Toon posts:

irritante reclames op deze site Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59

player-x

Disruptive by design

Ik begrijp dat T-net er hier is om geld te maken maar de nieuwe 18 sec reclame video's en nu de NS reclame gaat mij toch een stapje te ver, van licht irritant tot nu gewoon puur echt vervelend en storend!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V5aKCl2yKIBBscZPzLh5NxgD/medium.png

* player-x hoopt en zou het prettig vinden als de redactie minder snorrende manier vinden om geld te verdienen.
En hij begrijpt ook dat dit behoorlijk lastig kan zijn, en dat voor kantoor ruimte en salarissen inkomsten nodig zijn.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-03 15:31

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik begrijp dat Tweakers afhankelijk is van advertentie inkomsten en daar is ook niets mis mee.
Waar wel wat mis mee is, dat die pagina grote advertentie van de NS er op veel PC's met IE8 op een Full HD scherm er niet uitziet. Kan daar iets aan gedaan worden? Zie onderstaand screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img823/719/80nsad.th.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door tweaker2010 op 09-01-2012 22:37 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-03 10:58
Stoney3K schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:09:
[...]

Als Tweakers zich als een krant profileert, dan vind ik het niet meer dan normaal dat er tussen de artikelen ook advertenties staan. Daar wordt een krant immers ook voor betaald.

Waar ik me alleen aan stoor is de toenemende trend op internet van reclames die pro-actief de aandacht van de gebruiker op proberen te eisen door misbruik te maken van allerlei interactieve mogelijkheden. Knipperende Flash-banners, JavaScript layers die mijn muis volgen, site-takeovers waar ergens in een klein hoekje een 'sluit'-knop zit (en als je er een pixel naast klikt word je gelijk naar de adverterende site gestuurd), en banners die geluid maken krijgen bij mij regelrecht een block.

Normale advertenties heb ik geen moeite mee, maar reclame die denkt te sollen met de layout van een pagina komt er bij mij gewoon niet in. Dat kan de uitgever van een krant toch ook niet? "U heeft 4 bij 4 centimeter aan advertentieruimte, en als de lezer de krant openslaat vouwt zich een hele pagina uit uw hokje?" 8)7
Ook kranten doen hier aan mee hoor. Zie de NRC van even geleden :

Afbeeldingslocatie: http://www.rolexforum.nl/misc.php?file=8549

Een halve pagina voor de voorpagina. En zo in de krant verwerkt dat de andere kant van de spread de reguliere achterkant was.

Waarom dit en de takeovers? Omdat 'normale advertenties' eenvoudigweg niet genoeg meer werken voor de adverteerder. Dus wordt er gezocht naar extremere vormen. Dan kun je nee zeggen en geloof me, we weigeren genoeg, maar je kan gewoonweg niet een product met de huidige kwaliteit afleveren om niet bij de consument zonder reclameinkomsten.

[ Voor 15% gewijzigd door zeef op 10-01-2012 11:22 ]

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-04 13:43
Weet net of dit nu eigenlijk echt een reclame is (verwijst naar de CES page, maar wel doubleclick?).
Anyway, dit lijkt me een nette, en opvallende, plek voor een advertentie:

Advertentie FP
Pagina: 1

Let op:
Technische problemen met reclame-uitingen graag hier doorgeven.