Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Vanacht de telefoon met wpbench in iets van drieenhalf uur leeggetrokken en nu staat er 1330 mAh bij full charge capacity. (stond gisteravond iets van 1480)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 433014

hjs schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 15:11:
Vanacht de telefoon met wpbench in iets van drieenhalf uur leeggetrokken en nu staat er 1330 mAh bij full charge capacity. (stond gisteravond iets van 1480)
ik had ook de telefoon helemaal leeg en nu staat er bij mij 1312 fcc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Best wel bizar dat dit hele topic zo ongeveer gaat over hoeveel mAh er in iemands batterij zit. Ik heb ook een Lumia 800 en gebruik hem gewoon. Geniet ervan. Kan mij het nou bommen of er 1500 of 1400 of 1300 in de batterij zit.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ramon schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 15:35:
Best wel bizar dat dit hele topic zo ongeveer gaat over hoeveel mAh er in iemands batterij zit. Ik heb ook een Lumia 800 en gebruik hem gewoon. Geniet ervan. Kan mij het nou bommen of er 1500 of 1400 of 1300 in de batterij zit.
dat is omdat de batterij van de lumia 800 gewoon veel te snel leeg is naar mijn mening. ik gebruik hem zakelijk en hij houdt het amper een dag uit. ook na de update weinig verschil gemerkt helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Na de update is het aantal mah naar beneden gegaan naar 1321 :O. WTF.

EDIT: Kan dit ook zijn, doordat ik hem een aantal keer aan de lader heb gehangen, terwijl hij nog 30% had? En als ik hem nu volledig leeg laat lopen en opnieuw oplaadt, dit weer hersteld?

[ Voor 58% gewijzigd door Crescendo op 21-01-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:31
Tja, al het andere is al besproken. We weten allemaal dat het een mooie telefoon van goede qualiteit etc.

Enige wat er dan nog echt te bespreken is zijn de accessoires (wat ook gedaan wordt) en de verschillen in batterij (want daar verschillen de feiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Nu maar hopen dat er ook iemand zo gek is om de Lumia 800 voor 150 euro te verkopen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:39
Is er al een iets van een offline navigatie uitgebracht?
Ik zit binnenkort in engeland dus een iets van navigatie zou mij goed uitkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarkoAlmelo schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:51:
Is er al een iets van een offline navigatie uitgebracht?
Ik zit binnenkort in engeland dus een iets van navigatie zou mij goed uitkomen!
nee ik zit ook met smart op de Nokia Rijden update te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:36
tis wel weer grappig die hele fixatie op een paar cijfertjes in een battery status app.

De mijne laad ook niet op tot 1450.. maar ik kijk er ook niet naar, hij gaat makkelijk een dag mee (met 2 uur muziek luisteren, 2 uur internetten, whatsapp, facebook, twitter en mail aan, etc)... dus waarom zou ik me er druk om gaan maken om een app die zegt dat me batterij maar 90% opgeladen word..

Maak me eerder druk om het ontbreken van back-forward buttons in IE.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

inderdaad. dat je van 3 milliampere iemand wakker kunt laten liggen is op zich al een prestatie van Nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:56
Anoniem: 111759 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 19:49:
[...]

inderdaad. dat je van 3 milliampere iemand wakker kunt laten liggen is op zich al een prestatie van Nokia
200 Mah dat die bij mij niet laadt is toch ~17% van het batterij. Ik wil ook gewoon (mocht ik hem vergeten op de lader te zetten) dat ie nog de volgende ochtend haalt.
Ik maak me druk over de batterij, IE9 engine(bij mij worden ipv mobiele websites volledige websites geladen, lekker handig!*), het scherm, die backlit van de knoppen, Nokia Music en veel andere dingen. Aan IE9 kan Nokia niks doen, omdat het van Microsoft is en daar gaan ze lekker niks doen. Met het scherm heb ik gewoon pech en van wat er over blijft, zijn de problemen met de batterij toch het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ru__
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik maak me druk over de batterij, IE9 engine(bij mij worden ipv mobiele websites volledige websites geladen, lekker handig!*), het scherm, die backlit van de knoppen, Nokia Music en veel andere dingen. Aan IE9 kan Nokia niks doen, omdat het van Microsoft is en daar gaan ze lekker niks doen. Met het scherm heb ik gewoon pech en van wat er over blijft, zijn de problemen met de batterij toch het belangrijkste.
Heb je bij de instellingen van IE9 wel aangegeven dat bij voorkeur de mobiele pagina geladen moet worden? Als je dan nog steeds de desktopversie krijgt, dan kan het altijd nog zo zijn dat de websitemaker simpelweg geen mobiele versie ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 14:34

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hm ik hoop inderdaad dat die battery update (nog steeds niet binnen) wat gaat helpen want vandaag was weer bar slecht... halverwege de dag op moeten laden omdat ik 's ochtends een klein uurtje wat heb zitten gamen. En dan staat 3G nota bene nog uit (alleen sync via wifi). Na een kleine 2 weken gebruiken blijft de batterij me toch tegenvallen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:56
Heb je bij de instellingen van IE9 wel aangegeven dat bij voorkeur de mobiele pagina geladen moet worden? Als je dan nog steeds de desktopversie krijgt, dan kan het altijd nog zo zijn dat de websitemaker simpelweg geen mobiele versie ondersteunt.
Ja, user agent staat gewoon op mobiele weergave. bij tweakers.net krijg ik ook gewoon de desktop versie te zien. Ik kan hem wel forceren(bij tweakers.net dan), maar in dat scherm staat dat ik geen mobiel apparaat ben en bestuurd word door een muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187147

Volgens mij hebben we toch een slechte batterij in onze lumia, net na de update was het iets 1436mA en nu 1285mA full charged.
---
Probeer surf cube 3d, flash video onderstueuning, desktop mode en orientatie lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 14:34
Devian schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:12:
tis wel weer grappig die hele fixatie op een paar cijfertjes in een battery status app.

De mijne laad ook niet op tot 1450.. maar ik kijk er ook niet naar, hij gaat makkelijk een dag mee (met 2 uur muziek luisteren, 2 uur internetten, whatsapp, facebook, twitter en mail aan, etc)... dus waarom zou ik me er druk om gaan maken om een app die zegt dat me batterij maar 90% opgeladen word..

Goed punt! Volgens de bat-app wordt mijn accu ook minder na elke lading. Na de update merk ik eigenlijk het tegenovergestelde, gister van 08.00 tot 01.00 gebruik gemaakt van de Lumia. En dan bellen/smsen/whatsapp/mailen en websites laden, muziek luisteren en nog 20minuten film gekeken.

Voor de update lukte dit niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-07 22:00
Mijn batterij (Cyaan versie, is ongeveer een maand oud) wordt nog bij iedere lading beter. Ik zit nu op 1397 mAh, en dat is dus nog voor de update. Kom er prima de dag mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z_Jr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
Is er een app die bijhoudt hoeveel data je verbruikt (bij roamen)? Ik heb geen internet abbonement en wil met een dergelijke app zien dat ik daadwerkelijk alleen WIFI gebruik op mn mobiel.
Geen zin om dalijk zoveel tientallen euros bij te moeten leggen voor iets dat makkelijk via WIFI gaat :'(

Ik had gister trouwens mijn Lumia 800 gehaald bij de winkel :) Batterij gaf 1480 total capacity aan en de knopjes aan de zijkant rammelen niet. Volgens mij heb ik er een uit de goeie batch _/-\o_ Moet zeggen dat het toestel een stuk groter eruit ziet dan bijvoorbeeld een iphone maar zodra je ze langs elkaar ligt, het verschil niet ZO aanzienbaar is als de ogen het zeggen.

Pas als je een foto maakt met de N8 en de 800 en de fotos langs elkaar zet, zie je pas hoe goed die camera van de N8 echt is.

[ Voor 47% gewijzigd door Z_Jr op 22-01-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-07 23:23
Z_Jr schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:00:
Geen zin om dalijk zoveel tientallen euros bij te moeten leggen voor iets dat makkelijk via WIFI gaat :'(
Dan ga je gewoon naar settings - cellular en zet je je 'data connection' af.
Pas als je een foto maakt met de N8 en de 800 en de fotos langs elkaar zet, zie je pas hoe goed die camera van de N8 echt is.
Tja, het is één van de dingen die Nokia hopelijk oplost... al gaat het wat mij betreft allemaal veel te langzaam. Voor Nokia's eerste WP7 en premium toestel is dit onaanvaardbaar en geeft het weinig vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Anoniem: 187147 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 09:29:
Volgens mij hebben we toch een slechte batterij in onze lumia, net na de update was het iets 1436mA en nu 1285mA full charged.
---
Probeer surf cube 3d, flash video onderstueuning, desktop mode en orientatie lock
Zoiets begin ik ook te denken.

Begon met 1350 maximaal opladen voor de patch (terwijl er 1505 als maximaal gegeven werdt), toen omhoog naar 1480 met de patch van 2 dagen geleden, en na 1 oplaadbeurt is de maximale capiciteit gedaald naar 1308.

Dat is gewoon een verschil van meer dan 10% 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:02
onverwoestbare nokia? nee hoor, val van 30 a 40 cm en het toestel doet helemaal niks meer...

Afbeeldingslocatie: http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/501100972.jpg?Expires=1327239573&Key-Pair-Id=APKAIYVGSUJFNRFZBBTA&Signature=Q7YCT0KKJ0uaI9YAB-6UFHl2UjiSztoIbZI1B-j-0285cotB4Dtk~Sk71iK00HXKY1onH-MeA-fCNrb9Dko7VO8UZk9aBPHDnMK2imzUDRYP8xh6ox0ylDkUzNwuqqWSRHzgVKfE-WnGb60EFyxKEobqJk-AKcl5oF-Xp1HYllE_
http://twitpic.com/8acbzg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Aardappelbakker schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:32:
onverwoestbare nokia? nee hoor, val van 30 a 40 cm en het toestel doet helemaal niks meer...

[afbeelding]
wie heeft gezegd dat hij onverwoestbaar was dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:02
Ramon schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:41:
[...]

wie heeft gezegd dat hij onverwoestbaar was dan?
Niemand :) maar over het algemeen zijn nokia's toch wel goed stevig... vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid

[afbeelding]
Shit man, balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
WP-bench voor update: 2:32:25
WP-bench na update: 3:21:21

Flinke verbetering dus.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Laatst online: 01-07 15:55
8 dagen toestel in bezit, toestel reageert nergens meer op, batterij is gewoon dood. ben hem nu naar ruim een week meteen twee weken kwijt voor reperatie!! Te gek voor woorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247564

Ik heb nog steeds geen Update gehad. Raar. Of niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Anoniem: 247564 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:29:
Worden verspreid uitgerold over 2 weken :) als je hem nu nog niet hebt , dan heb je nog +/- een week waar die in zou kunnen komen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:36
Pasteis schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:00:
8 dagen toestel in bezit, toestel reageert nergens meer op, batterij is gewoon dood. ben hem nu naar ruim een week meteen twee weken kwijt voor reperatie!! Te gek voor woorden!
geen stress... gewoon die powerknop wat langer ingedrukt houden... of even aan de lader zetten (uurtje) dan van de lader af.. en dan ff power ingedrukt houden..

hij heeft soms even moeite met wakker worden... random knopjes drukken wil ook wel eens helpen (A)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Onverwoestbaar is geen enkele telefoon. Heeft ook niemand beweerd zover ik weet.
Eergisteren viel m'n Lumia 800 van de ontbijttafel op de houten vloer.
Dat is meer dan 30 a 40 cm. En (gelukkig) niets aan hand.
De jouwe heeft net verkeerd de grond geraakt.
Je had toevallig pech en ik had mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halie68
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-07-2022

[/quote]
[quote]

Ik heb ook nog steeds geen update gekregen. Het is zeker raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Laatst online: 16:39
Is er een app die bijhoudt hoeveel data je verbruikt (bij roamen)? Ik heb geen internet abbonement en wil met een dergelijke app zien dat ik daadwerkelijk alleen WIFI gebruik op mn mobiel.
Nein helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Halie68 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:48:

[/quote]
[quote]

Ik heb ook nog steeds geen update gekregen. Het is zeker raar.
Zoals eerder gezegd hier. Het is zeker niet raar Het gaat gefaseerd.
Als je de update over een paar weken nog niet gehad hebt (ik dacht 2 weken) dán is het raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanmiddag met felle zon genavigeerd. Dan weet ik het Super Amoled CBD scherm nog meer te waarderen.
Een heel groot verschil vergeleken met een LCD/Retina/SLCD scherm.

Het dimmen en feller worden van het scherm werkt ook heel mooi. In de korte Vlake tunnel zag ik het scherm duidelijk even dimmen en weer feller worden bij het uit de tunnel gaan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Gisae schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:37:
WP-bench voor update: 2:32:25
WP-bench na update: 3:21:21

Flinke verbetering dus.
Wat is een WP Bench?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Laatst online: 16-06 21:50
Aardappelbakker schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:44:
[...]

Niemand :) maar over het algemeen zijn nokia's toch wel goed stevig... vandaar
Is inderdaad een kwestie van pech hebben. Doorgaans kan hardware van Nokia veel hebben, maar de moderne touchscreens niet. Waarschijnlijk is de overige hardware nog in orde. Mijn lumia is al paar keer van mijn bureau en bed gevallen tot nog toe geen beschadiging. Na de 4 de keer heb ik wel een leren hoesje gekocht, geeft wat meer bescherming.

Komt de mobiel op een hoek terecht dan is de overlevingskans gering. Hoe minder krasgevoelig het glas is hoe sneller het zal breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-07 20:05
WP Bench is een benchmark-app voor Windows Phone. Hij laat o.a. toe een stresstest te doen op de batterij, die de cpu volledig belast en registreert hoe lang de batterij het uithoudt. Het is dat resultaat dat in de vorige reactie aantoonde dat er enorme verbeteringen waren ivm de batterij na de update (in het geval van zijn Lumia 800).

En jouw vraag had je evengoed zelf kunnen beantwoorden door even te Googlen of te Bingen (wat klinkt dit fout :P). Maar kijk, ik ben vanavond even in een goede bui en heb je dus de moeite gespaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De inmiddels ruim een jaar oude N8 is nog steeds de beste cameratelefoon, maar hij heeft natuurlijk wél een 12 megapixel cam met Xenon flash, terwijl de Lumia 800 't moet doen met 8 megapixels en LED-flitser. Hoewel megapixels uiteraard niet alles zeggen, gaat die vergelijking dus toch een beetje mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324818

Ondertussen heb ook ik de update mogen ontvangen op mijn Cyan versie. Ik had de pech om over de software gelimiteerde accu te beschikken, dit was voor de update zo'n 965 mAh. Na de update zit ik op 1415 mAh (wat gisteren trouwens nog 1475 mAh was?). Nou gelijk weer een nieuwe bug gevonden dus.

All in heel, tot nu heel erg tevreden, als maar niet na elke keer opladen de accu zo'n 4% achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
  • Laatst online: 21-03-2024
die diagnostic software is niet heel precies of die capaciteit fluctueert een beetje want bij zit er ook telken 50 mAh verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Marly schreef op maandag 23 januari 2012 @ 01:53:
[...]

De inmiddels ruim een jaar oude N8 is nog steeds de beste cameratelefoon, maar hij heeft natuurlijk wél een 12 megapixel cam met Xenon flash, terwijl de Lumia 800 't moet doen met 8 megapixels en LED-flitser. Hoewel megapixels uiteraard niet alles zeggen, gaat die vergelijking dus toch een beetje mank.
Het aantal pixels zegt in dit geval inderdaad vrij weinig.

De N8 heeft een grotere sensor erin zitten van 1/1.83", met een ISO tot 1200 en een diafragma van F2.8. bron
De Lumia 800 heeft is kleiner met een formaat van 1/3" met een max diafragma van F2.2. bron
Dat is een verschil in oppervlakte van bijna 70%

Zelfs met het resolutieverschil heeft de Lumia kleinere pixels en werkt dus minder goed bij slecht licht/toont meer ruis.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324818

foxbow schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:36:
die diagnostic software is niet heel precies of die capaciteit fluctueert een beetje want bij zit er ook telken 50 mAh verschil in.
Ah thanks, dat verklaard het dan inderdaad. In dat geval, tot nu toe alleen positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 18:43
Dit weekeinde even genavigeerd met mijn Lumia 800. Tripje stelde niet zo veel voor (leeuwarden > groningen en groningeng > siddeburen). Maar damn, wat heeft dat ding snel GPS lock! Mijn SGS deed er gerust een paar minuten over.

Navigatie software van Nokia is ook gewoon goed, al gaat hij wel erg snel een andere route berekenen als de gps denkt op een ventweg te zitten ofzo.

offtopic:
P.s. is het misschien een idee om een Nokia Lumia 800 battery topic te openen? Dit topic gaat bijna alleen maar over waargenomen batterij capaciteiten.... al het andere sneeuwt onder

[ Voor 21% gewijzigd door Naj_Geetsrev op 23-01-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:00
Ik sta op het punt om mijn verlening aan te vragen en (eindelijk) afstand te doen van mijn HTC Hero.. ik ben erg gecharmeerd van WP7.. máár... wat kan ik beter doen? Lumia 800 of een HTC Radar?

Als ik dit topic mag geloven, heeft de Lumia 800 flink te kampen met zijn baterijen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
DeCo schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:20:
Ik sta op het punt om mijn verlening aan te vragen en (eindelijk) afstand te doen van mijn HTC Hero.. ik ben erg gecharmeerd van WP7.. máár... wat kan ik beter doen? Lumia 800 of een HTC Radar?

Als ik dit topic mag geloven, heeft de Lumia 800 flink te kampen met zijn baterijen..
De HTC Radar heeft een iets langzamere processor,en een iets minder mooi scherm. Maar is wel lichter.
Het heeft natuurlijk ook niet Nokia Drive.
Misschien anders ook eens kijken naar de Samsung Omnia W, die heeft dezelfde processor als de Nokia's.
Of de Nokia Lumia 710.
Allemaal prima toestellen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
@deco1974

Na de laatste update, heb ik niks te klagen. Ik kan 2uur navigeren, paar uur internetten wat bellen en dan houdt de telefoon het nog langer dan een dag uit.

Verder is het scherm van de lumia veel mooier.

[ Voor 12% gewijzigd door trabbit op 23-01-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Moet de batterij na de update weer 'wennen', kijk vandaag voor die gegevens:

Fullavailable: 1388
Fullcharge: 1264

Die onderste was gisteren nog 1326..

Ik zal hem vanmiddag eens na vol opladen laten leegtrekken door WP bench. Vind het nu wel erg vaag allemaal.

[ Voor 26% gewijzigd door Crescendo op 23-01-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Hier inderdaad hetzelfde.

Voor de update:
Full charge: 1516
Remaining: 1310
WP-bench: 2:32:25

Direct na de update:
Full charge: 1479
Remaining: 1466
WP-bench: 3:21:21

Na 2 laadbeurten en een WP-bench sessie (en een crash bij het booten)
Full charge: 1390
Remaining: 1364
WP-bench: 3:12:23

Zomaar 100mah verdwenen :?
Of de tool klopt voor geen meter, of Nokia is aandig aan het kloten met de accu van dit toestel.

[edit]WP-bench toegevoegd.

[ Voor 13% gewijzigd door Gisae op 23-01-2012 15:06 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

volgens mij kijken de meeste gebruikers zo vaak naar hun batterij-toestand dat je daardoor alleen al 200 mA per dag kwijt bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 14:50

Snippertje

Light up your life

Gisae schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:46:
Hier inderdaad hetzelfde.

Voor de update:
Full charge: 1516
Remaining: 1310

Direct na de update:
Full charge: 1479
Remaining: 1466

Na 2 laadbeurten en een WP-bench sessie (en een crash bij het booten)
Full charge: 1390
Remaining: 1364

Zomaar 100mah verdwenen :?
Of de tool klopt voor geen meter, of Nokia is aandig aan het kloten met de accu van dit toestel.
Wordt nog beter hoor, mijne was na de update ook heel laag als max. En nu is die gewoon weer 1400 :)

Niet zoveel zorgen maken, maar geniet van het toestel :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Ik kijk niet naar het aantal mAh, ik heb het over de praktijk. De praktijk is dat mijn mobiel veel langer meegaat, dan voorheen en dat ik er tevreden mee ben. Overigens is is het onmogelijk om het aantal mAh exact weer te geven, dit kan makkelijk 50 mAh schelen. Zolang je niet onder 1200 mAh zit is er niks aan de hand. Alles boven de 1500 klopt sowieso niet! De tool is een indicatie, niet een weergave van de absoluut juiste waardes.

Ik denk dat Nokia er spijt van heeft dat ze het aantal mAh weergeven. :P

[ Voor 12% gewijzigd door trabbit op 23-01-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
trabbit schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:20:
Ik kijk niet naar het aantal mAh, ik heb het over de praktijk. De praktijk is dat mijn mobiel veel langer meegaat, dan voorheen en dat ik er tevreden mee ben. Overigens is is het onmogelijk om het aantal mAh exact weer te geven, dit kan makkelijk 50 mAh schelen. Zolang je niet onder 1200 mAh zit is er niks aan de hand. Alles boven de 1500 klopt sowieso niet! De tool is een indicatie, niet een weergave van de absoluut juiste waardes.

Ik denk dat Nokia er spijt van heeft dat ze het aantal mAh weergeven. :P
Het is misschien meer omdat ik het nog van mijn vorige toestel gewend ben. Die accu was na 3/4 jaar zo goed als overleden. De tool die ik destijds gebruikte was echter wel accuraat. Daar zat nooit 50-100mah fluctuatie in, ik zag alleen met de dag een paar mah verdwijnen totdat er nog 50% over was en de accu het na 6 uur al op gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Gisae schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:29:
[...]

Het is misschien meer omdat ik het nog van mijn vorige toestel gewend ben. Die accu was na 3/4 jaar zo goed als overleden. De tool die ik destijds gebruikte was echter wel accuraat. Daar zat nooit 50-100mah fluctuatie in, ik zag alleen met de dag een paar mah verdwijnen totdat er nog 50% over was en de accu het na 6 uur al op gaf.
wat zou het kosten om de batterijtje te laten vervangen. iemand enig idee van een groffe indicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441354

out of the box full charge 15xx
gisteren full charge 1461
vanochtend full cahrge 1378

was gisteren na 9 uur al op 20% bij goed gebruik van internet,geen wifi BT of achtergrond toepassingen.
battery safe on.
nu na 5 uur op 72% alleen sms en mail binnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
badluckboy schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:32:
[...]

wat zou het kosten om de batterijtje te laten vervangen. iemand enig idee van een groffe indicatie?
Toestel is heel snel uit elkaar, dus als je geen garantie meer hebt (accu moet toch wel 2 jaar mee kunnen) kan je het zelf ook doen. Twee schroefjes aan de bovenkant losdraaien dan kan het het hele scherm eruit duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 14:47
ben van een BB torch overgestapt naar de lumia 800. Eerste dag was hij smiddags al leeg om 4 uur..
Wat een top toestel alleen wat een verschil met batterij duur als je naar de blackberry kijkt.
Nu zit ik ook op de 1300+ full charge..
Heb paar dagen terug een update gehad maar merk idd ook nog niks.

Weet iemand een manier hoe je rechtstreeks naar je mp3 muziek kan gaan zonder al die nokia music meuk die ik toch niet gebruik?

[ Voor 12% gewijzigd door DarkSim1986 op 23-01-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-07 15:14
Mijn vriendin zat gisteren met een bevroren Lumia, ze was aan het internetten met Internet Explorer.
De Nokia deed niks meer, reageerde nergens op (ook niet op de fysieke knoppen). Ze heeft moeten wachten totdat de accu leeg was.

Iemand hier ooit mee te maken gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
denk bijna iederen hier wel ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 19:47

Woembah

YNWA

DarkSim1986 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:45:
ben van een BB torch overgestapt naar de lumia 800. Eerste dag was hij smiddags al leeg om 4 uur..
Wat een top toestel alleen wat een verschil met batterij duur als je naar de blackberry kijkt.
Nu zit ik ook op de 1300+ full charge..
Heb paar dagen terug een update gehad maar merk idd ook nog niks.

Weet iemand een manier hoe je rechtstreeks naar je mp3 muziek kan gaan zonder al die nokia music meuk die ik toch niet gebruik?
Hij zou na een week gebruik toch wel minstens een hele dag moeten halen. Natuurlijk zijn BB's zuiniger, maar dan praat je ook over een heel ander type apparaat ;). Sinds de batterijupdate heeft mijn lumia aan het einde van de dag nog zo'n 40% over.

Voor muziek klik je toch gewoon op de music+videos tile, waarjna je onder zune jouw muziekbibliotheek kan openen, lijkt me niet heel lastig.
bierkwadraat schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:47:
Mijn vriendin zat gisteren met een bevroren Lumia, ze was aan het internetten met Internet Explorer.
De Nokia deed niks meer, reageerde nergens op (ook niet op de fysieke knoppen). Ze heeft moeten wachten totdat de accu leeg was.

Hoort eigenlijk niet te gebeuren, maar voor de volgende keer: de telefoon is altijd te resetten door de cameraknop, de lock-knop en de volumeknop (deze weet ik niet zeker, maar druk hem maar in voor de zekerheid :p) voor een lange tijd tegelijk ingedrukt te houden. Zo hoef je niet te wachten tot de batterij leeg is.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

Nu heb ik toch iets eigenaardigs ontdekt. In een poging om de update binnen te halen, had ik wifi uitgezet en flight mode aangezet. Wat er toen gebeurde was dat ik een whatsapp bericht kreeg. Heel erg vreemd aangezien geen van mijn verbindingen aan (hoort te) staan. Om te kijken of het echt uit staat probeerde ik een bericht terug te sturen en deze kwam gewoon aan!? Nou, blijkbaar kan je gewoon internetten tijdens flight mode 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 18:16

TheBorg

Resistance is futile.

Handmatig de telefoon updaten of branding verwijderen

Wat hebben we nodig?
Nokia Data Package Manager 4.2
Nokia Care Suite 5.0

Hoet werkt da dan?
1. Installeer de software
2. Start de Care Suite en kies "Product Support Tool For Store".
3. Zet handmatig de product op RM-801 (via File -> Product)
4. Hou beide volume knopjes ingedrukt en prik de kabel in je telefoon
5. Noteer de Product Code (rechter kant)

Stap 2.
1. Start de Data Package Manager
2. Zoek naar "RM-801" (dit is het interne product nummer)
3. Download de package (was voor mij 059L703, Vodafone)
4. Ga terug naar de Care Suite en flash de telefoon met de refurbish tool.

Unbranding
1. Download met de Data Package Manager een unbranded firmware. Bijv. 059L9Q7 RM-801_CountryVariant_Netherlands_VAR206546_black_V7 voor de zwarte Lumia.
2. Hernoem de gedownloade bestanden met de product code van de unbranded firmware naar de product code van de firmware die op je toestel staat.
3. Ga terug naar de Care Suite en flash de telefoon met de refurbish tool.

Opmerking
Bij gebruik van de refurbish tool is ALLE data van je telefoon weg, incl. instellingen en apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
bierkwadraat schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:47:

Voorheen 2 a 3 keer gehad, laatste tijd niet meer. Ik kon de telefoon nog wel in het lockscreen krijgen met de lock-knop, als ik dan weer unlockte deed alles het weer.

