HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.829 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Webinterface zoeken ze momenteel testers voor, bekijk de nieuwsbrief maar.

Gewone dimmers (je bedoelt toch gewoon die ronde draaiknoppen bijvoorbeeld?) zijn niet te gebruiken, maar waarom gebruik je voor je vriendin dan niet een KAKU afstandbediening of bevestig je KAKU schakelaars op de muur, die zijn wel gewoon te gebruiken icm de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik zit ook al geruime tijd aan enige vorm van thuis domotica/kaku te denken en dan vooral met smartphone/web bediening.
Zodoende ook (onderandere) bij HW gekomen.

Weet iemand misschien wat het (rest)verbruik van de kaku ACD300, APA2-2300R en APCR2300 zijn?

Ik zie het kaku niet alleen als gemak, maar ook als vorm van energie besparing en heb tot op heden hier nog niets over terug kunnen vinden...

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:47

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De apa2 2300 verbruikt 0,6W volgens een Conrad metertje.
Mijn kit bestelde ik gisteren om 17u en een mislukte betaling werd nog even snel gecorrigeerd _/-\o_
Ik kreeg alles incl. de Somfy bediening heel vlot aan de praat.
Alleen via internet verbinden (3G) wilde niet direct maar dat lag aan mijn router.
De Cresta toont gelukkig het kanaal op z'n display.
Tot zo ver ben ik blij met de HW, nu nog wat meer externe sensors en schakelaars erbij O-)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Laatst online: 12-09 22:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

Speedy-Andre schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:58:
De apa2 2300 verbruikt 0,6W volgens een Conrad metertje.
Bedankt voor de snelle reactie, dat valt mij erg me en zou derhalve op mijn audiomeubel een aanzienlijke energie besparing opleveren...

Ben benieuwd naar de andere verbruikswaardes

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schema voor een "aan-puls bij inschakelen en uit-puls bij uitschakelen".
Omdat waarschijnlijk meer mensen zoiets zoeken :Y
https://dl.dropbox.com/u/...20voeding%20aan%26uit.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verbruikswaardes van de kaku apparatuur is minimaal, een relais gebruikt weinig stroom, evenals de ontvanger en LED. Ze worden ook niet warm, dus ze bespraren je waarschijnlijk meer stroom dan dat ze zelf gebruiken.

De mijne is ook besteld, app al geinstalleerd (jammer, geen demo modus, anders kon ik alvast klooien ;) ) en al wat ontvangers in huis. Daar komen er ongetwijfeld nog meer van bij. Maar dan moet eerst mn huis klaar zijn ;) zo wil ik de 3-weg hotelschakeling voor de gang+trap vervangen voor bewegingssensoren. Anders weet ik t wel, je doet het licht aan om de trap op te kunnen, loopt de gang door, woonkamer in, en licht op de gang blijft vervolgens aan staan. Hier bij mijn ouders brand op div. Plekken ook de hele dag licht. Terwijl er niemand is. In je koelkast gaat tenslotte ook het lampje uit als de deur dicht is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:08
_ferry_ schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:48:
<KNIP>

De mijne is ook besteld, app al geinstalleerd (jammer, geen demo modus, anders kon ik alvast klooien ;) ) en al wat ontvangers in huis. Daar komen er ongetwijfeld nog meer van bij. Maar dan moet eerst mn huis klaar zijn ;) zo wil ik de 3-weg hotelschakeling voor de gang+trap vervangen voor bewegingssensoren. Anders weet ik t wel, je doet het licht aan om de trap op te kunnen, loopt de gang door, woonkamer in, en licht op de gang blijft vervolgens aan staan. Hier bij mijn ouders brand op div. Plekken ook de hele dag licht. Terwijl er niemand is. In je koelkast gaat tenslotte ook het lampje uit als de deur dicht is... ;)
Hier ook zojuist besteld, we beginnen simpel met een basissetje maar ik ken mijzelf, voor je het weet zit het huis er vol mee ;)
Over de hotelschakeling heb ik ook al zitten nadenken, in dit topic wel vragen gezien maar nog niet de antwoorden (die ik begrijp ;) ) Zijn hier ervaringen deskundigen met hotelschakelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 22:15
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:37:
Er lijkt hier wat verwarring rond te gaan, we zijn op dit moment namelijk hard bezig om nieuwe sensoren toe te voegen aan de notificaties en ipv alleen een notificatie te sturen ook een schakelaar kan bedienen. Hierdoor kan je dus op basis van een sensor en tijd iets laten gebeuren.

Dit is natuurlijk niet de enige ontwikkeling waar we mee bezig zijn en is het vooral UI technisch best een uitdaging om het allemaal goed overzichtelijk te krijgen. Op vakantie zijn we ook zeker niet en ik verwacht dat vandaag eindelijk de update van de iOS app wordt goedgekeurd met uitgebreide grafieken.
Jullie zijn echt goed bezig! Top die grafieken! Ben helemaal gelukkig dat alles er zelfs nog instaat met terugwerkende kracht. Chapeau!
Om toch nog een beetje azijn te zeiken... die grafieken kan daar ook de waarde getoond worden zoals bij de week grafiek? En evt. het gem en totaal van het maand/jaar. bij deze wil ik me wel aanmelden als web interface tester maar ik zie niet waar dat kan, ik kreeg de nieuwsbrief nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hij is binnen en zojuist geïnstalleerd. Piece of cake. Ook al naar buiten opengezet (helaas heb ik een dynamisch IP... al ga ik eens kijken of ik niet toevallig via scripting bij de DNS van m'n webhoster kan..). Het werkt in ieder geval prima :)
Morgen even KAKU en Cresta sponsoren om de rest van m'n huis te voorzien van spul.

Het enige wat ik jammer vind is dat de status van de dimmers zich niet aanpassen nadat je een scene activeert. Ik vond het juist mooi dat je ook de status van lampen kon zien. Stel dat ik de scene 'woonkamer aan' kies, dan verwacht ik dat de losse dimmers ook op aan springen. Ga je even naar een thermometer en terug, dan laten ze wel de juiste stand zien. Ik vermoed dat het een softwareprobleem is?
hgerrit schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:08:
[...]

Ik ben namelijk heel blij dat de ontwikkeling in NL plaatsvindt en dat jullie ook op dit forum actief zijn! _/-\o_
Dat vind ik inderdaad ook top :)

--
Edit 1: Net bij de bouwmarkt al wat spul gehaald. Klopt het dat die deursensor alleen registreert of de deur open/dicht is en eventueel een notificatie? Kun je geen scene aanroepen wanneer de deur open gaat?
Edit 2: Lezen Tom, ze zijn ermee bezig dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Tom op 13-07-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:43
@Tom:
- Ja, je kunt scenes ook aanroepen met bijvoorbeeld een deurcontact.
- Een dynamisch IP kun je soms via diensten als DynDNS oplossen. Je router moet dit wel ondersteunen. De AVM Fritzbox bijvoorbeeld doet dit.

Deze week op basis van de enthousiaste verhalen een HW gekocht. Ik ben erg enthousiast. buitentemperatuurmeter, watertemperatuurmeter voor de vijver, magneetcontacten en natuurlijk de 15 Kaku schakelaars en dimmers die ik al had.
Installatie ging prima. Wel een probleempje dat de app de HW niet kon bereiken terwijl de installatie van beide goed ging. Bleek een instelling in de router te zijn die aangaf of WIFI apparaten onderling met elkaar mogen communiceren. Stond op 'nee'. Even omgezet en alles werkte. Je moet er wel opkomen.
Ik twijfel wel of ik de poorten op de router open ga zetten zodat ik vanaf Internet kan besturen. Ik vraag me af of dit echt veilig is. Ik activeer nu een VPN verbinding van de Iphone naar de router, waarna ik op het huisnetwerk zit. Dit werkt prima en de VPN is goed beveiligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Anjos schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:21:
@Tom:
- Ja, je kunt scenes ook aanroepen met bijvoorbeeld een deurcontact.
Waar kan dat dan?
- Een dynamisch IP kun je soms via diensten als DynDNS oplossen. Je router moet dit wel ondersteunen. De AVM Fritzbox bijvoorbeeld doet dit.
Tnx. Daar ben ik bekend mee, alleen kan dat niet met een eigen domeinnaam. Maargoed, vind daar wel iets op. Even kijken hoelang ik het IP houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:43
In de scene staat onderin 'code' Hierbij heb ik de leermodus aangezet en het deurcontact geopend. Met het deurcontact kan ik de nu de scene activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
Anjos schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:42:
In de scene staat onderin 'code' Hierbij heb ik de leermodus aangezet en het deurcontact geopend. Met het deurcontact kan ik de nu de scene activeren
Ik activeer via een scene ook een lamp op zolder en maak gebruik van een deurcontact.
De afstand van het deurcontact naar de lamp is te groot en dan gaat de lamp niet aan of uit. Het gaat om de deur van de "achterom" van het huis.
Via de scene werkt het op het moment wel goed. Als ik nu achter de pc op zolder zit en er komt iemand via de poort binnen gaat de lamp op zolder aan en weer uit, zo weet ik dat er iemand binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Klein foutje (voor de nerds die er zelf tegenaan lullen). M'n JSON parser viel erover en volgens JSONlint is het ook ongeldig. Dit is een deel van de response in mijn geval. Je ziet het onderdeel sensors (van functie get-status). Sensor 4 is in mijn geval de laatste sensor, daar staat op regel 11 een komma teveel. Bij onderdeel scenes (waarvan ik er ook meerdere heb) gaat het wel goed.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
                "favorite": "no",
                "dimlevel": 75
            },
            {
                "id": 4,
                "name": "TV en audio",
                "status": "on",
                "dimmer": "no",
                "favorite": "no",
                "dimlevel": 75
            },

],
        "uvmeters": [

],

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb sinds de laatste firmware update steeds dat mijn ipad en iphone niet kunnen connecten. Soms zijn alle ledjes dan geel op de HW, soms een of meerdere rood. Reset van HW helpt dan. Ik baal hier stevig van want met de vorige firmware was er niets aan de hand. Ik heb de HW al op een ander accespoint gezet(heb er 2 in huis beide binnen bereik van de HW), dit mocht ook niet baten.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Mediacj schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:02:
Is het bereik niet het probleem? Als je de Wattcher zelf in de buurt van de HW hebt ontvangt de Wattcher dan wel data?

Anders zet de HW eens een keer pal naast de zender van de Wattcher.
Vandaag mijn besteld pakketje binnen (energy pack). Installatie was een koud kunstje, schakelaar en thermometer werken prima, echter ik krijg geen gegevens binnen van de watcher. Al verschillende keren „ge-paired” maar hij blijft no data aangeven. Inmiddels ook het basis station een meter naast de zender van de watcher gezet maar ook dat biedt geen soelaas. De watcher zelf geeft wel netjes waardes weer. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ook op de juiste manier gepaired? Dus zoals; http://www.homewizard.nl/nieuws/wattcher-pairen/ Lang genoeg wachten dus voordat je de knopjes loslaat. Bij mij werkte ie net in 1x. Alleen wat problemen met wifi, beetje slecht bereik met de wifi van onze ADSL router. Meer het licht schakelen enzo gaat prima. Notifcatie op tablet doet het wel, op telefoon echter nog niet. Google service fout ofzo. Moet nog even kijken waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
_ferry_ schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 13:52:
Ook op de juiste manier gepaired? Dus zoals; http://www.homewizard.nl/nieuws/wattcher-pairen/ Lang genoeg wachten dus voordat je de knopjes loslaat. Bij mij werkte ie net in 1x. Alleen wat problemen met wifi, beetje slecht bereik met de wifi van onze ADSL router. Meer het licht schakelen enzo gaat prima. Notifcatie op tablet doet het wel, op telefoon echter nog niet. Google service fout ofzo. Moet nog even kijken waarom.
In eerste instantie niet, nu precies gedaan wat de link beschrijft maar ik krijg het niet werkend. Vrij snel wordt er een code gegenereerd, dan springt de watcher naar SYNC en na een tijdje zie ik een streepje dat van links naar rechts gaat. Dan na een paar minuten komt er in het display no Rf te staan. HW station verplaatst naar 1 meter naast de sensor in de meterkast maar hetzelfde resultaat. (ook geprobeerd door de knoppen los te laten wanneer er sync staat maar dit maakt geen verschil)

[ Voor 4% gewijzigd door chippie777 op 14-07-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:30
Lijkt er op dat de Wattcher zelf het probleem is. No RF duidt er op dat de Wattcher en de zender in de meterkast elkaar niet kunnen vinden, en dan vindt de HW de zender uiteraard ook niet.

Probeer eerst eens de Wattcher op zichzelf aan de praat te krijgen alhoewel je niet veel meer kunt doen.

[ Voor 36% gewijzigd door Mediacj op 14-07-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Mediacj schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:42:
Lijkt er op dat de Wattcher zelf het probleem is. No RF duidt er op dat de Wattcher en de zender in de meterkast elkaar niet kunnen vinden, en dan vindt de HW de zender uiteraard ook niet.

Probeer eerst eens de Wattcher op zichzelf aan de praat te krijgen alhoewel je niet veel meer kunt doen.
Die werkt gewoon.
Ik krijg noRf alleen te zien als ik de stappen doorloop om hem te pairen.
Als ik hem gewoon in het stopcontact doe dan werkt het gewoon, ik krijg alleen niets te zien in de app, blijft op no data staan. Ik heb dan ook nooit het woordje DONE gezien op de watcher tijdens het pair proces..

Het is gelukt :)

Ik heb de watcher verwijderd uit de app. Opnieuw aangemeld en de watcher ook dichter bij de sensor gezet, nu was het hele proces in 12 seconde voor elkaar. :)

Ik heb nu een ander „probleem” de sunset en sunrise tijden kloppen niet. In het begin was dit ok maar nu niet meer. Locatie voorzieningen staan aan.

[ Voor 19% gewijzigd door chippie777 op 14-07-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tom schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:34:
Tnx. Daar ben ik bekend mee, alleen kan dat niet met een eigen domeinnaam. Maargoed, vind daar wel iets op. Even kijken hoelang ik het IP houd.
Kan wel, gewoon een hostname in je eigen domein als CNAME voor de DynDNS hostname instellen.

Dus iets als: thuis.mijndomein.nl. CNAME tom.dynamicip.net.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
chippie777 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:55:
[...]
Ik heb nu een ander „probleem” de sunset en sunrise tijden kloppen niet. In het begin was dit ok maar nu niet meer. Locatie voorzieningen staan aan.
Heb ik ook een paar keer gehad helaas, de oplossing is even in de instellingen van de app opgeven dat je wilt configureren, de app starten en naar de configuratie optie gaan en met done afsluiten, als het goed is krijg je dan weer de juiste tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Weet iemand hoe het zit met notifications? Op mijn tablet (android ICS) werkte het bij de 2e keer proberen, op mijn telefoon (android 2.1) doet ie het niet. Als ik een naam opgeef komt er een melding "Your device does not appear to be properly connected to google services".
account sync staat aan, 3G/wifi maakt niet uit.

