irritante reclames op deze site Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346537

Topicstarter
Ik irriteer me mateloos aan de groene reclamebalk onderaan de pagina's op deze site.
Om de haverklap popt deze up en moet je hem weer wegklikken. Het helpt wel om te motiveren om weer eens naar anders sites te kijken: kieskeurig, tomshardware, anandtech, hardware.info, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Neem een abo ;) En klaar.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-05 15:37
Abo nemen problems solved. En anders ;w ;w

:+

offtopic:
Mensen moeten toch begrijpen dat een site als tweakers geld kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had me niet gerealiseerd dat dat kon, jullie hebben gelijk.
Voorlopig heb ik flash maar even gedisabled, helpt ook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

Of adblock, maar ik gebruuk dat soort oplossingen niet op de meeste sites, alleen op echt irritante sites!
t.net moet toch ook ergens geld vandaaan krijgen?, er zijn vast niet genoeg abbo's om de boel up te houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:36
AdBlockPlus en problem solved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

Adblock plus gebruiken levert je een ban op: http://tweakers.net/voorwaarden puntje 4 subsectie xii ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben niet tegen reclames op een site maar wel tegen reclames die je actief moet wegklikken.
Hotmail heeft dat nu ook, heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wiethoofd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:28:
Adblock plus gebruiken levert je een ban op: http://tweakers.net/voorwaarden puntje 4 subsectie xii ;)
Hmm, dan heb ik 18 maanden geleden een ban kunnen krijgen :+
@admins/mods hoeveel bans zijn er hiervoor uitgedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat je Flash niet gebruikt (of een programma gebruikt om Flash-content te weren) kunnen wij niks aan doen (ik draai zelf ook Flashblock), maar wij vragen wel onze bezoekers om als je een advertentieblokker gebruikt om de advertenties die op Tweakers.net draaien, niet te weren.

Wat betreft de advertentie: daar moet iemand van T.net naar kijken die over de advertenties gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:46

Grvy

Bot

Mjah; ik ben het wel met TS eens dat de reclames de laatste tijd echt bloedens irritant zijn. Grote popups e.d.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:57

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Robin schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:35:
Dat je Flash niet gebruikt (of een programma gebruikt om Flash-content te weren) kunnen wij niks aan doen (ik draai zelf ook Flashblock), maar wij vragen wel onze bezoekers om als je een advertentieblokker gebruikt om de advertenties die op Tweakers.net draaien, niet te weren.

Wat betreft de advertentie: daar moet iemand van T.net naar kijken die over de advertenties gaat.
Maar kun je wel worden gebanned als je gebruik maakt van flashblock? Ik vraag het mij elke keer af bij dit soort dingen en nog nooit een duidelijk antwoord kunnen krijgen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-05 12:37
En dan vooral de advertenties die ineens je halve scherm kapen als je met de muis naar het sluiten [x]-je wijst, bijzonder irritant. (Maar geloof ik nog niet gezien op tweakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die bedoel ik dus, bijv op de home page van Tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:37:
[...]

Maar kun je wel worden gebanned als je gebruik maakt van flashblock? Ik vraag het mij elke keer af bij dit soort dingen en nog nooit een duidelijk antwoord kunnen krijgen.
We kunnen niet verwachten dat je naast de webbrowser nog een programma draait om de site te kunnen bezoeken. We kunnen dus niet eisen dat je Flash draait. Nu ik erover nadenk: het advertentiesysteem van T.net zou moeten herkennen dat iemand Flash blokt en ervoor in de plaats een non-Flash-banner serveert, maar zover zijn Flash-blokkers afaik niet - helaas.

Het enige dat wij vragen van onze bezoekers is dat ze naast een goeie tijd ook advertenties niet weren. Er is een mogelijkheid om advertenties op Tweakers.net uit te schakelen door het afsluiten van een My.Tweakers.net Clear-abonnement. Het is aan ons op welke manier en hoe die ads worden getoond. Met als kans dat daar wel eens een banner bijzit die een ander gedrag vertoont dan wordt verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:57

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Robin schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 23:20:
[...]

We kunnen niet verwachten dat je naast de webbrowser nog een programma draait om de site te kunnen bezoeken. We kunnen dus niet eisen dat je Flash draait. Nu ik erover nadenk: het advertentiesysteem van T.net zou moeten herkennen dat iemand Flash blokt en ervoor in de plaats een non-Flash-banner serveert, maar zover zijn Flash-blokkers afaik niet - helaas.
Ik gebruik flash-block puur vanuit linux omdat ik er te vaak heb meegemaakt dat flash + chrome + linux enorm vaak echt gigantisch over zijn nek gaat. Soms valt het wel mee maar regelmatig is het poef en je CPU staat vol.

Ik heb ook gewoon graag reclames als ze netjes zijn en regelmatig klik ik ook op de flashbanners om ze toch tevoorschijn te toveren :+
Het enige dat wij vragen van onze bezoekers is dat ze naast een goeie tijd ook advertenties niet weren. Er is een mogelijkheid om advertenties op Tweakers.net uit te schakelen door het afsluiten van een My.Tweakers.net Clear-abonnement. Het is aan ons op welke manier en hoe die ads worden getoond. Met als kans dat daar wel eens een banner bijzit die een ander gedrag vertoont dan wordt verwacht.
Die komt er ook volgende week want ik moet eerst weer mijn ABN kastje hebben en die is uitgeleend :+ maar dan blijft mijn flashblock wel draaien puur voor de youtube dingen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Anoniem: 346537 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:00:
Ik irriteer me mateloos aan de groene reclamebalk onderaan de pagina's op deze site.
Om de haverklap popt deze up en moet je hem weer wegklikken. Het helpt wel om te motiveren om weer eens naar anders sites te kijken: kieskeurig, tomshardware, anandtech, hardware.info, etc.
Heb je daar trouwens een screenshot van zodat we weten welke reclame het om gaat? Want dergelijke advertenties horen juist vrij beperkt getoond te worden, ipv steeds opnieuw zoals jouw verhaal suggereert.

Het zou natuurlijk wel kunnen dat je de cookies van doubleclick blokkeert, ironisch genoeg is dat trackings-onding ook de cookie die je juist beschermt tegen een overvloed aan terugkerende advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
ACM schreef op zondag 01 januari 2012 @ 11:17:
[...]

Heb je daar trouwens een screenshot van zodat we weten welke reclame het om gaat? Want dergelijke advertenties horen juist vrij beperkt getoond te worden, ipv steeds opnieuw zoals jouw verhaal suggereert.

Het zou natuurlijk wel kunnen dat je de cookies van doubleclick blokkeert, ironisch genoeg is dat trackings-onding ook de cookie die je juist beschermt tegen een overvloed aan terugkerende advertenties.
Ik blokkeer geen cookies, maar inderdaad, iedere keer dat je weer op de frontpage komt is dat ding er weer...
(uiteraard nu even niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 04-05 23:02
Anoniem: 325463 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:33:
[...]

Hmm, dan heb ik 18 maanden geleden een ban kunnen krijgen :+
@admins/mods hoeveel bans zijn er hiervoor uitgedeeld?
Genoeg. }) Het blijft een eeuwige discussie, irritatie over reclame versus het in de lucht houden van een gratis website. Het een kan helaas niet zonder het ander. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-05 10:01
Ik kan me alleen eentje herinneren van de Staatsloterij, en die was volgens mij oranje? Voor zover ik weet is dat de enige floor ad die we hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb ook een tijdje een adblocker en flashblocker gebruikt.
Vond dit toch niet echt fijn en heb maar een abbo genomen.

Abbo is ook nog lekker goedkoop dus als je hier wat vaker komt dan is het het zeker waard.

[ Voor 27% gewijzigd door Ernemmer op 01-01-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Misha schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:26:
Ik kan me alleen eentje herinneren van de Staatsloterij, en die was volgens mij oranje? Voor zover ik weet is dat de enige floor ad die we hadden
Die kwam wel meerdere malen terug bij mij.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:38
offtopic:
In de voorwaarden wordt wel onnodig met hoofdletters gestrooid zeg. Ik quote een stukje:

Het Lid dient zich te onthouden van ongeoorloofd gebruik van de Website en zal zich opstellen en gedragen conform hetgeen door Tweakers.net mag worden verwacht van een zorgvuldig Lid.

Lid is geen God en/of naam, Website ook niet. Lijkt mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat is waarschijnlijk omdat met die woorden de definitie van het woord wordt bedoelt zoals die elders in de algemene voorwaarden is gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
PolarBear schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:30:
Dat is waarschijnlijk omdat met die woorden de definitie van het woord wordt bedoelt zoals die elders in de algemene voorwaarden is gegeven.
U gaat door naar de volgende ronde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
blitzkrieg schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:32:
[...]

Die kwam wel meerdere malen terug bij mij.
Ja inderdaad, dat was hem. Irritant ding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ACM schreef op zondag 01 januari 2012 @ 11:17:
[...]

De reclame is nu verwijderd, ik zie hem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-05 10:01
De campagne is volgens mij ook afgelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Een volgende keer dan graag screenshots maken :)

Er lopen diverse campagnes door elkaar en ze worden niet eens altijd aan iedereen of op hetzelfde moment getoond. Dus het is voor ons meestal vrij lastig om "die ene" irritante reclame te herkennen via een beschrijving.

Een plaatje is dan makkelijker, vooral ook omdat we ook wel meegemaakt hebben dat iemand allerlei troep op zijn pc had staan en daardoor reclame zag die daarvandaan kwam, ipv van tweakers.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Die takeovers zijn een noodzakelijk kwaad maar de huidige (van de NS) is vanwege het nogal felle NS-geel niet echt vriendelijk voor je ogen...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07
Ik klaag niet snel over reclame's en takeovers, maar door deze knalgele zijkant is het lezen van artikelen op de een of andere manier onmogelijk, kan me totaal niet op de content concentreren. Aangezien ik geen blocker gebruik, is de enige workaround om de breedte van mijn browser zo aan te passen dat het geel wegvalt.

Misschien dat ik de enige ben die hier last van heeft, maar ik gok van niet eigenlijk; in dat geval kan dit effect toch niet echt de bedoeling zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door sewer op 09-01-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
sewer schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:33:
Ik klaag niet snel over reclame's en takeovers, maar door deze knalgele zijkant is het lezen van artikelen op de een of andere manier onmogelijk, kan me totaal niet op de content concentreren. Aangezien ik geen blocker gebruik, is de enige workaround om de breedte van mijn browser zo aan te passen dat het geel wegvalt.

Misschien dat ik de enige ben die hier last van heeft, maar ik gok van niet eigenlijk; in dat geval kan dit effect toch niet echt de bedoeling zijn...
Ik ben zelf ook nog nooit zo sterk afgeleid geraakt door reclames op tweakers.net. Op zich erg prettig voor NS natuurlijk, maar ik vind het wel een beetje extreem dit keer.
Hopelijk cashen jullie er flink mee en is het de moeite waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 23:35

D4NG3R

kiwi

:)

Is het trouwens niet mogelijk om hier op tweakers automatisch een actieve adblocker te detecteren? Mijn favo internetradio doet hetzelfde (http://www.fear.fm/harder). Deze geeft een melding weer als je een adblocker aan hebt staan op hun site (AB+ op FF9.0.1). En vraagt daarin om deze uit te zetten of een abo te nemen.

Misschien iets vergelijkbaars op tweakers.net doen?

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 09-01-2012 10:51 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Frontpage kan ik redelijk omzeilen (gewoon brower niet fullscreen gebruiken :P), maar die verplichte 'eerst reclame' bij elk filmpje wordt wel wat teveel van het goede. Kan begrijpen dat je af en toe reclame krijgt (zoals bij youtube), maar zelfs reclame bij refresh of wijzigen van resolutie is wel erg irritant.

Mobiel (WP7) werkt trouwens helemaal niet, hij laad de pagina half in, maar blijft daarna 'hangen'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 23:35

D4NG3R

kiwi

:)

^ Bovenstaande.

Veel leuker is (voordat ik een abo nam) dat je soms als reclame een trailer van een game kreeg. Terwijl de video die je kijken wou, die zelfde trailer was 8)7. (Gebeurt op youtube soms ook zonder adblocker :9 )

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 09-01-2012 10:59 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 22:57

Cyphax

Moderator LNX
rob_erwt schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:46:
[...]

Op Linux serveren we geen flashbanners uit en schijnbaar heeft het reclamebureau hier geen non-flash fallback plaatje toegevoegd, vandaar dat je geen topbanner ziet in dit geval. Niet zozeer onze schuld dus deze keer. ;)
Is dat nog steeds wel "nodig" eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat dit stamt uit de tijd dat Adobe lak had aan Linuxgebruikers maar intussen zou het op zich prima moeten gaan, toch?
sewer schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:33:

Ik had er net ook last van bij het lezen van een artikel. Het duurde echt lang voor ik me op de tekst kon concenteren omdat het gele me echt afleidt. Ik kan denk ik maar beter gewoon niets lezen op de FP tot de campagne afgelopen is.

In hoeverre worden dit soort campagnes getest? Stel dat het niet knalgeel maar knalroze was, wat waarschijnlijk nog veel erger af zou hebben geleid puur vanwege de kleur en de hoeveelheid die je voor je neus krijgt (als je je browservenster altijd gemaximaliseerd hebt), wordt daar door een aantal mensen naar gekeken bijvoorbeeld?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:21
Ik gebruik als het weer eens de spuigaten uitloopt met takeovers en felle banners de devicedetect-optie, forceer grade B - dan heb je ook nergens meer last van. En vaak vind ik dat zo prettig dat ik vergeet om het later weer terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eM.
  • Laatst online: 31-12-2024

eM.

De frontpage van tweakers.net wordt om de X seconden automatisch vernieuwd.
Nu werkt dat niet zo lekker met de "pittige puzzel" van de NS.

Of is dat om het extra moeilijk te maken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:17

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Robin schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:35:

Zie het beetje als chantage, je laat reclame zien, hebt een betaalde optie om hiervan af te komen, maar we mogen niet zelf via een andere manier deze reclamen weren?

Doet me beetje denken aan al die gratis Apps die continue reclame naar je gezicht gooien, en vervolgens zeggen; als je betaald gaat het weg!

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ThE_OwNeR schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:52:
[...]

Zie het beetje als chantage, je laat reclame zien, hebt een betaalde optie om hiervan af te komen, maar we mogen niet zelf via een andere manier deze reclamen weren?
Hoezo chantage?
Het geld moet ergens vandaan komen, uit ads, of uit abo's.

Of verwacht je dat alles hier maar gratis blijft draaien?

Ik ben ook geen fan van dit soort takeovers, maar met flash uit boeit het me niet zo heel veel, en ik kies ervoor om nu geen abo te nemen, dus dan krijg ik reclame. Lijkt me niet meer dan redelijk.

Ik moet wel zeggen dat als ik flash niet aan heb staan, het soms lijkt alsof de pagina blijft laden, terwijl hij wel klaar is (maar geen idee of dat nu gewoon gezeur van Opera is of iets anders).

[ Voor 13% gewijzigd door TERW_DAN op 09-01-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:17

MonkeySleeve

It's just Monkey business

TERW_DAN schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:56:
[...]

Hoezo chantage?
Het geld moet ergens vandaan komen, uit ads, of uit abo's.

Of verwacht je dat alles hier maar gratis blijft draaien?

Ik ben ook geen fan van dit soort takeovers, maar met flash uit boeit het me niet zo heel veel, en ik kies ervoor om nu geen abo te nemen, dus dan krijg ik reclame. Lijkt me niet meer dan redelijk.
Weet niet, voelt gewoon raar. Heb adblock voornamelijk voor die irritante reclames op Youtube of Dumpert. Kun je uitzonderingen toevoegen aan adblock?

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 10:45
ThE_OwNeR schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:58:
[...]

Weet niet, voelt gewoon raar. Heb adblock voornamelijk voor die irritante reclames op Youtube of Dumpert. Kun je uitzonderingen toevoegen aan adblock?
ja

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
NS reclame doet afbreuk aan de Tweakers site. Véél te overheersend met al dat geel het maakt de site onleesbaar... :(

Volvo V70 D5 my2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ThE_OwNeR schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:58:
[...]

Je vindt het raar dat al die redacteuren, salesmensen, developers, etc. ook elke maand loon op hun bankrekening verwachten? Hoe anders dacht je dat een gratis site in de lucht blijft? AdBlock luns je inderdaad per site of domein uitschakelen en de kantoormedewerkers nemen het je bijzonder in dank af als je dat voor deze site ook doet. ;)
Overigens hebben we achter de schermen vrij lang de tijd gehad om deze uiting te testen en is dat ook door een groot aantal vrijwilligers gedaan op een aantal verschillende setups. Veel meer dan er hier aan testing gedaan is gaat er niet snel voor banners gebeuren ben ik bang.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-05 10:02

player-x

Disruptive by design

Ik begrijp dat T-net er hier is om geld te maken maar de nieuwe 18 sec reclame video's en nu de NS reclame gaat mij toch een stapje te ver, van licht irritant tot nu gewoon puur echt vervelend en storend!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V5aKCl2yKIBBscZPzLh5NxgD/medium.png

* player-x hoopt en zou het prettig vinden als de redactie minder snorrende manier vinden om geld te verdienen.
En hij begrijpt ook dat dit behoorlijk lastig kan zijn, en dat voor kantoor ruimte en salarissen inkomsten nodig zijn.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
player-x schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:45:
* player-x hoopt en zou het prettig vinden als de redactie minder snorrende manier vinden om geld te verdienen.
Zoals adfree-abonnementen, bijvoorbeeld? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rick2910 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:13:
De NS reclame maakt het scrollen in Opera 11.60 op XP bijna onmogelijk. Zelfs het typen wordt erdoor vertraagd. Het lijkt wel alsof er continue een repaint of event wordt gevuurd. Graag dit fixen.
Dan moet je eens je pc vervangen/upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDeK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-03 18:23
Ja daag hè, ik laat me door een website niet op kosten jagen. Als een Core 2 Duo van 2,13 GHz met 3GB RAM al niet meer voldoende is, dan is er gewoon sprake van brak programmeerwerk aan de kant van de advertentiebouwers (of er zit een conflict met de Tweakers.net codebase in de adv).
Op deze manier jaag je veel mensen in de armen van AdBlock, geheel begrijpelijk in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 325463 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:56:
[...]

Nee, het lijkt een probleem te zijn met Opera. Op nieuwere pc's loopt hij weliswaar wat beter dan hier omschreven maar Opera doet het wel behoorlijk wat slechter dan andere browsers.
Rick2910 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:07:
[...]

Ja daag hè, ik laat me door een website niet op kosten jagen. Als een Core 2 Duo van 2,13 GHz met 3GB RAM al niet meer voldoende is, dan is er gewoon sprake van brak programmeerwerk aan de kant van de advertentiebouwers (of er zit een conflict met de Tweakers.net codebase in de adv).
Op deze manier jaag je veel mensen in de armen van AdBlock, geheel begrijpelijk in mijn ogen.
Het is natuurlijk niet helemaal de schuld van Tweakers.net als een bepaalde browser die goed is voor minder dan 5% van de bezoekers (ik ken de precieze aantallen niet) niet overweg kan met een industriestandaard die bovendien in andere browsers geen performanceproblemen lijkt te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
player-x schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:45:
Ik begrijp dat T-net er hier is om geld te maken maar de nieuwe 18 sec reclame video's en nu de NS reclame gaat mij toch een stapje te ver, van licht irritant tot nu gewoon puur echt vervelend en storend!

[afbeelding]

En hij begrijpt ook dat dit behoorlijk lastig kan zijn, en dat voor kantoor ruimte en salarissen inkomsten nodig zijn.
* zeef hoopt met je mee.

De ervaring leert ons echter dat die opties er niet zijn tenzij we iets lucratiefs gaan doen als wiettelen in de studio of wit poeder uit Zuid-Amerika gaan importeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDeK
...niet overweg kan met een industriestandaard...
Waar praten we dan over? Hardware acceleratie? Iets in de DOM? Kan me zo niets bedenken wat Opera nog niet ondersteunt maar wat wel een 'industriestandaard' is.
...5%...
Als het niet de moeite is om erin te testen, dan mag je de ads voor mij ook best weglaten hoor. Is toch maar 5% van je bezoekers, dus waar praten we over. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 22:57

Cyphax

Moderator LNX
zeef schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:19:
[...]
wiettelen in de studio of wit poeder uit Zuid-Amerika gaan importeren. ;)[/small]
Jij hebt ook de beste ideeën weer!
Stuur effe een DM als het zover is, dan neem ik wel een abonnementje. :+

Dit soort reclames doen mij er altijd aan herinneren dat ik beter gewoon een abonnementje kan afnemen maar ik zit altijd op het werk en dan heb ik geen betaalmiddelen voorhanden, dus sorry Zeef. Als het meezit herinner ik het me vanavond nog. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rick2910 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:22:
[...]

Waar praten we dan over? Hardware acceleratie? Iets in de DOM? Kan me zo niets bedenken wat Opera nog niet ondersteunt maar wat wel een 'industriestandaard' is.
Ik zei niet dat Opera iets niet ondersteunt, ik heb gezegd dat het niet overweg kan met iets dat de industrie als standaard heeft. In dit geval is dat (helaas) nog steeds Flash. Blijkbaar gebruikt de reclamemaker een techniek waar Opera niet vrolijk van wordt en waar andere browsers ogenschijnlijk geen problemen mee hebben. En ook voor Opera valt het niet op met snellere systemen, anders was het er met testen vast wel uit gekomen.
Als het niet de moeite is om erin te testen, dan mag je de ads voor mij ook best weglaten hoor. Is toch maar 5% van je bezoekers, dus waar praten we over. Toch?
Ik durf te zeggen dat het percentage nog lager is dan die 5% maar ik noemde even een veilig aantal. ;) Los daarvan ga ik niet over banners dus mij hoef je niet te overtuigen. Ik kan alleen zeggen dat we wel uitvoerig getest hebben en daar deze browserbug tussendoor geglipt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waar je steeds meer betaald voor minder feature?
(buiten dat trouwens de factuur-link al lange tijd kapot is, maar dat terzijde :P).

Ik heb altijd een abbo gehad, maar zonder enige vorm van tegemoetkomen in de wensen/features van abbo's, zie ook weinig nut om daarin nog 'bij te dragen'.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik ga zo even wat posts met technische problemen verplaatsten naar : [bug]Site Takeover NS Het vriendelijk verzoek om nieuwe technische vragen daar direct te plaatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SinergyX schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:34:
[...]

Waar je steeds meer betaald voor minder feature?
(buiten dat trouwens de factuur-link al lange tijd kapot is, maar dat terzijde :P).

Ik heb altijd een abbo gehad, maar zonder enige vorm van tegemoetkomen in de wensen/features van abbo's, zie ook weinig nut om daarin nog 'bij te dragen'.
Het hoofddoel van abo's is allang niet meer om users iets extra's te geven. Het hoofddoel is nu gewoon het tegenhouden van reclames terwijl de andere oude abofeatures nu voor alle users beschikbaar zijn. Je krijgt dus in feite juist meer zónder ervoor te betalen maar wil vervolgens niet meer het lagere bedrag (want: alleen bannervrij) voor je abo betalen omdat je er minder aan over zou houden? Daar klopt ergens iets niet. ;) Moet je zelf weten hoor, maar enigszins krom is het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 17:01
Heb me eerder nooit gestoord aan de reclame op tweakers alleen nu wel. Alles vertraagd inderdaad en die felle kleur geel is erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Laatst online: 08-05 06:16

Eelke Spaak

- Vlad -

Ook ik ben een groot tegenstander van AdBlock en aanverwanten, omdat ze het standaard businessmodel van het www een beetje in de war gooien. Echter, vandaag heb ik toch even AdBlock voor Chrome moeten installeren, omdat Tweakers.net helaas helemaal niet meer bruikbaar is door de NS ad. Ik beloofd hierbij plechtig dat ik vanaf morgen elke dag netjes zal checken of de site takeover alweer voorbij is; is dat zo, deïnstalleer ik de plugin weer.

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NMe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:41:
Moet je zelf weten hoor, maar enigszins krom is het wel. :)
Krom is het uiteindelijk 'afdwingen' van add-free abbo's, dat is krom. Die features die nu 'gratis' zijn heeft elke gebruiker ook gewoon voor 'gewerkt', posts, reviews, alles wat karma geeft.

Als echter zo'n 'inzet' dan beloont wordt met features als rss-feed in de tracker (lol?) maar wel met pagina grote en performance vertragende flash zooi, maar ondertussen weinig aan wensen/features doen, zie ik zo'n add-free abbo niet meer dan een 'koop dit nu maar, ben je van het gezeik af, niet zeuren, je hebt ook gratis dingen'.

[ Voor 50% gewijzigd door SinergyX op 09-01-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SinergyX schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:18:
[...]

Krom is het uiteindelijk 'afdwingen' van add-free abbo's, dat is krom.
Niemand dwingt je om een adfree abo te nemen? Je zegt zelf dat je al een abo had en daarbij zijn de oude abonnementsvormen die je extra features gaven (en duurder waren!!!!) gesneuveld omdat die features publiek toegankelijk werden. Lopende abo's hebben toen bij mijn weten compensatie gekregen en je mocht zelf bepalen of je een adfree abo wilde hebben. Je bent daarbij nul komma nul aan features verloren, want die kreeg je sowieso gratis van T.net. If anything is je abo dus goedkoper geworden in plaats van duurder, en tóch klaag je dat je niet genoeg van Tweakers.net krijgt voor je centen? Zeg dan gewoon dat je geen geld over hebt voor een ad-vrije site nu je de oude abofeatures voor niks krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDeK
SinergY doelt volgens mij op de content die users genereren en die in feite de werkelijke waarde van het Tweakers platform omvat. Dat doen wij allen ook gratis, dus een tegemoetkoming vanuit Tweakers zou mij iig wel op zijn plaats lijken. Bijvoorbeeld ad-free voor alle users die boven een x aantal karma punten uit komt? Daarmee stimuleer je de aanvoer van goede content (datgene waar deze site zijn waarde aan ontleent) en de gratis 'leechers' zorgen via ads voor de inkomsten.
Leuk idee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je bedoelt dat alle mensen die de site vaak gebruiken geen ads meer zouden zien, waarmee je de waarde van ads dus compleet onderuit schopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-02 22:52
NMe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:34:
[...]

Ik durf te zeggen dat het percentage nog lager is dan die 5% maar ik noemde even een veilig aantal. ;) Los daarvan ga ik niet over banners dus mij hoef je niet te overtuigen. Ik kan alleen zeggen dat we wel uitvoerig getest hebben en daar deze browserbug tussendoor geglipt is.
Behalve dat de advertentie Opera onnodig traaaag maakt is hij ook nog eens onnodig één van de aller vervelendste ads ooit. Onnodig irritant, onnodig knallend van kleurstelling en onnodig idioot groot.

Ja, een abonnement nemen is inderdaad een optie en ik begrijp heel goed dat een vorm van advertenties nodig is om de website en aanverwante zaken te kunnen blijven bekostigen. Maar ik denk dat Tweakers.net er nu toch een beetje in is doorgeschoten wat advertentiebeleid betreft en ik denk dat er aardig wat hetzelfde denken als ik nu.
Ik gebruik al jaren Opera, ook voor Tweakers.net, en ik heb nog nooit enig probleem gehad met het renderen van de site, het lopen van flash of java en heb om toch Tweakers.net te steunen zonder een abbo te nemen regelmatig op ads geklikt. Soms uit nieuwsgierigheid, soms vanwege de opbrengsten voor Tweakers.net.

Als de advertentie nu zou verdwijnen na een mogelijkheid tot dicht klikken of zelfs door het volgen van de link zou ik zeggen vooruit, maar de website blijft pijn doen aan de ogen, de advertentie blijft maar irritant aanwezig en dat allemaal nog naast het ongemak van dat het nu ook zo ontzettend stroef draait.

Ik vind het jammer van Tweakers.net, en vind het vooral jammer dat zo'n community zó afhankelijk blijkt te zijn van commercie.

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDeK
Nouja, we kunnen met zijn allen ook stoppen met posten, reviews te schrijven enz. waarna ik wel eens wil zien of de adverteerders dan nog steeds de bedragen willen neertellen die ze nu neertellen. Hoe je het ook wendt of keert, de mensen die veelvuldig bijdragen aan Tweakers zijn degene die waarde toevoegen, niet de ads. Wij voegen waarde toe aan Tweakers, en als dank krijgen we ads te zien waardoor Tweakers twee keer aan ons verdient (eenmaal via de content, en eenmaal via de ads). Dat is toch ook wat gek?
Ik zat nog te denken, een alternatief zou kunnen zijn de top-1000 users van Tweakers ad-free. Op die manier voorkom je dat mensen stoppen met posten nadat ze over de karma-grens zijn geraakt, immers val je zo weer uit die top-1000 als je niks meer doet.
Persoonlijk vind ik reclame - in welke vorm dan ook - storend en (in het huidige NS geval) zelf ronduit irritant. De voorgestelde ideëen met een ad-free abonnement als dank voor langlopende bijdrages in content vind ik zo'n gek idee nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21
Rick2910 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:16:
Nouja, we kunnen met zijn allen ook stoppen met posten, reviews te schrijven enz. waarna ik wel eens wil zien of de adverteerders dan nog steeds de bedragen willen neertellen die ze nu neertellen. Hoe je het ook wendt of keert, de mensen die veelvuldig bijdragen aan Tweakers zijn degene die waarde toevoegen, niet de ads. Wij voegen waarde toe aan Tweakers, en als dank krijgen we ads te zien waardoor Tweakers twee keer aan ons verdient (eenmaal via de content, en eenmaal via de ads). Dat is toch ook wat gek?
Ik zat nog te denken, een alternatief zou kunnen zijn de top-1000 users van Tweakers ad-free. Op die manier voorkom je dat mensen stoppen met posten nadat ze over de karma-grens zijn geraakt, immers val je zo weer uit die top-1000 als je niks meer doet.
Persoonlijk vind ik reclame - in welke vorm dan ook - storend en (in het huidige NS geval) zelf ronduit irritant. De voorgestelde ideëen met een ad-free abonnement als dank voor langlopende bijdrages in content vind ik zo'n gek idee nog niet.
Leg me nou eens uit hoe T.net verdient aan de content?
T.net is ontstaan doordat Femme een iets uit de hand gelopen hobby had en hier veel bezoekers op af kwamen. Deze bezoekers hebben inderdaad T.net van veel content voorzien, maar zijn ook donders veeleisend. En dus moest er hardware komen om de site op te draaien. Want zodra de site een beetje traag was staat iedereen hier te schreeuwen. En helaas kost hardware geld.
Nu waren er vier opties:
1. T.net dood laten gaan.
2. Niets doen en de site traag laten werken.
3. Uit eigen zak hardware kopen.
4. Proberen op de site te verdienen en dus ads plaatsen.

Volgens mij is iedereen hier blij dat Femme voor optie 4 heeft gekozen. Uiteindelijk is T.net overgegaan naar VNU en dat heeft het mogelijk gemaakt dat er nu in plaats van vier, zes redacteurs in Las Vegas zitten om verslag te doen. En nu moet je niet zeggen dat het er te veel zijn, want je moet na de CES eens op het forum kijken hoeveel mensen er klagen dat er geen aandacht is besteed aan <insert random hardware>.

Je roept dat de mensen die bijdragen aan de site de waarde zijn van de site en dat ben ik helemaal met je eens, maar met bezoekers op je site kan je geen hardware en stroom betalen en het is ook wat te taai voor de redacteuren om te eten.

Sorry, maar ben het eeuwige gezeur echt beu. Lekker schreeuwen van de zijlijn is zooo makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu doe je het weer, het gaat mijn niet om 30 -> 15 euro, maar waarvoor je nu nog betaald. 30 euro was voor een compleet pakket aan features, waaronder ook add-free, maar ook alle (inmiddels gratis) features en email. Als ik terug reken zouden de features totaal 'maar' 10 euro waard zijn (factuur 2011), wat nu gratis is.

Andere kant verdienen jullie mogelijk meer met adds aan mij vanuit de forum-adds (waar je trouwens niemand ooit hoort over klagen), zovaak zit ik niet meer op de frontpage.

Maar als ik dan de video's bekijk, welke állemaal beginnen met dezelfde advertentie (nouja, cataclysm en HP worden beetje standaard), dan maak ik de keuze om ze gewoon niet meer te bekijken en enkel via de titel ze alsnog op youtube of dergelijke te gaan bekijken.
MuddyMagical schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:24:
Sorry, maar ben het eeuwige gezeur echt beu. Lekker schreeuwen van de zijlijn is zooo makkelijk...
Ik heb 2x een uitnodiging ontvangen voor zo'n meeting bij T.net over diverse gang van zaken, nooit kwam het ervan door te weinig animo of andere zaken. Of het nu van VNU is of van Femme, er is altijd nog een keuze welke richting je opkijkt.. commercieel of stukje community. Ik noem alleen maar 'mobiele weergave'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDeK
Leg me nou eens uit hoe T.net verdient aan de content?
Doordat wij content plaatsen die mensen (schijnbaar) willen lezen, trekt T.net een hoop bezoekers aan. Die statistieken levert VNU weer aan bij de adverteerders die aan de hand daarvan bepalen of en hoveel ze willen betalen voor een ad-campaign. Zouden de users niks posten, dan zou dit just-another-tech-site zijn waar adverteerders significant minder geld voor over hebben. Dat T kosten heeft zal ik ook zeker niet ontkennen, maar zonder de users had je die kosten niet (want dan was deze hele site er niet geweest, althans niet in zijn huidige vorm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21
Rick2910 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:34:
[...]

Doordat wij content plaatsen die mensen (schijnbaar) willen lezen, trekt T.net een hoop bezoekers aan. Die statistieken levert VNU weer aan bij de adverteerders die aan de hand daarvan bepalen of en hoveel ze willen betalen voor een ad-campaign. Zouden de users niks posten, dan zou dit just-another-tech-site zijn waar adverteerders significant minder geld voor over hebben. Dat T kosten heeft zal ik ook zeker niet ontkennen, maar zonder de users had je die kosten niet (want dan was deze hele site er niet geweest, althans niet in zijn huidige vorm).
Dus je hebt liever een site die door één of twee mensen als hobby wordt gemaakt zonder enige nieuwswaarde omdat alles van andere sites wordt gekopieerd met een forum erachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDeK
Persoonlijk kom ik niet op Tweakers voor het nieuws (dat kan ik op andere sites ook - en vaak sneller - lezen), maar voor de visies en inzichten in de reacties onder de artikelen. Zonder die reacties zou ik hier niet eens komen, dus in mijn ogen (en waarschijnlijk ook die van de adverteerder) zit daar de waarde.
En wat betreft de 'hobby' reactie: het een sluit het andere niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rick2910 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:34:
[...]

De advertenties leveren geld op omdat er daadwerkelijk mensen zijn die ze zien. Als je de meest actieve gebruikers geen advertenties serveert kun je nog de meest waardevolle content op het hele internet hebben, er is geen enkele adverteerder die gaat betalen voor advertenties die het belangrijkste deel van het publiek nooit ziet.
SinergyX schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:27:
[...]

Ik heb 2x een uitnodiging ontvangen voor zo'n meeting bij T.net over diverse gang van zaken, nooit kwam het ervan door te weinig animo of andere zaken. Of het nu van VNU is of van Femme, er is altijd nog een keuze welke richting je opkijkt.. commercieel of stukje community. Ik noem alleen maar 'mobiele weergave'.
Een keuze tussen je bedrijf laten voortbestaan en je bedrijf in de problemen brengen is geen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 14:57
Als de gebruikers ervaring er onder lijdt en men gebruikers gaat weren omdat zij zelf er iets aan doen is er iets mis met de gedachtegang imo. Er zijn meer manieren om geld te verdienen dan personen lastig vallen met ongewenste reclame. Acties, donaties, events, etc, etc.

Reclame prima, maar het wel tweakers.net blijven. Niet een reclamezuil met sensatienieuws om hits te generen. Die NS reclame is een voorbeeld van hoe het niet moet in ieder geval.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nou, ik denk dus dat het vies tegenvalt om met andere manieren geld te verdienen als website. Noem dan eens wat meer concrete voorbeelden? Volgens mij hebben websites van grote kranten die na een tijd gratis waren en vervolgens toch een betaalmuur hebben opgericht als bewezen dat geld vragen van bezoekers niet werkt. Niet op die manier iig.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDeK
Noem dan eens wat meer concrete voorbeelden?
Vrijwillige donaties? Wikipedia loopt er al jaren op en die hebben toch wel meer kosten dan Tweakers (qua hardware en personeel). Ok, hun bereik is ook groter, maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
MaximusTG schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:55:
Nou, ik denk dus dat het vies tegenvalt om met andere manieren geld te verdienen als website. Noem dan eens wat meer concrete voorbeelden? Volgens mij hebben websites van grote kranten die na een tijd gratis waren en vervolgens toch een betaalmuur hebben opgericht als bewezen dat geld vragen van bezoekers niet werkt. Niet op die manier iig.
Wikipedia haalt anders genoeg binnen met donaties. Een keer per jaar staart iemand je zo vreselijk aan dat je wel geld over moet maken.

Oude (of nieuwe) hardware verloten onder abbo's!

Events organiseren waar software, hardware, (HCC!) en andere goederen verkocht worden.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Tripiot
  • Laatst online: 08-05 08:54
nu vond ik het eerst wel meevallen. Maar die nieuwe reclame van de ns etc om het hele forum heen is een beetje overdreven vinden julie ook niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Wikipedia is een stichting, zonder winstoogmerk, dat mensen daar geld aan doneren komt doordat ze geloven in een vrije encyclopedie. Dat kan je niet vertalen naar een nieuwssite zoals tweakers.net. Waarom zou een individu geld doneren aan een bedrijf dat er ook gewoon is om winst te maken, zodat de site gratis blijft en zonder reclame?
Events met software en hardware? En wie koopt die hardware dan in? Tweakers.net? Dan wordt tweakers dus eigenlijk een soort webshop. Met een belang bij het verkopen van die hardware. Dag dag onafhankelijke reviews.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDeK
Een kritische vraag: waarom moet Tweakers winst maken? Waarom is Tweakers idd geen stichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rick2910 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:12:
Een kritische vraag: waarom moet Tweakers winst maken? Waarom is Tweakers idd geen stichting?
Jij werkt gratis? Je wil niet graag dat je baas extra financiering aantrekt om daarmee jouw functie belangrijker te maken? Waarom is een krant geen stichting? Waarom is een schoenenwinkel geen stichting?
X-Tripiot schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:04:
nu vond ik het eerst wel meevallen. Maar die nieuwe reclame van de ns etc om het hele forum heen is een beetje overdreven vinden julie ook niet??
Om het forum heen?
Koenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:03:
[...]

Oude (of nieuwe) hardware verloten onder abbo's!
Een abohouder levert nou niet per se meer op dan een "gratis" lid. Ik denk zelfs dat als iedereen die de site vaker dan een keer per maand gebruikt een abo neemt, Tweakers als bedrijf een probleem heeft, want daar zou je hooguit 10 tot 20 mensen per jaar van kunnen betalen en de adverteerders zouden wegblijven omdat het publiek gekrompen is.

[ Voor 81% gewijzigd door NMe op 09-01-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
MaximusTG schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:06:
Wikipedia is een stichting, zonder winstoogmerk, dat mensen daar geld aan doneren komt doordat ze geloven in een vrije encyclopedie. Dat kan je niet vertalen naar een nieuwssite zoals tweakers.net. Waarom zou een individu geld doneren aan een bedrijf dat er ook gewoon is om winst te maken, zodat de site gratis blijft en zonder reclame?
Events met software en hardware? En wie koopt die hardware dan in? Tweakers.net? Dan wordt tweakers dus eigenlijk een soort webshop. Met een belang bij het verkopen van die hardware. Dag dag onafhankelijke reviews.
Als het doel van deze site is om geld te verdienen en de rest bijzaak dan slaat het de plank mis of gaat het in ieder geval snel de verkeerde kant uit.

Je kan geld verdienen en op de kwaliteit van de site letten en je kan proberen zo veel mogelijk geld te verdienen en de rest als bijzaak cq. manier van geld genereren zien.

Events kun je gewoon organiseren. Je hoeft zelf er niet te staan met een standje. Ik gaf al als voorbeeld HCC. Is echt niets nieuws hoor.
Jij werkt alleen voor het geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDeK
Jij werkt gratis?
Ik heb voor al mijn duizenden karma punten nooit geld gezien iig, dus in feite (wat Tweakers betreft): ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
Rick2910 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:21:
[...]

Ik heb voor al mijn duizenden karma punten nooit geld gezien iig, dus in feite (wat Tweakers betreft): ja.
Touché!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Tripiot
Om de frontpage heen dan.. Lijkt me onmogelijk dat het niet is opgevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rick2910 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:21:
[...]

Jij komt hier uit je eigen vrije wil, en een deel van de duizenden karmapunten heb je juist met vraagstellen verdiend. Sterker nog: je karmapunten zijn je beloning. Je kan die namelijk gebruiken om extra diensten te unlocken. Je wilt beloond worden voor het krijgen van beloningspunten en de redactie en hun gezinnen moeten maar op een houtje bijten?
Koenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:20:
[...]

Jij werkt alleen voor het geld?
Voor mijn baas? Ja. Voor mijn eigen persoonlijke hobby's? Nee. Maar die vergelijking slaat nergens op. De redactie moet ook gewoon brood verdienen met hun fulltimebaan bij Tweakers.

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 09-01-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Punt is gewoon dat Tweakers.net geld moet binnenhalen om zn personeel te betalen, onderhoud aan hardware, vervanging, etc, en dan een bepaalde winst wil halen. Want de eigenaar wil ook graag wat verdienen. Zo werkt het nu eenmaal in de wereld.

En blijkbaar wil of kan Tweakers.net die inkomsten niet volledig bij zn bezoekers halen. Waarom? Omdat ervaring leert dat je dan achteruit zult gaan in aantal bezoekers. Bedoel, hoeveel % van de Tweakers is er abonnee? Huidige bannervrij abo kost 15 euro per maand. Dat is maar 1,25 euro per maand! En toch heeft niet iedereen een abo. Misschien is een mogelijk idee om zo'n abonnement maandelijks betaalbaar te maken. Betalen via sms of de app op je smartphone.
Maar ik gok dat de realiteit is dat Tweakers.net zelf kan bepalen of en welke ads er op de frontpage verschijnen, en dat ze daar niet mee zullen stoppen, tenzij het een significant negatief effect heeft op de bezoekersaantallen. Maar dat zal niet snel gebeuren denk ik. Juist omdat met de inkomsten van die ads schrijvers en redactie betaald kan worden zodat er hoogwaardige artikelen verschijnen. En daar gaat het nu uiteindelijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
NMe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:23:
[...]Voor mijn baas? Ja. Voor mijn eigen persoonlijke hobby's? Nee. Maar die vergelijking slaat nergens op. De redactie moet ook gewoon brood verdienen met hun fulltimebaan bij Tweakers.
Zal je baas leuk vinden zo'n instelling. Echt hart voor de zaak enzo. Als het een fulltime baan is moet er inderdaad ook gewoon brood op de plank. Maar of daar elke dag kaviaar op moet en of dat ten koste moet gaan van de ervaring van de gebruikers van deze site, lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Koenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:26:
[...]

