HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.814 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shugi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 21:04
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:21:
Mijn ervaringen met de support van HW zijn prima. Krijg ze vrijwel altijd aan de telefoon en mailen gaat ook goed.
Antwoord op een mailtje duurt 4 dagen. Telefonisch krijg ik niet de juiste persoon en terugbellen doen ze niet. Op de vraag hoe ik de boel kan retourneren krijg ik ik geen antwoord. Het liefst heb ik dat ze de problemen oplossen, want het is wel een product met potentie.

Het verbaast mij allemaal, want ik lees veelal goede reacties.

edit:
Contact gehad met HW. Ze sturen direct een nieuwe.

[ Voor 5% gewijzigd door Shugi op 20-06-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:15
mike123 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:33:
[...]

Zal proberen er van de week tijd voor te maken en dan eerst een backup maken van mijn huidige programma's en instellingen. Daarna een clean install proberen. Kijken of het dan wel goed komt.
Maar ik beloof mijzelf niks 8)7
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Vandaag een clean install gedaan maar kan de telefoon nog niet registreren.
Blijf een melding houden dat ik niet goed ben aangemeld bij google.
Probeer het binnenkort nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 13:16

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Energylink en zonnepanelen/omvormer. Hallo, mijn zonnepanelen liggen op het dak sinds maandag. Alles werkt. Wat ook uitstekend werkt is het gebruik van de S0 uitgang in de omvormer. Dit is een Kostal Piko 4.2 die over 3 fasen werkt. Middels een UTP kabel vanaf de meterkast beneden naar boven aangesloten met 2 aders en werken :) . Dit scheelde een boel geld want een kwh meter voor 3 fasen kost 140 euro (!).. (1 fase kost 29,95). Nu werkt het geweldig goed en de energylink krijgt de puls direct vanaf de omvormer.

Mocht iemand zonnepanelen gaan kopen, neem dit mee in je overweging, want op deze manier bespaar je een kwh meter in je meterkast. UTP kabel is goedkoper kan in je verklappen ;) (en de omvormer heeft ook 2x ethernet). Al met al een ideale combinatie.

Afbeeldingslocatie: http://www.pijpelink.nl/hw.png

en de panelen op het dak:
Afbeeldingslocatie: http://www.pijpelink.nl/1foto.jpg

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:27
peterpijpelink schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:32:
Energylink en zonnepanelen/omvormer. Hallo, mijn zonnepanelen liggen op het dak sinds maandag. Alles werkt. Wat ook uitstekend werkt is het gebruik van de S0 uitgang in de omvormer. Dit is een Kostal Piko 4.2 die over 3 fasen werkt. Middels een UTP kabel vanaf de meterkast beneden naar boven aangesloten met 2 aders en werken :) . Dit scheelde een boel geld want een kwh meter voor 3 fasen kost 140 euro (!).. (1 fase kost 29,95). Nu werkt het geweldig goed en de energylink krijgt de puls direct vanaf de omvormer.

Mocht iemand zonnepanelen gaan kopen, neem dit mee in je overweging, want op deze manier bespaar je een kwh meter in je meterkast. UTP kabel is goedkoper kan in je verklappen ;) (en de omvormer heeft ook 2x ethernet). Al met al een ideale combinatie.

[afbeelding]

en de panelen op het dak:
[afbeelding]
Goeie tip! Mooie verzameling panelen heb je daar zeg 8) Apart dat ze zo plat op je dak ligggen dat is toch niet ideaal lijkt mij. Ik snap dat ze anders in elkaars schaduw liggen maar je opbrengst zal niet maximaal zijn.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

iJack schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:43:
[...]

Goeie tip! Mooie verzameling panelen heb je daar zeg 8) Apart dat ze zo plat op je dak ligggen dat is toch niet ideaal lijkt mij. Ik snap dat ze anders in elkaars schaduw liggen maar je opbrengst zal niet maximaal zijn.
Dank je :) Valt wel mee hoor, Afbeeldingslocatie: http://www.pijpelink.nl/sunfoto.png

met warme dag 30 graden + en toch 22 ophalen, och valt me wel mee. vanaf 07:00 tot 21:00 heb ik er zon op staan, alternatief was niet handig, dan kon ik een paar panelen kwijt.

De leverancier had toch wel idee dat er een opbrengst op wat koelere dagen van rond de 30 kwh per dag mogelijk moet zijn.

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
peterpijpelink schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:47:
[...]

Dank je :) Valt wel mee hoor, [afbeelding]

met warme dag 30 graden + en toch 22 ophalen, och valt me wel mee. vanaf 07:00 tot 21:00 heb ik er zon op staan, alternatief was niet handig, dan kon ik een paar panelen kwijt.

De leverancier had toch wel idee dat er een opbrengst op wat koelere dagen van rond de 30 kwh per dag mogelijk moet zijn.
Ja de hoeveelheid panelen en plaatsing is indrukwekkend _/-\o_ Nu is 30kWh misschien wel te redden maar dat komt natuurlijk omdat we redelijk dicht bij de langste dag zitten 8)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 13:57

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Heeft iemand misschien wat info over het aansluiten van de KWHmeter die je bij Homewizard kan kopen?
Ik heb gezien dat er 6 aansluitingen op zitten. 2 voor communicatie met de Energylink 9daar moet ik wel uit komen ;) ), 2 voor neutral/ground als ik het goed gezien heb en aan de andere kant 2 voor een plus en een min.

Nou heb ik de boel in de meterkast nog niet open gehad, maar klopt het dat ik op de plus en een van de neutral pinnen de draden van de panelen af moet aansluiten en op de min en een neutral pool de bedrading richting het de rest van het huis? OF zie ik het nou verkeerd? Volgens de tekening in de handleiding van de Energylink zit het net anders, maar daar staat weer bij dat het tekeningentje niet representatief is.
Stom natuurlijk dat ik het merk niet onthouden heb, daar zouden jullie wellicht nog iets aan hebben }:|

Edit:

Ik weet bijna wel zeker dat het deze is: inepro DMmetering PRO1D V11.212

[ Voor 13% gewijzigd door Yukkie op 20-06-2013 13:16 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Yukkie schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:05:
Heeft iemand misschien wat info over het aansluiten van de KWHmeter die je bij Homewizard kan kopen?
Ik heb gezien dat er 6 aansluitingen op zitten. 2 voor communicatie met de Energylink 9daar moet ik wel uit komen ;) ), 2 voor neutral/ground als ik het goed gezien heb en aan de andere kant 2 voor een plus en een min.

Nou heb ik de boel in de meterkast nog niet open gehad, maar klopt het dat ik op de plus en een van de neutral pinnen de draden van de panelen af moet aansluiten en op de min en een neutral pool de bedrading richting het de rest van het huis? OF zie ik het nou verkeerd? Volgens de tekening in de handleiding van de Energylink zit het net anders, maar daar staat weer bij dat het tekeningentje niet representatief is.
Stom natuurlijk dat ik het merk niet onthouden heb, daar zouden jullie wellicht nog iets aan hebben }:|

Edit:

Ik weet bijna wel zeker dat het deze is: inepro DDmetering PRO1D V10.212
Yep ik heb hem ook zelf aangesloten, het is inderdaad even goed kijken. Op het tekeningetje wat erbij zit staat duidelijk beschreven hoe je de draden moet aansluiten.

Fase in is 1 dit wordt dan bruin vanaf je zonnepanelen.
3 is Fase uit, deze gaat vanaf je kWh meter naar je automaat naar L.
Nul in is 4 vanaf je zonnepanelen gaat de blauwe daar dus in.
6 is Nul uit die gaat weer naar je automaat naar 0

1 Fase line in
3 Fase line out
4 Neutral line in
6 Neutral line out

Fase 1 line in komt dus van je zonnepanelen aangezien deze energie gemeten moet worden.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Duidelijk en moet-ie dan in serie of parallel naast schakelaar :) in serie lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Yukkie schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:21:
Duidelijk en moet-ie dan in serie of parallel naast schakelaar :) in serie lijkt mij?
In principe staat ie dan gewoon in serie geschakeld

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13

BPi

@yukkie: met dit probleem zat ik ook... het antwoord staat een paar pagina's terug...

nog een fotootje nodig of is al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Laatst online: 18:30

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Letop dat het boekje bij de kWh meter er vanuit gaat dat opgenomen vermogen gemeten moet worden. Dit moet dus andersom aangesloten worden, zodat het teruggeleverde vermogen gemeten word. 1 en 4 is de kabel vanaf de zonnepanelen, 3 en 6 gaat naar je automaat. 20 en 21 naar je energylink (letop polarisatie)

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@BPi ik ga de meter van t weekend pas aansluiten bij m'n ouders. Een foto'tje is altijd welkom ;)

Moet ik trouwens de panelen ook loskoppelen vam de omvormer tijdens het aansluiten? Er staat mij iets bij dat het niet goed is voor de omvormer als die de opgewekte energie niet kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yukkie schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:00:
@BPi ik ga de meter van t weekend pas aansluiten bij m'n ouders. Een foto'tje is altijd welkom ;)

Moet ik trouwens de panelen ook loskoppelen vam de omvormer tijdens het aansluiten? Er staat mij iets bij dat het niet goed is voor de omvormer als die de opgewekte energie niet kwijt kan.
Nou, die omvormer kan er wel tegen, maar panelen die losgekoppeld worden terwijl ze stroom leveren, dat is af te raden. De omvormer moet nl automatisch afschakelen als de netspanning weg valt.
Maak de verbinding tussen omvormer en net los, want werken aan een onder spanning staande verbinding is zeker voor een amateur ten zeerste af te raden. Zorg er ook voor dat de groepsschakelaar uit staat en plaats de KWh meter tussen de schakelaar en de omvormer! Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-09 16:53
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:29:
:) Ik heb op de energylink van HW S2 ingang mijn watermeting aangesloten. Voor de Flodis, Actaris, Itron , zover ik weet de meest gebruikte in Nederland door de watermaatschappijen ik zit in het Oasen als leverancier gebied. waterverbruikmeter kun je een zogenaamde Cyble sensor (K=1) kopen voor 60 euro, deze is van de meter fabrikant zelf (Itron). Deze is op de watermeter te klikken (dus je komt niet aan de meter zelf en de meter blijft afleesbaar) genereert potentiaal vrije pulsen en op de S2 ingang aangesloten (C=1000), polariteit maakt niet uit. Werkt prima. De sensor genereert een puls per liter verbruik.
De S2 geeft dan aan als verbruik in Watt dat moet je dan zien als L/h en de dag verbruik kWh als M3 verbruik. Ik heb alles nog eens gechecked met emmers water vullen met een stopwatch maar hij is zeer nauwkeurig.

Een en ander aan HW geforward, ze zien er wat in om waterverbruik meters aan te sluiten. Misschien een kraantje voor S2 i.p.v. een stekker en de juiste eenheden. Ze wisten nog niet of ze dit op korte termijn gingen doen.
Ik wil dit ook gaan doen, ik heb een SENSUS 620 watermeter en daar zou dan de HRI-B1 Artikel nummer 700063 van Brinck Zeewolde op moeten, kost 55 EURO excl BTW.
Nu is mijn vraag hoe aansluiten op de Energylink S2 poort (dus waar data en waar grond)
Heeft iemand ervaring?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Jammer dat je de eenheden niet kunt aanpassen voor bijv S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

@Yukkie en anderen

Ff de afdekplaat van de stoppenkast getrokken.... O-)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v45/Bpi_NL/Snapbucket/IMAG0772_zps0dae820e.jpg

Linksboven komt blauwe draad van panelen
Linksonder komt bruine draad van panelen
Rechtsonder gaat bruine draad naar L van groepschakelaar (bij mij links van de kwh meter)
Rechtsboven gaat blauwe draad naar N van groepschakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Met de foto van BPi en mijn uitleg kan het niet missen denk ik.
@BPi : al 139 kWh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BPi schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 23:20:
@Yukkie en anderen

Ff de afdekplaat van de stoppenkast getrokken.... O-)
Stoppenkast? :?
Geen stop in te vinden, denk ik.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:33:
[...]

