Kijk even bij de "downloads" op de site van HW en haal de pdf van de E-link op. Zeer verhelderend.Voois schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:46:
[...]
Maar de E-link zit toch op de P1 poort aangesloten... met andere woorden, de e-link zou dan toch prima in staat moeten zijn de te kunnen reproduceren?
Ja het gaat mij ook alleen maar om de meterstanden die in de slimme meter zitten, die mis ik nu wel in de app. Deze kunnen ze zo uit de log van de Slimme meter lezen en laten zien aan de gebruiker. Ik heb die nodig voor andere doeleinden en nu moet ik dus nog steeds naar de meterkast om ze op te nemen.
De S poorten zijn puls poorten en daar zitten geen meterstanden in verwerkt uiteraard.
Ja de S poorten kunnen handmatig ingesteld worden voor wat betreft het aantal pulsen.
De Energylink vind ik tot nu toe veruit de mooiste toevoeging van de Homewizard!
De S poorten zijn puls poorten en daar zitten geen meterstanden in verwerkt uiteraard.
Ja de S poorten kunnen handmatig ingesteld worden voor wat betreft het aantal pulsen.
De Energylink vind ik tot nu toe veruit de mooiste toevoeging van de Homewizard!
Anoniem: 443294
De p1-poort levert de meterstanden aan de E-link; dus om die weer te geven, dat lijkt me een fluitje van een cent voor deHW-ontwikkelaars.......
Zo is het precies! Ze komen al mee vanuit de p1 poort ze hoeven ze alleen in de app weer te geven, via een apart icoontje ofzo waardoor je ze oproept.Anoniem: 443294 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:07:
De p1-poort levert de meterstanden aan de E-link; dus om die weer te geven, dat lijkt me een fluitje van een cent voor deHW-ontwikkelaars.......
Waterverbruik meten via de S2 poort zou ook een mooie toevoeging zijn inderdaad.
Helaas nog niet werkend omdat de slimme meter pas volgende week binnen komt maar gisteren de e-link binnen gekregen en gepaired met de homewizard.
Was meer dan makkelijk. Ik moet zeggen dat het er zeker mooi uitziet maar dat de mogelijkheden nog wat beperkt zijn.
Hier 2 screenshots voor een toelichting

Het deel dat het 'huisje' moet voorstellen laat alleen een aantal waarden zien. Namelijk je huidige verbruik, de opbrengst van de S1 poort en de som van die 2.
De scrollbar eronder geeft icoontjes waar je op kunt klikken welke grafieken weer geeft van aggregate, energie verbruik, gas verbruik en alles wat op de S1 en S2 poorten gebeurd. De grafieken die per icoontje gegeneerd worden zijn vergelijkbaar met wat je nu van de wattcher gewend bent.
Als laatste laat hij bij mij nu de waarde van de Wattcher zien.
Tot slot heb je nog een grafiek welke je ook kunt swipen en 1 van de hierboven genoemde grafieken weergeeft.

Wat dus nog mist zijn meterstanden, vergelijkingen met wat je vorige jaren tijdens dezelfde periode verbruikte (en de verschillen daarvan), wellicht ook nog omgerekend naar euro's.
Zou mooi zijn als homewizard hier nog iets mee kan doen!
Was meer dan makkelijk. Ik moet zeggen dat het er zeker mooi uitziet maar dat de mogelijkheden nog wat beperkt zijn.
Hier 2 screenshots voor een toelichting
Het deel dat het 'huisje' moet voorstellen laat alleen een aantal waarden zien. Namelijk je huidige verbruik, de opbrengst van de S1 poort en de som van die 2.
De scrollbar eronder geeft icoontjes waar je op kunt klikken welke grafieken weer geeft van aggregate, energie verbruik, gas verbruik en alles wat op de S1 en S2 poorten gebeurd. De grafieken die per icoontje gegeneerd worden zijn vergelijkbaar met wat je nu van de wattcher gewend bent.
Als laatste laat hij bij mij nu de waarde van de Wattcher zien.
Tot slot heb je nog een grafiek welke je ook kunt swipen en 1 van de hierboven genoemde grafieken weergeeft.
Wat dus nog mist zijn meterstanden, vergelijkingen met wat je vorige jaren tijdens dezelfde periode verbruikte (en de verschillen daarvan), wellicht ook nog omgerekend naar euro's.
Zou mooi zijn als homewizard hier nog iets mee kan doen!
[ Voor 76% gewijzigd door Voois op 04-04-2013 09:17 ]
Ik heb even snel een blog aangemaakt over de Energylink, het is nog vrij beknopt maar wanneer er meer vragen zijn dan zal ik hier op reageren en de blog aanvullen. Veel tijd om met de Energylink te spelen heb ik nog niet gehad. Er staan ook plaatjes bij.
Neefdave Blog: Homewizard Energylink
Neefdave Blog: Homewizard Energylink
[ Voor 3% gewijzigd door Deef_K op 04-04-2013 10:51 ]
Hij is binnen, mijn homewizard! Had hem zo aan de praat inclusief mijn hele collectie KlikAanKlikUit. Prachtig!
Nou wil ik meteen door naar de volgende stap, uitlezen van de gegevens op mijn Synology om onder andere de temperatuurgrafieken e.d. langer te bewaren. Ik heb gegoogled naar de beschrijving van de Web App parameters e.d. maar kon niet vinden wat ik zocht, een uitleg van de interface en zijn mogelijkheden. Ik zag op het forum wel enkele mensen e.a. posten maar is er een goede beschrijving te vinden?
Nou wil ik meteen door naar de volgende stap, uitlezen van de gegevens op mijn Synology om onder andere de temperatuurgrafieken e.d. langer te bewaren. Ik heb gegoogled naar de beschrijving van de Web App parameters e.d. maar kon niet vinden wat ik zocht, een uitleg van de interface en zijn mogelijkheden. Ik zag op het forum wel enkele mensen e.a. posten maar is er een goede beschrijving te vinden?
Hier staat iets maar veel is het niet:
http://www.homewizards.nl/forum/viewtopic.php?t=15
http://www.homewizards.nl/forum/viewtopic.php?t=15
Windgrafiek probleem is opgelost!
Ik heb de windmeter opnieuw toegevoegd.
Ook mijn regenmeter werkt nu beter sinds ik de Homewizard niet meer op de slaapkamer heb staan, maar in de woonkamer neergezet heb. Zodoende krijg ik geen absurde waardes meer in de regenmeter. Niet extreem hoog en niet extreem laag (negatieve waardes).
Ook mijn regenmeter werkt nu beter sinds ik de Homewizard niet meer op de slaapkamer heb staan, maar in de woonkamer neergezet heb. Zodoende krijg ik geen absurde waardes meer in de regenmeter. Niet extreem hoog en niet extreem laag (negatieve waardes).
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Na jouw post dacht ik, ik doe hetzelfde. Helaas zonder effect, hier nog steeds een volledig blauwe grafiek. Waarbij de 'gust' nu helemaal niet meer zichtbaar is.rimave schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:09:
Windgrafiek probleem is opgelost!

Ik zie dat de correcte windgrafiek bij mij ook van korte duur was.
Hij is bij mij ook weer helemaal blauw.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Bij mij werkt de windmeter nu juist weer na de update, terwijl ie het daarvoor meer niet dan wel deed.rimave schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:26:
Ik zie dat de correcte windgrafiek bij mij ook van korte duur was.
Ook de buiten thermometer werkt nu weer beter terwijl die voorheen nogal eens last had van data verlies.
Anoniem: 313974
Hallo allemaal,
Met interesse heb ik het forum over domotica een tijdje gevolgd.
Inmiddels ben ik ook "gezwicht" voor het moois dat homewizard in huis heeft :-)
Gisteren ontving ik mijn energykit met energylink. Aansluiten was een fluitje van een cent, althans van de KaKu stekkers en de energylink op de slimme meter.
Het aansluiten van de kwh meter op de teruglevering van mijn zonnepanelen iis nog niet gelukt.
Ik vrees dat dit ook miet gaat lukken aangezien mijn omvormer over drie fasen teruglevert. Nu heb ik niet zoveel verstand van, maar ik vermoed dat de bijgeleverde kwh meter dit niet ondersteunt,
Dat zou jammer zijn, want nu zie ik alleen het saldo van verbruik en teruglevering en niet de daadwerkelijke productie.
Mijn vragen nu:
- klopt het dat de kwh meter niet bruikbaar is in mijn situatie? (homewizard heeft geen antwoord gegeven op mijn mail). Als dat zo is moet ik die helaas retourneren.
- is het mogelijk om een andere kwh meter te koppelen aan de S1 poort van de energylink? Zo ja welke?
Ben benieuwd of jullie me verder kunnen helpen. