Het grote Sony Alpha topic v2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste
Acties:
  • 109.646 views

Onderwerpen

Alle 109 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ga ook een nieuwe camera kopen. Ik heb nu een Sony A300 met Sigma 18-200 en de mooie Sigma 105mm Macro.

Ik merk dat ik gewoon niet zo handig ben met instellingen, diafragma's, sluitertijden en wat al niet meer is.

De body en lenzen ga ik verkopen, en in de plaats komt een NEX-3 of NEX-5 (moet nog even goed de verschillen bekijken). Ergens de komende maand word als het allemaal goed gaat mijn eerste zoon geboren, dan moet ik wel wat bij de hand hebben ;)

EDIT: Na overleg een iets ander stappenplan ;) Mijn Macro lens gaat eruit, mijn A300 krijgt een opknapbeurt (vieze sensor) en ik koop 2 leuke lenzen (prime en zoom). Op die manier ben ik onder de streep toch iets minder kwijt en heb dan eigenlijk toch nog meer dan als ik nu helemaal opnieuw begin met de NEX.

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 11-02-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Is geen slechte beslissing. Glas is nog altijd meer waard dan body's. Mocht de A300 nog precies voldoen aan jouw eisen voor het schieten van foto's is er geen reden om het te vervangen.

Heb je al in gedachte welke lenzen je wilt gaan aanschaffen? Ben wel benieuwd wat de reden is om de lenzen dan ook weg te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De reden dat ik verder keek, is dat ik eigenlijk gewoon nauwelijks gebruik maak van de features. Ik ben meteen met een "moeilijke" lens begonnen, zonder dat ik de basics onder controle had, dat werkt ook niet. Ook de 18-200 lens zorgde (door de bekende issues) nooit voor een lekker resultaat.

Ik dacht dat opnieuw beginnen de beste keuze was, maar besefte dat dat wellicht veel te rigoureus zou zijn. De Macro en de 18-200 gaan er uit, en in de plaats komen de Sony 50mm 1.8 en de Tamron 17-50 2.8 lens. Dit in combinatie met de A300 body die fijn in de hand ligt, is voor mij een nieuw startpunt om het van het begin eens op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de mensen die op mijn vraag over de 5n hebben gereageerd,
ik schrok eventjes van de reactie dat geen enkele foto scherp is!... maar gelukkig oordeelt de rest anders.
Ook zien de sample foto's er HEERLIJK uit gewoon.

Ik kom vanaf een Samsung NX100 en ik vond de autofocus hierop een zware ramp!!
Hier was echt bijna alles onscherp..
Ik denk dat ik meer plezier aan de NEx 5N gaat beleven.

Wat ik wel apart vind, is dat weinig mensen te spreken zijn over de touchscreen optie.
Dat is toch 1 van de grote + punten op deze 5N..
Als dit echt zo belabberd is, dan is zijn 3 broertje misschien wel de betere keuze.

Moeilijk :)

Edit:
Ik kom ook van een Canon EOS450D, en wat ik mistte bij de Samsung was gewoon knop indrukken en huppa meteen de foto op het scherm, is het bij de NEX 5N ook zo snel?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poster252
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-07-2021
--- Wat de A77 betreft. Ik ben iets niet aan het begrijpen. de AF adjust laat je verschillende lenzen toevoegen en dan Front/backfocus bewerken als ik het goed begrijp. Nu heb ik er met de lens die er nu op zit geen last van maar ik wilde er toch een beetje mee experimenteren. De waardes van -3 tot +3 lijken echter niets te doen? Als ik peaking mode kij wat er scherp is dan zie geen verschil? Ik neem dan oefenplaatjes v/a een statief naar iets dat op tafel staat en ik zorg wel voor enige diepte werking. De lens in kwestie is een Sigma 24mm EX DG -- .

Was voor mij ook niet helemaal duidelijk hoe dat zat. Ik heb toen het boek over de A65 - A77 aangeschaft,
niet alleen voor die AF adjust, maar ook omdat de A77 zoveel mogelijkheden heeft en ik die ook graag
allemaal wil leren gebruiken en de handleiding is toch niet echt uitgebreid. Dit boek geeft heel veel info en ook de achtergronden van functies. http://friedmanarchivespress.com/ashop/index.php (scroll helemaal naar beneden) Hierin ook een betere uitleg voor de micro AF-adjust en ook hoe je het goed moet doen

[ Voor 3% gewijzigd door poster252 op 12-02-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

poster252 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 19:29:
--- Wat de A77 betreft. Ik ben iets niet aan het begrijpen. de AF adjust laat je verschillende lenzen toevoegen en dan Front/backfocus bewerken als ik het goed begrijp. Nu heb ik er met de lens die er nu op zit geen last van maar ik wilde er toch een beetje mee experimenteren. De waardes van -3 tot +3 lijken echter niets te doen? Als ik peaking mode kij wat er scherp is dan zie geen verschil? Ik neem dan oefenplaatjes v/a een statief naar iets dat op tafel staat en ik zorg wel voor enige diepte werking. De lens in kwestie is een Sigma 24mm EX DG -- .

Was voor mij ook niet helemaal duidelijk hoe dat zat. Ik heb toen het boek over de A65 - A77 aangeschaft,
niet alleen voor die AF adjust, maar ook omdat de A77 zoveel mogelijkheden heeft en ik die ook graag
allemaal wil leren gebruiken en de handleiding is toch niet echt uitgebreid. Dit boek geeft heel veel info en ook de achtergronden van functies. http://friedmanarchivespress.com/ashop/index.php (scroll helemaal naar beneden) Hierin ook een betere uitleg voor de micro AF-adjust en ook hoe je het goed moet doen
thnx voor de tip maar ik had dit al gevonden:

http://www.northlight-ima...s3_af_micoadjustment.html

werkt hetzelfde voor de A77, zie: http://forums.dpreview.co...rum=1037&message=39662003

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 17:04:
Wat ik wel apart vind, is dat weinig mensen te spreken zijn over de touchscreen optie.
Dat is toch 1 van de grote + punten op deze 5N..
Als dit echt zo belabberd is, dan is zijn 3 broertje misschien wel de betere keuze.
Touchscreen is een leuke extra functionaliteit, maar ik gebruik het nauwelijks. De menu's zijn allemaal prima geschikt om met de fysieke knoppen te bedienen. Het enige waar het soms wel handig is, is als de camera op een statief staat en je op een bepaalt object wilt focussen. Overigens is de werking ervan wel prima. Je kan het niet vergelijken met een iPhone, maar het komt wel in de buurt.
Ik kom ook van een Canon EOS450D, en wat ik mistte bij de Samsung was gewoon knop indrukken en huppa meteen de foto op het scherm, is het bij de NEX 5N ook zo snel?
Dat hoef je niet te verwachten van de 5N of welke ILC dan ook. Het AF-systeem werkt anders dan bij een DSLR en daardoor zul je (voorlopig) nooit dezelfde snelheden halen. Het meest in de buurt komen dan nog de m4/3 camera's, zoals de GX1 of de PEN E-PL3. Dit filmpje laat duidelijk hoe groot het verschil is tussen de 5N en de GX1: http://www.youtube.com/watch?v=xuCNPWzz70E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

We willen voor een vriend van ons een camera cadeau doen. We willen nu denk ik toch gaan voor een systeem camera / ilc. Het budget is 450 euro. Na deze review gelezen te hebben, reviews: Roundup: vier compacte systeemcamera's getest , twijfel ik vooral tussen de Panasonic en de Sony. Maar als ik zo naar de Sony kijk zijn de oudere modellen een stuk goedkoper en kunnen we misschien meer waar voor het geld kopen.

