Nee hoor. Als je alexa het dochterbedrijf van amazone.com die samenwerkt met google.com een willekeurige site vind.
Voor iemand die zo lichtzinnig met het woord 'rechtvaardigen' omgaat heb je volgens mij verdomd veel moeite met het concept dat niemand zich hoeft te rechtvaardigen voor wat hij met z'n eigen website doet. Net zoals jij je niet hoeft te rechtvaardigen om de site niet te bezoeken als je het irritant vindt hoe deze website in zijn onderhoud voorziet. Blijkbaar voel je die noodzaak wel gezien je azijnpisserij, maar je hoeft niks.Koenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:38:
[...]
Dus dit moet ik lezen als de rechtvaardiging voor het plaatsen voor irritante reclames?
Nee. Zoals gezegd (maar blijkbaar tegen dovemansoren), wij testen uitingen. Dat we niet alle mogelijke problemen kunnen opsporen is vervelend, daar balen wij als testers ook van en daar baalt Daniel ook van.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
En ondertussen een redactie van 15 man + freelancers, een devteam van een man of 15, PW club van 4 man en dan nog een aantal ondersteunende mensen zoals ik. Ja, betaald voor hun werk.Koenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:38:
[...]
Dus dit moet ik lezen als de rechtvaardiging voor het plaatsen voor irritante reclames? 80 vrijwilligers die er geen geld aan verdienen? Reageren op klachten van gebruikers een voorrecht?
Stel je niet aan. Ik erger me niet snel maar jij zit echt te blaten over spul waar je echt totaal geen verstand van hebt. Je hebt geen idee hoeveel tijd en moeite Tweakers erin steekt om vooral de kwaliteit van uitingen maar zo hoog mogelijk te krijgen. Inclusief een directe lijn van een advertentiebureau naar de vrijwilligers met commentaar op de gang van zaken en mogelijkheden tot het aandragen van verbeteringen. Als je Tweakers al vervelend vindt, dan begrijp ik niet hoe je een dagelijks rondje internet overleeft.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Hoho , ik bedoel het niet als aanval he. Reclame maken hoort er nu eenmaal bij. En dat er winst gemaakt word wil iedereen wel.Over het meeste heb ik zoiets van tja irritant ieder filmpje 15 seconden moeten wachten. Maar dat is niet anders dat is tegenwoordig bijna overal. Ik heb het puur over de 1ste indruk nu. Hij straalt niet echt meer rust uit met dat geel.
[ Voor 12% gewijzigd door X-Tripiot op 09-01-2012 16:46 ]
Deze discussie gaat ook altijd dezelfde kant op...
Je hebt de advertentieinkomsten nodig om de site in de lucht te houden. Dat is niet erg, dat is vanuit het standpunt van tweakers.net of de VNU of net wie het beleid bepaalt niet alleen logisch, het is zelfs broodnodig. Zonder inkomsten heeft een bedrijf geen bestaansrecht. Dat is het belang van het bedrijf.
Vanuit het standpunt van de gebruiker zijn dit soort advertenties ronduit irritant. De gebruiker wil niet gestoord worden tijdens het lezen. Dat is het belang van de gebruiker.
Het is aan de aanbieder van de advertenties om te bepalen waar de balans ligt. Vindt men het leesgemakt niet genoeg leiden onder de advertentie om de inkomsten af te slaan? Zo ja, plaats 'm, zo nee, zoek een andere campagne.
Met wat nuances erbij: het is weleens vaker gesteld dat de advertentiemarkt geen makkelijke is en dat je vaak als website moet kiezen of delen: of deze schreeuwerige takeover plaatsen en geld ontvangen, of helemaal niks. 'k Kan het niemand kwalijk dat ze niet een bom onder hun site plaatsen door advertentie-inkomsten af te slaan eigenlijk dus ja... komt er een keer een takeover die echt irritant is, dan probeer ik daar wel doorheen te kijken. Het is ook weer niet voor de lol allemaal. Aan het eind moet je dan ook maar hopen dat je winst maakt als bedrijf.
Wat mij betreft maakt t.net de keuze om in eerste instantie te proberen voort te blijven bestaan. Aan de andere kant: als t.net nou opgedoekt wordt, dan zijn we ook van die irritante banners af!!!1
Je hebt de advertentieinkomsten nodig om de site in de lucht te houden. Dat is niet erg, dat is vanuit het standpunt van tweakers.net of de VNU of net wie het beleid bepaalt niet alleen logisch, het is zelfs broodnodig. Zonder inkomsten heeft een bedrijf geen bestaansrecht. Dat is het belang van het bedrijf.
Vanuit het standpunt van de gebruiker zijn dit soort advertenties ronduit irritant. De gebruiker wil niet gestoord worden tijdens het lezen. Dat is het belang van de gebruiker.
Het is aan de aanbieder van de advertenties om te bepalen waar de balans ligt. Vindt men het leesgemakt niet genoeg leiden onder de advertentie om de inkomsten af te slaan? Zo ja, plaats 'm, zo nee, zoek een andere campagne.
Met wat nuances erbij: het is weleens vaker gesteld dat de advertentiemarkt geen makkelijke is en dat je vaak als website moet kiezen of delen: of deze schreeuwerige takeover plaatsen en geld ontvangen, of helemaal niks. 'k Kan het niemand kwalijk dat ze niet een bom onder hun site plaatsen door advertentie-inkomsten af te slaan eigenlijk dus ja... komt er een keer een takeover die echt irritant is, dan probeer ik daar wel doorheen te kijken. Het is ook weer niet voor de lol allemaal. Aan het eind moet je dan ook maar hopen dat je winst maakt als bedrijf.
Wat mij betreft maakt t.net de keuze om in eerste instantie te proberen voort te blijven bestaan. Aan de andere kant: als t.net nou opgedoekt wordt, dan zijn we ook van die irritante banners af!!!1
Saved by the buoyancy of citrus
Het enige wat ik merk is keer op keer zeer indringende reclames, dus wellicht een idee om dergelijke campagnes anders op te zetten? Bijvoorbeeld een verbod op ads die over de content heen hangen, geluid hebben, niet direct weggeklikt kunnen worden, enz. om maar eens wat te noemen? Ik vind het schokkend dat jullie de userexperience duidelijk ondergeschikt vinden aan het geldelijk belang (alsof die twee mekaar überhaupt uitsluiten).Je hebt geen idee hoeveel tijd en moeite Tweakers erin steekt om vooral de kwaliteit van uitingen maar zo hoog mogelijk te krijgen.
@Koenoe: ga je mee? Ik weet nog wel wat leuke sites
* curry684 zwaait gezellig, houdoeRick2910 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:46:
[...]
@Koenoe: ga je mee? Ik weet nog wel wat leuke sites.

Alexa is per definitie onbetrouwbaar overigens. Het vergaart statistieken door een browser toolbar die in Nederland nauwelijks gebruikt wordt, waarmee de statistieken van een Nederlandstalige site automagisch niet verder komen dan koffiedik kijken.X-Tripiot schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:40:
Nee hoor. Als je alexa het dochterbedrijf van amazone.com die samenwerkt met google.com een willekeurige site vind.
Hoezo lichtzinnig? Volgens jou inderdaad, assumptions are the mother of all ****ups. Een website die draait om gebruikers en door gebruikers, ja.curry684 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:40:
[...]
Voor iemand die zo lichtzinnig met het woord 'rechtvaardigen' omgaat heb je volgens mij verdomd veel moeite met het concept dat niemand zich hoeft te rechtvaardigen voor wat hij met z'n eigen website doet. Net zoals jij je niet hoeft te rechtvaardigen om de site niet te bezoeken als je het irritant vindt hoe deze website in zijn onderhoud voorziet. Blijkbaar voel je die noodzaak wel gezien je azijnpisserij, maar je hoeft niks.
Het feit dat er gebruikers zijn die al meer dan 10 jaar een bedrage hebben geleverd aan deze site zullen we dan maar even vergeten. Dat het gratis is houdt dus is dat je geen kritiek mag en kan hebben?
Hoezo zou ik er geen verstand van hebben? Ik geef nergens aan Tweakers vervelend te vinden, wel sommige reclames en dat dat een wederkerend verhaal is. Alsmede dat (en dit is ook al eerder aangekaart) dat sommige FP berichten (titels) erg sensatie gericht zijn.NMe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:43:
[...]
Stel je niet aan. Ik erger me niet snel maar jij zit echt te blaten over spul waar je echt totaal geen verstand van hebt. Je hebt geen idee hoeveel tijd en moeite Tweakers erin steekt om vooral de kwaliteit van uitingen maar zo hoog mogelijk te krijgen. Inclusief een directe lijn van een advertentiebureau naar de vrijwilligers met commentaar op de gang van zaken en mogelijkheden tot het aandragen van verbeteringen. Als je Tweakers al vervelend vindt, dan begrijp ik niet hoe je een dagelijks rondje internet overleeft.
Als je niet tegen kritiek kan moet je misschien niet een site onderhouden (jada, jada).
[ Voor 35% gewijzigd door Koenoe op 09-01-2012 16:55 ]
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Moet ik mezelf herhalen of herinner je je die post nog waarin ik zeg wat Tweakers allemaal zo in het werk stelt om de gebruikerservaring vooral zo goed mogelijk te houden? Sowieso worden er al vaak genoeg écht vervelende banners tegengehouden. Interstituals worden bijvoorbeeld al sinds jaar en dag niet geaccepteerd en zo zijn er nog andere advertentievormen die je op Tweakers niet snel zal zien. Zelfs deze takeovers zie je maar 10 keer per jaar ofzo.Rick2910 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:46:
[...]
Het enige wat ik merk is keer op keer zeer indringende reclames, dus wellicht een idee om dergelijke campagnes anders op te zetten? Bijvoorbeeld een verbod op ads die over de content heen hangen, geluid hebben, niet direct weggeklikt kunnen worden, enz. om maar eens wat te noemen? Ik vind het schokkend dat jullie de userexperience duidelijk ondergeschikt vinden aan het geldelijk belang (alsof die twee mekaar überhaupt uitsluiten).

Pas je wel op tegen wie je dat zegt? Je hebt het tegen iemand die hier zonder er een cent aan te verdienen jarenlang moderator en admin is geweest. Iemand die zelfs in die laatste hoedanigheid de klantenservice richting community in zijn huidige vorm heeft gegoten en die ervoor heeft gezorgd dat het Doktersteam zijn huidige status heeft. Ik denk dat uitgerekend curry684 met al zijn inzet prima weet wat voor offers je voor zo'n site kunt maken.Koenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:48:
[...]
Het feit dat er gebruikers zijn die al meer dan 10 jaar een bedrage hebben geleverd aan deze site zullen we dan maar even vergeten. Dat het gratis is houdt dus is dat je geen kritiek mag en kan hebben?
[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 09-01-2012 16:52 ]
Zoals al eerder gezegd is Tweakers.net al véél strenger in de acceptatie van ads, dan andere sites. Als ze nog strenger worden kán dat wel, maar zijn er geen ads meer om te laten zien.Rick2910 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:46:
[...]
Het enige wat ik merk is keer op keer zeer indringende reclames, dus wellicht een idee om dergelijke campagnes anders op te zetten? Bijvoorbeeld een verbod op ads die over de content heen hangen, geluid hebben, niet direct weggeklikt kunnen worden, enz. om maar eens wat te noemen? Ik vind het schokkend dat jullie de userexperience duidelijk ondergeschikt vinden aan het geldelijk belang (alsof die twee mekaar überhaupt uitsluiten).
Nu is dat prachtig voor mensen als jou, maar niet zo praktisch uit financieel oogpunt. Zolang alle andere partijen op de markt elke broddeladvertentie maar accepteren, zal het voor Tweakers.net moeilijk zijn om de advertentiemarkt in zo verre te veranderen.
Topics met kritiek worden inderdaad altijd snel gesloten zonder discussie en uitleg. Oh wachtKoenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:48:
[...]
Dat het gratis is houdt dus is dat je geen kritiek mag en kan hebben?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
- De site draait niet alleen voor bijdragende gebruikers. Er zijn genoeg bezoekers die hier alleen komen om artikelen te lezen. Zij dragen dus bij via de advertentie-inkomsten.Koenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:48:
[...]
Hoezo lichtzinnig? Volgens jou inderdaad, assumptions are the mother of all ****ups. Een website die draait om gebruikers en door gebruikers, ja.
- De mensen die al 10 jaar een bijdrage hebben geleverd kunnen in de karma-store mooie features unlocken. Je vraagt nou om een nieuwe feature: advertenties uit mogen schakelen als je n bijdrage hebt geleverd. Slashdot doet dat nu ook een tijdje, zou op zich mooi zijn natuurlijk maar om het nou te vereisen van t.net gaat wel wat ver.
- Ik ken weinig sites die uiteindelijk zo dicht bij de gebruiker staan als t.net en daar verdienen ze wmb al heeeeel lang echt lof voor. Al helemaal omdat ze het blijven volhouden.
- Je hebt als website niet zo heel veel meer te willen als het gaat om welke advertenties je wel en niet toelaat. Zeggen "ik wil alleen maar dit en dit, en meer niet" is zo goed als een bom leggen onder je inkomsten. Ik vind niet dat je dat mag verlangen van t.net.
Saved by the buoyancy of citrus
door een browser toolbar.. Nou nee hoor gewoon door de aantal hits en pageviews die doorgegevens worden door yahoo, google, altavista etc. Ze maken zelfs snapshots om het verloop van sites bij te houden tot zelfs april 1999. (waarbij toen bijvoorbeeld 1 banner per pagina was op tweakers gemaakt door het Dutch Power Cow RC5 team zelfMueR schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:47:
[...]
Alexa is per definitie onbetrouwbaar overigens. Het vergaart statistieken door een browser toolbar die in Nederland nauwelijks gebruikt wordt, waarmee de statistieken van een Nederlandstalige site automagisch niet verder komen dan koffiedik kijken.
[ Voor 4% gewijzigd door X-Tripiot op 09-01-2012 16:56 ]
http://www.alexa.com/help/traffic-learn-more disagrees.X-Tripiot schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:54:
door een browser toolbar.. Nou nee hoor
X-Tripiot schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:54:
[...]
door een browser toolbar.. Nou nee hoor gewoon door de aantal hits en pageviews die doorgegevens worden door yahoo, google, altavista etc. Ze maken zelfs snapshots om het verloop van sites bij te houden tot zelfs april 1999. (waarbij toen bijvoorbeeld 1 banner per pagina was op tweakers gemaakt door het Dutch Power Cow RC5 team zelf)
Hoho, het was als een reactie op die opmerking hè.Cloud schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:52:
Topics met kritiek worden inderdaad altijd snel gesloten zonder discussie en uitleg. Oh wacht
Mee eens, maar waarom dan (weer) die irritante (NS) reclame? Als er dan zoveel tijd en energie in het testen gaat en er zo goed geluisterd wordt naar gebruikers, waarom staat die er dan (nog) op?Cyphax schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:53:
[...]
- De site draait niet alleen voor bijdragende gebruikers. Er zijn genoeg bezoekers die hier alleen komen om artikelen te lezen. Zij dragen dus bij via de advertentie-inkomsten.
- De mensen die al 10 jaar een bijdrage hebben geleverd kunnen in de karma-store mooie features unlocken. Je vraagt nou om een nieuwe feature: advertenties uit mogen schakelen als je n bijdrage hebt geleverd. Slashdot doet dat nu ook een tijdje, zou op zich mooi zijn natuurlijk maar om het nou te vereisen van t.net gaat wel wat ver.
- Ik ken weinig sites die uiteindelijk zo dicht bij de gebruiker staan als t.net en daar verdienen ze wmb al heeeeel lang echt lof voor. Al helemaal omdat ze het blijven volhouden.
- Je hebt als website niet zo heel veel meer te willen als het gaat om welke advertenties je wel en niet toelaat. Zeggen "ik wil alleen maar dit en dit, en meer niet" is zo goed als een bom leggen onder je inkomsten. Ik vind niet dat je dat mag verlangen van t.net.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Ken je het concept contractbreuk? Nog even los van het al dan niet luisteren naar gebruikers is het zomaar offline halen van zo'n uiting nogal een statement.Koenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:00:
[...]
Mee eens, maar waarom dan (weer) die irritante (NS) reclame? Als er dan zoveel tijd en energie in het testen gaat en er zo goed geluisterd wordt naar gebruikers, waarom staat die er dan (nog) op?
Laten we even alles in perspectief bekijken. De belangrijkste klacht is dat de advertentie "irritant" is. Een goede advertentie springt nou eenmaal in het oog, dat is de logische reactie op het feit dat mensen advertentieblind worden. Vind ik ook niet leuk, maar zo werkt het nou eenmaal. Daarnaast is het aantal mensen met échte performanceproblemen beperkt, het is alleen Opera die écht problemen geeft voor zover ik hier heb gelezen. Dat is nou niet bepaald reden om de banner in zijn geheel weg te halen lijkt me...
[ Voor 48% gewijzigd door NMe op 09-01-2012 17:03 ]
Als je dat dan zo belangrijk vindt heb ik met m'n 11.5 jaar registratie en 175000 'karma' vast meer te zeggen dan jij met 2200 in 8 jaarKoenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:48:
[...]
Je zou kunnen overwegen een max te zetten aan het aantal keren dat dezelfde advertentie aan 1 bepaalde persoon wordt voorgeschoteld. Dat zou voor adverteerders eerder een plus dan een minus zijn lijkt me. En dat scheelt een hoop irritatie.NMe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:44:
[...]
De advertenties leveren geld op omdat er daadwerkelijk mensen zijn die ze zien. Als je de meest actieve gebruikers geen advertenties serveert kun je nog de meest waardevolle content op het hele internet hebben, er is geen enkele adverteerder die gaat betalen voor advertenties die het belangrijkste deel van het publiek nooit ziet.
oke dus jullie hebben een contract met ns om reclame voor ze te maken. Lijkt me sterk dat jullie daar niets over in te brengen hebben als het de kwaliteit van de site naar beneden haalt.
[ Voor 16% gewijzigd door X-Tripiot op 09-01-2012 17:06 ]
Dan weegt je mening wat dit aangaande zeker zwaarder ja, of je meer te zeggen hebt of altijd gelijk hebt? Lijkt me niet.curry684 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:05:
[...]
Als je dat dan zo belangrijk vindt heb ik met m'n 11.5 jaar registratie en 175000 'karma' vast meer te zeggen dan jij met 2200 in 8 jaar
Weet ik stiekem wel een beetjeKoenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:00:
[...]
Hoho, het was als een reactie op die opmerking hè.
Dat op een gegeven moment die eisen aan de advertenties niet nóg strenger worden, heeft dus niet echt te maken met het niet luisteren naar kritiek op dit front. Tweakers.net wil het liefst ook geen takeovers, lijkt mij (!), maar er moet nu eenmaal geld verdient worden. Ik ben geen expert op het advertentiefront, maar volgens mij verdient zo'n takeover een stuk beter dan een top banner.
Die limiet is er voor reguliere advertenties, maar niet voor takeovers.Jasper Janssen schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:05:
[...]
Je zou kunnen overwegen een max te zetten aan het aantal keren dat dezelfde advertentie aan 1 bepaalde persoon wordt voorgeschoteld. Dat zou voor adverteerders eerder een plus dan een minus zijn lijkt me. En dat scheelt een hoop irritatie.
Definieer 'kwaliteit van de site naar beneden halen' eens dan? Als je even letterlijk kijkt haalt élke soort advertentie de kwaliteit naar beneden toch? Waar leg je de grens? Tweakers.net heeft zoals gezegd al vrij strenge grenzen, maar dat een advertentie opvalt; tja dat moet ook toch?X-Tripiot schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:05:
oke dus jullie hebben een contract met ns om reclame voor ze te maken. Lijkt me sterk dat jullie daar niets over in te brengen hebben als het de kwaliteit van de site naar beneden haalt.
Nu even afgezien van het technische in Opera (wat bijzonder jammer is), draait de advertentie bij de meeste mensen prima. Hij leidt alleen af van de content, maar daarvoor staat hij er
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
@X-Tripiot: Achteraf kan dat lastig zijn, je hebt immers een contract. Wel kan je ervaringen meenemen naar de volgende contract onderhandeling. Overigens verlaat ik een website geheel ik een storende reclame zie, ik ben het zat om steeds dat X-je te zoeken
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wanneer kwam je op Tweakers recalem tegen die (we over) de content heen hangen, geluid hebben, niet direct weggeklikt kunnen worden? Graag met voorbeeld(en).Rick2910 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:46:
[...]
Niet over de inhoud zelf. We kunnen kleine (lees technische) aanpassingen doen maar niet de kleur van geel veranderen in grijs. Die campagnes worden 'as is' aangeboden door adverteerder (vaak een marketingbureau).X-Tripiot schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:05:
Floor ads zijn meestal wel beperkt maar takeovers niet.Jasper Janssen schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:05:
Je zou kunnen overwegen een max te zetten aan het aantal keren dat dezelfde advertentie aan 1 bepaalde persoon wordt voorgeschoteld. Dat zou voor adverteerders eerder een plus dan een minus zijn lijkt me. En dat scheelt een hoop irritatie.
[ Voor 13% gewijzigd door zeef op 09-01-2012 17:13 ]
Deze campagne is gewoon getest, wellicht dat daarbij iets niet goed genoeg ging. Maar een lopende campagne offline halen scheelt gewoon inkomsten.X-Tripiot schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:05:
Ik ben helemaal geen stagiair
Psst... Interstitials.NMe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:49:
Moet ik mezelf herhalen of herinner je je die post nog waarin ik zeg wat Tweakers allemaal zo in het werk stelt om de gebruikerservaring vooral zo goed mogelijk te houden? Sowieso worden er al vaak genoeg écht vervelende banners tegengehouden. Interstituals worden bijvoorbeeld al sinds jaar en dag niet geaccepteerd en zo zijn er nog andere advertentievormen die je op Tweakers niet snel zal zien. Zelfs deze takeovers zie je maar 10 keer per jaar ofzo.
Kijk ik zal dan wel weer het azijnpissertje zijn, maar hier ga je dus mijns inziens de fout in. Perspectief vraag je om, gebruik dat dan zelf ook. Je geeft zelf al aan dat mensen advertentie blind worden en dat reclames groter en irritanter moeten worden. Op een gegeven ogenblik gaat dat zijn doel voorbij.NMe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:00:
[...]
Ken je het concept contractbreuk? Nog even los van het al dan niet luisteren naar gebruikers is het zomaar offline halen van zo'n uiting nogal een statement.
Laten we even alles in perspectief bekijken. De belangrijkste klacht is dat de advertentie "irritant" is. Een goede advertentie springt nou eenmaal in het oog, dat is de logische reactie op het feit dat mensen advertentieblind worden. Vind ik ook niet leuk, maar zo werkt het nou eenmaal. Daarnaast is het aantal mensen met échte performanceproblemen beperkt, het is alleen Opera die écht problemen geeft voor zover ik hier heb gelezen. Dat is nou niet bepaald reden om de banner in zijn geheel weg te halen lijkt me...
Er wordt toch zo uitvoerig getest? Hoe kan het dan zijn dat die NS reclame er door komt?
Contractbreuk? Ik ken het concept hoor, maar zo lang ik niet weet wat er in het contract staat kan ik er verder weinig over zeggen.
Dank.Joost schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:11:
[...]
Deze campagne is gewoon getest, wellicht dat daarbij iets niet goed genoeg ging. Maar een lopende campagne offline halen scheelt gewoon inkomsten.
[ Voor 9% gewijzigd door Koenoe op 09-01-2012 17:15 ]
Gezien wat curry gedaan heeft voor Tweakers.net, is 'altijd gelijk hebben' echt niet van toepassing. Iedereen staat open voor kritiek hier en zeker ook curry.Koenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:09:
[...]
Dan weegt je mening wat dit aangaande zeker zwaarder ja, of je meer te zeggen hebt of altijd gelijk hebt? Lijkt me niet.
Afgezien van het blijkbaar missen van een Opera test, wat is er verder nog mis mee dan? Men heeft al aangegeven dat het niet netjes was dat er niet in Opera getest is. Dat zal de volgende keer ongetwijfeld anders gaan.Koenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:14:
[...]
Er wordt toch zo uitvoerig getest? Hoe kan het dan zijn dat die NS reclame er door komt?
[ Voor 1% gewijzigd door Cloud op 09-01-2012 18:38 . Reden: kon beetje verkeerd geinterpreteerd worden :( ]
Ja. Maar wanneer?Koenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:14:
[...]
Kijk ik zal dan wel weer het azijnpissertje zijn, maar hier ga je dus mijns inziens de fout in. Perspectief vraag je om, gebruik dat dan zelf ook. Je geeft zelf al aan dat mensen advertentie blind worden en dat reclames groter en irritanter moeten worden. Op een gegeven ogenblik gaat dat zijn doel voorbij.
Waarom niet? Omdat hij lelijk is? Omdat er een paar tientallen mensen zijn met problemen op een userbase met 400.000 gebruikers? Hij werkte technisch gezien goed op alle pc's en browsers waarop getest is. Hoe de banner uitziet is aan de adverteerder, binnen de grens van het redelijke.Er wordt toch zo uitvoerig getest? Hoe kan het dan zijn dat die NS reclame er door komt?
Waarom doe je dat dan al de hele tijd door te suggereren dat de banner maar offline moet?Contractbreuk? Ik ken het concept hoor, maar zo lang ik niet weet wat er in het contract staat kan ik er verder weinig over zeggen.
Heb jij ooit een interstitial op Tweakers gezien? Graag voorbeelden noemen.
Als die banner de functionaliteit voor een grote groep zou beïnvloeden, bijvoorbeeld alle Chrome gebruikers zien een zwart vlak. Dan zetten we 'm uit. Dat is in het verleden ook wel eens gedaan. De campagne ging offline en kwam een dag later gerepareerd alsnog online.X-Tripiot schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:05:
Deze reclame veroorzaakt geen problemen voor de over over overgrote meerderheid. Waar we vooraf al problemen voorzagen zijn die combinaties uitgesloten en voor een klein percentage Opera gebruikers is er nog een probleem dat de (basis)functionaliteit van de site niet zodanig aantast dat deze onbruikbaar is. Er is daarmee geen reden om de takeover te stoppen. Wel gaan we in de testomgeving Opera intensiever testen om dit soort ptoblemen in de toekomst zo goed mogelijk te ondervangen.
[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 09-01-2012 17:20 ]
Ik niet, ik doe alleen offtopic grammarnazi nazeef schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:18:
Heb jij ooit een interstitial op Tweakers gezien? Graag voorbeelden noemen.
(of als je het positief interpreteert: ik help mensen om dingen die ze wsch anders consistent fout doen te verbeteren
Precies
Omdat die te groot is? Omdat niet iedereen achter een super pc zit? (wordt er ook getest op een Pentium III bijvoorbeeld?)Waarom niet? Omdat hij lelijk is? Omdat er een paar tientallen mensen zijn met problemen op een userbase met 400.000 gebruikers? Hij werkte technisch gezien goed op alle pc's en browsers waarop getest is. Hoe de banner uitziet is aan de adverteerder, binnen de grens van het redelijke.
Binnen de grens van het redelijke. Met die redelijke grens neem ik aan de grote van je portemonnee?
(niet gelijk in de stress schieten NMe, is een grapje).
Omdat die banner irritant is? Kijk als je aangeeft dat het niet mogelijk de banner aan te passen vanwege het contract dat getekend is, vraag ik me weer af waarom dat contract überhaupt is getekend met die voorwaarden.Waarom doe je dat dan al de hele tijd door te suggereren dat de banner maar offline moet?
Nice.zeef schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:18:
Wel gaan we in de testomgeving Opera intensiever testen om dit soort ptoblemen in de toekomst zo goed mogelijk te ondervangen.
[ Voor 10% gewijzigd door Koenoe op 09-01-2012 17:28 ]
Los van de grammatica, interstitials staan hoog op de 'njet' lijst. Als de adverteerder met een aburd grote zak poen over de brug komt is zo'n 'njet' trouwens ook maar beperkt houdbaar, dat wil ik er wel meteen bij zeggen. Tot nu toe hebben we nog geen 'offer we couldn't refuse' gekregen.Jasper Janssen schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:24:
[...]
Ik niet, ik doe alleen offtopic grammarnazi na
(of als je het positief interpreteert: ik help mensen om dingen die ze wsch anders consistent fout doen te verbeteren)
psst koenoe, als het je zo irriteert, kom dan 5 dagen (ik weet niet hoelang die add loopt) niet op de frontpage, probleem opgelost?
Zolang je niet moet betalen aan een site, heb je niet al te veel in de pap te brokken. Hier kan je dat relatief gezien wel nog doen. Ken jij anders veel sites die dit soort topics langer dan 10 min openhouden?
Verder, waar de meeste andere sites zo traag zijn als wat op mijn werk, is deze er altijd even snel. Ook dat kost geld hoor. Dan maar liever een paar van die banners per jaar en een gratis site
Zolang je niet moet betalen aan een site, heb je niet al te veel in de pap te brokken. Hier kan je dat relatief gezien wel nog doen. Ken jij anders veel sites die dit soort topics langer dan 10 min openhouden?
Verder, waar de meeste andere sites zo traag zijn als wat op mijn werk, is deze er altijd even snel. Ook dat kost geld hoor. Dan maar liever een paar van die banners per jaar en een gratis site
Maar dat was vroeger.Cloud schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:15:
[...]
Iedereen staat open voor kritiek hier, zeker ook curry in het verleden.
Ja hoor die ken ik wel (freddyshouse bijvoorbeeld). Het ging me dan ook specifiek om de NS banner en andere te grote banners (en ja ik gebruik ook Opera). De FP bekijk ik overigens vaker met de tweakers app, waarbij ik veel minder (of eigenlijk geen) last ondervind van reclames.Tarkin schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:29:
psst koenoe, als het je zo irriteert, kom dan 5 dagen (ik weet niet hoelang die add loopt) niet op de frontpage, probleem opgelost?
Takeovers hebben een vaste grootte en worden bij hoge uitzondering (en voldoende grote zak geld) gewoon geaccepteerd mits ze bij testen goed presteren. Wat testsystemen betreft: ik heb getest op mijn 6 jaar oude pc in vijf verschillende browsers en die kon het prima aan.Koenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:26:
[...]
Omdat die te groot is? Omdat niet iedereen achter een super pc zit? (wordt er ook getest op een Pentium III bijvoorbeeld?)
Mijn portemonnee sowieso niet, ik verdien geen cent aan deze site.Binnen de grens van het redelijke. Met die redelijke grens neem ik aan de grote van je portemonnee?
Het zijn de adverteerders en advertentieboeren die de regels maken. Sites kunnen zich daarbij neerleggen of ze krijgen geen centen. Weiger te veel en je site bloedt dood. De advertentiemarkt is sinds het klappen van de internetbubble zo verrot als wat, en daar kun je niet zo veel aan doen.Omdat die banner irritant is? Kijk als je aangeeft dat het niet mogelijk de banner aan te passen vanwege het contract dat getekend is, vraag ik me weer af waarom dat contract überhaupt is getekend met die voorwaarden.
Koenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:36:
[...]
Ja hoor die ken ik wel (freddyshouse bijvoorbeeld). Het ging me dan ook specifiek om de NS banner en andere te grote banners (en ja ik gebruik ook Opera). De FP bekijk ik overigens vaker met de tweakers app, waarbij ik veel minder (of eigenlijk geen) last ondervind van reclames.
Maar verder heb ik niks gezegd.Anakha schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:28:
Ik gebruik als het weer eens de spuigaten uitloopt met takeovers en felle banners de devicedetect-optie, forceer grade B - dan heb je ook nergens meer last van. En vaak vind ik dat zo prettig dat ik vergeet om het later weer terug te zetten.
Fair enough NMe.NMe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:37:
[...]
Takeovers hebben een vaste grootte en worden bij hoge uitzondering (en voldoende grote zak geld) gewoon geaccepteerd mits ze bij testen goed presteren. Wat testsystemen betreft: ik heb getest op mijn 6 jaar oude pc in vijf verschillende browsers en die kon het prima aan.
[...]
Mijn portemonnee sowieso niet, ik verdien geen cent aan deze site.
[...]
Het zijn de adverteerders en advertentieboeren die de regels maken. Sites kunnen zich daarbij neerleggen of ze krijgen geen centen. Weiger te veel en je site bloedt dood. De advertentiemarkt is sinds het klappen van de internetbubble zo verrot als wat, en daar kun je niet zo veel aan doen.
Mijn mening:
Als je je ergert aan de reclames, zoals ik, neem je voor 1,25 euro per maand een abonnement, en je bent er vanaf. Heb je dat er niet voor over, dan slik je de reclames maar, of je blijft weg.
Als je weg blijft gaat Tweakers dat merken (je zal dan niet de enige zijn) en zullen wel iets anders moeten doen. Als je betaald, dan kan je gewoon van de inhoud genieten zonder irritante reclames. Het leven kan nou eenmaal niet meer zonder geld.
Wat me wel opviel in deze hele discussie, dat er 60! mensen werkzaam zijn voor Tweakers.net. Dat vind ik erg veel. Dit is geen waarde oordeel of een veroordeling, maar gewoon een verbazing.
Als je je ergert aan de reclames, zoals ik, neem je voor 1,25 euro per maand een abonnement, en je bent er vanaf. Heb je dat er niet voor over, dan slik je de reclames maar, of je blijft weg.
Als je weg blijft gaat Tweakers dat merken (je zal dan niet de enige zijn) en zullen wel iets anders moeten doen. Als je betaald, dan kan je gewoon van de inhoud genieten zonder irritante reclames. Het leven kan nou eenmaal niet meer zonder geld.
Wat me wel opviel in deze hele discussie, dat er 60! mensen werkzaam zijn voor Tweakers.net. Dat vind ik erg veel. Dit is geen waarde oordeel of een veroordeling, maar gewoon een verbazing.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Volgens mij (correct me if I'm wrong) is een deel daarvan direct werknemer van VNU en daardoor ook inzetbaar op andere sites en uitgaven. Er zijn wel ruim 80 vrijwilligers en zeker 30-40 betaalde personeelsleden die puur en alleen met Tweakers bezig zijn, voor zover ik die aantallen ken.c70070540 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:46:
Ik begrijp deze discussie niet zo goed. Waar komt de gedachte vandaan dat content, ook al wordt die door de gehele gemeenschap gemaakt, gratis moet zijn? Volgens mij is er geen enkele site die volledig gratis kan opereren; er zijn altijd wel ergens kosten.
Dat een site er voor kiest om reclame te voeren, is dan niet zo vreemd. Dat het management van de site er vervolgens voor kiest om kieskeurig te zijn met welke advertenties worden getoond en maatregelen neemt als de overlast voor de gebruikers te groot wordt, is aanbevelenswaardig.
Wij zijn met z'n allen consumenten van alles wat er hier gebeurt. Een deel van ons geeft daar iets voor terug in de vorm van deelnemen aan discussies etc. Daar dan weer iets voor terugeisen is naar mijn idee vreemd. Er wordt jou toch al een platform geboden waarop je kunt deelnemen? En het kost je niets.
En ja, als je van die banners af wilt zijn, dan neem je een abonnement. Probleem helemaal opgelost.
Dat een site er voor kiest om reclame te voeren, is dan niet zo vreemd. Dat het management van de site er vervolgens voor kiest om kieskeurig te zijn met welke advertenties worden getoond en maatregelen neemt als de overlast voor de gebruikers te groot wordt, is aanbevelenswaardig.
Wij zijn met z'n allen consumenten van alles wat er hier gebeurt. Een deel van ons geeft daar iets voor terug in de vorm van deelnemen aan discussies etc. Daar dan weer iets voor terugeisen is naar mijn idee vreemd. Er wordt jou toch al een platform geboden waarop je kunt deelnemen? En het kost je niets.
En ja, als je van die banners af wilt zijn, dan neem je een abonnement. Probleem helemaal opgelost.
Grosso modo moet je het inderdaad zo zien.NMe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:48:
[...]
Volgens mij (correct me if I'm wrong) is een deel daarvan direct werknemer van VNU en daardoor ook inzetbaar op andere sites en uitgaven. Er zijn wel ruim 80 vrijwilligers en zeker 30-40 betaalde personeelsleden die puur en alleen met Tweakers bezig zijn, voor zover ik die aantallen ken.
Dat verklaart dan natuurlijk ook de voordelen van de overname door VNU
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
In de oude situatie waren we een stuk kleiner maar als je dat zou moeten vertalen naar nu dan zou er nog meer FTE nodig zijn. Niet alleen voor sales, customersupport en marketing maar ook voor salarisadministratie, HR, facilitaire zaken, schoonmaak, postkamer, office management etc. etc. Niet allemaal fulltime maar wel klussen die gedaan moeten worden.c70070540 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:58:
[...]
Dat verklaart dan natuurlijk ook de voordelen van de overname door VNU
In de oude situatie deden we veel van deze dingen zelf, naast het werk. Dat kost tijd en inzet die je niet aan het product kan besteden.
[ Voor 17% gewijzigd door zeef op 09-01-2012 18:10 ]
Ik dacht ff dat Tweakers.net een restyle had gedaan, lol
zag eerst alleen de gele randen!
Maar goed, men moet niet zeuren; Tweakers.net is en blijft geweldig en ik ken nog veel meer sites die veel ergere ads hebben (van die je weg moet klikken en over je content heen etc.). En anders neem je idd gewoon een abbo.
Maar goed, men moet niet zeuren; Tweakers.net is en blijft geweldig en ik ken nog veel meer sites die veel ergere ads hebben (van die je weg moet klikken en over je content heen etc.). En anders neem je idd gewoon een abbo.
Shit
Ik hoop dat je begrijpt dat ik dat niet zo bedoelde, ook al komt het blijkbaar wel zo over.
[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 09-01-2012 18:42 ]
Vervelend ding. Een luttele seconde dacht ik er weer over om een abo af te sluiten.corkscrew schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:25:
Ik dacht ff dat Tweakers.net een restyle had gedaan, lolzag eerst alleen de gele randen!
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaand it's gone.Gunner schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:40:
[...]
Vervelend ding. Een luttele seconde dacht ik er weer over om een abo af te sluiten.
Ik bijt wel even door de zure appel heen
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Cloud schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:37:
[...]
Shit
Ik hoop dat je begrijpt dat ik dat niet zo bedoelde, ook al komt het blijkbaar wel zo over.Ik bedoelde natuurlijk te zeggen dat je zeker tijdens je werk voor Tweakers.net altijd open stond voor kritiek. Voor zover ik weet is daar niets aan veranderd; daarover doe ik dus ook geen uitspraken
Heb hem even van een edit voorzien.
offtopic:
We hebben er hier op kantoor smakelijk om gelachen, dus ik betwijfel dat hij hem verkeerd opvatte.
We hebben er hier op kantoor smakelijk om gelachen, dus ik betwijfel dat hij hem verkeerd opvatte.
Ik zie helemaal (nog?) niks van de NS/banners of reclame.
Ik begrijp dat een website onderhoud nodig heeft en alles wat er omheen draait geld kost. Hoe verder je uitbreid, hoe meer je aanbied, hoe groter je wil worden des te meer geld het kost.
Maar heb ik als gebruiker daar invloed op? Ik gebruik denk ik 40% van alles wat T.net mij te bieden heeft, dit is alleen het forum, de frontpage en heel af en toe de pricewatch.
Allemaal leuk en aardig maar er is natuurlijk een tijd geweest dat jullie "de man/nen achter tweaker.net zich achter hun oren hebben gekrabd en dachten, verrek dit kost geld.
Maar is er ooit wel eens stil gestaan bij het feit dat uitbreiden en groter worden geld kost terwijl de gebruiker daar misschien in eerste instantie helemaal niet op staat te wachten? Natuurlijk het is mooi dat Tweakers zo groot is en als er nu een onderdeel vanaf geplukt wordt vind niemand dat leuk, maar ik vraag me af als als het er überhaupt nooit was bijgekomen, werd het dan gemist?
Maar als er 20/30 man werken voor tweakers, is het meer een bedrijf. Dan vraag ik mij af moet je dan niet eens verder kijken dan je inkomsten af laten hangen van "irritante" reclames. Ik las laatst al ergens dat er iets van een samenwerking was aangegaan met Belcompany?
Ik begrijp dat een website onderhoud nodig heeft en alles wat er omheen draait geld kost. Hoe verder je uitbreid, hoe meer je aanbied, hoe groter je wil worden des te meer geld het kost.
Maar heb ik als gebruiker daar invloed op? Ik gebruik denk ik 40% van alles wat T.net mij te bieden heeft, dit is alleen het forum, de frontpage en heel af en toe de pricewatch.
Allemaal leuk en aardig maar er is natuurlijk een tijd geweest dat jullie "de man/nen achter tweaker.net zich achter hun oren hebben gekrabd en dachten, verrek dit kost geld.
Maar is er ooit wel eens stil gestaan bij het feit dat uitbreiden en groter worden geld kost terwijl de gebruiker daar misschien in eerste instantie helemaal niet op staat te wachten? Natuurlijk het is mooi dat Tweakers zo groot is en als er nu een onderdeel vanaf geplukt wordt vind niemand dat leuk, maar ik vraag me af als als het er überhaupt nooit was bijgekomen, werd het dan gemist?
Maar als er 20/30 man werken voor tweakers, is het meer een bedrijf. Dan vraag ik mij af moet je dan niet eens verder kijken dan je inkomsten af laten hangen van "irritante" reclames. Ik las laatst al ergens dat er iets van een samenwerking was aangegaan met Belcompany?
[ Voor 6% gewijzigd door kaasaanfiets op 09-01-2012 18:48 ]
Het forum heeft al geen banners op wat Google ads na. Verder: wat "de gebruiker" gebruikt is verraderlijk. "De gebruiker" bestaat namelijk niet, iedere gebruiker is anders. Ik gebruik vrijwel alleen het forum, een ander gebruikt vrijwel alleen de FP en weer een ander gebruikt elk onderdeel van de site even hard.koekoek2003nl schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:47:
Dat zou ook grotendeels reclame zijn, lijkt me? Overigens zijn er ook andere inkomsten dan advertenties voor zover ik weet, maar zolang advertenties nog zo'n groot deel van de inkomsten opleveren denk ik niet dat Tweakers snel zonder ads zal draaien.Maar als er 20/30 man werken voor tweakers, is het meer een bedrijf. Dan vraag ik mij af moet je dan niet eens verder kijken dan je inkomsten af laten hangen van "irritante" reclames. Ik las laatst al ergens dat er iets van een samenwerking was aangegaan met Belcompany?
Met die insteek hadden we nog steeds op paard en wagen gezeten. Je moet dus maar niet al te veel innoveren, omdat mensen toch niet weten dat ze iets missen?koekoek2003nl schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:47:
Natuurlijk het is mooi dat Tweakers zo groot is en als er nu een onderdeel vanaf geplukt wordt vind niemand dat leuk, maar ik vraag me af als als het er überhaupt nooit was bijgekomen, werd het dan gemist?
Maar ik denk dat ik weet wat je wil zeggen: je wil best akkoord met minder functionaliteit in ruil voor minder banners. Maar zo werkt het niet. Iedere gebruiker heeft weer andere wensen en het is ons belang, zeker ook commercieel, om ze allen zo goed mogelijk te bedienen.
Ik snap de irritatie over deze (niet erg mooi vormgegeven *kuch*) reclame wel, maar die onvrede met advertenties over het algemeen... We blijven een organisatie die gewoon winst moet maken, net als elk ander mediabedrijf. In een of andere ideale wonderwereld kunnen websites wellicht zonder een cent uit te geven draaiende worden gehouden, maar in deze harde werkelijkheid hebben we gewoon te maken met rekeningen, belastingen, huurkosten, stookkosten, salarissen en aandeelhouders.
Als je dat niet doet, maar je concurrent wel... dan raak je snel bezoekers kwijt. Uiteraard kan je ook wijzigingen aanbrengen die juist je bezoekers wegjagen, maar dat hebben we gelukkig nog niet echt gedaan in de afgelopen 10 jaar dat ik hier werk (ohja, en ik vind het dus best handig om een fatsoenlijk loon te krijgen, ondanks dat ik ook het werk zelf gewoon leuk vind. Zo kan ik tenminste mijn internetverbinding betalen om in mijn vrije tijd hier te reagerenkoekoek2003nl schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:47:
60 man zelfs, hierboven wordt al wat uitgelegd wat die zoal doen. Onder die 60 bevindt zich ook een aantal mensen die zogenaamde 'non spot' advertenties verkopen, o.a. die deal met BelCompany hoort tot hun wapenfeiten. Gelukkig komen die steeds meer onder de aandacht bij adverteerders en dat is goed voor ons en jullie, want ze leveren ons doorgaans aardig wat op en het is niet ongebruikelijk dat we met zo'n campagne ook de gebruikers beter kunnen betrekken (of blij maken met het weggeven van dingen).Maar als er 20/30 man werken voor tweakers, is het meer een bedrijf. Dan vraag ik mij af moet je dan niet eens verder kijken dan je inkomsten af laten hangen van "irritante" reclames. Ik las laatst al ergens dat er iets van een samenwerking was aangegaan met Belcompany?
Helaas is het nog niet voor elke campagne zinvol of interessant en bovendien zowel voor ons als de adverteerder erg bewerkelijk om zo'n campagne goed op te zetten. En daarnaast worden die 'non spot'-campagnes vaak met gewone banners onder de aandacht gebracht
Ik begrijp dat Tweakers afhankelijk is van advertentie inkomsten en daar is ook niets mis mee.
Waar wel wat mis mee is, dat die pagina grote advertentie van de NS er op veel PC's met IE8 op een Full HD scherm er niet uitziet. Kan daar iets aan gedaan worden? Zie onderstaand screenshot:
Waar wel wat mis mee is, dat die pagina grote advertentie van de NS er op veel PC's met IE8 op een Full HD scherm er niet uitziet. Kan daar iets aan gedaan worden? Zie onderstaand screenshot:

[ Voor 7% gewijzigd door tweaker2010 op 09-01-2012 22:37 ]
Het is uitvoerig getest door tenminste 80 vrijwilligers en als ze niet irritant genoeg zijn vallen ze niet op. Het beste wat je kan doen is een abbo nemen, dan hebben de werknemers van tweakers ook nog brood op de plank. Contractueel kunnen ze er in ieder geval niet onder uit.tweaker2010 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:35:
Ik begrijp dat Tweakers afhankelijk is van advertentie inkomsten en daar is ook niets mis mee.
[afbeelding]
Knuppel en hoenderhok, maar: Waarom worden die 80 vrijwilligers die tijd in T willen steken omdat ze het leuk vinden niet betaald maar hooguit beloond met karma-punten, terwijl die 30-40 werknemers wel het voorrecht krijgen om betaald aan T te mogen werken?NMe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:48:
[...]
Volgens mij (correct me if I'm wrong) is een deel daarvan direct werknemer van VNU en daardoor ook inzetbaar op andere sites en uitgaven. Er zijn wel ruim 80 vrijwilligers en zeker 30-40 betaalde personeelsleden die puur en alleen met Tweakers bezig zijn, voor zover ik die aantallen ken.
Die 80 vrijwilligers zullen er jaarlijks minder manuren in steken, maar waarom kan T niet volledig op vrijwilligers draaien? Zoals iemand al vroeg, waarom moet Tweakers geld verdienen en niet alleen zijn onkosten eruit krijgen? Dat is toch alleen maar omdat VNU commercieel is?
MAW: Wat kan Tweakers met 30-40 fulltimers wat ze met een 100-tal vrijwilligers die zich allemaal even hard inzetten niet kunnen?
Ik mag toch verwachten dat T.net/VNU ook aan zijn adverteerders voorwaarden stelt? Als er dan een ad offline gehaald wordt omdat die niet aan de (vooraf gestelde) uitings-eisen voldoet, moet een adverteerder ook niet achteraf gaan klagen. Ze waren immers gewaarschuwd.Ken je het concept contractbreuk? Nog even los van het al dan niet luisteren naar gebruikers is het zomaar offline halen van zo'n uiting nogal een statement.
Als gratis bezoeker word ik toch niet verplicht om naar de advertenties te kijken? Geeft dat adverteerders dan maar een vrijbrief om steeds groter, helderder, harder knipperend, met meer geluid en mij meer in-my-face te adverteren, omdat ik er anders toch omheen kijk? Want anders klikt er niemand op, en dan kunnen we net zo goed niet adverteren.Laten we even alles in perspectief bekijken. De belangrijkste klacht is dat de advertentie "irritant" is. Een goede advertentie springt nou eenmaal in het oog, dat is de logische reactie op het feit dat mensen advertentieblind worden. Vind ik ook niet leuk, maar zo werkt het nou eenmaal.
What's next, je mag een half jaar gratis lezen en daarna komt alles achter een paywall?
Je ziet nu op televisie al dat mensen het geluid maar uit zetten omdat het zo knetterhard uit de reclameblokken buldert, terwijl ik geen moeite heb om een goeie reclame te kijken waar over is nagedacht. Een "Even Apeldoorn Bellen"-spotje zet ik net zo graag op via YouTube, terwijl ik een spotje van Always met kotsneigingen wegzap.
Overigens wel respect dat er al kritisch naar de intensiteit van de reclame-uitingen op Tweakers wordt gekeken.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik vind prima al die banners/reclames. Ok acceptabel maar nu het punt. Het komt op een punt dat het heel irritant gaat worden en dat is dat het voor mijn veld van werken gebeurd en dan is het niet meer acceptabel. Lijkt wel die gozer van de postcodeloterij dat constant aandacht moet hebben die schreeuwend over het beeld raast. Dan begint een beetje mijn bloed te koken. Het gebeurt steeds meer en meer. Ik zit al te denken om java, flash etc uit te zetten en adblock te gaan gebruiken. Cookies zijn nog niet disabled maar ik zit te denken om die map maar even readonly te gaan maken.
Ik heb hier een scherm van 22 inch met een resolutie van 1680 pixels breed en waarom precies voor mij? Ik heb 1024 pixels breed nodig voor lezen en de rest niet voor reclame!!!!
Ik heb hier een scherm van 22 inch met een resolutie van 1680 pixels breed en waarom precies voor mij? Ik heb 1024 pixels breed nodig voor lezen en de rest niet voor reclame!!!!
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Niet gratis, maar ook geen banners, geen ads, geen reclame: Wikipedia.DAzN schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:50:
Ik begrijp deze discussie niet zo goed. Waar komt de gedachte vandaan dat content, ook al wordt die door de gehele gemeenschap gemaakt, gratis moet zijn? Volgens mij is er geen enkele site die volledig gratis kan opereren; er zijn altijd wel ergens kosten.
Het kán dus wel.
Het kan wel ja, maar Wikipedia heeft een jaarlijkse collecte die genoeg opbrengt om de site draaiende te houden. Dit kan bij tweakers.net natuurlijk nooit aangezien ze daar niet groot genoeg voor zijn. En er maandelijks salarissen etc. Betaald moet wordenOsiris schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:25:
[...]
Niet gratis, maar ook geen banners, geen ads, geen reclame: Wikipedia.
Het kán dus wel.
[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 09-01-2012 23:41 ]
Cloud ☁️
Dat heeft Wikipedia natuurlijk ook, betaalde medewerkers. Niet veel, maar ze zijn er. OK, toegegeven, hier op T.net wordt de content op de FP natuurlijk niet door de users zelf gemaakt, i.t.t. het forum, waar wél alle content user-generated is.downloader91 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:40:
[...]
Het kan wel ja, maar Wikipedia heeft een jaarlijkse collecte die genoeg opbrengt om de site draaiende te houden. Dit kan bij tweakers.net natuurlijk nooit aangezien ze daar niet groot genoeg voor zijn. En er maandelijks salarissen etc. Betaald moet worden
...en laat het forum nu praktisch geen reclame hebben. Die Google ads leveren niet bepaald een fortuin op, voor Tweakers vast net zo min als voor andere sites.
Kwaliteit bieden. Sowieso is dit geen fulltimebaan voor de vrijwilligers.Stoney3K schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:16:
[...]
Knuppel en hoenderhok, maar: Waarom worden die 80 vrijwilligers die tijd in T willen steken omdat ze het leuk vinden niet betaald maar hooguit beloond met karma-punten, terwijl die 30-40 werknemers wel het voorrecht krijgen om betaald aan T te mogen werken?
Die 80 vrijwilligers zullen er jaarlijks minder manuren in steken, maar waarom kan T niet volledig op vrijwilligers draaien? Zoals iemand al vroeg, waarom moet Tweakers geld verdienen en niet alleen zijn onkosten eruit krijgen? Dat is toch alleen maar omdat VNU commercieel is?
MAW: Wat kan Tweakers met 30-40 fulltimers wat ze met een 100-tal vrijwilligers die zich allemaal even hard inzetten niet kunnen?
[ Voor 73% gewijzigd door NMe op 09-01-2012 23:51 ]
Dat is zo maar ik zie T.net met een donatie actie niet genoeg geld ophalen om een jaarlang van te draaien !!Osiris schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:44:
[...]
Dat heeft Wikipedia natuurlijk ook, betaalde medewerkers. Niet veel, maar ze zijn er. OK, toegegeven, hier op T.net wordt de content op de FP natuurlijk niet door de users zelf gemaakt, i.t.t. het forum, waar wél alle content user-generated is.
Cloud ☁️
Waarom zou een site gerund door vrijwilligers (de community) geen kwaliteit bieden? Mits er genoeg toewijding en inzet van die vrijwilligers is, iets wat je ook van vrijwilligers verwacht als ze je hun tijd beloven, dan is die kwaliteit er niet minder op.NMe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:50:
Kwaliteit bieden. Sowieso is dit geen fulltimebaan voor de vrijwilligers.
Sterker nog, ik heb steeds meer het idee dat T.net vooral op de frontpage terug is gevallen in het blindelings neerplakken van persberichten die van buitenaf zijn aangeleverd, in plaats van het schrijven van eigen content.
Het forum is een aardige bron van informatie en soms ook bron van nieuws wat uit een andere hoek kan komen, dus een T.net die door 'de community' gerund wordt zie ik zeker weten wel voor me.
Er is een verschil tussen kwaliteit kunnen bieden en kwaliteit binnen de eigen standaarden kunnen garanderen.Stoney3K schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:05:
[...]
Waarom zou een site gerund door vrijwilligers (de community) geen kwaliteit bieden? Mits er genoeg toewijding en inzet van die vrijwilligers is, iets wat je ook van vrijwilligers verwacht als ze je hun tijd beloven, dan is die kwaliteit er niet minder op.
Ja, want de 6 redacteuren op de CES doen helemaal niets anders dan persberichten overtikken en alle product- en andere 'hands on' videos zijn nep. Reviews maken we niet zelf, Marc klust een beetje aan zijn brommer in het testlab. Alle artikelen van Joost zijn gekocht van webwereld en onze fax draait overuren en de kopieermachine ook. Alle devvers stelen code van andere sites, design maken we ook niet zelf en pricewatch data jatten we waar het maar kan...Stoney3K schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:05:
[...]
Waarom zou een site gerund door vrijwilligers (de community) geen kwaliteit bieden? Mits er genoeg toewijding en inzet van die vrijwilligers is, iets wat je ook van vrijwilligers verwacht als ze je hun tijd beloven, dan is die kwaliteit er niet minder op.
Sterker nog, ik heb steeds meer het idee dat T.net vooral op de frontpage terug is gevallen in het blindelings neerplakken van persberichten die van buitenaf zijn aangeleverd, in plaats van het schrijven van eigen content.
Het forum is een aardige bron van informatie en soms ook bron van nieuws wat uit een andere hoek kan komen, dus een T.net die door 'de community' gerund wordt zie ik zeker weten wel voor me.
Sorry hoor maar heb je enig verstand van de business waar we in zitten? Dat het allemaal om niet ter beschikking wordt gesteld aan jullie wil toch niet zeggen dat het niets waard is? Dat je de professionals die er dag in dag uit mee bezig zijn zo maar ongefundeerd de grond in kan trappen?
Tweakers werd ooit gerund door de community, ik heb de tijd nog meegemaakt met alleen een betaalde hoofdredacteur. We zouden voor de grap eens een week terug moeten naar die tijd en GR en LA ontploffen met klachten over onregelmatigheid en (gebrekkige) kwaliteit.
En voor de rest van de volledig ongefundeerde klachten : been there, done that.
[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 10-01-2012 00:40 ]
Anoniem: 132566
Ik wist het wel...Ja, want de 6 redacteuren op de CES doen helemaal niets anders dan persberichten overtikken en alle product- en andere 'hands on' videos zijn nep. Reviews maken we niet zelf, Marc klust een beetje aan zijn brommer in het testlab. Alle artikelen van Joost zijn gekocht van webwereld en onze fax draait overuren en de kopieermachine ook. Alle devvers stelen code van andere sites, design maken we ook niet zelf en pricewatch data jatten we waar het maar kan...
Maaruh, reclame of niet- dat is imo nog niet het ergste, wel dat mijn Safari-browser (en neen, ik ga geen andere gebruiken, dan staan mijn bookmarks overal en nergens) er retetraag van wordt en soms zelfs vastloopt.
Misschien komt het doordat Apple en Flash geen goed huwelijk hebben, maar wellicht is er een andere oorzaak, het is in ieder geval niet echt lekker werken. De site wordt extreem stroperig door de reclame's, scroll je even- duurt het 2-3 sec en dan ineens schiet je scherm omlaag bijv.
Dus ja, jammer en irri zijn ze wel de reclame's...maar ik heb er wel begrip voor, het moet ook haalbaar blijven voor Tnet.
Die 30-40 werknemers moeten ook ervoor werken, zoveel uren als er in hun contract staat. Als ze dat een keer niet willen, moeten ze in overleg met hun manager vrij nemen, etc... Die vrijwilligers kunnen in principe de ene week helemaal niks doen en de andere week een paar uurtjes. Volledig naar eigen keus.Stoney3K schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:16:
Knuppel en hoenderhok, maar: Waarom worden die 80 vrijwilligers die tijd in T willen steken omdat ze het leuk vinden niet betaald maar hooguit beloond met karma-punten, terwijl die 30-40 werknemers wel het voorrecht krijgen om betaald aan T te mogen werken?
Vrijwilligers werkt niet voor elk aspect van de site. Niet als je een vorm van continuiteit wilt kunnen garanderen. Nou hebben we 9 FTE aan development en serverbeheer en als je dat met vrijwilligers moet opvullen, komt er een stuk minder eenvoudig iets van de grond.Die 80 vrijwilligers zullen er jaarlijks minder manuren in steken, maar waarom kan T niet volledig op vrijwilligers draaien? Zoals iemand al vroeg, waarom moet Tweakers geld verdienen en niet alleen zijn onkosten eruit krijgen?
Euh... voordat VNU (die overname was in 2006) in zicht kwam werd er al jaren geld verdient met Tweakers.net? Femme was misschien niet in het begin van plan er zijn brood mee te verdienen, maar op een gegeven moment werd dat mogelijk en ging hij er ook meer tijd in steken. Idem voor Daniel en anderen die vrij vroeg al betaald werden.Dat is toch alleen maar omdat VNU commercieel is?
Die 30-40 fulltimers van eten voorzien. De site met 9 developers uitbouwen. 4 man die fulltime productdata in de pricewatch bijwerken. Redactieleden op 'kosten van de zaak' naar de CES en andere beurzen sturen.MAW: Wat kan Tweakers met 30-40 fulltimers wat ze met een 100-tal vrijwilligers die zich allemaal even hard inzetten niet kunnen?
De redactie heeft onder andere: voor zover nodig laptops en/of desktops, de mogelijkheid om beurzen in het buitenland te bezoeken, een testlab geven waar ze meerdere systemen tegelijk kunnen testen inclusief bijbehorende meetapparatuur, een fotostudio waar producten met neutrale achtergrond en goede belichting op de foto gezet kunnen worden, een ruimte waar TV's in het donker beoordeeld kunnen worden, een videoteam (en achterliggende techniek) om interessante zaken met bewegend beeld vast te leggen en domweg een kantooromgeving met technische en facilitaire diensten en ruimtes om bezoek te ontvangen.
De developers hebben o.a.: krachtige workstations (inclusief dedicated macs voor app-ontwikkeling), licenties op ontwikkelsoftware, meerdere testomgevingen met actuele hardware en een team productontwerpers dat uitgebreide functionele ontwerpen bouwt.
De systeembeheerder beschikt o.a. over: een laptop en telefoon van de zaak, ruime mogelijkheden om soft- en hardware aan te schaffen, pasgeleden de gelegenheid (en opdracht) gekregen om een compleet 2e datacenter op te zetten.
Verder heeft een continue omgeving als voordeel dat ook producenten van producten weten met wie ze kunnen communiceren ipv dat het een enorm dynamische omgeving is met allerlei mensen die claimen voor een grote site te werken. We hebben bijvoorbeeld in het verleden wel gehad dat mensen naar bedrijven mailden en hardware naar hun eigen huis lieten sturen... maar werkten helemaal niet voor tweakers.net. Sindsdien sturen de bedrijven alleen nog spullen naar ons kantooradres.
En zo kunnen we nog wel even verder gaan... Vrijwilligers werken doorgaans vanuit huis en op eigen kosten en met een stuk lagere "dwang" om daadwerkelijk een flinke hoeveelheid tijd erin te steken.
En uiteraard zijn we de vrijwilligers erg dankbaar. Die dankbaarheid tonen we onder andere met de jaarlijks terugkerende MoaM (ook zoiets wat we niet zomaar met uitsluitend vrijwilligers zouden kunnen doen
Gelukkig zie ik vandaag geen NS reclame meer, dus blijkbaar duurde deze actie maar 1 dag.Koenoe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:09:
[...]
Het is uitvoerig getest door tenminste 80 vrijwilligers en als ze niet irritant genoeg zijn vallen ze niet op. Het beste wat je kan doen is een abbo nemen, dan hebben de werknemers van tweakers ook nog brood op de plank. Contractueel kunnen ze er in ieder geval niet onder uit.
Om Tweakers te steunen kan ik ook af en toe op een advertentie klikken, daar krijgen ze ook geld voor.
Hiervoor een abbo nemen lijkt me het omzeilen van het probleem. Advertenties prima, maar zorg ervoor dat niet heel de FP uit zijn verband gerukt wordt (net als je wel eens bij Nu.nl en AD.nl ziet) dat wil je niet op een technische site als Tweakers.
Als vrijwilligers het gevoel hebben dat ze 'vrijblijvend' bij een organisatie horen kunnen ze wat mij betreft hun tijd ook ergens anders beter aan besteden.ACM schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:00:
[...]
En zo kunnen we nog wel even verder gaan... Vrijwilligers werken doorgaans vanuit huis en op eigen kosten en met een stuk lagere "dwang" om daadwerkelijk een flinke hoeveelheid tijd erin te steken.
En uiteraard zijn we de vrijwilligers erg dankbaar. Die dankbaarheid tonen we onder andere met de jaarlijks terugkerende MoaM (ook zoiets wat we niet zomaar met uitsluitend vrijwilligers zouden kunnen doen).
Ik heb zelf ook meer dan genoeg organisaties meegemaakt en de ene organisatie legt de vrijwilligers in de watten, voorziet ze (op evenementen) van eten en alle andere zaken die ze nodig hebben, en is ze over het algemeen dankbaar. Zonder die vrijwilligers was er immers geen event.
Daartegenover staan organisaties die denken dat vrijwilligers gratis werknemers zijn en worden ze overal rondgeschopt, tot het punt dat ze hun eigen entree-kaartje nog moeten betalen anders komen ze helemaal niet binnen. Vervolgens lopen dat soort organisaties wel over de ruggen van de vrijwilligers hun zakken te vullen.
Het ligt dus maar net aan hoe je je vrijwilligers behandelt en of ze trots zijn om voor je organisatie te werken, of ze de extra mile gaan of niet. En als je die mensen genoeg waardeert, is het een keer niet erg om op het laatste moment af te bellen. Gewoon niet op komen dagen en denken 'ach, ik ben toch vrijwillig' is dan weer onbeschoft.
Stel ik dat ergens dan? Of moet je het ergens toch met me eens zijn dat vooral in de komkommertijd (dus niet tijdens een CES waar de reports op volle toeren binnen komen) er soms wel heel veel press-releases van bedrijven gewoon worden geplaatst? De klachten dat sommige nieuwsposts in die periode gewoon regelrechte reclame zijn komen immers niet uit de lucht vallen.Ja, want de 6 redacteuren op de CES doen helemaal niets anders dan persberichten overtikken en alle product- en andere 'hands on' videos zijn nep. < Reductio ad absurdum volgt. >
Zoals ik al in dat andere draadje aangaf: T moet zijn geld ook verdienen, en voor bedrijven is het plaatsen van press-releases gewoon gratis reclame. Daar wordt Tweakers namelijk ook niet beter van, sterker nog, als bedrijven gratis kunnen 'adverteren' door het in een mooi persbericht te plakken moeten er alleen nog maar meer agressieve banners tegenover staan om de rekeningen te kunnen betalen.
Geachte heren Tweakers,
Zorg er gewoon voor dat onmogelijke personen op een blacklist komen en per pagina 10+ ads moeten wegklikken voordat ze de content kunnen zien. Gewoon voor 1 dag. Kunnen we dan zien hoelang het duurt voordat ze stil zijn.
Tweakers moet zorgen voor winst voor VNU Media. Dit gebeurt door acties, ads etc. Als je dat niet kunt accepteren ga je toch gewoon naar een andere site? Of probeer je eigen site op te richten. Eens kijken hoelang het duurt voordat je zelf ads op je site zet.
Groetjes,
Ikreageerbijnanooit
Zorg er gewoon voor dat onmogelijke personen op een blacklist komen en per pagina 10+ ads moeten wegklikken voordat ze de content kunnen zien. Gewoon voor 1 dag. Kunnen we dan zien hoelang het duurt voordat ze stil zijn.
Tweakers moet zorgen voor winst voor VNU Media. Dit gebeurt door acties, ads etc. Als je dat niet kunt accepteren ga je toch gewoon naar een andere site? Of probeer je eigen site op te richten. Eens kijken hoelang het duurt voordat je zelf ads op je site zet.
Groetjes,
Ikreageerbijnanooit
Ik vind m'n werk heel leuk, maar ik zou het niet 40 uur per week onbetaald doen. Zou jij dat wel doen?
Als ik daartegen wel in de gelegenheid gesteld word om mijn leven te leiden zoals ik nu doe (ik zit in een uitkering): Ja.Joost schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:34:
[...]
Ik vind m'n werk heel leuk, maar ik zou het niet 40 uur per week onbetaald doen. Zou jij dat wel doen?
De uitkering mag je houden, daarbij stel ik je in de gelegenheid de volledige tweakers crew tussen 9:00 en 17:00 van koffie te voorzienStoney3K schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:35:
[...]
Als ik daartegen wel in de gelegenheid gesteld word om mijn leven te leiden zoals ik nu doe (ik zit in een uitkering): Ja.
Ik zie helaas dit topic nu pas, maar wens ook nog een duit in het zakje te doen met betrekking tot die NS reclame.
Hoe irritanter hoe meer aversie tegen de site en het bedrijf waar het over gaat!
Negatieve reclame noemen we dat...voor de NS in dit geval en Tweakers indirect dus ook, want die voorzien er in.
Ik klikte dus de eerste 2 keer van Tweakers weg gistermorgen, ik dacht in eerste instantie verkeerd terecht gekomen te zijn... Dan doe je in mijn ogen iets verkeerd voor jezelf als site.
Tot zover alsnog mijn idee hierover. (los van het feit dat ik echt wel begrijp dat jullie dit voor salarissen en koffie nodig hebben!)
Hoe irritanter hoe meer aversie tegen de site en het bedrijf waar het over gaat!
Negatieve reclame noemen we dat...voor de NS in dit geval en Tweakers indirect dus ook, want die voorzien er in.
Ik klikte dus de eerste 2 keer van Tweakers weg gistermorgen, ik dacht in eerste instantie verkeerd terecht gekomen te zijn... Dan doe je in mijn ogen iets verkeerd voor jezelf als site.
Tot zover alsnog mijn idee hierover. (los van het feit dat ik echt wel begrijp dat jullie dit voor salarissen en koffie nodig hebben!)
Dus jij zit in de unieke situatie waar je "gratis geld" krijgt. Waarschijnlijk moet je daar echter wel voor solliciteren. Hoe wil je al die sollicitatiegesprekken combineren met een fulltimebaan? En wat als je ineens ergens aangenomen wordt? Dan kun je ineens geen tijd meer steken in Tweakers.Stoney3K schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:35:
[...]
Als ik daartegen wel in de gelegenheid gesteld word om mijn leven te leiden zoals ik nu doe (ik zit in een uitkering): Ja.
Het is onmogelijk om volledig te vertrouwen op vrijwilligers. Ik ben al bijna 7 jaar vrijwillig crewlid en ik ben blij dat we tegenwoordig een betaalde werknemer "boven ons" hebben die af en toe de touwtjes eens aantrekt waar nodig. Zonder zou het forum nog niet half zo goed draaien als nu.
We kunnen zeker niet meer terug naar de tijd dat de reclame slechts bestond uit webbanners met link? Dan heb je wel reclame en dat op een normale manier.
Ik gun elke website een gezond portie reclame, maar het feit dat de banners zo zwaar (qua cpu) worden en af en toe zo enorm 'in de weg zitten' vind ik bijzonder irritant.
Dus laten we de discussie over wel/niet reclame ombuigen naar wat voor reclame is voor de tweaker nog acceptabel? Wellicht een mooie poll op de frontpage?
Ik gun elke website een gezond portie reclame, maar het feit dat de banners zo zwaar (qua cpu) worden en af en toe zo enorm 'in de weg zitten' vind ik bijzonder irritant.
Dus laten we de discussie over wel/niet reclame ombuigen naar wat voor reclame is voor de tweaker nog acceptabel? Wellicht een mooie poll op de frontpage?
Ja, en dan? Alsof Tweakers.net dat met zn gebruikers moet bespreken. Dat lijkt me iets dat adverteerders als eis stellen. Zoals al vaker gezegd proberen ze een balans te vinden tussen wat kan en niet. Maar om van adverteerders alleen een banner met link te eisen.. Dan zijn ze zo weg. Als het je als gebruiker niet aanstaat ga je toch ook ergens anders heen?
Of je accepteert dat er af en toe een wat opvallender ad tussen zit. En als je daardoor echt niet meer de pagina kan lezen, zal Tweakers je vast vergeven als je die ad dan een keer blokkeert.
Of je accepteert dat er af en toe een wat opvallender ad tussen zit. En als je daardoor echt niet meer de pagina kan lezen, zal Tweakers je vast vergeven als je die ad dan een keer blokkeert.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
De uitkomst van de poll weet ik nu al : hoe minder reclame, hoe beter. De vraag is of de markt de resultaten van die poll gaat accepteren.rvtk schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:46:
We kunnen zeker niet meer terug naar de tijd dat de reclame slechts bestond uit webbanners met link? Dan heb je wel reclame en dat op een normale manier.
Als Tweakers zich als een krant profileert, dan vind ik het niet meer dan normaal dat er tussen de artikelen ook advertenties staan. Daar wordt een krant immers ook voor betaald.MaximusTG schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:52:
Waar ik me alleen aan stoor is de toenemende trend op internet van reclames die pro-actief de aandacht van de gebruiker op proberen te eisen door misbruik te maken van allerlei interactieve mogelijkheden. Knipperende Flash-banners, JavaScript layers die mijn muis volgen, site-takeovers waar ergens in een klein hoekje een 'sluit'-knop zit (en als je er een pixel naast klikt word je gelijk naar de adverterende site gestuurd), en banners die geluid maken krijgen bij mij regelrecht een block.
Normale advertenties heb ik geen moeite mee, maar reclame die denkt te sollen met de layout van een pagina komt er bij mij gewoon niet in. Dat kan de uitgever van een krant toch ook niet? "U heeft 4 bij 4 centimeter aan advertentieruimte, en als de lezer de krant openslaat vouwt zich een hele pagina uit uw hokje?"

[ Voor 14% gewijzigd door Stoney3K op 10-01-2012 11:11 ]
Ook kranten doen hier aan mee hoor. Zie de NRC van even geleden :Stoney3K schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:09:
[...]
Als Tweakers zich als een krant profileert, dan vind ik het niet meer dan normaal dat er tussen de artikelen ook advertenties staan. Daar wordt een krant immers ook voor betaald.
Waar ik me alleen aan stoor is de toenemende trend op internet van reclames die pro-actief de aandacht van de gebruiker op proberen te eisen door misbruik te maken van allerlei interactieve mogelijkheden. Knipperende Flash-banners, JavaScript layers die mijn muis volgen, site-takeovers waar ergens in een klein hoekje een 'sluit'-knop zit (en als je er een pixel naast klikt word je gelijk naar de adverterende site gestuurd), en banners die geluid maken krijgen bij mij regelrecht een block.
Normale advertenties heb ik geen moeite mee, maar reclame die denkt te sollen met de layout van een pagina komt er bij mij gewoon niet in. Dat kan de uitgever van een krant toch ook niet? "U heeft 4 bij 4 centimeter aan advertentieruimte, en als de lezer de krant openslaat vouwt zich een hele pagina uit uw hokje?"
Een halve pagina voor de voorpagina. En zo in de krant verwerkt dat de andere kant van de spread de reguliere achterkant was.
Waarom dit en de takeovers? Omdat 'normale advertenties' eenvoudigweg niet genoeg meer werken voor de adverteerder. Dus wordt er gezocht naar extremere vormen. Dan kun je nee zeggen en geloof me, we weigeren genoeg, maar je kan gewoonweg niet een product met de huidige kwaliteit afleveren om niet bij de consument zonder reclameinkomsten.
[ Voor 15% gewijzigd door zeef op 10-01-2012 11:22 ]
Ik ben blij dat je beter hebt verwoord waar ik in mijn post naartoe wilde.Stoney3K schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:09:
[...]
Om verder aan te haken: ik vind dat Tweakers.net best een eis stellen in de trend van 'de sluitknop moet minstens een oppervlakte hebben van xx pixels'. Dat lijkt me niet raar en daar jaag je geen klanten mee weg, hoogstens voed je ze een klein beetje op.
Zoals al tot in den treure herhaald: we stellen eisen.rvtk schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:21:
[...]
Ik ben blij dat je beter hebt verwoord waar ik in mijn post naartoe wilde.
Om verder aan te haken: ik vind dat Tweakers.net best een eis stellen in de trend van 'de sluitknop moet minstens een oppervlakte hebben van xx pixels'. Dat lijkt me niet raar en daar jaag je geen klanten mee weg, hoogstens voed je ze een klein beetje op.
Ach, @tweakerscrew; trek het jullie niet teveel aan, het is maar een heel klein percentage users die zo vreselijk negatief zijn over de reclames. En die zullen het altijd teveel vinden.
Ik vind het fijn dat er aandacht wordt besteed aan de gebruikerservaring tov advertenties, maar ik snap wel dat het commercieel belang soms zwaarder weegt dan een handvol users met problemen met een bepaalde ad.
Ik vind het fijn dat er aandacht wordt besteed aan de gebruikerservaring tov advertenties, maar ik snap wel dat het commercieel belang soms zwaarder weegt dan een handvol users met problemen met een bepaalde ad.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Zie nu dat msn het heeft
Ach tweakers weer als startpagina
[ Voor 52% gewijzigd door X-Tripiot op 10-01-2012 11:51 ]
Knipperende Flashbanners komen er niet in. Heck, we verwijderen zelfs knipperende usericons in verband met mogelijke epilepsieklachten. Javascript layers die je muis volgen heb ik op Tweakers nog nooit gezien. Site takeovers met een sluitknopje? Je bedoelt overlays, en ook daar worden eisen aan gesteld, bijvoorbeeld dat de sluitknop makkelijk te bedienen moet zijn. Banners die geluid maken zonder een klik worden ook geweerd. Dus waar wilde je precies over klagen dan?Stoney3K schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:09:
[...]
Anoniem: 27535
Er zal altijd een afweging van belangen gedaan moeten worden. Het is daarom ook zeker goed dat users zich laten horen met wat ze wel of niet vinden kunnen. Zolang de verwachting niet van iedere individuele gebruiker is dat we het hem 100% naar de zin kunnen maken.
Tweakers.net heeft een lange historie van advertenties, en heeft bij iedere verandering in de advertentiemarkt kritisch gekeken naar de gevolgen. Er is zelfs een eisenpakket neergelegd voor adverteerders, en er is een sandbox voor de gehele crew waarin takeovers bekeken kunnen worden voor ze live gaan. Er wordt daarmee serieus gewerkt aan opvoeden van de reclamebureaus, want neem maar van mij aan dat die meer verstand hebben van een uiting dan van de techniek erachter. Zelfs waar een takeover hier nog wat impact heeft, is het niet te vergelijken met de gedrochten die je her en der ziet.
De bezoeker wordt dus wel degelijk serieus genomen. Het is dan vervelend dat er toch wat foutjes in een actie blijven zitten, maar is dat nu werkelijk de bron om compleet het nut van adverteren aan de kaak te stellen? Te stellen dat advertenties maar voor alles gaan? Zo simpel is het niet.
Bij de eerste takeovers moest er nog een hoop geleerd worden. Bekijk je hoe die gingen en hoe het nu gaat, dan is dat een wereld van verschil, mede door de feedback die we van jullie krijgen. Een hoop feedback en controle maken het nu mogelijk deze dingen beter te stroomlijnen. Wel kost dat tijd en moeite, dus waarom zouden we al die tijd en moeite doen als het toch alleen maar om het geld van die advertentie gaat? Precies, omdat advertenties een middel zijn, niet een doel.
Het concept dat de site zoals die nu is zou kunnen draaien op vrijwilligers is ridicuul. Kijk anders even naar hoe het jaaaaren terug ging. Er zijn er die nog wel eens roepen dat vroeger alles beter was, maar als je ze dan concreet laat kijken dan lijkt dat hard mee te vallen en is het selectieve perceptie.
En ja, er moet geld verdiend worden; geld voor salaris, voor nieuwe investeringen, voor investeerders. Voor sommigen is geld verdienen toch een vies woord denk ik. Waar je echter bij stil moet staan, is dat zónder de investeringen en bijbehorende risico's die VNU genomen heeft, nooit al die groei en verbetering mogelijk was geweest. Dat mag uiteindelijk ook best betaald worden.
Helemaal onder de streep is de formule echter nog steeds vrij eenvoudig: inkomsten zijn afhankelijk van bezoekers, en bezoekers zijn afhankelijk van inkomsten. Er wordt altijd geprobeerd een balans te houden, en als er één site is waar werkelijk serieus naar de bezoekers geluisterd wordt en ermee gedebatteerd wordt, dan is het Tweakers.net wel. Waarom? Omdat we er passie voor hebben. En ja, ook omdat het voor Tweakers.net van commercieel belang is dat wij onze bezoekers van dienst zijn.
Wie vies is van geld verdienen moet zich dan wat dat betreft ook achter de oren krabben... In principe betekent dat dat we jullie niet meer van dienst moeten zijn, gezien het tot inkomsten leidt.
Tweakers.net heeft een lange historie van advertenties, en heeft bij iedere verandering in de advertentiemarkt kritisch gekeken naar de gevolgen. Er is zelfs een eisenpakket neergelegd voor adverteerders, en er is een sandbox voor de gehele crew waarin takeovers bekeken kunnen worden voor ze live gaan. Er wordt daarmee serieus gewerkt aan opvoeden van de reclamebureaus, want neem maar van mij aan dat die meer verstand hebben van een uiting dan van de techniek erachter. Zelfs waar een takeover hier nog wat impact heeft, is het niet te vergelijken met de gedrochten die je her en der ziet.
De bezoeker wordt dus wel degelijk serieus genomen. Het is dan vervelend dat er toch wat foutjes in een actie blijven zitten, maar is dat nu werkelijk de bron om compleet het nut van adverteren aan de kaak te stellen? Te stellen dat advertenties maar voor alles gaan? Zo simpel is het niet.
Bij de eerste takeovers moest er nog een hoop geleerd worden. Bekijk je hoe die gingen en hoe het nu gaat, dan is dat een wereld van verschil, mede door de feedback die we van jullie krijgen. Een hoop feedback en controle maken het nu mogelijk deze dingen beter te stroomlijnen. Wel kost dat tijd en moeite, dus waarom zouden we al die tijd en moeite doen als het toch alleen maar om het geld van die advertentie gaat? Precies, omdat advertenties een middel zijn, niet een doel.
Het concept dat de site zoals die nu is zou kunnen draaien op vrijwilligers is ridicuul. Kijk anders even naar hoe het jaaaaren terug ging. Er zijn er die nog wel eens roepen dat vroeger alles beter was, maar als je ze dan concreet laat kijken dan lijkt dat hard mee te vallen en is het selectieve perceptie.
En ja, er moet geld verdiend worden; geld voor salaris, voor nieuwe investeringen, voor investeerders. Voor sommigen is geld verdienen toch een vies woord denk ik. Waar je echter bij stil moet staan, is dat zónder de investeringen en bijbehorende risico's die VNU genomen heeft, nooit al die groei en verbetering mogelijk was geweest. Dat mag uiteindelijk ook best betaald worden.
Helemaal onder de streep is de formule echter nog steeds vrij eenvoudig: inkomsten zijn afhankelijk van bezoekers, en bezoekers zijn afhankelijk van inkomsten. Er wordt altijd geprobeerd een balans te houden, en als er één site is waar werkelijk serieus naar de bezoekers geluisterd wordt en ermee gedebatteerd wordt, dan is het Tweakers.net wel. Waarom? Omdat we er passie voor hebben. En ja, ook omdat het voor Tweakers.net van commercieel belang is dat wij onze bezoekers van dienst zijn.
Wie vies is van geld verdienen moet zich dan wat dat betreft ook achter de oren krabben... In principe betekent dat dat we jullie niet meer van dienst moeten zijn, gezien het tot inkomsten leidt.
Stapje terug, want volgens mij hoeft niemand zich aangevallen te voelen. De discussie is volgens mij ook niet of het zonder reclamekan, maar de manier waarop! Opbouwende kritiek.
Die NS reclame van gisteren maakt dat de site Tweakers zelf helemaal in het niet viel... DAAR zou Tweakers zichzelf eens achter de oren moeten krabben. De eerste kennismaking gisteren met de NS maakte dat Tweakers ondergeschikt was aan reclamebanners.. (de 2e overigens ook in mijn geval)
DAT moet je toch niet willen?? Heeft Tweakers geen respect voor de eigen layout die gevoelsmatig helemaal verdwenen was?
Als het antwoord daarop "who cares" of "wat is nu het probleem?" is, prima. Maar je was wel even een bezoeker kwijt. En ik weet zeker dat het er meerdere geweest moeten zijn. Voor wat betreft het belang van je bezoekers, die dachten verkeerd te zijn door de té grote aanwezigheid van iets anders.
Die NS reclame van gisteren maakt dat de site Tweakers zelf helemaal in het niet viel... DAAR zou Tweakers zichzelf eens achter de oren moeten krabben. De eerste kennismaking gisteren met de NS maakte dat Tweakers ondergeschikt was aan reclamebanners.. (de 2e overigens ook in mijn geval)
DAT moet je toch niet willen?? Heeft Tweakers geen respect voor de eigen layout die gevoelsmatig helemaal verdwenen was?
Als het antwoord daarop "who cares" of "wat is nu het probleem?" is, prima. Maar je was wel even een bezoeker kwijt. En ik weet zeker dat het er meerdere geweest moeten zijn. Voor wat betreft het belang van je bezoekers, die dachten verkeerd te zijn door de té grote aanwezigheid van iets anders.
Maar in een krant kun je dat als zetter ook van te voren zien en eventueel de advertentie vooraf weigeren als ie te veel plaats inneemt.zeef schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:20:
[...]
Ook kranten doen hier aan mee hoor. Zie de NRC van even geleden :
[afbeelding]
Een halve pagina voor de voorpagina. En zo in de krant verwerkt dat de andere kant van de spread de reguliere achterkant was.
Op een website kun je iemand netjes een hokje van 200 bij 80 pixels geven, waar de adverteerder met wat JavaScript-code (zonder jouw medeweten vooraf) een mooie pop-out voor schrijft en zo de hele ruimte op de pagina inneemt. Ruimte waar die adverteerder dus ook niet extra voor heeft betaald.
Als je iemand van te voren ruimte voor een take-over geeft is het wat anders, dan kun je de take-over ook voor een deel in het design inpassen, net zoals je de zetter een paginagrote advertentie kan laten plaatsen.
Mijn punt is in ieder geval dat de reclameblindheid van mensen adverteerders redelijk ver laat gaan om de aandacht van gebruikers op te moeten eisen. Waardoor gebruikers uiteindelijk vertrekken of nog reclameblinder worden, en de advertenties nog agressiever worden, enzovoort. Dan raak je dus ook in een neerwaartse spiraal.
De vraag is dan waar je in zo'n geval de grens legt.
[ Voor 15% gewijzigd door Stoney3K op 10-01-2012 14:17 ]
Dat irritante reclames soms nodig zijn is voor mij ondertussen wel duidelijk gemaakt.
Nu ben ik geen gamer, maar het valt me op dat jullie op het game gedeelte van de frontpage vaker van die grote campagnes voeren dan in de andere categorieën. Hoe zorgen jullie dat dit een beetje evenredig verdeeld blijft?
(Zijn die categorieën van de frontpage ook in samenwerking met adverteerders gemaakt, zodat je makkelijker een specifieke doelgroep aanspreekt?)
Nu ben ik geen gamer, maar het valt me op dat jullie op het game gedeelte van de frontpage vaker van die grote campagnes voeren dan in de andere categorieën. Hoe zorgen jullie dat dit een beetje evenredig verdeeld blijft?
(Zijn die categorieën van de frontpage ook in samenwerking met adverteerders gemaakt, zodat je makkelijker een specifieke doelgroep aanspreekt?)
Zelfs ns.nl zelf is niet zo geel als tweakers.net gisteren, dat is het struikelblok geloof ik.
- knip -
Correct!Raymond P schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:37:
Zelfs ns.nl zelf is niet zo geel als tweakers.net gisteren, dat is het struikelblok geloof ik.
Mooi gezegd.BAMMER schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:06:
Stapje terug, want volgens mij hoeft niemand zich aangevallen te voelen. De discussie is volgens mij ook niet of het zonder reclamekan, maar de manier waarop! Opbouwende kritiek.![]()
Dat kan en doet Tweakers ook, zie mijn vorige post.Stoney3K schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:14:
[...]
Maar in een krant kun je dat als zetter ook van te voren zien en eventueel de advertentie vooraf weigeren als ie te veel plaats inneemt.
Dat is heel fijn, maar het aantal adverteerders dat überhaupt nog interesse heeft in de "standaard" bannertjes van door het IAB gekeurde formaten is behoorlijk wat kleiner dan jaren geleden. Adverteerders willen opvallen, te meer omdat mensen steeds meer bannerblind worden. Daar kun je als site in meegaan, of je kan je site dood laten gaan omdat je niet met de markt meegaat en domweg geen bannerinkomsten meer krijgt. Wat heeft jouw voorkeur?Op een website kun je iemand netjes een hokje van 200 bij 80 pixels geven, waar de adverteerder met wat JavaScript-code (zonder jouw medeweten vooraf) een mooie pop-out voor schrijft en zo de hele ruimte op de pagina inneemt. Ruimte waar die adverteerder dus ook niet extra voor heeft betaald.
Zie mijn vorige post.De vraag is dan waar je in zo'n geval de grens legt.
Anoniem: 27535
Ik denk dat wat ontbreekt: De boodschap is dat er inderdaad wat puntjes niet op orde waren. Dat is ook onderkend, en de feedback wordt zeker meegenomen in het vervolg
Dat is wat ik met mijn vorige post min of meer uiteen wilde zetten.
Misschien dat we die eisen nu nog stellen, maar wie zegt dat die grens niet steeds meer aan het verschuiven is?NMe schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:40:
[...]
Dat kan en doet Tweakers ook, zie mijn vorige post.
[...]
Dat is heel fijn, maar het aantal adverteerders dat überhaupt nog interesse heeft in de "standaard" bannertjes van door het IAB gekeurde formaten is behoorlijk wat kleiner dan jaren geleden. Adverteerders willen opvallen, te meer omdat mensen steeds meer bannerblind worden.
5 jaar terug konden we ons geen overlays en takeovers op de voorpagina van T voorstellen, nu is het schijnbaar heel normaal. Wat gaan we in de toekomst zien als we steeds meer advertenties moeten gaan weigeren omdat ze te indringend zijn en adverteerders niet meer reclame willen maken op Tweakers? Zoals je zelf al zei, adverteerders willen al geen standaard banners meer omdat het publiek bannerblind is geworden, wat als het publiek straks blind is voor static takeovers?
Wordt het dan toch maar die schreeuwende en knipperende banners toelaten, alles achter een paywall stoppen of de tent sluiten?
Let op:
Technische problemen met reclame-uitingen graag hier doorgeven.
Technische problemen met reclame-uitingen graag hier doorgeven.