HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste
Acties:
  • 443.162 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
posttoast schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:36:
(knip)
* En waarmee vervang ik dit dan? KlikAan/KlikUit? Nu hoop ik dat ik geen mensen boos maak hier ( :+ ) maar ik heb altijd begrepen dat KA/KU een beetje een budget-ding is. Sterker: toen ik de aannemer van mijn huis bij oplevering vroeg of mijn lichtsysteem ook een soort KA/KU is moest hij een beetje lachen en zei hij dat dit spul van Hager wel wat serieuzer/professioneler is.

(knip)
Ik zou KaKu ook bij het "budgetspul" indelen, ze verkopen het niet voor niets bij elke bouwmarkt. ;)
Ik heb 7 stekker-ontvangers en twee inbouw ontvangers. Verder nog een AB met timer erin en een opplak schakelaar. Van elk type ontvanger is er al een kapot. Ook heb ik er een paar die soms niet reageren.
Je kunt ze inderdaad niet naast elkaar hangen, dan werkt er één niet of allebei niet.
Het is op zich grappig spul, maar ik zou wat je nu hebt zeker niet gaan vervangen.

Meer ontopic:
Ik zou wel iets met b.v. Homewizard willen doen om een windsensor aan m'n zonnescherm (Somfy) te "koppelen".
Dan wil ik natuurlijk ook de verlichting automatiseren, maar eigenlijk wil ik van dat KaKu af en iets betrouwbaarders installeren. Maar daar zal wel weer een flink kostenplaatje aan zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door BounceMeister op 08-08-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 17:54

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Voor een zonnescherm kan je toch beter een Somfy (rts) ding nemen zoals deze op Mp.
Deze hoort in de buurt van het zonnescherm te zitten, een gewone windmeter plaats je hoog en vrij.

De HW vind ik te onbetrouwbaar met Somfy en de windmeter van Cresta komt niet verder dan 10km/u omdat de schoepen te groot zijn.
De 'gust' heb ik wel 25km/u zien aangeven, maar nog steeds is dat in werkelijkheid veel hoger.
Ik heb al eens gelezen dat iemand kleinere schoepjes van een goedkope windmeter erop heeft gezet :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 15:56
Heb onlangs een Foscam fi8910w tbv van m'n homewizard gekocht, maar vind hem nogal groot en lomp... iemand interesse om hem over te nemen? hij is uit m'n hoofd een week of 3 oud.

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:25

JB

Cédric roelt!

Zijn er al regenmeters met een hogere resolutie dan de 0,7 mm van de TS906 die werken met de Homewizard?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:21
JB schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:22:
Zijn er al regenmeters met een hogere resolutie dan de 0,7 mm van de TS906 die werken met de Homewizard?
Nee die zijn er niet wat je wel kunt doen is de trechter diameter vergroten zodat je meer regen opvangt, je moet het dan wel zo doen dat bijvoorbeeld 1 tik precies 0,35mm is zodat je de regenwaarde op de hw door 2 kunt delen. Hij geeft dan bijvoorbeeld 7mm aan op de hw wat dan in het echt 3,5mm is.

HW heeft namelijk geen mogelijkheid om de kantelwaarde aan te passen zoals wat geavanceerdere weerprogramma's wel hebben. Voordat ik de hw gebruikte had ik ook een grotere diameter op deze regenmeter in combinatie met andere software op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 22:11

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

the-spawn schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:11:
Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een HW en deze bevalt mij erg goed. Het is erg verslavend om zaken uit te breiden in en om het huis.
Ik gebruik hoofdzakelijk mijn telefoon en tablet (beide android) als bedieningsapparaten.

Persoonlijk vindt ik het ontbreken van een widget functie jammer en heb daarom HW benaderd met de vraag of men daar mee bezig is of mee bezig gaat.

Zijn er meer mensen die dit missen?

HW kent de vraag, maar vraagt eigenlijk een voorbeeld zoals ik/wij dat zouden willen zien.
Dit ook omdat er zoveel verschillende onderdelen zitten in de HW: Weather, Sensoren, Scenes, etc

Ik zal kijken of ik een voorbeeld kan maken zoals ik deze functie graag zou zien.
Mogelijk dat hier handige tweakers zijn die dit middels Photoshop of iets dergelijks kunnen aanleveren aan HW. Zodat men dit kan ontwikkelen.

Ik zal zelf iets proberen te beschrijven en toelichten met een plaatje zodat men in ieder geval 1 voorbeeld heeft.
Een weather widget voor op je website zou wel leuk zijn en ik heb al eens vernomen van HW dat ze daar mee bezig zijn.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 14:53

BPi

Ik mis ook de mogelijkheid om weerdata te kunnen bewaren. Een dan in iets meer detail dan een week of maandwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 19:49
Is er nog een andere mogelijkheid om de bestaande deurbel knop en deurbel te blijven gebruiken?
KlikAanKlikUit Deurbel met drukknopzender ACDB-7000BC vervangt de bestaande bel, dit wil ik niet.
Dus ik zou graag wel signalering willen hebben naar HW maar icm de huidige deurbel knop en deurbel.
THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

cautje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:21:
Is er nog een andere mogelijkheid om de bestaande deurbel knop en deurbel te blijven gebruiken?
KlikAanKlikUit Deurbel met drukknopzender ACDB-7000BC vervangt de bestaande bel, dit wil ik niet.
Dus ik zou graag wel signalering willen hebben naar HW maar icm de huidige deurbel knop en deurbel.
THX!
http://www.dannyvanmaanen.nl/?p=1546#more-1546

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zoiets? :)
Ik heb de Kaku ACDB-7000BC gebruikt, dat is een set met losse zender.
[edit]Vorige post laat hetzelfde zien, mijn pic heeft een dode link :F

[ Voor 54% gewijzigd door Speedy-Andre op 09-08-2013 12:39 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

De deurbel sensor is ook los verkrijgbaar. Je zou met een relais kunnen schakelen en op die manier je bestaande bel behouden en gebruik maken van de HW.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sddu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-12-2020
weet iemand wat er aan de hand kan zijn als je je ics niet via de site van kaku kunt registreren? ik geef het MAC adres op en vraag een code aan maar er verschijnt niets op het scherm van de ICS.

intern via wifi werkt het wel allemaal oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De Kaku ICS? Verkeerde topic denk ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
SNIK0906 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 20:31:
Conditioneel schakelen (en/of) zonder te programeren, misschien is dit een optie?

Op diverse fora wordt gesproken hoe met behulp van eigen scripts EN / OF scenarios ondersteund kunnen worden. Nadeel is dat je moet kunnen programmeren. Daarom hebben wij, met een groep enthousiaste Homewizard gebruikers, een dienst gecreeerd, om dit probleem te ondervangen. De Homewizard Process Monitor. Zonder programmeren en zonder extra soft- of hardware kunnen En / OF scenarios op eenvoudig wijze worden gerealiseerd. Zie http://hpm.homeip.net voor een uitgebreide beschrijving.

Het idee is ontstaan uit een besloten clubje fanatiekelingen met meerdere Homewizards op verschillende locaties. En voor ons werkt het eenvoudig, omdat iedereen nu zelf zijn eigen complexere scenarios (waar en/of condities noodzakelijk zijn) kan invoeren vanuit de Homewizard app. We denken dat het zo eenvoudig is dat we hebben besloten het open te zetten voor iedereen. Dus hebben nu een aantal vrije processen beschikbaar gesteld om te kijken of er meer mensen geinteresseerd zijn. Op basis van het animo zullen we eventueel verder opschalen.
Registratie is weer mogelijk.
Zie eerdere publicatie tav de Homewizard Proces Monitor. http://gathering.tweakers...message/40588941#40588941
We hebben onze server capaciteit verdubbeld en de wachtlijsten met tientallen eerdere aanmeldingen voor deelname aan de HPM weggewerkt. Er zijn nu nog ca 20 HPM clients beschikbaar, dus we hebben de registratiepagina op http://hpm.homeip.net weer vrijgegeven. We vermoeden dat ook dit nog te weinig zal zijn, dus gaan we verder opschalen. Dus mocht de registratiepagina niet toegankelijk zijn, stuur ons een email en we zetten je op de wachtlijst. Je krijgt per omgaande bericht wanneer we je kunnen aansluiten.

Daarnaast is de website verder uitgebreid met voorbeeld scenarios welke gerealiseerd zijn met de HPM in combinatie met de Homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443294

Zou de HPM graag eens willen proberen, maar las op de site dat ik virtuele sensoren moet aanmaken en dat gaat me niet lukken. Heb al 19 sensoren in de rubriek awareness/signalering en het maximum is 20.
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Anoniem: 443294 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:03:
Zou de HPM graag eens willen proberen, maar las op de site dat ik virtuele sensoren moet aanmaken en dat gaat me niet lukken. Heb al 19 sensoren in de rubriek awareness/signalering en het maximum is 20.
Jammer.
Het zijn geen virtuele sensoren maar virtuele schakelaars. Zie het eerste voorbeeld op http://hpm.homeip.net/voorbeeld.html. Hier vind je ook schermvoorbeelden hoe ze moeten worden aangelegd. Ik heb nog niet ontdekt dat er een maximum is aan het aantal (virtuele) schakelaars..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443294

SNIK0906 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:48:
[...]
Het zijn geen virtuele sensoren maar virtuele schakelaars.
Okay, had ik het verkeerd geïnterpreteerd 8)7 , dus later toch maar eens proberen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoticasmurf
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-09-2020
Ik lees hier af en toe over het 'hacken' van KlikAanKlikUit schakelaars om op die manier zwakstroom te schakelen.

Een relais zou op zich een galvanische scheiding moeten vormen tussen de 230V en de uitgang/schakelcontacten maar ik waag me er niet aan. Waarom niet gewoon een mini-trafootje en relais, dat is toch veel simpeler en veel veiliger?

Ik heb een mini steker-behuizing gekocht (3 euro) met daarin een bruggelijkrichter (0,50 euro) en relais (2,50 euro) die ik in een willikeurige KlikAanKlikUit schak. kan steken.
Afhankelijk van het relais (of meerdere relais...) dat je kiest heb je ook nog 'ns een keer de beschikking over meerdere schakelcontacten. 1x om, 2x om etc.

Voordelen: je houd je KlikAanKlikUit schakelaar intact, je kunt het relais in iedere willekeurige KlikAanKlikUit schakelaar stoppen, het is simpel te maken en doeltreffend. :)

Wikipedia:

Een galvanische scheiding is een scheiding tussen twee stroomvoerende elektrische circuits en dient als veiligheidsmaatregel ter voorkoming van mogelijk onveilige stromen tussen verschillende spanningsbronnen, bijvoorbeeld ten gevolge van een defect. Vaak gebeurt de galvanische scheiding met inductie maar men kan dit ook doen dmv een optocoupler. Een bekende toepassing is de transformator waarin de primaire stroomkring galvanisch gescheiden is van de secundaire. Dit principe kom je ook tegen in een relais waar de stuurkring galvanisch gescheiden is van de hoofdkring.

[ Voor 33% gewijzigd door domoticasmurf op 13-08-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb gewoon 230v AC relais in gebruik. heb zo'n 3-weg ontvanger boven de keukenkastjes liggen. Op kanaal 1 zit een 12V 4A voeding. Met daaraan de LED strip die onder de kastjes zit. Op kanaal 2 zit een relais die 12V schakelt naar de LED strip die boven de kastjes ligt. En kabaal 3 ga ik misschien nog gebruiken voor een 3e strip met een kleurtje. Maargoed, dit ligt allemaal bovenop een kastje achter een plint. Er zijn natuurlijk geboeg situaties waar je het minder goed kunt wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457109

Ik lees dat Martien een foscam camera heeft gekocht, mijn vraag is eigenlijk of die Wanscam camera's ook werken met de homewizard. Weet iemand dit of heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Via "http://www.ispyconnect.com/sources.aspx" kun je zien wat er per camera qua stream en snapshot verwacht wordt. Is dat de manier om erachter te komen of een camera met de HW werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Anoniem: 457109 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:28:
Ik lees dat Martien een foscam camera heeft gekocht, mijn vraag is eigenlijk of die Wanscam camera's ook werken met de homewizard. Weet iemand dit of heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Via "http://www.ispyconnect.com/sources.aspx" kun je zien wat er per camera qua stream en snapshot verwacht wordt. Is dat de manier om erachter te komen of een camera met de HW werkt?
Ik heb de wanscam camera zoals hier afgebeeld. http://www.lightinthebox....ra-pan-titel_p606516.html

Werkt prima met homewizard in statische opstelling. behalve de besturing, dan moet je de webinterface van de wamscam gebruiken. Per browser is de functionaliteit verschillend. Best werkt dan IE.

Kwaliteit beeld is redelijk-goed ook snachts tot 3-4m. Prijs kwaliteit is zekergoed. <30 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens het plaatje heb jij een KARE ?! Volgens "http://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=KARE" is dat ook via videostream.cgi, maar kan deze ook snapshots maken?

Die van jou is "H.264 720P" , maar volgens mij kan de HW alleen 0.3 aan toch?

Ga deze kopen denk ik, maar hopen dat die snapshot functie en motiondetection werkt met de homewizard.....

"http://www.lightinthebox.com/nl/ip-camera-wifi-802-11-b-g-m-jpeg-gratis-ddns-begrensd-16-vooraf-ingestelde-positie-osd-ir-bewegingsdetectie-zwart-wit_p209046.html"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:21
Anoniem: 457109 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:57:
Volgens het plaatje heb jij een KARE ?! Volgens "http://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=KARE" is dat ook via videostream.cgi, maar kan deze ook snapshots maken?

Ga deze kopen denk ik, maar hopen dat die snapshot functie en motiondetection werkt met de homewizard.....

"http://www.lightinthebox.com/nl/ip-camera-wifi-802-11-b-g-m-jpeg-gratis-ddns-begrensd-16-vooraf-ingestelde-positie-osd-ir-bewegingsdetectie-zwart-wit_p209046.html"
Deze lijkt wel heel veel op de wanscam die ik heb en daarbij werkt de besturing en snapshot wel binnen HW, het zijn overigens Foscam clones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Eigenlijk kunnen we er inmiddels denk ik wel vanuit gaan dat Homewizard gebruik kan maken van de meeste camera's met MJPEG ondersteuning en als url videostream.cgi voor de beelden en snapshot.cgi voor de snapshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Anoniem: 457109 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:57:

Daar ben ik ook benieuwd naar want mijn Wanscam werkte inderdaad ook (behalve besturen via de Homewizard) maar de snapshots die gemaakt werden kon ik niet bekijken via de app op de iPhone/iPad omdat de app dan compleet crashte.

Wil graag weten of dat bij jullie Wanscam wel werkt en zo ja, welk type jullie hebben. Die dingen zijn een stuk goedkoper dan een Foscam...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14842

Ik heb nu een tijdje een homewizard en ben er op zich best tevreden over. Echter nog niet zo tevreden dat ik verder ga met de inrichting.

Mijn voornaamste probleem is het bereik. Op dit moment heb ik mijn HW in de vensterbank naast de keukentafel staan omdat er anders simpelweg niets gebeurd. Het vervelende is nu dat het bereik nogal wisselt: soms werken de lampen bij de haard (maar 5 meter verderop) prima, een andere keer moet ik de HW er letterlijk op een meter af houden omdat er anders niets gebeurd. De orientatie van de HW lijkt ook van invloed te zijn (staand/liggend en zelfs welke kant naar links/rechts). Dit zijn wel allemaal dimmer schakelaars die ik uit de plastic behuizing heb gesloopt en ingebouwd heb in een (metalen) afdekkapje omdat ze anders niet passen.

Twee vragen:
1. Hebben jullie ook wisselende ervaringen met het bereik? Of moet ik hier gewoon garantie claimen?
2. Is er nog niemand die de antennes van de HW heeft getweakt? Aangezien het dingetje alleen maar zendt en niets ontvangt moet het toch mogelijk zijn het vermogen/bereik wat op te krikken lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Anoniem: 14842 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:12:
Ik heb nu een tijdje een homewizard en ben er op zich best tevreden over. Echter nog niet zo tevreden dat ik verder ga met de inrichting.

Mijn voornaamste probleem is het bereik. Op dit moment heb ik mijn HW in de vensterbank naast de keukentafel staan omdat er anders simpelweg niets gebeurd. Het vervelende is nu dat het bereik nogal wisselt: soms werken de lampen bij de haard (maar 5 meter verderop) prima, een andere keer moet ik de HW er letterlijk op een meter af houden omdat er anders niets gebeurd. De orientatie van de HW lijkt ook van invloed te zijn (staand/liggend en zelfs welke kant naar links/rechts). Dit zijn wel allemaal dimmer schakelaars die ik uit de plastic behuizing heb gesloopt en ingebouwd heb in een (metalen) afdekkapje omdat ze anders niet passen.

Twee vragen:
1. Hebben jullie ook wisselende ervaringen met het bereik? Of moet ik hier gewoon garantie claimen?
2. Is er nog niemand die de antennes van de HW heeft getweakt? Aangezien het dingetje alleen maar zendt en niets ontvangt moet het toch mogelijk zijn het vermogen/bereik wat op te krikken lijkt me?
Homewizard komt met een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:01
.............

Twee vragen:
1. Je geeft aan de ontvangers uit de behuizing gesloopt te hebben en achter een metalen kapje hebt gebouwd. Dit zal het probleem zijn. De ingebouwde antenne wordt afgeschermd door het metaal en de signalen van de HW komen hier moeizaam of niet doorheen. Ook kan het metaal de antennewerking verstoren.

Advies is altijd de modules weg te houden van metalen delen

2. De HW is een zender en ontvanger

[ Voor 69% gewijzigd door Anjos op 14-08-2013 20:54 ]

Anoniem: 14842

Anjos schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:44:
[...]

1. Je geeft aan de ontvangers uit de behuizing gesloopt te hebben en achter een metalen kapje hebt gebouwd. Dit zal het probleem zijn. De ingebouwde antenne wordt afgeschermd door het metaal en de signalen van de HW komen hier moeizaam of niet doorheen. Ook kan het metaal de antennewerking verstoren.

Advies is altijd de modules weg te houden van metalen delen

2. De HW is een zender en ontvanger
1. Dat kan natuurlijk niet altijd. Ik kan moeilijk de dimmers ergens anders gaan inbouwen dan de contactdoos van de lamp. En die zijn regelmatig van metaal. De normale kaku afstandsbediening doet het trouwens beduidend beter.

2.
Dat is ook zo, hij ontvangt natuurlijk ook gewoon weerstation data en dergelijk. Dessalnietemin moet dit toch wel te tweaken zijn? Ik zou het liefst een HW zien met een 11dB omni antenne aan de buitenkant :P

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45

Twee vragen:
Ik vind het bereik ook best matig. Ik heb mijn HomeWizard in de meterkast staan. Mijn tuinverlichting ontvanger zit achter in de tuin en ons huis en tuin is niet zo groot.

Wat bij mij heeft geholpen is de Homewizard op de zijkant zetten. Wellicht bij jouw ook het proberen waard :)

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Anoniem: 14842 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:18:
[...]

1. Dat kan natuurlijk niet altijd. Ik kan moeilijk de dimmers ergens anders gaan inbouwen dan de contactdoos van de lamp. En die zijn regelmatig van metaal. De normale kaku afstandsbediening doet het trouwens beduidend beter.

2.
Dat is ook zo, hij ontvangt natuurlijk ook gewoon weerstation data en dergelijk. Dessalnietemin moet dit toch wel te tweaken zijn? Ik zou het liefst een HW zien met een 11dB omni antenne aan de buitenkant :P
Ik had ook 1 lamp met problemen, had daar een APA2-2300R in zitten en vervangen voor een ACD-1000 en ik weet niet waarom, maar die doet het veel beter. Verder de HW op zijn kant zetten wil idd ook nog wel eens helpen.

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:32

Twee vragen:
Het bereik.....tja ik gebruik de HW inmiddels ook een maand of 3 en ik ben niet meer zo enthousiast dan in het begin. Connectie maken via mijn iPhone 5 gaat vaak moeizaam en connecten duurt (te) lang. Aanmaken van grafieken icm de EnergyLink mislukt vaak, camera ondersteuning is beperkt. Voorlopig investeer ik niet meer in nieuwe producten voor de HW

PVoutput

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 12:23
Voor de geïnteresseerden: ik heb de Java library van Ruud Greven op GitHub flink aangepakt en uitgebreid met ondersteuning van de meeste basis elementen van de HW (o.a. scenes, timers, camera's).

Mijn pull request is nog niet geaccepteerd, tot die tijd is de code in te zien/downloaden via mijn fork van de repo. Ik zal de komende tijd de ondersteuning verder uitbreiden, voor zover ik de hardware in bezit heb :)

• hwvh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-05 07:33
djeck schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:19:
[...]

Het bereik.....tja ik gebruik de HW inmiddels ook een maand of 3 en ik ben niet meer zo enthousiast dan in het begin. Connectie maken via mijn iPhone 5 gaat vaak moeizaam en connecten duurt (te) lang. Aanmaken van grafieken icm de EnergyLink mislukt vaak, camera ondersteuning is beperkt. Voorlopig investeer ik niet meer in nieuwe producten voor de HW
Ik ben het hier helemaal mee eens. Het bereik is echt teleurstellend. Ik kan in mijn redelijk kleine huis nergens een plaats vinden waarbij alles goed aangestuurd en ontvangen wordt. Ik vind dan ook dat de repeaters die er aan schijnen te komen met een wel heel acceptabele korting aan ons eerste gebruikers en pioniers mag worden aangeboden. Is er iemand die hierover een actie wil opstarten? En de camera-ondersteuning, sja, ik zit al een jaar op een leuke deurbelcamera te wachten. Maar ondanks dat er met de laatste update een snapshot aan de deurbel kan worden gekoppeld, nog steeds geen bruikbare camera voor aan of naast je deur.

Ik krijg de indruk dat de heren HW te snel (nou ja, snel..) zo veel mogelijk nieuwe functies willen toevoegen. Maar af maken is er jammer genoeg niet bij. Een goed voorbeeld is de camerafunctie: een willekeurig gratis ip-camviewerappje werkt vele malen beter en leuker. Of het energieverbruik en de neerslaghoeveelheden: nog steeds geen weektotalen. Bovendien kan je in het jaaroverzicht niet zien hoeveel neerslag er in dezelfde maand een jaar terug is gevallen. Jaargrafieken van de temperatuur zijn wel erg globaal met maar één waarde per maand. Eén uitschieter en het is net alsof het een maand lang 35 graden is geweest. Daarnaast ziet de app er ontzettend oubollig, saai en suf uit.

Los van bovenstaande negatieve kritiek, ben ik toch tevreden genoeg om het systeem te blijven uitbreiden, maar ik ga er daarbij wel van uit dat er snel verbetering komt.

• BPi

BPi

Die deurcamera wacht ik ook op. Dan liefst met draadloze deuropener.
Heb wel een dergelijk product gevonden op een fundingsite. Volgens mij heb Ik die onlangs al geplaatst.

• Yukkie
  • Laatst online: 15:22

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Tja, Ik weet niet of je dat al gedaan hebt, maar een mailtje naar Homewizard kan nooit kwaad natuurlijk met je suggesties, bugs, feature requests. etc. Mijn ervaring is dat ze daar snel op antwoorden. Toen ik een hardnekkige bug vond, kreeg ik een test versie van de app, waarmee ze bugs konden opspeuren. Na de volgende update was het probleem verholpen. Van de laatste open avond begreep ik dat ze Scrummen en Agile ontwikkelen, dus het product is nooit af en er als het goed is altijd ruimte voor verbetering :)

We've got that ring of confidence

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

hwvh schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:33:
[...]

Ik ben het hier helemaal mee eens. Het bereik is echt teleurstellend. Ik kan in mijn redelijk kleine huis nergens een plaats vinden waarbij alles goed aangestuurd en ontvangen wordt. Ik vind dan ook dat de repeaters die er aan schijnen te komen met een wel heel acceptabele korting aan ons eerste gebruikers en pioniers mag worden aangeboden. Is er iemand die hierover een actie wil opstarten? En de camera-ondersteuning, sja, ik zit al een jaar op een leuke deurbelcamera te wachten. Maar ondanks dat er met de laatste update een snapshot aan de deurbel kan worden gekoppeld, nog steeds geen bruikbare camera voor aan of naast je deur.

Ik krijg de indruk dat de heren HW te snel (nou ja, snel..) zo veel mogelijk nieuwe functies willen toevoegen. Maar af maken is er jammer genoeg niet bij. Een goed voorbeeld is de camerafunctie: een willekeurig gratis ip-camviewerappje werkt vele malen beter en leuker. Of het energieverbruik en de neerslaghoeveelheden: nog steeds geen weektotalen. Bovendien kan je in het jaaroverzicht niet zien hoeveel neerslag er in dezelfde maand een jaar terug is gevallen. Jaargrafieken van de temperatuur zijn wel erg globaal met maar één waarde per maand. Eén uitschieter en het is net alsof het een maand lang 35 graden is geweest. Daarnaast ziet de app er ontzettend oubollig, saai en suf uit.

Los van bovenstaande negatieve kritiek, ben ik toch tevreden genoeg om het systeem te blijven uitbreiden, maar ik ga er daarbij wel van uit dat er snel verbetering komt.
Ik heb wel gewoon weektotalen voor energieverbuik hoor. Verder vind ik de app helemaal niet zo oudbollig. De camera is wel een puntje. Wat vervelend is dat op de site van homewizard slechts 2 camera's te koop zijn en dus nooit de behoefte voorzien van iedereen, zoals een deurcamera. Als ze dan zelf zo weinig aanbod hebben, dan zou ik zeggen : zorg dan voor een goede lijst met ondersteunde camera's. Het lijkt er op dat ze dat weer niet willen omdat ze liever zelf derde merken apparatuur met (veel) winst willen verkopen.

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 22:03
Ik weet dat ze bezig zijn met de (rol)gordijnen van Brell, en dat ze zelf een loxx op de deur hebben zitten, deze werkt nog niet via de App, maar dit is slechts een kwestie van tijd.
Ook binnenkort eindelijk de versie met UTP.

• hwvh
Martinvdm, ik gebruik de Wattcher. Bij de grafiek kan ik kiezen voor dag, week, maand en jaar. In zowel het week- als het maandoverzicht staan dezelfde dagtotalen. Dat is dubbelop. Nergens de weektotalen, dus sta ik nog steeds elke week in mijn meterkast een analoge grafiek in te vullen, ondanks al die geavanceerde apparatuur. Ik heb deze (in mijn ogen) fout al verschillende malen doorgegeven, net als andere suggesties.

Desalniettemin ben ik tevreden over het geheel en de service van HW. Ik zou alleen wat meer finetuning willen zien, voor er nieuwe functies worden toegevoegd. Zo is het behoorlijk irritant als er continu een melding komt dat de windsnelheid boven een bepaalde waarde komt. Je zou moeten kunnen instellen dat de melding ten hoogste één keer per tijdseenheid wordt gedaan. Nog een grote wens is een mogelijkheid om meetwaarden te "ijken". Zo staat mijn windmeter op het dak en niet in open veld. Mijn waarden zijn altijd zo'n 30 procent van de officiele waarde. Wat zou het mooi zijn om die correctie te kunnen invoeren.

Wat vinden jullie trouwens van het feit dat onze eigen gemeten weersomstandigheden worden aangevuld met gegevens van internet, zoals luchtdruk? Zelf vind ik dat storend, als ik namelijk de officiële waarden wil weten bekijk ik mijn weerappje wel. Hier zou een keuze in het instellingenmenu van pas komen.

Ik lees nog een bericht over de lage resolutie van de regenmeter. Wat ik met één van mijn vorige weerstations heb gedaan is het opvangoppervlak met factor tien vergroot. Zo kun je nog fatsoenlijk de waarde aflezen, je hoeft alleen maar de komma een plekje te verschuiven. Maar helemaal mooi zou zijn als je, zoals eerder gezegd, de meetwaarden kunt aanpassen, in dit geval met factor 0,1. Ik moest hier vandaag nog aan denken toen ik bij de plaatselijke Toko was, waar ik mooie aluminium trechtervormige wokpannen zag die me erg geschikt leken voor een leuk projectje :-)

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

hwvh schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:54:
Martinvdm, ik gebruik de Wattcher. Bij de grafiek kan ik kiezen voor dag, week, maand en jaar. In zowel het week- als het maandoverzicht staan dezelfde dagtotalen. Dat is dubbelop. Nergens de weektotalen, dus sta ik nog steeds elke week in mijn meterkast een analoge grafiek in te vullen, ondanks al die geavanceerde apparatuur. Ik heb deze (in mijn ogen) fout al verschillende malen doorgegeven, net als andere suggesties.

Desalniettemin ben ik tevreden over het geheel en de service van HW. Ik zou alleen wat meer finetuning willen zien, voor er nieuwe functies worden toegevoegd. Zo is het behoorlijk irritant als er continu een melding komt dat de windsnelheid boven een bepaalde waarde komt. Je zou moeten kunnen instellen dat de melding ten hoogste één keer per tijdseenheid wordt gedaan. Nog een grote wens is een mogelijkheid om meetwaarden te "ijken". Zo staat mijn windmeter op het dak en niet in open veld. Mijn waarden zijn altijd zo'n 30 procent van de officiele waarde. Wat zou het mooi zijn om die correctie te kunnen invoeren.

Wat vinden jullie trouwens van het feit dat onze eigen gemeten weersomstandigheden worden aangevuld met gegevens van internet, zoals luchtdruk? Zelf vind ik dat storend, als ik namelijk de officiële waarden wil weten bekijk ik mijn weerappje wel. Hier zou een keuze in het instellingenmenu van pas komen.

Ik lees nog een bericht over de lage resolutie van de regenmeter. Wat ik met één van mijn vorige weerstations heb gedaan is het opvangoppervlak met factor tien vergroot. Zo kun je nog fatsoenlijk de waarde aflezen, je hoeft alleen maar de komma een plekje te verschuiven. Maar helemaal mooi zou zijn als je, zoals eerder gezegd, de meetwaarden kunt aanpassen, in dit geval met factor 0,1. Ik moest hier vandaag nog aan denken toen ik bij de plaatselijke Toko was, waar ik mooie aluminium trechtervormige wokpannen zag die me erg geschikt leken voor een leuk projectje :-)
Ik gebruik de EnergyLink. Bij mij werken de dag, week, maand en jaar grafieken en waardes naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
martinvdm schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:12:
[...]

Ik gebruik de EnergyLink. Bij mij werken de dag, week, maand en jaar grafieken en waardes naar behoren.
Ik moet zeggen de dat ik de energylink een mooi product vind. Alleen de grafieken werken vaak niet, of dat nou aan de HW of EL ligt weet ik niet.

Ik heb ook al een keer een heel uitgebreide mail naar homewizard gestuurd met ervaringen en wensen. Daar stond onder meer ook op:
  • Records, ik zou graag records zien zoals:
    Meeste opbrengst ooit per dag, week en maand.
    Meeste verbruik ooit per dag, week en maand.
    Minste opbrengst ooit per dag, week en maand.
    Minste verbruik ooit per dag, week en maand.
  • Schakelaars op 868mhz, klikaanklikuit is leuk, en vooral goedkoop. Bereik/betrouwbaarheid is waardeloos. De connectie van de EneryLink (868) bijvoorbeeld is super, is nog nooit weggevallen!
  • Import & Export mogelijkheid
  • Toevoegen kosten per kWh en M³

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

djeck schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:20:
[...]

Ik moet zeggen de dat ik de energylink een mooi product vind. Alleen de grafieken werken vaak niet, of dat nou aan de HW of EL ligt weet ik niet.

Ik heb ook al een keer een heel uitgebreide mail naar homewizard gestuurd met ervaringen en wensen. Daar stond onder meer ook op:
  • Schakelaars op 868mhz, klikaanklikuit is leuk, en vooral goedkoop. Bereik/betrouwbaarheid is waardeloos. De connectie van de EneryLink (868) bijvoorbeeld is super, is nog nooit weggevallen!
Eens. Ik herken de grafiekproblemen niet echt, maar je wensen kan ik me wel in vinden. Een deel heb ik ook al lang als wens, zoals de kosten inplementatie. Ook bij de opgewekte energie, blijft de eenheid op "verbruik" staan. Alles werkt wel maar dat had "opgewekt" moeten zijn. Het zal wachten zijn op HW om dit te wijzigen en inplementeren. Het is een vrij klein ontwikkelteam en hebben denk ik verl tijd nodig voor de implementatie van de HeatLink en watermeter waar ze mee gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

martinvdm schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:53:
[...]

Eens. Ik herken de grafiekproblemen niet echt, maar je wensen kan ik me wel in vinden. Een deel heb ik ook al lang als wens, zoals de kosten inplementatie. Ook bij de opgewekte energie, blijft de eenheid op "verbruik" staan. Alles werkt wel maar dat had "opgewekt" moeten zijn. Het zal wachten zijn op HW om dit te wijzigen en inplementeren. Het is een vrij klein ontwikkelteam en hebben denk ik verl tijd nodig voor de implementatie van de HeatLink en watermeter waar ze mee gaan komen.
Hier kan ik mij grotendeels in vinden. Ik heb ook vaak dat grafieken niet of erg traag verschijnen.

Daarbij heb ik aanvullend een wens betreffende het weer. Opmerkelijk genoeg staan er als je in de app kijkt bij "Weer" alleen Wind en Regen. Mijn buitentemperatuur zou ik hier ook (weer) bij verwachten.
En het "shared weather" gedeelte snap ik niet qua werking. Rechts boven heb je een keuzemogelijkheid "uitgelicht". Helaas kan je die keuze niet veranderen. Ik woon in Brabant en zou daar graag een selectie van ontvangen. Ik snap de keuze voor Zuid-Holland niet.
Vervolgens zoom ik in mijn woonomigeving in op de kaart met prikkertjes en dan zie ik er maar twee staan, waaronder niet de mijne. Zoom ik weer uit dan zie ik in verschillende schalen een stip met een getal (veel te klein) die niet altijd te klikken is. Soms krijg ik dan een lijst met weerstations, waar ook de mijne bij staat. Soms kan ik de mijne niet terugvinden... Als prikktertje zie ik hem vervolgens ook niet.
Op de kaart onder "uitgelicht" kan je kiezen voor "Nederland". Je krijgt dan de keuze voor de diverse meetwaarden -wind, uv, regen, temperatuur- op de kaart. Ook hier weer zijn de lettertjes erg klein en bij inzoomen blijven ze klein. Ik vraag mij wel af waar de keuze voor weergave van deze weerstations is gebaseerd. Wellicht kan er beknopte uitleg komen van de weeropties?

Wat ik nog mis bij een actie op basis van een beweging is om het licht sneller dan na een minuut uit te gaan. Ik heb 2 grote 500 watt spots aan mn huis hangen maar die hoeven na een beweging maar 30 seconden aan te blijven... nu is minimum een minuut.

#ik heb het ook maar even aan HW gestuurd#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domoticasmurf
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-09-2020
djeck schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:20:
[...]

Ik heb jaren geleden een X10 systeem gehad, daarna een uitgebreid 868Mhz FS20 systeem (www.elv.de) en nu KlikAanKlikUit.

Het bereik van 868Mhz van de FS20 apparatuur was uitermate droevig vergeleken met KlikAanKlikUit.
ik heb nu totaal geen bereik problemen meer. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanjaarsveld
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:19
Net de homewizard mogen ontvangen. Nu had ik hier een setje van elro liggen bestaande uit AB600S, AB600D en AB600R. Zoals aangegeven op de site zijn deze compatible met homewizard. Deze schakelaars krijg ik enkel aan de praat als ik handmatig een code invoer (G1 bijv.) en vervolgens deze programmeer. Vreemd dat deze methode nergens beschreven wordt. Kan iemand dit bevestigen?

Dimmers AB600D krijg ik zo niet aan de praat. Gaat aan of niet of wel, kloppen van geen kant.

update;
Progammeren van de elro's via homewizard is de waytodoit. Dan werken de dimmers zoals bedoelt. Dat werkt niet fijn met homewizard, off is aan/uit en on is dimmen. Oude dimmers zijn uitgefaseert, nieuwe dimmers zijn top met hun sliders!

[ Voor 41% gewijzigd door lvanjaarsveld op 18-08-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 22:03
Nog steeds een max van 15 scenes, ik snap dat niet hoor, dit moet gewoon ongelimiteerd zijn.
Als ik alleen gebruik wil maken van de proces monitor heb ik al 4 scenes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zijn er hier mensen die de Homewizard hebben en ook Ziggo gebruiken? Ik heb de Homewizard in de meterkast liggen en daar komt ook de hoofdaansluiting van Ziggo binnen. Nu heb ik wanneer ik de tv aan heb staan storing op mijn beeld bij tv kijken met de CI+ module (blokjes en hangend beeld) wanneer de Homewizard apparatuur schakelt en wanneer een temp sensor bijv zijn waardes meldt. Dit gebeurt op beide tv's wanneer ze aan staan. Eentje op de slaapkamer en eentje in de woonkamer. Dit had ik voorheen ook met de ICS-1000 van KAKU.

Nu kan ik de Homewizard ergens anders plaatsen maar qua bereik is de meterkast de meest praktische plaats. Heeft iemand een idee of dit af te schermen is?

Dit gebeurd bij verzenden/ontvangen Homewizard:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/29kyjp3.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb wel zo zulke strepen en ook ziggo met een Humax 5050C.

Maar of het echt aan de homewizard ligt weet ik niet.
Als ik namelijk een normale schakelaar schakel of bijvoorbeeld de trapkast open waar een deurschakelaar op zit krijg ik ook deze storing.

Dus eigenlijk bij iedere schakeling op het lichtnet veroorzaakt een storing op het tv signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Crxtreem schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:18:

Als ik namelijk een normale schakelaar schakel of bijvoorbeeld de trapkast open waar een deurschakelaar op zit krijg ik ook deze storing.

Dus eigenlijk bij iedere schakeling op het lichtnet veroorzaakt een storing op het tv signaal.
Dat zal ik eens testen, dat is me nog niet opgevallen. Als dit inderdaad de oorzaak is, is hier dan niets tegen te doen? Het is vrij vervelend omdat alleen al mijn temp sensors (3) regelmatig contact zoeken met de Homewizard...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 31-05 21:36
JB schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:08:
Zijn er hier mensen die de Homewizard hebben en ook Ziggo gebruiken? Ik heb de Homewizard in de meterkast liggen en daar komt ook de hoofdaansluiting van Ziggo binnen. Nu heb ik wanneer ik de tv aan heb staan storing op mijn beeld bij tv kijken met de CI+ module (blokjes en hangend beeld) wanneer de Homewizard apparatuur schakelt en wanneer een temp sensor bijv zijn waardes meldt. Dit gebeurt op beide tv's wanneer ze aan staan. Eentje op de slaapkamer en eentje in de woonkamer. Dit had ik voorheen ook met de ICS-1000 van KAKU.

Nu kan ik de Homewizard ergens anders plaatsen maar qua bereik is de meterkast de meest praktische plaats. Heeft iemand een idee of dit af te schermen is?

Dit gebeurd bij verzenden/ontvangen Homewizard:
Hoe is de kwaliteit van jouw connectoren en coax bekabeling... Beiden dienen van goede kwaliteit te zijn om verstoringen te voorkomen.
Dat betekent geen plastic connectoren maar bijvoorbeeld coax stekkers van Hirshmann (metaal).
Voor de kabel is het wat lastig uit te leggen, maar de goedkope versie is vaak makkelijk op te rollen, de duurdere versie is merkbaar stugger en stijver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77

Ik heb een humax PVR, en heb deze problemen nog nooit gehad, ook niet icm mijn HomeWizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Smarty77 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:31:
[...]

Hoe is de kwaliteit van jouw connectoren en coax bekabeling... Beiden dienen van goede kwaliteit te zijn om verstoringen te voorkomen.
Dat betekent geen plastic connectoren maar bijvoorbeeld coax stekkers van Hirshmann (metaal).
Voor de kabel is het wat lastig uit te leggen, maar de goedkope versie is vaak makkelijk op te rollen, de duurdere versie is merkbaar stugger en stijver...
De bekabeling is niet het probleem, heb het geluk dat mijn pa in deze sector zit. Ik heb inderdaad de dikke kabel door het huis liggen en gebruik niet die goedkope pluggen maar deze:

Afbeeldingslocatie: http://webshop.edc-europe.nl/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/0/3/03-2245_16.jpg
Smarty77 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:33:
[...]

Ik heb een humax PVR, en heb deze problemen nog nooit gehad, ook niet icm mijn HomeWizard.
En jouw Homewizard ligt ook in de meterkast bij de hoofdaansluiting?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Heb je een coax verdeler met ongebruikte uitgangen?
Deze uitgangen kan je afsluiten met een 'stop' (afsluitweerstand).
Ik denk dat je de storing ook ziet als de HW uitgeschakeld is.
Als de verdeler een versterker is dan kan je eens kijken of de voedingsdadapter niet de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Speedy-Andre schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:03:
Heb je een coax verdeler met ongebruikte uitgangen?
Deze uitgangen kan je afsluiten met een 'stop' (afsluitweerstand).
Ik denk dat je de storing ook ziet als de HW uitgeschakeld is.
Als de verdeler een versterker is dan kan je eens kijken of de voedingsdadapter niet de oorzaak is.
Gebruik inderdaad een verdeler. Geen versterker dus ook geen adapter. Alle aansluitingen zijn in gebruik op de verdeler.

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 19-08-2013 16:47 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
JB schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:41:
[...]
De bekabeling is niet het probleem, heb het geluk dat mijn pa in deze sector zit. Ik heb inderdaad de dikke kabel door het huis liggen en gebruik niet die goedkope pluggen maar deze:

[afbeelding]

[...]
En jouw Homewizard ligt ook in de meterkast bij de hoofdaansluiting?
Idd dat zijn de pluggen die ik bedoel :)
Ja mijn Homewizard staat ook in de "meterkast" naast de schakelkast en ongeveer 1,5 meter boven de CAI aansluiting. Ik heb met een niet afgedopte CAI (radio) aansluiting geen problemen.

Als je de volgende zaken eens test of beantwoord:
  • Homewizard tijdelijk een andere locatie (buiten de meterkast)
  • Gebruik je ethernet over het net (die 220v plugin ethernet dingen)?
  • Kun je de TV rechtstreeks aansluiten zonder Humax of heb je geen CI+ aansluiting op jouw tv?
  • Test de TV en Humax eens op een andere stroomgroep... even een haspel uitrollen naar de buren bijvoorbeeld?
  • Pak de CAI eens van de buren (als je die relatie met ze hebt) en kijk dan eens of je dit probleem hebt met de Homewizard?
  • Homewizard testen met andere adapter (met dezelfde V en (m)A specs)
  • Ethernet loskoppelen van Humax of TV...
euuhhh dit zijn denk ik wel even de opties om te testen, en om het probleem te pinpointen! 8)
Succes, ik ben erg benieuwd waar dit probleem door veroorzaakt wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik kon helaas niet bij de thema avond aanwezig zijn, maar iemand die er wel geweest is die de besproken zaken hier wil posten? met name de nieuwe features voor de Energy Link zijn erg interessant denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Smarty77 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:10:
[...]

Idd dat zijn de pluggen die ik bedoel :)
Ja mijn Homewizard staat ook in de "meterkast" naast de schakelkast en ongeveer 1,5 meter boven de CAI aansluiting. Ik heb met een niet afgedopte CAI (radio) aansluiting geen problemen.

Als je de volgende zaken eens test of beantwoord:
  • Homewizard tijdelijk een andere locatie (buiten de meterkast)
  • Gebruik je ethernet over het net (die 220v plugin ethernet dingen)?
  • Kun je de TV rechtstreeks aansluiten zonder Humax of heb je geen CI+ aansluiting op jouw tv?
  • Test de TV en Humax eens op een andere stroomgroep... even een haspel uitrollen naar de buren bijvoorbeeld?
  • Pak de CAI eens van de buren (als je die relatie met ze hebt) en kijk dan eens of je dit probleem hebt met de Homewizard?
  • Homewizard testen met andere adapter (met dezelfde V en (m)A specs)
  • Ethernet loskoppelen van Humax of TV...
euuhhh dit zijn denk ik wel even de opties om te testen, en om het probleem te pinpointen! 8)
Succes, ik ben erg benieuwd waar dit probleem door veroorzaakt wordt!
De groep lijkt het probleem. Althans het lijkt nu een stuk minder, heb de homewizard in de meterkast anders voorzien van stroom.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

JB schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:42:
[...]

De groep lijkt het probleem. Althans het lijkt nu een stuk minder, heb de homewizard in de meterkast anders voorzien van stroom.
De voeding van de HW is nogal krap bemeten, bij sommigen wordt het rf bereik beter met een zwaardere adapter.
Een adapter die op z'n tenen loopt kan best wat storing het net op sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marceluitzwolle
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-05 21:32
Ik zag zojuist dat er andere / nieuwe / goedkopere camera's zijn toegevoegd op de homewizard site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 15:21
marceluitzwolle schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:19:
Ik zag zojuist dat er andere / nieuwe / goedkopere camera's zijn toegevoegd op de homewizard site!
Inderdaad! Ik heb toevallig een Foscam FI8909W-NA gekocht op ebay voor €43,77 en gratis verzonden!
Puur op de gok dat deze camera zou werken met de HW, en nu is de camera officieel ondersteund! Haha.
Koopje toch? Voor deurbel bewaking!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Bas Post schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:01:
[...]

Inderdaad! Ik heb toevallig een Foscam FI8909W-NA gekocht op ebay voor €43,77 en gratis verzonden!
Puur op de gok dat deze camera zou werken met de HW, en nu is de camera officieel ondersteund! Haha.
Heb je een linkje van die Ebay site?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
JB schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:57:
[...]

Heb je een linkje van die Ebay site?
Ebay Foscam FI8909W

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Thnx! Die zijn best goedkoop :) Meteen de FI8910W besteld voor 63 euro met gratis verzendkosten!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Veel plezier met de douane naheffing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Speedy-Andre schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:33:
Tja blijft altijd een gok hé. Tot nu toe nog altijd "geluk" gehad.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Zo, ze hebben maar liefst twee camera's toegevoegd! Daar zal het dan voorlopig wel weer bij blijven. Beide camera's kan ik nog steeds niet in mijn deur of deurbel inbouwen. Geweldig Homewizard, er moet natuurlijk altijd iets te wensen overblijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45
Heeft iemand informatie over de nieuwe EngeryLink features waar gisteren over is gesproken tijdens de Thema Avond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 10:49
Bas Post schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:01:
[...]

Heb je de review over de wifi ook gelezen?
YouTube: Foscam FI8909W-NA IP Camera Connection Issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 10:49
Speedy-Andre schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:33:
weet jij wel hoeveel de douaneheffing bedraagt tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

studiodubio schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:58:
[...]

weet jij wel hoeveel de douaneheffing bedraagt tegenwoordig?
Ja, dat kan je zo opzoeken.
Dat plus het feit dat je voor garantie bij de verkoper moet zijn maakt dat je beter in NL kan shoppen.
Dan krijg je tenminste een normale stekker en hoef je geen wankele verloop er tussen te proppen.
Heb je het ongemak er voor over dan koop je het gewoon in de US ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Iemand ervaring met camera's van EyeSight? Hebben ook gewoon een mJPEG stream. Ik bedoel deze:
http://www.ipcam-shop.nl/nl/eyesight-ip611w.html
Deze cam heeft ook nog alarminput. Kun je bijv je bel op aansluiten buiten de homewizard om.

Overigens bij hun ook betaalbaar foscam e.d. Te koop.

[ Voor 18% gewijzigd door martinvdm op 21-08-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 15:22

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Flappie schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:51:
Heeft iemand informatie over de nieuwe EngeryLink features waar gisteren over is gesproken tijdens de Thema Avond?
Ik ben ook wel benieuwd jaar. Er is helaas op de site nog niets te vinden :|

Edit:

Vers uit de mailbox:
http://us4.campaign-archi...d=05c22e0392&e=e97032c76f

Waterverbruik meten met de Energylink, nieuwe S2 functionaliteit en nieuwe icoontjes. Hopelijk zijn deze te customizen, als in: zelf kiezen welk icoon je wilt gebruiken.

Het waterverbruik meten is natuurlijk niet nieuw, er is hier in het topic al over gesproken. Maar toch leuk dat het nu officieel ondersteund wordt.

[ Voor 45% gewijzigd door Yukkie op 21-08-2013 16:13 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:22

Ik heb wel gelezen dat als je de coax voor de tv via de Humax laat lopen dat je dan kans hebt op slecht beeld. De doorlussing van de coax in de Humax is niet echt optimaal. Als je dan iets schakelt op het lichtnet kan de Humax het misschien een beetje "moeilijk" krijgen. Ik had bij mijn Humax 5200 ook af en toe strepen.
Heb nu in de coax aansluiting die uit de muur komt een splitter gestopt en van daaruit 2 aparte coax kabels gebruikt. 1 naar de tv en 1 naar de Humax. Probleem verholpen.
Ik maak gebruik van Hirschmann kabels en connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mail van homewizard:

-----
De HomeWizard is niet compatible met Axis camera's, dit is een fout op de site van
EcoZo.
Alleen camera's met MJPG compressie, die dezelfde stream URL gebruiken als de
HomeWizard en Foscam camera's zijn compatible. Dit is niet aan te passen in de
HomeWizard.
-----

Wie weet nog een goedkopere dome camera die ook werkt met de HW ? Wil onder de carport en voordeur niet zo'n grote lompe camera hebben hangen...
Tweedehands is ook goed ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 457109 op 21-08-2013 22:22 ]

• djeck
Anoniem: 457109 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:07:
mail van homewizard:

-----
De HomeWizard is niet compatible met Axis camera's, dit is een fout op de site van
EcoZo.
HomeWizard.
-----

Wie weet nog een goedkopere dome camera die ook werkt met de HW ? Wil onder de carport en voordeur niet zo'n grote lompe camera hebben hangen...
Ik heb deze besteld. Maar helaas die doet het niet :| Althans niet in de HW app.

PVoutput

• pc-freakz
  • Laatst online: 30-05 20:49
Dat komt omdat Homewizard de (hele) url niet vrijgeeft, beetje jammer...

Ik stel voor dat iedereen een request bij hun doet om toe te staan ELKE MPJEG stream te ondersteunen. Nu lijkt het wel of ze Foscam aandelen hebben...

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Anoniem: 457109 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:07:
mail van homewizard:

-----
EcoZo.
HomeWizard.
-----

Zoals ik een paar reacties eerder schreef is dit wel een goedkope MJPEG dome
http://www.ipcam-shop.nl/nl/eyesight-ip611w.html
Alleen geen idee of het werkt, het is wel een foscam clone, voor synology gebruikt deze cam ook de foscam settings. Iig moet je heen H264 stream hebben, want dat werkt niet met de HW.

• JB

JB

Cédric roelt!

pc-freakz schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:25:
Dat komt omdat Homewizard de (hele) url niet vrijgeeft, beetje jammer...

Ik stel voor dat iedereen een request bij hun doet om toe te staan ELKE MPJEG stream te ondersteunen. Nu lijkt het wel of ze Foscam aandelen hebben...
Mja das hetzelfde met rookmelders... Heb het huis vol hangen met draadloze Alecto rookmelders maar ze ondersteunen alleen de Elro...

Mijn boefje is liev!

• pc-freakz
Dat snap ik dan wel weer aangezien dat te maken heeft met RF, dat is niet even code intikken, koppelen en gaan... De camera's zouden ze best kunnen vrijgeven, met de duidelijke vermelding dat er geen garantie is dat andere camera's werken. Na verloop van tijd hebben gebruikers dan vanzelf camera's getest die ze ook zouden kunnen ondersteunen.

• JB

JB

Cédric roelt!

pc-freakz schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:45:
Dat snap ik dan wel weer aangezien dat te maken heeft met RF, dat is niet even code intikken, koppelen en gaan... De camera's zouden ze best kunnen vrijgeven, met de duidelijke vermelding dat er geen garantie is dat andere camera's werken. Na verloop van tijd hebben gebruikers dan vanzelf camera's getest die ze ook zouden kunnen ondersteunen.
Die brandmelders zitten beide op dezelfde frequentie. Kan me niet voorstellen dat dit zoveel verschillend is qua techniek?

Mijn boefje is liev!

• pc-freakz
1942jan schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:09:
[...]

De HRI sensor is direct via Brinck kost 55 EURO plus 15 EURO administratie Plus 21% BTW = 84,70 EURO
ik heb hem ge-installeert en het werkt
Inmiddels hanteren ze nieuwe prijzen:
Order/verzendkosten Euro 35,-
Prijs van de Sensus HRI 55,10 netto, excl. 21 % BTW

Volgens mij wel de moeite dit gezamenlijk te doen... Of dus zelf iets te maken..

• pc-freakz
JB schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:14:
[...]
Die brandmelders zitten beide op dezelfde frequentie. Kan me niet voorstellen dat dit zoveel verschillend is qua techniek?
Dat is wel wat mij verteld is over de manier waarop RF werkt. Het werkt allemaal op de frequentie die de HW kan ontvangen, maar het gaat om wat er verzonden wordt en hoe je dat moet interpreteren. Iets wat ik ook niet van de voren had verwacht, maar uiteindelijk best logisch was (je hebt immers erg veel apparaten die op RF werken).

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Mijn bewegingsmelder doet weer raar. Hij detecteert nu beweging overdag terwijl ik niets aan de instelling heb veranderd. Ik heb al eerder gehad dat hij continue beweging detecteert en daarop heb ik een nieuwe ontvangen. Maar ja deze doet nu weer dit. Vind die buiten bewegingsmelder maar niets, meer mensen dit probleem?

djeck, bedankt voor je reactie, want op die camera zat ik al te loeren.
Misschien weet iemand anders nog een dome camera voor de hw ?

ps, misschien is iemand slim genoeg die kan sniffen naar urls op zijn eigen netwerk icm met een foscam en de hw ?
djeck schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 08:56:
[...]

Ik heb deze besteld. Maar helaas die doet het niet :| Althans niet in de HW app.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 457109 op 22-08-2013 21:57 ]

Reactie van underground_man en hij geeft aan dat het zou moeten werken. (zie ook reactie van martinvdm ) Kleinere goedkopere dome camera...en wellicht werkt deze dus goed....
underground_man schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:10:
Ik gebruik deze IP Camera: "ES-IP611W IP Dome Camera Black"
Besteld bij IP-cam shop en werkt perfect, is wel een vaste camera voor binnen gebruik,
dus geen Pan & Tilt en geen geluid mogelijkheid.
Werkt met WiFi en vast Netwerk.
Werkt perfect met de nieuwe HW firmware en slecht's €84,90.

Link naar camera

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 457109 op 22-08-2013 22:12 ]

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Anoniem: 457109 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:09:
Reactie van underground_man en hij geeft aan dat het zou moeten werken. (zie ook reactie van martinvdm ) Kleinere goedkopere dome camera...en wellicht werkt deze dus goed....

[...]
De es-ip811 en es-ip911 zullen hoogstwaarschijnlijk niet werken. Deze hebben een H264 stream en geen MJPEG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-05 10:57
Hebben jullie de 3 fase kWh meter ook al gezien op de site.
Hij was mij nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Misschien dat iemand me hier kan helpen. Wij hebben hier twee elektriciteitsaansluitingen en twee slimme meters. Op één van deze slimme meters zitten onze zonnepanelen aangesloten.

Nu willen we graag d.m.v. een systeem als HomeWizard goed inzicht krijgen in het opbrengst en verbruik van beide meters. Is er een mogelijkheid om de data van beide slimme meters naar 1 centrale HomeWizard te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 14:00
Jovink538 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:24:
Hebben jullie de 3 fase kWh meter ook al gezien op de site.
Hij was mij nog niet opgevallen.
Ik ben nog in dubio of ik een home wizard ga bestellen, maar ik heb een 3 fase kWh meter gekocht voor mijn zonnepanelen voor 45 euro. Deze voldoet aan dezelfde veiligheidstandaarden als de duurdere varianten.

Dus 170 euro is wel een beetje overdreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

@NG Dat wordt lastig met één Energylink want daar zit maar 1 P1 ingang op.
Je kan wel een extra KWhmeter op die zelfde Energylink aansluiten, deze zou je dan bij moeten plaatsen.
Theoretisch kan je een 2e Energylink toevoegen maar dan wordt het wel een dure grap (€339+130).
Of dit in de praktijk ook kan weet ik niet, ik heb geen Energylink maar alleen een HW.
Als de HW niet per se nodig is zijn er ook andere mogelijkheden om slimme meters uit te lezen.
Zo kan je met een Raspberry pi of een Netduino computertje met een interface P1 uitgangen loggen.
Er zijn diverse oplossingen die met een app werken en evt. een web weergave.
(gratis) Uitleesdiensten die via internet werken zijn er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01-2024
Zijn er ook tweakers die een camera gebruiken met de HW in combinatie met een Synology NAS?

Ben op zoek naar een camera die ik eventueel met beide kan gebruiken. Ben benieuwd wat de voordelen zijn in gebruik met de Synology of met de HW. Zag dat er nu een goedkoper model wordt aangeboden op de site van HW. Wat zijn de voordelen van de duurdere inside camera die op de site staat?

Iemand die me verder kan helpen of zelf zo'n combinatie wil maken of heeft?

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 19:27
Weten jullie waar je ergens de homewizard los kunt krijgen dus niet de hele starter kit?
Aangezien ik al een over voeld aan schakelaars etc. heb.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Als de camera compitable is met foscam settings zal het wellicht werken. Vergeet niet dat er nog douane kosten bij komen. Wellicht handiger om dan voor de eerder genoemde EyeSight camera te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

don_care1000 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:07:
Zijn er ook tweakers die een camera gebruiken met de HW in combinatie met een Synology NAS?

Ben op zoek naar een camera die ik eventueel met beide kan gebruiken. Ben benieuwd wat de voordelen zijn in gebruik met de Synology of met de HW. Zag dat er nu een goedkoper model wordt aangeboden op de site van HW. Wat zijn de voordelen van de duurdere inside camera die op de site staat?

Don
Ik ga er zeer binnenkort mee aan de slag. Heb de camera besteld en heb ook een ds213.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-05 10:57
don_care1000 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:07:

Don
Ik gebruik de homewizard ip Cam ook met mijn synology.
Wat mij opvalt is dat het beeld gaat schokken.
Je ziet bijvoorbeeld iemand normaal lopen dan stopt het beeld even en dan loopt ie versnelt door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 14:00
Speedy-Andre schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:38:
@NG Dat wordt lastig met één Energylink want daar zit maar 1 P1 ingang op.
Je kan wel een extra KWhmeter op die zelfde Energylink aansluiten, deze zou je dan bij moeten plaatsen.
Theoretisch kan je een 2e Energylink toevoegen maar dan wordt het wel een dure grap (€339+130).
Of dit in de praktijk ook kan weet ik niet, ik heb geen Energylink maar alleen een HW.
Als de HW niet per se nodig is zijn er ook andere mogelijkheden om slimme meters uit te lezen.
Zo kan je met een Raspberry pi of een Netduino computertje met een interface P1 uitgangen loggen.
Er zijn diverse oplossingen die met een app werken en evt. een web weergave.
(gratis) Uitleesdiensten die via internet werken zijn er ook.
Als het alleen maar gaat om het 'tellen' van de opbrengst, dan zou je een 'oogje' kunnen maken, die de pulsen van het lampje telt. Dit kan je omzetten naar een s0 puls (denk ik) en die kan wel de EnergyLink in.
Een beetje hetzelfde idee als hoe de Youless werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

prutser387 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 07:18:
[...]

Als het alleen maar gaat om het 'tellen' van de opbrengst, dan zou je een 'oogje' kunnen maken, die de pulsen van het lampje telt. Dit kan je omzetten naar een s0 puls (denk ik) en die kan wel de EnergyLink in.
Een beetje hetzelfde idee als hoe de Youless werkt.
Dat zou ik dan met het verbruik doen, de meter waar de omvormer op zit geeft het netto resultaat weer met het lampje ;)

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Dit topic is gesloten.