Werkt dat niet, kan je altijd resetten, zoals hierboven gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unia
  • Laatst online: 09:18
Anoniem: 264553 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:55:
Nu heb ik toch iets eigenaardigs ontdekt. In een poging om de update binnen te halen, had ik wifi uitgezet en flight mode aangezet. Wat er toen gebeurde was dat ik een whatsapp bericht kreeg. Heel erg vreemd aangezien geen van mijn verbindingen aan (hoort te) staan. Om te kijken of het echt uit staat probeerde ik een bericht terug te sturen en deze kwam gewoon aan!? Nou, blijkbaar kan je gewoon internetten tijdens flight mode 8)7
Dat heb ik ook. Ik vermoed dat ik daarom ook niet de update kan forcen. Zelfs als ik wifi handmatig uit zet EN flightmode aan heb, krijg ik nog berichten binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-07 10:49

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik heb ook maar besloten ook om geduldig af te wachten tot ik die update vanzelf een keer te zien krijg in Zune. Mijn batterij capaciteit ligt op 1513mAh met nog de oude update, dus dat zit blijkbaar wel snor.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
doen jullie de batterij test van wp bench met scherm aan of uit? lijkt me nogal een verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Crescendo schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:34:
Moet de batterij na de update weer 'wennen', kijk vandaag voor die gegevens:

Fullavailable: 1388
Fullcharge: 1264

Die onderste was gisteren nog 1326..

Ik zal hem vanmiddag eens na vol opladen laten leegtrekken door WP bench. Vind het nu wel erg vaag allemaal.
Fullavailable: 1386
Fullcharge: 1296.

Ik blijf het raar vinden, 1296 is wel echt goed laag. En nu ook. Ik heb hem vanochtend 9:30 van de lader gehaald, beetje Whatsapp overderdag, nu 9 later: 57%. Dat is opzich niet verkeerd, lijkt mij. Wel merk je dat met even actief Youtube kijken (anderhalfuurtje) er zo maar 20 á 30% van je batterij afgaat, tenminste gisteravond.

Op één op andere manier zou ik me toch geruster maken, mocht er 1400+ staan. Als hij nog verder omlaag gaat, ga ik me wel zorgen maken :o

--

EDIT Dat mail-accounts koppelen werkt wel heel vet, en verder wil ik nog even zeggen dat ik het een fantastisch toestel vind! Om ook maar even de positieve kant van het toestel te belichten! _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Crescendo op 23-01-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezz13
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-01-2021
trabbit schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:10:
Is het mogelijk flac muziek files af te spelen. Op mijn N900 kon dit zonder problemen op de N8 kon het met het programma Folder Play, is er iets dergelijks voor de Lumia?

Vind Zune wel een bemoeial, hij zegt dat die flac niet kan afspelen en bepaalt dan maar gelijk om een flac file gewoon helemaal niet te syncen. WP2USB werkt bij mij op het moment nog niet goed. Ik zie de telefoon in explorer en dan de map storage, deze map is alleen helemaal leeg.
Idd echt heel jammer. Kom je van dat bemoeizieke Itunes af, krijg je het hier ook voor je kiezen.
Gemiste kans imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:53
Anoniem: 264553 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:55:
Als je de telefoon aan je pc hebt hangen (en Zune aan) dan kan de tel gewoon connectie maken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:57
Ja, precies. Flightmode zet alleen Wifi, FM radio en bluetooth uit. De telefoon kan ook via ethernet over usb verbinding maken met het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hm ik moet 5 dagen na de release wel zeggen dat ik het lang vind duren voor die update er is. Dat ze het uitsmeren over een paar dagen om de servers wat te ontlasten snap ik, maar 2 weken is toch eigenlijk wat overdreven lijkt me...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Laatst online: 18-06 14:34
DeNachtwacht schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:30:
Hm ik moet 5 dagen na de release wel zeggen dat ik het lang vind duren voor die update er is. Dat ze het uitsmeren over een paar dagen om de servers wat te ontlasten snap ik, maar 2 weken is toch eigenlijk wat overdreven lijkt me...
Er zijn genoeg andere opties om de update te pushen of zelf te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dewaterweg schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:32:
[...]

Er zijn genoeg andere opties om de update te pushen of zelf te installeren.
Op een mac werkt de truc vooralsnog niet en handmatig zelf flashen is op mac ook niet mogelijk (bovendien doe ik het liever op de normale manier).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
Ik heb ook maar eens wp bench gedraait met dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a334/foxbow/temporary-3.jpg

Het gaat om een cyaan lumia welke voor de update slechts 960-970 mah had en nu rond de 1400-1440.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Erg netjes resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414266

Ik ben totaal de weg kwijt :)

Ik heb de Lumia nu twee maanden, en had altijd rond de vier dagen op een charge, na de laatste update gaat de batterij ineens als een speer. 9 uur geleden opgeladen, nu al op 52% remaining. Dat lijkt naar een dag te gaan ipv. 4 dagen, dat is natuurlijk niet acceptabel. Ik heb een nieuwe app er af gegooid en hoop dat dit het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Foxbow, scherm uit of aan gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:33
Anoniem: 414266 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:06:
Ik ben totaal de weg kwijt :)

Ik heb de Lumia nu twee maanden, en had altijd rond de vier dagen op een charge, na de laatste update gaat de batterij ineens als een speer. 9 uur geleden opgeladen, nu al op 52% remaining. Dat lijkt naar een dag te gaan ipv. 4 dagen, dat is natuurlijk niet acceptabel. Ik heb een nieuwe app er af gegooid en hoop dat dit het probleem oplost.
4 dagen? omg hoe heb je dat voor elkaar. Ik wilde net al gaan replyen met de vraag wat ik fout doe.

Mijn lumia 800 haalt de 24 uur nog niet eens.
Als ik kijk naar detailed battery information zie ik staan:
Flags: 296
StateofHealth: 863
Full Charge Capacity: 1402
Remaining Charge capacity: 253

Ik heb wel aanstaan: Wifi, Bluetooth (voor carkit auto)
Daarnaast heb ik 3 e-mail accounts geconfigureerd waarbij er 2 op 'manually' staan bij Download new content en eentje (de exchange box) op 'as items arrive'.

