Nu is er weinig op 868 bij homewizard, maar de meeste domotica standaarden zoals zigbee z-wave en x10 zijn gebouwd op 868. Ik denk dat dit bij het maken van de homewizard dus vooral future proofing is geweest voor toekomstige toepassingen.martinvdm schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:32:
[...]
Correctie, je hebt gelijk, al kun je er weinig mee metdie 868mhz.
Verwijderd
G'avond, ik heb in de keuken een dimmer met 3 lampen eraan...deze zet ik iedere keer op 100% maar die dimmen weer uit zichzelf naar iets van 10%, weet iemand hoe dat komt..of is de kaku-dimmer kapot??
grt
grt
Bedien je enkel met de kaku dimmer of heb je ook nog een dimmer op de muur? Wat voor lampen zijn het?Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:38:
G'avond, ik heb in de keuken een dimmer met 3 lampen eraan...deze zet ik iedere keer op 100% maar die dimmen weer uit zichzelf naar iets van 10%, weet iemand hoe dat komt..of is de kaku-dimmer kapot??
grt
Zijn er nergens timers/actions actief die de lampen dimmen?
Dus jij zegt 100% action actief, terug naar 10%. Ik heb gemerkt dat de actions continu worden verstuurd. Dus als de voorwaarde actief is, wordt de schakel action om de x minuten verstuurd... Ook al staat de lamp al uit.
Dus jij zegt 100% action actief, terug naar 10%. Ik heb gemerkt dat de actions continu worden verstuurd. Dus als de voorwaarde actief is, wordt de schakel action om de x minuten verstuurd... Ook al staat de lamp al uit.
mmm volgens mij is mijn hw overstuur. hij geeft dit aan bij de wattcher.
Today 25777.34 kWH
Min Power 40 W @ 0:07
Max Power 2450 W @ 14:00
lijkt me nogal onrealistisch verbruik de kWH. moet ik em resetten?
heeft ook nogal een impact op de stats
Today 25777.34 kWH
Weet je zeker dat je de waterkoker niet aan hebt staan?z0rk0l schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:03:
mmm volgens mij is mijn hw overstuur. hij geeft dit aan bij de wattcher.
Today 25777.34 kWH
Wat zegt je Wattcher?
Voor zover ik weet kan je de data niet van je HW krijgen.
Mijn advies is om je KWH te vergelijken met je meter en eventueel de Wattcher te resetten.
ja weet ik zeker, de wattcher zelf geeft normale waarde aan. lijkt wel of het gebugged is in de HW software. Ik heb de HW gereset maar deze data krijg ik er niet uit.AJediIAm schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:46:
[...]
Weet je zeker dat je de waterkoker niet aan hebt staan?
Wat zegt je Wattcher?
Voor zover ik weet kan je de data niet van je HW krijgen.
Mijn advies is om je KWH te vergelijken met je meter en eventueel de Wattcher te resetten.
Resetten is niet nodig. Geen idee hoe het komt maar morgen is alles weer goed, ook de verbruikte stand klopt gewoon in je overzicht...
zie:visie in "HomeWizard; domotica middels je smartphone"
zie:visie in "HomeWizard; domotica middels je smartphone"
Verwijderd
het zijn gewone spaarlampen...en er zit een AWMR-210 in de muur die aan deze 3 lampen zit...of zou dat niet mogen?mesman schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:00:
[...]
Bedien je enkel met de kaku dimmer of heb je ook nog een dimmer op de muur? Wat voor lampen zijn het?
Heb ik ook last van met een awmd-250. Onthoud eigenlijk nooit de laatste dimstand.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:54:
[...]
het zijn gewone spaarlampen...en er zit een AWMR-210 in de muur die aan deze 3 lampen zit...of zou dat niet mogen?
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Waarschijnlijk licht het probleem in het feit dat 95% van de spaarlampen niet dimbaar is.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:54:
[...]
het zijn gewone spaarlampen...en er zit een AWMR-210 in de muur die aan deze 3 lampen zit...of zou dat niet mogen?
Ik heb ook een awmd-250, en die onthoud bij mij prima de laatste dimstand.martinvdm schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 00:17:
[...]
Heb ik ook last van met een awmd-250. Onthoud eigenlijk nooit de laatste dimstand.
Wat de awmd-250 wel doet, in tegenstelling tot een awmr-210 volgens mij, is bij het inschakelen eerst naar 100% gaan, en dan pas naar de dimwaarde.
Ik heb alleen weer wel dat mijn lampen af en toe knipperen met de awmd-250. Er zitten 2 Pharox 400 dimbare led lampen achter.
Hoe kom jij aan een awmd-250? Die is pas verkrijgbaar vanaf juni 2013...M a r c o schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:19:
[...]
Ik heb ook een awmd-250, en die onthoud bij mij prima de laatste dimstand.
Wat de awmd-250 wel doet, in tegenstelling tot een awmr-210 volgens mij, is bij het inschakelen eerst naar 100% gaan, en dan pas naar de dimwaarde.
Ik heb alleen weer wel dat mijn lampen af en toe knipperen met de awmd-250. Er zitten 2 Pharox 400 dimbare led lampen achter.
En klopt het dat deze dimmer 12V LED verlichting kan dimmen zonder lawaai?
Ik ben erg op zoek naar een dimmer die normaal mijn twee Philips Smartspots kan dimmen... Met de ACM-100 gaat er een heel orkest aan tril-lende en zoemende "drivers" spelen....
Nou ben ik bijna in staat om een Busch en Jaeger te gaan gebruiken met een KAKU schakelaar erachter, maar zou graag een KAKU dimmer willen gebruiken....
Nog ideeen?
over 12V geen idee, ik heb er 2 230V E27 lampen op zitten. Die maken geen hoorbaar geluid.
Ik heb de awmd-250 3 weken geleden gekocht bij Technische Unie. Die had er al op voorraad toen.
Ik heb de awmd-250 3 weken geleden gekocht bij Technische Unie. Die had er al op voorraad toen.
Heel interessant topic, maar ik heb wellicht iets gemist: Hoe gaat dit spul zich gedragen wanneer mijn buurman ook een homewizard zou gaan gebruiken? Is er iets van "beveiliging" of koppeling met de schakelaars waarmee ik kan voorkomen dat wanneer mijn buurman en ik dezelfde configuratie installeren, en ik mijn lampen aanschakel, dat zijn lampen dan ook aan gaan omdat die op mijn signaal kunnen reageren en vice versa? Heeft iemand daar toevallig al ervaringen mee?
Alle moderne kaku schakelaars etc hebben een aparte code dus de kans is niet erg groot.djbarney schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:13:
Heel interessant topic, maar ik heb wellicht iets gemist: Hoe gaat dit spul zich gedragen wanneer mijn buurman ook een homewizard zou gaan gebruiken? Is er iets van "beveiliging" of koppeling met de schakelaars waarmee ik kan voorkomen dat wanneer mijn buurman en ik dezelfde configuratie installeren, en ik mijn lampen aanschakel, dat zijn lampen dan ook aan gaan omdat die op mijn signaal kunnen reageren en vice versa? Heeft iemand daar toevallig al ervaringen mee?
Vandaag mijn deur/raam sensor en UV meter binnen gekregen. Laat de zomer nu maar beginnen, wil nu natuurlijk flink wat UV getallen zien verschijnen
Voor de deur/raam sensor nog geen plannen verder, gebruik hem nu alleen om te weten wanneer de schuurdeur open of dicht gaat. Soort van primitief alarm zeg maar.
Voor de deur/raam sensor nog geen plannen verder, gebruik hem nu alleen om te weten wanneer de schuurdeur open of dicht gaat. Soort van primitief alarm zeg maar.
Vandaag de HW binnen. Leuk om te zien dat het in een hand omdraai werkt. Ik heb een terrasoverkapping met een somfy afstandsbediening. Het zonnescherm en de verwarming heb ik al aan de praat. De verlichting maar half. Gaat aan in zachte stand terwijl er ook feller licht kan schijnen en krijg het licht niet uit via HW. Iemand een idee hoe ik zorg dat ook de verlichting die via somfy wordt aangestuurd werkt op de manier zoals ik dat wil?
Site van kaku loopt een beetje achter. Heb hem gewoon bij de gamma vandaanSmarty77 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:32:
[...]
Hoe kom jij aan een awmd-250? Die is pas verkrijgbaar vanaf juni 2013...
En klopt het dat deze dimmer 12V LED verlichting kan dimmen zonder lawaai?
Ik ben erg op zoek naar een dimmer die normaal mijn twee Philips Smartspots kan dimmen... Met de ACM-100 gaat er een heel orkest aan tril-lende en zoemende "drivers" spelen....
Nou ben ik bijna in staat om een Busch en Jaeger te gaan gebruiken met een KAKU schakelaar erachter, maar zou graag een KAKU dimmer willen gebruiken....
Nog ideeen?
Verwijderd
Mijn ACM - 100 heeft na twee uur de geest gegeven, er waren maar 3 dimbare led lampen van 5 watt ieder dus totaal 15 watt op aangesloten, ik hoop dat de volgende het langer gaat volhouden.
Ik heb nu een poos de HW draaien en ben er erg blij mee. Ik merk wel dat ik een beetje een krent aan het worden ben 
verbruik snachts snap ik de pieken niet helemaal die mijn wattcher aangeeft. snachts staat aan:
electrische boiler (staat in kruipruimte onder het huis), cv installatie (staat ingesteld op 17 graden snachts.
Koelkast en vriezer.
Kunnen deze pieken (zie plaatje) van ongeveer 400 watt de boiler / verwarming etc zijn die bezig gaan?
https://www.dropbox.com/s/ad1tbt7t1jucd1y/verbruik.jpg
verbruik snachts snap ik de pieken niet helemaal die mijn wattcher aangeeft. snachts staat aan:
electrische boiler (staat in kruipruimte onder het huis), cv installatie (staat ingesteld op 17 graden snachts.
Koelkast en vriezer.
Kunnen deze pieken (zie plaatje) van ongeveer 400 watt de boiler / verwarming etc zijn die bezig gaan?
Boiler zal vaak 500 watt, of 2000 watt zijn. Koelkast aanslaan is bij mij een 110 watt.
Boiler veroorzaakt wel echt pieken trouwens. Je CV pomp is ongeveer 60-80 watt.
Mocht je een temp. sensor hebben kun je natuurlijk zien of je cv aanslaat in de nacht.
Denk ook eens aan een buitenlamp met bewegingsmelder. Of het updaten van je Digi. ontvanger enz...
Boiler veroorzaakt wel echt pieken trouwens. Je CV pomp is ongeveer 60-80 watt.
Mocht je een temp. sensor hebben kun je natuurlijk zien of je cv aanslaat in de nacht.
Denk ook eens aan een buitenlamp met bewegingsmelder. Of het updaten van je Digi. ontvanger enz...
Die hoge pieken komen echt van je boiler, dat zijn echte grootverbruikers.
Ik heb er een schakelaar tussen gebouwd en zet hem dus alleen aan wanneer ik hem nodig heb.
Even uitproberen hoeveel tijd nodig is om op te warmen.
Je kunt ook overwegen om 's nachts gebruik te maken van een schakelklok, krijg je 's nachts die pieken niet. Je kunt ook je boiler inpakken in bv. steenwol, als hij toch in de kruipruimte staat moet dat goed te doen zijn.
Wie weet staat er een natuurlijke trek in de kruipruimte waardoor de boiler vaker aanslaat.
Ik heb er een schakelaar tussen gebouwd en zet hem dus alleen aan wanneer ik hem nodig heb.
Even uitproberen hoeveel tijd nodig is om op te warmen.
Je kunt ook overwegen om 's nachts gebruik te maken van een schakelklok, krijg je 's nachts die pieken niet. Je kunt ook je boiler inpakken in bv. steenwol, als hij toch in de kruipruimte staat moet dat goed te doen zijn.
Wie weet staat er een natuurlijke trek in de kruipruimte waardoor de boiler vaker aanslaat.
Schakelaar kun je ook adhv zonsondergang en opgang schakelen
[ Voor 3% gewijzigd door martinvdm op 30-05-2013 20:20 ]
http://www.homewizard.nl/...hemersensor-abst-604.htmlmartinvdm schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:20:
Schakelaar kun je ook adhv zonsondergang en opgang schakelen
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Die heb je niet nodig wanneer je wilt schakelen aan de hand van zonsopgang. Immers in HW is het mogelijk om aan te geven hoeveel minuten voor of na zonsondergang de schakelaar aan of uit moet.
Kan ook, maar op zich niet noodzakelijk. De ingebakken zon-op en zon-onder functies werken bij mij prima.
Hebben jullie ook problemen met Kaku schakelaars? Ik maak gebruik van timer, soms zet hij de schakelaar aan maar niet uit en ook andersom....... In homewizard geeft hij wel dat de schakelaar is uit maar als ik thuis ben staat hij nog aan!!
Ik weet niet of dit een bekende probleem is?
Wij hebben een Quooker thuis en die gaat 's nachts ook regelmatig ff aan. en van 0:00 uur 's nachts tot 8 uur 's morgens doet hij dat een keer of 5. En volgens de grafiek lijkt het dat hij dat een paar minuten doet.z0rk0l schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:32:
Ik heb nu een poos de HW draaien en ben er erg blij mee. Ik merk wel dat ik een beetje een krent aan het worden ben
Koelkast en vriezer.
Nou kan ik er wel een kaku schakelaar tussen zetten die de Quooker 's nachts uitschakeld maar als het apparaat volledig is afgekoeld duurt het ook weer 20 minuten voordat ik weer kokend water heb voor een kopje thee, of gewoon warm water in de keuken. ( wij hebben de combie uitvoering) Dus 's nachts uitschakelen lijkt mij dan niet echt zinvol.
(Als je eenmaal een Quooker gewend bent kan je niet meer zonder
chippie777 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:14:
[...]
Die heb je niet nodig wanneer je wilt schakelen aan de hand van zonsopgang. Immers in HW is het mogelijk om aan te geven hoeveel minuten voor of na zonsondergang de schakelaar aan of uit moet.
Oke, dat wist ik niet (bestel zelf pas volgende maand een HWmartinvdm schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:25:
[...]
Kan ook, maar op zich niet noodzakelijk. De ingebakken zon-op en zon-onder functies werken bij mij prima.
Waar haalt de HW deze informatie vandaan? Net zoals diverse apparaten je timezone van een server ergens op internet?
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Ik had heel soms een dubbele registratie kennelijk met de wattcher. Heb hem hem nu minder gevoelig ingesteld en het lijkt nu beter.
Je zonop zononder tijden kun je gewoon berekenen. HW weet welke dag het is, en dat je kastje in NL staat. Dan kun je het direct berekenen. Makkelijkere optie is natuurlijk gewoon van een server af halen...
Je Quooker verhaal... Wanneer je die uitschakeld snachts daalt de temperatuur. Doordat het verschil met het water en de omgeving steeds kleiner wordt zal het warmte verlies steeds minder worden (kleinere delta). Het opwarmen zal vervolgens normaal verlopen. Je zult netto dus (een beetje) energie winnen. Al is het de vraag hoeveel. En wat je terecht zegt... voor die paar euro is gemak natuurlijk ook iets
Ik schakel een bijkeuken boiler, staat aan in het weekend en de avonden. Deze staat nu veel uit en dan lijkt het wel zinvol... maar dit is niet mijn primaire warm water voorziening. Dat maakt het verhaal ook al anders
Je Quooker verhaal... Wanneer je die uitschakeld snachts daalt de temperatuur. Doordat het verschil met het water en de omgeving steeds kleiner wordt zal het warmte verlies steeds minder worden (kleinere delta). Het opwarmen zal vervolgens normaal verlopen. Je zult netto dus (een beetje) energie winnen. Al is het de vraag hoeveel. En wat je terecht zegt... voor die paar euro is gemak natuurlijk ook iets
Ik schakel een bijkeuken boiler, staat aan in het weekend en de avonden. Deze staat nu veel uit en dan lijkt het wel zinvol... maar dit is niet mijn primaire warm water voorziening. Dat maakt het verhaal ook al anders
[ Voor 22% gewijzigd door PDankers op 31-05-2013 10:33 ]
Afgelopen week de HW binnen gekregen en nu maar eens tijd gemaakt om een ander uit te pakken en aan te sluiten.
Is er iemand die de kwhmeter zelf heeft aangesloten in de meterkast?
Mij is al duidelijk dat de energylink aan aansluiting 20 en 21 komt.
Dan heb ik 4 en 6 aan de bovenzijde en 1 en 3 aan de onderzijde.
Zoals gebruikelijk komen er een L (blauw) en N (bruin) van de omvormer de meterkast.
Dan komt daar na de schakelaar va n de stroom groep. Nu agan de L en N hier rechtsreeks in.
Als ik weet wat de juiste aansluiting is, vertrouw ik er wel op dat ik het kan doen. Maar ik wordt wat in de war gebracht door voorbeelden die ik vind en de benamingen/codes/nummers die worden gebruikt.
Hier is de meter te vinden:
http://www.sibert.co.uk/consumables_info.php?id=49&p=119
Zoals gebruikelijk komen er een L (blauw) en N (bruin) van de omvormer de meterkast.
Dan komt daar na de schakelaar va n de stroom groep. Nu agan de L en N hier rechtsreeks in.
Als ik weet wat de juiste aansluiting is, vertrouw ik er wel op dat ik het kan doen. Maar ik wordt wat in de war gebracht door voorbeelden die ik vind en de benamingen/codes/nummers die worden gebruikt.
ik krijg hier ook steeds meer last van. Ik heb er nu 3 (homewizards in verschillende panden )hangen in totaal, een steeds vaker merk ik dat bepaalde schakelaars en of dimmers worden overgeslagen. Je moet soms 3x een on/of actie geven voor de betreffende schakelaar aanspringt.Faris schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:59:
Hebben jullie ook problemen met Kaku schakelaars? Ik maak gebruik van timer, soms zet hij de schakelaar aan maar niet uit en ook andersom....... In homewizard geeft hij wel dat de schakelaar is uit maar als ik thuis ben staat hij nog aan!!
Ook steeds meer problemen met bewegingsmelders. Dan duurt het vrij lang voor hij een actie/reactie geeft. Dan reageert hij helemaal niet. Betrouwbaar is het zeker niet meer te noemen helaas.
Yep ik heb hem ook zelf aangesloten, het is inderdaad even goed kijken. Op het tekeningetje wat erbij zit staat duidelijk beschreven hoe je de draden moet aansluiten.BPi schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:20:
Afgelopen week de HW binnen gekregen en nu maar eens tijd gemaakt om een ander uit te pakken en aan te sluiten.
Even uit m'n hoofd Fase in is 1 dit wordt dan bruin vanaf je zonnepanelen. 4 is Fase uit, deze gaat vanaf je kwh meter naar je automaat naar L. Nul in is 3 vanaf je zonnepanelen gaat de blauwe daar dus in. 6 is Nul uit die gaat weer naar je automaat naar 0.
Maar check het voor de zekerheid even in het boekje ik even gedaan voor je
Fase in is 1 dit wordt dan bruin vanaf je zonnepanelen.
3 is Fase uit, deze gaat vanaf je kwh meter naar je automaat naar L.
Nul in is 4 vanaf je zonnepanelen gaat de blauwe daar dus in.
6 is Nul uit die gaat weer naar je automaat naar 0
1 Fase line in
3 Fase line out
4 Neutral line in
6 Neutral line out
Fase 1 line in komt dus van je zonnepanelen aangezien deze energie gemeten moet worden.
[ Voor 13% gewijzigd door djeck op 31-05-2013 11:42 ]
Klopt het is best vervelend..... Ik gebruik zelf 3 kaku schakelaars voor mijn aqauarium.macmouse schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:26:
[...]
ik krijg hier ook steeds meer last van. Ik heb er nu 3 (homewizards in verschillende panden )hangen in totaal, een steeds vaker merk ik dat bepaalde schakelaars en of dimmers worden overgeslagen. Je moet soms 3x een on/of actie geven voor de betreffende schakelaar aanspringt.
Ook steeds meer problemen met bewegingsmelders. Dan duurt het vrij lang voor hij een actie/reactie geeft. Dan reageert hij helemaal niet. Betrouwbaar is het zeker niet meer te noemen helaas.
aquarium verlichting
stromingspomp
Co2 controle
Als de timmer staat ingesteld en vervolgens zegt homewizard dat verlichting is aan, kom je thuis en je merkt dat verlichting staat helemaal niet aan!! tja lekker betrouwbaar zo een systeem.
Kaku schakelproblemen, de signaalversterker van kaku doet wonderen, had zelf ook een paar schakelaars aan de uiterste kanten van ons huis die niet altijd bereikt werden maar met de signaalversterker is dat perfect opgelost.
Kaku heeft 2 grote nadelen ten opzicht van andere protocollen:Mediacj schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:28:
Kaku schakelproblemen, de signaalversterker van kaku doet wonderen, had zelf ook een paar schakelaars aan de uiterste kanten van ons huis die niet altijd bereikt werden maar met de signaalversterker is dat perfect opgelost.
- Geen verificatie
- Geen beveiligde verbinding
Een signaal versterker compenseert het eerste punt door het signaal simpelweg een tweede keer te versturen. Ik denk dat dit echt een hele goede tip is!
Uiteindelijk is het een kwestie van hoeveel je wilt betalen. Kaku en HW zijn slechts een fractie van de kosten van een protocol met verificatie.
Stel iemand zou bezig zijn aan een alternatieve home wizard app om bijvoorbeeld via een tablet aan de muur meer functionaliteit aan te bieden... Misschien dat het interessant zou zijn om een signaal 2 of 3 keer te versturen. Heeft iemand hier al eens over nagedacht of uitgeprobeerd om een signaal vaker te versturen?
yes, werktiJack schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:32:
[...]
Yep ik heb hem ook zelf aangesloten, het is inderdaad even goed kijken. Op het tekeningetje wat erbij zit staat duidelijk beschreven hoe je de draden moet aansluiten.
Even uit m'n hoofd Fase in is 1 dit wordt dan bruin vanaf je zonnepanelen. 4 is Fase uit, deze gaat vanaf je kwh meter naar je automaat naar L. Nul in is 3 vanaf je zonnepanelen gaat de blauwe daar dus in. 6 is Nul uit die gaat weer naar je automaat naar 0.
Maar check het voor de zekerheid even in het boekje ik even gedaan voor je![]()
Fase in is 1 dit wordt dan bruin vanaf je zonnepanelen.
3 is Fase uit, deze gaat vanaf je kwh meter naar je automaat naar L.
Nul in is 4 vanaf je zonnepanelen gaat de blauwe daar dus in.
6 is Nul uit die gaat weer naar je automaat naar 0
1 Fase line in
3 Fase line out
4 Neutral line in
6 Neutral line out
Fase 1 line in komt dus van je zonnepanelen aangezien deze energie gemeten moet worden.
Nu de connectie van de HW met mn wifinetwerk geregeld, is de rest instellen.
Dat ga ik rustig aan doen de komende tijd

Hoe kan je een signaal vaker sturen?AJediIAm schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:36:
[...]
Kaku heeft 2 grote nadelen ten opzicht van andere protocollen:
- Geen verificatie
- Geen beveiligde verbinding
Een signaal versterker compenseert het eerste punt door het signaal simpelweg een tweede keer te versturen. Ik denk dat dit echt een hele goede tip is!
Uiteindelijk is het een kwestie van hoeveel je wilt betalen. Kaku en HW zijn slechts een fractie van de kosten van een protocol met verificatie.
Stel iemand zou bezig zijn aan een alternatieve home wizard app om bijvoorbeeld via een tablet aan de muur meer functionaliteit aan te bieden... Misschien dat het interessant zou zijn om een signaal 2 of 3 keer te versturen. Heeft iemand hier al eens over nagedacht of uitgeprobeerd om een signaal vaker te versturen?
Jou situatie kan ik me voorstellen. De schakelaars en homewizard heb ik in de woonkamer!Mediacj schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:28:
Ik had ook 1 lamp met problemen, had daar een APA2-2300R in zitten en vervangen voor een ACD-1000 en ik weet niet waarom, maar die doet het veel beter. Verder de HW op zijn kant zetten wil ook nog wel eens helpen.Faris schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:46:
[...]
Klopt het is best vervelend..... Ik gebruik zelf 3 kaku schakelaars voor mijn aqauarium.
aquarium verlichting
stromingspomp
Co2 controle
Als de timmer staat ingesteld en vervolgens zegt homewizard dat verlichting is aan, kom je thuis en je merkt dat verlichting staat helemaal niet aan!! tja lekker betrouwbaar zo een systeem.
Als je de boiler alleen 's avonds en het weekend gebruikt zal het wel iets kunnen schelen als je hem uitschakeld. En zeker als je hem niet elke dag gebruikt. Maar het op temperatuur houden of op temperatuur brengen zit met een boiler ook nogal wat verschil in volgens mij.PDankers schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:30:
Je Quooker verhaal... Wanneer je die uitschakeld snachts daalt de temperatuur. Doordat het verschil met het water en de omgeving steeds kleiner wordt zal het warmte verlies steeds minder worden (kleinere delta). Het opwarmen zal vervolgens normaal verlopen. Je zult netto dus (een beetje) energie winnen. Al is het de vraag hoeveel. En wat je terecht zegt... voor die paar euro is gemak natuurlijk ook iets![]()
De Quooker is in de keuken de primaire warm water voorziening. We hebben hem tegelijk gekocht met de nieuwe keuken en het nieuwe huis, 3 jaar geleden.
Als wij meerdere dagen niet thuis zijn zoals bv op vakantie, dan gaat de stekker er wel uit.
De lengte van de waterleiding is vanaf de ketel tot de keukenkraan een meter of 12.
Voordat je dus warm water hebt, heb je al bijna je handen gewassen, draait de kraan dicht en dan gaat de ketel het nieuw aangevoerde water eerst weer staan te verwarmen. Kost ook geld. En water als je eerst moet wachtten totdat het warm is.
Klopt. Het gemak is ook wat waard. In mijn keuken heb ik ook het probleem dat warm waTer even onderweg is. Ik merk nu al dat ik de bijkeuken steeds vaker hiervoor gebruik.
Met kaku schakelaars is de ontvangst niet altijd optimaal. In mijn tuin heb ik een inbouw kaku en zon buitenstopcontact kaku. De inbouw reageert perfect het stopcontact altijd problemen.... Terwijl deze 15 cm uitelkaar hangen op 10 meter afstand van mijn hw.
Je hw verzend volgens mij standaard alle schakelingen al dubbel trouwens
Met kaku schakelaars is de ontvangst niet altijd optimaal. In mijn tuin heb ik een inbouw kaku en zon buitenstopcontact kaku. De inbouw reageert perfect het stopcontact altijd problemen.... Terwijl deze 15 cm uitelkaar hangen op 10 meter afstand van mijn hw.
Je hw verzend volgens mij standaard alle schakelingen al dubbel trouwens
Dat dit problemen geeft is logisch, 2 Kaku schakelaars nabij elkaar geeft (soms) storing.PDankers schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 09:15:
Terwijl deze 15 cm uitelkaar hangen op 10 meter afstand van mijn hw.
Kijk eens of je een van de 2 een stukje verderop kan plaatsen
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Sinds gisteren kunnen we in ons nieuwe huis tegelijk wassen en drogen. Flinke pieken in het verbruik te zien haha https://mobile.twitter.co...40544253962887170/photo/1
[ Voor 18% gewijzigd door Deef_K op 01-06-2013 10:17 ]
Je twitter is afgeschermd. Dus we kunnen niks zien.Neefdave schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:15:
Sinds gisteren kunnen we in ons nieuwe huis tegelijk wassen en drogen. Flinke pieken in het verbruik te zien haha https://mobile.twitter.co...40544253962887170/photo/1
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Wat een ellende trouwens om de AWMR-230 in te bouwen, heb echt moeten proppen, duwen en forceren om hem in de wanddoos weg te werken
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dan heb je waarschijnlijk een 40mm inbouwdoos ipv 50mm. Of een diepe schakelaar.Phusebox schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:12:
Wat een ellende trouwens om de AWMR-230 in te bouwen, heb echt moeten proppen, duwen en forceren om hem in de wanddoos weg te werken
Heeft iemand einge idee of er watermelders zijn die geschikt zijn voor homewizard?
Ik lees in de handleiding van de AEX-701 repeater van KaKu dat die maximaal 6 zendcodes kan opslaan.
Betekent dit dat je maximaal 6 schakelaars (of scenes?) kunt aansturen vanuit de homewizard die door de versterker? Ik dacht dat hij 'gewoon' het signaal op 443mhz dat hij opving opnieuw de lucht in zou sturen, maar dat is dus niet helemaal waar?
Betekent dit dat je maximaal 6 schakelaars (of scenes?) kunt aansturen vanuit de homewizard die door de versterker? Ik dacht dat hij 'gewoon' het signaal op 443mhz dat hij opving opnieuw de lucht in zou sturen, maar dat is dus niet helemaal waar?
[ Voor 32% gewijzigd door garp op 01-06-2013 23:01 ]
Nog nooit gezien, alleen de waterthermometerFaris schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 18:24:
Heeft iemand einge idee of er watermelders zijn die geschikt zijn voor homewizard?
http://www.homewizard.nl/weer/wsp-320-watersensor.html
Ja klopt maximaal 6 codes je moet ze ook synchroniseren met de repeater.garp schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:53:
Ik lees in de handleiding van de AEX-701 repeater van KaKu dat die maximaal 6 zendcodes kan opslaan.
Verwijderd
Vandaag Homewizard basis geinstalleerd. Werkt prima. Echter krijg energylink niet gekoppeld aan HW. Dit ondanks opvolgen juiste instructies (eerst knop koppelen indrukken en daarna stkker in stopcontact) en op zeer korte afstand (3 cm) van HW. Geeft wel aan dat ie goed is aangesloten op slimme meter. Weet iemand een oplossing......?
Homewizard komt binnekort ook met een eigen veel betere repeater, athans dat zeiden ze op de laatste open dag.garp schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:53:
Heb ik ook gehoord, maar voorlopig richten ze volgens mij al hun pijlen op de thermostaat.iJack schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:13:
[...]
Homewizard komt binnekort ook met een eigen veel betere repeater, athans dat zeiden ze op de laatste open dag.
Vandaag mijn homewizard min of meer aan mijn alarm gekoppeld...
Dit heb ik bereikt doormiddel van een ASUN-650 en een handzendertje van het alarmsysteem...
Met deze koppeling is het alleen mogelijk om het alarm aan te zetten. Uit is niet nodig en zou onveilig zijn.
Ondanks dat mijn Woonveilig systeem via de smartphone/internet bestuurd kan worden wilde ik graag een "naar bed gaan" scene configureren die alle lampen uitschakelt en het alarm activeert.
Fluitje van een cent en doet wat ik bedacht had!
Dit heb ik bereikt doormiddel van een ASUN-650 en een handzendertje van het alarmsysteem...
Met deze koppeling is het alleen mogelijk om het alarm aan te zetten. Uit is niet nodig en zou onveilig zijn.
Ondanks dat mijn Woonveilig systeem via de smartphone/internet bestuurd kan worden wilde ik graag een "naar bed gaan" scene configureren die alle lampen uitschakelt en het alarm activeert.
Fluitje van een cent en doet wat ik bedacht had!
Ik was in de veronderstelling dat een range extender elk kaku signaal wat het ontvangt een tweede keer doorstuurt. Dit blijkt slechts beperkt te zijn. Zoals hierboven genoemd kan je maar 6 codes repeaten, maar de HomeWizard zou een signaal zelf al 2 keer versturen.
Als er dus een aantal schakelaars zijn dit in een dode hoek zitten van je HW zou een repeater dus nog steeds een oplossing kunnen bieden, zei het niet een ideale.
Zijn er mensen die dinsdag naar het Internet of Things Event in Eindhoven komen?
Vorig jaar was het best een leuke bijeenkomst.
Dit jaar komen er mensen van OpenHAB een praatje houden waar ik zelf erg benieuwd naar ben.
[ Voor 58% gewijzigd door AJediIAm op 03-06-2013 10:06 ]
Vandaag m'n HomeWizard binnen, lekker makkelijk in te stellen allemaal en werkt prima.
Ik heb zowel een IP camera als een oude Android telefoon die ik als IP cam gebruik (dmv. de 'IP Webcam' app). Deze laatste kan echter (nog) niet gebruikt worden in HomeWizard. Jammer, maar goed, zoals eerder vermeld in dit topic is het lastig om alle soorten camera's te ondersteunen, en ik ben allang blij dat m'n 'normale' IP camera werkt. Het is erg leuk om een scene te bekijken en te zien hoe je kilometers verderop de lampen in je huis aan en uit schakelt. Nu nog een keer regelen dat er dan ook iemand thuis is die verbaasde blikken maakt als het licht ineens een eigen leven leidt
Een verbeterpuntje voor in ieder geval de Android app: het zou fijn zijn als webcams ook met hostnames konden werken ipv. alleen IP adressen, zodat ik mijn dynamische DNS daarin kan zetten (b.v. "blabla.dyndns.tv" in plaats van "12.34.56.78"). Dat gaat nu nog niet; als ik dit probeer in te voeren blijkt hij uiteindelijk alleen het deel tot de laatste punt onthouden te hebben (dus "blabla.dyndns.") en het poortnummer is 0 geworden.
Dus als ik nu m'n webcam via HomeWizard remote wil bekijken, moet ik elke keer als mijn externe IP adres wijzigt de settings aanpassen. Is wellicht niet vaak, maar daarom juist irritant: als de camera niet werkt weet ik niet direct of dat door een vernieuwd IP adres komt of door iets anders.
Aangezien de verbinding met de HomeWizard zelf wel gewoon met een hostname overweg kan, lijkt het me een kleine maar handige aanpassing om dit ook voor webcams te realiseren
Ik heb zowel een IP camera als een oude Android telefoon die ik als IP cam gebruik (dmv. de 'IP Webcam' app). Deze laatste kan echter (nog) niet gebruikt worden in HomeWizard. Jammer, maar goed, zoals eerder vermeld in dit topic is het lastig om alle soorten camera's te ondersteunen, en ik ben allang blij dat m'n 'normale' IP camera werkt. Het is erg leuk om een scene te bekijken en te zien hoe je kilometers verderop de lampen in je huis aan en uit schakelt. Nu nog een keer regelen dat er dan ook iemand thuis is die verbaasde blikken maakt als het licht ineens een eigen leven leidt
Een verbeterpuntje voor in ieder geval de Android app: het zou fijn zijn als webcams ook met hostnames konden werken ipv. alleen IP adressen, zodat ik mijn dynamische DNS daarin kan zetten (b.v. "blabla.dyndns.tv" in plaats van "12.34.56.78"). Dat gaat nu nog niet; als ik dit probeer in te voeren blijkt hij uiteindelijk alleen het deel tot de laatste punt onthouden te hebben (dus "blabla.dyndns.") en het poortnummer is 0 geworden.
Dus als ik nu m'n webcam via HomeWizard remote wil bekijken, moet ik elke keer als mijn externe IP adres wijzigt de settings aanpassen. Is wellicht niet vaak, maar daarom juist irritant: als de camera niet werkt weet ik niet direct of dat door een vernieuwd IP adres komt of door iets anders.
Aangezien de verbinding met de HomeWizard zelf wel gewoon met een hostname overweg kan, lijkt het me een kleine maar handige aanpassing om dit ook voor webcams te realiseren
Zelf ook ervaren, volledig mee eens. Voor dynamische ip adressen is dit niet handig op deze manier.Myedvyed schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:46:
Vandaag m'n HomeWizard binnen, lekker makkelijk in te stellen allemaal en werkt prima.
Ik heb zowel een IP camera als een oude Android telefoon die ik als IP cam gebruik (dmv. de 'IP Webcam' app). Deze laatste kan echter (nog) niet gebruikt worden in HomeWizard. Jammer, maar goed, zoals eerder vermeld in dit topic is het lastig om alle soorten camera's te ondersteunen, en ik ben allang blij dat m'n 'normale' IP camera werkt. Het is erg leuk om een scene te bekijken en te zien hoe je kilometers verderop de lampen in je huis aan en uit schakelt. Nu nog een keer regelen dat er dan ook iemand thuis is die verbaasde blikken maakt als het licht ineens een eigen leven leidt![]()
Bij HW geven ze alleen weinig vrij wat voor videostream werkt. Dan zou ik namelijk ook een andere thirdparty camera kunnen kopen. Ik weet dat iig http://camera/videostream.cgi moet werken.
Bedankt voor de info! Ik heb ooit voor 50 EUR een 'Watchbot' camera gekocht via GroupOn, die heeft inderdaad een videostream.cgi en werkt prima. Eens even zoeken of er ook een Android app is die een dergelijke stream genereert dusmartinvdm schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:00:
[...]
Zelf ook ervaren, volledig mee eens. Voor dynamische ip adressen is dit niet handig op deze manier.
Bij HW geven ze alleen weinig vrij wat voor videostream werkt. Dan zou ik namelijk ook een andere thirdparty camera kunnen kopen. Ik weet dat iig http://camera/videostream.cgi moet werken.
Zojuist de Homewizard Beta app geupdate naar versie 2.09.
Volgens de Play Store *: Shared Weather gerelateerde fixes.
Maak daar zelf weinig tot geen gebruik van dus weet niet wat er allemaal is veranderd of verbeterd.
Volgens de Play Store *: Shared Weather gerelateerde fixes.
Maak daar zelf weinig tot geen gebruik van dus weet niet wat er allemaal is veranderd of verbeterd.
Die heb ik ook nog liggen, echter heb ik hem nooit wireless aan de praat kunnen krijgen icm mijn timecapsule.Myedvyed schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:26:
[...]
Bedankt voor de info! Ik heb ooit voor 50 EUR een 'Watchbot' camera gekocht via GroupOn, die heeft inderdaad een videostream.cgi en werkt prima. Eens even zoeken of er ook een Android app is die een dergelijke stream genereert dus
Ik zal er nog eens mee gaan stoeien en mocht het niet lukken dan gaat hij hier in de verkoop
Ik zou het wel handig vinden als er een lijstje zou bestaan met de webcams welke het doen met HW.
Ik wil graag een buitencamera maar degene welke door HW wordt aangeboden vind ik te lomp. Ik zoek iets kleiners.
Dus mochten hier lezers zijn met andere merken camera's dan houd ik mij aanbevolen. Misschien is het iets voor de startpost?
alleen vandaag, zou dit wat zijn?
http://www.groupdeal.nl/7...or-buiten-04-06-2013.html
[ Voor 39% gewijzigd door chippie777 op 04-06-2013 12:10 ]
Verwijderd
Omdat ik verschillende apparaten in mijn thuisnetwerk heb draaien die ik van buitenaf wilde benaderen zat ik ook met dat adresseringsprobleem.[b][
Dus als ik nu m'n webcam via HomeWizard remote wil bekijken, moet ik elke keer als mijn externe IP adres wijzigt de settings aanpassen. Is wellicht niet vaak, maar daarom juist irritant: als de camera niet werkt weet ik niet direct of dat door een vernieuwd IP adres komt of door iets
Heb ik opgelost door met een oude laptop (kost bijna niks) een VPN te maken dat me met een naam toegang geeft tot mijn netwerk en ik heb een beveiligde toegang en minder gedoe met port forwarding.
Dat zou de mooiste optie zijn ja. Ik heb eens geprobeerd een OpenVPN server met ethernet bridging op te zetten die gelijk het hele netwerk toegankelijk maakt. Dan zou ik via m'n telefoon gewoon altijd al m'n machines kunnen bereiken op het interne IP zonder port forwarding. De tabel in m'n router is al vol namelijkVerwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:37:
[...]
Omdat ik verschillende apparaten in mijn thuisnetwerk heb draaien die ik van buitenaf wilde benaderen zat ik ook met dat adresseringsprobleem.
Heb ik opgelost door met een oude laptop (kost bijna niks) een VPN te maken dat me met een naam toegang geeft tot mijn netwerk en ik heb een beveiligde toegang en minder gedoe met port forwarding.
Maar dat is uiteindelijk niet gelukt helaas. Ik weet niet of het nu een server issue was, of een issue met de client op m'n telefoon. Heb geen netwerk-achtergrond dus snap niks van subnetten enzo, en ik merk ook dat ik steeds minder geduld heb om dat soort zaken uit te zoeken
De goedkoopste optie is een RaspberryPi, die heb ik ook draaien als VPN server werkt als een trein en verbruikt zeer weinig stroom. Eenvoudig op te zetten en werkt supersnel. Ik heb nog wel een tutorial om open vpn of PPTP op te zetten, stelt niet veel voor.Myedvyed schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:49:
[...]
Dat zou de mooiste optie zijn ja. Ik heb eens geprobeerd een OpenVPN server met ethernet bridging op te zetten die gelijk het hele netwerk toegankelijk maakt. Dan zou ik via m'n telefoon gewoon altijd al m'n machines kunnen bereiken op het interne IP zonder port forwarding. De tabel in m'n router is al vol namelijk![]()
Maar dat is uiteindelijk niet gelukt helaas. Ik weet niet of het nu een server issue was, of een issue met de client op m'n telefoon. Heb geen netwerk-achtergrond dus snap niks van subnetten enzo, en ik merk ook dat ik steeds minder geduld heb om dat soort zaken uit te zoekenMisschien toch maar een keer opnieuw in verdiepen
Ok, dan wacht ik daar wel op. Tot die tijd moet ik me dan maar redden...iJack schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:13:
[...]
Homewizard komt binnekort ook met een eigen veel betere repeater, athans dat zeiden ze op de laatste open dag.
hmm alle temp sensoren staan opeens (2 dagen nu ) op NO DATA... kan mij niet voorstellen dat alle baterijtjes in 1x bij alle sensoren leeg zijn...
iemand anders dit ook ooit ervaren?
We love the smell of innovation in the morning!
Wat ik gemerkt heb is dat als de batterijen van mijn regensensor zo goed als leeg zijn dat hij dan de andere sensoren begint te storen waardoor er meerdere sensoren slechte ontvangst hebben op de HW, na het vervangen van de batt. op de regenmeter werd het meteen een stuk beter voor alle sensoren, schijnbaar gaat de sensor een hoop rotzooi zenden op het moment dat hij bijna leeg is.NoE schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:06:
hmm alle temp sensoren staan opeens (2 dagen nu ) op NO DATA... kan mij niet voorstellen dat alle baterijtjes in 1x bij alle sensoren leeg zijn...
mm ik krijg die wattcher maar niet helemaal lzoals ik hem wil. op de normale stand geeft ie soms een dubbel signaal wat resulteert in foute te hoge waardes en als ik de gevoeligheid een stand lager zet mist ie bij hoog stroomverbruik soms de streep van de draaischijf wat resulteert in te lage waardes.. ik heb de sensor op alle manieren geplaatst etc maar niets werkt.. zijn er nog dingen die ik kan proberen?

Ik wilde zelf deze:chippie777 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:19:
[...]
Die heb ik ook nog liggen, echter heb ik hem nooit wireless aan de praat kunnen krijgen icm mijn timecapsule.
Ik zal er nog eens mee gaan stoeien en mocht het niet lukken dan gaat hij hier in de verkoop
Ik zou het wel handig vinden als er een lijstje zou bestaan met de webcams welke het doen met HW.
Ik wil graag een buitencamera maar degene welke door HW wordt aangeboden vind ik te lomp. Ik zoek iets kleiners.
Dus mochten hier lezers zijn met andere merken camera's dan houd ik mij aanbevolen. Misschien is het iets voor de startpost?
alleen vandaag, zou dit wat zijn?
http://www.groupdeal.nl/7...or-buiten-04-06-2013.html
http://www.ipcam-shop.nl/nl/eyesight-ip611w.html
Ook geen idee of het werkt, maar heeft wel volgens handleiding videostream.cgi.
Mocht je toevallig ook meteen een nieuwe router willen kopen, de Asus RT-N66U, vind ik een fijne router, maar in deze router zit ook meteen een vpn funktie in. Er zijn vast ook wel andere routers met een vpn funktie..Myedvyed schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:49:
[...]
Dat zou de mooiste optie zijn ja. Ik heb eens geprobeerd een OpenVPN server met ethernet bridging op te zetten die gelijk het hele netwerk toegankelijk maakt. Dan zou ik via m'n telefoon gewoon altijd al m'n machines kunnen bereiken op het interne IP zonder port forwarding. De tabel in m'n router is al vol namelijk![]()
Maar dat is uiteindelijk niet gelukt helaas. Ik weet niet of het nu een server issue was, of een issue met de client op m'n telefoon. Heb geen netwerk-achtergrond dus snap niks van subnetten enzo, en ik merk ook dat ik steeds minder geduld heb om dat soort zaken uit te zoekenMisschien toch maar een keer opnieuw in verdiepen
Je kan in de instellingen zelf een naam verzinnen, gevolgd door asuscomm.com en je komt rechtstreeks in je router en krijgt meteen een intern ip adres.
Alles in het netwerk is beschikbaar.
Zo heb ik al een keer thuis mijn versterker aangezet toen ik in de omgeving van Amsterdam zat. Je hebt er niks aan maar is wel leuk. Gewoon .... omdat het kan.
Ik zit ook na te denken om een homewizard aan te gaan schaffen.
Nu hebben wij oa 3 electrische handgeschakelde rolluiken 2 van deze luiken zitten bij een raam. Is het mogelijk deze met de homewizard te gaan schakelen? En vervolgens de homewizard zo te programmeren dat als er geen verbinding is op de contactschakelaars van het raam de rolluik niet naar beneden mag ondanks dat deze daar wel de opdracht voor krijgt.
Als dat kan, kan er dan ook signalering plaatsvinden dat dit niet kan omdat het raam open staat?
Nu hebben wij oa 3 electrische handgeschakelde rolluiken 2 van deze luiken zitten bij een raam. Is het mogelijk deze met de homewizard te gaan schakelen? En vervolgens de homewizard zo te programmeren dat als er geen verbinding is op de contactschakelaars van het raam de rolluik niet naar beneden mag ondanks dat deze daar wel de opdracht voor krijgt.
Als dat kan, kan er dan ook signalering plaatsvinden dat dit niet kan omdat het raam open staat?
Homewizard heeft nu nog geen and, if or systeem. Dus wat je wilt doen is niet mogelijk. Sensoren kunnen tot nu toe via acties alleen een of/on triggeren. De elektrische rolluiken zijn waarschijnlijk te bedienen door de handschakelaars te vervangen met een kaku ASUN-650.iceme schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:37:
Ik zit ook na te denken om een homewizard aan te gaan schaffen.
Wat wel kan is tussen een bepaalde tijd als het raam dicht zit de rolluiken activeren. Maar niet op handbediening een controle uitvoeren op de raam sensoren.
[ Voor 8% gewijzigd door mesman op 05-06-2013 00:46 ]
iJack schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:11:
[...]
De goedkoopste optie is een RaspberryPi, die heb ik ook draaien als VPN server werkt als een trein en verbruikt zeer weinig stroom. Eenvoudig op te zetten en werkt supersnel. Ik heb nog wel een tutorial om open vpn of PPTP op te zetten, stelt niet veel voor.
Bedankt voor de tips, als het me niet anders lukt zal ik naar deze mogelijkheden kijkenmike123 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:30:
[...]
Mocht je toevallig ook meteen een nieuwe router willen kopen, de Asus RT-N66U, vind ik een fijne router, maar in deze router zit ook meteen een vpn funktie in. Er zijn vast ook wel andere routers met een vpn funktie..
Je kan in de instellingen zelf een naam verzinnen, gevolgd door asuscomm.com en je komt rechtstreeks in je router en krijgt meteen een intern ip adres.
Alles in het netwerk is beschikbaar.
Zo heb ik al een keer thuis mijn versterker aangezet toen ik in de omgeving van Amsterdam zat. Je hebt er niks aan maar is wel leuk. Gewoon .... omdat het kan.
offtopic:
De lastigheid is dat ik mijn huidige routers (Cisco E4200 en D-Link DIR-655) niet als router aan de praat krijg met m'n UPC Horizon box. Die Horizon box is dus de router, en redelijk beperkt. De ellende is ook nog eens dat als ik van een intern IP adres naar mijn dynamisch DNS adres ga, ik op de web interface van de Horizon box uitkom, terwijl ik vanuit een extern IP adres prima geforward word naar de goede server. Heb nu dus een DNS server opgezet intern die mijn dyndns adres omzet naar 'servernaam', en op die server regel ik waar nodig port forwarding naar andere machines etc. etc. alles hangt als spaghetti aan elkaar maar het werkt wel - achteraf gezien zou een goede VPN oplossing ook hier soelaas bieden natuurlijk, maar destijds wist ik nog niet dat iets als volledige bridging bestond.
De lastigheid is dat ik mijn huidige routers (Cisco E4200 en D-Link DIR-655) niet als router aan de praat krijg met m'n UPC Horizon box. Die Horizon box is dus de router, en redelijk beperkt. De ellende is ook nog eens dat als ik van een intern IP adres naar mijn dynamisch DNS adres ga, ik op de web interface van de Horizon box uitkom, terwijl ik vanuit een extern IP adres prima geforward word naar de goede server. Heb nu dus een DNS server opgezet intern die mijn dyndns adres omzet naar 'servernaam', en op die server regel ik waar nodig port forwarding naar andere machines etc. etc. alles hangt als spaghetti aan elkaar maar het werkt wel - achteraf gezien zou een goede VPN oplossing ook hier soelaas bieden natuurlijk, maar destijds wist ik nog niet dat iets als volledige bridging bestond.
Ik vind de Homewizard een mooie middenweg tussen gebruikersgemak en opties. In een avondje had ik alles aangesloten zoals ik het wil, waarbij ik geen enkele kennis heb van electrotechniek. Nu heb ik precies de setup waar ik de Homewizard voor gekocht heb. Voordeel van al die losse boxjes en contactdozen is dat ik m'n woning niet 'beschadig' met m'n 2 linkerhanden, en het bij een verhuizing ook weer makkelijk mee kan nemen.
Maar na al dat spelen wil ik stiekem nog meer, en bij het verzinnen daarvan loop ik ook wel tegen beperkingen aan. Die liggen niet allemaal aan de Homewizard zelf trouwens:
- Airco activeren als de temperatuur te hoog wordt -> Homewizard kan dit wel, maar mijn draagbare airco gaat niet direct aan wanneer het stopcontact stroom krijgt, er moet nog op een knop gedrukt worden. En de airco moet dan nog steeds handmatig geleegd worden, anders doet ie überhaupt niks
- Een motion sensor die het licht activeert en b.v. 2 uur na de laatste beweging deactiveert, TENZIJ het moment van deactivatie binnen het tijdsbereik van een geplande 'licht-aan' sessie valt, dan moet het licht aan blijven staan.
- Bij een sensor input (druk op de deurbel, deurcontact, motion sensor) een snapshot maken van een webcam en die e-mailen (of in ieder geval de snapshot ergens toonbaar maken in de app). Edit: Dit gaat komen, volgens de site: In de nabije toekomst zullen de HomeWizard app features uitgebreid worden naar ons awareness systeem, zodat de ip-camera ook gekoppeld kan worden aan de door HomeWizard ondersteunde bewegingssensors, magneetcontacten en deurbellen. Screenshots bij sensoractvatie behoren hierin tot de mogelijkheden.
- Een soort 'states' die bijhouden of er b.v. iemand binnen is of niet, aan de hand van de getriggerde sensors. De states zouden dan gebruikt kunnen worden in conditionele constructies (die ook al niet bestaan
)
- Een widget waarin je een aantal schakelaars kunt zetten zou ook fijn zijn, dan kun je je telefoon iets makkelijker als remote gebruiken (niet eerst de Homewizard app openen en bij 'Home' de 'Switches' uitklappen)
[ Voor 6% gewijzigd door Myedvyed op 05-06-2013 09:03 ]
ik heb nu in mijn nieuwe huis op veel plaatsen minidimmers/schakelaars geplaatst en die aan een schakelaar of afstandbediening geleerd.
echter kan ik als het afdekraam eraf is net bij de knop om hem te leren.
maar ik vroeg me af of het ook mogelijk is om als ik nu een homewizzard heb of rfxcom stick of iets anders, of ik dan de codes in de schakelaars kan overnemen in plaatst van opnieuw het leer knopje in te drukken.
zijn daar trucks voor?
maar ik vroeg me af of het ook mogelijk is om als ik nu een homewizzard heb of rfxcom stick of iets anders, of ik dan de codes in de schakelaars kan overnemen in plaatst van opnieuw het leer knopje in te drukken.
zijn daar trucks voor?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Verwijderd
Dat klopt, als de batterij van een sensor bijna leeg is, dan gaat hij ongecontroleerd en langdurig zijn code uitzenden. Daarbij wordt de werking van sensoren en schakelaars in de nabijheid ernstig gehinderd.Mediacj schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:38:
[...]
Wat ik gemerkt heb is dat als de batterijen van mijn regensensor zo goed als leeg zijn dat hij dan de andere sensoren begint te storen waardoor er meerdere sensoren slechte ontvangst hebben op de HW, na het vervangen van de batt. op de regenmeter werd het meteen een stuk beter voor alle sensoren, schijnbaar gaat de sensor een hoop rotzooi zenden op het moment dat hij bijna leeg is.
Om in zo'n geval snel de boosdoener te vinden heb ik een virtuele sensor "tester" gemaakt.
Als er vermoedelijk een "verstoorder" is, dan zet ik in de HW de "tester" op "wijzigen, leer code" en starten maar. Als de stoorbron actief is, dan krijgt de "tester" automatisch die code toegewezen en daarmee is de stoorbron geidentificeerd: even de lijst met codes nalopen en daar istiedan.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 10:59 ]
Volgens mij kun je alleen eenvoudige codes handmatig toekennen. Die inbouwdimmers hebben een wat "ingewikkelde" code en die kun je niet handmatig invoeren. Je zult dus de dimmer in een leerstand moeten zettenremcoXP schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:01:
ik heb nu in mijn nieuwe huis op veel plaatsen minidimmers/schakelaars geplaatst en die aan een schakelaar of afstandbediening geleerd.
zijn daar trucks voor?
Is het mogelijk om, met behulp van homewizard, een somfy scherm in te laten lopen bij een bepaalde windkracht?
Somfy heeft daar zelf een sensor voor maar die is best prijzig. Zou mooi zijn wanneer je dit zou kunnen bereiken met de goedkopere windmeter van HW.
Somfy heeft daar zelf een sensor voor maar die is best prijzig. Zou mooi zijn wanneer je dit zou kunnen bereiken met de goedkopere windmeter van HW.
Homewizard Energylink <> Plugwise S p1mile De eerste geeft mooiere grafieken heeft alleen een super nadeel tegenover de Smile p1 dat je de kWh prijs niet in kunt voeren.
Bij navraag of dat er wel bij komt voor de Energylink weten ze dat nog niet of zijn de antwoorden ontwijkend.
Nu dus niet voor de homewizard gegaan, wacht nog wel even af.
Bij navraag of dat er wel bij komt voor de Energylink weten ze dat nog niet of zijn de antwoorden ontwijkend.
Nu dus niet voor de homewizard gegaan, wacht nog wel even af.
Ik ben al enige tijd bezig met het zoeken naar alternative aansturing van de HW. Er zijn open source systemen zoals OpenHAB of OpenRemote die veel functionaliteit bieden met tal van apparaten. Een HW plugin zou toegang geven tot veel extra mogelijkheden. OpenHAB draait op bijvoorbeeld android of een raspberry pi. Voorlopig heb ik mijn hoop hierop gevestigd.chippie777 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:50:
Is het mogelijk om, met behulp van homewizard, een somfy scherm in te laten lopen bij een bepaalde windkracht?
Is dit ook de oorzaak van het niet goed werken van de dimfunctie via de HW? Ik heb namelijk een inbouwdimmer gekoppeld via de schakel (wandschakelaar) en dimmen via de app gaat (nog) minder makkelijk dan via de schakelaar.chippie777 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:23:
[...]
Volgens mij kun je alleen eenvoudige codes handmatig toekennen. Die inbouwdimmers hebben een wat "ingewikkelde" code en die kun je niet handmatig invoeren. Je zult dus de dimmer in een leerstand moeten zetten
Verwijderd
Ja dat kan met de HW.chippie777 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:50:
Maak een action aan op de windmeter bij het overschrijden van een bepaalde windsnelheid, zelfs keuze voor gemiddelde wind of windvlaag, en start daarmee het somfy scherm.
Dat is mooi, ben in de markt voor een nieuw zonnescherm, dus dit maar eens in overweging nemen.Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:35:
[...]
Ja dat kan met de HW.
Maak een action aan op de windmeter bij het overschrijden van een bepaalde windsnelheid, zelfs keuze voor gemiddelde wind of windvlaag, en start daarmee het somfy scherm.
Het is inmiddels ook gelukt de watchbot camera in de HW app te zien te krijgen. Het grappige is dat links en rechts in de app zijn omgedraaid bij deze camera. Ik had eerst een profiel op de camera zonder wachtwoord, maar dan gaat het niet lukken met de hw app. Nu een profiel gemaakt met gebruikersnaam EN wachtwoord en voilà, daar heb ik beeld van de watchbot.
P.S. met geen mogelijkheid krijg ik deze camera via wifi geconnect, alleen bedraad wil lukken. Op zich geen probleem maar het aantal poorten begint inmiddels wel af te nemen, en wifi geeft toch wat meer mogelijkheden v.w.b. plaatsing.
[ Voor 11% gewijzigd door chippie777 op 05-06-2013 19:50 ]
Bedankt voor de link, die site kende ik nog niet. Eens kijken of de nieuwere firmware wat zaken verbetert en of de motion detection settings hier duidelijk uitgelegd worden.chippie777 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:47:
[...]
Dat is mooi, ben in de markt voor een nieuw zonnescherm, dus dit maar eens in overweging nemen.
Het is inmiddels ook gelukt de watchbot camera in de HW app te zien te krijgen. Het grappige is dat links en rechts in de app zijn omgedraaid bij deze camera. Ik had eerst een profiel op de camera zonder wachtwoord, maar dan gaat het niet lukken met de hw app. Nu een profiel gemaakt met gebruikersnaam EN wachtwoord en voilà, daar heb ik beeld van de watchbot.
[ Voor 9% gewijzigd door Myedvyed op 05-06-2013 18:11 ]
De dim funktie werkte bij mij eerst ook niet goed. Ik gebruikte de code van de afstandbediening ook in de HW app. Dat moet je dus niet doen. Als de afstandbediening code in de HW app staat moet je die weggooien. Maak in de HW app een nieuwe dimmer (switch) aan. Laat de code genereren door de HW app. Nu werkt de dimmer goed met de app. Voor de dimmer kan je in de app nog een nieuwe code aanleren. Leer nu de code van de afstandbediening aan de app. Als je nu met de afstandbediening de lamp aanzet zite de app het ook en laat zirn of de lamp aan of uit is. Nu kun je ook gewoon de slider in de app zonder problemen gebruiken.BPi schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:22:
[...]
Is dit ook de oorzaak van het niet goed werken van de dimfunctie via de HW? Ik heb namelijk een inbouwdimmer gekoppeld via de schakel (wandschakelaar) en dimmen via de app gaat (nog) minder makkelijk dan via de schakelaar.
Vaandaag onderweg de app opgestart op mijn telefoon, krijg ik een melding op mijn telefoon dat er is aangebeld. Alleen er stond geen enkele schwitch of sensor of thermometer meer in de app. Alles weg.
Kreeg ook de melding dat er was aangebeld door een verwijdere bel schakelaar.
Kon alle funkties in de app gewoon bedienen, nieuwe apparaten aanmaken enz.
Op de tablet prcies hetzelfde. Na 5 minuten weer geprobeerd, alles stond er weer.
Is er al iets bekend om de configuratie van de HW ergens op te slaan.
Als er een notificatie op de telefoon komt dan komt de tijd erbij te staan van wanneer het is ontvangen.
Bv, telefoon in flight modes, aanbellen, na 10 minuten telefoon weer in normale modes, de popup of melding bovenin scherm geeft nu aan dat er is aangebeld maar dan 10 minuten later.
Als je in de app gaat kijken dan klopt de werkelijk aangebelde tijd wel.
Dus is het mogelijk, mensen van HW, om de tijd weer te geven, als er een popup verschijnt, van het daadwerkelijke moment dat er een aktie was en niet de tijd dat het binnenkomt op de telefoon?
Kreeg ook de melding dat er was aangebeld door een verwijdere bel schakelaar.
Kon alle funkties in de app gewoon bedienen, nieuwe apparaten aanmaken enz.
Op de tablet prcies hetzelfde. Na 5 minuten weer geprobeerd, alles stond er weer.
Is er al iets bekend om de configuratie van de HW ergens op te slaan.
Als er een notificatie op de telefoon komt dan komt de tijd erbij te staan van wanneer het is ontvangen.
Bv, telefoon in flight modes, aanbellen, na 10 minuten telefoon weer in normale modes, de popup of melding bovenin scherm geeft nu aan dat er is aangebeld maar dan 10 minuten later.
Als je in de app gaat kijken dan klopt de werkelijk aangebelde tijd wel.
Dus is het mogelijk, mensen van HW, om de tijd weer te geven, als er een popup verschijnt, van het daadwerkelijke moment dat er een aktie was en niet de tijd dat het binnenkomt op de telefoon?
ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden... ik heb de webapp app.homewizard.nl gebruikt en sindsdien spookt ie. onlangs 'netjes' uitgelogd en nu heb ik weer werkende sensoren!Mediacj schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:38:
[...]
Wat ik gemerkt heb is dat als de batterijen van mijn regensensor zo goed als leeg zijn dat hij dan de andere sensoren begint te storen waardoor er meerdere sensoren slechte ontvangst hebben op de HW, na het vervangen van de batt. op de regenmeter werd het meteen een stuk beter voor alle sensoren, schijnbaar gaat de sensor een hoop rotzooi zenden op het moment dat hij bijna leeg is.
of het was natuurlijk toeval maar heb al vaker gehad dat nadat ik uit de webapp kwam er vreemde dingen gebeurde...
We love the smell of innovation in the morning!
Dan maar op die manier proberen. Nadeel is dat de dimmer in een inbouwdoos achter een kast zit...mike123 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 23:26:
[...]
De dim funktie werkte bij mij eerst ook niet goed. Ik gebruikte de code van de afstandbediening ook in de HW app. Dat moet je dus niet doen. Als de afstandbediening code in de HW app staat moet je die weggooien. Maak in de HW app een nieuwe dimmer (switch) aan. Laat de code genereren door de HW app. Nu werkt de dimmer goed met de app. Voor de dimmer kan je in de app nog een nieuwe code aanleren. Leer nu de code van de afstandbediening aan de app. Als je nu met de afstandbediening de lamp aanzet zite de app het ook en laat zirn of de lamp aan of uit is. Nu kun je ook gewoon de slider in de app zonder problemen gebruiken.
Dat was ook de reden om daar een kaku toe te passen met een schakelaar naast de kast geplakt.
Voor de geinteresseerden:
http://hwopendag2013.eventbrite.nl
Opendag van HomeWizard, 11 juni in de ochtend avond, onderwerp: Thermostaat
http://hwopendag2013.eventbrite.nl
Opendag van HomeWizard, 11 juni in de ochtend avond, onderwerp: Thermostaat
[ Voor 4% gewijzigd door frankwopereis op 06-06-2013 09:29 ]
Wie kan me helpen?
Ik heb een D-Link DIR-855 router. Daarop zijn twee wifi-punten ingesteld, A (5GHz) en B. Mijn HomeWizard heeft verbinding met B, mijn overige apparaten (waaronder mijn iPhone) hebben verbinding met A.
Dit werkt prima, ik kan zonder problemen mijn verlichting via mijn iPhone bedienen.
Nu komt het probleem. Aan de andere kant van het huis heb ik een D-Link DAP-1522, deze staat ingesteld als acces-point met dezelfde wifi-instellingen als A. Wanneer mijn iPhone verbonden is met de DAP-1522 kan de HomeWizard geen verbinding maken met de app. Ook wanneer ik de DAP-1522 op dezelfde manier instel als B (dus niet op de 5GHz frequentie) kan de app geen verbinding maken.
Ik werk met vaste IP-adressen en de port van de HomeWizard is doorgestuurd zodat ik vanaf elke locatie mijn verlichting kan bedienen.
Overal werkt het prima maar alleen via de DAP-1522 kan de app geen verbinding maken.
Waar gaat het fout?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Gr. Danny.
Ik heb een D-Link DIR-855 router. Daarop zijn twee wifi-punten ingesteld, A (5GHz) en B. Mijn HomeWizard heeft verbinding met B, mijn overige apparaten (waaronder mijn iPhone) hebben verbinding met A.
Dit werkt prima, ik kan zonder problemen mijn verlichting via mijn iPhone bedienen.
Nu komt het probleem. Aan de andere kant van het huis heb ik een D-Link DAP-1522, deze staat ingesteld als acces-point met dezelfde wifi-instellingen als A. Wanneer mijn iPhone verbonden is met de DAP-1522 kan de HomeWizard geen verbinding maken met de app. Ook wanneer ik de DAP-1522 op dezelfde manier instel als B (dus niet op de 5GHz frequentie) kan de app geen verbinding maken.
Ik werk met vaste IP-adressen en de port van de HomeWizard is doorgestuurd zodat ik vanaf elke locatie mijn verlichting kan bedienen.
Overal werkt het prima maar alleen via de DAP-1522 kan de app geen verbinding maken.
Waar gaat het fout?
Gr. Danny.
Hallo Danny,Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:18:
Wie kan me helpen?
Waar gaat het fout?
Gr. Danny.
Als je een pc of laptop bekabelt aansluit op de 1522, en via de browser naar je HW gaat, werkt dit wel?
(ik weet niet of de browserversie via LAN of alleen WAN werkt, als dit alleen via de WAN gaat is dit sowieso onnuttig)
Ik heb een scene in mijn homewizard genaamd slapen. Wanneer ik deze scene activeer gaat beneden alle verlichting, tv, receiver uit.
Nu wil ik dat wanneer ik deze scene activeer mijn plafondlamp op de slaapkamer aangaat, maar ik wil deze nog wel gewoon kunnen bedienen met de wandschakelaar.
Welke kaku schakelaar heb ik hiervoor nodig en moet ik deze dan in de wanddoos inbouwen of in de plafonddoos?
Nu wil ik dat wanneer ik deze scene activeer mijn plafondlamp op de slaapkamer aangaat, maar ik wil deze nog wel gewoon kunnen bedienen met de wandschakelaar.
Welke kaku schakelaar heb ik hiervoor nodig en moet ik deze dan in de wanddoos inbouwen of in de plafonddoos?
Mini inbouw schakelaar, inbouw in de muur doos achter de bestaande schakelaar.Neefdave schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:41:
Ik heb een scene in mijn homewizard genaamd slapen. Wanneer ik deze scene activeer gaat beneden alle verlichting, tv, receiver uit.
Yep, max 230 watt.Neefdave schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:49:
De AWMR-230 Mini inbouw schakelaar dus?
Lees de specs ff en de handleiding
http://www.klikaanklikuit...bouw-schakelaar-awmr-230/
Ik zou per stuk doen, dan weet je waar er brand is. Vind het wel fijn om te weten of er brand is in het schuurtje, de keuken of boven bij de kleine !BPi schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:00:
Hoe hebben jullie je rookmelders gekoppeld?
Stuk voor stuk of alleen de hoofdmelder?
Hoe gaan je tv/receiver uit? Gewoon "hoppa" stroom eraf d.m.v. een kaku stekkerdoos of heb je de afstandsbedieningen o.i.d. kunnen schakelen?Neefdave schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:41:
[knip]
De stroom zomaar van alle apparaten gooien lijkt mij namelijk niet goed voor je apparatuur?!
@frankwopereis, ik zet eerst alles uit met de afstandsbediening. Wanneer ik dan naar boven vertrek druk ik op slapen. Het is dus niet zo dat ik gelijk de hele stroom er af gooi, dat lijkt mij niet goed voor het apparatuur.
De upc horizon heb ik op een aparte schakelaar aangezien we soms wel eens wat opnemen. Aangezien deze in sluipverbruik toch snel 30-40 watt doe laat ik deze standaard om 00:00 uitgaan.
De upc horizon heb ik op een aparte schakelaar aangezien we soms wel eens wat opnemen. Aangezien deze in sluipverbruik toch snel 30-40 watt doe laat ik deze standaard om 00:00 uitgaan.
Ik heb alleen de hoofdmelder gekoppeld, zoals aanbevolen door de instructie van HomeWizard zelf. Reden: als er brand wordt gedetecteerd door 1 rookmelder, gaan ALLE rookmelders in huis tegelijk af. Wel zo fijn als je beneden hoort als er brand is bij de kleine boven.BPi schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:00:
Hoe hebben jullie je rookmelders gekoppeld?
Stuk voor stuk of alleen de hoofdmelder?
... en oranje! :P
Dit topic is gesloten.