If you want to be the best, you need to work with the best :)
Heb ook purity erop gezet icm Cylon. Loopt ook zeer vlot.Maardiweb schreef op maandag 25 maart 2013 @ 00:08:
[...]
Ook deze combi maar eens erop gezet. Bevalt eigenlijk heel goedRelatief weinig mogelijkheden om aanpassingen te doen, maar wel gewoon lekker snel en mijn batterij probleem lijkt ook van de baan
Blijvertje!
Ik begon met Atom problemen te krijgen bij een uptime van 48-72 uur, soms werd hij ineens zeer traag en reageerde bijna niet meer.
Hopelijk blijft de ROM even vlot binnen enkele dagen als nu.
De enige reden dat ik deze rom + kernel nog draai is de batterijduur én een toggle waar je 2G kan inschakelen/uitschakelen, die had ik nog niet gezien in andere ROMS
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
- ik ben hem nu aan het downloaden maar het zou handig zijn moest ik het vooraf weten
Ik overweeg een custom rom omdat ik vaak reboots heb en dat de telefoon niet reageert als ik deze wil gebruiken vanuit idle.
Ik gebruik het zakelijk en prive dus betrouwbaarheid, stabiliteit heeft voorrang. Welke rom zouden jullie me aanraden?
Inmiddels mensen alweer naar een volgende ROM overgestapt? Ik heb wel weer zin in een flash sessie
Laatste ATOM en AK kernel (diamond), topcombo. Vroeger altijd een aanhager van Franco geweest, maar die brengt nog maar weindig uit voor de Galaxy Nexus (veel meer voor de Nexus 4, begrijpelijk)Maardiweb schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:16:
Bij mij knalt de system UI er vrij vaak uit de laatste tijd. Best raar, want dit heb ik nu op bijna alle custom ROMS die ik de laatste tijd heb geprobeerd gehad. Purity (huidige) had er in het begin nooit last van, maar de laatste weken heb ik het steeds vaker.
Inmiddels mensen alweer naar een volgende ROM overgestapt? Ik heb wel weer zin in een flash sessie
Dat van die System UI crashen heb ik geen last van. Draai je themes of een gemodde SystemUI.apk ?
Nu worden alle apps die ik had automatisch gedownload? Ik heb volledige wipe gedaan om een frisse start te maken.
Dit is een soort van backup systeem, zelfs mijn foto etc zijn niet verloren gegaan met unlocken en rooten
Dat was bij mijn galaxy s1 wel even anders.
vreemde is dat deze chrome niet automatisch installateert. Maar goed dan ga ik maar even handmatig wat overbodige apps verwijderen
Qua kernel heb ik voor AK 070 Diamond gekozen, de 'reviews' op xda klinken iig goed.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2012706
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1883298
nog geen reboot of vastlopers gehad dus dat gaat goed
Ik heb sinds een aantal dagen ook de AK kernel, ik ben erg te spreken over het energieverbruik. Het blijft drama op de gnex, maar ik weet nog wel een dag door te komen bij zuinig gebruik.
Het voordeel van de Galaxy Nexus is dat het een Nexus is. Omdat de basis die Google geeft zo goed is, zijn vrijwel alle ROMs stabiel (of de ontwikkelaar moet wel iets heel raars gedaan hebben).jjonkie schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:10:
ik draai nu nog een standaard rom en gelocked
Ik overweeg een custom rom omdat ik vaak reboots heb en dat de telefoon niet reageert als ik deze wil gebruiken vanuit idle.
Ik gebruik het zakelijk en prive dus betrouwbaarheid, stabiliteit heeft voorrang. Welke rom zouden jullie me aanraden?
Wat ik je aan kan raden is het volgende:
Indien je van stock komt, geven AOSP ROMs je een zelfde soort ervaring.
Rasbean Jelly is een heel populaire, snelle en stabiele ROM met de nodige extra tweaks (zoals aanpasbare lockscreen koppelingen, de mogelijkheid om de LED naar eigen inzicht aan te passen, quicktiles die anders reageren.) De maguro-vanilla build is puur AOSP, voor je eigen oog zal deze niet anders eruit zien als de stock rom, maar hij heeft de nodige verbeteringen onder de motorkap.
MMuzzy ROM voor de gnex is ook een stabiele AOSP rom, waarbij je de quicktiles naar eigen inzicht kan aanpassen.
Indien je nog meer tweaks en features wil, zou je iets als Purity of Cyanogenmod kunnen proberen, maar ik zal het niet adviseren.
Indien je de stock rom prettig vindt werken, maar alleen de SOD's vervelend vindt, zou je ook een andere kernel kunnen overwegen. Franco Kernel, Leankernel en AK Diamond kernel zijn wel 'de' kernels voor de gnex. Als je stock 4.2.2 draait met een aangepaste kernel zouden de SOD's niet meer moeten optreden (sinds 4.2.2 ook niet bij stock kernel btw...)
Hoop dat je er wat aan hebt.
Ook gaan ze over op een nieuwe release cycle met automatische nightlies en +/- maandelijks milestones, zie voor meer info hier:
http://aokp.co/milestones-nightlies-millions/
Maar weer 'n tevreden gebruiker

Als ik die kernel flash, wordt mijn telefoon dan gereset? Of blijft alles intact?filenox schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:20:
Nee, bij mij gaat de batterij best lang meeIk draai wel de AK kernel erbij (077 nu). Alles draait goed zo, vlotjes, zuinig en snel. Ik heb wel wat problemen met sommige WiFi-netwerken dus ik hoop dat versie 099 een paar WiFi bugs heeft geplet.
Alles blijft intact.Kavish schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:52:
[...]
Als ik die kernel flash, wordt mijn telefoon dan gereset? Of blijft alles intact?
Ik draai hier nu de AK 99 kernel, tot op heden geen enkel probleem mee. En er is een nieuwe governor bijgekomen (hyper) die het erg goed lijkt te doen.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Straks eens even nakijken.
Setup:
AOKP Milestone 1 met bijbehorende kernel (wanneer ik de laatste van Leankernel wil flashen krijg ik 'n bootloop)
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
https://groups.google.com.../qzSxFEqWvNg/qanfxMkzXHMJ
de kernel heet Ak
Deze keer in combinatie met de AK kernel, gaat inderdaad zeer vlot met goeie batterij maar mijn data usage onder de settings werkt niet meer goed.
Kan niet meer switchen tussen mobile of wifi verbruik, blijft gewoon op wifi staan.
Strange...
Op XDA is er een discussie over het tweaken van de dalvik VM waardes. Zie deze link.
Op Android 4.1.2 (voor mij de soepelste en meest stabiele Androidversie voor de GNEX ooit) had build.prop deze waardes:
dalvik.vm.heapgrowthlimit=64m
dalvik.vm.heapsize=256m
Echter in de 4.2.2 update is dit veranderd naar:
dalvik.vm.heapgrowthlimit=96m
dalvik.vm.heapsize=256m
In vergelijking, de Nexus 7 heeft op dit moment deze waardes:
dalvik.vm.heapsize=384m
Echter, de N7 heeft 300 mb meer RAM beschikbaar.
Ik heb m'n build.prop zo aangepast dat het heapgrow limit 64 MB is, dus:
dalvik.vm.heapsize=256m
Na een reboot is alles merkbaar sneller en soepeler (nu al voor bijna 24 uur). Dat de '4.2.2 CM systemui fix' in veel ROMs niet werkt, heeft misschien een hele andere reden.
Zou fijn zijn jullie ervaringen te horen.
Zou he daar last van krijgen, eerst wipen, opnieuw testen en dan pas klagen
Meestal gaat het goed, maar custom rom makers geven niet vaak die garantie
Vind dat de standaard meegeleverde Kernel toch het beste werkt met Purity.Nick87 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:37:
Heb de laatste nieuwe Purity 5.3.1 erop gezet, komende van 5.3
Deze keer in combinatie met de AK kernel, gaat inderdaad zeer vlot met goeie batterij maar mijn data usage onder de settings werkt niet meer goed.
Kan niet meer switchen tussen mobile of wifi verbruik, blijft gewoon op wifi staan.
Strange...
Is gewoon het stabielste. Iets meer display verbruik maar dat wil ik wel opofferen.
5.4 heeft wederom een bug met de data usage (gigantisch verbruik lijkt de telefoon te hebben maar is niet zo).
5.4.1 zou dit moeten oplossen als ik de changelog mag geloven. Vanavond eens flashen.
[ Voor 4% gewijzigd door Nick87 op 14-05-2013 15:23 ]
Ik heb tot nu toe nog geen betere rom op mijn Gnex gehad, ik heb zowel liquid gehad als carbon, atom, rasbeanjelly.
De rom is te vinden op de fora van droid-hive.com
Verder ben ik het wel met Irminsul eens dat 4.1.2 beter werkte op de galaxy nexus dan 4.2.2 doet.
En als Xperia me niet bevalt ga ik gewoon terug naar Purity
Hoe gaat bevalt die Xperia ROM? Ik draai al een tijdje de PA rom maar misschien is deze al interessant.filenox schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:55:
Ik heb gisteren AOKP (de milestone) geflashed op mijn Nexus maar die gaat straks vervangen worden door deze Xperia port. De batterijduur bij AOKP was gewoon om van te huilen
En als Xperia me niet bevalt ga ik gewoon terug naar Purity![]()

Sorry voor het late antwoordSalmon schreef op zondag 19 mei 2013 @ 17:31:
[...]
Hoe gaat bevalt die Xperia ROM? Ik draai al een tijdje de PA rom maar misschien is deze al interessant.
AK.256.SKL
Purity 5.5
2 dagen aan
- Scherm:2u 12m (33%)
- Telefoon inactief (22%)
- Mobiel stand-by (10%)
- Android OS (6%)
- Pudding Monsters HD (5%)
[ Voor 51% gewijzigd door filenox op 08-06-2013 16:50 ]
De officiële milestone 1 is van 16-4, we zijn inmiddels 16 nightlies verder en bijna 2 maanden verder, maar nog geen milestone 2Eric_Cantona schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:08:
Die is pas geweest, Milestone 1 is de 2e uitgekomen.
http://aokp.co/devices/maguro
ik wil weer een nightly gaan flashen, zit nu nog op een pre-milestone build! elke keer maar uitstellen haha! nog tips voor een specifieke nightly/kernel combo?Prulleman schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 20:16:
[...]
De officiële milestone 1 is van 16-4, we zijn inmiddels 16 nightlies verder en bijna 2 maanden verder, maar nog geen milestone 2
http://aokp.co/devices/maguro
Ik begin een beetje bang te worden dat ze blijven bijschaven en pas tegen de release van 4.3 de laatste 4.2.2 milestone uitbrengen...
Maar ik heb nog niet vaak grote issues in de nightlies gezien, dus daar hoef je niet bang voor te zijn
Heb de indruk dat hij soms wat blijft hangen. Soms als je op het lockscreen komt en van een app terug naar het homescherm gaat.
Gebruik de standaard meegeleverde kernel. Heb al eens data wipe gedaan, dacht dat het misschien aan dirty flashen lag maar precies toch niet helemaal.
Heb de indruk dat het enkel met Purity 5.5 is. Vorige versies gingen vlotter lijkt het, heb die nog staan misschien dat ik die eens flash of de laatste stable AOKP.
Ben inderdaad ook wel wat flash moe, dus ga er niet teveel tijd meer insteken.
[ Voor 17% gewijzigd door Nick87 op 18-06-2013 15:35 ]
Vreemd maar Purity 5.5 liep echt niet vlot bij mij. Geen idee waarom, had zelfs alle data gewiped plus opnieuw geinstalled en nog deed hij wat raar.pven schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:19:
Mijn telefoon is nu al 19 dagen up, valt me helemaal niet tegen.
Loopt nu als een trein, ga het voorlopig zo laten volgens mij.
kan in de blog sectie en op google+ niks vinden
In het verleden zijn er nog wel eens gaten van 14 dagen tussen nightlies geweest. Ze zullen weinig tijd hebben gehad om er aan te werken waarschijnlijk. Zal er wel snel een nieuwe uitkomen.Prulleman schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:27:
iemand iets kunnen vinden waarom er geen AOKP nightlies meer op de officiële site staan, laatste is van de 15e, terwijl er normaal elke 3 dagen eentje gepost wordt...
kan in de blog sectie en op google+ niks vinden
Hier heb ik af en toe wel een reboot maar aangezien ik erg tevreden ben over de performance/batterijduur-ratio kan me dat niet veel schelenNick87 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:47:
[...]
Vreemd maar Purity 5.5 liep echt niet vlot bij mij. Geen idee waarom, had zelfs alle data gewiped plus opnieuw geinstalled en nog deed hij wat raar.
Edit: ondertussen is Purity 5.6.1 te downloaden.
[ Voor 12% gewijzigd door filenox op 25-06-2013 00:21 ]
Kan alleen nergens meer de optie 'prestaties' vinden, waarmee je je kernel dingen aan kon passen. Weet iemand of die er nog inzit? Of moet ik toch setCPU gaan aanschaffen oid?
Heb ik er een paar weken op gehad (de vorige versie), en weer eraf gegooid. Het was erg soepel, maar te buggy; als ik niet om de paar dagen herstartte dan crashte het toestel vanzelf.filenox schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:38:
Heeft iemand van jullie trouwens ervaringen met MIUI v5 op de Nexus? Hoe bevalt dat?
5.7 zie ik net toevallig staan, binnenkort maar eens bijwerken.filenox schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:20:
[...]
Edit: ondertussen is Purity 5.6.1 te downloaden.
In de changelog staat dat er iets met 'Fast Charge' is gedaan. Iemand een idee wat dat is?
[ Voor 35% gewijzigd door pven op 04-07-2013 12:17 ]
Dan kun je met 'n usb-kabel (aan pc/laptop) net zo snel opladen als gewoon aan 't lichtnet. Die optie schakelt de usb-functies uit.
Mijn GPS-probleem lijkt vooralsnog weg te zijn in deze nieuwe versie, maar ik heb TomTom pas twee keer geprobeerd dus ik houd een slag om de arm.
draai hem met een recente LeanKernel en ik ben er zeer tevreden mee!
ik kom nog van een pre-milestone 1 build af.. dus het is weer een hele verbetering!
ik mis alleen wel een Performance menu optie, die had ik wel.. nog ff opzoeken..
Benieuwd hoelang het gaat duren voor we de eerste custom 4.3 roms (build from source) gaan zien.. ik heb gisteravond nog een aosp 4.3 (from source) rom gezien op XDA, maar kan em nu niet meer vinden, dus dat was misschien een hoax.... De eerste mods voor de factory images staan ook al op xda (volume rocker wake, circle battery mod etc)
[ROM] [JSS15J] [Android 4.3] Pure AOSP - 20130725?Prulleman schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:27:
Benieuwd hoelang het gaat duren voor we de eerste custom 4.3 roms (build from source) gaan zien.. ik heb gisteravond nog een aosp 4.3 (from source) rom gezien op XDA, maar kan em nu niet meer vinden, dus dat was misschien een hoax.... De eerste mods voor de factory images staan ook al op xda (volume rocker wake, circle battery mod etc)
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Dit klopt niet helemaal. Ik wilde wel de stock Android erop zetten maar was eigenlijk niet van plan om de "sd-kaart" te wissen en daarom besloot ik om de bootloader unlocked te laten. Echter na stap 3:BooYooToo schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:50:
4. B: stock ICS, locked
(let op!! het weer locken van je phone wist alle gegevens van je Galaxy Nexus, ook die van je "sd-kaart"!!)
1
| fastboot -w update image-yakju-jwr66v.zip |
Was deze al helemaal leeg (helaas)... Misschien handig om dit aan te passen in de OP.
(weet het niet zeker, maar dat vermoed ik)
Verder is het natuurlijk niet zo heel lastig om max 13GB aan data even via USB naar je pc over te pompen voor je dit soort fratsen uit gaat halen...
Nou vind mijn zoon het geen probleem, ik wil er alleen mee aangeven dat het misschien handig is om deze waarschuwing een paar regels hoger te zetten in de OP.Prulleman schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:35:
in het volledige zip pakket zit ook een img van een lege data partitie, inclusief /sdcard
(weet het niet zeker, maar dat vermoed ik)
Verder is het natuurlijk niet zo heel lastig om max 13GB aan data even via USB naar je pc over te pompen voor je dit soort fratsen uit gaat halen...
Denk dat ik nog even wacht op de officiële CM10.2, als dat niet te lang duurt tenminste
ja wat ik zei.;. kom van een pre-milestone 1 build af..Prulleman schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:27:
performance menu is er al heel lang uit... je kan losse apps zoals trickster mod gebruiken. Als ik het goed heb werkt deze ook met de bijgeleverde kernel, anders kan je ook nog een trickster mod compatible kernel flashen.
niet dat ik het moet hebben maar het viel me op.. performance lijkt dik in orde, accuduur lijkt ook wat beter.
[ Voor 38% gewijzigd door filenox op 02-08-2013 12:56 ]
Probleem zit niet in de image, maar de -w parameter doet een wipe; zonder de -w gaat dit wel goed (heb mijn Nexus zo geupdate mbv stock 4.3 image zonder dataverlies...renem schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:30:
Ik heb dit topic gebruikt om gisteren de Galaxy Nexus van mijn zoon terug te brengen naar Stock Android 4.3. Dit staat er in de openings post:
[...]
Dit klopt niet helemaal. Ik wilde wel de stock Android erop zetten maar was eigenlijk niet van plan om de "sd-kaart" te wissen en daarom besloot ik om de bootloader unlocked te laten. Echter na stap 3:
code:
1 fastboot -w update image-yakju-jwr66v.zip
Was deze al helemaal leeg (helaas)... Misschien handig om dit aan te passen in de OP.
Purity werkt overigens prima, geen bugs of lag , maar nog weinig mods
CyanogenMod is leuk qua extra features maar de featurelist van Purity (4.2.2) is uitgebreid genoeg én deze biedt iig een - nog - betere batterijduur dan CyanogenMod.
Ik wou alles opnieuw downloaden alleen de helft van de linken werken niet meer. Daarnaast snap ik niet meer hoe ik die USB drivers aan te praat krijg. Zou iemand dit nog een x willen uitleggen?
Alvast bedankt!
Alles wat jij nodig hebt is te vinden op XDA DevelopersMutybay schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:17:
Ik heb een nieuwe windows geinstalled. Nu wou ik mijn nexus weer gaan rooten, maar door de nieuwe windows werkt niks meer.
Ik wou alles opnieuw downloaden alleen de helft van de linken werken niet meer. Daarnaast snap ik niet meer hoe ik die USB drivers aan te praat krijg. Zou iemand dit nog een x willen uitleggen?
Alvast bedankt!
en
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1392310
en meer algemeen
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1339
[ Voor 12% gewijzigd door Dirtbiter op 07-08-2013 08:01 . Reden: meer linkjes toegevoegd ]
Ik liep gelijk tegen het probleem aan dat ik niet kon restoren met Titanium Backup.
Er zijn meerdere oplossingen mogelijk, maar het makkelijkste is Super SU gebruiken van Chainfire
Android 4.3 is weeral merkbaar "snappier" geworden, altijd aangenaam. M'n apps worden wel niet automatisch gerestored...lastig...wordt weer manueel...ok dan maar.
Na lang stock 4.2.2 gedraaid te hebben, en kort 4.3 toch weer eens rasbean geinstalleerd en dat is toch weer net even wat beter dan stock. Enige nadeel was dat de camera er niet bij zat, en zo zijn het al wel wat zips om te flashen: rom, gapps, supersu, addons, kernel.Squall schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:09:
Ik heb vanmiddag de 4.3 build van Rasbeanjelly geinstalleerd.
Ik liep gelijk tegen het probleem aan dat ik niet kon restoren met Titanium Backup.
Er zijn meerdere oplossingen mogelijk, maar het makkelijkste is Super SU gebruiken van Chainfire
Draait lekker vlot, weer een blijver IMO.
Ik vind hem tot op heden prima draaien.AndRo555 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:28:
[...]
Na lang stock 4.2.2 gedraaid te hebben, en kort 4.3 toch weer eens rasbean geinstalleerd en dat is toch weer net even wat beter dan stock. Enige nadeel was dat de camera er niet bij zat, en zo zijn het al wel wat zips om te flashen: rom, gapps, supersu, addons, kernel.
Draait lekker vlot, weer een blijver IMO.
Wat ik wel opvallend vindt is vaak als ik GAPPS flash, ik alsnog alle google apps (gmail , agenda, maps etc) zelf moet installeren. Zitten die niet in de GAPPS packages

Camera en photo sphere heb ik namelijk wel netjes gekregen vanuit de GAPPS package.
Er zijn meerdere gapps packages, sommige zijn echt minimaal, de rest van de apps kun je dan via de Play Store downloaden. Andere (zoals die van pa) zijn zeer compleet en volgens mij zoals ze stock door Google worden meegeleverd.Squall schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 07:12:
[...]
Ik vind hem tot op heden prima draaien.
Wat ik wel opvallend vindt is vaak als ik GAPPS flash, ik alsnog alle google apps (gmail , agenda, maps etc) zelf moet installeren. Zitten die niet in de GAPPS packages![]()
Camera en photo sphere heb ik namelijk wel netjes gekregen vanuit de GAPPS package.
Terug gerestored dus...
Precies iets mis met de builds?
Eerste keer dat ik dat meemaak, iemand een idee wat er aan de hand is?
Blijkbaar...Prulleman schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:09:
voglens mij zijn de meeste 4.3 roms nog niet pre-rooted, ik heb bij de 3 flashes die ik heb gedaan ook elke keer nog supersu van chainfire moeten flashen
Waar kan ik supersu vinden? Gewoon flashen na de rom en gapps dan? Heb het nog nooit zo moeten doen.
http://download.chainfire.../UPDATE-SuperSU-v1.51.zip
had het niet helemaal goed, deze romshebben al wel root rechten, maar nog zonder een su app niet de mogelijkheden om deze te gebruiken..
wellicht kan je em ook gewoon uit de play store halen:
Google Play: SuperSU
de meeste custom roms gebruiken tegenwoordig niet meer de su app van chainfire omdat deze zijn source niet vrijgeeft, vaak wordt nu die van koushik gebruikt:
nieuws: Android-firmware CyanogenMod krijgt ingebouwde superuser-app
Ik hoefde voor root alleen dit even te doen: "For Root problem go to developers menu desactivate and activate again root for apps and should be fine."Nick87 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:59:
Hmm vreemd. Gisteren gemerkt dat CM10.2 en rasbeanjelly beiden geen root meer hebben bij mij.
Terug gerestored dus...
Precies iets mis met de builds?
Eerste keer dat ik dat meemaak, iemand een idee wat er aan de hand is?
Niks extra hoeven flashen dus.
[ Voor 3% gewijzigd door jelmervos op 08-08-2013 09:27 ]