• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:46
Laguna schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:07:
[...]

Je spreekt uit eigen ervaring? Ik heb nog nergens gelezen dat dat namelijk lukt en tevens hier geen guide voor kunnen vinden. Verder heb ik zelf alleen de Toolkit geïnstalleerd staan.
Je kan een ook een NANDROID maken met de toolkit he? Mocht je GN ooit kapot gaan kan je ook met de toolkit gewoon een factory image terugzetten en de boel weer op slot gooien en geen haan die er naar kraait :)
Aghanim schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:16:
Mannen (en wellicht vrouwen),

Mijn GN kan niet meer gesoldeerd worden en is dus definitief stuk. Omdat ik via het werk voor 300 euro een nieuwe iPhone5 kon kopen heb ik dat gedaan.

Ik wens jullie veel flashplezier, voor mij is er geen geflash meer bij nu :)
;w
filenox schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:59:
[...]

Hier ging het updaten ook niet helemaal vlekkeloos, downloaden ging (290MB), rebooten ook maar in CWM wou hij niet verder. Vervolgens heb ik dan maar het zipje handmatig geselecteert en dan ging het wel. Leuk gedaan trouwens, dat grafische in CWM :)
Soepel dat je een OTA melding krijgt! Ik heb hem nog niet alleen :'( Het is gewoon een zelfde soort melding alsof je stock draait? En kan ik hem ook forceren?

BTW: Iedereen die nog geen WhatsApp+ gebruikt: DOEN! Die app wordt echt dagelijks beter _/-\o_ _/-\o_
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1624514

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:48
Die custom ROM ota is gewoon en losse app.. Maar het is wel handig dat et en update melding gepushed wordt.

Strava

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

filenox schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:42:
[...]

Nope, ik heb PA alweer verwijderd, het hele tablet interface verhaaltje werkte in mijn mening niet erg goed - op een telefoon. Ik draai nu de ROM die Prulleman me aanrade, stock met wat extra opties, werkt goed :)
Waarom heb je zo'n afkeur voor de 'tablet interface' als je het ook gewoon als normale Android kan instellen (en hoe het zo ver ik weet ook default staat). Dan heb je gewoon de statusbalk bovenaan zoals elke andere versie van android.

Verder heb ik op meerdere toestellen PA gedraaid en de instelling Phablet vind ik nog het beste. Dan heb je gewoon de statusbalk bovenin maar dan is de notificatie drawer iets kleiner ipv full screen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Salmon op 20-12-2012 12:10 ]

• Maardiweb
Prulleman schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:24:
Die custom ROM ota is gewoon en losse app.. Maar het is wel handig dat et en update melding gepushed wordt.
Jup kwam ik net ook achter. Faal :p

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Salmon schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:02:
[...]

Waarom heb je zo'n afkeur voor de 'tablet interface' als je het ook gewoon als normale Android kan instellen (en hoe het zo ver ik weet ook default staat). Dan heb je gewoon de statusbalk bovenaan zoals elke andere versie van android.

Verder heb ik op meerdere toestellen PA gedraaid en de instelling Phablet vind ik nog het beste. Dan heb je gewoon de statusbalk bovenin maar dan is de notificatie drawer iets kleiner ipv full screen. :)
Ik zie niet echt het voordeel van PA als ik alles op Phone-UI laat draaien :P

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

filenox schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:24:
[...]

Ik zie niet echt het voordeel van PA als ik alles op Phone-UI laat draaien :P
Ik draai de PA al een tijd (nu terug van 2.99 naar 2.54) vanwege CM10. Tablet UI is ook niks voor mij, maar Phablet is best ok. Color per app is ook mooi, maar niet bijzonder genoeg om daarvoor per se die rom te draaien. En hij is verder gewoon retestabiel. Extreem veel roms gedraaid, maar deze werkt echt 100%. Wellicht dat ik er daarom ook bij blijf.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• filenox
Color per app vond ik erg irritant, bij veel apps gebeurde er by default niets en ik had echt geen zin om al men apps te gaan customizen. Alles of niets! (en het is niets geworden ;) )

Qua stabiliteit heb ik bij andere ROMS nog geen problemen ondervonden trouwens.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Gisteren heb ik Rufdroid 1.2.0 erop gezet, die beviel toch niet erg. Het was allemaal wel soepel enzo, maar toch voelde het niet goed aan. Daarnaast moest je met SuperCharger aan de slag om het verder goed te tunen, daar heb ik geen zin in. Daarom heb ik vandaag PURITY v2 erop gezet. Tot op heden draait deze erg soepel. :)

Wat wel opvallend was: ik had uiteraard eerst een backup gemaakt met Titanium, nadat PURITY erop stond kon Titanium de backup niet meer vinden. Wat bleek: deze stond ergens in een mapje 0/0 verstopt. Nadat ik de map TitaniumBackup 1 niveau naar boven heb verplaatst, werkte het weer goed.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Prulleman
Heb je wel je recovery geupdate? Sinds 4.2 met multi user support is je "sd" anders gemapped. Met een oude recovery krijg je allemaal rare geneste 0 mappen, met de laatste recovery maar 1

Strava

• pven
  • Niet online
Dan is dat het probleem geweest, dank. Ik zal de recovery eens gaan bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:22
pven schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:19:
Gisteren heb ik Rufdroid 1.2.0 erop gezet, die beviel toch niet erg. Het was allemaal wel soepel enzo, maar toch voelde het niet goed aan. Daarnaast moest je met SuperCharger aan de slag om het verder goed te tunen, daar heb ik geen zin in. Daarom heb ik vandaag PURITY v2 erop gezet. Tot op heden draait deze erg soepel. :)

Wat wel opvallend was: ik had uiteraard eerst een backup gemaakt met Titanium, nadat PURITY erop stond kon Titanium de backup niet meer vinden. Wat bleek: deze stond ergens in een mapje 0/0 verstopt. Nadat ik de map TitaniumBackup 1 niveau naar boven heb verplaatst, werkte het weer goed.
Verder geen problemen ondervonden? Ik heb namelijk dezelfde Rom er op staan, maar mijn batterij vind ik nou niet bepaald fantastisch met deze Rom en waar ik ook last van heb is dat er wordt gezegd dat ik mijn locatiegegevens uit heb staan waardoor Google now en bijvoorbeeld buienalarm geen locatie kunnen vinden. Alle locatiemogelijkheden staan aan en Google maps ziet mijn locatie ook gewoon meteen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
*weg* Het is hier de HK niet.

