HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.573 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:49
Heeft iemand hier ook de magneetcontacten in gebruik op de homewizard? Op de site staat dat deze contacten worden weergegeven als "switch" met de melding on/off. Ik neem aan dat je op je telefoon die melding niet kan wijzigen van on naar off. Omdat je een switch normaal kan wijzigen. Ik snap natuurlijk wel dat je raam of deur niet open of dicht gaat. Als je die melding maar niet handmatig van on naar off kan veranderen of andersom.
Je hoeft bv dan alleen maar even op je telefoon te kijken of de ramen op zolder dicht zitten als je weg gaat.
Iemand ook nog een idee hoe je het makkelijkst een wisselschakeling met 2 schakelaars kan voorzien van kaku en dan nog een derde draadloze schakelaar van kaku toevoegen?
Nu zit er een schakelaar op de begane grond en 1e verdieping vor de lamp op de 1e verdieping maar er moet nog een schakelaar bij komen op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437217

In de komende app update (die vrijdag te vroeg gereleased was) zit volwaardige ondersteuning voor KlikAanKlikUit sensoren zoals het deur/raam contact, en de deurbel en bewegingssensor.
Je kunt ze dan ook toevoegen als 'deurbel' of 'magneetcontact', er komt in de lijst dan een sensor met daarachter 'ringing' of 'motion' bij activiteit. Als je op de sensor klikt komt er een overzicht van de activiteit in het verleden; je kunt dus achteraf nog zien hoe laat een raam open/dicht is gegaan, of hoe laat er allemaal op de bel is gedrukt.

Hoogst waarschijnlijk komt de nieuwe app morgen beschikbaar in de Appstore en kan iedereen dan ook de benodigde firmware downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 19:15

NoE

Que?

Firmware 1.503 aktief, app nog niet...

Kunnen we al triggeren met de nieuwe firmware/app op temp/vochtigheid/etc?

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-05 07:33
"'deurbel' of 'magneetcontact', er komt in de lijst dan een sensor met daarachter 'ringing' of 'motion' bij activiteit"

Dusse, geen melding op je phone als er iemand aanbelt? Waarom niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Anoniem: 437217 schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:24:
In de komende app update (die vrijdag te vroeg gereleased was) zit volwaardige ondersteuning voor KlikAanKlikUit sensoren zoals het deur/raam contact, en de deurbel en bewegingssensor.
Je kunt ze dan ook toevoegen als 'deurbel' of 'magneetcontact', er komt in de lijst dan een sensor met daarachter 'ringing' of 'motion' bij activiteit. Als je op de sensor klikt komt er een overzicht van de activiteit in het verleden; je kunt dus achteraf nog zien hoe laat een raam open/dicht is gegaan, of hoe laat er allemaal op de bel is gedrukt.

Hoogst waarschijnlijk komt de nieuwe app morgen beschikbaar in de Appstore en kan iedereen dan ook de benodigde firmware downloaden.
Dank voor de uitleg. Ga hier thuis nog maar eens aankaarten dat je tegenwoordig niet zonder HomeWizard kan
De HomeWizard. wie kan er nog zonder? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-07 13:55
Anoniem: 437217 schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:24:

Kunnen er dan acties aan de magneetcontact gekoppeld worden?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-07 14:18
Nu dikke maand de HW in gebruik en ben zeer tevreden... 1 schakelaar functioneert niet altijd even goed... Dit komt waarschijnlijk door het metalen onderstel van mijn bank. Als test nu 30cm hoger geplaatst, dit lijkt de oplossing! Voor de rest een super apparaat!!

Wel vreemde grafieken na FW update 1.503
Pas op voor popups!! Betreft Imageshack link!

http://imageshack.us/photo/my-images/204/aqob8jsciaairs8.jpg/

[ Voor 40% gewijzigd door Smarty77 op 16-04-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 22:15
yep nieuwe app beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 22:15
Kan iemand overigens een goeie toepassing bedenken voor de contact en bewegingsensors?

Bij contact de deur open laten gaan lijkt me nou niet bepaald veilig. Zoals eerder gezegd, dan klikje per ongeluk op openen op je telefoon en gaat je deur open, terwijl je op je werk zit...

En die deurbelsensor, geeft die een push bericht als er iemand op de beldrukt? Of wat moet ik me hierbij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
"En die deurbelsensor, geeft die een push bericht als er iemand op de beldrukt? Of wat moet ik me hierbij voorstellen?"

Die vraag heb ik ook al eerder gesteld, iemand inmiddels antwoord???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443294

Heb op mijn buitendeuren KaKu magneetcontacten geplaatst (zenderdeel) en parallel aan het reed-contact 2 draadjes gesoldeerd. Magneet niet gebruikt, maar draadjes op microswitch aangesloten die open/dicht schakelt als sleutelslot open/ dicht gaat. Kan nu via HW op afstand zien of de deuren op slot zijn. Met de zenders bedien ik ook nog enkele KaKu-switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geulwijk schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:31:
"En die deurbelsensor, geeft die een push bericht als er iemand op de beldrukt? Of wat moet ik me hierbij voorstellen?"
Niks pushberichten, alleen schakelsignalen en een registratie die laat zien wanneer de actie is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Anoniem: 443294 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:56:
[...]

Niks pushberichten, alleen schakelsignalen en een registratie die laat zien wanneer de actie is geweest.
Op dit moment dus een zinloze toevoeging, zo'n deurbel. Eveneens de deurcontacten en bewegingsmelders als alarmsysteem. Zou dat nog wel komen, zo'n alert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Anoniem: 443294 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:50:
Heb op mijn buitendeuren KaKu magneetcontacten geplaatst (zenderdeel) en parallel aan het reed-contact 2 draadjes gesoldeerd. Magneet niet gebruikt, maar draadjes op microswitch aangesloten die open/dicht schakelt als sleutelslot open/ dicht gaat. Kan nu via HW op afstand zien of de deuren op slot zijn. Met de zenders bedien ik ook nog enkele KaKu-switches.
Leuk om te zien dat je creatief bezig bent, een goede tip! Als er nou in de toekomst een mogelijkheid komt om bepaalde acties te koppelen aan bepaalde voorwaarden, dan zullen er nog veel meer creatieve ideeën ontstaan. Ik denk zelf bijvoorbeeld aan de tuinsproeier die aan gaat als de maximumtemperatuur boven de 21 graden is geweest EN de neerslag is nul EN het tijdstip is zonsondergang, of je zonnescherm gaat dicht bij neerslag of een bepaalde windsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE

NoE

Que?

Vol enthousiasme naar de Gamma voor beweging sensoren en magneetcontacten vanwege de ondersteuning in v1.5

echter kan ik geen enkele aktie verbinden aan een gebeurtenis... zie ik iets over het hoofd?
Ik zie nu alleen wanneer er iets plaats vind.

btw, de timer op de sensoren ook graag als standaard optionele functie binnen HomeWizard zodat ik het software matig kan bepalen in plaats van op de sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:23
Heb nu ook de laatste firmware en app geinstalleerd maar heb nog steeds het probleem dat de regenhoeveelheid van de dag ervoor blijft staan, dus als ik gisteren 3mm regen had staan, staat die zelfde hoeveelheid er ook voor vandaag op ondanks dat er geen regen is gevallen en dat blijft zo doorgaan. Hebben andere hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-05 23:41
NoE schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:53:
Vol enthousiasme naar de Gamma voor beweging sensoren en magneetcontacten vanwege de ondersteuning in v1.5

echter kan ik geen enkele aktie verbinden aan een gebeurtenis... zie ik iets over het hoofd?
Ik zie nu alleen wanneer er iets plaats vind.

btw, de timer op de sensoren ook graag als standaard optionele functie binnen HomeWizard zodat ik het software matig kan bepalen in plaats van op de sensor.
Je kunt nu eigenlijk alleen een sensor of magneetcontact gebruiken om een schakelaar of scene te bedienen. Maar dat kon al in de vorige firmware. Bovendien heb je daar de Homewizzard niet voor nodig, dus die voegt niet veel toe.

Het wordt pas echt leuk als je een "aan" of "uit" signaal overgang kunt gebruiken om scenes te maken die conditioneel activiteiten starten inclusief timers.
Als het Homewizzard-team dat kan maken wordt het systeem echt een concurrent voor andere domotica toepassingen: nu is het feitelij niet meer dan een afstandsbediening met een schakelklok en een leuke interface.
Ik zou echt willen weten of Homewizzard dit op de agenda heeft staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
geulwijk schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:35:
[...]

Leuk om te zien dat je creatief bezig bent, een goede tip! Als er nou in de toekomst een mogelijkheid komt om bepaalde acties te koppelen aan bepaalde voorwaarden, dan zullen er nog veel meer creatieve ideeën ontstaan. Ik denk zelf bijvoorbeeld aan de tuinsproeier die aan gaat als de maximumtemperatuur boven de 21 graden is geweest EN de neerslag is nul EN het tijdstip is zonsondergang, of je zonnescherm gaat dicht bij neerslag of een bepaalde windsnelheid.
Helemaal mee eens!

Of gewoon zoiets simpels dat als ik bij de voordeur aankom mijn buitenlamp eerst aangaat, na 10 seconden de verlichting in de hal en dat dit daarna in die volgorde en na een instelbare tijd weeruitgaat.
Nu stuurt mijn IR-sensor de lamp bij de voordeur en de hal direct aan en gaat alles tegelijkertijd aan en uit en moet ik de timer op de IR-sensor instellen: niet flexibel en slecht te beheren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Sinds de update naar 1.5 (zowel firmware als IOS App) heb ik het probleem dat als ik een filmp stream vanaf mijn Synology NAS naar een Popcorn Hour A200 (met NFS) de Homewizard App initieel werkt maar de connectie tussen App (iPhone 4S op WIFI) vrij snel weg valt en de stream hapert. Alleen een reset van Homewizard werkt dan.

De Synology NAS en Popcorn Hour zijn bedraad met ethernet gekoppeld, de iPhone en Homewizard (natuurlijk) draadloos, topologisch is het wel één netwerk.

Zou het kunnen zijn dat er een conflict is met UPNP of iets dergelijks?

Helaas heb ik nog geen tijd gehad om een packet trace te maken om exact te zien wat er op het netwerk gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Ik voel me erg dom als ik bovenstaand bericht lees....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE

NoE

Que?

bikermouse schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:54:
[...]

Je kunt nu eigenlijk alleen een sensor of magneetcontact gebruiken om een schakelaar of scene te bedienen. Maar dat kon al in de vorige firmware. Bovendien heb je daar de Homewizzard niet voor nodig, dus die voegt niet veel toe.

Het wordt pas echt leuk als je een "aan" of "uit" signaal overgang kunt gebruiken om scenes te maken die conditioneel activiteiten starten inclusief timers.
Als het Homewizzard-team dat kan maken wordt het systeem echt een concurrent voor andere domotica toepassingen: nu is het feitelij niet meer dan een afstandsbediening met een schakelklok en een leuke interface.
Ik zou echt willen weten of Homewizzard dit op de agenda heeft staan!
Dat werkt dus niet bij mij, uiteraard zou ik het via de klikenklak manier kunnen doen, maar daarvoor heb ik geen homewizard gekocht. die hoort het juist te managen ipv van onderling.

ik heb de codes toegevoegd bij de switches. in theorie zou deze moeten zenden aan of uit, zoals een remote. echter helaas zonder resultaat. Ook in een scene wil het niet werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.kirsp.nl/tweakers/IMG_5587.PNG
2de code is de sensor.

wat bugs btw:

Afbeeldingslocatie: http://www.kirsp.nl/tweakers/IMG_5584.PNG
tijden komen niet geheel overeen.

Afbeeldingslocatie: http://www.kirsp.nl/tweakers/IMG_5585.PNG
tijden komen niet geheel overeen.

Afbeeldingslocatie: http://www.kirsp.nl/tweakers/IMG_5586.PNG
1 januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10-2021
fetcher schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:44:
Sinds de update naar 1.5 (zowel firmware als IOS App) heb ik het probleem dat als ik een filmp stream vanaf mijn Synology NAS naar een Popcorn Hour A200 (met NFS) de Homewizard App initieel werkt maar de connectie tussen App (iPhone 4S op WIFI) vrij snel weg valt en de stream hapert. Alleen een reset van Homewizard werkt dan.

De Synology NAS en Popcorn Hour zijn bedraad met ethernet gekoppeld, de iPhone en Homewizard (natuurlijk) draadloos, topologisch is het wel één netwerk.

Helaas heb ik nog geen tijd gehad om een packet trace te maken om exact te zien wat er op het netwerk gebeurd.
Hier geen problemen met een synology NAS icm een WDTV tijdens het streamen van een film.

Ik merk wel dat ik sinds de update maar zelden een grafiek te zien krijg, of de app knalt eruit of ik krijg een blanco grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
NoE schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:22:
[...]
Dat werkt dus niet bij mij, uiteraard zou ik het via de klikenklak manier kunnen doen, maar daarvoor heb ik geen homewizard gekocht. die hoort het juist te managen ipv van onderling.

ik heb de codes toegevoegd bij de switches. in theorie zou deze moeten zenden aan of uit, zoals een remote. echter helaas zonder resultaat. Ook in een scene wil het niet werken.
Mmm, ik zie bij de FAQ op de Homewizzard site staan:
Kan ik (bewegings)sensoren ook gebruiken om een switch of scene mee aan te sturen?
Op dit moment nog niet, switches en scenes kunnen wel (automatisch) aangestuurd worden door timers en op zonsopkomst of -ondergang. Deze functionaliteit staat wel hoog op onze prioriteitsenlijst en kan in een van de volgende updates verwacht worden.

@Homewizzard: zit dat dan toch nog niet in de laaste firmware update? En wanneer wordt het mogelijk om condities (als, dan en/of etc) toe te voegen aan scene's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
fetcher schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:44:

Volgen mij gebruikt de Homeizzard nog geen UPNP, alhowel ik me kan voorstellen dat ze daar wel mee bezig zijn om te zorgen dat port-forwarding automatisch ingesteld wordt op je router. Dan nog zou dat geen effect moeten hebben op andere verbindingen van je router.
Of het zou zo moeten zijn dat je router overladen wordt met UPNP berichten en/of zich na iedere instelling reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 20:27
@JoostVerh: Nog bedankt voor de tip.
Ik heb de windmeter en regenmeter daar weg gehaald.

Inderdaad werkt m'n Kaku deurbel nu ook via de Homewizard app.
Ik kan zien wanneer er op de bel gedrukt is. Eigenlijk moet ik nu nog een camera hebben zodat ik kan zien wie er toen op de bel gedrukt heeft.

Volgende projectje gaat de garagedeur worden. Via een retweet van Homewizard
kwam ik onderstaande link tegen: http://www.dannyvanmaanen.nl/?p=1257.
Ik ga dat eens proberen met m'n Hormann garagedeur opener. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
rimave schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:36:
@JoostVerh: Nog bedankt voor de tip.
Ik heb de windmeter en regenmeter daar weg gehaald.
Graag gedaan! maar wordt bij jouw regenmeter wel de regenhoeveelheid gereset naar 0 de volgende dag als het de dag daarvoor geregend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223524

LJA schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 00:50:
Hallo, bedankt voor de reacties op mijn bericht hierboven. _/-\o_
(Als iemand van HomeWizard dat nou ook eens zou doen ; )

Nog een aanvullling op mijn bericht hierboven mbt het remote en daarna local verbinden met mijn HomeWizard.
Ik heb ook een thermostaat, die ik via een app op mijn iphone kan bedienen (zie http://www.heatmiser.co.u...fi-thermostats/iphone-app).
Deze verbindt perfect via een keuze "remote" of "local", als hij het eens in de zoveel tijd een keer niet automatisch snapt.
Als zij een simpele, overzichtelijke en werkende app kunnen maken, moeten de mensen van HomeWizard dit toch ook wel kunnen?! ; )
Ik ben benieuwd en hoop op een spoedige oplossing...

Straks eens kijken naar www.autogordijn.nl. Lijkt me ook interessant.

Groeten. ;w
dus die heatmiser werkt goed...?
waar heb je die besteld?
ik heb er ook naar gekeken maar kon geen goede reviews vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203548

Anoniem: 223524 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:59:
[...]

dus die heatmiser werkt goed...?
waar heb je die besteld?
ik heb er ook naar gekeken maar kon geen goede reviews vinden
Ik ben al van dag 1 aan het vragen aan HomeWizard om een thermostaat in hun systeem in te passen maar nog steeds geen in hun assortiment. JAMMER....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mediacj schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:06:
[...]

Graag gedaan! maar wordt bij jouw regenmeter wel de regenhoeveelheid gereset naar 0 de volgende dag als het de dag daarvoor geregend heeft?
Bij mij staat hij de volgende dag inderdaad gewoon weer op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437139

De thermostaat van Essent zou zich hier uitstekend voor lenen! Ik had de zelfde wens als Nosomoho en heb de Essent oplossing gekozen, voor wat betreft de thermostaat. Ik moet zeggen die werkt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Laatst online: 21:21
Met de laatste update duurt het connecten van de iphone met de Homewizard wel iets langer.
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste forumers,

Door een kennis werd ik afgelopen week op HomeWizzard gewezen en ben na het zoeken van wat informatie wel enthousiast geworden.

Wij willen in ons "nieuwe" appartement (waar we over 2 weken de sleutel van krijgen) gelijk overal de muur schakelaren vervangen voor kaku inbouw schakelaars en/of dimmers. voor het toch kunnen in/uit schakelen op de muur wilde we dan de (helaas niet geweldig mooie) kaku wandschakelaars gebruiken.

Ik blijf alleen met 2 vraagjes zitten.

1. Wat is het maximaal aantal te schakelen punten via de HomeWizzard of kaku systeem? (Het zou gaan om ongeveer 20 lampen)
en 2. Hoe vorm ik een al bestaande Hotel schakeling om naar een kaku hotel schakeling? Moet ik dan de inbouw schakelaars met elkaar laten communiceren oid?

Is er iemand hier die dit weet toevallig?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Donstil schreef op zondag 22 april 2012 @ 01:26:
Beste forumers,

Door een kennis werd ik afgelopen week op HomeWizzard gewezen en ben na het zoeken van wat informatie wel enthousiast geworden.

Wij willen in ons "nieuwe" appartement (waar we over 2 weken de sleutel van krijgen) gelijk overal de muur schakelaren vervangen voor kaku inbouw schakelaars en/of dimmers. voor het toch kunnen in/uit schakelen op de muur wilde we dan de (helaas niet geweldig mooie) kaku wandschakelaars gebruiken.

Ik blijf alleen met 2 vraagjes zitten.

1. Wat is het maximaal aantal te schakelen punten via de HomeWizzard of kaku systeem? (Het zou gaan om ongeveer 20 lampen)
en 2. Hoe vorm ik een al bestaande Hotel schakeling om naar een kaku hotel schakeling? Moet ik dan de inbouw schakelaars met elkaar laten communiceren oid?

Is er iemand hier die dit weet toevallig?
Als je de ruimte nog hebt achter de gewone schakelaars kan je deze ook inbouwen. Je zorgt dat de ontvanger bij de lamp zit en deze zender niet word aangesloten op 230V. Dan gaat hij stuk.

1: Dit staat geschreven in de FAQ van de homewizard. "Er zit geen limiet aan het aantal schakelaars en scenes dat je kunt instellen op de HomeWizard".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Zijn er al mensen die een Somfy knikarmscherm hebben gekoppeld aan de Homewizard?
Ik krijg mijn knikarmscherm niet gekoppeld. Er staat in de app dat je de receiver eerst in "program mode" moet zetten. Hij neemt dus geen code over van de originele afstandbediening. Als hij in program mode moet gaan staan, betekent dit dat ik het hele gebeuren moet instellen, inclusief hoe ver het scherm open en dicht kan. Klopt dat?
Vandaag mijn Homewizard ontvangen, donderdag besteld. (eigenlijk vrijdag ochtend 0:30 uur).
Kreeg met geen mogelijkheid verbinding via het eigen HW wifi kanaal. Zag hem wel maar niet verbinden.
Uiteindelijk maar geprogrammeerd via usb en de pc. Werd mijn wep code niet geaccepteerd. Was maar 64 bit versleuteld (code van 10 cijfers en letters, lekker makkelijk) eerst wifi maar gewijzigd in wep 128 bit
en bijkomend wachtwoord. Wep is alleen maar omdat er nog 1 oude laptop meedoet in het wifi gebeuren en die kan niks anders.
Uiteindelijk de HW wel aan de praat gekregen.
Alleen heb ik nu 1 lamp die af en toe niet aangaat via de HW maar wel met de originele AB goed werkt en nooit weigert. Hij zit 2 meter van een andere kaku stopcontact schakelaar af. Die werkt goed.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:01

LoneWolf

Just a Byte

Ik zie hier boven iets staan over wep wachtwoord, bij kijn weten is dat zwaar onveilig als beveiliging voor je wifi, ondersteund de homewizzard geen wpa2 ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
LoneWolf schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:27:
Ik zie hier boven iets staan over wep wachtwoord, bij kijn weten is dat zwaar onveilig als beveiliging voor je wifi, ondersteund de homewizzard geen wpa2 ?
Ik schreef dus ook "Wep is alleen maar omdat er nog 1 oude laptop meedoet in het wifi gebeuren en die kan niks anders". Voor de homewizard maakt het mij nu ook niet zoveel uit. Wpa kan volgens mij wel maar dat doe ik nog niet. Wep is voorlopig nog ff makkelijk, ww kan ik uit mijn hoofd invullen.
Ook makkelijk als er eens visite is die ff wil internetten op de tablet of telefoon.
Laptop kan alleen internetten en niet op het netwerk. Heb verder alles alleen maar bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Jawel hoor maar er zijn helaas nog steeds een paar adsl routers waarmee de wifi hardware/software van HomeWizard niet mee overweg kan, waaronder de Zyxel 2602HW, ik heb als alternatief een andere wifi router er bijgeplaatst, wep is inderdaad veel te onveilig.

Edit: andere reden dus :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Mediacj op 22-04-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437139 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:21:
De thermostaat van Essent zou zich hier uitstekend voor lenen! Ik had de zelfde wens als Nosomoho en heb de Essent oplossing gekozen, voor wat betreft de thermostaat. Ik moet zeggen die werkt fantastisch!
nu zit ik bij Eneco
die heeft wel de Toon
maar ik wil gewoon aan/uit
al dat extra hoef ik niet en moet er wel voor betalen
1x 120 en 3.50 per maand
de heatmiser lijkt me wel wat...

maar misschien komt homewizard wel met een alternatief

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 223524 op 22-04-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
mike123 schreef op zondag 22 april 2012 @ 01:49:
[...]

Als je de ruimte nog hebt achter de gewone schakelaars kan je deze ook inbouwen. Je zorgt dat de ontvanger bij de lamp zit en deze zender niet word aangesloten op 230V. Dan gaat hij stuk.

1: Dit staat geschreven in de FAQ van de homewizard. "Er zit geen limiet aan het aantal schakelaars en scenes dat je kunt instellen op de HomeWizard".
Ooh helemaal niet zien staan, onbeperkt klinkt goed.
Ik heb waarschijnlijk niet de ruimte om een bestaande hotel schakeling te upgraden met die schakelaar.
Ik moet daarom de huidige schakelaars verwijderen en voor een andere oplossing gaan.

Ik heb alleen geen idee of 2x kaku inbouwschakelaar +2x kaku wandschakelaar ook een hotel schakeling opleverd.

Eventueel zou ik ook 2 wand schakelaars kunnen gebruiken en 1 inbouwschakelaar.

(Alleen ik ben niet zo handig ermee haha, dus ga het ff uitpuzzelen.)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Anoniem: 223524 schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:01:
[...]

nu zit ik bij Eneco
die heeft wel de Toon
maar ik wil gewoon aan/uit
al dat extra hoef ik niet en moet er wel voor betalen
1x 120 en 3.50 per maand
de heatmiser lijkt me wel wat...

maar misschien komt homewizard wel met een alternatief
Heeft jou huidige thermostaat wel een functie om eventueel aan/uit te schakelen?
Mijn thermostaat heeft een aan/uit functie die geschakeld word zodra het contact gemaakt word, oftewel, de 2 contacten in de thermostaat moet een lusje in komen. Hij gaat dan naar een vooraf ingestelde temperatuur.
Als jouw thermostaat ook zoiets heeft kan je ook eventueel werken met een schakelaar van kaku.
Het krijgt wel iets hobbyachtigs.
Kaku in wcd, stekker met snoer aan een 230 volt relais ( 13 en 14) , op 2 andere contacten op het relais een maakcontact.
Op afstand schakelaar inschakelen, relais komt in, maakcontact van de thermostaat word gemaakt, kachel gaat aan.
Zorg wel dat je geen 230v op de thermostaat zet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE

NoE

Que?

mike123 schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:33:
[...]

Heeft jou huidige thermostaat wel een functie om eventueel aan/uit te schakelen?
Mijn thermostaat heeft een aan/uit functie die geschakeld word zodra het contact gemaakt word, oftewel, de 2 contacten in de thermostaat moet een lusje in komen. Hij gaat dan naar een vooraf ingestelde temperatuur.
Als jouw thermostaat ook zoiets heeft kan je ook eventueel werken met een schakelaar van kaku.
Het krijgt wel iets hobbyachtigs.
Kaku in wcd, stekker met snoer aan een 230 volt relais ( 13 en 14) , op 2 andere contacten op het relais een maakcontact.
Op afstand schakelaar inschakelen, relais komt in, maakcontact van de thermostaat word gemaakt, kachel gaat aan.
Zorg wel dat je geen 230v op de thermostaat zet 8)7
Er komt ergens in een update de mogelijkheid om te schakelen op temperatuur/vochtigheid triggers.

Je zou dus, de kaku kunnen aanpassen, dat deze alleen het relais gebruikt om de lus te maken die nodig is om de ketel te starten. ik zelf heb ook gewoon een oudewetse aan/uit ketel. ik meen dat ik ergens een howto heb gezien hoe je zo'n kaku kan aanpassen om alleen als relais/laagspanning te gebruiken.

ik zou een 2de (normale) kaku gebruiken voor de hoofdaansluiting, zodat je ten alle tijden het systeem kan uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ mike123 en NoE
een zelfbouw zou kunnen
ik wacht nog maar even op betere opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJA
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-03-2023

LJA

@Mwhite : de heatmiser-thermostaat en bijbehorende app werken geheel naar wens.
(Ook mijn broer en vriendin hebben er één en gebruiken hem met plezier.
Makkelijk de verwarming aanzetten, als je naar huis rijdt.
Ook een programma (voor elke dag apart in te stellen) is mogelijk.
Blijf je spontaan een weekend weg, dan zet je hem op afstand op "away".
De temperatuur blijft dan op een vastingestelde waarde.)

Hij is te koop via de eerder vermelde link van www.heatmiser.co.uk.
Ze hebben ook een Nederlandstalige site.
(De prijs via de Engelstalige site was echter voor het model wat ik heb gekozen goedkoper..)

Ik heb deze thermostaat gekocht, voordat de energie-leveranciers vergelijkbare apparaten hier in Nederland gingen aanbieden (met of zonder abonnementskosten).
(Ik wil sowieso niet graag aan een bepaalde leverancier "gebonden" worden. ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE

NoE

Que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds de laatste update heb ik weer problemen met het connecten met de HW. Ik verlies nu regelmatig de verbinding, het wifi lampje gaat dan rood knipperen op de HW. Na een reset werkt het dan weer. Balen, want de de vorige versie was eindelijk stabiel.

Zijn er meer gebruikers die deze ervaring hebben?

(met de wifi is niets mis, die werkt gewoon. Ook is er wifi technisch niets veranderd)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 437139 op 23-04-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ja dat heb ik ook het rood knipperende wifi lampje maar hij hersteld zichzelf weer na een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Goed nieuws van de Wattcher Helpdesk: er wordt gewerkt aan een versie die je gasverbruik meet. Ze streven ernaar deze na de zomer te kunnen leveren. Nu maar hopen dat HomeWizard het meteen oppakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ja dat is inderdaad heel leuk ben benieuwd!

Iets anders heeft er hier iemand het Huawei HG655D adsl modem in gebruik in combinatie met de Homewizard? Dat is het modem wat Online/T-mobile tegenwoordig uitlevert aan de adsl klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31556

Ik heb zojuist de source van de eerste versie van mijn homewizard library in Java gepubliceerd. Hiermee kun je vanuit java een lijst van switches ophalen en deze schakelen. Dat kan bijvoorbeeld leuk zijn om combinatie met Tomcat een webinterface te bouwen. De source staat op GitHub: https://github.com/ruudgreven/homewizard-lib-java

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-01-2020
@RGN, dit gaat mijn pet te boven. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456574

@RGN, cool ik heb het net uitgeprobeerd en werkt als een trein!

Overigens heb ik sinds gisteren een probleem met mijn HW. Na het installeren van een dimmer module (AWMR-210) verlies ik telkens de verbinding met de HW vanuit mijn thuisnetwerk en duurt het langer (tot 5 seconden) om een schakelaar te schakelen. Misschien is het toeval (nog geen tijd gehad om de dimmer er weer tussenuit te halen). Ook het verplaatsen van de HW geeft geen ander resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Anoniem: 31556 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:38:
Ik heb zojuist de source van de eerste versie van mijn homewizard library in Java gepubliceerd. Hiermee kun je vanuit java een lijst van switches ophalen en deze schakelen. Dat kan bijvoorbeeld leuk zijn om combinatie met Tomcat een webinterface te bouwen. De source staat op GitHub: https://github.com/ruudgreven/homewizard-lib-java
Bedoel je dat je zonder dat een HomeWizard basis station de switches aan en uit kan zetten?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456574 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:15:
@RGN, cool ik heb het net uitgeprobeerd en werkt als een trein!

Overigens heb ik sinds gisteren een probleem met mijn HW. Na het installeren van een dimmer module (AWMR-210) verlies ik telkens de verbinding met de HW vanuit mijn thuisnetwerk en duurt het langer (tot 5 seconden) om een schakelaar te schakelen. Misschien is het toeval (nog geen tijd gehad om de dimmer er weer tussenuit te halen). Ook het verplaatsen van de HW geeft geen ander resultaat.
Bedankt! Jij hebt blijkbaar een KaKu dimmer? Ik niet? Ben je zelf ook programmeur? Zo ja, zou jij de dimmer werkend kunnen maken denk je? Heeft voor mij een lage prioriteit omdat ik die zelf dus niet heb.
Erhnam schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:45:
[...]
Bedoel je dat je zonder dat een HomeWizard basis station de switches aan en uit kan zetten?
Nee, het is voor software ontwikkelaars zodat zij zelf software kunnen schrijven voor de Homewizard. Je moet dus wel een homewizard hebben. Als je zelf geen software schrijft heb je er (nog) niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31556 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:35:
Bedankt! Jij hebt blijkbaar een KaKu dimmer? Ik niet? Ben je zelf ook programmeur? Zo ja, zou jij de dimmer werkend kunnen maken denk je? Heeft voor mij een lage prioriteit omdat ik die zelf dus niet heb.
Het probleem met de dimmer is inmiddels opgelost. Was een combinatie van het resetten van de router en kabelmodem. Ik zal eens kijken of ik de KaKu dimmer voor je kan programmeren. Zelf ben ik .NET programmeur en knutsel ook wel eens wat iPhone apps in elkaar. Ben nu bezig met een HomeWizard Push service (in combinatie met jou code) om een melding te krijgen wanneer bv mijn garagedeur open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

LJA schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:12:
@Mwhite : de heatmiser-thermostaat en bijbehorende app werken geheel naar wens.
(Ook mijn broer en vriendin hebben er één en gebruiken hem met plezier.
Makkelijk de verwarming aanzetten, als je naar huis rijdt.
Ook een programma (voor elke dag apart in te stellen) is mogelijk.
Blijf je spontaan een weekend weg, dan zet je hem op afstand op "away".
De temperatuur blijft dan op een vastingestelde waarde.)

Hij is te koop via de eerder vermelde link van www.heatmiser.co.uk.
Ze hebben ook een Nederlandstalige site.
(De prijs via de Engelstalige site was echter voor het model wat ik heb gekozen goedkoper..)

Ik heb deze thermostaat gekocht, voordat de energie-leveranciers vergelijkbare apparaten hier in Nederland gingen aanbieden (met of zonder abonnementskosten).
(Ik wil sowieso niet graag aan een bepaalde leverancier "gebonden" worden. ; )
Zou dit ook werken met een Nefit ketel? de toon kregen ze bij mij niet aan de praat...omdat het een nefit was??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@RGN, heb de code voor de dimmer voor je als je wil. (was vrij makkelijk uit te lezen via de iPhone console van Xcode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456574 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:33:
@RGN, heb de code voor de dimmer voor je als je wil. (was vrij makkelijk uit te lezen via de iPhone console van Xcode)
Oh, gaaf! Ik weet niet of je github gebruikt of kent, maar ik zou je daar toe kunnen voegen aan het project dan kun je het zelf inchecken (ziet iedereen ook dat het van jou komt). Gebruik zelf GitHub ook past net, maar dit lijkt me erg handig ervoor.

Als je dat niet wilt, laat het even weten (via dm oid) dan kunnen we even mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31556 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:38:
[...]

Oh, gaaf! Ik weet niet of je github gebruikt of kent, maar ik zou je daar toe kunnen voegen aan het project dan kun je het zelf inchecken (ziet iedereen ook dat het van jou komt). Gebruik zelf GitHub ook past net, maar dit lijkt me erg handig ervoor.

Als je dat niet wilt, laat het even weten (via dm oid) dan kunnen we even mailen.
Voeg me maar toe aan GitHub (igmt), nog nooit gebruikt maar kan niet moeilijk zijn ;)
Overigens staat mijn HW sinds vannacht in storing (power en wifi led knipperen rood) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
Overigens staat mijn HW sinds vannacht in storing (power en wifi led knipperen rood) :?
Bij mij de laatste week ook al drie keer gehad, en nu bij thuiskomst weer.
Tijdje uitgezet en dan weer aansluiten en dan doet hij het na een minuut of vijf weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Hier hetzelfde verhaal heel irritant helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJA

LJA

@WVerveer:
De WiFi-thermostaat werkt eigenlijk heel simpel:
het schakelt je CV-ketel aan of uit dmv twee draden.
Dus als je CV-ketel met een normale thermostaat werkt, werkt ie ook met deze.
De meeste moderne ketel kunnen zowel met een modulerende thermostaat, als met dit soort "simpele" aan/uit-thermostaten werken.
In de handleiding van zo'n ketel staat beschreven op welke twee punten je de draden dient aan te sluiten.

Deze WiFi-thermostaat dient wel voor zijn voeding aangesloten te worden op 220V. Je dient er dus een netsnoer aan te verbinden. Deze kan meestal gemakkelijk op de voeding van je ketel aangesloten worden of gewoon dmv een stekker in een stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJA

LJA

Ik ben op zoek naar een betaalbare elektrische afsluiter voor in "een tuinslang".
Het liefst een elektrische afsluiter, die werkt op 220V, zodat ik hem kan schakelen met KlikAan-KlikUit en dus de HomeWizard.

Eigenlijk dus een soort afsluiter, als in een wasmachine:
- stroom er op: klep open en water erdoor;
- stroom er af: klep dicht en geen water erdoor.

Wanneer deze afsluiter (1/2 of 3/4 of) duimse aansluitingen heeft, kan ik er (het overal te koop) Gardena materiaal op aansluiten.
(Het bevreemd mij sowieso, dat Gardena nog met "ouderwetse alleen vooraf programmeerbare computertjes" werkt. Kan iemand ze uitleg geven over domotica ; )

Mijn wens is, op basis van mijn weerstation-info in de HomeWizard-app, op afstand mijn tuin / planten water te geven. Eventueel daarbij toezichthoudend dmv een ipcamera.

Ik hoop dat iemand me wat goede tips kan geven!
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:51

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

LJA schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:15:
@WVerveer:
De WiFi-thermostaat werkt eigenlijk heel simpel:
het schakelt je CV-ketel aan of uit dmv twee draden.
Dus als je CV-ketel met een normale thermostaat werkt, werkt ie ook met deze.
De meeste moderne ketel kunnen zowel met een modulerende thermostaat, als met dit soort "simpele" aan/uit-thermostaten werken.
In de handleiding van zo'n ketel staat beschreven op welke twee punten je de draden dient aan te sluiten.

Deze WiFi-thermostaat dient wel voor zijn voeding aangesloten te worden op 220V. Je dient er dus een netsnoer aan te verbinden. Deze kan meestal gemakkelijk op de voeding van je ketel aangesloten worden of gewoon dmv een stekker in een stopcontact.
Waar koop je deze Wifi Thermostaat??

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floris4 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:36:
[...]

Bij mij de laatste week ook al drie keer gehad, en nu bij thuiskomst weer.
Tijdje uitgezet en dan weer aansluiten en dan doet hij het na een minuut of vijf weer.
Hier ook helaas, sinds de laatste update is de software er niet stabieler op geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
LJA schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:27:
Ik ben op zoek naar een betaalbare elektrische afsluiter voor in "een tuinslang".
Het liefst een elektrische afsluiter, die werkt op 220V, zodat ik hem kan schakelen met KlikAan-KlikUit en dus de HomeWizard.

Eigenlijk dus een soort afsluiter, als in een wasmachine:
- stroom er op: klep open en water erdoor;
- stroom er af: klep dicht en geen water erdoor.

Wanneer deze afsluiter (1/2 of 3/4 of) duimse aansluitingen heeft, kan ik er (het overal te koop) Gardena materiaal op aansluiten.
(Het bevreemd mij sowieso, dat Gardena nog met "ouderwetse alleen vooraf programmeerbare computertjes" werkt. Kan iemand ze uitleg geven over domotica ; )

Mijn wens is, op basis van mijn weerstation-info in de HomeWizard-app, op afstand mijn tuin / planten water te geven. Eventueel daarbij toezichthoudend dmv een ipcamera.

Ik hoop dat iemand me wat goede tips kan geven!
Bij voorbaat dank!
Dit is in ieder geval al een 3/4" klep.
Misschien kan je er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453304

@basvanderploeg
Ik vind je ontwerp stukke mooier dan de standaard versie. Het gebruik van de interface kan zeker beter en mooier. Een vormgever kan de app net even wat lekkerder maken. Zal ook helpen bij de usability denk ik.
Hoop dat we snel met een thermostaat aan de slag kunnen. En nog mooier, met het meten van het gasverbruik. Maar de HomeWizard werkt goed met da verschillende apparatuur. Kan zelfs het op afstand meten en aansturen. Wij gebruiken de HomeWizard ook om op afstand het energieverbruik te meten om zo een aantal processen te monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:36
Ik overweeg ook om Homewizard aan te schaffen. Alleen wil ik ook energieverbruik meten, maar heb liever de Youless. Is iets goedkoper dan de watcher, en je kan er ook zelf een stuk meer mee met de data. (zelf externe db enz)

Zijn er plannen voor support van de Youless? Is al eerder in dit topic genoemd, maar ik kan geen antwoord vinden. Volgens mij moet dit relatief simpel te doen zijn, omdat beide apparaten gewoon data kunnen uitwisselen over IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437139 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 10:10:
[...]
Hier ook helaas, sinds de laatste update is de software er niet stabieler op geworden!
Ik heb de HomeWizard inmiddels terug gestuurd met een RMA formulier na contact met de support desk. Kreeg hem met geen mogelijkheid meer aan de praat, ook niet met het configuratie programma.

Had alleen de originele doos niet meer, dus hoop dat ze bij HW daar niet te moeilijk over doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-03 14:17
edit:
Verkeerde tab :(

[ Voor 82% gewijzigd door MrBreaker op 07-05-2012 21:15 ]

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga morgen ook bellen met HW, want inmiddels moet ik de HW twee a drie keer per dag opnieuw opstarten. K#%te dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
Anoniem: 437139 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:13:
Ik ga morgen ook bellen met HW, want inmiddels moet ik de HW twee a drie keer per dag opnieuw opstarten. K#%te dus!
Helaas is het hier ook dagelijkse kost geworden, en valt hij minimaal èèn keer per dag op storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362916

Ik heb dus ook net een HW besteld, vraag me alleen af of dit wel zo handig is, gezien alle negatieve stabiliteits problemen??
Hebben veel gebruikers last van een wegvallende HW?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 362916 op 08-05-2012 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Laatst online: 21:21
Anoniem: 362916 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 07:37:
Ik heb dus ook net een HW besteld, vraag me alleen af of dit wel zo handig is, gezien alle negatieve stabiliteits problemen??
Hebben veel gebruikers last van een wegvallende HW?
Geen last van draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:33
RonXP schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:33:
[...]

Geen last van draait als een zonnetje.
Hier ook, maar als je niets te klagen hebt kom je ook niet zo snel hier :P

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook, maar als je niets te klagen hebt kom je ook niet zo snel hier :P
.....maar wel als je iets te vragen of te melden hebt, of gewoon uit nieuwsgierigheid 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels is de HW weer terug (met een nieuwe wifi module) en op het eerste gezicht lijkt het allemaal weer te werken. Complimenten voor HomeWizard voor de snelle service (vrijdag verstuurd, dinsdag terug)!
Anoniem: 456574 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:28:
[...]

Ik heb de HomeWizard inmiddels terug gestuurd met een RMA formulier na contact met de support desk. Kreeg hem met geen mogelijkheid meer aan de praat, ook niet met het configuratie programma.

Had alleen de originele doos niet meer, dus hoop dat ze bij HW daar niet te moeilijk over doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Bij mij werkt het ook allemaal heel goed, ik kan al haast niet meer zonder. Ik heb afgelopen week een magneetcontact in mijn brievenbus aan de straat gemaakt en kan nu dus zien of het de moeite waard is om dat hele eind te lopen, tevens gekoppeld aan de deurbelgongen van Kaku zodat er een belletje in huis gaat als de post is bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
geulwijk schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:27:
Bij mij werkt het ook allemaal heel goed, ik kan al haast niet meer zonder. Ik heb afgelopen week een magneetcontact in mijn brievenbus aan de straat gemaakt en kan nu dus zien of het de moeite waard is om dat hele eind te lopen, tevens gekoppeld aan de deurbelgongen van Kaku zodat er een belletje in huis gaat als de post is bezorgd.
Mooi verzonnen hoor, ik heb ook al eens over dat soort constructies nagedacht, op wat voor manier heb je het magneetcontact geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Ik heb de kaku deurbelzender aan een reedcontactje gekoppeld, en een aluminium plaatje aan de binnenkant van het klepje gelijmd met daarop een magneetje. En de repeater van kaku om de afstand te overbruggen. Superhandig! Maar niet verder vertellen, anders loopt iedereen voor de grap de hele dag aan je klep te klepperen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
geulwijk schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:55:
Ik heb de kaku deurbelzender aan een reedcontactje gekoppeld, en een aluminium plaatje aan de binnenkant van het klepje gelijmd met daarop een magneetje. En de repeater van kaku om de afstand te overbruggen. Superhandig! Maar niet verder vertellen, anders loopt iedereen voor de grap de hele dag aan je klep te klepperen..
Dat klinkt heel leuk, helaas is bij mij de afstand tot de meterkast (welke bij de deur is) ongeveer 75-100m, volgens mij red ik het daarmee niet. Anders had ik het vast ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
kfaessen schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:01:
[...]

Dat klinkt heel leuk, helaas is bij mij de afstand tot de meterkast (welke bij de deur is) ongeveer 75-100m, volgens mij red ik het daarmee niet. Anders had ik het vast ook gedaan.
Maar je hebt dus wel een behoorlijke oprijlaan! De repeater heeft een bereik van 30 meter. Daarmee kom je dus tot 60 meter. Kaku zegt dat je slechts één repeater per omgeving kan gebruiken. Maar waarom?? Ik zou dat gewoon eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Bij mij werkt het ook allemaal bijna probleemloos. Heel af en toe gaat er 1 lamp niet aan.
Zag gisteren, toen ik in de meterkast bezig was, het wifi lampje rood knipperen. Na ongeveer 10 seconden werd hij weer groen. Geen idee waarom dit was. Heb de HW nu ongeveer 3 weken in bezit en 1 keer hoeven te resetten.
Alleen kan ik mijn Somfy zonwering, rts bediend, niet bedienen met de HW. Heb een mail gestuurd naar de helpdesk van HW en had al zeer snel antwoord met enkele mogelijkheden. Heeft alleen nog niet geholpen en ze gaan het verder uitzoeken ism somfy deskundigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
geulwijk schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:19:
[...]

Maar je hebt dus wel een behoorlijke oprijlaan! De repeater heeft een bereik van 30 meter. Daarmee kom je dus tot 60 meter. Kaku zegt dat je slechts één repeater per omgeving kan gebruiken. Maar waarom?? Ik zou dat gewoon eens proberen.
Ik heb een appartement met een binnenplaats tussen de brievenbussen en mijn voordeur. Ik kan dus bij de voordeur hooguit een repeater neerzetten (de rest is niet van mij). Ook is het heel goed geisoleerd (het is in 2011 gebouwd) wat ook niet meewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:36
geulwijk schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:19:
[...]

Kun je niet zelf het signaal sterker maken? Volgens mij werkt Kaku op 433Mhz. Met een dikkere antenne op de Homewizard, eventueel met een versterker en een (richt)antenne op je brievenbus kun je een stuk verder komen.
433Mhz is redelijk gangbaar binnen de zendamateurwereld (70cm band), schema's genoeg voor versterkers en antenne's. (Officieel moet je wel binnen de zendlimieten blijven, maar niets houd je tegen om een 500W 70cm versterker achter je homewizard te knuppen) In jouw geval gaat het signaal de andere kant op, dus dan is een (kleine) Yagi op de brievenbus effectiever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shit 2 dagen niet thuis geweest is die HomeWizard ook twee dagen off line geweest, ik snap er niets van, kon niets op afstand meer bedienen en heeft ook twee dagen geen registratie gedaan van energie gebruik en de detectie van de bewegingsmelders heeft ook niet gewerkt. ik hoop wel dat het een beetje stabieler wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 04-07 16:13
Jammer dat er toch nog zoveel problemen met de stabbiliteit van de HW zijn. Ik wacht voorlopig nog even met aanschaffen. Begreep ook dat KAKU van de zomer met een soort gelijk apparaat komt. Tegen die tijd deze 2 maar eens vergelijken.

Ok, de HW heeft natuurlijk nu al als pluspunt dat het ook niet KAKU sensoren ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phoolie schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:15:
Jammer dat er toch nog zoveel problemen met de stabbiliteit van de HW zijn.
Ik heb totaal geen problemen met de stabiliteit.
Vergeet niet dat routers ook zo hun speciale karakteristieken hebben! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan wel zo zijn van die routers maar het blijft vreemd dan dat mijn Apple airport ( als printserver )op de bovenverdieping al vanaf juli vorig jaar een stabiele verbinding heeft en houd met mijn Linksys dual channel router. en de HomeWizard die nota bene in dezelfde woonkamer staat soms de verbinding schijnt te verliezen. Gelukkig gebeurt het niet vaak maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:50
Ligt het aan mij of wordt er consequent niet geantwoord door Homewizard via email/social media?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ja ik heb ook geen reactie gehad op mijn email van 2 weken geleden niet best helaas.

En de Homewizard wordt en niet stabieler op, het rode knipperende wifi ledje begint me behoorlijk te irriteren.....soms duurt het een kwartier voordat ik er weer op kan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oeps HomeWizard, laten jullie hier een beetje de negatieve invloed op jullie product onbeantwoord, lijkt mij geen goede reclame toch?

Begrijp deze mensen a.u.b. wel goed, zij hebben geïnvesteerd in een mooi product de HomeWizard waar zij bepaalde beloofde verwachtingen van hebben. Probeer dan ook minimaal u klanten een beetje tevreden te houden, al was het maar door ze te antwoorden op hun mail met vragen en problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BaSsDruM schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:21:
Ligt het aan mij of wordt er consequent niet geantwoord door Homewizard via email/social media?
Gewoon reactie binnen een paar uur op mijn support vraag. HW bleek defect en heb ik terug gestuurd. Binnen 2 dagen weer terug met een nieuw WIFI module. Dus wat dat betreft heb ik geen klagen, maar dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Ik denk dat de HomeWizards het steeds drukker krijgen, mijn mail van weken geleden is ook niet beantwoord. Maar ik neem aan dat ze hun product ook zelf gebruiken, zodat ze zelf ook tegen onze problemen aanlopen. Van de gasten van Klikaanklikuit hoor je trouwens ook niks als je ze een bericht stuurt. Ik heb ze getipt de lijst met verkooppunten eens bij te werken. Verschillende adressen in mijn omgeving bestaan al jaren niet meer. Het zal wel iets van deze tijd zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437217

Het wordt inderdaad steeds drukker (maar gelukkig niet met problemen en bugs :)), maar we proberen nog steeds alle mail zo snel mogelijk te beantwoorden. Natuurlijk kan het zijn dat er soms een mail tussendoor schiet, maar reken erop dat het niet komt doordat we stil zitten.

Wat het rode wifi lampje betreft; de HomeWizard checkt nu om de zoveel tijd of de wifi verbinding nog loopt en herstelt deze indien nodig. Bij het checken knippert het wifi lampje even rood, dit is verder geen foutmelding en de HomeWizard werkt tijdens en na het knipperen ook nog gewoon.
De wifi stabiliteit is inderdaad afhankelijk van de combinatie HomeWizard en gebruikte router/instellingen. Onze ervaring is dat we de begin dit jaar hard vooruit zijn gegaan in de stabiliteit en we blijven samen werken met de wifi chipset leverancier om verbeteringen door te voeren. Gelukkig zijn gevallen waar wifi wegvalt nog steeds eerder uitzondering dan regel, al nemen we het daardoor niet minder serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
floris4 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 06:07:
[...]

Helaas is het hier ook dagelijkse kost geworden, en valt hij minimaal èèn keer per dag op storing.
Na dat ik dit bericht geplaatst had is de HW niet meer in storing gevallen en werkt dus alweer een week perfect. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Prima. Dusse, twijfelaars: KOPEN DAT DING!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Nou bij mij is het nog steeds raak anders meerdere keren per dag en alleen de HomeWizard heeft hier last van en mijn talloze andere wifi systemen niet met mijn router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:50
Mediacj schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:30:
Nou bij mij is het nog steeds raak anders meerdere keren per dag en alleen de HomeWizard heeft hier last van en mijn talloze andere wifi systemen niet met mijn router
Dit heb ik in het begin ook gehad, mijn wifi op een ander kanaal gezet en het was weg! (homewizard stond naast wifi ap, en ik had door t hele huis ontvangst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ok bedankt voor de tip ik zal het eens testen!

Edit 16-5-2012:
Helaas het maakt geen verschil bij mij, het zou me overigens ook verbazen want alle andere apparaten maken probleemloos gebruik van deze wifi router.

Ik krijg over een paar weken een nieuw adsl wifi router dus hopelijk is die wat meer compatibel met de HomeWizard.

[ Voor 75% gewijzigd door Mediacj op 16-05-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458625

Omdat ik wat meer data wilde zien in de grafieken heb ik zelf met bash/gnuplot wat geschreven. Waarschijnlijk zijn er wel wat kleine aanpassingen nodig om het bij iemand anders te laten werken maar dat is niet zo moeilijk.

Het komt erop neer dat ik met een script (HWcurl2sql.bash) elke x aantal minuten de actuele data van de homewizard afhaal en in een SQL database zet. Daarna haal ik met HWplotSQL.bash de data uit de database en maak input files voor gnuplot om grafieken te plotten (HWplotSQL.plot). Via een simpel website kan ik deze grafieken weer bekijken met bv mijn smartphone.

Als het goed is zet het script alle aangesloten apparaten in de database, maar ik heb alleen maar tabellen voor switches, energymeters, scènes en thermometers aangemaakt (aangezien ik de rest niet heb)

screenshots (smartphone):
Laatste uur:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/17072550/2012-05-17%2017.24.08.jpg
Laatste 24 uur:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/17072550/2012-05-17%2017.24.09.jpg
Laatste 7 dagen:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/17072550/2012-05-17%2017.28.31.jpg

download link:
HWscripts.tar.gz

Benodigde programma's:
-mysql
-apache
-gnuplot

Database aanmaken:
mysql -u root -p < HWcreatedb.sql

Wijzig homewizard en database settings in:
HWsettings.bash

Wijzig de namen van de thermometers in HWplotSQL.bash

Mijn htdocs directory van apache is /var/www, indien die anders is moet je deze wijzigen in HWplotSQL.plot

Configureer crontab jobs:
#Elke minuut de gegevens vanuit de Homewizard in de database zetten
* * * * * /root/HWcurl2sql.bash
#Elke minuut de temperature updaten op de website
* * * * * /root/HWupdateTemp.bash
#Elk kwartier nieuwe grafieken plotten
*/15 * * * * /root/HWplotSQL.bash

Ik zal nog wel wat vergeten zijn maar hopelijk kom je hiermee een heel eind.
Pagina: 1 ... 4 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.