Binnenkort maar eens aan de slag met het stroomverbruik, kan nu mooi aan mijn pa laten zien wat de grote verbruikers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 15:04:
[...]

Kan wel, gewoon een hostname in je eigen domein als CNAME voor de DynDNS hostname instellen.

Dus iets als: thuis.mijndomein.nl. CNAME tom.dynamicip.net.
Ah OK thanks!

--
Nog een vraag. Ik heb hier een schakelaar met ernaast een stopcontact. Daar wil ik een mini-inbouw schakelaar van KAKU achter plaatsen. Echter als ik naar de kabels kijk zitten er in de bestaande schakelaar twee bruine draden en één zwarte. Waarschijnlijk vanwege dat stopcontact ernaast. Hoe ga ik dat fixen met KAKU? Twee bruine draden in L van KAKU past niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Tom op 14-07-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
1 bruine ff verlengen met een zwarte schakel draad? (kroonsteentje er tussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
Tom schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 19:20:
[...]

Ah OK thanks!

--
Nog een vraag. Ik heb hier een schakelaar met ernaast een stopcontact. Daar wil ik een mini-inbouw schakelaar van KAKU achter plaatsen. Echter als ik naar de kabels kijk zitten er in de bestaande schakelaar twee bruine draden en één zwarte. Waarschijnlijk vanwege dat stopcontact ernaast. Hoe ga ik dat fixen met KAKU? Twee bruine draden in L van KAKU past niet.
Lasdop op de inkomende bruine, en dan door naar de WCD en naar de KAKU module?
Voois schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:35:
1 bruine ff verlengen met een zwarte schakel draad? (kroonsteentje er tussen)
Kroonsteentjes en mixen met kleuren zijn een absolute no-go. Zwart = schakeldraad (En dunnere diameter). Als je die ineens als fase gaat gebruiken en iemand denkt dat ie UITgeschakeld is krijg je de meest gevaarlijke situaties (en daarnaast wordt het er niet overzichtelijker op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb de boel net ook aangeslingerd, fluitje van een cent :) binnen 5 minuten kon ik schakelen met de app en nog eens 5 minuten later remote (poortje openzetten etc). Deze week nog maar een stapeltje van die stekkerschakelaars aanschaffen, de meeste van mijn vaste verlichting laat zich helaas nogal moeilijk schakelen via kaku-spul tenzij ik alle bestaande schakelaars buiten gebruik ga zetten - en dat vind ik toch weer niet zo heel handig.
Nu alleen hopen dat de vrienden van KPN niet al te vaak m'n IP aanpassen.

Ik krijg alleen die meegeleverde Cresta-thermometer niet aan de praat. Hij meet wel maar de app roept 'no data'. Ik heb alle kanalen geprobeerd maar geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Dank! Ga ik morgen even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Daniel schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:35:
Ik heb de boel net ook aangeslingerd, fluitje van een cent :) binnen 5 minuten kon ik schakelen met de app en nog eens 5 minuten later remote (poortje openzetten etc). Deze week nog maar een stapeltje van die stekkerschakelaars aanschaffen, de meeste van mijn vaste verlichting laat zich helaas nogal moeilijk schakelen via kaku-spul tenzij ik alle bestaande schakelaars buiten gebruik ga zetten - en dat vind ik toch weer niet zo heel handig.

Ik krijg alleen die meegeleverde Cresta-thermometer niet aan de praat. Hij meet wel maar de app roept 'no data'. Ik heb alle kanalen geprobeerd maar geen effect.
Als je een TU account hebt.. kaku spul kost dan een stuk minder.. en als je een bundelsetje neemt ben je nog goedkoper uit (ik heb mn spul per 2 gekocht, APA2-2300R heeft 2 stekkerschakelaars van 2300W, en dat is 1,5x een losse 1000W-exemplaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Daniel schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:35:

je kunt de bestaande schakelaars ook blijven gebruiken :) je hebt 2 types, ik zit nu ook even te kijken wat het exacte verschil is, maar je plaatst ze achterbde bestaande schakelaar, met een ontvanger bij de lamp zelf.
edit: de grijze zender stuurt een draadloos signaal, waarmee je een ontvanger kunt schakelen. De witte zorgt ervoor dat de bestaande lamp alleen via die schakelaar werkt, en er draadloos een 2e lamp mee aangaat.

En de amwr-230 is zowel te schakelen via de schakelaar alsook afstandsbediening. Waardoor je maar 1 module nodig hebt per lamp. Is alleen niet met alle lampen te combineren, ivm een kleine stroom die er blijft lopen als voeding. Waardoor led en spaarlampen blijven gloeien.

[ Voor 33% gewijzigd door _ferry_ op 15-07-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
_ferry_ schreef op zondag 15 juli 2012 @ 09:02:
[...]

je kunt de bestaande schakelaars ook blijven gebruiken :) je hebt 2 types, ik zit nu ook even te kijken wat het exacte verschil is, maar je plaatst ze achterbde bestaande schakelaar, met een ontvanger bij de lamp zelf.
edit: de grijze zender stuurt een draadloos signaal, waarmee je een ontvanger kunt schakelen. De witte zorgt ervoor dat de bestaande lamp alleen via die schakelaar werkt, en er draadloos een 2e lamp mee aangaat.
Ja, dat zoek ik dus niet :) Over het algemeen heb ik niet de gelegenheid om een ontvanger in te bouwen tussen de wandschakelaar en de lamp. Het idee is dat ik de bestaande (plafond)verlichting kan blijven schakelen via de wandschakelaars maar ook op afstand via de app of een gewone remote. Dat kan volgens mij alleen als ik de bestaande dimmers laat vervallen - op zich is dat op de meeste plekken niet zo'n probleem.

Voor zover ik het nu kan zien moet ik dan een bestaande dimmer vervangen door een gewone schakelaar en er dan een amwr-210/230 achter zetten. Op de andere plekken is het een kwestie van een acd-1000 of acd-300 in het stopcontact prikken en daar de lamp aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ah, in combinatie met dimmers, dan loop je gauw spaak ja. Daar heb ik ook geen ervaring mee. Ik heb straks uitsluitend LED verlichting, waarvan een paar met RGB, die via IR-remote qua kleur zijn te wijzigen, en 1 lamp die ik via IR kan dimmen. Als ik die uitschakel en weer inschakel keert hij terug naar het laatste niveau. Dus dimmers zal/kan ik niet gebruiken.
Wel net een lijstje gemaakt wat ik waarschijnlijk nodig ga hebben in het nieuwbouwhuis. Bij elkaar is het nogal wat. Maar als ik dan de woonkamer doe, vind ik het op de slaapkamer ook wel prettig om zowel bij de deur alsook het bed de lamp te kunnen bedienen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
_ferry_ schreef op zondag 15 juli 2012 @ 09:02:
[...]

<KNIP>

En de amwr-230 is zowel te schakelen via de schakelaar alsook afstandsbediening. Waardoor je maar 1 module nodig hebt per lamp. Is alleen niet met alle lampen te combineren, ivm een kleine stroom die er blijft lopen als voeding. Waardoor led en spaarlampen blijven gloeien.
Leek mij een prima oplossing, maar nu ik dit lees zit ik er niet op te wachten dat mijn ledlampen blijven gloeien. Ik ging er vanuit dat deze units gewoon overweg konden met spaarlampen.
Ik ga mij er nog even verder in verdiepen voordat ik mee aanschaf. In dit geval wil ik een plafondlamp schakelen, zowel met de bestaande schakelaar als met de app. In die plafondlamp zitten twee ledlampen, misschien vervangen door een andere type spaarlamp dat wel wordt ondersteund?

Ben ook nog even bezig met port forwarding, dat is mij nog niet gelukt i.c.m. de time capsule van apple. Hij blijft op connecting staan. Ik heb hier ook nog een ip-webcam staan en daarmee lukt het allemaal wel. Zal wel ergens een instelling zijn. Zijn hier mensen die ook een time capsule / airpotexpress gebruiken i.c.m. homewizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Welke dimbare led lampen gebruiken jullie met de kaku dimmers ? Zijn die een beetje goed te regelen via de homewizzard of is dat vrij onnauwkeurig ? Ik heb nu nog geen hw, en alleen de kaku dimmer inbouw mini versie voor in de slaapkamer de halogeen spots te dimmen dat gat mooi. Wil in de woonkamer wat staande lampen met led gaan uitrusten , en een stekkerdoos dimmer.

@Hw is het ook mogelijk de philips Living colors lamp te bedienen ? Zou wel een mooie uibreiding zijn ?

[ Voor 52% gewijzigd door LoneWolf op 15-07-2012 13:38 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

chippie777 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:45:
[...]

Leek mij een prima oplossing, maar nu ik dit lees zit ik er niet op te wachten dat mijn ledlampen blijven gloeien. Ik ging er vanuit dat deze units gewoon overweg konden met spaarlampen.
Ik ga mij er nog even verder in verdiepen voordat ik mee aanschaf. In dit geval wil ik een plafondlamp schakelen, zowel met de bestaande schakelaar als met de app. In die plafondlamp zitten twee ledlampen, misschien vervangen door een andere type spaarlamp dat wel wordt ondersteund?

Ben ook nog even bezig met port forwarding, dat is mij nog niet gelukt i.c.m. de time capsule van apple. Hij blijft op connecting staan. Ik heb hier ook nog een ip-webcam staan en daarmee lukt het allemaal wel. Zal wel ergens een instelling zijn. Zijn hier mensen die ook een time capsule / airpotexpress gebruiken i.c.m. homewizard?
Nou, met sommige lampen gaat het waarschijnlijk wel. Op de site van KaKu kun je de ontvanger selecteren en kijken welke lampen ermee samenwerken. Had even snel gekeken pas, maar volgens mij waren dat alleen de dimbare spaarlampen.

Op welke poort zit je webcam? als dat ook poort 80 is geeft het problemen, en zul je de poort moeten veranderen naar bijv. 81 (en als ip x.x.x.x:81 )

Net even zitten googlelen naar de reden waarom mijn notificaties op de telefoon niet werken. Blijkt dat sinds android 2.2 er een cloud2 device messaging in zit. Als dat gebruikt wordt voor HW, gaat dat bij mij natuurlijk niet werken.... tijd voor een nieuwe telefoon :+
Er was een update, voor mijn telefoon. Nu werkt het! In android 2.1 werkt het niet, in 2.2 en hoger uiteraard wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 15-07-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
ik heb ook een issue met remote bediening, maar dan andersom :P Als ik m'n externe IP (85.86.x.x) instel op m'n iPhone (manual ip in de app) werkt de bediening wel als ik op het gsm-netwerk zit, maar niet als ik via m'n interne WiFi-netwerk probeer te verbinden; app blijft op 'connecting' staan.
Dat is nogal onhandig: ik zou ook graag in staat zijn binnenshuis via de app te schakelen zonder dat ik elke keer als ik dat buitenshuis wil eerst een ander IP moet gaan instellen. Alternatieve oplossing is elke keer als ik thuis wil schakelen eerst WiFi op de telefoon uitschakelen zodat je via het gsm-netwerk gaat verbinden maar dat is eveneens niet bepaald handig.
Als ik gewoon het interne IP (192.168.2.10) instel op de iPhone werkt de bediening gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Daniel schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:03:
ik heb ook een issue met remote bediening, maar dan andersom :P Als ik m'n externe IP (85.86.x.x) instel op m'n iPhone (manual ip in de app) werkt de bediening wel als ik op het gsm-netwerk zit, maar niet als ik via m'n interne WiFi-netwerk probeer te verbinden; app blijft op 'connecting' staan.
Dat is nogal onhandig: ik zou ook graag in staat zijn binnenshuis via de app te schakelen zonder dat ik elke keer als ik dat buitenshuis wil eerst een ander IP moet gaan instellen. Alternatieve oplossing is elke keer als ik thuis wil schakelen eerst WiFi op de telefoon uitschakelen zodat je via het gsm-netwerk gaat verbinden maar dat is eveneens niet bepaald handig.
Als ik gewoon het interne IP (192.168.2.10) instel op de iPhone werkt de bediening gewoon normaal.
Ondersteunt je router geen NAT-loopback? Met mijn TPLink router (stock firmware) kan ik 'gewoon' op mn externe IP connecten en zo 'door' portforwardings.

Als jouw router dat niet ondersteunt krijg je idd dergelijke problemen.

Lompe oplossing: Knup een hostname aan je externe IP, en configureer die op je eigen netwerk in de DNS verwijzend naar 192.168.2.10. Dan krijgt ie binnenshuis je LAN ip, en extern je publieke IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:03:
Yep, hier ook al vanaf begin last van! daar zouden ze met een oplossing voor komen van HomeWizard zelf, daar wacht ik nog steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
En ook ik heb daar helaas last van (inderdaad ook geen local loopback op mijn router) zou mooi zijn als ze hier een slimme oplossing voor maken dat als je bijvoorbeeld op je eigen wifi netwerk zit het lokale adres gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Oh, ik dacht dat 99% van de routers dat gewoon vertaalt, net als dat je pc altijd weet dat ie voor local host niet op het netwerk hoeft te kijken. Hier werkte het iig meteen met thomson router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
DJSmiley schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:14:
[...]

Lasdop op de inkomende bruine, en dan door naar de WCD en naar de KAKU module?

[...]

Kroonsteentjes en mixen met kleuren zijn een absolute no-go. Zwart = schakeldraad (En dunnere diameter). Als je die ineens als fase gaat gebruiken en iemand denkt dat ie UITgeschakeld is krijg je de meest gevaarlijke situaties (en daarnaast wordt het er niet overzichtelijker op)
Ben ik uiteraard helemaal met je eens, maar als ik het bericht van de poster lees klopt het nu ook niet...dus het verschil is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Voois schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:50:
[...]

Ben ik uiteraard helemaal met je eens, maar als ik het bericht van de poster lees klopt het nu ook niet...dus het verschil is er niet.
Als er 2 bruine draden de schakelaar in gaan en er gaat 1 zwarte uit dan klopt het toch?
De bruine draad komt aan als fase voor de verlichting en gaat geschakeld verder als zwart.
De 2e bruine draad die erin zit is doorgelust naar een wcd.
Toch niks mis mee?
Zo lees ik het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb zelf 2 kaku dimmers in een wcd en als ik die inschakel via de app gaan ze aan en dat werkt prima.
Alleen zodra ik de "slider" heb aangeraakt om de lichtsterkte in te stellen gaan de lampen alleen maar zachter en feller branden, ze gaan niet naar een bepaald lichtnivo. Klopt dat of ligt dat aan de ontvangers die ik gebruik?
Ze werden bij de HW geleverd.
Kan ook niet aan de slider zien wat de stus is van de lamp, hoe fel deze brandt.
Ik krijg ook geen status meer te zien van mijn buitenlamp of deze aan of uit is.
Volgens mij deed hij dat wel. Maak gebruik van een inbouwschakelaar. Dacht de amwr 230.
Als ik dus de lamp inschakel met de vaste wandschakelaar blijft de staus in de app op "uit" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Voois schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:50:
[...]

Het is allemaal recent door een professioneel installatiebedrijf aangelegd, dus het lijkt mij dat het wel klopt alleen dat het een soort doorschakeling is waar KAKU geen ondersteuning voor heeft (net als hotelschakeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Tom schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:07:
[...]

Het is allemaal recent door een professioneel installatiebedrijf aangelegd, dus het lijkt mij dat het wel klopt alleen dat het een soort doorschakeling is waar KAKU geen ondersteuning voor heeft (net als hotelschakeling).
Die bruine draden zijn fase draden, voeding om maar even zo te noemen. Dat er 2 bruine draden inzitten is alleen maar omdat er 1 fase in die doos uitkomt en 1 is er voor de verlichting en 1 is voor het stopcontact (wcd).
Je haalt de bruine draden uit de schakelaar, neem een lasdop en stop daar de bruine draad in die aankomt, doe daar ook nog 2 bruine draden bij, 1 gaat naar de wcd en 1 gaat er naar de kaku schakelaar onder de schroef (L), de zwarte haal je ook uit de schakelaar en die doe je onder de schroef met het golf/pijl teken.
De 2 vaste draden die aan de kaku schakelaar zitten zet je op de schakelaar op de plaats waar eerst de bruine heeft gezeten en de andere stop je op de plaats waar de zwarte heeft gezeten.
Nu moet het werken, als het allemaal in de doos past.
Als het geen hotelschakeling is (serieschakeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
mike123 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:10:
Ik heb zelf 2 kaku dimmers in een wcd en als ik die inschakel via de app gaan ze aan en dat werkt prima.
Alleen zodra ik de "slider" heb aangeraakt om de lichtsterkte in te stellen gaan de lampen alleen maar zachter en feller branden, ze gaan niet naar een bepaald lichtnivo. Klopt dat of ligt dat aan de ontvangers die ik gebruik?
Ze werden bij de HW geleverd.
Kan ook niet aan de slider zien wat de stus is van de lamp, hoe fel deze brandt.
Ik krijg ook geen status meer te zien van mijn buitenlamp of deze aan of uit is.
Volgens mij deed hij dat wel. Maak gebruik van een inbouwschakelaar. Dacht de amwr 230.
Als ik dus de lamp inschakel met de vaste wandschakelaar blijft de staus in de app op "uit" staan.
Ik heb de (energy) basis kit ook net, maar volgens mij zijn de wcd schakelaars die bij de basis set zitten aan/uit schakelaars en niet dimbaar. Zo worden ze bij mij in ieder geval weer gegeven in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Thanks Mike voor de duidelijke uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
chippie777 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:15:
[...]

Ik heb de (energy) basis kit ook net, maar volgens mij zijn de wcd schakelaars die bij de basis set zitten aan/uit schakelaars en niet dimbaar. Zo worden ze bij mij in ieder geval weer gegeven in de app
Zou eigenlijk best wel eens kunnen kloppen wat je zegt.
Dan zijn het de oude dimmers die niet naar behoren werken. Die werken nog met een knopje voorop, misschien dat die problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik zat net de energiegrafiek te bestuderen, 2 dingetjes vielen op; de piek qua stroomverbruik was om 19:15, in de grafiek is deze piek ongeveer een uur a 1,5 na 16:00 te zien. Heb het idee dat de tijd onder de grafieklijnen niet overeenkomt. Daarnaast staan er 2 dagen in ipv1. Al vind ik dat niet zo'n ramp, plek zat op het tabletscherm.
IIG dankzij de wattcher/HW al een watt of 30 aan sluipverbruik achterhaald, dus das op zich wel de moeite. Zoals een radio die 10watt gebruikt terwijl hij uit staat. Alleen vanwege het display wat van die animaties laat zien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Inmiddels heb ik het voor elkaar om vanaf het internet alles te bedienen. Om de een of andere reden lukt het alleen met poort 80. Heb verschillende andere geprobeerd maar dan krijg ik het niet werkend. Nou is mijn kennis van netwerken niet echt geweldig, ik vraag mijzelf dan ook af wat ik op mijn hals haal als ik poort 80 open zet in mijn router?
Verder ben ik heel tevreden met de homewizard, zou heel mooi zijn als ze velux apparatuur gaan ondersteunen, kan ik mijn dakkoepel op afstand openen (en sluiten!) Ondersteuning voor de sensoren van de Oregon weerstations zou helemaal geweldig zijn.
Nu eerst maar eens kijken wat ik nog meer ga aanschaffen van het KAKU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mij aangemeld om als tester voor de web applicatie in aanmerking te komen, maar ik hoor helemaal niets meer. Heeft er al iemand bericht gehad op zijn aanmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Nee ik heb na mijn aanmelding ook niets meer vernomen, ben wel benieuwd want een webinterface zal een mooie toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:01
Ik heb een afwijzing gekregen... wat ik me af vraag of er iemand wel betatester is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook afgewezen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan de Jong
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 20:31
Ik ben ook vriendelijk bedankt. Ik ben benieuwd wat de selectie criteria waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja er zijn wel betatesters, ik ben gelukkig wel uitgekozen wat de criteria waren weet ik ook niet. maar HW is heel goed bezig ziet er werkelijk heel mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:50
Ook afgewezen helaas. Jammer, ik had graag willen testen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Screen shot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 30-08 10:46
jup hier ook een afwijzing.... Ben ook erg benieuwd...

Waar host je de webapp op? Het lijkt me toch niet dat dit op de HW zelf gaat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ja zou ik graag willen bijvoegen maar ik weet nog niet of dat mag van HW, moet eerst nog even straks als ik thuis ben de bijlage openen en lezen. Die PDF file kan ik op mijn iPad niet openen namelijk.
Dus tot later.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Heeft iemand anders ook dat de tijd onderaan de grafiek niet overeenkomt met het werkelijke? Ik denk dat er 2 uur verschil tussen zit. Waarschijnlijk het verschil in tijdzone tov GMT + zomertijd. Als andere dat probleem niet hebben ga ik op onderzoek uit waar het aan kan liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net van HW te horen gekregen dat ik screen shots mag plaatsen. Bij deze dan de iMac Safari versie. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verast ben door HW en deze web interface alles lijkt tot nu toe probleemloos te werken maar we zijn pas 1 dag aan het testen natuurlijk. later op de dag volgen screen shots van de iPad en iPhone.

Afbeeldingslocatie: http://images15.fotki.com/v587/photos/1/17730/780798/iMacscreen-vi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:20:
Net van HW te horen gekregen dat ik screen shots mag plaatsen. Bij deze dan de iMac Safari versie. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verast ben door HW en deze web interface alles lijkt tot nu toe probleemloos te werken maar we zijn pas 1 dag aan het testen natuurlijk. later op de dag volgen screen shots van de iPad en iPhone.

[afbeelding]
Ziet er netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Eerste indruk is goed :)
Misschien kun je wat meer en in een volledige resolutie posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10-2021
Ik mag gelukkig ook betatesten en tot nu toe werkt het allemaal super, lekker vanaf de laptop lampen bedienen etc. ik hoop dat ze dezelfde vormgeving ook doorvoeren in de (iOS)app want ik vind de webapp er wat volwassener uitzien.

Los van de beta heb ik een probleem met de grafieken van de thermometers en regenmeter in het jaaroverzicht, daar is de huidige maand niet zichtbaar? Is dit bij iedereen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:43:
Eerste indruk is goed :)
Misschien kun je wat meer en in een volledige resolutie posten.
Ik ga later vanmiddag meer screen shots plaatsen alleen de resolutie is moeilijk omdat tweeakers de afbeelding verkleint, ik wilde met deze screen shot een zo volledig mogelijk beeld van de web interface weergeven. begrijp goed er kan bijvoorbeeld ook nog naar beneden gescrold worden om maand en jaar weergave ook te zien. Moet nu naar een lief meisje van 4 jaar daar moet ik tot 15:30 uur oppassen en ze vraagt natuurlijk een beetje aandacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crapshoot schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:03:
Ik mag gelukkig ook betatesten en tot nu toe werkt het allemaal super, lekker vanaf de laptop lampen bedienen etc. ik hoop dat ze dezelfde vormgeving ook doorvoeren in de (iOS)app want ik vind de webapp er wat volwassener uitzien.

Los van de beta heb ik een probleem met de grafieken van de thermometers en regenmeter in het jaaroverzicht, daar is de huidige maand niet zichtbaar? Is dit bij iedereen zo?
Volgens mij is de lopende maand nooit zichtbaar omdat deze nog niet volledig is afgerond, lijkt mij logisch maar dat zullen we dan later via het formulier aan HW kunnen vragen/melden. in ieder geval heb ik dat ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10-2021
Zou kunnen inderdaad, maar dan zou ik liever hebben dat het wel zichtbaar is maar dan in een andere kleur oid. zodat je toch een vergelijking kunt maken tussen de huidige maand tot op heden en de vorige maanden. Nu moet ik bijvoorbeeld alle aantallen in de maandgrafiek optellen om te zien hoeveel regen er al gevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Inderdaad ziet er heel goed uit de webinterface en ik zou ook graag de lopende maand willen zien in de overzichten dan kun je het veel beter vergelijken.

Wat ook een mooie toevoeging zou zijn is totalen in cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Er is ook een mobiele variant zie ik net:
http://twitter.com/HomeWi...26246654376951809/photo/1

Nog een screenshot:
http://twitter.com/HomeWi...77/photo/1/large?tw_p=twt

Goed dat ze temperatuur/luchtvochtigheid gecombineerd hebben, twee lijnen in een grafiek is prima en beter dan een extra switch.

Wel apart dat ze edit sensors en sort sensors in een apart scherm ondergebracht hebben. Lijken mij prima te combineren. /ui geneuzel

[ Voor 67% gewijzigd door Tom op 20-07-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Tom schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:33:
Er is ook een mobiele variant zie ik net:
http://twitter.com/HomeWi...26246654376951809/photo/1

Nog een screenshot:
http://twitter.com/HomeWi...77/photo/1/large?tw_p=twt

Goed dat ze temperatuur/luchtvochtigheid gecombineerd hebben, twee lijnen in een grafiek is prima en beter dan een extra switch.

Wel apart dat ze edit sensors en sort sensors in een apart scherm ondergebracht hebben. Lijken mij prima te combineren. /ui geneuzel
Op die mobiele variant zie ik een vlammetje staan met "comming soon", benieuwd wat dat inhoud. Zou leuk zijn als je er je verwarming mee zou kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Phoolie schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:53:
[...]
Op die mobiele variant zie ik een vlammetje staan met "comming soon", benieuwd wat dat inhoud. Zou leuk zijn als je er je verwarming mee zou kunnen schakelen.
Ja heel interessant, ik hoop dat ze dan wel de opentherm standaard ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even uitsnede gemaakt om e.e.a. iets duidelijker te maken. straks de iPad en iPhone versie!

Afbeeldingslocatie: http://images15.fotki.com/v588/photos/1/17730/780798/iMacscreen2-vi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images56.fotki.com/v1298/photos/1/17730/780798/iMacscreen3-vi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan, hier de screen shots van de iPad versie, ze zien er eigenlijk hetzelfde uit als de iMac versie en dat is ook logisch natuurlijk omdat het een web interface is. er moet gescrold worden omdat er op de iPhone en iPad niet zoals gewoonlijk bij een website gezoomd kan worden, maar het werkt op deze manier wel perfect hoor.

De iPhone versie is dan ook gelijk aan de iPad versie daarom ga ik daar ook geen extra screen shots van plaatsen.

Verheug jullie er maar alvast op want ik ben echt super blij met de web interface! :)

Afbeeldingslocatie: http://images109.fotki.com/v785/photos/1/17730/780798/iPadscreen1-vi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images107.fotki.com/v67/photos/1/17730/780798/iPadscreen2-vi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 21:02
_ferry_ schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 08:55:
Heeft iemand anders ook dat de tijd onderaan de grafiek niet overeenkomt met het werkelijke? Ik denk dat er 2 uur verschil tussen zit. Waarschijnlijk het verschil in tijdzone tov GMT + zomertijd. Als andere dat probleem niet hebben ga ik op onderzoek uit waar het aan kan liggen ;)
Ik heb precies hetzelfde en heb de bug al een tijdje geleden gemeld.

[ Voor 58% gewijzigd door mightym op 20-07-2012 13:10 ]

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-08 22:30
Het vlammetje 'coming soon' is de gas-Wattcher (ik ben benieuwd of ze ook zo'n creatieve naam kunnen bedenken). Over de grafieken: we hebben nu de totalen per dag en per maand netjes in een grafiek. Maar het meest interessante, wat mij betreft, is een overzicht met weektotalen. Daarnaast, zoals eerder door een ander gezegd, is het mooi als je de meterstand in de app kunt bekijken. Beide toevoegingen zorgen ervoor dat ik niet meer elke week de meterkast hoef in te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
geulwijk schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:01:
Het vlammetje 'coming soon' is de gas-Wattcher (ik ben benieuwd of ze ook zo'n creatieve naam kunnen bedenken). Over de grafieken: we hebben nu de totalen per dag en per maand netjes in een grafiek. Maar het meest interessante, wat mij betreft, is een overzicht met weektotalen. Daarnaast, zoals eerder door een ander gezegd, is het mooi als je de meterstand in de app kunt bekijken. Beide toevoegingen zorgen ervoor dat ik niet meer elke week de meterkast hoef in te duiken.
't kan ook zijn dat je radiatoren kan schakelen, KAKU is hier ook mee bezig, dus het zou me niets verbazen als dat (dus) ook meegaat met Homewizard.

@homewizard: Is hier al iets meer over bekend? Ik weet dat een aantal KAKU producten gebaseerd zijn/gelicenseerd zijn van JSJSDesigns LTD. Hun ICS1000 is feitenlijk de LightwaveRF Wifi-Link.
Wordt een eventuele thermostaatoplossing ook gebaseerd op de LightwaveRF range? ( http://jsjs.gostorego.com/heating-4.html ) of is dit een logging iets tbv gasverbruik?

ps: Screenshots zien er goed uit... Samen met de mogelijkheden van schakelaars enz neig ik steeds meer om toch maar een HW aan te schaffen.
Het zelf-kunnen-programmeren met bv PHP van de ICS1000 staat mij wel aan (zie mn review, maar de Homewizard lijkt toch veel actiever ondersteunt te worden en veel meer 'allround' bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

DJSmiley schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:05:
[...]

't kan ook zijn dat je radiatoren kan schakelen, KAKU is hier ook mee bezig, dus het zou me niets verbazen als dat (dus) ook meegaat met Homewizard.
Radiatoren schakelen? Bedoel je niet de CV zelf?
Ik woon in een appartement en heb helaas geen centrale CV aansturing. Moet radiatoren dus individueel aan-/uitzetten (zitten aangesloten op een ketel in het gebouw), maar als daar iets voor komt zou helemaal gaaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cingero
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08 21:49
Def_P schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 10:50:
Ik heb sinds de laatste firmware update steeds dat mijn ipad en iphone niet kunnen connecten. Soms zijn alle ledjes dan geel op de HW, soms een of meerdere rood. Reset van HW helpt dan. Ik baal hier stevig van want met de vorige firmware was er niets aan de hand. Ik heb de HW al op een ander accespoint gezet(heb er 2 in huis beide binnen bereik van de HW), dit mocht ook niet baten.
Zelfde probleem hier. Zijn er oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Tom schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:52:
[...]

Radiatoren schakelen? Bedoel je niet de CV zelf?
Ik woon in een appartement en heb helaas geen centrale CV aansturing. Moet radiatoren dus individueel aan-/uitzetten (zitten aangesloten op een ketel in het gebouw), maar als daar iets voor komt zou helemaal gaaf zijn.
Ja, radiatoren.

Ik zit zelf ook in een appartement met blokverwarming, en heb (dus) thermostaatkranen op mn radiatoren. Ik gebruik nu een Draadloze thermostaatkraan van Conrad

Maar als er later een KAKU tegenhanger komt lijkt me dat ook wel wat, dan is ie nl ook remote te bedienen. Ik gok dan ook dat dit iets is wat HomeWizard zal gaan ondersteunen, of idd het uitlezen van gasmeters.

Opentherm... ik betwijfel het. Ik zie nl nog niet echt hoe dat fysiek geintegreerd kan worden op de huidige hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mightym schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:09:
[...]

Ik heb precies hetzelfde en heb de bug al een tijdje geleden gemeld.
Okee, ben ik iig niet alleen. Tel nu maar gewoon ff 2 uur erbij op ;)
webinterface ziet er handig uit, mooi voor als ik toch al achter de pc zit ;) werkt het ook op resoluties zoals 800*600? Ik heb een display welke aangestuurd wordt via USB, met touchscreen. In het voorpaneel van de htpc, en die doet volgens mij 800*600. Iig hoop ik vooral op voorwaarden voor het schakelen. Bijv. Bij deurcontact tussen x en y, dan het licht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_b
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Goedemiddag

Vorige week mijn homewizard ontvangen
Installeren was simpel, alleen mijn somfy scherm wilde niet lukken (is in beta dat weet ik)
Vandaag maar weer eens aan het proberen geweest en wat blijkt ,
In het zelfde de stopcontact als de somfy zit ook een kaku schakelaar
Deze geeft dus het probleem verwijder ik de kaku schakelaar dan werkt de somfy direct
Als ik de kaku er weer in stopt dan werkt het weer niet.
Hebben meer mensen dit probleem en is er een oplossing voor ?
Voor de rest een geweldig systeem

Eric

IPhone 3GS , IPad 16gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Misschien zit de kaku met z'n signaal in de weg?
De voeding opzich lijkt me niet de oorzaak als het om een Somfy RTS module of motor gaat.
Op mijn zonnescherm zit een motor zonder RTS, ik heb voor RTS een Somfy 1810802 kabel module gebruikt.
Zo'n module heeft een vaste 230V voeding en schakelt de motor.
Wel aardig om hier een afbeelding van te plaatsen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.preisroboter.de/bigProdCachedImages/3846159791772413743/somfy_1810802%2C_1810806_modulis.png

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Eric_b schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:37:
Goedemiddag

Vorige week mijn homewizard ontvangen
Installeren was simpel, alleen mijn somfy scherm wilde niet lukken (is in beta dat weet ik)
Vandaag maar weer eens aan het proberen geweest en wat blijkt ,
In het zelfde de stopcontact als de somfy zit ook een kaku schakelaar
Deze geeft dus het probleem verwijder ik de kaku schakelaar dan werkt de somfy direct
Als ik de kaku er weer in stopt dan werkt het weer niet.
Hebben meer mensen dit probleem en is er een oplossing voor ?
Voor de rest een geweldig systeem

Eric
Geeft het alleen problemen met het aanmelden van het Somfy scherm of ook nadat je hem hebt aangemeld en je de KAKU schakelaar weer terugplaatst?
Als de de KAKU schakelaar in een ander stopcontact steekt op dezelfde groep, heb je dan ook nog problemen?
Ik krijg namelijk mijn scherm helemaal niet aangemeld. Er zit wel een KAKU op een meter of 5 in een stopcontact en die zit op dezelfde groep.

Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een nieuwe bezitter van een Homewizard meld zich :)

Alle schakelaars, waaronder de bel, waren geen probleem. De enige dimmer is wel een dingetje. Deze blijft 'lopen'. Dat wil zeggen aan of uit gaat prima maar als ik het dimniveau probeer aan te passen blijft hij van 0 naar 100% en weer terug enz. gaan.

Is m'n KAKU dimmer te oud of zit er ergens en bugje?
AC-300

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lallasjip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 12:25
twixx schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:01:
Alle schakelaars, waaronder de bel, waren geen probleem. De enige dimmer is wel een dingetje. Deze blijft 'lopen'. Dat wil zeggen aan of uit gaat prima maar als ik het dimniveau probeer aan te passen blijft hij van 0 naar 100% en weer terug enz. gaan.

Is m'n KAKU dimmer te oud of zit er ergens en bugje?
AC-300
Ik heb deze week ook een HomeWizard aangeschaft en ik had dit probleem ook met een nieuwe dimmer (ACM-300). Ik ben er achter gekomen dat dit gebeurt als je de inleerknop op de KAKU dimmer te lang indrukt. Door even kort op de inleerknop te drukken en dan een code door de HomeWizard app te laten genereren werkte alles perfect! Ik weet niet of de AC-300 hier te oud voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_b
mike123 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:47:
[...]

Geeft het alleen problemen met het aanmelden van het Somfy scherm of ook nadat je hem hebt aangemeld en je de KAKU schakelaar weer terugplaatst?
Als de de KAKU schakelaar in een ander stopcontact steekt op dezelfde groep, heb je dan ook nog problemen?
Ik krijg namelijk mijn scherm helemaal niet aangemeld. Er zit wel een KAKU op een meter of 5 in een stopcontact en die zit op dezelfde groep.

Gijs
Als ik de kaku terug plaats werkt de somfy niet meer zowel aanmelden als bedienen
in een ander stopcontact van de zelfde groep heb ik nog
niet geprobeert dat zal ik morgen eens proberen

Eric

IPhone 3GS , IPad 16gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Het kan inderdaad de oorzaak zijn. 2 KaKu modules dicht bij elkaar gaat ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_b
_ferry_ schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:44:
Het kan inderdaad de oorzaak zijn. 2 KaKu modules dicht bij elkaar gaat ook niet goed.
Het is niet de onvanger die in de buurt zit maar alleen de stekker van de somfy
Dat vind ik zo vreemd als de ontvanger er zat had ik het nog wel kunnen begrijpen

Eric

IPhone 3GS , IPad 16gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hier heb ik ook last van sinds de laatste firmwareupdate. Moet nu soms de HW drie keer per dag resetten. Heb nu thuis ook weer de losse afstandsbediening liggen.
Def_P schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 10:50:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
lallasjip schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:13:
[...]

Ik heb deze week ook een HomeWizard aangeschaft en ik had dit probleem ook met een nieuwe dimmer (ACM-300). Ik ben er achter gekomen dat dit gebeurt als je de inleerknop op de KAKU dimmer te lang indrukt. Door even kort op de inleerknop te drukken en dan een code door de HomeWizard app te laten genereren werkte alles perfect! Ik weet niet of de AC-300 hier te oud voor is.
Yes! Dat lost het probleem op. Ik had de HomeWizard de code geleerd met de AB, daar kwam iets als 'M3' uit. Nu heb ik hem laten genereren (een code van 10 cijfers oid) en werkt hij goed!
Bedankt.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Eric_b schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:37:
[...]

Als ik de kaku terug plaats werkt de somfy niet meer zowel aanmelden als bedienen
in een ander stopcontact van de zelfde groep heb ik nog
niet geprobeert dat zal ik morgen eens proberen

Eric
Ik kan namelijk helemaal niet aanmelden bij mijn zonnescherm. Er zitten wel 2 kaku stopcontacten in de buurt en die zitten ook op dezelfde groep. 1 op 4 meter en 1 op 5 meter.
Als het zo is dat Somfy niet werkt met 2 kaku's in de buurt dan heb ik wel een probleem. Is misschien met een firmware update op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
twixx schreef op maandag 23 juli 2012 @ 19:48:
[...]

Yes! Dat lost het probleem op. Ik had de HomeWizard de code geleerd met de AB, daar kwam iets als 'M3' uit. Nu heb ik hem laten genereren (een code van 10 cijfers oid) en werkt hij goed!
Bedankt.
Bij mij waren de dimmers ook onvoorspelbaar. 1x klikken op de slide bar en het licht ging alle kanten op.
Nu eerst de HW een code laten genereren en die gebruiken om aan te melden bij de dimmer.
Nu werkt de dimmer goed. ik kan nu ook de lichtsterkte zien op de slidebar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_b
mike123 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:38:
[...]

Ik kan namelijk helemaal niet aanmelden bij mijn zonnescherm. Er zitten wel 2 kaku stopcontacten in de buurt en die zitten ook op dezelfde groep. 1 op 4 meter en 1 op 5 meter.
Als het zo is dat Somfy niet werkt met 2 kaku's in de buurt dan heb ik wel een probleem. Is misschien met een firmware update op te lossen?
Heb je al geprobeert om de schakelaars er even uit te halen en dan proberen aan te melden?

Eric

IPhone 3GS , IPad 16gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Eric_b schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:51:
[...]

Heb je al geprobeert om de schakelaars er even uit te halen en dan proberen aan te melden?

Eric
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Vandaar mijn vraag.
Ik had wel geprobeerd op advies van HW om de HW dichterbij het zonnescherm te plaatsen. Dat had ook niet geholpen.
Ik ga proberen of ik deze week nog tijd heb om het zonnescherm aangemeld kan worden nadat ik de 2 kaku's heb verwijderd.
1 zit er achter een kast die vol zit met servies, ff voorzichtig doen dus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_b
mike123 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:22:
[...]

Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Vandaar mijn vraag.
Ik had wel geprobeerd op advies van HW om de HW dichterbij het zonnescherm te plaatsen. Dat had ook niet geholpen.
Ik ga proberen of ik deze week nog tijd heb om het zonnescherm aangemeld kan worden nadat ik de 2 kaku's heb verwijderd.
1 zit er achter een kast die vol zit met servies, ff voorzichtig doen dus :*)
De HW staat bij mij 3 meter van het zonnescherm vandaan dus dat zal het probleem niet zijn.

Eric

IPhone 3GS , IPad 16gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb ook eens een kaku switch in het blok bij de Somfy voeding geplaatst en dat maakt voor de werking niets uit.
Het blijft vreemd want een kaku switch zendt toch niets uit zolang je hem niet bedient?
De Somfy module hangt op 3m van de HW en een verdieping hoger zitten de rolluiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nou, elke ontvanger "zend" ook. Om het signaal van 866mhz te kunnen ontvangen wordt er een 866mhz signaaltje gegenereerd, niet om mee te zenden, maar om het ontvangen signaal mee te ontcijferen. In de buurt van de ontvanger een andere ontvanger plaatsen zal er dus voor zorgen dat ze dat kleine signaaltje oppikken en zodoende niet meer de sturing kunnen ontcijferen. Al zal het met somfy wel wat anders kunnen zijn, bovenstaande is wel het de oorzaak waarom je geen 2 ontvangers in 1 stekkerblok kan doen. Ze zitten dan dicht bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds vandaag ook de gelukkige eigenaar van een Homewizard set met Wattcher. probeer nu de zaak op remote te kunnen bedienen, dus van buiten m'n LAN. Da's nog ff prutsen merk ik, ook omdat Apple een hele gelikte, maar ook zeer onvolledige versie van de Airport Extreme utility levert. Typisch Apple, mooi vormgegeven, maar ze hebben liever niet dat je onder de kap gaat prutsen :)

Nou moet ik zeggen dat ik dit forum ook niet helemaal handig vind... al 28 pagina's nuttige info, maar je zal ze maar moeten doorlezen voor die ene tip. Iemand al eens gedacht over het opzetten van een apart forum? met onderwerpen als remote bedienen, wishlist voor de app, tips voor gebruik (hoe zet je een beveiligingssysteem in elkaar, hoe automatiseer je je zwembad, enz), tips over waar je goedkoop Kaku spul kan kopen enzo? Voor dement simpele games doen ze het ook; is het ook wat voor de Homewizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
liever dit dan 10 forums bijhouden. 1x inlezen en :) gewoon even elke dag bijhouden he
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:55:
Ben sinds vandaag ook de gelukkige eigenaar van een Homewizard set met Wattcher. probeer nu de zaak op remote te kunnen bedienen, dus van buiten m'n LAN. Da's nog ff prutsen merk ik, ook omdat Apple een hele gelikte, maar ook zeer onvolledige versie van de Airport Extreme utility levert. Typisch Apple, mooi vormgegeven, maar ze hebben liever niet dat je onder de kap gaat prutsen :)

Nou moet ik zeggen dat ik dit forum ook niet helemaal handig vind... al 28 pagina's nuttige info, maar je zal ze maar moeten doorlezen voor die ene tip. Iemand al eens gedacht over het opzetten van een apart forum? met onderwerpen als remote bedienen, wishlist voor de app, tips voor gebruik (hoe zet je een beveiligingssysteem in elkaar, hoe automatiseer je je zwembad, enz), tips over waar je goedkoop Kaku spul kan kopen enzo? Voor dement simpele games doen ze het ook; is het ook wat voor de Homewizard?
Pagina: 1 ... 7 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.