HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.819 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
Steefph schreef op zondag 28 april 2013 @ 14:37:
[...]

Jawel, de inbouwdimmer neemt de functie van de huidige dimmer over. Je kunt de dim-setting selecteren mbv de Homewizard of een afstandsbediening en de schakelaar die je met de draden van de ontvanger verbindt, kan de lamp enkel aan en uit zetten. Hier moet dus geen dimmer op aangesloten worden ;)
Als je een inbouwdimmer monteerd kan je die ook dimmen met de normale schakelaar. Dmv de lamp snel aan, uit, aan te zetten gaat de lamp dimmen en weer feller branden. Op het juiste moment de lamp uitzetten, dat is dan de huidige lichtstand als je hem weer aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, is die schakelaar noodzakelijk?...die heb ik hier even niet liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:14:
Oké, is die schakelaar noodzakelijk?...die heb ik hier even niet liggen...
Nee, je kunt de contacten ook gewoon los laten. Ik raad je wel aan even een stukje tape om de contactjes te doen, geisoleerd van elkaar ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Steefph op 28-04-2013 19:24 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!

Weet iemand of ik die oude ook nog gebruiken?

Ik heb nog een oude inbouw dimmer gevonden cm300 werkt die in combinatie met de hw?
Ik krijg hem nog niet echt aan de praat en er zit ook niet zo'n verbindingsknopje door middel van en op???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik wil graag een volgende scenario maken:
Op moment dat er beweging wordt waargenomen moet pas na 2 minuten het licht binnen aan gaan en dan na 5 minuten weer uit. Dit om mogelijke dieven/onbevoegden te laten schrikken. Dit werkt mijn inziens beter dan dat het licht direct aan te laten gaan. Is dit mogelijk in te stellen? Lukt me namelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 11:05
HW kan ook werken met de oude A1 enz codes. Kun je op die dimmer een code selecteren??? Als dat kan en jij geeft dezelfde code in, in de HW moet dit kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:48
visie schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:48:
Op moment dat er beweging wordt waargenomen moet pas na 2 minuten het licht binnen aan gaan en dan na 5 minuten weer uit. Dit om mogelijke dieven/onbevoegden te laten schrikken. Dit werkt mijn inziens beter dan dat het licht direct aan te laten gaan. Is dit mogelijk in te stellen? Lukt me namelijk niet...
Daar heb ik ook wel eens over nagedacht, maar het is mij (nog) niet gelukt. Ik heb het opgelost door de bewegingssensor zo op te hangen dat deze niet gelijk beweging detecteert. Dus de (ongenode) gast sluipt de tuin binnen en er gebeurd nog niets, echter zodra hij voorbij de bewegingssensor gaat, gaat er ergens in huis een lamp aan. Hopelijk geeft dat genoeg reden voor deze ongenode gast om te vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PDankers schreef op maandag 29 april 2013 @ 08:25:
HW kan ook werken met de oude A1 enz codes. Kun je op die dimmer een code selecteren??? Als dat kan en jij geeft dezelfde code in, in de HW moet dit kunnen werken.
Oke thanks, dat ga ik dan proberen...

ps. die licht schakelaar krijg ik er niet meer opgebouwd, als ik eerst die mini inbouw dimmer erin verwerk..
moet je daar speciale licht schakelaar voor kopen, die minder diep zijn...

als ik nu de lichtschakelaar demonteer...zit hij helemaal vol, met het mechanisme van de lichtschakelaar en kan er niks meer bij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 20:29
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:51:
[...]

Oke thanks, dat ga ik dan proberen...

ps. die licht schakelaar krijg ik er niet meer opgebouwd, als ik eerst die mini inbouw dimmer erin verwerk..
moet je daar speciale licht schakelaar voor kopen, die minder diep zijn...

als ik nu de lichtschakelaar demonteer...zit hij helemaal vol, met het mechanisme van de lichtschakelaar en kan er niks meer bij??
Bij mij passen ze vaak in de plafond doos. Daar is vaak ruimte genoeg.
Meestal kan ik een mini inbouw dimmer achter een enkele schakelaar kwijt, maar niet achter een dubbele of een hotelschakelaar.
Er zijn verschillende diepte schakelaar te krijgen, maar ook verschillende diepte inbouw dozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om de hw met 2 iphones te bedienen?
Als ik met 1 iphone een lamp inschakel, is dat dan te zien met de 2e?

Of geeft deze dan de uitstand weer?
Omdat de lamp met een andere iphone is ingeschakeld.

PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:26
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 18:19:
Is het mogelijk om de hw met 2 iphones te bedienen?
Als ik met 1 iphone een lamp inschakel, is dat dan te zien met de 2e?

Of geeft deze dan de uitstand weer?
Omdat de lamp met een andere iphone is ingeschakeld.

PB
Ja je kunt met meerdere telefoons(ios en android tegelijk) en tablets de HW besturen en de commando's worden gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Vanochtend kwam ik beneden en toen bleek 1 schemerlamp nog steeds te branden. Ik kan op mijn kop gaan staan, ik krijg hem niet uitgeschakeld middels de app. Ik heb de schakelaar gereset (Uitgetrokken, ingestoken en op de afstandsbediening op 'off' gedrukt), schakelaar verwijderd in de app, alles weer opnieuw geïnstalleerd, maar ik krijg het niet werkend. 'Aan' gaat wel met de app, zowel op de iPhone, Mac en iPad, maar 'uit' lukt niet. Dit lukt wel met de afstandsbediening.
Iemand nog een andere oplossing?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 14-09 22:14
Je homewizard ergens anders neerzetten of de ontvanger beter in het zicht plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Limburgse-Doos schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:03:
Vanochtend kwam ik beneden en toen bleek 1 schemerlamp nog steeds te branden. Ik kan op mijn kop gaan staan, ik krijg hem niet uitgeschakeld middels de app. Ik heb de schakelaar gereset (Uitgetrokken, ingestoken en op de afstandsbediening op 'off' gedrukt), schakelaar verwijderd in de app, alles weer opnieuw geïnstalleerd, maar ik krijg het niet werkend. 'Aan' gaat wel met de app, zowel op de iPhone, Mac en iPad, maar 'uit' lukt niet. Dit lukt wel met de afstandsbediening.
Of misschien heb je twee ontvangers/schakelaars te dicht bij elkaar staan, er moet minimaal een halve meter afstand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 22:15
Zit die schemerlamp niet op een dimmer? Ik heb hetzelfde probleem maar dat komt omdat ik ze op een dimmer heb zitten. De LED lamp die erin zit is niet dimbaar en daarom gaat de lamp niet uit maar op de 'laagst dimbare stand'. Dit zouden dus eigenlijk OF 'gewone' KAKU ontvangers OF dimbare LED lampen moeten zijn

Probeer het eens met een andere schakelaar die wel goed reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 20:29
Is de schakelaar niet gewoon stuk?
Het klinkt alsof het eerst prima werkte en nu niet meer. Als een andere schakelaar in de zelfde situatie het doet zoals verwacht lijkt me de conclusie duidelijk.
Dit brengt me bij een nieuwe vraag: Zit er een garantie op KAKU schakelaars (behalve de standaard maand die een bouwmarkt altijd wel geeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-08 14:28
Hé, ik kom opeens niet meer ingelogd op app.homewizard.nl???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buldogwtf
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09 10:12
Situatie;

Zonnepanelen op zolder, netwerk kabel trekken wordt erg lastig naar beneden toe.

Vraag;

Kan ik bv een powerline-adapter gebruiken om de kWh meter aan de EnergyLink te koppelen?

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Geen ervaring met Powerline en betwijfel of het ook nauwkeurig is, wat als je verbinding wegvalt?
Heb je op zolder geen buizen naar je kruipruimte lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
buldogwtf schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:39:
Situatie;

Zonnepanelen op zolder, netwerk kabel trekken wordt erg lastig naar beneden toe.

Vraag;

Kan ik bv een powerline-adapter gebruiken om de kWh meter aan de EnergyLink te koppelen?
Begrijp je vraag niet helemaal, de energylink heeft geen wifi of netwerkverbinding nodig het heeft een draadloze verbinding met de hw op de 868 band.

Je kunt de s0 meter wel verlengen met een simpele koperdraad naar de energylink een telefoondraad zou al prima werken ook op grotere afstanden. Dus nee niet via wifi of powerline enkel via een kabel.

[ Voor 19% gewijzigd door Mediacj op 03-05-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:27
Mediacj schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:47:
[...]

Begrijp je vraag niet helemaal, de energylink heeft geen wifi of netwerkverbinding nodig het heeft een draadloze verbinding met de hw op de 868 band.

Je kunt de s0 meter wel verlengen met een simpele koperdraad naar de energylink een telefoondraad zou al prima werken ook op grotere afstanden. Dus nee niet via wifi of powerline enkel via een kabel.
De bedoeling is volgens mij om de kWh meter aan de energylink te koppelen dmv. UTP. Ik heb geen idee wat voor aansluiting er op de kWh meter zit dit lijkt me geen utp. Daarbij is mijn ervaring met Powerline niet zo best. Ik zal altijd een extra kabel trekken. Bij mij was het ook nagenoeg onmogelijk, wel gelukt dus :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buldogwtf
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09 10:12
Mediacj schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:47:
[...]

Aha, sorry, dacht dat die S1 van de EnergyLink een netwerkkabel connectie was. Maar als het via een telefoondraad kan biedt dit uitkomsten voor mij aangezien de thermostaat van mijn cv ( en de cv hangt naast de converter) via dit soort draad gaat en ik nog een aantal draden daarvan vrij heb.

Thanks

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
visie schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:48:
Heb zelf geen Home Wizard (volg dit topic voor het plezier van Domotica), maar kun je pauzes in een scène zetten? Zo doe ik dat voor een ander doel. Als ik naar bed ga vuur ik de scène af met alle lampen uit, lamp in de gang aan, 2 minuten pauzen en dan uit. De pauze heb ik dus in de scène gezet.

Jij maakt dus, beweging -> scène "beweging" wordt afgevuurd door de beweging sensor -> scène doet eerst 2 minuten pauze, dan licht aan, enz.... (als dit kan met Home Wizard)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
AJediIAm schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 12:13:
[...]

Is de schakelaar niet gewoon stuk?
Het klinkt alsof het eerst prima werkte en nu niet meer. Als een andere schakelaar in de zelfde situatie het doet zoals verwacht lijkt me de conclusie duidelijk.
Dit brengt me bij een nieuwe vraag: Zit er een garantie op KAKU schakelaars (behalve de standaard maand die een bouwmarkt altijd wel geeft)?
Bedoel je met "een garantie" de gewone garantie dat als het binnen een jaar kapot gaat dat je een nieuwe krijgt of dat het eventueel gerepareerd wordt?
Zo ja, dan zit er gewoon garantie op. Heb zelf 2 maal gehad dat binnen het jaar een kaku ontvanger niet meer aan of uit ging en kreeg meteen een nieuwe mee terug. "Als je moet wachtten totdat we antwoord hebben van kaku ben je zo een paar weken verder", zeiden ze in de winkel.
Dat zeg ik ..... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Vandaag eindelijk mijn HW retour gekregen die ik had opgestuurd om ook het RF gedeelte te laten updaten.
Dit ivm het gebruik ism Somfy.
Zal morgen proberen of ik mijn zonnescherm nu wel in beweging krijg met de HW.
Maar dat het opsturen en retour sturen 3 a 4 dagen kost klopt dus niet altijd. Had hem 15-4 opgestuurd en vandaag, 3-5 pas retour. HW opgestuurd naar adres in Rijnsburg, daar hebben ze niets doorgegeven naar de lokatie in Katwijk dat mijn HW binnen was. Dus weten ze ook niet dat er een HW is om te updaten. Dan moet er iemand toevallig van Rijnsburg naar Katwijk moeten voor het 1 en ander, dan kunnen ze meteen mijn HW meenemen. Dat heeft een week geduurd.
Het is nog geen 5 kilometer, heen en terug. Als hij klaar was zou ik een track en trace code krijgen zodat ik wist wanneer ik mijn HW zou ontvangen, ik moet de code nu nog krijgen.
Als je belt word je niet teruggebeld. Zit je ook maar te wachtten.
Aan de telefoon zijn ze wel behulpzaam en vriendelijk.
Maar uiteindelijk heb ik mijn HW weer ontvangen. Alle gegevens staan er nog gewoon in. Alles werkt ook nog. Alleen Somfy nog proberen.
Laten we het erop houden dat het na de verhuizing nog niet helemaal 100% loopt.
Misschien nog even een tip.
Als je de HW via rma retour stuurt naar Rijnsburg, stuur dan ook meteen even een mail naar de helpdesk dat je de HW hebt opgestuurd zodat ze weten dat hij eraan komt. Kunnen ze er rekening mee houden.

Edit 4-5
Vandaag mijn Somfy zonnescherm toegevoegd aan de HW en hij werkt nu prima samen met de HW.
Bedien hem nu vanaf mijn Samsung SGS1 telefoon en Asus TF101 tablet.

[ Voor 5% gewijzigd door mike123 op 04-05-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Inmiddels is het probleem met de niet werkende schakelaar opgelost door mijn HW te verplaatsen. Pfff, hij werkt echt maar op 1 plekje, nu zie ik de helft van de tijd mijn regenmeter niet. Hoop dat hier in de toekomst nog een update voor komt. Vind de ontvangst vrij slecht als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:07
Inmiddels ben ik ook voorzien van een HomeWizard (zaterdag binnen gekomen) :)

Ik heb gekozen voor het Awareness pakket aangezien ik nog geen rookmelder had.
Ik heb nu alleen een KlikAanKlikUit bewegingssensor over aangezien ik er geen doel voor heb. Als iemand hem wil overnemen stuur me dan even een DM. Of heeft iemand er nog een leuk idee voor?

Het draadloze deurcontact heb ik in de brievenbus gemaakt (wij hebben geen brievenbus in de deur). Zo krijg ik netjes een berichtje als er post is want daarvoor moet meneer de postbode wel even de klep van de brievenbus open doen. Nu loop ik niet meer voor niks om te kijken of er post is :Y)

Wat is jullie ervaring met de temperatuur sensoren? Ik zie dat de sensoren van Crestaen TFA werken. Deze hebben een temperatuur EN vochtigheids sensor. Laat de HomeWizard dan alleen de temperatuur zien? En welke is beter? Ik zag op weerstationkopen.nl dat er een nieuwe versie van de Cresta is die tot -20 kan meten (de oude kon tot -10). En wat is nu de optimale plek om zo'n ding op te hangen?

[ Voor 5% gewijzigd door Flappie op 05-05-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Flappie schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:24:
Inmiddels ben ik ook voorzien van een HomeWizard (zaterdag binnen gekomen) :)

Ik heb gekozen voor het Awareness pakket aangezien ik nog geen rookmelder had.
Ik heb nu alleen een KlikAanKlikUit bewegingssensor over aangezien ik er geen doel voor heb. Als iemand hem wil overnemen stuur me dan even een DM. Of heeft iemand er nog een leuk idee voor?

Het draadloze deurcontact heb ik in de brievenbus gemaakt (wij hebben geen brievenbus in de deur). Zo krijg ik netjes een berichtje als er post is want daarvoor moet meneer de postbode wel even de klep van de brievenbus open doen. Nu loop ik niet meer voor niks om te kijken of er post is :Y)

Wat is jullie ervaring met de temperatuur sensoren? Ik zie dat de sensoren van Crestaen TFA werken. Deze hebben een temperatuur EN vochtigheids sensor. Laat de HomeWizard dan alleen de temperatuur zien? En welke is beter? Ik zag op weerstationkopen.nl dat er een nieuwe versie van de Cresta is die tot -20 kan meten (de oude kon tot -10). En wat is nu de optimale plek om zo'n ding op te hangen?
Ik moet zeggen ik ben erg verrast door de temperatuur sensors, had niet zo'n hoge pet op van cresta maar het werkt boven verwachting. Je kan zowel de temperatuur als de vochtigheid zien. Optimale plek, 1,50mtr boven de aarde en de gehele dag in de schaduw.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoogie35
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-02-2022
iJack schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:31:
[...]

Ik moet zeggen ik ben erg verrast door de temperatuur sensors, had niet zo'n hoge pet op van cresta maar het werkt boven verwachting. Je kan zowel de temperatuur als de vochtigheid zien. Optimale plek, 1,50mtr boven de aarde en de gehele dag in de schaduw.
ehrrrrr....... boven de aarde is een eind weg hoor, je bedoelt natuurlijk boven de grond. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
hoogie35 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:48:
[...]

ehrrrrr....... boven de aarde is een eind weg hoor, je bedoelt natuurlijk boven de grond. :+
Hahaha, ja dat is makkelijker 8)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:07
Inmiddels een aantal dagen de HomeWizard in gebruik en tevreden tot nu toe.

Ik vraag me echter ineens af hoe het zit met de veiligheid. Is de connectie via HomeWizard Online beveiligd? De webpagina app.homewizard.nl bijvoorbeeld niet! En hier kun je wel je gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Niet heel veilig denk ik dan?

Weet iemand hoe het zit met de veiligheid icm de HomeWizard?
En gebruiken jullie in de app HomeWizard Online? Of gebruiken jullie port forwarding en loggen jullie op op het externe adres?

Graag jullie ervaringen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Flappie op 07-05-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Flappie schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:00:
Inmiddels een aantal dagen de HomeWizard in gebruik en tevreden tot nu toe.

Ik vraag me echter ineens af hoe het zit met de veiligheid. Is de connectie via HomeWizard Online beveiligd? De webpagina app.homewizard.nl bijvoorbeeld niet! En hier kun je wel je gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Niet heel veilig denk ik dan?

Weet iemand hoe het zit met de veiligheid icm de HomeWizard?
En gebruiken jullie in de app HomeWizard Online? Of gebruiken jullie port forwarding en loggen jullie op op het externe adres?

Graag jullie ervaringen :)
Ook ik gebruik de HW sinds zaterdag, en ook best tevreden tot nu toe! Volgens de website is HomeWizard Online beveiligd met SSL.
Maar merk wel dat dit niet altijd even stabiel is, tis ook nog in beta. ik heb ook een optie om met m'n iphone eenvoudig een VPN op te zetten en dat gewoon naar het interne IP kan connecten, dit werkt ook zonder problemen. Port forwarding zou ook kunnen alleen dan is het niet beveiligd.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Bij ons komt er binnenkort een nieuw zonnescherm met Somfy RTS motor. Klopt het nu dat Homewizard hiermee werkt, want ik lees nogal tegenstrijdige berichten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Phusebox schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:41:
Bij ons komt er binnenkort een nieuw zonnescherm met Somfy RTS motor. Klopt het nu dat Homewizard hiermee werkt, want ik lees nogal tegenstrijdige berichten.
Ondersteuning voor Somfy zit sinds versie 1.5.0 in de HomeWizard apps

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dus ook in de hardware neem ik aan. Dan lijkt me dit beter en breder inzetbaar dan Somfy's eigen Tahoma systeem, om maar te zwijgen over de maandelijkse kosten bij dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Phusebox schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:41:
De HW zou de Somfy RTS motoren gewoon moeten aansturen. Als het niet werkt kan je contact opnemen met de helpdesk van HW. Je kan namelijk je HW opsturen en dan gaan ze de RF software updaten in de HW.
Ik heb hem ook opgestuurd en nu werkt het zonnescherm met RTS motor prima met de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mike123 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 23:19:
[...]

De HW zou de Somfy RTS motoren gewoon moeten aansturen. Als het niet werkt kan je contact opnemen met de helpdesk van HW. Je kan namelijk je HW opsturen en dan gaan ze de RF software updaten in de HW.
Ik heb hem ook opgestuurd en nu werkt het zonnescherm met RTS motor prima met de HW.
Ok, en het geeft ook geen conflicten met een wind-/zonnesensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Phusebox schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 09:13:
[...]

Ok, en het geeft ook geen conflicten met een wind-/zonnesensor?
Nee, je kan een aantal sturingen aanmelden op een RTS motor die allemaal simultaan werken.
Het is wel mogelijk dat je een actie van een zonnesensor verstoort door bijv. toevallig tegelijk het scherm omhoog te sturen met de HW.
Echter zal de zonnesensor vervolgens alsnog de actie uitvoeren als de melding 'zon' er nog is.
De windsensor is een beveiliging, daar kan je tegenin gaan maar als de wind aanhoudt zal hij opnieuw het scherm inrollen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsou
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoi allen, heeft iemand al eens getracht om een Youless met de HW te matchen, ik vind de Wattcher een leuk ding, maar heeft zijn beperkingen, bewaard zijn grafieken niet enz. De Youless doet dit wel voor een lange periode.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
corsou schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:21:
Hoi allen, heeft iemand al eens getracht om een Youless met de HW te matchen, ik vind de Wattcher een leuk ding, maar heeft zijn beperkingen, bewaard zijn grafieken niet enz. De Youless doet dit wel voor een lange periode.

Groet
Ja de lange termijn opslag is nog niet geregeld binnen HW, ze zouden daarvoor bijvoorbeeld de redelijk eenvoudige koppeling naar Pvoutput of Exosite kunnen realiseren. Ik zelf gebruik hiervoor de json data die je zo uit de HW kunt opvragen met http requests in combinatie met Excel.

Heb verder geen ervaring met Youless maar een match kun je niet zelf even realiseren daar heb je de mensen van HW voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
Ik zit eraan te denken om een HomeWizard aan te schaffen, maar voordat ik dat doe heb ik een tweetal vragen...
- Op SamenKopen (http://samenkopen.net/action/512567) zijn wat leuke relais te koop. Kan de HomeWizard overweg met alle 443 Mhz ontvangers?
- Ik ben van plan om een aantal componenten te gebruiken als alarmsysteem. Is er een soort van console op de markt waarmee ik in de hal 1 of 2 zones (van bewegingsmelders/sluitingen) aan/uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyK69
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Hoi allen,

Heeft er toevallig al iemand iets gedaan met iWebKit (http://snippetspace.com/portfolio/iwebkit/) icm de HomeWizard om een eigen (web)app te maken voor iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-08 15:31
EddyK69 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:35:
Hoi allen,

Heeft er toevallig al iemand iets gedaan met iWebKit (http://snippetspace.com/portfolio/iwebkit/) icm de HomeWizard om een eigen (web)app te maken voor iOS?
Jazeker, ik gebruik een eigen webapp: HomeGenius.

Hier wat foto's uit m'n Twitter-timeline:
http://www.mobypicture.com/user/basvanderploeg/view/15263961
http://www.mobypicture.com/user/basvanderploeg/view/15187107
http://www.mobypicture.com/user/basvanderploeg/view/15247428

En nog een korte video met de animatie van het detailscherm van m'n ventilator:
https://vine.co/v/bQgpbP1X3nw

[ Voor 9% gewijzigd door basvanderploeg op 10-05-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik wil ook graag een camera aanschaffen om met de HW te koppelen. Klopt het dat dit de Foscam FI8910W is? Het scheelt namelijk 10 euro als ik deze op een andere site bestel. Ik ben en blijf natuurlijk een Nederlander!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik wil ook graag gebruik maken van homewizard in combinatie met EnergyLink. Alleen ik moet eerst een aanvraag doen voor electra/gas slimme meters.

Ik lees dat een electriciteit slimme meter over een P1 poort moet beschikken, anders kan je geen gebruik maken van EnergyLink...... Ik weet niet of ik moet tijdens mijn aanvraag bij stedin netbeheerder dat ook doorgeven of krijg je automatisch een slimme meter met P1 poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Faris schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 15:36:
Ik wil ook graag gebruik maken van homewizard in combinatie met EnergyLink. Alleen ik moet eerst een aanvraag doen voor electra/gas slimme meters.

Ik lees dat een electriciteit slimme meter over een P1 poort moet beschikken, anders kan je geen gebruik maken van EnergyLink...... Ik weet niet of ik moet tijdens mijn aanvraag bij stedin netbeheerder dat ook doorgeven of krijg je automatisch een slimme meter met P1 poort?
De slimme meters hebben allemaal een P1 poort dus hoef je niet apart om te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
basvanderploeg schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:18:
[...]

Jazeker, ik gebruik een eigen webapp: HomeGenius.

Hier wat foto's uit m'n Twitter-timeline:
http://www.mobypicture.com/user/basvanderploeg/view/15263961
http://www.mobypicture.com/user/basvanderploeg/view/15187107
http://www.mobypicture.com/user/basvanderploeg/view/15247428

En nog een korte video met de animatie van het detailscherm van m'n ventilator:
https://vine.co/v/bQgpbP1X3nw
Wow Bas, dat ziet er mooi uit! Deel je het ook? Ik ben erg benieuwd!

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zantenr
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik vrijdag de HW opgehaald in Katwijk, alles werkt goed , weer station okay raam/deur sluiting okay, behalve dat ik de energylink niet kan koppel.
Moet je om de koppeling met de HW, te maken , moet je dan de P1 aangesloten hebben?
De slimme energie meter wordt maandag geplaatst.
Bedant voor jullie reacties
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
zantenr schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:50:
Ik vrijdag de HW opgehaald in Katwijk, alles werkt goed , weer station okay raam/deur sluiting okay, behalve dat ik de energylink niet kan koppel.
Moet je om de koppeling met de HW, te maken , moet je dan de P1 aangesloten hebben?
De slimme energie meter wordt maandag geplaatst.
Bedant voor jullie reacties
:)
Geen idee of dat een voorwaarde is, bij mij was de P1 al aangesloten, wat je kunt testen om een bereikprobleem uit te sluiten: probeer te koppelen met de HW terwijl je de Energylink als test veel dichter in de buurt plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zantenr
Mediacj schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 22:18:
[...]

Geen idee of dat een voorwaarde is, bij mij was de P1 al aangesloten, wat je kunt testen om een bereikprobleem uit te sluiten: probeer te koppelen met de HW terwijl je de Energylink als test veel dichter in de buurt plaatst.
Heb ik al gedaan, geen koppeling , jammer genoeg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
zantenr schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 22:22:
[...]

Heb ik al gedaan, geen koppeling , jammer genoeg .
Nee p1 hoeft niet aangesloten te zijn. Ik krijg mijn slimme meter ook morgen pas maar de zonnepanelen meet ie al! Het koppelen is even apart, werkte bij mij ook niet direct. Je moet de stroom van de energylink halen dan op koppelen drukken in de app en de spanning erop zetten. Dan werkt het meteen. Staat ook beschreven in de handleiding als het goed is.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zantenr
iJack schreef op zondag 12 mei 2013 @ 11:18:
[...]

Nee p1 hoeft niet aangesloten te zijn. Ik krijg mijn slimme meter ook morgen pas maar de zonnepanelen meet ie al! Het koppelen is even apart, werkte bij mij ook niet direct. Je moet de stroom van de energylink halen dan op koppelen drukken in de app en de spanning erop zetten. Dan werkt het meteen. Staat ook beschreven in de handleiding als het goed is.
Nu werkt het, dit had ik al meer dan 10 maal gedaan , en vandaag een koppeling :)
Bedankt voor de info .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
zantenr schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:40:
[...]

Nu werkt het, dit had ik al meer dan 10 maal gedaan , en vandaag een koppeling :)
Bedankt voor de info .
Top! gelukkig maar 8)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de energylink besteld. Ben benieuwd.

Begin wel steeds meer behoefte te krijgen aan een backup functionaliteit. Als ik om welke reden dan ook een nieuwe HW nodig heb, ben ik wel even aan het "programmeren" voor ik alle functionaliteit weer terug heb.

Vandaag ook nog even contact gehad met HW over de update die noodzakelijk is om de verbindingsproblemen met somfy op te lossen. Het leek er in eerste instantie op dat ze deze ook via internet zouden gaan aanbieden, maar vandaag te horen gehad dat dit waarschijnlijk niet gaat lukken en dat de HW echt opgestuurd, of langs gebracht moet worden. Da's wel even een tegenvaller, Katwijk ligt niet om de hoek en ik kan de HW niet missen voor een paar dagen. Dat wordt een ritje Katwijk dus...

Heeft me wel aan het denken gezet, wat als HW er mee stopt (om welke reden dan ook) dan heb ik wel een groot probleem :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:23:

Vandaag ook nog even contact gehad met HW over de update die noodzakelijk is om de verbindingsproblemen met somfy op te lossen. Het leek er in eerste instantie op dat ze deze ook via internet zouden gaan aanbieden, maar vandaag te horen gehad dat dit waarschijnlijk niet gaat lukken en dat de HW echt opgestuurd, of langs gebracht moet worden. Da's wel even een tegenvaller, Katwijk ligt niet om de hoek en ik kan de HW niet missen voor een paar dagen. Dat wordt een ritje Katwijk dus...
Ik heb mijn HW ook opgestuurd en duurde toch wel een paar dagen extra. Als het meezit zou je hem op maandag kunnen opsturen, dinsdag in Katwijk, firmware word geupdate, dinsdag weer op de post en woensdag weer in huis. Zo zou het kunnen gaan.
Als je hem langsbrengt, kan je dan op de update wachten?
Het is wel prettig als de Somfy ook meewerkt. Heeft tot nu toe, na de update, geen 1 keer geweigerd.
.

Heeft me wel aan het denken gezet, wat als HW er mee stopt (om welke reden dan ook) dan heb ik wel een groot probleem :-)
Een backup functie lijkt mij ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:22

BPi

Kan iemand zeggen of de signaalversterker KaKu ook werkt tussen de onderdelen van weerstations?
Ik heb een Cresta weerstation, met regen en windmeter. Die wil ik op het dak zetten maar ben bang dat het signaal niet meer in de woonkamer komt. Aangezien voor diverse onderdelen aan de HW de signaalversterker werkt. Gaat dat bij mij zo ook lukken? En hoe koppel je?

Nu ben ik van plan wel een HW te kopen (nog steeds niet gedaan) maar het zou mooi zijn om vooraf ook al het weerstation goed te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
BPi schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:41:
Kan iemand zeggen of de signaalversterker KaKu ook werkt tussen de onderdelen van weerstations?
Ik heb een Cresta weerstation, met regen en windmeter. Die wil ik op het dak zetten maar ben bang dat het signaal niet meer in de woonkamer komt. Aangezien voor diverse onderdelen aan de HW de signaalversterker werkt. Gaat dat bij mij zo ook lukken? En hoe koppel je?

Nu ben ik van plan wel een HW te kopen (nog steeds niet gedaan) maar het zou mooi zijn om vooraf ook al het weerstation goed te kunnen gebruiken.
Nee dat werkt niet voor weerstationonderdelen enkel voor KAKU onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Als ik nu een HW bestel dan neem ik aan dat die voorzien is van de laatste firmware update? Anders ga ik bij bestelling maar meteen aangeven dat ze hem eerst updaten voor ze hem opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er vanuit dat ze de HW nu versturen met de noodzakelijke update voor Somfy. Maar bel ze even, dan weet je het zeker.

Ze gaven aan dat de "update service" redelijk snel was, maar je zit natuurlijk altijd een paar dagen zonder. Je kunt er op wachten als je er voor langs gaat. Wel hebben ze het dan graag dat je vooraf even belt dat je komt, zodat ze er voor kunnen zorgen dat er direct iemand mee aan de slag gaat als je op de stoep staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
De KaKu schakelaars zijn in de aanbieding bij de Gamma!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Sinds gister ook een slimme meter laten plaatsen. icm de energylink toch wel erg leuk, ik kan er althans uren naar kijken hahah. Het deed wel even pijn om m'n draaischijfmeter in te leveren...maargoed een hoop extra functionaliteit ervoor terug gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://i219.photobucket.com/albums/cc283/oretet/A43925C2-9C63-4D06-A788-74D2436B19BD-7829-0000034048850083_zps34deeae4.jpg

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Limburgse-Doos schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:44:
De KaKu schakelaars zijn in de aanbieding bij de Gamma!!!
Hebben ze daar ook die fittingen die je kunt dimmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Phusebox schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:17:
[...]

Hebben ze daar ook die fittingen die je kunt dimmen?
Yep hebben ze, misschien niet overal maar in leidschenveen wel 8)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
http://us4.campaign-archi...d139f07f29c&id=d6ee79d198

Er is weer een nieuwsbrief van homewizard. Jammer genoeg geen kortingen op de regenmeter, windmeter en uv sensor.

[ Voor 3% gewijzigd door Deef_K op 14-05-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
iJack schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:49:
Sinds gister ook een slimme meter laten plaatsen. icm de energylink toch wel erg leuk, ik kan er althans uren naar kijken hahah. Het deed wel even pijn om m'n draaischijfmeter in te leveren...maargoed een hoop extra functionaliteit ervoor terug gekregen.

[afbeelding]
Mooi speelgoed he, ben er ook zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Leuke ontwikkeling in gebruik van de Philips Hue op http://www.iphoneclub.nl/...-geofencing-en-ifttt-toe/
Er wordt gesproken over "If This Than That". Dit is een internetdienst waarbij je regels kunt maken. Je geeft aan wat de trigger is (als dit gebeurt) en welke actie op dat moment uitgevoerd moet worden (doe dan dat). Wellicht iets voor HW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Energylink ontvangen, drie minuten later operationeel, goed geregeld Homewizard!

Toch wat opmerkingen:

Ik heb geen zonnepanelen, die info wil ik dus eigenlijk weglaten is namelijk niet relevant en verstoord mijn overzicht, zou wat mij betreft dus instelbaar moeten zijn.

In de "live stream" wordt alleen het stroom verbruik weer gegeven, het gasverbruik lijkt geen "live stream" te kennen. Had beide eigenlijk het liefst in 1 grafiek gehad.

In het "home screen" met de icoontjes links bovenin, staat ook de zon opbrengst vermeld, zonder zonnepanelen dus altijd "0". Hier had ik liever mijn gasverbruik gezien, die ik daar dan weer niet terug zie.

Er valt nog wel wat te sleutelen dus, met name het gavserbruik lijkt minder actueel te worden doorgegeven en ik zou het nog wat meer naar mijn eigen hand willen zetten. Al met al toch weer een prachtige toevoeging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Neefdave schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:20:
http://us4.campaign-archi...d139f07f29c&id=d6ee79d198

Er is weer een nieuwsbrief van homewizard. Jammer genoeg geen kortingen op de regenmeter, windmeter en uv sensor.
Hmm is zo'n coupon code ook door derden te gebruiken. Wellicht een medetweaker die onlangs een HW heeft gekocht en geen tweede gaat kopen en eventueel afstand wil doen van die kortingscode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Phusebox schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:55:
[...]

Hmm is zo'n coupon code ook door derden te gebruiken. Wellicht een medetweaker die onlangs een HW heeft gekocht en geen tweede gaat kopen en eventueel afstand wil doen van die kortingscode?
Volgens mij wel ja, ik wil eventueel wel mij kortingscode delen als dat kan. Stuur anders maar een dm als je interesse hebt.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:24:
De Energylink ontvangen, drie minuten later operationeel, goed geregeld Homewizard!

Toch wat opmerkingen:

Ik heb geen zonnepanelen, die info wil ik dus eigenlijk weglaten is namelijk niet relevant en verstoord mijn overzicht, zou wat mij betreft dus instelbaar moeten zijn.

In de "live stream" wordt alleen het stroom verbruik weer gegeven, het gasverbruik lijkt geen "live stream" te kennen. Had beide eigenlijk het liefst in 1 grafiek gehad.

In het "home screen" met de icoontjes links bovenin, staat ook de zon opbrengst vermeld, zonder zonnepanelen dus altijd "0". Hier had ik liever mijn gasverbruik gezien, die ik daar dan weer niet terug zie.

Er valt nog wel wat te sleutelen dus, met name het gavserbruik lijkt minder actueel te worden doorgegeven en ik zou het nog wat meer naar mijn eigen hand willen zetten. Al met al toch weer een prachtige toevoeging!
Precies wat ik ook vindt! Zou graag de info balk willen editen. Eventueel met je vinger lang vasthouden en dan kunnen verschuiven.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Weet iemand of zonneschermen die met deze bediening werken ook aan de HW te koppelen zijn?
http://www.zonweringweb.com/handzender-go-1-asa.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik zou het aan Homewizard zelf vragen. Zelf werken ze natuurlijk met kaku en somfy dus garantie geven doen ze denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

BPi schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:40:
Weet iemand of zonneschermen die met deze bediening werken ook aan de HW te koppelen zijn?
http://www.zonweringweb.com/handzender-go-1-asa.html
HW geeft aan dat hoewel ASA onderdeel is van de Somfy group, beide zenders andere protocollen gebruiken Daardoor kunnen ze met Somfy RTS niet ASA aansturen.
Ook Orcon, een centraal afzuigsysteem (daar was ik eerder naar aan het zoeken) wordt niet ondersteund. In sommige is een ASUN hier op aan te sluiten, maar dan kun je meestal niet met meerdere standen werken.

"Helaas is het voor zulke 'kleine' aanbieders te veel werk voor ons om het protocol helemaal uit te pluizen en in te bouwen."

Als iemand tips/susggesties heeft op bovenstaande... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:24:
Dat het gas niet live te volgen is ligt niet aan de HW maar aan de gasmeter zelf, de gasmeter geeft slechts 1 maal per uur de standen door naar de slimme meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:05
Juist de videoreview gezien en ziet er wel leuk uit. Heb hier al een gemengd systeem bestaande uit chacon, kaku, etc die hiermee zouden kunnen werken. Maar kan je ergens wat meer vinden over de compatibiliteit?

Zit er bijvoorbeeld een code learning in de software?

Ik zie dat oude kaku (wielcodering) en nieuwe kaku code (30-bit) werkt.
Maar hoe zit het met PT2262/PT2272 en EV1527 (12-bit) compatibiliteit?

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 03-09 19:15
In het filmpje zegt Dirk dat DIO ook ondersteund word, hier al mensen die DIO artikelen gebruiken > Ik kan deze namelijk goedkoper inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
macmouse schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:09:
In het filmpje zegt Dirk dat DIO ook ondersteund word, hier al mensen die DIO artikelen gebruiken > Ik kan deze namelijk goedkoper inkopen.
DIO is eigenlijk hetzelfde als new KaKu. Zelfde gamma, andere naam. Ontvangers zijn trouwens ook compatible met oude systeem van chacon en oude KaKu (met wielcodering). Over compatibiliteit met HomeWizard kan ik niets zeggen. Denk van wel, maar graag je ervaring delen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Avenger 2.0 op 16-05-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 03-09 19:15
voorheen was dat dacht ik niet zo, ik heb net een 2e homewizard besteld voor op kantoor, gelijk maar wat dio elementen bestellen dan, kijken of het echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Niemand een link van een pdf handleiding of demo interface voor HomeWizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Voor de liefhebber…

Op verzoek van enkele van de vaste lezers van mijn site heb ik vandaag een blog over mijn ervaringen met de HomeWizard geschreven.

http://wp.me/p4Zj5-1qD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
In het filmpje van Tweakers is op 4.48 even snel onder in het beeld de wind- en uv-meter te zien. Volgens mij een hele stellage.
Ik heb ook een plat dak, hoe hebben jullie de windmeter bevestigd? Liefst met foto's dus!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
http://youtu.be/RjTj0ymhbBw
Wie weet wat hier voor gebruikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Dit heb ik ik ook voor elkaar met een HomeWizard en SiriProxy. Ik heb een simpele plugin geschreven voor SiriProxy en kan dus nu met mijn iPhone via Siri mijn verlichting (KaKu) via de HomeWizard schakelen en dimmen, erg leuk om te doen.
Ik ga de plugin uitbreiden om weergegevens van mijn HomeWizard weersysteem via Siri op te vragen.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrylglenn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik heb even nagevraagd over de "Regelmaker" zoals Zipato dat heeft.

"Zipato heeft dit inderdaad erg mooi gedaan, bij HomeWizard is e.e.a. al mogelijk met Actions, maar niet meerdere condities. We zijn nog aan het kijken naar het uitbreiden van het awareness systeem, maar hier wordt momenteel nog niet actief aan gewerkt, ik kan nog niet toezeggen of/wanneer zoiets zou komen. "

HomeWizard is een erg mooi product maar dit is imo wel een kleine tekortkoming :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Wow, dat is mooi. Dat krijg ik er thuis niet in, want het zal wel wat debugging kosten en dan heeft mijn vrouw het wel gehad met een dergelijk systeem :O

Onder het filmpje staat:
Using Tasker plugins AutoVoice and AutoRemote to control a Micasaverde Home Automation gateway and Google TV.

Less than $300 in Home Automation equipment used in this demo. 1 controller, 4 Z-wave modules.

Software:
Tasker
AutoVoice
AutoRemote
AuHomationHD
Yatse
XBMC
Netflix
YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Limburgse-Doos schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:21:
In het filmpje van Tweakers is op 4.48 even snel onder in het beeld de wind- en uv-meter te zien. Volgens mij een hele stellage.
Ik heb ook een plat dak, hoe hebben jullie de windmeter bevestigd? Liefst met foto's dus!!!
Inderdaad leuk filmpje.

Het "weerstation" staat, nadat ik er een paar weken geleden een paar plankjes voor aan elkaar heb geschroefd nog steeds op de begane grond. Daarvoor lag het al enkele jaren op de kast, dus er is al verbetering zichtbaar. Het hoorde bij een cresta set in de woonkamer, waarvan ik alleen het basisstation en de buitenthermometer gebruikte.

Hierbij de simpele constructie van een paar plankjes met een paar stenen verzwaard. Zo gaat het het dak op. Alleen moet ik nog kijken of het midden op mijn platte dak op de schoorsteen gaat of aan de rand. Beetje afhankelijk van het zendbereik.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v45/Bpi_NL/IMAG0705_zps15a4da49.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:20
Zelf ben ik momenteel bezig met het plaatsen van kaku door het gehele huis voor het aansturen van mijn lichten. Dit met als doel om deze straks via mijn HomeWizzard aan te sturen, deze moet ik alleen nog aanschaffen. Nou had ik de volgende vragen:

- Sommige sensoren maken gebruik van een batterij, is er via de software van de HomeWizzard op wat voor manier dan ook op te vragen hoe vol deze nog is?
- Mijn mechanische ventilatie (blauwe kap) bedien ik nu draadloos via twee wand bedienings units. Kan de HomeWizzard deze ventilatie ook aansturen? Aan, uit, harder, zachter, timer?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

rorie schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:51:
- Sommige sensoren maken gebruik van een batterij, is er via de software van de HomeWizzard op wat voor manier dan ook op te vragen hoe vol deze nog is?
- Mijn mechanische ventilatie (blauwe kap) bedien ik nu draadloos via twee wand bedienings units. Kan de HomeWizzard deze ventilatie ook aansturen? Aan, uit, harder, zachter, timer?
Controle van batterijniveau zou idd fijn zijn. Ook bij de regen en windmeter op het dak.

ik heb een centrale mechanische afzuiger van Orcon (groen) met draaadloze AB. Ik heb navraag gedaan bij HW en deze wordt niet niet ondersteund. In sommige gevallen is een ASUN hier op aan te sluiten, maar dan kun blijkbaar je meestal niet met meerdere standen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:20
Iemand die ervaring heeft met het bedienen van zijn ITHO mechanische ventlatie unit via de HomeWizzard? Deze unit is nu via twee draadloze RF schakelaars te bedienen, .maar het zou natuurlijk leuker zijn om dit ook straks via de HomeWizzard te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ben ik momenteel bezig met het plaatsen van kaku door het gehele huis voor het aansturen van mijn lichten. Dit met als doel om deze straks via mijn HomeWizzard aan te sturen, deze moet ik alleen nog aanschaffen. Nou had ik de volgende vragen:

De HW werkt op basis van "events" zonder "handshake".
Dat betekent:
1. De HW reageert op de ontvangst van data, zonder er naar te vragen.
2. De HW zendt codes uit zonder verificatie van ontvangst.
3. Als de HW spanningsloos is geweest is de status van alle ontvangers onbekend, want er is geen enkele mogelijkheid om die op te vragen bij de sensoren/schakelaars.
4. Geen van de toepasbare sensoren/schakelaars kan "op verzoek" data leveren.
5. Gezien deze functionaliteit kan er met de HW geen goed beveiligingssysteem worden gemaakt.

Maar het is een heerlijk stuk automatisering!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:37:
[...]

De HW werkt op basis van "events" zonder "handshake".
Dat betekent:
1. De HW reageert op de ontvangst van data, zonder er naar te vragen.
2. De HW zendt codes uit zonder verificatie van ontvangst.
3. Als de HW spanningsloos is geweest is de status van alle ontvangers onbekend, want er is geen enkele mogelijkheid om die op te vragen bij de sensoren/schakelaars.
4. Geen van de toepasbare sensoren/schakelaars kan "op verzoek" data leveren.
5. Gezien deze functionaliteit kan er met de HW geen goed beveiligingssysteem worden gemaakt.

Maar het is een heerlijk stuk automatisering!!!
Hmm dat is natuurlijk wel behoorlijk crap. Is er geen andere oplossing die Somfy ondersteunt en dit wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Volgens mij niet. Somfy is een gesloten protocol en HW doet volgens mij ook reversed engineering. Somfy heeft hun eigen oplossing en dat willen ze natuurlijk doordrukken.

Daarom heb ik bij het plaatsen van mijn rolluik vorig week een bekabelde Somfy motor laten plaatsen met een doodgewone schakelaar. Bij offerte opvragen keken ze me wel vreemd aan, maar nu kan ik mijn eigen ontvanger op de draden aansluiten en kan ik het aansturen zoals ik het wil :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoogie35
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-02-2022

Ik heb op mijn ventilatie een acd-300 gezet, dan kan ik hem programmeren in HW dat hij uit is als we er niet zijn, scheelt toch mooi 15 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
wat is home wizard slecht telefonisch te bereiken.
Ik wil ook graag beginnen met homewizard maar zit met een paar vraagjes waar ik verder online niet uitkom. Misschien hier wat advies?

Op de site kan ik alleen het starterspakket kiezen en daar zitten al wat dingen bij. Eigenlijk wil ik alles zelf samenstellen maar ik kan het kastje niet los vinden.

Verder nog iets. Als ik een inbouw schakelaar aanschaf voor bijvoorbeeld mijn lampen heb ik dan 2 dingen nodig? Ik heb nu 2 lampen bijvoorbeeld die werken met een dubbele schakelaar, moet ik dan zowel de http://www.homewizard.nl/...laar-dubbel-awst8802.html hebben en de http://www.homewizard.nl/...rievoudig-acm-3500-3.html?
Of kan ik ook de enkele inbouw gebruiken voor de 2 lampen en kunnen die beide communiceren met de wandschakelaar?

Dus altijd de combinatie? Of alleen de inbouw doos op een schakelaar? Verder is de homewizard ook aan te sluiten op de thermostaat zodat je de warmte in huis hiermee kan regelen?

[ Voor 5% gewijzigd door z0rk0l op 18-05-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Even een vraag. Stel nou dat ik zo'n wandschakelaar zou nemen en een lamp. Stel ik doe de lamp met de hand aan via de wandschakelaar om 10 uur. Om 11 uur hoort de lamp via de homewizard vanzelf aan te gaan. BLijft hij dan gewoon branden? En wat als hij om 12 uur weer uit gaat en ik druk daarna via de wandschakelaar de schakelaar omlaag. Gaat hij dan weer aan? Of blijft hij uit?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
geerttttt schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 14:59:
Even een vraag. Stel nou dat ik zo'n wandschakelaar zou nemen en een lamp. Stel ik doe de lamp met de hand aan via de wandschakelaar om 10 uur. Om 11 uur hoort de lamp via de homewizard vanzelf aan te gaan. BLijft hij dan gewoon branden? En wat als hij om 12 uur weer uit gaat en ik druk daarna via de wandschakelaar de schakelaar omlaag. Gaat hij dan weer aan? Of blijft hij uit?
Ja de lamp blijft om 11 uur gewoon aan, KAKU heeft twee verschillende signalen voor uit en aan.

En ja na 12 uur zal de lamp weer aangaan als je hem met de wandschakelaar aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er i.c.m. De Energylink ook acties of notificaties in te stellen? Ik kan het niet vinden?

Ik meen mij te herinneren dat dit met de wattcher wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:30

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

z0rk0l schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:14:
wat is home wizard slecht telefonisch te bereiken.
Ik wil ook graag beginnen met homewizard maar zit met een paar vraagjes waar ik verder online niet uitkom. Misschien hier wat advies?

Op de site kan ik alleen het starterspakket kiezen en daar zitten al wat dingen bij. Eigenlijk wil ik alles zelf samenstellen maar ik kan het kastje niet los vinden.

Verder nog iets. Als ik een inbouw schakelaar aanschaf voor bijvoorbeeld mijn lampen heb ik dan 2 dingen nodig? Ik heb nu 2 lampen bijvoorbeeld die werken met een dubbele schakelaar, moet ik dan zowel de http://www.homewizard.nl/...laar-dubbel-awst8802.html hebben en de http://www.homewizard.nl/...rievoudig-acm-3500-3.html?
Of kan ik ook de enkele inbouw gebruiken voor de 2 lampen en kunnen die beide communiceren met de wandschakelaar?

Dus altijd de combinatie? Of alleen de inbouw doos op een schakelaar? Verder is de homewizard ook aan te sluiten op de thermostaat zodat je de warmte in huis hiermee kan regelen?
Je kunt met de hw meerdere ontvangers tegelijk schakelen als je dat bedoelt.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 08:43:
[...]

Hmm dat is natuurlijk wel behoorlijk crap. Is er geen andere oplossing die Somfy ondersteunt en dit wel doet?
Nou nou, crap? Koop je toch gewoon Somfy, of is dat weer te duur?
Pagina: 1 ... 26 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.