He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Klopt helemaal, het gaat me om het versturen van van de informatie en bediening via internet over een onbeveiligede verbinding.martinvdm schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:53:
[...]
Underground_man heeft het naar mijn idee niet over het 433 mhz zenden tussen de homewizard en de schakelaars, maar over de communicatie tussen de homewizard en homewizard online.
Met name de informatie, als je sensoren gebruikt (bijvoorbeeld infrarood en deur sensoren) is snel te achterhalen of iemand thuis is of niet via internet.....
Heb 'm hier nu op het dak van de garage gezet, Op steen gemonteerd zodat ie bij een hoosbui niet gaat drijvenFlappie schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:48:
[...]
Die van mij staat op het dak van mijn carport. Zo kijkt niemand er tegenaan. Het is redelijk dicht tegen het huis aan maar het beïnvloed de werking verder niet. Mijn regenmeter registreert meestal hetzelfde als andere meters hier in de buurt op Shared Weather.

Mijn boefje is liev!
Nee geen last van (gehad)visie schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:47:
Sinds de update krijg nu al een aantal keer de vraag om het opnieuw wachtwoord in te vullen. Hebben meer hier last van?
Die oplossing komt me bekend voorJB schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 13:42:
[...]
Heb 'm hier nu op het dak van de garage gezet, Op steen gemonteerd zodat ie bij een hoosbui niet gaat drijven
[afbeelding]

Nice! Werkt perfectFlappie schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 17:43:
[...]
Die oplossing komt me bekend voor
[afbeelding]
Mijn boefje is liev!
Als je op je lokale netwerk een directe verbinding maakt met je HomeWizard dan is dit verder inderdaad niet extra beveiligd, maar aangezien je toch al op je eigen netwerk zit (met de nodige beveiliging als WPA/WPA2) zou dat ook niet heel veel uit moeten maken.underground_man schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 13:07:
[...]
Klopt helemaal, het gaat me om het versturen van van de informatie en bediening via internet over een onbeveiligede verbinding.
Met name de informatie, als je sensoren gebruikt (bijvoorbeeld infrarood en deur sensoren) is snel te achterhalen of iemand thuis is of niet via internet.....
De communicatie met "HomeWizard Online" (zowel tussen app als HomeWizard) gaat echter wel via een beveiligde verbinding. Zie ook de eerdere post van HomeWizard:
Ga je echter zelf externe poorten openzetten/doorsturen naar je interne netwerk (zoals blijkbaar nodig is voor het "Homewizard Process Monitor" initiatief) dan haal je zelf die extra beveiligingslaag weg, en dat lijkt me dan toch echt voor eigen risico.De verbinding die HomeWizard Online gebruikt om vanuit de iOS of Android app verbinding te maken verloopt volledig via https (SSL) en is daarmee ook veilig. Er gaat zeker niks 'open en bloot' over de lijn, in het dagelijks gebruik, en in het bijzonder vanaf externe netwerken en 3G, zit je dus altijd veilig.
Exact. De discussie ging ook over Homewizard Process monitor, zoals eerder te lezen valt.soczol schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:18:
[...]
Als je op je lokale netwerk een directe verbinding maakt met je HomeWizard dan is dit verder inderdaad niet extra beveiligd, maar aangezien je toch al op je eigen netwerk zit (met de nodige beveiliging als WPA/WPA2) zou dat ook niet heel veel uit moeten maken.
De communicatie met "HomeWizard Online" (zowel tussen app als HomeWizard) gaat echter wel via een beveiligde verbinding. Zie ook de eerdere post van HomeWizard:
[...]
Ga je echter zelf externe poorten openzetten/doorsturen naar je interne netwerk (zoals blijkbaar nodig is voor het "Homewizard Process Monitor" initiatief) dan haal je zelf die extra beveiligingslaag weg, en dat lijkt me dan toch echt voor eigen risico.
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Ik heb sinds kort ook een somfy apparaat maar nog niet kunnen bedienen met HW. Binnenkort maar even langs bij HW voor een update. Schijnt 10 minuten te duren.studiodubio schreef op zondag 28 juli 2013 @ 01:36:
Ik heb na update van de 2.4 firmware weer last van dat Somfy signaal niet wordt opgepakt. Ik heb het apparaat nog niet teruggestuurd voor een update omdat hij het tot nu toe gewoon deed. Heeft iemand hier ook last van?
Hoe hebben jullie de windmeter geplaatst? Ik heb hem in de nok van mijn tuinhuis/prieel geplaatst. Dat is op een hoogte van zo'n 3 meter tussen 2 huizenblokken met geen enkele boom of struik in de buurt. Zijn de waardes betrouwbaar? Vannacht tijdens hoosbui was de top 7,5km/h.
Ik ben van mening dat ik hem eigenlijk hoger moet plaatsen voor betrouwbaardere waardes, wat vinden jullie?
Ja dat idee heb ik ook. Bij mij (boven op dak, buitengebied) kom ik ook nauwelijks hoger.wienjo schreef op zondag 28 juli 2013 @ 09:12:
Ik lees al een aantal maanden mee met dit topic. Wat een geweldig systeem de HW. Vraag richting mijn mede-gebruikers.
Hoe hebben jullie de windmeter geplaatst? Ik heb hem in de nok van mijn tuinhuis/prieel geplaatst. Dat is op een hoogte van zo'n 3 meter tussen 2 huizenblokken met geen enkele boom of struik in de buurt. Zijn de waardes betrouwbaar? Vannacht tijdens hoosbui was de top 7,5km/h.
Ik ben van mening dat ik hem eigenlijk hoger moet plaatsen voor betrouwbaardere waardes, wat vinden jullie?
Zijn deze meters geijkt?
Jammer dat de firmware nog steeds niet op afstand voor Somfy te upgraden is. Niet iedereen woont in de buurt van Rijnsburg of kan zijn HW voor een week of meer missen....chippie777 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 09:00:
[...]
Ik heb sinds kort ook een somfy apparaat maar nog niet kunnen bedienen met HW. Binnenkort maar even langs bij HW voor een update. Schijnt 10 minuten te duren.
Katwijk zitten ze.studiodubio schreef op zondag 28 juli 2013 @ 10:15:
[...]
Jammer dat de firmware nog steeds niet op afstand voor Somfy te upgraden is. Niet iedereen woont in de buurt van Rijnsburg of kan zijn HW voor een week of meer missen....
Ik heb enorm veel geleerd, bedankt iedereen!
Verzending ging probleemloos en oude firmware HW was ook na 1 telefoontje verholpen.
Alleen de UV sensor en de PIR die ik besteld had waren defect, jammer.
Kan ik morgen de after-sales uitproberen.
VRAAGJE:
Ik heb echter nog een stuk of 12 plugin schakelaars nodig en voordat ik die koop wil ik nog vragen wat de verschillen zijn tussen de modellen.
Ik weet dat de ACD-1000 6 geheugenplaatsen heeft en de andere 3.
De verschillen in te schakelen vermogen zijn me ook bekend maar ik zie misschien nog wat over het hoofd?
- is er verschil in (ontvangst) kwaliteit?
- zijn er nadelen aan de goedkopere uitvoeringen (APA-1500 en APA-2300)?
Ik kan bijv. 1 nadeel bedenken:
Als de stroom uitvalt en later weer erop gezet wordt (komt niet vaak voor, ok...) dan gaan 5 sec ALLE APA-1500 en APA-2300 plugin schakelaars in zoek modus. Als er dan ook een zender actief is wordt deze met ALLE ontvangers gekoppeld, ook met die van de buren.

ALS dat gebeurd ben je de sigaar en kan je alles wissen en overnieuw beginnen.
de ACD-1000 moet je ZELF in ontvangst modus zetten dus dat is veel beter.
Maar is er verder nog iets wat ik mis?
[ Voor 1% gewijzigd door domoticasmurf op 28-07-2013 12:13 . Reden: aanvullen tekst ]
PIR detectie buiten? Licht binnen aan NA bepaalde tijd zodat het lijkt of er iemand wakker is geworden.
Er is regelmatig gesproken over de beperking die HomeWizard nu (nog) heeft wat betreft meerdere EN/OF voorwaarden en acties.
Eén leuke toepassing zou zijn dat bij PIR detectie buiten na bijv. 15 sec binnen een licht aangaat en wat later nog een 2e lamp. Dit is nu uiteraard NIET mogelijk.
Omdat ik dit een hele mooie toepassing vind, heb ik besloten dit dan maar via hardware op te lossen.
Ingrediënten:
- 1x ACD-1000 WCD schakelaar
- 2x timers (simpele 555 timer met relais)
- 2x AMST-606 deurschakelaars (die -met draadjes gesoldeerd aan REED switch- dienst doen als zenders)
Resultaat:
1. PIR detecteert buiten beweging
2. HW of PIR schakelt ACD-1000 aan
3. BEIDE timers worden actief via 12V trafo die op ACD-1000 is aangesloten:
4. Timer 1: Relais trekt aan NA ingestelde tijd, bijv. 15 seconden en AMST-606, aangesloten via REED contact op het relais wordt actief en zend AAN signaal naar lamp voor ingestelde tijd (op de AMST-606 kan je die tijd instellen uiteraard)
5. Timer 2: (timer liep ook al mee) Relais trekt aan NA ingestelde tijd, bijv. 45 seconden en AMST-606, aangesloten via REED contact op het relais wordt actief en zend AAN signaal naar 2e lamp voor ingestelde tijd (op de AMST-606 kan je die tijd instellen uiteraard)
Het lijkt erg ingewikkeld maar het is relatief simpel te maken.
Als er interesse is voor schema's ed hoor ik het wel...
firmware update wel op afstand. Ik was op 1000km van huis toen ik een melding van een app update ontving. Na de installatie kwam melding dat er nog eerst een firmware update nodig was. Spannend zo op afstand maar de HW deed het na een paar minuten weer. Alleen komt de melding van de te installeren firmware steeds terug.studiodubio schreef op zondag 28 juli 2013 @ 10:15:
[...]
Jammer dat de firmware nog steeds niet op afstand voor Somfy te upgraden is. Niet iedereen woont in de buurt van Rijnsburg of kan zijn HW voor een week of meer missen....
De "normale" firmware is inderdaad te doen via internet, waar het bij de Somfy module upgrade om gaat dat dit nu nog steeds moet gebeuren in het aparaat zelf.BPi schreef op zondag 28 juli 2013 @ 13:50:
[...]
firmware update wel op afstand. Ik was op 1000km van huis toen ik een melding van een app update ontving. Na de installatie kwam melding dat er nog eerst een firmware update nodig was. Spannend zo op afstand maar de HW deed het na een paar minuten weer. Alleen komt de melding van de te installeren firmware steeds terug.
Hiervoor moet de HW opgestuurd of langsgebracht worden, onhandig omdat je de HW een paar dagen kwijt bent als je hem op stuurt.
Dus Firmware voor de HW is iets anders dan update van de Somfy module.
[ Voor 6% gewijzigd door BPi op 28-07-2013 18:47 ]
Helaas nog steeds het zelfde euvel na herstart van beide.studiodubio schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:20:
[...]
Heb ik ook even gehad bij mijn Foscam outdoor (FI8904W ) camera. Maar na restart van de camera en homewizard is het probleem over. Welke ip cam (type) gebruik je?
Weet iemand of je de vertragingstijd van de snapshot in kan stellen?
Ik gebruik de dericam h502w.
Mijn boefje is liev!
Misschien is het stukje van domoticasmurf, om 12:59 geplaatst. interessant?JB schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:45:
Wanneer ik een actie aan wil maken dat bijv na 23.00 uur de lamp in de gang aan gaat als iemand op de deurbel drukt, dan wil ik deze vertraagd aan laten springen omdat het een beetje gek is dat die lamp dan meteen aan springt. Ik kan dit alleen niet instellen volgens mij? Meerdere mensen die zoiets ingericht hebben en zo ja, hoe?
Ja wel gezien maar begrijp hieruit dus dat de Homewizard zelf niet vertraagd een signaal kan sturen nadat een signalering is getriggerd via acties? Jammer dat daar een relais voor nodig zou zijn, lijkt me toch niet zo'n heel gekke instelling. De site http://reinald.homeip.net/voorbeeld.html geeft dit ook als mogelijkheid.mike123 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:53:
[...]
Misschien is het stukje van domoticasmurf, om 12:59 geplaatst. interessant?
[ Voor 8% gewijzigd door JB op 28-07-2013 23:09 ]
Mijn boefje is liev!
Dat klopt. HW kan nog geen EN OF of uitgestelde bewerkingen uitvoeren.JB schreef op zondag 28 juli 2013 @ 23:03:
[...]
Ja wel gezien maar begrijp hieruit dus dat de Homewizard zelf niet vertraagd een signaal kan sturen nadat een signalering is getriggerd via acties? Jammer dat daar een relais voor nodig zou zijn, lijkt me toch niet zo'n heel gekke instelling. De site http://reinald.homeip.net/voorbeeld.html geeft dit ook als mogelijkheid.
Dat melden ze op de door jou aangewezen website ook.
"De Homewizard® is een geweldige oplossing om verschillende merken domotica binnen één omgeving te beheren. Het is een flexibele en eenvoudig te begrijpen toepassing, maar kent ook een paar beperkingen:
Het combineren van verschillende scenes is niet mogelijk
Het gebruik van EN en OF scenarios wordt (nog) niet ondersteund".
Nope nog niet maar heb bijvoorbeeld nu ook 0 mm van de laatste nacht terwijl ik 100% zeker weet dat het geregend heeft. Nu weet ik niet of ze onderling niet hebben kunnen communiceren op de een of andere manier maar de betrouwbaarheid is er nog niet echt...martinvdm schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 22:45:
Over de regenmeter gesproken, iemand ook wel eens dat er vreemde waardes worden weergegeven? Bij mij staat er af n toe bijv. -218mm. Even later staat er dan weer netjes 0 mm.
Mijn boefje is liev!
Het is minder gek om de lamp meteen aan te laten springen als vertraagd...JB schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:45:
Wanneer ik een actie aan wil maken dat bijv na 23.00 uur de lamp in de gang aan gaat als iemand op de deurbel drukt, dan wil ik deze vertraagd aan laten springen omdat het een beetje gek is dat die lamp dan meteen aan springt. Ik kan dit alleen niet instellen volgens mij? Meerdere mensen die zoiets ingericht hebben en zo ja, hoe?
Als hij meteen aan gaat zal iedereen begrijpen dat het geautomatiseerd is. Als het vertraagd is denkt men dat je thuis bent en zelf de lamp aan doet, dan wordt er ook altijd verwacht dat je open doet. Ik kan me na 23:00uur wel situaties bedenken dat je de deur niet meer open wilt doen
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Anoniem: 295641
Ik heb ze nu aangesloten via mijn synology nas...maar wellicht is in combinatie met de homewizard (en mijn bel van kaku) wel een grote meerwaarde??
of heeft de hw niks meer te bieden dan surveillance van synology?
Hier crashed de app op een iPad en iPhone wanneer ik een snapshot (deurbel) wil bekijken van een Wanscam ip camera. Wanneer ik de camera dan weer loskoppel van de deurbel kan ik pas weer mijn deurbel registraties bekijken uiteraard zonder bijbehorende snapshots.visie schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:17:
Ik krijg bij beweging wel een snapshot te zien, maar het onderste gedeelte is steeds grijs. Iemand meer met dit euvel?
[afbeelding]
Mijn boefje is liev!
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Kan niet wachten tot ik mijn 'speeltje' in huis heb!
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
1x gehad (alleen in Firefox, IE ging toen goed). Nu getest en in Firefox ook last inderdaad. Bij IE geen problemen nu.Limburgse-Doos schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 08:34:
De site app.homewizard.nl heeft deze week een update gehad. Nu blijft hij bij mij hangen op 'Laden'. Meer mensen last van?
[ Voor 19% gewijzigd door JB op 31-07-2013 08:38 ]
Mijn boefje is liev!
De Foscam camera's worden volgens mij goed ondersteund.studiodubio schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:08:
is er ergens een lijst beschikbaar van compatible IP camera's met de HW? Ik ben van plan een hd IP camera aan te schaffen maar wordt dat ondersteund? Kortom, welke camera-merken (en types) worden (in de toekomst) ondersteund?
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Ik heb dit ook gehad met Chrome, meestal na elke update van de web app. Dit is op de lossen door de opgeslagen cache van app.homewizard.nl in je browser te verwijderen.Limburgse-Doos schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 08:34:
De site app.homewizard.nl heeft deze week een update gehad. Nu blijft hij bij mij hangen op 'Laden'. Meer mensen last van?
Zoiets is er inderdaad (nog) niet. Wat ik weet moet de camera beschikken over een videostream.cgi.studiodubio schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:08:
is er ergens een lijst beschikbaar van compatible IP camera's met de HW? Ik ben van plan een hd IP camera aan te schaffen maar wordt dat ondersteund? Kortom, welke camera-merken (en types) worden (in de toekomst) ondersteund?
Ik heb van de week deze besteld, ik zal wanneer ie binnen is hier laten weten of deze samenwerkt met de hw.
Mijn wanscam werkt ook maar bij snapshots voor de deurbel crashed mijn app wanneer ik ze wil bekijken. Lukt met geen mogelijkheid. Zo kan ik 'm wel gebruiken onder camera's zelf.iJack schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:47:
[...]
Zoiets is er inderdaad (nog) niet. Wat ik weet moet de camera beschikken over een videostream.cgi.
Ik heb van de week deze besteld, ik zal wanneer ie binnen is hier laten weten of deze samenwerkt met de hw.
Mijn boefje is liev!
Dat klopt idd. AJedelAm heeft al eens geschreven een wiki bij te houden , dus vul deze ook even aan.iJack schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:47:
[...]
Zoiets is er inderdaad (nog) niet. Wat ik weet moet de camera beschikken over een videostream.cgi.
http://homewizard.wikia.com/wiki/Componenten_Overzicht
Omdat ik problemen dacht te hebben met de UV sensor ben ik uren op zoek geweest naar meer informatie.
De Cresta UV sensor blijkt onder meerdere namen door het leven te gaan:
Honeywell TE923W / Irox / Nexus / Mebus / TFA / Cresta.
Honeywell is de ontwerper en Hedeki de fabrikant.
Het blijkt dat vocht het grote probleem is en laat nou de UV sensor behuizing NIET vochtdicht zijn...

Door capillaire werking komt er toch vocht binnen.
Wat je kunt doen om vochtproblemen te VOORKOMEN is dit:
1. Deksel vochtdicht maken.
Ik heb dat gedaan door met smeltlijm de boel dicht te smeren. Het ziet er niet uit maar het werkt.
2. De schroefdeksel dichtmaken.
Met vulkaniserende tape afdichten. Ter bescherming over de vulkaniserende tape witte isolatieband doen zodat deze langer goed blijft. (ervaring)
3. Eventueel onderin de sensor een klein zakje silicakorrels doen maar kom daar maar eens aan...
Wat kan je doen als je al problemen hebt?
Dit blijkt vaak uit rare UVI waardes als het donker is, NIET als je NUL als waarde krijgt.
- Maak de UV meter open door het schroefje uit het batterijvakje los te maken en laat de boel goed drogen.
- Na drogen alles weer in elkaar zetten en de boel goed afdichten.
Oh ja: pruts NOOIT aan de sensor en het printje met de 'vorkjes', dan ruïneer je de boel heel snel.
Voor de liefhebbers een link met de foto's, ook van het binnenwerk.
http://www.flickr.com/photos/edr1924/sets/72157634878371342/
[ Voor 15% gewijzigd door domoticasmurf op 31-07-2013 20:13 . Reden: verduidelijking tekst ]
Gek genoeg is hij goedkoper als hij voor de HW is maar daar zeur ik niet over
Dat glaasje kan je denk ik wel iets subtieler waterdicht maken

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Anoniem: 443294
Weet 1-2-3 niet hoe in de lijst te zetten, maar de ELRO C903IP werkt ook goed met HW (ziet er net zo uit als Foscam).martinvdm schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:10:
[...]
Dat klopt idd. AJedelAm heeft al eens geschreven een wiki bij te houden , dus vul deze ook even aan.
http://homewizard.wikia.com/wiki/Componenten_Overzicht
Die silicagel kan je overal kopen? Zowel in korrel als gel substantie.domoticasmurf schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:46:
HomeWizard UV sensor problemen
3. Eventueel onderin de sensor een klein zakje silicakorrels doen maar kom daar maar eens aan...
Ja... ik was ook niet echt blij met het resultaat!Speedy-Andre schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:51:
Leuk om eens te zien, ik heb er een op het dak die ik los heb aangeschaft.
Gek genoeg is hij goedkoper als hij voor de HW is maar daar zeur ik niet over![]()
Dat glaasje kan je denk ik wel iets subtieler waterdicht maken

Klein vraagje:
Op mijn telefoon-app kan ik actions toevoegen, maar ik kan deze niet terugvinden in de webapp. Weet iemand waar ik moet kijken om in de webapp actions toe te voegen?
Heb hem voor je toegevoegd, heb gelijk even mijn Dericam toegevoegdAnoniem: 443294 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:43:
[...]
Weet 1-2-3 niet hoe in de lijst te zetten, maar de ELRO C903IP werkt ook goed met HW (ziet er net zo uit als Foscam).
Mag ik ook links toevoegen waar ik de Dericam gekocht heb in de HomeWizard Wikia overzicht?
[ Voor 12% gewijzigd door Bas Post op 02-08-2013 12:02 ]
BP on the move!!!
Vraagje, ik heb een Chinese Dome Camera gekocht die naar wat ik begrepen heb gelijk moet zijn aan jouw dericam. Ik heb inderdaad ook 2 streams en als het goed is komt het modelnummer (RS7507H) overeen. de 640x480 is te bereiken opvisie schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:24:
Sinds dit weekend een ip-cam in gebruik die niet zou werken met de Homewizard.
Het is een Dericam H502w. Deze heeft 2 video streams. Een 1280x720 H264 stream voor op de computer en een 2e 640x480 MJPEG stream ( voor mij op dit moment het beste haalbaar icm de HW).
Ik kan het beeld wel zien in de HW app, maar ik kan de cam verder niet bedienen. Dit doe ik via een andere app wat opzich voor mij geen probleem.
(Als ik de cam toe voeg in de HW-app bij instellingen dan zie ik bij de 'Camera Feed' geen beeld, maar als ik dit dan save zie ik het in de app wel!![]()
).
http://mijnip:1024/mobile.htm of http://mijnip:1024/cgi-bin/net_jpeg.cgi
Maar beeld op de HW krijg ik nog niet.
Kan jij aangeven wat je in de app of app.homewizard hebt ingevuld?

Links toevoegen: graag zelfs! Hoe meer informatie hoe beter.Bas Post schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:54:
[...]
Heb hem voor je toegevoegd, heb gelijk even mijn Dericam toegevoegd
Mag ik ook links toevoegen waar ik de Dericam gekocht heb in de HomeWizard Wikia overzicht?
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar een kleine pagina per product met:
- toepassingen,
- voorbeelden,
- handleiding
- external links,
Dit zou ook nuttig moeten zijn voor bijvoorbeeld hotel schakelingen.
Leef je uit, het is een open wiki.
Zou handig zijn idd. Met name bij de camera's ook de instellingen zoals stream e.d.AJediIAm schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:40:
[...]
Links toevoegen: graag zelfs! Hoe meer informatie hoe beter.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar een kleine pagina per product met:
- toepassingen,
- voorbeelden,
- handleiding
- external links,
Dit zou ook nuttig moeten zijn voor bijvoorbeeld hotel schakelingen.
Leef je uit, het is een open wiki.
Ik heb port forwarding op mijn router aangezet. Daarna heb ik mijn IP-adres en poort nummer ingegeven even als de gebruikersnaam en wachtwoord. Hierna blijft er bij camerafeed staan dat er geen feed beschikbaar is. Maar als je dan alles opslaat kan je de cam wel zien in de app.Bas Post schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:54:
[...]
Heb hem voor je toegevoegd, heb gelijk even mijn Dericam toegevoegd
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Volgens mij kan de homewizard alleen MJPEG streams aan en geen H264rimave schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 00:46:
Ik heb laatst een Foscam 9821w gekocht. Een 1 megapixel 720p camera en deze werkt helaas niet met de HW. In bepaalde apps krijg ook geen beeld. Dit komt omdat deze volgens mij met een andere stream werkt. Met h.264 en geen cgi stream? Jammer, want hij geeft een superscherp beeld, maar wellicht dat dat in de toekomst nog komt.
Ook leuk voor de mensen met groen vingers (maar net niet genoeg)
Mijn doel is om mijn energie gebruik (gas en Electra) en mijn pv installatie de productie te kunnen monitoren en te loggen. Na wat onderzoek via google en dit forum leek mij dit de beste oplossing, plus dat de homewizard nog veel meer kan.
Of zijn hier voor betere oplossingen voor?
Dingen bedienen en registreren, ook gekoppeld werkt goed, zo is het best leuk om op je telefoon een deurbel te horen en er een camera beeld bij te zien als je onderweg bent.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Klopt, bij mij komt de waarde (kwh) ook niet geheel overeen met wat de omvormer aangeeft in (kwh). Het is leuk om zo snel en makkelijk te kijken wat je ongeveer opwek, maar voor precisie hoeft je het niet te doen.Speedy-Andre schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 19:57:
Ik vind de HW om te loggen tegenvallen omdat er vooral met relatieve getallen wordt gewerkt en niet absoluut.
Dingen bedienen en registreren, ook gekoppeld werkt goed, zo is het best leuk om op je telefoon een deurbel te horen en er een camera beeld bij te zien als je onderweg bent.
[ Voor 10% gewijzigd door martinvdm op 03-08-2013 22:25 ]
Dan is het natuurlijk wel de vraag wie er gelijk heeft de omvormer of hw, het is algemeen bekend dat sommige omvormers de opbrengst niet zo heel nauwkeurig meten.martinvdm schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:24:
[...]
Klopt, bij mij komt de waarde (kwh) ook niet geheel overeen met wat de omvormer aangeeft in (kwh). Het is leuk om zo snel en makkelijk te kijken wat je ongeveer opwek, maar voor precisie hoeft je het niet te doen.
Bij mij komt het vrij goed overeen met wat Plugwise voor opbrengst registreert, Plugwise gaf voor de afgelopen maand bij mij 305kWh opbrengst aan en hw 303. Ook het algemene energieverbruik doet de hw helemaal niet slecht en is zo goed als hetzelfde als ik alle meterstanden optel en aftrek.
Elke meter heeft een bepaalde nauwkeurigheid, maar die is nooit 100 procent.
De enige meetwaarde die telt is die van je netbeheerder. (is geijkt)
Optellen van waarden met onnauwkeurigheden geeft nieuwe onnauwkeurigheden en bij het vergelijken van meetwaarden gebeurt hetzelfde. Niks om je zorgen over te maken, maar wel belangrijk om te weten.
Dat geldt dus ook voor thermometers, watermeters, windmeters, UV-meters, regenmeters, etc. etc.
Werkt prma, houd er allen rekening mee dat de binnentemperatuur gemeten op de nx pro (of elk ander basisstation) niet naar je hw kan worden gestuurd. Daarvoor heb je dus een extra sensor nodig.
Ik heb er 4 temperatuur sensoren aan nu, woonkamer, buiten, slaapkamer achter en slaapkamer voor.
Werkt prima. Verder de wind en regen sensor aangesloten, een foscam 8910w en tig kaku schakelaars, en 1 magneetcontact (op slaapkamerraam)
Moet nog een bewegingssensor en deurbel bij, maar helaas kan ik mijn deurbel niet zomaar vervangen(appartement).
Als ik het nu weert moest doen, kocht ik geen basis weerstation meer maar een goedkope 7 of 8 inch tablet om aan de muur te hangen. (En dan de sensoren los kopen)
[ Voor 11% gewijzigd door LoneWolf op 04-08-2013 13:02 ]
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
[ Voor 12% gewijzigd door martinvdm op 04-08-2013 13:10 ]
Alleen heb ik ook geen uv sensor, was ook niet van plan deze aan ta schaffen, gezien de niet al te goede reviews hiervan.
[ Voor 3% gewijzigd door LoneWolf op 04-08-2013 19:51 ]
Zegt het iets over weer dat eraankomt of over smog of fijnstof of iets anders? Of gewoon hoe zonnig het is?
Sorry voor de domme vraag, ben er nieuw in
[ Voor 45% gewijzigd door anandus op 04-08-2013 23:00 ]
.
http://www.rivm.nl/Onderw...laag_en_klimaat/Zonkracht
Wikipedia: Zonkracht
Verder is wind belangrijk (koelt de panelen) en de windrichting.
Ik zoek vaak naar aanbiedingen en stuitte een keer op de Cresta Pws720 set voor €75,-, daar zit usb op zodat je hem met een pc kan uitlezen.
Dit weerstation geeft geen Uv weer maar hij vindt wel de andere Cresta temperatuurvoelers voor de HW.
Is er een manier om buiten de HW-apps om de HW te besturen?
Ik heb wel een Java-library gevonden, ik denk dat ik daarmee dan aan de slag moet? (Mijn Java is een beetje rusty
Of zijn er makkelijkere manieren?
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 05-08-2013 10:49 ]
Wat is nieuw in versie 2.5.0
Features:
+ ASUN650 ondersteuning. Verwijder bestaande zonweringschakelaars en voeg deze toe als nieuwe sensor.
+ Lichtsensor (ABST604) ondersteuning. Kan nu ook gebruikt worden in acties en notificaties.
+ Verbeterde timers voor dimmers met instelbaar dimLevel.
+ Notificaties en acties kunnen nu gebruik maken van zonnetijden.
Fixed:
+ Fixed in sommige gevallen 'leeg' weatherforecast.
+ Fixed crash na het drukken op 'menu' indien geen internetverbinding na clean boot.
+ Fixed crash in EditSensor als de app internet verbinding verliest.
Mijn boefje is liev!
De huidige generatie boxen zijn vaak ook draadloze rf (433mhz) zender om de 3 standen aan te sturen.
Mijn boefje is liev!
Ik heb precies hetzelfde ingevuld...iJack schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:10:
[...]
Vraagje, ik heb een Chinese Dome Camera gekocht die naar wat ik begrepen heb gelijk moet zijn aan jouw dericam. Ik heb inderdaad ook 2 streams en als het goed is komt het modelnummer (RS7507H) overeen. de 640x480 is te bereiken op
http://mijnip:1024/mobile.htm of http://mijnip:1024/cgi-bin/net_jpeg.cgi
Maar beeld op de HW krijg ik nog niet.
Kan jij aangeven wat je in de app of app.homewizard hebt ingevuld?
[afbeelding]
Ja het is mogelijk, maar niet met de ingebouwde rf.remysan schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:17:
Is het ook mogelijk de mechanische ventilatie units aan te sturen?
De huidige generatie boxen zijn vaak ook draadloze rf (433mhz) zender om de 3 standen aan te sturen.
- Een 3 standen schakeaar kan je dan vervangen door een aan/uit + hoog/laag schakelaar. Dit werkt ongeveer het zelfde als draadloos schakelen met een KAKU wandschakelaar.
- Een andere mogelijkheid is om de badkamer schakelaar te gebruiken. Bij de Optifor is daar een kroonsteentje voor wat je potentiaal vrij kan schakelen. Hiervoor kan je een stekkerschakelaar hacken, of de asun-650 gebruiken.
Voor mij is die DE rede geweest om een HomeWizard aan te schaffen. Ik kan nu de ventilatie aan zetten
- Afhankelijk van luchtvochtigheid in de badkamer.
- Afhankelijk van de temperatuur in de woonkamer.
- Uit zetten als een raam open staat.
- Met een timer ventileren.
Ik verwacht dat hier nog veel functionaliteit bij komt in gebruik met de HeatLink.
Helaas nog steeds geen "actie" te koppelen aan de rookmelder sensorJB schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:46:
De app is weer voorzien van een update![]()
Wat is nieuw in versie 2.5.0
Features:
+ ASUN650 ondersteuning. Verwijder bestaande zonweringschakelaars en voeg deze toe als nieuwe sensor.
+ Lichtsensor (ABST604) ondersteuning. Kan nu ook gebruikt worden in acties en notificaties.
+ Verbeterde timers voor dimmers met instelbaar dimLevel.
+ Notificaties en acties kunnen nu gebruik maken van zonnetijden.
Fixed:
+ Fixed in sommige gevallen 'leeg' weatherforecast.
+ Fixed crash na het drukken op 'menu' indien geen internetverbinding na clean boot.
+ Fixed crash in EditSensor als de app internet verbinding verliest.
Dat zou ik wel graag willen hoor, zou een fijn idee zijn dat je verlichting aangeschakeld wordt tijdens een rook melding, puur uit veiligheid.
Gelukkig kan mijn Nodo dit wel ter ondersteuning, maar zou het toch officieel via de HW ondersteund zien willen worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Bas Post op 06-08-2013 15:44 ]
BP on the move!!!
Tanks, ik heb echter helemaal geen bedraaden schakelaar alleen nu de draadloze schakelaar.AJediIAm schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:55:
[...]
Ja het is mogelijk, maar niet met de ingebouwde rf.
- Een 3 standen schakeaar kan je dan vervangen door een aan/uit + hoog/laag schakelaar. Dit werkt ongeveer het zelfde als draadloos schakelen met een KAKU wandschakelaar.
- Een andere mogelijkheid is om de badkamer schakelaar te gebruiken. Bij de Optifor is daar een kroonsteentje voor wat je potentiaal vrij kan schakelen. Hiervoor kan je een stekkerschakelaar hacken, of de asun-650 gebruiken.
Voor mij is die DE rede geweest om een HomeWizard aan te schaffen. Ik kan nu de ventilatie aan zetten
- Afhankelijk van luchtvochtigheid in de badkamer.
- Afhankelijk van de temperatuur in de woonkamer.
- Uit zetten als een raam open staat.
- Met een timer ventileren.
Ik verwacht dat hier nog veel functionaliteit bij komt in gebruik met de HeatLink.
Had gehoopt aangezien het op de zelfde feq zit, deze misschien is in te leren in de HW.
bv Buiten temp > binnen binnen : actie
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Inderdaad, bij mij ook geen crashes meer met IOS7 beta 4 op iPhone 5Limburgse-Doos schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:02:
Yes, na de update werkt de app ook weer normaal onder iOS7. Geen crashes meer…
BP on the move!!!
Het ziet er allemaal interessant uit en vooral ook (relatief) goedkoop. Dat had ik niet verwacht. Vooral het feit dat je met een basis begint en van daaruit kunt uitbreiden spreekt mij aan.
Ik heb wel wat vragen aan de ervaren HW gebruikers hier:
* Ik heb op dit moment in mijn huis al draadloze lichtschakelaars. Zo is het door de aannemer gebouwd. Er lopen namelijk geen kabels door de muren. Wat er hier nu hangt is van Hager (specifiek: TR201. Dit is volgens mij een compleet gesloten systeem, dus als ik een koppeling met HW wil maken zal ik dit moeten vervangen. Klopt dat?
* En waarmee vervang ik dit dan? KlikAan/KlikUit? Nu hoop ik dat ik geen mensen boos maak hier (
* Een bericht op mijn iPhone als er iemand aanbelt, dat lijkt me superhandig. Helemaal als ik ook vanaf mijn iPhone op bepaalde momenten het geluid van de bel zelf uit kan zetten. Maar... mijn huidige deurbel is óók draadloos. De KA/KU deurbel-melder op de site van HomeWizard sluit je aan op je bestaande deurbel. Maar volgens mij gaat dat dus niet werken hier. Of snap ik het niet goed? Ik moet beter lezen. Er is blijkbaar ook een "losse" variant: http://www.homewizard.nl/...t-draadloze-drukknop.html
Ik hoop dat jullie mij van wat uitleg kunnen voorzien
[ Voor 4% gewijzigd door posttoast op 06-08-2013 17:39 ]
klopt idd, denk dat je weinig kans maakt. Homewizard is open en unencrypted.* Ik heb op dit moment in mijn huis al draadloze lichtschakelaars. Zo is het door de aannemer gebouwd. Er lopen namelijk geen kabels door de muren. Wat er hier nu hangt is van Hager (specifiek: TR201. Dit is volgens mij een compleet gesloten systeem, dus als ik een koppeling met HW wil maken zal ik dit moeten vervangen. Klopt dat?
Tja, dat klopt ook, maar alle waar naar zijn geld. Kaku is budget en daarmee ook zeer betaalbaar ten opzichte van andere systemen zoals Zwave gabaseerde systemen.* En waarmee vervang ik dit dan? KlikAan/KlikUit? Nu hoop ik dat ik geen mensen boos maak hier () maar ik heb altijd begrepen dat KA/KU een beetje een budget-ding is. Sterker: toen ik de aannemer van mijn huis bij oplevering vroeg of mijn lichtsysteem ook een soort KA/KU is moest hij een beetje lachen en zei hij dat dit spul van Hager wel wat serieuzer/professioneler is.
[ Voor 37% gewijzigd door martinvdm op 06-08-2013 20:36 ]
Ok, Kaku is budget. Maar wat maakt het "minder" dan het Hager spul dat ik nu heb?martinvdm schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:34:
@posttoast
[...]
klopt idd, denk dat je weinig kans maakt. Homewizard is open en unencrypted.
[...]
Tja, dat klopt ook, maar alle waar naar zijn geld. Kaku is budget en daarmee ook zeer betaalbaar ten opzichte van andere systemen zoals Zwave gabaseerde systemen.
Vooropgesteld, ik ken het hager spul niet, dus kan geen vergelijking msken. Wel kan ik je vertellen dat kaku zo ze nadelen heeft. Belangrijkste is dat kaku geen controle doet, omdat dit niet in het protocol zit. Dit betekend dat er niet gecontroleerd word of de schakelaar daadwerkelijk aan staat. Dit kan dus, nav bijv signaal problemen, verkeerd uitpakken. Homewizard denkt dt de schakelaar aan staat maar in het echt is die nog steeds uit of iets soortgelijks. Voordeel van kaku is dan weer de betaalbaarheid en de vele verschillende soorten schakelaars en sensoren en dat het gewoon bij de gamma te koop is. Ik zou zeggen koop eens een setje voor weinig en probeer het eens uit en vergelijk het met je huidige systeem.posttoast schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:45:
[...]
Ok, Kaku is budget. Maar wat maakt het "minder" dan jet Hager spul dat ik nu heb?
Een praktijkvoorbeeld: Kaku werkte al een jaar of drie probleemloos met zo'n 20 ontvangers. Tot er een zender aan bleef staan. Hierdoor stoorde deze een deel van het huis waardoor een deel van de lampen niet meer aan of uit gingen. De status kwam niet meer overeen met de werkelijkheid. Zoek dan maar eens waar het probleem vandaan komt.martinvdm schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:50:
[...]
Vooropgesteld, ik ken het hager spul niet, dus kan geen vergelijking msken. Wel kan ik je vertellen dat kaku zo ze nadelen heeft. Belangrijkste is dat kaku geen controle doet, omdat dit niet in het protocol zit. Dit betekend dat er niet gecontroleerd word of de schakelaar daadwerkelijk aan staat. Dit kan dus, nav bijv signaal problemen, verkeerd uitpakken. Homewizard denkt dt de schakelaar aan staat maar in het echt is die nog steeds uit of iets soortgelijks.
Mijn vrouw gelijk in de stress. Vroeg zich af wat zij kan doen als er zo'n storing is.
Andere "probleempjes":
- ontvangers mogen niet minder dan 50 cm van elkaar zitten (vraagt soms creatieve oplossingen).
- schakelmateriaal is niet te combineren met stopcontacten oid
Verder ben ik trouwens heel tevreden met mijn kaku spullen en de HW. Toch overweeg ik over te stappen naar Zwave omdat dit stabieler lijkt en meer een professioneel product is.
Ben eigenlijk wel tevreden met de HW. Zeker nu ik sinds gisteren ook zonsondergang in de actions kan zetten.
Dus HW: Graag een Z-wave interface
[ Voor 16% gewijzigd door Anjos op 07-08-2013 06:51 ]
Tada! nieuw product van KaKu:Anjos schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 06:39:
[...]
Een praktijkvoorbeeld: Kaku werkte al een jaar of drie probleemloos met zo'n 20 ontvangers. Tot er een zender aan bleef staan. Hierdoor stoorde deze een deel van het huis waardoor een deel van de lampen niet meer aan of uit gingen. De status kwam niet meer overeen met de werkelijkheid. Zoek dan maar eens waar het probleem vandaan komt.
Mijn vrouw gelijk in de stress. Vroeg zich af wat zij kan doen als er zo'n storing is.De installateur bellen? Ik ben bang dat die ook wel even bezig is te begrijpen hoe alles aan elkaar zit.
Andere "probleempjes":
- ontvangers mogen niet minder dan 50 cm van elkaar zitten (vraagt soms creatieve oplossingen).
- schakelmateriaal is niet te combineren met stopcontacten oid
Verder ben ik trouwens heel tevreden met mijn kaku spullen en de HW. Toch overweeg ik over te stappen naar Zwave omdat dit stabieler lijkt en meer een professioneel product is.
Ben eigenlijk wel tevreden met de HW. Zeker nu ik sinds gisteren ook zonsondergang in de actions kan zetten.
Dus HW: Graag een Z-wave interface.
AWS-3501
BP on the move!!!
Hier hetzelfde probleem! Ik heb al gemaild naar de support van HomeWziard. Volgens mij hebben ze de knopjes verkeerd om in de App gezet.martinvdm schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:29:
Zojuist de update erop gezet en de zonnescherm opnieuw aangemaakt als ASUN. Weet niet wat ze veranderd hebben, maar nu werkt het geheel andersom. Pijl naar beneden is nu omhoog (intrekken) en naar boven is nu naar beneden (uitschuiven). Dit terwijl de oude app nog wel goed werkt (heb nog een tablet). Iemand ook dit probleem?
Bij mij is pijltje omhoog is zonnescherm uit, Pijltje naar beneden is zonnescherm in.
Ik zou dit ook andersom verwachten:
Pijltje naar beneden = neer = zonnescherm uit
Pijltje naar boven = in =zonnescherm in
Echt duidelijk is het nu dus zeker niet
Wellicht kun je het oplossen door de kabels op de asun andersom aan te sluiten? Maar dat lijkt me uiteindelijk niet de bedoeling. Ik gebruik ook soms een gewone aan/uit afstandsbediening van KlikaanKlikuit en die gaat dan ook andersom werken en dat lijkt me niet echt handig..

[ Voor 16% gewijzigd door Flappie op 07-08-2013 08:45 ]
Dat staat in de gebruiksaanwijzing van asun.
"De plaats van F1 en F2 bepalen of het scherm omhoog of omlaag gaat na het versturen van een AAN/UIT-signaal. Deze twee posities kunnen zonder probleem worden omgewisseld."
Ja dat kan, maar dat is niet erg handig!Jovink538 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:07:
Als je zonnescherm nu verkeerd om werkt kan je de draden omdraaien.
"De plaats van F1 en F2 bepalen of het scherm omhoog of omlaag gaat na het versturen van een AAN/UIT-signaal. Deze twee posities kunnen zonder probleem worden omgewisseld."
Ik gebruik ook een gewone aan/uit afstandsbediening en dan werkt die ineens andersom!
Het is dus gewoon een foutje in de App waar de verkeerde functie aan het verkeerde icoontje is toegekend.
Idem dito bij mijn webcam, waar het pijltje naar links de camera naar rechts beweegt en vice versa. Zou fijn zijn als er een soort 'invert' optie is voor sommige zaken, maar ach. Ik overleef het welFlappie schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:49:
[...]
Ja dat kan, maar dat is niet erg handig!
Ik gebruik ook een gewone aan/uit afstandsbediening en dan werkt die ineens andersom!
Het is dus gewoon een foutje in de App waar de verkeerde functie aan het verkeerde icoontje is toegekend.
heb je de camera dan niet gewoon op de kop staan ?Myedvyed schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:24:
[...]
Idem dito bij mijn webcam, waar het pijltje naar links de camera naar rechts beweegt en vice versa. Zou fijn zijn als er een soort 'invert' optie is voor sommige zaken, maar ach. Ik overleef het wel
Ik heb hetzelfde probleem, heel onhandig nu dat het verkeerd om staat, ik kan die kabels wel weer omhangen maar dan komt er een update en dan kan ik het weer omdraaienJovink538 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:07:
Als je last hebt van een storende zender vanwege een bijna lege batterij o.i.d. Dan kun je die het makkelijkst opsporen door een virtuele (dus niet echt bestaande) schakelaar te maken (die je bijv. Tester noemt) en die laat je een code "leren". Je krijgt dan meteen de code van de probleemveroorzaker te zien. Die kun je in je overzicht opzoeken en je weet dan waar je moet zijn.
Nee, want omhoog en omlaag werken wel goedFlappie schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:45:
[...]
heb je de camera dan niet gewoon op de kop staan ?
Dat is de omgekeerde wereld. Eens met Flappie. Ab werkt wel goed en heb ook een andere tablet met de vorige versie app en daar werkt het ook goed. Omdraaien van de draden maakt je probleem alleen maar groter. Wachten op een update dus.Jovink538 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:07:
Klopt. Zo heb ik hem uiteindelijk ook ontdekt. Maar goed dat je dat nog even noemt. Overigens schijnt ook een weerstation waarvan de batterijen bijna leeg zijn soortgelijke problemen te kunnen gaan geven.Anoniem: 443294 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:57:
Als je last hebt van een storende zender vanwege een bijna lege batterij o.i.d. Dan kun je die het makkelijkst opsporen door een virtuele (dus niet echt bestaande) schakelaar te maken (die je bijv. Tester noemt) en die laat je een code "leren". Je krijgt dan meteen de code van de probleemveroorzaker te zien. Die kun je in je overzicht opzoeken en je weet dan waar je moet zijn.
Op de Facebook pagina van HomeWizard staat inmiddels dit bericht:martinvdm schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:53:
[...]
Dat is de omgekeerde wereld. Eens met Flappie. Ab werkt wel goed en heb ook een andere tablet met de vorige versie app en daar werkt het ook goed. Omdraaien van de draden maakt je probleem alleen maar groter. Wachten op een update dus.
Het probleem met de omhoog en omlaag knoppen is bekend, wij zijn bezig met een oplossing..
Even wachten op de volgende update dus!
Ik gebruik hoofdzakelijk mijn telefoon en tablet (beide android) als bedieningsapparaten.
Persoonlijk vindt ik het ontbreken van een widget functie jammer en heb daarom HW benaderd met de vraag of men daar mee bezig is of mee bezig gaat.
Zijn er meer mensen die dit missen?
HW kent de vraag, maar vraagt eigenlijk een voorbeeld zoals ik/wij dat zouden willen zien.
Dit ook omdat er zoveel verschillende onderdelen zitten in de HW: Weather, Sensoren, Scenes, etc
Ik zal kijken of ik een voorbeeld kan maken zoals ik deze functie graag zou zien.
Mogelijk dat hier handige tweakers zijn die dit middels Photoshop of iets dergelijks kunnen aanleveren aan HW. Zodat men dit kan ontwikkelen.
Ik zal zelf iets proberen te beschrijven en toelichten met een plaatje zodat men in ieder geval 1 voorbeeld heeft.
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
Ik zou het leuk vinden als hier een open source projectje voor zou komen. Een android library voor het identificeren en aansturen van sensors en schakelaars met een voorbeeld interface en widget zou binnen de kortste keren een massa aan nuttige apps en widgets moeten opleveren.the-spawn schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:11:
Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een HW en deze bevalt mij erg goed. Het is erg verslavend om zaken uit te breiden in en om het huis.
Ik gebruik hoofdzakelijk mijn telefoon en tablet (beide android) als bedieningsapparaten.
Persoonlijk vindt ik het ontbreken van een widget functie jammer en heb daarom HW benaderd met de vraag of men daar mee bezig is of mee bezig gaat.
Zijn er meer mensen die dit missen?
HW kent de vraag, maar vraagt eigenlijk een voorbeeld zoals ik/wij dat zouden willen zien.
Dit ook omdat er zoveel verschillende onderdelen zitten in de HW: Weather, Sensoren, Scenes, etc
Ik zal kijken of ik een voorbeeld kan maken zoals ik deze functie graag zou zien.
Mogelijk dat hier handige tweakers zijn die dit middels Photoshop of iets dergelijks kunnen aanleveren aan HW. Zodat men dit kan ontwikkelen.
Ik zal zelf iets proberen te beschrijven en toelichten met een plaatje zodat men in ieder geval 1 voorbeeld heeft.
Binnenkort begint mijn vakantie eindelijk. Wie weet hou ik nog wat puf over om hier mee aan de slag te gaan. Het staat al erg lang hoog om mijn todo lijstje.
Dit topic is gesloten.