HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste
Acties:
  • 442.809 views

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:28
Anoniem: 457109 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:07:
mail van homewizard:

-----
De HomeWizard is niet compatible met Axis camera's, dit is een fout op de site van
EcoZo.
Alleen camera's met MJPG compressie, die dezelfde stream URL gebruiken als de
HomeWizard en Foscam camera's zijn compatible. Dit is niet aan te passen in de
HomeWizard.
-----

Wie weet nog een goedkopere dome camera die ook werkt met de HW ? Wil onder de carport en voordeur niet zo'n grote lompe camera hebben hangen...
Tweedehands is ook goed ;)
Ik heb deze besteld. Maar helaas die doet het niet :| Althans niet in de HW app.

PVoutput

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-05 13:05
Dat komt omdat Homewizard de (hele) url niet vrijgeeft, beetje jammer...

Ik stel voor dat iedereen een request bij hun doet om toe te staan ELKE MPJEG stream te ondersteunen. Nu lijkt het wel of ze Foscam aandelen hebben...

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Anoniem: 457109 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:07:
mail van homewizard:

-----
De HomeWizard is niet compatible met Axis camera's, dit is een fout op de site van
EcoZo.
Alleen camera's met MJPG compressie, die dezelfde stream URL gebruiken als de
HomeWizard en Foscam camera's zijn compatible. Dit is niet aan te passen in de
HomeWizard.
-----

Wie weet nog een goedkopere dome camera die ook werkt met de HW ? Wil onder de carport en voordeur niet zo'n grote lompe camera hebben hangen...
Tweedehands is ook goed ;)
Zoals ik een paar reacties eerder schreef is dit wel een goedkope MJPEG dome
http://www.ipcam-shop.nl/nl/eyesight-ip611w.html
Alleen geen idee of het werkt, het is wel een foscam clone, voor synology gebruikt deze cam ook de foscam settings. Iig moet je heen H264 stream hebben, want dat werkt niet met de HW.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

pc-freakz schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:25:
Dat komt omdat Homewizard de (hele) url niet vrijgeeft, beetje jammer...

Ik stel voor dat iedereen een request bij hun doet om toe te staan ELKE MPJEG stream te ondersteunen. Nu lijkt het wel of ze Foscam aandelen hebben...
Mja das hetzelfde met rookmelders... Heb het huis vol hangen met draadloze Alecto rookmelders maar ze ondersteunen alleen de Elro...

Mijn boefje is liev!

• pc-freakz
Dat snap ik dan wel weer aangezien dat te maken heeft met RF, dat is niet even code intikken, koppelen en gaan... De camera's zouden ze best kunnen vrijgeven, met de duidelijke vermelding dat er geen garantie is dat andere camera's werken. Na verloop van tijd hebben gebruikers dan vanzelf camera's getest die ze ook zouden kunnen ondersteunen.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

pc-freakz schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:45:
Dat snap ik dan wel weer aangezien dat te maken heeft met RF, dat is niet even code intikken, koppelen en gaan... De camera's zouden ze best kunnen vrijgeven, met de duidelijke vermelding dat er geen garantie is dat andere camera's werken. Na verloop van tijd hebben gebruikers dan vanzelf camera's getest die ze ook zouden kunnen ondersteunen.
Die brandmelders zitten beide op dezelfde frequentie. Kan me niet voorstellen dat dit zoveel verschillend is qua techniek?

Mijn boefje is liev!

• pc-freakz
1942jan schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:09:
[...]

De HRI sensor is direct via Brinck kost 55 EURO plus 15 EURO administratie Plus 21% BTW = 84,70 EURO
ik heb hem ge-installeert en het werkt
Inmiddels hanteren ze nieuwe prijzen:
Order/verzendkosten Euro 35,-
Prijs van de Sensus HRI 55,10 netto, excl. 21 % BTW

Volgens mij wel de moeite dit gezamenlijk te doen... Of dus zelf iets te maken..

• pc-freakz
JB schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:14:
[...]
Die brandmelders zitten beide op dezelfde frequentie. Kan me niet voorstellen dat dit zoveel verschillend is qua techniek?
Dat is wel wat mij verteld is over de manier waarop RF werkt. Het werkt allemaal op de frequentie die de HW kan ontvangen, maar het gaat om wat er verzonden wordt en hoe je dat moet interpreteren. Iets wat ik ook niet van de voren had verwacht, maar uiteindelijk best logisch was (je hebt immers erg veel apparaten die op RF werken).

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56
Mijn bewegingsmelder doet weer raar. Hij detecteert nu beweging overdag terwijl ik niets aan de instelling heb veranderd. Ik heb al eerder gehad dat hij continue beweging detecteert en daarop heb ik een nieuwe ontvangen. Maar ja deze doet nu weer dit. Vind die buiten bewegingsmelder maar niets, meer mensen dit probleem?

Anoniem: 457109

djeck, bedankt voor je reactie, want op die camera zat ik al te loeren.
Misschien weet iemand anders nog een dome camera voor de hw ?

ps, misschien is iemand slim genoeg die kan sniffen naar urls op zijn eigen netwerk icm met een foscam en de hw ?
djeck schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 08:56:
[...]

Ik heb deze besteld. Maar helaas die doet het niet :| Althans niet in de HW app.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 457109 op 22-08-2013 21:57 ]

Reactie van underground_man en hij geeft aan dat het zou moeten werken. (zie ook reactie van martinvdm ) Kleinere goedkopere dome camera...en wellicht werkt deze dus goed....
underground_man schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:10:
Ik gebruik deze IP Camera: "ES-IP611W IP Dome Camera Black"
Besteld bij IP-cam shop en werkt perfect, is wel een vaste camera voor binnen gebruik,
dus geen Pan & Tilt en geen geluid mogelijkheid.
Werkt met WiFi en vast Netwerk.
Werkt perfect met de nieuwe HW firmware en slecht's €84,90.

Link naar camera

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 457109 op 22-08-2013 22:12 ]

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Anoniem: 457109 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:09:
Reactie van underground_man en hij geeft aan dat het zou moeten werken. (zie ook reactie van martinvdm ) Kleinere goedkopere dome camera...en wellicht werkt deze dus goed....

[...]
De es-ip811 en es-ip911 zullen hoogstwaarschijnlijk niet werken. Deze hebben een H264 stream en geen MJPEG.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 10:40
Hebben jullie de 3 fase kWh meter ook al gezien op de site.
Hij was mij nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Misschien dat iemand me hier kan helpen. Wij hebben hier twee elektriciteitsaansluitingen en twee slimme meters. Op één van deze slimme meters zitten onze zonnepanelen aangesloten.

Nu willen we graag d.m.v. een systeem als HomeWizard goed inzicht krijgen in het opbrengst en verbruik van beide meters. Is er een mogelijkheid om de data van beide slimme meters naar 1 centrale HomeWizard te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 16:35
Jovink538 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:24:
Hebben jullie de 3 fase kWh meter ook al gezien op de site.
Hij was mij nog niet opgevallen.
Ik ben nog in dubio of ik een home wizard ga bestellen, maar ik heb een 3 fase kWh meter gekocht voor mijn zonnepanelen voor 45 euro. Deze voldoet aan dezelfde veiligheidstandaarden als de duurdere varianten.

Dus 170 euro is wel een beetje overdreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:42

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

@NG Dat wordt lastig met één Energylink want daar zit maar 1 P1 ingang op.
Je kan wel een extra KWhmeter op die zelfde Energylink aansluiten, deze zou je dan bij moeten plaatsen.
Theoretisch kan je een 2e Energylink toevoegen maar dan wordt het wel een dure grap (€339+130).
Of dit in de praktijk ook kan weet ik niet, ik heb geen Energylink maar alleen een HW.
Als de HW niet per se nodig is zijn er ook andere mogelijkheden om slimme meters uit te lezen.
Zo kan je met een Raspberry pi of een Netduino computertje met een interface P1 uitgangen loggen.
Er zijn diverse oplossingen die met een app werken en evt. een web weergave.
(gratis) Uitleesdiensten die via internet werken zijn er ook.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01-2024
Zijn er ook tweakers die een camera gebruiken met de HW in combinatie met een Synology NAS?

Ben op zoek naar een camera die ik eventueel met beide kan gebruiken. Ben benieuwd wat de voordelen zijn in gebruik met de Synology of met de HW. Zag dat er nu een goedkoper model wordt aangeboden op de site van HW. Wat zijn de voordelen van de duurdere inside camera die op de site staat?

Iemand die me verder kan helpen of zelf zo'n combinatie wil maken of heeft?

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:12
Weten jullie waar je ergens de homewizard los kunt krijgen dus niet de hele starter kit?
Aangezien ik al een over voeld aan schakelaars etc. heb.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Als de camera compitable is met foscam settings zal het wellicht werken. Vergeet niet dat er nog douane kosten bij komen. Wellicht handiger om dan voor de eerder genoemde EyeSight camera te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

don_care1000 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:07:
Zijn er ook tweakers die een camera gebruiken met de HW in combinatie met een Synology NAS?

Ben op zoek naar een camera die ik eventueel met beide kan gebruiken. Ben benieuwd wat de voordelen zijn in gebruik met de Synology of met de HW. Zag dat er nu een goedkoper model wordt aangeboden op de site van HW. Wat zijn de voordelen van de duurdere inside camera die op de site staat?

Don
Ik ga er zeer binnenkort mee aan de slag. Heb de camera besteld en heb ook een ds213.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 10:40
don_care1000 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:07:

Don
Ik gebruik de homewizard ip Cam ook met mijn synology.
Wat mij opvalt is dat het beeld gaat schokken.
Je ziet bijvoorbeeld iemand normaal lopen dan stopt het beeld even en dan loopt ie versnelt door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 16:35
Speedy-Andre schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:38:
@NG Dat wordt lastig met één Energylink want daar zit maar 1 P1 ingang op.
Je kan wel een extra KWhmeter op die zelfde Energylink aansluiten, deze zou je dan bij moeten plaatsen.
Theoretisch kan je een 2e Energylink toevoegen maar dan wordt het wel een dure grap (€339+130).
Of dit in de praktijk ook kan weet ik niet, ik heb geen Energylink maar alleen een HW.
Als de HW niet per se nodig is zijn er ook andere mogelijkheden om slimme meters uit te lezen.
Zo kan je met een Raspberry pi of een Netduino computertje met een interface P1 uitgangen loggen.
Er zijn diverse oplossingen die met een app werken en evt. een web weergave.
(gratis) Uitleesdiensten die via internet werken zijn er ook.
Als het alleen maar gaat om het 'tellen' van de opbrengst, dan zou je een 'oogje' kunnen maken, die de pulsen van het lampje telt. Dit kan je omzetten naar een s0 puls (denk ik) en die kan wel de EnergyLink in.
Een beetje hetzelfde idee als hoe de Youless werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

prutser387 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 07:18:
[...]

Als het alleen maar gaat om het 'tellen' van de opbrengst, dan zou je een 'oogje' kunnen maken, die de pulsen van het lampje telt. Dit kan je omzetten naar een s0 puls (denk ik) en die kan wel de EnergyLink in.
Een beetje hetzelfde idee als hoe de Youless werkt.
Dat zou ik dan met het verbruik doen, de meter waar de omvormer op zit geeft het netto resultaat weer met het lampje ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

djkavaa schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:50:
Weten jullie waar je ergens de homewizard los kunt krijgen dus niet de hele starter kit?
Aangezien ik al een over voeld aan schakelaars etc. heb.
Niet. Je kunt Homewizard zelf eventueel bellen/mailen of ze iets voor je kunnen betekenen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443294

Ik heb 3 camera's op mijn HW gekoppeld aan 3 verschillende sensoren.
Nadat er een aantal snapshots zijn gemaakt worden ze niet meer ververst.
Het enige dat helpt is de HW uit en weer aan zetten. Heeft iemand dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Laatst online: 15-01-2024
Zojuist de IP Cam van Homewizard besteld. Morgenavond testen met HW en Synology. Hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Voor wie een compatible Cresta weerstation zoekt met diverse sensors (wind, regen, temp.):
Hier is een mooie aanbieding (1 dag geldig).
Het weerstation heeft usb en kan met een pc uitgelezen worden.
De tekst van Piet heb ik afgeplakt trouwens :9
Voor dit geld heb je bij HW de losse onderdelen naast het weerstation nog niet eens.
(leverancier is Kijkshop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56
Speedy-Andre schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:31:
Voor wie een compatible Cresta weerstation zoekt met diverse sensors (wind, regen, temp.):
Voor dit geld heb je bij HW de losse onderdelen naast het weerstation nog niet eens.
Is zeker geen slechte deal. Het is dat ik al een mooi weerstation heb (een Oregon Scientific WMR200 die helaas niet kan communiceren met de HW) maar anders zou ik het wel weten.
Wat ik wel jammer vind is dat de HW zo weinig doet met de weer sensoren. Op het moment dat ze meer met de weer data gaan doen zou ik overwegen mijn huidige weerstation weg te doen en over te gaan tot een station dat wel ondersteund wordt. (bijvoorbeeld zoiets als dit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Speedy-Andre schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:31:
Mocht je nou alle sensoren al hebben, dan kun je ook overwegen deze http://www.weerstationkop...info.php/products_id/1591 te kopen.
Beide sets kunnen overigens niet met de UV sensor overweg. Kun je trouwens info geven hoe de verlichting in de piet paulusmsa werkt?

[ Voor 4% gewijzigd door martinvdm op 27-08-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

martinvdm schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:37:
[...]
Kun je trouwens info geven hoe de verlichting in de piet paulusmsa werkt?
Ja, er zit geen verlichting op ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Even cross-posten :) Is er iemand die deze rookmelders gekocht heeft en kan bevestigen dat ze probleemloos werken met de HW? Scheelt nogal een slok op de borrel qua aanschaf en dan heb ik het er wel voor over om mijn Alecto rookmelders te vervangen.

http://www.amazon.de/Flam...kl-Batterie/dp/B0045Y5SFO

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:06
JB schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:25:
Even cross-posten :) Is er iemand die deze rookmelders gekocht heeft en kan bevestigen dat ze probleemloos werken met de HW? Scheelt nogal een slok op de borrel qua aanschaf en dan heb ik het er wel voor over om mijn Alecto rookmelders te vervangen.

Ik heb deze gekocht Ebay FA20RF
25 stuks heb ik toen gekocht en deze werken perfect met de HomeWizard

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Bas Post schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:44:
[...]

Ik heb deze gekocht Ebay FA20RF
25 stuks heb ik toen gekocht en deze werken perfect met de HomeWizard
Zelfde type als die link van Amazon dus. Mooi dan ga ik ze ook bestellen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Yep, werkt prima. Even opletten je kunt ze ook aan elkaar koppelen. Of je dit wel of niet wilt is aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

martinvdm schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:07:
[...]

Yep, werkt prima. Even opletten je kunt ze ook aan elkaar koppelen. Of je dit wel of niet wilt is aan jezelf.
Ja juist wel :) Als er een in de garage afgaat wil ik wel dat de rest ook afgaat als ik in bed lig. Zo is het nu ook maar de extra aanvulling dat je een melding krijgt als je niet thuis bent is wel een prettig idee :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476927

Ik heb dezelfde ook bij amazon.de besteld. Doen het inderdaad met HW. Ik zag ze van de week bij de Hornbach in het schap liggen, 1 voor 9,95, twee voor 15,95. Nog goedkoper, maar je moet wel even langs de Hornbach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Anoniem: 476927 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:06:
[...]

Ik heb dezelfde ook bij amazon.de besteld. Doen het inderdaad met HW. Ik zag ze van de week bij de Hornbach in het schap liggen, 1 voor 9,95, twee voor 15,95. Nog goedkoper, maar je moet wel even langs de Hornbach.
Thnx voor de tip! Kwam ze bij Amazon ook al tegen als Elro's/Flamingo's en ook iets goedkoper (moet er 4 hebben).

http://www.amazon.de/Flam...words=Flamingo+FA20RF%2F2

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Ik heb ze besteld bij www.reichelt.de , iets duurder dan Amazone. Heb er nu 2 voor 28 euro inc. verzending naar Nederland. Heb gisteren besteld en ze zouden vandaag binnen moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

larsF schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:52:
Ik heb ze besteld bij www.reichelt.de , iets duurder dan Amazone. Heb er nu 2 voor 28 euro inc. verzending naar Nederland. Heb gisteren besteld en ze zouden vandaag binnen moeten komen.
Zojuist bij Amazon besteld. 2x2 :) Mooi voor iets meer dan 40 euro 4 rookmelders ipv 25 euro p.st. :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Nu online
JB schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:53:
[...]

Zojuist bij Amazon besteld. 2x2 :) Mooi voor iets meer dan 40 euro 4 rookmelders ipv 25 euro p.st. :z
Dat scheelt wel weer , maar inderdaad nog altijd beter dan 25 euro p.st. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Nu online
Rookmelders zijn binnen, probeer ze aan elkaar te linken en vervolgens te koppelen aan de Homewizard.
Dit gaat niet goed, de master rookmelder gaat af maar de rookmelder als Slave reageert niet. Heb ze nu alle 2 maar los aan de homewizard gekoppeld, dit gaat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

larsF schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:18:
Rookmelders zijn binnen, probeer ze aan elkaar te linken en vervolgens te koppelen aan de Homewizard.
Dit gaat niet goed, de master rookmelder gaat af maar de rookmelder als Slave reageert niet. Heb ze nu alle 2 maar los aan de homewizard gekoppeld, dit gaat wel goed.
Als een slave afgaat, gaat de master toch ook af? De master is gekoppeld met de HW en die meldt vervolgens dat de rookmelder afgaat. Of werkt het zo niet en dien je ze echt allemaal los te koppelen aan de HW? Zou zonde zijn van je sensorposities omdat die niet oneindig zijn.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Nu online
Maar andersom zal het toch ook moeten werken? Als ik bij de master de test knop indruk dan moet de slave toch ook afgaan? Bij het koppelen heb ik de rookmelders naast elkaar liggen. Dan zullen ze elkaar toch moeten zien neem ik aan. Maar ben benieuwd wat jou ervaringen zijn straks als je de bestelling binnen hebt JB.

[ Voor 21% gewijzigd door larsF op 28-08-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

larsF schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:37:
Maar andersom zal het toch ook moeten werken? Als ik bij de master de test knop indruk dan moet de slave toch ook afgaan? Maar ben benieuwd wat jou ervaringen zijn straks als je de bestelling binnen hebt JB.
Ja dat is bij mijn Alecto's wel het geval, anders werkt het systeem niet echt :D

Bedoelde eigenlijk meer dat je voldoende zou moeten hebben om maar 1 brandmelder te koppelen aan de HW omdat ze toch allemaal afgaan, wanneer er 1 iets detecteert.

[ Voor 17% gewijzigd door JB op 28-08-2013 15:42 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Nu online
Ja snap ik, alleen lukt het me niet om de rookmelders aan elkaar te linken :? . Misschien doe ik wel iets stoms ofzo. Maar als ik ze los koppel aan de Homewizard dan werken ze wel alle 2, alleen dus niet samen.

Kijk nog wel een keer, Mijn vriendin werd een beetje gek van het gepiep van de melders >:)

[ Voor 18% gewijzigd door larsF op 28-08-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 23-04 14:43
larsF schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:19:
Ja snap ik, alleen lukt het me niet om de rookmelders aan elkaar te linken :? . Misschien doe ik wel iets stoms ofzo. Maar als ik ze los koppel aan de Homewizard dan werken ze wel alle 2, alleen dus niet samen.

Kijk nog wel een keer, Mijn vriendin werd een beetje gek van het gepiep van de melders >:)
Ik zal de oortjes van jouw vriendin ontlasten:
YouTube: Master Slave Rookmelders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij moeten rookmelders wel aan bepaalde eisen voldoen dat voor iedere verzekeraar weer anders is...vraag het na bij je verzekering...

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Iemand enig idee of er van bijv Flamingo koolmonoxide melders zijn die aan de homewizard kunnen? Uiteindelijk blijft het een apparaat van detectie en alarm en zou deze dan gewoon als rookmelder aan de homewizard gekoppeld kunnen worden wellicht.

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-04 10:56
Is het al mogelijk om de rookmelders als alarm te gebruiken? Bijv als je op vakantie bent en de voordeur wordt geopend dat er dan een harde signaal afgaat?

En wat zijn de levertijden van Amazon precies?

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

studiodubio schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:48:
Is het al mogelijk om de rookmelders als alarm te gebruiken? Bijv als je op vakantie bent en de voordeur wordt geopend dat er dan een harde signaal afgaat?

En wat zijn de levertijden van Amazon precies?
Nee helaas niet mogelijk. Wel leuk als het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sto
  • Laatst online: 19-12-2024

sto

Ik heb aan de HW een aantal dimmers AWMR210 allemaal icm een eigen schakelaar AWST8800.
Nu zijn de schakelaars direct gepaired aan hun eigen dimmers, en de dimmers zijn gekoppeld aan de HW.

Wanneer ik door het huis loop en de verlichting aanzet dmv de schakelaard weet de HW niet dat de verlichting aanstaat.
Heb ik gekozen voor een verkeerde setup en zouden de schakelaar via de HW met de dimmers moeten communiceren of is dit een probleem van de HW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

sto schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:32:
Ik heb aan de HW een aantal dimmers AWMR210 allemaal icm een eigen schakelaar AWST8800.
Nu zijn de schakelaars direct gepaired aan hun eigen dimmers, en de dimmers zijn gekoppeld aan de HW.

Wanneer ik door het huis loop en de verlichting aanzet dmv de schakelaard weet de HW niet dat de verlichting aanstaat.
Heb ik gekozen voor een verkeerde setup en zouden de schakelaar via de HW met de dimmers moeten communiceren of is dit een probleem van de HW?
Zover ik weet wordt er geen signaal terug gestuurd. Dus een controleslag bestaat niet of iets aan/uit staat.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 20:18
Ik ben bang dat de HW het signaal van je schakelaar niet ontvangt. Hij 'luistert' namelijk wel naar signalen van schakelaars en werkt de interne status bij als ie een bekend schakelsignaal ontvangt.
Zelf gebruik ik de simpele afstandsbediening van KAKU om mijn lampen te schakelen en ik merk dat het zendvermogen van dat ding niet zo groot is. Ook bij mij mist de HW soms een signaal en blijft de interne status dus op de oude stand staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sto

sto

Norckon schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:16:
[...]

Ik ben bang dat de HW het signaal van je schakelaar niet ontvangt. Hij 'luistert' namelijk wel naar signalen van schakelaars en werkt de interne status bij als ie een bekend schakelsignaal ontvangt.
Zelf gebruik ik de simpele afstandsbediening van KAKU om mijn lampen te schakelen en ik merk dat het zendvermogen van dat ding niet zo groot is. Ook bij mij mist de HW soms een signaal en blijft de interne status dus op de oude stand staan.
Moet ik de schakelaars dan ook bekend maken bij de HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 20:18
sto schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:18:
[...]

Moet ik de schakelaars dan ook bekend maken bij de HW
Heb je dat nog niet gedaan dan? Je zegt dat "de HW niet [weet] dat de verlichting aanstaat". Ik neem aan dat je dat ziet doordat de schakelaar voor die verlichting niet aangepast is in de (web)app van HW.
Je kunt er natuurlijk ook een sensor van maken door de code te leren, maar dat is minder nuttig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Kan iemand mij verder helpen? Ik wil graag de Kaku ACDB-7000b deurbel parallel aansluiten met mijn huidige bel. Het punt is dat je volgens kaku deze bel niet kan parallel sluiten ivm de spanning die niet op deze draden mogen. Met een relais of iets dergelijks zou je dit moeten kunnen oplossen. Nu heb ik het al eerder nagevraagd en heeft iemand ook een tekening gemaakt, maar ik heb geen idee wat ik nu precies moet kopen en hoe dit dan aangesloten of gesoldeerd moet worden. Solderen kan ik wel, maar moet dan wel weten wat en waar te kopen en hoe te solderen. Het gaat dus om een gewone 12v beltrafo (ik dacht wisselspanning) waarop een traditionele bel en drukknop zitten. Nu zou ik eigenlijk aan de drukknop of aan de bel draad deze kaku willen koppelen zodat het contact signaal gemaakt word bij het aanbellen en ik de functie dus in de homewizard kan gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door martinvdm op 30-08-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:01

HeroS

SmartHome Nerd

@Martin
Heb daar ook geen verstand van maar kijk eens hier:
http://www.dannyvanmaanen.nl/?p=1546#more-1546

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Laatst online: 29-04 11:07
Ik vind een bruggelijk richter wel een beetje overdreven.

ik heb het opgelost met dit relais: klik
en dan in een din rail connector: klik

dit relais paralel op de bel aangesloten.
en dan de kaku belsensor voor bestaande deurbel op het wisselcontact aangesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door jacquesmulders op 30-08-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

jacquesmulders schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:04:
[...]

en dan in een din rail connector: klik

dit relais paralel op de bel aangesloten.
en dan de kaku belsensor voor bestaande deurbel op het wisselcontact aangesloten.
Bedankt voor dit antwoord. Zo'n bruggelijkrichter leek mij ook wat veel van het goede. Ik wil eigenlijk derelais gewoon in een doosje inbouwen zonder de din rail bevestiging. Kun je me wellicht in een pb sturen op welke contacten ik wat moet solderen? Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

jacquesmulders schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:04:
[...]

Ik heb het met een brugcel en een elco gedaan omdat ik de spullen (incl. dc relais) nog had liggen :P
Een relais met een ac spoel werkt prima, dan heb je een eenvoudiger oplossing en redelijk failsafe omdat je niet naar polariteit hoeft te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
martinvdm schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:37:
[...]

Bedankt voor dit antwoord. Zo'n bruggelijkrichter leek mij ook wat veel van het goede. Ik wil eigenlijk derelais gewoon in een doosje inbouwen zonder de din rail bevestiging. Kun je me wellicht in een pb sturen op welke contacten ik wat moet solderen? Nogmaals dank.
zoals te zien in het schema van de 40.52( klik) sluit je de spoel aan op a1 en a2 paralel over de bel. en dan of op 12 of op 22 een dan de bel contacten en op 14 of 24 de andere...

let wel als je dus 12 gebruikt, moet je ook 14 gebruiken en andersom...
de 40.31 kan ook.... maar ik wou graag de opties openhouden mocht ik het relais ergens anders voor gebruiken heb ik iig 2 wissel contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

jacquesmulders schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:17:
[...]

zoals te zien in het schema van de 40.52( klik) sluit je de spoel aan op a1 en a2 paralel over de bel. en dan of op 12 of op 22 een dan de bel contacten en op 14 of 24 de andere...

de 40.31 kan ook.... maar ik wou graag de opties openhouden mocht ik het relais ergens anders voor gebruiken heb ik iig 2 wissel contacten.
Top! Dus als ik het goed begrijp, knip ik de draad die naar de bel gaat door. Zet er een kroonsteentje op en sluit in de kroonsteen parallel twee draadjes op a1 en a2. De kaku acdb-7000b sluit ik dan op 12 en 14 aan of op 22 en 24. Voor de goede orde dit is mijn beltrafo. Bel zit op 12V aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ja, maar vergeet hier de douane kosten niet en het feit dat retourneren niet echt gemakkelijk is met kopen in oa china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:50
Zou dan eerder een 2ehands camera kopen op Marktplaats. Heb zelf voor 25 euro een D-Link 930L gekocht. Misschien dat je als je geluk hebt op een Axis stuit, maar meestal gaan die voor meer weg.

Gebruik overigens geen HomeWizard, maar kwam toevallig voorbij dit topic ;) Dus of de 930L werkt met HomeWizard weet ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
martinvdm schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:49:
[...]

Top! Dus als ik het goed begrijp, knip ik de draad die naar de bel gaat door. Zet er een kroonsteentje op en sluit in de kroonsteen parallel twee draadjes op a1 en a2. De kaku acdb-7000b sluit ik dan op 12 en 14 aan of op 22 en 24. Voor de goede orde dit is mijn beltrafo. Bel zit op 12V aangesloten.
dat heb je goed begrepen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

JB schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:53:
[...]

Rookmelders binnen en werken perfect. Enige wat ik raar vind, is dat de rookmelders nu op 4/4 blijven staan na het testen alsof ze afgegaan zijn. Wanneer de deurbel ingedrukt is, staat er ook 1/1 maar zodra ik dit bekeken heb staat er weer 0/1. Hebben anderen dit ook?

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/homewizard.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-12-2022
JB schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:59:
[...]Rookmelders binnen en werken perfect. Enige wat ik raar vind, is dat de rookmelders nu op 4/4 blijven staan na het testen alsof ze afgegaan zijn. Wanneer de deurbel ingedrukt is, staat er ook 1/1 maar zodra ik dit bekeken heb staat er weer 0/1. Hebben anderen dit ook?
Raar hè. Je zult er ook achter komen dat ze soms om 0:00 afgegaan zouden zijn, wat natuurlijk niet klopt. En als er echt rook is gedetecteerd, blijft de app dat aangeven, tot je test. Ook een beetje raar.. Ik zie op jouw plaatje trouwens voor het eerst hoe de app er op de iPad uitziet. Het wordt hoog tijd dat ze eens iemand in dienst nemen die er eindelijk een hippe layout van weet te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door hwvh op 01-09-2013 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sto

sto

Norckon schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:48:
[...]

Heb je dat nog niet gedaan dan? Je zegt dat "de HW niet [weet] dat de verlichting aanstaat". Ik neem aan dat je dat ziet doordat de schakelaar voor die verlichting niet aangepast is in de (web)app van HW.
Je kunt er natuurlijk ook een sensor van maken door de code te leren, maar dat is minder nuttig lijkt me.
Ik heb de schakelaars ook bekend gemaakt bij de HW en nu werkt alles zoals ik zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

hwvh schreef op zondag 01 september 2013 @ 01:16:
[...]

Raar hè. Je zult er ook achter komen dat ze soms om 0:00 afgegaan zouden zijn, wat natuurlijk niet klopt. En als er echt rook is gedetecteerd, blijft de app dat aangeven, tot je test. Ook een beetje raar.. Ik zie op jouw plaatje trouwens voor het eerst hoe de app er op de iPad uitziet. Het wordt hoog tijd dat ze eens iemand in dienst nemen die er eindelijk een hippe layout van weet te maken.
Inderdaad, zojuist getest en dan staan ze weer op 0/4. Wat ik dan wel irritant vind, is dat het alarm dan afgaat in je notificaties. Bij een test zou de HW eigenlijk zo slim moeten zijn dat er dan geen alarm melding word afgegeven.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05 18:33

BPi

Inderdaad mag de vormgeving wel iets sexier.
Ook op de Android toestellen en tablet is het niet erg grafisch.
Ik wil een 7 inch tablet aan de muur hangen voor bediening. Dan mag het wel wat makkelijker en logischer zodat mijn vrouw, bezoek, loges, maar oppas ook meteen kunnen zien hoe ze een lamp aan of uit kunnen zetten. Of de zonwering inklappen. Nu is het voor de ongeoefende gebruiker flink zoeken naar de mogelijkheden.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 23-04 14:43

Heb ik reeds ergens in dit draadje uitgebreid uitgelegd... Het gaat er om dat je de Homewizard aanstuurt met de schakelaar en niet de lamp. De lamp wordt daarna weer door de HomeWizard aangestuurd.

Dat is de truc om altijd de Homewizard te laten weten wat aan staat en wat niet.

Indien je dus de schakelaar rechtstreeks aan de lamp koppelt en de Homewizard daar als kopie van laat functioneren is het logisch dat deze met klik aan klik uit spul niet weet wat jij rechtstreeks met de schakelaar en lamp uitvogelt. Helaas een nadeel van klik aan klik uit, geen retour/status signaal. Maar redelijk makkelijk op te lossen door een workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
[...]

dat ze soms om 12 uur aankomen is de notificatie dat je hem 1x in de maand moet testen.... ik had eerder een notificatie op mijn mobiel oid verwacht maar goed zo werkt het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

jacquesmulders schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:43:
[...]

dat ze soms om 12 uur aankomen is de notificatie dat je hem 1x in de maand moet testen.... ik had eerder een notificatie op mijn mobiel oid verwacht maar goed zo werkt het ook...
Dat verklaard :) Mooi opzich, alleen niet heel duidelijk. Nu wel :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik kreeg vandaag een update van de web app en nu is de weergave leeg met Chrome :+
Een enkel item zoals timers of weather werkt nog wel, maar de home pagina is helemaal leeg :o
Met IE ziet het er normaal uit dus ik denk dat de app een bug heeft.
Wie heeft met Chrome het zelfde?
Mijn 'Chrome' heet trouwens SRWare Iron, hier zit veel minder (ad)tracking troep in dan bij Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Speedy-Andre schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:05:
Ik kreeg vandaag een update van de web app en nu is de weergave leeg met Chrome :+
Een enkel item zoals timers of weather werkt nog wel, maar de home pagina is helemaal leeg :o
Met IE ziet het er normaal uit dus ik denk dat de app een bug heeft.
Wie heeft met Chrome het zelfde?
Mijn 'Chrome' heet trouwens SRWare Iron, hier zit veel minder (ad)tracking troep in dan bij Chrome.
Dat is ook al weken zo in Safari.. Het hele Homewizardgebeuren werkt bepaald niet vlekkeloos. Elke update brengt weer verrassingen met zich mee. Men test kennelijk niet al te uitgebreid als er aan de app is gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Iemand enig idee of het met de ASUN-650 ook mogelijk is om niet het zonnescherm helemaal in of helemaal uit te dien, maar bijv. voor de helft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

martinvdm schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:11:
Iemand enig idee of het met de ASUN-650 ook mogelijk is om niet het zonnescherm helemaal in of helemaal uit te dien, maar bijv. voor de helft?
Als het goed is druk je op de knop om te openen en nog een keer op de knop om te stoppen. Zo ook bij sluiten.
Ik hoop het volgende week mee te maken als bij ons een nieuw zonnescherm is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

BPi schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:25:
[...]

Als het goed is druk je op de knop om te openen en nog een keer op de knop om te stoppen. Zo ook bij sluiten.
Ik hoop het volgende week mee te maken als bij ons een nieuw zonnescherm is geplaatst.
Ja dat klopt idd. Had mijn vraag niet goed geformuleerd. Ik bedoelde juist om in een actie te zorgen dat het scherm niet helemaal in of helemaal uit gaat. Ik vrees eigenlijk bij nader inzien dat het gewoon niet kan. Ook het conbineren van sensoren in een actie lukt me ook nog niet. && zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesman
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-07-2020
hwvh schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:36:
[...]

Dat is ook al weken zo in Safari.. Het hele Homewizardgebeuren werkt bepaald niet vlekkeloos. Elke update brengt weer verrassingen met zich mee. Men test kennelijk niet al te uitgebreid als er aan de app is gewerkt.
Verwijder je cookies en browser geschiedenis, dan doet hij het weer. Je moet de webapp update niet accepteren dan werkt het prima. Dat hij het bij jou al 3 weken niet doet ligt aan jouw browser geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat verhaal klopt niet helemaal (clearen helpt mij niet) :P
Een deel werkt namelijk wel, zoals de timers oproepen of shared weather.
Het is bij mij de 1e keer dat de Iron browser zo vreemd reageert na een app update.
Gelukkig werkt het via IE wel, dan kan ik tenminste uitwijken tot een hopelijke betere update er is.

• mesman
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-07-2020
Speedy-Andre schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:02:
Dat verhaal klopt niet helemaal (clearen helpt mij niet) :P
Een deel werkt namelijk wel, zoals de timers oproepen of shared weather.
Het is bij mij de 1e keer dat de Iron browser zo vreemd reageert na een app update.
Gelukkig werkt het via IE wel, dan kan ik tenminste uitwijken tot een hopelijke betere update er is.
Ik had exact hetzelfde in safari, en dit loste voor mij het probleem op, grote kans dat als je het op een andere pc probeert hij het wel gewoon doet, ik denk niet dat dat bij homewizard ligt om op te lossen. (Alleen voorkomen)

• Yukkie
  • Laatst online: 22:21

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

martinvdm schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:15:
[...]

Ja dat klopt idd. Had mijn vraag niet goed geformuleerd. Ik bedoelde juist om in een actie te zorgen dat het scherm niet helemaal in of helemaal uit gaat. Ik vrees eigenlijk bij nader inzien dat het gewoon niet kan. Ook het combineren van sensoren in een actie lukt me ook nog niet. && zeg maar.
Het is inderdaad een beperking van de Homewizard dat deze niet met voorwaarden kan werken (als... dan... en... anders... etc.). Tijdens een open avond heb ik eens opgevangen dat dit (mede) komt doordat de interne CPU niet krachtig genoeg is om dergelijke complexe programma's te kunnen verwerken.

Een mogelijke oplossing vanuit Homewizard zelf (naast de zelf-knutsel initiatieven) is m.i. een uitbreiding ala Heatlink/Energylink wat niet meer is dan een krachtiger CPU die te programmeren is. Ik denk dat er best mensen zijn die er 130 eur voor over hebben voor een dergelijke uitbreiding. Of zie ik nu iets over het hoofd? (behalve dan dat KaKu-apparatuur niet terug praat, wat een beperking kan zijn?)

We've got that ring of confidence

• jacquesmulders
bij mij werkte de wanscam niet... beeld kwam wel maar de besturing werkte niet helemaal goed tot niet. en de snapshot functie, die ik wel graag wil werkt eook niet....

mailtje naar HW gestuurd, maar geen reactie gehad...

• tijmendegelder
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-04-2021
De HomeWizard zou m.i. perfect zijn als het bij Android mogelijk is om widgets op je homescreen te plaatsen. Het schakelen kost nu net iets teveel tijd.

Verder zou ik notificaties via een schuif aan en uit willen zetten. Hiermee kun je als het ware bij het verlaten van je huis het 'alarm' aan/uit zetten. Bv. Bij verbreken magneetcontact gaan de lampen aan en krijg je een notificatie.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Yukkie schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:38:
[...]

Het is inderdaad een beperking van de Homewizard dat deze niet met voorwaarden kan werken (als... dan... en... anders... etc.). Tijdens een open avond heb ik eens opgevangen dat dit (mede) komt doordat de interne CPU niet krachtig genoeg is om dergelijke complexe programma's te kunnen verwerken.

Een mogelijke oplossing vanuit Homewizard zelf (naast de zelf-knutsel initiatieven) is m.i. een uitbreiding ala Heatlink/Energylink wat niet meer is dan een krachtiger CPU die te programmeren is. Ik denk dat er best mensen zijn die er 130 eur voor over hebben voor een dergelijke uitbreiding. Of zie ik nu iets over het hoofd? (behalve dan dat KaKu-apparatuur niet terug praat, wat een beperking kan zijn?)
Eens, alhoewel de 130 euro mi te veel van het goede is. Mijn idee zou de homewizard dit zelf al in zich moeten hebben. Als je nu al een IF situatie kan bouwen, dan zou toch een IF+AND situatie redelijk gemakkelijk moeten kunnen. Een simpel voorbeeld. Je kunt nu instellen dat als UV boven waarde 1 is, het zonneschem uit gaat. Je zou dan toch ook moeten kunnen instellen, als UV boven de 1 is AND thermometer meer aangeeft dan 22 gr, dan zonnescherm uit. Zoveel rekenkracht zal dat toch niet kosten lijkt me. Conclusie: ze zouden er goed aan doen, de gebruiker meer vrijheid te geven, soort expert modus. Je krijgt dan misschien wel meer vragen en howto's, maar levert veel meer mogelijkheden. Van mijn part een custom script functie of blokken systeem, zoals bij Zipato. Bij opgemerkt dat Zipato dit systeem wel heel goed voor elkaar heeft.

• hwvh
Yukkie schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:38:
[...]
Tijdens een open avond heb ik eens opgevangen dat dit (mede) komt doordat de interne CPU niet krachtig genoeg is om dergelijke complexe programma's te kunnen verwerken.
Ik denk echt dat het hoog tijd is voor een Homewizard versie 2, met een snellere processor, een groter geheugen en een veel betere antenne. Nu gaan ze wat dat bereik betreft lopen klungelen met repeaters begrijp ik? Dat is toch geen oplossing?

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

hwvh schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:57:
[...]

Ik denk echt dat het hoog tijd is voor een Homewizard versie 2, met een snellere processor, een groter geheugen en een veel betere antenne. Nu gaan ze wat dat bereik betreft lopen klungelen met repeaters begrijp ik? Dat is toch geen oplossing?
Tja, ik denk dat dat best een goede keus kan zijn, maar je zit dan wel met een hoop gebruikers die onlangs de HW1 hebben aangeschaft. Overigens is volgens mij memory nooit een issue geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 22:21

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Die 130 euro is gewoon een wild idee, op basis van de prijs van de *-Link uitbreidingen. Toegegeven, het is een hoop geld en misschien is dat het niet waard. Een expert modus zie ik ook wel zitten. Als ze daar bij een goede wiki opzetten en een community de ruimte geven op hun site, hoeft dat ook niet al te veel te eisen van de support afdeling lijkt mij. Maar ja, als de hardware te beperkt is, dan houdt dat een beetje op.

Voor een Homewizard2 is ook wat te zeggen, maar aan de andere kant past dat niet echt in de filosofie van HW als ik deze goed begrepen heb: updates en uitbreidingen moeten voor alle klanten beschikbaar en toepasbaar zijn.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

jacquesmulders schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:17:
[...]

Het werkt prima hoor. Kleine verbetering. Zoals je op de tekening kunt zien, je moet 11+14 of 21+24 gebruiken. Niet 12+14 of 22+24, anders word er geen schakeling gemaakt bij het bellen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Wie gebruikt er hier een Foscam FI8910W :? Die van mij crashed constant wanneer ik deze naar buiten richt (dus veel licht). Wanneer de camera naar binnen gericht is heb ik nergens last van.

Wanneer ik de resolutie op 320*240 zet dan heb ik geen last van crashes. Het lijkt zoals hieronder via de link naar het foscam forum te liggen aan het feit dat de camera de hoeveelheid data niet aan kan.

Er schijnen meerdere mensen last van te hebben maar ik ben even benieuwd of jullie dit ook ervaren of willen testen voor mij.

http://foscam.us/forum/89...image-data-t5769-260.html

edit:
draai overigens de laatste firmware 11.37.2.52 maar met de *.49 had ik er ook al last van.

[ Voor 27% gewijzigd door JB op 06-09-2013 19:41 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

JB schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:34:
Wie gebruikt er hier een Foscam FI8910W :? Die van mij crashed constant wanneer ik deze naar buiten richt (dus veel licht). Wanneer de camera naar binnen gericht is heb ik nergens last van.

Wanneer ik de resolutie op 320*240 zet dan heb ik geen last van crashes. Het lijkt zoals hieronder via de link naar het foscam forum te liggen aan het feit dat de camera de hoeveelheid data niet aan kan.

Er schijnen meerdere mensen last van te hebben maar ik ben even benieuwd of jullie dit ook ervaren of willen testen voor mij.

edit:
draai overigens de laatste firmware 11.37.2.52 maar met de *.49 had ik er ook al last van.
Heeft weinig met de Homewizard te maken. Ik zou me dan ook concentreren op foscam.us forum, ipv dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
JB schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:34:

edit:
Ik heb er drie en ze crashen nooit. Wel duurt het soms erg lang voordat er beeld verschijnt. Opvallend genoeg alleen maar als ik de beelden vanuit mijn eigen netwerk (via mac of iphone) wil bekijken. Heeft iemand dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Kom nergens iets over Dualstream of MJPEG tegen. Deze cam lijkt dus uitsluitend H264, wat met de HW niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 22:03
Leuke actie vandaag http://www.dagactie.nl/ab...ch-deursysteem-met-remote
benieuwd of deze op een of andere manier werkend te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Is er iemand die...

...Ervaring heeft met een deurbel met camera die om als videofoon te gebruiken is. Dus bewegend beeld en spraak. belangrijkste is dat de deurbel samen werkt met kaku. De rest zou op een app mogen die oppopt op de tablet die ik aan de muur wil hangen als controlunit. En als het ook nog een deuropener bedienen zou nog mooier zijn.

...zo handig is dat hij een Orcon centrale afzuiger met 4 standen (1 2 3 en automatisch) weet aan te sturen via een gemodificeerde kaku schakelaar.

... zo handig is met elektronica dat hij mijn zonnescherm (geen Somfy) kan aansturen met een gemodificeerde afstandsbediening en switch.

Nog steeds wensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Na 135 pagina's is het toch wel tijd geworden voor Deel 2. :)

Klik hier voor Deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Dit topic is gesloten.