irritante reclames op deze site Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 05:03
koekoek2003nl schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:47:
Natuurlijk het is mooi dat Tweakers zo groot is en als er nu een onderdeel vanaf geplukt wordt vind niemand dat leuk, maar ik vraag me af als als het er überhaupt nooit was bijgekomen, werd het dan gemist?
Met die insteek hadden we nog steeds op paard en wagen gezeten. Je moet dus maar niet al te veel innoveren, omdat mensen toch niet weten dat ze iets missen? :P

Maar ik denk dat ik weet wat je wil zeggen: je wil best akkoord met minder functionaliteit in ruil voor minder banners. Maar zo werkt het niet. Iedere gebruiker heeft weer andere wensen en het is ons belang, zeker ook commercieel, om ze allen zo goed mogelijk te bedienen.

Ik snap de irritatie over deze (niet erg mooi vormgegeven *kuch*) reclame wel, maar die onvrede met advertenties over het algemeen... We blijven een organisatie die gewoon winst moet maken, net als elk ander mediabedrijf. In een of andere ideale wonderwereld kunnen websites wellicht zonder een cent uit te geven draaiende worden gehouden, maar in deze harde werkelijkheid hebben we gewoon te maken met rekeningen, belastingen, huurkosten, stookkosten, salarissen en aandeelhouders.

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

koekoek2003nl schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:47:
Maar is er ooit wel eens stil gestaan bij het feit dat uitbreiden en groter worden geld kost terwijl de gebruiker daar misschien in eerste instantie helemaal niet op staat te wachten? Natuurlijk het is mooi dat Tweakers zo groot is en als er nu een onderdeel vanaf geplukt wordt vind niemand dat leuk, maar ik vraag me af als als het er überhaupt nooit was bijgekomen, werd het dan gemist?
Als je dat niet doet, maar je concurrent wel... dan raak je snel bezoekers kwijt. Uiteraard kan je ook wijzigingen aanbrengen die juist je bezoekers wegjagen, maar dat hebben we gelukkig nog niet echt gedaan in de afgelopen 10 jaar dat ik hier werk (ohja, en ik vind het dus best handig om een fatsoenlijk loon te krijgen, ondanks dat ik ook het werk zelf gewoon leuk vind. Zo kan ik tenminste mijn internetverbinding betalen om in mijn vrije tijd hier te reageren ;) ).
Maar als er 20/30 man werken voor tweakers, is het meer een bedrijf. Dan vraag ik mij af moet je dan niet eens verder kijken dan je inkomsten af laten hangen van "irritante" reclames. Ik las laatst al ergens dat er iets van een samenwerking was aangegaan met Belcompany?
60 man zelfs, hierboven wordt al wat uitgelegd wat die zoal doen. Onder die 60 bevindt zich ook een aantal mensen die zogenaamde 'non spot' advertenties verkopen, o.a. die deal met BelCompany hoort tot hun wapenfeiten. Gelukkig komen die steeds meer onder de aandacht bij adverteerders en dat is goed voor ons en jullie, want ze leveren ons doorgaans aardig wat op en het is niet ongebruikelijk dat we met zo'n campagne ook de gebruikers beter kunnen betrekken (of blij maken met het weggeven van dingen).

Helaas is het nog niet voor elke campagne zinvol of interessant en bovendien zowel voor ons als de adverteerder erg bewerkelijk om zo'n campagne goed op te zetten. En daarnaast worden die 'non spot'-campagnes vaak met gewone banners onder de aandacht gebracht :P Dus je blijft de huidige bannervormen nog wel even zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:24

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik begrijp dat Tweakers afhankelijk is van advertentie inkomsten en daar is ook niets mis mee.
Waar wel wat mis mee is, dat die pagina grote advertentie van de NS er op veel PC's met IE8 op een Full HD scherm er niet uitziet. Kan daar iets aan gedaan worden? Zie onderstaand screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img823/719/80nsad.th.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door tweaker2010 op 09-01-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:17
tweaker2010 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:35:
Ik begrijp dat Tweakers afhankelijk is van advertentie inkomsten en daar is ook niets mis mee.
Waar wel wat mis mee is, dat die pagina grote advertentie van de NS er op veel PC's met IE8 op een Full HD scherm er niet uitziet. Kan daar iets aan gedaan worden? Zie onderstaand screenshot:

[afbeelding]
Het is uitvoerig getest door tenminste 80 vrijwilligers en als ze niet irritant genoeg zijn vallen ze niet op. Het beste wat je kan doen is een abbo nemen, dan hebben de werknemers van tweakers ook nog brood op de plank. Contractueel kunnen ze er in ieder geval niet onder uit.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

NMe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:48:
[...]

Volgens mij (correct me if I'm wrong) is een deel daarvan direct werknemer van VNU en daardoor ook inzetbaar op andere sites en uitgaven. Er zijn wel ruim 80 vrijwilligers en zeker 30-40 betaalde personeelsleden die puur en alleen met Tweakers bezig zijn, voor zover ik die aantallen ken. :)
Knuppel en hoenderhok, maar: Waarom worden die 80 vrijwilligers die tijd in T willen steken omdat ze het leuk vinden niet betaald maar hooguit beloond met karma-punten, terwijl die 30-40 werknemers wel het voorrecht krijgen om betaald aan T te mogen werken?

Die 80 vrijwilligers zullen er jaarlijks minder manuren in steken, maar waarom kan T niet volledig op vrijwilligers draaien? Zoals iemand al vroeg, waarom moet Tweakers geld verdienen en niet alleen zijn onkosten eruit krijgen? Dat is toch alleen maar omdat VNU commercieel is?

MAW: Wat kan Tweakers met 30-40 fulltimers wat ze met een 100-tal vrijwilligers die zich allemaal even hard inzetten niet kunnen?
Ken je het concept contractbreuk? Nog even los van het al dan niet luisteren naar gebruikers is het zomaar offline halen van zo'n uiting nogal een statement.
Ik mag toch verwachten dat T.net/VNU ook aan zijn adverteerders voorwaarden stelt? Als er dan een ad offline gehaald wordt omdat die niet aan de (vooraf gestelde) uitings-eisen voldoet, moet een adverteerder ook niet achteraf gaan klagen. Ze waren immers gewaarschuwd.
Laten we even alles in perspectief bekijken. De belangrijkste klacht is dat de advertentie "irritant" is. Een goede advertentie springt nou eenmaal in het oog, dat is de logische reactie op het feit dat mensen advertentieblind worden. Vind ik ook niet leuk, maar zo werkt het nou eenmaal.
Als gratis bezoeker word ik toch niet verplicht om naar de advertenties te kijken? Geeft dat adverteerders dan maar een vrijbrief om steeds groter, helderder, harder knipperend, met meer geluid en mij meer in-my-face te adverteren, omdat ik er anders toch omheen kijk? Want anders klikt er niemand op, en dan kunnen we net zo goed niet adverteren.

What's next, je mag een half jaar gratis lezen en daarna komt alles achter een paywall?

Je ziet nu op televisie al dat mensen het geluid maar uit zetten omdat het zo knetterhard uit de reclameblokken buldert, terwijl ik geen moeite heb om een goeie reclame te kijken waar over is nagedacht. Een "Even Apeldoorn Bellen"-spotje zet ik net zo graag op via YouTube, terwijl ik een spotje van Always met kotsneigingen wegzap.

Overigens wel respect dat er al kritisch naar de intensiteit van de reclame-uitingen op Tweakers wordt gekeken. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vind prima al die banners/reclames. Ok acceptabel maar nu het punt. Het komt op een punt dat het heel irritant gaat worden en dat is dat het voor mijn veld van werken gebeurd en dan is het niet meer acceptabel. Lijkt wel die gozer van de postcodeloterij dat constant aandacht moet hebben die schreeuwend over het beeld raast. Dan begint een beetje mijn bloed te koken. Het gebeurt steeds meer en meer. Ik zit al te denken om java, flash etc uit te zetten en adblock te gaan gebruiken. Cookies zijn nog niet disabled maar ik zit te denken om die map maar even readonly te gaan maken.

Ik heb hier een scherm van 22 inch met een resolutie van 1680 pixels breed en waarom precies voor mij? Ik heb 1024 pixels breed nodig voor lezen en de rest niet voor reclame!!!!

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
DAzN schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:50:
Ik begrijp deze discussie niet zo goed. Waar komt de gedachte vandaan dat content, ook al wordt die door de gehele gemeenschap gemaakt, gratis moet zijn? Volgens mij is er geen enkele site die volledig gratis kan opereren; er zijn altijd wel ergens kosten.
Niet gratis, maar ook geen banners, geen ads, geen reclame: Wikipedia.

Het kán dus wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 18:13
Osiris schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:25:
[...]

Niet gratis, maar ook geen banners, geen ads, geen reclame: Wikipedia.

Het kán dus wel. :)
Het kan wel ja, maar Wikipedia heeft een jaarlijkse collecte die genoeg opbrengt om de site draaiende te houden. Dit kan bij tweakers.net natuurlijk nooit aangezien ze daar niet groot genoeg voor zijn. En er maandelijks salarissen etc. Betaald moet worden

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 09-01-2012 23:41 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
downloader91 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:40:
[...]

Het kan wel ja, maar Wikipedia heeft een jaarlijkse collecte die genoeg opbrengt om de site draaiende te houden. Dit kan bij tweakers.net natuurlijk nooit aangezien ze daar niet groot genoeg voor zijn. En er maandelijks salarissen etc. Betaald moet worden
Dat heeft Wikipedia natuurlijk ook, betaalde medewerkers. Niet veel, maar ze zijn er. OK, toegegeven, hier op T.net wordt de content op de FP natuurlijk niet door de users zelf gemaakt, i.t.t. het forum, waar wél alle content user-generated is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

...en laat het forum nu praktisch geen reclame hebben. Die Google ads leveren niet bepaald een fortuin op, voor Tweakers vast net zo min als voor andere sites.
Stoney3K schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:16:
[...]

Knuppel en hoenderhok, maar: Waarom worden die 80 vrijwilligers die tijd in T willen steken omdat ze het leuk vinden niet betaald maar hooguit beloond met karma-punten, terwijl die 30-40 werknemers wel het voorrecht krijgen om betaald aan T te mogen werken?

Die 80 vrijwilligers zullen er jaarlijks minder manuren in steken, maar waarom kan T niet volledig op vrijwilligers draaien? Zoals iemand al vroeg, waarom moet Tweakers geld verdienen en niet alleen zijn onkosten eruit krijgen? Dat is toch alleen maar omdat VNU commercieel is?

MAW: Wat kan Tweakers met 30-40 fulltimers wat ze met een 100-tal vrijwilligers die zich allemaal even hard inzetten niet kunnen?
Kwaliteit bieden. Sowieso is dit geen fulltimebaan voor de vrijwilligers.

[ Voor 73% gewijzigd door NMe op 09-01-2012 23:51 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 18:13
Osiris schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:44:
[...]

Dat heeft Wikipedia natuurlijk ook, betaalde medewerkers. Niet veel, maar ze zijn er. OK, toegegeven, hier op T.net wordt de content op de FP natuurlijk niet door de users zelf gemaakt, i.t.t. het forum, waar wél alle content user-generated is.
Dat is zo maar ik zie T.net met een donatie actie niet genoeg geld ophalen om een jaarlang van te draaien !!

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

NMe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:50:
Kwaliteit bieden. Sowieso is dit geen fulltimebaan voor de vrijwilligers.
Waarom zou een site gerund door vrijwilligers (de community) geen kwaliteit bieden? Mits er genoeg toewijding en inzet van die vrijwilligers is, iets wat je ook van vrijwilligers verwacht als ze je hun tijd beloven, dan is die kwaliteit er niet minder op.

Sterker nog, ik heb steeds meer het idee dat T.net vooral op de frontpage terug is gevallen in het blindelings neerplakken van persberichten die van buitenaf zijn aangeleverd, in plaats van het schrijven van eigen content.

Het forum is een aardige bron van informatie en soms ook bron van nieuws wat uit een andere hoek kan komen, dus een T.net die door 'de community' gerund wordt zie ik zeker weten wel voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Stoney3K schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:05:
[...]

Waarom zou een site gerund door vrijwilligers (de community) geen kwaliteit bieden? Mits er genoeg toewijding en inzet van die vrijwilligers is, iets wat je ook van vrijwilligers verwacht als ze je hun tijd beloven, dan is die kwaliteit er niet minder op.
Er is een verschil tussen kwaliteit kunnen bieden en kwaliteit binnen de eigen standaarden kunnen garanderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 28-05 21:25
Stoney3K schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:05:
[...]

Sterker nog, ik heb steeds meer het idee dat T.net vooral op de frontpage terug is gevallen in het blindelings neerplakken van persberichten die van buitenaf zijn aangeleverd, in plaats van het schrijven van eigen content.

Het forum is een aardige bron van informatie en soms ook bron van nieuws wat uit een andere hoek kan komen, dus een T.net die door 'de community' gerund wordt zie ik zeker weten wel voor me.
Ja, want de 6 redacteuren op de CES doen helemaal niets anders dan persberichten overtikken en alle product- en andere 'hands on' videos zijn nep. Reviews maken we niet zelf, Marc klust een beetje aan zijn brommer in het testlab. Alle artikelen van Joost zijn gekocht van webwereld en onze fax draait overuren en de kopieermachine ook. Alle devvers stelen code van andere sites, design maken we ook niet zelf en pricewatch data jatten we waar het maar kan...

Sorry hoor maar heb je enig verstand van de business waar we in zitten? Dat het allemaal om niet ter beschikking wordt gesteld aan jullie wil toch niet zeggen dat het niets waard is? Dat je de professionals die er dag in dag uit mee bezig zijn zo maar ongefundeerd de grond in kan trappen?

Tweakers werd ooit gerund door de community, ik heb de tijd nog meegemaakt met alleen een betaalde hoofdredacteur. We zouden voor de grap eens een week terug moeten naar die tijd en GR en LA ontploffen met klachten over onregelmatigheid en (gebrekkige) kwaliteit.

En voor de rest van de volledig ongefundeerde klachten : been there, done that.

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 10-01-2012 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132566

Ja, want de 6 redacteuren op de CES doen helemaal niets anders dan persberichten overtikken en alle product- en andere 'hands on' videos zijn nep. Reviews maken we niet zelf, Marc klust een beetje aan zijn brommer in het testlab. Alle artikelen van Joost zijn gekocht van webwereld en onze fax draait overuren en de kopieermachine ook. Alle devvers stelen code van andere sites, design maken we ook niet zelf en pricewatch data jatten we waar het maar kan...
Ik wist het wel... :') ;)

Maaruh, reclame of niet- dat is imo nog niet het ergste, wel dat mijn Safari-browser (en neen, ik ga geen andere gebruiken, dan staan mijn bookmarks overal en nergens) er retetraag van wordt en soms zelfs vastloopt.
Misschien komt het doordat Apple en Flash geen goed huwelijk hebben, maar wellicht is er een andere oorzaak, het is in ieder geval niet echt lekker werken. De site wordt extreem stroperig door de reclame's, scroll je even- duurt het 2-3 sec en dan ineens schiet je scherm omlaag bijv.
Dus ja, jammer en irri zijn ze wel de reclame's...maar ik heb er wel begrip voor, het moet ook haalbaar blijven voor Tnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Stoney3K schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:16:
Die 30-40 werknemers moeten ook ervoor werken, zoveel uren als er in hun contract staat. Als ze dat een keer niet willen, moeten ze in overleg met hun manager vrij nemen, etc... Die vrijwilligers kunnen in principe de ene week helemaal niks doen en de andere week een paar uurtjes. Volledig naar eigen keus.
Die 80 vrijwilligers zullen er jaarlijks minder manuren in steken, maar waarom kan T niet volledig op vrijwilligers draaien? Zoals iemand al vroeg, waarom moet Tweakers geld verdienen en niet alleen zijn onkosten eruit krijgen?
Vrijwilligers werkt niet voor elk aspect van de site. Niet als je een vorm van continuiteit wilt kunnen garanderen. Nou hebben we 9 FTE aan development en serverbeheer en als je dat met vrijwilligers moet opvullen, komt er een stuk minder eenvoudig iets van de grond.
Dat is toch alleen maar omdat VNU commercieel is?
Euh... voordat VNU (die overname was in 2006) in zicht kwam werd er al jaren geld verdient met Tweakers.net? Femme was misschien niet in het begin van plan er zijn brood mee te verdienen, maar op een gegeven moment werd dat mogelijk en ging hij er ook meer tijd in steken. Idem voor Daniel en anderen die vrij vroeg al betaald werden.
Die 30-40 fulltimers van eten voorzien. De site met 9 developers uitbouwen. 4 man die fulltime productdata in de pricewatch bijwerken. Redactieleden op 'kosten van de zaak' naar de CES en andere beurzen sturen.

De redactie heeft onder andere: voor zover nodig laptops en/of desktops, de mogelijkheid om beurzen in het buitenland te bezoeken, een testlab geven waar ze meerdere systemen tegelijk kunnen testen inclusief bijbehorende meetapparatuur, een fotostudio waar producten met neutrale achtergrond en goede belichting op de foto gezet kunnen worden, een ruimte waar TV's in het donker beoordeeld kunnen worden, een videoteam (en achterliggende techniek) om interessante zaken met bewegend beeld vast te leggen en domweg een kantooromgeving met technische en facilitaire diensten en ruimtes om bezoek te ontvangen.

De developers hebben o.a.: krachtige workstations (inclusief dedicated macs voor app-ontwikkeling), licenties op ontwikkelsoftware, meerdere testomgevingen met actuele hardware en een team productontwerpers dat uitgebreide functionele ontwerpen bouwt.

De systeembeheerder beschikt o.a. over: een laptop en telefoon van de zaak, ruime mogelijkheden om soft- en hardware aan te schaffen, pasgeleden de gelegenheid (en opdracht) gekregen om een compleet 2e datacenter op te zetten.

Verder heeft een continue omgeving als voordeel dat ook producenten van producten weten met wie ze kunnen communiceren ipv dat het een enorm dynamische omgeving is met allerlei mensen die claimen voor een grote site te werken. We hebben bijvoorbeeld in het verleden wel gehad dat mensen naar bedrijven mailden en hardware naar hun eigen huis lieten sturen... maar werkten helemaal niet voor tweakers.net. Sindsdien sturen de bedrijven alleen nog spullen naar ons kantooradres.

En zo kunnen we nog wel even verder gaan... Vrijwilligers werken doorgaans vanuit huis en op eigen kosten en met een stuk lagere "dwang" om daadwerkelijk een flinke hoeveelheid tijd erin te steken.

En uiteraard zijn we de vrijwilligers erg dankbaar. Die dankbaarheid tonen we onder andere met de jaarlijks terugkerende MoaM (ook zoiets wat we niet zomaar met uitsluitend vrijwilligers zouden kunnen doen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 22:24

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Koenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:09:
[...]
Het is uitvoerig getest door tenminste 80 vrijwilligers en als ze niet irritant genoeg zijn vallen ze niet op. Het beste wat je kan doen is een abbo nemen, dan hebben de werknemers van tweakers ook nog brood op de plank. Contractueel kunnen ze er in ieder geval niet onder uit.
Gelukkig zie ik vandaag geen NS reclame meer, dus blijkbaar duurde deze actie maar 1 dag. :)
Om Tweakers te steunen kan ik ook af en toe op een advertentie klikken, daar krijgen ze ook geld voor.
Hiervoor een abbo nemen lijkt me het omzeilen van het probleem. Advertenties prima, maar zorg ervoor dat niet heel de FP uit zijn verband gerukt wordt (net als je wel eens bij Nu.nl en AD.nl ziet) dat wil je niet op een technische site als Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ACM schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:00:
[...]
En zo kunnen we nog wel even verder gaan... Vrijwilligers werken doorgaans vanuit huis en op eigen kosten en met een stuk lagere "dwang" om daadwerkelijk een flinke hoeveelheid tijd erin te steken.

En uiteraard zijn we de vrijwilligers erg dankbaar. Die dankbaarheid tonen we onder andere met de jaarlijks terugkerende MoaM (ook zoiets wat we niet zomaar met uitsluitend vrijwilligers zouden kunnen doen ;) ).
Als vrijwilligers het gevoel hebben dat ze 'vrijblijvend' bij een organisatie horen kunnen ze wat mij betreft hun tijd ook ergens anders beter aan besteden.

Ik heb zelf ook meer dan genoeg organisaties meegemaakt en de ene organisatie legt de vrijwilligers in de watten, voorziet ze (op evenementen) van eten en alle andere zaken die ze nodig hebben, en is ze over het algemeen dankbaar. Zonder die vrijwilligers was er immers geen event.

Daartegenover staan organisaties die denken dat vrijwilligers gratis werknemers zijn en worden ze overal rondgeschopt, tot het punt dat ze hun eigen entree-kaartje nog moeten betalen anders komen ze helemaal niet binnen. Vervolgens lopen dat soort organisaties wel over de ruggen van de vrijwilligers hun zakken te vullen.

Het ligt dus maar net aan hoe je je vrijwilligers behandelt en of ze trots zijn om voor je organisatie te werken, of ze de extra mile gaan of niet. En als je die mensen genoeg waardeert, is het een keer niet erg om op het laatste moment af te bellen. Gewoon niet op komen dagen en denken 'ach, ik ben toch vrijwillig' is dan weer onbeschoft.
Ja, want de 6 redacteuren op de CES doen helemaal niets anders dan persberichten overtikken en alle product- en andere 'hands on' videos zijn nep. < Reductio ad absurdum volgt. >
Stel ik dat ergens dan? Of moet je het ergens toch met me eens zijn dat vooral in de komkommertijd (dus niet tijdens een CES waar de reports op volle toeren binnen komen) er soms wel heel veel press-releases van bedrijven gewoon worden geplaatst? De klachten dat sommige nieuwsposts in die periode gewoon regelrechte reclame zijn komen immers niet uit de lucht vallen.

Zoals ik al in dat andere draadje aangaf: T moet zijn geld ook verdienen, en voor bedrijven is het plaatsen van press-releases gewoon gratis reclame. Daar wordt Tweakers namelijk ook niet beter van, sterker nog, als bedrijven gratis kunnen 'adverteren' door het in een mooi persbericht te plakken moeten er alleen nog maar meer agressieve banners tegenover staan om de rekeningen te kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th4k1ck3r
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05 14:00
Geachte heren Tweakers,

Zorg er gewoon voor dat onmogelijke personen op een blacklist komen en per pagina 10+ ads moeten wegklikken voordat ze de content kunnen zien. Gewoon voor 1 dag. Kunnen we dan zien hoelang het duurt voordat ze stil zijn.

Tweakers moet zorgen voor winst voor VNU Media. Dit gebeurt door acties, ads etc. Als je dat niet kunt accepteren ga je toch gewoon naar een andere site? Of probeer je eigen site op te richten. Eens kijken hoelang het duurt voordat je zelf ads op je site zet.

Groetjes,

Ikreageerbijnanooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
Ik vind m'n werk heel leuk, maar ik zou het niet 40 uur per week onbetaald doen. Zou jij dat wel doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Joost schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:34:
[...]

Ik vind m'n werk heel leuk, maar ik zou het niet 40 uur per week onbetaald doen. Zou jij dat wel doen? ;)
Als ik daartegen wel in de gelegenheid gesteld word om mijn leven te leiden zoals ik nu doe (ik zit in een uitkering): Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 02:57
Stoney3K schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:35:
[...]

Als ik daartegen wel in de gelegenheid gesteld word om mijn leven te leiden zoals ik nu doe (ik zit in een uitkering): Ja.
De uitkering mag je houden, daarbij stel ik je in de gelegenheid de volledige tweakers crew tussen 9:00 en 17:00 van koffie te voorzien ;) Vrijwillig zonder impact op je huidige levensstijl! 8) Your wish has been granted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-05 21:38
Ik zie helaas dit topic nu pas, maar wens ook nog een duit in het zakje te doen met betrekking tot die NS reclame.

Hoe irritanter hoe meer aversie tegen de site en het bedrijf waar het over gaat!
Negatieve reclame noemen we dat...voor de NS in dit geval en Tweakers indirect dus ook, want die voorzien er in.

Ik klikte dus de eerste 2 keer van Tweakers weg gistermorgen, ik dacht in eerste instantie verkeerd terecht gekomen te zijn... Dan doe je in mijn ogen iets verkeerd voor jezelf als site.

Tot zover alsnog mijn idee hierover. (los van het feit dat ik echt wel begrijp dat jullie dit voor salarissen en koffie nodig hebben!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Stoney3K schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:35:
[...]

Dus jij zit in de unieke situatie waar je "gratis geld" krijgt. Waarschijnlijk moet je daar echter wel voor solliciteren. Hoe wil je al die sollicitatiegesprekken combineren met een fulltimebaan? En wat als je ineens ergens aangenomen wordt? Dan kun je ineens geen tijd meer steken in Tweakers.

Het is onmogelijk om volledig te vertrouwen op vrijwilligers. Ik ben al bijna 7 jaar vrijwillig crewlid en ik ben blij dat we tegenwoordig een betaalde werknemer "boven ons" hebben die af en toe de touwtjes eens aantrekt waar nodig. Zonder zou het forum nog niet half zo goed draaien als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:18
We kunnen zeker niet meer terug naar de tijd dat de reclame slechts bestond uit webbanners met link? Dan heb je wel reclame en dat op een normale manier.

Ik gun elke website een gezond portie reclame, maar het feit dat de banners zo zwaar (qua cpu) worden en af en toe zo enorm 'in de weg zitten' vind ik bijzonder irritant.

Dus laten we de discussie over wel/niet reclame ombuigen naar wat voor reclame is voor de tweaker nog acceptabel? Wellicht een mooie poll op de frontpage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ja, en dan? Alsof Tweakers.net dat met zn gebruikers moet bespreken. Dat lijkt me iets dat adverteerders als eis stellen. Zoals al vaker gezegd proberen ze een balans te vinden tussen wat kan en niet. Maar om van adverteerders alleen een banner met link te eisen.. Dan zijn ze zo weg. Als het je als gebruiker niet aanstaat ga je toch ook ergens anders heen?
Of je accepteert dat er af en toe een wat opvallender ad tussen zit. En als je daardoor echt niet meer de pagina kan lezen, zal Tweakers je vast vergeven als je die ad dan een keer blokkeert.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
rvtk schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:46:
We kunnen zeker niet meer terug naar de tijd dat de reclame slechts bestond uit webbanners met link? Dan heb je wel reclame en dat op een normale manier.

Ik gun elke website een gezond portie reclame, maar het feit dat de banners zo zwaar (qua cpu) worden en af en toe zo enorm 'in de weg zitten' vind ik bijzonder irritant.

Dus laten we de discussie over wel/niet reclame ombuigen naar wat voor reclame is voor de tweaker nog acceptabel? Wellicht een mooie poll op de frontpage?
De uitkomst van de poll weet ik nu al : hoe minder reclame, hoe beter. De vraag is of de markt de resultaten van die poll gaat accepteren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MaximusTG schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:52:
Of je accepteert dat er af en toe een wat opvallender ad tussen zit. En als je daardoor echt niet meer de pagina kan lezen, zal Tweakers je vast vergeven als je die ad dan een keer blokkeert.
Als Tweakers zich als een krant profileert, dan vind ik het niet meer dan normaal dat er tussen de artikelen ook advertenties staan. Daar wordt een krant immers ook voor betaald.

Waar ik me alleen aan stoor is de toenemende trend op internet van reclames die pro-actief de aandacht van de gebruiker op proberen te eisen door misbruik te maken van allerlei interactieve mogelijkheden. Knipperende Flash-banners, JavaScript layers die mijn muis volgen, site-takeovers waar ergens in een klein hoekje een 'sluit'-knop zit (en als je er een pixel naast klikt word je gelijk naar de adverterende site gestuurd), en banners die geluid maken krijgen bij mij regelrecht een block.

Normale advertenties heb ik geen moeite mee, maar reclame die denkt te sollen met de layout van een pagina komt er bij mij gewoon niet in. Dat kan de uitgever van een krant toch ook niet? "U heeft 4 bij 4 centimeter aan advertentieruimte, en als de lezer de krant openslaat vouwt zich een hele pagina uit uw hokje?" 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Stoney3K op 10-01-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Stoney3K schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:09:
[...]

Als Tweakers zich als een krant profileert, dan vind ik het niet meer dan normaal dat er tussen de artikelen ook advertenties staan. Daar wordt een krant immers ook voor betaald.

Waar ik me alleen aan stoor is de toenemende trend op internet van reclames die pro-actief de aandacht van de gebruiker op proberen te eisen door misbruik te maken van allerlei interactieve mogelijkheden. Knipperende Flash-banners, JavaScript layers die mijn muis volgen, site-takeovers waar ergens in een klein hoekje een 'sluit'-knop zit (en als je er een pixel naast klikt word je gelijk naar de adverterende site gestuurd), en banners die geluid maken krijgen bij mij regelrecht een block.

Normale advertenties heb ik geen moeite mee, maar reclame die denkt te sollen met de layout van een pagina komt er bij mij gewoon niet in. Dat kan de uitgever van een krant toch ook niet? "U heeft 4 bij 4 centimeter aan advertentieruimte, en als de lezer de krant openslaat vouwt zich een hele pagina uit uw hokje?" 8)7
Ook kranten doen hier aan mee hoor. Zie de NRC van even geleden :

Afbeeldingslocatie: http://www.rolexforum.nl/misc.php?file=8549

Een halve pagina voor de voorpagina. En zo in de krant verwerkt dat de andere kant van de spread de reguliere achterkant was.

Waarom dit en de takeovers? Omdat 'normale advertenties' eenvoudigweg niet genoeg meer werken voor de adverteerder. Dus wordt er gezocht naar extremere vormen. Dan kun je nee zeggen en geloof me, we weigeren genoeg, maar je kan gewoonweg niet een product met de huidige kwaliteit afleveren om niet bij de consument zonder reclameinkomsten.

[ Voor 15% gewijzigd door zeef op 10-01-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:18
[...]
Ik ben blij dat je beter hebt verwoord waar ik in mijn post naartoe wilde.

Om verder aan te haken: ik vind dat Tweakers.net best een eis stellen in de trend van 'de sluitknop moet minstens een oppervlakte hebben van xx pixels'. Dat lijkt me niet raar en daar jaag je geen klanten mee weg, hoogstens voed je ze een klein beetje op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
rvtk schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:21:
[...]

Ik ben blij dat je beter hebt verwoord waar ik in mijn post naartoe wilde.

Om verder aan te haken: ik vind dat Tweakers.net best een eis stellen in de trend van 'de sluitknop moet minstens een oppervlakte hebben van xx pixels'. Dat lijkt me niet raar en daar jaag je geen klanten mee weg, hoogstens voed je ze een klein beetje op. :P
Zoals al tot in den treure herhaald: we stellen eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ach, @tweakerscrew; trek het jullie niet teveel aan, het is maar een heel klein percentage users die zo vreselijk negatief zijn over de reclames. En die zullen het altijd teveel vinden.
Ik vind het fijn dat er aandacht wordt besteed aan de gebruikerservaring tov advertenties, maar ik snap wel dat het commercieel belang soms zwaarder weegt dan een handvol users met problemen met een bepaalde ad.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Tripiot
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 08:54
*O* whoot!! ns op frontpage is gone :D.. very happy *O*
Zie nu dat msn het heeft :) http://nl.msn.com/?rd=1
Ach tweakers weer als startpagina _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door X-Tripiot op 10-01-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Knipperende Flashbanners komen er niet in. Heck, we verwijderen zelfs knipperende usericons in verband met mogelijke epilepsieklachten. Javascript layers die je muis volgen heb ik op Tweakers nog nooit gezien. Site takeovers met een sluitknopje? Je bedoelt overlays, en ook daar worden eisen aan gesteld, bijvoorbeeld dat de sluitknop makkelijk te bedienen moet zijn. Banners die geluid maken zonder een klik worden ook geweerd. Dus waar wilde je precies over klagen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Er zal altijd een afweging van belangen gedaan moeten worden. Het is daarom ook zeker goed dat users zich laten horen met wat ze wel of niet vinden kunnen. Zolang de verwachting niet van iedere individuele gebruiker is dat we het hem 100% naar de zin kunnen maken.

Tweakers.net heeft een lange historie van advertenties, en heeft bij iedere verandering in de advertentiemarkt kritisch gekeken naar de gevolgen. Er is zelfs een eisenpakket neergelegd voor adverteerders, en er is een sandbox voor de gehele crew waarin takeovers bekeken kunnen worden voor ze live gaan. Er wordt daarmee serieus gewerkt aan opvoeden van de reclamebureaus, want neem maar van mij aan dat die meer verstand hebben van een uiting dan van de techniek erachter. Zelfs waar een takeover hier nog wat impact heeft, is het niet te vergelijken met de gedrochten die je her en der ziet.

De bezoeker wordt dus wel degelijk serieus genomen. Het is dan vervelend dat er toch wat foutjes in een actie blijven zitten, maar is dat nu werkelijk de bron om compleet het nut van adverteren aan de kaak te stellen? Te stellen dat advertenties maar voor alles gaan? Zo simpel is het niet.

Bij de eerste takeovers moest er nog een hoop geleerd worden. Bekijk je hoe die gingen en hoe het nu gaat, dan is dat een wereld van verschil, mede door de feedback die we van jullie krijgen. Een hoop feedback en controle maken het nu mogelijk deze dingen beter te stroomlijnen. Wel kost dat tijd en moeite, dus waarom zouden we al die tijd en moeite doen als het toch alleen maar om het geld van die advertentie gaat? Precies, omdat advertenties een middel zijn, niet een doel.

Het concept dat de site zoals die nu is zou kunnen draaien op vrijwilligers is ridicuul. Kijk anders even naar hoe het jaaaaren terug ging. Er zijn er die nog wel eens roepen dat vroeger alles beter was, maar als je ze dan concreet laat kijken dan lijkt dat hard mee te vallen en is het selectieve perceptie.

En ja, er moet geld verdiend worden; geld voor salaris, voor nieuwe investeringen, voor investeerders. Voor sommigen is geld verdienen toch een vies woord denk ik. Waar je echter bij stil moet staan, is dat zónder de investeringen en bijbehorende risico's die VNU genomen heeft, nooit al die groei en verbetering mogelijk was geweest. Dat mag uiteindelijk ook best betaald worden.

Helemaal onder de streep is de formule echter nog steeds vrij eenvoudig: inkomsten zijn afhankelijk van bezoekers, en bezoekers zijn afhankelijk van inkomsten. Er wordt altijd geprobeerd een balans te houden, en als er één site is waar werkelijk serieus naar de bezoekers geluisterd wordt en ermee gedebatteerd wordt, dan is het Tweakers.net wel. Waarom? Omdat we er passie voor hebben. En ja, ook omdat het voor Tweakers.net van commercieel belang is dat wij onze bezoekers van dienst zijn.

Wie vies is van geld verdienen moet zich dan wat dat betreft ook achter de oren krabben... In principe betekent dat dat we jullie niet meer van dienst moeten zijn, gezien het tot inkomsten leidt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Stapje terug, want volgens mij hoeft niemand zich aangevallen te voelen. De discussie is volgens mij ook niet of het zonder reclamekan, maar de manier waarop! Opbouwende kritiek. :)

Die NS reclame van gisteren maakt dat de site Tweakers zelf helemaal in het niet viel... DAAR zou Tweakers zichzelf eens achter de oren moeten krabben. De eerste kennismaking gisteren met de NS maakte dat Tweakers ondergeschikt was aan reclamebanners.. (de 2e overigens ook in mijn geval)

DAT moet je toch niet willen?? Heeft Tweakers geen respect voor de eigen layout die gevoelsmatig helemaal verdwenen was?

Als het antwoord daarop "who cares" of "wat is nu het probleem?" is, prima. Maar je was wel even een bezoeker kwijt. En ik weet zeker dat het er meerdere geweest moeten zijn. Voor wat betreft het belang van je bezoekers, die dachten verkeerd te zijn door de té grote aanwezigheid van iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

zeef schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:20:
[...]

Ook kranten doen hier aan mee hoor. Zie de NRC van even geleden :

[afbeelding]

Een halve pagina voor de voorpagina. En zo in de krant verwerkt dat de andere kant van de spread de reguliere achterkant was.
Maar in een krant kun je dat als zetter ook van te voren zien en eventueel de advertentie vooraf weigeren als ie te veel plaats inneemt.

Op een website kun je iemand netjes een hokje van 200 bij 80 pixels geven, waar de adverteerder met wat JavaScript-code (zonder jouw medeweten vooraf) een mooie pop-out voor schrijft en zo de hele ruimte op de pagina inneemt. Ruimte waar die adverteerder dus ook niet extra voor heeft betaald.

Als je iemand van te voren ruimte voor een take-over geeft is het wat anders, dan kun je de take-over ook voor een deel in het design inpassen, net zoals je de zetter een paginagrote advertentie kan laten plaatsen.

Mijn punt is in ieder geval dat de reclameblindheid van mensen adverteerders redelijk ver laat gaan om de aandacht van gebruikers op te moeten eisen. Waardoor gebruikers uiteindelijk vertrekken of nog reclameblinder worden, en de advertenties nog agressiever worden, enzovoort. Dan raak je dus ook in een neerwaartse spiraal.

De vraag is dan waar je in zo'n geval de grens legt.

[ Voor 15% gewijzigd door Stoney3K op 10-01-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Dat irritante reclames soms nodig zijn is voor mij ondertussen wel duidelijk gemaakt.

Nu ben ik geen gamer, maar het valt me op dat jullie op het game gedeelte van de frontpage vaker van die grote campagnes voeren dan in de andere categorieën. Hoe zorgen jullie dat dit een beetje evenredig verdeeld blijft?
(Zijn die categorieën van de frontpage ook in samenwerking met adverteerders gemaakt, zodat je makkelijker een specifieke doelgroep aanspreekt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:31
Zelfs ns.nl zelf is niet zo geel als tweakers.net gisteren, dat is het struikelblok geloof ik.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Raymond P schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:37:
Zelfs ns.nl zelf is niet zo geel als tweakers.net gisteren, dat is het struikelblok geloof ik.
Correct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
BAMMER schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:06:
Stapje terug, want volgens mij hoeft niemand zich aangevallen te voelen. De discussie is volgens mij ook niet of het zonder reclamekan, maar de manier waarop! Opbouwende kritiek. :)

Die NS reclame van gisteren maakt dat de site Tweakers zelf helemaal in het niet viel... DAAR zou Tweakers zichzelf eens achter de oren moeten krabben. De eerste kennismaking gisteren met de NS maakte dat Tweakers ondergeschikt was aan reclamebanners.. (de 2e overigens ook in mijn geval)

DAT moet je toch niet willen?? Heeft Tweakers geen respect voor de eigen layout die gevoelsmatig helemaal verdwenen was?

Als het antwoord daarop "who cares" of "wat is nu het probleem?" is, prima. Maar je was wel even een bezoeker kwijt. En ik weet zeker dat het er meerdere geweest moeten zijn. Voor wat betreft het belang van je bezoekers, die dachten verkeerd te zijn door de té grote aanwezigheid van iets anders.
Mooi gezegd.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Stoney3K schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:14:
[...]

Maar in een krant kun je dat als zetter ook van te voren zien en eventueel de advertentie vooraf weigeren als ie te veel plaats inneemt.
Dat kan en doet Tweakers ook, zie mijn vorige post.
Op een website kun je iemand netjes een hokje van 200 bij 80 pixels geven, waar de adverteerder met wat JavaScript-code (zonder jouw medeweten vooraf) een mooie pop-out voor schrijft en zo de hele ruimte op de pagina inneemt. Ruimte waar die adverteerder dus ook niet extra voor heeft betaald.
Dat is heel fijn, maar het aantal adverteerders dat überhaupt nog interesse heeft in de "standaard" bannertjes van door het IAB gekeurde formaten is behoorlijk wat kleiner dan jaren geleden. Adverteerders willen opvallen, te meer omdat mensen steeds meer bannerblind worden. Daar kun je als site in meegaan, of je kan je site dood laten gaan omdat je niet met de markt meegaat en domweg geen bannerinkomsten meer krijgt. Wat heeft jouw voorkeur?
De vraag is dan waar je in zo'n geval de grens legt.
Zie mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat wat ontbreekt: De boodschap is dat er inderdaad wat puntjes niet op orde waren. Dat is ook onderkend, en de feedback wordt zeker meegenomen in het vervolg :) Dat is wat ik met mijn vorige post min of meer uiteen wilde zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

NMe schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:40:
[...]

Dat kan en doet Tweakers ook, zie mijn vorige post.

[...]

Dat is heel fijn, maar het aantal adverteerders dat überhaupt nog interesse heeft in de "standaard" bannertjes van door het IAB gekeurde formaten is behoorlijk wat kleiner dan jaren geleden. Adverteerders willen opvallen, te meer omdat mensen steeds meer bannerblind worden.
Misschien dat we die eisen nu nog stellen, maar wie zegt dat die grens niet steeds meer aan het verschuiven is?

5 jaar terug konden we ons geen overlays en takeovers op de voorpagina van T voorstellen, nu is het schijnbaar heel normaal. Wat gaan we in de toekomst zien als we steeds meer advertenties moeten gaan weigeren omdat ze te indringend zijn en adverteerders niet meer reclame willen maken op Tweakers? Zoals je zelf al zei, adverteerders willen al geen standaard banners meer omdat het publiek bannerblind is geworden, wat als het publiek straks blind is voor static takeovers?

Wordt het dan toch maar die schreeuwende en knipperende banners toelaten, alles achter een paywall stoppen of de tent sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:40:
[...]

Dat is heel fijn, maar het aantal adverteerders dat überhaupt nog interesse heeft in de "standaard" bannertjes van door het IAB gekeurde formaten is behoorlijk wat kleiner dan jaren geleden. Adverteerders willen opvallen, te meer omdat mensen steeds meer bannerblind worden. Daar kun je als site in meegaan, of je kan je site dood laten gaan omdat je niet met de markt meegaat en domweg geen bannerinkomsten meer krijgt. Wat heeft jouw voorkeur?
Ben dan wel nieuwsgierig waar het gaat eindigen, want zoals je het nu beschrijft is het een hellend vlak ofcourse.

Pop-ups en overlay-shit werkt alleen maar ergenissen op bij de user en ik weet iig van mezelf dat ik ze wegklik zonder ook maar een seconde naar de inhoud te kijken.

Tja, en dan worden de users ook 'ad-blind' voor de meest achterlijk invasive ads? Wat dan? Nóg ergere shit verzinnen?

Waar houdt het op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:20

player-x

Disruptive by design

NMe schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:40:Adverteerders willen opvallen, te meer omdat mensen steeds meer bannerblind worden. Daar kun je als site in meegaan, of je kan je site dood laten gaan omdat je niet met de markt meegaat en domweg geen bannerinkomsten meer krijgt.
Laten we het zo zeggen, ik begrijp dat een simpele banner niet genoeg meer is, maar voor mij was de NS reclame toch een stapje te ver, daar die voor mij iig als heel storend en opdringerig werd ervaren
Knipperende Flashbanners komen er niet in. Heck, we verwijderen zelfs knipperende usericons in verband met mogelijke epilepsieklachten.
De NS reclame gaf mij hoewel passief, bijna epilepsieklachten. :+
ps. hoop dat mijn avatar iig ook niet in die groep valt. ;)

Maar laten we zeggen dat de NS reclame een brug te ver was en een stapje minder zeer wenselijk is.

Want persoonlijk zou ik iig minder op mijn favoriete site komen.
En ik zeg dat niet om te dreigen of voor wat dan voor een reden dan ook, anders dan dat ik echt een hekel heb aan schreeuwende sites!

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
Stoney3K schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:27:
Wordt het dan toch maar die schreeuwende en knipperende banners toelaten, alles achter een paywall stoppen of de tent sluiten?
De tent sluiten lijkt me niet echt een optie en voor de rest zien we het wel :) Ik denk dat het eerder een golfbeweging is dan een glijdende schaal. Op een gegeven moment trekt de advertentiemarkt vast wel weer aan en neemt het aantal potentiële adverteerders toe, waardoor sites meer in de melk te brokkelen hebben en opdringerige reclames terug kunnen dringen.

En misschien heb ik dat wel fout. Dat zien we dan wel weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 28-05 13:52
zeef schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:37:
[...]

Are you for real? Ga je ook zo naar de Albert Heijn? Zeggen dat de koekjes wel goedkoper kunnen omdat de bedrijfsleider in een te dure auto rijdt?
Onze bedrijfsleider bij appie reed eerst in een benzineslurpende Dodge, nu heeft hij een of andere nieuwe audi :+

Ik vind de ads op T.net helemaal niet erg, je moet als site ergens geld vandaan halen.
Alleen zo'n ad als gister van de NS, die echt te overheersend is vind ik te overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
zeef schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:37:
[...]

Are you for real? Ga je ook zo naar de Albert Heijn? Zeggen dat de koekjes wel goedkoper kunnen omdat de bedrijfsleider in een te dure auto rijdt?
Ook de bedrijfsleider in z'n "te dure auto" dient z'n klanten te vriend te houden en als hij alleen maar loopt te graaien, terwijl de klanten weglopen, tja ;) Zolang je je klanten tevreden houdt, mag je doen en laten wat je wil qua Bentley's en weetikveel, maar als dat niet 't geval is, zul je je toch wel even op je achterhoofd moeten krabben ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Osiris schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:47:
[...]

Ook de bedrijfsleider in z'n "te dure auto" dient z'n klanten te vriend te houden en als hij alleen maar loopt te graaien, terwijl de klanten weglopen, tja ;) Zolang je je klanten tevreden houdt, mag je doen en laten wat je wil qua Bentley's en weetikveel, maar als dat niet 't geval is, zul je je toch wel even op je achterhoofd moeten krabben ja :)
Als je hiermee wil suggereren dat Daniel ook alleen maar loopt te graaien (want daar ging de vergelijking uiteindelijk over) dan weet ik nog wel iemand die even aan zijn achterhoofd moet gaan krabben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Weet net of dit nu eigenlijk echt een reclame is (verwijst naar de CES page, maar wel doubleclick?).
Anyway, dit lijkt me een nette, en opvallende, plek voor een advertentie:

Advertentie FP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:52:
[...]

Als je hiermee wil suggereren dat Daniel ook alleen maar loopt te graaien (want daar ging de vergelijking uiteindelijk over) dan weet ik nog wel iemand die even aan zijn achterhoofd moet gaan krabben. ;)
offtopic:
Nee, dat niet. :) Gewoon in 't algemeen, niet op bepaalde personen specifiek spelend. Zag Daniëls naam nergens tevoorschijn komen ook voor zover ik ff omhoog scrollde :) Wilde alleen een punt maken dat een bedrijf mag doen en laten met 't geld wat ze zelf willen doen (daar is 't immers simpelweg een bedrijf met winstoogmerk voor. Ben je jaloers? Probeer 't dan zelf maar als je 't beter denkt te kunnen ;)), maar ze moeten niet vergeten waar de centen vandaan komen: de users :)

[ Voor 23% gewijzigd door Osiris op 10-01-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stoney3K schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:27:
[...]

Vind je niet dat je wel heel erg doordraaft nu? Als het op gegeven moment allemaal niet meer past bij wat de gebruikers graag willen, lopen die weg en vinden hun heil waar het beter is. That's life.
Wil je een geschreven garantie dat er in de komende 5.327 jaar niets maar dan ook niets verandert, dan ga je die niet krijgen.

Het is ook nogal zinloos dingen zo in het extreme te gaan trekken. Ja, we luisteren naar gebruikers en nemen de feedback mee. En daar zal je het mee moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:10
hij denkt dat je met 10 users (op een userbase van 400k, hoeveel % is dat eigenlijk) het beleid kan zetten zoals die 10 personen het willen. En niet willen inzien dat het in de grote boze wereld zo niet gaat.

Zolang het niet wordt zoals toms hardware is het allemaal best wel ok vind ik. Voor die paar takeovers per jaar krijgen we anders heel veel terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

yannickie111 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:59:
Weet net of dit nu eigenlijk echt een reclame is (verwijst naar de CES page, maar wel doubleclick?).
Anyway, dit lijkt me een nette, en opvallende, plek voor een advertentie:

[afbeelding]
Volgens mij is die positie ook wel eens verkocht maar is hij niet zo populair. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

NMe schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:41:
Volgens mij is die positie ook wel eens verkocht maar is hij niet zo populair. :P
De "header" wordt vziw vrij vaak verkocht hoor. Hij zit overigens tussen de "leaderboard" en de "takeover" in qua maat (takeover is min of meer een header+background), qua verkoopaantallen weet ik het niet.

Voor de CES-banner wordt door niemand betaald, dat is domweg een "huisbanner" om onze eigen CES-pagina wat meer aandacht te geven. En dat het via doubleclick loopt komt nou eenmaal omdat dat het makkelijkst is voor ons en ook relatief eenvoudig dan de effectiviteit te meten is.

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 10-01-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Die MW3 takeover op de Frontpage... hoe vaak is het de bedoeling dat je die ziet?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Gunner schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:40:
Die MW3 takeover op de Frontpage... hoe vaak is het de bedoeling dat je die ziet?
Het is de bedoeling dat je die vandaag de hele dag ziet.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ok, dat is duidelijk. Geen probleem verder hoor, het is alleen jammer dat je net op een artikel wil klikken en dan de boel naar beneden schuift.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-05 08:36
We laten bepaalde delen van een advertentie pas inladen zodra T.net zelf is geladen, zo voorkomen we dat het lang duurt voordat je uberhaupt de pagina ziet. Dit is dan een wat mindere concessie die daaruit voortvloeit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je weet dát er een takeover wordt geserveerd dan kun je daar toch de ruimte vast voor vastleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:54:
Als je weet dát er een takeover wordt geserveerd dan kun je daar toch de ruimte vast voor vastleggen?
Voor een full takeover waarbij de uiting boven het menu wordt geserveerd hebben we daar inderdaad technisch de mogelijkheid voor. Voor deze uiting (een 'light' takeover) helaas op dit moment niet.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Ligt het aan mij of is er de laatste tijd minder directe(dus geen product placement/sponsoring e.d.) reclame op tweakers?
Tegenwoordig heb ik maximaal 1 reclamebanner per page.
Je hoort mij absoluut niet klagen hoor ;), maar zoals ik me herinner was het bij T6 veel meer in-je-face met vervelende pop-ups en meerdere banners per page. Ik vroeg me af of dit door crisis komt, door een wijziging van strategie of dat ik het onjuist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
We zoeken de balans tussen geld verdienen en jullie irriteren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
eL_Jay schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 18:56:
Ligt het aan mij of is er de laatste tijd minder directe(dus geen product placement/sponsoring e.d.) reclame op tweakers?
Tegenwoordig heb ik maximaal 1 reclamebanner per page.
Je hoort mij absoluut niet klagen hoor ;), maar zoals ik me herinner was het bij T6 veel meer in-je-face met vervelende pop-ups en meerdere banners per page. Ik vroeg me af of dit door crisis komt, door een wijziging van strategie of dat ik het onjuist heb.
Door de lage informatiedichtheid is de advertentiedichtheid ook lager geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 19:39
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima dat jullie er wat reclame in mikken...
Maar mijn Core2Duo met z'n 2GB ram... die staat hier te stikken door al die rottige animatie...

Als jullie me effe een nieuwe bak sponseren, dan wil ik best add's in beeld... maar momenteel ram ik meteen de ESC key plat zodra ik tweakers open, zodat dat irritante geknipper ophoud en ik niet stik in me laatste bits aan ram!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe doe je dat op andere sites die veel meer reclame tonen? 2GB is heden ten dage gewoon niet veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Xantios schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:37:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima dat jullie er wat reclame in mikken...
Maar mijn Core2Duo met z'n 2GB ram... die staat hier te stikken door al die rottige animatie...

Als jullie me effe een nieuwe bak sponseren, dan wil ik best add's in beeld... maar momenteel ram ik meteen de ESC key plat zodra ik tweakers open, zodat dat irritante geknipper ophoud en ik niet stik in me laatste bits aan ram!
Je kan ook gewoon een abo aanschaffen bij Tweakers.net, kost je minder en heb je langer plezier mee :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:40

Cyphax

Moderator LNX
Of plugins op click to play zetten. Maakt het browsen over het algemeen toch al een fijnere ervaring. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ik snap niet dat je C2D met 2GB het niet trekt :?. Ik zou je computer maar eens met de bekende programma's scannen op rotzooi of je hebt een Flash versie die de boel vertraagt. Bij mij wordt alles vloeiend en prima weergegeven, ook met 2GB geheugen :).

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NMe schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:42:
Hoe doe je dat op andere sites die veel meer reclame tonen? 2GB is heden ten dage gewoon niet veel meer.
Wil hier toch op reageren... Snap dat 2gb niet veel meer is, maar als je je geheugen moet gaan uitbreiden door reclame-uitingen op een website, gaat er volgens mij toch iets niet helemaal goed...

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat heb je mij nergens horen zeggen. ;) Ik vraag me gewoon af hoe andere websites presteren op zo'n systeem, en dan doe ik niet eens alleen op reclame maar ook op "gewoon" Flash-spul zoals Youtube tot voor kort en sites als Dumpert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
2GB is echt nog wel genoeg om te surfen en windows 7 op te draaien. Zelfs met een pentium 4 lukt dat nog wel. Als een Core2Duo met 2GB een bepaalde reclame niet trekt dan ligt dat echt niet aan de computer.

Dus om je vraag te beantwoorden, presteert prima. Wat ik me dan afvraag is, hoe het kan dat een tweaker dit zich af kan vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

:z

Ik vraag hoe je op Tweakers, waar eigenlijk helemaal niet zo veel reclame op staat, last kan hebben van Flashreclames die je pc vertragen, maar op andere sites die véél meer reclame tonen blijkbaar nergens last van hebt. Maar dat soort logische gevolgtrekkingen mag een Tweaker blijkbaar niet maken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
Dat lees ik toch even wat anders in je bovenstaande replies zoals:
NMe schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:42:
NMe schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:49:
Dat heb je mij nergens horen zeggen. ;) Ik vraag me gewoon af hoe andere websites presteren op zo'n systeem, en dan doe ik niet eens alleen op reclame maar ook op "gewoon" Flash-spul zoals Youtube tot voor kort en sites als Dumpert.
Maar goed, wie zegt dat deze persoon op die andere sites komt? ;)

Of op Tweakers.net weinig reclame staat laat ik aan een ieder over (mijns inziens wel). Maar kennelijk wel zoveel dat een Core2Duo met 2GB het niet meer trekt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:29
De post van Xantios verwijst IMHO naar een ander probleem dan de feitelijke ads op Tweakers.net (of welke andere site dan ook): Dat Flash dermate zwaar is geworden dat een budgetsysteem of een ouder systeem er idd in stikt.

Ik werk op een PC reparatie en verkooppunt waar we oudere systemen verkopen en repareren voor mensen met een kleine beurs.

De meest gangbare systemen bij ons (P4's, de eerste C2D's, Athlon 64 single + dualcores, met 1 of 2 GB RAM) zijn nog prima voor gewoon gebruik (internetten, mailen, downloaden) maar zodra je er Flash op draait loopt zo'n oud systeem meteen vol.

Niet iedereen kan of wil een moderne PC in huis halen, en op het moment dat je dan op een website komt en je systeem hangt bijna vast op alle reclames, dan gaan mensen al vlug op zoek naar een ad of flashblocker.

Ik hoop echt dat er een lichter alternatief is/komt voor die flash ads, dan ben je al gauw van het belangrijkste bezwaar af: De idioot hoge systeembelasting van die Flashreclames op oudere systemen.

Verder ben ik nog steeds van mening dat Tweakers.net qua advertenties goed bezig is, veel irri pop-ups en dergelijke zijn met een enkele F5 zo weg te krijgen.
Sommige take-overs vind ik ook erg ver gaan (die roemruchte NS-takeover :X) maar dat moet dan maar. Er moet ook bij T.net brood op de plank komen. :)

Just my two cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is er geen html5 variant van de flash ad's?

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 29-12-2012 14:39 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 28-05 13:26

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Gewoon ouderwetse gifjes, die overigens ook krijgt als je simpelweg helemaal geen flash installeert.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Raven schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:38:
Is er geen html5 variant van de flash ad's?
Er is weinig animo vanuit adverteerders lijkt het. Sowieso is html5 ook erg lastig om op alle browsers en platformen goed te krijgen, dus dan moeten ze alsnog een flash-fallback ontwikkelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:54

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

ACM schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:21:
[...]

Er is weinig animo kunde vanuit adverteerders lijkt het.
FTFY

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02:23

Koenvh

Hier tekenen: ______

Ach, ik gebruik ook een adblocker, m'n systeem is best goed, alleen met 50+ tabs met op elke tab een advertentie of 3 begint dat te trekken... Niet zozeer de advertentie die irritant is, meer een probleem van Flash.
Begin nu niet te zeuren over het feit dat ik 50+ tabs open heb staan

[ Voor 16% gewijzigd door Koenvh op 29-12-2012 15:45 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:45
Dan zet je Flash uit? Flash weren is niet zo'n probleem, ads weren wel.

En ik zou mijn god niet weten waarom iemand ooit 50 tabs open zou willen hebben, maar dat moet je zelf weten. Alleen is dat alsnog geen reden om ads te weigeren, tenzij je het natuurlijk geen probleem vindt dat Tweakers jou vroeg of laat ook gaat weigeren daardoor :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Koenvh schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:44:
No offense, maar dat doe ik wel. 8)7 Je zit nu al die sites te beroven van hun inkomsten omdat je 50+ tabs tegelijk hebt draaien en dat logischerwijs niet lekker werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Koenvh schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:44:
Ach, ik gebruik ook een adblocker, m'n systeem is best goed, alleen met 50+ tabs met op elke tab een advertentie of 3 begint dat te trekken... Niet zozeer de advertentie die irritant is, meer een probleem van Flash.
Nou, ik ben de kwaadste niet. Help je daarom graag met dat probleem. Bijvoorbeeld je IP blokkeren in onze loadbalancer. Dat scheelt al snel een paar tabs die data trekken. Geen probleem hoor, alles voor de users! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 20:37

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Tweakers moet gewoon een ad-block check inbouwen, en mensen die op tweakers ads blocken worden uitgesloten van deelnamen aan acties :+

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
davidaap123 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:52:
Tweakers moet gewoon een ad-block check inbouwen, en mensen die op tweakers ads blocken worden uitgesloten van deelnamen aan acties :+
Geen idee of 't kan maar geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

NMe schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:43:
:z

Ik vraag hoe je op Tweakers, waar eigenlijk helemaal niet zo veel reclame op staat, last kan hebben van Flashreclames die je pc vertragen, maar op andere sites die véél meer reclame tonen blijkbaar nergens last van hebt. Maar dat soort logische gevolgtrekkingen mag een Tweaker blijkbaar niet maken. 8)7
Erger zijn bepaalde topics met filmpjes en 150 posts per pagina :+ Dan gaat je PC bij 1 pagina al gruwelijk op zijn bek :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Welke reclame? Ik heb nog nooit een pixel reclame gezien op deze site, buiten gesponderde links.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Touchdomex schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:18:
[...]

Erger zijn bepaalde topics met filmpjes en 150 posts per pagina :+ Dan gaat je PC bij 1 pagina al gruwelijk op zijn bek :D
Daar heb je flashblock voor, werkt perfect :D
zeef schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:15:
[...]

Block je dan ook meteen even leden die alleen maar registreren voor het meedoen? ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Raven op 29-12-2012 21:53 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zeef schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:15:
[...]

Ik kan het niet laten hier een kleine opmerking over te maken. Kijk eens naar jullie collega's op Hardware.info waar massaal aan een oproep gehoor werd gegeven om geen addblockers te gebruiken op hun website. Gewoon netjes vragen met een duidelijke uitleg waarom werkt vele malen beter dan direct zwaar geschut inzetten met het blocken van users, of claimen dat het ten strengste verboden is zoals Tweakers ooit in het verleden heeft gedaan.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Raven schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:47:
[...]

Daar heb je flashblock voor, werkt perfect :D
Ja dat heb ik ook draaien :> Werkt goed maar heb het wel draaien voor dat soort dingen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

wcduck schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:53:
[...]

Ik kan het niet laten hier een kleine opmerking over te maken. Kijk eens naar jullie collega's op Hardware.info waar massaal aan een oproep gehoor werd gegeven om geen addblockers te gebruiken op hun website. Gewoon netjes vragen met een duidelijke uitleg waarom werkt vele malen beter dan direct zwaar geschut inzetten met het blocken van users, of claimen dat het ten strengste verboden is zoals Tweakers ooit in het verleden heeft gedaan.
Ik ben het met je eens dat begrip vragen waarom je als website advertentie-inkomsten nodig hebt om te kunnen bestaan wellicht de beste optie is, maar ik ben ook bang dat het uiteindelijk toch te weinig en te kort effect zal hebben. De eerstvolgende keer dat nu.nl, tweakers.net of zelfs hardware.info zelf weer een opdringerige uiting heeft draaien zullen er weer 1000 nieuwe AdblockPlus gebruikers bij zijn gekomen.

Dit is simpelweg een race die feitelijk al beslecht is en uiteindelijk enkel verliezers op gaat leveren, en beide kanten hebben schuld. Advertenteerders enerszijds die feitelijk veel macht hebben bij uitgevers en met steeds opdringerigere advertentievormen aankomen die technisch vaak ook slecht uitgewerkt en dus zwaar zijn, en bannerblockers anderszijds die vanaf de andere kant de macht naar zichzelf toetrekken (en gezien sommige cijfers dat ook in sterk toenemende mate doen met merkbare gevolgen voor uitgevers).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 22:00
Als jullie beloven dat er geen pagina vullende take-over ads meer in mijn beeld verschijnen waardoor mn i5-460m met 4Gb (Ik heb dus wel een idee hoe dat er op een C2D/2Gb uit ziet) begint te sputteren dan ben ik best bereid om mn ad-blocker uit te zetten en volgens mij ben ik daar niet de enige in.

Maar dat was toendertijd helemaal in combinatie met die leugenachtige ns-reclames voor mij de druppel.

Advertenties ok. Maar zoals het momenteel gaat (overigens niet alleen bij T.net want ik zag het gisteren ook bij mn vrouw op de pc toen ze hotmail aan het opzeggen was) heb ik gewoon een adblocker.

[ Voor 7% gewijzigd door jbhc op 31-12-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

jbhc schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:41:
waardoor mn i5-460m met 4Gb begint te sputteren
Ben ik blij dat Tweakers zo vriendelijk is mij gratis geen reclame te geven! :D Ik snapte eerst nooit waarom iedereen zo zat te klagen over reclame :p.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
wcduck schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:53:
[...]

Dat doen we ook, zowel in onze voorwaarde, in topics en individueel in DM's. Maar dat heeft geen enkel meetbaar effect. Maar speciaal voor jou: zou je O+ O+ pretty please O+ O+ onze reclames O+ O+ niet willen blokkeren? O+ O+ #ktnxbye :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Als jullie beloven dat er geen pagina vullende take-over ads meer in mijn beeld verschijnen waardoor mn i5-460m met 4Gb (Ik heb dus wel een idee hoe dat er op een C2D/2Gb uit ziet) begint te sputteren dan ben ik best bereid om mn ad-blocker uit te zetten en volgens mij ben ik daar niet de enige in.

Maar dat was toendertijd helemaal in combinatie met die leugenachtige ns-reclames voor mij de druppel.

Advertenties ok. Maar zoals het momenteel gaat (overigens niet alleen bij T.net want ik zag het gisteren ook bij mn vrouw op de pc toen ze hotmail aan het opzeggen was) heb ik gewoon een adblocker.
Vraagje.... hoe frequent bezoek je tweakers? Dagelijks? Haal je er vaak nieuws vandaan? Gebruik je het forum om je pcproblemen/vraagstukken op te lossen? Of pricewatch om prijzen te vergelijken? Of V&A om je spullen te verkopen/kopen?

Oftewel gebruik je Tweakers?

Zoja, als je dan zo'n hekel hebt aan reclame waarom sluit je dan geen Tweakers Clear Abbo af voor slechts € 15,24 per JAAR? Dat is maar € 1,27 per maand!

Je snapt, aan je tekst te zien, dat tweakers reclame nodig heeft om te kunnen bestaan, maar tegelijkertijd wil jij er niet lastig mee worden gevallen... Dan is het wel zo eerlijk om een abbo te nemen...

Alleen de zon gaat voor niets op!

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De huidige takeovers zijn veel simpeler van opzet en bevatten ook nog maar 1 flashgedeelte. Ze zijn dus niet zwaarder dan elke andere banner :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 22:00
Backpacker schreef op maandag 31 december 2012 @ 19:22:
[...]

1. Vraagje.... hoe frequent bezoek je tweakers?
2. Dagelijks? Haal je er vaak nieuws vandaan?
3. Gebruik je het forum om je pcproblemen/vraagstukken op te lossen?
4. Of pricewatch om prijzen te vergelijken?
5. Of V&A om je spullen te verkopen/kopen?

6. Oftewel gebruik je Tweakers?

7. Zoja, als je dan zo'n hekel hebt aan reclame waarom sluit je dan geen Tweakers Clear Abbo af voor slechts € 15,24 per JAAR? Dat is maar € 1,27 per maand!

8. Je snapt, aan je tekst te zien, dat tweakers reclame nodig heeft om te kunnen bestaan, maar tegelijkertijd wil jij er niet lastig mee worden gevallen... Dan is het wel zo eerlijk om een abbo te nemen...

Alleen de zon gaat voor niets op!
Even je vraagstelling aangepast zodat ik er op kan antwoorden:

1. Dagenlijks
2. Ja, Ja heel vaak
3. Soms, soms help ik anderen maar vindt het vooral leuk om te lezen
4. Ook
5. Ja
6. Aan mijn bovenstaande antwoorden te zien ja :)
7. Heb ik serieus overwogen en als ik het geld kon missen had ik dat gedaan.
8. Ik snap dat er ergens geld verdient moet worden en heb dan ook geen problemen met reclame.
Echter de take overs gaan mij gewoon echt veel te ver. Ik heb er geen behoeften aan om bij het openen van de fp allerlei scherm vullende resource vretende rommel te zien verschijnen. Helemaal als er reclames voorbij komen die pure leugens verspreiden.

Overigens, zelfs de mods erkennen dat dit een serieus probleem is.
De huidige takeovers zijn veel simpeler van opzet en bevatten ook nog maar 1 flashgedeelte. Ze zijn dus niet zwaarder dan elke andere banner :)
Nu nog de scherm vulling stoppen en ik zet serieus voor t.net mn adblocker uit. :)

edit:

Adblokker voor de grap eens uit gezet en of er is een verbetering in het ad-beleid of het is echt crisis.
Laat 'm op T.net voorlopig uit. :)

[ Voor 4% gewijzigd door jbhc op 01-01-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jbhc schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 16:45:
[...]

Echter de take overs gaan mij gewoon echt veel te ver. Ik heb er geen behoeften aan om bij het openen van de fp allerlei scherm vullende resource vretende rommel te zien verschijnen. Helemaal als er reclames voorbij komen die pure leugens verspreiden.

Overigens, zelfs de mods erkennen dat dit een serieus probleem is.
"De mods" erkennen alleen dat de rotzooi die bannerboeren aanleveren ranzig is en vaak (meestal) beter getest zou moeten worden. ;)
Nu nog de scherm vulling stoppen en ik zet serieus voor t.net mn adblocker uit. :)
Takeovers zijn niet schermvullend en zijn dat ook nooit geweest. Ze gebruiken alleen de ruimte rondom de site zelf. Als ze schermvullend zijn, dan zijn ze dat alleen omdat je je browservenster (te?) groot maakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
jbhc schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 16:45:
[...]

edit:

Adblokker voor de grap eens uit gezet en of er is een verbetering in het ad-beleid of het is echt crisis.
Laat 'm op T.net voorlopig uit. :)
Dat is ons normale advertentiebeleid. De meeste dingen staan op een '1 op 10' ratio. Dus een op de tien bezoekers krijgt daadwerkelijk de uiting te zien. Takeovers zijn we terughoudend in. Ja, ze zijn er maar niet om de dag zoals op sommige sites. ;)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Technische problemen met reclame-uitingen graag hier doorgeven.