Er zijn niet zoveel ILC's die dat hebben. De NEX-7 idd en de Panasonic G1, G2, GH1 en GH2 vziw. De Sony A35 heeft het wel, maar dat is dan weer een stukje groter dan een ILC.adros schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:25:
Ik zat er ook aan te denken de nex 5n camera te kopen maar nu kwam ik er net achter dat deze geen aansluiting heeft voor een externe mic! Dit vind ik toch wel erg jammer. Iemand ideeën voor alternatieven die dit wel hebben? De nex 7 heeft dit, maar het prijsverschil is niet gering
- PowerUp
- Registratie: Februari 2006
- Laatst online: 08-06 12:38
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sigma 8-16mm F4.5-5.6 DC HSM
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T* DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Sony SEL16F28 - E 16mm f2.8
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF (Sony)
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
:strip_exif()/u/168881/IMG_3752_4.gif?f=community)
Anoniem: 181786
De PEN's hebben het niet standaard in ieder geval. Wel kan je een adapter op de hot shoe schuiven. Dat kan bij alle muv de E-P1. Wellicht dat het NEX systeem ook zo'n uitbreiding heeft.PowerUp schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:18:
[...]
Er zijn niet zoveel ILC's die dat hebben. De NEX-7 idd en de Panasonic G1, G2, GH1 en GH2 vziw. De Sony A35 heeft het wel, maar dat is dan weer een stukje groter dan een ILC.
Anoniem: 187449
hij werkt anders primaadros schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:08:
[...]
en lees jij nog eens een paar posts terug? Ik heb het natuurlijk over de minijack aansluiting voor audio die deze camera niet heeft. Die externe mic waar jij het over hebt gaat natuurlijk nergens over...

Vandaag bij Mediamarkt in Amsterdam de Sony Nex5n, Alpha55 en Alpha65 bekeken en uitgeprobeerd. Hoewel de nex5n lekker licht en compact is vind ik het niet echt een prettige camera. Ligt niet lekker in de hand en ik mis ook de zoeker. Stap van een spiegelreflex naar zo'n type camera is toch te groot. De Alpha55 is ook compact en zeer licht, maar de grip vind ik niet prettig. De pink kan je er niet op kwijt en hangt een beetje onder de camera. De elektronische viewer viel mij ook tegen, ik kon er niet scherp door heen kijken. De oled viewer van de A65 is echt een zeer groot verschil. De viewer van de A65 is echt geweldig, zeer helder. Persoonlijk vind ik deze viewer veel beter dan de optical viewers van bv Nikon D5100 en Canon 600d, zelfs beter dan die van de Canon 60D. De Alpha65 ligt ook zeer lekker in de hand, pik kan je ook op de grip kwijt. De camera is zwaarder dan de A55, maar het voelde wel een stuk lichter dan de Canon D600 en Nikon D5100, hoewel dit maar 20 a 30 gram is. Misschien kwam dit door de lenzen en/of de grip dat het veel lichter voelde. De A65 heeft mijn hart gestolen, hik alleen nog tegen €300 meerprijs op tov van A55, Canon en Nikon.
Hoe hij in de hand ligt kan je weinig aan veranderen, maar je weet wel dat de 5n een opzetzoeker heeft met hetzelfde Oled scherm als de A65?klopping schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:33:
Vandaag bij Mediamarkt in Amsterdam de Sony Nex5n, Alpha55 en Alpha65 bekeken en uitgeprobeerd. Hoewel de nex5n lekker licht en compact is vind ik het niet echt een prettige camera. Ligt niet lekker in de hand en ik mis ook de zoeker. [...] De oled viewer van de A65 is echt een zeer groot verschil. De viewer van de A65 is echt geweldig, zeer helder. Persoonlijk vind ik deze viewer veel beter dan de optical viewers van bv Nikon D5100 en Canon 600d, zelfs beter dan die van de Canon 60D. [...]
Z-machine OriginID: JaccoW
Wat grip betreft is de a65 inderdaad een betere keus dan de a55 of nex 5n, hoewel dat altijd persoonlijk is. Ik heb zelf de a33, en ben tevreden over de grip, hoewel mijn pink er niet op past. Bij aanschaf van de a33 heb ik vergelijkingen gemaakt tussen de Nikon D3100, Canon 550D en a33, waarbij ik de Nikon het lekkerste vond vasthouden. Toch vond ik dat niet doorslaggevend, want ik ervoer de grip van de a33 niet dusdanig dat ik hem niet goed kon beethouden. Desondanks neig ik nu juist wel naar de nex 5n/7, o.a. vanwege het formaat en de flexibiliteit.
Eerst was ik van plan om de 16-50 f2.8 SSM aan te schaffen, maar voor ongeveer hetzelfde geld koop je een nex 5n met kitlens en evt. de 16mm. Ik twijfel nu tussen die twee. Beide opties hebben zo hun voordelen, namelijk, de DSLT route, zoals ik het nu even noem, heeft het voordeel van PDAF, in body SSS, betere bediening, betere grip. De voordelen van de NEX route zijn een lichtere en kleinere combinatie, betere foto/video kwaliteit, in lens OS en in body lens correction. Tot nu toe ben ik er niet uit, en ik wacht denk maar af tot bekend is welke nieuwe lenzen voor E-mount er komen. Het mooiste zou zijn om de nex 5n een poosje te kunnen proberen, maar dat lijkt me lastig te regelen. De grootste bezwaren tot nu toe zijn dat er geen 30-35mm f1.8/2 lens is voor e-mount (de 35 f1.8 zit 95% van de tijd op mijn a33) en mijn twijfels over de AF prestaties in laag licht (voornamelijk rond 3-4 EV).
Eerst was ik van plan om de 16-50 f2.8 SSM aan te schaffen, maar voor ongeveer hetzelfde geld koop je een nex 5n met kitlens en evt. de 16mm. Ik twijfel nu tussen die twee. Beide opties hebben zo hun voordelen, namelijk, de DSLT route, zoals ik het nu even noem, heeft het voordeel van PDAF, in body SSS, betere bediening, betere grip. De voordelen van de NEX route zijn een lichtere en kleinere combinatie, betere foto/video kwaliteit, in lens OS en in body lens correction. Tot nu toe ben ik er niet uit, en ik wacht denk maar af tot bekend is welke nieuwe lenzen voor E-mount er komen. Het mooiste zou zijn om de nex 5n een poosje te kunnen proberen, maar dat lijkt me lastig te regelen. De grootste bezwaren tot nu toe zijn dat er geen 30-35mm f1.8/2 lens is voor e-mount (de 35 f1.8 zit 95% van de tijd op mijn a33) en mijn twijfels over de AF prestaties in laag licht (voornamelijk rond 3-4 EV).
adros schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:25:
Ik zat er ook aan te denken de nex 5n camera te kopen maar nu kwam ik er net achter dat deze geen aansluiting heeft voor een externe mic! Dit vind ik toch wel erg jammer. Iemand ideeën voor alternatieven die dit wel hebben? De nex 7 heeft dit, maar het prijsverschil is niet gering
En waarom zeg je dat dan niet en heb je het alleen over een externe mic? We zijn niet helderziend.adros schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:08:
en lees jij nog eens een paar posts terug? Ik heb het natuurlijk over de minijack aansluiting voor audio die deze camera niet heeft. Die externe mic waar jij het over hebt gaat natuurlijk nergens over...
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Alleen kost die viewfinder ook 300-350 euroF_demon schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:34:
[...]
Hoe hij in de hand ligt kan je weinig aan veranderen, maar je weet wel dat de 5n een opzetzoeker heeft met hetzelfde Oled scherm als de A65?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Formaat begrijp ik, hoewel met lens is het niet echt meer een compacte camera, maar welke plus punten zie jij tov je huidige a33?seekwekkeg11 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:06:
Wat grip betreft is de a65 inderdaad een betere keus dan de a55 of nex 5n, hoewel dat altijd persoonlijk is. Ik heb zelf de a33, en ben tevreden over de grip, hoewel mijn pink er niet op past. Bij aanschaf van de a33 heb ik vergelijkingen gemaakt tussen de Nikon D3100, Canon 550D en a33, waarbij ik de Nikon het lekkerste vond vasthouden. Toch vond ik dat niet doorslaggevend, want ik ervoer de grip van de a33 niet dusdanig dat ik hem niet goed kon beethouden. Desondanks neig ik nu juist wel naar de nex 5n/7, o.a. vanwege het formaat en de flexibiliteit.
Ten opzichte van mijn huidige a33 zijn er een aantal voordelen: Beeldkwaliteit (nieuwere sensor en je hebt geen translucent mirror), videokwaliteit (60p), mogelijkheid om welke lens dan ook te monteren m.b.v. een adapter, DMF (direct manual focus) waarmee je de focus kunt aanpassen nadat de camera heeft gefocust, in-camera correctie voor lens aberraties. Met kitlens is hij nog een stuk kleiner dan de a33, namelijk 111x62x90 (nex 5n) vs 124x92x153 (a33). Met de a33 heb je bij video opnames last van AF-geluiden (dus ik gebruik alleen MF) en de beperkingen van in body Steady Shot, terwijl de nex-5n out of the box daar allemaal geen last van heeft.
Desalniettemin ben ik heel tevreden met de a33 hoor, heb er leuke foto's mee gemaakt!
Desalniettemin ben ik heel tevreden met de a33 hoor, heb er leuke foto's mee gemaakt!
Het einde van de A55 begint langzaam te naderen. Sony A55 officially discontinued in Japan!
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
Oproep voor mini-reviews!
In de OP staan inmiddels een hoop mini-reviews van lenzen, maar eigenlijk alleen maar van het huidige aanbod. Dat is jammer, want er is een hoop Minolta-glas te vinden dat nog perfect werkt op de huidige bodies, en vaak nog voor een erg aantrekkelijke prijs met goede prestaties.Denk aan een 28 mm f/2.8, 50 mm f/1.7 of 70-210 mm f/4. Heb je lenzen uit het (Konica-)Minolta tijdperk en wil je er een stukje over schrijven: graag! Zet het hier in het topic neer of stuur het via een DM naar mij toe en ik zorg er voor dat het in de OP terecht komt.
Heb je nog eisen/richtlijnen waar een mini lensreview aan moet voldoen?
Ik zou deze week wel een review over de 50/1.7 en de 24/2.8 kunnen schrijven.
Ik zou deze week wel een review over de 50/1.7 en de 24/2.8 kunnen schrijven.
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
Ongeveer zoals de (langere) stukjes in de OP nu ook zijn. Dus een korte samenvatting van de sterke en zwakke punten van de lens
[ Voor 4% gewijzigd door PowerUp op 17-01-2012 17:22 ]
Ok, ik dacht eerst dat je een meer uitgebreide review bedoelde zoals ik heb gemaakt voor de 500 reflex
Ik zal eens kijken of ik wat in elkaar kan flansen over de 70-210 F4, die gebruik ik erg veel.
Ik zal eens kijken of ik wat in elkaar kan flansen over de 70-210 F4, die gebruik ik erg veel.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
Een volledige productreview mag natuurlijk ook, maar het oudere spul staat niet meer in de Pricewatch dus dat wordt dan lastig.
Daar zou eigenlijk wat op verzonnen moeten worden. Vooral lenzen hebben een levensduur die ver over de verkrijgbaarheid heen gaat.
Nu we het toch over reviews hebben, ik heb ik de review over de SAL35F18 enkele foto's met testresultaten in het artikel gezet (dus niet bij in fotoalbum op het einde). Die staan nu op mijn eigen webspace by mijn provider. Zou het niet beter zijn dat ze ergens bij t.net zelf gehost worden, zodat ze een deel van de review worden? Zou ik ooit van provider wisselen, loop je nu het risico dat ik vergeet dit mee te verhuizen.
Nu we het toch over reviews hebben, ik heb ik de review over de SAL35F18 enkele foto's met testresultaten in het artikel gezet (dus niet bij in fotoalbum op het einde). Die staan nu op mijn eigen webspace by mijn provider. Zou het niet beter zijn dat ze ergens bij t.net zelf gehost worden, zodat ze een deel van de review worden? Zou ik ooit van provider wisselen, loop je nu het risico dat ik vergeet dit mee te verhuizen.
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
Lenzen die niet meer verkrijgbaar zijn blijven er wel in staan, zoalsEXX schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:31:
Daar zou eigenlijk wat op verzonnen moeten worden. Vooral lenzen hebben een levensduur die ver over de verkrijgbaarheid heen gaat.
pricewatch: Konica Minolta AF DT 18-70mm f/3.5-5.6 D
Lenzen die vanaf het begin van de Pricewatch al niet meer verkrijgbaar zijn is een ander verhaal. We hebben met de crew al wel een keer bedacht hoe we dit mooi op kunnen lossen, maar we zijn nog niet met een werkbare oplossing gekomen helaas.
Als je genoeg karma hebt kan je bij t.net een foto-album nemen waarbij alles dus op de servers van tweakers wordt gehost. Helaas is het foto-album niet het meest gebruiksvriendelijke geval, de grootste thumbnail is 350px breed, maximumgrootte van een foto is 2 MB. Dat maakt het nogal omslachtig om te gebruiken, voorlopig is er ook nog geen devtijd beschikbaar om het foto-album op de schop te gooien.Nu we het toch over reviews hebben, ik heb ik de review over de SAL35F18 enkele foto's met testresultaten in het artikel gezet (dus niet bij in fotoalbum op het einde). Die staan nu op mijn eigen webspace by mijn provider. Zou het niet beter zijn dat ze ergens bij t.net zelf gehost worden, zodat ze een deel van de review worden? Zou ik ooit van provider wisselen, loop je nu het risico dat ik vergeet dit mee te verhuizen.
Voorbeeld mini-review:
Minolta AF 75-300 mm f/4.5-5.6 "Big Beercan" (Fullframe)
Deze "Big Beercan" is de grote broer van de gewone Beercan. In tegenstelling tot dat model heeft dit objectief geen constant diafragma, schuift de lens uit bij het inzoomen en draait het frontelement mee tijdens het focussen. De bouwkwaliteit is erg goed, er is veel metaal gebruikt wat hem ook meteen vrij zwaar maakt. De scherpte op 75 mm is behoorlijk goed, nog beter als je wat afstopt. Vooral voorbij de 200 mm zakt de scherpte wat in en is f/8 aanbevolen om de scherpte acceptabel te houden. CA is wel aanwezig, maar wat vooral storend kan zijn is de "bokeh-CA". Dit objectief heeft daar heel erg veel last van, wat duidelijk te zien is als paarse en groene vlekken die soms opduiken aan beide kanten van het deel dat in focus is. De prijs op de tweedehands markt ligt iets onder die van de nieuwere Sony 75-300 mm lens.
[ Voor 22% gewijzigd door PowerUp op 17-01-2012 20:10 ]
Nou, zoals beloofd een mini review van de Minolta 70-210 f/4
Minolta AF 70-210 mm f/4 "Beercan" (Fullframe)
Deze lens is vooral bekend onder de naam 'Beercan', vanwege de overeenkomst met de typische vorm van een Amerikaans aluminium bierblik. Deze lens heeft een constant diafragma van f/4 en er bestaat geen equivalente lens in het huidige lensaanbod van Sony. De bouwkwaliteit is zeer goed. Heel veel metaal, er zijn zelfs exemplaren met een metalen zonnekap in omloop. Het gewicht is er ook naar: 695 gram. Deze lens heeft een interne zoom en de lengte blijft dan ook constant bij het zoomen. Dat geldt niet voor de focus, het front element komt naar buiten en roteert. De lengte van de lens varieert tussen de 152 en 168 mm. De scherpte is over het hele bereik heel behoorlijk op f/4, zeker in het midden, en verbeterd bij het afstoppen. De maximale scherpte wordt bereikt tussen f/5.6 en f/8. Vignettering is geen probleem. Flare is vergelijkbaar met moderne vergelijkbare lenzen. Deze lens staat bekend om zijn fraaie bokeh. Het zwakke punt van deze lens is CA. Deze is bij f/4 volop aanwezig. Afstoppen helpt, maar vooral "bokeh-CA" kan zichtbaar blijven, vooral op 210 mm. Men ziet paarse en groene randjes aan beide kanten van het deel wat in focus is. De prijs op de tweedehands markt ligt rond de 150 euro voor een exemplaar in goede staat.
Reviews op Kurtmunger.com en Dyxum
[ Voor 7% gewijzigd door EXX op 18-01-2012 10:42 ]
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
Bedankt, hij staat erbij 
http://www.dpreview.com/news/2012/01/17/Metabones_Conurus
"Metabones and Conurus create Canon EF to Sony E-mount 'smart adapter'"
Een adapter voor Canon EF naar NEX dus, met elektronische koppeling. Hierdoor kan het diafragma aangepast worden, de brandpuntsafstand wordt doorgegeven aan de camera en IS blijft werken. Een mooi stukje metaal, wat helaas een adviesprijs heeft van 400 dollar
http://www.dpreview.com/news/2012/01/17/Metabones_Conurus
"Metabones and Conurus create Canon EF to Sony E-mount 'smart adapter'"
Een adapter voor Canon EF naar NEX dus, met elektronische koppeling. Hierdoor kan het diafragma aangepast worden, de brandpuntsafstand wordt doorgegeven aan de camera en IS blijft werken. Een mooi stukje metaal, wat helaas een adviesprijs heeft van 400 dollar

[ Voor 88% gewijzigd door PowerUp op 18-01-2012 12:25 ]
Heb de a55 en a65 nog eens vast genomen in de winkel, a65 is toch wel geschikter voor mij qua grip maar ik vind die te duur dus normaal bestel ik vandaag nog de ... A580! Body is van hetzelfde formaat als de a65 heb ik verstaan en foto kwaliteit zou op bepaalde vlakken beter zijn dan van de a55 en is even 'goedkoop'. Ik hoop dat dit echt wel de juiste keuze en betere opvolger is voor mijn defecte a300. Bestel er meteen een Nissen Di866 flitser bij als alternatief tov de duurdere Sony flitsers.
Anoniem: 143285
Grappig, ik ben op exact hetzelfde uitgekomen. De a65 te duur, de a55 te speelgoed achtig (IMO). Uitgekomen op de A580. Prompt wordt deze EOL natuurlijkrenio schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 07:29:
Heb de a55 en a65 nog eens vast genomen in de winkel, a65 is toch wel geschikter voor mij qua grip maar ik vind die te duur dus normaal bestel ik vandaag nog de ... A580! Body is van hetzelfde formaat als de a65 heb ik verstaan en foto kwaliteit zou op bepaalde vlakken beter zijn dan van de a55 en is even 'goedkoop'. Ik hoop dat dit echt wel de juiste keuze en betere opvolger is voor mijn defecte a300. Bestel er meteen een Nissen Di866 flitser bij als alternatief tov de duurdere Sony flitsers.
En hier nog 1
Ik vond de A55 wat te klein (grip) en ben met een A-580 thuis gekomen.
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
Niets mis met de A580 idd, helemaal niet voor de prijs die hij momenteel heeft
Anoniem: 50624
Goede camera
Enig minpunt is de kleine OVF, dat is denk ik ook de reden dat Sony gestopt is met deze constructie.
Ik hou de mijne nog minimaal een jaar, wellicht twee. Ook afhankelijk van de financiële toekomst natuurlijk
Ik hou de mijne nog minimaal een jaar, wellicht twee. Ook afhankelijk van de financiële toekomst natuurlijk
merci voor de bevestigingen hierboven
jullie zijn echt zo lief, dankzij jullie inzet ben ik nu weer ettelijke honderden euro's kwijt
iemand nog enig idee of een A300 body welke om de haverklap 'camera te warm, laat camera afkoelen' foutmelding geeft, nog enige waarde kan hebben (nog in een sony reparatie center voor een appel en een ei verpatsen of zo)?

iemand nog enig idee of een A300 body welke om de haverklap 'camera te warm, laat camera afkoelen' foutmelding geeft, nog enige waarde kan hebben (nog in een sony reparatie center voor een appel en een ei verpatsen of zo)?
Iemand een idee wanneer de A77 in grote aantallen verkrijgbaar zal gaan zijn in Nederland?
http://www.digifotopro.nl...esenteerd-op-de-photokina
Wel leuk. Ik ben benieuwd wat er allemaal aangekondigd gaat worden over deze camera..
Wel leuk. Ik ben benieuwd wat er allemaal aangekondigd gaat worden over deze camera..
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Bijdeweg. er is ea gezegd in het verleden over lensgeluid in de opnamens van cameras. Men wil dan zo stil mogelijke lenzen maar als je nu een H4N recorder op de hotshoe hebt. Deze neem onafhankelijk geluid op en zal dus geen lens/body geluiden opnemen omdat een kabel ontbreekt.
Wat vinden wij daarvan en welke lens zet je er dan op als je zo'n recorder hebt?
SAR versie van Vinand z'n link: http://www.sonyalpharumor...ny-delays-the-a99-launch/
Wat vinden wij daarvan en welke lens zet je er dan op als je zo'n recorder hebt?
SAR versie van Vinand z'n link: http://www.sonyalpharumor...ny-delays-the-a99-launch/
[ Voor 11% gewijzigd door ROFLASTC op 20-01-2012 21:09 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Dunno wat denk jij:1972 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:14:
Iemand een idee wanneer de A77 in grote aantallen verkrijgbaar zal gaan zijn in Nederland?

Dit was dan van maanden geleden en Sony heeft productie hervat elders maar dan gaan staande en verkopende modellen voor vanwege de nodige inkomsten. Ik verwacht dat de A77 voorlopig nog wel op 1300 blijft staan voor een body..
Ik gok dat eind Februari er helderheid is.
And it goes BRAAAAAPP!
heeft iemand ervaring met een dergelijke lens op zijn/haar nex5n ?
ik overweeg er een aan te gaan schaffen, de sony en de tamron kosten evenveel en hebben hetzelfde bereik, waar moet ik nu op letten ?
ik overweeg er een aan te gaan schaffen, de sony en de tamron kosten evenveel en hebben hetzelfde bereik, waar moet ik nu op letten ?

- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
Er is nog maar weinig over die Tamron bekend, omdat hij zo nieuw is. Sonyalpharumors had er laatst toevallig een bericht over.
tnx.. ziet er erg goed uit zeg > http://www.flickr.com/pho...a/sets/72157628791485569/
Voor zover ik de verhalen heb begrepen zit er weinig kwaliteitsverschil tussen de Tamron en Sony lens. De Tamron is miniem scherper in de hoeken, maar is in het midden weer miniem minder scherp dan de Sony. Eerlijk gezegd zag ik het verschil niet.
Verder kan ik me wel vinden in de conclusies in de korte review van Mike Kobal. Voordelen Tamron: kleiner, lichter en zwart past beter bij een zwarte NEX. Voordelen Sony: iets prettigere focus overgang bij video. Ik denk dat ik zelf voor de Tamron zou kiezen, want ik film nooit en behalve fysiek iets kleiner, lijkt ie ook nog eens minder lomp door de zwarte kleur t.o.v. het zilver van de Sony.
Verder kan ik me wel vinden in de conclusies in de korte review van Mike Kobal. Voordelen Tamron: kleiner, lichter en zwart past beter bij een zwarte NEX. Voordelen Sony: iets prettigere focus overgang bij video. Ik denk dat ik zelf voor de Tamron zou kiezen, want ik film nooit en behalve fysiek iets kleiner, lijkt ie ook nog eens minder lomp door de zwarte kleur t.o.v. het zilver van de Sony.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Ik heb sinds een maand een A580. Wat een geweldige processor heeft dat ding, maar twee dingen storen mij.
1. De grip thv diafragma wieltje/ het aan-uit knopje kraakt.
2. Ik hoor een raar geluidje,als ik door de ovf kijk, dit lijkt op een krekeltje.
zijn beide dingen normaal?
2. Ik hoor een raar geluidje,als ik door de ovf kijk, dit lijkt op een krekeltje.
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
1. Ja, dat heb ik ook.
2. Dat herken ik niet eigenlijk. Als je je oog voor de zoeker houdt gaat de camera alvast focussen. Komt het geluid niet van de focusmotor?
2. Dat herken ik niet eigenlijk. Als je je oog voor de zoeker houdt gaat de camera alvast focussen. Komt het geluid niet van de focusmotor?
Hier is nog een set van de NEX-7 met de Tamron 18-200: http://www.flickr.com/pho...8/sets/72157628912632187/Anoniem: 187449 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:59:
tnx.. ziet er erg goed uit zeg > http://www.flickr.com/pho...a/sets/72157628791485569/
[ Voor 50% gewijzigd door PowerUp op 21-01-2012 22:30 ]
Ik zou als ze hetzelfde kosten zeker voor de Sony gaan. Zijn metalen behuizing voelt bijzonder aan, van de twee lenzen behoudt hij ook beste restwaarde. De Tamron heeft vaak wel betere garantievoorwaarden.Anoniem: 187449 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:49:
heeft iemand ervaring met een dergelijke lens op zijn/haar nex5n ?
[afbeelding]
[quote]PowerUp schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:33:
1. Ja, dat heb ik ook.
[...]
Het is niet de autofocus, ik heb al 5 Dslrs gehad, dit geluidje is nieuw. Schijnt volgens google van display afkomstig te zijn, ik hoor het vrij duidelijk... Willen jullie eens luisteren naar jullie A580?
Anoniem: 143285
Hmmm.... Net geprobeerd, maar ik hoor echt niets.
Wat me nu wel ineens opviel is dat ik in mijn OVF aan de linkerzijde twee hulplijntjes zie, horizontaal en verticaal. Die waren mij nog niet eerder opgevallen? Links van het middelste focuspunt.
Wat me nu wel ineens opviel is dat ik in mijn OVF aan de linkerzijde twee hulplijntjes zie, horizontaal en verticaal. Die waren mij nog niet eerder opgevallen? Links van het middelste focuspunt.
Zet de steady shot eens uit om te checken of het "krekel" geluid daar niet door veroorzaakt wordt.
Ik heb de SEL55-210 sinds zaterdag, gekocht in de US. Ding is ook amper hier te krijgen.PowerUp schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:03:
Ik zou toch zeker even de reviews van die lens afwachten voordat ik mijn conclusies zou trekken.
Moet er nog mee gaan spelen. Weer hier nodigde niet echt uit om lenzen te gaan wisselen, regen valt hier met bakken uit de hemel.. in Californië nog wel.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
1. Dat heb ik ook, het is een bekende "eigenschap" van de A580.HeyJIJdaar schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:28:
Ik heb sinds een maand een A580. Wat een geweldige processor heeft dat ding, maar twee dingen storen mij.
2. Het zou de dimmer van de LCD moeten zijn, probeer of met de LDC uit of met de hoogste helderheid het geluid stopt.
ben erg benieuwd naar je ervaringen.loekf2 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:03:
[...]
Ik heb de SEL55-210 sinds zaterdag, gekocht in de US. Ding is ook amper hier te krijgen.
Moet er nog mee gaan spelen. Weer hier nodigde niet echt uit om lenzen te gaan wisselen, regen valt hier met bakken uit de hemel.. in Californië nog wel.
Mag ik vragen wat de prijs in de US is ongeveer? Twijfel of ik wacht tot ik er ook weer ben om een nieuwe lens aan te schaffen.loekf2 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:03:
[...]
Ik heb de SEL55-210 sinds zaterdag, gekocht in de US. Ding is ook amper hier te krijgen.
http://www.sonyalpharumor...tock-at-bhphoto/#comments
hmmA77 back in stock her en der... Nog maar eventjes en in NL ook weer?
En nog meer NEXen in aantocht
http://www.sonyalpharumor...in-the-next-eight-months/
En nog meer NEXen in aantocht
And it goes BRAAAAAPP!
Die drie NEXen vind ik nog wel het meest vreemde. Ik kan geen NEX bedenken die een echte aanvulling op de reeks zou zijn, en nu al vervangers voor de 5n en 7 is ook vroeg.ROFLASTC schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:56:
http://www.sonyalpharumor...tock-at-bhphoto/#comments
En nog meer NEXen in aantocht![]()
En zoals een paar commentatoren daar zeggen heeft men meer aan lenzen. Wellicht een paar NEXen met een ander body of sensor?Weakling schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:59:
[...]
Die drie NEXen vind ik nog wel het meest vreemde. Ik kan geen NEX bedenken die een echte aanvulling op de reeks zou zijn, en nu al vervangers voor de 5n en 7 is ook vroeg.
And it goes BRAAAAAPP!
Qua bodygrootte kunnen ze geen kant op. Kleiner kan niet zonder in het vaarwater van de Cybershots te komen en de verwisselbare lenzen te laten vallen. Groter kan niet, want dan zitten ze hun eigen Alpha lijn in de weg.ROFLASTC schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:11:
En zoals een paar commentatoren daar zeggen heeft men meer aan lenzen. Wellicht een paar NEXen met een ander body of sensor?
Een FF-sensor in een NEX? Dan wordt ie denk ik ook te groot. Een heel erg uitgeklede goedkope versie van de 5n, voor de snapshot fotografen? Maar wie wil nu een camera met verwisselbare lenzen en verder niks kunnen instellen? Een camera tussen de 5 en 7? Daarvoor zijn de verschillen niet groot genoeg.
Kortom: ik ben heel benieuwd wat Sony uit hun hoge hoed tovert als deze geruchten waar zijn.
True maar was er neit ergens nog een verhaal over een apparaat dat zowel A als E mount aan moest kunnen? Wellicht een NEX voor Alpha mount? Of zeg ik nou iets heel geksWeakling schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:55:
[...]
Qua bodygrootte kunnen ze geen kant op. Kleiner kan niet zonder in het vaarwater van de Cybershots te komen en de verwisselbare lenzen te laten vallen. Groter kan niet, want dan zitten ze hun eigen Alpha lijn in de weg.
Een FF-sensor in een NEX? Dan wordt ie denk ik ook te groot. Een heel erg uitgeklede goedkope versie van de 5n, voor de snapshot fotografen? Maar wie wil nu een camera met verwisselbare lenzen en verder niks kunnen instellen? Een camera tussen de 5 en 7? Daarvoor zijn de verschillen niet groot genoeg.
Kortom: ik ben heel benieuwd wat Sony uit hun hoge hoed tovert als deze geruchten waar zijn.
And it goes BRAAAAAPP!
Een adapter van Nex --> Alpha zal nooit gaan door de korte flange focal distance van de Nex. De lens zit veel dichter bij de sensor dan een lens bij een DSLR kan komen.
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
Er is toch een Alpha naar E koppelstuk te koop? Ik fantaseerde daarbij dat Sony een dergelijk ding wel eens geïntegreerd met een NEX body kan uitbrengen. Het plan is toch om alles spiegelloos te maken? Als men daarin wil slagen zonder hele generaties van zichzelf te vervreemden zal men toch een brug moeten slaan. Mijnsinziens is het dan een idee om alle Alpha mount lenzen nog bruikbaar te laten zijn terwijl de body productie volledig gaat naar NEX-achtige oplossingen.Markofnikoff schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:59:
Een adapter van Nex --> Alpha zal nooit gaan door de korte flange focal distance van de Nex. De lens zit veel dichter bij de sensor dan een lens bij een DSLR kan komen.
Maar goed 2cent, fantasie etc.
And it goes BRAAAAAPP!
Dat kan toch ook met die adapterROFLASTC schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:51:
[...]
Er is toch een Alpha naar E koppelstuk te koop? Ik fantaseerde daarbij dat Sony een dergelijk ding wel eens geïntegreerd met een NEX body kan uitbrengen. Het plan is toch om alles spiegelloos te maken? Als men daarin wil slagen zonder hele generaties van zichzelf te vervreemden zal men toch een brug moeten slaan. Mijnsinziens is het dan een idee om alle Alpha mount lenzen nog bruikbaar te laten zijn terwijl de body productie volledig gaat naar NEX-achtige oplossingen.
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
Hmm, dat is geen gek idee. Een NEX met A-mount. Maak de NEX twee keer zo dik als ie nu is en je hebt de adapter niet meer nodig voor de afstand tot de sensor. Zet wel de E-mount lenzen een beetje buitenspel, maar ik vind het wel geinig bedacht.ROFLASTC schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:51:
Ik fantaseerde daarbij dat Sony een dergelijk ding wel eens geïntegreerd met een NEX body kan uitbrengen. Het plan is toch om alles spiegelloos te maken? Als men daarin wil slagen zonder hele generaties van zichzelf te vervreemden zal men toch een brug moeten slaan. Mijnsinziens is het dan een idee om alle Alpha mount lenzen nog bruikbaar te laten zijn terwijl de body productie volledig gaat naar NEX-achtige oplossingen.
En voila, je hebt weer een <insert willekeurig Alpha model>Weakling schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:30:
[...]
Hmm, dat is geen gek idee. Een NEX met A-mount. Maak de NEX twee keer zo dik als ie nu is en je hebt de adapter niet meer nodig voor de afstand tot de sensor. Zet wel de E-mount lenzen een beetje buitenspel, maar ik vind het wel geinig bedacht.
Bedenk je dat de Nex niet zo heel veel kleiner is dan een Alpha series. Daarom wordt op alle ruimte bespaard. Er zit zelfs geen flitser op! Dus dan halen ze het al zeker niet in het hoofd om de mount te vergroten...voor die doelgroep heb je de LEA2.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
True maar Sony heeft toch 100-den varianten van het zelfde bedacht in het verleden? Bekijk de verschillen tussen de A580/A55/A33/A35 wat is daar nou anders aan dat wat de gebruiker denkt dat handig is (SLR/SLT Tomeeto/Tomaato)? Evenzogoed met de NEX. Er zijn nu adapters voor E naar A en voor A naar E. Waarom niet integreren? ik zie ze dr wel vooral vandaar mijn brainfart.
Sony heeft een legioen Alpha gebruikers. Wil men die binnenboord houden zonder mensen voor onredelijke uitgaves te zetten (*sic) dan moet men toch met tussenvormen komen?
Overigens staat NEX ook voor camcorders dus wellicht dat de aankondiging uiteindelijk gaat over een uitgeklede VG10/VG20
edit: wat dikte en handzaamheid betreft. De NEX werd voor het eerst gemarket met een 18-200 d'r an hea. Aangezien Sony ten eerste de Japanse markt bedient en die neit vies zijn van Saturn-5 raketten...
We gaan het zien. "t is maar een fantasietje
[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 24-01-2012 16:57 ]
And it goes BRAAAAAPP!
349 dollar, 372 met tax. Dus ongeveer 287 euro (dollar koers van 1.29 dollar = 1 euro). De EU prijs is 349 euro.Phusebox schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:27:
[...]
Mag ik vragen wat de prijs in de US is ongeveer? Twijfel of ik wacht tot ik er ook weer ben om een nieuwe lens aan te schaffen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Sinds 3 weken in bezit van de A77 . Na 35 jaar te hebben rondgelopen met een spiegelreflex met diverse lenzen, ben ik 8 jaar terug overstapt op een bridgecamera met telezoom, na een paar jaar weer een betere gekocht.
Zeer tevreden over het gemak en altijd de beschikking over groothoek tot telezoom. Maar omdat ik soms toch niet tevreden was over de beeldkwaliteit ben ik weer op zoek gegaan naar een spiegelreflex. En na het lezen van een aantal reviews en het bekijken van de test foto's ( http://www.dpreview.com/news/2011/5/4/tamron18_270gallery ) heb ik de A77 + de Tamron 18-270 gekocht.
Ik heb alleen een vraag:
Heeft iemand ervaring met het instellen van de AF microfocus instelling? Zover ik het begrijp moet je de waarde
veranderen , dan een foto maken en weer een andere waarde kiezen en weer een foto en daarna kun je dus de foto's vergelijken. Weet iemand een andere, betere snellere manier?
Zeer tevreden over het gemak en altijd de beschikking over groothoek tot telezoom. Maar omdat ik soms toch niet tevreden was over de beeldkwaliteit ben ik weer op zoek gegaan naar een spiegelreflex. En na het lezen van een aantal reviews en het bekijken van de test foto's ( http://www.dpreview.com/news/2011/5/4/tamron18_270gallery ) heb ik de A77 + de Tamron 18-270 gekocht.
Ik heb alleen een vraag:
Heeft iemand ervaring met het instellen van de AF microfocus instelling? Zover ik het begrijp moet je de waarde
veranderen , dan een foto maken en weer een andere waarde kiezen en weer een foto en daarna kun je dus de foto's vergelijken. Weet iemand een andere, betere snellere manier?
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
Ik denk niet dat er een snellere manier is. Die functie is er om front- of backfocus te corrigeren, en dat verschilt per lens, zelfs als deze van hetzelfde type zijn. Ook per body kan het verschelen. Van tevoren weet je dus niet welke correctie je moet hebben. Dat zal je echt zelf uit moeten zoeken, maar als je zelf al ziet dat de lens front- of backfocus heeft dan weet je al wel in welke richting je moet (+ of -).
Vanaf donderdag gaat de 19% BTW actie weer van start bij de MediaMarkt
Mjah, hoewel het verschil niet levensgroot is met mijn NEX-5, zou ik wel een NEX-5n (alleen body) willen hebben. Die heb ik echter bij "mijn" MM nog nooit gezien, ook niet met lens. Verder is die MM qua lenzen nogal bedroevend.Ferret schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 06:28:
Ik vraag me af of de 24mpx sensor van de Nex-7 wel echt een 24mpx sensor is? Als ik de foto's bekijk op http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM en http://www.stevehuffphoto...-5n-full-test-with-crops/ . Als ik originele foto's download van imaging resource en ik maak de foto's van de Nex-5N even groot (photoshop) als de nex-7 dan zijn de foto's niet te onderscheiden. Vergroot de nex-7 niet simpelweg 16 mpx foto's?
Ik ben benieuwd naar jullie mening!
[ Voor 5% gewijzigd door -NRG- op 25-01-2012 10:52 ]
Ja, dat is een echt 24mpx, maar vanuit resolutie bekeken is het verschil niet enorm groot: 4912 x 3264 tegenover 6000 x 4000. Dan is het beeld van de NEX7 "slechts" 22% breder en 22% hoger. Bij vergroten van een NEX5 foto naar NEX7 trek je de pixels dan ook niet ver genoeg uit om echt het verschil te zien. Als je goed gaat "pixel peepen" wel, maar wie doet dat met zulke resoluties?
De hoeveelheid pixels zegt iets over de maximale resolutie. De eigenlijke resolutie is ook afhankelijk van je lens en het AA-filter en zegt iets over de hoeveelheid detail die je kan onderscheiden (zie ook Wikipedia: Resolutie (digitale beeldverwerking)). Het kan dus zijn (maar dat weet ik in dit geval niet) dat de resolutie wordt beperkt door de gebruikte lens.-NRG- schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:48:
Ik vraag me af of de 24mpx sensor van de Nex-7 wel echt een 24mpx sensor is? Als ik de foto's bekijk op http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM en http://www.stevehuffphoto...-5n-full-test-with-crops/ . Als ik originele foto's download van imaging resource en ik maak de foto's van de Nex-5N even groot (photoshop) als de nex-7 dan zijn de foto's niet te onderscheiden. Vergroot de nex-7 niet simpelweg 16 mpx foto's?
hmmm.. 566,- voor de sony sel18200Ferret schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 06:28:
Als je van 699 rekent: 587 euro, kijk maar in de MM thread: er gaat geen 19% van af, maar ongeveer 16%.
[ Voor 5% gewijzigd door Plekuz op 25-01-2012 15:52 ]
Ik ga morgen de Sony 16-105 bestellen bij de MM en dan met de korting komt-ie op 495 euro.
En de A77 body is weer op voorraad bij foka.nl dus dat wordt volgende week een dagje vrij nemen en naar Rotterdam knorren!
En de A77 body is weer op voorraad bij foka.nl dus dat wordt volgende week een dagje vrij nemen en naar Rotterdam knorren!
Moeten ze hem wel eerst hebbenAnoniem: 187449 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:34:
[...]
hmmm.. 566,- voor de sony sel18200
En anders net doen als ik; gewoon bestellen
Tot wanneer is de btw actie? Zag de 50mm 1.8 helaas niet staan op de mediamarktsite, zou wel leuk zijn om die met 16% korting te scoren.
Oh ja objectieven doen niet mee volgens de officiële twitter van Mediamarkt...
Ik ben bang dat ze alleen nog geen A77 body's zullen hebben... dan was het interessant geweest.Ferret schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 06:28:
Welke? Want zo duur is de A-mount versie niet (150 euro) en de E-mount is nog nergens te vinden.Mr_gadget schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:17:
Tot wanneer is de btw actie? Zag de 50mm 1.8 helaas niet staan op de mediamarktsite, zou wel leuk zijn om die met 16% korting te scoren.
Klopt, helaas geen bodies....
Meer info: http://www.mediamarkt.nl/.../btwactie2012,10101,.html
En ik zie onderaan deze pagina niet dat objectieven niet onder de actie vallen.
Meer info: http://www.mediamarkt.nl/.../btwactie2012,10101,.html
En ik zie onderaan deze pagina niet dat objectieven niet onder de actie vallen.
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
Voor discussie over de MM actie is er een apart topic: MediaMarkt btw actie 2012
Vandaag maar de knoop doorgehakt en toch nog bij de MM tijdens de VIP avond een 16-50 f/2.8 kitlens besteld voor bij mijn A77 met een fikse korting. Heb met wat oude contacten dit toch nog voor elkaar gekregen, sinds de lens eigenlijk nog niet in het assortiment is opgenomen.
Wat ik raar vind is dat de prijzen van deze lens zo flink omhoog zijn geschoten de afgelopen 2/3 maanden. Is het normaal voor lenzen van Sony? Ik herinner me nog dat voor Thailand de 16-50 in Nederland voor een bulk prijs werd verkocht van 589,- bij Foto Konijnenberg terwijl de adviesprijs bij Sony toentertijd nog op 7xx,- lag. Op dit moment worden de lenzen weer mondjesmaat geleverd en zie ik dat retailers zoals Foto Konijnenberg (van 589,00 naar 719,00) FoKa (van 600,00 naar 640,00) en andere winkels doodleuk de prijzen verhogen.
Is dit simpelweg door de hoge vraag en laag aanbod? Of wordt er gewoon misbruik gemaakt van de situatie?
Wat ik raar vind is dat de prijzen van deze lens zo flink omhoog zijn geschoten de afgelopen 2/3 maanden. Is het normaal voor lenzen van Sony? Ik herinner me nog dat voor Thailand de 16-50 in Nederland voor een bulk prijs werd verkocht van 589,- bij Foto Konijnenberg terwijl de adviesprijs bij Sony toentertijd nog op 7xx,- lag. Op dit moment worden de lenzen weer mondjesmaat geleverd en zie ik dat retailers zoals Foto Konijnenberg (van 589,00 naar 719,00) FoKa (van 600,00 naar 640,00) en andere winkels doodleuk de prijzen verhogen.
Is dit simpelweg door de hoge vraag en laag aanbod? Of wordt er gewoon misbruik gemaakt van de situatie?
over de hele linie (consumenten electronica) zie je prijsverhogingen.. komt imho deels door slecht europees bestuur en de daardoor dalende euro gecombineerd met gestegen transport en productiekosten (vb verplaatsen hele fabriek ivm overstromingen) en gestegen grondstofprijzen.
dit is een trend die voorlopig door zal zetten.. we zijn gewoon erg verwend geweest de afgelopen jaren
dit is een trend die voorlopig door zal zetten.. we zijn gewoon erg verwend geweest de afgelopen jaren
Anoniem: 50624
Komt door een sterk verlaagd aanbod door de overstromingen. Nikon camera's zijn ook niet aan te slepen en behoorlijk in prijs gestegen.
Zal wel nog een paar maanden duren voordat alles weer normaal loopt.
Zal wel nog een paar maanden duren voordat alles weer normaal loopt.
Vandaag de Sony A65 bij MM Arena gehaald. Ik had geluk, men had er nog 1. Wel met kit lens, maar voor €813,41 ben ik nog steeds goedkoper uit. Adviezen over een goede kwaliteit/prijs lens als vervanger voor de kit lens is zeer welkom.
Heb je al enige ervaring met fotografie? Zo niet, dan zou ik aanraden om gewoon eerst eens met die kitlens aan de slag te gaan, is prima om mee te beginnen
The devil is in the details.
De kitlens is idd prima om mee te beginnen.
Als aanvulling zou ik eerst kijken voor een niet te dure lens met een bereik van pakweg 70 tot 200 mm. Nieuw kan dat een Sony DT 55-200 mm f/4-5.6 SAM, Tamron 55-200 mm f/4-5.6 Di II LD Macro of Sigma 55-200 mm f/4-5.6 DC zijn. Tweedehands is er dan ook nog bv. de Minolta 70-210 F4 "Beercan". De beercan heb ik iig als eerste erbij gekocht.
Als aanvulling zou ik eerst kijken voor een niet te dure lens met een bereik van pakweg 70 tot 200 mm. Nieuw kan dat een Sony DT 55-200 mm f/4-5.6 SAM, Tamron 55-200 mm f/4-5.6 Di II LD Macro of Sigma 55-200 mm f/4-5.6 DC zijn. Tweedehands is er dan ook nog bv. de Minolta 70-210 F4 "Beercan". De beercan heb ik iig als eerste erbij gekocht.
Ik heb wel ervaring met fotograferen alleen de afgelopen jaren niet verdiept in lenzen. Ik heb nog mijn 5 jaar oude Minolta 5d. Daarbij heb ik een tamron xr di II. 3.5-6.3 macro. Die wil ik ook blijven gebruiken. Ik had wel liever de Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 XR Di-II LD ASP erbij gehad.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat bij weinig licht ik meer ruis in de viewer zie dan ik had verwacht. Bij daglicht is het verschrikkelijk helder, zonder ruis. Wel zie ik in het donker meer dan met de optische zoeker van mijn minolta. Ook het scherpstellen in donker is razend snel, waar de minolta het dikwijls niet eens in focus krijgt.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat bij weinig licht ik meer ruis in de viewer zie dan ik had verwacht. Bij daglicht is het verschrikkelijk helder, zonder ruis. Wel zie ik in het donker meer dan met de optische zoeker van mijn minolta. Ook het scherpstellen in donker is razend snel, waar de minolta het dikwijls niet eens in focus krijgt.
Ik heb de A77 body bij Foka gereserveerd en die ga ik dinsdag halen.
Omdat de 16-105 niet op voorraad is in de winkels van MM heb ik geprobeerd om hem via de webshop van MM te bestellen. Echter, tijdens deze stuntactie worden bestellingen alleen maar naar huisadressen verzonden en kun je er nu niet voor kiezen om hem op te halen bij een MM filiaal. Dat is in mijn geval geen optie vanwege mijn woonsituatie (ik woon op een schip langs een dijk en de post/pakketbezorging hier is een drama). Dus ik denk dat ik de lens ook maar bij Foka haal.
Omdat de 16-105 niet op voorraad is in de winkels van MM heb ik geprobeerd om hem via de webshop van MM te bestellen. Echter, tijdens deze stuntactie worden bestellingen alleen maar naar huisadressen verzonden en kun je er nu niet voor kiezen om hem op te halen bij een MM filiaal. Dat is in mijn geval geen optie vanwege mijn woonsituatie (ik woon op een schip langs een dijk en de post/pakketbezorging hier is een drama). Dus ik denk dat ik de lens ook maar bij Foka haal.
offtopic:
Iemand met een vies huis? Ik wil ook een A77
Ik kan heul goed poetsen 
Iemand met een vies huis? Ik wil ook een A77
And it goes BRAAAAAPP!
knip, dat soort vragen is voor MediaMarkt btw actie 2012
[ Voor 88% gewijzigd door PowerUp op 26-01-2012 19:50 ]
@PowerUp;
Deels mee eens, maar deels ook niet. Ik zat nog te twijfelen waar ik de vraag zou stellen...
MediaMarkt topic is nogal algemeen en de mensen die in dit topic zitten en bij de MM zijn geweest voor een camera kunnen mij waarschijnlijk een duidelijker antwoord geven dan degene die hier niet opgelet hebben (en bijvoorbeeld voor een TV bij de MM zijn gaan kijken).
Deels mee eens, maar deels ook niet. Ik zat nog te twijfelen waar ik de vraag zou stellen...
MediaMarkt topic is nogal algemeen en de mensen die in dit topic zitten en bij de MM zijn geweest voor een camera kunnen mij waarschijnlijk een duidelijker antwoord geven dan degene die hier niet opgelet hebben (en bijvoorbeeld voor een TV bij de MM zijn gaan kijken).
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
Maar toch willen we de vragen over de MM actie centraal houden en niet alle topics laten 'vervuilen' met wat kost camera x en is lens y op voorraad.
En commentaar op modbreaks hoort ook niet in dit forum, maar in het feedbacktopic of via DM
En commentaar op modbreaks hoort ook niet in dit forum, maar in het feedbacktopic of via DM
Zover ik kon zien alleen nog de a33. Je kan ook voor de zekerheid bellen, maar woensdag duurde het hal heel lang voordat ik iemand aan de lijn had.Tuur86 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:55:
@PowerUp;
- PowerUp
- Tamron SP AF
- Sony NEX-C3
- Sony DT
- Sony Vario Sonnar T*
- Tamron AF
- Tokina AT-X
- Sony 50mm f/1.8 SAM
- Sony A
- Sony NEX-5
- Sigma
- Tamron
- Cameralenzen
- Tokina
- Spiegelreflexcamera's
- Systeemcamera's
Samyang/Rokinon/Walimex heeft op hun facebookpagina foto's gezet van de 8 mm f/2.8 fisheye die binnenkort uit zou moeten komen. Wat verder naar beneden staan ook wat sample foto's. De prijs is nog onbekend, hopelijk ligt die in de buurt van zijn m4/3 tegenhanger (300 euro).

Oeh ... interessante lens. Zal 'm niet veel gebruiken, maar kan je een hoop lol mee hebben denk ik. Ben ook benieuwd wat de prijs zal zijn. Sowieso wel eens tijd om eens aan objectieven uitbreiding te gaan doen, want heb nu alleen nog maar de kitlens en een 35mm SLR Magic speelgoedlensje.
[ Voor 35% gewijzigd door Plekuz op 27-01-2012 11:44 ]
Ik heb vandaag de Sony 16-50 f2.8 besteld bij MM Utrecht voor € 588,21. Had gehoopt dat ze zouden rekenen van € 649 zoals een maand geleden, maar de startprijs was nu € 700. Overigens kun je b.v. ook de A77QV bestellen incl. korting. Ik hoop wel dat hij een beetje op tijd geleverd wordt, want bij mijn weten is de lens nog slecht leverbaar.
Aldaar:Anoniem: 187449 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:49:
hier staan wat plaatjes geschoten met de tamron 18200 lens voor de sony nex
*proest*What it is not:
- a replacement for the Zeiss 24mm F1.8, first because it is not quite that good, and of course, somewhat slower...
Nee, een prime is niet hetzelfde als een zoom nee. Ben er toch erg van overtuigd geraakt dat dit een goede alleskunner is en een stuk minder opvallend dan de 18-200 van Sony zelf.
Anoniem: 411721
TIP!!!
koop de SLT-A77VQ)(nederlands model) bij camera4u dat scheelt 200euro!!!! de meeste winkels kost de set 1899euro
de body kost daar 1199 scheelt 100euro.
Het is een fotowinkel met webshop.
very happy met mijn set :-)
koop de SLT-A77VQ)(nederlands model) bij camera4u dat scheelt 200euro!!!! de meeste winkels kost de set 1899euro
de body kost daar 1199 scheelt 100euro.
Het is een fotowinkel met webshop.
very happy met mijn set :-)
Ik heb sinds woensdag de Nex 5N, en bij het bewegen van de camera hoor je een klik. Vandaag ben ik terug gegaan naar de winkel, inclusief dit artikel (http://esupport.sony.com/....pl?news_id=439&mdl=NEX5N) laten zien, maar ze verklaarden me voor gek
Kreeg een verhaal te horen dat het gewoon de autofocus was en niks aan te doen is. Het was ook niet mogelijk om mijn geld terug te krijgen. Wat nu? Sony Nederland contacten?
Kreeg een verhaal te horen dat het gewoon de autofocus was en niks aan te doen is. Het was ook niet mogelijk om mijn geld terug te krijgen. Wat nu? Sony Nederland contacten?
Belangrijk is om te weten wat je zoekt, meer bereik (welk bereik), meer lichtsterkte of optische kwaliteit. He tis belangrijk om te weten wat je er mee wil doen. Als je veel filmt kan SSM (stil en snel scherp stellen) van belang zijn.klopping schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:41:
Vandaag de Sony A65 bij MM Arena gehaald. Ik had geluk, men had er nog 1. Wel met kit lens, maar voor €813,41 ben ik nog steeds goedkoper uit. Adviezen over een goede kwaliteit/prijs lens als vervanger voor de kit lens is zeer welkom.
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Hmm ik heb dat ook (NEX-5n + 16mm) maar alleen als ik The Bourne Supremacy nadoe.... Als je contact op neemt met Sony NL laat dan even weten wat ze zeggen.Don3k schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:38:
Ik heb sinds woensdag de Nex 5N, en bij het bewegen van de camera hoor je een klik. Vandaag ben ik terug gegaan naar de winkel, inclusief dit artikel (http://esupport.sony.com/....pl?news_id=439&mdl=NEX5N) laten zien, maar ze verklaarden me voor gek![]()
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik heb het als ik subtiel de cam een aantal graden al draai. Ik ga Sony contacten en hou je hier op de hoogte.Ramon schreef op zondag 29 januari 2012 @ 10:30:
[...]
Hmm ik heb dat ook (NEX-5n + 16mm) maar alleen als ik The Bourne Supremacy nadoe.... Als je contact op neemt met Sony NL laat dan even weten wat ze zeggen.
Wat is dat voor een belachelijke winkel geweest? Je zit in je garantieperiode en de camera is ondeugdelijk, dan is de verkoper verplicht 'm ter reparatie in te nemen. Geld terug ligt altijd wat moeilijker, maar wat heeft een garantieperiode nog voor zin als een verkoper zo reageert. Knap waardeloos als je het mij vraagt. Hopelijk krijg je het bij Sony zelf wel opgelost!Don3k schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:38:
Ik heb sinds woensdag de Nex 5N, en bij het bewegen van de camera hoor je een klik. Vandaag ben ik terug gegaan naar de winkel, inclusief dit artikel (http://esupport.sony.com/....pl?news_id=439&mdl=NEX5N) laten zien, maar ze verklaarden me voor gek![]()
Dit topic is gesloten.
Let op:
Heb je lenzen (uit het (Konica-)Minolta tijdperk of nu) en wil je er een stukje over schrijven: graag! Zet het hier in het topic neer of stuur het via een DM naar mij toe en ik zorg er voor dat het in de OP terecht komt.
Heb je lenzen (uit het (Konica-)Minolta tijdperk of nu) en wil je er een stukje over schrijven: graag! Zet het hier in het topic neer of stuur het via een DM naar mij toe en ik zorg er voor dat het in de OP terecht komt.