Ik twijfel dus tussen de volgende camera's
Sony NEX-C3
Sony NEX-3 (dan houden we nog redelijk veel geld over, dus eventueel met 2 lenzen, al valt die misschien net buiten het budget. De NEX-3D)
Sony NEX-5
(en eventueel de Olympus E-PM1 en de Panasonic Lumix GF3)
Als ik sommige video review moet geloven is de NEX-C3 niet meer dan een vernieuwd uiterlijk (body) met een grotere sensor (maar dezelfde kwaliteit?). Maar is dat ook zo. Als dat inderdaad zo is kunnen we beter de NEX-5 nemen? Is er ergens een overzicht te zien met alle verschillen tussen de NEX-C3 en NEX-3 naast elkaar (of als het zou kunnen de NEX-C3 en de NEX-5)

En iets wat ik me verder nog afvraag, wat is de beste lens voor algemeen gebruik? De pancake of de 18-55? De 18-55 is natuurlijk groter maar in welke situaties worden beide lenzen gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:46
heel tof dat jullie als vrienden hem zo'n duur cadeau geven, maar ik zou er niet blij mee zijn. Om het onbeschoft te zeggen: Geef die vriend de centen maar, en laat hem zelf de camera uitzoeken! Iedereen heeft zijn eigen overwegingen, eisen en wensen!

De C3 heeft eenzelfde formaat sensor, meer MegaPixels, en een betere high ISO capaciteit t.o.v. de 3

[ Voor 17% gewijzigd door 107mb op 13-02-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:40:
En iets wat ik me verder nog afvraag, wat is de beste lens voor algemeen gebruik? De pancake of de 18-55? De 18-55 is natuurlijk groter maar in welke situaties worden beide lenzen gebruikt?
Om een advies te kunnen geven is het natuurlijk belangrijk hoe die vriend de camera gaat gebruiken. En wat zijn wensen zijn. Als hij graag een camera heeft die hij in zijn broekzak meeneemt heeft hij natuurlijk niets aan een NEX.
Heeft die vriend nu al een camera? Waar klaagt hij over? Of wat is de reden dat je er aan denk t een camera te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hij heeft zelf al meerdere keren aangegeven om een camera te willen kopen. Hij twijfelde tussen een spiegelreflex, systeem camera en een compacte camera. Het laatste wat ik weet (vorige week met hem over gehad) is dat hij een systeem camera (of eventueel een dslr) wil en later nog een keer een compacte erbij wil kopen (bijvoorbeeld een Ixus). Ik snap dat je bij zo'n duur cadeau hem beter zelf de camera kan laten uitzoeken, maar als we dat doen komt hij toch naar mij om te vragen wat hij moet nemen. Dus dan kunnen we hem net zo goed verrassen met een leuk cadeau. Hem kennende zal hij ook liever voor een ilc gaan dan voor een dslr. Dit omdat je met een ilc voldoende hebt om in te stellen, maar niet zoveel dat je de weg kwijt raakt. De kwaliteit is ruim voldoende en hij is een stuk compacter. Ook verwacht ik niet dat hij extra lenzen zal kopen. Het zal blijven bij een pancake en misschien een 18-55 erbij. Maar verder dan dat zal hij nooit gaan.
Ik hoop morgen met hem een beetje over camera's te kunnen praten zodat ik er precies achter kan komen wat hij wil (zaterdag is hij jarig) maar dan zou ik graag van te voren willen weten wat precies de verschillen zijn tussen de verschillende NEX modellen wat ik hier boven ook al aangaf. Dan kan ik gerichter vragen verwerken/stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Ik zou in ieder geval de 18-55 lens erbij doen. De 16mm is leuk als erg compacte set (ik heb de Nex-5 met alleen de 16mm lens), maar ik mis toch echt het zoombereik van de 18-55. Je bent gewoon net een heel stuk flexibeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:46
ik zou voor de C3 of de 5N gaan. De laatste generatie processor en sensor in ieder geval. Deze zijn qua ruisprestatie behoorlijk goed, en schijnen volgens diverse reviews zicht te kunnen meten met de top van de APS-C DSLR's.

De 5N heeft t.o.v. de C3 een hogere burst rate (10 fps tov 3 FPS), een touch-screen en aan onder- en bovenkant een stop extra lichtgevoeligheid, en Full HD video ipv HD ready. Ik zou derhalve voor de 5N gaan. Als de 5N buiten jullie budget gaat, dan had ik de jarige gevraagd of hij bereid is om er een paar knaken bij te doen!

Voor een vergelijk van de NEX camera's:
http://tweakers.net/price...7248;257254;289216;289391

[ Voor 15% gewijzigd door 107mb op 13-02-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
[b][message=37669785,noline]
De 5N heeft t.o.v. de C3 een hogere burst rate (10 fps tov 3 FPS), een touch-screen en aan onder- en bovenkant een stop extra lichtgevoeligheid, en Full HD video ipv HD ready. Ik zou derhalve voor de 5N gaan. Als de 5N buiten jullie budget gaat, dan had ik de jarige gevraagd of hij bereid is om er een paar knaken bij te doen!
Niet helemaal correct, de burstrate van 3 die jij noemt is de burstrate met tussentijdse autofocus. Het grote verschil tussen beide cameras is dat de Nex5n een electronische first curtain shutter heeft waardoor de camera sneller reageerd omdat de shutter niet eerst moet sluiten voordat deze een foto maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Maar welke lens wordt in de praktijk het meeste gebruikt? De 16mm of 18-55?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:13:
Maar welke lens wordt in de praktijk het meeste gebruikt? De 16mm of 18-55?
dat hangt natuurlijk van 'jou praktijk af.. 8)
mijn ervaring is dat je praktisch alles kan doen met de 18-55.

ik heb ook de 55-210 en ben aan het oefenen, want als ik DIT zie.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:42:

Wow, dat zijn mooie overtuigende foto's, genomen met de 55-210 lens! Ik heb vooralsnog alleen de 18-55 lens voor mijn NEX C3, maar denk dat ik toch ook maar eens naar de 55-210 lens ga kijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zo. De A300 heeft een beurt gehad en is brandschoon, De Sigma 105mm staat op V&A en de 50mm 1.8 Sony is gekocht. Na verkoop van de macro komt daar dan de 17-50 van Tamron bij en ik ben weer het mannetje ;)

Ik denk dat ik de 18-200 wel houd voor op vakantie. Nu ik weer een beetje met de camera bezig ben, is het toch wel weer heel erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:42:
[...]

Hmm ik twijfel heel erg of ik de 55-210 moet aanschaffen of de 18-200 voor mijn 5n. Ik zie mezelf namelijk niet steeds lenzen wisselen op vakantie, en qua formaat maakt het ook niet veel uit.

De Tamron 18-200 had mijn voorkeur, maar lees nu iets over mogelijke problemen:
http://forums.dpreview.co...rum=1042&message=40600828

Iemand hier met de SEL-18200 die kan bevestigen of active steadyshot werkt op de 5n? Ik zie hele discussies maar duidelijkheid vind ik niet. Dat zou wel een enorme meerwaarde zijn om voor de Sony lens te gaan i.p.v. Tamron 18-200. Zeker omdat we tijdens vakantie ook veel rijdend vanuit de auto filmen.

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 15-02-2012 09:16 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Phusebox schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:47:
Hmm ik twijfel heel erg of ik de 55-210 moet aanschaffen of de 18-200 voor mijn 5n. Ik zie mezelf namelijk niet steeds lenzen wisselen op vakantie, en qua formaat maakt het ook niet veel uit.
De 18-200 is idd handig als je niet van wisselen van lenzen houdt, maar het formaat scheelt wel behoorlijk vind ik zelf. Niet zozeer in de lengte van de lens, maar wel in de diameter.
Als ik het zo lees heeft het wellicht met de kou te maken. Firmware zou het in de toekomst kunnen oplossen. Kanttekening: ik heb zelf ook weleens lockups met mijn 18-55 kit lens, dus wat dat betreft garandeert een andere lens niets.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Weakling schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:43:
[...]

De 18-200 is idd handig als je niet van wisselen van lenzen houdt, maar het formaat scheelt wel behoorlijk vind ik zelf. Niet zozeer in de lengte van de lens, maar wel in de diameter.
Vandaar ook mijn voorkeur voor de Tamron, die is qua diameter toch weer wat kleiner. Maar de SEL-18200 heeft misschien Active Steadyshot, wat ook weet iets waard is. Dilemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Phusebox schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:47:
[...]

Iemand hier met de SEL-18200 die kan bevestigen of active steadyshot werkt op de 5n? Ik zie hele discussies maar duidelijkheid vind ik niet. Dat zou wel een enorme meerwaarde zijn om voor de Sony lens te gaan i.p.v. Tamron 18-200. Zeker omdat we tijdens vakantie ook veel rijdend vanuit de auto filmen.
Volgens de Sony website:
E 18-200 mm F3.5-6.3 telezoomlens. Alleen compatibel met camera's met E-bevestigingssysteem

Veelzijdige telelens met zoombereik van 11x
Optical SteadyShot-beeldstabilisatie
Vloeiende, stille automatische scherpstelling
http://www.sony.nl/produc...a-mount-adaptor/sel-18200

Als ik het zo lees is optical steady shot er dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is momenteel wel een probleem met die Tamron. zie : http://forums.dpreview.co...rum=1042&message=40622678

voor filmen is de sony geschikter als ik zo de diverse reviews goed heb begrepen, beide lenzen zijn verder top.
(verschil in gewicht / diameter is verder een non argument imho, qua 'looks' wint de Tamron :) )

naast elkaar :

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg856/scaled.php?server=856&filename=sonytamron18200.jpg&res=medium

* de tamron werkt niet in de sony 'panorama' mode
* http://www.mikekobal.com/blog/?p=3309

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:00:
er is momenteel wel een probleem met die Tamron. zie : http://forums.dpreview.co...rum=1042&message=40622678

voor filmen is de sony geschikter als ik zo de diverse reviews goed heb begrepen, beide lenzen zijn verder top.
(verschil in gewicht / diameter is verder een non argument imho, qua 'looks' wint de Tamron :) )

naast elkaar :

[afbeelding]
Nou ja diameter een non-argument, ik vind het toch wel een behoorlijk verschil, in ieder geval genoeg om het mee te nemen in de overweging. Die bugs zouden volgende maand ergens opgelost worden, hopelijk houden ze zich daar aan.
OSS wel ja, maar het gaat me om Active SteadyShot, veel beter voor filmen dan OSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Ik vind gewicht en diameter wel belangrijk in dit geval. Die 2,5cm verschil in omtrek kan zeker het verschil maken tussen de lens prettig in de hand houden of net iets te lomp zijn. Heb de Sony lens al eens in handen gehad bij de MM en vond die persoonlijk idd iets te lomp. En als ie dat voor je is en je gaat er een hele dag mee schieten, dan is het ook niet prettig dat ie ook nog eens een stukje zwaarder is.

Wat betreft de actieve stabilisatie: als ik de discussies elders goed begrijp, dan is het niet zozeer de vraag of de Sony 18-200 die heeft, maar op welke manier de camera die ondersteund. Want op de NEX VG videocam kun je dat wel specifiek instellen, maar op de NEX 5/7 kun je alleen maar kiezen voor steadyshot aan of uit. Poeh, dat maakt het er niet makkelijker op.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Weakling schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:17:
Ik vind gewicht en diameter wel belangrijk in dit geval. Die 2,5cm verschil in omtrek kan zeker het verschil maken tussen de lens prettig in de hand houden of net iets te lomp zijn. Heb de Sony lens al eens in handen gehad bij de MM en vond die persoonlijk idd iets te lomp. En als ie dat voor je is en je gaat er een hele dag mee schieten, dan is het ook niet prettig dat ie ook nog eens een stukje zwaarder is.

Wat betreft de actieve stabilisatie: als ik de discussies elders goed begrijp, dan is het niet zozeer de vraag of de Sony 18-200 die heeft, maar op welke manier de camera die ondersteund. Want op de NEX VG videocam kun je dat wel specifiek instellen, maar op de NEX 5/7 kun je alleen maar kiezen voor steadyshot aan of uit. Poeh, dat maakt het er niet makkelijker op.
Ja idd, de lens heeft het wel, maar de vraag is of de Nex fotocamera's het ondersteunen. Als ze ergens in de winkel lagen met deze lens is het wel te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en mocht je evt. toch een sony lens willen aanschaffen koop die dan voor april ..
http://photorumors.com/20...the-us-on-april-1st-2012/

mijn wens is de 50 mm die er zeer binnenkort aan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:15:
en mocht je evt. toch een sony lens willen aanschaffen koop die dan voor april ..

Wtf, nog duurder? Moeten die dingen niet eens goedkoper worden. Pff.

Ik vind de SEL-18200 echt een monster, ook vanwege de kleur. De zwarte Tamron is iets slanker, maar ziet er echt stukken beter uit. Lijkt me ook een stuk handzamer.

Maar eens proberen een winkel te vinden die beide heeft (utopie).

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 16-02-2012 12:36 ]

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:15:

Volgens SAR
Some sources told me about possible future price increases because of the current weak dollar (or strong yen). There will be definitely no new price changes in Europe and Asia.

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:05:
[...]

Wtf, nog duurder? Moeten die dingen niet eens goedkoper worden. Pff.

Ik vind de SEL-18200 echt een monster, ook vanwege de kleur. De zwarte Tamron is iets slanker, maar ziet er echt stukken beter uit. Lijkt me ook een stuk handzamer.
679,- istie van jou :9

( zijn volgens mij geen lenzen die je de hele dag erop laat zitten als je een dagje op pad ga :o )

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:05:
( zijn volgens mij geen lenzen die je de hele dag erop laat zitten als je een dagje op pad ga :o )
Niet? Want?

• PWM
  • Niet online

PWM

Waar verkopen jullie je glas? Ik heb de Marcro nu op V&A en marktplaats staan, maar de reacties zijn nihil (of bieden waanzinnig laag). Zijn er plekken waar Alpha Mount eigenaren zich ophouden?

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

PWM schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:02:
Waar verkopen jullie je glas? Ik heb de Marcro nu op V&A en marktplaats staan, maar de reacties zijn nihil (of bieden waanzinnig laag). Zijn er plekken waar Alpha Mount eigenaren zich ophouden?
Je kunt dyxum proberen

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Vergelijkbaar probleem in mijn poging mijn A55 te verkopen... Is er 400 geboden komt iemand doodleuk melden 230 te bieden en m morgen op te willen halen. Ik vraag 500 voor alles, bieden er verscheidenen 470/480/490 Ik ga telkens akkoord en wil afspreken. Niets dan oorverdovende stilte :? En dat gaat al een maand zo... Buiten de scammers gedraagt men zich erg vreemd. Het lijkt wel of men massaal biedt op van alles en dan oppikt wat het beste lijkt.

And it goes BRAAAAAPP!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:05:
[...]

679,- istie van jou :9

Ja, eigenlijk belachelijk duur dus vind ik maar goed. En hoezo niet de hele dag erop? Ik zou juist de 18-200 kopen omdat ik dan niet zoveel hoef te wisselen t.o.v. van de 16 en 18-55 die ik nu heb.

• PWM
  • Niet online

PWM

Op vakantie is zo'n 18-200 inderdaad wel fijn, maar zelfs ik als amateur fotograaf kan mij al wel enorm irriteren aan de zwakke punten van een dergelijke lens. Ik houdt de 18-200 er wel bij, maar haal een 17-50 voor de kwaliteit.

679,- voor een lens met zoveel (vaak niet te voorkomen) gebreken zou ik niet snel neertellen.

Verwijderd

Het Foto Mate Forum: http://www.fotomateforum.net/

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

PWM schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:54:
Op vakantie is zo'n 18-200 inderdaad wel fijn, maar zelfs ik als amateur fotograaf kan mij al wel enorm irriteren aan de zwakke punten van een dergelijke lens.
Je weet vooraf dat dit soort lenzen niet heel snel zijn (zowel qua f als AF), dan vind ik het raar als je je daaraan irriteert. Verder zijn er volgens weinig tot geen zwakke(re) punten.
Ik houdt de 18-200 er wel bij, maar haal een 17-50 voor de kwaliteit.
Vind ik vreemd. Neem dan naast de 17-50 een lens mee die in de buurt komt van 50-200 als het je om kwaliteit gaat, wat je daar ook onder mag verstaan. Je neemt een 18-200 om maar met 1 lens op pad te hoeven en de mindere punten voor lief te nemen. Lijkt mij tenminste.
679,- voor een lens met zoveel (vaak niet te voorkomen) gebreken zou ik niet snel neertellen.
Wat zie jij dan als gebreken? Want ik vind het nogal meevallen en zie er geen probleem in.

• PWM
  • Niet online

PWM

Weakling schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:07:
[...]

Je weet vooraf dat dit soort lenzen niet heel snel zijn (zowel qua f als AF), dan vind ik het raar als je je daaraan irriteert. Verder zijn er volgens weinig tot geen zwakke(re) punten.
Dat ik het van tevoren weet, betekent niet dat het af en toe in de weg zit ;) Het is ook geen klacht of sneer naar de fabrikant, ik ken de minpunten van zo'n lens, maar vaak weegt het dan wel weer op tegen het gemak.

Verder is er wel degelijk last van flinke vervorming onderin, zijn er CA problemen en kunnen er scherpte problemen ontstaan. Prima all-round vakantie lens, maar dat is het imho dan ook wel.
Vind ik vreemd. Neem dan naast de 17-50 een lens mee die in de buurt komt van 50-200 als het je om kwaliteit gaat, wat je daar ook onder mag verstaan. Je neemt een 18-200 om maar met 1 lens op pad te hoeven en de mindere punten voor lief te nemen. Lijkt mij tenminste.
Klopt, maar alleen op vakantie, waar de 50-200mm ook het meest van pas komt. In de dagelijkse omgang heb ik zo'n bereik sowieso niet nodig.

Als je de hele dag bezig bent tussen 18mm en 200mm dan snap ik wel dat je hem erop wil laten zitten, maar dat komt volgens mij niet heel veel voor.
Wat zie jij dan als gebreken? Want ik vind het nogal meevallen en zie er geen probleem in.
De bovengenoemde zaken die inherent zijn aan superzooms. Het is de duurste Superzoom die ik ken, maar veel keus heb je ook niet.

De NEX 18-200 is ongetwijfeld voor een Superzoom een erg goed objectief, maar als totaalplaatje zou ik er persoonlijk geen 600+ voor neerleggen.

• Phusebox
Ja je hebt gelijk wat vakanties betreft; daarvoor zou ik ook een groter bereik willen, normaal red ik me wel met 18-55. Maar om nou rond de 700 euro uit te geven alleen voor vakantiefoto's. Kost me per nuttige foto dan een euro of 3-4, ja de lens gaat langer mee dan een jaar, maar toch.

Aan de andere kant, het missen van shots omdat je je lens moet wisselen is nog erger.

Wat voor foto's maak ik voornamelijk: landschappen, vergezichten en dieren foto's: beren, herten, bevers, wild dus. Voor de eerste heb ik een wide angle nodig, de 16 mm die ik heb en voor de laatste eigenlijk een zoomlens. Vandaar dat ik aan het kijken ben voor de 18-200. Maar zoals eerder gezegd, blijft het veel geld en de vraag is dan of ik niet beter voor de 55-210 kan gaan.

Echter wil ik ook met de camera gaan filmen, en daar komt het dilemma Tamron vs Sony om de hoek kijken. Is er niemand hier die de SEL-18200 heeft? Meen dat ik iemand had gezien daarmee.

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 09:38
En de 16-105? Is dat geen goede optie? Laatst zelf aangeschaft voor 535 euro.

• Phusebox
Ferret schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:29:
Voor een Nex? 8)

• Ferret
Oeps, foutje!

Maar het is een beest van een lens voor de A77 ;)

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:59:
..

Echter wil ik ook met de camera gaan filmen, en daar komt het dilemma Tamron vs Sony om de hoek kijken. Is er niemand hier die de SEL-18200 heeft? Meen dat ik iemand had gezien daarmee.
heb je deze (film) vergelijking van beide lenzen gezien ?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=A-_Z0jtjwMI]

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:12:
[...]

heb je deze (film) vergelijking van beide lenzen gezien ?

[video]
Nu wel, de Tamron lijkt ietsje sneller, verder zie ik weinig verschil?

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Ferret schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:29:
Zou graag hebben dat zoiets voor de NEX gaat komen en ik denk dat ie ook wel in de nieuwe line-up gaat zitten. Is voor mij een ideale lens denk ik. Wat minder last van de nadelen van de 18-200, maar wel de zoom die ik net te kort kom met de 18-55 en teveel zou hebben bij de 18-200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geruchten over een A600

Beetje vreemd dat ze dan toch ineens nog met een traditionele dSLR komen. De specs volgens de geruchten:
-New body design, similar to A65 in size
-Larger brighter OVF than the A580 (still penta-mirror, cost savings) at .92x magnification “w/data overlay” @ 97% coverage
-Similar live view system as the A450 (away goes the second sensor and mechanisms that cost extra money), more traditional main sensor live view with faster contrast detect AF than previous Sony DSLRS, this time for all lenses
-updated 18.4 mp APS-C CMOS sensor
-up to 8fps capture with full metering and af capabilities (A580 could do only 5fps with metering/af)
-same battery as A580, A65, A77
-new “wide coverage” 15 point AF system (new type with 5 cross type sensors)
-full 1080p HD video will be included (no specifics on this)
-Dual card slots (no specifics on type)
-New pop up flash (not sure how this will work, assume bounce and regular?)
-Silver and Black model (depending on territory)
-New quieter mirror box mechanism and shutter
-First curtain electronic shutter mode
-Moisture/dust preventive measures (but not moisture or dust resistant)
-3 custom function buttons
-Updated Quick Navi Menu interface (assume like A65′s which isn’t true quick navi like A900/etc.)
-Dual control wheels, rear is scroll and click type
-Due this year before fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Oh, dat is wel interessant. De digitale OVF lijkt mij niks (ongefundeerd, nooit in gekeken), en ik zat al eens te kijken naar de laatste body's met spiegel. Een A600 zou dan uitkomst bieden :)

Vanzelfsprekend ga ik eerst eens de OVF bekijken in de A65.

EDIT: Las overigens nog even de review van de 50mm prime. Ik heb hem nu op mijn A300 met 49mm UV filter erop (goedkope van Hoya) en totaal geen last van vignetting, ook niet op 1.8.

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 17-02-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
PWM schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:06:
Oh, dat is wel interessant. De digitale OVF lijkt mij niks (ongefundeerd, nooit in gekeken), en ik zat al eens te kijken naar de laatste body's met spiegel. Een A600 zou dan uitkomst bieden :)

Vanzelfsprekend ga ik eerst eens de OVF bekijken in de A65.
Dat zou ik zeker eens doen want ik geef je op een briefje, je wil niet meer terug naar een OVF....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ferret schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 19:14:
[...]

Dat zou ik zeker eens doen want ik geef je op een briefje, je wil niet meer terug naar een OVF....
hearhear. Ding werkt uit-stekend en het is erg prettig dat ik alle info in of uit mijn EVF kan wegklikken btw. Geld ook voor de A55 trouwens

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ferret schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 19:14:
[...]

Is denk ik toch heel persoonlijk, ik zelf als brildrager vond de EVF enorm onprettig, ik kon er gewoon niet goed doorheen kijken met wat voor diopter instelling dan ook. Het was te breed ofzo voor de afstand die ik met de viewfinder had door de bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Daar zit wat in inderdaad.

En zonder bril en spelen met de diopter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Dan heb ik practisch macro visie :D -6.5 bijziend, kan dan pixeltjes tellen.

Maar ik moet er wel bijzeggen, ik gebruikte de Nex5n met de EVF, maar mij werd verteld dat het dezelfde als in de A65/A77 was, maar hoor afentoe toch andere verhalen erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb nu de 50mm 1.8 een paar dagen in gebruik, maar eigenlijk zijn alle foto's onscherp. Zeker zodra je een beetje cropped ziet het er gewoon niet goed uit. Ik heb zowel op auto als handmatig geschoten, maar resultaat is hetzelfde.

Nou ben ik geen topfotograaf, dus het zou zo aan mij kunnen liggen. Is er een standaard testje wat ik met de Alpha kan doen om te kijken of het aan de lens/body of (grote kans) de gebruiker ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het echt verschikkelijk onscherp, of lijkt het gewoon altijd een beetje soft als je met het diafragma wijd open schiet? Knijp je lens eens af tot bijvoorbeeld f/5.6 ofzo, als je dan in een goed verlichte ruimte schiet zou het toch echt scherp moeten zijn.. Zoniet is de kans dat het een het materiaal ligt een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PWM schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:57:
Ik heb nu de 50mm 1.8 een paar dagen in gebruik, maar eigenlijk zijn alle foto's onscherp. Zeker zodra je een beetje cropped ziet het er gewoon niet goed uit. Ik heb zowel op auto als handmatig geschoten, maar resultaat is hetzelfde.

Nou ben ik geen topfotograaf, dus het zou zo aan mij kunnen liggen. Is er een standaard testje wat ik met de Alpha kan doen om te kijken of het aan de lens/body of (grote kans) de gebruiker ligt?
Zo'n lens ziet niet heel diep. Als je niet recht tegenover jouw doelwit staat moet je al gauw wat toeknijpen maar als je evt door de zoeker ziet waar het wel scherp is dan kan je mooie platen maken. Dit soort lenzen is nogal snel beperkt in de diepte die ze zien

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Probeer anders via live view eens te focusen, kijk even wat scherper is. wel nadrukkelijk met contrast autofocus. Als deze foto's wel scherp zijn kan het zijn dat je focus adjustments moet instellen voor de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Thanks. Ik ga het straks even proberen. Ik denk inderdaad veel teveel heb lopen rommelen op f/1.8-3.5. Met mijn macro lens gaf dat goede resultaten, moet denk ik even wennen aan de lens.

Mijn eerste kind kan elke dag geboren worden, moet er wel een camera klaar liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Even een algemeen vraagje; ik heb dus nu de A77 en daar zit een Sandisk SD kaartje in van 16 Gb en 95Mb snelheid. Deze was aardig aan de prijs maar goed, je bent toch bezig met goed spul dus ga ik daar ook niet op bezuinigen.

Nu wil ik regelmatig wel van die snapshots maken en dan meteen bekijken op de computer. Dus haal ik het kaartje eruit, even in de kaartlezer van de pc en kijken maar. Echter, nu wil het dat ik al tot drie keer een melding vanuit Windows krijg dat er mogelijke problemen zijn in de bestanden op het kaartje en of dat gecontroleerd en gerepareerd moet worden.
Ik doe dat dan maar braaf maar ik vind het wel vervelend dat er nu al met zo'n kaartje problemen zijn. Overigens wordt er tot nu niets gevonden maar ik weet niet hoe lang dit zo blijft.

Dus dacht ik, ik neem de USB kabel van de camera en sluit hem aan. Maar dan gaat het weer heel anders omdat de pc dan alleen maar een nieuw USB apparaat ziet en wordt er een ander proggie opgestart met allerlei opties die ik helemaal niet wil.

Dus mijn vraag: hoe doen jullie dat? Ter extra info; met m'n CF kaartje uit de A100 deed ik het op dezelfde manier maar nooit problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Sn0wblind schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 04:05:
[...]

Is denk ik toch heel persoonlijk, ik zelf als brildrager vond de EVF enorm onprettig, ik kon er gewoon niet goed doorheen kijken met wat voor diopter instelling dan ook. Het was te breed ofzo voor de afstand die ik met de viewfinder had door de bril.
Ik ben ook brildrager (-4.0) en vind het gebruik van een viewfinder (of het nou OVF of EVF is) niet zo geweldig. Het gaat wel, maar fijn is anders. Bij mijn KM A2 gebruikt ik wel zoveel mogelijk de EVF, (klein LCD schermpje dat ook nog eens beperkt uitklapbaar is en maar 320x200 pixels heeft), maar op de A55 gebruik ik 80% van de tijd de LCD ipv de EVF. Bovendien fotografeer ik zoveel mogelijk met statief of monopod en dan is het sowieso fijner met de LCD te werken.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ferret schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:20:
Even een algemeen vraagje; ik heb dus nu de A77 en daar zit een Sandisk SD kaartje in van 16 Gb en 95Mb snelheid. Deze was aardig aan de prijs maar goed, je bent toch bezig met goed spul dus ga ik daar ook niet op bezuinigen.

Nu wil ik regelmatig wel van die snapshots maken en dan meteen bekijken op de computer. Dus haal ik het kaartje eruit, even in de kaartlezer van de pc en kijken maar. Echter, nu wil het dat ik al tot drie keer een melding vanuit Windows krijg dat er mogelijke problemen zijn in de bestanden op het kaartje en of dat gecontroleerd en gerepareerd moet worden.
Ik doe dat dan maar braaf maar ik vind het wel vervelend dat er nu al met zo'n kaartje problemen zijn. Overigens wordt er tot nu niets gevonden maar ik weet niet hoe lang dit zo blijft.

Dus dacht ik, ik neem de USB kabel van de camera en sluit hem aan. Maar dan gaat het weer heel anders omdat de pc dan alleen maar een nieuw USB apparaat ziet en wordt er een ander proggie opgestart met allerlei opties die ik helemaal niet wil.

Dus mijn vraag: hoe doen jullie dat? Ter extra info; met m'n CF kaartje uit de A100 deed ik het op dezelfde manier maar nooit problemen ondervonden.
Welke windows versie? Bij was het niks meer dan 1 keer het ding laten zien aan windows als een USB storage en dat was genoeg.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Weet iemand toevallig of Sony of eventueel derde partijen een compacte all-round zoomlens op de agenda hebben staan? Ik heb de roadmap van Sony voor 2012/2013 gezien, maar daar werd ik niet heel veel wijzer van. Dan heb ik het over een lens die vergelijkbaar is met de Panasonic Lumix "X" 14-42mm. Ik snap zelf namelijk het nut niet van rondlopen met een body wat (binnen de eisen die de sensor stel) zo compact mogelijk is gemaakt, om daar vervolgens een non-retractable lens van 60mm lengte op te plakken.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
ROFLASTC schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:21:
[...]

Welke windows versie? Bij was het niks meer dan 1 keer het ding laten zien aan windows als een USB storage en dat was genoeg.
Windows kan soms de oorzaak zijn. Standaard staat de Sony A77 op automode als je die verbind met de computer, waardoor hij óf als schijf óf als camera device kan worden gevonden. In het menu van de A77 kun je oa in het menu tevens ook instellen dat de camera fungeert en gevonden kan worden als schijf indien verbonden met de kabel.

Ikzelf gebruik liever de ingebouwde cardreader van mijn computer. Minder kabels om mee te nemen op locatie en simpelweg plug en play zonder extra accessoires.
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 02:32:
Weet iemand toevallig of Sony of eventueel derde partijen een compacte all-round zoomlens op de agenda hebben staan? Ik heb de roadmap van Sony voor 2012/2013 gezien, maar daar werd ik niet heel veel wijzer van. Dan heb ik het over een lens die vergelijkbaar is met de Panasonic Lumix "X" 14-42mm. Ik snap zelf namelijk het nut niet van rondlopen met een body wat (binnen de eisen die de sensor stel) zo compact mogelijk is gemaakt, om daar vervolgens een non-retractable lens van 60mm lengte op te plakken.
Ik neem aan dat je het nu over de E-mount lenzen hebt van Sony en 3rd party fabrikanten? Om kort te zijn,er zijn bijna geen compacte zooms die voldoen aan jouw standaarden met uitzondering van een enkele lens van andere mounts.

De reden waarvoor compacte systeembodys worden gebouwd in hun compacte grootte is naar mijn inzien wel een stuk logischer en heeft daadwerkelijk nut: ten eerste zijn systeemcameras zoals de Panasonic m4/3, Olympus m4/3, Sony Nex serie voornamelijk bedoeld voor consumenten die meer zoeken dan een compact en niet al teveel mee willen nemen zoals met een spiegelreflex. De vervangbare lenzen bieden meer mogelijkheden aan voor specifieke momenten zoals een dagje uit naar een dierentuin, portretten tijdens een etentje, snapshots op vakantie etc. De introductie van dit soort camera's is om een brug te maken tussen compacts en slr's door middel van de grootte van de camera en het kennismaken van wisselbare lenzen.

Ten tweede kunnen gebruikers van dit soort camera's dus eigenlijk lenzen met zich meenemen die ze verwachten te gebruiken. Mocht grootte een prioriteit hebben en er alleen snapshots en landschap foto's genomen worden, dan is een 16mm pancake een kandidaat. Het gemis aan zoom is dan simpelweg niet nodig vanwege het soort foto's. Dus het is een andere manier van fotograferen in vergelijking met compactcamera's en bridgecamera's waarvan men verwacht dat alles in een zo klein mogelijk device zit. Als compromis bezuinig je hiermee op kwaliteit en mogelijkheden ( verwisselbare lenzen ).

Al met al, een ideale kleine walkaround bestaat niet. Mocht je dat verwachten, overweeg dan andere camera's zoals de nieuwe Canon G1X. Die market zichzelf op goede kwaliteit, groot zoombereik en redelijk kleine footprint van de lens, al verlies je daardoor de verwisselbare lens mogelijkheid.

[ Voor 64% gewijzigd door k5052 op 21-02-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

k5052 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:06:
[...]

Windows kan soms de oorzaak zijn. Standaard staat de Sony A77 op automode als je die verbind met de computer, waardoor hij óf als schijf óf als camera device kan worden gevonden. In het menu van de A77 kun je oa in het menu tevens ook instellen dat de camera fungeert en gevonden kan worden als schijf indien verbonden met de kabel.
Check! de camera moet wel als mass storage device ingesteld staan!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Sportieve lenzen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ik kan de 18-200 met E-mount voor een mooie prijs krijgen. Deze was ooit geleverd met een Nex5, die ondertussen is verkocht, en ook geen bon meer heeft. Waar moet ik op letten bij overname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Don3k schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:42:
Ik kan de 18-200 met E-mount voor een mooie prijs krijgen. Deze was ooit geleverd met een Nex5, die ondertussen is verkocht, en ook geen bon meer heeft. Waar moet ik op letten bij overname?
Ik vind dit wel een geinig lijstje:
http://www.lightstalking.com/buying-a-used-lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Ik heb al foto's aangevraagd. Objectief wordt per post verstuurd. Betaling gaat die PayPal, dus enigsinds betrouwbaar. Voor iets meer dan de helft van het orginele bedrag heb ik eigenlijk niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
EXX schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:32:
[...]

Ik ben ook brildrager (-4.0) en vind het gebruik van een viewfinder (of het nou OVF of EVF is) niet zo geweldig. Het gaat wel, maar fijn is anders. Bij mijn KM A2 gebruikt ik wel zoveel mogelijk de EVF, (klein LCD schermpje dat ook nog eens beperkt uitklapbaar is en maar 320x200 pixels heeft), maar op de A55 gebruik ik 80% van de tijd de LCD ipv de EVF. Bovendien fotografeer ik zoveel mogelijk met statief of monopod en dan is het sowieso fijner met de LCD te werken.
Met de K5 die een redelijk grote viewfinder heeft vind ik het met bril nog wel te doen. Maar bij midrange cameras vind ik ook de optische viewfinder te klein. Maar bij de EVF kijk je weer echt tegen een 2d schermpje aan wat het toch net anders maakt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.sonyalpharumors.com/

Het blijft maar komen van Sony :) Nu dus weer een compact met vaste lens/zoom

[ Voor 27% gewijzigd door ROFLASTC op 21-02-2012 15:28 . Reden: ehrm dat was dus geen sony cam faler... ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Zeer interessant nieuws inderdaad een compact met APS-C! Maar ook zeker de zinsnede:
It will allow an extremely compact size and in short future “could” be offered as “separate lens” for the NEX system
Kleinere, compacte lenzen voor de NEX zijn wat mij betreft ook welkom. Ik denk niet dat ik nog zou terugkeren naar een camera met een vaste lens eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Zou dat de Standard Zoom Lens zijn uit de roadmap? :p

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/02/emount-560x295.jpg

Erg jammer dat Sony veel lijkt te beloven, maar tot op heden bitter weinig levert.

[ Voor 22% gewijzigd door HarmoniousVibe op 21-02-2012 22:42 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De sigma 1.7x extender, kan die oom samen met een minolta 70-210 f4 gebruikt worden? Dat de AF weg valt mag duidelijk zijn, maar verder kan het gewoon?

Verwijderd

SEL50F18 and NEX5N - 299,- lijkt mij ook een prima lens voor de nex

Afbeeldingslocatie: http://www.thephoblographer.com/wp-content/uploads/2012/02/818649.jpg

Deze heldere, zeer hoogwaardige portretlens beschikt over optical steadyshot. De lens heeft ook een zeer helder beeld. Dit komt door het brede diafragma. Het maximale diafragma van F1.8 maakt vloeiende achtergrondvervaging (bokeh) mogelijk - ideaal voor flatteuze portretfoto's.

http://www.thephoblograph...eview-sony-50mm-f1-8-nex/
http://vimeo.com/37024215
http://forums.dpreview.co...rum=1042&message=40697634
http://forums.dpreview.co...rum=1042&message=40690251

• Phusebox
Ik heb nog een SAL-55210 lens liggen, helaas geen versie II, en ik wild eens een adapter bestellen om te proberen of ik die lens wil blijven gebruiken of toch voor een E-mount moet gaan.

Wat is nu de meerwaarde van de Sony LAE-A1 aangezien AF niet zal werken met mijn lens? Kan ik niet net zo goed een cheap ass adapter kopen van een paar tientjes?

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Phusebox schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:44:
Ik heb nog een SAL-55210 lens liggen, helaas geen versie II, en ik wild eens een adapter bestellen om te proberen of ik die lens wil blijven gebruiken of toch voor een E-mount moet gaan.

Wat is nu de meerwaarde van de Sony LAE-A1 aangezien AF niet zal werken met mijn lens? Kan ik niet net zo goed een cheap ass adapter kopen van een paar tientjes?
Een SAL 55210? Ik kan die nergens vinden als lens. Bedoel je soms de SAL55200? Is de LAE-EA2 adapter niet geschikter dan de EA1? Maar voor het geld dat zo'n adapter kost zou ik er voor kiezen om de EA1 niet te kopen, de SAL 55210 te verpatsen en voor het geld dat je bespaart door de adapter niet te kopen en de SAL te verkopen de SEL 55210 te kopen. Ben je in totaal nog goedkoper uit ook wellicht.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 00:51:
SEL50F18 and NEX5N - 299,- lijkt mij ook een prima lens voor de nex

[afbeelding]

Deze heldere, zeer hoogwaardige portretlens beschikt over optical steadyshot. De lens heeft ook een zeer helder beeld. Dit komt door het brede diafragma. Het maximale diafragma van F1.8 maakt vloeiende achtergrondvervaging (bokeh) mogelijk - ideaal voor flatteuze portretfoto's.
Heb deze gisteren besteld. Ben benieuwd wanneer ie geleverd wordt. Volgens sommigen net iets te kort voor een echte portretlens (omgerekend 75mm), zou eerder richting de 100mm moeten gaan. Maar ik denk dat ik daar zelf niks van zal merken.

Edit: grom, zojuist mail gehad dat ze 'm niet kunnen leveren ... joepie ...

[ Voor 4% gewijzigd door Plekuz op 23-02-2012 11:42 ]

• Phusebox
Weakling schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:23:
[...]

Een SAL 55210? Ik kan die nergens vinden als lens. Bedoel je soms de SAL55200? Is de LAE-EA2 adapter niet geschikter dan de EA1? Maar voor het geld dat zo'n adapter kost zou ik er voor kiezen om de EA1 niet te kopen, de SAL 55210 te verpatsen en voor het geld dat je bespaart door de adapter niet te kopen en de SAL te verkopen de SEL 55210 te kopen. Ben je in totaal nog goedkoper uit ook wellicht.
Sorry ja SAL-55200, was even in de war met de Nex lens. Die EA2 adapter is echt veel te duur. En die lens verpatsen, voor 50 euro laat ik hem liever staan, meer levert het toch niet op.

Iemand overigens nog tips voor een strap voor de Nex-5n? De standaard neckstrap is echt rotzooi.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 23-02-2012 09:39 ]

• Nero85
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik gebruik een Sony Alpha neck strap voor mn Nex, bevalt goed.

http://store.sony.com/web...=-1&partNumber=STPSS2AM/B

voor een tientje op Ebay gekocht.

• Phusebox
Nero85 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:04:
Ik gebruik een Sony Alpha neck strap voor mn Nex, bevalt goed.

http://store.sony.com/web...=-1&partNumber=STPSS2AM/B

voor een tientje op Ebay gekocht.
Hmm ik zat al te denken aan een OP/Tech Wrist strap.

http://www.digifotopro.nl...w-op-tech-slr-wrist-strap

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Heb een paar weken geleden deze polsband voor m'n NEX-5N gekocht.
http://www.ebay.nl/itm/220909822908
Bevalt erg goed! Hij past goed bij de camera, voelt stevig aan, en kost eigenlijk niks.

• Don3k
Afbeeldingslocatie: http://upload.projectd.nl/upload/3265262.jpg

Mijn nieuwe SEL18200. Tot nu toe zeer tevreden mee :) Voelt zeer degelijk aan, ondanks hij groot lijkt, nog best wel compact. De 18-55 stop je ook niet in je binnenzak. Als je die kan meenemen, moet dit ook wel lukken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Don3k op 23-02-2012 20:48 ]

Verwijderd

Don3k schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:48:
[afbeelding]

Mijn nieuwe SEL18200. Tot nu toe zeer tevreden mee :) Voelt zeer degelijk aan, ondanks hij groot lijkt, nog best wel compact. De 18-55 stop je ook niet in je binnenzak. Als je die kan meenemen, moet dit ook wel lukken ;)
gaaf setje zo hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Don3k schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:48:
[afbeelding]

Nice, ik kan nog steeds niet kiezen tussen de 18200 of de 55210...

Wat heb je daar nou voor lelijk ding achter op het scherm zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Phusebox schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:12:
Sinds ik de crops heb gezien op:
http://photojottings.com/...mm-and-sony-nex-55-210mm/

tussen de Tamron 18-200 en Sony 55-210 dus en de tweede foto ingezoomd op het gebouw op:
http://www.ephotozine.com...-vc-nex-lens-review-18526

ben ik zelf een beetje teruggekomen op mijn Tamron 18-200 voorliefde. De Sony 55-210 foto's zijn een stuk scherper (zeker naar de randen) en hebben een stuk minder last van CA.

Sterker nog, ik had de 55-210 ondertussen besteld, maar ik kan er maar beter mee stoppen om lenzen te bestellen, want na het debakel met het bestellen van de 50F18 prime, heb ik ook te horen gekregen dat de 55210 toch niet leverbaar is (terwijl ie wel op voorraad stond). Gaat geweldig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Weakling schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:23:
[...]

Sinds ik de crops heb gezien op:
http://photojottings.com/...mm-and-sony-nex-55-210mm/

tussen de Tamron 18-200 en Sony 55-210 dus en de tweede foto ingezoomd op het gebouw op:
http://www.ephotozine.com...-vc-nex-lens-review-18526

ben ik zelf een beetje teruggekomen op mijn Tamron 18-200 voorliefde. De Sony 55-210 foto's zijn een stuk scherper (zeker naar de randen) en hebben een stuk minder last van CA.

Sterker nog, ik had de 55-210 ondertussen besteld, maar ik kan er maar beter mee stoppen om lenzen te bestellen, want na het debakel met het bestellen van de 50F18 prime, heb ik ook te horen gekregen dat de 55210 toch niet leverbaar is (terwijl ie wel op voorraad stond). Gaat geweldig zo.
Hmm ja maar de OSS van de Sony 18200 schijnt zo ongeveer het beste te zijn van alle Nex lenzen. Daarnaast is de 18200 weer beter geschikt voor video, niet alleen vanwege de OSS maar ook vanwege het bereik.

Pfff, sinds ik mijn Nex-5n loop ik hier al mee te worstelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Phusebox schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:39:
Hmm ja maar de OSS van de Sony 18200 schijnt zo ongeveer het beste te zijn van alle Nex lenzen. Daarnaast is de 18200 weer beter geschikt voor video, niet alleen vanwege de OSS maar ook vanwege het bereik.

Pfff, sinds ik mijn Nex-5n loop ik hier al mee te worstelen.
Voor zover ik je posts over dit dilemma heb gelezen en begrepen, krijg ik de indruk dat de Sony 18-200 het geschikst voor je is. Want:
- Goede (beste) OSS
- Gewenst bereik
- Beter voor video
- Alles in 1 lens

Het enige positieve wat mij zo bij staat over de Tamron is dat ie compacter is (ondergeschikte reden gezien de positieve punten van de Sony versie) en voor de Sony 55-210 dat je al de 18-55 hebt. Maar bij deze twee laatste lenzen lever je altijd in op de wensen die je met de Sony 18-200 wel kunt bereiken.

Kortom: ik hak de knoop wel voor je door, koop de Sony 18-200 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 11:48
Sinds de introductie van de A77 wil ik deze aanschaffen, maar wilde eerst even afwachten dat ie in grotere aantallen beschikbaar komt en de prijs wat zakt.
Echter ik zit me de laatste tijd steeds meer af te vragen of ik niet beter voor de A65 kan gaan. Zijn de extra's op de A77 t.o.v. de A65 nu echt 500 euro waard (zoals stevigere behuizing, top display, iso50, GPS)? Iemand die het zelfde dilema heeft gehad en me tips kan geven waarom wel/of niet de A65/A77 te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Weakling schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:06:
[...]

Voor zover ik je posts over dit dilemma heb gelezen en begrepen, krijg ik de indruk dat de Sony 18-200 het geschikst voor je is. Want:
- Goede (beste) OSS
- Gewenst bereik
- Beter voor video
- Alles in 1 lens

Het enige positieve wat mij zo bij staat over de Tamron is dat ie compacter is (ondergeschikte reden gezien de positieve punten van de Sony versie) en voor de Sony 55-210 dat je al de 18-55 hebt. Maar bij deze twee laatste lenzen lever je altijd in op de wensen die je met de Sony 18-200 wel kunt bereiken.

Kortom: ik hak de knoop wel voor je door, koop de Sony 18-200 ;)
Thanks, ben alleen bang voor het formaat dat me dit echt tegen gaat staan. En ach eerst mijn camera maar eens opsturen voor de klik-fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
1972 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:22:
Sinds de introductie van de A77 wil ik deze aanschaffen, maar wilde eerst even afwachten dat ie in grotere aantallen beschikbaar komt en de prijs wat zakt.
Echter ik zit me de laatste tijd steeds meer af te vragen of ik niet beter voor de A65 kan gaan. Zijn de extra's op de A77 t.o.v. de A65 nu echt 500 euro waard (zoals stevigere behuizing, top display, iso50, GPS)? Iemand die het zelfde dilema heeft gehad en me tips kan geven waarom wel/of niet de A65/A77 te nemen?
Ik heb het geld er nog niet voor (over), ook omdat mijn a700 in principe nog prima voldoet voor wat ik ermee doe. Maar voor mij is het heel simpel, de a65 is een achteruitgang qua body en knoppen, en daar heb ik absoluut geen zin in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Phusebox schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:25:
Thanks, ben alleen bang voor het formaat dat me dit echt tegen gaat staan. En ach eerst mijn camera maar eens opsturen voor de klik-fix.
Ik zou er toch niet te lang over nadenken, want de prijsstijging komt er aan. De meeste SEL lenzen zullen daar geen last van hebben, maar de SEL 18-200 helaas wel (volgens SAR). Die wordt vanaf april 100 dollar duurder. Auw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Weakling schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:07:
[...]

Ik zou er toch niet te lang over nadenken, want de prijsstijging komt er aan. De meeste SEL lenzen zullen daar geen last van hebben, maar de SEL 18-200 helaas wel (volgens SAR). Die wordt vanaf april 100 dollar duurder. Auw!
Pff nee dan gaat het feest niet door voor mij; ik kan het geld voor de 18-200 nu nog niet missen en nog duurder is echt belachelijk. Begin langzaam spijt te krijgen van mijn Nex.

Hoe langer ik er over nadenk hoe belachelijker het word, de 18-200 is nu al duurder dan de hele camera met twee kitlenzen... voeg daaraan toe dat ik die lens alleen 3 weken per jaar tijdens vakantie zal gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 24-02-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Phusebox schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:09:
[...]

Pff nee dan gaat het feest niet door voor mij; ik kan het geld voor de 18-200 nu nog niet missen en nog duurder is echt belachelijk. Begin langzaam spijt te krijgen van mijn Nex.

Hoe langer ik er over nadenk hoe belachelijker het word, de 18-200 is nu al duurder dan de hele camera met twee kitlenzen... voeg daaraan toe dat ik die lens alleen 3 weken per jaar tijdens vakantie zal gebruiken.
Hoeveel euros heb je nog nodig voor zo'n lens en kan je niet met 2 a drie lenzen hetzelfde bereiken voor een lager prijs? soit Emount biedt niet veel opties maar je hoeft je niet blind te staren denk ik?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Phusebox schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:09:
Tsja, glas is altijd het duurste onderdeel van een camera en helemaal bij een relatief nieuw systeem als de NEX waar er enerzijds nog niet veel concurrentie is qua lenzen en anderzijds de fysiek beschikbare aantallen beperkt zijn. Ik ben nog dik tevreden met de NEX, maar in verhouding tot de SAL lijn, zijn de SEL lenzen ook naar mijn idee aan de dure kant.
ROFLASTC schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:45:
Hoeveel euros heb je nog nodig voor zo'n lens en kan je niet met 2 a drie lenzen hetzelfde bereiken voor een lager prijs? soit Emount biedt niet veel opties maar je hoeft je niet blind te staren denk ik?
Hey, rakel zijn dillema nou niet opnieuw op! Was ie er net een beetje uit, duw jij 'm er weer in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Weakling schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:50:
[...]

Hey, rakel zijn dillema nou niet opnieuw op! Was ie er net een beetje uit, duw jij 'm er weer in ;)
Is dat zo? :P

nou, al die lens revieuws zeggen wel vaak dat scherpte tegenvalt op bepaalde F waardes of dat de randen onscherp zijn enzenz. Maar hoe vaak crop je de foto wel niet bij? Maak er desnoods een paar op een rij en stitch die aaneen. Er zijn vele mogelijkheden buiten een lens natuurlijk. Er is altijd wat te zeveren.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Phusebox schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:12:
[...]

Wat heb je daar nou voor lelijk ding achter op het scherm zitten?
Grootste reden voor mij is geweest de OSS, en de range. Verwacht niet dat ik deze lens snel eraf haal. Gister perongeluk met mn vinger erop. Microvezel doekje gepakt, maar die liet allemaal kleine vezels achter. Brillendoekje gebruik, en wel mooi schoon weer, alleen keek ik wat beter vanochtend, leek of er stof onder mn lens zat. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Stof of een vlekje voor op de lens heeft geen zichtbare invloed op de kwaliteit. Anders zou bv. een reflexlens niet eens werken. Zie ook hier.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 11:48
Wolfensteijn schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:59:
[...]

Ik heb het geld er nog niet voor (over), ook omdat mijn a700 in principe nog prima voldoet voor wat ik ermee doe. Maar voor mij is het heel simpel, de a65 is een achteruitgang qua body en knoppen, en daar heb ik absoluut geen zin in ;)
Tja, ik heb nu een A300. Dus in beide gevallen een vooruitgang... ;-)
Maar wat betreft foto en film prestaties zijn de A65 en A77 toch identiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
1972 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:37:
[...]

Tja, ik heb nu een A300. Dus in beide gevallen een vooruitgang... ;-)
Maar wat betreft foto en film prestaties zijn de A65 en A77 toch identiek?
Ze hebben beide de 24mp sensor, doen 1080p opnemen. Dus ja, daar zijn ze identitiek. Als je toch van een a300 komt is de a65 echt een prima upgraden.
Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je lenzen (uit het (Konica-)Minolta tijdperk of nu) en wil je er een stukje over schrijven: graag! Zet het hier in het topic neer of stuur het via een DM naar mij toe en ik zorg er voor dat het in de OP terecht komt.