HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.816 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNSaNe-oNe schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:42:
[...]

Ik heb alleen de hoofdmelder gekoppeld, zoals aanbevolen door de instructie van HomeWizard zelf. Reden: als er brand wordt gedetecteerd door 1 rookmelder, gaan ALLE rookmelders in huis tegelijk af. Wel zo fijn als je beneden hoort als er brand is bij de kleine boven.
Ik heb ze niet gekoppeld aan de hoofdmelder, zodat ze allemaal afzonderlijk afgaan bij een alarm.
Op de HW zijn ze afzonderlijk te zien en te testen, zodat ik ook weet waar het alarm ontstaan is.
Elke 1e v.d. maand test ik ze afzonderlijk vanuit de HW en dan melden ze ook afzonderlijk.
Paniek zonder te weten waar het vandaan komt, daar hou ik niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:30

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

iNSaNe-oNe schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:42:
[...]

Ik heb alleen de hoofdmelder gekoppeld, zoals aanbevolen door de instructie van HomeWizard zelf. Reden: als er brand wordt gedetecteerd door 1 rookmelder, gaan ALLE rookmelders in huis tegelijk af. Wel zo fijn als je beneden hoort als er brand is bij de kleine boven.
Ik heb ze onderling gekoppeld en beide in de HW. Brand is brand!

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14
Heb er zelf ook 2 gekoppeld, brand is inderdaad brand. De 3e moet nog op zolder komen maar mijn trapje is niet lang genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoogie35
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-02-2022
Neefdave schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:50:
@frankwopereis, ik zet eerst alles uit met de afstandsbediening. Wanneer ik dan naar boven vertrek druk ik op slapen. Het is dus niet zo dat ik gelijk de hele stroom er af gooi, dat lijkt mij niet goed voor het apparatuur.

De upc horizon heb ik op een aparte schakelaar aangezien we soms wel eens wat opnemen. Aangezien deze in sluipverbruik toch snel 30-40 watt doe laat ik deze standaard om 00:00 uitgaan.
Ik heb mijn tv/decoder/hifi in een stekkerblok die op zijn beurt in een acd3500 zit, als ik de acd uitschakel springt de stop uit de meterkast, heel erg frustrerend, heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen, ik zet wel eerst alles op stand-by. gebeurt niet altijd, maar laat ik zeggen 7 van de 10 keer, ik worstel hier nu al een tijdje mee.
bvd, Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik heb het op een acpr2300 aangesloten en heb geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Neefdave schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:49:
De AWMR-230 Mini inbouw schakelaar dus?
Ik heb dit met een mini inbouw dimmer gedaan, om ook beetje sfeerlicht te kunnen doen in de slaapkamer.. Ook wel eens prettig :+
En een extra schakelaar naast het bed. (Gaat makkelijker als de foon pakken s nachts) (je zou de schakelaar ook aan de kant van de vrouw kunnen doen voor een hogere waf indien nodig)

[ Voor 11% gewijzigd door LoneWolf op 08-06-2013 12:47 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoogie35
Neefdave schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 08:24:
Ik heb het op een acpr2300 aangesloten en heb geen problemen.
ik heb de mediaspeler met ext.harde schijf plus nog 2 dingen ook op een acpr, die werkt uitstekend. dat de stop eruit slaat betekend dus dat er iets heftigs gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 17:23
Van de week kreeg ik nog een bericht over de informatie avond. Blijkt dat de thermosstaat nog niet te koop is. Het heeft dan ook niet veel zin om er heen te gaan. Ik neem aan dat de informatie ook wel op internet staat over een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:17
Het remote beheer krijg ik niet werkend icm met een draytek 2310
De HW heeft een vast ip via mac reservering in de draytek en via de HW config tool heb ik de HW op nat poort 83 gezet. En een portforwarding gemaakt van poort 83 naar het vaste ip van de HW.
Lokaal kan ik de HW via de browser bereiken op ipadres:83 ik zie dan de HW pagina met software info maar kan niets aanpassen.
Als ik via de app remote wil connecten dan zegt deze "geen homewizard gevonden" en als ik inlog via http://app.homewizard.nl/ vind deze ook geen homewizard.
Wat kan dit tegenhouden, iemand tips?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
omfg 0.x

Ik heb 2x awmr-210 mini inbouwdimmer/schakelaar gekocht via homewizard. Nu haal ik net een enkelvoudige wandschakelaar open en haal ik bruin en zwart er uit. Nu wil ik de mini inbouwdimmer er voor in de plaats indoen, krijg ik de draadjes er niet in! Deze zijn te kort en te slap.

Mijn wandschakelaar werkt met een soort lasdop idee. Kabel er in douwen en hij zit vast. Nu gaat die wel met zwart en bruin (die zijn ook langer en sterker) maar niet met de draadjes van de inbouwdimmer. Hoe ga ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:15
cautje schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:29:
en als ik inlog via http://app.homewizard.nl/ vind deze ook geen homewizard.
Wat kan dit tegenhouden, iemand tips?
Bedankt!
Als je inlogt via app.homewizard.nl klik dan op Direkt verbinden, geavanceerd, ip adres invullen gevolgd door :83
en wachtwoord invullen. Nu moet je verbinding kunnen krijgen.
Zo lukt het in ieder geval bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:47
Neefdave schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:21:
omfg 0.x

Ik heb 2x awmr-210 mini inbouwdimmer/schakelaar gekocht via homewizard. Nu haal ik net een enkelvoudige wandschakelaar open en haal ik bruin en zwart er uit. Nu wil ik de mini inbouwdimmer er voor in de plaats indoen, krijg ik de draadjes er niet in! Deze zijn te kort en te slap.

Mijn wandschakelaar werkt met een soort lasdop idee. Kabel er in douwen en hij zit vast. Nu gaat die wel met zwart en bruin (die zijn ook langer en sterker) maar niet met de draadjes van de inbouwdimmer. Hoe ga ik dit oplossen?
Beetje creatief zijn he :Y)
Ideetje: Stukje installatiedraad aan de "slappe" kabeltjes solderen en even afwerken met een stukje krimpkous? Dan kun je de "harde" installatiedraad in je schakelaar drukken. Success :)

By the way, vanavond is de presentatie van de Thermostaat. Helaas is Katwijk een beetje ver rijden vanaf Oldenzaal, anders was ik er graag heen gegaan. Als iemand informatie heeft over de thermostaat, plaats die dan even hier. Ik houd me aanbevolen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Flappie op 11-06-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
omfg 0.x

meestal hebben dat soort schakelaars ergens iets wat je kunt indrukken, om een draad weer los te krijgen.
Deze kun je ook indrukken om dan de aders van de awmr-210 er in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Vanavond op de info avond geweest. Morgen komt er meer info over de thermostaat. Word een kastje zoals de EnergyLink en gaat de HeatLink heten. Komt tussen de huidige thermostaat en de CV ketel in en verstaat de taal van beide kanten en stuurt dit 1op1 door, maar kan zelf ook manipuleren en op die manier via de app bediend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:33
martinvdm schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:14:
Vanavond op de info avond geweest. Morgen komt er meer info over de thermostaat. Word een kastje zoals de EnergyLink en gaat de HeatLink heten. Komt tussen de huidige thermostaat en de CV ketel in en verstaat de taal van beide kanten en stuurt dit 1op1 door, maar kan zelf ook manipuleren en op die manier via de app bediend worden.
Ja dat is weer een originele oplossing van HW!

Heel mooi verzonnen hiermee behoud je dus ook je eigen originele thermostaat, iets wat ik heel prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hmm, ben benieuwd!
Lijkt me in sommige gevallen niet handig dat je niet op de thermostaat kan zien welke temperatuur er is ingeschakeld...
Maar misschien hebben ze daar wat op gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 13:16

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

visie schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 07:57:
Hmm, ben benieuwd!
Lijkt me in sommige gevallen niet handig dat je niet op de thermostaat kan zien welke temperatuur er is ingeschakeld...
Maar misschien hebben ze daar wat op gevonden.
Dat is niet gesteld, gisteren werd gemeld dat de nieuwe of huidige temperatuur doorgegeven gaat worden, zowel op de thermostaat als nieuwe heatlink. dus je aanname is onjuist.

Voor mij is de meerwaarde met de heatlink tov de Ecobee laag, vooral omdat als je een Nefit ketel hebt je ook een omzet module moet hebben tussen Nefit en OpenTherm.

mvg :)

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Ik heb niks gezegd, ik wacht af O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
mike123 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:06:
[...]

Als je inlogt via app.homewizard.nl klik dan op Direkt verbinden, geavanceerd, ip adres invullen gevolgd door :83
en wachtwoord invullen. Nu moet je verbinding kunnen krijgen.
Zo lukt het in ieder geval bij mij.
Yep, dat werkt lokaal.
Ik gebruik android en de pagina dit ik te zien krijg ziet er niet uit.

Nog steeds komt dan mijn HW niet is de lijst te staan zodat ik deze remote via de app kan benaderen.

THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:29
Ik kan niet wachten tot de details van HeatLink bekend worden.
Het zou wel erg spiffy zijn als het volledige met Opentherm om kan gaan...

Hoe dan ook, ik ben erg enthousiast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 14-09 13:57

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Aangezien ik gisteren ook bij de presentatie was, kan ik je wel wat details vertellen:

Hij gaat 129 euro kosten en wordt voor de herfst (in September werd erg gezegd) verwacht.
Zoals al gesteld werd, sluit je hem aan tussen je thermostaat en je CV, en praat hij Opentherm. Als je nu geen modulerende thermostaat hebt, maar wel een modulerende CV, dan ga je er dus op vooruit!

In eerste instantie (of op dit moment is dat zo als ik het goed begrepen heb), zijn de mogelijkheden nog beperkt wat je kunt doen met de Heatlink, dus een hele week programmeren kan nog niet, maar het is wel de bedoeling dat dit gaat kunnen. het is vooral bedoeld om comfort en gemak te dienen, dus alvast de cv aanzetten, of nog even snel de temperatuur verlagen is zeker mogelijk. Daarnaast geeft hij de status weer van je CV, opwarmen, warmwater tappen etc.

Het volledig Opentherm ondersteunen wordt lastig. Het schijnt dat elke fabrikant wel zo zijn eigen Opentherm dialect heeft, of Opentherm niet helemaal ondersteund. Maar de Heatlink gaat wel de 10MB per dag (!) aan data die heen en weer gaat tussen een CV en een thermostaat bekijken, behandelen en waar mogelijk weer geven in icoontjes, grafieken etc.

Ik ben erg enthousiast geworden van de presentatie in iedergeval, voor mij is het zeker een reden om nu eindelijk ook eens zelf een Homewizard aan te gaan schaffen (ik heb tot nu toe alleen mijn ouders en een maat van me er mee opgezadeld ;) ).

[ Voor 13% gewijzigd door Yukkie op 12-06-2013 15:25 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Yukkie schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:22:
Aangezien ik gisteren ook bij de presentatie was, kan ik je wel wat details vertellen:

Hij gaat 129 euro kosten en wordt voor de herfst (in September werd erg gezegd) verwacht.
Zoals al gesteld werd, sluit je hem aan tussen je thermostaat en je CV, en praat hij Opentherm. Als je nu geen modulerende thermostaat hebt, maar wel een modulerende CV, dan ga je er dus op vooruit!

In eerste instantie (of op dit moment is dat zo als ik het goed begrepen heb), zijn de mogelijkheden nog beperkt wat je kunt doen met de Heatlink, dus een hele week programmeren kan nog niet, maar het is wel de bedoeling dat dit gaat kunnen. het is vooral bedoeld om comfort en gemak te dienen, dus alvast de cv aanzetten, of nog even snel de temperatuur verlagen is zeker mogelijk. Daarnaast geeft hij de status weer van je CV, opwarmen, warmwater tappen etc.

Het volledig Opentherm ondersteunen wordt lastig. Het schijnt dat elke fabrikant wel zo zijn eigen Opentherm dialect heeft, of Opentherm niet helemaal ondersteund. Maar de Heatlink gaat wel de 10MB per dag (!) aan data die heen en weer gaat tussen een CV en een thermostaat bekijken, behandelen en waar mogelijk weer geven in icoontjes, grafieken etc.

Ik ben erg enthousiast geworden van de presentatie in iedergeval, voor mij is het zeker een reden om nu eindelijk ook eens zelf een Homewizard aan te gaan schaffen (ik heb tot nu toe alleen mijn ouders en een maat van me er mee opgezadeld ;) ).
Wat ik me dan afvraag.... hoe gaat de HeatLink, die dan bij de ketel komt dan weten wat je temperatuur is in de woonkamer? Want ik wil opwarmen tot 21 graden, niet hoger. Is daar nog iets over gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Yukkie schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:22:

Bedankt voor de details. Dit was precies wat ik wilde weten!
Dat Opentherm erg lastig is is bekend. Niet elke thermostaat werkt met elke ketel. Ik heb hoge verwachtingen en ik ga er zeker 1 bestellen. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Flappie schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:29:
[...]

Wat ik me dan afvraag.... hoe gaat de HeatLink, die dan bij de ketel komt dan weten wat je temperatuur is in de woonkamer? Want ik wil opwarmen tot 21 graden, niet hoger. Is daar nog iets over gezegd?
Hij zit toch tussen de bestaande thermostaat en de ketel.
Dus hij pakt waarschijnlijk de temperatuur van de bestaande thermostaat.

Hmm ik vind dan de kreten die in de nieuwsbrief stonden een beetje tegenvallen als dit alles is.

Had gehoopt op een soort sturing als de evohome van honywell.
Lekker iedere ruimte afhankelijk aansturen en dan als extra de boel bedienen via homewizard.

Hopen dat dit er nog bij gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

De temperatuur van je woonkamer krijgt de Heatlink inderdaad door van je modulerende thermostaat. Mocht je die niet hebben, dan heb je een losse thermometer nodig.

De plannen zijn er om de Heatlink/Homewizard ook radiator thermostaten aan te laten sturen tzt, maar dit zal niet in de initiële release. Dus Crxtreem, wellicht wordt het in de toekomst toch nog wat voor je ;)

Overigens voor de Vlaamse luisteraars:
Er was gister ook een Vlaming aanwezig die voor de distributie in België gaat zorgen. Dus binnenkort ook bij u verkrijgbaar! Het schijn alleen dat jullie (nog) niets aan een energylink/wattcher hebben omdat jullie niet aan de meter mogen komen. Deze man wist mij te vertellen dat hij een apparaatje had gevonden wat op de juiste frequentie praat en wel het verbruik kan uitlezen. Hij heeft dit bij Homewizard neergelegd om te bekijken of zij hier iets voor kunnen ontwikkelen.

[ Voor 40% gewijzigd door Yukkie op 12-06-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
De HeatLink is niet wat ik verwacht had, maar desalniettemin ben ik er erg enthousiast over.
Ik had met name niet gedacht dat het een product zou zijn voor minder dan 250 euro.
De oplossing om het niet als interface, maar als tussen module te laten werken is geniaal.
Mocht je nu net een nieuwe super fancy thermostaat hebben hoef je die tenminste niet te vervangen.

Mijn verwarmingssysteem is helaas niet geschikt om de temperatuur per kamer te regelen.
Er zijn radiator kranen die je op afstand kan bedienen, maar dit lijkt me toch heel iets anders dan een thermostaat...
Zijn er mensen die met succes zo'n systeem gebruiken?
Ik ben wel benieuwd naar hun ervaringen.

[ Voor 29% gewijzigd door AJediIAm op 12-06-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Het streven is dus van Homewizard om die RF radiator thermostaatkranen aan te gaan sturen. Er was gister ook een korte discussie over hoe en welke. De Homewizard medewerker vertelde dat de filosofie van Homewizard is om simpele, betaalbare systemen te ondersteunen, die iedereen kan installeren en bedienen. Hij noemde een merk van thermostaatkranen, maar ik ben even kwijt welke dat was. Het principe van kranen van dat merk is dat je van bestaande (thermostaat?)kranen de kop er afdraait, en er een RF thermostaatkraan voor terugzet. Maar ik weet het merk even niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de Heatlink samen werken met een bewegings melder, oftewel het lopende programma stoppen als er niemand thuis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psymania
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 13:45
Beste mede-tweakers, ik heb een groot probleem met de wifi van de HW.

Na het kopen van een nieuwe router wilde ik de wifi in de homewizard aanpassen. Echter nu werkt de wifi helemaal niet meer.

De wifi led van de Homewizard blijft rood knipperen.

Het homewizard wifi netwerk is ook ingeschakeld, maar als ik via de iphone app de configuratie wil aanpassen, spring de wifi led uit en blijft de HW zoeken naar wifi netwerken. Ondertussen gaat de HW na ongeveer 2 minuten weer in rood-wifi-led-knipper-modus. Daarna hangt de iphone app zich helemaal op en moet ik deze herstarten.

Ik heb ook al geprobeerd via de config tool (van de HW website) maar hier treedt hetzelfde probleem op. Waaneer de tool naar de wifi netwerken gaat zoeken gaat het wifi-led uit, maar na weer ongeveer 2 minuten gaat deze ook in rood-wifi-led-knipper-modus, de confi gtool geeft dan aan dat er geen wifi netwerken zijn gevonden.

Handmatig mijn wifi netwerk opgeven dmv SSIS en WPA2 wachtwoord heeft geen nut, levert dezelfde rood-wifi-led-knipper-modus op.

Ook heb ik al beide routers op kanaal 1 en 6 gehad, maar hij vind de wifi netwerken niet.
Mijn pc, laptop en iphone werken vlekkeloos met elke router instelling die ik maar aanpas.

Er zijn hier echter 12!!! wifi netwerken actief (volgens mijn pc, laptop en iphone), waarvan er 3 van mezelf zijn (router1, router2 en router2-5g).

Ik heb ook al geprobeerd de HW te resetten (klein reset gat achterop de HW) door hem 1, 5, 10, 30 en zelfs 1 minuut lang in te houden terwijl deze aan / uit stond (elke combinatie dus geprobeerd).

Echter niets, mijn HW is de weg geheel kwijt. Nu las ik ergens dat je zelf de FW opnieuw zou kunnen restoren echter kan ik deze nergens vinden.

Wie o wie kan mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Psymania schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:13:
Beste mede-tweakers, ik heb een groot probleem met de wifi van de HW.

Na het kopen van een nieuwe router wilde ik de wifi in de homewizard aanpassen. Echter nu werkt de wifi helemaal niet meer.

De wifi led van de Homewizard blijft rood knipperen.

Het homewizard wifi netwerk is ook ingeschakeld, maar als ik via de iphone app de configuratie wil aanpassen, spring de wifi led uit en blijft de HW zoeken naar wifi netwerken. Ondertussen gaat de HW na ongeveer 2 minuten weer in rood-wifi-led-knipper-modus. Daarna hangt de iphone app zich helemaal op en moet ik deze herstarten.

Ik heb ook al geprobeerd via de config tool (van de HW website) maar hier treedt hetzelfde probleem op. Waaneer de tool naar de wifi netwerken gaat zoeken gaat het wifi-led uit, maar na weer ongeveer 2 minuten gaat deze ook in rood-wifi-led-knipper-modus, de confi gtool geeft dan aan dat er geen wifi netwerken zijn gevonden.

Handmatig mijn wifi netwerk opgeven dmv SSIS en WPA2 wachtwoord heeft geen nut, levert dezelfde rood-wifi-led-knipper-modus op.

Ook heb ik al beide routers op kanaal 1 en 6 gehad, maar hij vind de wifi netwerken niet.
Mijn pc, laptop en iphone werken vlekkeloos met elke router instelling die ik maar aanpas.

Er zijn hier echter 12!!! wifi netwerken actief (volgens mijn pc, laptop en iphone), waarvan er 3 van mezelf zijn (router1, router2 en router2-5g).

Ik heb ook al geprobeerd de HW te resetten (klein reset gat achterop de HW) door hem 1, 5, 10, 30 en zelfs 1 minuut lang in te houden terwijl deze aan / uit stond (elke combinatie dus geprobeerd).

Echter niets, mijn HW is de weg geheel kwijt. Nu las ik ergens dat je zelf de FW opnieuw zou kunnen restoren echter kan ik deze nergens vinden.

Wie o wie kan mij helpen.
In het verleden heeft de HW met bepaalde routers connectieproblemen gehad die nog steeds niet opgelost zijn zover ik weet, ik had er zelf last van met een Zyxel adsl router maar heb inmiddels een andere router die het wel doet.

Je kunt dit redelijk eenvoudig testen door eens een keer met wep beveiliging proberen te connecten, lukt dat wel dan heb je hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:19
[b][message=40400005,noline]<KNIP>

De plannen zijn er om de Heatlink/Homewizard ook radiator thermostaten aan te laten sturen tzt, maar dit zal niet in de initiële release.
<KNIP>
Dat zou echt geweldig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:52:
Kan de Heatlink samen werken met een bewegings melder, oftewel het lopende programma stoppen als er niemand thuis is?
De vraag is of dat handig is, net als bijvoorbeel bij een lampje op de WC. Je zou in theorie continu moeten blijven bewegen om de bewegingsmelder te laten weten dat je er bent. Aan de andere kant, zal het niet zo snel afkoelen, dus helemaal onmogelijk is het niet.

Maar daar ik niets over te zeggen eigenlijk. Als ik de presentatie goed begrepen heb, zal dit in de initiële release niet mogelijk zijn. Maar ik denk dat het zeker wel mogelijk wordt om de temperatuur conditioneel op te schroeven of te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
cautje schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:08:
[...]

Yep, dat werkt lokaal.
Ik gebruik android en de pagina dit ik te zien krijg ziet er niet uit.

Nog steeds komt dan mijn HW niet is de lijst te staan zodat ik deze remote via de app kan benaderen.

THX!
Heb je ook al een andere browser geprobeerd. Bij mij ging Firefox helemaal over de rooie, terwijl Internet Explorer prima werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Yukkie schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:48:
Het streven is dus van Homewizard om die RF radiator thermostaatkranen aan te gaan sturen. Er was gister ook een korte discussie over hoe en welke. De Homewizard medewerker vertelde dat de filosofie van Homewizard is om simpele, betaalbare systemen te ondersteunen, die iedereen kan installeren en bedienen. Hij noemde een merk van thermostaatkranen, maar ik ben even kwijt welke dat was. Het principe van kranen van dat merk is dat je van bestaande (thermostaat?)kranen de kop er afdraait, en er een RF thermostaatkraan voor terugzet. Maar ik weet het merk even niet meer.
Danfoss :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Voorlopig zou, zover ik het begrepen had, vandaag e.e.a over HeatLink op de website komen. Maar ik heb niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Ik wacht ook in spanning!
Zit met nogal wat vragen...

[ Voor 7% gewijzigd door visie op 12-06-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Flappie schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:29:
[...]
Ik heb recent nog wat onderzoek gedaan naar OpenTherm.
Opentherm is een master-slave systeem, waar de thermostaat master is, en de boiler/cv slave.
Als je interactief iets met OpenTherm wilt doen, dan moet je een soort gateway maken.
Zoals het systeem van Homewizard dus. Je moet het tussen de thermostaat en CV plaatsen.

De gateway gedraagd zich dan als master naar de CV, en als slave naar de thermostaat. De gateway kan echter niet schrijven naar de thermostaat.
Volgens de mogelijkheden van OpenTherm zal de gateway dus ook nooit het programma in de thermostaat kunnen aanpassen.
Als ze later programma's willen maken, zal dit in de gateway plaats vinden, en zal die de thermostaat moeten over-rulen.

In de Opentherm specificatie is wel een register opgenomen dat uitleesbaar is in een slave, die "temperature setpoint override" (of iets dergelijks) heet.

Dus volgens mij is de werking van de homewizard opentherm gateway nu zo:
in Homewizard wordt een gewenste temperatuur ingesteld. Deze wordt geplaatst in het opentherm register in de gateway. De thermostaat leest dit register periodiek uit. Als er een setpoint override aanwezig is, zal de thermostaat deze als gewenste temperatuur gebruiken. Vervolgens zal de thermostaat zelf de temperatuurregeling uitvoeren. De homewizard gateway hoeft dus niet te weten hoe warm het in de kamer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:17
AJediIAm schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:34:
De HeatLink is niet wat ik verwacht had, maar desalniettemin ben ik er erg enthousiast over.
Ik had met name niet gedacht dat het een product zou zijn voor minder dan 250 euro.
De oplossing om het niet als interface, maar als tussen module te laten werken is geniaal.
Mocht je nu net een nieuwe super fancy thermostaat hebben hoef je die tenminste niet te vervangen.

Mijn verwarmingssysteem is helaas niet geschikt om de temperatuur per kamer te regelen.
Er zijn radiator kranen die je op afstand kan bedienen, maar dit lijkt me toch heel iets anders dan een thermostaat...
Zijn er mensen die met succes zo'n systeem gebruiken?
Ik ben wel benieuwd naar hun ervaringen.
Ik heb mijn gehele verwarming draadloos geschakeld.

Ik gebruik hiervoor een systeem van Conrad (FS20) dit communiceert op 868 MHz.
Op de cv's die ik automatisch wil schakelen (op dit moment 3) en op de vloerverwarming zitten thermostaatknoppen die draadloos een signaal sturen en ontvangen van een thermostaat kastje dat je ergens in de kamer kan plaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/5000_5999/5700/5700/5700/570056_LB_00_FB.EPS_80.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/7000_7999/7500/7500/7504/750404_LB_00_FB.EPS_80.jpg

Elke kamer heeft dus zijn eigen temperatuur regeling en in het thermostaat kastje kan je dan ook per kamer instellen op welke tijdstippen je een bepaalde temperatuur wilt.

Het grootste probleem is dat je warmte wilt in een kamer (bijvoorbeeld douche) terwijl de cv thermostaat in de huiskamer aan de cv meldt dat het warm genoeg is. Het gevolg hiervan is dat de ketel uitgaat, en het dus niet meer warm wordt in een andere kamer.
Omdat ik vloerverwarming heb (wat heel langzaam opwarmt en afkoelt) had ik hier heel veel problemen mee.

Ik heb dit opgelost door mijn cv anders in te stellen. Ik heb nu een 'vragend' systeem. De temperatuur in de aanvoer en retour leiding wordt gemeten, en zodra hier een verschil is tussen is gaat de verwarming aan.
Nu kan ik in elke kamer een cv opendraaien en wordt het daar ook warm, terwijl het in de woonkamer al warm genoeg is.

De CV thermostaat in de woonkamer is nu eigenlijk overbodig geworden. de thermostaat kasten van FS20 meten de temperatuur en zodra het te koud is geven zij dit door aan de thermostaat knop en wordt de cv / vloerverwarming open gedraaid door de servomotor die in de draadloze thermostaat knop zit.

Nu had ik nog een paar problemen:
Mijn vloerverwarming is vrij oud en heeft dus geen enkele intelligentie. Het gevolg is dat de cv pomp van de vloerverwarming continu draait. (en dit kost veel stroom). Ook in de warmtewisselaar van de ketel draait nu continu een cv pomp omdat het water in de standleiding continu rond gepompt moet worden (anders kan niet bepaald worden of er een cv openstaat en het water afkoelt.

Ik heb dit opgelost door een kaku schakelaar stopkontakt van FS20 tussen aansluiting van de vloerverwarming cv pomp te zetten. nu staat de vloerverwarming pomp uit zodra het warm genoeg is.

Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/6000_6999/6200/6230/6230/623004_LB_03_FB.EPS_80.jpg

Als laatste moest ik er voor zorgen de de cv pomp in de standleiding niet continu draait. Deze moet alleen draaien wanneer er ergens in huis een cv om warmte vraagt. Gelukkig heeft het FS20 systeem ook hier een oplossing voor. Een schakelkast die luistert naar meerdere zenders en zodra één zender een signaal stuurt dat de cv aan moet, dan schakelt deze kast de pomp in de cv aan. (warmterelais)

Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/5000_5999/5600/5600/5600/560098_RB_00_FB.EPS_80.jpg
http://www.conrad.nl/ce/n.../Warmterelais-FHT-8W-IP65

http://www.conrad.nl/ce/n...chakelsysteem-Conrad-FS20
http://www.conrad.nl/ce/n.../FS20-verwarmingsregeling

En waarom ben ik toch geinteresseerd in de heatlink???? O-)

Mijn systeem werkt prima, maar ja wanneer je dit via een app kan schakelen dan zou dit helemaal mooi zijn. :+

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
man_rot schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:22:
[...]

Ik heb mijn gehele verwarming draadloos geschakeld.

Ik gebruik hiervoor een systeem van Conrad (FS20) dit communiceert op 868 MHz.
Op de cv's die ik automatisch wil schakelen (op dit moment 3) en op de vloerverwarming zitten thermostaatknoppen die draadloos een signaal sturen en ontvangen van een thermostaat kastje dat je ergens in de kamer kan plaatsen.
[afbeelding]

[afbeelding]

Elke kamer heeft dus zijn eigen temperatuur regeling en in het thermostaat kastje kan je dan ook per kamer instellen op welke tijdstippen je een bepaalde temperatuur wilt.

Het grootste probleem is dat je warmte wilt in een kamer (bijvoorbeeld douche) terwijl de cv thermostaat in de huiskamer aan de cv meldt dat het warm genoeg is. Het gevolg hiervan is dat de ketel uitgaat, en het dus niet meer warm wordt in een andere kamer.
Omdat ik vloerverwarming heb (wat heel langzaam opwarmt en afkoelt) had ik hier heel veel problemen mee.

Ik heb dit opgelost door mijn cv anders in te stellen. Ik heb nu een 'vragend' systeem. De temperatuur in de aanvoer en retour leiding wordt gemeten, en zodra hier een verschil is tussen is gaat de verwarming aan.
Nu kan ik in elke kamer een cv opendraaien en wordt het daar ook warm, terwijl het in de woonkamer al warm genoeg is.

De CV thermostaat in de woonkamer is nu eigenlijk overbodig geworden. de thermostaat kasten van FS20 meten de temperatuur en zodra het te koud is geven zij dit door aan de thermostaat knop en wordt de cv / vloerverwarming open gedraaid door de servomotor die in de draadloze thermostaat knop zit.

Nu had ik nog een paar problemen:
Mijn vloerverwarming is vrij oud en heeft dus geen enkele intelligentie. Het gevolg is dat de cv pomp van de vloerverwarming continu draait. (en dit kost veel stroom). Ook in de warmtewisselaar van de ketel draait nu continu een cv pomp omdat het water in de standleiding continu rond gepompt moet worden (anders kan niet bepaald worden of er een cv openstaat en het water afkoelt.

Ik heb dit opgelost door een kaku schakelaar stopkontakt van FS20 tussen aansluiting van de vloerverwarming cv pomp te zetten. nu staat de vloerverwarming pomp uit zodra het warm genoeg is.

[afbeelding]

Als laatste moest ik er voor zorgen de de cv pomp in de standleiding niet continu draait. Deze moet alleen draaien wanneer er ergens in huis een cv om warmte vraagt. Gelukkig heeft het FS20 systeem ook hier een oplossing voor. Een schakelkast die luistert naar meerdere zenders en zodra één zender een signaal stuurt dat de cv aan moet, dan schakelt deze kast de pomp in de cv aan. (warmterelais)

[afbeelding]
http://www.conrad.nl/ce/n.../Warmterelais-FHT-8W-IP65

http://www.conrad.nl/ce/n...chakelsysteem-Conrad-FS20
http://www.conrad.nl/ce/n.../FS20-verwarmingsregeling

En waarom ben ik toch geinteresseerd in de heatlink???? O-)

Mijn systeem werkt prima, maar ja wanneer je dit via een app kan schakelen dan zou dit helemaal mooi zijn. :+
Mooi verhaal, ik ben er zelf zeer in geïnteresseerd maar heb de stap nog steeds niet gezet.
Bij mij is het eigenlijk veel makkelijker, ik heb geen c.v. maar stadsverwarming en elke radiator heeft een thermostaatkraan.
Dit werkt echt geweldig, wil ik de douche warm, ongeacht de temperatuur elders in huis, dan kan dit door de thermostaatkraan in de douche open te draaien.
M.a.w, ik heb geen thermostaat en dus ook niet de "problemen" die daar bij komen kijken wanneer je kamers afzonderlijk wil regelen op temperatuur.
Vandaar dat ik heel erg blij zou zijn wanneer HW thermostaatkraan gaat ondersteunen zoals jij die gebruikt.
Ik vraag mijzelf af of je dan ook die heatlink nodig hebt.
Zou toch mooi zijn dat je gewoon een thermometer gebruikt die aangeeft dat het te koud is en de hw stuurt de betreffende thermostaatkraan aan.
Ik wacht dus even af totdat bekend is wat HW gaat ondersteunen. Maar het zou geweldig zijn als dit gaat lukken want alle andere systemen op de markt werken niet met stadsverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:47
Wat betreft the HeatLink ben ik ook benieuwd. Ik hoor/begrijp dat ze voor een OpenTherm oplossing gaan maar niet iedereen heeft een dergelijke thermostaat/CV (heb zelf aan/uit Chronotherm). Verder als je nog wel eens last heb van verstoringen op je 433mhz freq zit je mooi met de gebakken peren met zo'n draadloze RF thermoskraan (bereik e.d. zolder verwarming).

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Yukkie en man_rot, bedankt voor de uitgebreide informatie. Het is een plezier om dit soort details te lezen.

Het zal nog een hele klus voor HW zijn om dit (of vergelijkbare apparatuur) goed met elkaar samen te laten werken, maar ik zie wel degelijk de meerwaarde er van in en het gaat ze vast lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

De opmerking hierboven van Tebbie over signaalverstoring doet mij aan nog iets denken:

[gerucht/roddel en achterklap]
Volgens mij heb ik Dinsdagavond in de wandelgangen vernomen dat het volgende Homewizard project een signaal verlenger/versterker is.

Helemaal 100% zeker weet ik het niet, maar ik hoorde volgens mij de HW-medewerker uit dat Tweakers-filmpje zoiets zeggen tegen een klant en dat dit vooral handig zou zijn voor mensen met apparatuur in tuinhuisjes etc.

[/gerucht/roddel en achterklap]
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:27
Yukkie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:45:
De opmerking hierboven van Tebbie over signaalverstoring doet mij aan nog iets denken:

[gerucht/roddel en achterklap]
Volgens mij heb ik Dinsdagavond in de wandelgangen vernomen dat het volgende Homewizard project een signaal verlenger/versterker is.

Helemaal 100% zeker weet ik het niet, maar ik hoorde volgens mij de HW-medewerker uit dat Tweakers-filmpje zoiets zeggen tegen een klant en dat dit vooral handig zou zijn voor mensen met apparatuur in tuinhuisjes etc.

[/gerucht/roddel en achterklap]
;)
Dit klopt, deze signaal versterker gaat gaat werken op wifi. Ze hopen hem eind van het jaar af te hebben. Ik hoop eigenlijk dat ze meer (schakelaars) op 868Mhz gaan uitbrengen. De heatlink wordt ook 868Mhz overigens. Ik vind het die klikaanklikuit uit dingen op 433Mhz te onbetrouwbaar, en het bereik te beperkt.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ze maken zelf eigenlijk geen schakelaars, ze leunen wat dat betreft op andere fabrikanten.

Wat ik echt mis (nou ja... ;) ) is een inbouw schakelaar, zoals je dat wel hebt/had voor bijvoorbeeld het X10-systeem van Xanura om achter een stopcontact oid in te bouwen. ik hoop dat die er ooit nog komt van Klikaanklikuit, òf van een andere fabrikant die ondersteund wordt door Homewizard.

[ Voor 5% gewijzigd door Yukkie op 13-06-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:47
iJack schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:45:
[...]

Dit klopt, deze signaal versterker gaat gaat werken op wifi. Ze hopen hem eind van het jaar af te hebben. Ik hoop eigenlijk dat ze meer (schakelaars) op 868Mhz gaan uitbrengen. De heatlink wordt ook 868Mhz overigens. Ik vind het die klikaanklikuit uit dingen op 433Mhz te onbetrouwbaar, en het bereik te beperkt.
Klopt, telefoon gaat, je neemt op met je DECT toestel en vervolgens werkt je lampschakelaar in de hoek van de telefoon niet meer. Overigens heb ik ook soms vage bereik problemen met de thermometers (no data/signal).

Betreft de versterker hoop ik dat het niet zo'n repeater is van KAKU deze is beperkt tot 6 zender/ontvangers.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Tebbie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:22:
[...]

Klopt, telefoon gaat, je neemt op met je DECT toestel en vervolgens werkt je lampschakelaar in de hoek van de telefoon niet meer. Overigens heb ik ook soms vage bereik problemen met de thermometers (no data/signal).

Betreft de versterker hoop ik dat het niet zo'n repeater is van KAKU deze is beperkt tot 6 zender/ontvangers.
Thermometer is inderdaad ook beperkt, daar heb ik minder last van. Ik vind het gewoon vervelend dat als mijn buitenverlichting vrolijk aan gaat om 22:00 deze het signaal van 24:00 mist om uit te gaan. En dus de volgende dag pas weer een poging wordt gedaan om 24:00 uur.

De Homewizard repeater heeft geen beperking tot 6 ontvangers. Maar ik denk dat ik als tussenoplossing toch maar dat ding van Kaku ga halen, voor die 30 euro misschien wat minder irritatie...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

de Heatlink aankondiging staat op de site:
http://www.homewizard.nl/nieuws/heatlink-aankondiging/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit erg te twijfelen tussen de HomeWizard of een systeem voor plugwise. ;) Nu kan ik op Marktplaats wel een leuke aanbieding met maarliefst 10 adapters en een heleboel spullen kopen voor Plugwise, maar voor Homewizard betaal ik voor hetzelfde veel meer dan voor die set?

Ik wil stroom regelen en aparaten kunne uitzetten en me slimme meter uitlezen, iemand een idee wat nu een betere keuze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:59:
Ik zit erg te twijfelen tussen de HomeWizard of een systeem voor plugwise. ;) Nu kan ik op Marktplaats wel een leuke aanbieding met maarliefst 10 adapters en een heleboel spullen kopen voor Plugwise, maar voor Homewizard betaal ik voor hetzelfde veel meer dan voor die set?

Ik wil stroom regelen en aparaten kunne uitzetten en me slimme meter uitlezen, iemand een idee wat nu een betere keuze is?
Nou ik heb zowel de Homewizard als Plugwise (icm de Source) 8) Ik denk niet dat je de 2 echt moet vergelijken. Ik gebruik de plugwise adaptors als standby-killer en dat werkt echt super. Vorbeeld op mijn tv-set zit een module. Die heb ik zo ingesteld dat deze na 21:00 de stroom eraf gaat mits het verbruik onder de 20w is. Als ik dus TV kijk blijft alles gewoon aan. Mijn zonnepanelen zitten ook aan plugwise om mijn opbrengst te meten.

Nadeel: de source die ik gebruik werkt alleen met windows... De andere oplossing willen ze je weer een abbonement aansmeren.

Wat betreft de homewizard is het gebruikersgemak en de (aankomende) features in mijn ogen gewoon een winnaar.Homewizard + energylink werkt gewoon uitstekend. Zowel op mac, windows , ios en android.

Daarbij is de support bij plugwise gewoon onder de maat

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
Weet iemand of het essent homesafety alarm systeem te koppen is aan de HW?
Bedankt!

Prime sets 868MHz

Het Electronics Line Prime alarmsysteem is op de Nederlandse beveiligingsmarkt beter bekend als het voormalig Essent of HomeSafety draadloos beveiligingssysteem. Ook Marmitek biedt met haar ProGuard 800 alarmsysteem een Electronics Line Prime kloon aan.
Voor overeenkomsten en verschillen tussen de Prime, ProGuard 800 en HomeSafety /Essent systemen, zie ons blog artikel.

De Electronics Line Prime is een draadloze beveiligingscentrale waarop 32 draadloze en 1 bekabelde detectoren kunnen worden aangesloten. In het menu aan de linkerkant van dit scherm treft u bij toebehoren alle draadloze en bekabelde detectoren aan die voor dit beveiligingssysteem leverbaar zijn.

De Prime biedt tevens de mogelijkheid om 16 X10 modules te schakelen. Zo kunt u bijvoorbeeld in geval van een alarm lampen inschakelen, of kunt u uw woning bewoond laten lijken door de lampen via een tijdsschema in- en uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oe dat standby killer is wel vet zeg, dat wil ik ook! Maar dat kan niet met homewizard? Maar plugiwse kan weer niet op de slimme meter, kan ik dan niet beter gewoon Plugwise + Youless nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Yukkie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:51:
Ze maken zelf eigenlijk geen schakelaars, ze leunen wat dat betreft op andere fabrikanten.

Wat ik echt mis (nou ja... ;) ) is een inbouw schakelaar, zoals je dat wel hebt/had voor bijvoorbeeld het X10-systeem van Xanura om achter een stopcontact oid in te bouwen. ik hoop dat die er ooit nog komt van Klikaanklikuit, òf van een andere fabrikant die ondersteund wordt door Homewizard.
Dat is er toch? Kun je uitleggen wat je precies wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
iJack schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:45:
[...]

Ik geef je helemaal gelijk. Schakelaars van kaku heb ik alleen problemen mee... Ik heb als test de homewizard op een afstand van 50 cm van schakelaars geplaatst en dan nog gaat het mis met aan/uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

martinvdm schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:38:
[...]

Dat is er toch? Kun je uitleggen wat je precies wilt?
Ik bedoel ontvangers op dit formaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.klikaanklikuit.nl/shop/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/w/awmr-210-1_1_3.jpg

http://www.klikaanklikuit...bouw-schakelaar-awmr-230/

Zoals je ziet zijn er wel zenders. Met zulke ontvangers heb je dus niet meer die "lelijke", onhandige opzet ontvangers. Dat heb ik nooit begrepen waarom die er van kaku er nooit geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Yukkie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:25:
[...]
Ik bedoel ontvangers op dit formaat:

[afbeelding]

http://www.klikaanklikuit...bouw-schakelaar-awmr-230/

Zoals je ziet zijn er wel zenders. Met zulke ontvangers heb je dus niet meer die "lelijke", onhandige opzet ontvangers. Dat heb ik nooit begrepen waarom die er van kaku er nooit geweest zijn.
:? Dat IS een ontvanger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Knik!

Dit is idd een ontvanger.

En, deel twee zit er nu echt aan te komen, wie maakt de nieuwe topicstart?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Euh... Ja, eigenlijk wel ja :) maar niet zoals deze:

http://www.klikaanklikuit...bouw-schakelaar-acm-1000/

Alleen dat is weer niet zo'n "handzaam" formaatje.
Ik wil em dus achter een inbouw stopcontact hebben om lampen/apparaten ermee te kunnen schakelen.
Die acm 1000 kan tot 1000watt hebben en is niet te dimmen, wat ook niet hoeft.

[ Voor 34% gewijzigd door Yukkie op 13-06-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Er is een verschil van aansluiten en belasting, maar die kleine doen dus wel wat jij zoekt.. :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Aangezien die kleine die ik eerst vermelde in principe bedoeld is om achter een schakelaar te plaatsen, hoe zou je die dan aan een ongeschakeld stopcontact moeten knopen?

Edit: Nog een keer de handleiding bekeken: klopt mijn theorie dat je gewoon de 2draadjes die naar de schakelaar gaan niet aansluit en de bruine draad die naar het stopcontact gaat via de schakelaar laat lopen?

[ Voor 38% gewijzigd door Yukkie op 13-06-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb van de week mijn telefoon weer eens opnieuw geflashed met de laatste Cyanogenmod rom 10.0 RC5 en dat is goed gegaan. Alle programma's stonden er na de installatie nog gewoon op. Ook de Homewizard Beta app stond er nog op. Alleen , klein probleem, deze startte niet meer op. Werd meteen weer afgesloten. App verwijderd, opnieuw geinstalleerd, app werkt weer. Nu heb ik wel een probleempje, ik kan mijn telefoon niet meer registreren voor ontvangen van notificaties.
Hebben meer mensen hier last van. Dit is al eens eerder gebeurd las ik hier maar heb nergens een oplossing gevonden.
Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
omfg 0.x

Flappie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:15:
[...]

Beetje creatief zijn he :Y)
Ideetje: Stukje installatiedraad aan de "slappe" kabeltjes solderen en even afwerken met een stukje krimpkous? Dan kun je de "harde" installatiedraad in je schakelaar drukken. Success :)

By the way, vanavond is de presentatie van de Thermostaat. Helaas is Katwijk een beetje ver rijden vanaf Oldenzaal, anders was ik er graag heen gegaan. Als iemand informatie heeft over de thermostaat, plaats die dan even hier. Ik houd me aanbevolen ;)
Laat ik nou geen soldeer apparaat en krimpkous hebben. Hoe kan ik dit dan voor elkaar krijgen?

[ Voor 31% gewijzigd door Deef_K op 14-06-2013 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
mike123 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 00:03:
Ik heb van de week mijn telefoon weer eens opnieuw geflashed met de laatste Cyanogenmod rom 10.0 RC5 en dat is goed gegaan. Alle programma's stonden er na de installatie nog gewoon op. Ook de Homewizard Beta app stond er nog op. Alleen , klein probleem, deze startte niet meer op. Werd meteen weer afgesloten. App verwijderd, opnieuw geinstalleerd, app werkt weer. Nu heb ik wel een probleempje, ik kan mijn telefoon niet meer registreren voor ontvangen van notificaties.
Hebben meer mensen hier last van. Dit is al eens eerder gebeurd las ik hier maar heb nergens een oplossing gevonden.
Iemand een tip?
Ik heb CM10.1RC5 met de HW beta en dat werkt zonder problemen. Er wordt aangeraden een aantal caches te verwijderen. Dit lost bijna altijd app problemen op.
Faris schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:07:
[...]

Ik geef je helemaal gelijk. Schakelaars van kaku heb ik alleen problemen mee... Ik heb als test de homewizard op een afstand van 50 cm van schakelaars geplaatst en dan nog gaat het mis met aan/uit!
Verbindingsproblemen is een veelvuldig terugkomend ontwerp in deze thread. Toch denk ik dat Kaku en HW hier vaker de schuld van krijgen dan terecht is. Het zijn geen magische systemen. Ze hebben inmiddels vaak genoeg bewezen dat ze het prima kunnen doen in een geschikte omgeving, maar ze hebben ook zo hun beperkingen

Kaku en HW hebben geen invloed op Interferentie of storingen veroorzaakt door de omgeving of andere hardware. Ze werken nu eenmaal op een open frequentie. Een apparaat bij de buren zou zo veel berichten kunnen versturen dat het praktisch onbruikbaar wordt.

Mijn huis heeft helaas een aantal dode punten of storings gevoelige plekken waar ik simpelweg niet betrouwbaar een kaku component kan plaatsen. Dit komt vaker voor in de buurt van elektriciteitsleidingen (lastig voor inbouw spul), metalen balken, of huishoudelijke apparaten zoals magnetron of TV. Soms is hier om heen te werken, maar uiteindelijk is het een goedkoop systeem met beperkingen.

Er zijn systemen zoals zigbee die aanzienlijk minder problemen zouden moeten hebben op dit gebied. Het nadeel is dat ze nog erg duur zijn en minder features bieden dan HW.

Mijn tip is om een beetje deductief te werk te gaan om te kijken waar storingen vandaan komen en of er plekken is het huis zijn waar het signaal te zwak is. Het maakt niet uit of je de HW een halve meter of 10 meter van een ontvanger hebt staan. Als 1 van de 2 op een plek hangt waar het signaal verstoort wordt houdt het op.

[ Voor 50% gewijzigd door AJediIAm op 14-06-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Neefdave schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:54:
[...]

[...]

Laat ik nou geen soldeer apparaat en krimpkous hebben. Hoe kan ik dit dan voor elkaar krijgen?
Ik weet niet hoeveel ruimte in je inbouw doos is, maar een kleine kroonsteen past misschien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Verrek, dat is ook nog een optie ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Yukkie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:43:
Aangezien die kleine die ik eerst vermelde in principe bedoeld is om achter een schakelaar te plaatsen, hoe zou je die dan aan een ongeschakeld stopcontact moeten knopen?

Edit: Nog een keer de handleiding bekeken: klopt mijn theorie dat je gewoon de 2draadjes die naar de schakelaar gaan niet aansluit en de bruine draad die naar het stopcontact gaat via de schakelaar laat lopen?
Klopt, zo gebruik ik deze ook. Even een tape-je om de kabeltjes en verder niet meer aankomen ;)

Ik heb een aantal van deze "in" de voet van een aantal lampen gebouwd. Zo kon de vloer-dimmer eraf en heb ik een draadloze stuurbare lamp :)

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Met een kroonsteentje is het gelukt alleen volgens de site kan de awmt-210 ook schakelen. Toch zit hier een soort dim functie in waardoor je lamp langzaam aan en uit gaat. Dit vind ik maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
je kunt toch ook schakelen. dat hij bij in en uitschakeling een lichte ramp-up en ramp-down heeft is nou eenmaal een eigenschap van dat ding. daar kun je niks aan veranderen.
Vind je dat niks, dan moet je een AWMR-230 hebben ipv een -210. de -230 is echt een schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
Opgelost

[ Voor 96% gewijzigd door Faris op 14-06-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoogie35
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:18:
Oe dat standby killer is wel vet zeg, dat wil ik ook! Maar dat kan niet met homewizard? Maar plugiwse kan weer niet op de slimme meter, kan ik dan niet beter gewoon Plugwise + Youless nemen?
Denk dat je je eerst even moet verdiepen. ik schakel mijn audio etc ook uit middels HW. gebruik de acpr2300 om tv/geluid en digibox. Geef aan dat HW de acpr om 12 uur snachts uitschakelt en de volgende dag om 1900 uur weer aan, klaar. tevens ook voor de spelcomputers en een voor de xtreamer met ext, harde schijf. werkt op zich prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

hoogie35 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 22:37:
[...]

Denk dat je je eerst even moet verdiepen. ik schakel mijn audio etc ook uit middels HW. gebruik de acpr2300 om tv/geluid en digibox. Geef aan dat HW de acpr om 12 uur snachts uitschakelt en de volgende dag om 1900 uur weer aan, klaar. tevens ook voor de spelcomputers en een voor de xtreamer met ext, harde schijf. werkt op zich prima.
Vraag me af of dit ook veel bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
[quote]AJediIAm schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:27:
[...]

Ik heb CM10.1RC5 met de HW beta en dat werkt zonder problemen. Er wordt aangeraden een aantal caches te verwijderen. Dit lost bijna altijd app problemen op.
[...]

Ik heb de gewone cache en de Dalvik cache zojuist gewist en dat helpt niet. Zijn er nog meer die ik kan wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:18:
Ja die stand-by killer is echt een topper! De homewizard kan dat inderdaad (nog) niet. Maar mochten ze met iets van een plug komen die verbruik kan meten kan het natuurlijk meteen. Plugwise heeft wel iets voor de slimme meter hoor, de smile is dat volgens mij. Maar je hebt echt de source nodig om tijd schema's en stand-by killer functionaliteit te hebben.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
hoogie35 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 22:37:
[...]

Dit werkt natuurlijk ook prima, het mooie van een de standby killer van plugwise is dat je in kan stellen dat mocht ie boven een bepaald verbruik hij niet uitschakelt. Als jij om 24:00 tv zit te kijken gaat ie gewoon uit.
Je kan hem ook gewoon aan een scene koppelen, naar bed scene uitschakelen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1705
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 17:32
Ik weet dat je via http://homewizardip/hwpw/sw/id/on of off een schakelaar kan op en afzetten, maar weet er ook iemand hoe je kan dimmen met behulp van een url ?
En misschien ook hoe je via een url notifications kan aan of uitzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
viper1705 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:29:
Ik weet dat je via http://homewizardip/hwpw/sw/id/on of off een schakelaar kan op en afzetten, maar weet er ook iemand hoe je kan dimmen met behulp van een url ?
En misschien ook hoe je via een url notifications kan aan of uitzetten ?
Zie mijn eerder geplaatst bericht:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/40119505#40119505

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1705
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 17:32
Bedankt, dimmen werkt perfect. Weet je ook hoe notifications per sensor kunnen aan en afgezet worden via een url ? En dan ben ik ook nog op zoek hoe je de brandmelders kan laten testen via een url ?
Kan dat allemaal, of zijn er eigenlijk ook zaken die niet kunnen via een url ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
mike123 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 23:49:
[quote]AJediIAm schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:27:
[...]

[...]

Ik heb de gewone cache en de Dalvik cache zojuist gewist en dat helpt niet. Zijn er nog meer die ik kan wissen?
Behalve een clean install heb ik geen oplossingen. Dit moet ik ook met enige regelmaat doen na een upgrade. Heel misschien dat herinstalleren van gapps nog iets uit maakt, maar ik heb daar geen hoge verwachtingen van. Het ligt denk ik niet aan de HW app.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:29:
:) Ik heb op de energylink van HW S2 ingang mijn watermeting aangesloten. Voor de Flodis, Actaris, Itron , zover ik weet de meest gebruikte in Nederland door de watermaatschappijen ik zit in het Oasen als leverancier gebied. waterverbruikmeter kun je een zogenaamde Cyble sensor (K=1) kopen voor 60 euro, deze is van de meter fabrikant zelf (Itron). Deze is op de watermeter te klikken (dus je komt niet aan de meter zelf en de meter blijft afleesbaar) genereert potentiaal vrije pulsen en op de S2 ingang aangesloten (C=1000), polariteit maakt niet uit. Werkt prima. De sensor genereert een puls per liter verbruik.
De S2 geeft dan aan als verbruik in Watt dat moet je dan zien als L/h en de dag verbruik kWh als M3 verbruik. Ik heb alles nog eens gechecked met emmers water vullen met een stopwatch maar hij is zeer nauwkeurig.

Een en ander aan HW geforward, ze zien er wat in om waterverbruik meters aan te sluiten. Misschien een kraantje voor S2 i.p.v. een stekker en de juiste eenheden. Ze wisten nog niet of ze dit op korte termijn gingen doen.
Ik had de sensor geinstalleerd en op S2 ingang voor C = 1000 gekozen maar de liters water worden verkeerd aangegeven!! 1 liter water sprint naar 9 watt en dan zakt hij steeds verder naar beneden tot 0 watt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
Ik heb een energylink, deze wordt gekoppeld op de slimme meter.
Ook komen er twee kwh meters in de groepenkast met een puls uitgang.
Een na de hoofdzekering en een na de zekering vanaf de zonnepanelen.
De kwh meter vanaf de zonnepanelen komt op S1 om de opbrengst van de panelen te meten.
Kun je op S2 dan ook nog de puls van de de KWH meter vanaf de hoofdzekering zetten?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cautje schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:58:
Ik heb een energylink, deze wordt gekoppeld op de slimme meter.
Ook komen er twee kwh meters in de groepenkast met een puls uitgang.
Een na de hoofdzekering en een na de zekering vanaf de zonnepanelen.
De kwh meter vanaf de zonnepanelen komt op S1 om de opbrengst van de panelen te meten.
Kun je op S2 dan ook nog de puls van de de KWH meter vanaf de hoofdzekering zetten?
Bedankt!
Ja, dat kan, maar.... Je slimme meter zit toch meteen achter de hoofdzekering, waarom dat nog een KWh meter erbij? Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Faris schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:36:
[...]

Ik had de sensor geinstalleerd en op S2 ingang voor C = 1000 gekozen maar de liters water worden verkeerd aangegeven!! 1 liter water sprint naar 9 watt en dan zakt hij steeds verder naar beneden tot 0 watt,
Die 9 watt is de waterstroom(snelheid van 1 liter water per tijdseenheid dat door de kraan loopt) het gaat om de kWh waarde die geregistreerd wordt dat zijn je liters dus als jij de C waarde op 1000 hebt gezet, heb je bij 0,01 kWh 10 liter water verbruikt en 1 kWh is gelijk aan een kuub water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
AJediIAm schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:55:
[...]

Behalve een clean install heb ik geen oplossingen. Dit moet ik ook met enige regelmaat doen na een upgrade. Heel misschien dat herinstalleren van gapps nog iets uit maakt, maar ik heb daar geen hoge verwachtingen van. Het ligt denk ik niet aan de HW app.
Succes
Zal proberen er van de week tijd voor te maken en dan eerst een backup maken van mijn huidige programma's en instellingen. Daarna een clean install proberen. Kijken of het dan wel goed komt.
Maar ik beloof mijzelf niks 8)7
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is een apart topic voor

[ Voor 69% gewijzigd door teacher op 18-06-2013 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Vandaag de zonnepanelen op de KwH meter en de EnergyLink aangesloten. Werkt super! Alleen nog ff goed nakijken, het lijkt erop dat de HW altijd iets hoger aan geeft als de omvormer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
Mediacj schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:59:
[...]

Die 9 watt is de waterstroom(snelheid van 1 liter water per tijdseenheid dat door de kraan loopt) het gaat om de kWh waarde die geregistreerd wordt dat zijn je liters dus als jij de C waarde op 1000 hebt gezet, heb je bij 0,01 kWh 10 liter water verbruikt en 1 kWh is gelijk aan een kuub water.
Oke zo wordt gerekend! Stel nou stel ik de C waarde op 500, kom ik dan op 5 liter voor 0,01 kwh?

[ Voor 9% gewijzigd door Faris op 17-06-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Faris schreef op maandag 17 juni 2013 @ 23:34:
[...]

Oke zo wordt gerekend! Stel nou stel ik de C waarde op 500, kom ik dan op 5 liter voor 0,01 kwh?
Ja: 0,01 * 500 = 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:17:
[...]

Ja, dat kan, maar.... Je slimme meter zit toch meteen achter de hoofdzekering, waarom dat nog een KWh meter erbij? Of begrijp ik het verkeerd?
Dit om de slimme meter te controleren en hier een mooi overzicht van te hebben in de homewizard app, maar zoals ik begrijp is de S2 poort hier niet geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cautje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:55:
[...]
Dit om de slimme meter te controleren en hier een mooi overzicht van te hebben in de homewizard app, maar zoals ik begrijp is de S2 poort hier niet geschikt voor.
De slimme meter controleren ???????
Lijkt me niet zinvol.
Ik zou me wel kunnen voorstellen dat je S2 gebruikt om bepaalde groepen of apparaten te monitoren om te zien of er " vreemd" of " onnodig" verbruik is en waardoor dat wordt veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoogie35
iJack schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:34:
[...]

Dit werkt natuurlijk ook prima, het mooie van een de standby killer van plugwise is dat je in kan stellen dat mocht ie boven een bepaald verbruik hij niet uitschakelt. Als jij om 24:00 tv zit te kijken gaat ie gewoon uit.
Je kan hem ook gewoon aan een scene koppelen, naar bed scene uitschakelen.
Hier heb je idd een punt waar ik wel eens mee zit, om 1 uur snachts gaat alles uit , maar als ik dan nog tv kijk.....pats!!! Het zou mooi zijn als HW iets kon programmeren zodat je een schakelaar op hold zou kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
hoogie35 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:37:
[...]

Hier heb je idd een punt waar ik wel eens mee zit, om 1 uur snachts gaat alles uit , maar als ik dan nog tv kijk.....pats!!! Het zou mooi zijn als HW iets kon programmeren zodat je een schakelaar op hold zou kunnen zetten.
Dat kunnen ze met de huidige schakelaars niet want ze weten niet hoeveel stroom er nog afgenomen wordt in tegenstelling tot plugwise die dat wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10-2021
2 vraagjes:

1) Ik heb sinds een paar dagen een Sitecom WLR-4100 router, en het lukt me niet om een wifi N verbinding op te zetten tussen Homewizard en de router.

Moet ik de router gewoon op B/G/N laten staan?

2) Sinds het plaatsen van deze router kan ik in huis enkel nog via 3G verbinding maken met Homewizard, als ik het via wifi probeer krijg ik telkens een login fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Crapshoot schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:33:
2 vraagjes:

1) Ik heb sinds een paar dagen een Sitecom WLR-4100 router, en het lukt me niet om een wifi N verbinding op te zetten tussen Homewizard en de router.

2) Sinds het plaatsen van deze router kan ik in huis enkel nog via 3G verbinding maken met Homewizard, als ik het via wifi probeer krijg ik telkens een login fout.
1) Je router instellen op b/g/n kan het even niet terugvinden maar ik meen mij te herinneren dat N niet wordt ondersteund.

2) Klinkt of je homewizard een ander IP gekregen heeft en je app ingesteld staat op een vast ander IP? Misschien even de config tool opnieuw configureren?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesman
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-07-2020
Crapshoot schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:33:
2 vraagjes:

Homewizard ondersteund jammergenoeg geen N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10-2021
Hmm.. das vreemd, je zou zeggen dat dat de standaard is.

Wat betreft het 2e punt, ik kan via 3G verbinding maken met Homewizard online, en ik kan via wifi contact maken middels het invullen van het IP. Maar met wifi op de telefoon aan kan ik enkel verbinding maken als ik homewizard online uitzet in de app.

@ Mesman: de configtool heb ik nogmaals gedraaid, maar daarmee is het niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13

BPi

Heeft iemand ervaring met logdata van de enrgylink te exporteren en te delen?
Zoals bij voorbeeld van user iJack: http://oretet.com/pv/

In de app zitten wel wat mogelijkheden, alleen heb ik het idee dat heel veel interessante gegevens verloren gaan. Je kan wel plaatjes delen, maar ik wil meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
BPi schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:04:
Heeft iemand ervaring met logdata van de enrgylink te exporteren en te delen?
Zoals bij voorbeeld van user iJack: http://oretet.com/pv/

In de app zitten wel wat mogelijkheden, alleen heb ik het idee dat heel veel interessante gegevens verloren gaan. Je kan wel plaatjes delen, maar ik wil meer....
Volgens mij is dat nog niet mogelijk ik heb op de opendag wel gehoor dat er veel vraag is naar een export mogelijkheid. Ik doe dit vooralsnog met plugiwise deze kan wel beperkt exporteren. Maar zou zoiets inderdaad een mooie toevoeging vinden. Ik wil in ieder geval records met top3 erin. Meeste opbrengst ooit hoogste verbruik ooit Minste verbruik enz..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13

BPi

Ik hoop dat het komt.

Hiervoor heb ik de energylink juist mede aageschaft. Eerst moest ik altijd boven in de kast op de omvormer kijken naar de opbrengst...
Ik dacht dat wel zou kunnen toen ik het aanschafte (niet goed geinformeerd/ingelezen) maar zie nu dat het allemaal in de app blijft zitten en de dagdetails volgens mij verdwijnen als de volgende dag begint, weekdetails als de volgende week begint etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Mediacj schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 07:15:
[...]

Dat kunnen ze met de huidige schakelaars niet want ze weten niet hoeveel stroom er nog afgenomen wordt in tegenstelling tot plugwise die dat wel weet.
Klinkt logisch, maar ik heb wel een watcher, dan zou het toch mooi zijn dat ik zou kunnen instellen dat beneden een bepaald verbruik (op de watcher) een bepaalde schakelaar uit moet? (if watcher <= 500 w then switch off tv switch) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shugi
  • Laatst online: 10-09 21:04
Hoe is de ervaring met support van HomeWizard?

Ik heb sinds 2 weken een Weather Kit, maar ik krijg hem niet aan de praat. De sensoren blijven maar wegvallen, zelfs als het basisstation op 2 meter staat. Om een of andere reden wordt ik niet geholpen door HomeWizard. Mail wordt niet op gereageerd en ik wordt niet teruggebeld zoals wel beloofd. Is dit normaal?

Als het zou werken is het echt een top product, maar tot nu toe is het echt een afrader.

edit:
Contact gehad met HW. Ze sturen direct een nieuwe.

[ Voor 7% gewijzigd door Shugi op 20-06-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen met de support van HW zijn prima. Krijg ze vrijwel altijd aan de telefoon en mailen gaat ook goed.
Pagina: 1 ... 29 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.