Windows kan soms de oorzaak zijn. Standaard staat de Sony A77 op automode als je die verbind met de computer, waardoor hij óf als schijf óf als camera device kan worden gevonden. In het menu van de A77 kun je oa in het menu tevens ook instellen dat de camera fungeert en gevonden kan worden als schijf indien verbonden met de kabel.
Ikzelf gebruik liever de ingebouwde cardreader van mijn computer. Minder kabels om mee te nemen op locatie en simpelweg plug en play zonder extra accessoires.
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 02:32:
Weet iemand toevallig of Sony of eventueel derde partijen een compacte all-round zoomlens op de agenda hebben staan? Ik heb de roadmap van Sony voor 2012/2013 gezien, maar daar werd ik niet heel veel wijzer van. Dan heb ik het over een lens die vergelijkbaar is met de
Panasonic Lumix "X" 14-42mm. Ik snap zelf namelijk het nut niet van rondlopen met een body wat (binnen de eisen die de sensor stel) zo compact mogelijk is gemaakt, om daar vervolgens een non-retractable lens van 60mm lengte op te plakken.
Ik neem aan dat je het nu over de E-mount lenzen hebt van Sony en 3rd party fabrikanten? Om kort te zijn,er zijn bijna geen compacte zooms die voldoen aan jouw standaarden met uitzondering van een enkele lens van andere mounts.
De reden waarvoor compacte systeembodys worden gebouwd in hun compacte grootte is naar mijn inzien wel een stuk logischer en heeft daadwerkelijk nut: ten eerste zijn systeemcameras zoals de Panasonic m4/3, Olympus m4/3, Sony Nex serie voornamelijk bedoeld voor consumenten die meer zoeken dan een compact en niet al teveel mee willen nemen zoals met een spiegelreflex. De vervangbare lenzen bieden meer mogelijkheden aan voor specifieke momenten zoals een dagje uit naar een dierentuin, portretten tijdens een etentje, snapshots op vakantie etc. De introductie van dit soort camera's is om een brug te maken tussen compacts en slr's door middel van de grootte van de camera en het kennismaken van wisselbare lenzen.
Ten tweede kunnen gebruikers van dit soort camera's dus eigenlijk lenzen met zich meenemen die ze verwachten te gebruiken. Mocht grootte een prioriteit hebben en er alleen snapshots en landschap foto's genomen worden, dan is een 16mm pancake een kandidaat. Het gemis aan zoom is dan simpelweg niet nodig vanwege het soort foto's. Dus het is een andere manier van fotograferen in vergelijking met compactcamera's en bridgecamera's waarvan men verwacht dat alles in een zo klein mogelijk device zit. Als compromis bezuinig je hiermee op kwaliteit en mogelijkheden ( verwisselbare lenzen ).
Al met al, een ideale kleine walkaround bestaat niet. Mocht je dat verwachten, overweeg dan andere camera's zoals de nieuwe Canon G1X. Die market zichzelf op goede kwaliteit, groot zoombereik en redelijk kleine footprint van de lens, al verlies je daardoor de verwisselbare lens mogelijkheid.
[
Voor 64% gewijzigd door
k5052 op 21-02-2012 17:34
]