de rom die ik hierboven heb genoemd is gister geupdate:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1821673
ik kreeg netjes een OTA melding, maar dit hield helaas in dat er gewoon een volledige zip van 300 MB werd binnengehaald

, bij de optie install werd er gereboot naar recovery, maar (in TWRP) niks gestart. handmatig starten van flash werkte overigens gewoon prima, dus het is niet slechter dan een normale custom rom flash, maar ik had meer van de "OTA" verwacht
update zonder data wipe is prima verlopen, de nav bar is nu minimaal instelbaar (menu button always show, acties definieren, extra (zoek) button, helaas geen long press voor alle knoppen, long press back > kill is wel terug in ontwikkelaars opties).
Lockscreen targets nu ook toegevoegd! en misschien kon het bij R7 ook al, maar je kan de qiuck setting tiles aanpassen door lang op settings te drukken in het qs panel.
Ook de installer is aangepast, hier kan je nu in recovery aangeven welke additionele apps en opties je wilt
al met al een nette update, draai nu even de bijgeleverde kernel, heb het idee dat ie zeker zo smooth is als franco!!