Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Nieuwe build van AOKP is beschikbaar, zometeen effe flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Er is er nog 1 bij gezet, ik wacht nog even met flashen totdat ik weet waarom dat precies is. Is er ook ergens een changelog beschikbaar?

[ Voor 19% gewijzigd door partyondude op 16-09-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poel13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01 12:11
Ik heb een tijdje geleden ook bootloader geinstalleerd op mijn Galaxy Nexus dmv de Nexus Toolkit (om toen over te stappen naar een Yakju build van android, om jelly bean te krijgen op het toestel).

Nu wil ik gaan experimenteren met costum roms (CM10), maar krijg ik met geen enkele mogelijkheid connectie met mijn PC. Ik heb al ongeveer alle drivers geinstalleerd gehad, maar geen enkele driver lijkt te werken..
Dit kan erop wijzen dat mijn usb connector het heeft begeven..
Iemand die tips heeft om mijn galaxy te verbinden met de computer (ik heb CM10 al op de SD kaart staan, de bootloader staat dus al op mijn telefoon, maar ik heb geen root toegang om backups te maken e.d.)
Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:28
Je verhaal is en beetje vaag. Bootloader geïnstalleerd, fastboot op je telefoon.

Doet je USB het wel in android ( file transfer)? Verder kan je ook drivers installeren via de toolkit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 08:04
Hoe kan je wel CM10 al op je SD hebben staan terwijl je USB niet werkt? Ik snap er ook niet zoveel van :/

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DrNizeGuy schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:20:
Probeer dan de volume ding te maken. stuk is t toch al :P
Is toch dat groene stripje tussen de twee knopjes die stuk was?
Succes!
Nee het zit op dit plaatje helemaal onderaan. Daar zie je die zwarte streep met 2 zilveren rondjes, dat is de volumeknop. Deze zit met dat gele draadje verbonden aan het 'moederbord'. Wat je niet ziet op dit plaatje, is dat dat gele draadje aan de onderkant vastgesoldeerd is aan het moederbord. Er zitten 3 zilveren puntjes vastgesoldeerd. Doordat ik iets te lomp ben geweest is er 1 puntje gescheurd en los van het moederbord. Denk niet dat dit te repareren is zonder opnieuw te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thQS
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-01-2018
Als ik wat rondlees zijn de meest gebruikte ROMS OAKP en Xenon HD/ Wat vinden jullie van de nieuwe AOKP (b3) in vergelijking met de laatste Xenon HD ? Prestaties, batterij... ? Welke gebruiken jullie zelf? (of een andere misschien)

T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

thQS schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:32:
Als ik wat rondlees zijn de meest gebruikte ROMS OAKP en Xenon HD/ Wat vinden jullie van de nieuwe AOKP (b3) in vergelijking met de laatste Xenon HD ? Prestaties, batterij... ? Welke gebruiken jullie zelf? (of een andere misschien)
Je kunt ze beide zelf proberen.

Zelf heb ik voor ICS altijd AOKP gebruikt, was zeer tevreden. Maar met JB leken ze achter te blijven qua features e.d. Daarom eerst stock gedraaid en nu XenonHD.
XenonHD draait prima, maar ik hou dan ook van stock look met extra features.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
zo... mijn nexus is ook weer terug sinds deze week, had gelijk aokp b2 erop gezet, maar die liep erg vaak vast tijdens muziek luisteren in mijn dock, daarom gisteren CM10 (exp M build) geflashed en zie nu aokp b3...

de feature set van aokp is nu wel goed, alleen jammer dat de lockscreen targets nog ontbreken, de nav ring targets maken overigens wel een boel goed :) (ben ook erg blij met kleine dingen als het volume button piepje uit zetten etc.)

CM10 draait overigens erg goed en stabiel.

/edit, toch maar aokp b3 erop gezet en deze lijkt geen problemen te geven in mijn pogo dock. Verder draait alles prima op deze build.

Heeft iemand nog wat radio versies uitgeprobeerd? ik heb er nu XXLA2 op staan, maar ik heb werkelijk geen idee of dit beter kan (in nederland). de radio thread op XDA is ook niet heel overzichtelijk met alles voor de hele wereld, ICS en JB door elkaar...

[ Voor 28% gewijzigd door Prulleman op 26-09-2012 14:06 ]

Strava

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds een kleine twee weken heb ik MUI (2.9.21) erop staan. Dat werkt allemaal prima en vlotjes, maar toch heb ik twee probleempjes:
• de schedules in Titanium Backup beginnen niet te lopen. Als ik TB start dan krijg ik de melding dat ik USB-debugging aan moet zetten, maar dat staat al aan.
• ik heb brightness graag op automatic staan, maar bijna dagelijks moet ik dat vinkje aanvinken omdat hij uit springt.

Iemand een idee waar dit door komt?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:55
pven schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 21:24:
Sinds een kleine twee weken heb ik MUI (2.9.21) erop staan. Dat werkt allemaal prima en vlotjes, maar toch heb ik twee probleempjes:
• de schedules in Titanium Backup beginnen niet te lopen. Als ik TB start dan krijg ik de melding dat ik USB-debugging aan moet zetten, maar dat staat al aan.
• ik heb brightness graag op automatic staan, maar bijna dagelijks moet ik dat vinkje aanvinken omdat hij uit springt.

