister. Vooral als hij naar het volgende nummer dient te gaan, automatisch of via de knoppen.
Meerdere menen hier last van ?
Hoe zat het ook alweer met die Nokia updates.
Ze hadden in december toch twee updates beloofd?
Kan ff geen link meer vinden
wat gaat er ook alweer in die tweede update zitten? Camera?
Ze hadden in december toch twee updates beloofd?
Kan ff geen link meer vinden
wat gaat er ook alweer in die tweede update zitten? Camera?
De eerste is van begin december, staat als het goed is al op je telefoon. De tweede is half januari uitgekomen en heb je wss een dezer dagen op de telefoon gezet
youtube.com/@hisrep
Ik had/heb iets raars met Nokia Rijden. Als ik het opstart en ik raak de kaart aan, dan verdwijnt de balk in het scherm met de snelheidsaanduiding en het menutje waar je de bestemming op kunt geven. Ik krijg dat menu ook met geen mogelijkheid meer terug, alleen de scherminstellingen kan ik nog wijzigen. Enige manier om het te herstellen is, door Nokia Rijden weer opnieuw op te starten. Doe ik iets verkeerd of is het een foutje in de applicatie?
Verder valt me op dat de prijzen nu wel echt aan het zakken zijn (onder de 400 euro nu; ik zou er bijna nog een roze bijbestellen). Ik wist het toen ik 'm kocht, maar niet dat het zo snel zou gaan.
Verder valt me op dat de prijzen nu wel echt aan het zakken zijn (onder de 400 euro nu; ik zou er bijna nog een roze bijbestellen). Ik wist het toen ik 'm kocht, maar niet dat het zo snel zou gaan.
Verwijderd
Normaal gesproken hoef je dan alleen de <- back knop te gebruiken om snelheidsaanduiding weer terug te krijgen..Vistajevski schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:37:
Ik had/heb iets raars met Nokia Rijden. Als ik het opstart en ik raak de kaart aan, dan verdwijnt de balk in het scherm met de snelheidsaanduiding en het menutje waar je de bestemming op kunt geven. Ik krijg dat menu ook met geen mogelijkheid meer terug, alleen de scherminstellingen kan ik nog wijzigen. Enige manier om het te herstellen is, door Nokia Rijden weer opnieuw op te starten. Doe ik iets verkeerd of is het een foutje in de applicatie?
@Ewald123: haha, scheelt ook niets qua tijd.. ach ja, nu weet Vistajevski hoe het 'zou' moeten werken..
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 16:46 ]
Je kan gewoon op het 'back' pijltje drukken, krijg je het balkje weer in beeld.
[edit]
n_n was me net voor
[edit]
n_n was me net voor
[ Voor 21% gewijzigd door Ewald123 op 26-01-2012 16:43 ]
http://proxysnel.nl
dat is hoe de software werkt niks raars aanVistajevski schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:37:
Tip voor de volgende keer: probeer alle knopjes te drukken en vergeet niet om tijdens het drukken Nokia uit te schelden. Dat is om je te kalmeren. Misschien vind je wel een manier om die (oh, zo belangrijke) knopjes terug te krijgen. Maar ik zal je wel even op weg helpen - druk eens op de windows terug-toets(dat pijltje links onderin).Ik had/heb iets raars met Nokia Rijden. Als ik het opstart en ik raak de kaart aan, dan verdwijnt de balk in het scherm met de snelheidsaanduiding en het menutje waar je de bestemming op kunt geven. Ik krijg dat menu ook met geen mogelijkheid meer terug, alleen de scherminstellingen kan ik nog wijzigen. Enige manier om het te herstellen is, door Nokia Rijden weer opnieuw op te starten. Doe ik iets verkeerd of is het een foutje in de applicatie?
MM heeft nu gewoon de BTW-actie, over paar dagen zijn de normale prijzen weer terug.Verder valt me op dat de prijzen nu wel echt aan het zakken zijn (onder de 400 euro nu; ik zou er bijna nog een roze bijbestellen). Ik wist het toen ik 'm kocht, maar niet dat het zo snel zou gaan.
Hoe is die Nokia Rijden eigenlijk ? Is het wat qua navigatie ? Heb het nog niet eens geprobeerd. Zit er namelijk aan te denken om Navigon te kopen....
Verwijderd
werkt erg snel en perfect! nog niet zo uitgebreid als op symbian maar dat zal in de komend updates ook wel goedkomenMRELynx schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:08:
Hoe is die Nokia Rijden eigenlijk ? Is het wat qua navigatie ? Heb het nog niet eens geprobeerd. Zit er namelijk aan te denken om Navigon te kopen....
Als je hiervoor de N97 hebt gehad weet je dat Nokia wel meer beloofd maar dan niet waar maakt... Ik heb een N97 mini en die voelt nog steeds niet aan als af. Ik kan er niet mee navigeren omdat ik dan een error krijg dat het geheugen vol zit (het RAM geheugen, niet opslag), ook al is geen enkel ander programma geopend.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:18:
[...]
werkt erg snel en perfect! nog niet zo uitgebreid als op symbian maar dat zal in de komend updates ook wel goedkomen
Het toestel is nu twee jaar oud en nog niet normaal werkend, ondanks enkele sporadische updates. Ik wil alleen maar zeggen: hoop niet te veel, dan valt het alleen maar tegen
Hoe zorg ik ervoor dat de wifi verbinding op mijn lumia 800 aan blijft terwijl het scherm in vergrendeling gaat? Wifi disconnect nu zogauw als het vergrendel scherm ervoor gaat. Na het ontgrendelen connect wifi wel weer vanzelf gelukkig, maar ik krijg dus geen meldingen binnen van whatsapp/msn terwijl vergrendeld. Data over 3g krijg ik pas over een maand ongeveer.
Als ik het goed heb, alles dat geïntegreerd is wordt één keer in het uur ook met vergrendeld scherm, opgehaald. Whatsapp is niet 100% geïntegreerd dus maakt daar geen deel van uit.Timberly2 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:35:
Hoe zorg ik ervoor dat de wifi verbinding op mijn lumia 800 aan blijft terwijl het scherm in vergrendeling gaat? Wifi disconnect nu zogauw als het vergrendel scherm ervoor gaat. Na het ontgrendelen connect wifi wel weer vanzelf gelukkig, maar ik krijg dus geen meldingen binnen van whatsapp/msn terwijl vergrendeld. Data over 3g krijg ik pas over een maand ongeveer.
Zelf had ik het ook graag optioneel gezien; WiFi aan/uit wanneer telefoon in standby
heb ook de neiging om steeds te kijken of er berichtjes binnen zijn gekomen.
Een ander iets wat ik graag had willen zien is de tijd, datum, agenda in standby zichtbaar, natuurlijk ook als optie.
[ Voor 11% gewijzigd door LessRam op 26-01-2012 21:49 ]
Ja, die instellingen hadden op zich wel iets verder mogen gaan naar mijn inziens. Of geef in elk geval de mogelijkheid tot, zulke instellingen zullen het systeem niet vertragen of iets dergelijks. Voor de rest ben ik tevreden met de lumia 800. Whatsapp is inderdaad nog niet geïntegreerd in de berichten tile. Hopelijk komt die optie ook nog.
Verwijderd
Hebben jullie dit ook?
Als ik een youtube filmpje kijk op m'n mobiel, met bijv. metrotube, dan zie je bij bepaalde donkere momenten zwarte vlekjes aan de bovenkant van het scherm.
En als jij je achtergrond kleur veranderd naar wit en je gaat naar de applijst, zie je naast de namen van die apps hele lichte strepen.
Is dit een bekend probleem of moet ik hiermee even langs gaan bij de winkel?
Als ik een youtube filmpje kijk op m'n mobiel, met bijv. metrotube, dan zie je bij bepaalde donkere momenten zwarte vlekjes aan de bovenkant van het scherm.
En als jij je achtergrond kleur veranderd naar wit en je gaat naar de applijst, zie je naast de namen van die apps hele lichte strepen.
En dan Skype er nog bij en het OS is perfectTimberly2 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:56:
Ja, die instellingen hadden op zich wel iets verder mogen gaan naar mijn inziens. Of geef in elk geval de mogelijkheid tot, zulke instellingen zullen het systeem niet vertragen of iets dergelijks. Voor de rest ben ik tevreden met de lumia 800. Whatsapp is inderdaad nog niet geïntegreerd in de berichten tile. Hopelijk komt die optie ook nog.
op de ringtone / zune muziekplayer volume bug na dan
youtube.com/@hisrep
Ok dank je. Ga ik het morgen eens proberen.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:18:
[...]
werkt erg snel en perfect! nog niet zo uitgebreid als op symbian maar dat zal in de komend updates ook wel goedkomen
Bij een witte achtergrond in m'n mail, bij een office-document, beetje in AngryBirds(allemaal redelijk veel contrast) zie ik ook deze vage vegen in het verlengde van een donkere kleur. Dit is dan van links naar rechts als je knoppen(volume,std.by,camera) rechts zitten. Ik heb al m'n 3e Lumia(allemaal zo'n roze waas bij foto's binnen gemaakt, gloeilamp/halogeenlamp, wel probleemloos mogen ruilen@GigaVolt!), maar ik laat het denk ik maar zo, geen zin om er opnieuw weer voor naar de winkel te moeten.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:01:
Ik heb ook nog een ander issue: bij het bellen met de meegeleverde headset kan ik de oortjes op 25 cm van m'n oor houden, dan hoor ik nog alles, is veel te hard en vervormd. Volume is ook niet omlaag te krijgen. Muziek klinkt wel redelijk goed over die headset. Zelfde verhaal met headset van N97 op de Lumia.
Met een headset van een "simpele" nokia 2700(ook 4 connectors, anders gewired?) kan ik prima bellen, maar klinkt de muziek weer zeer beroerd. Lijkt alleen mono muziek te zijn, zang(van bijv popmuziek) klinkt dan heel ver weg. Erg jammer allemaal.
Over Nokia Rijden/Drive ben ik dan wel weer erg positief: super snelle lock, binnen 5 sec, ook als je met 120 over snelweg raast(ja ik zou'm moeten instellen als ik stilsta). Verder doet ie't meestal prima, maar denkt soms dat je op ventweg/invoeg/uitvoegstrook rijdt. Heb'm nog niet midden in een stad met hoge gebouwen getest. Ik mis nog wel zaken als favorieten(ipv zoekgeschiedenis), filemijden, flitsers, max. snelheid waarsch, opties over zandweg, snelweg, tolweg, tunnels, veerpont, alternatieve route, etc., zoals op m'n N97.
[ Voor 1% gewijzigd door bartlauwers op 26-01-2012 23:18 . Reden: duidelijkheid(hopelijk) over welke knoppen rechts zitten ]
M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD
Na de N97 had je natuurlijk nog de N8. Dat was/is voor mij een toptoestel met prima navigatie.ikJaap schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:32:
[...]
Als je hiervoor de N97 hebt gehad weet je dat Nokia wel meer beloofd maar dan niet waar maakt... Ik heb een N97 mini en die voelt nog steeds niet aan als af. Ik kan er niet mee navigeren omdat ik dan een error krijg dat het geheugen vol zit (het RAM geheugen, niet opslag), ook al is geen enkel ander programma geopend.
Het toestel is nu twee jaar oud en nog niet normaal werkend, ondanks enkele sporadische updates. Ik wil alleen maar zeggen: hoop niet te veel, dan valt het alleen maar tegen. N97 was het toptoestel van Nokia, en dat is nu de Lumia 800!
Ik herken wel wat je zegt, maar wat je ermee wil aantonen klopt niet.ikJaap schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:32:
[...]
Als je hiervoor de N97 hebt gehad weet je dat Nokia wel meer beloofd maar dan niet waar maakt... Ik heb een N97 mini en die voelt nog steeds niet aan als af. Ik kan er niet mee navigeren omdat ik dan een error krijg dat het geheugen vol zit (het RAM geheugen, niet opslag), ook al is geen enkel ander programma geopend.
Het toestel is nu twee jaar oud en nog niet normaal werkend, ondanks enkele sporadische updates. Ik wil alleen maar zeggen: hoop niet te veel, dan valt het alleen maar tegen. N97 was het toptoestel van Nokia, en dat is nu de Lumia 800!
Navigatie werkte bij mij wel goed op de N97, dus dit lijkt mij meer een sporadisch probleem. Het probleem met het aantal ram kan je een ontwerp fout noemen. De hardware van de N97 schiet tekort, je kan als Nokia nog zoveel aan de software doen, als de hardware eigenlijk niet voldoet wordt het nooit wat.
Verder is bekend dat de N97 zwaar onder de maat was, dit heeft goed meegeholpen aan het imago dat Nokia nu heeft.
Ik verwacht dat de navigatie software wel komt voor de Lumia's, dit is het platform waar ze voor de komende jaren hebben gekozen. Het is dan ook meer dan logisch dat op het platform van de toekomst volwaardige software komt.
op mijn N97 mini (veel menbsen die zelfde vorige toestel hadden hier) heb ik eigenlijk nooit problemen met navigeren gehad. Gebruikte wel sygic, maar altijd een snelle fix en zonder gedoe navigeren.
Nokia maps gebruikte ik zelden maar was ook altijd prima.
De WP navigatie voldoet maar een update is noodzakelijk om het een echt goede vervanger van Sygic/Symbian Nokia Maps te laten zijn.
Nokia maps gebruikte ik zelden maar was ook altijd prima.
De WP navigatie voldoet maar een update is noodzakelijk om het een echt goede vervanger van Sygic/Symbian Nokia Maps te laten zijn.
Tijd van werken, tijd van rusten
Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.
Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.
Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]