HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.825 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:35
Hallo allen,
Ik wil graag de HomeWizard en wat KAKU spulletjes bestellen en zat een beetje te brainstormen.
Ik kan nu mijn complete AV set bedienen met een Logitech Harmony 900.
Is het mogelijk om met de Logitech Harmony 900 een scène te maken waarbij ik bijvoorbeeld met de activiteit "3D kijken" een signaal geef naar de HomeWizard die vervolgens alle lampen in de woonkamer en keuken uit zet. In dezelfde activiteit wordt m'n AV set geschakeld en bediend.
Dus is er een koppeling mogelijk van een Harmony met de HomeWizard? Bijvoorbeeld met een JB Media Light Manager Mini/Pro

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:30
Als je de light manager pro vanuit de harmony kaku opdrachten kunt laten geven dan moet dat werken ja, in de HW kun je aan die schakelopdracht meerdere apparaten in en uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 22:15
ik ben ook maar is aan het stoeien geweest met de homewizard webserver.. ik moet zeggen een leuk projectje.
Hier is het voorlopige resultaat waarbij ik me alleen even op de wattcher heb geconcentreerd. Let niet te veel op stijlen etc. het is een begin. Iemand nog leuke ideën? http://poolpage.nl/hw/index.php de bovenste 4 knoppen leiden je door naar een bijbehorende grafiek, de rest is puur informatief.

[ Voor 13% gewijzigd door Voois op 22-06-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ziet er strak uit, mooie grafieken ook met het verloop etc. Moet er ook maar eens induiken leuk om uit te bouwen.

Edit: ja een opensource versie zou geweldig zijn en de ontwikkelingen versnellen voor iedereen.

[ Voor 30% gewijzigd door Mediacj op 22-06-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
misschien een idee om een opensource dingetje te gaan bouwen? Met z'n allen kunnen we er vast iets moois van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-08 15:31
Ik heb een paar nieuwe mockups gemaakt. Allemaal nog erg incompleet, maar misschien leuk om ze hier even te laten zien:

iPhone:

Afbeeldingslocatie: http://basvanderploeg.nl/uploads/home-wizard.png

iPad:

Afbeeldingslocatie: http://basvanderploeg.nl/uploads/home-wizard-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://basvanderploeg.nl/uploads/home-wizard-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
hartstikke mooi!, maar ik neem aan helaas alleen nog een mockup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
Helaas wel, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
basvanderploeg schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:20:
Ik heb een paar nieuwe mockups gemaakt. Allemaal nog erg incompleet, maar misschien leuk om ze hier even te laten zien:

iPhone:

[afbeelding]

iPad:

[afbeelding]

[afbeelding]
Al vaker gezegd, maar:

Afbeeldingslocatie: http://prinsesamusang.files.wordpress.com/2012/03/1726009-shut_up_and_take_my_money_super.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik zit een beetje te twijfelen... heb nu wat KlikAanKlikUit spul en met een losse afstandsbediening. Nu heeft KAKU ook een ding om aan je netwerk te hangen, maar volgens mij kun je niet zelf ertegenaan lullen via bijv. PHP? Zo'n HomeWizard lijkt ook wel mooi, al lees ik ook wat klachten. Zou niet mogen bij een device van ruim 200 euro. Ik weet niet of dat nog steeds speelt?

Verder is het voor mij een eis dat je er zelf tegenaan kunt lullen. Ik wil zelf een interface maken en iets op m'n NAS (met PHP ondersteuning) gaan draaien. Is er voor de HomeWizard ergens documentatie op dat gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
Tom schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:29:
Ik zit een beetje te twijfelen... heb nu wat KlikAanKlikUit spul en met een losse afstandsbediening. Nu heeft KAKU ook een ding om aan je netwerk te hangen, maar volgens mij kun je niet zelf ertegenaan lullen via bijv. PHP? Zo'n HomeWizard lijkt ook wel mooi, al lees ik ook wat klachten. Zou niet mogen bij een device van ruim 200 euro. Ik weet niet of dat nog steeds speelt?

Verder is het voor mij een eis dat je er zelf tegenaan kunt lullen. Ik wil zelf een interface maken en iets op m'n NAS (met PHP ondersteuning) gaan draaien. Is er voor de HomeWizard ergens documentatie op dat gebied?
Da's ook 1 van mijn wensen. Kant- en klaar is leuk voor de basis, maar als tweaker wil je (ook) zelf ertegenaan kunnen lullen.

Alleen kan ik geen review vinden van de KAKU unit. Volgens de website: "Kan ook bediend/geprogrammeerd worden via web browser". Maar wat dat inhoud is verder niet te vinden vooralsnog.

Ik heb dus maar op de gok zo'n ding besteld. Review komt eraan, maar dat gooi ik wel in een eigen topic (deze gaat over Homewizard).
edit: KlikAan-KlikUit ICS1000 Ervaringen en discussies

Eerste indruk is dat de Homewizard een stuk meer mogelijkheden/flexibiliteit bied dan de KAKU.

De KAKU is een relabel van de LightwaveRF producten van http://www.jsjsdesigns.com/
(Daar is ook al een energiemeter op de site, die bij kaku nog niet staat)
De KAKU oplossing lijkt te werken met een stroomtransformator, terwijl de wattcher de KwH meter als basis heeft (puls of draaischijf). Persoonlijk is die laatste mn voorkeur, die bepaald nl ook je rekening ;)

Ook is de support van HW een stuk fanatieker volgens mij, itt tot de Klikaan unit is dat geen 1:1 doorlevering van een andere partij voor zover ik kan zien, en ziet de app er op het eerste oog beter uit.

edit: Ik heb een topic voor de kaku gemaakt,dan kan dit topic gewoon voor HomeWizard gerelateerde vragen blijven

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 23-06-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
Wat betreft de mogelijkheden van homewizard, daar. Kun je dus inderdaad tegen aan lullen. Een officiële API is er echter niet. Ik merk dat er veel mensen wel behoefte aan hebben dus een opensource mogelijkheid zou leuk zijn en ik wil mijn steentje wel bijdragen maar heb geen ervaring met het opzetten van zoiets. De HW is overigens behoorlijk stabiel (bij mij) maar moet idd eens in de zoveel tijd een reboot hebben, net als de routers van weleer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De homewizard is vrij simpel zelf aan te sturen mbv HTTP en JSON. De vraag is natuurlijk hoelang dat zo blijft. Ik heb een tijdje terug een eerste versie van een API in Java gemaakt waarmee iig lampen te schakelen te zijn. Zal een keer een documentje erbij zetten van hoe je de homewizard benaderd en gebruikt vanuit je code. Zie https://github.com/ruudgreven/homewizard-lib-java

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Dat ziet er vrij gemakkelijk uit :)
Zou mooi zijn als er ergens een overzicht komt van alle functies die zo aan te roepen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
Nieuw scherm:

Afbeeldingslocatie: http://basvanderploeg.nl/uploads/home-wizard-temp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Is er ook een manier om een alarminstallatie te koppelen met een sirene? Soort van inschakelen deur sensoren? Dat zou echt perfect zijn.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tuurlijk kan dat.

Men neme 2 klik aan klik uit schakelaars. En een sensor. Eerste schakelaar zet t alarm aan. 2de reageert op de sensor. En daar sluit je een sirene op aan.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbels
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik heb sinds dit weekend ook de homewizard in huis.
Ben er erg tevreden mee!
Het enige waar ik niet uitkom is de timer via zonsopgang en zonsondergang instellen
Hij geeft hier aan: Today's sunrise is at 8:48, sunsets at 16:40. (bij jullie ook?)
Terwijl het zo iets als 05:17 en 22:07 zou moeten zijn.
Mis ik iets in de instellingen? Heb nergens een landcode of iets dergelijks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Staat je iphone/ipad wel op nl? Staan je locatievoorzieningen uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbels
Mediacj schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:21:
Staat je iphone/ipad wel op nl? Staan je locatievoorzieningen uit?
Zowel iPhone als iPad geven dezelfde "foute tijden". Ze staan op nl en locatievoorzieningen staan aan. (Al zie ik de homewizard app daar niet bij staan)
Wat voor tijden geeft hij in jou app aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar op je iPhone of iPad geeft de Homewizard app dan aan hoe laat de zon ondergaat of op komt? kan ik niet vinden in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry al gevonden, en staat hier op de goede tijd. Dus denk inderdaad dat de lokatie niet goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
timbels schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:28:
[...]

Zowel iPhone als iPad geven dezelfde "foute tijden". Ze staan op nl en locatievoorzieningen staan aan. (Al zie ik de homewizard app daar niet bij staan)
Wat voor tijden geeft hij in jou app aan?
De juiste 5:21 en 22:03 voor vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@timbels; kun je het IP-adres van de HomeWizard even intypen in je browser en kijken wat er staat bij 'time information', met name of de tijd daar ook klopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
@HomeWizard;

staat er nog iets van bediening via webinterface op de planning? Ik weet dat er een aantal mensen hier al zelf mee geknutseld hebben. Maar zelf ben ik daar niet zo handig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Bas, maak je dit in opdracht van HomeWizard?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhnam schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:32:
[...]

Bas, maak je dit in opdracht van HomeWizard?
Voor zover wij weten heeft Bas niet eens een HomeWizard :P. Nee, al na de eerste mockup hebben we contact opgenomen om te zien of we iets voor elkaar kunnen betekenen, maar krijgen geen reacties terug op emails die verstuurd zijn.

Daarin is ook aangegeven dat we bepaalde functionele eisen hebben aan de app, voordat we uberhaupt kunnen overwegen om iets met een design te doen. Zo is een 'schuifschakelaar' voor een switch (in plaats van losse knopjes) een no-go, omdat je die niet gemakkelijk nog een keer aan of uit kunt zetten, mocht het voorkomen dat een lamp eens niet reageert op het eerste signaal. Daarnaast, bijvoorbeeld, zijn sliderbars van een centimeter lang voor een dimmer in de praktijk gewoon onwerkbaar. Heel mooi dat er een percentage voor staat, maar probeer dan je lamp maar eens precies op het percentage te krijgen dat je wilt. Zo zijn er nog tientallen dingen, die er qua layout/design ook niet makkelijker op worden doordat de app steeds uitgebreider wordt. Hiermee moet gewoon rekening gehouden worden, voordat we er iets serieus mee zouden kunnen doen, anders is en blijft het niet meer dan 'een mooi plaatje'.

Begrijp me niet verkeerd, we vinden het oprecht leuk dat mensen hun tijd steken in dit soort initiatieven, willen dat ook aanmoedigen en staan open voor veel dingen, maar willen ook voorkomen dat er valse verwachtingen worden geschept.

@Phoolie; ja dat staat zeker op de planning :), sterker nog, zit al in de laatste fasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Kijk, dat is mooi om te horen.

Gaat er ook een mogelijkheid komen om voorwaarden te koppelen aan schema's, dus bijvoorbeeld dat je 3 schakelaars aan 1 schema koppelt en dat het schema aan gaat wanneer er minimaal 2 schakelaar aan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
@homewizard. Toffe reactie! Leuk dat jullie zelfs dit soort initiatieven enigzins serieus bekijken, bovendien ben ik ik er benieuwd naar de webinterface! Ook al eens op de e-mail gezet maar (nog) geen reactie ontvangen, hebben jullie enig idee of er maand en jaar grafieken toegevoegd kunnen worden bij de energiemeter? En wellicht een leuke feature is om de beginstand van je meter in te voeren zodat je kunt zien waar de meter op zou moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:23

HaTe

haat niet

Als ik alleen een HomeWizzard aanschaf, kan ik hier dan de bestaande X10 modules aan toevoegen?
Deze modules zijn nu in het huis aanwezig met daarbij achter de hoeveelheid:
DAIX10 (6)
DAIX12 (1)
DAX10 (8)
IMX10 (4)
MCT-425 (1)
PIOX15 (3)
PIR-MCW (2)
SAIX (15)
SAIX12 (9)
SAX1 (14)
SAX15 (3)
SAX2 (1)
ZAX12 (zonnescherm)
//edit, laat maar, al gevonden, gaat niet werken

[ Voor 9% gewijzigd door HaTe op 25-06-2012 17:27 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt benieuwd naar de webinterface, hopelijk werkt hij ook met de iMac en safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 01:01:
Ik ben echt benieuwd naar de webinterface, hopelijk werkt hij ook met de iMac en safari.
lijkt me toch dat een webinterface niet platform afhankelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[
lijkt me toch dat een webinterface niet platform afhankelijk is...
Inderdaad, dat lijkt zo. De praktijk is echter anders. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbels
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:36:
@timbels; kun je het IP-adres van de HomeWizard even intypen in je browser en kijken wat er staat bij 'time information', met name of de tijd daar ook klopt ?
Sorry voor de late reactie (geld voor iedereen die met sugesties kwam). Ik was even van huis.
Door in de instellingen aan te geven dat ik de app wilde starten in config mode is er kennelijk iets opnieuw ingesteld want de sunrise en sunset tijden kloppen sindsdien wel!
Thanks voor de hulp mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:36:
Vreemd van het weekend klopte de sunset en sunrise nog wel op mijn HW, nu staat er sunrise @ 8:48 en Sunsets om 16:40.