Zal je baas leuk vinden zo'n instelling. Echt hart voor de zaak enzo. Als het een fulltime baan is moet er inderdaad ook gewoon brood op de plank. Maar of daar elke dag kaviaar op moet en of dat ten koste moet gaan van de ervaring van de gebruikers van deze site, lijkt me niet.
Wijs mij eens één site aan die zo'n eisen stelt aan advertenties als Tweakers doet. Eén site die elke grote uiting zoals deze door ruim 80 vrijwilligers kan laten testen. Eén site waarvan de manager hoogstpersoonlijk elke keer weer reageert op klachten bij uitingen, zelfs bij absurde eisen zoals in dit topic die suggereren dat hij geen geld mag verdienen aan zijn website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Tripiot
Nou het gemiddelde van tweakers.net is dat ze ongeveer dagelijkse Ad-inkomsten hebben van € 2.369,31 euro. En dat is nogmaar alleen tweakers.net niet de verdere sites die jullie hebben. Dus is het dan echt zo nodig om de hele frontpageindex ns geel te doen kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Koenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:26:
[...]

Zal je baas leuk vinden zo'n instelling. Echt hart voor de zaak enzo. Als het een fulltime baan is moet er inderdaad ook gewoon brood op de plank.
Ik vind het inderdaad wel positief dat hij de instelling heeft dat er geld verdiend moet worden.
Maar of daar elke dag kaviaar op moet en of dat ten koste moet gaan van de ervaring van de gebruikers van deze site, lijkt me niet.
Ik heb denk ik de openbare publicatie van de begroting van Tweakers.net gemist, kun je me even vertellen waar die staat? Of als je er zoals ik lichtelijk sterk vermoed geen benul van hebt hoeveel geld daar in en uit gaat geen stupide opmerkingen over maken hoe andere mensen hun geld verdienen met de hun beschikbare middelen?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:54

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

X-Tripiot schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:33:
Nou het gemiddelde van tweakers.net is dat ze ongeveer dagelijkse Ad-inkomsten hebben van € 2.369,31 euro. En dat is nogmaar alleen tweakers.net niet de verdere sites die jullie hebben.
Mag ik vragen waar je dat bedrag vandaan plukt? Toch niet via zo'n vage site die meent te weten hoeveel advertentieinkomsten een willekeurige site op het internet heeft he?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nou het gemiddelde van tweakers.net is dat ze ongeveer dagelijkse Ad-inkomsten hebben van € 2.369,31 euro. En dat is nogmaar alleen tweakers.net niet de verdere sites die jullie hebben. Dus is het dan echt zo nodig om de hele frontpageindex ns geel te doen kleuren?
Even ervan uitgaande dat dat cijfer klopt (waar komt dat getal vandaan) dan komt dat bij een gemiddeld loon van 30k bruto per jaar neer op 28 fulltime werknemers die je daarvan kunt bekostigen, en dan tel ik alle andere kosten nog niet eens mee. Volgens mij heeft Tweakers die 28 werknemers wel. Hoe ga je iedereen betaald houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Nog afgezien van dat dat bedrag me volstrekte onzin lijkt - er werken bij Tweakers.net 60 mensen in loondienst. Doe dat eens voor de lol vermenigvuldigen met modaal salaris, 60% erbovenop aan werkgeverslasten, en dan delen door 365 dagen per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Are you for real? Ga je ook zo naar de Albert Heijn? Zeggen dat de koekjes wel goedkoper kunnen omdat de bedrijfsleider in een te dure auto rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDeK
Noem mij één website die keer op keer weer faalt met gruwelijk irritante ad campagns die in sommige gevallen zelfs de hele usability van de site omver trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

zeef schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:37:
[...]

Are you for real? Ga je ook zo naar de Albert Heijn? Zeggen dat de koekjes wel goedkoper kunnen omdat de bedrijfsleider in een te dure auto rijdt?
Je hebt mongolen die het proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
NMe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:31:
[...]

Wijs mij eens één site aan die zo'n eisen stelt aan advertenties als Tweakers doet. Eén site die elke grote uiting zoals deze door ruim 80 vrijwilligers kan laten testen. Eén site waarvan de manager hoogstpersoonlijk elke keer weer reageert op klachten bij uitingen, zelfs bij absurde eisen zoals in dit topic die suggereren dat hij geen geld mag verdienen aan zijn website.
Dus dit moet ik lezen als de rechtvaardiging voor het plaatsen voor irritante reclames? 80 vrijwilligers die er geen geld aan verdienen? Reageren op klachten van gebruikers een voorrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nog even afgezien van hoe je in ooit aan die €2.369 komt, hoe weet jij wat de dagelijkse kosten van Tweakers.net zijn? Ik weet nergens vanaf namelijk, niets over de dagelijkse inkomsten en ook niets over de dagelijkse kosten.

En van dat bedrag kun je bij lange na niet eens het personeel van Tweakers.net betalen. En dan vergeet ik voor het gemak alle andere kosten nog even. :?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rick2910 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:37:
Noem mij één website die keer op keer weer faalt met gruwelijk irritante ad campagns die in sommige gevallen zelfs de hele usability van de site omver trekken?
Geintje zeker? Ik kan er tientallen opnoemen, en dat zijn alleen nog maar grote sites. 8)7
Koenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:38:
[...]

Dus dit moet ik lezen als de rechtvaardiging voor het plaatsen voor irritante reclames? 80 vrijwilligers die er geen geld aan verdienen?
Op kantoor wordt óók getest maar dat is naar ik aanneem standaard. Die 80 vrijwilligers komen daar nog eens bovenop en dat vind je bij geen enkele andere site.
Reageren op klachten van gebruikers een voorrecht?
Wel als de manager dat hoogstpersoonlijk doet. Of had je liever een miep van PR?

[ Voor 44% gewijzigd door NMe op 09-01-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Rick2910 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:37:
Nu.nl, de Telegraaf, Volkskrant, Voetbal International, ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
zeef schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:38:
[...]

Nu.nl, de Telegraaf, Volkskrant, Voetbal International, ga zo maar door.
En binnenkort Tweakers? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDeK
Geintje zeker? Ik kan er tientallen opnoemen, en dat zijn alleen nog maar grote sites.
O, dan is het natuurlijk geen probleem.... en jij leidt deze site?!
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Technische problemen met reclame-uitingen graag hier doorgeven.