Dat van die brightness widget klopt trouwens niet, het is namelijk gewoon een togglefilenox schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:16:
Het gaat snel bij XenonHD, slechts 2 dagen na hun vorige release staat er al een nieuwe versie klaar
[...]
Download en overige changelogs: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1667442
Edit-knop vergeten
Edit 2, Ik heb terug de Franco kernel geinstalleerd (r241) en, jeuj, een score van 2901 in Quadrant
Edit 3: het lockscreen lijkt wat trager te reageren als ik gebruik maak van die snelkoppelingen. Meerdere mensen hier last van?
[ Voor 24% gewijzigd door filenox op 15-08-2012 23:57 ]
Ben benieuwd of het nu allemaal wel vloeiend loopt. Dit zou dan weleens mijn dagelijkse rom kunnen worden.
En bijkomend voordeel is dat je elke vrijdag een nieuwe versie hebt. Dat is weer goed voor de "rom flash addiction"Aghanim schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:10:
Gebruikte MIUI altijd op Desire HD. Echt een top rom! Knap om iets totaal anders te bouwen dan alle andere roms.
Ik draai momenteel nog de JB ROM van Bixie, maar mis toch wel een aantal instellingen die ik in AOKP wel had.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Wat zijn de verschillen met de laatste nightly, van eergisteren? Zo op het eerste oog niets?jelmervos schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:10:
De eerste JB build van AOKP is beschikbaar: http://aokp.co/index.php/releases/_/jellybean-build-1-r28
Ik draai momenteel nog de JB ROM van Bixie, maar mis toch wel een aantal instellingen die ik in AOKP wel had.
Als dat zo is, lijkt een fact. reset me ook niet echt nodig als deze versie geïnstalleerd wordt?
Ik gebruik ook XXLF1, geen problemen mee.
[ Voor 4% gewijzigd door partyondude op 21-08-2012 13:35 ]
heb em ook dirty over 08-19 gezet, maar heb nog geen verschil gezien..partyondude schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:35:
[...]
Wat zijn de verschillen met de laatste nightly, van eergisteren? Zo op het eerste oog niets?
Als dat zo is, lijkt een fact. reset me ook niet echt nodig als deze versie geïnstalleerd wordt?
Ik gebruik ook XXLF1, geen problemen mee.
Accu verbruik misschien wat slechter, maar dat is lastig te zeggen, omdat ik vaak ROM/kernel + radio tegelijk update. Dus kan net zo goed aan ROM/kernel liggen.
Hier heb ik ook last van.. Iemand een tip voor een alternatieve radio? IzAo schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:17:
Welke radio gebruiken jullie bij 4.1? Ik heb nu XXLF1, maar mijn Wifi valt vaak weg en sinds vanmorgen heb ik ineens geen dataverbinding meer (FLightmode + reboot heeft niet geholpen, collega heeft wel 3G op het zelfde netwerk).
Vodafone toevallig? Het bleek een storing aan hun kant te zijn waar niet iedereen last van heeft. Het zou nu ongeveer weer moeten werken. Reboot anders even.roelg90 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:53:
[...]
Hier heb ik ook last van.. Iemand een tip voor een alternatieve radio? I
XXLA2roelg90 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:53:
[...]
Hier heb ik ook last van.. Iemand een tip voor een alternatieve radio? I
Hmm, binnen de 3 uur een lege accu is me wat te gortig, ik kijk dit nog even aan en anders ga ik terug naar de laatste nightlyPrulleman schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:45:
[...]
heb em ook dirty over 08-19 gezet, maar heb nog geen verschil gezien..
Geen last van. Nu 4.5 uur aan, 50 minuten screen on (waarvan 30 minuten video op 100% helderheid), 20 minuten mp3, en nog 75% overpartyondude schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:23:
[...]
Hmm, binnen de 3 uur een lege accu is me wat te gortig, ik kijk dit nog even aan en anders ga ik terug naar de laatste nightly
Kortom, ik heb alleen de ROM gewijzigd, vreemd dus.
Al moet je niet vergeten dat die 4u screen-on tijd afhankelijk is van wat je doetRetroTycoon schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:28:
Ik gebruik zelf Franco en die geeft mij zo'n 4 uur screen on-tijd. Of het de beste is... In ieder geval een veelgebruikte
1u50min screen on, bijna altijd op mobiele data.
Nooit meer als 5 min op dezelfde plek, altijd van relatief slecht 3g bereik naar goede 2g switchen, dat constant.
Had ik mijn telefoon op 2g gezet had ik nu waarschijnlijk nog een 40-45% over.
Draai nu al een weekje AOKP JB nightly 17/8 en heb der nog altijd geen problemen mee ondervonden.
Enkele lag (minimaal) tussen het snel switchen van apps.
XenonHD was ik niet over te spreken, te veel lag, te veel freezes en spontaan rebooten van men phone.
(vele bugs zouden bij de grote update 9.0 verholpen zijn)
I bad beat my meat by busting my nuts!
spuit 11murphylee schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:47:
AOKP Build 1 is up! (official)
Draai nu al een weekje AOKP JB nightly 17/8 en heb der nog altijd geen problemen mee ondervonden.
Enkele lag (minimaal) tussen het snel switchen van apps.
XenonHD was ik niet over te spreken, te veel lag, te veel freezes en spontaan rebooten van men phone.
(vele bugs zouden bij de grote update 9.0 verholpen zijn)
volgens mij is er weinig verschil met 17-8 nightly
I bad beat my meat by busting my nuts!
Nightlies zijn de laatste builds op basis van de meest recente code. Builds zijn snapshots die op een zeker punt genomen worden en doorgaans stabieler zijn (al heb ik het idee dat bij AOKP een build gewoon een nightly is, maar dan minder frequent gebakkenpartyondude schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:44:
nightly 24-12 van AOKP is uit en dat vind ik wat verwarrend, aangezien de eerste jb build er al is. Hoe zit dit precies?
EDIT
Ik dus, maar dat is niet gelukt. Tot zover heb ik alle nightlies en build 1 gewoon over elkaar heen gezet, dus alleen maar een cache en dalvik wipe, geen fact. reset.
Blijkbaar moet dat nu wel, want 24-12 staat er niet op
[ Voor 71% gewijzigd door partyondude op 24-08-2012 13:43 ]
1:45u screen on, half uur gebeld, kwartiertje gegamed, eventjes videocall gedaan, 15u en half niet meer aan de stekker geweest en nog 32% op de batterij, not bad
Ik heb 'm er gewoon overheen geflasht. De volgorde die ik aanhoudt is: wipe /system, flash AOKP, gapps en Franco en daarna wipe /cache en dalvik-cache. Ik check altijd wel de md5, want ook bij mij is dit weleens fout gegaan. Ook maak ik soms een backup om vanaf dat punt opnieuw te kunnen flashen, als het toch niet wil lukken in een keer.partyondude schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:37:
Ok, zijn er al mensen hier die nightly 24-12 hebben geflasht?
EDIT
Ik dus, maar dat is niet gelukt. Tot zover heb ik alle nightlies en build 1 gewoon over elkaar heen gezet, dus alleen maar een cache en dalvik wipe, geen fact. reset.
Blijkbaar moet dat nu wel, want 24-12 staat er niet opMaar goed, dat ga ik nu niet doen, dat kost toch altijd wat meer tijd.
tobitronics schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:10:
Welke kernel vinden jullie het best om te draaien? Gewoon de franco kernel of zijn er ook andere aanraders?
filenox schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:01:
Sinds gisteren daar ik Air kernel ipv Franco, alles voelt snel aan en is best energiezuinig in mijn ervaring.
1:45u screen on, half uur gebeld, kwartiertje gegamed, eventjes videocall gedaan, 15u en half niet meer aan de stekker geweest en nog 32% op de batterij, not bad
Mag ik hieruit opmerken dat de franco kernel langzaam is en energie vreet of zie ik het nou verkeerd?
Verwijderd
Sorry maar daar ben ik het niet mee eens. Sowieso is een kernel per build/versie al heel erg verschillend, er zijn versies van Leankernel die 2% drain in 10 uur standby haalden, andere versies van Leankernel doen 2% drain per uur. Zelfde kernel, net een andere versie.filenox schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:08:
Franco is snel maar qua power management kon het wat beter
Ik draai Franco 225 en ben totaal niet onder de indruk van de jouw statistieken met de Air kernel. Op Franco haal ik altijd rond de 3 uur schermtijd zonder problemen. Een schermtijd van 1:45 uur haal je met de stock rom nog wel
Het lastige is dat iedere versie van iedere kernel weer een andere uitwerking kan hebben op snelheid en energiegebruik. Daarnaast is geen dag hetzelfde en blijft het gewoon heel lastig meten wat nu de beste kernel is, in mijn ogen is die er ook niet.
ik zou eens even rustig het een en ander gaan lezen over overclocken voordat je verder gaat rommelen
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Wat is dan een meer 'veilige' instelling?Henkie schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:03:
ja de tering niet elke nexus kan op 1,8 ghz draaien! en sowieso nooit set on boot aanvinken als je niet zeker weet of hij wel stabiel draait!
ik zou eens even rustig het een en ander gaan lezen over overclocken voordat je verder gaat rommelen
Je hebt geluk dat je paarse strepen kreeg en verder niks. Een veilige instelling is 1228mhz, zoals standaard bedoeld. Alles daarboven is op eigen risico. Ga dan in elk geval stap voor stap omhoog en test een tijd of het werkt in plaats van meteen naar de 1,8Ghz. Just to be sure: met deze instellingen kun je blijvende schade aanrichten aan je telefoon!
en min kan je zetten op 384 mhz oid voor batterijbesparing.
Bedankt voor de tips. Als ik mag vragen, wat zou ik moeten verstaan onder 'blijvende schade'? Is dat in de zin van dat de cpu nooit meer zo snel zal werken als dat ie moet of dat de telefoon gewoon niet meer op wil starten?Aghanim schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:12:
Ik zou je echt heel sterk in gaan lezen in alle materie rondom rooten en custom roms voordat je maar wat knoppen indrukt. Je begrijpt hopelijk wel dat je 'alle rechten' hebt via een root+custom kernel? Wie zet er nu even zijn CPU speed ruim 50% hoger dan stock vanuit het niets? En dan ook nog 'set on boot = yes'![]()
Je hebt geluk dat je paarse strepen kreeg en verder niks. Een veilige instelling is 1228mhz, zoals standaard bedoeld. Alles daarboven is op eigen risico. Ga dan in elk geval stap voor stap omhoog en test een tijd of het werkt in plaats van meteen naar de 1,8Ghz. Just to be sure: met deze instellingen kun je blijvende schade aanrichten aan je telefoon!
Vervelende is nu vooral dat ik em niet meer goed terug naar stock kan brengen voor garantie...
Nou zou dat via fastboot allemaal geen probleem zijn, maar daar heb je dus wel een werkende USB poort voor nodig...
heb het volgende al klaar staan:
- CWM stock 4.0.4 zip (met stock kernel, waardoor ook stock recovery restored wordt bij eerste boot)
- bijbehorende gapps
- bijbehorende root zip.
- custom kernel om restoren van de stock recovery tegen te gaan....
Ik wil em eigengelijk zo krijgen:
- stock rom (ics of JB maakt me niet uit)
- stock recovery
- geen root
- locked bootloader
volgens mij kan ik de rom (+ gapps flashen) maar dan heb ik geen root en nog een unlocked bootloader..
als ik eerst de rom flash + su + custom kernel kan ik misschien via de glados kernel app de bootloader locken, die optie staat erbij
Dan blijft deze vraag over: kan ik met een locked bootloader dan nog in CWM nogmaals de stock rom flashen, zonder kernel, zodat mijn recovery en kernel ook beide stock zijn?
\edit, vandaag komt mijn pogo dock, dus als ie daar wel normaal mee laad heb ik verder geen haast
verder blijft het een vreemd probleem, wat gezien het feit dat er wel geladen wordt als het toestel uit staat, maar een pc connectie wordt niet herkent.. kan dit te verklaren zijn met 1 gaar usb pinnetje???
[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 27-08-2012 11:59 ]
als je een stock rom flashed trouwens heb je geen gapps nodig, want die zitten eral in.
alleen die bootloader locken word denk ik lastig
[ Voor 9% gewijzigd door DrNizeGuy op 27-08-2012 13:00 ]
Google Play: GLaDOS Control
* Lock/unlock the bootloader (without the forced data wipe)
(deze heb ik gekocht omdat ik heel lang de bijbehorende kernel heb gedraaid)
zit dan alleen met unrooten... hoewel ze zo goed misshcien niet eens kijken... slotje bij boot is dan immers dicht
de stock rom die ik heb gevonden had geen gapps (wel los), als jij een link hebt van een "echtere" stock hoor ik het graag!
Denk dat ik voorlopig maar bij de CM10 nightlies blijf
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
moet zeggen dat ik ook weer onder de indruk was van stock, toen ik deze voor mijn garantie geval even terug moest zetten.. Weet niet of het vooral de launcher is, welke wellicht beter is geoptimaliseerd voor de nexus, maar het voelde wel allemaal heerlijk snel, smooth en snappyFrigolamptje schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:43:
Niet iedereen zal het er over eens zijn, maar zelf ben ik gisteren na een paar weken XenonHD terug gegaan naar de Bigxie stock JB rom en dat voelt toch echt veel beter aan. Je mist wat aanpassingen zoals toggles enzo, maar qua prestatie-aanvoelen win je er in mijn ogen bij. Mss dat ik nog een custom kernel probeer zodat ik wat kan undervolten en overclocken, maar qua rom heeft Google het met JB gewoon zelf goed voor elkaar.
Ik wou juist van Bigxie naar een andere ROM, maar kan niet echt een goede vinden.Frigolamptje schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:43:
Niet iedereen zal het er over eens zijn, maar zelf ben ik gisteren na een paar weken XenonHD terug gegaan naar de Bigxie stock JB rom en dat voelt toch echt veel beter aan. Je mist wat aanpassingen zoals toggles enzo, maar qua prestatie-aanvoelen win je er in mijn ogen bij. Mss dat ik nog een custom kernel probeer zodat ik wat kan undervolten en overclocken, maar qua rom heeft Google het met JB gewoon zelf goed voor elkaar.
Ik mis vooral toggles in notificatie bar, LED instellingen en meer targets in lock-screen.. Dit was in AOKP (ICS versie) goed geregeld.
Ook fast-charge was handig, al is dat meer een kernel aangelegenheid.
Ik denk dat er voor de meeste zaken wel apps bestaan. Zeker voor die led-notificaties aan te passen.jelmervos schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:07:
[...]
Ik wou juist van Bigxie naar een andere ROM, maar kan niet echt een goede vinden.
Ik mis vooral toggles in notificatie bar, LED instellingen en meer targets in lock-screen.. Dit was in AOKP (ICS versie) goed geregeld.
Fixedjelmervos schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:07:
[...]
Ik wou juist van Bigxie naar een andere ROM, maar kan niet echt een goede vinden.
Edit: Zie net dat AOKP bij ICS staat terwijl het een JB build is
[ Voor 15% gewijzigd door tobitronics op 07-09-2012 22:37 ]
Ik draai de build 1 JB ROM van AOKP, waar helemaal niks mee is. Stabiel, snel en qua functionaliteit redelijk vergelijkbaar met de ICS ROM's van AOKP.tobitronics schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:36:
Hebben jullie suggesties voor custom roms? Ik ben nu in het verzameltopic op XDA aan het kijken maar zie eigenlijk de 'grote' namen er niet bijstaan (CM, AOKP). Eigenlijk de enige namen die mij bekend voorkomen zijn paranoid, TeamEOS en Android Revolution. Voor de rest lijken me het alleen maar stock roms met een beetje extra functies. Ik ben vooral op zoek naar een rom die veel extra functies biedt, vloeiendheid en battery is toch vooral kernel related? En welke Rom gebruiken jullie?
Edit: Zie net dat AOKP bij ICS staat terwijl het een JB build isen dat CM nog onofficieel is. Betekent dit dat ze onstabiel kunnen zijn of kan ik ze gerust draaien?
XenonHD ziet er goed uit, lijkt allemaal erg op wat er in AOKP zat. Alleen (nog) geen custom targets in lockscreen.jelmervos schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:02:
XenonHD ziet er ook goed uit, ga ik daar komend weekend eens mee testen. Bedankt.
Verwijderd
Gebruik verder geen andere kernel, misschien dat het daar aan ligt.
[ Voor 20% gewijzigd door jelmervos op 10-09-2012 09:26 ]
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Ik draai dus net AOKP stable met franco en het loopt ook allemaal niet geweldig. Ga nog een andere kernel proberen maar aangezien de rom met faux geleverd werd heb ik niet veel hoop... Toch vreemd aangezien meerdere erkende reviewers op youtube zeer te spreken zijn over AOKP+franco op hun GNex.jelmervos schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:22:
Draai nu twee dagen XenonHD, maar vind hem niet zo soepel. Hiervoor gebruikte ik de stock ROM van Bigxie en ik merk toch verschil in scrollen. Vooral door de Home Screens (altijd Apex gebruikt) bladeren gaat de eerste keer vaak schokkerig.
Ik merk verder ook dat ik altijd (zowel stock als AOKP, meerdere kernels geprobeerd) op de laatste apps pagina van de app drawer lag heb. Zeg maar de overgang van de 1 na laatste naar de laatste. Verder liep alles soepel (tot nu dan, want franco heeft mn tel aardig verkl**t)
Apart, ik had namelijk precies het tegenovergestelde. Bigxie was een en al laggy, terwijl Xenon bij mij als een trein draait. Heb wel Franco kernel bij Xenon, maar met de stock kernel liep het ook al heerlijk. Ben destijds overgestapt van Bigxie direct op Xenon en merkte het verschil direct na de flash.jelmervos schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:22:
Draai nu twee dagen XenonHD, maar vind hem niet zo soepel. Hiervoor gebruikte ik de stock ROM van Bigxie en ik merk toch verschil in scrollen. Vooral door de Home Screens (altijd Apex gebruikt) bladeren gaat de eerste keer vaak schokkerig.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Stel ik flash een brakke rom en kom in een bootloop. Kan ik tijdens de bootloopfase (waar de GN dan in blijft hangen) via ADB naar recovery of werken de ADB drivers nog niet als je toestel nog niet geboot is? Indien dit nog niet werkt betekent 1 foutieve flash het einde van mijn GN. In dat geval wordt updaten wat minder interessant.
Ga je je volumeknoppen niet (laten) fixen?
Je zou dus wel bij je bootloader kunnen komen, maar als je volume knoppen niet werken kan je alsnog niet in je recovery komen.
Wel kan je via fastboot weer een oude nandroid terug kunnen zetten, als deze op je pc staat.
1
2
3
4
5
| cd ~/Desktop/path/to/backup/ fastboot flash userdata data.img fastboot flash system system.img fastboot flash boot boot.img fastboot reboot |
Dus voor het flashen eerst 2x de md5 checken en maar hopen dat het goed gaat dan.
Blijkbaar niet. Dan inderdaad goede controles uitvoeren voor het flashen. Succes
Is toch dat groene stripje tussen de twee knopjes die stuk was?
Week het plastic eraf met aceton en plak het dan terug op een stukkie plakband, en probeer de draadjes weer te verbinden met.. iets. klein draadje, alu folie, misschien kan je het met potlood verbinden.
Succes!
Heeft iemand anders hier ook ervaringen mee gehad?