CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 123 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 47.881 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik denk een stuk of 100. Misschien 2. Maar dat vind ik niet echt veel hoor. :)

Er waren een winkel of 5 die daadwerkelijk wat hadden. Die hebben er volgens mij allemaal een stuk of 15 a 20 verkocht, en Alternate had/ heeft er, zoals gewoonlijk wat meer.

Voorheen haalde ik ze ook gewoon bij Alternate, omdat het me geen reet interesseerde wat een kaart kostte. Als hij maar snel was, en het nieuwste van het nieuwste. Merk was ook niet interessant. Het was gewoon hébben, op dag 1. AMD of nV, maakte ook niks uit. Ik moest ze hebben, ten koste van alles. Zo heb ik het jarenlang gedaan. Zoals jullie weten. Maar ik ben ouder, en "wijzer". :+

Het kriebelt nu ook, maar ik wacht een maand op kaarten met aftermarket koelers, en totdat de prijzen zekerder zijn. En op de 7950. En dan zie ik wel of ik er 1, of 2 koop. Of geen. Ook geduld hebben heb ik me eigen gemaakt. :)

[ Voor 135% gewijzigd door Format-C op 09-01-2012 20:04 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Format-C schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:38:
30 FPS is veel te weinig.

60 FPS is lekker speelbaar.

En met AA, TUURLIJK! Dat is toch waarvoor je 500 euro betaalt? Om met AA te gamen? Dat is toch wat je wil? :F
Ik denk dat je 3x GTX580 nodig hebt om dat te halen :S 2x zal ook niet genoeg zijn om overal 60 te halen.

En voor AMD geld 2x 7970 of 3x 6970. De Games zijn gewoon heel slecht optimised. Als je zo'n chip in een console zou hebben zou je met dezelfde GFX 100 FPS min hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 09-01-2012 20:06 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zie de post boven Vipeax. Edit; en dan met name het laatste stuk.

[ Voor 44% gewijzigd door Format-C op 09-01-2012 20:06 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39
Astennu schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:04:
[...]

Ik denk dat je 3x GTX580 nodig hebt om dat te halen :S 2x zal ook niet genoeg zijn om overal 60 te halen.
GTX580 is slechter.. 3x HD7970 dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyRBK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 00:41
6950 CF of 7970?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Paprika schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:03:

We zijn er als TSers onderzoek naar het doen, maar een dergelijke topic zal er nog niet inzitten voorlopig (:+).
[afbeelding]
Deze toch? Met in de hoofdrol TS'er zelf.
3XPER7 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:06:
[...]

GTX580 is slechter.. 3x HD7970 dus ;)
:+

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 09-01-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:38
chim0 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:41:
[...]
Deze toch? Met in de hoofdrol TS'er zelf.
[...]
:+
Paprika in "CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 122" ;)

Al lijkt me 3x 7970 wel sneller ja? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 09-01-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 09-09 11:43
Paprika schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:49:
[...]

Al lijkt me 3x 7970 wel sneller ja? :P
Ik weet niet, nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/cTDq
Naast het faillissement van nVidia is dit "the next best think", maar even serieus. Waarom is er z'n topic eigenlijk niet, er is aardig wat animo heb ik het idee. Ik zie sowieso het probleem niet zo om af en toe eens flink te steggelen. Het is alleen irritant als er onder het gesteggel door nieuws gepost wordt wat door het gesteggel ondersneeuwt. Z'n topic zou i.i.g. prima dienst kunnen doen voor het houden van kul discussies zoals 'hoeveel FPS is vloeiend'. Als er iets interessants gezegd wordt, dan vindt dat zijn weg ook wel naar het beschaafde nVidia en CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic. De niet fanboys hoeven dus niet nog één topic in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Zoiets was al eens geprobeerd geloof ik.
chim0 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:56:
[...]

Ik weet niet, nooit geprobeerd.
Uit de 7970 Crossfire reviews van vandaag bleek dat regelmatig perfecte scaling tussen 1, 2 en 3 GPUs zat. Gezien 1 sneller is dan een GTX580, zal 3 t.o.v. 3 dat ook zijn?

[ Voor 80% gewijzigd door Paprika op 09-01-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:24
Sterker nog, elke 7970 gaf ruim 90% schaling, ik denk dat 3x 7970 ruim 1,5x (of bijna 2x) zo snel is als 3x gtx580 (praat je ook wel over ~300 euro verschil natuurlijk).
reviews: XFX en Asus HD 7970-kaarten in de ring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 22:28

edward2

Schieten op de beesten

http://hardocp.com/articl...king_performance_review/7

_/-\o_

Overklokt is de rauwe perf hier en daar goed zichtbaar.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:17
Voor wat betreft de opmerkingen over het 60 fps verhaal en sli/cf:

Ik ben het er wel mee eens (en ben benieuwd naar de reactie van met name format-c) dat wanneer je het liefst 60fps of meer wilt omdat het anders niet goed speelbaar is voor je gevoel, je eigenlijk ook nooit tevreden kan zijn over crossfire/sli ivm micro-stuttering.

Ben zelf ook erg gevoelig voor ''soepel'' spelen en heb crossfire 5770 gehad omdat dat ietsje sneller EN goedkoper was dan 1x 5870. Ben redelijk snel overgestapt op 1x 5870 en dat is voor mij echt VEEL fijner ondanks de ietwat lagere fps. (monsterkaartje trouwens, draait nog steeds alles op mooie settings, en doet weinig onder voor de 6950/gtx560 blijkt uit de reviews).

60fps of meer zegt mij in veel games helemaal niets omdat domweg de engine zelf gewoon niet soepel draait.
Goed voorbeeld is de meeste NFS games die bij uitkomen net niet lekker genoeg voelen, ondanks constant hoge fps. En pak je na aardig wat upgrades de oude NFS weer uit de kast blijkt al snel dat het vaak eerder MINDER soepel voelt dan beter (met monsterlijk hoge fps, en met en zonder v-sync)..... vaag.

Crysis is en blijft ook weer een goed voorbeeld van een game die prima speelt rond de 30fps, en zo zijn er wel meer.

Dus 60fps lijkt me kolder: sli/cf, slechte engine en verschil in type game is veel belangrijker. sommige games draaien echter wel gewoon het fijnst op hoge fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
-The_Mask- schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:45:
[...]

Dat is gewoon bijna GTX580 SLi performance met een enkele HD7970. :D
Jazeker :9~ Toch even dik 48% sneller dan een GTX580 in BF3 op 1,26 GHz. _/-\o_ En er is echt nog wel meer headroom als we straks met non-reference modellen aan de gang kunnen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

meljor schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:15:
Lang verhaal.

Dus 60fps lijkt me kolder: sli/cf, slechte engine en verschil in type game is veel belangrijker. sommige games draaien echter wel gewoon het fijnst op hoge fps.
(60/veel) fps is geen kolder. Er zijn alleen, en dat zeg je wel terecht, meer factoren die bepalen hoe vloeiend een game overkomt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dan ff mag ingaan op het 'nieuws' dat HWI de HD7970 in de game-pc stopt, daar snap ik namelijk niks van. Met een prijs van (op dit moment) >500,- (welke leverbaar zijn), vind ik dit echt teveel. De vorige HD6950 CF optie was al duur, maar iig goed verkrijgbaar en onder de 470,- te krijgen met stille koeler. Daarnaast ook nog eens sneller dan een HD7970. Vind dat ze wat te enthousiast en makkelijk voor de HD7970 hebben gekozen. Enfin, mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Kijkende naar de overclockbaarheid van het ding(zie HardOCP) zo gek nog niet. Zeker niet als je een systeem wilt bouwen dat futureproof is. CF is namelijk nog een optie en mensen die in 2009 bijvoorbeeld een HD5870 bij de launch hadden gekocht zouden zelfs nu nog mooi kunnen upgrade naar een CF setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat me af te vragen waarom heeft AMD het referentiemodel expres zo agressief gekoeld en wat heeft dat zijn uitwerking op OCen. Of dit inhoud dat je dan perse een 2/3 fan koeler nodig hebt of je moet leven met een stofzuiger naast je. Met 28nm mag je wellicht wat meer speling hebben dan met 40nm maar dan is de temp per vierkante mm wellicht ook hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Een goede single-fan koeler zal er zeker nog wel komen, echter zijn de reference koelers bij AMD nooit geweldig geweest. De XFX koeler doet het vele malen beter, als je perse een single fan wilt zul je nog even moeten wachten, die komen er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:En we zijn weer open... Jullie zullen wel een bloedhekel aan me hebben dat jullie me willens en wetens zoveel werk bezorgen... :/
Hoe dan ook: ik heb de klok een dag teruggezet, zo ongeveer. Links en rechts is een PM verstuurd. We zijn weer open voor business. De volgende keer blijft het topic wat langer dicht, want dan heb ik spontaan nog minder haast om er iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Nou heren, maak het goed en denk aan Edwin zijn verjaardag de 14e deze maand (ook wel bekend als komende zaterdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:53
Waarom was het topic eigenlijk dicht? Kun je geen waarschuwing onderaan het topic maken met wat wel en niet mag zoals veel andere topics hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
glennvho schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:25:
Waarom was het topic eigenlijk dicht? Kun je geen waarschuwing onderaan het topic maken met wat wel en niet mag zoals veel andere topics hebben?
Dat werkt toch niet, mensen die echt rotzooi komen schoppen in topics letten daar niet op. :X

Overigens excuses dat ik me gisteren ook een beetje mee liet slepen met de discussie en daardoor zelf offtopic ging. O-)

Terug naar het nieuws, hier een artikel van Anandtech over de verschillende merken 7970's die nu te koop zijn.
Best vreemd dat bijvoorbeeld Asus een adviesprijs van $589,99 hanteert, dat is bijna even duur als de XFX met veel betere custom koeler en standaard OC, hoewel je bij Asus er wel een mini-DP>DVI kabel bij krijgt.

[ Voor 43% gewijzigd door Redblader op 10-01-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Afbeeldingslocatie: http://www.vipeax.nl/nt/titel3.png

Ja, ook dit topic heeft regels! In dit topic dienen alleen nieuwsfeiten en geruchten gepost en besproken te worden over AMD Radeons.

Heb je problemen met je videokaart? Gebruik dan eerst de search-functie van het forum. Bestaat er nog geen onderwerp over... Open dan een nieuw topic, vul het Catalyst Crew Feedback Form in of vraag het op het AMD Game forum! Post je probleem dus niet hier! Dit is namelijk niet het "Grote Radeon Problemen Topic"!

Ook voor advies over de aankoop van een nieuwe videokaart kun je hier niet terecht. Lees daarvoor:
[BBG aanschaf] Videokaarten

Natuurlijk is het normaal dat er vergeleken wordt met de concurrenten, maar doe dat dan zonder geflame en probeer ontopic te blijven om te voorkomen dat dit topic gesloten wordt. De nieuws- en discussiewaarde is het belangrijkste in dit topic.

Wat is absoluut NOT DONE in dit topic?
  • Flamen & Trollen
  • Basic questions. In dit topic gaan we er van uit dat je een beetje self-research hebt gepleegd dmv de search-functie.
  • Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
  • Probeer mensen niet continu te verbeteren. Een belerende toon kan heel irritant zijn, ook al heb je gelijk, en ik heb geen zin in klaagmailtjes van topiclezers in in mijn mailbox. Voor degenen die toch willen klagen over het gedrag van bepaalde posters... Trek aan de bel bij een mod!
  • Offtopic gaan. Dit topic is bedoelt om elkaar op de hoogte te houden van de laatste nieuwtjes op ATi gebied. Dus ook niet even snel er een basic vraagje tussendoor persen!
  • Op de man spelen. Dit is NOT DONE. In dit topic geldt "Speel de bal en niet de man!".
  • Dit is geen nVidia topic. Vergelijkingen maken is ok, maar ga niet -tig posts vertellen hoe goed/slecht een nV kaart is. Na 1x weten we het wel.
Afbeeldingslocatie: http://www.vipeax.nl/nt/titeleind.png

Zowat iedere regel in die lijst is gisterenavond ten onder gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Asus is toch altijd wat duurder geweest, ik denk dat ze denken dat consumenten denken nog steeds premium te kopen bij Asus (en hebben ze het daarmee mis?).

Excuses, offtopic 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door mitsumark op 10-01-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
mitsumark schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:36:
Asus is toch altijd wat duurder geweest, ik denk dat ze denken dat consumenten denken nog steeds premium te kopen bij Asus (en hebben ze het daarmee mis?).
In principe zijn alle kaarten op de XFX versie na nu nog gewoon precies hetzelfde, dus je betaald dan een premium prijs voor hetzelfde product?
Er zit dan wel een extra kabeltje bij en een jaar meer garantie dan sommige merken maar de Gigabyte bijvoorbeeld is maar $549,99 met evenveel garantie en nog meer kabels dan de Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:12
Weet iemand of er bij een kaart als de 6990 (dus 2 gpus op 1 PCB) net zoveel microstutter is als bij een crossfire setup met twee kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Stoffa schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:59:
Weet iemand of er bij een kaart als de 6990 (dus 2 gpus op 1 PCB) net zoveel microstutter is als bij een crossfire setup met twee kaarten?
Ja, de gpu's op een 6990 werken intern op dezelfde manier samen als 2 losse videokaarten, dus evenveel microstuttering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Tyranium schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:16:
[...]

Ja, de gpu's op een 6990 werken intern op dezelfde manier samen als 2 losse videokaarten, dus evenveel microstuttering.
Dat dacht ik al, jammer zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:16:
En we zijn weer open... Jullie zullen wel een bloedhekel aan me hebben dat jullie me willens en wetens zoveel werk bezorgen... :/
Offtopic, maar hier wil ik toch graag even op reageren. Persoonlijk erger ik me regelmatig aan de rotzooi die af en toe in dit en het nvidia topic ontstaat. Ik ben dan ook blij dat we een moderator hebben die de tijd neemt om die rommel op te ruimen. Nu kan ik niet voor anderen spreken, maar ik ben er van overtuigd dat ik daar niet de enige in ben. Dank voor de moeite. :)

Ik wil niet de asskisser uithangen, maar in mijn ogen mag dit ook wel eens gezegd worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb ook naar de 6990 zitten kijken ipv de 7970. De 6990 is vrijwel altijd sneller alleen in BF3 doet ie het behoorlijk slecht, dat is nou net een spel dat ik belangrijk vind. Weet iemand trouwens waarom de 6990 het in BF3 slecht doet ?

Verder is het energieverbruik van de 6990 wel een stuk hoger en is microstutter inderdaad een nadeel. Afgezien van dat is de kaart toch erg interessant. Je hebt voor minder geld dan de 7970 een kaart die meestal sneller is. Als je de 6990 teminste 2e hands koopt. Het aanbod is vrij hoog waardoor de prijzen netjes zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 10-01-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:24:
[...]

Offtopic, maar hier wil ik toch graag even op reageren. Persoonlijk erger ik me regelmatig aan de rotzooi die af en toe in dit en het nvidia topic ontstaat. Ik ben dan ook blij dat we een moderator hebben die de tijd neemt om die rommel op te ruimen. Nu kan ik niet voor anderen spreken, maar ik ben er van overtuigd dat ik daar niet de enige in ben. Dank voor de moeite. :)

Ik wil niet de asskisser uithangen, maar in mijn ogen mag dit ook wel eens gezegd worden. :)
Inderdaad, mee eens.. er word in oa dit topic te vaak en veel op de man gespeeld en gezeur over en weer wat ook via een dm kan, dat systeem zit er niet voor niets in.
Het zijn vaak dezelfde personen die dit doen, ik gaf ed al aan wat mij betreft worden ze gebanned voor een bepaalde periode, wellicht dat het dan geleerd word want blijkbaar is het zo enorm moeilijk voor bepaalde personen en leren ze het niet dus dan mag er imo eens wat harder opgetreden worden.
Het kost enorm veel tijd om elke keer dit topic oa door te spitten omdat bepaalde kinderen menen dit te moeten vervuilen met flames/trolls of offtopic geblaat wat op de ander is gericht.
Het begint mij iig enorm te irriteren dat mensen niet op een goede manier met elkaar kunnen omgaan.. komop zeg..
Ja offtopic en ik zeg er nu niets meer over maar het mag idd ook wel eens duidelijk hier gezegd worden.

