Ik zou zeggen zoek eens op foscam in dit onderwerp, informatie genoeg, ook over 9820.
Moet MJPEG zijn met videostream.cgiWilly_BuMBuM schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:32:
Ik ben van plan binnenkort een homewizard aan te kopen. Nu heb ik gelezen dat ip camera ondersteund worden. Maar ik kan nergens vinden welk protocol ze hiervoor gebruiken etc. Ik ben zelf in het bezit van een aantal foscam 9820 en 9821's en het zou zonde zijn om nieuwe cameras te moeten aanschaffen? Dus heeft iemand hier inzicht op hoe de ip cameras worden aangestuurd vanuit de homewizard
Grote kans dat foscam werkt, de cam van homewizard is uiteindelijk ook een foscam.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Mijn beide Foscam Fi8919 doen het prima in HW. Dit zijn buiten dome camera's en werken uitstekend.martinvdm schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:11:
[...]
Moet MJPEG zijn met videostream.cgi
Grote kans dat foscam werkt, de cam van homewizard is uiteindelijk ook een foscam.
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
Is er iemand die de homewizard ip cam aan de praat krijgt in de Synology Surveillance station?
Ik heb het al geprobeerd met het bronpad (/videostream.cgi) en een aantal foscam cam's geprobeerd maar krijg het nog niet voor elkaar.
Ik heb het al geprobeerd met het bronpad (/videostream.cgi) en een aantal foscam cam's geprobeerd maar krijg het nog niet voor elkaar.
Check dit eensJovink538 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:14:
Is er iemand die de homewizard ip cam aan de praat krijgt in de Synology Surveillance station?
http://www.ipcam-shop.nl/...dex/view/faq/synology_nl/
Conditioneel schakelen (en/of) zonder te programeren, misschien is dit een optie?
Op diverse fora wordt gesproken hoe met behulp van eigen scripts EN / OF scenarios ondersteund kunnen worden. Nadeel is dat je moet kunnen programmeren. Daarom hebben wij, met een groep enthousiaste Homewizard gebruikers, een dienst gecreeerd, om dit probleem te ondervangen. De Homewizard Process Monitor. Zonder programmeren en zonder extra soft- of hardware kunnen En / OF scenarios op eenvoudig wijze worden gerealiseerd. Zie http://hpm.homeip.net voor een uitgebreide beschrijving.
Het idee is ontstaan uit een besloten clubje fanatiekelingen met meerdere Homewizards op verschillende locaties. En voor ons werkt het eenvoudig, omdat iedereen nu zelf zijn eigen complexere scenarios (waar en/of condities noodzakelijk zijn) kan invoeren vanuit de Homewizard app. We denken dat het zo eenvoudig is dat we hebben besloten het open te zetten voor iedereen. Dus hebben nu een aantal vrije processen beschikbaar gesteld om te kijken of er meer mensen geinteresseerd zijn. Op basis van het animo zullen we eventueel verder opschalen.
kortom we zijn op zoek naar nieuwe gebruikers die hun ervaringen met ons willen delen.
Op diverse fora wordt gesproken hoe met behulp van eigen scripts EN / OF scenarios ondersteund kunnen worden. Nadeel is dat je moet kunnen programmeren. Daarom hebben wij, met een groep enthousiaste Homewizard gebruikers, een dienst gecreeerd, om dit probleem te ondervangen. De Homewizard Process Monitor. Zonder programmeren en zonder extra soft- of hardware kunnen En / OF scenarios op eenvoudig wijze worden gerealiseerd. Zie http://hpm.homeip.net voor een uitgebreide beschrijving.
Het idee is ontstaan uit een besloten clubje fanatiekelingen met meerdere Homewizards op verschillende locaties. En voor ons werkt het eenvoudig, omdat iedereen nu zelf zijn eigen complexere scenarios (waar en/of condities noodzakelijk zijn) kan invoeren vanuit de Homewizard app. We denken dat het zo eenvoudig is dat we hebben besloten het open te zetten voor iedereen. Dus hebben nu een aantal vrije processen beschikbaar gesteld om te kijken of er meer mensen geinteresseerd zijn. Op basis van het animo zullen we eventueel verder opschalen.
kortom we zijn op zoek naar nieuwe gebruikers die hun ervaringen met ons willen delen.
Wat een leuk iniatief! Ik ga me aanmelden en eens kijken wat het toevoegt!
Idee is goed, uitvoering wat minder...SNIK0906 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 20:31:
Conditioneel schakelen (en/of) zonder te programeren, misschien is dit een optie?
Op diverse fora wordt gesproken hoe met behulp van eigen scripts EN / OF scenarios ondersteund kunnen worden. Nadeel is dat je moet kunnen programmeren. Daarom hebben wij, met een groep enthousiaste Homewizard gebruikers, een dienst gecreeerd, om dit probleem te ondervangen. De Homewizard Process Monitor. Zonder programmeren en zonder extra soft- of hardware kunnen En / OF scenarios op eenvoudig wijze worden gerealiseerd. Zie http://reinald.homeip.net voor een uitgebreide beschrijving.
Het registratieproces gaat over een onbeveiligde pagina....
betekend dat ip adres en password onbeveiligd verstuurd worden.....
handig voor hackers die nemen nu je bediening over.... heel slim...
en als ze het niet doen tijdens de aanmelding die gegevens hacken, hoe is het dan met de beveiliging later, dus als deze server informatie verwerkt tussen de homezizard en de server, is die wel beveiligd???
negatief misschien dat ik zo denk? nee hoor, gewoon normaal nadenken voor je IP adres en password aan derden door geeft. Je logt bij je bank toch ook niet in als de site onbeveiligd is.....
Volledig mee eens. Ze zouden hier op zijn minst een hash oid mee uit moeten halen, maar volgens mij ligt dit probleem meer bij de HomeWizard zelf die voor dit soort scripting alleen password-in-de-url accepteerd.underground_man schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 20:58:
[...]
Idee is goed, uitvoering wat minder...
Het registratieproces gaat over een onbeveiligde pagina....
betekend dat ip adres en password onbeveiligd verstuurd worden.....
handig voor hackers die nemen nu je bediening over.... heel slim...
en als ze het niet doen tijdens de aanmelding die gegevens hacken, hoe is het dan met de beveiliging later, dus als deze server informatie verwerkt tussen de homezizard en de server, is die wel beveiligd???
negatief misschien dat ik zo denk? nee hoor, gewoon normaal nadenken voor je IP adres en password aan derden door geeft. Je logt bij je bank toch ook niet in als de site onbeveiligd is.....
@martinvdm en undergroundmanmartinvdm schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 23:08:
[...]
Volledig mee eens. Ze zouden hier op zijn minst een hash oid mee uit moeten halen, maar volgens mij ligt dit probleem meer bij de HomeWizard zelf die voor dit soort scripting alleen password-in-de-url accepteerd.
registratie via HTTPS staat nog op de todolist. We hebben eerst besloten te peilen of er interesse is. Wil je niet registreren via http, geen nood, stuur een email naar hpm@ziggo.nl en we leggen het met plezier meteen in de backend voor je aan. (We hebben de tekst al aangepast op de website)
Tav de communicatie tussen homewizard en homewizard process monitor, deze is net zo veilig/onveilig als de homewizard app als die middels portforwarding met de homewzard communiceert. Immers de HPM reageert feitelijk als een "automatische "app. De enige tip die ik hier kan geven (voor extra veiligheid) is als je een modem hebt die ip filtering (of domein filtering) kan doen op geforwarde poorten, je het ipnr van de homewizard process monitor in kan geven. Je weet dan zeker dat alleen de aangelegde ipnrs je homewizard kunnen besturen (ik hoor graag andere ideeen!)
Vraag aan jullie. hebben jullie ook gebruik gemaakt van de service, en was het duidelijk/werkte het?
dank voor jullie input
[ Voor 6% gewijzigd door SNIK0906 op 19-07-2013 00:08 ]
En ik heb hem. Gister meteen wat aan het prutsen geweest. Aansluiten en de HW initialiseren was echt een fluitje van een cent. Het toevoegen van de thermometer, appeltje eitje. Het pairen van de Watcher...... niet voor elkaar gekregen. De wattcher hangt daar waar geen wifi bereik is (kelder), maar fysiek een meter of 3 onder de HW. Ik zal het vanavond in alle rust nog eens pogen.Siemi schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:11:
Ik heb hem gister besteld, dus als het goed is, komt hij vandaag, mijn eigen HW :-)
It doesn't make sense to make sense.....
De wattcher gebruikt geen wifi maar een 866 mhz freq.
Het pairen moet je doen door het rode knopje op de ontvangst unit van de wattcher (die moet dus echt in het stopcontact) in te drukken, en op de sensor in te drukken. en dan tegelijk te pairen in de HW app
Het pairen moet je doen door het rode knopje op de ontvangst unit van de wattcher (die moet dus echt in het stopcontact) in te drukken, en op de sensor in te drukken. en dan tegelijk te pairen in de HW app
Ik ben erg onder de indruk van deze dienst. Ook de bijbehorende website ziet er prima uit en geeft duidelijk aan wat de mogelijkheden zijn. Geweldig dat je dit als dienst aan biedt! Ik ga het dit weekend eens uitgebreid proberen.SNIK0906 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 20:31:
Op diverse fora wordt gesproken hoe met behulp van eigen scripts EN / OF scenarios ondersteund kunnen worden. Nadeel is dat je moet kunnen programmeren. Daarom hebben wij, met een groep enthousiaste Homewizard gebruikers, een dienst gecreeerd, om dit probleem te ondervangen. De Homewizard Process Monitor. Zonder programmeren en zonder extra soft- of hardware kunnen En / OF scenarios op eenvoudig wijze worden gerealiseerd. Zie http://reinald.homeip.net voor een uitgebreide beschrijving.
En voor al die mensen die klagen over onbeveiligde wachtwoorden: HomeWizard verstuurt zelf ook onbeveiligd je wachtwoord...
Ik vind het prima zo voor een hobby project.
.
[ Voor 99% gewijzigd door JB op 19-07-2013 17:52 ]
Mijn boefje is liev!
De homewizard hoeft inmiddels lang niet meer met portforwarding te werken. Via de homewizard online functie hoeft alleen uitgaande communicatie toegestaan te worden.SNIK0906 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 23:24:
[...]
@martinvdm en undergroundman
registratie via HTTPS staat nog op de todolist. We hebben eerst besloten te peilen of er interesse is. Wil je niet registreren via http, geen nood, stuur een email naar hpm@ziggo.nl en we leggen het met plezier meteen in de backend voor je aan. (We hebben de tekst al aangepast op de website)
Tav de communicatie tussen homewizard en homewizard process monitor, deze is net zo veilig/onveilig als de homewizard app als die middels portforwarding met de homewzard communiceert. Immers de HPM reageert feitelijk als een "automatische "app. De enige tip die ik hier kan geven (voor extra veiligheid) is als je een modem hebt die ip filtering (of domein filtering) kan doen op geforwarde poorten, je het ipnr van de homewizard process monitor in kan geven. Je weet dan zeker dat alleen de aangelegde ipnrs je homewizard kunnen besturen (ik hoor graag andere ideeen!)
Vraag aan jullie. hebben jullie ook gebruik gemaakt van de service, en was het duidelijk/werkte het?
dank voor jullie input
Voor mij is HPM geen toegevoegde waarde.
Effe voor de duidelijkheid: het is geen klagen maar om aan te geven dat het niet veilig is.AJediIAm schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:28:
[...]
Ik ben erg onder de indruk van deze dienst. Ook de bijbehorende website ziet er prima uit en geeft duidelijk aan wat de mogelijkheden zijn. Geweldig dat je dit als dienst aan biedt! Ik ga het dit weekend eens uitgebreid proberen.
En voor al die mensen die klagen over onbeveiligde wachtwoorden: HomeWizard verstuurt zelf ook onbeveiligd je wachtwoord...
En als HomeWizard de informatie niet versleuteld verstuurt geld het zelfde.
Neem aan dat niemand wil dat anderen hun HomeWizard over kunnen nemen en zo aparatuur schakelen en kunnen controleren of iemand thuis is via de sensoren.
Een vriend van me heeft de WeMo van Belkin.
Nu zit ik enorm te twijfelen om een HomeWizard te halen of een WeMo.
Misschien iemand hier die ervaring met beide heeft?
WeMo
WeMo
[ Voor 13% gewijzigd door UnitedJunk op 19-07-2013 23:13 ]
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
Ik weet niet wat je doelstellingen zijn, maar volgens mij kan de WeMo bij lange na niet wat de HomeWizard kan.UnitedJunk schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 23:13:
Een vriend van me heeft de WeMo van Belkin.
WeMo
Ook dom om naar de US website te linken
Verder geen commentaar op deze 'reclame'

Verder geen commentaar op deze 'reclame'

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Nav de post over de Homewizard Process Monitor (zie http://hpm.homeip.net), hebben we kunnen constateren dat het de behoefte aan een dergelijke dienst erg groot is. Het aantal beschikbare vrije processen was in enkele uren vergeven. We hebben de registratie even moeten staken vanwege het grote aantal geinteresseerden omdat de capaciteit van onze huidige servers veel te klein is. We gaan even kijken of we dit kunnen oplossen en komen zsm met meer informatie. Tevens checken we met de nieuwe HPM gebruikers of de dienst begrijpelijk is en aan de verwachtingen voldoet. Had je ook willen registeren op de HPM dienst, mail ons dan op HPM@ziggo.nl. We nemen dan op het moment dat er capaciteit is, contact met je op (FIFO). Onze excuses, we hadden graag iedereen geholpen. Maar deze interesse had we niet verwacht.AJediIAm schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:28:
[...]
Ik ben erg onder de indruk van deze dienst. Ook de bijbehorende website ziet er prima uit en geeft duidelijk aan wat de mogelijkheden zijn. Geweldig dat je dit als dienst aan biedt! Ik ga het dit weekend eens uitgebreid proberen.
Als ik mijn adres en wachtwoord geef is dus in principe via de app homewizard bv mijn camera door derden te bekijken of is dit een denkfout ? Zie het niet als kritiek van mijn kant want ik vind het een prima initiatief.SNIK0906 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:43:
[...]
Nav de post over de Homewizard Process Monitor (zie http://reinald.homeip.net), hebben we kunnen constateren dat het de behoefte aan een dergelijke dienst erg groot is. Het aantal beschikbare vrije processen was in enkele uren vergeven. We hebben de registratie even moeten staken vanwege het grote aantal geinteresseerden omdat de capaciteit van onze huidige servers veel te klein is. We gaan even kijken of we dit kunnen oplossen en komen zsm met meer informatie. Tevens checken we met de nieuwe HPM gebruikers of de dienst begrijpelijk is en aan de verwachtingen voldoet. Had je ook willen registeren op de HPM dienst, mail ons dan op HPM@ziggo.nl. We nemen dan op het moment dat er capaciteit is, contact met je op (FIFO). Onze excuses, we hadden graag iedereen geholpen. Maar deze interesse had we niet verwacht.
Ben alleen benieuwd of dit in pricipe zo is
BvD
Klopt helemaal, als je je IP adres en wachtwoord doorgeeft aan de makers van dit project kunnen ze alles met je HW doen wat jij ook kan en dus ook je camera beelden bekijken....RinusS schreef op zondag 21 juli 2013 @ 12:47:
[...]
Als ik mijn adres en wachtwoord geef is dus in principe via de app homewizard bv mijn camera door derden te bekijken of is dit een denkfout ? Zie het niet als kritiek van mijn kant want ik vind het een prima initiatief.
Ben alleen benieuwd of dit in pricipe zo is
BvD
Zou dus mooi zijn als ik de software van HPM op mijn eigen NAS zou kunnen draaien maar helaas is programmeren niet mijn sterkste kant.underground_man schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:13:
[...]
Klopt helemaal, als je je IP adres en wachtwoord doorgeeft aan de makers van dit project kunnen ze alles met je HW doen wat jij ook kan en dus ook je camera beelden bekijken....
Wat ook goed werkt is gewoon het knopje om de draden eruit te halen goed indrukken en de draadjes dan erin steken, gaat bij mijn berker schakelmateriaal goedFlappie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:15:
[...]
Beetje creatief zijn he![]()
Ideetje: Stukje installatiedraad aan de "slappe" kabeltjes solderen en even afwerken met een stukje krimpkous? Dan kun je de "harde" installatiedraad in je schakelaar drukken. Success
By the way, vanavond is de presentatie van de Thermostaat. Helaas is Katwijk een beetje ver rijden vanaf Oldenzaal, anders was ik er graag heen gegaan. Als iemand informatie heeft over de thermostaat, plaats die dan even hier. Ik houd me aanbevolen
Vroeger werkte homewizard zelf ook op die manier, maar gelukkig hebben ze tegenwoordig Homewizard online. Hiermee hoef je dus geen portforwardings meer te maken in je router (lees: op den duur is je router een gatenkaas) maar alleen uitgaand verkeer naar Homewizard Online. Hier ren account aanmaken en je hw aanmelden. Is toch een stuk veiliger. Wil een kwaadwillende nu wat kunnen doen bij jou thuis, dan moet ie op zijn minst je homewizard online gegevens hebben en dan kun je dit gemakkelijk ondervangen door je gegevens aan te passen, maar dan nog is die pas bij hun in je account en niet thuis op jou netwerk.underground_man schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:13:
[...]
Klopt helemaal, als je je IP adres en wachtwoord doorgeeft aan de makers van dit project kunnen ze alles met je HW doen wat jij ook kan en dus ook je camera beelden bekijken....
Zijn jullie ook benieuwd naar de thermostaat die er aan komt? Hoop dat er mooie uitgebreide functionaliteit in zit. Zodat je met een scene qua licht schakelen ook meteen de temperatuur aanpast bijvoorbeeld. Heb nu alleen een standaard thermostaat waarop je een temperatuur instelt, verder niets. De prijs voor een thermostaat met tijdschakelingen etc. Komt rond de prijs van die van homewizard. Dus dan kan ik de keuze maken op basis van de functionaliteit.
De Homewizard HeatLink, zoals die gaat heten, is geen thermostaat op zich, maar komt tussen de bestaaande thermostaat en de ketel in. Hij ontvangt de info van de thermostaat en zend met opentherm door naar je ketel. Ik denk dat je je bestaande thermostaat in de huiskamer dus gewoon zal moeten laten hangen en het extra funcionaliteit toevoegd via de Homewizard App. Hier meer info:_ferry_ schreef op zondag 21 juli 2013 @ 23:19:
Zijn jullie ook benieuwd naar de thermostaat die er aan komt? Hoop dat er mooie uitgebreide functionaliteit in zit. Zodat je met een scene qua licht schakelen ook meteen de temperatuur aanpast bijvoorbeeld. Heb nu alleen een standaard thermostaat waarop je een temperatuur instelt, verder niets. De prijs voor een thermostaat met tijdschakelingen etc. Komt rond de prijs van die van homewizard. Dus dan kan ik de keuze maken op basis van de functionaliteit.
http://www.homewizard.nl/nieuws/heatlink-aankondiging/
Ja dat stukje had ik gelezen
die draaiknop blijft dan gewoon hangen. Al vind ik het wel een apart iets om min of meer 2 thermostaten te gebruiken. Wat mij betreft had het wel een vervanger van mogen zijn. Maar dat was technisch waarschijnlijk lastiger/duurder. Want dan komt er een display+knopjes bij.
Ach, kan vrouwlief iig altijd makkelijk de temperatuur wijzigen zonder homewizard te hoeven gebruiken.
Ach, kan vrouwlief iig altijd makkelijk de temperatuur wijzigen zonder homewizard te hoeven gebruiken.
Het was voor mijn situatie mooi geweest dat HomeWizard de huidige thermostaat kan vervangen en dat het meteen draadloos is. Wordt dan toch kijken naar een draadloze thermostaat van Honeywell of die van de fabrikant van de ketel.
Het is voor mij een plus dat homewizard mijn originele thermostaat behoud. Zo heb ik altijd een werkend systeem en bij verkoop van mijn woning heb ik geen probleem met de koper (die wil graag een compleet cv systeem, en anders moet ik mijn HW mee verkopen).
Daarnaast is de wijze van aansluiten van de heatlink universeel en dat is wel handig met alle merken en 'unieke' thermostaten.
Daarnaast is de wijze van aansluiten van de heatlink universeel en dat is wel handig met alle merken en 'unieke' thermostaten.
Ja vind ik ook, verder vertrouw ik meer op de modulerende programma's van de eigen thermostaat ipv dat HW dit overneemt.PDankers schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:27:
Het is voor mij een plus dat homewizard mijn originele thermostaat behoud. Zo heb ik altijd een werkend systeem en bij verkoop van mijn woning heb ik geen probleem met de koper (die wil graag een compleet cv systeem, en anders moet ik mijn HW mee verkopen).
Het enige wat je beinvloed via de heatlink interface is de temperatuur en de originele thermostaat handelt dit op de gebruikelijke wijze af dus modulerend zoals ik het wil en gewend ben. Verder heb je via de app natuurlijk extra opentherm informatie.
Een update van de Homewizard en de app(s) is aanstaande:
https://twitter.com/HomeWizardBV/status/359313315907903488
Hopelijk is na de update de bug met de Homewizard Beta app voor Android opgelost, waardoor ik op mijn Galaxy tab deze app niet kan gebruiken. Bij het laden van de grafieken crashed de app telkens
https://twitter.com/HomeWizardBV/status/359313315907903488
Hopelijk is na de update de bug met de Homewizard Beta app voor Android opgelost, waardoor ik op mijn Galaxy tab deze app niet kan gebruiken. Bij het laden van de grafieken crashed de app telkens
We've got that ring of confidence
Helemaal klaar voor de Heatlink:
Ipad mini aan de muur gehangen met magneten, op de plek van de klok thermostaat.
Thermostaat gemodificeerd door de temperatuur bulb naar buiten te brengen en aan de andere kant van de muur in de trapkast te plaatsten (uit het zicht). Het bulbje is op de eerste foto zichtbaar onder de Ipad mini. In de bedrading naar de ketel nog wat ruimte over gelaten om de heatlink op aan te sluiten....
Ipad mini is dankzij de magneten toch te gebruiken voor alle andere functies die een ipad biedt, maar aan de muur biedt deze een centrale plek voor het bedienen van KAKU's, bekijken van de energylink en straks dus bedienen van de heatlink!
Was het maar alvast september!

Ipad mini aan de muur gehangen met magneten, op de plek van de klok thermostaat.
Thermostaat gemodificeerd door de temperatuur bulb naar buiten te brengen en aan de andere kant van de muur in de trapkast te plaatsten (uit het zicht). Het bulbje is op de eerste foto zichtbaar onder de Ipad mini. In de bedrading naar de ketel nog wat ruimte over gelaten om de heatlink op aan te sluiten....
Ipad mini is dankzij de magneten toch te gebruiken voor alle andere functies die een ipad biedt, maar aan de muur biedt deze een centrale plek voor het bedienen van KAKU's, bekijken van de energylink en straks dus bedienen van de heatlink!

Mooi hoor! Alhoewel ik de toegevoegde waarde van de ipad aan de muur nog niet echt begrijp.jeroenpeiffer schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:22:
Helemaal klaar voor de Heatlink:
[afbeelding]
[afbeelding]
De toegevoegde waarde van de Ipad is een centrale plek in de woonkamer van waar "het huis" bediend en bekeken kan worden. De Ipad staat overdag gewoon aan met de HW app in beeld. Zo kan iedereen in huis zonder een ander device de hele boel bedienen. Daarnaast kun je via de remote app van Apple ook de muziek bedienen. Voor andere zaken kan de Ipad nog steeds van de muur, of naar de keuken als kookboek oid.
Volgende stap is oplader aansluiten via een kaku met timer, maar de wat langere kabel moet nog binnen komen....
Volgende stap is oplader aansluiten via een kaku met timer, maar de wat langere kabel moet nog binnen komen....
[ Voor 61% gewijzigd door jeroenpeiffer op 22-07-2013 23:54 ]
Hier zojuist de firmware update binnen gekregen. Was versie 2.352, nu versie 2.4.
Ben benieuwd naar een changelog.
Ben benieuwd naar een changelog.
Als 2.4 de laatste versie is dan heb ik nu ook de laatste versie erop staan.
Heb nog geen schokkende wijzigingen ontdekt.
Dan had ik toch een heel simpel android tablet ding tegen de muur aangeschroefd. Was je voor 80 euro klaar en had je geen magneten en oplaad uitdaging gehad....
[ Voor 8% gewijzigd door PDankers op 23-07-2013 08:14 ]
Inderdaad een simpel android ding lijkt mij ook goedkoper, alleen de uitdaging van het ophangen blijft, net als het laden van het ding. (Zie ik geen verschil in tov van een iPad (mini))PDankers schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:14:
Dan had ik toch een heel simpel android tablet ding tegen de muur aangeschroefd. Was je voor 80 euro klaar en had je geen magneten en oplaad uitdaging gehad....
Verwijderd
In een firmware-update zul je weinig zien, wel in een app-update die volgt.mike123 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 05:36:
Als 2.4 de laatste versie is dan heb ik nu ook de laatste versie erop staan.
Die iPad aan de muur vind ik echt wel strak.
Ik ben al een tijdje bezig met het nadenken over een dergelijke oplossing, om het huis, vanuit deze centrale plek te bedienen. Uiteraard dient het ook als shared agenda, weerstation, camera-hub, etc.
Het leek mij echter ook prima om een goedkope android tablet hiervoor te gebruiken, echter ben ik nog geen fatsoenlijk ophang-systeem tegen gekomen om dit mee op te hangen, zodat het er wel 'strak' uit blijft zien. Zonder dat je de kabels ziet voor het opladen, etc.
Iemand tips?
Ik ben al een tijdje bezig met het nadenken over een dergelijke oplossing, om het huis, vanuit deze centrale plek te bedienen. Uiteraard dient het ook als shared agenda, weerstation, camera-hub, etc.
Het leek mij echter ook prima om een goedkope android tablet hiervoor te gebruiken, echter ben ik nog geen fatsoenlijk ophang-systeem tegen gekomen om dit mee op te hangen, zodat het er wel 'strak' uit blijft zien. Zonder dat je de kabels ziet voor het opladen, etc.
Iemand tips?
Dit weekend heb ik een cresta dtx500 weerstation gewonnen.
Mooi dacht ik ik heb nog geen regen en wind meter op de HW dus dat komt mooi uit.
Maar helaas krijg ik het niet gekoppeld met de HW
Het is een paaltje met daarop de wind , regen en temperatuur meter met 1 zender
Weet iemand of dit te koppelen is met de HW ?
Alvast bedankt voor het meedenken
Eric
Mooi dacht ik ik heb nog geen regen en wind meter op de HW dus dat komt mooi uit.
Eric
IPhone 3GS , IPad 16gb
Ik denk dat deze set niet compatibel is met de HomeWizard.Eric_b schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:06:
Dit weekend heb ik een cresta dtx500 weerstation gewonnen.
Eric
De volgende sensoren werken met de HomeWizard:
Cresta TX320 temperatuur sensor
Deze regenmeter
En deze windmeter
En nee, ik werk niet bij weerstationkopen.nl
[ Voor 4% gewijzigd door Flappie op 23-07-2013 13:34 ]
Wellicht kan je wat doen met een Asus Nexus 7 en een dock daarvoor, dan heb je soort pinnetjes die verbinden ipv stekker in apparaat.llooijmans86 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:46:
Die iPad aan de muur vind ik echt wel strak.
Iemand tips?
Zal je wel zelf wat mee aan de "knutsel "moeten om het "mooi" te maken voor aan de muur... (lees: solderen, zagen, plamuren en verven
Heb er wel een idee over zelf maar geen zin om het uit te voeren .......
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Ook ik heb IOS 7 op mijn iPhone 5 maar dat werkt niet met HomeWizard.Limburgse-Doos schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:51:
Vraagje, zijn er hier ook mensen die werken met iOS 7 Beta? Ik heb inmiddels versie 3 en de app opent zowel op mijn iPhone 5 als op mijn iPad mini keurig. Echter als ik een apparaat inschakel klapt de app er uit. Niet zo handig als je meerdere lampen aan wilt doen.
Oh ja, nu met de hitte wel een leuke actie ingesteld. Ventilator voorzien van een schakelaar en zodra de temperatuur in de woonkamer boven de 23,5 ºC komt schakelt de ventilor aan. Is het beneden de 23 ºC, gaat hij weer uit. Erg leuk om met die acties te spelen!!!
Dus op mijn iPad nog IOS 6 en dit werkt, instellingen doe ik dus met mijn iPad
Info over de nieuwe app: http://www.iphoneclub.nl/...-iemand-op-deurbel-drukt/
Met een android plankje zou ik zelfs overwegen om het ding met kit tegen de muur te plakken (evt op los plankje met schroeven). Dat was mijn gedachte gang eigenlijk. Dan is het niet mobiel en nergens anders voor te gebruiken maar voor 80 euro ben je wel eenvoudig klaar. Een dure ipad plak ik niet zomaar tegen de muurchippie777 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:08:
[...]
Inderdaad een simpel android ding lijkt mij ook goedkoper, alleen de uitdaging van het ophangen blijft, net als het laden van het ding. (Zie ik geen verschil in tov van een iPad (mini))
[ Voor 8% gewijzigd door PDankers op 23-07-2013 15:10 ]
Ik heb zelf ook een plek voor de iPad aan de muur. Ik gebruik daarvoor de Wallee Wall Mount Disk (http://www.studioproper.com/products/wall-mount-disk)

Ook ideaal met Spotify en Airplay naar m'n speakers

Ook ideaal met Spotify en Airplay naar m'n speakers
Ik heb de goedkoopste Android tablet van eBay getrokken (nog geen €40) en die aan m'n muur gehangen. Moet eerlijk zeggen dat ik het weinig gebruik, maar het ziet er goed uit. Voorzien van m'n eigen webapp overigens.

Android is niet mijn ding en magneetjes waren 11 inclusief verzenden voor meerdere setjes te maken. Case voor ipad was 25. Strip metaal achterop de case was gratis (lijm van een vriend gekregen, bedankt daarvoor Jacques).PDankers schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:14:
Het opladen is geen uitdaging, ik wacht nu allleen op een laadkabel van 3 meter uit China.... € 2,50 of zo...
Daarbij komt dat een beetje hobbyen altijd welkom is!
Ik heb IOS 7 Beta 3 op mijn iPhone 5, maar geen probleem hoor. HomeWizard app werkt gewoon1942jan schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:59:
[...]
Ook ik heb IOS 7 op mijn iPhone 5 maar dat werkt niet met HomeWizard.
Dus op mijn iPad nog IOS 6 en dit werkt, instellingen doe ik dus met mijn iPad
BP on the move!!!
Hallo,basvanderploeg schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:06:
Ik heb de goedkoopste Android tablet van eBay getrokken (nog geen €40) en die aan m'n muur gehangen. Moet eerlijk zeggen dat ik het weinig gebruik, maar het ziet er goed uit. Voorzien van m'n eigen webapp overigens.
[afbeelding]
Heb je wellicht de link van deze tabblet? Hoe heb je deze vastgemaakt aan de muur? en hoe laad je hem op? wellicht meer foto's?
Thanks!
Ik heb ook een aantal pogingen ondernomen om zelf wat te fabriceren om de ipad aan de muur te hangen.LoneWolf schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:54:
[...]
Wellicht kan je wat doen met een Asus Nexus 7 en een dock daarvoor, dan heb je soort pinnetjes die verbinden ipv stekker in apparaat.
Zal je wel zelf wat mee aan de "knutsel "moeten om het "mooi" te maken voor aan de muur... (lees: solderen, zagen, plamuren en verven)
Heb er wel een idee over zelf maar geen zin om het uit te voeren .......
terugkerend probleem was dat het resultaat erg dik en groot wordt, waardoor je het slanke uiterlijk van een ipad in mijn geval verliest.
uiteindelijk gekozen voor magneten en een losse kabel uit de muur. die moet er nu nog bij, maar het idee is om deze strak langs de ipad de muur in te boren en een strakke bocht om hem te koppelen, eventuuel vastgelijmd, aangezien ik dankzij de magneten de ipad kan ophangen en dan nog verschuiven.
Er zijn een hoop mogelijkheden om producten te kopen. alleen geldt telkens weer dat hoe strakker het ontwerp is, hoe hoger de prijs!
Ik zie dat hij inmiddels in prijs is gestegen, maar voor €45 mag je nog niet klagen: http://r.ebay.com/KJtyeg Hij is bevestigd met magneetstrips die op m'n ijzeren magnetboord blijven plakken. Opladen kan via een kabel die eronder hangt (niet op de foto).llooijmans86 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:19:
[...]
Hallo,
Heb je wellicht de link van deze tabblet? Hoe heb je deze vastgemaakt aan de muur? en hoe laad je hem op? wellicht meer foto's?
Thanks!
Heb overigens afgelopen week een Kobo mini e-reader gekocht (€39,54) met e-paper scherm, die ook een simpele brower heeft. Dus ik kan zelfs met m'n e-reader gebruik maken van HomeWizard's mogelijkheden:

Mensen, is er inmiddels al een lijst met ondersteunde IP camera's voor de Homewizard? In mijn specifieke geval zoek ik een klein camera'tje om in de deur in te bouwen als deurspion. Ik heb geen raam in mijn deur, dus het wordt een beetje doehetzelfwerk.
Bedankt voor tips!
Bedankt voor tips!
Dit mis ik ook nog steedsaan informatie vanuit homewizard. De twee camera's die zij aanbieden, zijn niet voldoende om iedereen zijn wensen te voorzien, maar informatie lijken ze niet te geven.hwvh schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:46:
Mensen, is er inmiddels al een lijst met ondersteunde IP camera's voor de Homewizard? In mijn specifieke geval zoek ik een klein camera'tje om in de deur in te bouwen als deurspion. Ik heb geen raam in mijn deur, dus het wordt een beetje doehetzelfwerk.
Bedankt voor tips!
Gisteren firmware 2.40 geïnstalleerd. Zonet wordt firmware 2.41 gepushed op mijn HomeWizard. Iemand een idee wat er verbeterd/gepatched is?
... en oranje! :P
Kreeg zojuist nog een nieuwe firmware update. Van 2.40 nu 2.41.
Hier ook versie 2.41 gekregen. Vanochtend was het nog 2.4. De app is nu 2.40.
Weet iemand waar deze snapshots van de laatste update worden opgeslagen? Lokaal of in de cloud?
Thanks
Thanks
[ Voor 11% gewijzigd door schimanski70 op 24-07-2013 00:55 ]
Als de tablet wil ophangen kan je universal wall mount gebruiken (Zie ebay link). Ze zijn erg sterk en handig in gebruik.... Ik gebruik hem zelf op mijn koelkast.llooijmans86 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:19:
[...]
Hallo,
Thanks!
http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1439.l2649

Heb ik net ook binnen gekregen, alleen helaas krijg zo een scherm te zien na laatate update! heb je dat probleem ook?mike123 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:08:
Hier ook versie 2.41 gekregen. Vanochtend was het nog 2.4. De app is nu 2.40.

Uh nee, ziet er vrij leeg uitFaris schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 04:08:
[...]
Heb ik net ook binnen gekregen, alleen helaas krijg zo een scherm te zien na laatate update! heb je dat probleem ook?
[afbeelding]
Kan iemand vertellen hoe je de camera aan de deurbel kan koppelen zodat ie een snapshot maakt? Ik kan de settings niet vinden via ' Edit Sensors'
Heb je wel HW v2.4?studiodubio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 08:09:
Kan iemand vertellen hoe je de camera aan de deurbel kan koppelen zodat ie een snapshot maakt? Ik kan de settings niet vinden via ' Edit Sensors'
De Componentenlijst op de HomeWizard Wikia wordt langzaam uitgebreid.hwvh schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:46:
Bedankt voor tips!
Als je iets hebt wat werkt zou het zeer gewaardeerd worden om het toe te voegen.
Ik had gisteren hetzelfde probleem, HW werd geupdate naar v2.4 maar er was nog geen update voor de Android app (althans, volgens mijn telefoon).
Nu is er wel een update voor de beta app (en de gewone app schijnt ook geupdate te zijn) dus zou het wel moeten werken. Ik ga het hier eens proberen, vermoed dat ik van beide camera's duplicaten moet maken vanwege mijn VPN configuratie.
Verwijderd
Heb ook probleem met "snapshot".studiodubio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 08:09:
Kan wel koppelen, maar krijg geen snapshot te zien.
Alleen live feed van camera is te bekijken.
Het werkt als volgt (gebaseerd op de Android app):
Wat ik trouwens ook erg netjes vind aan de HomeWizard is dat de push-berichten ook werken als ik niet op m'n VPN zit. Dwz. ik kan de HW niet bereiken vanaf m'n telefoon op dat moment, maar de notifications van de HW komen altijd aan (zolang de telefoon natuurlijk online is). Ik weet niet of ze daar Android GCM/C2DM voor gebruiken of een eigen dienst, maar het werkt goed!
- Bij "Edit Sensors", selecteer de sensor waar je de snapshot aan wil koppelen. Dus de motion sensor, deurbel, etc. (Dit was mijn fout, ik probeerde de camera te editen en daar was niks aan veranderd)
- Selecteer de camera die een snapshot zou moeten nemen
- Vergeet niet op het Save-icoon te klikken.
- Wanneer de sensor getriggered wordt, lijkt er niet direct iets nieuws te gebeuren.
- Als je echter bij de historie van de sensor kijkt (via het Home menu), zie je de meest recente snapshot, met optie tot sharing etc.
Wat ik trouwens ook erg netjes vind aan de HomeWizard is dat de push-berichten ook werken als ik niet op m'n VPN zit. Dwz. ik kan de HW niet bereiken vanaf m'n telefoon op dat moment, maar de notifications van de HW komen altijd aan (zolang de telefoon natuurlijk online is). Ik weet niet of ze daar Android GCM/C2DM voor gebruiken of een eigen dienst, maar het werkt goed!
Ben wat nieuw hier, maar als ik het goed versta, kan ik rustig beginnen met bv twee rookmelders en een android gsm en mijn bestaand wifi netwerk. En later kan ik bv camera's bijkopen.
Er is geen abonnements kost voorzien? (kan ik niet terug vinden op de homewizard site)
Er is geen abonnements kost voorzien? (kan ik niet terug vinden op de homewizard site)
Klopt, je kunt langzaam uitbreiden en er zijn geen abonnementskosten!coase schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:35:
Ben wat nieuw hier, maar als ik het goed versta, kan ik rustig beginnen met bv twee rookmelders en een android gsm en mijn bestaand wifi netwerk. En later kan ik bv camera's bijkopen.
Denk dat dit ook met privacy te maken heeft? In principe is het natuurlijk niet netjes dat je iemand vast legt als hij/zij op de deurbel drukt. Mag het uberhaupt zonder verwittiging?Myedvyed schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:34:
Het is netjes dat de laatste snapshot opgeslagen wordt, en ik verwacht ook niet dat de HW alle snapshots blijft onthouden. De ruimte is natuurlijk beperkt. Het zou wel fijn zijn als de snapshot ook gemaild kon worden, of naar de telefoon gepushed. Dat eerste is natuurlijk een mogelijke beerput van configuratie problemen (mail server settings etc.), en of dat tweede mogelijk is weet ik niet zeker. Maar goed, ik vind dit een mooie update: snapshots + dynamische DNS settings voor cameras, precies twee van de punten die ik nog miste! Kudos dus!
Mijn boefje is liev!
Hier een gerelateerd artikel: http://blog.iusmentis.com...-de-openbare-weg-richten/JB schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:12:
[...]
Denk dat dit ook met privacy te maken heeft? In principe is het natuurlijk niet netjes dat je iemand vast legt als hij/zij op de deurbel drukt. Mag het uberhaupt zonder verwittiging?
Maar ik denk niet dat het daarom zo gedaan is. Als het om die reden zou zijn, zouden ze het plaatje ook niet (tijdelijk) opslaan en deelbaar maken lijkt me. En de meeste webcams hebben ook een motion sensor + snapshot mail optie.
Als ik de garage deur open doe dan gaat de deur wel naar boven maar de app stopt.Bas Post schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:19:
[...]
Ik heb IOS 7 Beta 3 op mijn iPhone 5, maar geen probleem hoor. HomeWizard app werkt gewoon
Hoe doet hij bij u als je Wijzig Sensoren zie je dan ook alle Sensoren,Somfy en Schakelaars & Dimmers?
Ik zie alleen de EnergyLink en Thermometers
Nee, dat beeld heb ik niet. Ik heb geen EnergieLink.Faris schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 04:08:
[...]
Heb ik net ook binnen gekregen, alleen helaas krijg zo een scherm te zien na laatate update! heb je dat probleem ook?
[afbeelding]
Kent iemand dit al?
http://www.getdoorbot.com/cart
zou mooie aanvulling zijn op hw. Ofwel geïntegreerd, ofwel los draaiend.
http://www.getdoorbot.com/cart
zou mooie aanvulling zijn op hw. Ofwel geïntegreerd, ofwel los draaiend.
Verwijderd
Helaas zie alleen de lijst met momenten waarop er gebeld is, net als voorheen.Myedvyed schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:34:
- Als je echter bij de historie van de sensor kijkt (via het Home menu), zie je de meest recente snapshot, met optie tot sharing etc.
Hoe krijg ik die stopcontacten van KAKU toegevoegd? Er vanuit gaande dat ik leer code moet doen op het moment dat het lampje knippert op het stopcontact krijg ik ze niet toegevoegd. Genereer code kan het ook niet zijn en handmatig heb ik niet.
Mijn boefje is liev!
Kan je HomeWizard zelf de camera bereiken, dus geen VPN, dynamisch DNS, port forwarding, of andere 'rare' dingen ingesteld?Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:15:
[...]
Helaas zie alleen de lijst met momenten waarop er gebeld is, net als voorheen.
In mijn geval heb ik een 2e camera sensor aan moeten maken namelijk, voor dezelfde fysieke webcam. Ik verbind normaal met mijn camera's via port forwarding op een server die op een VPN adres draait (b.v. 10.0.0.2) zodat ik ze zowel vanaf werk (waar veel poorten geblokkeerd zijn) als vanuit thuis kan benaderen.
Dit werkt in de app omdat daar gewoon de stream rechtstreeks geopend wordt, de webcam stream gaat dus niet eerst via de HomeWizard.
De HomeWizard zelf zit echter niet op het VPN en kan dus het 10.0.0.2 adres niet benaderen. Hij zou daarom ook geen snapshots kunnen maken met die camera. Ik heb dus een duplicaat van een camera toegevoegd met het interne fixed IP adres (192.168.0.x range bij mij) en daar kan de HW wel bij. Het VPN adres van diezelfde camera gebruik ik nog steeds in de bijbehorende scene, maar de snapshots worden van het interne IP genomen.
Dus voor 1 fysieke webcam heb ik 2 adressen nu in de HW staan, b.v.:
10.0.0.2:1234 - VPN - werkt thuis, op werk, onderweg, maar alleen om te bekijken en niet voor snapshots
192.168.0.6:80 - lokaal - werkt thuis en voor snapshots, maar werkt niet onderweg of op werk
Het lastige is ook dat de app altijd zegt succesvol verbonden te zijn als je telefoon de camera kan bereiken. Maar dat wil niet zeggen dat de HomeWizard zelf dat ook kan. Dus het gedrag is misschien niet echt duidelijk. Ik weet natuurlijk niet of jouw probleem hiermee te maken heeft, maar zelfs als dat niet het geval is, is dit misschien handig voor anderen om dit te weten.
Je hebt toch een Kaku remote erbij?JB schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:39:
Hoe krijg ik die stopcontacten van KAKU toegevoegd? Er vanuit gaande dat ik leer code moet doen op het moment dat het lampje knippert op het stopcontact krijg ik ze niet toegevoegd. Genereer code kan het ook niet zijn en handmatig heb ik niet.
Druk op 'aan' van het gewenste kanaal als het lampje knippert en laat de HW op hetzelfde moment zoeken.
Dan heb je 2 vliegen in een klap, de Kaku switch wordt gekoppeld met de remote en de HW kent de code.
[ Voor 9% gewijzigd door Speedy-Andre op 24-07-2013 17:58 ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ja maar dat houd in dat als ik 3 knoppen heb ik niet meer van die dingen kan toevoegen? Omdat ie m koppelt aan die code die dan verzonden wordt vanuit de remote. Dus als ik een vierder wil toevoegen moet ik die op de zelfde knop toevoegen.Speedy-Andre schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:56:
[...]
Je hebt toch een Kaku remote erbij?
Druk op 'aan' van het gewenste kanaal als het lampje knippert en laat de HW op hetzelfde moment zoeken.
Dan heb je 2 vliegen in een klap, de Kaku switch wordt gekoppeld met de remote en de HW kent de code.
En hoe gaat het bij de inbouwschakelaars dan? Die bieden zich op dezelfde manier aan als zo'n stopcontact?
Mijn boefje is liev!
Je zei niet dat je te weinig remotes had.JB schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:02:
[...]
Ja maar dat houd in dat als ik 3 knoppen heb ik niet meer van die dingen kan toevoegen? Omdat ie m koppelt aan die code die dan verzonden wordt vanuit de remote. Dus als ik een vierder wil toevoegen moet ik die op de zelfde knop toevoegen.
En hoe gaat het bij de inbouwschakelaars dan? Die bieden zich op dezelfde manier aan als zo'n stopcontact?
Generate code is dus wel de manier, als je de code hebt dan sla je de nieuwe schakelaar op in de HW.
Vervolgens geef je met de HW een 'aan' commando terwijl de schakelaar knippert.
Hij accepteert dan die code alsof het van een een remote komt.
Top thnx!
[ Voor 199% gewijzigd door JB op 24-07-2013 21:18 ]
Mijn boefje is liev!
Ja ook ik heb dit probleem. Heb toevallig net gisteren de energylink aangekocht en aangesloten ivm slimme meter die geplaatst is. Dacht dat het een opstart probleem was maar blijkbaar zijn er anderen met het zelfde probleem.
Faris schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 04:08:
[...]
[afbeelding]
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
Verwijderd
Goede tip!Myedvyed schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:40:
[...]
Ik weet natuurlijk niet of jouw probleem hiermee te maken heeft, maar zelfs als dat niet het geval is, is dit misschien handig voor anderen om dit te weten.
Maar ik denk dat mijn probleem iets anders is, want het werkt ook niet binnen mijn LAN.
Sinds de update krijg nu al een aantal keer de vraag om het opnieuw wachtwoord in te vullen. Hebben meer hier last van?
[ Voor 3% gewijzigd door visie op 25-07-2013 22:00 ]
Ik dacht even dat ik de enige was zonder bugs, maar toch een gevonden: de grafieken van m'n temperatuursensor worden niet meer ingevuld! De statistieken van de huidige dag kloppen, de assen en legenda worden correct getekend, maar er zitten geen lijnen in. Binnenkort eens m'n telefoon resetten, en als dat niet helpt, ook de HW zelf.
Ik heb onderstaande reactie van homewizard gekregen over het probleem van lege grafiek van energylink.
Beste faris akharraz,
Het is bekend dat dit in sommige gevallen voorkomt, gister kon ik het reproduceren op kantoor maar nu werkt het weer naar behoren; we zijn bezig met een oplossing die zal op korte termijn volgen.
Met vriendelijke groet,
Dirk van der Zwan
HomeWizard Support & Sales
Beste faris akharraz,
Het is bekend dat dit in sommige gevallen voorkomt, gister kon ik het reproduceren op kantoor maar nu werkt het weer naar behoren; we zijn bezig met een oplossing die zal op korte termijn volgen.
Met vriendelijke groet,
Dirk van der Zwan
HomeWizard Support & Sales
Gaan de batterijtjes lang mee bv in een rookmelder of de andere toepassingen? Ik veronderstel een pak minder lang dan gewone, aangezien wifi batterij slurpt?
HW praat in radiofreq. op de 433 en 866Mhz met alle sensoren en schakelaars. Dit is een energie zuinig signaal en wordt al jaren toegepast in KAKU, weerstations, deurbellen enz. batterijen vervang ik 1 keer per jaar gok ik.
De enige WIfi verbinding die HW gebruikt is de communicatie tussen je HW en je smartphone.
De enige WIfi verbinding die HW gebruikt is de communicatie tussen je HW en je smartphone.
[ Voor 5% gewijzigd door PDankers op 26-07-2013 08:48 ]
Gisteren hebben ze bij mij een slimme meter geplaatst, ik was van plan om naar aanleiding hier van een Homewizzard met energylink te kopen, maar toen ik thuis kwam zag ik dat ze hem gewoon op de plek van de oude meter in die verzegelde zwarte kast hebben gemonteerd, ik kan dan dus niet bij de P1 poort.
Kan ik nu gewoon Stedin bellen en zeggen dat ik het hier niet mee eens wil of heb ik daar geen recht op?
Kan ik nu gewoon Stedin bellen en zeggen dat ik het hier niet mee eens wil of heb ik daar geen recht op?
Een slimme meter moet een toegankelijke p1 poort hebben, zo schijnt het in de wet te staan. Lees anders eens dit onderwerp: https://forum.eneco.nl/zo...meter-niet-aanwezig-5892/Phoolie schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:41:
Gisteren hebben ze bij mij een slimme meter geplaatst, ik was van plan om naar aanleiding hier van een Homewizzard met energylink te kopen, maar toen ik thuis kwam zag ik dat ze hem gewoon op de plek van de oude meter in die verzegelde zwarte kast hebben gemonteerd, ik kan dan dus niet bij de P1 poort.
Top, daar kan ik wat mee, dat allereerste plaatje is precies de kast waar het bij mij ook ingebouwd is, wel de slimme meter die in de daaropvolgende reactie getoond wordt, overigens wordt 1 van die stoppen gaten wel gebruikt, maar die mogen ze van mij zo los halen, dat is een loze groep.Mediacj schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:06:
[...]
Een slimme meter moet een toegankelijke p1 poort hebben, zo schijnt het in de wet te staan. Lees anders eens dit onderwerp: https://forum.eneco.nl/zo...meter-niet-aanwezig-5892/
Straks Stedin maar eens bellen.
Update:
Ondertussen met Stedin gesproken, blijkt dat ik een zgn post 43 kast heb, dit zijn hele oude kasten. De dame aan de lijn heeft er een klachtmelding van gemaakt, deze wordt doorgezet en nu is het afwachten op reactie, deze zou binnen 10 werkdagen volgen.
[ Voor 16% gewijzigd door Phoolie op 26-07-2013 14:01 ]
Ben eigenlijk wel benieuwd waar iedereen zijn regenmeter plaatst
Het is nou niet echt een schoonheid om in het zicht te zetten
Mijn boefje is liev!
Ik krijg bij beweging wel een snapshot te zien, maar het onderste gedeelte is steeds grijs. Iemand meer met dit euvel?

[ Voor 21% gewijzigd door visie op 26-07-2013 19:33 ]
Die van mij staat op het dak van mijn carport. Zo kijkt niemand er tegenaan. Het is redelijk dicht tegen het huis aan maar het beïnvloed de werking verder niet. Mijn regenmeter registreert meestal hetzelfde als andere meters hier in de buurt op Shared Weather.JB schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:50:
Ben eigenlijk wel benieuwd waar iedereen zijn regenmeter plaatstHet is nou niet echt een schoonheid om in het zicht te zetten
Verwijderd
Hallo,
Twee vragen:
1) Heeft er hier al iemand een idee of gecombineerde voorwaarden bij acties in de nabije toekomst mogelijk zullen zijn?
Zo wil ik bv.:
# een elektrische verwarming schakelen op basis van tijd EN op basis van buiten temperatuur.
# een verlichting schakelen op basis van tijd EN op basis van lichtmeting.
2) Zal de klok in de acties nog uitgebreid worden? Enkel een weekdag kunnen ingeven is wat magertjes... Er zijn nu eenmaal commando's die aan seizoenen gelinkt zijn (tuinverlichting, pompen, elektrische verwarming, ...)
Tot nog toe vind ik de homewizard wel leuk idee, maar de uitwerking (en dus de mogelijkheden) vallen mij eigenlijk serieus tegen... Mijn TPC is/was eigenlijk al meer dan voldoende.
Gelukkig woon ik in België en kan ik hem gewoon terugsturen Indien ik dat wil (tot 1 jaar na aankoop)
Gert Beckers
België
Twee vragen:
1) Heeft er hier al iemand een idee of gecombineerde voorwaarden bij acties in de nabije toekomst mogelijk zullen zijn?
Zo wil ik bv.:
# een elektrische verwarming schakelen op basis van tijd EN op basis van buiten temperatuur.
# een verlichting schakelen op basis van tijd EN op basis van lichtmeting.
2) Zal de klok in de acties nog uitgebreid worden? Enkel een weekdag kunnen ingeven is wat magertjes... Er zijn nu eenmaal commando's die aan seizoenen gelinkt zijn (tuinverlichting, pompen, elektrische verwarming, ...)
Tot nog toe vind ik de homewizard wel leuk idee, maar de uitwerking (en dus de mogelijkheden) vallen mij eigenlijk serieus tegen... Mijn TPC is/was eigenlijk al meer dan voldoende.
Gelukkig woon ik in België en kan ik hem gewoon terugsturen Indien ik dat wil (tot 1 jaar na aankoop)
Gert Beckers
België
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 10:46 ]
Heb ik ook even gehad bij mijn Foscam outdoor (FI8904W ) camera. Maar na restart van de camera en homewizard is het probleem over. Welke ip cam (type) gebruik je?visie schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:17:
Ik krijg bij beweging wel een snapshot te zien, maar het onderste gedeelte is steeds grijs. Iemand meer met dit euvel?
[afbeelding]
Weet iemand of je de vertragingstijd van de snapshot in kan stellen?
Verwijderd
eeeuuuuhhhm, dan moeten jullie misschien voor een totaal ander systeem kiezen.
De 433mHz communicatie is nu eenmaal niet versleuteld. Wat maakt het allemaal uit? Angst dat de buurman het licht in de keuken wel eens zou kunnen aanschakelen?
Afin, 't is hier geen klaagmuur maar een oplossingenforum
De 433mHz communicatie is nu eenmaal niet versleuteld. Wat maakt het allemaal uit? Angst dat de buurman het licht in de keuken wel eens zou kunnen aanschakelen?
Afin, 't is hier geen klaagmuur maar een oplossingenforum
underground_man schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 21:25:
[...]
Effe voor de duidelijkheid: het is geen klagen maar om aan te geven dat het niet veilig is.
En als HomeWizard de informatie niet versleuteld verstuurt geld het zelfde.
Neem aan dat niemand wil dat anderen hun HomeWizard over kunnen nemen en zo aparatuur schakelen en kunnen controleren of iemand thuis is via de sensoren.
Dit topic is gesloten.