Stoppenkast? :?
Geen stop in te vinden, denk ik.... :)
Idd. Daar ben ik mee gestopt bij een verbouwing toen er 6 groepen bij kwamen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

martinvdm schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 09:10:
Met de foto van BPi en mijn uitleg kan het niet missen denk ik.
@BPi : al 139 kWh ;)
En ik vraag me af of dit kan... Ik heb een installatie van slechts1400w piek.
De meter zit er sinds 31 mei in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

BPi schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:58:
[...]

En ik vraag me af of dit kan... Ik heb een installatie van slechts1400w piek.
De meter zit er sinds 31 mei in...
Ja dit zou redelijk kunnen. 1400wP komt in de ideale omstandigheid ongeveer neer op 1400x90%=1260 kWh per jaar. 1260/365=3.45 kWh gemiddeld per dag.

Als per 31 mei de installatie live is dan is dit 22 dagen.

139 kWh / 22 dagen = 6.32 kWh per dag.

Hij doet het goed dus :)

Heb je nog meer op de groep staan ? opnemende apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Nou, het is gelukt hoor! :) ik heb foto's gemaakt hoe het er uitziet, maar ben nu niet in de gelegenheid om die te posten. Maar het metertje doet het!

De energylink is een ander verhaal :( die wil maar niet gekoppeld worden aan de Homewizard, zelfs niet als ik hem op 10 cm afstand houd. Ik doet het als volgt:

Ik de app klik ik op toevoegen energylink, vervolgens op pair energylink. Het valt me op dat het Wifilampje op de HW uitgaat trouwens op dat moment. Ik steek de stekker in de energylink en vervolgens gebeurt er dus niks....

Dit heb ik dus al een paar keer gedaan, maar zonder resultaat :( iemand nog suggesties?

Ik vind dit wel een beetje jammer van Homewizard aparatuur. Het installeren van de HW zelf ging ook al niet zoals het zou moeten volgens de handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:33
Yukkie schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 17:29:
Nou, het is gelukt hoor! :) ik heb foto's gemaakt hoe het er uitziet, maar ben nu niet in de gelegenheid om die te posten. Maar het metertje doet het!

De energylink is een ander verhaal :( die wil maar niet gekoppeld worden aan de Homewizard, zelfs niet als ik hem op 10 cm afstand houd. Ik doet het als volgt:

Ik de app klik ik op toevoegen energylink, vervolgens op pair energylink. Het valt me op dat het Wifilampje op de HW uitgaat trouwens op dat moment. Ik steek de stekker in de energylink en vervolgens gebeurt er dus niks....

Dit heb ik dus al een paar keer gedaan, maar zonder resultaat :( iemand nog suggesties?

Ik vind dit wel een beetje jammer van Homewizard aparatuur. Het installeren van de HW zelf ging ook al niet zoals het zou moeten volgens de handleiding...
Hier hebben andere ook al last van gehad in dit forum, volgens mij was het iets van kortstondig indrukken ofzo, zoek het maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

martinvdm schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 16:47:
[...]

Ja dit zou redelijk kunnen. 1400wP komt in de ideale omstandigheid ongeveer neer op 1400x90%=1260 kWh per jaar. 1260/365=3.45 kWh gemiddeld per dag.

Als per 31 mei de installatie live is dan is dit 22 dagen.

139 kWh / 22 dagen = 6.32 kWh per dag.

Hij doet het goed dus :)

Heb je nog meer op de groep staan ? opnemende apparaten?
Inderdaad 8)
Nee, panelen zitten exclusief op een groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Zijn er meer mensen hier die geregeld crashes van de Android bèta app hebben?
Voornamelijk bij het opvragen van grafieken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:28

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Geen last van, sterker nog, de standaard app wil maar niet met de HW verbinden en de bèta wel 8)7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Hadden we op ios maar een beta. Tijd dat apple ook zoiets gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10-2021
Zijn er meer mensen met een EngergyLink die afwijkende kwh metingen hebben?

Omvormer = 6.162 kWH
kwh meter = 6.31 kWH
Engergylink/Homewizard = 6.1 kWH

Er zit niet heel veel verschil in, maar op jaarbasis kan het behoorlijk oplopen lijkt me als dit het verschil na 1 dag is.

Oh.. mijn kWH meter brandt continue felgroen, kan ik dat uitzetten?

[ Voor 10% gewijzigd door Crapshoot op 22-06-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:17
ik heb net de energy link aangesloten en meteen als deze gekoppeld is crasht de HW beta app.

Als ik de energy link via de labtop verwijder en loskoppel gaat het goed.

Iemand een idee?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Crapshoot schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:03:
Zijn er meer mensen met een EngergyLink die afwijkende kwh metingen hebben?

Omvormer = 6.162 kWH
kwh meter = 6.31 kWH
Engergylink/Homewizard = 6.1 kWH

Er zit niet heel veel verschil in, maar op jaarbasis kan het behoorlijk oplopen lijkt me als dit het verschil na 1 dag is.

Oh.. mijn kWH meter brandt continue felgroen, kan ik dat uitzetten?
Heb ook wel klein verschil meestal is de energylink met iets hoger, maar verschil is bij mij kleiner dan bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ik heb een probleem met mijn Homewizard, ik heb op één punt een inbouw schakelaar, en op een ander punt een schakelbare fitting. Beide compleet andere lampen en locaties. Echter de Homewizard schakelt beide lampen aan en uit als ik één van de twee wil schakelen. Beide hebben compleet andere codes.

Iemand een idee?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Yukkie schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 17:29:

Het koppelen is even apart, werkte bij mij ook niet direct. Je moet de stroom van de energylink halen dan op koppelen drukken in de app en de spanning erop zetten. Dan werkt het meteen. Staat ook beschreven in de handleiding als het goed is.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Phusebox schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:17:
Ik heb een probleem met mijn Homewizard, ik heb op één punt een inbouw schakelaar, en op een ander punt een schakelbare fitting. Beide compleet andere lampen en locaties. Echter de Homewizard schakelt beide lampen aan en uit als ik één van de twee wil schakelen. Beide hebben compleet andere codes.

Iemand een idee?
Code ontleren. Zoek knopje op de lam indrukken en dan de off toets gebruiken. Je hebt hem dubbel gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:17:

Iemand een idee?
Je kunt via "edit sensor" in de app op de HW zien welke code(s) aan elke switch zijn toegekend.
Als die hetzelfde is voor beide switches......., anders reageren beide switches op meerdere (elkaars) code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

martinvdm schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:06:
[...]

Heb ook wel klein verschil meestal is de energylink met iets hoger, maar verschil is bij mij kleiner dan bij jou.
Hoi, ja ik zie ook wel verschil tussen wat Energylink meet via S0 op de omvormer en wat de omvormer zelf meld. Omvormer data gaat iedere 15 minuten naar Suntrol Portal vanaf de omvormer. Er zit dus niets tussen wat gegevens aanpast of iets dergelijks. Feitelijk haalt alles en iedereen qua gegevens dit direct bij de omvormer via een http sessie. De Energylink krijgt dit binnen direct via de S0 bus op de omvormer. Lijkt mij dat er of pulsen worden gemist of iets anders aan de hand is.

De Energylink loopt ook achter merk ik, soms is de omvormer al op 3 kWh en de Energylink op 2.8 kWh.

De afronding is nu nog achter de comma maar ga dit wel eens goed nakijken.

Ziet iemand ook wel eens de afgenomen energie op 0 staan voor een paar seconden en dan ineens naar echte verbruik springen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Na een hoop pogingen is het me gisteravond uiteindelijk gelukt om de energylink te koppelen. Wat ik toenvanders deed dan de pogingen ervoor? Geen idee, volgens mij niets.

Bij mij crashed de android beta app ook op mn Galaxy tab, op mn telefoon (HTC Sensation) heb ik geen problemen.

@Phusebox: het probleem zit em waarschijnlijk niet in de Homewizard maar in de kaku schakelaars. Een van de 2 (of beide) heeft 2 zendcodes aangeleerd. Heel irritant, het is bij mijn ouders ook een paar keer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit een aantal reakties hier leidt ik af dat veel mensen niets weten van (on)nauwkeurigheden c.q. toleranties en afrondingen in de meettechniek. Advies: verdiep je daar eens in.
Bij omvormers met een produktiemeter staat ook in de handleiding wat de onnauwkeurigheid is en ook de opmerking dat de waarde op de KWh meter van de leverancier/netbeheerder de juiste (!) is.
Daarnaast is het verstandig om bij het ingebruiknemen van een apparaat/meter te kijken of alle waarden op 0 staan. Soms worden apparaten even getest bij de eindcontrole en dan is er een beginstand > 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10-2021
Verschil tussen omvormer en losse kWH-meter/EngergyLink kan ik me inderdaad voorstellen, maar verschil tussen de via Homewizard bestelde kWH-meter en waarde in de Homewizard app is vreemd toch?

Of kan het zijn dat de EnergyLink soms verbinding met de Homewizard verliest waardoor hij af en toe een pulse mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crapshoot schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:49:
Verschil tussen omvormer en losse kWH-meter/EngergyLink kan ik me inderdaad voorstellen, maar verschil tussen de via Homewizard bestelde kWH-meter en waarde in de Homewizard app is vreemd toch?

Of kan het zijn dat de EnergyLink soms verbinding met de Homewizard verliest waardoor hij af en toe een pulse mist?
Een puls missen of dubbeltellen is best mogelijk en zal dus ook wel eens gebeuren.
Voor de nauwkeurigheid zou het daarom beter zijn als de E-link af en toe zou "ijken" op de meterstand, maar dat kan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:47

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

We kunnen bijna een nieuw topic over de Energylink openen geloof ik :)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siemi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-07 22:15
Ook ik sta op het punt een homewizzard aan te schaffen. Ik twijfel alleen nog vanwege de rolluiken voor de ramen. Ik wil deze graag kunnen sturen met de HW en toch ook ter plaatse kunnen schakelen. Op de KAKU site heb ik al een schakelding gevonden, maar die werkt niet lekker als ze dichter dan 50 cm van elkaar worden geplaatst. Ik heb echter een frame met 4 schakelaars voor 4 rolluiken die apart aangestuurd zouden moet worden, met behoud van een handmatige optie. Maar kan dat uberhaupt wel met HW?

It doesn't make sense to make sense.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Siemi schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:21:
Ook ik sta op het punt een homewizzard aan te schaffen. Ik twijfel alleen nog vanwege de rolluiken voor de ramen. Ik wil deze graag kunnen sturen met de HW en toch ook ter plaatse kunnen schakelen. Op de KAKU site heb ik al een schakelding gevonden, maar die werkt niet lekker als ze dichter dan 50 cm van elkaar worden geplaatst. Ik heb echter een frame met 4 schakelaars voor 4 rolluiken die apart aangestuurd zouden moet worden, met behoud van een handmatige optie. Maar kan dat uberhaupt wel met HW?
Voor het handmatig schakelen kun je toch ook een kaku afstandsbediening gebruiken, je kunt de codes van die afstandsbediening gewoon koppelen aan de zonschermschakelaars van kaku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Dat kan ik alleen maar beamen aangezien ik een gordijn en een rolluik heb aangesloten bij mijn ouders. De ASUN-650 Zonwering schakelaar van klikaanklikuit kan door tot 6 afstandsbedieningen bediend worden. Dus naast de homewizard, kun je ook bijvoorbeeld een zenderschakelaar zoals deze aan de ASUN-650 koppelen. Aangezien deze AWST 8800 draadloos is en op batterijen werkt, kun je deze overal waar je wilt plaatsen. Dus ook naast het raam. Zelfs op het raam als je dat zou willen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Yukkie op 25-06-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Yukkie schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:19:
Dat kan ik alleen maar beamen aangezien ik een gordijn en een rolluik heb aangesloten bij mijn ouders. De ASUN-650 Zonwering schakelaar van klikaanklikuit kan door tot 6 afstandsbedieningen bediend worden. Dus naast de homewizard, kun je ook bijvoorbeeld een zenderschakelaar zoals deze aan de ASUN-650 koppelen. Aangezien deze AWST 8800 draadloos is en op batterijen werkt, kun je deze overal waar je wilt plaatsen. Dus ook naast het raam. Zelfs op het raam als je dat zou willen ;)
Exact hetzelfde hier met het zonnescherm gemaakt. Asun heb ik ingebouwd in een doos en bovenop de draadloze schakelaar geplakt. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad6922
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08 15:52
Mijn HW praat vandaag voor het eerst met somfy aangestuurde jalouzieen. Werkt wel, maar niet goed.
Combinaitie van richting (up/down) en MY-knop zorgt ervoor dat de jalouzieen in een gekantelde stand blijven staan. Werkt geod via somfy AB, maar via HW komt MY-knop commando veel te laat aan waardoor ik de jalouzieen alleen maar dicht kan hebben als ik het aanstuur via HW.

Iemand dezelfde ervaringen en ideeen hoe het toch aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
ad6922 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:06:
Mijn HW praat vandaag voor het eerst met somfy aangestuurde jalouzieen. Werkt wel, maar niet goed.
Combinaitie van richting (up/down) en MY-knop zorgt ervoor dat de jalouzieen in een gekantelde stand blijven staan. Werkt geod via somfy AB, maar via HW komt MY-knop commando veel te laat aan waardoor ik de jalouzieen alleen maar dicht kan hebben als ik het aanstuur via HW.

Iemand dezelfde ervaringen en ideeen hoe het toch aan de praat te krijgen?
Heb je het nu voor het eerst geprobeerd of heb je de HW nu heel dichtbij de Somfy neergezet/gehangen?
Hoe lang heb je de HW al, dit ivm misschien een niet up to date rf signaal wat hij gebruikt.
Mijn HW werkte eerst ook niet met Somfy, of heel slecht. Dat wil zeggen dat bij aanmelding het zonnescherm wel af en toe reageerde maar de bediening daarna was dramatisch. Deed dan helemaal niks.
Ik heb mijn HW laten updaten. Toen ik hem terugkreeg werkte de Somfy bediening prima.
Dus, misschien laten updaten bij HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad6922
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08 15:52
mike123 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:36:
[...]

Heb je het nu voor het eerst geprobeerd of heb je de HW nu heel dichtbij de Somfy neergezet/gehangen?
Hoe lang heb je de HW al, dit ivm misschien een niet up to date rf signaal wat hij gebruikt.
Mijn HW werkte eerst ook niet met Somfy, of heel slecht. Dat wil zeggen dat bij aanmelding het zonnescherm wel af en toe reageerde maar de bediening daarna was dramatisch. Deed dan helemaal niks.
Ik heb mijn HW laten updaten. Toen ik hem terugkreeg werkte de Somfy bediening prima.
Dus, misschien laten updaten bij HW.
Mike, dank voor het meedenken. Ben gister de hele avond bezig geweest, HW er op een gegeven moment naast gehangen. Gemeld bij HW. Ze geven aan dat ze aan hun kant wat moeten aanpassen. Volgens de medewerker leek het niet heel erg moeilijk. Dus ze zijn er mee aan de slag. Ben benieuwd wanneer het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
ad6922 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:06:
[...]

Mike, dank voor het meedenken. Ben gister de hele avond bezig geweest, HW er op een gegeven moment naast gehangen. Gemeld bij HW. Ze geven aan dat ze aan hun kant wat moeten aanpassen. Volgens de medewerker leek het niet heel erg moeilijk. Dus ze zijn er mee aan de slag. Ben benieuwd wanneer het gaat werken.
Ik heb het apparaat opgestuurd en na een paar dagen (weken) weer terug gekregen.
Normaal heb je het apparaat retour binnen 1 week.
Update van het rf gebeuren dacht ik.
Werkt nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siemi
martinvdm schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:35:
[...]

Exact hetzelfde hier met het zonnescherm gemaakt. Asun heb ik ingebouwd in een doos en bovenop de draadloze schakelaar geplakt. Werkt prima.
Das ook een idee. Op zich heeft iedereen bij ons thuis een iPhone, dus iedereen kan het al regelen, maar een schakelaar is toch fijner.

Is het een probleem om op de drukste plek 6 (!) ontvangers in 2 inbouwframes van 3 schakelaars te monteren? Ik meen gelezen te hebben dat de minimale afstand tussen de verschillende ontvangers 50cm is om interferentie te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

ehrm... why? :? om 6 zonneweringen aan te sluiten? misschien zou je eens kunnen proberen omze parallel op een asun-650 aan te sluiten? of moeten ze afzonderlijk geschakeld kunnen worden?

Of hebben we het hier gewoon over lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siemi
Rolluiken, om alle roldingen dicht te doen. Ik heb een keuken met 2 erkers en die dingen zijn allemaal apart aan te sturen. Dus we hebben het niet over lampen. Dat is de uitdaging ook juist. In de woonkamer zitten er slechts 4 dicht bij elkaar en die moeten eigenlijk voor de zomervakantie schakelbaar zijn (want dan moet ik van de vrouw een HW kopen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnescholte
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-03-2023
Beste lui,

Vraagje:

Ik heb gisteren de homewizard awareness + KAKU Draadloze deurbel met drukknopzender ACDB-7000BC gekocht en geinstalleerd. Nu heb ik een probleem met mn deurbel. Hij blijft maar bellen.

wat ik heb gedaan is dit: Ik heb de gong van mijn ouderwetse bel losgekoppeld en aan de 2 draadjes de drukknopzender aan bevestigd middels het bijgeleverde kroonsteentje. Na installatie bleef ik in mijn homewizard ios app om de paar seconden een melding krijgen dat de deurbel gaat. Toen heb ik de draadjes (l+r) omgewisseld maar dat heeft het probleem niet verholpen.

Wat doe ik fout?

ps: ik ben een leek met electronica. sorry:-)

Met vriendelijke groet,

Arne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
arnescholte schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:37:
Beste lui,
......
wat ik heb gedaan is dit: Ik heb de gong van mijn ouderwetse bel losgekoppeld en aan de 2 draadjes de drukknopzender aan bevestigd middels het bijgeleverde kroonsteentje. Na installatie bleef ik in mijn homewizard ios app om de paar seconden een melding krijgen dat de deurbel gaat. Toen heb ik de draadjes (l+r) omgewisseld maar dat heeft het probleem niet verholpen.
......
Je moet de draden die van jouw bestaande deurbel (drukknop) afkomen op de zender aansluiten, en niet, zoals je waarschijnlijk nu hebt gedaan, de draden die naar de oorspronkelijke gong gingen. Hierdoor krijgt de KaKu-zender, bij het indrukken van de deurbel, de spanning van de beltransformator (8V AC) op de contactdraden wat hij waarschijnlijk niet leuk vindt?!

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
1942jan schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:47:
[...]

Ik wil dit ook gaan doen, ik heb een SENSUS 620 watermeter en daar zou dan de HRI-B1 Artikel nummer 700063 van Brinck Zeewolde op moeten, kost 55 EURO excl BTW.
Nu is mijn vraag hoe aansluiten op de Energylink S2 poort (dus waar data en waar grond)
Heeft iemand ervaring?
Alvast bedankt
Ik heb ook een Sensus 620.
Ik zie hier de unit en de technische details: http://www.brinck.nl/prod...brinck/hri-puls-unit.html

Maar waar heb je die prijs gevonden en waar kan je het kopen, direct via Brinck?

Aan Homewizard om snel mogelijk te maken de S poort eventueel ook voor water te gebruiken. :D

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

ronzelver schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:24:
[...]

Je moet de draden die van jouw bestaande deurbel (drukknop) afkomen op de zender aansluiten, en niet, zoals je waarschijnlijk nu hebt gedaan, de draden die naar de oorspronkelijke gong gingen. Hierdoor krijgt de KaKu-zender, bij het indrukken van de deurbel, de spanning van de beltransformator (8V AC) op de contactdraden wat hij waarschijnlijk niet leuk vindt?!
'Niet leuk vindt' is een understatement, ik denk dat je hem zelfs kan opblazen ;w
Hier staat een duidelijke uitleg.
Zelf heb ik de boel zo aangepast dat de gong het ook nog doet ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnescholte
bedankt voor de tips heren! ik ga ermee aan de slag...;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Speedy-Andre schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 00:48:
[...]

'Niet leuk vindt' is een understatement, ik denk dat je hem zelfs kan opblazen ;w
Hier staat een duidelijke uitleg.
Zelf heb ik de boel zo aangepast dat de gong het ook nog doet ;)
Hoe heb je dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zo :)

Afbeeldingslocatie: http://dc683.4sync.com/img/DugH3DtQ/0.9646415332592788/kakubel.jpg

Ik had nog een gelijkspanningsrelais liggen, vandaar de gelijkrichter enzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Speedy-Andre op 30-06-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
mike123 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:06:
[...]

Vandaag een clean install gedaan maar kan de telefoon nog niet registreren.
Blijf een melding houden dat ik niet goed ben aangemeld bij google.
Probeer het binnenkort nog wel een keer.
Gisteren weer een clean install uitgevoerd. HW app geinstalleerd en weer geprobeerd het toestel te registreren voor notificaties.
Weer de vermelding dat het toestel niet goed is aangemeld. Dit diverse malen geprobeerd.
Na ongeveer 20 minuten nog maar eens geprobeerd maar nu was op optie om te registreren niet meer mogelijk. Wat blijkt, mijn toestel was nu wel geregistreerd. Notificaties komen nu ook gewoon weer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Speedy-Andre schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:09:
[...]

Zo :)

[afbeelding]

Ik had nog een gelijkspanningsrelais liggen, vandaar de gelijkrichter enzo.
Ok dat gaat mij iets te ver, moet ik me nog even goed in verdiepen. Ik stuur je wellicht even een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

martinvdm schreef op zondag 30 juni 2013 @ 22:20:
[...]

Ok dat gaat mij iets te ver, moet ik me nog even goed in verdiepen. Ik stuur je wellicht even een DM.
Het kan nog eenvoudiger als je bel geschikt is.
Een (oude) gong werkt met een spoel en een hamertje dat tegen een plaat slaat die dan gaat trillen (geluid).
Je kan hier een reedrelais bij monteren die reageert op het magnetische veld van de spoel,
Een reedrelais heeft 2 aansluitingen die je direct op de Kaku zender kan aansluiten.
Waar het mij om ging is dat de bel fail-safe is, doet de Kaku bel of de HW het niet dan werkt de gong nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnescholte
Beste tweakers,

Een aantal dagen geleden de Homewizard awareness aangeschaft met wat extra deurcontacten, deurbel en rookmelders.

Deurcontacten aangesloten en werkte naar behoren. Echter de volgende dag deden mijn sensoren het niet meer. stond er achter mijn deurcontacten in de iOS app "wachten" . Ik heb ongeveer gewacht tot ik een ons woog maar geen succes. Ik heb eerst de sensoren uit de app verwijdert, de Homewizard gereset en de app gedeïnstalleerd en weer geïnstalleerd.

De Homewizard geeft netjes 3 groene contante lichtjes en kan met de app de Homewizard vinden maar met geen mogelijkheid de sensoren paren. Ook geen nieuwe sensoren die nog niet gepaard waren.

Nu had ik door omstandigheden 2 homewizards besteld. Dus ook een andere Homewizard geprobeerd. Zelfde probleem.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Ben een leek. (M'n deurbel had ik ook al verkeerd aangesloten;-)

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Arne

[ Voor 0% gewijzigd door arnescholte op 01-07-2013 02:17 . Reden: Typefoutje hersteld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14
Probeer je homewizard eens op een andere plaats, misschien dat het dan werkt. Anders even contact opnemen met HomeWizard zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Laatst online: 08-09 16:53
pc-freakz schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 00:02:
[...]

Ik heb ook een Sensus 620.
Ik zie hier de unit en de technische details: http://www.brinck.nl/prod...brinck/hri-puls-unit.html

Maar waar heb je die prijs gevonden en waar kan je het kopen, direct via Brinck?

Aan Homewizard om snel mogelijk te maken de S poort eventueel ook voor water te gebruiken. :D
De HRI sensor is direct via Brinck kost 55 EURO plus 15 EURO administratie Plus 21% BTW = 84,70 EURO
ik heb hem ge-installeert en het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:17
Wie heeft er nog leuke gadgets gekoppeld aan de HW waar je niet meteen aan denk?
Ik ben oner andere op zoek naar een in en output boxje die meteen 230V kan schakelen.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cautje schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:53:
Wie heeft er nog leuke gadgets gekoppeld aan de HW waar je niet meteen aan denk?
Ik ben oner andere op zoek naar een in en output boxje die meteen 230V kan schakelen.
Bedankt!
Ik zit zelf aan een telefoon bel detector te denken:
http://www.velleman.eu/products/view/?id=371944
KaKu deurbel aan het relais, aanmelden bij HW en je krijgt een notificatie als de telefoon gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:37:
[...]
KaKu deurbel aan het relais, aanmelden bij HW en je krijgt een notificatie als de telefoon gaat
En wat dan? behalve dat je weet dat de telefoon ging?
Ik zou de beller automatisch laten doorschakelen naar het toestel waar je de notificatie naar toe stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:47

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:39:
[...]

En wat dan? behalve dat je weet dat de telefoon ging?
Ik zou de beller automatisch laten doorschakelen naar het toestel waar je de notificatie naar toe stuurt.
Puur voor de fun denk ik, of hij wil in de gaten houden hoe vaak zijn vriendin gebeld wordt door haar minnaar. Inkomende oproepen staan immers niet op de telefoon rekening ;)

Automatisch doorschakelen naar mobiel heeft niks met domotica te maken, daar is een doorschakelfunctie of centrale de oplossing voor.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie er gebeld heeft kun je eenvoudig terugvinden in de log op de router ;)
Ik wil gewoon een notificatie op de tablet dat de telefoon die ergens in huis rondslingert aan het rinkelen is. En ja, alles met domotica is voornamelijk voor de fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:18:
Wie er gebeld heeft kun je eenvoudig terugvinden in de log op de router ;)
Ik wil gewoon een notificatie op de tablet dat de telefoon die ergens in huis rondslingert aan het rinkelen is. En ja, alles met domotica is voornamelijk voor de fun!
Met een FritzBox kun je gewoon een mailtje ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]skadi schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:18:[/
ja, alles met domotica is voornamelijk voor de fun!
Nou, voor mij niet hoor! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 11:05
Domotica is niet alleen fun.
Domotica is nu opkomend en gaat gewoon een standaard worden in ieder huis. Een huis is nu een enorm dom object met domotica kun je dit slimmer maken en dit kan uiteindelijk resulteren in meer gemak en energie bewust leven. En dat zijn beide toch thema's die veel mensen aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tredelijkheid
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-06-2023
Myedvyed schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:46:

Een verbeterpuntje voor in ieder geval de Android app: het zou fijn zijn als webcams ook met hostnames konden werken ipv. alleen IP adressen, zodat ik mijn dynamische DNS daarin kan zetten (b.v. "blabla.dyndns.tv" in plaats van "12.34.56.78"). Dat gaat nu nog niet; als ik dit probeer in te voeren blijkt hij uiteindelijk alleen het deel tot de laatste punt onthouden te hebben (dus "blabla.dyndns.") en het poortnummer is 0 geworden.

Dus als ik nu m'n webcam via HomeWizard remote wil bekijken, moet ik elke keer als mijn externe IP adres wijzigt de settings aanpassen. Is wellicht niet vaak, maar daarom juist irritant: als de camera niet werkt weet ik niet direct of dat door een vernieuwd IP adres komt of door iets anders.

Aangezien de verbinding met de HomeWizard zelf wel gewoon met een hostname overweg kan, lijkt het me een kleine maar handige aanpassing om dit ook voor webcams te realiseren :)
Eens! Dit werkt nu erg onhandig met bijvoorbeeld DynDNS. Verbeterpuntje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tredelijkheid
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-06-2023
Weet iemand of Weinor zonneschermen ook te bedienen zijn met de HW.

Ben nieuw met de HW dus een beetje zoeken. Van wat ik tot nu toe heb gelezen is dat je de "reciever" op de leer-modus moet zetten. Kan dit allemaal via de hand zender (Weitronic) of moet ik buiten op de unit ook nog het 1 en ander aanpassen?

Dit is de manual:

http://www.eurolinezonwering.nl/images/downloads/weinor/weinor-weitronic-combio-868-ma-ld-hd-ontvanger-woerden-waarder.pdf

Thanks!

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Volgende week gaat dit topic dicht. Tijd voor deel 2 dus!!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 19:47:
Volgende week gaat dit topic dicht. Tijd voor deel 2 dus!!
Misschien een overbodige vraag teacher, maar hoe moet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Quote: Hostnames in camera address
tredelijkheid schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:18:
[...]

Eens! Dit werkt nu erg onhandig met bijvoorbeeld DynDNS. Verbeterpuntje?
Dit komt in de volgende update erin.

[ Voor 7% gewijzigd door martinvdm op 06-07-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ook nog mis is een user en adminlevel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 13:00:
Wat ik ook nog mis is een user en adminlevel.
_/-\o_
iemand moet thuis de touwtjes in handen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Probeer als tijdelijke oplossing de drukker (met camera erin die ik niet gebruik) van mn videophone te gebruiken met een klikaan deurbel.

Hij blijft nu continu gaan. Iemand een tipje voor de draden?
Heb rood, wit, bruin en een aardingachtige zonder extra huls.

wijzig:
ik heb de boel net even weer afgekoppeld. De AB van de auto werkte niet meer en de HW had geen contact meer met de thermometers :?

[ Voor 21% gewijzigd door BPi op 07-07-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Laatst online: 20:29
Zijn er mensen die interesse hebben om hun bijdragen van deze te delen via een wiki? HomeWizard.wikia.com zou hiervoor gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steadye
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 19:45
Is er al ergens een overzicht met alle compatible apparatuur welke daadwerkelijk in gebruik is icm met de Homewizard? Ik weet dat er bijv.Elro en Flamingo rookmelders zijn welke ook werken met de Homewizard.

Waar ik bijvoorbeeld ook benieuwd naar ben is of er bijv, ook al alternatieven voor de UV meter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Laatst online: 25-11-2022
Weet iemand of elro watermelder SA68W wel te gebruiken met homewizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik ben ook wel voorstander voor een compatibiliteitslijst. Helaas heeft homewizard deze zelf niet. Wat betreft weer sensoren, de meeste van TFA, Irox en Cresta's werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Laatst online: 20:29
Ik ben begonnen met een lijstje van componenten op wikia.
Het zou mooi zijn als mensen aan kunnen geven of een component bevestigd is.

Hier is de link:
http://homewizard.wikia.com/wiki/Componenten_Overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steadye
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 19:45
AJediIAm schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:42:
Ik ben begonnen met een lijstje van componenten op wikia.
Het zou mooi zijn als mensen aan kunnen geven of een component bevestigd is.

Hier is de link:
http://homewizard.wikia.com/wiki/Componenten_Overzicht
Had de rookmelders al toegevoegd :)

Zou de Oregon Scientific UVR 128 UV-Sensor Basic ook werken met Homewizard. Is weer wat goedkoper dan de Cresta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Homewizard meld me dat waarschijnlijk deze week nog de nieuwe app versie ter controle gaat naar Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Sinds een paar dagen word mijn zonnescherm (somfy besturing) niet meer omhoog gestuurd als ik daar een timer opdracht voor geef. Hij gaat wel naar beneden en ook wel naar de favoriet instelling via de timer maar niet meer naar boven via de timer. Meer mensen hier last van?
Ik heb de HW nog niet gereset, ga dat morgen nog even proberen. Het scherm gaat wel gewoon naar boven als ik in de HW app op de knop druk "naar boven". Dus de HW snapt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 14-09 07:59
Vraagje, zijn er hier ook mensen die werken met iOS 7 Beta? Ik heb inmiddels versie 3 en de app opent zowel op mijn iPhone 5 als op mijn iPad mini keurig. Echter als ik een apparaat inschakel klapt de app er uit. Niet zo handig als je meerdere lampen aan wilt doen.

Oh ja, nu met de hitte wel een leuke actie ingesteld. Ventilator voorzien van een schakelaar en zodra de temperatuur in de woonkamer boven de 23,5 ºC komt schakelt de ventilor aan. Is het beneden de 23 ºC, gaat hij weer uit. Erg leuk om met die acties te spelen!!!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Limburgse-Doos schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:51:
Vraagje, zijn er hier ook mensen die werken met iOS 7 Beta? Ik heb inmiddels versie 3 en de app opent zowel op mijn iPhone 5 als op mijn iPad mini keurig. Echter als ik een apparaat inschakel klapt de app er uit. Niet zo handig als je meerdere lampen aan wilt doen.

Oh ja, nu met de hitte wel een leuke actie ingesteld. Ventilator voorzien van een schakelaar en zodra de temperatuur in de woonkamer boven de 23,5 ºC komt schakelt de ventilor aan. Is het beneden de 23 ºC, gaat hij weer uit. Erg leuk om met die acties te spelen!!!
Ja ik zit ook op ios7 en had hetzelfde probleem, het opnieuw installeren van de app heeft het verholpen, heb nu alleen nog het proleem dat als ik thuis op wifi zit dan werkt homewizard online niet en moet ik die weer tijdelijk uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siemi
Ik heb hem gister besteld, dus als het goed is, komt hij vandaag, mijn eigen HW :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 14-09 07:59
Mediacj schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:03:
[...]

Ja ik zit ook op ios7 en had hetzelfde probleem, het opnieuw installeren van de app heeft het verholpen, heb nu alleen nog het proleem dat als ik thuis op wifi zit dan werkt homewizard online niet en moet ik die weer tijdelijk uitzetten.
Het verwijderen en opnieuw installeren heeft ook niet geholpen. Ik denk dat de app nu gewoon heel hard aan een update toe is. Denk dat steeds meer mensen iOS7 hebben…

[ Voor 76% gewijzigd door Serena op 17-07-2013 12:35 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:00
Limburgse-Doos schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:33:
[...]

Het verwijderen en opnieuw installeren heeft ook niet geholpen. Ik denk dat de app nu gewoon heel hard aan een update toe is. Denk dat steeds meer mensen iOS7 hebben…
Hier loopt hij ook vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de meldingen i.r.t. IOS7. Voorlopig dus geen IOS7 voor mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

JB

Cédric roelt!

Siemi schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:11:
Ik heb hem gister besteld, dus als het goed is, komt hij vandaag, mijn eigen HW :-)
Waar besteld? Wil eigenlijk alleen de Homewizard zelf, niet die starterkit. Ik kom van een ICS-1000 af en ben dat ding helemaal moe. Alles hier al uitgevoerd met KAKU. Enige site waar ik 'm los kan krijgen is:

http://www.domoticainstal...omewizard-device-los.html

Iemand ervaringen met deze shop?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 22:14
Geen ervaring maar wat ik wel zag op de site is dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/f/z2lqc2/homewizardscreenshot.png

Op mijn iphone ziet het er echt niet zo uit of zou dit een zelfgeschreven iets zijn? Of een oudere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Is volgens mij een voorbeeld van een andere layout dat door iemand in elkaar is gezet en dat ook in dit draadje besproken is, is in iedergeval geen oudere versie.

Edit: ja komt uit dit onderwerp kijk maar eens: basvanderploeg in "HomeWizard; domotica middels je smartphone"

Die shop komt niet echt prof. over, ze hebben binnen Google op homewizard gezocht en dan kom je dit plaatje al heel snel tegen.

[ Voor 48% gewijzigd door Mediacj op 17-07-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01-2023
JB schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:31:
[...]

Waar besteld? Wil eigenlijk alleen de Homewizard zelf, niet die starterkit. Ik kom van een ICS-1000 af en ben dat ding helemaal moe. Alles hier al uitgevoerd met KAKU. Enige site waar ik 'm los kan krijgen is:

http://www.domoticainstal...omewizard-device-los.html

Iemand ervaringen met deze shop?
Ze werken met PayPal, is dus veilig.
Als de website niet levert heb je 90 dagen de tijd om je geld terug te laten storten.
Bij de andere betalingsmethoden moet je maar afwachten of je wat terugkrijgt als de site niet levert.

PayPal werkt met creditcard maar ook met je gewone bankrekening.

Bijzonder is wel dat deze website de HomWizard los levert,
je kan altijd contact opnemen met HomeWizard zelf of dit wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy_BuMBuM
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik ben van plan binnenkort een homewizard aan te kopen. Nu heb ik gelezen dat ip camera ondersteund worden. Maar ik kan nergens vinden welk protocol ze hiervoor gebruiken etc. Ik ben zelf in het bezit van een aantal foscam 9820 en 9821's en het zou zonde zijn om nieuwe cameras te moeten aanschaffen? Dus heeft iemand hier inzicht op hoe de ip cameras worden aangestuurd vanuit de homewizard
Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.