[ Voor 84% gewijzigd door pven op 21-12-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Sorry verkeerde topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Ik ben al die roms eigenlijk zat. Wanneer er een nieuwe google update beschikbaar is, wil ik deze ontvangen zonder flashen e.d. Ook wat doe je als de ontwikkelaar stopt? Dan moet je weer wipen, en andere rom installeren, backuppen etc.

Nu kan ik hier https://developers.google.com/android/nexus/images#yakju de images downloaden. Alleen hoe installeer je deze, niet via de clockrecoverymod? Want normaal is dat toch een zip?

Mijn USB op mijn telefoon is al een tijdje defect. Dus kan alleen de rom downloaden op telefoon en dan flashen. Kan iemand mij in de juiste richting wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Cabo schreef op woensdag 26 december 2012 @ 20:22:
Ik ben al die roms eigenlijk zat. Wanneer er een nieuwe google update beschikbaar is, wil ik deze ontvangen zonder flashen e.d. Ook wat doe je als de ontwikkelaar stopt? Dan moet je weer wipen, en andere rom installeren, backuppen etc.

Nu kan ik hier https://developers.google.com/android/nexus/images#yakju de images downloaden. Alleen hoe installeer je deze, niet via de clockrecoverymod?

Mijn USB op mijn telefoon is al een tijdje defect. Dus kan alleen de rom downloaden op telefoon en dan flashen. Kan iemand mij in de juiste richting wijzen.
Oei word lastig. Factory images moet je namelijk via fastboot flashen en dus via usb.... Wat je kunt doen is een stock zip (evt rooted of deodexed) vinden op XDA en die flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ja, maar bestaan er ook google factory rom zips :P? Kan dat nergens vinden, alleen custom dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Cabo schreef op woensdag 26 december 2012 @ 21:01:
Ja, maar bestaan er ook google factory rom zips :P? Kan dat nergens vinden, alleen custom dingen.
Nee, geen zips. Alleen .img files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50
Cabo schreef op woensdag 26 december 2012 @ 21:01:
Deze is redelijk stok, hij is alleen maar rooted. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1882248

System | Racing is in my Blood

• Cabo
Het is gelukt, bedankt! Titaniumbackup erbij en alles werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenii
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-07-2021
Welke drivers moet ik gaan gebruiken als ik me tel ga unlocken rooten enz, laatste keer dat ik het probeerde liep ik daar stuk op. het lukte me niet dat me computer me tel herkende in fastbootmode. Hoe werkt dat instaleren of kan ik windows gewoon van internet drivers laten halen ?

Ik wil dan graag eem custom rom er op zetten die mijn batterij duur iets kan verlengen, weten jullie misschien wat een beetje een goede is voor je batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Gewoon de toolkit gebruiken van XDA, zit ook een driver installatie optie bij.

Qua accu duur, hangt ook wel af van je gebruik.. Wil je lang standby of lang screen on/gebruik?
Dat is meestal ook met afhankelijk van de kernel dan de ROM

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenii
Oke thx !

Ik ben denk een gemiddelde gebruiker, maar ik zou willen dat ik hem wat langer screen on kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Slaapje schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:01:
[...]

Verder geen problemen ondervonden? Ik heb namelijk dezelfde Rom er op staan, maar mijn batterij vind ik nou niet bepaald fantastisch met deze Rom en waar ik ook last van heb is dat er wordt gezegd dat ik mijn locatiegegevens uit heb staan waardoor Google now en bijvoorbeeld buienalarm geen locatie kunnen vinden. Alle locatiemogelijkheden staan aan en Google maps ziet mijn locatie ook gewoon meteen.
De batterij valt erg tegen inderdaad en wifi springt soms spontaan uit, om vervolgens na een reboot pas weer aan te gaan.

Ik zoek dus eigenlijk een ROM waarbij de batterij lang mee gaat, en dat deze ROM wat minimalistisch is is niet erg. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 20:18
pven schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:11:
[...]

De batterij valt erg tegen inderdaad en wifi springt soms spontaan uit, om vervolgens na een reboot pas weer aan te gaan.

Ik zoek dus eigenlijk een ROM waarbij de batterij lang mee gaat, en dat deze ROM wat minimalistisch is is niet erg. Iemand tips?
Ik vind de CM10.1 unofficial builds door Euroskank/fitsnugly zeer vriendelijk voor de batterij. Gebruik het in combinatie met de trinity kernel.
http://fitsnugly.euroskank.com/?rom=cm10&device=maguro

Gaat een stuk langer mee dan de vorige versie van AOKP (4.1 build) icm met Franco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
ik zit te twijfelen tussen xenonhd, modaco rom en slimbean. Welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:14
Xylon? Pas overgestapt van CM10 en het bevalt me wel.

Ik heb de indruk dat ik met elke 4.2 rom last heb van een hogere batterij drain op mobiele data, op wifi is de batterij top. Dus zou het aan het data gedeelte van 3g en/of mijn netwerk moeten liggen.

Met de eerste 50% van mijn batterij heb ik 10u standby gedaan met 44min screen on alleen op 3g. :|
Met de volgende 10% heb ik 2u standby op wifi gedaan en 30min screen on gedaan. 8)7

Nog mensen met deze ondervindingen?

Wel zijn mijn data snelheden van 3 a 5 Mbit naar 10 tot 15 Mbit gegaan (op sommige plekken toch) waarschijnlijk heeft dat er wel iets mee te maken.
4.1.2 was toch net ietsje batterijvriendelijker voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

AndRo555 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:44:

Ik heb de indruk dat ik met elke 4.2 rom last heb van een hogere batterij drain op mobiele data, op wifi is de batterij top. Dus zou het aan het data gedeelte van 3g en/of mijn netwerk moeten liggen.

Met de eerste 50% van mijn batterij heb ik 10u standby gedaan met 44min screen on alleen op 3g. :|
Met de volgende 10% heb ik 2u standby op wifi gedaan en 30min screen on gedaan. 8)7

Wel zijn mijn data snelheden van 3 a 5 Mbit naar 10 tot 15 Mbit gegaan (op sommige plekken toch) waarschijnlijk heeft dat er wel iets mee te maken.
reviews: Android 4.2 op Galaxy Nexus: betere accuduur voor powerusers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
AndRo555 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:44:

Ik heb inderdaad een vergelijkbare ervaring.
Als je WIFI heel de dag laat aan staan dan gaat de batterij langer mee dan bij 3G heb ik de indruk.

Ik ben een power user qua bellen, ik bel makkelijk voor het werk een 2 uur per dag. Voor de rest normaal gebruik. Chrome, Facebook, Twitter, SMS

Heb nu sinds gisterenavond de laatste officiële AOKP 4.2.1 build erop staan en op het eerste zicht na een halve dag een vergelijkbaar verbruik als bij CM10.1 icm met Trinity Kernel.

Heb een nieuwe batterij sinds een maand en op het einde van de dag heb ik meestal nog 30-40% over met heel wat bellen en ongeveer 60 minuten screen time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik merk het ook: als ik een dagje thuis werk dan is aan het einde van mijn werkdag de batterij niet leeg. Als ik een dagje op kantoor werk, dan haal ik het einde van de werkdag niet eens zonder bij te laden.

Als ik dit weekend tijd en zin heb, dan zal ik Xylon er eens op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Jup zelfde probleem hier. Echt bizar vroeger haalde ik makkelijk een hele dag met 2 uur schermtijd, nu moet ik uit voorzorg bij een 'lange' avond de spaarstand aan gaan zetten (2g, sync uit, brightness op laagst) en dan haal ik het alsnog niet. Vanaf 30% gewoon slurpie slurpie weg juice :(

Ook in de battery drainers weer na het scherm google services. Blijft een mystery waar dit vandaan komt, op XDA waren ze er ook nog niet achter geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Maardiweb schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:09:
Jup zelfde probleem hier. Echt bizar vroeger haalde ik makkelijk een hele dag met 2 uur schermtijd, nu moet ik uit voorzorg bij een 'lange' avond de spaarstand aan gaan zetten (2g, sync uit, brightness op laagst) en dan haal ik het alsnog niet. Vanaf 30% gewoon slurpie slurpie weg juice :(

Ook in de battery drainers weer na het scherm google services. Blijft een mystery waar dit vandaan komt, op XDA waren ze er ook nog niet achter geloof ik
Goh ik denk toch wel dat ik 2 uur screen time haal op een volle batterij, dan moet je voor de rest wel niet teveel bellen enz maar dat zal net lukken denk ik.

Het google services probleem dat batterij slurpt heb ik zelf geen last van, ik zie dat nooit verschijnen bij het batterij verbruik.

Gebruik nu AOKP Build 1 van JB 4.2.1 (die van 3 januari) icm met Trinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Omdat ik het beu ben dat de batterij het einde van de dag niet haalt, heb ik Google Play: Deep Sleep Battery Saver er maar op gezet. Voor alsnog werkt dat prima, maar lees wel even de instructies!

Overigens ga ik er een nieuwe ROM op zetten, ik moet alleen nog even kijken wanneer. Kost me iedere keer zoveel tijd door de hoeveelheid apps en de trage restore. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Als je vaak flashed is de pro versie van titanium backup een must, dan kan je zonder interactie alle je apps+date restoren.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Die heb ik. :) De doorlooptijd van de restore is ongeveer een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ah :D

dan heb je veel apps denk ik... Ik heb zelf nu problemen door het gebruik van play music.. Ik gebruik deze zoals ie bedoelt is met een flinke online library, waarvan ik +/- 5GB offline beschikbaar heb gemaakt. Dit wordt helaas gezien als app data van play music, en wordt dus in zowel TB backups als recovery backups meegenomen. In TB kan je dit natuurlijk vrij eenvoudig uitsluiten, maar in recovery niet, die pakt gewoon altijd je hele /data partitie... Wis nu maar de hele app data en na een reset/flash download ik opnieuw muziek voor offline gebruik uit de online library, maar dat ik niet ideaal...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zit op ruim 200 apps. Eens in de zoveel tijd schoon ik het een-en-ander op, maar het zakt eigenlijk nooit onder de 200. Maar ach: zo lang alles maar terug komt, vind ik het wel prima. Titanium geeft je toch aardig wat vrijheid, en doordat je na een factory reset niet je backup kwijt bent ben ik er erg blij mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Pff 200 apps :P Zit nog niet eens op de helft volgens mij. Heb wel veel apps geprobeerd, maar niet vaak gebruiken = delete :)

Ik ga ook maar weer eens naar een nieuwe ROM snuffelen deze week. AOKP heeft dus een 4.2.1 versie inmiddels, ben benieuwd wat er nog meer voor nieuws op de markt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
zit meestal tussen de 50 en 60 apps...

heb voor AOKP met de officiele 4.2 build kwam wat andere uitgeprobeerd, maar ben weer happy met open kang.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Mooi is dat, ik had daarnet even mijn gsm in air plane mode gezet en toen ik terug naar de 'normal' mode ging kon ik niets meer sturen :') Rebooten, reflashen heeft niet geholpen, wat nu? :?

AOSP - R8

Edit: opgelost. Rebooten werkte niet maar volledig uitschakelen en daarna weer opstarten blijkbaar wel.

Edit2: Mobile Vikings: "The SMS issues have been resolved. Thank you for helping us find the issue!!! ^TT"
https://www.facebook.com/mobilevikings/posts/594006107291997

Dat verklaart veel :D

[ Voor 48% gewijzigd door filenox op 21-01-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gekke was dat er sommige mensen wel konden sturen. Ik en een paar andere mensen hadden er geen last van, nog anderen konden inderdaad ook niet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik draai al een tijdje CM10.1 (nightly). Sinds een paar dagen heb ik last van spontane reboots, echter geen complete reboot. Je ziet wel CM opstartscherm, maar vervolgens hoef je geen SIM pin in te vullen.
Dit gebeurt soms tijdens gebruik, maar soms ook zonder dat de telefoon wordt gebruikt.
Gebruikte al een tijdje dezelfde nightly, maar gister update gedaan naar laatste nightly. Helaas nog steeds reboot probleem.
Ik heb geen nieuwe apps geïnstalleerd de afgelopen tijd. Probleem lijkt spontaan te zijn ontstaan.
Ik gebruik altijd de standaard kernel van CM. Geen overclock.

Iemand enig idee hoe dit kan?

[ Voor 5% gewijzigd door jelmervos op 24-01-2013 12:44 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Kijk eens naar de M-releases van CM? Die zijn stabieler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
jelmervos schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:11:
Ik draai al een tijdje CM10.1 (nightly). Sinds een paar dagen heb ik last van spontane reboots, echter geen complete reboot. Je ziet wel CM opstartscherm, maar vervolgens hoef je geen SIM pin in te vullen.
Dit gebeurt soms tijdens gebruik, maar soms ook zonder dat de telefoon wordt gebruikt.
Gebruikte al een tijdje dezelfde nightly, maar gister update gedaan naar laatste nightly. Helaas nog steeds reboot probleem.
Ik heb geen nieuwe apps geïnstalleerd de afgelopen tijd. Probleem lijkt spontaan te zijn ontstaan.
Ik gebruik altijd de standaard kernel van CM. Geen overclock.

Iemand enig idee hoe dit kan?
Even reflashen en je dalvik cache wissen? :)

[ Voor 0% gewijzigd door Maardiweb op 24-01-2013 13:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maardiweb schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:19:
[...]

Ga ik proberen. Heb voordat ik aan CM10.1 nightly's begon een complete format gedaan. Is een maand lang goed gegaan, maar nu plots deze reboot problemen. Ook merk ik dat ik soms geen 3G krijg als ik geen wifi bereik meer heb. Dit had ik voorheen ook nooit. Radio is XXLH1, al tijden niks met radio gedaan.

Ik vroeg me af: kan ik ook ergens terug vinden waarom hij deze warm software reset doet? Van kmsg wordt ik niet veel wijzer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
...
[45939.173339] nfc_power_apply OFF
[45942.255432] SysRq : Emergency Remount R/O
[45942.322692] EXT4-fs (mmcblk0p11): re-mounted. Opts: (null)
[45942.356994] [MODEM_IF] xmm6260_off()
[45942.519409] EXT4-fs (mmcblk0p12): re-mounted. Opts: (null)
[45942.521667] Emergency Remount complete
[45942.731781] PVR: PVRSRVDriverShutdown(pDevice=c78bb000)
[45942.731842] PVR: SysSystemPrePowerState: Entering state D3
[45942.731842] PVR: Uninstalling device LISR on IRQ 53 with cookie c796d900
[45942.731842] PVR: DisableSystemClocks: Disabling System Clocks
[45942.732238] mgr_blank while GO is set
[45942.786712] Restarting system.
[45942.786712] 
[45942.786712] Restarting Linux version 3.0.31-cyanogenmod-g8cb0ca3 (blinky-ghost@cyanogenmod) (gcc version 4.6.x-google 20120106 (prerelease) (GCC) ) #5 SMP PREEMPT Tue Jan 22 01:04:03 PST 2013
[45942.786712] 

No errors detected
Boot info:
Last reset was warm software reset (PRM_RSTST=0x2)

En nog een reboot:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
...
[13319.762329] nfc_power_apply OFF
[13320.026580] PVR: ShrinkPagePool: Number to scan: 128
[13320.026672] PVR: ShrinkPagePool: Pages in pool before scan: 1833
[13320.027038] PVR: ShrinkPagePool: Pages in pool after scan: 1705
[13322.261169] SysRq : Emergency Remount R/O
[13322.328491] EXT4-fs (mmcblk0p11): re-mounted. Opts: (null)
[13322.364685] [MODEM_IF] xmm6260_off()
[13322.411041] EXT4-fs (mmcblk0p12): re-mounted. Opts: (null)
[13322.411590] Emergency Remount complete
[13322.711853] PVR: PVRSRVDriverShutdown(pDevice=c78b3000)
[13322.712066] PVR: SysSystemPrePowerState: Entering state D3
[13322.712066] PVR: Uninstalling device LISR on IRQ 53 with cookie c7965900
[13322.712066] PVR: DisableSystemClocks: Disabling System Clocks
[13322.712463] mgr_blank while GO is set
[13322.750213] omap_temp_sensor_enable:get sync failed
[13322.753143] omap_temp_sensor_enable:get sync failed
[13322.758026] omap_temp_sensor_enable:get sync failed
[13322.765319] omap_temp_sensor_enable:get sync failed
[13322.781768] Restarting system with command ''.
[13322.781982] 
[13322.781982] Restarting Linux version 3.0.31-cyanogenmod-g8cb0ca3 (blinky-ghost@cyanogenmod) (gcc version 4.6.x-google 20120106 (prerelease) (GCC) ) #5 SMP PREEMPT Tue Jan 22 01:04:03 PST 2013
[13322.782073] 