Dan: Lock screen time out staat op 1 minute en locatie services staan aan (jammer dat je dat niet per applicatie kunt reguleren vanuit het settings menu)

Dan staat data connection aan en de connection speed op 3G

Als ik het zo bekijk heb ik alle interessante opties die batterij verbruik generen benoemd en beschreven en ben ik vooral benieuwd naar hoe jullie het hebben ingesteld.

Ik vind daarnaast de laadtijd versus de gebruiks tijd erg kort. Ik kom van een iPhone 4 af en als ik deze telefoon daar nu mee vergelijk is de iPhone duidelijk in het voordeel qua batterijduur.
Kan natuurlijk altijd dat dit aan mijn telefoon ligt of er gewoon iets niet goed is ingesteld.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339948

Ik heb zelf ontdekt dat ik door WiFi uit te zetten en als maximale connection speed = E in te stellen aanzienlijk langer met mijn accu kan. Het bluetooth verbruik zou ik niet weten. Heb het tot nu toe nog niet gebruik.
Als ik een snelle dataverbinding nodig denk te hebben, schakel ik het wel even in. Daar zijn immers apps voor.
Maar mijn ervaring is dus dat 3G en WiFi behoorlijk energieverslindend zijn.
Het verschil is voor mij een met zeker 60% gegroeide accuduur.
O ja, ik heb de update vorige week al gedraaid en had ook daarvoor een "goede" accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vier dagen gemiddeld, geen probleem. Het lijkt erop alsof de app internet radio de boosdoener is, nadat ik deze app heb verwijderd is mijn batterij gebruik weer terug naar normaal. Dit is tot nu toe de enige app die custom shoutcast streams kan spelen, maar met dit batterij gebruik (zelfs als het ding niet eens draait), ga ik die natuurlijk niet gebruiken. Weet iemand een alternatief ?

Over het batterijgebruik, ik heb wifi en bluetooth altijd aan, data bijna altijd uit (kpn kan de pot op met data). Outlook sync met items arrive is natuurlijk een echte batterij killer, zeker als je veel mail krijgt, hij maakt namelijk constant een verbinding met exchange, zelfs op een E72 is dat een echte batterijkiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
ik heb nu ook steeds vaker een bug. ik heb mn vriendin als tile. Als ik die bel, hoor ik niks, zie wel de teller lopen van de gespreksduur. Als ik op ophangen druk gebeurd er niks. Na 4x5 x drukken gaat de telefoon rebooten..

ik zit nu op full charge capacity op 1383. Lijkt iets beter te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
DarkSim1986 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:42:
ik heb nu ook steeds vaker een bug. ik heb mn vriendin als tile. Als ik die bel, hoor ik niks, zie wel de teller lopen van de gespreksduur. Als ik op ophangen druk gebeurd er niks. Na 4x5 x drukken gaat de telefoon rebooten..

ik zit nu op full charge capacity op 1383. Lijkt iets beter te worden
neem een andere vriendin pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
had hem eerst 2 uur uur aan, en toen ik erachterkwam dat die niet uiting heb ik hem maar uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:34
Zelfde probleem hier, met de vorige update haalde ik ruim 3 dagen op een volle accu, nu nog maximaal anderhalve dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441354

na de nieuwe update is de full charge alleen maar terug genomen.
van 15xx naar 1478 en nu nog maar 1322mAh
heb op twitter contact gehad met nokia,vervolgens een aantal tips gekregen die helaas geen verbetering gaven.
nu adviseren ze om met het apparaat naar een service point te gaan,ze vinden het zelf ook niet goed.
vandaag redelijk veel gebruikt na 7 u is er nog maar23% over,redelijk internetten,twitter smsmen half uur nokia drive gebruikt,heb nog 1 u te gaan volgens de diagnose.
echt onacceptabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 14:50

Snippertje

Light up your life

Mijn full charge zakte eerste ook, maar zit nu weer op 1425. Ik denk echt dat sommigen te panisch zijn over de batterij. Wacht het even een weekje af en geniet nou maar van het toestel ipv je dood te staren op de batterij.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pfff kan er niet een apart forum komen over de batterij van de Lumia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Anoniem: 441354 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:11:
na de nieuwe update is de full charge alleen maar terug genomen.
van 15xx naar 1478 en nu nog maar 1322mAh
heb op twitter contact gehad met nokia,vervolgens een aantal tips gekregen die helaas geen verbetering gaven.
nu adviseren ze om met het apparaat naar een service point te gaan,ze vinden het zelf ook niet goed.
vandaag redelijk veel gebruikt na 7 u is er nog maar23% over,redelijk internetten,twitter smsmen half uur nokia drive gebruikt,heb nog 1 u te gaan volgens de diagnose.
echt onacceptabel
Blijft allemaal erg vaag wat er nou allemaal aan de hand is met die batterij.

Lastige is natuurlijk om harde cijfers van Nokia te krijgen, omdat iedereen zijn apperaat anders gebruikt (wel/geen WiFi, 3g etc).

Heb in iedergeval het idee dat mijn 3jaar oude Iphone3G een betere batterij(leven) had dan de 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Laatst online: 11:14

erikver

Ik zeg...

Werd vanmorgen gebeld door Hi voor een contract verlenging. Officieel kon ik dat pas vanaf 7 maart maar omdat ik al zo lang klant was kon dat nu al. Allemaal prima, netjes geregeld.

Bedenk ik me 5 minuten na het gesprek dat ik geen kleur heb opgegeven. :( Na wat gebel naar de servicedesk te horen gekregen dat zij de kleur ook niet konden zien. Daarvoor moet eerst de orderbevestiging verstuurd worden. Indien het de verkeerde kleur is, kan de order annuleren maar ze wisten niet zeker of ik dan weer opnieuw kan verlengen.

Ik hoop zo dat het de zwarte is, wil niet nog langer wachten.