[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 10-01-2012 19:42 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
offtopic: wauw het is wonderbaarlijk dat IK deze keer NIET degene was die in zo'n onzin discussie werd megesleepd :)
maar het lijkt nogsteeds(sinds de tempo. lock) nog steeds een beetje "praten over topicregels- topic :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:53
PilatuS schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:27:
[...]

Ik heb ook naar de 6990 zitten kijken ipv de 7970. De 6990 is vrijwel altijd sneller alleen in BF3 doet ie het behoorlijk slecht, dat is nou net een spel dat ik belangrijk vind. Weet iemand trouwens waarom de 6990 het in BF3 slecht doet ?

Verder is het energieverbruik van de 6990 wel een stuk hoger en is microstutter inderdaad een nadeel. Afgezien van dat is de kaart toch erg interessant. Je hebt voor minder geld dan de 7970 een kaart die meestal sneller is. Als je de 6990 teminste 2e hands koopt. Het aanbod is vrij hoog waardoor de prijzen netjes zijn.
Zal denk ik door de drivers komen, hd6990 is eigenlijk een crossfire kaart en als het spel en/of de drivers het niet goed ondersteunen dan heb je eigenlijk niet zo veel aan die 2de gpu die op de kaart zit.

Daarom ga ik liever altijd voor een single gpu kaart omdat je dan zeker weet dat je geen problemen zult hebben met crossfire/sli (voor nvidia dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tyranium schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:16:
[...]

Klopt maar dan hoeft het nog niet perse even veel te zijn. Misschien is het ergens te vinden. Ik vond het bij de 5970 wel mee vallen.

Het beste blijft natuurlijk een single GPU als zo min mogelijk stuttering wilt.

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 10-01-2012 20:27 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
Dual GPU werkt hetzelfde als SLI en CFX. Een brug en een stel PCI-E lanes. Geen extra communicatie tussen de GPUs, wat nodig zou zijn om microstuttering te voorkomen. Dat is dan ook wat SidePort ooit had moeten zijn :)

Wikipedia: Scalable Link Interface:
The official implementations of dual-GPU graphics cards work in the same fashion. Two GPUs are placed on two separate printed circuit boards (PCBs), with their own power circuitry and memory. Both boards have slim coolers, cooling the GPU and memory. The 'primary' GPU can be considered to be the one on the rear board, or 'top' board (being on top when in a standard ATX system). The primary board has a physical PCIe x16 connector, and the other has a round gap in it to provide cooling for the primary HSF. Both boards are connected to each other by two physical links; one for 16 PCI-Express lanes, and one for the 400 MHz SLI bridge. An onboard PCI-Express bridge chip, with 48 lanes in total, acts as the MCP does in SLI motherboards, connecting to both GPUs and the physical PCI-Express slot, removing the need for the motherboard to support SLI.
Wikipedia: AMD CrossFireX:
A later development to the CrossFire infrastructure includes a dual GPU solution with on-board PCI-E bridge that was released in early 2008, the Radeon HD 3870 X2 and later in Radeon HD 4870 X2 graphics cards, featuring only one CrossFire connector for dual card, four GPU scalability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
PilatuS schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:27:
[...]

6990 doet het niet slecht in BF3?

Ik vind het vrij bizar dat een €520 setup (7970) het gemiddeld gezien 25% slechter doet dan een €460 setup (2x 6950) en dat veel mensen nog die keuze maken ook.
Alleen wanneer je niet 2 kaarten in je pc kwijt kunt óf in de nabije toekomst van plan bent nog verder uit te breiden lijkt de 7970 nog enigszins interessant (en zelfs dan kun je inderdaad een 6990 overwegen).
Alle anderen zouden imo gewoon 2x6950 moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mitsumark schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:42:
[...]

6990 doet het niet slecht in BF3?

Ik vind het vrij bizar dat een €520 setup (7970) het gemiddeld gezien 25% slechter doet dan een €460 setup (2x 6950) en dat veel mensen nog die keuze maken ook.
Alleen wanneer je niet 2 kaarten in je pc kwijt kunt óf in de nabije toekomst van plan bent nog verder uit te breiden lijkt de 7970 nog enigszins interessant (en zelfs dan kun je inderdaad een 6990 overwegen).
Alle anderen zouden imo gewoon 2x6950 moeten halen.
De HD6990 doet het imo prima in BF3:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph5314/43451.png

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 10-01-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Astennu schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:44:
[...]

De HD6990 doet het imo prima in BF3:

[afbeelding]
Waarschijnlijk denken veel mensen dat de 6990 het slecht doet door deze review van Techpowerup waar de 6990 soms wat rare cijfers neer zet, prestaties onder de 6970 zelfs dus waarschijnlijk stond crossfire uit.