No errors detected
Boot info:
Last reset was warm software reset (PRM_RSTST=0x2)

[ Voor 72% gewijzigd door jelmervos op 24-01-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ik ga even de M1 van CM 10.1 proberen. Benieuwd wat dat voor nieuws gaat brengen :)

Moet ik daar ook gapps bij flashen eigenlijk? Kan ik niet echt vinden op de CM website namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ja, de wat officiëlere (cm, aokp, pa etc) roms zullen altijd zonder gapps komen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Pff wat een n00b post van mezelf. Had het al gevonden idd ;)

Draai nu CM10.1 met Franco r361. Lijkt prima stabiele combo tot zover :) Zaten in AOKP nog te veel bugs imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maardiweb schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:19:
[...]

Heb afgelopen donderdag nightly van 24 januari er overheen geflasht en daarna alleen cache wipe gedaan. Sindsdien geen reboot meer gehad, wel wat FC's en 1x geen 3G na WIFI.
Als ik ooit wat meer tijd en zin heb zal ik es een complete format doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag eindelijk mijn costum ROM weer eens bijgewerkt, want ik liep een aantal versies achter. In plaats van back-uppen en restoren via Titanium Backup heb ik het dit keer anders gedaan. Via CWM heb ik een nandroid backup gemaakt, en daarna via advanced restore alleen de data terug gezet. Maakt het uit op welke manier ik dit doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ik weet niet precies wat de opties zijn bij die CWM backup, maar je moet altijd oppassen met het terugzetten van systeemdata op andere ROMS, dat zorgt snel voor problemen.
Werkt het goed wat je nu hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb Purity 4.4 er recent op gezet. Tot nu toe is dat de beste ROM die ik erop heb gehad. Hij is snel en (tot nu toe dan) ook stabiel. Het enige jammer is dat het Android 4.2.1 is en dus nog geen 4.2.2 (alhoewel daar aan wordt gewerkt).

Zelf durf ik het nog niet aan om met een andere kernel in de weer te gaan, ik ben al lang blij als ik een stabiele ROM heb. :)

[ Voor 0% gewijzigd door pven op 15-02-2013 19:49 . Reden: Linke gefixed. Dank! :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Er is iets mis met je link :)

Ik heb gisteren een nieuwe kernel geprobeerd, Fancy kernel. Ik had er veel positiefs over gelezen maar in de praktijk viel het hard tegen: de batterij ging héél snel leeg en het ging niet zo smooth als voordien. Ik draai nu Franco maar daar ben ik ook niet helemaal tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb tot nu toe op PA 2.54 (4.1) gezeten, vanwege dit de laatste CM10 rom was van PA. Samen met de Franco kernel. Draait opzich allemaal goed, maar merk toch af en toe hele vreemde lags. Verder wel erg stabiel. Las dat er meerdere mensen last van hadden van lags op een Franco kernel.

Toch wel erg nieuwsgierig geworden naar de Domination rom van owain94 (Nederlander!). Dit is een CM rom, maar met mooie toevoegingen uit PA en AOKP: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2124838

Ben hem nu aan het installeren samen met de AK Pirates 686 kernel. Ben heel benieuwd naar de instellingsmogelijkheden, maar hoop ook vooral dat hij erg snel is en blijft. De reacties in het topic zijn eigenlijk erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenii
Ik heb pas geleden mijn telefoon geroot en geunlockt en er clockworkmod recovery op gezet. Ik draai nog gewoon de stock rom 4.2.1 en nu is er een update naar 4.2.2. Toen ik in de morgen draaide kreeg ik een foutmelding van clockworkmod, over iets met signature... Ik begrijp die error niet helemaal, wat houd die error in en hoe kan ik via OTA me tel updaten.
greetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Volgende CM10.1 nightly zal 4.2.2 zijn, ben benieuwd.

Deze dus: http://get.cm/get/jenkins...130216-NIGHTLY-maguro.zip

[ Voor 71% gewijzigd door jelmervos op 16-02-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Heb een kleine issue, mogelijk is dit op te lossen. Ik heb versie 4.2.1 deze. Nu is er een nieuwe update 4.2.2.

Vandaag kreeg ik de melding dat er een nieuwe systeemupdate is, alleen blijkbaar kan ik deze niet via google direct installeren. Nadat de update was gedownload op mijn toestel, kreeg ik een foutmelding in recovery toen die wilde updaten. Hoe installeer ik alleen de update van 4.2.2 :s

[ Voor 13% gewijzigd door Cabo op 20-02-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Dat komt waarschijnlijk doordat de update alle systeembestanden controleert.
Jij mist sowieso alle .odex bestanden, en daar krijg je een foutmelding op.

Je kunt dit dus niet verhelpen, anders dan door de zip van het project uit je link te flashen, in plaats van de Google update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik snap het bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:28

J-P

Syntax erro....

Nieuwe AOKP ROM (Android 4.2.2) is uit:
http://aokp.co/release-jb-mr1-build-4/

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
eens even kijken of die lekker blijft lopen, had een 4.2.2 AOKP nightly van XDA gehaald, maar die leek steeds langzamer te worden (tot een reboot) en had ook weleens last van spontane reboots.

Voor de tweakers die al tijden alleen custom draaien, vergeet je radio niet :) deze krijgt via de OTA meestal ook een update:
http://forum.xda-develope...p=37893701&postcount=2044

Verder ga ik deze in de gaten houden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2110698
(rootbox, meer bekend van SGS II)
nu 1 officiele nightly en een paar onofficiele, zit wel weer een nieuwe aan te komen :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ik draai momenteel deze kernel (AK/Tuna kernel, purity 0.21) en op 3 dagen is mijn telefoon al 2x helemaal gefreezed (hij komt niet meer uit standby)

Fancy kernel heb ik ook al geprobeerd maar de batterijduur bij die kernel was gewoon rampzalig.
Franco geeft ook geen schitterende resultaten (vooral qua batterij dan), heeft er iemand een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
had op mijn vorige rom (AOKP nightly: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2094221)
de meegeleverde leankernel, in eerste instantie leek dit wel OK, maar toch ook een paar reboots gehad en volgens mij een dikke memory leak o.i.d. ..

de officiele build AOKP build 4 heeft ook leankernel (wellicht een nieuwere of meer stabiele versie) zie ik, tot dus ver nog geen problemen, maar draait ook pas sinds deze ochtend.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:35
draai nu de MR1 build 4 van AOKP met leankernel milestone 6. gaat lekker tot nu toe!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ik heb weer eens een nieuwe ROM erop geknald. Hiervoor een tijdje met domination gewerkt en (ik verbaas mezelf) gewoon met stock kernel. Als ik nu zie hoe snel mijn GN weer is dan verbaas ik me erover dat ik niet eerder gewoon weer een custom kernel erop heb gegooid. Scheelt zoveel!!

Draai nu JellyBAM! Ook een lekkere ROM met echt honderdduizend mogelijkheden om je device te tweaken. Gebaseerd op CM10.1, met cherries van AOKP, PA en nog wat andere zooi. Tot zover lijkt hij erg veelbelovend :) Ook fijn dat ik nu 4.2.2 draai want mn batterij was echt dramatisch voorheen. Hoop dat dit wat winst op gaat leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Maardiweb schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:48:
Ik heb weer eens een nieuwe ROM erop geknald. Hiervoor een tijdje met domination gewerkt en (ik verbaas mezelf) gewoon met stock kernel. Als ik nu zie hoe snel mijn GN weer is dan verbaas ik me erover dat ik niet eerder gewoon weer een custom kernel erop heb gegooid. Scheelt zoveel!!

Draai nu JellyBAM! Ook een lekkere ROM met echt honderdduizend mogelijkheden om je device te tweaken. Gebaseerd op CM10.1, met cherries van AOKP, PA en nog wat andere zooi. Tot zover lijkt hij erg veelbelovend :) Ook fijn dat ik nu 4.2.2 draai want mn batterij was echt dramatisch voorheen. Hoop dat dit wat winst op gaat leveren :)
Heb deze ook eens geinstalled gisteren. Wel een leuke, nog meer opties als AOKP (hoe meer opties hoe beter) en heb de indruk dat hij een tikkeltje sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Draai nu Xylon, bevat een aantal irritante RAM bugs die maar niet opgelost worden, ondanks de vele updates. Anyway, vrijdag gaat mijn nieuwe sim-only in en ik wil fresh beginnen. Suggesties voor een snelle maar toch goed tweakable ROM? Ik heb ooit een aantal roms achter elkaar geprobeerd en MinCo verbaasde me echt qua speed, alleen bijna geen tweakability *okay meme*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ik zou zeggen probeer jellybam eens. Tot zover erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik draai nu al een tijdje Domination: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2124838

Gemaakt door een Nederlander en volop tweaks. Gebaseerd op CM10.1 en mooie toevoegingen uit AOKP en PA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Mensen die stock draaien (of geupdate zijn), wat is de bootloader en radio versie bij 4.2.2 OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Mijn radio is I9250XXLJ1. Kernel 3.0.31-g9f818de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:34
Inmiddels ook maar eens mijn Nexus unlocked en geroot.
Draai nu de laatste versie van Purity v5 4.2.2
Uitstekende snelle rom, met 1 minpuntje. De GPS is buggy.
In combinatie met Flitsmeister rij ik bijvoorbeeld bij trajectcontrolles om en nabij de 1150 km/u.
Dat geeft dus een continue vervelend alarm.
Is bekend bij de Dev's maar nog steeds geen oplossing.

Iemand een tip, betreffende een rom die qua snelheid en stabiliteit en waar de GPS foutloos van werkt het dichts bij de Rom van Purity in de buurt komt?

[ Voor 17% gewijzigd door Amok op 13-03-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Amok schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:19:
Inmiddels ook maar eens mijn Nexus unlocked en geroot.
Uitstekende snelle rom, met 1 minpuntje. De GPS is buggy.
In combinatie met Flitsmeister rij ik bijvoorbeeld bij trajectcontrolles om en nabij de 1150 km/u.
Dat geeft dus een continue vervelend alarm.
Is bekend bij de Dev's maar nog steeds geen oplossing.

Iemand een tip, betreffende een rom die qua snelheid en stabiliteit en waar de GPS foutloos van werkt het dichts bij de Rom van Purity in de buurt komt?
Ik gebruik sinds een week Atom422 v9 in samenwerking met ak.731.422.Cylon kernel. Ik heb nog nooit zo'n snelle en goede rom gehad, en is bovendien super zuinig in batterij verbruik. Ook werkt GPS hier prima omdat deze rom A-GPS enhancements heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Leuke tip, ga ik ook maar eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Weet er iemand of in de laatste Cyanogenmod er weer automatische Bluetooth tethering zit? Het valt me op dat ik bij mijn huidige stock 4.2.2 rom steeds "Bluetooth tethering" opnieuw moet aanzetten als ik via Bluetooth met mijn autoradio verbind.

Daarnaast valt het me op dat de stock rom ook geen AVRCP profile 1.3 of hoger heeft en dus geen song-informative via Bluetooth doorgeeft, of de mogelijkheid om nummers te skippen. Erg lang stock gedraaid nu, maar wie weet is dit een geode reden om de overstap te gaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik ga ook eens die atom rom en ak kernel proberen. Ik zie dat AK de 3.4 WiFi drivers gebruikt, ik ben benieuwd of dat werkelijk zo'n verschil maakt. Ik weet dat toen Franco ze implementeerde hij hier heel gemengde reacties op kreeg.

Aangezien ik vooral stock roms of stockish AOSP draai ben ik benieuwd of ik het ga waarderen. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
Thx, Barfman _/-\o_ die Atom422 v9 ROM incl, de ak.731.422.Cylon Kernel die je aanbeveelde
draait inmiddels op mijn Nexus. Lekker Soepel en Snel
Even bekijken hoe lang die het uithoud op een volle accu.
Tot nu toe tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Inderdaad wat een enorme snelheid. Volgens mij nog nooit zo'n snelle combi gehad! Nu eens kijken naar de accu inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Hmm verleidelijk.. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Amok schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:07:
Thx, Barfman _/-\o_ die Atom422 v9 ROM incl, de ak.731.422.Cylon Kernel die je aanbeveelde
draait inmiddels op mijn Nexus. Lekker Soepel en Snel
Even bekijken hoe lang die het uithoud op een volle accu.
Tot nu toe tevreden.
Geen dank, ik had zelf ook die tip van die rom gehad op het xda forum. Ik doe ruim 2 dagen met een volle accu bij normaal gebruik. Dus whatsappen, mail checken, internetten 20 minuten per dag, spelletje pou spelen een paar keer per dag. Heb wifi en 3g en sync gewoon aan staan de hele dag door, snachts zet ik hem wel op vliegmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
Helaas heeft de Atom422 v9 ROM ook hetzelfde GPS probleem.
Zucht... hopelijk is het opgelost in de komende Purity v5.1 ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hier zelfs binnen een fix met atom v9... ik heb wel de AK kernel eroverheen gezet, misschien dat dat nog uitmaakt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Maardiweb schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:22:
Inderdaad wat een enorme snelheid. Volgens mij nog nooit zo'n snelle combi gehad! Nu eens kijken naar de accu inderdaad!
Ik heb het idee dat het allemaal placebo is. Ze hebben bepaalde animaties versneld (zoals bij de opstartinstellingen) waardoor het allemaal sneller líjkt maar of dat het ook is, betwijfel ik.

Ik heb dan ook snel weer Ras Bean Jelly geflashed, ik vind dit een fijnere ROM, en hou van de visie van de developer.

Die AK kernel is wel best fijn, ik merk tot nu toe weinig verschil met de 3.4 WiFi drivers, maar soepeltjes is het zeker.
Alleen snap ik niet waarom de Dalvik cache wordt gewiped na de kernel flash, dat is zo nutteloos en laat de boot wel erg lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
Prulleman schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:28:
hier zelfs binnen een fix met atom v9... ik heb wel de AK kernel eroverheen gezet, misschien dat dat nog uitmaakt
Fix is niet het probleem het betreft de afgelegde snelheid, bv Running app Endomondo geeft
loopsnelheden aan van 300 tot 600 km/u. nou dan ben ik Superman.
app Flitsmeister zelfde probleem. Bij traject controle rij ik bv 1150 km/u

Ach, lekker verder met ROM's testen :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Amok op 14-03-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Maardiweb schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:22:
Ben hem ook aan het proberen icm Cylon.

Op het eerste zicht inderdaad sneller als aokp en dergelijke. Maar wil niet te snel uitspraken doen.
Iets minder opties maar de meest gebruikte zitten er wel in.

Na een dag gebruik zullen we nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Amok schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:19:
Bevalt ie een beetje? Ik wacht even op Purity v5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Nick87 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:30:
[...]

Ben hem ook aan het proberen icm Cylon.

Op het eerste zicht inderdaad sneller als aokp en dergelijke. Maar wil niet te snel uitspraken doen.
Iets minder opties maar de meest gebruikte zitten er wel in.

Na een dag gebruik zullen we nog eens kijken.
Heb de indruk dat de batterij ietsje sneller leeggaat dan Jellybam/AOKP icm met Franco kernel.

Puur doordat de brightness standaard wat hoger staat op "auto" volgens mij. Duidelijk meer brightness.

Zou verschil in snelheid groot zijn als je Franco gebruikt? Of verwaarloosbaar? Dit weekend misschien eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Irminsul schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:35:
[...]

Ik heb het idee dat het allemaal placebo is. Ze hebben bepaalde animaties versneld (zoals bij de opstartinstellingen) waardoor het allemaal sneller líjkt maar of dat het ook is, betwijfel ik.

Ik heb dan ook snel weer Ras Bean Jelly geflashed, ik vind dit een fijnere ROM, en hou van de visie van de developer.

Die AK kernel is wel best fijn, ik merk tot nu toe weinig verschil met de 3.4 WiFi drivers, maar soepeltjes is het zeker.
Alleen snap ik niet waarom de Dalvik cache wordt gewiped na de kernel flash, dat is zo nutteloos en laat de boot wel erg lang duren.
Dit klopt wel, maar hij draait wel rammend soepel tot zover. Vanochtend wel een SOD gehad waardoor ik me verslapen heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Nick87 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:58:
[...]

Heb de indruk dat de batterij ietsje sneller leeggaat dan Jellybam/AOKP icm met Franco kernel.

Puur doordat de brightness standaard wat hoger staat op "auto" volgens mij. Duidelijk meer brightness.

Zou verschil in snelheid groot zijn als je Franco gebruikt? Of verwaarloosbaar? Dit weekend misschien eens testen.
Deze weekend ook blijven gebruiken icm met Cylon, echt super de moeite. De vlotste ROM tot nu toe en echt een groot verschil.

Batterij is ietsje minder maar scheelt echt niet veel, komt vooral door de auto brightness die iets hoger staat als bij Franco lijkt me
Nog wel geen Franco kernel geprobeerd, mss iets voor deze week.

Dit is echt een keeper, forget AOKP en de rest zou ik zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick87 op 18-03-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Hmm ik heb andere ervaringen. Ben weer terug naar stock 4.2.2 omdat ik continue vastlopers om mijn oren kreeg en ook een dramaaaaaaaaatische batterij had. Kan ook zijn doordat ik hele tijd apps heb hersteld en mijn geheugen een beetje vol begon te lopen, maar ik heb dus weer een factory image teruggezet en weer een stock rom draaiend. Ben ook erg blij met de snelheid hiervan eigenlijk, mis alleen wat fijne features van al die custom roms, maar dat komt later wel weer. Eerst ff tijdje op stock blijven nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Laatst online: 20:47
Gistermorgen niet wakker geworden omdat mijn wekker niet was afgegaan--> Telefoon stond uit. Waarschijnlijk heeft de oplader/usb poort korstluiting gemaakt. Ruikt ook verbrand en stekker is zwart.

Telefoon laad nu alleen op als hij uitstaat. Als de telefoon aanstaat heeft hij last van ghost-charging.

Ik heb gsm-wijzer al een mailtje gestuurd en ik moet mijn telefoon opsturen naar hun ter reparatie.

Twee vraagjes:
Moet ik betalen voor deze reparatie of valt dit onder de garantie?(toestel is net een jaar oud)

En ik draai nu een custom rom, dus voordat ik hem opstuur moet ik mijn telefoon weer locken zoals in de OP aangegeven staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Mutybay schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:28:
Gistermorgen niet wakker geworden omdat mijn wekker niet was afgegaan--> Telefoon stond uit. Waarschijnlijk heeft de oplader/usb poort korstluiting gemaakt. Ruikt ook verbrand en stekker is zwart.

Telefoon laad nu alleen op als hij uitstaat. Als de telefoon aanstaat heeft hij last van ghost-charging.

Ik heb gsm-wijzer al een mailtje gestuurd en ik moet mijn telefoon opsturen naar hun ter reparatie.

Twee vraagjes:
Moet ik betalen voor deze reparatie of valt dit onder de garantie?(toestel is net een jaar oud)

En ik draai nu een custom rom, dus voordat ik hem opstuur moet ik mijn telefoon weer locken zoals in de OP aangegeven staat?
Vraag 1: Lijkt me een gevalletje garantie, niet zeker

2: Ja, alles naar stock, ook stock rom en recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb Purity v5.1 er maar eens op gezet. Tot nu toe werkt ie prima, maar ik heb hem pas een uurtje erop staan. De voornaamste reden om deze erop te zetten is dat ik de bluetooth-bugs uit Android 4.2.1 beu ben, hopelijk werkt 4.2.2 wat beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Maardiweb schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:28:
Hmm ik heb andere ervaringen. Ben weer terug naar stock 4.2.2 omdat ik continue vastlopers om mijn oren kreeg en ook een dramaaaaaaaaatische batterij had. Kan ook zijn doordat ik hele tijd apps heb hersteld en mijn geheugen een beetje vol begon te lopen, maar ik heb dus weer een factory image teruggezet en weer een stock rom draaiend. Ben ook erg blij met de snelheid hiervan eigenlijk, mis alleen wat fijne features van al die custom roms, maar dat komt later wel weer. Eerst ff tijdje op stock blijven nu.
Vermoed dat dit te maken heeft met je app data terugzetten met titanium backup.
Ik heb daar slechte ervaringen met en doe altijd factory reset en alles opnieuw manueel instellen bij een nieuwe rom. Is wat werk maar geeft geen problemen achteraf.

Kan niet klagen qua stabiliteit en batterij. Af en toe doet hij even moeilijk bij het lockscreen maar heb dit nog maar 2 keer gehad en is eigenlijk verwaarloosbaar ivm de snelle werking voor de rest. Misschien een kleine bug die bij een volgende versie is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Tja ik heb het eigenlijk bij bijna al mijn ROMS sinds 4.2.1 gehad. Vond het wel fijn om de meeste apps gewoon via TB terug te zetten, maar denk dat dat op den duur ook voor veel onnodige rommel op je interne geheugen zorgt. Moet zeggen dat de stock versie nu wel heel erg prima draait hier :) Wellicht binnenkort weer eens een nieuwe ROM hier overheen flashen en kijken hoe ver we dan zijn. Kan ook zijn dat ik nu zo'n fijne batterij heb vanwege greenify wat ik sinds gisteren actief heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
Inmiddels ook over op de Purity v5.1 rom incl, AK Kernel.
Zeer tevreden tot nu toe, en ja ja Endomondo app en Flitzmeister
problemen lijken opgelost _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Ik heb een paar posts afgesplitst naar Nu nog een Galaxy Nexus kopen? :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Ik heb mijn nexus nu naar stock terug gebracht

Probleem is nu kan ik niet meer bij ''developers options" om USB debugging aan te zetten.

Hoe los ik dit op? Want nu ziet mijn pc het toestel niet meer:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixious
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-07 14:36
Mutybay schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:08:
Ik heb mijn nexus nu naar stock terug gebracht

Probleem is nu kan ik niet meer bij ''developers options" om USB debugging aan te zetten.

Hoe los ik dit op? Want nu ziet mijn pc het toestel niet meer:(
Zit je op android 4.2?
Zo ja, dan moet je dit doen:
YouTube: How to enable developer settings on Android 4.2 and the Google Nexus 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Dat is gelukt alleen nu is me device offline :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixious
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-07 14:36
Mutybay schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:27:
Dat is gelukt alleen nu is me device offline :+
Hier wordt er iets gezegd over een kabel die niet goed is? :?
Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste