HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.130 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 10:41
Voois schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:04:
[...]

Geen idee. Ligt eraan hoe zuinig je er nu mee omspringt en hoeveel comfort je wilt behouden. Sowieso zal het natuurlijk een besparing opleveren als je onverwachts niet thuis bent en je 'normale' thermostaat volgens het programma aanslaat.. met een druk op de knop voorkom je dat vanaf je telefoon.
Lijkt me inderdaad waar. Ik denk dat wanneer je al heel bewust bent van je verbruik en deze al op minimaal comfort hebt ingesteld, het moeilijk wordt een hw thermostaat terug te verdienen.

Echter ik denk wanneer je een hw (energy) systeem hebt geinstalleerd het op een gegeven moment niet meer zozeer gaat om terugverdienen. Het zal denk ik nadat alles naar wens is ingesteld puur voor monitoring/statistieken zijn.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
DennusB schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:52:
Nou, ik heb het 3 dagen gehad maar wat een enorm onbetrouwbaar systeem zeg. In 8/10 gevallen komen signalen gewoon niet aan, terwijl het ruim binnen de 10 meter van het kastje hangt/ligt. Software bevat geen conditionele instellingen, dus veel dingen zijn gewoon onmogelijk.
Ik heb hem weer verkocht, ik hou niet van producten die half af zijn :(
Ik lees hier niet wat je er allemaal aan gedaan hebt om het signaal wel aan te laten komen. Daarnaast heb jij je waarschijnlijk niet genoeg ingelezen of rondgevraagd of er conditionele instellingen gehanteerd kunnen worden. Dus wie is er in gebreke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:19
Nou, ik heb het 3 dagen gehad maar wat een enorm onbetrouwbaar systeem zeg. In 8/10 gevallen komen signalen gewoon niet aan, terwijl het ruim binnen de 10 meter van het kastje hangt/ligt. Software bevat geen conditionele instellingen, dus veel dingen zijn gewoon onmogelijk.
Jammer voor je wellicht heb je de pech dat je een slecht exemplaar had of dat er in jouw omgeving al heel veel draadloos verkeer is van buren etc.

Ik heb ook wel gemerkt dat de signalen niet altijd aankomen maar dan gaat het om deursensoren of schakelaars die zich aan de uiterste grenzen van mijn woning bevinden, wat daarbij hielp was het aanschaffen van de KAKU signaalversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-04 07:44
Ik bedoelde meer dat wanneer je een HW thermostaat hebt. Dat je dan al 80% van je gasverbruik in je app hebt. Dan zien ik niet de meerwaarde in van het meten van je gasverbruik met de Energylink. De HW thermostaat staat zeker wel op mijn lijstje.

Situatie;
Ik schakel mijn vijverpompen uit op het moment dat het hard waait. Zo voorkom ik dat mijn fontein wegwaait en dat mijn stoep nat is, en mijn vijver droog :). Echter kan ik deze action instellen op windsnelheid in m/s. Ik zou dit liever doen op km/h. Dit omdat de Km/h schaal groter is en dan kan ik dus met kleinere stapjes schakelen. Ik schakel nu uit bij 1 m/s en weer aan bij 1 m/s. Echter wanneer de wind wisselt staan mijn pompen continu te schakelen wat slechts is voor de uv lampen. Ik zou dus graag een 'dode zone' willen gebruiken. Bijvoorbeeld uit bij 1,5 ms en weer aan bij 1 ms. Dit kan door te schakelen op tiendes wat niet mogelijk is, of door de eenheid te wijzigen.

Vraag:
Kun je actions ook veranderen van eenheid? het veranderen van de eenheid in de sensor lijkt geen effect te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 22:15
Toevallig nog iemand die naar de open dag gaat vanavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-05 13:13

BPi

Is het mogeljk om binnen HW een sensor te combineren met de positie van een domecamera?

Dus bijvoorbeeld buiten aan de gevel een domecamera, die als een sensor bij de poort beweging waarneemt die kant op draait en als de activiteit voorbij is weer in een ruststand gaat (overzicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoogie35
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-02-2022
persoonlijk vind ik het een beetje kort door de bocht dat je je nergens in mengt, maar wel de moeite neemt om je speciaal te registreren om hier eenmalig een negatief bericht te plaatsen zonder onderbouwing.
gegroet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoogie35
BPi schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:18:
Is het mogeljk om binnen HW een sensor te combineren met de positie van een domecamera?

Dus bijvoorbeeld buiten aan de gevel een domecamera, die als een sensor bij de poort beweging waarneemt die kant op draait en als de activiteit voorbij is weer in een ruststand gaat (overzicht).
Had er wel graag even willen kijken, maar het is voor mij te ver voor een doordeweekse dag :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-05 13:13

BPi

hoogie35 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:26:
[...]

Had er wel graag even willen kijken, maar het is voor mij te ver voor een doordeweekse dag :-(
ik denk dat je op de open dag reageerde ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hoogie35 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:24:
[...]

persoonlijk vind ik het een beetje kort door de bocht dat je je nergens in mengt, maar wel de moeite neemt om je speciaal te registreren om hier eenmalig een negatief bericht te plaatsen zonder onderbouwing.
gegroet. :?
Speciaal te registreren? Ik loop hier al flink wat jaren mee hoor... 8)7

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Voois schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:18:
Toevallig nog iemand die naar de open dag gaat vanavond?
Ja ben langs geweest, best interessant. Even gesproken met de ontwikkelaars, staan open voor ideeën om de software te verbeteren. Leuke Nederlandse club! Binnen een paar maanden komt de thermostaat 😃

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
iJack schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:51:
[...]

Ja ben langs geweest, best interessant. Even gesproken met de ontwikkelaars, staan open voor ideeën om de software te verbeteren. Leuke Nederlandse club! Binnen een paar maanden komt de thermostaat 😃
Hebben ze ook aangegeven hoe we onze ideeën met hen kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Voois schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:21:
[...]

Hebben ze ook aangegeven hoe we onze ideeën met hen kunnen delen?
Gister was er de mogelijkheid om direct een wensenlijst in te vullen. Of die mogelijkheid er nu ook op een of andere manier is weet ik niet.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 14:29

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

DennusB schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:46:
[...]

Speciaal te registreren? Ik loop hier al flink wat jaren mee hoor... 8)7
Dan nog blijft het een waardeloos onderbouwd argument. Heb je überhaupt naar oplossingen gezocht, contact gezocht met HW zelf of iets geprobeerd?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-05 15:04
Is er iemand die conditionele switches of events al via een raspberry pi of android app heeft geprobeerd?

Ik wil binnenkort eens proberen om wat extra functionaliteit toe te voegen. Ik heb een ASUN-650 al potentiaalvrije relais voor het schakelen van de mechanische ventilatie en ik zou dit graag iets fijner af willen stellen. Ook wil ik kijken of ik "away" mode toe kan voegen.

Inmiddels zijn er 97 paginas door te lezen opzoek naar informatie.
Misschien dat ik het een beetje samenvat op wikia.

Als iemand nog nuttige tips heeft sta op open voor suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 11:01
Zojuist kreeg ik op mijn iPhone de melding dat App 2.3.1 klaar stond, met een en ander aan bugfixes. Helaas heeft het zo te zien niet mijn probleem met de windgrafieken opgelost...

//Edit en bij nadere inspectie is het shared weather gedeelte (flink) uitgebreid. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Astra op 17-04-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
master_viper schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:40:
[...]

Dan nog blijft het een waardeloos onderbouwd argument. Heb je überhaupt naar oplossingen gezocht, contact gezocht met HW zelf of iets geprobeerd?
Heerlijk die voorstanders van een product en die alles wat negatief is dan afschuiven op "niet onderbouwd" of "onzin".
Ja ik heb zeker contact gezocht, maar ze reageren gewoon nergens meer op. Toen ik ze vorige week mailde of het op voorraad was had ik binnen een uur antwoord, nu na 5 dagen nog niet... wat een toeval |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
Beste Dennus,
Dat jij een slechte ervaring hebt met een product is erg jammer. Het is dan compleet zinloos om te posten wat jij post. Niemand wordt er wijzer van en je komt geen stap dichter bij een oplossing.
Andere kant van het verhaal is dat ik ook wel zie dat er bugs enz inzitten. Wat mij vertrouwen geeft is het aantal updates en functies die in hoog tempo worden ontwikkeld. Ik kan op dit moment met mijn HW doen wat ik wil doen, al kan het natuurlijk altijd mooier en beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
Astra schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:31:
Zojuist kreeg ik op mijn iPhone de melding dat App 2.3.1 klaar stond, met een en ander aan bugfixes. Helaas heeft het zo te zien niet mijn probleem met de windgrafieken opgelost...

//Edit en bij nadere inspectie is het shared weather gedeelte (flink) uitgebreid. :)
het zal aan mij liggen maar wat is de toegevoegde waarde van shared weather? Leuk om te weten dat het bij Sjoukje Dijkstra uit Groningen 10m/s waait en hier maar 2m/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PDankers schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:37:
Beste Dennus,
Dat jij een slechte ervaring hebt met een product is erg jammer. Het is dan compleet zinloos om te posten wat jij post. Niemand wordt er wijzer van en je komt geen stap dichter bij een oplossing.
Andere kant van het verhaal is dat ik ook wel zie dat er bugs enz inzitten. Wat mij vertrouwen geeft is het aantal updates en functies die in hoog tempo worden ontwikkeld. Ik kan op dit moment met mijn HW doen wat ik wil doen, al kan het natuurlijk altijd mooier en beter.
Waar slaat dat op? Dus bij een productreview mag nooit iets negatiefs staan? Juist wel, mensen verwachten een realistisch beeld te krijgen. Als jij hier alleen maar zit te "geilen" op dat product en het in werkelijkheid vol bugs zit misleid je dus mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
DennusB schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:59:
[...]

Waar slaat dat op? Dus bij een productreview mag nooit iets negatiefs staan? Juist wel, mensen verwachten een realistisch beeld te krijgen. Als jij hier alleen maar zit te "geilen" op dat product en het in werkelijkheid vol bugs zit misleid je dus mensen.
als je gewoon had gelezen had je hier kunnen zien dat er zat bugs zijn. Dat nemen de meesten hier dus op de koop toe. Nogmaals het product is niet af, niet bug vrij maar heeft ook nooit gepretenteerd dat te zijn. Iets met 'early adopters'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Voois schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:01:
[...]

als je gewoon had gelezen had je hier kunnen zien dat er zat bugs zijn. Dat nemen de meesten hier dus op de koop toe. Nogmaals het product is niet af, niet bug vrij maar heeft ook nooit gepretenteerd dat te zijn. Iets met 'early adopters'
En daarom heb ik er dus weer afstand van gedaan :) Dat ik een van de eerste ben is prima, maar het product is verre van af en verre van stabiel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Voois schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:58:
[...]

het zal aan mij liggen maar wat is de toegevoegde waarde van shared weather? Leuk om te weten dat het bij Sjoukje Dijkstra uit Groningen 10m/s waait en hier maar 2m/s?
Tja, het is (in mijn ogen) een leuke extra functionaliteit. Als je een vakantiehuisje in venlo bezit of gewoon een weekendje weg en je woont zelf in Den Helder kan je even een weerstation daar in de buurt checken. Maar je koopt het apparaat denk ik ook niet primair om je weerstation te delen denk ik :P

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenb42
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-12-2021
Vraag aan de groep, ik heb mijn homewizard op de eerste verdieping staan zodat het hele huis goed bereikbaar is. Nou heb ik een beetje problemen met de temperatuur sensors. Ze zijn wel bereikbaar/niet bereikbaar en er lijkt niet echt iets aan te wijzen waardoor dat gebeurt. Totale afstand tussen HW en de sensors (ik heb er 2) is 10 meter op zijn hoogst. In het ene geval een muur (begane grond) er tussen en het andere een vloer (zolder). Ik heb gemerkt dat de homewizard op zijn lange kant zetten het beste werkt (ronde kant, gestut) maar nog steeds niet goed. Overigens KAKU geen problemen mee en Wattcher ook niet. Tips? Heeft iemand geprobeerd het antenne bereik te vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
DennusB schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:59:
[...]
. Als jij hier alleen maar zit te "geilen" op dat product en het in werkelijkheid vol bugs zit misleid je dus mensen.
Ik geil niet, ik erken bugs. alleen jij beschrijft onwaarheden. Ik schakel namelijk conditioneel zonder problemen. En het bereik issue is al veel vaker besproken, en er zijn tal van oplossingen hier beschreven. De bugs zitten met name in jou communicatie en niet zozeer in de homewizard.

@jeroen, Batterij van temp sensor? of kanaal wissel al geprobeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door PDankers op 17-04-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PDankers schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:15:
[...]

Ik geil niet, ik erken bugs. alleen jij beschrijft onwaarheden. Ik schakel namelijk conditioneel zonder problemen. En het bereik issue is al veel vaker besproken, en er zijn tal van oplossingen hier beschreven. De bugs zitten met name in jou communicatie en niet zozeer in de homewizard.

@jeroen, Batterij van temp sensor? of kanaal wissel al geprobeerd?
Wat schakel jij conditioneel dan? Ik wilde bijvoorbeeld dat mijn zonwering alleen omlaag ging als het boven 21 graden was en m'n deur dicht was. Maar zelfs dat kan niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
DennusB schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:21:
[...]

Wat schakel jij conditioneel dan? Ik wilde bijvoorbeeld dat mijn zonwering alleen omlaag ging als het boven 21 graden was en m'n deur dicht was. Maar zelfs dat kan niet :X
Ik ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheden. Tot nu toe heb ik enkel de tijd als extra conditie weten te gebruiken. Dus tijd + temperatuur of tijd + deur sensor maar niet temperatuur + deur sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
AJediIAm schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:40:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheden. Tot nu toe heb ik enkel de tijd als extra conditie weten te gebruiken. Dus tijd + temperatuur of tijd + deur sensor maar niet temperatuur + deur sensor.
Het is gewoon enorm beperkt. Ze zouden eigenlijk een if else systeem in moeten bouwen die je dan in een grafische weergave op kan bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443294

DennusB schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:41:
[...]

Het is gewoon enorm beperkt. Ze zouden eigenlijk een if else systeem in moeten bouwen die je dan in een grafische weergave op kan bouwen!
Als je al veel langer op dit forum rondstruint, dan denk ik dat je beter had kunnen weten.
Er lopen hier al lange tijd discussies, vragen, oplossingen en kritieken.
Had je de moeite genomen om daar doorheen te lezen, dan had je realistische verwachtingen gehad en niet de reactie hoeven te plaatsen die je nu geplaatst hebt. Dan kun je namelijk besluiten of het product je biedt waar je behoefte aan hebt. Zeuren over wat niet kan is zinloos, tenzij in de productbeschrijving staat dat het wel kan. Verder is bugloze software een illusie. (Behalve als je die zelf maakt natuurlijk!) ;w
Mijn HW is echt stabiel en werkt tot zeker 20m met Kaku en tot 8m met 2 Somfy's en de E-link. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
Anoniem: 443294 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:16:
[...]

Mijn HW is echt stabiel en werkt tot zeker 20m met Kaku en tot 8m met 2 Somfy's en de E-link. :) :) :)
Sluit ik me volledig bij aan. Ik heb dan weliswaar geen Somfy's, maar zowel met mijn 8 Kaku's, 2 thermometers, windmeter, regenmeter en Wattcher heb ik geen problemen met aansturen of uitlezen. Werkt allemaal erg prettig stabiel en gebruiksvriendelijk.

Tuurlijk, er is altijd ruimte voor verbetering, maar aan de constante stroom van updates te zien gaan ze bij homewizard ook echt voor een zo goed mogelijk product. Dat is bij heel veel fabrikanten nog wel eens anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Anoniem: 443294 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:16:
[...]

Ik ben ook super tevreden met mijn Home Wizard. Het gene wat ik het beste vind is dat ze blijven uitbreiden en verbeteren en updates zijn gratis! Dat is ook wel eens anders...
Er zijn genoeg systemen voor duizenden euros die misschien nog niet eens kunnen van HW kan en ik kan me niet voorstellen dat ze zulke goede support hebben. Kortom, verwacht geen wonderen, bedenk dat verbindingsproblemen vaak een combinatie van factoren zijn en stuur HW vooral een mail als je een vraag hebt.

Voor dat ik een Home Wizard heb besteld had ik al gelezen dat er mensen zijn die zelf wat aansturing kunnen doen. Ik vind het leuk om met dit soort dingen te hobbyen en volgens mij leent een Home Wizard zich daar prima voor. Ik ben bezig de bijna 100 paginas van dit forum door te lezen op zoek naar leuke toepassingen en creatieve bevindingen om daar op voort te kunnen bouwen. Er is genoeg Home Wizard Magic om te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-01-2020
Research, heb je daar wel eens van gehoord? Je zegt dat je hier al lang mee loopt, heb je deze bijna 100 pagina's door genomen? Koopt een HW om deze dan alweer na drie dagen van de hand te doen.
Dit geeft duidelijk blijk van: Geen vooronderzoek gedaan, en zeker hier niet, anders had je kunnen weten hoe de status van HW in het algemeen is.
Vrijwel geen geduld om een systeem te (proberen) te doorgronden, dat is een proces wat je dus niet in drie dagen onder de knie krijgt.
En hoeveel en hard de mensen achter de schermen werken om de HW steeds te verbeteren en uit te breiden en dit een een relatief hoog tempo.
Ja, de HW is (nog) niet perfect, dat weten de makers van HW, en iedereen die dit topic een beetje serieus volgt. Maar U zult dit op uw 21 jarige leeftijd wel beter weten. Dit wou ik even kwijt. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
Conditioneel schakelen op meerdere voorwaarde zou een goede aanvulling zijn. Inderdaad een if, and, or, else systeem zou een oplossing zijn. Echter is op dit moment de weergave en de wijze van opbouwen van een regeling in de app erg beperkt.
Ik vraag me wel af of je met deze menu structuur een overzichtelijke regeling kunt bouwen. Dit is dan alleen een UI probleem onder water is de hardware er geschikt voor.

Een demping van de regeling zou daarbij ook welkom zijn. Wind en instraling kunnen erg wisselen en dan wil je eigenlijk met een tijdsvertraging gaan schakelen. Dit kom je al tegen met een zonnescherm. Temperatuur, wind, regen en instraling, zijn bepalend voor je regeling....

Ik neem aan dat HW dit zelf ook al wel bedacht heeft en dat ze dit in de toekomst gaan implementeren.

Edit; ik schakel mijn vijverpompen op wind en tijd... lijkt mij toch een vorm van conditioneel schakelen.

[ Voor 6% gewijzigd door PDankers op 18-04-2013 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Laatst online: 18-07-2024
Mijn HW werkt echt goed ik heb hem op de eerste verdieping.
De Kaku 8 stuks en met 2 Somfy's en de E-link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
Om ook maar een duit in het zakje te doen: ook hier een erg tevreden gebruiker! Heb 15 KAKU's, 2 camera's, 1 temp, energylink (ook wattcher gehad), een deurbel plus een aantal (deur/motion)sensoren. Werkelijk alles reageert meer dan prima. En ja natuurlijk zijn er wel eens momentjes dat het ff wat minder loopt maar alles updates en nieuwe features maken dat meer dan goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenb42
My 2 cents;
Laten we ophouden over de discussie met/tussen/over/door DennusB.
Hij heeft zijn grieven geuit. Een heleboel anderen heb grieven geuit over zijn grieven of deze nu wel of niet terecht zijn/te verwachten waren.
Laten we het gewoon weer over de Homewizard hebben.
(en nee, een heleboel, ben ik mee eens, hoeft ook niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenb42
Een leuke update over mijn quest om de API te doorgronden.
De basis URL voor het ondervragen van je Homewizard in een browser:
http://<jouw ip met eventueel:jouw poort als hij ergens anders op staat>/<wachtwoord>/commando string

Voorbeeld:
http://192.168.1.50:8080/olifant/get-sensors

Ik heb ondertussen al een reeks commando's gevonden die wellicht anderen op het forum ook leuk vinden om te weten:

INFORMATIE
/get-sensors : al je devices in homewizard
/notifications: al je notifications
/nf-receivers: notification receivers
/timers: timers overzicht
/suntimes/today: sunrise & sunset van vandaag
/wea/get: je locatie volgens homewizard
/handshake/ios/2/3: handshake overzicht, update nodig e.d. Ik gok dat 2/3 2.3 versie nummer van de app is.

ACTIE
/sw/##/on
/sw/##/off: lamp aan of uit zetten waarbij ## het nummer is in het get-sensors overzicht

Ik ga vast nog meer ontdekken en dat laat ik dan weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:10
jeroenb42 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:58:
http://<jouw ip met eventueel:jouw poort als hij ergens anders op staat>/<wachtwoord>/commando string

Voorbeeld:

Ik heb ondertussen al een reeks commando's gevonden die wellicht anderen op het forum ook leuk vinden om te weten:

INFORMATIE
/get-sensors : al je devices in homewizard
/notifications: al je notifications
/nf-receivers: notification receivers
/timers: timers overzicht
/suntimes/today: sunrise & sunset van vandaag
/wea/get: je locatie volgens homewizard
/handshake/ios/2/3: handshake overzicht, update nodig e.d. Ik gok dat 2/3 2.3 versie nummer van de app is.

ACTIE
/sw/##/on
/sw/##/off: lamp aan of uit zetten waarbij ## het nummer is in het get-sensors overzicht

Ik ga vast nog meer ontdekken en dat laat ik dan weten.
toon volledige bericht
dimmen van een kaku switch
http://<ipadreshomewizard>/<wachtwoord>/sw/dim/<id>/### (0 tot 100)

scenes aan/uit
http://<ipadreshomewizard>/<wachtwoord>/gp/<id>/on|off

overzicht alle sensoren met hun id's en status
http://<ipadreshomewizard>/<wachtwoord>/get-sensors

status van alle sensoren
http://<ipadreshomewizard>/<wachtwoord>/get-status

Alstublieft!

Voor degene die SiriProxy hebben draaien, ik heb toevallig deze week een simpele siriproxy-homewizard plugin geschreven, waarmee je via Siri (siriproxy) de homewizard stemgestuurd switches en scenes aan en uit kan zetten ook switches dimmen werkt.

Voorbeelden zijn:
- "Turn on the kitchen lights"
- "Please dim the living room light to 50%"
- "Turn on the living room scene"

De plugin is nog heel erg basis, maar heb leuke plannen voor toekomstige updates, bijvoorbeeld om al je weer gegevens via Siri op te vragen: "Siri, what is the outside temperature?"
Ik heb echt heel weinig geprogrammeerd en ben sinds 2 weken me aan het verdiepen in Ruby, dus het is allemaal nog heel erg nieuw voor me, ik ben al heel erg trots dat ik dit voor elkaar heb gekregen.

Zie mijn github pagina:
https://github.com/BasPost/siriproxy-homewizard

PS: Please be gentle :P het is mijn eerste projectje!

[ Voor 9% gewijzigd door Bas Post op 18-04-2013 14:54 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
[quote]jeroenb42 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:58:

Voorbeeld:

[quote]

Dus je wachtwoord wordt in plain text verstuurt? Hummm, toch maar eens mijn wachtwoord veranderen.

Dit is wel erg nuttige informatie en redelijk toegankelijk.
Er zijn al zo veel leuke projectjes om in rond te snuffelen... Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Sorry....ik denk dat ik heel dom ben..ik zie overal dat het heel simpel is...maar ik krijg eigenlijk geen scene aangemaakt...

Ik ben sinds maandag een gelukkige homewizard-eigenaar...hoewel iets ongelukkig..

schakelaars aanmaken gaat makkelijk...alleen nu zou ik graag willen, dat die schakelaar 21.00 aangaat t/m 22.00....maar hoe??

ik dacht met scenes wat ik overal ook op het www zie...maar ik maak een scene aan met een naam...en de volgende stap is mij onduidelijk..kan iemand mij op de 1e stapjes wijzen/???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
@wverveer:

Klik in het menu op nieuwe sensor en vervolgens op Scene
Voer een naam in voor de scène
Voeg gewenste Kaku's of sensoren toe en scroll naar beneden, dan kan je bij Timers een nieuwe timer instellen; met Trigger kan je aangeven of het met zonsopgang of via een bepaald tijdstip moet. Let wel op, je moet twee timers aanmaken, eentje voor aangaan en eentje voor uitgaan.

Laat maar horen of het zo lukt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:10
Astra schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:05:
@wverveer:

Klik in het menu op nieuwe sensor en vervolgens op Scene
Voer een naam in voor de scène EN DRUK OP "BEWAAR"
Voeg gewenste Kaku's of sensoren toe en scroll naar beneden, dan kan je bij Timers een nieuwe timer instellen; met Trigger kan je aangeven of het met zonsopgang of via een bepaald tijdstip moet. Let wel op, je moet twee timers aanmaken, eentje voor aangaan en eentje voor uitgaan.

Laat maar horen of het zo lukt! :)
Aanvulling

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt allebei...maar het gekke is, dat ik geen bewaar knop zie na het invoeren van een naam...alleen gereed...en daarna schiet hij terug naar het begin scherm zonder dat ik sensoren eraan gekoppeld heb.

in het begin kreeg ik de scène nog weleens te zien in het begin scherm....maar de laatste tijd niet meer....volgens mij gaat het niet goed..ik heb ondertussen ook nog wel de nwste update erop gezet...??

sorry, niet meer van toepassing...na gereed nog een keer op bewaar...bedankt..ik ga verder spelen!!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 295641 op 20-04-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoogie35
Mijn oom heeft een galerij in kunst, 4 lokalen met een verbruik van 8000 Watt aan lampen op 4 uren per dag.
Ik heb hem de KAKU's als tip gegeven als oplossing voor als er geen klanten binnen zijn, dit zou hem 1200 euro per jaar kunnen schelen.
in 3 lokalen lopen de verlichtingsbalken via een kabel in een plafond doos (halogeen), daar zou hij een stopcontact van moeten maken en een 3500 Watt acd in moeten steken om die te schakelen via een bewegingsmelder, het is wel 2 fasen dus weet niet precies hoe dat zit. In het 4e lokaal (TL) zou een ACM-1000 in het plafond moeten met een draadloze AWST-8800.
Ik wil hem hier graag bij helpen want vind het sneu dat hij 2300 euro per jaar betaald aan alleen al verlichting voor de lokalen, de economie gaat hem met de kunst ook niet in de koude kleren zitten, misschien kunnen we het verbruik reduceren naar 2 uren effectief.
Nu ben ik maar een beginnend gebruiker, maar zijn er mensen die meer of vooral betere ideeën hebben? Hij vind eigenlijk dat die PIR's en APIR's maar een rare donkere kleur hebben en ik denk dat hij daar wel een punt heeft, waarom zijn die dingen er niet in het wit? Bijna overal in huis is het toch (meestal) een lichte kleur?
Moet hij in lokaal 4 een AWMT-230 mini-inbouw zender hebben? maar dat hoeft misschien niet met een bewegingsmelder. De PIR is toch een zender? Kan die dan op tijd gezet worden zodat de lampen na een aantal minuten weer uit gaan?
Een reactie wordt zeer gewaardeerd .

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcafan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-05 08:27
Ik zou eerst eens naar led verlichting gaan kijken als hij al zoveel kwijt is aan stroom voor verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 07:05
Doet de homewizard web site het bij jullie ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoogie35
Barcafan schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:44:
Ik zou eerst eens naar led verlichting gaan kijken als hij al zoveel kwijt is aan stroom voor verlichting.
Daar heb je gelijk in, maar LED komt volgens hem niet goed over op de schilderijen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460179

Heb iets bedacht om toch een thermostaat te kunnen bedienen via HW. Mijn honeywell vision opentherm themostaat heeft een tele in gang. Dmv deze 2 tele contacten aan elkaar te koppelen met een relais ( pot. vrij ) kun je een temp actief maken. Bijvoorbeeld 21 graden de thermostaat zal het huis dan dmv de ketel natuurlijk op 21 graden brengen.

Nu wil ik een kaku aan uit schakelaar gaan ontmantelen en hiermee het tele contact bedienen. Zodra het gelukt is meld ik me weer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 22:10
Anoniem: 460179 schreef op zondag 21 april 2013 @ 21:33:
Heb iets bedacht om toch een thermostaat te kunnen bedienen via HW. Mijn honeywell vision opentherm themostaat heeft een tele in gang. Dmv deze 2 tele contacten aan elkaar te koppelen met een relais ( pot. vrij ) kun je een temp actief maken. Bijvoorbeeld 21 graden de thermostaat zal het huis dan dmv de ketel natuurlijk op 21 graden brengen.

Nu wil ik een kaku aan uit schakelaar gaan ontmantelen en hiermee het tele contact bedienen. Zodra het gelukt is meld ik me weer .
Ergens in dit draadje is reeds uitgelegd hoe je een potentiaal vrij contact kunt maken van een KAKU schakelaar.... Misschien kan het je een vliegende start geven naar een oplossing :)

Pas wel op met direct aansluiten op de thermostaat en ketel, zal een duur grapje zijn als er toch in één keer netspanning geschakeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online

Hier heeft iemand het al een keer uitgezocht. Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513180

Afgelopen week via email met Homewizard vernomen dat men op korte termijn een eigen thermostaatklok uitbrengt die met de Homewizard communiceert en met aan/uit en opentherm ketels kan worden verbonden. Joepie! Kan niet wachten :-)

Daarnaast vertelde men dat met ook Philips Hue op het verlanglijstje heeft staan (helaas niet hoog op het verlanglijstje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm

Ik heb hier ook naar gezocht en er is ook een makkelijke oplossing: De ASUN-650.
Dit is een potentiaal vrije zonnescherm/garagedeur schakelaar van kaku.
Maar ik ben ook erg benieuwd naar eventuele doe het zelf oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Anoniem: 513180 schreef op maandag 22 april 2013 @ 08:23:
Daarnaast vertelde men dat met ook Philips Hue op het verlanglijstje heeft staan (helaas niet hoog op het verlanglijstje).
Ik heb vernomen dat de Philips Hue op het Zigbee protocol werkt. Ze zouden het misschien via de webinterface aan kunnen sturen. Ik denk dat dat veel potentie heeft, maar ik denk dat ik nog even op de tweede generatie hue wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AJediIAm schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:46:
[...]

Ik heb vernomen dat de Philips Hue op het Zigbee protocol werkt. Ze zouden het misschien via de webinterface aan kunnen sturen. Ik denk dat dat veel potentie heeft, maar ik denk dat ik nog even op de tweede generatie hue wacht.
De medewerker gaf aan: "Hue kan via LAN aangestuurd worden". Ik neem dus aan dat Homewizard een signaal (2weg) verstuurd naar Hue via de Router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-05 14:26
Kan iemand het schemaatje nog eens posten? De afbeelding is niet meer te vinden.

Dank
Speedy-Andre schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:10:
[...]

[afbeelding]

Ik denk dat je wat te weinig onderdelen hebt, alleen een relais werkt niet direct op de bel :p
Het bovenste deel van de schets is een standaard belinstallatie.
Daar onder zie je wat ik heb toegevoegd:

- een gelijkrichter van 40V 1A (compleet te koop of maak hem met 4 diodes)
- een elco die de spanning gelijkmatig maakt en een buffertje vormt als de knop heel kort wordt ingedrukt
- een (12V) relais dat de feitelijke schakelaar voor het kaku contact is

Ik weet niet wat je aan wat heb hebt gekoppeld toen de trafo bromde, maar je kan de kaku schakelaar kapot maken als de spanning van de trafo direct op de ingang staat :X
Het relais kan je in 1000 maten en types krijgen, algemeen gesteld zitten de spoel aansluitingen op een afstand van de contacten en als je de spoel kan zien dan zitten ze er dicht bij.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Nu online
Een HomeWizard thermostaat klinkt wel leuk maar ik denk dat het niet veel meer kan bieden dan een programmeerbare thermostaat. Tenzij hij je buiten thermometer als buitenvoeler kan gebruiken.

Ook is niet bekend of deze modulerend is of niet, anders heb je alsnog een gewone opentherm thermostaat.

Zelf wacht ik nog op:
- Gebruik van eigen deurbel (niet DIY)
- Sensoren voor opdekdeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
Neefdave schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:21:
Een HomeWizard thermostaat klinkt wel leuk maar ik denk dat het niet veel meer kan bieden dan een programmeerbare thermostaat. Tenzij hij je buiten thermometer als buitenvoeler kan gebruiken.

Ook is niet bekend of deze modulerend is of niet, anders heb je alsnog een gewone opentherm thermostaat.

Zelf wacht ik nog op:
- Gebruik van eigen deurbel (niet DIY)
- Sensoren voor opdekdeuren
Niet? Ik verwacht er meer van dan een programmeerbare thermostaat, met als voornaamste voordelen dat je de temperatuur ik kan stellen als je later thuis komt of juist eerder. Veelal zijn programmeerbare thermostaten alleen in te stellen dat temperatuur X op moment Y bereikt wordt. Nu ben je onverwacht later thuis --> via homewizzard app doorgeven dat temp X niet op moment Y hoeft te zijn, maar op Y+1, of 'vanavond helemaal niet meer verwarmen'. Lijkt me een leuke winst op energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
Astra schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:33:
[...]

Niet? Ik verwacht er meer van dan een programmeerbare thermostaat, met als voornaamste voordelen dat je de temperatuur ik kan stellen als je later thuis komt of juist eerder. Veelal zijn programmeerbare thermostaten alleen in te stellen dat temperatuur X op moment Y bereikt wordt. Nu ben je onverwacht later thuis --> via homewizzard app doorgeven dat temp X niet op moment Y hoeft te zijn, maar op Y+1, of 'vanavond helemaal niet meer verwarmen'. Lijkt me een leuke winst op energieverbruik.
Of zoals ik zelf afgelopen december 4 weken in Afrika was en de thermostaat per ongeluk op constant 19 graden had gezet ipv op 'vakantie' 8)7
Was best lekker geweest om die op afstand uit te kunnen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 20:45
Ik heb hier zelf de e-thermostaat van Essent voor. Doet precies alles wat hier beschreven wordt. En ook gewoon via een app makelijk te bereiken. Misschien dat de integratie wel een voordeel heeft maar toch. Er zijn best wel wat producten op de markt die dit al kunnen.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 20:51
Steefph schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:15:
Ik heb hier zelf de e-thermostaat van Essent voor. Doet precies alles wat hier beschreven wordt. En ook gewoon via een app makelijk te bereiken. Misschien dat de integratie wel een voordeel heeft maar toch. Er zijn best wel wat producten op de markt die dit al kunnen.
Ja en nee. Alleen de E-Thermostaat van Essent (ICY) en de Toon van Eneco kunnen middels OpenTherm communiceren met de ketel. Bijvoorbeeld de Ecobee en I-Thermostat kunnen alleen aan/uit.
Een OpenTherm thermostaat die via de App te bedienen is en integreert met je HomeWizard is in dit geval best handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443294

Ik heb een temperatuurregeling gemaakt via " actions " met een cresta-thermometer en een kaku-gestuurd relais. Heel simpel met een hysterese van 0,5 graad. Geen extra thermostaat nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 482888

Ik heb een nefit ketel die zowel modulerend als aan/uit geschakeld kan worden.
Heb aan het aan/uit kontakt een 3 volt relais aangesloten die geschakeld wordt door een 3 volt adapter die van stroom voorzien wordt door een kaku.
Nu kan ik mijn ketel zowel modulerend gebruiken en door mijn home wizard laten schakelen indien ik niet thuis ben, met een action op 21 graden uit geschakeld als de gewenste temp is bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
Een hw thermostaat bied ongekende mogelijkheden. Niet verwarmen wanneer een deur openstaat... Niet verwarmen wanneer er niemand thuis is, door beweging sensor, maar ook gekoppeld aan je licht status.
Verwarming stopen op het moment dat het licht uit gaat (avond). Je temperatuur meting plaatsen op een representatieve plek, ipv naast de deur... Verwarming afbouwen op basis van buitenlicht/temperatuur.

En de belangrijkste hopelijk een fatsoenlijke bediening. Ik wil gewoon een lijntje tekenen per dag wanneer hoe warm. Niet stomme menu's met thuiskomen slapen enz... Die chronotherm staat nu niet echt zijn mannetje in gebruik gemak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenb42
Ik ben op zoek naar een buitenthermostaat die aan de homewizard gekoppeld kan worden. Aangezien ik qua bereik met mijn 2 thermostaten, die ik met de homewizard meebesteld heb, wat problemen heb ben ik op zoek naar ervaringen van mensen met buitenthermostaten. Hij is enkel voor het meten van de temperatuur voor mij op de homewizard. Hoeft geen mooi display te hebben oid, enkel koppeling met homewizard. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steefph schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:15:
Klopt, er zijn meer thermostaten die bendienbaar zijn via een app. Ik wacht bewust op een versie van Homewizard (ipv Toon, Nest, e-Thermostaat, ...) omdat ik niet voor elke afzonderlijke gadget een aparte app wil. De integratie in Homewizard is voor mij dé reden juist (dan hoeft hij nog niks extra's tov anderen te kunnen). Hup Homewizard.

Daarnaast zijn er natuurlijk legio mogelijkheden te bedenken die zo'n thermostaat verder integreren in het Homewizard eco-systeem (dat gaat niet lukken met allerlei afzonderlijke appjes), zoals boven beschreven (niet verwarmen als deur openstaat etc) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Ben al enkele maanden in het bezit van een Heatmiser thermostaat en ik kan zeggen dat echt een zegen is om overal vandaan bij je thermostaat te kunnen.
Helaas zit deze niet geintegreerd in mijn HW dus wanneer de thermostaat van HW uitkomt zal het wel moeilijk worden om me in houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 14:54
Je bedoelt een thermometer, neem ik aan?
jeroenb42 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:29:
Ik ben op zoek naar een buitenthermostaat die aan de homewizard gekoppeld kan worden. Aangezien ik qua bereik met mijn 2 thermostaten, die ik met de homewizard meebesteld heb, wat problemen heb ben ik op zoek naar ervaringen van mensen met buitenthermostaten. Hij is enkel voor het meten van de temperatuur voor mij op de homewizard. Hoeft geen mooi display te hebben oid, enkel koppeling met homewizard. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04 10:27
Cpri schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:53:
Ben al enkele maanden in het bezit van een Heatmiser thermostaat en ik kan zeggen dat echt een zegen is om overal vandaan bij je thermostaat te kunnen.
Helaas zit deze niet geintegreerd in mijn HW dus wanneer de thermostaat van HW uitkomt zal het wel moeilijk worden om me in houden.
Ben ook aan het nadenken over een Heatmiser, maar kom op de tekeningen niet eruit hoe ik deze moet aansluiten. Ik heb twee draadjes naar de thermostaat en heb ik dan nog een draad voor de stroom? Mijn thermostaat ondersteund openterm, kan ik deze dan aansluiten? :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenb42
allemaal kletsen over thermoSTATEN waardoor ik foutje maakte in mijn bericht :-)
Ik ben op zoek naar een buitenthermoMETER die aan de homewizard gekoppeld kan worden. Aangezien ik qua bereik met mijn 2 thermoMETERS, die ik met de homewizard meebesteld heb, wat problemen heb ben ik op zoek naar ervaringen van mensen met buitenthermoMETERS. Hij is enkel voor het meten van de temperatuur voor mij op de homewizard. Hoeft geen mooi display te hebben oid, enkel koppeling met homewizard. Ik weet dat er allerlei merken ondersteund worden, maar geen types op de site en ben op zoek naar goede ervaringen. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Volgens mij kan je geen openterm aansluiten enkel een aan/uit ketel.
Voor de rest is de aansluiting is vrij eenvoudig.
Je sluit de 220V aan op de aangegeven contacten, en de ketel sluit je aan op de NO / C aansluiting.

Ik heb mij heatmiser gekocht via:
Electric Comfort B.V. Thermostaatbestellen.nl
Vanuit dit bedrijf kreeg ik ook keurig technische feedback op mijn vragen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Nu online
jeroenb42 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:36:
allemaal kletsen over thermoSTATEN waardoor ik foutje maakte in mijn bericht :-)
Ik ben op zoek naar een buitenthermoMETER die aan de homewizard gekoppeld kan worden. Aangezien ik qua bereik met mijn 2 thermoMETERS, die ik met de homewizard meebesteld heb, wat problemen heb ben ik op zoek naar ervaringen van mensen met buitenthermoMETERS. Hij is enkel voor het meten van de temperatuur voor mij op de homewizard. Hoeft geen mooi display te hebben oid, enkel koppeling met homewizard. Ik weet dat er allerlei merken ondersteund worden, maar geen types op de site en ben op zoek naar goede ervaringen. Suggesties?
Wat is je probleem precies? Ontvangst niet goed? Probeer je homewizard eens op een ander plaats te zetten.
Heb je voor buiten wel een buitenthermometer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 12:34
@Neefdave:

Deurbel is al mogelijk. Middels deze set:
Afbeeldingslocatie: http://www.ecozo.nl/uploads/ShopProductImage/titel/_product_large/91/916ba7aa2e722858c484d3e5fcf81c1c.png

Dat kastje met die draadjes sluit je op de bestaande bel aan. Vervolgens kun je de 'speaker' overal in het huis plaatsen. Ik heb zelf de draadloze deurbel met deze 'speaker' en krijg in mijn HW te zien als er iemand voor de deur staat.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Nu online
Hha dankjewel maar dat wist ik al.

Ik bedoel meer je huidige bel en tring behouden zonder die speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 20:51
Neefdave schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:31:
Hha dankjewel maar dat wist ik al.

Ik bedoel meer je huidige bel en tring behouden zonder die speaker.
Das een goeie. Dat wil ik ook graag weten! :)
En als dat standaard niet kan, hoe maak je dit dan zelf?

[ Voor 9% gewijzigd door Flappie op 24-04-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
Ik heb vanmiddag de EnergyLink besteld.
Vanmiddag tevens bericht gehad dat hij verzonden wordt met link naar postNL, die vervolgens meld dat hij morgen voor half twaalf geleverd zal worden.
Goed bezig heren. _/-\o_
Kan ik mooi mijn slimme E en G meter alsmede mijn zonnepanelen, via een extra KWH-meter, volgen.
Ben erg benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
floris4 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:41:
Ik heb vanmiddag de EnergyLink besteld.
Vanmiddag tevens bericht gehad dat hij verzonden wordt met link naar postNL, die vervolgens meld dat hij morgen voor half twaalf geleverd zal worden.
Goed bezig heren. _/-\o_
Kan ik mooi mijn slimme E en G meter alsmede mijn zonnepanelen, via een extra KWH-meter, volgen.
Ben erg benieuwd. :)
Veel plezier alvast! Je zult er geen spijt van krijgen de Energylink is een mooi product, ik hoop alleen wel dat we binnenkort ook de meterstanden van de slimme meter kunnen gaan raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 10:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

corvankruchten schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:35:
Kan iemand het schemaatje nog eens posten? De afbeelding is niet meer te vinden.

Dank

[...]
Ik ben vaak onderweg maar dit weekend post ik hem nog een keer ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floris4
Mediacj schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:16:
[...]

Veel plezier alvast! Je zult er geen spijt van krijgen de Energylink is een mooi product, ik hoop alleen wel dat we binnenkort ook de meterstanden van de slimme meter kunnen gaan raadplegen.
Hoezo? kan dat nu niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
floris4 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:32:
[...]

Hoezo? kan dat nu niet dan?
Nee helaas dat kan nu nog niet terwijl het toch heel handig zou zijn voor websites als mindergas.nl (waar je op basis van graaddagen gasverbruik kunt vergelijken, en over meerdere jaren heen) nu heb ik een slimme meter en een Energylink maar moet ik nog steeds de meterstanden in de meterkast gaan opnemen 8)7

Maar ik heb goede hoop dat HW dit snel oppakt gezien hun voortdurende stroom van nieuwe versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Maar, je ziet toch gewoon het verbruik per dag/week/maand? Kun je daar niet mee werken dan?

Ik zou het trouwens wel top vinden als ze de optie bieden om zelf de S1/S2 ingang voor iets anders te gebruiken dan stroom en dat je dus de units kunt veranderen. ipv kWh naar bijv. m3 voor een watermeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
Steefph schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:13:
Maar, je ziet toch gewoon het verbruik per dag/week/maand? Kun je daar niet mee werken dan?

Ik zou het trouwens wel top vinden als ze de optie bieden om zelf de S1/S2 ingang voor iets anders te gebruiken dan stroom en dat je dus de units kunt veranderen. ipv kWh naar bijv. m3 voor een watermeter.
Helemaal eens! Zo zou ik zelf de S2 poort wil gebruiken om het verbruik (aggregate) er niet bij op te tellen maar juist vanaf te trekken omdat het niet mijn eigen verbruik maar dat van mijn bovenbuurman is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Steefph schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:13:

Je ziet alleen totalen van periodes, maar dat zou betekenen dat ik iedere keer moet gaan zitten rekenen als ik de echte meterstanden wil weten!
Het is overigens ook een kleine moeite om de echte meterstanden weer te geven ze komen met iedere telegram van de slimme meter mee, dus HW hoeft alleen een icoontje toe te voegen en na activeren meterstanden tonen dat is alles.

[ Voor 3% gewijzigd door Mediacj op 25-04-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
Speedy-Andre schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:55:
[...]

Ik ben vaak onderweg maar dit weekend post ik hem nog een keer ;)
Dat zou heel fijn zijn! Dank je alvast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437872

Kan iemand mij helpen? Ik wil mijn badkamerventilator automatisch uit laten schakelen bij een bepaalde luchtvochtigheid. Dus handmatig aan en automatisch uit. Is dit mogelijk? En zou iemand dit in stapjes kunnen beschrijven want ik ben niet zo bedreven in deze dingen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Anoniem: 437872 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:48:
Kan iemand mij helpen? Ik wil mijn badkamerventilator automatisch uit laten schakelen bij een bepaalde luchtvochtigheid. Dus handmatig aan en automatisch uit. Is dit mogelijk? En zou iemand dit in stapjes kunnen beschrijven want ik ben niet zo bedreven in deze dingen.

Alvast bedankt.
Volgens mij is het mogelijk om als de luchtvochtigheid onder de 50% het weer uit te schakelen.
Of je zou met een timer elk uur uit kunnen schakelen, maar dat is een slordige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@AJedilAm

Weet je misschien ook hoe ik dit kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
Zojuist update 2.3.2 geinstalleerd, alle grafieken weer normaal! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 509199

:) Ik heb op de energylink van HW S2 ingang mijn watermeting aangesloten. Voor de Flodis, Actaris, Itron , zover ik weet de meest gebruikte in Nederland door de watermaatschappijen ik zit in het Oasen als leverancier gebied. waterverbruikmeter kun je een zogenaamde Cyble sensor (K=1) kopen voor 60 euro, deze is van de meter fabrikant zelf (Itron). Deze is op de watermeter te klikken (dus je komt niet aan de meter zelf en de meter blijft afleesbaar) genereert potentiaal vrije pulsen en op de S2 ingang aangesloten (C=1000), polariteit maakt niet uit. Werkt prima. De sensor genereert een puls per liter verbruik.
De S2 geeft dan aan als verbruik in Watt dat moet je dan zien als L/h en de dag verbruik kWh als M3 verbruik. Ik heb alles nog eens gechecked met emmers water vullen met een stopwatch maar hij is zeer nauwkeurig.

Een en ander aan HW geforward, ze zien er wat in om waterverbruik meters aan te sluiten. Misschien een kraantje voor S2 i.p.v. een stekker en de juiste eenheden. Ze wisten nog niet of ze dit op korte termijn gingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Waar heb je de pulsmeter gekocht dan?
Op de TU site zie ik hem voor meer staan (ex btw).

Ik wil zelf na mijn bestaande meter een nieuwe meter plaatsen waarop ik zo'n pulsmeter kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 509199

Crxtreem schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:36:
Waar heb je de pulsmeter gekocht dan?
Op de TU site zie ik hem voor meer staan (ex btw).

Ik wil zelf na mijn bestaande meter een nieuwe meter plaatsen waarop ik zo'n pulsmeter kan plaatsen.
Ik heb de cyble sensor bij esano.be gekocht (zoeken op Cyble onder CV en Actaris) omdat in Nederland de prijzen hoger zijn. Er zijn ook 5 draads Cyble sensoren maar deze liggen ver boven de 200 Euro en niet interessant voor de energylink.
Mijn eerste idee was ook om een aparte meting achter mijn officiele verbruikmeting te plaatsen, bij alaxa.nl kun je deze direct kopen voor zowel heet als koud water. Ze zijn niet KIWA gecertificeerd maar dat doet er niet toe. Op de homeseer forums zie ik dat ze kWh meters en watermeters van alaxa door elkaar gebruiken op hun pulstellers dus dit zou ook moeten werken. De prijs ligt ruim in de 60 euro (weet niet of dit ex btw was).
Kwa kosten maakt het niet veel uit maar een sensor erop klikken en twee draadjes aansluiten in het geval van Cyble en je bent klaar. Cyble volgt het pijltje op je liter rad. Er moet een metalen plaatje op de pijl zitten. De sensor heeft een batterij die 12 jaar werkt. Itron garandeert dat deze sensor werkt op alle Flodis, Actaris en Itron watermetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
Anoniem: 437872 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:11:
@AJedilAm

Weet je misschien ook hoe ik dit kan instellen?
Schakelen gebaseerd op sensor:
(Ik gebruik de android app hiervoor)
Action Overview > Add Action (rechts boven) > Thermometers > mySensor
Event: Humidity
Value: 55
Action: mySwitch { Turn off }

Schakelen gebaseerd op timer:
Timer Overview > Add Timer (rechts boven)
Switch: mySwitch
Action: Switch off }
Time: 9:00
Repeat: Every Day
(Herhaal voor 10:00, 11:00. etc)

Wat we eigenlijk willen is een Action op een schakelaar in plaats van een sensor...
Een action kan namelijk na x tijd vanaf een sensor event uitgevoerd worden.

Misschien dat een deur sensor werkt? Het idee is dat als een deur sensor getriggered wordt dat na een half uur een schakelaar uitgeschakelt wordt. Ik weet echter niet of een deursensor bij Actions verschijnt als deze toegevoegd is. Ik zal dat binnenkort eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AJediIAm schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:13:
[...]

Schakelen gebaseerd op sensor:
(Ik gebruik de android app hiervoor)
Action Overview > Add Action (rechts boven) > Thermometers > mySensor
Event: Humidity
Value: 55
Action: mySwitch { Turn off }

Schakelen gebaseerd op timer:
Timer Overview > Add Timer (rechts boven)
Switch: mySwitch
Action: Switch off }
Time: 9:00
Repeat: Every Day
(Herhaal voor 10:00, 11:00. etc)

Wat we eigenlijk willen is een Action op een schakelaar in plaats van een sensor...
Een action kan namelijk na x tijd vanaf een sensor event uitgevoerd worden.

Misschien dat een deur sensor werkt? Het idee is dat als een deur sensor getriggered wordt dat na een half uur een schakelaar uitgeschakelt wordt. Ik weet echter niet of een deursensor bij Actions verschijnt als deze toegevoegd is. Ik zal dat binnenkort eens uitproberen.
toon volledige bericht
Hartelijk dank voor je uitleg, ik ga het proberen. Overigens heb je helemaal gelijk, een Action op een schakelaar zou inderdaad wenselijk zijn en veel mogelijkheden bieden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 12:15

SolidD

Elke KlikAanKlikUit zender is 'stiekem' als bewegingsmelder of deurcontact toe te voegen aan de HomeWizard. Daarna verschijnt die ook onder actions. Zo gebruik ik bijvoorbeeld 1 draadloze wandschakelaar, om afhankelijk van het tijdstip, verschillende lampen aan/uit te zetten.
Zo kun je ook KlikAanKlikUit afstandsbedieningen, de schemersensor, eigenlijk alles dat een signaal verzend, gebruiken in de Actions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
SolidD schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:14:
Elke KlikAanKlikUit zender is 'stiekem' als bewegingsmelder of deurcontact toe te voegen aan de HomeWizard. Daarna verschijnt die ook onder actions. Zo gebruik ik bijvoorbeeld 1 draadloze wandschakelaar, om afhankelijk van het tijdstip, verschillende lampen aan/uit te zetten.
Zo kun je ook KlikAanKlikUit afstandsbedieningen, de schemersensor, eigenlijk alles dat een signaal verzend, gebruiken in de Actions.
Kijk, dat zijn de tips waar we verder mee komen!
Ik heb het uitgeprobeerd, en het lijkt te werken.

Via de android app:
Add Sensor > Motion Sensor
Sensor Name: mySensor
Code > Learn code from sensor: flip schakelaar
Actions > Add Sensor (rechts boven)
mySensor
Perform Action > Action > myVentilation
Action: Turn on
Turn off after: 45 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 10:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

corvankruchten schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:35:

Dank

[...]
Nieuw linkje ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Kun je eigenlijk ergens in de Android app selecteren welke waardes van de EnergyLink getoond worden? Hij laat nu S1 zien maar, daar zit niks op bij mij. Zie dan liever me huidige gasverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mogge, ik dacht ik ga vandaag mijn mini-ontvangers even inbouwen achter de licht schakelaars (normaal en dim) maar daar achter is helemaal geen plek??? Weg gegooid geld of is er nog een andere oplossing? De mini inbouw ontvanger neemt toch niet de functie over van de dimmer of normale schakelaar?

Ps. Ik heb nog een oude inbouw dimmer gevonden cm300 werkt die in combinatie met de hw?
Ik krijg hem nog niet echt aan de praat en er zit ook niet zo'n verbindingsknopje door middel van en op???

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 295641 op 28-04-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Steefph schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:26:
Kun je eigenlijk ergens in de Android app selecteren welke waardes van de EnergyLink getoond worden? Hij laat nu S1 zien maar, daar zit niks op bij mij. Zie dan liever me huidige gasverbruik.
Nee helaas dat gaat inderdaad niet zou handig zijn als je dat zelf kon bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Anoniem: 295641 schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:17:
Mogge, ik dacht ik ga vandaag mijn mini-ontvangers even inbouwen achter de licht schakelaars (normaal en dim) maar daar achter is helemaal geen plek??? Weg gegooid geld of is er nog een andere oplossing? De mini inbouw ontvanger neemt toch niet de functie over van de dimmer of normale schakelaar?

Ps. Ik heb nog een oude inbouw dimmer gevonden cm300 werkt die in combinatie met de hw?
Ik krijg hem nog niet echt aan de praat en er zit ook niet zo'n verbindingsknopje door middel van en op???
Jawel, de inbouwdimmer neemt de functie van de huidige dimmer over. Je kunt de dim-setting selecteren mbv de Homewizard of een afstandsbediening en de schakelaar die je met de draden van de ontvanger verbindt, kan de lamp enkel aan en uit zetten. Hier moet dus geen dimmer op aangesloten worden ;)

Pagina: 1 ... 25 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.