Misschien dat HomeWizard even kan verduidelijken waarom de een wel en de andere geen melding krijgt van een firmaatje update. De vorige keer had ik ook al geen melding gekregen van de update, is dat een storing in mijn kastje? Ik heb nu nog garantie er op.
Homewizard lijkt me zeker leuke gadget.
Wacht echter nog even af totdat ze hopelijk ook de 'Zienu' energiemeter gaan ondersteunen (maar volgens mij is de 'zienu' een 'overleden' project). Ben nog steeds aan het rondkijken hoe ik het beste de Zienu kan uitlezen zonder dat mijn pc 24h aan hoeft te staan, ideen zijn welkom! (en eventueel de OWL om mijn zonnepanelen te meten ). Open source zullen ze het niet zo snel maken denk ik.
Mijn tuinlichten en lichten onder de keuken worden nu automatisch aangezet door de kaku afstandbediening (TMT-502) en de spotjes in de slaapkamer doe ik met een aparte afstandbedining aan/uit/dimmen. Maar zou wel leuk zijn dit via mijn iphone/ipad allemaal te kunnen doen (kom vaak laat thuis, dan is het fijn om alvast wat licht aan te hebben, gebeurd nu als de tuindeur opengaat en nadat ik het sleutelgat in het pikkedonker heb kunnen vinden....).
En heb ook nog een cresta thermometer in de keuken staan die de temp. buiten uitleest.
Al met al wel allemaal ingredienten om de homewizard aan te schaffen.....
Wacht echter nog even af totdat ze hopelijk ook de 'Zienu' energiemeter gaan ondersteunen (maar volgens mij is de 'zienu' een 'overleden' project). Ben nog steeds aan het rondkijken hoe ik het beste de Zienu kan uitlezen zonder dat mijn pc 24h aan hoeft te staan, ideen zijn welkom! (en eventueel de OWL om mijn zonnepanelen te meten ). Open source zullen ze het niet zo snel maken denk ik.
Mijn tuinlichten en lichten onder de keuken worden nu automatisch aangezet door de kaku afstandbediening (TMT-502) en de spotjes in de slaapkamer doe ik met een aparte afstandbedining aan/uit/dimmen. Maar zou wel leuk zijn dit via mijn iphone/ipad allemaal te kunnen doen (kom vaak laat thuis, dan is het fijn om alvast wat licht aan te hebben, gebeurd nu als de tuindeur opengaat en nadat ik het sleutelgat in het pikkedonker heb kunnen vinden....).
En heb ook nog een cresta thermometer in de keuken staan die de temp. buiten uitleest.
Al met al wel allemaal ingredienten om de homewizard aan te schaffen.....
2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi
Anoniem: 437217
Er zijn verschillende oorzaken waardoor sommige mensen eerder een firmware update binnen zullen hebben dan anderen. De meeste updates worden gefaseerd uitgerold, daardoor kan het voorkomen dat je in een iets eerdere groep zit en de update sneller binnen hebt.Anoniem: 203548 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:13:
Misschien dat HomeWizard even kan verduidelijken waarom de een wel en de andere geen melding krijgt van een firmaatje update. De vorige keer had ik ook al geen melding gekregen van de update, is dat een storing in mijn kastje? Ik heb nu nog garantie er op.
Daarnaast is het afhankelijk van wanneer de HomeWizard checkt voor een firmware update, en of hij goed verbinding heeft met internet.
1.3104 is inderdaad de meest recente versie, de changelog is alsvolgt:
+ WEP ondersteuning
+ bijzondere tekens in wifi wachtwoord mogelijk
+ ondersteuning voor gebruik van de Config Tool
+ Verbeteringen in wifi firmware voor stabiliteit
+ fixed: app crash door bug in temperatuur data
Bedankt voor de toelichting. Komt er toevallig ook een update van de app aan?
De app is vorige week naar Apple gestuurd ter review, dus we verwachten hem deze week ergens in de Appstore. Nog even geduld!
Top! Is er al wel een changelog beschikbaar?Anoniem: 437217 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:17:
De app is vorige week naar Apple gestuurd ter review, dus we verwachten hem deze week ergens in de Appstore. Nog even geduld!
Anoniem: 203548
Die jongens bij HomeWizard zijn echt goed bezig. Laten we hopen dat we nu kunnen sorteren in de favorieten.
Sorteren wordt inderdaad mogelijk! Hier alvast de changelog voor de app (1.4.0)
+ Verbeterde User Interface
+ Sorteren van switches en scenes binnen een lijst
+ Verbeterde performance op iPad
+ Manual IP-instellingen voor port forwarding (IP wordt niet meer overschreven)
+ Fixed: iPad app crash bij opstarten in specifieke gevallen (jailbroken ipad)
Super! Ben benieuwd naar de verbeterde UI. Hopelijk ook wat extra stapjes in de grafieken (tijd) en statistieken (bv maand en jaar)Anoniem: 437217 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:37:
Sorteren wordt inderdaad mogelijk! Hier alvast de changelog voor de app (1.4.0)
Ik kwam er overigens ook achter dat de cijfers van de energiemeter niet altijd overeenkomen met de grafiek.
Dus de 'today' geeft nog wel eens een lager/hoger getal dan de week grafiek. Idem voor de 'Max power' die bv op 6000kWh staat en in de grafiek als bv 5000 kWh terug is te vinden..
Jullie zijn inderdaad goed bezig!!
volgens mij ben ik een beetje doorgeslagen, heb alweer 15 switches, 1 dimmer en 4 temp sensoren...
Zometeen even de opblaas ooievaar optuigen, uiteraard met een klikklak er tussen
Wat gaaf zou zijn is dat ik het weerstationnetje zou kunnen uitlezen van de buurman, Alecto ACH-2010 (868Mhz) scheelt in ieder geval weer zo'n dubbele unit.
Naar wat ik begreep van HomeWizard is dat er per leverancier een bepaald protocol wordt gebruikt, dit hoeft dus geen standaard te zijn... hoe open zijn leveranciers hier in? zouden ze inzicht hierin geven indien gevraagd?
Wellicht ook een idee om een advanced optie mee te geven aan de App.. sniffer mode
Zometeen even de opblaas ooievaar optuigen, uiteraard met een klikklak er tussen
Wat gaaf zou zijn is dat ik het weerstationnetje zou kunnen uitlezen van de buurman, Alecto ACH-2010 (868Mhz) scheelt in ieder geval weer zo'n dubbele unit.
Naar wat ik begreep van HomeWizard is dat er per leverancier een bepaald protocol wordt gebruikt, dit hoeft dus geen standaard te zijn... hoe open zijn leveranciers hier in? zouden ze inzicht hierin geven indien gevraagd?
Wellicht ook een idee om een advanced optie mee te geven aan de App.. sniffer mode
We love the smell of innovation in the morning!
Mooi mooi, ik kan alweer niet wachten op deze 1.4.0 update. Trouwens nog steeds geen melding voor de firmware update, nog meer mensen last van of hebben jullie wel al een melding gehad?
Nou dat is sterk ik vraag voor de update en meteen erna wat krijg ik de melding van de update.
Nou dat is sterk ik vraag voor de update en meteen erna wat krijg ik de melding van de update.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 203548 op 13-03-2012 23:08 ]
Heb ook nog geen melding gekregen voor de firmware update.
Ik zag trouwens dat de app er nu ook voor Android is! Misschien mooi om de OP daar nog even mee te updaten, wellicht wel interessant voor een hoop tweakers
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Topictitel aangepast in ieder gevalFelyrion schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:44:
Ik zag trouwens dat de app er nu ook voor Android is! Misschien mooi om de OP daar nog even mee te updaten, wellicht wel interessant voor een hoop tweakers
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Anoniem: 450912
Sinds twee weken heb ik ook een HomeWizard.
De update is prima binnen gekomen, alleen verlies is dagelijks de verbinding met de HomeWizard. De app blijft dan zoeken en vindt mijn HomeWizard niet. De drie groene lampje branden wel. Ik gebruik wpa2 AES codering. Na dat ik de router (NETGEAR) gereset hebt werkt alles weer. Heeft iemand daar ook last van?
De update is prima binnen gekomen, alleen verlies is dagelijks de verbinding met de HomeWizard. De app blijft dan zoeken en vindt mijn HomeWizard niet. De drie groene lampje branden wel. Ik gebruik wpa2 AES codering. Na dat ik de router (NETGEAR) gereset hebt werkt alles weer. Heeft iemand daar ook last van?
@HomeWizard
Is het inmiddels bekend, wanneer het mogelijk wordt om makkelijk gebruik te maken van 2 HomeWizards*?
(* Bijvoorbeeld wanneer er één in je woonhuis staat en één in je bedrijf.)
Het zou makkelijk zijn, als er automatisch verbinding met een HomeWizard wordt gemaakt, wanneer je iphone automatisch is ingelogd op het WiFi-netwerk van die locatie, waar die HomeWizard ook mee verbonden is.
Wil je buiten de locaties via 3G verbinding maken met één van de twee (of meer) HomeWizards, dan zou een vraag met pulldown-keuzemenu uitkomst bieden.
Onder het motto: één keer alle gegevens juist invoeren in en config-mode en dan prettig gebruik maken van de app!
Een reactie is gewenst.
Bij voorbaat dank!
Is het inmiddels bekend, wanneer het mogelijk wordt om makkelijk gebruik te maken van 2 HomeWizards*?
(* Bijvoorbeeld wanneer er één in je woonhuis staat en één in je bedrijf.)
Het zou makkelijk zijn, als er automatisch verbinding met een HomeWizard wordt gemaakt, wanneer je iphone automatisch is ingelogd op het WiFi-netwerk van die locatie, waar die HomeWizard ook mee verbonden is.
Wil je buiten de locaties via 3G verbinding maken met één van de twee (of meer) HomeWizards, dan zou een vraag met pulldown-keuzemenu uitkomst bieden.
Onder het motto: één keer alle gegevens juist invoeren in en config-mode en dan prettig gebruik maken van de app!
Een reactie is gewenst.
Bij voorbaat dank!
de nieuwe app staat in de appstore, ben bang dat ik de oude versie mooier en overzichtelijker vond. Met name de switches zijn er naar mijn idee niet op voorruit gegaan, wat wel mooi is is dat je nu kunt sorteren.
edit: het is even wennen denk ik, had waarschijnlijk te hoge verwachtingen.
edit: het is even wennen denk ik, had waarschijnlijk te hoge verwachtingen.
[ Voor 18% gewijzigd door Crapshoot op 16-03-2012 19:48 ]
Anoniem: 443294
Helemaal mee eens.Crapshoot schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:36:
.....dat ik de oude versie mooier en overzichtelijker vond. Met name de switches zijn er naar mijn idee niet op voorruit gegaan, wat wel mooi is is dat je nu kunt sorteren.
Vind het er ook niet mooier op geworden maar wellicht is het wennen we zullen zien, belangrijker nog de firmware update heeft mijn HomeWizard nog steeds niet bereikt, hebben anderen dit ook?
Ik vindt het wel een verbetering. Met name de sorteer mogelijkheid en dat de tab bladen naar de bovenkant zijn verhuist.
De home en info knop onderin mogen wel wat minder prominent, ik wil zeggen die info gebruik je maar zelden, eigenlijk alleen in het begin.
Ik vindt de knoppen er wel gelikt uitzien hoewel de status van de schakelaars wel veel onduidelijker is geworden, jammer.
Misschien toch de On knop met de groene kleur invullen.
Een idee is ook om de On knop links in het scherm te zetten en de Off knop rechts met de naam van de schakelaar er tussenin.
En wanneer gaan we over op Nederlandse teksten, Aan en Uit, i.p.v. On en off. En Schakelaars & Dimmers i.p.v. Switches & Dimmers enz.
Verder goed bezig, updates betekent dat jullie er druk mee bezig zijn en meestal betekent dat steeds verdere verbeteringen en uitbreidingen, ga zo door zou ik zeggen. En neem alle op en aanmerkingen in dit topic mee in jullie overwegingen.

firmware update heeft mijn HomeWizard ook nog niet bereikt, ik zit nog met versie 1.306.
De home en info knop onderin mogen wel wat minder prominent, ik wil zeggen die info gebruik je maar zelden, eigenlijk alleen in het begin.
Ik vindt de knoppen er wel gelikt uitzien hoewel de status van de schakelaars wel veel onduidelijker is geworden, jammer.

Een idee is ook om de On knop links in het scherm te zetten en de Off knop rechts met de naam van de schakelaar er tussenin.
En wanneer gaan we over op Nederlandse teksten, Aan en Uit, i.p.v. On en off. En Schakelaars & Dimmers i.p.v. Switches & Dimmers enz.
Verder goed bezig, updates betekent dat jullie er druk mee bezig zijn en meestal betekent dat steeds verdere verbeteringen en uitbreidingen, ga zo door zou ik zeggen. En neem alle op en aanmerkingen in dit topic mee in jullie overwegingen.
firmware update heeft mijn HomeWizard ook nog niet bereikt, ik zit nog met versie 1.306.
Zal deze nog maar eens bumpenbasvanderploeg schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:52:
HomeWizard is een prachtig product, alleen vind ik de interface er té standaard uitzien. Daarom heb ik een mock-up gemaakt van hoe het ook kan. Simpel en toch strak. Ben benieuwd naar jullie meningen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou aan Homewizard willen voorstellen eens contact op te nemen met de basvanderploeg, ik denk dat ze samen een hele gelikte app zouden kunnen maken.
Ben het met je eens sorteren is een vooruitgang en de on knop groen invullen lijkt me ook een stuk mooier, on en of lijken nu teveel op elkaar. Verder vind ik de knoppen onderaan ook nogal groot vooral gezien de minimale functie van deze knoppen.floris4 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:01:
Ik vindt het wel een verbetering. Met name de sorteer mogelijkheid en dat de tab bladen naar de bovenkant zijn verhuist.
Ik vindt de knoppen er wel gelikt uitzien hoewel de status van de schakelaars wel veel onduidelijker is geworden, jammer.![]()
Verder goed bezig, updates betekent dat jullie er druk mee bezig zijn en meestal betekent dat steeds verdere verbeteringen en uitbreidingen, ga zo door zou ik zeggen. En neem alle op en aanmerkingen in dit topic mee in jullie overwegingen.![]()
En van mij mag het lettertype ook wel iets groter van alle sensoren maar misschien heeft dat met mijn leeftijd te maken :-)
Vormgeven is een lastige klus en vergt vaak meerdere aanpassingen om tot een mooi resultaat te komen.
[ Voor 54% gewijzigd door Mediacj op 16-03-2012 21:26 ]
Ik vind het een verbetering. Mooie vormgeving al kan het natuurlijk altijd beter
Op mijn IPad werkt hij nu ook. Thnx crew van HomeWizard
Op mijn IPad werkt hij nu ook. Thnx crew van HomeWizard
Nou ik heb eens even gekeken naar de screenshots. Ik ga de update overslaan want:
- knoppen bovenin het scherm vind ik erg onhandig
- aan/uit-status is minder duidelijk
- twee knoppen 'switches' en 'sensors' zou ik erg missen
- overzicht met de blauwe letters ziet er juist minder overzichtelijk uit
Ik zal het dan voorlopig moeten doen met de gebreken van de huidige versie...
- knoppen bovenin het scherm vind ik erg onhandig
- aan/uit-status is minder duidelijk
- twee knoppen 'switches' en 'sensors' zou ik erg missen
- overzicht met de blauwe letters ziet er juist minder overzichtelijk uit
Ik zal het dan voorlopig moeten doen met de gebreken van de huidige versie...
Nou, de nieuwe software is er inderdaad. en buiten dat de duidelijkheid van de switches inderdaad minder is en de blauwe letters iets te groot zijn, zijn dit allemaal maar bijzaken wat veel erger is er kan extern geen verbinding meer worden gemaakt op geen enkele mannier. HomeWizard HELP?
Anoniem: 218971
Helemaal mee eens!Crapshoot schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:11:
[...]
Zal deze nog maar eens bumpen
Ik zou aan Homewizard willen voorstellen eens contact op te nemen met de basvanderploeg, ik denk dat ze samen een hele gelikte app zouden kunnen maken.
Smaken verschillen, maar t.o.v. de nieuwe update is ontwerp van Bas (zie p5) nog wel een overtreffende trap, echt te gek! Ik heb mijn ipad met een wallmount in de woonkamer hangen, met een ipad-variant op die layout zou de HomeWizard echt een pareltje zijn waar BuschJaeger, Siemens en zelfs Bose jaloers op zou kunnen zijn!
Met de nieuwe iphone update zijn de stabiliteitsproblemen die ik na de firmware-update opeens had (terwijl daarvoor altijd stabiel) wel verholpen lijkt het. Moet alleen nog even wensen dat de sensoren geen eigen knop/groep meer hebben, dat werkte eigenlijk prima.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 218971 op 17-03-2012 08:21 ]
Hier ook de nieuwe app getest. Het is allemaal wat strakker dat klopt. Maar de indeling snap ik weinig van. De info knop heb ik helemaal niet nodig. Ik heb de homewizard immers al. Dus onderin kiezen tussen fav. En all is veel logischer. En van mij part de ook directe links naar de grafieken.
Over de grafieken hoopte ik wat meer details te zien maar dat kan hopelijk in een volgende update. Als je bij de grafiek inzoomd krijg je wel meer waarden op de y as maar helaas niet op de x as. Tot op 10 min zou mooi zijn.
Maar al met al weer goed bezig geweest homewizards!
Over de grafieken hoopte ik wat meer details te zien maar dat kan hopelijk in een volgende update. Als je bij de grafiek inzoomd krijg je wel meer waarden op de y as maar helaas niet op de x as. Tot op 10 min zou mooi zijn.
Maar al met al weer goed bezig geweest homewizards!
Anoniem: 30683
Is dit ook opgelost met de nieuwe firmware update? Ik zit nog steeds op 1.306 op de HW en de App is geupgrade naar 1.4.0. Dan werkt het nog niet helaas. Ben benieuwd, zou namelijk wel erg mooi zijn!Anoniem: 437217 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:46:
[...]
In de laatste firmware zit inderdaad een foutje waardoor de status van ontvangers met oude codes niet altijd goed wordt bijgehouden, hebben we gemerkt. Hier wordt aan gewerkt voor de volgende firmware update.
Kan ik eventueel handmatig de firmware upgrade opstarten?
Begin deze week contact gehad met de jongens van Homewizard ivm connectie problemen tussen iPhone en de HW. Wifi is erg onstabiel, het lijkt nu ik hem een meter boven de WiFi router heb gezet het een stuk beter gaat. Ik concludeer dat de WiFi chip in de HW niet veel bereik heeft. RF daarentegen heeft genoeg bereik zoals ik nu kan zien.
Ze vertelden mij ook dat de nieuwe firmware op dit moment intern getest wordt, na deze testen zal hij in fases worden uitgerold, in je iPhone/iPad app zal de vraag verschijnen of je de update wil starten.
De nieuwe layout vind ik mooier dan de oude. Ik vind het wel jammer dat zowel de weergegevens als de schakel gegevens in één tab zijn gezet.
De mogelijkheid ontbreekt om zelf tabs aan te maken, zodat je zelf kunt bepalen welke switches/weergegevens waar verschijnen.
Het lijkt allemaal wel stabieler.
Mocht je de Homewizard extern gebruiken zorg dan dat je binnen de instellingen (waar je het IP adres van de HW kunt invullen) de switch Manual IP aanzet, dit zorgt ervoor dat de app niet elke keer zelf gaat zoeken maar standaard naar de ingevulde waarde gaat.
Ze vertelden mij ook dat de nieuwe firmware op dit moment intern getest wordt, na deze testen zal hij in fases worden uitgerold, in je iPhone/iPad app zal de vraag verschijnen of je de update wil starten.
De nieuwe layout vind ik mooier dan de oude. Ik vind het wel jammer dat zowel de weergegevens als de schakel gegevens in één tab zijn gezet.
De mogelijkheid ontbreekt om zelf tabs aan te maken, zodat je zelf kunt bepalen welke switches/weergegevens waar verschijnen.
Het lijkt allemaal wel stabieler.
Mocht je de Homewizard extern gebruiken zorg dan dat je binnen de instellingen (waar je het IP adres van de HW kunt invullen) de switch Manual IP aanzet, dit zorgt ervoor dat de app niet elke keer zelf gaat zoeken maar standaard naar de ingevulde waarde gaat.
Update:Anoniem: 203548 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:02:
Nou, de nieuwe software is er inderdaad. en buiten dat de duidelijkheid van de switches inderdaad minder is en de blauwe letters iets te groot zijn, zijn dit allemaal maar bijzaken wat veel erger is er kan extern geen verbinding meer worden gemaakt op geen enkele mannier. HomeWizard HELP?
Als ik buiten bereik eigen wifi ben maakt hij wel contact als ik extern ip adres heb opgegeven alleen als ik dan terug kom binnen bereik van wifi netwerk maakt hij intern geen verbinding meer en moet ik bij de instellingen de button manuaal ip op uit zetten zodat de software zelf weer het interne ip adres kan plaatsen. op deze manier werkt het natuurlijk wel, maar moet ik nog steeds zelf het ip adres iedere keer instellen.
Je moet nooit per ongeluk je deur open laten staan.Voois schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:19:
[...]
kijken of het nog steeds grappig is als je op vakantie bent en per ongeluk de deur opent... dicht krijg je hem namelijk niet meer..
Maar belangrijker is mijn vraag of dit systeem werkt met Homeasy producten!?
dit was een opmerking omdat iemand het een goed idee vond om je deur via de homewizard te kunnen openen.. wat mij dus om de genoemde reden helemaal niet zo handig lijkt...GloriX schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:00:
[...]
Je moet nooit per ongeluk je deur open laten staan.
Geen idee, als het hetzelfde principe als KAKU is zal het wel werken. Kun je met je KAKU afstandbediening ook de homeeasy producten aansturen of anderom? dan komt het wel goed lijkt me.GloriX schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:00:
Maar belangrijker is mijn vraag of dit systeem werkt met Homeasy producten!?
Sinds de nieuwe update werken de grafieken lang niet altijd. Na het laden een blanco (zwart) scherm. Een paar keer opnieuw proberen lost het probleem soms op. Heeft iemand anders dit probleem ook? (iphone & ipad)
Anoniem: 218971
+1Voois schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:40:
Sinds de nieuwe update werken de grafieken lang niet altijd. Na het laden een blanco (zwart) scherm. Een paar keer opnieuw proberen lost het probleem soms op. Heeft iemand anders dit probleem ook? (iphone & ipad)
Anoniem: 437139
Van de grafieken nog niet zoveel last gehad, wat me wel opvalt is dat er veel sneller met de HW wordt verbonden! Ook vanaf afstand.
Een positieve ontwikkeling!
Een positieve ontwikkeling!
Bij mij werkt het laden van grafieken vanaf het begin al slecht. Het duurt vaak lang en in zo'n beetje de helft van de gevallen komt er een leeg scherm. Vooral bij de stroomgrafiek lukt het vaker niet dan wel. De nieuwe firmware (in combinatie met de oude versie app) lost dat helaas niet op.
Hier ook sinds de nieuwe firmware meer last van zwarte grafieken en dat de app niet kan verbinden met de Homewizard.
Hier het zelfde probleem, grafieken moet een aantal keren gerefreshed worden voordat het werkt.
Mijn uv meter blijft ook vaak hangen en wordt niet geupdate.
Kort om, er valt nog wat te sleutelen aan de app en aan de firmware, maar dat gaat vast goed komen.
Mijn uv meter blijft ook vaak hangen en wordt niet geupdate.
Kort om, er valt nog wat te sleutelen aan de app en aan de firmware, maar dat gaat vast goed komen.
Ik heb geen last van de problemen die hieronder over de grafieken worden beschreven. Ik ben eigenlijk erg blij met de nieuwe firmware. Na de update heb ik geen problemen meer met connecten en hoef ik de HW ook niet meer te resetten.
Draai stabiel en ik ervaar geen problemen meer! Ben er erg blij mee!
Draai stabiel en ik ervaar geen problemen meer! Ben er erg blij mee!
nog een puntje, wat me opvalt is dat bij de energie meter bij Today iets anders staat dan in de grafiek. Het today totaal staat nu bv op 4,12 kWh terwijl de week grafiek het dagtotaal op 5,1 heeft staan. Dat scheelt 1 hele kWh... @Homewizard enig idee??
Anoniem: 30683
Zojuist is de firmware van de HW geupdate. Het werkt nu; ook switches met oude codes worden nu geupdate in de app.Anoniem: 30683 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:04:
[...]
Is dit ook opgelost met de nieuwe firmware update? Ik zit nog steeds op 1.306 op de HW en de App is geupgrade naar 1.4.0. Dan werkt het nog niet helaas. Ben benieuwd, zou namelijk wel erg mooi zijn!
Mij lukt het nog steeds niet om EN remote (via 3G) EN local (via wifi) te verbinden met de HomeWizard.
- Remote : Wanneer ik bij de instellingen mijn www-ip-adres (met "manual ip" aan) invul, kan ik WEL via 3G, maar niet via mijn wifi verbinden.
- Local : Wanneer ik bij de instellingen het fixed ip-adres van mijn HomeWizard (met "manual ip" aan) invul, kan ik WEL via mijn wifi, maar niet via 3G verbinden.
Kortom: om te schakelen van remote (buiten de deur via 3G of iemand anders wifi-netwerk) verbinden en local (thuis via mijn eigen wifi-netwerk) verbinden, moet ik elke keer het ip-adres bij de instellingen wijzigen.
Ik heb via de van de website van HomeWizard gedownloade file HWconfig.exe meerdere malen de gegevens ingesteld, de HomeWizard gereset, maar niets lijkt het probleem te verhelpen..
Hebben meer mensen hier nog last van?
Of wellicht juist een oplossing?
Misschien is HomeWizard bereid zelf nog eens de openstaande vragen te beantwoorden?!
- Remote : Wanneer ik bij de instellingen mijn www-ip-adres (met "manual ip" aan) invul, kan ik WEL via 3G, maar niet via mijn wifi verbinden.
- Local : Wanneer ik bij de instellingen het fixed ip-adres van mijn HomeWizard (met "manual ip" aan) invul, kan ik WEL via mijn wifi, maar niet via 3G verbinden.
Kortom: om te schakelen van remote (buiten de deur via 3G of iemand anders wifi-netwerk) verbinden en local (thuis via mijn eigen wifi-netwerk) verbinden, moet ik elke keer het ip-adres bij de instellingen wijzigen.
Ik heb via de van de website van HomeWizard gedownloade file HWconfig.exe meerdere malen de gegevens ingesteld, de HomeWizard gereset, maar niets lijkt het probleem te verhelpen..
Misschien is HomeWizard bereid zelf nog eens de openstaande vragen te beantwoorden?!
Ik ken de Homewizard verder niet maar ik neem aan dat je verbinding naar het apparaat via portforwarding of upnp gaat.
Het probleem is dat sommige routers geen zgn. 'local loopback' ondersteunen. Dat wil zeggen dat als je via het interne netwerk verbinding maakt naar je publieke IP-adres op die poort hij niet snapt dat hij je ook dan 'door moet verbinden' naar het apparaat.
Ik ben bang dat de Homewizard-mensen daar weinig aan kinnen doen. Behalve de app eerst op een opgegeven intern adres laten zoeken en dan terugvallen naar het externe adres.
Het probleem is dat sommige routers geen zgn. 'local loopback' ondersteunen. Dat wil zeggen dat als je via het interne netwerk verbinding maakt naar je publieke IP-adres op die poort hij niet snapt dat hij je ook dan 'door moet verbinden' naar het apparaat.
Ik ben bang dat de Homewizard-mensen daar weinig aan kinnen doen. Behalve de app eerst op een opgegeven intern adres laten zoeken en dan terugvallen naar het externe adres.
1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki
Ik zat met hetzelfde probleem, dat zich ook met andere apparatuur (camera's etc.) voordeed.
Toen heb ik een oude laptop ingezet als VPN-server en als ik 3G gebruik om mijn "thuis" te bereiken, dan activeer ik de VPN- toegang om gewoon met de LAN-adressen te werken.
Omdat mijn externe IP-adres dynamisch is, heb ik een gratis Service geinstalleerd die mijn adres omzet in een naam en die bijhoudt of het IP-adres wijzigt en dan de wijziging koppelt aan de naam. Dus mijn externe toegang gaat altijd via die vaste naam en ik hoef niks aan te passen.
Toen heb ik een oude laptop ingezet als VPN-server en als ik 3G gebruik om mijn "thuis" te bereiken, dan activeer ik de VPN- toegang om gewoon met de LAN-adressen te werken.
Omdat mijn externe IP-adres dynamisch is, heb ik een gratis Service geinstalleerd die mijn adres omzet in een naam en die bijhoudt of het IP-adres wijzigt en dan de wijziging koppelt aan de naam. Dus mijn externe toegang gaat altijd via die vaste naam en ik hoef niks aan te passen.
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 443294 op 24-03-2012 12:25 ]
Toch zijn er zat routers en andere apparaten zoals nasjes die je beide kunt laten doen, dus extern én intern adres laten gebruiken. Is een kwestie van programmeren. Dat hij dus indien hij op het zelfde subiet zit als je homewizzard dus het interne adres gebruikt en als hij dus op een ander subnet zit of ziet dat er geen wifi is het externe adres. (al dan niet een dns-naam)NovapaX schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 00:10:
Ik ken de Homewizard verder niet maar ik neem aan dat je verbinding naar het apparaat via portforwarding of upnp gaat.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
quote:LJA schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:22:toon volledige bericht
Mij lukt het nog steeds niet om EN remote (via 3G) EN local (via wifi) te verbinden met de HomeWizard.
Nosomoho schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:02:
Update:
Als ik buiten bereik eigen wifi ben maakt hij wel contact als ik extern ip adres heb opgegeven alleen als ik dan terug kom binnen bereik van wifi netwerk maakt hij intern geen verbinding meer en moet ik bij de instellingen de button manuaal ip op uit zetten zodat de software zelf weer het interne ip adres kan plaatsen. op deze manier werkt het natuurlijk wel, maar moet ik nog steeds zelf het ip adres iedere keer instellen.
Zoals je ziet heeft iedereen het probleem. Alleen jammer dat HomeWizard er nog niet op heeft gereageerd via dit Forum, dan zouden we tenminste weten of het bij hun bekend is en of er iets mee gedaan gaat worden. Maar goed we wachten de nieuwe week maar eerst even af.
HomeWizards, bij mij werkt alles goed, op wat kleine probleempjes na. Ik heb de app nog niet geüpdatet omdat ik de nieuwe versie niet mooi vind.
Maar goed, ik wilde jullie even vertellen en tippen dat ik automatische rolgordijnen van de firma Autogordijn heb gekocht. Ze werken via de asun-650 van kaku perfect op de iPhone. Dus iedereen die het op dit moment beperkte HomeWizardsysteem met iets leuks wil uitbreiden: www.autogordijn.nl!
Maar goed, ik wilde jullie even vertellen en tippen dat ik automatische rolgordijnen van de firma Autogordijn heb gekocht. Ze werken via de asun-650 van kaku perfect op de iPhone. Dus iedereen die het op dit moment beperkte HomeWizardsysteem met iets leuks wil uitbreiden: www.autogordijn.nl!
vraag aan de HomeWizard gebruikers; is het ook mogelijk zoals met de KaKu LightManager audiovideo apparatuur te bedienen; hier zit een iR leermodes in. maar lees er jammer genoeg niets over terug op de HomeWizards site.
Hallo, bedankt voor de reacties op mijn bericht hierboven.
(Als iemand van HomeWizard dat nou ook eens zou doen ; )
Nog een aanvullling op mijn bericht hierboven mbt het remote en daarna local verbinden met mijn HomeWizard.
Ik heb ook een thermostaat, die ik via een app op mijn iphone kan bedienen (zie http://www.heatmiser.co.u...fi-thermostats/iphone-app).
Deze verbindt perfect via een keuze "remote" of "local", als hij het eens in de zoveel tijd een keer niet automatisch snapt.
Als zij een simpele, overzichtelijke en werkende app kunnen maken, moeten de mensen van HomeWizard dit toch ook wel kunnen?! ; )
Ik ben benieuwd en hoop op een spoedige oplossing...
Straks eens kijken naar www.autogordijn.nl. Lijkt me ook interessant.
Groeten.
(Als iemand van HomeWizard dat nou ook eens zou doen ; )
Nog een aanvullling op mijn bericht hierboven mbt het remote en daarna local verbinden met mijn HomeWizard.
Ik heb ook een thermostaat, die ik via een app op mijn iphone kan bedienen (zie http://www.heatmiser.co.u...fi-thermostats/iphone-app).
Deze verbindt perfect via een keuze "remote" of "local", als hij het eens in de zoveel tijd een keer niet automatisch snapt.
Als zij een simpele, overzichtelijke en werkende app kunnen maken, moeten de mensen van HomeWizard dit toch ook wel kunnen?! ; )
Ik ben benieuwd en hoop op een spoedige oplossing...
Straks eens kijken naar www.autogordijn.nl. Lijkt me ook interessant.
Groeten.

Anoniem: 452648
Zeer nieuwschierig naar dit product vraag ik me af of de schakelaars ook bediend kunnen worden door een trigger van bijvoorbeeld de wind meter en of de regensensor, zodat als het regent of er te veel wind staat mijn zonneschermen, welke ik nu reeds met klikaanklikuit bedien automatisch worden bediend.
Iemand daar evaring mee?
Verder ziet dit produkt er geweldig uit, mischien nog een beetje aande prijzige kant, als je de prijzen van kaku gewend bent.....
Iemand daar evaring mee?
Verder ziet dit produkt er geweldig uit, mischien nog een beetje aande prijzige kant, als je de prijzen van kaku gewend bent.....
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 452648 op 27-03-2012 01:53 ]
Okki1: Verder ziet dit produkt er geweldig uit, mischien nog een beetje aande prijzige kant, als je de prijzen van kaku gewend bent.....
Vergelijk de HW eens met het KaKu starterspakket, vergelijk de functionaliteiten en de prijzen....
Vergelijk de HW eens met het KaKu starterspakket, vergelijk de functionaliteiten en de prijzen....
het triggeren op temperatuur/regen/uv oid zit nog niet in de app nee. Als ik me niet vergis zou HomeWizard hiermee aan de slag gaan, het zou tenslotte een zeer simpele aanpassing zijn.Anoniem: 452648 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 01:51:
Zeer nieuwschierig naar dit product vraag ik me af of de schakelaars ook bediend kunnen worden door een trigger van bijvoorbeeld de wind meter en of de regensensor, zodat als het regent of er te veel wind staat mijn zonneschermen, welke ik nu reeds met klikaanklikuit bedien automatisch worden bediend.
Iemand daar evaring mee?
Ach ja, prijzig of niet, door het systeem ben ik een stuk bewuster met energie geworden en verdien het apparaatje incl. KAKU schakelaar in 3/4 jaar al terug.
Ik weet niet wat er met de medewerkers van Homewizard aan de hand is.
Ik heb maandag een mailtje gestuurd en meestal reageren ze dezelfde nog.
Vanochtend maar een herhalingsmailtje gestuurd en nog steeds geen antwoord. Beetje vreemd omdat ik dit niet gewent ben.
Iemand nog contact gehad met een medewerker van Homewizard?
Nu ik hier toch ben, heeft iemand problemen met de UV meter? Sinds de update registeerd de app absurd hoge ratings en die blijven s`nacht aanhouden. S~morgens gaat het weer even goed en dan blijft de UV meter weer de hele dag op hetzelfde niveau staan.
Iemand suggesties?
Ik heb maandag een mailtje gestuurd en meestal reageren ze dezelfde nog.
Vanochtend maar een herhalingsmailtje gestuurd en nog steeds geen antwoord. Beetje vreemd omdat ik dit niet gewent ben.
Iemand nog contact gehad met een medewerker van Homewizard?
Nu ik hier toch ben, heeft iemand problemen met de UV meter? Sinds de update registeerd de app absurd hoge ratings en die blijven s`nacht aanhouden. S~morgens gaat het weer even goed en dan blijft de UV meter weer de hele dag op hetzelfde niveau staan.
Iemand suggesties?
Ik had vandaag mail contact met iemand van HW.
Hij reageerde binnen 10 minuten met een bevredigend antwoordt.
Dus, hoe snel wil je het hebben?
Misschien dat ze met jouw probleem nog aan het stoeien zijn.
Hij reageerde binnen 10 minuten met een bevredigend antwoordt.
Dus, hoe snel wil je het hebben?
Misschien dat ze met jouw probleem nog aan het stoeien zijn.
Ja dat heeft niets met de HomeWizard te maken maar alles met je UV meter, dat is helaas een bekend probleem van deze UV meter en als je op weerfora zoekt zul je zien dat meer mensen hier last van hebben, de belangrijkste suggesties om het op te lossen:Anoniem: 450912 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:29:
Iemand suggesties?
- de UV meter opendraaien en het vocht de kans geven te drogen
- de UV meter draairand (buitenkant) voorzien van tape zodat er minder snel vocht bij kan
- de lens/sensor van de UV meter (aan de binnenkant) schoonmaken
[ Voor 15% gewijzigd door Mediacj op 28-03-2012 20:29 ]
Ik heb goede ervaringen bij de contacten met Homewizzard. Per mail vaak binnen een dag antwoord. Als ik ze bel, goed advies en zelfs achteraf via de e-mail aanvullend advies. Goed geregeld dus!
Een advies aan de mensen die via dit forum met HW proberen te communiceren: bel of mail ze eens!
Een advies aan de mensen die via dit forum met HW proberen te communiceren: bel of mail ze eens!
Ik heb veel schakelaars getimed op zonsopkomst/ondergang. Met de wintertijd werkte dat prima (als het donker werd licht aan en als het licht werd (buiten ;-) lampen uit.
Maar sinda afgelopen week met de zomertijd heb ik het idee dat de lampen s'avonds véél te vroeg aangaan. Het lijkt erop also er geen rekening gehouden wordt met de zomertijd bij deze triggers maar dat kan ik me niet voorstellen. Ik zie verder ook nergens een optie waar dit un te stellen is (uiteraard kun je bij die triggers zélf handmatig 1 uur toevoegen maar dat zou dan bij elke timer moeten). Ik neem toch aan dat dit (switch zomer/wintertijd icm trigger 'zonsopkomst/-ondergang') vanzelf gaat.
Iemand anders ook ervaring mee?
Maar sinda afgelopen week met de zomertijd heb ik het idee dat de lampen s'avonds véél te vroeg aangaan. Het lijkt erop also er geen rekening gehouden wordt met de zomertijd bij deze triggers maar dat kan ik me niet voorstellen. Ik zie verder ook nergens een optie waar dit un te stellen is (uiteraard kun je bij die triggers zélf handmatig 1 uur toevoegen maar dat zou dan bij elke timer moeten). Ik neem toch aan dat dit (switch zomer/wintertijd icm trigger 'zonsopkomst/-ondergang') vanzelf gaat.
Iemand anders ook ervaring mee?
Evengoed zou het dan een aardige feature zijn om de triggers zons- op/onder -gang te gebruiken icm met een zelf in te stellen tijd.Dus lichten aan op zonsondergang + 1 uur. Lichten uit zonsopkomst - 30 minuten
Dat kan altijd al tot op de minuut nauwkeurig, voor of na sunset/sunrise.Voois schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:54:
Evengoed zou het dan een aardige feature zijn om de triggers zons- op/onder -gang te gebruiken icm met een zelf in te stellen tijd.Dus lichten aan op zonsondergang + 1 uur. Lichten uit zonsopkomst - 30 minuten
Het probleem zit niet in zomer- of wintertijd maar in bewolkt/regenachtig of niet bewolkt met veel zonlicht.
Ik gebruikte deze trigger dus ook voor mijn rolluik en had dus ook dit probleem.
Ik heb dit getackeld door de timers, te schakelen op sunsut (rolluik naar beneden), te verwijderen en daarvoor in de plaats gebruik te maken van de ABST-604 schemersensor, van kaku, met instelbare uitschakel functie.
Deze zet ik op de vensterbank voor het raam.
Bij voldoende donker gaat dus het rolluik naar beneden, de sensor ziet dan vanzelf nog donkerder. Vervolgens laat ik het rolluik via de HW 's morgens op tijd weer open lopen.
Anoniem: 31556
Ik heb nu sinds een aanal weken de homewizard en hij bevalt prima. Wel vind ik dat de app qua mogelijkheden nog wel wat uitgebreid kan worden. Dan denk ik bijvoorbeeld aan uitgebreidere grafieken en switches groeperen per kamer. Voor de homewizard zelf zou inderdaad het schakelen op basis van triggers en regels mooi zijn(als dit, dit en dit waar is, dan schakel lamp).
Nu ben ik gisteren bezig geweest om het verkeer tussen mijn iPhone en de homewizard te sniffen, om zo te kijken of ik er zelf makkelijk tegenaan kan programmeren. Het protocol is heel eenvoudig en ik ga eens kijken of ik de grafiekdata kan ophalen en dan webbased grafieken kan genereren. Ik weet niet of het toegestaan is hier het protocol uit te leggen?
Wat wel heel belangrijk is om te weten is dat je password helemaal plaintext over de lijn gaat(sterker nog, hij is onderdeel van de URL die je opvraagt).
Ik heb inmiddels zelf een eerste versie van een library voor de HomeWizard in Java gemaakt. Daarmee is het mogelijk om de klik aan klik uit schakelaars te gebruiken via de HomeWizard(status opvragen en schakelen). Het werkt erg mooi. Als het toegestaan is kan ik hier de library + broncode plaatsen.
Nu ben ik gisteren bezig geweest om het verkeer tussen mijn iPhone en de homewizard te sniffen, om zo te kijken of ik er zelf makkelijk tegenaan kan programmeren. Het protocol is heel eenvoudig en ik ga eens kijken of ik de grafiekdata kan ophalen en dan webbased grafieken kan genereren. Ik weet niet of het toegestaan is hier het protocol uit te leggen?
Wat wel heel belangrijk is om te weten is dat je password helemaal plaintext over de lijn gaat(sterker nog, hij is onderdeel van de URL die je opvraagt).
Ik heb inmiddels zelf een eerste versie van een library voor de HomeWizard in Java gemaakt. Daarmee is het mogelijk om de klik aan klik uit schakelaars te gebruiken via de HomeWizard(status opvragen en schakelen). Het werkt erg mooi. Als het toegestaan is kan ik hier de library + broncode plaatsen.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 31556 op 01-04-2012 18:00 ]
goed bezig hier! ben benieuwd naar versie app 1.5!
Anoniem: 440354
Help !!! Sinds gisteren krijg ik geen contact meer met de homewizard ... Alle 3 de leds op de homewizard branden groen , dan knipperen ze 1keer rood en dan brandt alleen de powerled dan gaat de wifi led weer aan en dan gaat de rf led weer aan. En dat blijft zich zo telkens herhalen. Ik snap hier nieys meer van ?
Heeft iemand hiermee ervaring ?
Heeft iemand hiermee ervaring ?
Nog een feature request:
Timer na in of uit schakeling.
Bv. flessenwarmer (ivm een baby) aan via app (als ie begint te bleren s'nachts) , wordt weer uitgeschakeld na bv 30 min... Scheelt weer in onnodig aanstaan.
Ongetwijfeld ook voor andere scenario's denkbaar
Timer na in of uit schakeling.
Bv. flessenwarmer (ivm een baby) aan via app (als ie begint te bleren s'nachts) , wordt weer uitgeschakeld na bv 30 min... Scheelt weer in onnodig aanstaan.
Ongetwijfeld ook voor andere scenario's denkbaar
1 Kijk eens bij Scenes gebruiken en denk na.Anoniem: 31556 schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:00:
1 ...en switches groeperen per kamer
2 ....of ik er zelf makkelijk tegenaan kan programmeren.
3 ...Daarmee is het mogelijk om de klik aan klik uit schakelaars te gebruiken via de HomeWizard(status opvragen en schakelen).
2. Niet ondersteund geknutsel hou je voor jezelf.
3. Ooit op de on/off buttons van de HW interface en de KaKu-zenders gedrukt?
De grens tussen leuk en vervelend ontdek je bij een groeiende vraag naar support.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 443294 op 02-04-2012 14:19 ]
Mooie ontwikkeling ben benieuwd, volgens mij is er niets mis met het delen van je library etc, hoe meer tevreden gebruikers al dan niet met eigen software des te beter ook voor Homewizard.Anoniem: 31556 schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:00:
Ik heb nu sinds een aanal weken de homewizard en hij bevalt prima. Wel vind ik dat de app qua mogelijkheden nog wel wat uitgebreid kan worden. Dan denk ik bijvoorbeeld aan uitgebreidere grafieken en switches groeperen per kamer. Voor de homewizard zelf zou inderdaad het schakelen op basis van triggers en regels mooi zijn(als dit, dit en dit waar is, dan schakel lamp).
Hou ons op de hoogte :-)
Het stroomverbruik in kWh is ineens ongeveer een derde van wat het moet zijn. Hebben meer mensen daar last van?
Verder laat ik mijn koelkastdeur nogal eens per ongeluk open staan. Het is leuk om in de grafiek van de tempsensor te zien hoe hoog de temp is opgelopen. Maar nog leuker zou zijn als je zelf een signaal kunt instellen als de temp te hoog oploopt om zo gewaarschuwd te worden dat de deur niet goed is dicht gegaan. Dusse: ik sluit me aan bij iedereen die inmiddels kenbaar heeft gemaakt dat zelf instelbare triggers een handige toevoeging van de app zou zijn!
Verder laat ik mijn koelkastdeur nogal eens per ongeluk open staan. Het is leuk om in de grafiek van de tempsensor te zien hoe hoog de temp is opgelopen. Maar nog leuker zou zijn als je zelf een signaal kunt instellen als de temp te hoog oploopt om zo gewaarschuwd te worden dat de deur niet goed is dicht gegaan. Dusse: ik sluit me aan bij iedereen die inmiddels kenbaar heeft gemaakt dat zelf instelbare triggers een handige toevoeging van de app zou zijn!
ja dat heb ik ook regelmatig. Maar kijk dan eens in de weekgrafiek en als het goed is klopt het daar weer wel.... Heb ik ook al 2 keer gemeld maar geen reacties op ontvangen.geulwijk schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:41:
Het stroomverbruik in kWh is ineens ongeveer een derde van wat het moet zijn. Hebben meer mensen daar last van?
[ Voor 5% gewijzigd door Voois op 03-04-2012 11:47 ]
Het is de weekgrafiek waar ik juist naar kijk. Ik heb de Wattcher gereset door beide rode knopjes ingedrukt te houden en de cwaarde opnieuw in te stellen. Daarna heb ik ook de HomeWizard even stroomloos gemaakt. Het verbruik klopt nu weer. De volgende keer zal ik meer systematisch te werk gaan om te kijken waar het nou aan ligt.
Hoe zit dat trouwens met die cwaarde, ik moet dat op dat gekke displaystekkergeval die bij de Wattcher zit instellen. Maar hoe weet de HomeWizard die waarde? Verstuurt dat displaydinges die weer naar de sensor van de Wattcher?
Raar..
Hoe zit dat trouwens met die cwaarde, ik moet dat op dat gekke displaystekkergeval die bij de Wattcher zit instellen. Maar hoe weet de HomeWizard die waarde? Verstuurt dat displaydinges die weer naar de sensor van de Wattcher?
Raar..
nee de wattcher stuurt alleen maar het verbruik op dat moment door en het kWd (dag)
de homewizard houd dat dan weer op 2 punten bij (vandaar soms de verschillen denk ik) in het begin schermpje van bij Today, daar telt de homewizard alle verbruiken gewoon op. en in de grafiek houd is volgens mij de stand van de Kwd van de wattcher bij. (niet gecalculeerd dus)
de homewizard houd dat dan weer op 2 punten bij (vandaar soms de verschillen denk ik) in het begin schermpje van bij Today, daar telt de homewizard alle verbruiken gewoon op. en in de grafiek houd is volgens mij de stand van de Kwd van de wattcher bij. (niet gecalculeerd dus)
Maar het verbruik op dat moment, moet toch ook vertaald worden van het aantal keer dat het streepje langs de sensor komt, via het aantal kWh per omwenteling van de schijf, naar een verbruik? Hoe weet HomeWizard hoeveel kWh een omwenteling inhoudt als ik alleen de uitleeseenheid van de Wattcher heb verteld hoeveel kWh per omwenteling verbruikt wordt??
Omdat de wattcher de gegevens met een bepaalde frequentie uitzendt weet je dat al. Op de wattcher wordt al bepaald door de c waarde hoeveel het is. De snelheid vam doorgeven is hetzelfde.geulwijk schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:55:
Maar het verbruik op dat moment, moet toch ook vertaald worden van het aantal keer dat het streepje langs de sensor komt, via het aantal kWh per omwenteling van de schijf, naar een verbruik? Hoe weet HomeWizard hoeveel kWh een omwenteling inhoudt als ik alleen de uitleeseenheid van de Wattcher heb verteld hoeveel kWh per omwenteling verbruikt wordt??
Nog steeds onduidelijk.. De sensor van de Wattcher zendt steeds een signaal uit als het streepje op de elektriciteitsmeter voorbij komt. De uitleeseenheid van de Wattcher moet je vertellen hoeveel kWh er tussen twee pulsen is verbruikt, en dat wordt dan op het display van de Wattcher vertaald naar een wattage. Maar hoe weet de HomeWizerd nou hoeveel kWh er tussen de twee ontvangen pulsen zit?
Heeft iemand nog enig idee waarom er op dit forum het logo 'website van het jaar 2011' prijkt, als alle discussies door elkaar gaan en er geeneens een mogelijkheid is om een bericht te ontvangen wanneer er een reactie is geplaatst?
Heeft iemand nog enig idee waarom er op dit forum het logo 'website van het jaar 2011' prijkt, als alle discussies door elkaar gaan en er geeneens een mogelijkheid is om een bericht te ontvangen wanneer er een reactie is geplaatst?
Is het wel zoals jij zegt. Jij gaat ervan uit dat de conversie puls -> verbruik door het display gedaan wordt.
Geeft de sensor niet gewoon het vermogen door, en is het display inderdaad niet meer dan dat? Of verbind de Homewizard niet gewoon met de hoofdunit/display?
Ik heb zo'n ding niet hoor, maar het kan natuurlijk op verschillende manieren....
Geeft de sensor niet gewoon het vermogen door, en is het display inderdaad niet meer dan dat? Of verbind de Homewizard niet gewoon met de hoofdunit/display?
Ik heb zo'n ding niet hoor, maar het kan natuurlijk op verschillende manieren....
Sparql TV wiki
Bedankt voor het meedenken. Geen idee of het is zoals ik zeg, maar dat zou wel logisch zijn omdat je op de displayunit de juiste waarde moet invoeren. Of stuurt dat display die gegevens weer terug naar de sensor? Nadat ik die waarde heb ingevoerd op het display gaat ie uit het stopcontact weer de doos in. En toch geeft de HomeWizard het juiste verbruik weer. Misschien moet ik het eens aan HomeWizard vragen.
Stuur de mensen van Homewizzard of de Wattcher eens een mailtje inderdaad.
Aangezien het nu gewoon werkt (toch?) is er ook geen nood aan de man...
Aangezien het nu gewoon werkt (toch?) is er ook geen nood aan de man...
Sparql TV wiki
ik snap het probleem niet denk ik dan maar de sensor stuurt het aantal kwh of watt door naar de display en die toont dat. Als de homewizard die waarde nu registreert met een tijd erbij dan ben je er toch! je heb immers alleen Watt en tijd nodig om het de kWh te berekenen. tijd B - tijd A á het verbruik.
De sensor stuurt (in eerste instantie )alleen maar het aantal pulsen, want die weet niet de Cw waarde van je meter.
Je stelt op de display juist in (a.h.v. de CW-waarde) hoe die van pulen naar Watt moet omrekenen. Alleen als het display dat dan ook weer terug zou doorgeven aan de sensor zou de sensor vanaf dat moment Watts kunnnen doorsturen. Het lijkt mij echter sterk dat de display ook kan zenden.
Dus als de Homewizzard alleen die pulsen ontvangt is inderdaad de vraag hoe die dat in Watts omrekent als je hem niet ook de CW-waarde vertelt.
Je stelt op de display juist in (a.h.v. de CW-waarde) hoe die van pulen naar Watt moet omrekenen. Alleen als het display dat dan ook weer terug zou doorgeven aan de sensor zou de sensor vanaf dat moment Watts kunnnen doorsturen. Het lijkt mij echter sterk dat de display ook kan zenden.
Dus als de Homewizzard alleen die pulsen ontvangt is inderdaad de vraag hoe die dat in Watts omrekent als je hem niet ook de CW-waarde vertelt.
Klopt helemaal. Maar dan ga ik er toch vanuit dat daar dus wel overna gedacht is en dat de display danwel sensor toch de CW waarde vertelt. Anders klopt er dus helemaal niets van bij de homewizard grafiek en stats. Zou een mooie boel zijn...bikermouse schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:20:
De sensor stuurt (in eerste instantie )alleen maar het aantal pulsen, want die weet niet de Cw waarde van je meter.
Wel, een snel antwoord van HomeWizard:
"De C-waarde van je meter, stel je inderdaad in via de Wattcher zelf. Het display van de Wattcher communiceert deze naar de sensor, en daar wordt de C-waarde opgeslagen. Deze zit dan ook in het RF-signaal dat de sensor vervolgens verstuurt, en de HomeWizard ontvangt, en hoeft niet op de HomeWizard zelf ingesteld te worden."
Voilà , weer een mysterie opgelost. Bedankt voor het meedenken allemaal.
"De C-waarde van je meter, stel je inderdaad in via de Wattcher zelf. Het display van de Wattcher communiceert deze naar de sensor, en daar wordt de C-waarde opgeslagen. Deze zit dan ook in het RF-signaal dat de sensor vervolgens verstuurt, en de HomeWizard ontvangt, en hoeft niet op de HomeWizard zelf ingesteld te worden."
Voilà , weer een mysterie opgelost. Bedankt voor het meedenken allemaal.
Ik zal me dan ook maar melden als tevreden gebruiker van de homewizard. In het begin problemen gehad met het instellen van scenes in de Android App, dit bleek te liggen aan ICS waarin de knoppen niet werden getekend. Na een mailtje aan homewizard kreeg ik de volgende dag al een nieuwe versie van de app waarin het probleem was opgelost, uitstekende service.
Heeft iemand ook de Homewizard weather kit?
Zo ja, wat is het bereik van de windmeter? Ik zou hem graag achterop m'n garage plaatsen. Die staat los van het huis en ik schat de afstand van het punt waar hij komen moet tot m'n huis op zo'n 20 meter hemelsbreed.
Wel jammer dat de Homewizard alleen met die hele dure weerstations werkt en niet met die van Alecto van de bouwmarkt, want volgens mij zenden die ook uit op hetzelfde rf signaal.
En ik las op de Homewizard site dat ook Somfy ondersteund wordt. Ik wist niet dat die ook garagedeur openers verkocht en laat ik nu net een opener van een ander merk heben.
Zeg, Homewizard, wanneer worden de Hormann garagedeuropeners ondersteund (Hormann is tenslote hét merk op garagedeur gebied)?
Zo ja, wat is het bereik van de windmeter? Ik zou hem graag achterop m'n garage plaatsen. Die staat los van het huis en ik schat de afstand van het punt waar hij komen moet tot m'n huis op zo'n 20 meter hemelsbreed.
Wel jammer dat de Homewizard alleen met die hele dure weerstations werkt en niet met die van Alecto van de bouwmarkt, want volgens mij zenden die ook uit op hetzelfde rf signaal.
En ik las op de Homewizard site dat ook Somfy ondersteund wordt. Ik wist niet dat die ook garagedeur openers verkocht en laat ik nu net een opener van een ander merk heben.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik heb ook zo'n windmeter etc. het bereik is niet geweldig, het gaat hier best goed maar dan hebben we het over een afstand van 10 meter en slechts 1 plafond er tussen. Zoek eens op Ebay daar kun je via een Nederlandse verkoper:ren7907 heel goedkoop die Cresta weerstations kopen met alles er op en aan en die werken ook met de HomeWizard.
Mijn windmeter staat op het dak, ik heb diverse displays in huis en ook die op de begane grond ontvangt prima. De HomeWizard staat op de eerste verdieping, en ontvangt ook altijd goed. Heb jij het wel over een windmeter van TFA of Cresta?
Ja van Cresta het is denk ik ook afhankelijk van wat er in de omgeving al allemaal is, overigens hij doet het prima hoor maar af en toe valt hij wel eens weg, en dan eerder op het Cresta display dan op de Homewizard die heeft blijkbaar een betere antenne.
Met de Paasactie ook een setje aangeschaft.
Binnen een paar minuten werkte alles.
Ben nog op zoek naar wat scènes, klopt het dat je met een timer iets kunt schakelen
en dan dmv nog een timer toevoegen iets weer uit schakelen.
Ben nog op zoek naar wat scènes, klopt het dat je met een timer iets kunt schakelen
ja dat klopt ja. en dat kun je onbeperkt doen. dus je kunt je lamp de hele dat laten knipperen als je genoeg timers instelt.RonXP schreef op woensdag 11 april 2012 @ 19:20:
Met de Paasactie ook een setje aangeschaft.
Net de nieuwe iPhone App gedownload en nu geen verbinding meer met de Homewizard.
Probleem met nieuwe firmware
Lekker net voor het weekeinde.
Probleem met nieuwe firmware
Lekker net voor het weekeinde.
Vanwege een miscommunicatie met Apple is de update naar 1.5.0 te vroeg gereleased in de Appstore. Er is nieuwe firmware nodig voordat de app probleemloos kan werken, die is nog niet naar iedereen uitgerold. Mensen die de app update al geïnstalleerd hebben en nog firmware 1.3104 of ouder draaien krijgen daardoor de melding om contact op te nemen met de helpdesk.
Mocht je deze melding krijgen, stuur dan een mail met het serienummer van je HomeWizard naar info@homewizard.nl; we zullen dan zo snel mogelijk een firmware update doorzetten waarmee je wel weer verbinding kunt maken met de HomeWizard. Vooralsnog raden we iedereen af om app 1.5.0. te installeren, zonder eerst nieuwe firmware te hebben ontvangen. In de loop van komende week zal er naar iedereen nieuwe firmware verstuurd worden en komt de app weer beschikbaar in de Appstore. Graag nog even geduld!
Mocht je deze melding krijgen, stuur dan een mail met het serienummer van je HomeWizard naar info@homewizard.nl; we zullen dan zo snel mogelijk een firmware update doorzetten waarmee je wel weer verbinding kunt maken met de HomeWizard. Vooralsnog raden we iedereen af om app 1.5.0. te installeren, zonder eerst nieuwe firmware te hebben ontvangen. In de loop van komende week zal er naar iedereen nieuwe firmware verstuurd worden en komt de app weer beschikbaar in de Appstore. Graag nog even geduld!
Bedankt voor de actieve ondersteuning, wat brengt deze nieuwe firmware en software voor nieuws?
Volgens de site van homewizard is vanaf versie 1.50 ook somfy (RTS) te bedienen.Mediacj schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:50:
Bedankt voor de actieve ondersteuning, wat brengt deze nieuwe firmware en software voor nieuws?
Dat lijkt mij ook wel wat. Knikarmscherm heeft een rts motor. Daar kan ook nog led verlichting op worden aangesloten dus dat zou ook moeten kunnen via de app (hoop ik). Aansturing van de verlichting is ook via rts. Maar eerst nieuwe firmware op de homewizard installeren.
Ik zie op een screenshot "add doorbell" staan op de HomeWizard site. Heeft iemand daar ervaring mee? Gaat het om de deurbel van kaku? En krijg je een melding op je iPhone als er iemand op de bel drukt?
Ziet er leuk uit, maar hoe doen jullie dit nou als je 's avonds de kamer binnen lopen en je hebt geen tablet of smartphone bij de hand? Als je dan de schakelaar aan de wand gebruikt gebeurt er niets?
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Ik heb gewoon nog een klik aan klik uit afstandsbediening liggen.TheCrius schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 02:08:
Ziet er leuk uit, maar hoe doen jullie dit nou als je 's avonds de kamer binnen lopen en je hebt geen tablet of smartphone bij de hand? Als je dan de schakelaar aan de wand gebruikt gebeurt er niets?
(sleutelhanger model voor de belangrijkste 4 lampen)
Verder is mijn probleem al opgepakt door Homewizard (zeer snelle reactie)
Ik kan het dus iedereen aanraden.
Anoniem: 455015
Hallo, ik heb een Homewizard starterskit aangeschaft.
Diegene met temperatuurmeter en twee schakelaars en een afstandsbediening met 2 kanalen.
Daar gaat mij vraag over, ik heb nu dus twee kanalen in gebruik, hoe moet ik nu nieuwe schakelaars aanmelden? Ben ik dan verplicht om een andere afstandsbediening met bijvoorbeeld 16 kanalen aan te schaffen?
Groet
Diegene met temperatuurmeter en twee schakelaars en een afstandsbediening met 2 kanalen.
Daar gaat mij vraag over, ik heb nu dus twee kanalen in gebruik, hoe moet ik nu nieuwe schakelaars aanmelden? Ben ik dan verplicht om een andere afstandsbediening met bijvoorbeeld 16 kanalen aan te schaffen?
Groet
@thecrius: ik gebruik naast mijn ipads en smartphones, ook gewoon de schakelaars van kaku. Hiermee kan ik de lampen gewoon blijven aan en uit doen, ook zonder ipad of smartphone.
Bovendien kan je de kaku schakelaars via de HW ook zo programmeren dat je met 1 druk op de knop alle lampen uit of aan zet. Erg makkelijk!
Bovendien kan je de kaku schakelaars via de HW ook zo programmeren dat je met 1 druk op de knop alle lampen uit of aan zet. Erg makkelijk!
Dit topic is gesloten.