HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.818 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

z0rk0l schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:14:
... is de homewizard ook aan te sluiten op de thermostaat zodat je de warmte in huis hiermee kan regelen?
Je vraag is niet duidelijk, want wat wil je dat de HW anders doet dan wat de thermostaat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 09:24:
[...]

Nou nou, crap? Koop je toch gewoon Somfy, of is dat weer te duur?
Als de somfy apparatuur geen terugkoppeling geeft lijkt het me sterk dat de Tahoma dit wel ondersteunt. Maar goed, Tahoma is inderdaad afzettery. Zonder abo had ik het wel gedaan, maar een abonnement gaat me echt te ver.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:55
Even een vraagje voor de HomeWizard gebruikers. Ik wil graag het volgende doen maar kan dit niet vinden:

- Ik heb meerdere toestellen geregistreerd voor notificaties. Mijn vriendin heeft nu een nieuw toestel en wil de oude uit de lijst verwijderen. Hoe doe ik dat?
- Ik wil graag het wachtwoord wijzigen van mijn HomeWizard. Hoe doe ik dat?
- Ik wil graag de "naam" van mijn HomeWizard wijzigen. Hoe doe ik dat?
- Hoe gevoelig is de regensensor. Regaeert deze direct bij een spatje water? Ik wil eventueel mijn zonnescherm op laten gaan als het gaat regenen (stukje veiligheid dat het doek niet nat word)

Als iemand de antwoorden weet hoor ik het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohannV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06-2023

JohannV

5,88 kWp

Phusebox schreef op zondag 19 mei 2013 @ 09:43:
[...]

Als de somfy apparatuur geen terugkoppeling geeft lijkt het me sterk dat de Tahoma dit wel ondersteunt. Maar goed, Tahoma is inderdaad afzettery. Zonder abo had ik het wel gedaan, maar een abonnement gaat me echt te ver.
Tahoma Abbo kun je voor 299 Euro afkopen, I.O. geeft terugkoppeling, RTS niet.
Beide zijn met de Tahomabox te bedienen.
Ik verkoop o.a. Tahoma via de zaak en geen homewizard.
Toch heb ik privé een HW, zegt genoeg toch ;)

24x cnpv245P,5000TL20,sunnybeam,sunnyview,sunywebbox 12xoost,12xwest, 16graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:30

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Flappie schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:23:
Even een vraagje voor de HomeWizard gebruikers. Ik wil graag het volgende doen maar kan dit niet vinden:

- Ik heb meerdere toestellen geregistreerd voor notificaties. Mijn vriendin heeft nu een nieuw toestel en wil de oude uit de lijst verwijderen. Hoe doe ik dat?
- Ik wil graag het wachtwoord wijzigen van mijn HomeWizard. Hoe doe ik dat?
- Ik wil graag de "naam" van mijn HomeWizard wijzigen. Hoe doe ik dat?
- Hoe gevoelig is de regensensor. Regaeert deze direct bij een spatje water? Ik wil eventueel mijn zonnescherm op laten gaan als het gaat regenen (stukje veiligheid dat het doek niet nat word)

Als iemand de antwoorden weet hoor ik het graag! :)
1. Instellingen, beheer receivers (onder Push notificaties)
2. Start de app in Config mode, pas het wachtwoord aan
3. Geen idee, heb geen regen sensor :)

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:20

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De regensensor telt mm's regen dus er moet wel wat meer dan een spatje vallen.
Ik doe niet veel met sensors, ik weet niet of je bij >=1mm regen iets kan aansturen.
Met een scene kan je wel 'zonnescherm up' invoeren, het begin is er.
Overigens heb ik een sun/windsensor van Somfy die bij harde wind het scherm omhoog stuurt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol me eigen versie werkt net zo goed en bied meer mogelijkheden dan homewizard
en beste van alles is dat het ook geen 225 euro kost maar 1 4e daar van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:08:
Geweldig! Gefeliciteerd, maar daar hebben anderen jammer genoeg niks aan........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:08:
Wie A zegt moet B zeggen, dus leg uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Zal vermoedelijk wel iets in de trant van Arduino/Netduino zijn. Ik heb zelf een Arduino draaien welke ik middels een Android app kan aansturen om lampen in huis te bedienen welke relatief eenvoudig is uit te breiden naar extra features. In mijn geval ben ik dus ~60 euro kwijt geweest maar heb daarmee een fractie van de functionaliteit van de homewizzard maar ben ik wel heel vrij om hier uitbreidingen op te doen.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook graag een homewizard aanschaffen. Volgens mij is het op dit moment het enige (betaalbare) product welke niet gebruik maakt van een cloud service toch? Ik wil niet afhankelijk zijn van een cloud anders dan m'n eigen namelijk (zoals de zipato box of het kaku ICS 1000 ding).

Heeft er misschien nog iemand een kortingscode over die hij/zij wil delen? Dat scheelt toch weer 30 euro bij de aanschaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De regenmeter telt per 0,7mm (0,7mm --> 1,4mm --> ...). Niet super nauwkeurig maar voldoende denk ik. Dat wil wel zeggen dat je zonnescherm nat kan worden...
Speedy-Andre schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:32:
[...]

De regensensor telt mm's regen dus er moet wel wat meer dan een spatje vallen.
Ik doe niet veel met sensors, ik weet niet of je bij >=1mm regen iets kan aansturen.
Met een scene kan je wel 'zonnescherm up' invoeren, het begin is er.
Overigens heb ik een sun/windsensor van Somfy die bij harde wind het scherm omhoog stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
martinvdm schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:58:
[...]

1. Instellingen, beheer receivers (onder Push notificaties)
2. Start de app in Config mode, pas het wachtwoord aan
3. Geen idee, heb geen regen sensor :)
De Android App kent geen config mode.
Kan ik gewoon de config tool draaien op de PC? Raak ik dan verder geen instellingen kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kun je met de HomeWizard ook led lampen bedienen die een RF aansturing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 20:29
Flappie schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:50:
De Android App kent geen config mode.
Kan ik gewoon de config tool draaien op de PC? Raak ik dan verder geen instellingen kwijt?
Ik heb dit probleem ook. Zowel via de Android (Beta) app als de web interface heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik een oud apparaat verwijder.
Ik snap dat android gebruikers niet zo veel van telefoon hoeven wisselen als iphone gebruikers, maar toch... ;)
Phusebox schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:34:
Kun je met de HomeWizard ook led lampen bedienen die een RF aansturing hebben?
Je kan de spanning aan en uit zetten met een kaku schakelaar, maar de vraag is of de verlichting dan aan gaat als je de spanning er terug op zet. Mijn ervaring is dat dat meestal niet het geval is. De led strips van de ikea werken bijvoorbeeld prima, maar een philips ambilight Living Color weer niet. Probeer het vooral zelf eens uit.

Er zijn ook mogelijkheden om potentiaal vrij te schakelen. Hiermee zou je de spanning dus aan kunnen laten en misschien intern of met een afstandsbediening een signaal geven.

HomeWizard kan het RF signaal niet zelf nadoen. Er komt vaak de vraag langs of HW iets ondersteunt of niet. Tenzij ze bij HomeWizard een specifiek apparaat in hun software hebben toegevoegd gaat het niet werken. De kans dat 2 apparaten exact het zelfde protocol gebruiken is niet zo groot.

[ Voor 21% gewijzigd door AJediIAm op 22-05-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb een aantal KAKU schakelaars (ACM-1000) in en buiten huis die ik via mijn HW aanstuur.
Buiten gebruik ik vooral LED verlichting en spaarlampen.
Met een aantal LED lampen heb ik problemen met het schakelen via de ACM switch.
De lampen beginnen te flikkeren, of gaan stuk ..
Sommige LED lampen hebben een kleine trafo ingebouwd om 220v naar een lage spanning te brengen .. zou het kunnen zijn dat de ACM switch niet geschikt is voor dat soort lampen ?

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee ?
alvast bedankt Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
AJediIAm schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:38:
[...]

Ik heb dit probleem ook. Zowel via de Android (Beta) app als de web interface heb ik nog niet kunnen vinden hoe ik een oud apparaat verwijder.
Ik snap dat android gebruikers niet zo veel van telefoon hoeven wisselen als iphone gebruikers, maar toch... ;)
Voor Android is het:
Ga naar ''Notifications'' en dan klik je op het optie menu en daar staat ''Manage receivers'', daar kan je ze weggooien.
Zowel op de Asus transformer TF101 en de Galaxy I9000.

Ik zie ook dat je het menu krijgt onder ''Actions''.
Voor Iphone geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:31
Op de iphone ga je naar het onderste menu item "wijzig sensoren" en daar kun je kiezen wat je weg wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]
[...]

Je kan de spanning aan en uit zetten met een kaku schakelaar, maar de vraag is of de verlichting dan aan gaat als je de spanning er terug op zet. Mijn ervaring is dat dat meestal niet het geval is. De led strips van de ikea werken bijvoorbeeld prima, maar een philips ambilight weer niet. Probeer het vooral zelf eens uit.

Er zijn ook mogelijkheden om potentiaal vrij te schakelen. Hiermee zou je de spanning dus aan kunnen laten en misschien intern of met een afstandsbediening een signaal geven.

HomeWizard kan het RF signaal niet zelf nadoen. Er komt vaak de vraag langs of HW iets ondersteunt of niet. Tenzij ze bij HomeWizard een specifiek apparaat in hun software hebben toegevoegd gaat het niet werken. De kans dat 2 apparaten exact het zelfde protocol gebruiken is niet zo groot.
Hmm jammer, ik dacht dat je RF signaal kon "kopiëren" net zoals met een unvisersele AB en IR signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 11:05

[...]

Je kan de spanning aan en uit zetten met een kaku schakelaar, maar de vraag is of de verlichting dan aan gaat als je de spanning er terug op zet. Mijn ervaring is dat dat meestal niet het geval is. De led strips van de ikea werken bijvoorbeeld prima, maar een philips ambilight weer niet. Probeer het vooral zelf eens uit.
Een ambilight (is een tv) onthoud zijn status bij uitschakelen met KAKU, Staat de tv aan op moment van KAKU schakelen dan gaat deze ook weer aan bij aan KAKU schakelen. Bij uit als status en KAKU schakelen blijft de tv ook weer uit. (om exact te zijn; De Tv start op, toont even een philips logo en valt terug in standby).
Ik vermoed dat je een livingcolor bedoeld en deze gedraagt zich ook zo. Helaas kun je geen kleuren en dim regelen van de living color. De livingcolor gebruikt hiervoor het philips protocol.

[ Voor 7% gewijzigd door PDankers op 22-05-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:14:
Ik wil ook graag een homewizard aanschaffen. Volgens mij is het op dit moment het enige (betaalbare) product welke niet gebruik maakt van een cloud service toch? Ik wil niet afhankelijk zijn van een cloud anders dan m'n eigen namelijk (zoals de zipato box of het kaku ICS 1000 ding).

Heeft er misschien nog iemand een kortingscode over die hij/zij wil delen? Dat scheelt toch weer 30 euro bij de aanschaf :)
Niemand die nog zo'n kortingscode over heeft en deze wil delen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm net mijn HomeWizard binnen gekregen, jammer dat ze hem zo onbeschermd in het doosje stoppen en het zwarte glanzende plastic waar het logo zit nu bekrast is... hoort er geen plastic zakje omheen te zitten of folie op het logo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
PDankers schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:10:
[...]
Een ambilight (is een tv) onthoud zijn status bij uitschakelen met KAKU, Staat de tv aan op moment van KAKU schakelen dan gaat deze ook weer aan bij aan KAKU schakelen. Bij uit als status en KAKU schakelen blijft de tv ook weer uit. (om exact te zijn; De Tv start op, toont even een philips logo en valt terug in standby).
Ik vermoed dat je een livingcolor bedoeld en deze gedraagt zich ook zo. Helaas kun je geen kleuren en dim regelen van de living color. De livingcolor gebruikt hiervoor het philips protocol.
Ja, die bedoel ik. |:(
Als ik mijn living color in plug cycled hij een keer door alle kleuren en gaat dan uit... Het hangt dus zelfs van het type af. Kortom, zeker zelf uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb nu al enigszins spijt van mijn aankoop. Een van de hoofdredenen was om zgn touch dimmers op afstand of op tijd aan een uit te schakelen. Nou kaku dimmer erin, en het enige wat de lamp doet is flikkeren als een gek.

Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 09:28:
[...]

Je vraag is niet duidelijk, want wat wil je dat de HW anders doet dan wat de thermostaat doet?
ik zou graag willen dat de thermostaat te koppelen is met HW waardoor je temperatuur en schema's kan instellen om de warmte in je huis te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm nu toch maar de HW aan het installeren ondanks ergernis over KAKU dimmer die flikkert... en ik kom niet verder bij het verbinding maken met het netwerk.

"Failed to connect. Network may be incompatible."

Het is gewoon een Netgear WNDR3700 op 2.4GHz met WPA2 sleutel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Phusebox schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:26:
Hmm nu toch maar de HW aan het installeren ondanks ergernis over KAKU dimmer die flikkert... en ik kom niet verder bij het verbinding maken met het netwerk.

"Failed to connect. Network may be incompatible."

Het is gewoon een Netgear WNDR3700 op 2.4GHz met WPA2 sleutel...
Wat voor WNDR3700 heb je? Toevallig de eerste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:27:
Ik heb nu al enigszins spijt van mijn aankoop. Een van de hoofdredenen was om zgn touch dimmers op afstand of op tijd aan een uit te schakelen. Nou kaku dimmer erin, en het enige wat de lamp doet is flikkeren als een gek.

Zucht
Dat ligt aan de lichtbron in combinatie met de dimmer. Een van de twee ligt dwars of wordt niet ondersteund. Bv niet iedere LED kun je goed dimmen.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
twixx schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:43:
[...]

Dat ligt aan de lichtbron in combinatie met de dimmer. Een van de twee ligt dwars of wordt niet ondersteund. Bv niet iedere LED kun je goed dimmen.
Het is gewoon een gloeilamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Je kunt de KAKU dimmer niet achter een dimmer hangen. Deze moet je vervangen door een gewone wandschakelaar en dan dimmen via de KAKU. Staat ook in de manual volgens mij. Iig ergens op de KAKU site :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joepv schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:33:
Je kunt de KAKU dimmer niet achter een dimmer hangen. Deze moet je vervangen door een gewone wandschakelaar en dan dimmen via de KAKU. Staat ook in de manual volgens mij. Iig ergens op de KAKU site :)
Het is een dimmer fitting. Ik zet de dimmer van de lamp vol open, en dan wilde ik met de fitting dimmen en aan/uit schakelen. Maar dat werkt dus blijkbaar niet.

Balen. Dan misschien maar handmatig de dimmer uit de armatuur slopen.

Volgens mij loop ik alweer tegen het tweede probleem aan. Ik heb op de gang/hal twee van deze lampen:
http://www.philips.nl/c/s...t-872790085258500/prd/nl/

Deze zijn geschakeld middels hotelschakeling. Nu is dat op te vangen volgens de KAKU site, echter zie ik nu weer dat mijn lampen daar niet geschikt voor zijn? Zucht. Is er iets dat wel gewoon werkt?

Ik snap ook niet waarom het niet zou werken, het kastje hoeft toch alleen maar de stroom wel of niet te onderbreken? Wat maakt het dan uit wat voor lamp daar achter zit?

[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 22-05-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Een dimmer die een andere dimmer voedt werkt idd niet, je hebt een directe 230V voeding nodig en geen gedimde die met onderbroken pulsen werkt.
Dat kan je de HW of de Kaku dimmer niet verwijten denk ik :P
Ik heb ook een WNDR3700 (1e model denk ik) en die werkt prima met de HW, er zit een firmware in die bepaalde opties heeft die ik handig vind (1.0.14.98) en dus niet de nieuwste.
Volgens mij kan je die lampen gewoon schakelen, je vervangt 1 schakelaar (meestal nabij het lichtpunt) voor een bedrade Kaku module en de andere schakelaar wordt een Kaku RF schakelknop.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

z0rk0l schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:02:
[...]

ik zou graag willen dat de thermostaat te koppelen is met HW waardoor je temperatuur en schema's kan instellen om de warmte in je huis te beheren.
Helaas, daar moet je een E-thermostaat o.i.d. voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesman
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-07-2020
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:11:
[...]

Helaas, daar moet je een E-thermostaat o.i.d. voor hebben.
Homewizard heeft zojuist in haar nieuwsbrief bekendgemaakt dat er op 11 juni een opendag is betreft het bedienen van de thermostaat in huis. Je zult dus niet lang hoeven wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 21:22
Ik zag dat HW op 11 juni weer een open dag heeft en dan gaan ze een nieuw product lanceren, namelijk een thermostaat. :)

O ja, het is hier al vaker vermeld, maar ik wil die opbrengst van zonnepanelen ook graag uit m'n HW. Ik heb ze niet, dus ik zou dat blokje graag weg willen hebben.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Speedy-Andre schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:14:
Volgens mij kan je die lampen gewoon schakelen, je vervangt 1 schakelaar (meestal nabij het lichtpunt) voor een bedrade Kaku module en de andere schakelaar wordt een Kaku RF schakelknop.
Het vreemde is dat KAKU zegt dat dit niet kan met alles behalve gloei- en ledlampen. Maar ik snap dat niet aangezien het enkel doorlussen is van stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Phusebox schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:14:
[...]

Het vreemde is dat KAKU zegt dat dit niet kan met alles behalve gloei- en ledlampen. Maar ik snap dat niet aangezien het enkel doorlussen is van stroom.
Dan zal het met in- en uitschakelpieken te maken hebben, een TL-achtige lamp heeft daar nogal veel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Speedy-Andre schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:27:
[...]

Dan zal het met in- en uitschakelpieken te maken hebben, een TL-achtige lamp heeft daar nogal veel last van.
Balen, ik had niet verwacht dat dit beperkingen zou opleveren. Van de lampen in huis kan ik er dus nu al 7 niet gebruiken door alle beperkingen in het systeem... Beetje zonde van de investering dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Niet zonde, je kan nu wel kijken waar ledlampen in kunnen.
De 2 Philips dingen (GX53) zijn ook als led verkrijgbaar (ik vond ze betaalbaar op Ebay).
Ik heb nu al 14 Kaku schakelaars (Gamma aanbieding), een Cresta weerstation (zelfde als HW maar veel goedkoper), een Wattcher, 3 Somfy motors en een (aangepaste) draadloze deurbel :)
Veel schakelaars werken met zon op- en ondergang als trigger en ik heb een losse Elro remote waarmee ik ze allemaal kan bedienen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Speedy-Andre schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:05:
Niet zonde, je kan nu wel kijken waar ledlampen in kunnen.
De 2 Philips dingen (GX53) zijn ook als led verkrijgbaar (ik vond ze betaalbaar op Ebay).
Ik heb nu al 14 Kaku schakelaars (Gamma aanbieding), een Cresta weerstation (zelfde als HW maar veel goedkoper), een Wattcher, 3 Somfy motors en een (aangepaste) draadloze deurbel :)
Veel schakelaars werken met zon op- en ondergang als trigger en ik heb een losse Elro remote waarmee ik ze allemaal kan bedienen :P
Ik ga het anders maar gewoon proberen, want volgens de ene site zijn het gewoon spaarlampen, en het lijkt mij ook niet dat dit TL lampen zijn met een starter. Gewoon een andere vorm van spaarlampen.

Overigens werkt de mini inbouw schakelaar ook niet met LED lampen volgens Kaku site:
http://www.klikaanklikuit...zer_selector=51&limit=all

Een andere oplossing is wellicht deze in te bouwen in het plafond:
http://www.klikaanklikuit...r/productwijzer-acm-1000/

En dan beide schakelaars (hotelschakeling) voorzien van een zender, zonder dat deze nog op 230V zijn aangesloten. Dan is het probleem toch ook opgelost? Alhoewel je de knop dan soms verkeerd hebt staan natuurlijk, waardoor je twee keer moet drukken om het licht aan te krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 23-05-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:27
Phusebox schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:48:
[...]

Ik ga het anders maar gewoon proberen, want volgens de ene site zijn het gewoon spaarlampen, en het lijkt mij ook niet dat dit TL lampen zijn met een starter. Gewoon een andere vorm van spaarlampen.

Overigens werkt de mini inbouw schakelaar ook niet met LED lampen volgens Kaku site:
http://www.klikaanklikuit...zer_selector=51&limit=all
Nee je zou dan deze kunnen gebruiken, speciaal voor led/spaarlampen http://www.klikaanklikuit...r/productwijzer-awmd-250/

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
iJack schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:55:
[...]

Nee je zou dan deze kunnen gebruiken, speciaal voor led/spaarlampen http://www.klikaanklikuit...r/productwijzer-awmd-250/
Ok, maar kun je de dimfunctie dan uitzetten? Want die GX53 spaarlampen zijn niet dimbaar.
Ook nog niet verkrijgbaar zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Phusebox schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:58:
[...]

Ok, maar kun je de dimfunctie dan uitzetten? Want die GX53 spaarlampen zijn niet dimbaar.
Goeie, dat weet ik ook niet. Heb geen idee als je hem gewoon op 100% zet of dat dan werkt.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb een paar Elro fitting-dimmers die volgens mij hetzelfde zijn als de Kaku AFR-100.
Een ledlamp blijft hier mee knipperen als je hem uitschakelt, dus er moet echt een dimbare lamp in.
Wel jammer, want ik heb alle gloeilampen al uit m'n huis verbannen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Speedy-Andre schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:48:
Ik heb een paar Elro fitting-dimmers die volgens mij hetzelfde zijn als de Kaku AFR-100.
Een ledlamp blijft hier mee knipperen als je hem uitschakelt, dus er moet echt een dimbare lamp in.
Wel jammer, want ik heb alle gloeilampen al uit m'n huis verbannen :/
Er zijn ook wel dimbare spaarlampen...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

geerttttt schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:27:
[...]

Er zijn ook wel dimbare spaarlampen...
Ik ben juist naar led gegaan vanwege het verbruik en omdat ze direct op sterkte zijn.
Zo'n ramp is het niet als de dimmers in een hoek liggen, of iemand moet interesse hebben.
Het zijn er 4, waarvan een uitgepakt om even te testen. type HE205EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Kan iemand mij vertellen hoe sluit je slimme gasmeter op energylink? Electriciteit slimme meter heeft een P1 port maar gasmeter niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Faris schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:03:
Kan iemand mij vertellen hoe sluit je slimme gasmeter op energylink? Electriciteit slimme meter heeft een P1 port maar gasmeter niet!
Dat duurde bij mij ook even voordat het werkte. en het is wel belangrijk dat de elektricitetsmeter en gasmeter onderling zijn gekoppeld door je netbeheerder. Meestal kunnen zij dit op afstand zien, je kunt daarvoor het best even telefonisch met hun contact opnemen.

Als je ze te gelijk heb laten plaatsen zou dit wel gebeurd moeten zijn.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loop steeds meer tegen de beperking aan dat je enkel simpele gloeilampen (hoofdzakelijk) kunt gebruiken. Onze nieuwe buitenlamp is ook al niet schakelbaar omdat hier een spaarlamp in zit. Het is echt te zot voor woorden dat ik overal gloeilampen zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Phusebox schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:15:
Loop steeds meer tegen de beperking aan dat je enkel simpele gloeilampen (hoofdzakelijk) kunt gebruiken. Onze nieuwe buitenlamp is ook al niet schakelbaar omdat hier een spaarlamp in zit. Het is echt te zot voor woorden dat ik overal gloeilampen zou moeten hebben.
Kan toch gewoon met:

http://www.klikaanklikuit...er/productwijzer-afr-060/
of
http://www.klikaanklikuit...er/productwijzer-acm-1000

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik wilde een mini ontvanger inbouwen in mijn bestaande schakelmateriaal, maar dat gaat dus niet bij spaarlampen of tl buizen.

Helaas heb ik buiten geen doos waar ik die grote blok in kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Phusebox schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:29:
[...]

Ik wilde een mini ontvanger inbouwen in mijn bestaande schakelmateriaal, maar dat gaat dus niet bij spaarlampen of tl buizen.

Helaas heb ik buiten geen doos waar ik die grote blok in kwijt kan.
Ik verwacht toch wel snel een schakelaar die dit zou moeten kunnen. Aangezien de AWMD-250 dimmer ook pas is uitgekomen. Misschien weet kaku support er iets van?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Ik heb net mijn windmeter ontvangen. Vind de handleiding een beetje vreemd. Dat ding moet naar het noorden wijzen en dan op 'Set' duwen?
En die 'sticker' bovenop, moet ik die laten zitten of is dat de zonnesensor?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 13:16

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

iJack schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:10:
[...]

Dat duurde bij mij ook even voordat het werkte. en het is wel belangrijk dat de elektricitetsmeter en gasmeter onderling zijn gekoppeld door je netbeheerder. Meestal kunnen zij dit op afstand zien, je kunt daarvoor het best even telefonisch met hun contact opnemen.

Als je ze te gelijk heb laten plaatsen zou dit wel gebeurd moeten zijn.
Afgelopen dinsdag de slimme meter laten installeren. Gisteravond gaf het GAS icoontje een zwarte ipv grijze kleur aan. Vandaag werden ook de meter standen bijgewerkt. Blijkt dat de gasmeter aan de slimme meter gekoppeld moet worden op afstand. De installateur vulde dat op zijn pda in en melde dat het even kon duren tot max 2 weken. Bij mij dus 2 dagen en nu werkt het (goed).
mvg

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Limburgse-Doos schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:04:
Ik heb net mijn windmeter ontvangen. Vind de handleiding een beetje vreemd. Dat ding moet naar het noorden wijzen en dan op 'Set' duwen?
En die 'sticker' bovenop, moet ik die laten zitten of is dat de zonnesensor?
Het vaantje moet naar het noorden wijzen en dan met set bevestigen.
Dit is zo gedaan omdat je niet altijd het apparaat exact in een bepaalde richting kan monteren.
Volgens mij zit er een zonnepaneeltje op voor de voeding, die werkt beter zonder beschermstikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Thnx, was inderdaad een beschermsticker. Wil niet altijd meteen iets lospeuteren…
Nu maar eens een constructie maken om hem op het plat te dak te kunnen zetten.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 09:56
Hallo, zijn er al meer mensen tegen de beperking van het aantal actions aangelopen?
Blijkt dat je maximaal 16 actions kunt aanmaken.

Dan krijg je een melding van maximum of numbers reached !!

Dit is een tekortkoming wanneer je alles wilt regelen.

Wie weet een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de aanschaf van de vera lite of de hw.
Welke is beter?
Ik weet dat z wave 2 weg communicatie heeft.
Maar qua mogelijkheden en gebruiksgemak?

Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan de Jong
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 20:31
Werkt firmware 11.37.2.49 http://www.foscam.com/down3.aspx op de Homewizard indoor camera?

Mijn Homewizard indoor camera is geleverd met versie:11.37.2.48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Phusebox schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:27:

Zucht
Probleem ligt bij kaku niet bij homewizard. Niet alle kaku's zijn geschikt voor led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

z0rk0l schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:02:
[...]

Komt eraan. 11 juni open dag. Onderwerp: thermostaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Phusebox schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:58:
[...]

Ik heb deze achter een fysieke dimmer met pharox led. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Limburgse-Doos schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:47:
Thnx, was inderdaad een beschermsticker. Wil niet altijd meteen iets lospeuteren…
Nu maar eens een constructie maken om hem op het plat te dak te kunnen zetten.
Heb ik ook net binnen, handleiding is idd erg vaag en ook gebaseerd op batterijen versie, en zegt niets over aansluiten interne accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
Heb net mijn homewizard ontvangen en geïnstalleerd .ik heb er ook die wattcher bij. Ik heb een draaischijf in mijn meterkast en heb het geïnstalleerd volgens de handleiding .soms schiet echter het energie verbruik in de app naar 1400 terwijl er niets extra's aangaat. Na een aantal seconden stabiliseert het weer. Is dit normaal? De sensor pakt wel netjes de rotaties op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik een bewegingsmelder 2 functies geven?
Als ik thuis ben als lichtschakelaar, als ik niet thuis ben als alarm melder?
Dus in twee gevallen een andere actie.

Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 11:05
z0rk0l schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 23:42:
Heb net mijn homewizard ontvangen en geïnstalleerd .ik heb er ook die wattcher bij. Ik heb een draaischijf in mijn meterkast en heb het geïnstalleerd volgens de handleiding .soms schiet echter het energie verbruik in de app naar 1400 terwijl er niets extra's aangaat. Na een aantal seconden stabiliseert het weer. Is dit normaal? De sensor pakt wel netjes de rotaties op..
Ik heb ook een wattcher. Ik heb eerst bij een verbruik van +_ 200 watt gecontroleerd of alle pulsen exact geregistreerd worden. Vervolgens heb ik het verbruik opgevoerd naar +_ 4000 watt en heb ik dit nogmaals gedaan. Dit is echt noodzakelijk.
Als ik jou verhaal zou hoor denk ik dat de pulsen toch niet helemaal lekker gelezen worden. Ik vermoed dat bij heel laag verbruik de puls dubbel geteld wordt.... Je kunt trouwens ook de gevoeligheid aanpassen van de wattcher (zie handleiding). Dit helpt ook nog wel.

Als laatste tip; wanneer de wattcher helemaal 100% werkt. Snel een extra plakbandje over de gehele sensor plakken zodat deze helemaal vast hangt. Met de standaard bevestiging zakt het oogje langzaam weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
PDankers schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:33:
[...]

Ik heb ook een wattcher. Ik heb eerst bij een verbruik van +_ 200 watt gecontroleerd of alle pulsen exact geregistreerd worden. Vervolgens heb ik het verbruik opgevoerd naar +_ 4000 watt en heb ik dit nogmaals gedaan. Dit is echt noodzakelijk.
Als ik jou verhaal zou hoor denk ik dat de pulsen toch niet helemaal lekker gelezen worden. Ik vermoed dat bij heel laag verbruik de puls dubbel geteld wordt.... Je kunt trouwens ook de gevoeligheid aanpassen van de wattcher (zie handleiding). Dit helpt ook nog wel.

Als laatste tip; wanneer de wattcher helemaal 100% werkt. Snel een extra plakbandje over de gehele sensor plakken zodat deze helemaal vast hangt. Met de standaard bevestiging zakt het oogje langzaam weg.
thanks, goede tip ga meteen aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
omfg dit ding is helemaal niet goed voor me, ik verander in een soort vrek. Geen waterkokers lampen en media hier meer :) als ik die meter zie op mijn homewizard als je bepaalde apparaten aanzet ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
z0rk0l schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:16:
omfg dit ding is helemaal niet goed voor me, ik verander in een soort vrek. Geen waterkokers lampen en media hier meer :) als ik die meter zie op mijn homewizard als je bepaalde apparaten aanzet ....
Hahaha heel herkenbaar. Ik had de eerste dag m'n ipad aanstaan naast de kookplaat. Nou je gaat spontaan uit eten :*). M'n vrouw zegt wil je even de waterkoker aanzetten ik wil een bakkie thee....Ik zeg weet je wat dat kost :+

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
iJack schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:27:
[...]

Hahaha heel herkenbaar. Ik had de eerste dag m'n ipad aanstaan naast de kookplaat. Nou je gaat spontaan uit eten :*). M'n vrouw zegt wil je even de waterkoker aanzetten ik wil een bakkie thee....Ik zeg weet je wat dat kost :+
hahaha die waterkoker is echt killing inderdaad. ik heb ook zo'n dolce gusto.. die gaat er onmiddelijk uit!
maar het ergste is nog als ik ga gamen op mijn pc en de videokaart gaat op max :'(

[ Voor 8% gewijzigd door z0rk0l op 24-05-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 14:21

NoE

Que?

Mbt tot dimbare lampen.=> LED lampen van de ikea doen het prima, ondanks dat ze aangeven dat ze niet dimbaar zijn...

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:47
NoE schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:34:
Mbt tot dimbare lampen.=> LED lampen van de ikea doen het prima, ondanks dat ze aangeven dat ze niet dimbaar zijn...
ja kan ik bevestigen. Hele huis hangt vol met Ikea led lampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
martinvdm schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 23:16:
[...]

Ik heb deze achter een fysieke dimmer met pharox led. Werkt prima.
Ja maar ik vraag dus of je niet dimbare lampen ermee kunt aan uit schakelen, zonder dat er een dimmer tussenzit. Gewoon aan/uit schakelaar.

Maar ik heb al gezien dat er ook een simpele schakelaar komt voor halogeen en spaarlampen, echter is die nog niet leverbaar. AWMS-250

Overigens heb ik nu zo'n schakelbare fitting, (niet dimbare fitting) maar die buzzzzzzt dus als een gek de hele dag. Zit gewoon een gloeilamp in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:22

BPi

Waar hebben jullie de HW geplaatst? Allen in/aan de meterkast?

Dan denk ik dat ik bijvoorbeeld al geen ontvangst meer heb van het weercentrum op mijn platte dak, twee 3 betondekken hoger. Dan kan het signaal ook vast wel door de muur en buiten om, maar zou dat voor voldoende ontvangst zorgen?

(overigens, als iemand een kortingscode heeft, houd ik mij aanbevolen _/-\o_ )

[ Voor 12% gewijzigd door BPi op 24-05-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het maakt niet veel uit waar je de HW plaatst, er zit alleen een usb voeding aan en eenmaal geconfigureerd werkt hij met wifi.
Je kan dus redelijk eenvoudig uitproberen op welke plek alle sensors en schakelaars goed bereik hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy-Andre op 24-05-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:22

BPi

Speedy-Andre schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:15:
Het maakt niet veel uit waar je de HW plaatst, er zit alleen een usb voeding aan en eenmaal geconfigureerd werkt hij met wifi.
Je kan dus redelijk eenvoudig uitproberen op welke plek alle sensors en schakelaars goed bereik hebben.
Maar bij gebruik van uitlezen van slimme meter en gegevens van solarpanelen lukt dat weer niet.. toch?
Of maak ik dan een denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
BPi schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:11:
[...]

Maar bij gebruik van uitlezen van slimme meter en gegevens van solarpanelen lukt dat weer niet.. toch?
Of maak ik dan een denkfout?
Klopt maar die verbinding tussen Energylink en Homewizard is erg sterk. Bij staat de HW op de eerste verdieping. Daar heb ik het beste resultaat alleen de kaku in de meterkast doet wel eens lastig. Terwijl de Enerylink die daar ook hangt nooit problemen geeft.

Ik heb nog geen wind meter op m'n dak maar ik hoop dat ik die ga bereiken vanaf de eerste verdieping. Mijn thermometer sensor hangt op een meter of 14 afstand aan de andere kant van de tuin en dat bereik is net aan..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Phusebox schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:15:
Zelf ben ik nog geen enkel apparaat of lamp tegen gekomen die ik niet kan schakelen. Dimmen is natuurlijk iets lastiger, maar zolang het vermogen binnen de range light zoals aangegeven op de dimmer heb ik er tot nu toe altijd geluk mee gehad.

Ik ben best tevreden over de halogeen e27 fitting lampen. Goed sfeervol licht, dimbaar, past altijd, redelijk zuinig, gaan lang mee.

Als ik enkele bemoedigende woorden mag toespreken: Het is even puzzelen (en er is altijd iets dat tegen valt), maar als je het eenmaal onder de knie hebt wil je niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Net de update van Home Wizard Beta Android App binnen gekregen.
De performance verbetering valt meteen op. Grafieken laden nu aanzienlijk sneller.
Goed werk Home Wizard!

[ Voor 24% gewijzigd door AJediIAm op 24-05-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Inmiddels heb ik ook de laatste versie van de Android app.
In de Shared Weather zit een kleine bug lijkt het. Wanneer ik weerstations van anderen bekijk op mijn Desire S kan ik de waarden van de sensoren niet lezen. Ik heb het al gemeld bij HomeWizard. Meer mensen met hetzelfde probleem?

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/33bffpe.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Flappie schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:06:
Inmiddels heb ik ook de laatste versie van de Android app.
In de Shared Weather zit een kleine bug lijkt het. Wanneer ik weerstations van anderen bekijk op mijn Desire S kan ik de waarden van de sensoren niet lezen. Ik heb het al gemeld bij HomeWizard. Meer mensen met hetzelfde probleem?

[afbeelding]
Hoe krijg je uberhaupt die shared weather? Op mijn S III zie ik dat niet. Bovendien zijn alle knopjes erg priegelig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Phusebox schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:11:
[...]

Hoe krijg je uberhaupt die shared weather? Op mijn S III zie ik dat niet. Bovendien zijn alle knopjes erg priegelig vind ik.
Laatste versie van de Android App, dan onder "Shared Weather" en dan "Map"

Je moet zelf ook je weerstation delen. Als je het wilt testen kun je even een thermometer toevoegen (ook al heb je die niet) en die vervolgens delen. Dat kan onder "Share settings".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Flappie schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:17:
[...]

Laatste versie van de Android App, dan onder "Shared Weather" en dan "Map"

Je moet zelf ook je weerstation delen. Als je het wilt testen kun je even een thermometer toevoegen (ook al heb je die niet) en die vervolgens delen. Dat kan onder "Share settings".
Ah ik zag inderdaad dat er een update was. Hij wil alleen niet opslaan, server offline?
Beetje buggy nog geloof ik. Crasht ook regelmatig.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 24-05-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nog even een 'beter' antwoord geven dan mijn vorige:

Met de beta app (Android) kan je een Actie toevoegen.
De app vraagt om welke sensor het gaat, dat wordt de regensensor en dan vul je de gewenste waarde in.
Met de timers kan je aangeven wanneer de actie van toepassing moet zijn.
Vervolgens kan je een Somfy apparaat kiezen en hij vullt zelf al 'Omhoog' in.
Daarbij laat ik hem een notificatie geven als er meer dan 0mm regen is gedetecteerd :)

Je zou ook een primitieve vorstbeveiliging kunnen maken door beneden een bepaalde temperatuur een kachel aan te zettten (als deze zelf geen vorstschakeling heeft).

Ook kan je bijvoorbeeld rolluiken sluiten als de temperatuur in een bepaald vertrek te hoog wordt enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Mijn regensensor geeft soms -181mm aan. 😳 Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
Ik heb vandaag de homewizard en energylink ontvangen (maar) er zitten veel krassen op, ze lijken niet echt op nieuwe produkten uit de doos! Ik heb net een melding van gemaakt, ik weet niet of het nodig is om ze te terug te sturen als ze toch goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
wow, ik ben net echt 3 uur bezig geweest met een inbouwschakelaar in het plafond om de lamp te bedienen maar het is niet gelukt. Ik heb de ACM-1000 icm een afstandbediening. Wat ik ook probeer de 2 willen niet koppelen. Ik houd de knop op de acm-1000 ingedrukt tot ie gaat knipperen en vervolgens druk ik op een aan knop op de ab maar er gebeurd niets. Alles geprobeerd. Ik heb ook een 2e acm-100 gekocht en geprobeerd maar ook deze werkt niet. Ik snap er niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:59
Als je knop indrukt totdat hij gaat knipperen komt hij in de vergeet stand. Je moet de knop heel even indrukken, dan komt hij in de leer stand (en knippert hij ook). Tenminste dit was het probleem toen ik mijn dimmers probeerde te koppelen.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
z0rk0l schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:20:
wow, ik ben net echt 3 uur bezig geweest met een inbouwschakelaar in het plafond om de lamp te bedienen maar het is niet gelukt. Ik heb de ACM-1000 icm een afstandbediening. Wat ik ook probeer de 2 willen niet koppelen. Ik houd de knop op de acm-1000 ingedrukt tot ie gaat knipperen en vervolgens druk ik op een aan knop op de ab maar er gebeurd niets. Alles geprobeerd. Ik heb ook een 2e acm-100 gekocht en geprobeerd maar ook deze werkt niet. Ik snap er niets van
In de handleiding staat "Druk met een puntig voorwerp kort op de verbind-knop. De indicator gaat knipperen.".
Dus niet vasthouden totdat hij gaat knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Faris schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:11:
Ik heb vandaag de homewizard en energylink ontvangen (maar) er zitten veel krassen op, ze lijken niet echt op nieuwe produkten uit de doos! Ik heb net een melding van gemaakt, ik weet niet of het nodig is om ze te terug te sturen als ze toch goed werken.
Had ik ook. Lijkt wel refurbished voor de volle mep.

Ook jammer dat de web app het niet doet, icm Chrome en IE dan. Iets anders heb ik niet hier erop staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 25-05-2013 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Phusebox schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 00:43:
[...]

Ook jammer dat de web app het niet doet, icm Chrome en IE dan. Iets anders heb ik niet hier erop staan.
Web app doe het bij mij met Chrome - IE - Firefox en Safari.....

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Faris schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:11:
Ik denk dat dit inderdaad iets is waar ze verder moeten professionaliseren. Producten worden in Nederland gemaakt, ik vermoed dat er nog een hoop handwerk aan is. Niet te vergelijken dus met massa's geautomatiseerde producten van grote bedrijven. Die van mij was ook zonder folie of beschermzakje in de doos gedaan. Ach ik maal er niet om, apparaat staat er niet voor de sier, en ik neem aan dat het gros hem zo veel mogelijk uit het zicht plaatst. Maar dat er ruimte voor verbetering is klopt wel.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
mike123 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 00:32:
[...]

In de handleiding staat "Druk met een puntig voorwerp kort op de verbind-knop. De indicator gaat knipperen.".
Dus niet vasthouden totdat hij gaat knipperen.
Omfg rly? Lol ga het zo meteen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
Phusebox schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 00:43:
[...]

Ik ben niet de einge dus! Ik heb voor de zekerheid een melding van gemaakt. €200 betalen is niet weinig, voor dat bedrag verwacht je een deugdelijk produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
iJack schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:05:
[...]

Ik denk dat dit inderdaad iets is waar ze verder moeten professionaliseren. Producten worden in Nederland gemaakt, ik vermoed dat er nog een hoop handwerk aan is. Niet te vergelijken dus met massa's geautomatiseerde producten van grote bedrijven. Die van mij was ook zonder folie of beschermzakje in de doos gedaan. Ach ik maal er niet om, apparaat staat er niet voor de sier, en ik neem aan dat het gros hem zo veel mogelijk uit het zicht plaatst. Maar dat er ruimte voor verbetering is klopt wel.
Ik heb zelf geen probleem mee als het maar een nieuw produkt is. Refurbished produkt die wordt als nieuw verkocht voor zelfde prijs vind ik niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:28
Ik heb al veel spullen draadloos op 433 MHz en ook diverse problemen daarmee.
Nu wil ik wel een homewizrd aanschaffen maar dan wil ik graag de schakelaars en ontvangers op 868 MHz. In de buurt zitten veel zaken op de 433 band en bv ook mijn alarm installatie. een Kaku setje werkt zeer slecht. Z-wave vind ik nog een veel te grote investering.

zijn er mensen die bv FS20 op HomeWizard werkend hebben ? Of is dit geheel niet mogelijk.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

habbekrats schreef op zondag 26 mei 2013 @ 10:31:
Nu wil ik wel een homewizrd aanschaffen maar dan wil ik graag de schakelaars en ontvangers op 868 MHz. In de buurt zitten veel zaken op de 433 band en bv ook mijn alarm installatie. een Kaku setje werkt zeer slecht. Z-wave vind ik nog een veel te grote investering.

zijn er mensen die bv FS20 op HomeWizard werkend hebben ? Of is dit geheel niet mogelijk.
Gaat niet lukken, HW werkt uitsluitend op 433 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

sinds een week heb ik nu ook de homewizard in huis en alles op de benedenverdieping werkt prima. (huiskamer keuken carport en tuin. ik zal het nu nog uit willen breiden met een foscam camera en een weerstation. met welke types hebben jullie goede ervaringen en die goed werken met de homewizard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesman
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-07-2020
habbekrats schreef op zondag 26 mei 2013 @ 10:31:

Homewizard werkt ook op 868. Wattcher bijvoorbeeld werkt op 868. Reactie hierboven is dus niet correct. Fs20 word standaard niet ondersteund. En zal waarschijnlijk ook niet direct werken met homewizard ondat deze waarschijnlijk een andere code reeks gebruiken dan kaku.

Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

mesman schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:29:
[...]

Homewizard werkt ook op 868. Wattcher bijvoorbeeld werkt op 868. Reactie hierboven is dus niet correct. Fs20 word standaard niet ondersteund. En zal waarschijnlijk ook niet direct werken met homewizard ondat deze waarschijnlijk een andere code reeks gebruiken dan kaku.

Stef
Correctie, je hebt gelijk, al kun je er weinig mee metdie 868mhz.

Pagina: 1 ... 27 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.