Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nice, had geen zin om te updaten maar nu loop ik toch al 3 versies achter. Straks maar eens flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ook eens fijn dat die Torch-app nu eens gewoon out-the-box werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
filenox schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:16:
Het gaat snel bij XenonHD, slechts 2 dagen na hun vorige release staat er al een nieuwe versie klaar :)

[...]

Download en overige changelogs: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1667442
Dat van die brightness widget klopt trouwens niet, het is namelijk gewoon een toggle :)

Edit-knop vergeten :O
Edit 2, Ik heb terug de Franco kernel geinstalleerd (r241) en, jeuj, een score van 2901 in Quadrant :)
Edit 3: het lockscreen lijkt wat trager te reageren als ik gebruik maak van die snelkoppelingen. Meerdere mensen hier last van? :)

[ Voor 24% gewijzigd door filenox op 15-08-2012 23:57 ]

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:15
MIUI is dus toch een stuk trager/minder vloeiend dan 4.1 Ik ben dus toch weer terug op AOKP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Vandaag is MIUI voor de galaxy nexus over naar Jelly bean...

Ben benieuwd of het nu allemaal wel vloeiend loopt. Dit zou dan weleens mijn dagelijkse rom kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Gebruikte MIUI altijd op Desire HD. Echt een top rom! Knap om iets totaal anders te bouwen dan alle andere roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Aghanim schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:10:
Gebruikte MIUI altijd op Desire HD. Echt een top rom! Knap om iets totaal anders te bouwen dan alle andere roms.
En bijkomend voordeel is dat je elke vrijdag een nieuwe versie hebt. Dat is weer goed voor de "rom flash addiction" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
de switch terug van 4.1 naar 4.0 hield me tegen wat betreft MIUI, als deze up is, maar eens proberen :) een backup is immers zo terug gezet ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Goh, het is wel erg hard te merken dat ik terug op Franco draai, alles is veel smoother dan bij Jame Bond maar de batterij is ook dubbel zo snel leeg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bij mij gaat Franco veel langer mee dan 007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Welke versie van Franco draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
225 op 384mhz GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

De eerste JB build van AOKP is beschikbaar: http://aokp.co/index.php/releases/_/jellybean-build-1-r28

Ik draai momenteel nog de JB ROM van Bixie, maar mis toch wel een aantal instellingen die ik in AOKP wel had.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:29
Heel even gekeken, heeft niet echt veel meer waarde dan XenonHD op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Welke radio gebruiken jullie bij 4.1? Ik heb nu XXLF1, maar mijn Wifi valt vaak weg en sinds vanmorgen heb ik ineens geen dataverbinding meer (FLightmode + reboot heeft niet geholpen, collega heeft wel 3G op het zelfde netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:52
Ik had tot gisteren avond XXLF1, daarna heb ik er terug XXLA2 opgezet. Bereik blijft min of meer hetzelfde, wifi ook. Wel is het batterij verbruik een stuk beter: al 7u van het stopcontact met slecht 3g bereik en ik he nog 68% over (50min screen-on), met XXLF1 was dat toch een stuk minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
jelmervos schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:10:
De eerste JB build van AOKP is beschikbaar: http://aokp.co/index.php/releases/_/jellybean-build-1-r28

Ik draai momenteel nog de JB ROM van Bixie, maar mis toch wel een aantal instellingen die ik in AOKP wel had.
Wat zijn de verschillen met de laatste nightly, van eergisteren? Zo op het eerste oog niets?

Als dat zo is, lijkt een fact. reset me ook niet echt nodig als deze versie geïnstalleerd wordt?

Ik gebruik ook XXLF1, geen problemen mee.

[ Voor 4% gewijzigd door partyondude op 21-08-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
partyondude schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:35:
[...]

Wat zijn de verschillen met de laatste nightly, van eergisteren? Zo op het eerste oog niets?

Als dat zo is, lijkt een fact. reset me ook niet echt nodig als deze versie geïnstalleerd wordt?

Ik gebruik ook XXLF1, geen problemen mee.
heb em ook dirty over 08-19 gezet, maar heb nog geen verschil gezien..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik gebruik ook XXLF1, met ontvangst geen problemen.
Accu verbruik misschien wat slechter, maar dat is lastig te zeggen, omdat ik vaak ROM/kernel + radio tegelijk update. Dus kan net zo goed aan ROM/kernel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
zAo schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:17:
Welke radio gebruiken jullie bij 4.1? Ik heb nu XXLF1, maar mijn Wifi valt vaak weg en sinds vanmorgen heb ik ineens geen dataverbinding meer (FLightmode + reboot heeft niet geholpen, collega heeft wel 3G op het zelfde netwerk).
Hier heb ik ook last van.. Iemand een tip voor een alternatieve radio? I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

roelg90 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:53:
[...]
Vodafone toevallig? Het bleek een storing aan hun kant te zijn waar niet iedereen last van heeft. Het zou nu ongeveer weer moeten werken. Reboot anders even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
roelg90 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:53:
[...]

XXLA2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Prulleman schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:45:
[...]

heb em ook dirty over 08-19 gezet, maar heb nog geen verschil gezien..
Hmm, binnen de 3 uur een lege accu is me wat te gortig, ik kijk dit nog even aan en anders ga ik terug naar de laatste nightly :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 12:16
Ik ben vrij nieuw met het customisen van de Galaxy Nexus, heb altijd de Galaxy S gemod. Wat is volgens jullie de beste custom kernel? Voorlopig ben ik nog tevreden met de stock ROM maar naar wat ik lees is een custom kernel een goeie manier om de batterij te sparen. (Na 2,5 uur screen on was hij zowat leeg op JB.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik gebruik zelf Franco en die geeft mij zo'n 4 uur screen on-tijd. Of het de beste is... In ieder geval een veelgebruikte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 12:16
Ik heb nu die Franco kernel ook lopen. Zal deze eens een paar daagjes proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
partyondude schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:23:
[...]

Hmm, binnen de 3 uur een lege accu is me wat te gortig, ik kijk dit nog even aan en anders ga ik terug naar de laatste nightly :X
Geen last van. Nu 4.5 uur aan, 50 minuten screen on (waarvan 30 minuten video op 100% helderheid), 20 minuten mp3, en nog 75% over

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Vreemd. Ik gebruik de Gapps die erbij staat (dat deed ik al) en de r241 384 Franco kernel, en die gebruikte ik ook al, alles tezamen met de XXLF1 radio, die ik ook al gebruikte.

Kortom, ik heb alleen de ROM gewijzigd, vreemd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
RetroTycoon schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:28:
Ik gebruik zelf Franco en die geeft mij zo'n 4 uur screen on-tijd. Of het de beste is... In ieder geval een veelgebruikte :)
Al moet je niet vergeten dat die 4u screen-on tijd afhankelijk is van wat je doet :) Ik heb bijvoorbeeld nog nooit 4u screentijd kunnen krijgen (terwijl ik momenteel ook op Franco draai)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
XenonHD v9.0, Franco r241, XXLA2:

1u50min screen on, bijna altijd op mobiele data.
Nooit meer als 5 min op dezelfde plek, altijd van relatief slecht 3g bereik naar goede 2g switchen, dat constant.
Had ik mijn telefoon op 2g gezet had ik nu waarschijnlijk nog een 40-45% over.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/17832593/wallss/Screenshot_2012-08-21-22-40-26.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Die radio, heb je die zelf veranderd? Indien ja; heeft het ook een effect op je batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
XXLA2 heb ik gisteren geflasht, het verschil is er op vlak van batterijduur, al is het marginaal. Ik heb de indruk dat het nog al scheelt of je de telefoon op 1 plaats legt met constant bereik. Ofdat je ermee rondloopt in en uit een gebouw (opdienen restaurant) , en dus constant tussen zwak 3g en sterk 2g switcht. Dat heeft een tol op de batterij en dat is het enige verschil dat ik merk tussen XXLF1 en XXLA2 / UGLC1.

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

AOKP Build 1 is up! (official)

Draai nu al een weekje AOKP JB nightly 17/8 en heb der nog altijd geen problemen mee ondervonden.
Enkele lag (minimaal) tussen het snel switchen van apps.

XenonHD was ik niet over te spreken, te veel lag, te veel freezes en spontaan rebooten van men phone.
(vele bugs zouden bij de grote update 9.0 verholpen zijn)

I bad beat my meat by busting my nuts!

• Prulleman
murphylee schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:47:
AOKP Build 1 is up! (official)

Draai nu al een weekje AOKP JB nightly 17/8 en heb der nog altijd geen problemen mee ondervonden.
Enkele lag (minimaal) tussen het snel switchen van apps.

XenonHD was ik niet over te spreken, te veel lag, te veel freezes en spontaan rebooten van men phone.
(vele bugs zouden bij de grote update 9.0 verholpen zijn)
spuit 11 ;) jelmervos in "[Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware"

volgens mij is er weinig verschil met 17-8 nightly

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
nightly 24-12 van AOKP is uit en dat vind ik wat verwarrend, aangezien de eerste jb build er al is. Hoe zit dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

@ Prulleman; looool my bad :P

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Nu online
partyondude schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:44:
nightly 24-12 van AOKP is uit en dat vind ik wat verwarrend, aangezien de eerste jb build er al is. Hoe zit dit precies?
Nightlies zijn de laatste builds op basis van de meest recente code. Builds zijn snapshots die op een zeker punt genomen worden en doorgaans stabieler zijn (al heb ik het idee dat bij AOKP een build gewoon een nightly is, maar dan minder frequent gebakken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Vermoedelijk kan je het zo zien dat als ze een groot aantal bug fixes hebben gemerged in de code (ipv veel nieuwe functionaliteit die wellicht nog niet helemaal werkt en is getest) dan noemen ze het een build. Elke andere versie noemen ze nightly omdat ze niet precies weten wat er allemaal gemerged is.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ok, zijn er al mensen hier die nightly 24-12 hebben geflasht?

EDIT

Ik dus, maar dat is niet gelukt. Tot zover heb ik alle nightlies en build 1 gewoon over elkaar heen gezet, dus alleen maar een cache en dalvik wipe, geen fact. reset.

Blijkbaar moet dat nu wel, want 24-12 staat er niet op :X Maar goed, dat ga ik nu niet doen, dat kost toch altijd wat meer tijd.

[ Voor 71% gewijzigd door partyondude op 24-08-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Sinds gisteren daar ik Air kernel ipv Franco, alles voelt snel aan en is best energiezuinig in mijn ervaring.
1:45u screen on, half uur gebeld, kwartiertje gegamed, eventjes videocall gedaan, 15u en half niet meer aan de stekker geweest en nog 32% op de batterij, not bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Nu online
partyondude schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:37:
Ok, zijn er al mensen hier die nightly 24-12 hebben geflasht?

EDIT

Ik dus, maar dat is niet gelukt. Tot zover heb ik alle nightlies en build 1 gewoon over elkaar heen gezet, dus alleen maar een cache en dalvik wipe, geen fact. reset.

Blijkbaar moet dat nu wel, want 24-12 staat er niet op :X Maar goed, dat ga ik nu niet doen, dat kost toch altijd wat meer tijd.
Ik heb 'm er gewoon overheen geflasht. De volgorde die ik aanhoudt is: wipe /system, flash AOKP, gapps en Franco en daarna wipe /cache en dalvik-cache. Ik check altijd wel de md5, want ook bij mij is dit weleens fout gegaan. Ook maak ik soms een backup om vanaf dat punt opnieuw te kunnen flashen, als het toch niet wil lukken in een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Welke kernel vinden jullie het best om te draaien? Gewoon de franco kernel of zijn er ook andere aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
tobitronics schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:10:
Welke kernel vinden jullie het best om te draaien? Gewoon de franco kernel of zijn er ook andere aanraders?
filenox schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:01:
Sinds gisteren daar ik Air kernel ipv Franco, alles voelt snel aan en is best energiezuinig in mijn ervaring.
1:45u screen on, half uur gebeld, kwartiertje gegamed, eventjes videocall gedaan, 15u en half niet meer aan de stekker geweest en nog 32% op de batterij, not bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Mag ik hieruit opmerken dat de franco kernel langzaam is en energie vreet of zie ik het nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Franco is snel maar qua power management kon het wat beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai een cyanogenmod10 nightly nu, maar telkens als ik de processor van 1200 naar 1350 mhz zet gaat ie weer terug naar 1200 als ik het scherm aan en uit zet, iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Waarschijnlijk omdat het een nightly is ;) Probeer eens met setCPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
filenox schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:08:
Franco is snel maar qua power management kon het wat beter :)
Sorry maar daar ben ik het niet mee eens. Sowieso is een kernel per build/versie al heel erg verschillend, er zijn versies van Leankernel die 2% drain in 10 uur standby haalden, andere versies van Leankernel doen 2% drain per uur. Zelfde kernel, net een andere versie.