Overigens wel slecht dat een grote en bekende site als Techpowerup de cijfers niet goed controleert, aangezien dit toch wel duidelijk niet klopt. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Redblader op 10-01-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Was ook een probleem met de 7970 bij TPU. Na Wizzard daarop te attenderen had ie de 5970 overnieuw gedaan, schijnbaar was de 6990 ook fout gegaan.

Zie 3XPER7 in "CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 122" & Paprika in "CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 122".

[ Voor 38% gewijzigd door Paprika op 10-01-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb het bij een aantal reviews gezien. Soms dat ie ongeveer gelijk presteert, of soms er onder. Maar dat klopt dus gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

PilatuS schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:32:
Ik heb het bij een aantal reviews gezien. Soms dat ie ongeveer gelijk presteert, of soms er onder. Maar dat klopt dus gewoon niet.
Ik kan er met de pet niet bij als die 7970 minder presteert als de 6990. Als je ziet wat voor verschil qua specs...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dus je vindt het verrassend dat 2 6950s-6970s het beter doen dan 1 7970? Hoezo dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Paprika schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:35:
Dus je vindt het verrassend dat 2 6950s-6970s het beter doen dan 1 7970? Hoezo dat?
R u talking to me?:) Ik heb dat niet gezegd iig?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
NeFoRcE schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:04:
[...]

R u talking to me?:) Ik heb dat niet gezegd iig?
NeFoRcE schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:33:
[...]

Ik kan er met de pet niet bij als die 7970 minder presteert als de 6990. Als je ziet wat voor verschil qua specs...
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
NeFoRcE schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:33:
[...]

Ik denk dat je nog eens beter moet kijken naar de specs dan. Uit de vorige startpost en de huidige;

HD 6990HD 7970HD 6970
Core Speed830 MHz925 MHz880 MHz
Mem Speed1050 MHz1375 MHz1375 MHz
Memory Interface256bit GDDR5 / 5,0 Gbps (x2)384bit GDDR5 / 5,5 Gbps256bit GDDR5 / 5,5 Gbps
Compute Power5,1 TFLOPs3,5 TFLOPs2,7 TFLOPs
Streamprocessing Units3072 (1536x2)20481536
Texture Units192 (96x2)12896
ROP's64 (2x32)3232
Die Size389mm² (x2 (778mm²))365mm²389mm²
Transistors2640M (x2 (5280M))4300M2640M

De HD6990 heeft nog altijd betere specs (op papier) dan de HD7970.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
FAIL FAIL FAIL FAIL FAIL FAIL als dit waar is

Afbeeldingslocatie: http://lenzfire.com/wp-content/uploads/2012/01/hd-7770-3d-mark-score-2.png

Dit voor de prijs van een HD6850..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Ik vind bovenstaande maar vreemd lijstje. Waar baseer je die prijs trouwens op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Crazyanz schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 02:13:
Ik vind bovenstaande maar vreemd lijstje. Waar baseer je die prijs trouwens op?
Naar verluid gaat de HD7770 $150 kosten.. dat komt gewoon neer op de HD6850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Als 28nm niet zo duur was geweest bij TSMC dan hadden we wel wat betere geruchten gezien mbt de prijzen.. Overigens zal dat voor alle modellen uit deze serie wel gaan gelden en wat betreft performance is er nog maar weinig echt zeker. Wacht het even af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Bij dit soort discussies is wel even handig als de basis van de stelling klopt: HD6850s MSRP is $179, nu zou dat voor de HD7770 dus $149 zijn (goedkope HD6850 kaarten zijn non-reference modellen die goedkoper te fabriceren zijn dan het reference design) als dat line-up gerucht klopt. De HD7770 zal dus ooit nog wel eens voor 100-110 euro verkocht worden, goedkoper zal toch echt niet gaan zonder verlies...

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 11-01-2012 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Paprika schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 04:33:
Bij dit soort discussies is wel even handig als de basis van de stelling klopt: HD6850s MSRP is $179, nu zou dat voor de HD7770 dus $149 zijn (goedkope HD6850 kaarten zijn non-reference modellen die goedkoper te fabriceren zijn dan het reference design) als dat line-up gerucht klopt. De HD7770 zal dus ooit nog wel eens voor 100-110 euro verkocht worden, goedkoper zal toch echt niet gaan zonder verlies...
Dat is natuurlijk sowieso waar, en we moeten niet vergeten dat de adviesprijs van de HD5770 bij launch ook zo rond de $159 zat :)

Maar, eigenlijk hoort dit dus niet hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Heb je ooit wel eens met dual-gpu kaarten gegamed? Of twee kaarten in CF/SLI? Want veel mensen merken niets van micro-stutter. Zelf merk ik het ook amper, en als ik het merk stoor ik me er niet heel erg aan.

De mensen die het al opmerken storen zich zo aan micro stutter omdat het beeld gewoon niet vloeiend lijkt. Zelf heb ik hier geen last van, dus nogmaals, als je nog nooit een dual-gpu setup hebt geprobeerd, zou je het eerst eens moeten proberen voordat je het afschiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

bladerash schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 02:06:

[afbeelding]

Ik heb ivm met de aanschaf van mijn 6870 redelijk wat benchmarks bekeken en die lijst klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Die lijst lijkt inderdaad wel redelijk te kloppen. Het punt is meer de verwachte prijs/prestatieverhouding van de 7770 volgens deze grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
De 6850 is 20% duurder dan de 7770. (als we uitgaan van een MSRP van 150$ wat ik nog nergens officieel ben tegengekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Is het niet, een HD6770 en HD5770 zijn sowieso zo goed als dezelfde videokaart.
Er is helemaal geen prijs bekend.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark

*plaatje*

Geef dan op zn minst een bron van de prijzen, nu ben je producten aan het afbranden met maar een halve onderbouwing.

De 7770 is in ieder geval sneller dan de 6790, dus niet zozeer slecht te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Ik zit naar het stroomverbruik te zoeken van de HD 77xx serie en kwam daarbij dit tegen;
http://www.tomshardware.c...0-GPU-graphics,14399.html

Daar word vermeld dat het stroomverbruik zo rond de 100Watt zal liggen en de prestaties tussen de 67xx en 68xx. De 6770 zou ook zo rond de 100Watt verbruiken.

Ik vind dat op z'n minst gezegd, tegenvallen. We hebben 32nm overgeslagen, de chip wordt gebakken op 28nm. Daar zou je al grote stroombesparingen van verwachten. Kijken we naar die grafiek die bladerash post, zien we een prestatieverbetering van 20 tot 25 procent ten opzichte van de 6770.

Ben ik nou gek, of spoort dat gewoon niet? Ik hoop dat wat Ome Tom bericht enigszins foutief is, want anders kan ik niet zeggen dat dit een goede architectuur is.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Het budget segment is amper verandert. Dat heeft overigens niet echt met de architectuur te maken, gezien die niet eens gefocust is op hetgeen jij hem benadert: gaming. De nieuwe architectuur heeft als focus GPGPU.

Al zullen drivers wel nog het 1 en ander fixen.

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 11-01-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
NitroX infinity schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:18:
Ik zit naar het stroomverbruik te zoeken van de HD 77xx serie en kwam daarbij dit tegen;
http://www.tomshardware.c...0-GPU-graphics,14399.html

Daar word vermeld dat het stroomverbruik zo rond de 100Watt zal liggen en de prestaties tussen de 67xx en 68xx. De 6770 zou ook zo rond de 100Watt verbruiken.

Ik vind dat op z'n minst gezegd, tegenvallen. We hebben 32nm overgeslagen, de chip wordt gebakken op 28nm. Daar zou je al grote stroombesparingen van verwachten. Kijken we naar die grafiek die bladerash post, zien we een prestatieverbetering van 20 tot 25 procent ten opzichte van de 6770.

Ben ik nou gek, of spoort dat gewoon niet? Ik hoop dat wat Ome Tom bericht enigszins foutief is, want anders kan ik niet zeggen dat dit een goede architectuur is.
Toch niet slecht?

Als je ervan uitgaat dat de 7770 rond de 100 gebruikt en de 6770 zijn piek 110 is dan heb je een 9% lager verbruik voor 20-25% betere performance.

[ Voor 8% gewijzigd door Devpartner op 11-01-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De prestatie per watt zal ongetwijfeld een stuk beter zijn dan Juniper.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Je zou inderdaad wel kunnen zeggen dat je P/W een bump heeft gekregen.
Stel beiden gebruiken precies 100 Watt en de 7770 is ~25% sneller.
Dan heb je als P/W ratios dus vanzelf:
6770: 1.0
7770: 1.25
Als je dan dus de basiscomponenten al neemt (immers is het percentage van verbruik zonder de GPU bij dit soort kaarten een stuk hoger dan bij bv een 7970) zal je inderdaad niet veel kunnen besparen op de rest. Het geheugen, controllers etc blijf je toch echt behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Nou maar hopen dat al die 9800GTX gebruikers straks over gaan stappen naar een HD7770 (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Bij een verbruikbesparing van ~40% (opgave van TSMC voor 28nm vs 40nm) kun je eigenlijk niet klagen als HD7770 zo'n 10% minder verbruikt voor zo'n 25% meer prestaties. Al helemaal niet als je bedenkt dat HD7770 gewoon met de nieuwste architectuur komt, waardoor deze veel beter zal kunnen presteren dan HD5770 in compute gerelateerde zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Marc Rademaker schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:58:
[...]

Heb je ooit wel eens met dual-gpu kaarten gegamed? Of twee kaarten in CF/SLI? Want veel mensen merken niets van micro-stutter. Zelf merk ik het ook amper, en als ik het merk stoor ik me er niet heel erg aan.

De mensen die het al opmerken storen zich zo aan micro stutter omdat het beeld gewoon niet vloeiend lijkt. Zelf heb ik hier geen last van, dus nogmaals, als je nog nooit een dual-gpu setup hebt geprobeerd, zou je het eerst eens moeten proberen voordat je het afschiet :)
Ja ik draai 2x 6950 in Crossfire, en je ziet het als je bijvoorbeeld om een paal heenloopt -> deze gaat dan trillend van links naar rechts op je scherm. Ik vind het overigens geen major big deal hoor, maar toch wel irritant genoeg om het wel mee te nemen in de afweging.

Ik zit te overwegen mijn 2x 6950 te vervangen door 1x 7970 nu...keuzes keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
dahakon schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:40:
Bij een verbruikbesparing van ~40% (opgave van TSMC voor 28nm vs 40nm) kun je eigenlijk niet klagen als HD7770 zo'n 10% minder verbruikt voor zo'n 25% meer prestaties. Al helemaal niet als je bedenkt dat HD7770 gewoon met de nieuwste architectuur komt, waardoor deze veel beter zal kunnen presteren dan HD5770 in compute gerelateerde zaken.
Hmm, dan ligt het aan mij dus waarschijnlijk.
* NitroX infinity gaat wachten op Canary Islands en de 28nm opvolgers van de 46xx/56xx/66xx kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

This AMD Catalyst™ driver features support for the AMD Radeon™ HD 7900 Series in Windows 7 64-bit Edition

http://support.amd.com/us...s/radeon-7900-series.aspx

[ Voor 49% gewijzigd door Help!!!! op 11-01-2012 17:46 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Ben zeer benieuwd naar de performance van de HD7950, want dit lijkt op dit moment echt een aantrekkelijke prijs/prestatieverhouding te hebben.En vooral naar de performance verschillen tussen de 3gb en de 1.5gb versie.

Op dit moment lijkt me 3gb me een beetje overkill voor 1080p, dus dan moet 1.5gb meer dan zat zijn als je geen rare fratsen doet zoals eyefinity etc. Als de prijs een beetje meezit dan is dit kaartje een ultieme bang for the buck. Nog even wachten maar op de benches.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
InfinityG35 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:58:
Als de prijs een beetje meezit dan is dit kaartje een ultieme bang for the buck. Nog even wachten maar op de benches.
Tenzij nVidia kaarten laat zien zou ik rekenen op iets onder de GTX580, zeg ~400 euro, met pech ~425 euro (al zou 400 logischer zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08
belfrink schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:41:
[...]

Ik heb ivm met de aanschaf van mijn 6870 redelijk wat benchmarks bekeken en die lijst klopt :)
Ja?

Heb je gezien dat er 80 punten verschil zit tussen de HD 5770 en HD 6770?

Is het je opgevallen dat alle scores behalve het " gemeten object " met een 0 eindigen?

Het riekt mij nogal naar fabricage...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NitroX infinity schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:29:
[...]

Hmm, dan ligt het aan mij dus waarschijnlijk.
* NitroX infinity gaat wachten op Canary Islands en de 28nm opvolgers van de 46xx/56xx/66xx kaarten.
Wacht jij niet elke generatie op de volgende generatie? :p

Maar is onderklokken en volten van Cape Verde Pro geen goede optie? :p

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 11-01-2012 20:44 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Daar lijkt het wel op ja :D

Onderklokken en volten, eens kijken of ik dat met mijn huidige videokaart kan doen. Bedankt voor het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 19:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de prijs een beetje meezit dan is dit kaartje een ultieme bang for the buck. Nog even wachten maar op de benches.
Ultieme bang for buck kan die kaart natuurlijk nooit worden, dan moet je sinds lange tijd al bij de HD6870 zijn... Wil de HD7950 een zeer goede prijs/performance kaart worden zal die <300,- moeten kosten en dat gaat zeer waarschijnlijk niet gebeuren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 00:11:
[...]

Ultieme bang for buck kan die kaart natuurlijk nooit worden, dan moet je sinds lange tijd al bij de HD6870 zijn... Wil de HD7950 een zeer goede prijs/performance kaart worden zal die <300,- moeten kosten en dat gaat zeer waarschijnlijk niet gebeuren... ;)
Als die rond GTX580 performance zit vind ik het wel best als ie ~380 zou gaan kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Best? Bedoel je niet "nog net aanvaardbaar"? Ik bedoel dat alvast. ;) Leuk om te kibbelen over wat eerlijk is jegens de concurrent en wat niet, maar ik als consument wil voornamelijk genoeg bang voor al mijn eurobucks. En om eerlijk te zijn is dat 2x HD4770 prestaties voor €100 en 60W, dat zou een verdubbeling zijn van mijn huidige kaart. Blijkbaar zijn we daar nog niet, dus ik kijk nog even de kat in de boom. Hey, creatief met taal, dat is altijd wel tofjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Weet niet of het al voorbij gekomen was. Maar blijkbaar laat AMD tussen al het SI nieuws toch nog stiekem een nieuw 69XX model de deur uit, 6930.

http://www.techpowerup.co...-HD-6930-2-GB-Tested.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 02:45
Ben benieuwd of die kaarten gaan unlocken naar 6950 of zelfs 6970. Zou wel mooi zijn, een 6970 in disguise voor nog minder € :+ .

Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:27
Ik heb getracht mn sapphire 6950 te unlocken, dit wou echter niet. (denk laatste batch)
Is hier nog een andere manier om die extra shaders te unlocken.?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Justin2000 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:17:
Ik heb getracht mn sapphire 6950 te unlocken, dit wou echter niet. (denk laatste batch)
Is hier nog een andere manier om die extra shaders te unlocken.?
Dit is eigenlijk niet het goede topic voor dit onderwerp. Daarvoor moet je in het ervaringen topic zijn.
Maar je moet op de volgende dingen letten:
1: dat je de herschrijfbare bios pakt want een is gelockt.
2: je de bios die wel te flashen is wordt geunlockt.
3: als je geen refferenced kaart hebt kun je met GPU-Z je eigen bios exporteren en met RBE aanpassen om de shaders te unlocken (vinkje zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 12-09 21:26
Was deze al genoemd?
PowerColor Radeon HD 7970 Vortex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Zou daar niet hetzelfde ''probleempje'' mee zijn als bij de XFX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
De PCB heeft een eigen design. Ze hebben dan ook alle mogelijkheid gehad de koeling aan te passen aan hun eigen design... Lijkt me dat ze dat wel goed geregeld hebben. De XFX koeler raakt het hele VRM gedeelte gewoon niet (en lucht kan er ook niet echt bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Paprika schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:40:
De PCB heeft een eigen design. Ze hebben dan ook alle mogelijkheid gehad de koeling aan te passen aan hun eigen design... Lijkt me dat ze dat wel goed geregeld hebben. De XFX koeler raakt het hele VRM gedeelte gewoon niet (en lucht kan er ook niet echt bij).
Damn ik vind het werkelijk wel een blunder zeg... Daar zijn ze zelf toch inmiddels ook wel achter? Testen ze zulke (dure) bakstenen niet :+? Zulke kaarten moeten ze die niet terugroepen ivm oververhitting risico's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peakaboo schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:37:
Je kan niet zien of ze de voltage regulators ook via een warmtebrug op die radiator hebben aangesloten. Als ze dat niet doen dan is de kans groot dat je hetzelfde geval als bij die XFX krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
peakaboo schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:37:
[...]

Zou ik maar niet standaard van uitgaan. XFX heeft het gewoon niet goed gedaan. Daarnaast kunnen ze later ook de PCB verbouwen meer chips gebruiken zodat de load beter verdeelt is en je dus minder cooling nodig hebt.

Zelfs met een refferenced pcb kunnen er wel betere coolers uit komen die het vrm gedeelte wel mee pakken.
Paprika schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:40:
Ik vind het eigenlijk een wonder dat het dan niet nog veel heter wordt.

[ Voor 40% gewijzigd door Astennu op 13-01-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
peakaboo schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:12:
[...]
Damn ik vind het werkelijk wel een blunder zeg... Daar zijn ze zelf toch inmiddels ook wel achter? Testen ze zulke (dure) bakstenen niet :+? Zulke kaarten moeten ze die niet terugroepen ivm oververhitting risico's?
AMD heeft hem goedgekeurd (officieel).
Astennu schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:23:
Ik vind het eigenlijk een wonder dat het dan niet nog veel heter wordt.
Enige dat nog warmer wordt is waterkoeling zonder koelblokjes. Die hebben immers totaal geen airflow/koeling over die gedeeltes als ze geen full-cover blok zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Paprika op 13-01-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Paprika schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:25:
[...]

AMD heeft hem goedgekeurd (officieel).

[...]

Enige dat nog warmer wordt is waterkoeling zonder koelblokjes. Die hebben immers totaal geen airflow/koeling over die gedeeltes als ze geen full-cover blok zijn.
Ja inderdaad maar toch als de het PWM gedeelte van de 5970 bv zag met de cooler. Die konden al 110 halen als je de voltages naar 5870 specs zette :P maar die had ook ene phase per gpu minder.

Maar wat je ook zegt. Die kaart zal de hotbox test wel overleeft hebben dus is hij goedgekeurd. Maar ik zou daar zelf geen 1.3v (1.175 stock) op de GPU willen zetten :D Ik weet niet wat er dan met die kaart gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ben zeer benieuwd naar de performance van de HD7950, want dit lijkt op dit moment echt een aantrekkelijke prijs/prestatieverhouding te hebben.En vooral naar de performance verschillen tussen de 3gb en de 1.5gb versie.
Waar zijn de benchmarks? Of zeg je iets over prijs/performance zonder de performance te weten?
Astennu schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:46:
Ja inderdaad maar toch als de het PWM gedeelte van de 5970 bv zag met de cooler. Die konden al 110 halen
VRM zeker?

[ Voor 21% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-01-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:16:
[...]

Waar zijn de benchmarks? Of zeg je iets over prijs/performance zonder de performance te weten?
En de prijs dan? Weet 'ie ook nog niet :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
3XPER7 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:12:
[...]

En de prijs dan? Weet 'ie ook nog niet :9 :+
Gokje, onder die van de HD7970, wat momenteel minder dan 485 euro zou zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:16:
[...]

[...]

VRM zeker?
Ja de VRM's inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
dahakon schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:38:
[...]

Gokje, onder die van de HD7970, wat momenteel minder dan 485 euro zou zijn :P
En waarschijnlijk boven die van de HD6970..

Wat zijn we hier mee opgeschoten zeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
offtopic:
Vipeax schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:21:
Nou heren, maak het goed en denk aan Edwin zijn verjaardag de 14e deze maand (ook wel bekend als komende zaterdag).

gallery: Ed_L :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
http://fudzilla.com/graph...-radeon-7970-sku-possible
Toch een 7990 (single gpu) op komst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Dat stukje speculaas komt meer over als een gedachtenspinsel dat Kepler gegarandeerd sneller gaat zijn dan HD7970 en AMD wel moet antwoorden. Verder lijkt het me dat HD7990 sowieso een Dual-GPU zal zijn. Er is altijd nog de 80 als tussenoplossing, mocht het zo ver komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Naa, een x2 kaart zouden ze niet opzij schuiven, tenzij ze hem HD7970X2 gaan noemen, dan komt de HD7990 naam weer vrij.

Toch denk ik dat ze om allen het commentaar op de namen te voorkomen hem dan HD7980 noemen.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.