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Anoniem: 433014 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:22:
pfff kan er niet een apart forum komen over de batterij van de Lumia?
Er wordt in ieder geval veel te veel tijd gestoken in het kijken naar de batterij status door een aantal mensen. Ipv gewoon normaal het toestel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We kunnen vanaf 1 februari ook mee gaan doen met de wordfeud rage op onze Nokia Lumia's http://wordfeud.com/blog/...windows-phone-sneak-peek/

ik heb er nu al zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:00
erikver schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:09:
..... gebeld door Hi voor een contract verlenging. Officieel kon ik dat pas vanaf 7 maart maar omdat ik al zo lang klant was kon dat nu al.......
Ze grijpen a-l-t-i-j-d dit als reden aan.. "omdat U al zo lang klant bent van ons, blahblah"..

Ik was erg toe aan een nieuwe telefoon, omdat mijn 3210 versleten was. Destijds kreeg ik een telefoon aangesmeerd (10 jaar geleden, ik weet niet meer wat 't was), waar ik enorm veel spijt van kreeg. Waarschijnlijk wilden ze van die telefoons af... als dit maar geen teken aan de wand is? Ik bedoel.. willen ze nu van die Lumia's af bij Hi? Krijgen ze die dingen niet verkocht? Misschien iets te pessimistisch van mij hoor ;) ze doen dit niet voor niets in ieder geval..

Ik kan ook niet wachten nu.. de Hero is versleten.. ik ga voor de Lumia! Dus voor jou een win-win situatie, ik moet nog een maandje wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Anoniem: 414266 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:17:
vier dagen gemiddeld, geen probleem. Het lijkt erop alsof de app internet radio de boosdoener is, nadat ik deze app heb verwijderd is mijn batterij gebruik weer terug naar normaal. Dit is tot nu toe de enige app die custom shoutcast streams kan spelen, maar met dit batterij gebruik (zelfs als het ding niet eens draait), ga ik die natuurlijk niet gebruiken. Weet iemand een alternatief ?
Dat kan natuurlijk niet he. Als een app niet draait kan hij het batterijverbruik niet beinvloeden. De enige mogelijkheid is dat de app een background task heeft, maar die kan je zelf handmatig uitzetten. Overigens mag een background task ééns per 20 minuten slechts een paar seconden draaien dus daar kan je ook geen immense battery-drain mee verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver

erikver

Ik zeg...

DeCo schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:44:
[...]

Ze grijpen a-l-t-i-j-d dit als reden aan.. "omdat U al zo lang klant bent van ons, blahblah"..

Ik was erg toe aan een nieuwe telefoon, omdat mijn 3210 versleten was. Destijds kreeg ik een telefoon aangesmeerd (10 jaar geleden, ik weet niet meer wat 't was), waar ik enorm veel spijt van kreeg. Waarschijnlijk wilden ze van die telefoons af... als dit maar geen teken aan de wand is? Ik bedoel.. willen ze nu van die Lumia's af bij Hi? Krijgen ze die dingen niet verkocht? Misschien iets te pessimistisch van mij hoor ;) ze doen dit niet voor niets in ieder geval..

Ik kan ook niet wachten nu.. de Hero is versleten.. ik ga voor de Lumia! Dus voor jou een win-win situatie, ik moet nog een maandje wachten :)
Het kul verhaal over dat ik al zo lang klant ben is inderdaad een reden van niks. Dus er staat nog ergens een magazijn vol met telefoons of het is bonusmaand voor de medewerker die de meeste abonnementen verkoopt. ;)

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erikver schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:11:
[...]

Het kul verhaal over dat ik al zo lang klant ben is inderdaad een reden van niks. Dus er staat nog ergens een magazijn vol met telefoons of het is bonusmaand voor de medewerker die de meeste abonnementen verkoopt. ;)
Nokia wil gewoon zoveel mogelijk Lumia's wegzetten en dus krijgen de leveransiers en verkooppunten interessante bonussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
erikver schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:09:

Ik hoop zo dat het de zwarte is, wil niet nog langer wachten.
lijkt me vrijwel zeker de zwarte die volgens mij standaard wordt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver

erikver

Ik zeg...

Anoniem: 433014 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:41:
[...]

Nokia wil gewoon zoveel mogelijk Lumia's wegzetten en dus krijgen de leveransiers en verkooppunten interessante bonussen!
Dat kan ook, maar ze vroegen niet expliciet of ik de Nokia Lumia 800 wilde.

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
Over de mensen die hem hebben laten vallen (met barsten in het scherm etc).
Ik heb mijne vanaf een bar op de stenen laten vallen, scherm naar beneden.
Vreesde voor het ergste maar ben er goed vanaf gekomen met 1 krasje en 1 putje/gaatje ter grootte van een zandkorreltje.

http://proxysnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ramon schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:45:
[...]

Dat kan natuurlijk niet he. Als een app niet draait kan hij het batterijverbruik niet beinvloeden. De enige mogelijkheid is dat de app een background task heeft, maar die kan je zelf handmatig uitzetten. Overigens mag een background task ééns per 20 minuten slechts een paar seconden draaien dus daar kan je ook geen immense battery-drain mee verklaren.
Nee normaal niet, het is dan ook raar, ik heb die app geinstalleerd en heb sindsdien een batterij die leegt vliegt, 52% na 9 uur. Nu ik die app eraf gemieterd heb ben ik weer terug naar de normale situatie, 16 uur, zo'n 15% eraf. De background task (muziek) was trouwens niet uit te schakelen via geavanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:59
Foto Lumia 800 i.c.m. Skinomi protector, zie: Wietsee. in "[InvisibleShield] Kortingscodes uitwisseling".
Ben er heel erg blij mee!

Web Enrichment

Pagina: 1 ... 6 ... 43 Laatste

Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.

Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]