Iemand een idee waar dit door komt?
Heb je toevallig een verouderde versie van titaniumbackup?
Ik had dit eerst ook omdat de versie van tb niet compatible was met jb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
XenonHD heeft ook weer een flinke update gekregen, changelog en downloadlinks staan op de vertrouwde plek: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1667442

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

filenox schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:21:
XenonHD heeft ook weer een flinke update gekregen, changelog en downloadlinks staan op de vertrouwde plek: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1667442
Ziet er goed uit, morgen maar es (dirty) flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Inderdaad ja, al kan ik deze functie niet terugvinden:
Ability to open/close notification shade through navigation bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

AOKP JB build 4 is ook sinds vannacht beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
even de eerste comments afwachten en dan kijken of een dirty flash werkt. ben nu wel tevreden over b3, alleen nog steeds jammer dat er geen lockscreen targets in zitten.. snap niet wat daar het probleem mee is.. dat was volgens mij zo'n beetje de eerste addon op ICS en ok bij CM10

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Wat is er mis met XenonHD dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
vind het een beetje een rommelige verzameling van cherry picks.. focus lijkt meer te liggen op de hoeveelheid features dan op kwaliteit (maar dat is meer op gevoel gebaseerd dan op feiten, heb slechts kort een oude versie gedraait en vond em niet zo smooth)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Prulleman schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:20:
vind het een beetje een rommelige verzameling van cherry picks.. focus lijkt meer te liggen op de hoeveelheid features dan op kwaliteit (maar dat is meer op gevoel gebaseerd dan op feiten, heb slechts kort een oude versie gedraait en vond em niet zo smooth)
Dat idee heb ik ook wel wat. Al draai ik nu al een tijd een wat oudere versie van XenonHD zonder problemen.
Zijn de andere ROM's dan zoveel beter op dit gebied? Volgens mij doet bijna iedereen aan cherry picking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
sja.. dat is lastig te beoordelen, maar overal plukken ze wel de kersen, maar ik heb het idee dat CM en AOKP hier iets bewuster mee omgaan, zaken beter testen en reviewen en niet zomaar alles wat ze kunnen vinden toevoegen (en dat gevoel heb ik dus wel bij xenon, o, iemand heeft mod x gemaakt, hup gelijk toevoegen).
Maar nogmaals ik kan dit niet met feiten onderbouwen :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb met AOKP geen problemen, op het volume na. Dat gaat zeer regelmatig ongevraagd naar volledig stil, tot zeer zacht en weer terug naar normaal. Echt bijzonder irritant, ik heb dat tot zover bij alle builds. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jelmervos schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:39:
[...]

Dat idee heb ik ook wel wat. Al draai ik nu al een tijd een wat oudere versie van XenonHD zonder problemen.
Zijn de andere ROM's dan zoveel beter op dit gebied? Volgens mij doet bijna iedereen aan cherry picking.
Mijn ervaring mijn XenonHD is juist weer dat het veel smoother en stabieler is dan de JB Roms van Bigxie en de eerste versies van CM. AOKP heb ik niet geprobeerd omdat het in mijn ogen veel te lang duurde voordat er een final release kwam. Qua cherry pics zie ik niet direct hoe dit te interpreteren; er zit een deel in van de features van AOKP maar qua aantal is het nog altijd een stuk minder. Heeft AOKP dan meer cherry pics? Van wat ik nu zie in XenonHD zit er namelijk amper tot niets in wat niet al in AOKP werkend opgeleverd was.

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 02-10-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Op ICS gebruikte ik altijd al de LiquidSmooth rom. Nu ben ik na een omweg (jellybro/cna/rasbeanjelly) weer terug bij Liquidsmooth 2.0 RC3. Deze rom is erg licht, bevat geen onzinnigheden, maar wel veel features. Ik heb hem nu icm franco #281 om te testen, nadat ik maanden trinity heb gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
partyondude schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 00:02:
Ik heb met AOKP geen problemen, op het volume na. Dat gaat zeer regelmatig ongevraagd naar volledig stil, tot zeer zacht en weer terug naar normaal. Echt bijzonder irritant, ik heb dat tot zover bij alle builds. Meer mensen last van?
heb je het continu of alleen als je te headphone in/unplugged? Ik had het ook bij b2 of 3, daar was de default headphone plug/unplug action niet goed gezet bij een clean install (radio button stond bij no action, maar die moest ik nog een keer kiezen om te activeren)
Aghanim schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:19:
[...]

Mijn ervaring mijn XenonHD is juist weer dat het veel smoother en stabieler is dan de JB Roms van Bigxie en de eerste versies van CM. AOKP heb ik niet geprobeerd omdat het in mijn ogen veel te lang duurde voordat er een final release kwam. Qua cherry pics zie ik niet direct hoe dit te interpreteren; er zit een deel in van de features van AOKP maar qua aantal is het nog altijd een stuk minder. Heeft AOKP dan meer cherry pics? Van wat ik nu zie in XenonHD zit er namelijk amper tot niets in wat niet al in AOKP werkend opgeleverd was.
Volgens mij kan je het zo zien dat de CM en AOKP stock als basis pakken en daar voor 90% hun eigengeschreven tweakcode op toepassen. De kleinere rom bakkers/teams pakken CM of AOKP als basis en gaan daar weer vanalles aan toevoegen, wat ze zelf verzinnen, wat andere developers maken etc.

Hoewel, wat xenon betreft zie ik in het topic staan dat ie volledig op AOSP is gebaseerd, dus daar gaat mijn verhaal al niet op :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik gebruik bijna nooit de headphone, het aparte is dat het meestal gebeurt als ik in m'n bed lig, wat lezen of spelletje spelen. Erg vreemd, het toestel trilt dan ook een paar keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
check eens deze setting in rom control:
Afbeeldingslocatie: http://www.nvalphen.nl/files/got/Sound.png

en wellicht heb je hetzelfde probleem dat de settings file niet goed is weggeschreven, dus zet em ook nog een keer aan en uit als ie uit lijkt te staan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Schoot me laatst ook te binnen, heb het face down gebeuren op disabled gezet, eens kijken of dat het is :)

Wat zijn trouwens de verschillen tussen build 3 en 4 van AOKP? Geen schokkende veranderingen gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
dat moet het zijn :)
3 en 4 zit weinig verschil in, geloof dat de dual pane view zoals in dat screenshot nieuw is, maar dat doet ie dan ook in portrait... ziet er niet uit..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Vandaag na een hele tijd XenonHD te hebben gedraaid overgestapt naar AOKP B4 icm Franco M5. Helemaal tevreden mee tot zover :) Heb mijn telefoon ook even echt helemaal leeggemaakt om zo wat rommel die nog op de interne SD was blijven staan na 100x flashen weg te halen. Meteen weer verliefd op AOKP _/-\o_

edit: Ook nova launcher prime die ik voor 25 cent even kon binnenhalen tijdens die google play actie is echt heerlijk. Beetje met gestures spelen op je homescreen om zo apps etc te openen, helemaal TOP!

[ Voor 25% gewijzigd door Maardiweb op 04-10-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Laatst online: 12-09 20:59
Maardiweb schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:35:
Vandaag na een hele tijd XenonHD te hebben gedraaid overgestapt naar AOKP B4 icm Franco M5. Helemaal tevreden mee tot zover :) Heb mijn telefoon ook even echt helemaal leeggemaakt om zo wat rommel die nog op de interne SD was blijven staan na 100x flashen weg te halen. Meteen weer verliefd op AOKP _/-\o_

edit: Ook nova launcher prime die ik voor 25 cent even kon binnenhalen tijdens die google play actie is echt heerlijk. Beetje met gestures spelen op je homescreen om zo apps etc te openen, helemaal TOP!
Tip: gebruik franco nightlies, zijn ontzettend stable ondanks de naam en echt 2000x beter dan de milestone. De laaste nightly wordt ook waarschijnlijk milestone6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
tobitronics schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:58:
[...]

Tip: gebruik franco nightlies, zijn ontzettend stable ondanks de naam en echt 2000x beter dan de milestone. De laaste nightly wordt ook waarschijnlijk milestone6
zo inderdaad.. net even de laatste nightly erop gezet, en die vliegt echt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Thnx voor de tip, ga ik maar eens even doen. Las in zn topic wat negatieve reacties over r281 dus vandaar dat ik daar even mee wilde wachten :)

edit: Staat erop! Welke GPU speed gebruiken jullie?

[ Voor 16% gewijzigd door Maardiweb op 05-10-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
gewoon 384, vind het niet nodig om die over te klokken, de interface kan prima af met 384 en spelletjes speel ik amper

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Maardiweb schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:14:
Thnx voor de tip, ga ik maar eens even doen. Las in zn topic wat negatieve reacties over r281 dus vandaar dat ik daar even mee wilde wachten :)

edit: Staat erop! Welke GPU speed gebruiken jullie?
Draai zelf sinds 281 de 512mhz om te proberen, had vroeger trinity512 maar dat gaf me artifacts. Tot nu toe is alles prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 20:18
Gebruik al lange tijd AOKP in combinatie met Franco.

Bij de laatste Build 3 van JB heb ik de standaard kernel van tuna-faux er laten opstaan.
Moet zeggen dat ik vind dat m'n batterij toch merkbaar langer meegaat ivm franco nightlies.
Ondanks het feit dat de auto brightness van de faux kernel hoger lijkt ingesteld te staan.

Just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
auto brightness is toch niet kernel gerelateerd? heb ook lang AOKP met standaard faux gedraaid, maar de franco nighlies zijn duidelijk sneller (meer smooth) en vooral stabieler. Zelf had ik regelmatig een SOD als mijn toestel in mijn pogo dock stond en ik ben niet de enige met SOD's op faux:
http://rootzwiki.com/topi...o-with-aokp-jb-build-3-4/

qua accu heb je denk ik wel gelijk, maar ik red het ook prima met franco.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Prulleman schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:22:
auto brightness is toch niet kernel gerelateerd? heb ook lang AOKP met standaard faux gedraaid, maar de franco nighlies zijn duidelijk sneller (meer smooth) en vooral stabieler. Zelf had ik regelmatig een SOD als mijn toestel in mijn pogo dock stond en ik ben niet de enige met SOD's op faux:
http://rootzwiki.com/topi...o-with-aokp-jb-build-3-4/

qua accu heb je denk ik wel gelijk, maar ik red het ook prima met franco.
Ik kom ook met franco wel lekker uit. 2u schermtijd en nog 20% over ofzo. Lijkt alsof anderen er meer mee kunnen maar ik ben wel tevreden zo. Komt zelden voor dat ik de dag niet uitzing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik draai een _thalamus kernel. Snel, schoon, stabiel. Geen 100 bloated features en onnodige tweaks. Gewoon de standaard kernel, maar dan ontdaan van alle rotzooi en overbodige code. De kernel maakt gebruik van een aangepaste ondemand governor, waaraan een boostpulse interface aan toegevoegd is met aangepaste PowerHAL. Zodoende krijg je de snelheid van interactive, maar met de minder agressieve opschaling van ondemand.
Een test zImage is hier te downloaden, source en PowerHAL instructies hier: https://github.com/thalamus/android_powerhal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Irminsul schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:10:
Ik draai een _thalamus kernel. Snel, schoon, stabiel. Geen 100 bloated features en onnodige tweaks. Gewoon de standaard kernel, maar dan ontdaan van alle rotzooi en overbodige code. De kernel maakt gebruik van een aangepaste ondemand governor, waaraan een boostpulse interface aan toegevoegd is met aangepaste PowerHAL. Zodoende krijg je de snelheid van interactive, maar met de minder agressieve opschaling van ondemand.
Een test zImage is hier te downloaden, source en PowerHAL instructies hier: https://github.com/thalamus/android_powerhal.
2 vraagjes:

- Hoe installeer je deze kernel?
- Hoe is je battery life?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Deze kernel installeer je via fastboot flash zimage NaamVanZImage. Het verschil meten in batterijverbruik vind ik altijd lastig, Ik zit vrijwel altijd op wifi. Bij 'licht' gebruik (<45 min scherm) haal ik het einde van de tweede dag meestal niet, bij wat intensiever gebruik is de telefoon aan het einde van de dag meestal wel leeg.
Ik zie meestal geen grote verschillen in het batterijverbruik tussen verschillende kernels, wat de batterij vooral leeg trekt is het scherm indien dit aan staat, en apps die de telefoon onnodig bezig houden in slaapstand als het scherm uit staat (zoals Maps, Currents, G+ indien dit synct). En de heilige graal vind ik niet in een kernel zitten (niet dat je opeens 2 x zo lang je scherm aan kan hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Irminsul schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:25:
Deze kernel installeer je via fastboot flash zimage NaamVanZImage. Het verschil meten in batterijverbruik vind ik altijd lastig, Ik zit vrijwel altijd op wifi. Bij 'licht' gebruik (<45 min scherm) haal ik het einde van de tweede dag meestal niet, bij wat intensiever gebruik is de telefoon aan het einde van de dag meestal wel leeg.
Ik zie meestal geen grote verschillen in het batterijverbruik tussen verschillende kernels, wat de batterij vooral leeg trekt is het scherm indien dit aan staat, en apps die de telefoon onnodig bezig houden in slaapstand als het scherm uit staat (zoals Maps, Currents, G+ indien dit synct). En de heilige graal vind ik niet in een kernel zitten (niet dat je opeens 2 x zo lang je scherm aan kan hebben).
Dan nog een laaste vraag: kan ik deze kernel gewoon overschrijven met een andere kernel als ik toch terug wil naar bijv. franco? (heeft iets te maken met of de ramdisk getweaked is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
tobitronics schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:52:
[...]

Dan nog een laaste vraag: kan ik deze kernel gewoon overschrijven met een andere kernel als ik toch terug wil naar bijv. franco? (heeft iets te maken met of de ramdisk getweaked is)
je kan kernels gewoon flashen over je bestaande via clockworkmod en dan teruggaan naar een andere een beetje later. staat los van je ROM (natuurlijk moeten ze wel compatibel zijn met elkaar)
Altijd wel even een nanddroid backup nemen, je weet nooit dat het toch fout gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Nick87 op 09-10-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Nick87 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:20:
[...]

je kan kernels gewoon flashen over je bestaande via clockworkmod en dan teruggaan naar een andere een beetje later. staat los van je ROM (natuurlijk moeten ze wel compatibel zijn met elkaar)
Altijd wel even een nanddroid backup nemen, je weet nooit dat het toch fout gaat.
Ja maar het gaat erom of de thalamus kernel een getweakede ramdisk heeft. Als dat het geval is moet eerst je rom gereflashed worden voordat een andere kernel erop kan worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Nee, het is overal op te flashen. Een zImage is alleen een kernel, geen ramdisk (ramdisk is een apart bestand). Franco's tweaks zijn verstopt in zijn aangepaste ramdisk, als je daar een andere kernel zonder ramdisk over flasht kan dat problemen opleveren omdat de tweaks dan met elkaar in verwarring kunnen komen.
De oplossing daarvoor is inderdaad om je rom nogmaals te flashen (indien deze met de stock ramdisk komt), of de stock boot.img flashen in fastboot.
Ik heb een kopie van de stock boot.img (https://dl.dropbox.com/u/17337054/boot.img) op m'n computer staan zodat ik terug kan gaan indien ik een getweakte ramdisk heb geflasht. Ik vind dit beter dan de ROM, omdat ik na een verse rom flash altijd een hoop system apps verwijder en busybox opnieuw installeer.

Dus als je nu op Franco zit eerst je rom opnieuw flashen of 'fastboot flash boot boot.img'.

[ Voor 5% gewijzigd door Irminsul op 09-10-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Irminsul schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:53:
Nee, het is overal op te flashen. Een zImage is alleen een kernel, geen ramdisk (ramdisk is een apart bestand). Franco's tweaks zijn verstopt in zijn aangepaste ramdisk, als je daar een andere kernel zonder ramdisk over flasht kan dat problemen opleveren omdat de tweaks dan met elkaar in verwarring kunnen komen.
De oplossing daarvoor is inderdaad om je rom nogmaals te flashen (indien deze met de stock ramdisk komt), of de stock boot.img flashen in fastboot.
Ik heb een kopie van de stock boot.img (https://dl.dropbox.com/u/17337054/boot.img) op m'n computer staan zodat ik terug kan gaan indien ik een getweakte ramdisk heb geflasht. Ik vind dit beter dan de ROM, omdat ik na een verse rom flash altijd een hoop system apps verwijder en busybox opnieuw installeer.

Dus als je nu op Franco zit eerst je rom opnieuw flashen of 'fastboot flash boot boot.img'.
Ik draai nu een custom rom (CNA 3.6.6). Moet ik dan de boot.img uit het rom-zipbestand halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Kwam CNA niet met Faux's kernel? Of was dat AOKP? Ik weet niet welke kernel CNA meeleverd, maar om er zeker van te zijn op de stock kernel en ramdisk te zijn, zou je mijn boot.img kunnen flashen. Je moet wel ADB hebben geïnstalleerd, heb je dat niet is het misschien mooi om eens iets over ADB te leren :)

Plaats boot.img in de adb map, reboot in fastbootmode (rebootoptie, bootloader kiezen), indien je telefoon in bootloader met usb verbonden is

code:
1
fastboot devices

Als adb je een nummer geeft heb je de juiste drivers geïnstalleerd.

Daarna

code:
1
fastboot flash boot boot.img
Als je fastboot boot ipv fastboot flash doet, boot je toestel alleen naar de kernel, waarna een reboot je oude kernel weer herstelt. Handig om eens veilig een kernel te testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Irminsul schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:23:
Kwam CNA niet met Faux's kernel? Of was dat AOKP? Ik weet niet welke kernel CNA meeleverd, maar om er zeker van te zijn op de stock kernel en ramdisk te zijn, zou je mijn boot.img kunnen flashen. Je moet wel ADB hebben geïnstalleerd, heb je dat niet is het misschien mooi om eens iets over ADB te leren :)

Plaats boot.img in de adb map, reboot in fastbootmode (rebootoptie, bootloader kiezen), indien je telefoon in bootloader met usb verbonden is

code:
1
fastboot devices

Als adb je een nummer geeft heb je de juiste drivers geïnstalleerd.

Daarna

code:
1
fastboot flash boot boot.img
Als je fastboot boot ipv fastboot flash doet, boot je toestel alleen naar de kernel, waarna een reboot je oude kernel weer herstelt. Handig om eens veilig een kernel te testen ;)
CNA komt inderdaad met faux stable kernel. Ik heb adb geinstalleerd en weet hoe het werkt dus dat is geen probleem. Die tip van softflashen ga ik eens gebruiken, handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
En XenonHD heeft weer een nieuwe versie:
Added ability to force dual panel at any DPI.
Added ability to add application shortcuts for torch & Navbar toggle.
Option to enable GB style default app picker.
Kill all button added to recents for TabletUI.
Fixes for nav ring accidental presses. (rasied phone too)
New layout for Navring on tabs and grouper while in TabletUI.
More height/width sizes for navbar.
NavRing: fix layouts.
Updated props and binaries for Grouper.
Fixed flicker and touch responsiveness issues.
Enabled tablet like browser on grouper.
Fixed fast charge option.
Fixed navbar custom icons option.
Fixed issues with setting the max cpu speed for tegra 3 devices.
Updated Apollo.
Etc.

Clock:

Added flip and shake features. Both the actions flipping the phone, and shaking the phone can do one of the following operations:
1. do nothing
2. snooze the alarm
3. dismiss the alarm

Messaging:

Make Quickmessage cursor visible in "light theme".
QuickMessage: Fix screen relocking on 'View' after auto unlock.
QuickMessage: Prevent the screen from locking while user is typing.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1667442

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 09:10

Smarron

The bend

Vandaag de Galaxy Nexus ontvangen en zojuist de ParanoidAndroid 2.18 erop gezet. Is nog niet de allerlaatste 4.1.2 volgens mij, maar ik kom van een custom 4.1.2 op een Sensation XE en de GN is zoveel soepeler, echt niet normaal. Nu kijken wat voor tweaks er allemaal opzitten. Het ziet er op het eerste oog in elk geval prima uit!

Het tooltje Galaxy Nexus Toolkit (v7.8.0) werkt overigens echt goed en simpel. Bootloader unlocked, roottoegang aangezet, recovery files renamed, CWM geflashed. Heb het allemaal los van elkaar gedaan, zie ik nu ineens staan: 1-click for all ... 8)7

Maar goed, nu even verder tweaken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
4.1.2 op een sensation xe? zijn die zo snel?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Smarron schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:01:
zojuist de ParanoidAndroid 2.18 erop gezet
Bevalt die? Ik vind hem er leuk uitzien, maar heb niet al te veel zin om veel met custom ROMs te testen. Zelf heb ik MIUI erop staan, bevalt eigenlijk ook prima.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Prulleman schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 06:41:
4.1.2 op een sensation xe? zijn die zo snel?
De cpu in de XE is volgens mij sneller dan die van de GN (standaard op 1.5Ghz en een betere GPU), alleen komt dat niet helemaal over als ik ze naast elkaar leg. De GN werkt wat dat betreft veel soepeler. Games nog niet getest, maar Bad Piggies bijv. zou af en toe moeite hebben om perfect op de GN te draaien. Kom ik vanzelf wel achter.
pven schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 07:25:
[...]

Bevalt die? Ik vind hem er leuk uitzien, maar heb niet al te veel zin om veel met custom ROMs te testen. Zelf heb ik MIUI erop staan, bevalt eigenlijk ook prima.
Tot nu toe nog wel, maar heb nog niet echt veel getest. Wat betreft instellingen ben ik al tevreden. De quick toggles via het rolluikje zeg maar was voor mij een eis en ook de shortcuts op het vergrendelscherm die met een swipe te activeren zijn.

Wel een leuke feature is dat er een tablet modus inzit, maar ik ben er nog niet uit of mij dat gaat bevallen. Verder tweakinstellingen voor de cpu. Ik kom van een Sensation XE af met een CM9 rom erop zonder Sense en wat dat betreft merk ik nog niet veel verschil in de software, behalve dat de GN echt veel sneller aanvoelt.

Ik heb in elk geval nog geen reden om een andere rom te testen. Ben zelf niet zo'n fan van MIU. Ik zat te twijfelen tussen deze en Codename Android 3.6.6. De komende dagen moet blijken of al mijn games het doen en het batterijverbruik in orde is.

[ Voor 18% gewijzigd door Smarron op 12-10-2012 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Smarron schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:16:
[...]
De cpu in de XE is volgens mij sneller dan die van de GN (standaard op 1.5Ghz en een betere GPU), alleen komt dat niet helemaal over als ik ze naast elkaar leg. De GN werkt wat dat betreft veel soepeler. Games nog niet getest, maar Bad Piggies bijv. zou af en toe moeite hebben om perfect op de GN te draaien. Kom ik vanzelf wel achter.
doelde meer op de release snelheid met custom roms ;) kan het toestel niet eens vinden op xda (alleen de gewone en de xl)
(JB is volgens mij niet zo zwaar de nexus s doet het ook prima met JB)

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 12-10-2012 08:37 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Hier staat hij. Gewone en XE zijn hetzelfde wat betreft de roms. De XE is enkel sneller geklokt, maar die snelheid haalden de meeste gewone ook al.

JB doet het ook perfect, veel beter dan ICS, alleen werkt het op de GN toch net iets soepeler. Alsof die combinatie perfect op elkaar afgestemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ok, die zijn er inderdaad ook snel bij dan met 4.1.2.

Franco heeft trouwens Milestone 6 uitgebracht (xda link)
heb em er net opgezet (upgrade vanaf 283) en weer erg smooth, echt een stuk beter dan faux, eerste reacties zijn tot zover allemaal positief

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Ik heb een hele poos terug een custom rom op de GN van mijn vrouw gezet omdat ik toen vond dat de custom rom niet zo smooth ging.
Nu heb ik echter standaard jelly bean op een andere GN gezien, en omfg dat gaat snel!

Weet er iemand de beste manier om nu terug de stock rom erop te zetten, zodat ik naar jelly bean kan updaten? Of kan ik ook rechtstreeks de stock jelly bean erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
heel eenvoudig via fastboot the flashen:
https://developers.google.com/android/nexus/images
takju is inmiddels ook geupate naar 4.1.2:
https://developers.google.../nexus/images#yakjujzo54k

Verder kan je ook de toolkit van xda gebruiken, ook erg eenvoudig:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1392310
deze is volgens mij nog niet geupdate met de laatste 4.1.2 JB (van deze week), maar bied alleen de mogelijkheid voor 4.1.1

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Super. En als er in de toekomst nieuwe versies komen zal hij deze gewoon OTA updaten aangezien het een officiele rom is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja, als je de images van google gebruikt zal OTA weer gewoon werken, ook als je de stock images via de toolkit gebruikt ook.

Let wel op, volgens mij werken OTA updates alleen als je recovery ook weer stock is, er staat nu ongetwijfeld CWM Recovery op

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Prulleman schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:17:
Let wel op, volgens mij werken OTA updates alleen als je recovery ook weer stock is, er staat nu ongetwijfeld CWM Recovery op
Ben ik niet zeker van. Ik had een tijdje terug een Nexus 7 waar ik direct na het flashen van CWM een updatemelding kreeg. CWM gaf daarna zelfs de melding dat hij merkte dat ik ging flashen en dat ik mijn root en custom recovery zou gaan verliezen, tenzij ik CWM toestond zichzelf te behouden. Hierdoor een OTA update gehad mét behoud van CWM en root :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ah, dat is nieuw voor mij, maar mooi dat dat wellicht werkt (misshien een CWM 6.x functie)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Irminsul schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:25:
Werkt de thalamus kernel ook op android 4.1.2? En weet iemand hoe ik mijn telefoon helemaal leeg kan halen (dus inclusief sdcard partitie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
volgens mij via fastboot oem lock/unlock

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jberg87
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-01 19:29
Voor de mensen die niet weten welke ROMs het meest geflasht worden en welke features elke ROM heeft:

https://docs.google.com/s...VXBpdHNteW5zTXpRVmc#gid=0

Zelf zit ik op CNA 3.6.6 met Minco's laatste stable kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
tobitronics schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:03:
[...]

Werkt de thalamus kernel ook op android 4.1.2? En weet iemand hoe ik mijn telefoon helemaal leeg kan halen (dus inclusief sdcard partitie)?
Gewoon een factory image flashen, dan haalt hij je telefoon helemaal leeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ik ben vandaag van XenonHD naar CM10 (nightly) overgestapt en ik moet zeggen dat het me wel bevalt :)
Alles is beter/uitgebreider uitgewerkt dan bij XenonHD. Nadelen heb ik nog niet gevonden, als die er zijn?

Edit MMm 't eerste nadeel is gevonden: de batterij blijkt veel sneller leeg te gaan dan bij Xenon..

[ Voor 20% gewijzigd door filenox op 15-10-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

filenox schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:23:
Ik ben vandaag van XenonHD naar CM10 (nightly) overgestapt en ik moet zeggen dat het me wel bevalt :)
Alles is beter/uitgebreider uitgewerkt dan bij XenonHD. Nadelen heb ik nog niet gevonden, als die er zijn?

Edit MMm 't eerste nadeel is gevonden: de batterij blijkt veel sneller leeg te gaan dan bij Xenon..
Jammer dat de accu sneller leeg loopt. Enig idee hoe dat kan?

Ik heb gister ook de laatste nightly even snel getest (tijdelijk geïnstalleerd) en vond het er ook goed uit zien.
Mis fast-charge in standaard kernel en helaas ook geen silent als target in de lock-screen ring.

Wat ik ben vergeten te kijken: kun je in CM10 de LED opties aanpassen (tijd aan/uit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
tobitronics schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:03:
[...]

Ja ik draai hem op 4.1.2. Alleen de Nexus 7 is niet compatibel met een 4.1.1 kernel en 4.1.2 rom (ramdisk is gewijzigd in .2) Bevalt de kernel trouwens? Ik hou van de boostpulse in de ondemand governor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
jelmervos schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:21:
[...]

Jammer dat de accu sneller leeg loopt. Enig idee hoe dat kan?

Ik heb gister ook de laatste nightly even snel getest (tijdelijk geïnstalleerd) en vond het er ook goed uit zien.
Mis fast-charge in standaard kernel en helaas ook geen silent als target in de lock-screen ring.

Wat ik ben vergeten te kijken: kun je in CM10 de LED opties aanpassen (tijd aan/uit)?
Nee jammer genoeg niet :( Het is nu 15:04 en ik heb slechts 33% accu over (net iets minder dan een uurtje screen on, 6u 50 op accu). Die LED-opties kan ik niet vinden maar 't kan goed zijn dat ik op de verkeerde plaats kijk.

Edit: Ik heb net de nightly van gisteren gedownload, hopelijk gaat dat beter maar ik vrees er wat voor :+

[ Voor 7% gewijzigd door filenox op 16-10-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

filenox schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:07:
[...]

Nee jammer genoeg niet :( Het is nu 15:04 en ik heb slechts 33% accu over (net iets minder dan een uurtje screen on, 6u 50 op accu). Die LED-opties kan ik niet vinden maar 't kan goed zijn dat ik op de verkeerde plaats kijk.

Edit: Ik heb net de nightly van gisteren gedownload, hopelijk gaat dat beter maar ik vrees er wat voor :+
Helpt het om een andere kernel te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ik ga nu franco.Kernel-r290-384GPU.zip eens installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Ok helaas het volgende probleem. Ik heb de stock firmware 4.1.2 geinstalleerd en deze met GNex Toolkit bewerkt (root etc). Franco kernel geinstalleerd (na backup stock kernel). Daarna toch weer stock kernel geinstalleerd. Helaas kreeg ik daarna last van freezes. Ik kon ook niet meer in de custom recovery komen. Fastboot sloeg ook te snel vast. Terug naar stock via Gnex Toolkit liep ook vast en nu... reageert hij niet meer op de aan/uit knop. Helemaal niks, zwaar :( natuurlijk. Aangezien de bootloader nog unlocked is etc. Telefoon moet terug voor reparatie. Iemand nog tips hoe dit in zijn werk gaat? Ik hoop niet dat dit al te zeer off-topic is. Ik kan me goed voorstellen dat deze info vrij handig is in een custom roms thread.

[ Voor 185% gewijzigd door noakes op 16-10-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
noakes schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:24:
Ok helaas het volgende probleem. Ik heb de stock firmware 4.1.2 geinstalleerd en deze met GNex Toolkit bewerkt (root etc). Franco kernel geinstalleerd (na backup stock kernel). Daarna toch weer stock kernel geinstalleerd. Helaas kreeg ik daarna last van freezes. Ik kon ook niet meer in de custom recovery komen. Fastboot sloeg ook te snel vast. Terug naar stock via Gnex Toolkit liep ook vast en nu... reageert hij niet meer op de aan/uit knop. Helemaal niks, zwaar :( natuurlijk. Aangezien de bootloader nog unlocked is etc. Telefoon moet terug voor reparatie. Iemand nog tips hoe dit in zijn werk gaat? Ik hoop niet dat dit al te zeer off-topic is. Ik kan me goed voorstellen dat deze info vrij handig is in een custom roms thread.
Flash je stock rom opnieuw. Franco laat een tweaked ramdisk achter die problemen veroorzaakt icm andere kernels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Zal die veel aan hebben als zn telefoon niet meer aangaat.

Ik zou zeggen, batterij er uit en proberen op te starten met de telefoon aan de lader. Zodra dat lukt zsm een factory image terugflashen via de toolkit, die zorgt er voor dat je weer met een helemaal schone telefoon begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
Maardiweb schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:48:
Zal die veel aan hebben als zn telefoon niet meer aangaat.

Ik zou zeggen, batterij er uit en proberen op te starten met de telefoon aan de lader. Zodra dat lukt zsm een factory image terugflashen via de toolkit, die zorgt er voor dat je weer met een helemaal schone telefoon begint :)
Bedankt voor de tip. Helaas gebeurt er helemaal niks wanneer ik op de powerknop duw (batterij eruit en aan de lader). Met batterij zelfde verhaal. Ran out of options? Lijkt er wel op... Voor de duidelijkheid: het scherm blijft nu ook helemaal zwart wanneer hij aan de lader ligt... Gekoppeld aan de PC gebeurt er ook helemaal niks. Er wordt op geen enkele manier een usb-device geregistreerd.

[ Voor 17% gewijzigd door noakes op 16-10-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Weet niet of dit nog met roms en kernels te maken heeft, lijkt gewoon helemaal stuk..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
noakes schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:24:
Misschien heb je je CPU/GPU gefrituurd met te hoog overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
tobitronics schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:58:
[...]

Misschien heb je je CPU/GPU gefrituurd met te hoog overklokken?
Zeker niet bewust. In de franco kernel niet boven de 1225 (rond deze waarde) geweest. Wellicht dat de franco kernel app de stock kernel op een rare manier heeft beinvloed (titanium backup restore voor deze app kan wellicht ook vreemde consequenties hebben gehad)... Wat gebeurt er in dergelijke gevallen als je hem opstuurt voor reparatie?

[ Voor 9% gewijzigd door noakes op 16-10-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik vermoed dat er een nieuwe AOKP build aankomt, lockscreen targets zijn gemerged, wat een aardige klus is geweest omdat ze dit niet hebben willen "picken" van CM is het volledig opnieuw geschreven.

ben ook eens een poging aan het doen om aan de hand van de guide op rootzwiki zelf te builden, maar het syncen van de repository duurt errug lang... :(

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Er komt 'n Milestone aan, hebben ze via Twitter aangegeven. Sowieso komt er alleen nog maar op zondagen 'n update uit van de AOKP-roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
crap had een ubuntu vm gepakt, kan ik blijkbaar niet builden op een 32bit systeem... hele sync voor niks :(

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Draai al een paar maanden AOKP en niet meer geupdated. Nu vraag ik mij af. Is het updaten van de rom nog steeds veel werk? Waarom niet gewoon een update uitvoeren zonder alles te wissen. Doen jullie nu nog steeds elke keer wipen en de hele backup gebeuren?

Stock rom van google met automatische updates is dan toch veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Nee helemaal niet, gewoon de update downloaden, rebooten in recovery, 't zipje flashen en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

't Is verstandig om af en toe eens alles te wipen, maar ik doe meestal 'n dirty flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
je kan altijd eerst een dirty flash proberen, als je problemen krijgt kan je altijd nog wipen. gewoon een backup maken voor de zekerheid, kan je na een wipe in ieder geval snel je apps terug zetten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
noakes schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:01:
[...]

Zeker niet bewust. In de franco kernel niet boven de 1225 (rond deze waarde) geweest. Wellicht dat de franco kernel app de stock kernel op een rare manier heeft beinvloed (titanium backup restore voor deze app kan wellicht ook vreemde consequenties hebben gehad)... Wat gebeurt er in dergelijke gevallen als je hem opstuurt voor reparatie?
Ik heb nog nooit verhalen gehoord over afgewezen reparaties voor zoiets omdat je bootloader unlocked is (Hey, het is niet voor niets een Nexus ;) )

Leeft hij nu wel weer? Als de batterij helemaal dood is, wil hij nog wel voor een tijdje niet reageren (eerst half uurtje aan de lader voordat hij boot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Eric_Cantona schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:08:
't Is verstandig om af en toe eens alles te wipen, maar ik doe meestal 'n dirty flash.
Ik wipe nooit, ik heb sinds de update naar Jelly Bean geen wipe gedaan (ben van stock naar AOSP-based roms gegaan, nu Bugless Beast). Zolang je op dezelfde soort rom blijft is er meestal niks aan de hand (dus AOSP, CM, AOKP, etc). Flashen tussen deze roms zonder wipe is vragen om moeilijkheden, maar wie weet lukt het.

Gouden regels voor wipen zijn:

Tussen verschillende roms full wipe (data/cache/system)
Bij het updaten van roms enkel dalvik cache wipen (hoeft niet per se maar het kan geen kwaad, het kan zijn dat tijdens de boot Android zelf zo'n bestand opnieuw moet aanmaken als een app een error geeft)
Bij het flashen van een kernel: niks. Kernels kunnen zo geflasht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Morgen komt build 5 uit, die gebaseerd is op 4.1.2. Milestone 6 duurt nog wat langer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Vandaag toch maar CM10 (20121020-NIGHTLY) geïnstalleerd icm Trinity (TNP1344-384-JB-4.1.2-ALPHA67). Werkt allemaal prima en ziet er qua features volwassen uit. Over accu duur weet ik nog niks, maar dit is eigenlijk voor elke ROM/kernel goed bij mij.

Wat mij opvalt zijn de kleuren. Ziet er anders uit, wat precies kan ik niet echt zeggen. Of dit nou door CM10 of door Trinity komt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
jelmervos schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:11:
Vandaag toch maar CM10 (20121020-NIGHTLY) geïnstalleerd icm Trinity (TNP1344-384-JB-4.1.2-ALPHA67). Werkt allemaal prima en ziet er qua features volwassen uit. Over accu duur weet ik nog niks, maar dit is eigenlijk voor elke ROM/kernel goed bij mij.

Wat mij opvalt zijn de kleuren. Ziet er anders uit, wat precies kan ik niet echt zeggen. Of dit nou door CM10 of door Trinity komt weet ik niet.
Allebei, zowel de kernel als de rom bieden veel meer features qua kleuren en contrast en zorgen ervoor dat het geheel er dus totaal ander uit ziet. Als je de kleuren wilt veranderen kun je dit met een kernel app doen zoals trinity toolbox (paid) of trickster mod (free en evenveel features).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
't gaat ook via CM10 zelf, ga eens kijken bij Instellingen - Geavanceerd - Kleurengamma afstemmen / Kleurenmultiplicatoren afstemmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

filenox schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:53:
't gaat ook via CM10 zelf, ga eens kijken bij Instellingen - Geavanceerd - Kleurengamma afstemmen / Kleurenmultiplicatoren afstemmen :)
Alle opties bij Geavanceerd zijn disabled bij mij, zal wel komen door andere kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Disabled is niet eens een optie? :P Zet het gewoon eens op Default ipv CM Sett :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

filenox schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:59:
Disabled is niet eens een optie? :P Zet het gewoon eens op Default ipv CM Sett :)
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2gt3pxy.png
Rest van de tabbladen dus ook.

[ Voor 6% gewijzigd door jelmervos op 21-10-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Oh disabled op die manier, excuses :) Met Franco kernel werkt het iig wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Build 5 van AOKP en milestone 6 van de Franco kernel zijn uit :) Eens kijken hoe deze combinatie bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
M6 van franco was al een tijdje uit hoor, maar ik draai dezelfde configuratie nu en dat lijkt tot zover prima :)

edit: Ik ben wel happy met deze combi :) 14 uur van de lader, 1u en 45m screentime en nog 35% van mn batterij over _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Maardiweb op 23-10-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik vind de combi nog niet zo prettig, accu lijkt bij mij sneller leeg te slurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Maardiweb schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:46:
M6 van franco was al een tijdje uit hoor, maar ik draai dezelfde configuratie nu en dat lijkt tot zover prima :)

edit: Ik ben wel happy met deze combi :) 14 uur van de lader, 1u en 45m screentime en nog 35% van mn batterij over _/-\o_
Daar zou ik niet zo blij mee zijn, heb nu CNA 3.8 met trinity a67 en haal meestal zon 4 tot 4,5 uur screen time (allemaal sync, auto bright, gaming en wifi + 3g)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Wat is voor jullie de Kernel met het beste battery life?
Performance is voor mij iets minder belangrijk, ik wil goede batterij duur.

Trinity blijkbaar al een mogelijkheid.
Momenteel op Franco M6 icm AOKP
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste