Heel mooi ontwikkeld zal er binnenkort eens naar kijken of dat ik het hier ook aan de praat krijg, bedankt voor het delen!
Ben benieuwd wanneer er weer een update aankomt!
We love the smell of innovation in the morning!
Ik krijg sinds de laatste week ook steeds problemen om mijn homewizard te bereiken. Is knap lullig als je even een demo wilt geven met je speeltje
Als ik het na een paar minuten weer probeer dan werkt het meestal weer, hoef dus niet te resetten.
Wacht alleen nog op een update om mijn Somfy zonnescherm te kunnen bedienen, maar daar werd nog aan gewerkt is mij verteld. Had hem daar eigenlijk ook voor gekocht en niet alleen voor kaku.
Is het ook al mogelijk om bv de HW als repeater te gebruiken of is daar al iets over bekend? Op mijn toegangsdeur achter het huis zit een magneetcontact en kan dus op de HW zien wanneer de poort is open geweest, niet nuttig, wel leuk
Ik heb boven op zolder een pc staan en daar zit ik wel eens en dan zou het mooi zijn als mijn bureaulamp aanging als de deur aan de achterzijde van het huis open ging.
Het is te ver voor een directe aansturing.
Anders moet ik een repeater aanschaffen.
Als ik het na een paar minuten weer probeer dan werkt het meestal weer, hoef dus niet te resetten.
Wacht alleen nog op een update om mijn Somfy zonnescherm te kunnen bedienen, maar daar werd nog aan gewerkt is mij verteld. Had hem daar eigenlijk ook voor gekocht en niet alleen voor kaku.
Is het ook al mogelijk om bv de HW als repeater te gebruiken of is daar al iets over bekend? Op mijn toegangsdeur achter het huis zit een magneetcontact en kan dus op de HW zien wanneer de poort is open geweest, niet nuttig, wel leuk
Het is te ver voor een directe aansturing.
Anders moet ik een repeater aanschaffen.
Kan de HomeWizard alleen via wlan aangesloten worden, of zit/komt er ook nog een 'good old' rj45 connector aan? Kon het op de HW website niet achterhalen, maar las alleen over wlan...
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Anoniem: 437139
De HW is wifi only.
@NoE: ik heb van HW begrepen dat het de bedoeling is elke maand een update uit te brengen. Zou dus zo langzamerhand wel weer eens tijd worden!
Ik moet nog steeds dagelijks resetten, erg irritant!
@NoE: ik heb van HW begrepen dat het de bedoeling is elke maand een update uit te brengen. Zou dus zo langzamerhand wel weer eens tijd worden!
Ik moet nog steeds dagelijks resetten, erg irritant!
Somfy zonnescherm is allang te bedienen sinds de laatste update...mike123 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:09:
Ik krijg sinds de laatste week ook steeds problemen om mijn homewizard te bereiken. Is knap lullig als je even een demo wilt geven met je speeltje![]()
Ik wacht nog steeds op wat uitbreidingsmogelijkheden, heb nogal wat dingen die via RF lopen. Alarm, zonnescherm (geen Somfy motor), mechanische ventilatie thuis. Zou fijn zijn als Homewizard hier iets mee doet
Verder heb ik gisteren een kaku bewegingssensor gekocht. Sensor vertoond heel raar gedrag (ziet in een donkere kast elke minuut beweging, en dan weer ineens uren niets; maakt niet uit waar ik 'm hang). Dacht dat het aan de sensor lag, dus 'm geruild voor een andere bij de Gamma. Maar die geeft hetzelfde probleem...
[ Voor 17% gewijzigd door BaSsDruM op 22-05-2012 11:48 ]
Ik heb contact gehad met de mensen van HW via de mail en daar werd ook bevestigd dat er bepaalde somfy ontvangers nog niet aangestuurd kunnen worden via de HW. Ze zijn er wel mee bezig.BaSsDruM schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:48:
[...]
Somfy zonnescherm is allang te bedienen sinds de laatste update...
Gisteren de HW binnen gekregen.
Home easy ontvangers en schakelaars werken totaal niet. *HE200 series iig niet. Wel jammer want had er dirt cheap een aantal van gekocht. Deze gaan vanmiddag weer terug en dan komt er klik aan klik uit voor terug.
Home easy ontvangers en schakelaars werken totaal niet. *HE200 series iig niet. Wel jammer want had er dirt cheap een aantal van gekocht. Deze gaan vanmiddag weer terug en dan komt er klik aan klik uit voor terug.
I, for one, like Roman numerals
Mijn tuin moet gesproeid worden. Dat moet natuurlijk ook via de Homewizard, wie gaat er nou nog met een spuit de tuin in.. De sproeier heb ik al uitgezocht: de Gardena Aquacontour http://goo.gl/f74nU. Heeft iemand toevallig ervaring met dit apparaat? En heeft iemand een simpele oplossing om de kraan elektrisch aan en uit te doen?
En dan wachten op een update met een mogelijkheid om de sproeier aan te laten gaan onder bepaalde voorwaarden zoals een bepaalde minimum temperatuur EN geen neerslag EN zonsondergang of iets dergelijks.
En dan wachten op een update met een mogelijkheid om de sproeier aan te laten gaan onder bepaalde voorwaarden zoals een bepaalde minimum temperatuur EN geen neerslag EN zonsondergang of iets dergelijks.
Ja ik heb er ook 1 werkt best goed en je kunt inderdaad heel nauwkeurig het sproeioppervlak bepalen. Maar geautomatiseerd heb ik het verder niet.
edit: ik heb de losstaande versie jij de inbouwversie zo te zien, bij mijn versie moet je hem nog aanzetten maar dat is niet vreemd er zitten batterijen in ipv een zonnepaneeltje zoals bij de inbouwversie.
Vandaag een deurbel van KAKU toegevoegd werkt best mooi binnen de HW app maar het zou natuurlijk nog veel mooier zijn als je een push alert krijgt op het moment dat er aan de deur gebeld wordt.
edit: ik heb de losstaande versie jij de inbouwversie zo te zien, bij mijn versie moet je hem nog aanzetten maar dat is niet vreemd er zitten batterijen in ipv een zonnepaneeltje zoals bij de inbouwversie.
Vandaag een deurbel van KAKU toegevoegd werkt best mooi binnen de HW app maar het zou natuurlijk nog veel mooier zijn als je een push alert krijgt op het moment dat er aan de deur gebeld wordt.
[ Voor 63% gewijzigd door Mediacj op 26-05-2012 21:39 ]
Anoniem: 437217
Push-notificaties hebben we op de open dag al laten zien in een developer build; deze zullen in de eerst volgende update beschikbaar komen voor iedereen
.
Dat is mooi nieuws dat zal een waardevolle toevoeging zijn!
En wanneer staat deze geplanned?Anoniem: 437217 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:30:
Push-notificaties hebben we op de open dag al laten zien in een developer build; deze zullen in de eerst volgende update beschikbaar komen voor iedereen.
Ik heb zonet 2 maal de DTX310 ontvangen van ebay verkoper ren7907, maar home wizard lijkt ze niet te kunnen ontvangen. Kanaal natuurlijk ingesteld op 2 en 3, op 1 zit de andere thermometer die bij de HW geleverd was.
Iemand een suggestie?
Echt kwaliteitsproducten lijken het ook niet te zijn, ene geeft 1.5 graden afwijking, tov de andere 2.
Edit: Net contact gehad met de verkoper, ik heb de verkeerde besteld, voor de homewizard moeten de sensoren ouder zijn. Type 320, de verkoper stuurt deze gratis naar me op! Super dus!
De afwijking zou bnnen 2 uur weg moeten zijn.
Iemand een suggestie?
Echt kwaliteitsproducten lijken het ook niet te zijn, ene geeft 1.5 graden afwijking, tov de andere 2.
Edit: Net contact gehad met de verkoper, ik heb de verkeerde besteld, voor de homewizard moeten de sensoren ouder zijn. Type 320, de verkoper stuurt deze gratis naar me op! Super dus!
De afwijking zou bnnen 2 uur weg moeten zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Def_P op 31-05-2012 18:52 ]
Ja ren7907 geeft altijd prima service en garantie, mooi dat je het zo kunt oplossen!
O.a. Triggeren op temp/luchtvochtigheid zou ook een hele mooie optie zijn.
Een roadmap zou ook mooi zijn!
Nog mooier zou triggeren zijn op basis van UV/regen/windsensor als je een zonnescherm cq screen hebt van Somfy!NoE schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:01:
O.a. Triggeren op temp/luchtvochtigheid zou ook een hele mooie optie zijn.
Bericht verwijderd
[ Voor 94% gewijzigd door apepannetje op 02-06-2012 09:05 ]
Anoniem: 403364
Sinds enkele weken heb ik een vaag issue met mijn homewizard:
App staat geinstalleerd op 2 iPhones en 2 iPads (van mijzelf en mijn man).
Op mijn iPad is de app gestopt met werken. Hij connect met de homewizard, maar de lijst met aanwezige KAKU-units ophalen mislukt. Daarna gaat 'ie opnieuw connecten, en dit herhaalt zich oneindig.
Mijn iPhone werkt daarentegen vlekkeloos. Bij mijn man is het precies omgekeerd: zijn iPhone vertoont hetzelfde issue als mijn iPad, maar zijn iPad werkt probleemloos.
App volledig de-installeren en weer opnieuw installeren heeft geen effect.
Meer mensen met hetzelfde issue? Wat te doen?
Op mijn iPad is de app gestopt met werken. Hij connect met de homewizard, maar de lijst met aanwezige KAKU-units ophalen mislukt. Daarna gaat 'ie opnieuw connecten, en dit herhaalt zich oneindig.
Mijn iPhone werkt daarentegen vlekkeloos. Bij mijn man is het precies omgekeerd: zijn iPhone vertoont hetzelfde issue als mijn iPad, maar zijn iPad werkt probleemloos.
Geinig kadootje van Homewizard via de mail gekregen Sportzomer actie.
Erg leuk, gelijk een tweede thermometer gekocht zonder verzendkosten, want die zijn dan ook gratis!
Anoniem: 203548
Probeer de iPad en de iPhone die niet goed werken eens helemaal uit te zetten dus de aan knop 5 seconden inhouden! werkt daarna vaak wel weer. Succes!Anoniem: 403364 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:54:
Done. Geen resultaat.Anoniem: 203548 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:45:
[...]
Probeer de iPad en de iPhone die niet goed werken eens helemaal uit te zetten dus de aan knop 5 seconden inhouden! werkt daarna vaak wel weer. Succes!
Bedankt voor het meedenken!
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 403364 op 06-06-2012 12:37 ]
@Homewizard: Wordt dit binnenkort nog een keer aan de app toegevoegd voor de mensen die geen local loopback hebben, dat zou het een stuk prettiger maken?NovapaX schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 00:10:
Ik ken de Homewizard verder niet maar ik neem aan dat je verbinding naar het apparaat via portforwarding of upnp gaat.
Het probleem is dat sommige routers geen zgn. 'local loopback' ondersteunen. Dat wil zeggen dat als je via het interne netwerk verbinding maakt naar je publieke IP-adres op die poort hij niet snapt dat hij je ook dan 'door moet verbinden' naar het apparaat.
Ik ben bang dat de Homewizard-mensen daar weinig aan kunnen doen. Behalve de app eerst op een opgegeven intern adres laten zoeken en dan terugvallen naar het externe adres.
Inmiddels de knoop maar doorgehakt en een homewizard inclusief alle mogelijk weersensoren gekocht. Deze combinatie werkt prima. Ook de stabiliteit naar mijn Siemens en ASUS Wifi routers waarmee ik beide heb getest is goed.
Op mijn ipad 2 werkt de applicatie probleemloos; op Android 2.2 op mijn HTC helaas wat minder stabiel, hierop is de applicatie niet altijd stabiel.
De combinatie met Klik Aan Klik Uit werkt uitstekend, schakelaars reageren meteen. Wat ik wel heb ervaren is dat met veel schakelaars de lijst erg onoverzichtelijk wordt, ook zijn rolluiken in de applicatie gewoon lampen, een eigen symbooltje zou fijn zijn. Ook mis ik nog wat koppelingen met andere leveranciers b.v. Marmitek X10 staat niet in de lijst, deze ga ik nog wel zelf testen zodra ik de marmitek draadloze ontvanger heb.
Van Homewizard heb ik inmiddels begrepen dat er gewerkt wordt aan groeperingen in de lijst en een IP camera maar ook dat sensoren als input gebruikt kunnen gaan worden voor een actie.
Verder mis ik zelf nog wat meer logische functies, And/or/not zitten er nu niet in maar zouden erg fijn zijn in scenes.
Kortom een product wat zijn werk prima doet maar zeker nog niet compleet uitontwikkeld is. Omdat ik ook op mijn vragen per mail een snel antwoord kreeg heb ik er alle vertrouwen in dat dit in orde gaat komen.
Jerry Pieters
Op mijn ipad 2 werkt de applicatie probleemloos; op Android 2.2 op mijn HTC helaas wat minder stabiel, hierop is de applicatie niet altijd stabiel.
De combinatie met Klik Aan Klik Uit werkt uitstekend, schakelaars reageren meteen. Wat ik wel heb ervaren is dat met veel schakelaars de lijst erg onoverzichtelijk wordt, ook zijn rolluiken in de applicatie gewoon lampen, een eigen symbooltje zou fijn zijn. Ook mis ik nog wat koppelingen met andere leveranciers b.v. Marmitek X10 staat niet in de lijst, deze ga ik nog wel zelf testen zodra ik de marmitek draadloze ontvanger heb.
Van Homewizard heb ik inmiddels begrepen dat er gewerkt wordt aan groeperingen in de lijst en een IP camera maar ook dat sensoren als input gebruikt kunnen gaan worden voor een actie.
Verder mis ik zelf nog wat meer logische functies, And/or/not zitten er nu niet in maar zouden erg fijn zijn in scenes.
Kortom een product wat zijn werk prima doet maar zeker nog niet compleet uitontwikkeld is. Omdat ik ook op mijn vragen per mail een snel antwoord kreeg heb ik er alle vertrouwen in dat dit in orde gaat komen.
Jerry Pieters
9 kWp, Warmtepomp, Balansventilatie, douchewater wtw, 4,7GJ zonneboiler MG4 lux
Inmiddels is er (per mail) een reactie van HomeWizard:Anoniem: 403364 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:54:
Dit leek eerst niet te werken, maar toen ik het een paar keer deed verdween spontaan mijn Homewizard-issue. Ik kan vind het vreemd dát dit kan werken, maar feit blijft dat het me uiteindelijk wel geholpen heeft.Beste Skygge,
Ik heb dit probleem nog niet eerder vernomen en is ook erg vreemd dat het op sommige apparaten wel en op anderen niet voor komt.
Wat ik wel heb gehoord is dat een hard reset (dus geforceerd opnieuw opstarten) van iPad of iPhone soms dit soort dingen oplost. Dit kan door de lock en home knop van de iPhone net zo lang in te drukken totdat deze vanzelf uit gaat (dus niet swipen) dit duurt ongeveer 10-15 seconden.
Daarnaast zal ik binnenkort een firmware update sturen naar u en dan hoor ik graag of dit misschien wat oplost. Zijn vrij veel verbeteringen in doorgevoerd wat betreft de wifi communicatie.
Met vriendelijke groeten,
HomeWizard B.V.
Ben benieuwd naar de firmware-update waar in de mail over gesproken wordt.
Ik kan me helaas ook toevoegen aan het rijtje met problemen, De app zit soms oneindig te zoeken naar de homewizard, een reset van de iphone of ipad helpt dan inderdaad. Het lijken me dan ook geen wifi problemen, maar iets met de app zelf.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Anoniem: 461639
Bovenstaande klacht heb ik ook even gehad. Echter opgelost door in de instellingen het ip vast te zetten. Door het switchen op andere wifi s raakte hij van de leg. Wellicht het proberen waard.
dat zou top zijn idd! Ik heb dat apparaat in de tuin liggen aangesloten op de 'sproei computer' van hetzelfde merk maar ja die houd geen rekening met neerslag en temperatuur en werkt op batterijen, dus ik moet zeggen dat die me een beetje tegenvalt. De sproeier zelf werkt prima maar het instellen vind/vond ik een heel gedoe. Het is niet duidelijk wanneer je aan het begin van het programma zit of dat je een nieuw instel punt aan het maken bent. (klinkt cryptisch maar als je hem hebt snap je wat ik bedoel)geulwijk schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 06:54:
Mijn tuin moet gesproeid worden. Dat moet natuurlijk ook via de Homewizard, wie gaat er nou nog met een spuit de tuin in.. De sproeier heb ik al uitgezocht: de Gardena Aquacontour http://goo.gl/f74nU. Heeft iemand toevallig ervaring met dit apparaat? En heeft iemand een simpele oplossing om de kraan elektrisch aan en uit te doen?
gaaf gedaan! moet meer uit te halen zijn zou je zeggen! Ben al een tijd op zoek naar een maand graph, jaar tot heden graph..Anoniem: 458625 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:47:
Omdat ik wat meer data wilde zien in de grafieken heb ik zelf met bash/gnuplot wat geschreven. Waarschijnlijk zijn er wel wat kleine aanpassingen nodig om het bij iemand anders te laten werken maar dat is niet zo moeilijk.
Het komt erop neer dat ik met een script (HWcurl2sql.bash) elke x aantal minuten de actuele data van de homewizard afhaal en in een SQL database zet. Daarna haal ik met HWplotSQL.bash de data uit de database en maak input files voor gnuplot om grafieken te plotten (HWplotSQL.plot). Via een simpel website kan ik deze grafieken weer bekijken met bv mijn smartphone.
Als het goed is zet het script alle aangesloten apparaten in de database, maar ik heb alleen maar tabellen voor switches, energymeters, scènes en thermometers aangemaakt (aangezien ik de rest niet heb)
screenshots (smartphone):
Laatste uur:
[afbeelding]
Laatste 24 uur:
[afbeelding]
Laatste 7 dagen:
[afbeelding]
download link:
HWscripts.tar.gz
Benodigde programma's:
-mysql
-apache
-gnuplot
Database aanmaken:
mysql -u root -p < HWcreatedb.sql
Wijzig homewizard en database settings in:
HWsettings.bash
Wijzig de namen van de thermometers in HWplotSQL.bash
Mijn htdocs directory van apache is /var/www, indien die anders is moet je deze wijzigen in HWplotSQL.plot
Configureer crontab jobs:
#Elke minuut de gegevens vanuit de Homewizard in de database zetten
* * * * * /root/HWcurl2sql.bash
#Elke minuut de temperature updaten op de website
* * * * * /root/HWupdateTemp.bash
#Elk kwartier nieuwe grafieken plotten
*/15 * * * * /root/HWplotSQL.bash
Ik zal nog wel wat vergeten zijn maar hopelijk kom je hiermee een heel eind.
ik zal hier binnenkort ook is mee stoeien.
Je bedoelt zeker de Marmitek TM13 tranceiver?energiebewust schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:22:
Ook mis ik nog wat koppelingen met andere leveranciers b.v. Marmitek X10 staat niet in de lijst, deze ga ik nog wel zelf testen zodra ik de marmitek draadloze ontvanger heb.
Als dat al werkt is dat denk ik alleen met de ouderwetse KaKu ontvangers met instelschijfje voor de huiscode (A1 t/m F10 ofzo). De nieuwe Axxx ontvangers/zenders (en de codes die de Homewizard zelf kan genereren) werken naar ik begrepen heb met een protocol dat niet X-10 RF compatible is.
Ik kreeg net een mail binnen van KlikaanKlikuit. Ze hebben nou ook een Apparaat waarmee je je apparaten via je telefoon kan bedienen.
http://www.klikaanklikuit...control-station-ics-1001/
ziet er oke uit. is een stuk goedkoper maar wel weer merkafhankelijk plus geen energie/temp meters erop.maikelbeerkens schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:47:
Ik kreeg net een mail binnen van KlikaanKlikuit. Ze hebben nou ook een Apparaat waarmee je je apparaten via je telefoon kan bedienen.
Toch wel. Als je de handleiding en de App in de Appstore bekijkt zie je dat ze wel degelijk een "Ecometer" kennen. Is alleen nog niet te koop zo te zien.Voois schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:50:
[...]
ziet er oke uit. is een stuk goedkoper maar wel weer merkafhankelijk plus geen energie/temp meters erop.
Homewizard mag nu wel opschieten met innovaties (zoals bijv. conditities kunnen gebruiken en scènes aansturen met sensors), want hiermee heeft KlikAanKlikUit nu een directe concurrent die - voor mensen die geen Somfy gebruiken - hetzelfde biedt (zelfs met webbased toegang) voor minder geld.
@NoE...Is het al gelukt om je buurmans Alecto uit te lezen ?
[ Voor 6% gewijzigd door Gosch op 08-06-2012 01:13 ]
Heeft de nieuwe update die naar Apple is gestuurd geen firmware update nodig dan? ik heb nog geen melding gehad van de HomeWizard.
Ik ben wel heel erg benieuwd wat de nieuwe functies zijn in de iOS app update!
Wanneer komt de update voor Android?
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Ziet er strak uit, maar wat houdt die integratie in? Hoe komt de Homewizard data naar de cacti omgeving?Kokkers schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:00:
Voorbeeld HomeWizard en Cacti.net integratie:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Stuk PHP dat homeWizard JSON data ophaalt via HTTP, parsed, cached en in de juiste vorm aan Cacti voedt.Mediacj schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:39:
[...]
Ziet er strak uit, maar wat houdt die integratie in? Hoe komt de Homewizard data naar de cacti omgeving?
Anoniem: 223524
http://www.klikaanklikuit...control-station-ics-1001/Voois schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:50:
[...]
ziet er oke uit. is een stuk goedkoper maar wel weer merkafhankelijk plus geen energie/temp meters erop.
ziet er goed uit stuk goedkoper ook
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 223524 op 14-06-2012 12:39 ]
Hoe wordt die firmware update aangeboden dan?Anoniem: 203548 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:42:
Ik heb net de firmware update gehad nu nog wachten op de software update.
heb contact gehad met KlikaanKlikuit
ICS-1000 is verbonden met router claimen geen verbinding problemen te hebben
energie/temp meters komen half juli..
ICS-1000 is verbonden met router claimen geen verbinding problemen te hebben
energie/temp meters komen half juli..
Als ik zo de pdf-handleiding van de ICS-1000 doorkijk ben ik wel érg blij met mijn Homewizard.
Die app is zo nodeloos omslachtig!
Die app is zo nodeloos omslachtig!
ja idd
ziet er niet zo goed uit..
wat nog een nadeel is dat je de ontvangers weer in zoek mode moet zetten..
ziet er niet zo goed uit..
wat nog een nadeel is dat je de ontvangers weer in zoek mode moet zetten..
Kun je misschien een tutorial schrijven hoe die te implementeren?Kokkers schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:48:
[...]
Stuk PHP dat homeWizard JSON data ophaalt via HTTP, parsed, cached en in de juiste vorm aan Cacti voedt.
Wellicht een beetje off topic maar als gebruikers van HomeWizard misschien toch iemand met de juiste oplossing.
Ik heb in de badkamerlamp de inbouwdimmer geplaatst hiermee kan ik de badkamerlamp aan/uitzetten met de homewizard of een afstandsbediening. Maar mijn vrouw wil het knopje kunnen blijven gebruiken. Dus ik de kaku aan/uit voor achter een gevoede schakelaar gekocht. Nu kan mijn vrouw wel het licht aan doen als ik hem uit heb gezet met de HW alleen kan ik hem niet aan zetten als zij de schakelaar uit heeft gezet.(voeding uit)
Wie heeft hier de juiste oplossing voor.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Rick
Ik heb in de badkamerlamp de inbouwdimmer geplaatst hiermee kan ik de badkamerlamp aan/uitzetten met de homewizard of een afstandsbediening. Maar mijn vrouw wil het knopje kunnen blijven gebruiken. Dus ik de kaku aan/uit voor achter een gevoede schakelaar gekocht. Nu kan mijn vrouw wel het licht aan doen als ik hem uit heb gezet met de HW alleen kan ik hem niet aan zetten als zij de schakelaar uit heeft gezet.(voeding uit)
Rick
Schakelaar vervangen door een exemplaar wat je kaku module schakelt ipv de voeding? (Dus een AWMT-230 ofzo, of de hele schakelaar vervangen door een AWST-8000 (optie 1 als je een eigen schakelaarlijn al hebt, dan is zo'n losse schakelaar niet mooi)Anoniem: 461639 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:53:
Wellicht een beetje off topic maar als gebruikers van HomeWizard misschien toch iemand met de juiste oplossing.
Rick
Ik heb dus de awmt-230 erbij geplaatst. Dus knopje aan werkt lamp gaat echter als ik de schakelaar uit zet is de voeding van de inbouwdimmer af dus niet meer aan te sturen met de HW.
Er staat altijd een beetje spanning op de awmt230, anders kan je hem niet schakelen met bijvoorbeeld een kaku afstandsbediening.Anoniem: 461639 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:19:
Ik heb dus de awmt-230 erbij geplaatst. Dus knopje aan werkt lamp gaat echter als ik de schakelaar uit zet is de voeding van de inbouwdimmer af dus niet meer aan te sturen met de HW.
Gebruik de awmt-230 zelf icm een kaku afstandsbediening en dit werkt altijd goed.
Ik heb iets vreemds, ik heb een scène waarin o.a. ook een dimmer van Klikaanklikuit zit ( een oud model met vaste code switches ).
Wanneer ik met mijn iPhone deze scène bedien werkt het prima. De dimmer dimt netjes op ongeveer 60%.
Nu heb ik ook een wandschakelaar die dezelfde scène schakelt en het rare is nu dat wanneer ik de schakelaar gebruik de dimmer continue harder en zachter blijft gaan.
Schakel ik alles uit en dan met de iphone weer aan dan gaat het weer goed. Ik snap het niet helemaal...
Wanneer ik met mijn iPhone deze scène bedien werkt het prima. De dimmer dimt netjes op ongeveer 60%.
Nu heb ik ook een wandschakelaar die dezelfde scène schakelt en het rare is nu dat wanneer ik de schakelaar gebruik de dimmer continue harder en zachter blijft gaan.
Schakel ik alles uit en dan met de iphone weer aan dan gaat het weer goed. Ik snap het niet helemaal...
Ik zie net dat de nieuwe versie 1.6.0 beschikbaar is in de app store.
de grafieken zijn verbeterd en idd notifictions en timer overzichten..mdkleer schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:31:
Ik zie net dat de nieuwe versie 1.6.0 beschikbaar is in de app store.
mmmm de eerste 3 keer weer het bekende zwarte grafiek scherm. Daarna ging het wel oké maar nog steeds geen verbeterde interval voor de tijd (bij wattcher) die is nog steeds 4 uur ipv dat ie mee verandert met het zoomlevel zoals dat wel met de y-as gebeurd.
Het zou ook nog echt HEEL fijn zijn als er een maand en jaar grafiek komt van de wattcher zodat je per maand kunt zien hoeveel je verbruikt hebt en wat het jaar totaal is. Kunnen jullie die aub inbouwen??
[ Voor 47% gewijzigd door Voois op 15-06-2012 15:50 ]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mhwNQDUmsKY]
op facebook kwam dit filmpje van push notificatie voorbij
ook de nieuwe nieuwsbrief staat online.
op facebook kwam dit filmpje van push notificatie voorbij
ook de nieuwe nieuwsbrief staat online.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Eindelijk notificaties als er post is of aangebeld wordt! Heel mooi, maar ik hoop dan toch in een volgende update te zien dat je ook notificaties kunt instellen wanneer er bijvoorbeeld neerslag wordt gesignaleerd, of een bepaalde temperatuur wordt overschreden. Dat dan nog aan acties kunnen koppelen dan zijn we helemaal tevreden.
Nu ook een maandoverzicht van de temperatuur dus dat gaat ook de goede kant op, maar UV alleen maar van de afgelopen dag en de Wattcher alleen een dag- en weekoverzicht. Hebben de jongens dat over het hoofd gezien?
Hoe dan ook, bij elke update zien we tot nu toe dat de Homewizards heel goed bezig zijn, ga zo door!
Nu ook een maandoverzicht van de temperatuur dus dat gaat ook de goede kant op, maar UV alleen maar van de afgelopen dag en de Wattcher alleen een dag- en weekoverzicht. Hebben de jongens dat over het hoofd gezien?
Hoe dan ook, bij elke update zien we tot nu toe dat de Homewizards heel goed bezig zijn, ga zo door!
Mooie update hoor ben er blij mee het wordt steeds mooier, de push notificaties werken perfect, en de maandgrafieken zijn een grote vooruitgang!
Het zou inderdaad ook heel mooi zijn als de watcher maand en jaartotalen krijgt,.
Het zou inderdaad ook heel mooi zijn als de watcher maand en jaartotalen krijgt,.
[ Voor 22% gewijzigd door Mediacj op 15-06-2012 18:08 ]
Heb net de app geüpdate maar helaas krijg ik de onderstaande melding en kan ik dus verder niets meer.
Gelukkig staat de oude versie nog op mijn iPad.
Ik heb via deze pagina: http://www.homewizard.nl/downloads de HW al opnieuw ingesteld maar dat gaf geen oplossing. is versie: 1.503
Wat nu
versie op iPhone: 1.6.0
versie op iPad: 1.5.0 die werkt dus nog wel samen met de HW
Ik heb via deze pagina: http://www.homewizard.nl/downloads de HW al opnieuw ingesteld maar dat gaf geen oplossing. is versie: 1.503
Wat nu

Nieuwe firmware voor de HW lijkt voor als nog een stuk stabieler, dus dat belooft veel goeds.
De nieuwe apps voor iOS en Android zien er ook goed uit en de Push berichten werken helemaal top. Als je nu bij ons op de voordeur bel drukt gaan er twee iPads en twee telefoons af. Dat valt dus niet meer te missen!
Ga zo door HW!
De nieuwe apps voor iOS en Android zien er ook goed uit en de Push berichten werken helemaal top. Als je nu bij ons op de voordeur bel drukt gaan er twee iPads en twee telefoons af. Dat valt dus niet meer te missen!
Ga zo door HW!
Wanneer komt de volgende update uit? Tabje akies op basis van sensoren....
Btw, zou mooi zijn als er wat ruimte gereserveerd word voor de minima (onder ruimte speling) en maxima op een grafiek. Legenda valt ook half buiten het scherm en vaak in de grafiek lijn (vanwege het ontbreken van marges)
@ Alecto vraag; nee wordt niet ondersteund en openbaart door Alecto.
Btw, zou mooi zijn als er wat ruimte gereserveerd word voor de minima (onder ruimte speling) en maxima op een grafiek. Legenda valt ook half buiten het scherm en vaak in de grafiek lijn (vanwege het ontbreken van marges)
@ Alecto vraag; nee wordt niet ondersteund en openbaart door Alecto.
[ Voor 10% gewijzigd door NoE op 15-06-2012 19:46 ]
Zou het kunnen dat de dimmer geprogrammeerd is met dezelfde code als de wandschakelaar gebruikt?Nico_Kobes schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:05:
Ik heb iets vreemds, ik heb een scène waarin o.a. ook een dimmer van Klikaanklikuit zit ( een oud model met vaste code switches ).
Dan stuur je tegelijkertijd de scene aan en de dimmer (en die ook nog via de HomeWizzard) als je de wandschakelaar gebruikt. De wandschakelaar moet dus gereserveerd zijn voor de scene, of hooguit iets bedienen wat niet in dezelfde scene zit.
Ofwel heb je nog geen firmware update van de HW gehad of je firmware update is mislukt, in het laatste geval contact opnemen met HW zoals de app aangeeft.floris4 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 19:04:
Heb net de app geüpdate maar helaas krijg ik de onderstaande melding en kan ik dus verder niets meer.
Wat nu![]()
[afbeelding]
Anoniem: 463129
Het installeren van de Apps op mijn iPhone ging goed.
Alleen bij het instellen van de notificaties kreeg ik de vraag om de naam van het *1)device of mobiele nummer in te voeren waarop de notificaties te ontvangen. Bij deze actie schoof direct het toetsenbord omhoog en over een inmiddels opgekomen Pop-up scherm heen, welke vroeg of ik toestond dat er push berichten/geluiden enz gestuurd mochten worden. Bij dit gelijk opkomen van het toetsenbord en het Pop-up scherm zat gelijk mijn toestel vast. Alleen door het toestel uit te zetten was het weer te gebruiken
*1)Weet iemand of dit de naam van het device(iPhone) moet zijn of je mobiele nummer?
Helaas werkt de melding, notificatie nu niet op mijn toestel? Heeft iemand een suggestie, hoe dit op te lossing en de notificaties werkend te krijgen en hoe kom ik weer bij dit Pop-up schermpje om push berichten in te stellen?
Alleen bij het instellen van de notificaties kreeg ik de vraag om de naam van het *1)device of mobiele nummer in te voeren waarop de notificaties te ontvangen. Bij deze actie schoof direct het toetsenbord omhoog en over een inmiddels opgekomen Pop-up scherm heen, welke vroeg of ik toestond dat er push berichten/geluiden enz gestuurd mochten worden. Bij dit gelijk opkomen van het toetsenbord en het Pop-up scherm zat gelijk mijn toestel vast. Alleen door het toestel uit te zetten was het weer te gebruiken
*1)Weet iemand of dit de naam van het device(iPhone) moet zijn of je mobiele nummer?
Helaas werkt de melding, notificatie nu niet op mijn toestel? Heeft iemand een suggestie, hoe dit op te lossing en de notificaties werkend te krijgen en hoe kom ik weer bij dit Pop-up schermpje om push berichten in te stellen?
@fred, gebeurde bij mij de eerse keer ook, na een harde reset van zowel de HW als mijn iPad werkte alles prima!
Ik heb inderdaad nog geen firmware update gehad.Mediacj schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 19:51:
[...]
Ofwel heb je nog geen firmware update van de HW gehad of je firmware update is mislukt, in het laatste geval contact opnemen met HW zoals de app aangeeft.
Eigenlijk zou bij een app update deze eerst moeten controleren of de HW al up to date is voor deze app te updaten.
Nu kan ik geen kant meer op met mijn iPhone app.
Gelukkig heb ik mijn iPad nog, die ik dus nog maar even niet update.
Nu dus maar afwachten wanneer er een firmware update op mijn HW komt.
Anoniem: 463129
@barrokok, mijn iPhone4, iPad en de HW een harde reset gegeven. Op de iPad werkt het nu soms wel soms niet. Op mijn iPhone werkt het nog steeds niet? De iPhone staat wel via mijn e”xterne” IP adres geconfigureerd, dus dat ik ook buiten mijn netwerk de HW kan bereiken, zou dat er iets mee te maken hebben?
Bij mij loopt ook alles via mij externe ip, dat zou het probleem dus niet mogen zijn.
Heb net de HW wel opnieuw moeten resetten i.v.m. Het knipperende rode lampje. Na de reset werkte alles weer. Ik hou het op dit moment nog even op een incident.
Heb net de HW wel opnieuw moeten resetten i.v.m. Het knipperende rode lampje. Na de reset werkte alles weer. Ik hou het op dit moment nog even op een incident.
Hier is die hele notificatie niet aan de gang te krijgen, een kleine handleiding op de website zou leuk en makkelijk zijn. Ik krijg maar 1 device op de homewizard geregistreerd bij de andere (iphone) staat wel register this device maar daar op klikken werkt niet? HomeWizard graag enige hulp?
Ik heb vandaag ook de firmware geupdate en de app op mijn android telefoon ook. Dat verliep goed.
Heb eerst na de firmware update geprobeerd om mijn Somfy zonnescherm toe te voegen maar dat werkt nog steeds niet. Had de app op de telefoon nog niet geupdate dus probeer het morgen weer.
Er zit volgens mij wel een fout in de nieuwe app.
Als je namelijk kijkt bij de timer instellingen dan staat er bij de tijd dat een lamp aan moet gaan namelijk "off @ ...." daar moet staan "on".
Er staat nu dus bv
Off @ 21:05
Off @ 23:30
terwijl de lamp om 21:05 wel gewoon aangaat.
Hebben meer mensen dit, lijkt mij wel.
Heb de telefoon en Homewizard ook al gereset.
Heb eerst na de firmware update geprobeerd om mijn Somfy zonnescherm toe te voegen maar dat werkt nog steeds niet. Had de app op de telefoon nog niet geupdate dus probeer het morgen weer.
Als je namelijk kijkt bij de timer instellingen dan staat er bij de tijd dat een lamp aan moet gaan namelijk "off @ ...." daar moet staan "on".
Er staat nu dus bv
Update:Anoniem: 203548 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 23:02:
Hier is die hele notificatie niet aan de gang te krijgen, een kleine handleiding op de website zou leuk en makkelijk zijn. Ik krijg maar 1 device op de homewizard geregistreerd bij de andere (iphone) staat wel register this device maar daar op klikken werkt niet? HomeWizard graag enige hulp?
de notificatie aan de gang gekregen maar zeer onstabiel ik krijg de ene keer wel melding en de andere keer niet. Ook lukt het niet om de iPhone van mijn vrouw geregistreerd te krijgen, hij wordt geregistreerd en bij de eerste notificatie staat hij weer op niet geregistreerd. De enige mogelijkheid dan is de app opnieuw installeren. Ik ben er blij mee dat het er is die notificatie functie nu nog hopen dat HomeWizard het stabiel kan krijgen.
Vragen zijn:
1 kan ik meer dan twee iOS apparaten aanmelden voor notificatie?
2 Moet de app nu wel of niet actief zijn om de notificatie te ontvangen?
3 Moet de app verbinding hebben met de homewizard software en of router?
4 is er een bepaalde tijdsafstand tussen de notificaties van dezelfde sensor voordat hij weer een notificatie kan geven?
iemand de antwoorden? alvast bedankt.
@Nosomoho
1: Ja, ik heb twee iPads aangemeld (en twee Android telefoons) en die doen het slle vier als de deurbel gaat.
2: Bij werkt het zowel met als zonder dat de app geactiveerd is.
3: Ik maak verbinding met de HW via mijn externe IP adres en dat gaat goed. Tot op heden alleen nog via wifi geprobeerd, zal straks ook eens via de 3G proberen.
4: niet dat ik weet, mijn kinderen hebben gisteren behoorlijk vaak op de bel gegedrukt en dat ging goed.
1: Ja, ik heb twee iPads aangemeld (en twee Android telefoons) en die doen het slle vier als de deurbel gaat.
2: Bij werkt het zowel met als zonder dat de app geactiveerd is.
3: Ik maak verbinding met de HW via mijn externe IP adres en dat gaat goed. Tot op heden alleen nog via wifi geprobeerd, zal straks ook eens via de 3G proberen.
4: niet dat ik weet, mijn kinderen hebben gisteren behoorlijk vaak op de bel gegedrukt en dat ging goed.
Ondertussen is er weer een nieuwe update geweest van de Homewizard app.mike123 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 23:10:
Ik heb vandaag ook de firmware geupdate en de app op mijn android telefoon ook. Dat verliep goed.
Er staat nu dus bv
Melding on/off klopt nu wel.
Is het mogelijk om de Homewizard icm de temperatuursensor als een thermostaat te laten werken? Ik denk dan aan het bij of afschakelen van een airco of warmtepomp met behulp van een kaku schakelaar.
Ik kan hierover niets vinden in de documentatie en de website van de fabrikant.
32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan
Ik ben op zoek naar een nieuw weerstation en denk er 1 te gaan kopen van La Crosse, WS2800.
Weet iemand of de thermometer van dit type ook samenwerkt met de homewizard?
Welke andere sensoren werken anders wel samen met de homewizard? Cresta had ik gevonden maar andere
merken kijk ik vast over heen.
Welke andere sensoren werken anders wel samen met de homewizard? Cresta had ik gevonden maar andere

Thermometers: (TFA, Cresta, Irox, Sinus, Bresser en Ventus) Maar ook niet alle van deze merken.mike123 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 01:44:
Ik ben op zoek naar een nieuw weerstation en denk er 1 te gaan kopen van La Crosse, WS2800.
Weerstation / wind-, regen- en UV meters:
TFA (Sinus, Nexus, Meteotime Duo)
Cresta (WXR-710XL, WXR-810, WXR-815, WXR-815LM, PMT-980)
Irox (PRO-EC, PRO-X2)
Ventus (W-831, W-928 Ultimate)
Nee dat kan helaas nog niet maar het zou me niet verbazen als dit een keer toegevoegd gaat worden er zijn meerdere mensen die hier blij mee zouden zijn.mightym schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:07:
Is het mogelijk om de Homewizard icm de temperatuursensor als een thermostaat te laten werken? Ik denk dan aan het bij of afschakelen van een airco of warmtepomp met behulp van een kaku schakelaar.
Hallo allemaal,
sinds de firmware update reageert de Homewizard niet meer, ik heb de support al gemaild maar het is natuurlijk weekend dus misschien ka iemand mij hier helpen?
Op het apparaatje knipperen de lampjes wifi en pwr maar RF blijft uit, enkel soms branden alle 3 de lampjes even rood. Ik heb de stroom er al een tijd vanaf gehaald, dit haalt niet uit. Ook heb ik de firmware via een pc proberen te updaten maar dit lukt niet, hier krijg ik een timeout of een 'toegang geweigerd' melding.
Weet iemand een manier om hem weer aan het werk te krijgen, misschien terug naar fabrieksinstellingen?
Groet,
Martijn
sinds de firmware update reageert de Homewizard niet meer, ik heb de support al gemaild maar het is natuurlijk weekend dus misschien ka iemand mij hier helpen?
Op het apparaatje knipperen de lampjes wifi en pwr maar RF blijft uit, enkel soms branden alle 3 de lampjes even rood. Ik heb de stroom er al een tijd vanaf gehaald, dit haalt niet uit. Ook heb ik de firmware via een pc proberen te updaten maar dit lukt niet, hier krijg ik een timeout of een 'toegang geweigerd' melding.
Weet iemand een manier om hem weer aan het werk te krijgen, misschien terug naar fabrieksinstellingen?
Groet,
Martijn
Dat is jammer... anders had ik hem vandaag besteld! Dan nog maar even verder met mijn arduino oplossing...Mediacj schreef op zondag 17 juni 2012 @ 10:42:
[...]
Nee dat kan helaas nog niet maar het zou me niet verbazen als dit een keer toegevoegd gaat worden er zijn meerdere mensen die hier blij mee zouden zijn.
Lijkt me vrij onmogelijk. Dan zou de Homewizard zowel infrarood signaal naar een evt. airco moeten sturen als het te warm is, en als het te koud is een signaal naar de CV. En een CV is niet per kamer te regelen. Dit zal denk ik niet toegevoegd worden.Mediacj schreef op zondag 17 juni 2012 @ 10:42:
[...]
Nee dat kan helaas nog niet maar het zou me niet verbazen als dit een keer toegevoegd gaat worden er zijn meerdere mensen die hier blij mee zouden zijn.
gewoon nee.
Waarom niet? Het gaat om de functionaliteit: temperatuur te laag: KAKU inschakelen, temperatuur te hoog KAKU uitschakelen. Of andersom. Of: temperatuur in huis te hoog: rolluiken automatisch omlaag etc..SanderPS3 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:35:
[...]
Lijkt me vrij onmogelijk. Dan zou de Homewizard zowel infrarood signaal naar een evt. airco moeten sturen als het te warm is, en als het te koud is een signaal naar de CV. En een CV is niet per kamer te regelen. Dit zal denk ik niet toegevoegd worden.
[ Voor 6% gewijzigd door mightym op 17-06-2012 11:40 ]
Anoniem: 463287
Wellicht een stomme vraag, maar ik stel m toch.
Iemand enig idee hoe ik de Firmware update van de hw uitvoer?
Ik heb de hw zojuist voor papa dag gehad maar kan er niets mee.
Krijg de melding: update your device Firmware.
Zie op de site wel dat de Firmware update er is, maar hoe ik deze download en installeer is mij een raadsel.
Alvast bedankt
Zie op de site wel dat de Firmware update er is, maar hoe ik deze download en installeer is mij een raadsel.
Alvast bedankt
Inderdaad kan prima!mightym schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:39:
[...]
Waarom niet? Het gaat om de functionaliteit: temperatuur te laag: KAKU inschakelen, temperatuur te hoog KAKU uitschakelen. Of andersom. Of: temperatuur in huis te hoog: rolluiken automatisch omlaag etc..
De firmware wordt je op een gegeven moment aangeboden als je de app start, maar het uitleveren van de firmware loopt over een langere periode totdat je aan de beurt bent, dus er zijn mensen die vooraan zitten en er zijn er die langer moeten wachten, als je contact opneemt met de helpdesk kunnen ze volgens mij je HW van afstand 'voorrang' geven.Anoniem: 463287 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:21:
Wellicht een stomme vraag, maar ik stel m toch.
Alvast bedankt
[ Voor 54% gewijzigd door Mediacj op 17-06-2012 16:54 ]
Als dit waar is dan begaan ze bij HW toch een behoorlijke blunder, de App is namelijk niet te gebruiken als de HW niet is bijgewerkt, je zit dan dus met een onbruikbaar product. Ik kan me niet voorstellen dat ze zo slecht met hun klanten om gaan. Graag zie ik hier een officieel antwoord op van HW.Mediacj schreef op zondag 17 juni 2012 @ 16:50:
De firmware wordt je op een gegeven moment aangeboden als je de app start, maar het uitleveren van de firmware loopt over een langere periode totdat je aan de beurt bent, dus er zijn mensen die vooraan zitten en er zijn er die langer moeten wachten, als je contact opneemt met de helpdesk kunnen ze volgens mij je HW van afstand 'voorrang' geven.
Bij mij kreeg ik direct de vraag of ik de homewizard wilde upgraden toen ik de nieuwe app had geinstalleerd en voor de eerste keer had opgestart.
Dit is toch niet echt een vraag of ik wil upgraden:kfaessen schreef op zondag 17 juni 2012 @ 17:28:
[...]
Als dit waar is dan begaan ze bij HW toch een behoorlijke blunder, de App is namelijk niet te gebruiken als de HW niet is bijgewerkt, je zit dan dus met een onbruikbaar product. Ik kan me niet voorstellen dat ze zo slecht met hun klanten om gaan. Graag zie ik hier een officieel antwoord op van HW.
Bij mij kreeg ik direct de vraag of ik de homewizard wilde upgraden toen ik de nieuwe app had geinstalleerd en voor de eerste keer had opgestart.

Ken jij een airco die met KaKu werkt dan? Een goeie airco heeft meer instellingen nodig dan alleen aan of uit. Mijn airco unit (split unit) kan aan/uit, maar temperatuur instellen, eco modus ja of nee, zacht of hard blazen (5 standen), blaasrichting variëren ja of nee, en hoe snel. noem zo maar op. Dit is niet iets wat je met KaKu kan, of wil, regelenmightym schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:39:
[...]
Waarom niet? Het gaat om de functionaliteit: temperatuur te laag: KAKU inschakelen, temperatuur te hoog KAKU uitschakelen. Of andersom. Of: temperatuur in huis te hoog: rolluiken automatisch omlaag etc..
gewoon nee.
Jep, de mijne.SanderPS3 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 18:07:
[...]
Ken jij een airco die met KaKu werkt dan? Een goeie airco heeft meer instellingen nodig dan alleen aan of uit. Mijn airco unit (split unit) kan aan/uit, maar temperatuur instellen, eco modus ja of nee, zacht of hard blazen (5 standen), blaasrichting variëren ja of nee, en hoe snel. noem zo maar op. Dit is niet iets wat je met KaKu kan, of wil, regelen.
De hele regeling van de warmtepomp kan gewoon blijven werken, het enige wat je moet doen is de boel aan of uitzetten. (of een contactje schakelen met een KaKu)
Anoniem: 463287
De genoemde melding staat op m'n iPhone en kan nu ook geen verbinding meer met de hw maken om bv configuraties te veranderen. Heb het geprobeerde met de configuratie tool van de site maar de Mac maakt geen verbinding met de hw. Dus ook hier loop ik vast??? Aangezien er toch meerdere zijn met dit probleem alsmede het gegeven dat hw alleeën tijdens werktijden te bereiken zijn vind ik het persoonlijk een beetje een tekortkoming van hw dat hier niets van uitgelegd wordt op de FAQ pagina van hw. Morgen maar ff met de helpdesk bellen( en hopen dat er geen 'tig wachtende voor me zijn' !!!!Mediacj schreef op zondag 17 juni 2012 @ 16:50:
[...]
Inderdaad kan prima!
[...]
De firmware wordt je op een gegeven moment aangeboden als je de app start, maar het uitleveren van de firmware loopt over een langere periode totdat je aan de beurt bent, dus er zijn mensen die vooraan zitten en er zijn er die langer moeten wachten, als je contact opneemt met de helpdesk kunnen ze volgens mij je HW van afstand 'voorrang' geven.
Ik kreeg ook niet die melding, ik kreeg iets van there is an update for the homewizard, would you like to update now? En dan kon ik met yes of no antwoorden.floris4 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 17:50:
[...]
Dit is toch niet echt een vraag of ik wil upgraden:
[afbeelding]
Bedankt voor dit lijstje.Def_P schreef op zondag 17 juni 2012 @ 09:59:
[...]
Thermometers: (TFA, Cresta, Irox, Sinus, Bresser en Ventus) Maar ook niet alle van deze merken.
Weerstation / wind-, regen- en UV meters:
TFA (Sinus, Nexus, Meteotime Duo)
Cresta (WXR-710XL, WXR-810, WXR-815, WXR-815LM, PMT-980)
Irox (PRO-EC, PRO-X2)
Ventus (W-831, W-928 Ultimate)
Ik ga er werk van maken.
Van mij mag Oregon in dat lijstje komen, is toch vrij gangbaar en er zijn vele weerstations en sensors van.
Rfxcom en MicasaVerde kennen Oregon wel.
Wat ik zoek is een systeem dat Somfy, Oregon, Elro AB600 e.d. kent en alleen Oregon ontbreekt bij HW.
Bij MicasaVerde kan je wel een Rfxcom transceiver toevoegen (usb of lan) maar dan is de prijs al niet leuk meer
Rfxcom en MicasaVerde kennen Oregon wel.
Wat ik zoek is een systeem dat Somfy, Oregon, Elro AB600 e.d. kent en alleen Oregon ontbreekt bij HW.
Bij MicasaVerde kan je wel een Rfxcom transceiver toevoegen (usb of lan) maar dan is de prijs al niet leuk meer
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Zo, ik heb mijn huis bijna af. Alleen de gordijnen nog via de KAKU en dan hoef ik mijn bank niet meer af. De rail is net binnen gekomen van Autogordijnen inclusief de KAKU schakelaar.
Vanavond heb ik ook de Wattcher aangesloten, deze krijg ik alleen nog niet werkend. De module zelf werkt prima maar wordt nog niet weergegeven op de Homewizard. Ik heb de handleiding gevolgd maar nog zonder succes.
Iemand misschien een idee wat dit kan zijn of wat ik kan proberen om dit aan de praat te krijgen?
Vanavond heb ik ook de Wattcher aangesloten, deze krijg ik alleen nog niet werkend. De module zelf werkt prima maar wordt nog niet weergegeven op de Homewizard. Ik heb de handleiding gevolgd maar nog zonder succes.
Iemand misschien een idee wat dit kan zijn of wat ik kan proberen om dit aan de praat te krijgen?
Het leek na de update even goed te gaan, maar inmiddels is het weer net zo instabiel als voor de update. Dat wil zeggen dat ik dagelijks meerdere resets moet uitvoeren om verbinding te kunnen krijgen. Ook heb ik weer regelmatig last van het rood knipperende wifi lampje.
Hoe zijn de andere ervaringen?
Hoe zijn de andere ervaringen?
Hier is het gelukkig wel heel stabiel zeker nadat ik een paar weken geleden een ander adsl modem/router ontvangen heb.
Ik neem aan dat je hem in de app wel gepaired hebt dat lijkt sinds kort noodzakelijk te zijn, waardoor je nu ook volgens mij meerdere wattchers kunt gebruiken.247od schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:18:
Zo, ik heb mijn huis bijna af. Alleen de gordijnen nog via de KAKU en dan hoef ik mijn bank niet meer af. De rail is net binnen gekomen van Autogordijnen inclusief de KAKU schakelaar.
[ Voor 76% gewijzigd door Mediacj op 19-06-2012 22:48 ]
Jazeker, ik heb de rode knop op de wattcher en de knop op de wcd module ongeveer 5 seconden (tegelijk) ingedrukt en toen gaf de Homewizard app en code aan. Hiermee was en ben ik in de veronderstelling dat het apparaat gepaired is. Verder heb ik in het hele systeem geen problemen en draait alles redelijk stabiel, op een paar scenes na, die slaan af en toe een lamp over.Mediacj schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:46:
Ik neem aan dat je hem in de app wel gepaired hebt dat lijkt sinds kort noodzakelijk te zijn, waardoor je nu ook volgens mij meerdere wattchers kunt gebruiken.
Dit topic is gesloten.