Ik draai Franco 225 en ben totaal niet onder de indruk van de jouw statistieken met de Air kernel. Op Franco haal ik altijd rond de 3 uur schermtijd zonder problemen. Een schermtijd van 1:45 uur haal je met de stock rom nog wel :) .

Het lastige is dat iedere versie van iedere kernel weer een andere uitwerking kan hebben op snelheid en energiegebruik. Daarnaast is geen dag hetzelfde en blijft het gewoon heel lastig meten wat nu de beste kernel is, in mijn ogen is die er ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Ik heb drnet franco geflashed en met setcpu de cpu overgeklokt, maar toen ik rebootte liep de telefoon op het homescreen gewoon vast en moest ik rebooten. Na die reboot liep ie weer vast en kreeg ik ineens een paarse tint over mijn scherm, waarna de telefoon zichzelf rebootte. Nu werkt ie weer normaal, alleen merk ik soms wat haperingen. Komt dit door setcpu? Mijn instelling is min: 1228000 max: 1804800 scaling: interactive set on boot : yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:35
ja de tering niet elke nexus kan op 1,8 ghz draaien! en sowieso nooit set on boot aanvinken als je niet zeker weet of hij wel stabiel draait!

ik zou eens even rustig het een en ander gaan lezen over overclocken voordat je verder gaat rommelen

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Henkie schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:03:
ja de tering niet elke nexus kan op 1,8 ghz draaien! en sowieso nooit set on boot aanvinken als je niet zeker weet of hij wel stabiel draait!

ik zou eens even rustig het een en ander gaan lezen over overclocken voordat je verder gaat rommelen
Wat is dan een meer 'veilige' instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik zou je echt heel sterk in gaan lezen in alle materie rondom rooten en custom roms voordat je maar wat knoppen indrukt. Je begrijpt hopelijk wel dat je 'alle rechten' hebt via een root+custom kernel? Wie zet er nu even zijn CPU speed ruim 50% hoger dan stock vanuit het niets? En dan ook nog 'set on boot = yes' 8)7

Je hebt geluk dat je paarse strepen kreeg en verder niks. Een veilige instelling is 1228mhz, zoals standaard bedoeld. Alles daarboven is op eigen risico. Ga dan in elk geval stap voor stap omhoog en test een tijd of het werkt in plaats van meteen naar de 1,8Ghz. Just to be sure: met deze instellingen kun je blijvende schade aanrichten aan je telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
max zo'n 1,4 ghz zou ik proberen!

en min kan je zetten op 384 mhz oid voor batterijbesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Aghanim schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:12:
Ik zou je echt heel sterk in gaan lezen in alle materie rondom rooten en custom roms voordat je maar wat knoppen indrukt. Je begrijpt hopelijk wel dat je 'alle rechten' hebt via een root+custom kernel? Wie zet er nu even zijn CPU speed ruim 50% hoger dan stock vanuit het niets? En dan ook nog 'set on boot = yes' 8)7

Je hebt geluk dat je paarse strepen kreeg en verder niks. Een veilige instelling is 1228mhz, zoals standaard bedoeld. Alles daarboven is op eigen risico. Ga dan in elk geval stap voor stap omhoog en test een tijd of het werkt in plaats van meteen naar de 1,8Ghz. Just to be sure: met deze instellingen kun je blijvende schade aanrichten aan je telefoon!
Bedankt voor de tips. Als ik mag vragen, wat zou ik moeten verstaan onder 'blijvende schade'? Is dat in de zin van dat de cpu nooit meer zo snel zal werken als dat ie moet of dat de telefoon gewoon niet meer op wil starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
ja compleet KAPUTT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
nou... mijn usb connector is ook gaar, lijkt alleen nog wat te doen als het toestel uit staat.. gisteren ook nog een vorm van ghost charging gezien, maar zelfs dat doet ie nu niet meer, omdat er geen enkele lader meer herkent wordt als het toestel aan staat...

Vervelende is nu vooral dat ik em niet meer goed terug naar stock kan brengen voor garantie...

Nou zou dat via fastboot allemaal geen probleem zijn, maar daar heb je dus wel een werkende USB poort voor nodig...

heb het volgende al klaar staan:
- CWM stock 4.0.4 zip (met stock kernel, waardoor ook stock recovery restored wordt bij eerste boot)
- bijbehorende gapps
- bijbehorende root zip.
- custom kernel om restoren van de stock recovery tegen te gaan....

Ik wil em eigengelijk zo krijgen:
- stock rom (ics of JB maakt me niet uit)
- stock recovery
- geen root
- locked bootloader

volgens mij kan ik de rom (+ gapps flashen) maar dan heb ik geen root en nog een unlocked bootloader..
als ik eerst de rom flash + su + custom kernel kan ik misschien via de glados kernel app de bootloader locken, die optie staat erbij :), maar dan heb ik nog een custom kernel + custom recovery

Dan blijft deze vraag over: kan ik met een locked bootloader dan nog in CWM nogmaals de stock rom flashen, zonder kernel, zodat mijn recovery en kernel ook beide stock zijn?

\edit, vandaag komt mijn pogo dock, dus als ie daar wel normaal mee laad heb ik verder geen haast :)
verder blijft het een vreemd probleem, wat gezien het feit dat er wel geladen wordt als het toestel uit staat, maar een pc connectie wordt niet herkent.. kan dit te verklaren zijn met 1 gaar usb pinnetje???

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 27-08-2012 11:59 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
er zijn ook recoverys die je kan flashen via de cwm recovery, anders kan het met rommanager uit de playstore, of (maar dat is wel omslachtig) via terminal emulator.

als je een stock rom flashed trouwens heb je geen gapps nodig, want die zitten eral in.

alleen die bootloader locken word denk ik lastig

[ Voor 9% gewijzigd door DrNizeGuy op 27-08-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
met root rechten lukt het locken misschien met de glados app:
Google Play: GLaDOS Control
* Lock/unlock the bootloader (without the forced data wipe)
(deze heb ik gekocht omdat ik heel lang de bijbehorende kernel heb gedraaid)
zit dan alleen met unrooten... hoewel ze zo goed misshcien niet eens kijken... slotje bij boot is dan immers dicht

de stock rom die ik heb gevonden had geen gapps (wel los), als jij een link hebt van een "echtere" stock hoor ik het graag!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Helaas geen tip voor je maar je hebt nu precies hetzelfde probleem als ik heb. Geen enkele kabel wordt nog herkend door de USB poort. Ik ga hem zelf repareren. Opladen doe ik via een externe batterijlader. Als ik mijn GN aan mijn laptop hang hoor ik iedere 2 minuten het USB geluid voor connecten/disconnecten maar er gebeurt verder helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ik heb net wat zitten zoeken over I/O governors, merken jullie een verschil als je een andere gebruikt?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Iemand de snelheid in GPS fix al vergeleken tussen CM9 en CM10? Ik heb het gevoel dat ik met de CM10 nightlies een stuk sneller een fix heb dan met CM9. Daar kreeg ik soms helemaal niks zelfs.

Denk dat ik voorlopig maar bij de CM10 nightlies blijf :9

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• AndRo555
CM9 is ICS, waar gps-fix bij mij altijd ongeveer evenlang duurde, CM10/JB doet er de eerste keren langer over, maar naarmate je de gps meer gebruikt wordt, geeft die sneller een fix. Dat is toch mijn ondervinding.

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Niet iedereen zal het er over eens zijn, maar zelf ben ik gisteren na een paar weken XenonHD terug gegaan naar de Bigxie stock JB rom en dat voelt toch echt veel beter aan. Je mist wat aanpassingen zoals toggles enzo, maar qua prestatie-aanvoelen win je er in mijn ogen bij. Mss dat ik nog een custom kernel probeer zodat ik wat kan undervolten en overclocken, maar qua rom heeft Google het met JB gewoon zelf goed voor elkaar.

• Prulleman
Frigolamptje schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:43:
Niet iedereen zal het er over eens zijn, maar zelf ben ik gisteren na een paar weken XenonHD terug gegaan naar de Bigxie stock JB rom en dat voelt toch echt veel beter aan. Je mist wat aanpassingen zoals toggles enzo, maar qua prestatie-aanvoelen win je er in mijn ogen bij. Mss dat ik nog een custom kernel probeer zodat ik wat kan undervolten en overclocken, maar qua rom heeft Google het met JB gewoon zelf goed voor elkaar.
moet zeggen dat ik ook weer onder de indruk was van stock, toen ik deze voor mijn garantie geval even terug moest zetten.. Weet niet of het vooral de launcher is, welke wellicht beter is geoptimaliseerd voor de nexus, maar het voelde wel allemaal heerlijk snel, smooth en snappy

Strava

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Frigolamptje schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:43:
Ik wou juist van Bigxie naar een andere ROM, maar kan niet echt een goede vinden.
Ik mis vooral toggles in notificatie bar, LED instellingen en meer targets in lock-screen.. Dit was in AOKP (ICS versie) goed geregeld.

Ook fast-charge was handig, al is dat meer een kernel aangelegenheid.

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
jelmervos schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:07:
[...]

Ik wou juist van Bigxie naar een andere ROM, maar kan niet echt een goede vinden.
Ik mis vooral toggles in notificatie bar, LED instellingen en meer targets in lock-screen.. Dit was in AOKP (ICS versie) goed geregeld.

Ik denk dat er voor de meeste zaken wel apps bestaan. Zeker voor die led-notificaties aan te passen.

• Prulleman
lightflow is echt erg prettig, niet alleen voor je LED, maar ook voor geluiden, volumes, tril, herhaling etc. Alles kan je per app/notificatie instellen, en VOORAL backuppen en restoren als je een nieuwe rom flashed

Strava

• filenox
jelmervos schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:07:
[...]

Fixed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Hebben jullie suggesties voor custom roms? Ik ben nu in het verzameltopic op XDA aan het kijken maar zie eigenlijk de 'grote' namen er niet bijstaan (CM, AOKP). Eigenlijk de enige namen die mij bekend voorkomen zijn paranoid, TeamEOS en Android Revolution. Voor de rest lijken me het alleen maar stock roms met een beetje extra functies. Ik ben vooral op zoek naar een rom die veel extra functies biedt, vloeiendheid en battery is toch vooral kernel related? En welke Rom gebruiken jullie?

Edit: Zie net dat AOKP bij ICS staat terwijl het een JB build is 8)7 en dat CM nog onofficieel is. Betekent dit dat ze onstabiel kunnen zijn of kan ik ze gerust draaien?

[ Voor 15% gewijzigd door tobitronics op 07-09-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik wil de volgende stable van Codename Android wel es proberen. Ik ben nog steeds op zoek naar een ROM met AOSP look + extra features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
tobitronics schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:36:
Hebben jullie suggesties voor custom roms? Ik ben nu in het verzameltopic op XDA aan het kijken maar zie eigenlijk de 'grote' namen er niet bijstaan (CM, AOKP). Eigenlijk de enige namen die mij bekend voorkomen zijn paranoid, TeamEOS en Android Revolution. Voor de rest lijken me het alleen maar stock roms met een beetje extra functies. Ik ben vooral op zoek naar een rom die veel extra functies biedt, vloeiendheid en battery is toch vooral kernel related? En welke Rom gebruiken jullie?

Edit: Zie net dat AOKP bij ICS staat terwijl het een JB build is 8)7 en dat CM nog onofficieel is. Betekent dit dat ze onstabiel kunnen zijn of kan ik ze gerust draaien?
Ik draai de build 1 JB ROM van AOKP, waar helemaal niks mee is. Stabiel, snel en qua functionaliteit redelijk vergelijkbaar met de ICS ROM's van AOKP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
CM10 unofficial is voor zover ik weet ook prima stabiel. Je kunt ook XenonHD proberen. Is voor mij relatief nieuw en lijkt erg op AOKP. Waarom XenonHD en geen AOKP? XenonHD was een aantal weken sneller me JB dan AOKP en bevalt mij meer dan prima. Wordt ook stevig onderhouden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

XenonHD ziet er ook goed uit, ga ik daar komend weekend eens mee testen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

jelmervos schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:02:
XenonHD ziet er ook goed uit, ga ik daar komend weekend eens mee testen. Bedankt.
XenonHD ziet er goed uit, lijkt allemaal erg op wat er in AOKP zat. Alleen (nog) geen custom targets in lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Zijn titanium backups eigenlijk overdraagbaar van rom naar een andere rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor apps altijd. Systeembestanden is niet aan te raden. Elke bakker heeft zijn eigen eigenaardigheidjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Draai nu twee dagen XenonHD, maar vind hem niet zo soepel. Hiervoor gebruikte ik de stock ROM van Bigxie en ik merk toch verschil in scrollen. Vooral door de Home Screens (altijd Apex gebruikt) bladeren gaat de eerste keer vaak schokkerig.

Gebruik verder geen andere kernel, misschien dat het daar aan ligt.

[ Voor 20% gewijzigd door jelmervos op 10-09-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:04
Ik denk dat ik binnenkort eens even een complete wipe ga doen (dus eerst een factory image flashen en daarna weer een custom ROM) zodat ook mijn interne SD kaart weer leeg is. Echter, het is mij nog steeds niet gelukt om mijn TB backup op mijn PC te zetten en vervolgens weer terug te zetten zodat ik wel een shitload aan instellingen kan behouden. Heeft iemand hier een korte handleiding voor oid want ook op google word ik er niet heel veel wijzer van. Had al een keertje geprobeerd via skydrive de backup up te loaden, maar was ook weinig succesvol :s

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
jelmervos schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:22:
Draai nu twee dagen XenonHD, maar vind hem niet zo soepel. Hiervoor gebruikte ik de stock ROM van Bigxie en ik merk toch verschil in scrollen. Vooral door de Home Screens (altijd Apex gebruikt) bladeren gaat de eerste keer vaak schokkerig.

Ik draai dus net AOKP stable met franco en het loopt ook allemaal niet geweldig. Ga nog een andere kernel proberen maar aangezien de rom met faux geleverd werd heb ik niet veel hoop... Toch vreemd aangezien meerdere erkende reviewers op youtube zeer te spreken zijn over AOKP+franco op hun GNex.

Ik merk verder ook dat ik altijd (zowel stock als AOKP, meerdere kernels geprobeerd) op de laatste apps pagina van de app drawer lag heb. Zeg maar de overgang van de 1 na laatste naar de laatste. Verder liep alles soepel (tot nu dan, want franco heeft mn tel aardig verkl**t)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
jelmervos schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:22:

Apart, ik had namelijk precies het tegenovergestelde. Bigxie was een en al laggy, terwijl Xenon bij mij als een trein draait. Heb wel Franco kernel bij Xenon, maar met de stock kernel liep het ook al heerlijk. Ben destijds overgestapt van Bigxie direct op Xenon en merkte het verschil direct na de flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Hadden jullie al een gezien dat CM tegenwoordig M builds uit gaat brengen? Stabiele night lies zegmaar. Hier meer info en hier de downloadlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
goede zaak! beter als het gesodemieter wat er nu bij AOKP allemaal gaande is. Ik hou het niet allemaal bij omdat mijn GN ter reparatie is, maar is op rootzwiki een hoop gedoe over official en unofficial nightlies en niet teammembers die zaken posten e.d.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Leuk, die 'stabiele' nightlies. Draai nu de gewone nightlies, ga dadelijk die 'stabiele' es installeren. Ben benieuwd of ik maand zal kunnen wachten tussen die builds door, het jeukt nu al om niet meer dan één keer per week te updaten :9

