[bug]Site Takeover NS

Pagina: 1
Acties:
  • 1.633 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:19

Soggney

Zeekomkommer

Topicstarter
FYI
Severity: annoying
Browser: Opera 11.60

Ik scroll op de frontpage schokkerig ipv vloeiend zoals op de andere pagina's.
M'n vermoeden is dat de sitetakeover van de NS hier achter zit.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:31
Pssst: https://secure.tweakers.net/aboshop/ ;)

Maar, ja. Jammer is het wel maar ik kan me persoonlijk wel in de onderbouwing vinden (kan even topic niet vinden, maar kwam gewoon neer op: site takeover=geld). Omdat je het vervelend vind het een bug noemen is natuurlijk niet echt de manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:14
Geen performance problemen in Chrome. Maar natuurlijk wel erg annoying ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Wat voor systeem heb je? Dat is altijd wel handig om te melden als iets niet goed performed. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:21

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb even op mijn systeem (van 4 jaar oud - P4 dual-core) getest in verschillende browsers en inderdaad lijkt Opera meer last te hebben van scroll-performance problemen door deze takeover dan andere browsers. Helaas is het gebruiksaandeel Opera dusdanig laag dat we daar niet echt expliciet rekening mee kunnen houden (en dus ook niet actief mee testen).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:48
En geloof me, deze keer is intensief getest door niet alleen de devvers maar ook modjes. Alleen heeft niemand dat gedaan met Opera voorzover ik kan zien. Puntje voor de volgende keer.

[ Voor 25% gewijzigd door zeef op 09-01-2012 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
zeef schreef op maandag 09 januari 2012 @ 00:57:
En geloof me, deze keer is intensief getest door niet alleen de devvers maar ook modjes. Alleen heeft niemand dat gedaan met Opera voorzover ik kan zien. Puntje voor de volgende keer.
Dan heeft blijkbaar ook niemand Chrome/Chromium onder Linux? :P

Want ik zie geen top-bar-ad. Ik zie alleen een gele achtergrond met links drie pasfoto's met een rode stickert erboven en rechts "Ga mee".

Nu heb ik daar geen problemen mee, maar wellicht jullie wel ;)

Chromium 16.0.912.63 (Developer Build 0 Linux) / Adobe Flash 11.0.1.129_rc201109061

[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 09-01-2012 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Top bar verschijnt niet zonder flash, dat komt omdat het bureau dat de advertentie heeft geleverd geen non-flash fallback heeft geïnstalleerd. Niet een probleem van t.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:06
Aandeel Firefox is hier wat hoger. ;)

Systeem: Dell Precision M4500 met Core i7 Q720 en nVidia FX1800m.
Browser: Firefox 8.0.

Scrollen en typen gaat schokkerig. Ik dacht eerst dat het aan m'n systeem lag, maar het processorgebruik was niet hoog. Nu ik dit topic zie valt alles op zijn plaats.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 01:10:
Top bar verschijnt niet zonder flash, dat komt omdat het bureau dat de advertentie heeft geleverd geen non-flash fallback heeft geïnstalleerd. Niet een probleem van t.net.
Maar ik heb wel Flash ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-06 21:47
Misschien is het dan een idee om takeovers standaard uit te schakelen op linux+opera? Dat is natuurlijk in het verleden al vaker een probleem (en oplossing) geweest.

* Freeaqingme geniet iig weer verder van z'n abbo :D

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raar. Ik zie dat dat al gemeld is door ACM (banner testforum), geen toegang voor de stervelingen onder ons. Maar nog geen reactie van de devvers. Dan weet ik het ook niet.

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 09-01-2012 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Anoniem: 303530 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 01:18:
[...]

Raar. Ik zie dat dat al gemeld is door ACM (banner testforum). Maar nog geen reactie van de devvers. Dan weet ik het ook niet.

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan :P
Dat is wel teruggekoppelt door mij. Blijkbaar is daar verder dus niets mee gedaan...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:06
Nevermind, helpt ook niet. :X

Als ik de affinity van plugin_container.exe op cpu1 zet, trekt 'ie core 1 volledig vol. :|

Net voor de zekerheid de nieuwste versie van Flash geïnstalleerd, maar ook dat heeft niet geholpen. Idem dito voor cache leeggooien.

Op IE9 geen problemen.

En met FlashBlock geïnstalleerd blijkt het niet de takeover te zijn, maar de Flash- ad. :)

[ Voor 201% gewijzigd door Jaap-Jan op 09-01-2012 01:34 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiefschwarz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik heb er wel behoorlijk last van. Overlay van de NS advertentie blokkeert pontificaal de sweetspot van de website, en is niet af te sluiten. Beetje ergerlijk dit.

Browser: Chrome (17.0.963.26)

Afbeeldingslocatie: http://db.tt/X5HXJSqc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:22

Onbekend

...

Bij mij gaat het scrollen ook niet vloeiend, maar is wel te doen.

Informatie over mijn systeem: AMD Athlon 64 X2 5200+ (2,82GHz).
Processorgebruik door de website is 60%.

Firefox neemt ongeveer 35% in beslag en de Plugin-container 25%.

Geheugengebruik van Firefox wisselt enorm en alleen als ik de frontpage open heb staan. Het geheugengebruik is nu 120MB wat na 10 seconden vlot oploopt naar 140MB. Daarna wordt bijna al dit geheugen vrijgegeven, maar niet alles. Het gevolg is dus dat de website na een minuutje al 130MB tot 150MB geheugen gebruikt.

Hopelijk hebben jullie iets aan deze gegevens.

Edit: Geheugengebruik bij Geheugen(privéwerkset) in Taakbeheer van Windows 7. Dat is dus niet al het geheugen.

[ Voor 8% gewijzigd door Onbekend op 09-01-2012 08:09 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-06 21:33

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Bij linux serveren ze geen flash (met name in verband met grote problemen vroeger toen zowel Hylke als Ik onze volledige browser konden laten hangen in linux door rechts te clicken op de flashbanners; sindsdien heb ik eigenlijk geen flashbanners meer gezien op tweakers.net onder linux).

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 10:42
Ik heb ook op tweakers.net AdBlock uitgeschakeld maar de NS reclame maakt mijn MacBook Pro echt traag met scrollen. Geloof dat het niet de bedoeling is dat de performance van de frontpage zo erg naar beneden gaat door advertenties? (MacBook Pro van 2 jaar oud: 2,26 GHz Core2Duo, 2 GB RAM, FireFox 9.0.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 22:00
Zit je even op de frontpage te kijken, begint je laptop als een gek te blazen. Kijk in de taskmanager en zie dat firefox.exe en plugin-container.exe samen opgeteld 1 core volledig belasten. Ik ga van de frontpage naar het forum, en poef ad weg, cpu gebruik weg. Weer terug naar de frontpage, en ja hoor het zweten begint weer.

Gebruik firefox 9.0.1 hier.
Flashplayer 10.3
Windows 7 x64
Core i5 520m

Scrollen over de frontpage gaat langzaam. Heb ook Opera geprobeerd en die is helemaal niet vooruit te branden.

Ik heb niets tegen advertenties, maar dit is gewoon irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-06 18:54
Ook hier gaat de CPU best hard in Firefox (op OSX). In Safari is er niets aan de hand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:12
Vreemd, ik had thuis geen problemen met OS X en Firefox/Chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:41

Nakebod

Nope.

Voordat het topic vol negatieve verhalen staat ;) wou ik juist even melden dat deze takeover prima verloopt, itt de eerste paar takeovers :+ Scrollen gaat prima, en geheugengebruik valt mee, niets anders dan wat we van Flash gewend zijn :P
(Chrome 17.0.963.26 dev-m, Win7 FYI)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:30
tiefschwarz schreef op maandag 09 januari 2012 @ 07:46:
Ik heb er wel behoorlijk last van. Overlay van de NS advertentie blokkeert pontificaal de sweetspot van de website, en is niet af te sluiten. Beetje ergerlijk dit.

Browser: Chrome (17.0.963.26)
Zelfde probleem hier, gele (lege) venster is niet weg te krijgen, sluiten knop werkt niet.

OS X 10.7.2
Chromium 18.0.968.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteryz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-01-2024
site takeover een van de minst vervelende tot nu toe, echter niet alle puzzelstukjes worden goed weergegeven.. waardoor ik met 6 blanco stukjes zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06 20:46

Slapstick

Me, myself or I

Mijn Duo core trekt het ook niet helemaal lekker.

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
De NS reclame toont bij mij een witte ruimte bovenaan de site. Met scrollen ook wat traag:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/w9y4xc.png

Chrome 15 op Ubuntu 11.10

[ Voor 13% gewijzigd door Coppertop op 09-01-2012 10:13 . Reden: browser+software toegevoegd+nieuwe screenshot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:18

rob_erwt

What does this button do?

Coppertop schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:10:
De NS reclame toont bij mij een witte ruimte bovenaan de site. Met scrollen ook wat traag:

Chrome 15 op Ubuntu 11.10
Op Linux serveren we geen flashbanners uit en schijnbaar heeft het reclamebureau hier geen non-flash fallback plaatje toegevoegd, vandaar dat je geen topbanner ziet in dit geval. Niet zozeer onze schuld dus deze keer. ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:05
De NS reclame op dit moment maakt tweakers.net totaal onleesbaar :-( (Chrome 17.0.963.26 beta op Mac OS 10.6.8).

Bovendien werkt de "sluiten" knop niet |:(

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5376009/tweakers/Screen%20shot%202012-01-09%20at%2010.47.07%20AM.png

hm, wellicht had dit in een eigen topic gemoeten...

[ Voor 11% gewijzigd door NomoDigger op 09-01-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:33

Daniel

Kapitein NCC-1701
Er lijkt een specifiek probleem te zijn met Chrome op OS X, we gaan even kijken of we die combinatie kunnen uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDeK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 17:23
De NS reclame maakt het scrollen in Opera 11.60 op XP bijna onmogelijk. Zelfs het typen wordt erdoor vertraagd. Het lijkt wel alsof er continue een repaint of event wordt gevuurd. Graag dit fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Zojuist wat technische posts uit irritante reclames op deze site overgeheveld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149210

Daniel schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:10:
Er lijkt een specifiek probleem te zijn met Chrome op OS X, we gaan even kijken of we die combinatie kunnen uitsluiten.
Niet alleen met Chrome, zoals al vaker gemeld, het scrollen met Firefox is bijna onmogelijk geworden. Tweakers fatsoenlijk bezoeken wordt nu bijna onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 13:05

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Scrollen gaat bij mij ook haperend maar de pagina neemt dan ook een zorgwekkende hoeveelheid* cpu in gebruik ja. Als ik de pagina open laat staan en niets doe, bezetten Firefox.exe en plugin-container.exe samen ruim 1 core (gemiddeld zo'n ~33% belasting).

Verder geen layout problemen maar gezien wat er feitelijk gebeurt op de pagina vind ik het wel een flinke belasting. Mijn pc trekt het verder eenvoudig, maar toch.

Firefox 9.0.1
Win7 x64 Pro
Intel Core i5-750
6 GB RAM
Intel SSD

edit:
* = ter vergelijk: als ik een 1080p YT filmpje bekijk, is de belasting maar hooguit ~20%.

[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 09-01-2012 14:00 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 16:54

AzzKickah

06-CENSORED

Soggney schreef op maandag 09 januari 2012 @ 00:23:
FYI
Severity: annoying
Browser: Opera 11.60

Ik scroll op de frontpage schokkerig ipv vloeiend zoals op de andere pagina's.
M'n vermoeden is dat de sitetakeover van de NS hier achter zit.
Yep, same here. Ook Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDeK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 17:23
Ik heb bij Opera zelf ook even een bug ingeschoten mbt. dit banner issue. Dus niet te snel fixen hè, anders kunnen ze het in Noorwegen niet reproduceren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-06 18:54
Het lijkt me geen slecht plan om in de toekomst takeovers uitgebreider laten te testen, misschien ook door de gewone stervelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Ook langzaam op een E8400 met VB64 en 6GB ram. Firefox 3.6.25.

Zit er geen cap op de views per user? Cookies worden niet geblokkeerd. Al tig keer (Ctrl) F5-ed.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Rick2910 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:09:
Ik heb bij Opera zelf ook even een bug ingeschoten mbt. dit banner issue. Dus niet te snel fixen hè, anders kunnen ze het in Noorwegen niet reproduceren ;).
Een takeover draait doorgaans (deze ook) maar 1 dag...
PcDealer schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:35:
[...]
Zit er geen cap op de views per user? Cookies worden niet geblokkeerd. Al tig keer (Ctrl) F5-ed.
Nee, takeovers zijn ongecapped en draaien op 100% van de pageviews (op de frontpage).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

crisp schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:39:
[...]

Nee, takeovers zijn ongecapped en draaien op 100% van de pageviews (op de frontpage).
Ah, maar morgen gelukkig wel voorbij :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:00
NomoDigger schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:51:
De NS reclame op dit moment maakt tweakers.net totaal onleesbaar :-( (Chrome 17.0.963.26 beta op Mac OS 10.6.8).

Bovendien werkt de "sluiten" knop niet |:(

[afbeelding]

hm, wellicht had dit in een eigen topic gemoeten...
Moet het leesbaar zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er hoort een flash-iets in te komen. Na het laden daarvan kun je hem pas wegklikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 15:36
Hier is scrollen vervelend traag en stotterig Safari Versie 5.1.2 (7534.52.7), early macbook pro 2011 met quadcore zou hier toch geen problemen mee moeten hebben? Het spel kun je ook niet goed spelen omdat de pagina refresht!

En als ik klikbare foto's open zie ik nog altijd van die ns dingetjes rechts op de foto's terwijl je er niet op kunt klikken en compleet nutteloos zijn!

[ Voor 25% gewijzigd door invoil op 09-01-2012 15:39 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Zo te horen zorgt de NS dus niet alleen voor vertragingen op het spoor. :+

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
zwippie schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:36:
Zo te horen zorgt de NS dus niet alleen voor vertragingen op het spoor. :+
LOL +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-06 23:16

Liveshort

Certified Crazy Person

Dear Tweakers,

Ik ben een grote fan van jullie website en lees graag alle nieuwsberichten en reviews. Ook lever ik graag mijn eigen bijdrage aan de content in de vorm van forumposts, reacties en reviews. Toch vind ik het nodig om even te reageren in dit forum, want de frontpagereclames irriteren mij mateloos. Ja, ik weet dat ik een abonnement zou kunnen nemen, maar dit moet niet nodig zijn. Jullie dringen die abonnementen wel een beetje op zo. Met name de ns reclame die ik vandaag op mijn scherm getoverd kreeg irriteert mij. De overige paginavullende advertenties trouwens ook. Het laden van de frontpage duurt gelijk stukken langer en de site loopt niet vloeiend meer. Ook is er geen 'sluiten'-knop aanwezig om deze reclame de wereld uit te helpen. Verder laadt het flashdeel bij iedere refresh opnieuw, zodat de site traag blijft. Doe hier wat aan als het mogelijk is. Ik heb geen probleem met reclames, maar dit soort dingen zijn een aanslag op je browseplezier. Bij deze.

Mvg

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hier ook:
Firefox 9.0.1.
en een 64 bits AMD x2 5600+ met Windows 7:
Gemiddeld 20% cpu-verbruik bij Firefox en 20% bij de plugin-container.
Gaat het hier om de Shockwave Flash plugin? Dan heb ik 11.1.102.55 (11.1R102).
Edit: Uitschakelen werkt. Resultaat: Firefox en de plugin container verbruiken niks meer, een vast NS achtergrond wordt weergegeven.

[ Voor 23% gewijzigd door bartvl op 09-01-2012 19:33 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-06 17:14
Ik heb helemaal geen last van deze take over. Voor de mensen zonder abbo en een niet lekker werkende site is de oplossing om de tracker rechts te zetten. De take over wordt dan niet weergegeven dus ook geen last van een haperende site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:12
De take over is afgelopen en maakt dit topic obsolete. Ik sluit 'm :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.