@ Homewizzard: de tijd in de HW klopt wel (opgezocht via het IP adres).

Nog tips, want nu gaat mijn verlichting niet helemaal logisch aan en uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbels
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:51:
[...]

Vreemd van het weekend klopte de sunset en sunrise nog wel op mijn HW, nu staat er sunrise @ 8:48 en Sunsets om 16:40.

@ Homewizzard: de tijd in de HW klopt wel (opgezocht via het IP adres).

Nog tips, want nu gaat mijn verlichting niet helemaal logisch aan en uit...
Viel mij gisteravond ook op. In het timer overzicht stond hier ook ineens sunsets 16:40 maar toch ging mijn verlichting keurig aan rond 22:03!

Ip geeft de volgende info:
Time Information: 2012-6-27 07:12
(573)

(Gister stond er tussen haakjes 3 ipv 573)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
timbels schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 07:15:
[...]

Viel mij gisteravond ook op. In het timer overzicht stond hier ook ineens sunsets 16:40 maar toch ging mijn verlichting keurig aan rond 22:03!

Ip geeft de volgende info:
Time Information: 2012-6-27 07:12
(573)

(Gister stond er tussen haakjes 3 ipv 573)
Het getal tussen de haakjes, is dat niet het aantal minuten dat de Homewizard online is of aan staat?
Toen hij op 3 stond, had je hem toen net gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen week mijn Homewizard geïnstalleerd. Werkt allemaal prima met KaKu en meegeleverde thermometers en iPad/iPhone uitlezing.

Het lukt mij echter niet om de Wattcher uit te lezen. De Wattcher zelf werkt wel, maar krijgt het niet voor elkaar om deze uit te lezen. Zoals aangegeven in de App houd ik beide rode knopjes ingedrukt om te pairen, dit lijkt dan ook te lukken. Er wordt automatisch een code ingevuld en ik kan saven. Echter, er komt geen data van de Wattcher binnen. Deze blijft op no data staan.

Heb ook de Homewizard opnieuw opgestart, maar dit heeft niet geholpen. Doe ik iets fout? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Is het bereik niet het probleem? Als je de Wattcher zelf in de buurt van de HW hebt ontvangt de Wattcher dan wel data?

Anders zet de HW eens een keer pal naast de zender van de Wattcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de HW op ca. 1 meter afstand staan (hemelsbreed andere ruimte), Heb de HW vervolgens in de meterkast geplaatst pal naast de Wattcher, maar het probleem blijft bestaan. Het lijkt mij ook niet een reikwijdte probleem anders dan zou ik toch niet een pairing kunnen doen inclusief code.... Maar ja... wat zou er dan wel aan de hand kunnen zijn...?

Edit: Heb inmiddels deze vraag ook uitstaan bij Homewizard.nl. Zag in dit forum ook dat iemand anders vergelijkbaar probleem heeft/had. Nog niet gezien hoe dit is opgelost....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb een contact op de deur van de poort zitten en krijg ook een melding in de app dat de deur open en dicht gaat. Dat werkt goed. Het probleem is dat als ik een scene aanmaak dat als de poort open gaat mijn lamp op zolder aangaat, deze niet meer uitgaat als de poort weer dicht gaat. Het contact zelf blijft ook "open" staan in de HW software.
Ik kan de lamp niet rechtstreeks aan laten gaan door het contact omdat de afstand te groot is.
Als ik de scene verwijder dat werkt het contact wel goed in de software van de HW.
Het contact blijft ook regelmatig "open" staan in de app als de deur al weer gesloten is als ik de notificatie inschakel. Schakel ik de notificatie uit werkt het weer naar behoren.
Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbels
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:53:
Ik had de HW op ca. 1 meter afstand staan (hemelsbreed andere ruimte), Heb de HW vervolgens in de meterkast geplaatst pal naast de Wattcher, maar het probleem blijft bestaan. Het lijkt mij ook niet een reikwijdte probleem anders dan zou ik toch niet een pairing kunnen doen inclusief code.... Maar ja... wat zou er dan wel aan de hand kunnen zijn...?

Edit: Heb inmiddels deze vraag ook uitstaan bij Homewizard.nl. Zag in dit forum ook dat iemand anders vergelijkbaar probleem heeft/had. Nog niet gezien hoe dit is opgelost....
Ik had deze week hetzelfde probleem. Bij mij was de oplossing om de knoppen ingedrukt te blijven houden (12sec+) totdat je de melding op de wattcher krijgt dat hij gesynced is met de zender. Dus niet de knoppen loslaten als de HW de code heeft, maar wachten. Daarna moet je wel weer even je c waarde opnieuw instellen.
Laat even weten of het gelukt is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel timbels, dit is inderdaad de oplossing. Lekker simpel, jammer dat ze dit niet via een of andere handleiding duidelijk kunnen maken. 8)7

Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:50
Ik heb sinds gisteren dat ik geen contact meer kan maken met de HW. Het apparaat krijgt een IP (gecontroleerd in de router) maar als ik http://<ip> doe krijg ik geen response. De iPad en iPhone geven ook niets aan.

Het ip heb ik inmiddels al via de router aangepast en op het nieuwe ip is die ook niet op te bereiken... Ik heb geen zin om hem helemaal te resetten waardoor ik alle instellingen kwijt ben. Hij werkt overigens wel nog steeds met de sunrise en sunset triggers, dus de firmware is wel opgestart.

Er is overigens wel iets gewijzigd sinds hij ineens onbereikbaar is. Ik heb 2 thermometers toegevoegd (in totaal heb ik er nu 3), zou het geheugen te beperkt zijn? De eerste avond deed hij het wel met 3 thermometers.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zonder de hele HW te wissen?

[ Voor 7% gewijzigd door DutchKel op 01-07-2012 13:18 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ik zou de HW configuratietool eens een keer proberen, hiermee kun je rechtstreeks met een usb kabel de HW configureren vanaf een pc.

http://www.homewizard.nl/downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Mediacj schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:24:
Ik zou de HW configuratietool eens een keer proberen, hiermee kun je rechtstreeks met een usb kabel de HW configureren vanaf een pc.

http://www.homewizard.nl/downloads
En waar moet ik die USB kabel insteken? De HW heeft geen USB verbinding.

Mijn fout, hij krijgt stroom via een usb stekker.

Edit: Helaas krijg ik na het opnieuw configureren van het netwerk nog steeds geen verbinding.

Edit 2: Nadat ik hem van de pc heb afgehaald en op de oorspronkelijke plek heb opgehangen werkt hij wonderbaarlijk ineens weer, offline tijd is ongeveer 2 dagen :s

[ Voor 31% gewijzigd door DutchKel op 01-07-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-08 22:30
Dag allen,

Mijn notificaties werken opeens niet meer. Ik kan aan de brievenbus klepperen wat ik wil, de deur openen tot ik erbij neerval, geen bericht. De status wordt wel geüpdatet, maar zoals gezegd geen melding met geluid op de iphone. Wie heeft dat eerder ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zijn bij mij de pushberichten niet stabiel. Soms krijg ik wel meldingen en soms ook weer niet, zonder dat ik dan iets heb aangepast zijn er dan later wel weer pushberichten op de iPad en iPhone. Het vreemde is dat hij wel de detectie registreert bij motion van de bewegingsmelder. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Beste geulwijk dat bedoel ik dus ook, er zijn dus meer mensen die dit hebben, zou het aan de Homewizard software liggen nog niet helemaal stabiel misschien.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Bij mij lijkt het nog wel te werken alleen krijg ik het pushbericht 10 minuten later pas als er aan de deur wordt gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend waren er inderdaad wat problemen met het goed doorkomen van de notificaties, dit lag niet aan de individuele setup van een HomeWizard, maar aan de serverkant, waar een probleem was ontstaan door het toevoegen van een beruchte schrikkelseconde op 30 juni. Dit zou inmiddels weer opgelost moeten zijn.

@jantjesmits; Doordat wij de code van de Wattcher tijdens het pairen direct doorkrijgen, verschijnt die ook direct in de HomeWizard app. Op dat moment is de Wattcher echter nog niet goed gepaired, we zouden deze weergave eigenlijk moeten vertragen, want nu zijn mensen inderdaad geneigd om de knoppen voortijdig los te laten.
Als je de Wattcher nog een keer probeert te pairen, maar de rode knoppen nu net zo lang ingedrukt houdt totdat je 'done' op het display van de Wattcher zelf ziet staan, zal de HomeWizard daarna wel de data ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Perfect, de notificaties werken weer, ik zet zojuist mijn raam open en na 5 tellen ratelt mijn iphone. Bedankt HW! Tussen twee haakjes: afgelopen week heb ik dan eindelijk mijn Aquacontour met een electroventiel aangesloten. Het is echt geweldig om op afstand met je telefoon de tuin te kunnen sproeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geulwijk schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:45:
Perfect, de notificaties werken weer, ik zet zojuist mijn raam open en na 5 tellen ratelt mijn iphone. Bedankt HW! Tussen twee haakjes: afgelopen week heb ik dan eindelijk mijn Aquacontour met een electroventiel aangesloten. Het is echt geweldig om op afstand met je telefoon de tuin te kunnen sproeien!
Bij mij blijft het instabiel, soms wel en soms geen melding, of alleen op de iPad een melding maar op de iPhone niet of andersom? wat doe ik verkeerd? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik heb ook een Homewizard aangeschaft en op wat kleine dingen na werkt het uitstekend.
Omdat KAKU alleen maar standaard schakelaars/dimmers heeft loop ik tegen de volgende uitdaging aan:

Ik zou graag mijn Zibro olie kachel aan willen laten gaan als ik bijna thuis ben, deze kachel kan ik niet met stroom schakelen maar alleen door een knopje op de kachel in te drukken ( puls ).
Ik zou dus een puls schakelaar / ontvanger moeten hebben.

Een soort relais wat bij stroom op de relais aantrekt en ook al blijft de stroom erop staan automatisch na een halve seconde weer afvalt. (zoiets)

Heeft iemand hier al ervaring mee of weet een oplossing?

Groetjes Pascal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een HW aangeschaft een paar weken geleden. Met KAKU in huis eigenlijk geen enkel probleem en heb zeker 15m bereik. KAKU heeft overigens ook nog een range extender in zijn programma. Ik loop wel tegen problemen aan met de reikwijdte voor mijn somfy apparatuur. zonnescherm 1 meter, screens 3 meter. Er wordt bij HW aan gewerkt, maar heeft iemand anders nog suggesties?
m.vr.gr.
Hans 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:34:
Ook ik heb een HW aangeschaft een paar weken geleden. Met KAKU in huis eigenlijk geen enkel probleem en heb zeker 15m bereik. KAKU heeft overigens ook nog een range extender in zijn programma. Ik loop wel tegen problemen aan met de reikwijdte voor mijn somfy apparatuur. zonnescherm 1 meter, screens 3 meter. Er wordt bij HW aan gewerkt, maar heeft iemand anders nog suggesties?
m.vr.gr.
Hans 8)
Ik heb hetzelfde ervaren. Blijkbaar zijn de KaKu ontvangers gevoeliger dan die van Somfy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

satellietje schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:03:
Ik heb ook een Homewizard aangeschaft en op wat kleine dingen na werkt het uitstekend.
Omdat KAKU alleen maar standaard schakelaars/dimmers heeft loop ik tegen de volgende uitdaging aan:

Ik zou graag mijn Zibro olie kachel aan willen laten gaan als ik bijna thuis ben, deze kachel kan ik niet met stroom schakelen maar alleen door een knopje op de kachel in te drukken ( puls ).

Een soort relais wat bij stroom op de relais aantrekt en ook al blijft de stroom erop staan automatisch na een halve seconde weer afvalt. (zoiets)

Groetjes Pascal....
Er zijn (industriele) relais die bij inschakelen, of uitschakelen, een instelbare tijd even een maak- of breekcontact geven. Zoek naar tijdrelais, one shot, etc. Je vindt zeker wat waar je wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Voor schakelingen zoals waar satellietje naar vraagt, kun je bij je plaatselijke electronicazaakje langsgaan. Een soortgelijke schakeling (nadraaien fans van de auto), heeft men voor mij voor twee tientjes ontworpen en in elkaar gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
Ik heb bij Conrad een tijdrelais besteld, ben benieuwd. Elektronica zaken zijn zeldzaam tegenwoordig ;-( De enige zaak die ik hier weet, doet niks meer dan verkopen voor veel te veel geld. Paar keer om advies gevraagd maar het antwoord was klinkklare onzin.
Waar is de tijd gebleven dat je nog een transistortje op de hoek kon kopen ;-)

Pascal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
satellietje schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:03:

Groetjes Pascal....
Je zou een zonnewering ontvanger kunnen gebruiken, daar zit een relaiscontactje in wat een 'puls' geeft van 2 minuten.
Je zou ook een bestaande kaku ontvanger kunnen ombouwen, zet een condensator in serie met het relais. Het wordt dan een pulsschakelaar, waarbij de capaciteit van de condensator de pulstijd bepaald. Als je die acties in een scene zet (aan, 10sec later weer uit) zal ie een puls geven, en na 10sec weer terug in 'uit'stand staan zodat je een volgende puls kunt geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Jongens, niet alleen de service van Homewizard is perfect, ook die van Wattcher. Het clipje van het batterijklepje was gebroken. Ik zag alweer helemaal gebeuren dat beweerd zou worden dat dat mijn eigen schuld is blablabla, maar nee. Een mailtje heen, een snelle reactie terug:

"Geen probleem"

Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

Ben al een tijdje in het bezit van een HW, en ben zeer tevreden. HW is stabiel en reageert goed. Bij de laatste update is de Somfy zonwering besturing mogelijkheid toegevoegd. HW gekoppeld aan de Somfy motor van de luifel, alles werkte meteen perfect. Tot een 4 weken geleden de luifel niet meer reageerde. Alles geprobeerd om hem opnieuw te koppelen, maar helaas lukt het niet meer. Ik zet de Somfy in de "leermodus" (dus de luifel gaat 1 keer kort open en dicht), en wijs een code toe. Dan zou de luifel ter bevestiging nog een keer kort op en dicht moeten gaan, maar dat doet ie dus niet.

HW heeft nog geen oplossing, en zijn er mee bezig. Maar dit duurt helaas al een tijdje. Iemand hier ook problemen mee of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:16:
Hoi allen,

Ben al een tijdje in het bezit van een HW, en ben zeer tevreden. HW is stabiel en reageert goed. Bij de laatste update is de Somfy zonwering besturing mogelijkheid toegevoegd. HW gekoppeld aan de Somfy motor van de luifel, alles werkte meteen perfect. Tot een 4 weken geleden de luifel niet meer reageerde. Alles geprobeerd om hem opnieuw te koppelen, maar helaas lukt het niet meer. Ik zet de Somfy in de "leermodus" (dus de luifel gaat 1 keer kort open en dicht), en wijs een code toe. Dan zou de luifel ter bevestiging nog een keer kort op en dicht moeten gaan, maar dat doet ie dus niet.

HW heeft nog geen oplossing, en zijn er mee bezig. Maar dit duurt helaas al een tijdje. Iemand hier ook problemen mee of een oplossing?
Bij mij heeft het Somfy gedeelte nog nooit gewerkt. Er schijnen ook een paar bepaalde rts motoren te zijn die niet werken met de huidige firmware.
Toen de laatste firmware kwam heb ik meteen mijn zonnescherm geprobeerd te koppelen maar dat werkte dus niet.
Ik heb een mail naar HW gestuurd en heb in de mail terug een antwoord gekregen dat er door bepaalde omstandigheden niet de volledige tijd benut kon worden om het Somfy gebeuren verder te ontwikkelen toe te voegen.
In de laatste versie zat dus ook niet de laatste Somfy update. :'(

Misschien hebben ze er dus zelfs iets uitgelaten als het bij jou nu niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
mike123 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:18:
[...]
Ik heb een mail naar HW gestuurd en heb in de mail terug een antwoord gekregen dat er door bepaalde omstandigheden niet de volledige tijd benut kon worden om het Somfy gebeuren verder te ontwikkelen toe te voegen.
"Bepaalde omstandigheden"... als dat zo geformuleerd is vraag ik mij af wat er aan de hand is en of ook de overige ontwikkelingen last hebben van die omstandigheden.

Ik hoop echt dat in 1 van de volgende releases conditioneel schakelen is toegevoegd... (ALS sensor/schakelaar > "x" EN/OF tijd = "y" DAN schakel scene/lamp aan/uit).

Het kan natuurlijk ook zijn dat hun hele ontwikkelafdeling (1 persoon?) op vakantie is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wat problemen met de aansturing van de Somfy systemen.
Omdat ik niet op HW wil wachten, heb ik een oplossing gemaakt met KaKu en Somfy.
Voor elk te besturen Somfy heb ik het volgende gemaakt:
Met een KaKu switch schakel ik een 12V DC voeding aan en uit
Bij het inschakelen komt een relais even op en het kontakt gebruik ik als "aan" c.q. "sluiten"- signaal.
Bij het uitschakelen komt een ander relais even op en dat kontakt gebruik ik als "uit" c.q. "openen"-signaal.
De beide contacten heb ik met draadjes parallel gesoldeerd aan de schakelaartjes van de afstandbediening van elk Somfy systeem (kontaktjes linksonder en rechtsboven van elk drukknopje). De garantie van de afstandbedieningen is daardoor natuurlijk naar de haaien, maar alles werkt perfect, over grote afstanden en met alle bedienings- en timermogelijkheden van de HW. De schakelingetjes aan de 12V voeding heb ik alleen met paasieve componenten gemaakt, dus simpel en niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
bikermouse schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:54:
[...]
Ik hoop echt dat in 1 van de volgende releases conditioneel schakelen is toegevoegd... (ALS sensor/schakelaar > "x" EN/OF tijd = "y" DAN schakel scene/lamp aan/uit).
Helemaal mee eens. Ik heb dit inmiddels met 2 medewerkers van HW besproken, en zij blijven maar herhalen dat 'dit voor de gemiddelde gebruiker te lastig is'. Daar ben ik het niet mee eens, ik ben juist van mening dat dit voor een groot deel van de doelgroep een must is om hun apparaat uniek te laten zijn.

We zullen zien wat er van gaat komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
garp schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 20:30:
[...]
Ik heb dit inmiddels met 2 medewerkers van HW besproken, en zij blijven maar herhalen dat 'dit voor de gemiddelde gebruiker te lastig is'.
Ow???? Als dat zo is laten ze een grote groep gebruikers in de steek, want dit is inderdaad wat we allemaal al maanden hopen, en verwachten! Ik denk dat wanneer je ook maar een beetje interesse hebt in een systeem als Homewizard, je van het soort bent dat iets niet gauw te lastig vindt. Het eerste dat ik er mee hoop te kunnen schakelen is een ip-camera die het beeld doorzendt van degene die op mijn deurbel heeft gedrukt. Dus Homewizards: laat dit niet liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 14:21

NoE

Que?

Ja ik wacht er al vanaf mijn aankoop op (6+ mnd), op conditioneel schakelen! Zou absoluut een zware teleurstelling zijn als dit niet wordt opgenomen!

Maak desnoods een advanced tab.... Evt via config...

En notificaties op temperatuur, is handig als je weet als bv je aquarium opeens te koud of te warm wordt.

Kan iemand de HW niet van alternatieve opensource firmware voorzien? Ala de WRT54G. :)

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
NoE schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:04:

Maak desnoods een advanced tab.... Evt via config...

En notificaties op temperatuur, is handig als je weet als bv je aquarium opeens te koud of te warm wordt.
Inderdaad. Een advanced tab zou de oplossing zijn. Wil je er niets mee te maken hebben: prima. Wil je het wel dan kan het....

Over de notificaties op temperatuur: ik zou het bijvoorbeeld maar wat graag willen weten als de temperatuur in de garage onder de 1 graad celcius komt van de winter. Dan kan ik namelijk de verwarming daar aanzetten. Middels een KAKU schakelaar dan, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Heeft iemand hier al eens zich verdiept in de NoDo? Ik ben aan het twijfelen tussen de kant-en-klare HomeWizard en de Nodo.
www.nodo-domotica.nl/
Nodo is een opensource project en voor de kwart van de kosten van een HomeWizard hetzelfde te kunnen bieden. Je moet wel een beetje handig zijn.
Maar ik ben benieuwd of er tweakers zijn die dit eens vergeleken hebben.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nodo vind ik dan weer iets te 'budget' :P
De Vera lite boxjes zijn al beter customizable, ook open source maar wel een degelijk gebouwde behuizing en veel forum activiteit.
Jammer van de Vera boxjes is dat ze maar één rf transceiver hebben en dat je 433MHz moet toevoegen zoals een Rfxcomm usb stick.
Dat maakt het weer onnodig duur terwijl een transceiver extra in de box niet zo moeilijk kan zijn.

De HW doet zowat alles wat ik zoek, nl. Somfy (hopelijk wordt dat beter), Elro ab600, de Wattcher en weerstations al zou ik hier graag meer van zien zoals Oregon Scientific die best een grote speler is en veel in de markt heeft staan.
Oregon lijkt volgens mij best veel op de andere merken met ook 433MHz en drie tot vijf kanalen ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harr46
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-02-2015
[b]
Helemaal mee eens. Ik heb dit inmiddels met 2 medewerkers van HW besproken, en zij blijven maar herhalen dat 'dit voor de gemiddelde gebruiker te lastig is'. Daar ben ik het niet mee eens, ik ben juist van mening dat dit voor een groot deel van de doelgroep een must is om hun apparaat uniek te laten zijn.

We zullen zien wat er van gaat komen....
Als dat waar is zit ik bij HW ook verkeerd.
Conditioneel schakelen is een kernpunt in de domotica.
Gelukkig hebben we ook nog Webrelais ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Harr46 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:10:
[...]

Dit is wel voor een deel al beschikbaar, waarschijnlijk weten ze nog niet hoe ze dit gebruiksvriendelijk moeten implementeren in de GUI.

Je kunt nu schakelaars op tijd starten of op zons opgang/ondergang. Dit is nog behoorlijk beperkt, maar wel makkelijk in gebruik momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10-2020
Harr46 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:10:
[...]

Laten we niet hopen dat je gelijk krijgt. Ook ik wacht met smart op het toevoegen van condities. Ik neem aan dat ook de mensen van HW willen dat hun zonnescherm ingaat als het gaat waaien en dat ze niet willen dat hun verlichting in de vroege uurtjes aan en uit gaat als er even een lichtpuntje te zien was voor de licht/donker sensor.

Ik wil graag dat alleen mn lampjes aan gaan als de licht/donker sensor dat zegt EN als het overdag is OF ik rondloop :).

Als ander puntje zou ik graag zien dat de notificaties meer herrie maken. Als je erop wil rekenen als een alarm dan moet er toch echt meer gebeuren om mij wakker te krijgen. Dit zelfde probleem heb ik trouwens met de herinneringen van mn agenda. Misschien is er een oplossing?

Verder ben ik met mn HW SUPER BLIJ!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Petrie schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:00:
[...]

Ik wil graag dat alleen mn lampjes aan gaan als de licht/donker sensor dat zegt EN als het overdag donker is OF ik rondloop :).
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er lijkt hier wat verwarring rond te gaan, we zijn op dit moment namelijk hard bezig om nieuwe sensoren toe te voegen aan de notificaties en ipv alleen een notificatie te sturen ook een schakelaar kan bedienen. Hierdoor kan je dus op basis van een sensor en tijd iets laten gebeuren.

Dit is natuurlijk niet de enige ontwikkeling waar we mee bezig zijn en is het vooral UI technisch best een uitdaging om het allemaal goed overzichtelijk te krijgen. Op vakantie zijn we ook zeker niet en ik verwacht dat vandaag eindelijk de update van de iOS app wordt goedgekeurd met uitgebreide grafieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
Klinkt goed! Worden een hoop mensen blij van heren HW. Ik heb geduld. Ben al heel blij dat ik weet dat er meer aan komt. Daarvoor mijn dank voor jullie reply. Het is gewoon zo'n super gaaf product. En op vakantie gaan we allemaal denk ik.

Ik heb een licht/donker sensor gekoppeld als sensor en als trigger voor een scène. Wat een beetje jammer is dat hij zo af en toe flippert. Bijgaand een plaatje. Wie heeft hier ook last van en weet een oplossing?

Afbeeldingslocatie: http://www.rietkerken.com/foto.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
Sorry, beetje onduidelijk van me. Ik bedoel dat de licht/donker sensor moet vinden dat het donker is EN het overdag is. Daarmee bedoel ik dat m'n lampen niet midden in de nacht aan moeten omdat ik dan slaap. Dus ik wil alleen ALS donker EN tussen 7.00 en 24.00 uur.

Nu wil het aan het einde van de nacht nog wel is voorkomen dat m'n sensor gaat flippen. Zie m'n andere post. Dat heeft tot gevold dat in de vroege ochtenduurtjes de lampjes aan gaan. En dat is een beetje zonde als ik slaap.

Volgende x in 1x helder opschrijven hoop ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Petrie
Als tijdelijke oplossing, quick & dirty:
plaats voor je schemerschakelaar een lampje dat automatisch aan is tussen 24:00 en 07:00 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik zit ook eens te kijken naar het HW-systeem. Ik wil vooral op afstand verlichting aan en uit kunnen zetten. Nu zijn mijn schemerlampen over het algemeen gewoon op een stopcontact aangesloten dus dat is met een fitting-schakelaar of stekkerdoos vrij eenvoudig te fixen, maar de rest zit op normale schakelaars of dimmers.

Voor zover ik kan vinden is het niet mogelijk om een kaku-schakelaar achter een bestaande dimmer te zetten? De 'Mini inbouw dimmer/ schakelaar AWMR210' past waarschijnlijk alleen achter een normale schakelaar, terwijl de verlichting in bijv. mijn keuken (8 halogeen plafondspots) achter een dimmer zit. Het zou echter wel handig zijn als ik dat op afstand zou kunnen schakelen. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:13:
Ik zit ook eens te kijken naar het HW-systeem. Ik wil vooral op afstand verlichting aan en uit kunnen zetten. Nu zijn mijn schemerlampen over het algemeen gewoon op een stopcontact aangesloten dus dat is met een fitting-schakelaar of stekkerdoos vrij eenvoudig te fixen, maar de rest zit op normale schakelaars of dimmers.

Voor zover ik kan vinden is het niet mogelijk om een kaku-schakelaar achter een bestaande dimmer te zetten? De 'Mini inbouw dimmer/ schakelaar AWMR210' past waarschijnlijk alleen achter een normale schakelaar, terwijl de verlichting in bijv. mijn keuken (8 halogeen plafondspots) achter een dimmer zit. Het zou echter wel handig zijn als ik dat op afstand zou kunnen schakelen. Iemand hier ervaring mee?
Met die AWMR210 en een normale schakelaar kan je ook dimmen. Dus een keer knop aan/uit, en lamp gaat harder/zachter en als je het gewenste niveau hebt doe je weer aan/uit en dan blijft i staan op die waarde. Werkt op zich prima.Voordeel is ook dat je door het hele huis dezelfde schakelaars kan gebruiken voor dim of voor normaal. Er een dimmer op aansluiten lijkt me niet goed werken, maar heb het niet geprobeerd.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post

Ik zit zelf ook met deze vraag, ik heb namelijk super dure dimmers van Merten en wil deze eigenlijk niet vervangen.
Jij praat over de 'Mini inbouw dimmer/ schakelaar AWMR210'. Het lijkt me natuurlijk logisch dat je geen dimmer achter een dimmer kan plaatsen, maar misschien is het wel mogelijk om de AWMR-230 aan/uit schakelaar achter de dimmer te plaatsen?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54

Je kunt de dimmer vervangen door een gewone schakelaar. Maar je moet goed opletten met het wattage bij KAKU dimmers. De AQMR210 is volgens mij max 210 watt.

Zo heb ik het ook gebouwd. Ik kan de dim stand met de telefoon kiezen, of ik kan de dim stand instellen in een scene.

Ik heb alles gebouwd op de JBmedia LightManager met een eigen iOS interface, zodat ik ook andere zaken kan aansturen, zoals mijn TV, radio, WTW installatie. Maar 1 ding kan deze niet, wat de HomeWizard wel kan en dat is de triggers ontvangen of bijvoorbeeld een raam/deur open/dicht is.

Nu vraag ik me af. Kun je de HomeWizard ook aansturen met tcp/ip of een webinterface? Ik heb thuis een aansturing gebouwd voor Siri en deze wil ik graag behouden. Vind de triggers zeer interessant, maar wil niet 2 apparaten en interfaces nodig hebben voor de aansturing. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
Bas Post schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 07:19:
[...]

Ik zit zelf ook met deze vraag, ik heb namelijk super dure dimmers van Merten en wil deze eigenlijk niet vervangen.
Jij praat over de 'Mini inbouw dimmer/ schakelaar AWMR210'. Het lijkt me natuurlijk logisch dat je geen dimmer achter een dimmer kan plaatsen, maar misschien is het wel mogelijk om de AWMR-230 aan/uit schakelaar achter de dimmer te plaatsen?
Gaat hem niet worden ben ik bang. Afgezien van de uitdaging met de bedrading en de logica, gaat dit volgens mij niet werken. Ik heb net geprobeerd de AWMR-210 voor de dimmer te plaatsen achter de schakelaar voor de dimmer die is ingebouwd in mijn lamp. Resultaat was een snel knipperende lamp. Ik heb toen de dimmer in mijn lamp maar overbrugd. Nu werkt alles als een zonnetje. Jammer van de ingebouwde dimmer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
Project Zibro olie kachel is afgerond :)

Ik kan nu met de Kaku schakelaar mijn Zibro aan en uit zetten, ik heb een relais gepakt en daar in serie een elco tussen gezet van 100uf.
Van een oude siemens telefoon een 12volt switchmode voeding gebruikt.
Schakelaar aan, relais trekt 1 seconde aan en valt af.

Dus ik zet de Kaku schakelaar aan en de zibro gaat aan, Kaku uit gebeurt er niks, Kaku weer aan en de zibro gaat uit.

In werking gebruikt het 1,43 mA op 230 volt

Bedankt voor de tips en de truuks

Groetjes Pascal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
satellietje schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:45:
Project Zibro olie kachel is afgerond :)

Ik kan nu met de Kaku schakelaar mijn Zibro aan en uit zetten, ik heb een relais gepakt en daar in serie een elco tussen gezet van 100uf.
Van een oude siemens telefoon een 12volt switchmode voeding gebruikt.
Schakelaar aan, relais trekt 1 seconde aan en valt af.

Dus ik zet de Kaku schakelaar aan en de zibro gaat aan, Kaku uit gebeurt er niks, Kaku weer aan en de zibro gaat uit.

In werking gebruikt het 1,43 mA op 230 volt

Bedankt voor de tips en de truuks

Groetjes Pascal....
Kun je die condensator niet in de kaku-unit zelf kwijt? Nu schakel je een relais met een relais.. en je hebt een extra voeding nodig. printbaantje doorkrassen op pcb van je kaku, condensator eroverheen en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
Vast wel, maar ik had die onderdelen liggen. Misschien later nog eens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Zo, ook een HomeWizard besteld. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Mijn interesse heeft het ook :)
Nu woon ik nog thuis, en bedien ik alles met een harmony one +ir->rf extender zodat ook de KaKu apparatuur werkt. Maar als over een jaar m'n huis klaar is lijkt me dit erg mooi, dus misschien bestel ik het al eerder, om alvast te kunnen experimenteren om te zien wat er wel en niet kan. Het werkt verder niet samen met een IR afstandsbediening toch? Al zag ik wel dat het "luistert" naar de KaKu signalen, zodat hij weet of een lamp aan of uit is, wanneer ik die met de harmony schakel (werkt tenslotte wat sneller dan wanneer je eerst de telefoon moet pakken, ontgrendelen en app starten).

edit: oh, en ik dacht bij mezelf: draadloze anti inbraak sensoren zijn leuk, maar als de inbreker een KaKu\
zendertje meeneemt die het signaal overstemt, gaat er qua melding natuurlijk niets gebeuren. Echt veilig zoals een alarminstallatie is het dus niet, maar uiteraard wel een leuke toevoeging. Verwacht ook niet dat elke gelegenheidsdief met KaKu zender rondloopt.

[ Voor 23% gewijzigd door _ferry_ op 11-07-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
DJSmiley schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:49:
[...]

Kun je die condensator niet in de kaku-unit zelf kwijt? Nu schakel je een relais met een relais.. en je hebt een extra voeding nodig. printbaantje doorkrassen op pcb van je kaku, condensator eroverheen en klaar
Lijkt mij ook een betere oplossing.

Onderstaande zou ook een oplossing zijn denk ik:
http://kaku.vandegroepjes.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
Als ik het verhaal goed begrijp dan schakelt de oplossing van de groepjes het stopcontact in de Kaku.
Dat is voor de kachel geen oplossing deze staat altijd onder stroom.
Ik heb de aan/uit (puls NO) schakelaar naar buiten gebracht en die schakel ik met de oplossing zoals ik die beschreven heb.

230 volt op de adapter, relais gaat om voor 1 seconde en valt af, nu moet ik de kaku uitzetten en weer inschakelen voor de volgende puls van 1 seconde.

Eigenlijk zou het nog mooier moeten kunnen!
230 volt op de adapter, relais gaat om voor 1 seconde en valt af, als de stroom onderbroken (doordat de kaku uit geschakeld wordt) zou er eigenlijk weer een puls moeten komen van één seconde, dan zou het helemaal perfect zijn. :-)
Dan is kaku schakelaar aan, puls en de kachel aan, kaku uit puls en de kachel gaat uit :)

Wie is er zo technisch en heeft een schemaatje _/-\o_

Pascal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Staat weer een mooie update van de HW in de appstore, het wordt per versie weer een stuk mooier!

Leuk om te zien dat ze het product steeds verder doorontwikkelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Laatst online: 15-08 09:14
Mediacj schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:12:
Staat weer een mooie update van de HW in de appstore, het wordt per versie weer een stuk mooier!

Leuk om te zien dat ze het product steeds verder doorontwikkelen!
Nu hopen dat plugwise met een goede app komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
jantje.vlaam schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:20:
[...]

Nu hopen dat plugwise met een goede app komt.
Ja die hebben nog een hele lange weg te gaan als je dat met HW vergelijkt helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad mooie update nu tot 1 jaar terug kijken in de grafieken. Heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nou, ik denk dat ik ook overgehaald ben ;) met name omdat ik gewoon lekker conventioneel met de logitech harmony via rf transmitter ook kaku apparatuur kan bedienen. Smartphone is leuk, maar afstandsbediening is sneller. En met 1 klik gaat tv aan, licht uit etc. En natuurlijk gewoon lekker innovatie van eigen bodem!

Alleen het schakelen op voorwaarden vind ik belangrijk en is er nog niet echt voor wat ik begreep. Weet nu niet precies wat wel of niet kan. Maar het lijkt me mooi om op bijv (buiten)temperatuur dingen te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pascal....
Heb ik voor je. Zelf gemaakt om via KaKu mijn Somfy op timers etc. te sturen.
Adapter met 12V DC bij 100 mA last geeft relaiscontactpuls bij inschakelen en ander relaiscontactpuls bij uitschalen van de adapter.
Hoe krijg ik schema bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schakel in de keuken vier individuele dimbare schakelaars met de homewizard. Als ik een scene maak waarin ik alle vier de schakelaars wil bedienen dan werk alleen het uitschakelen bij alle vier, bij het inschakelen gaan er maar twee van de vier daadwerkelijk aan. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:28:
[...]

Adapter met 12V DC bij 100 mA last geeft relaiscontactpuls bij inschakelen en ander relaiscontactpuls bij uitschalen van de adapter.
Ben benieuwd :)
Via mail?

28ewepnqykbzvp7@jetable.org

Pascal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
satellietje schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:32:
Als ik het verhaal goed begrijp dan schakelt de oplossing van de groepjes het stopcontact in de Kaku.
Dat is voor de kachel geen oplossing deze staat altijd onder stroom.
Ik heb de aan/uit (puls NO) schakelaar naar buiten gebracht en die schakel ik met de oplossing zoals ik die beschreven heb.

230 volt op de adapter, relais gaat om voor 1 seconde en valt af, nu moet ik de kaku uitzetten en weer inschakelen voor de volgende puls van 1 seconde.

Eigenlijk zou het nog mooier moeten kunnen!
230 volt op de adapter, relais gaat om voor 1 seconde en valt af, als de stroom onderbroken (doordat de kaku uit geschakeld wordt) zou er eigenlijk weer een puls moeten komen van één seconde, dan zou het helemaal perfect zijn. :-)
Dan is kaku schakelaar aan, puls en de kachel aan, kaku uit puls en de kachel gaat uit :)

Pascal....
Dan heb jue het denk ik toch niet helemaal goed begrepen. Kijk maar eens op het eind, daar staat het volgende:
Opmerking:

Door de doorverbinding met de twee zwarte draden kan de KaKu nu als doorsteek stekker gebruikt worden. Dus als de afstandsbediening bedient wordt schakelt alleen het relais de contacten van de externe verbruiker en dus niet de stekker in de KaKu unit, deze is nu immers altijd aan!
Volgens mij is dit niet helemaal wat jij wilt, want met deze oplossing heb je dus constant contact bij aan en geen contact bij uit, maar hiermee moet je wel verder kunnen denk ik.
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:28:
[...]

Zou je mij dat schema ook willen sturen? Mailadres staat in mijn profiel.

Alvast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door Phoolie op 13-07-2012 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_G
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-03 23:14
timbels schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:43:
[...]
Ik had deze week hetzelfde probleem. Bij mij was de oplossing om de knoppen ingedrukt te blijven houden (12sec+) totdat je de melding op de wattcher krijgt dat hij gesynced is met de zender. Dus niet de knoppen loslaten als de HW de code heeft, maar wachten. Daarna moet je wel weer even je c waarde opnieuw instellen.
Laat even weten of het gelukt is! :)
Timbels, bedankt voor de tip!

Sinds gister ook HW in huis en moet zeggen dat het erg goed bevalt.

Wellicht een tip voor HW: regel op je site een soort wishlist. Als er genoeg stemmen voor een bepaalde functie zijn, dat dit dan in ontwikkeling genomen wordt.
Ik ben namelijk heel blij dat de ontwikkeling in NL plaatsvindt en dat jullie ook op dit forum actief zijn! _/-\o_

Mijn voorlopige wensen:
  • Beter bereik naar somfy apparatuur (HW op verschillende plekken gehad in huis, maar alles tegelijk bedienen lukt nog niet
  • Conditioneel schakelen (erg belangrijk)
  • Webinterface
  • API (zodat er tegenaan ' gepraat' kan worden
  • Bestaande dimmers blijven gebruiken. (mijn vriendin vindt het niet leuk om lampen te bedienen via smartphone, ik wel >:)
@HW: keep up the good work!
Pagina: 1 ... 6 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.