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Aghanim
  • Niet online
Mijn volumeknoppen zijn stuk. Op zich niet zo erg, behalve dat ik niet handmatig in recovery kan booten. Op zich ook niet erg want dat kan via ADB, maar ik vroeg me vanochtend ineens het volgende af:

Stel ik flash een brakke rom en kom in een bootloop. Kan ik tijdens de bootloopfase (waar de GN dan in blijft hangen) via ADB naar recovery of werken de ADB drivers nog niet als je toestel nog niet geboot is? Indien dit nog niet werkt betekent 1 foutieve flash het einde van mijn GN. In dat geval wordt updaten wat minder interessant.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Touch recovery flashen?

• Aghanim
  • Niet online
Dat heb ik al, maar als ik in een boot loop kom heb ik niks aan touch recovery want ik kan de bootloader niet starten zonder volumeknoppen.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sorry, dat was ik even vergeten :/

• Maardiweb
Ik zou het een keer proberen. Hang je GN aan je PC terwijl hij uitstaat, start hem op en kijk vanaf wel moment je hem via ADB in recovery kan krijgen..

Ga je je volumeknoppen niet (laten) fixen?

• Aghanim
  • Niet online
Nee laat ze niet fixen. Zal sowieso geen garantie zijn (ook terecht natuurlijk) en naar verwachting meer dan 80 euro kosten en hierdoor ben ik mijn GN een aantal weken kwijt. Mag mijn abonnement al weer verlengen dus als het me echt irriteert neem ik een nieuw toestel maar voorlopig gaat het prima zonder volumeknoppen :)

• BooYooToo
Kan het niet proberen hier op werk, maar volgens mij werkt ADB niet voor je geboot bent. Maar werkt fastboot wel.

Je zou dus wel bij je bootloader kunnen komen, maar als je volume knoppen niet werken kan je alsnog niet in je recovery komen.

Wel kan je via fastboot weer een oude nandroid terug kunnen zetten, als deze op je pc staat.

code:
1
2
3
4
5
cd ~/Desktop/path/to/backup/ 
fastboot flash userdata data.img 
fastboot flash system system.img 
fastboot flash boot boot.img 
fastboot reboot

• DrNizeGuy
maar als je in een bootloop zit en je niet in de bootloader kan komen is 'ie alsnog fcked.
Dus voor het flashen eerst 2x de md5 checken en maar hopen dat het goed gaat dan.

• BooYooToo
Ok, ik heb het nooit geprobeerd, maar ik dacht dus dat je vanuit een bootloop naar je bootloader kon komen middels fastboot.

Blijkbaar niet. Dan inderdaad goede controles uitvoeren voor het flashen. Succes :P

• Aghanim
  • Niet online
Dan vrees ik dat mijn posts in dit topic vanaf heden enkel van niet-toegevoegde waarde zullen zijn. Al weet ik nu al dat ik het toch niet kan laten om te flashen en tot heden is het nog nooit mis gegaan bij mijn 2 Android toestellen.

• Prulleman
ach.. niet vergeten md5 te checken en niet al te experimentele builds flashen en dan zit het wel goed

Strava

• DrNizeGuy
Probeer dan de volume ding te maken. stuk is t toch al :P
Is toch dat groene stripje tussen de twee knopjes die stuk was?
Afbeeldingslocatie: http://guide-images.ifixit.net/igi/2k6S4vvKPZh2IsB2.large
Week het plastic eraf met aceton en plak het dan terug op een stukkie plakband, en probeer de draadjes weer te verbinden met.. iets. klein draadje, alu folie, misschien kan je het met potlood verbinden.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Zo zo, ik ben net terug van vakantie dus ik heb de afgelopen tijd erg veel foto's gemaakt. Af en toe kreeg ik wel zwarte foto's te zien ipv de werkelijke foto. Dit bleken achteraf gezien gewoon foto's van 0 bytes te zijn. Waardeloos dus.

Heeft iemand anders hier ook ervaringen mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Welke rom/versie?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox