Geen idee, maar ik denk dat je het snel genoeg kunt testen door deze WF te doorlopen.
Stap 1, 2 kloppen.
Stap 3 a: fotos zijn zichtbaar** in CC classic, klopt ook
Stap 3 b: fotos zijn lokaal op de pc: ik vermoed dat je hier handmatig een move** moet doen, omdat bij uploads via de nieuwe CC de cloud je primaire opslag is en als je ze daar verwijdert, je ze ook verwijdert in de lokale cache. Ik verwacht dus dat je daar via het library tree menu in Classic de nieuwe uploads moet verplaatsen naar je lokale schijf, waarbij je de primaire lokale opslag van Classic aanwijst.
Stap 4 kan dan als 3b is uitgevoerd.
Maar goed, dat is theorie. Gewoon een keer uitproberen.
**Edit, let op dat Adobe er voordat de CC en de CCclassic er waren, al werkte met efficientie van bandbreedte en tussen tablet en cloud en tussen LR CC en Cloud, gebruik maakt van Smart Previews. Goede kans dus dat de primaire opslag wel je full-size RAW bevat, maar dat je tablet na het uploaden en ook LR Classic bij viewen, alleen een small size DNG (Smart Preview) bevat. Mogelijk moet je bij verplaatsen daar rekening mee houden om toch de full-size lokaal te krijgen.
Ik gebruik nu de workflow precies andersom op de oude wijze: SD card in PC, in LR Classic. Copy to local drive. Daarna upload naar cloud en view op tablet. Die laatste stap is dan mbv Smart Previews, waarbij uiteindelijk alleen de edits op de tablet terug worden gesynct naar LR Classic, en daar worden toegepast op de full-size.
[
Voor 38% gewijzigd door
Get!em op 07-12-2017 12:25
]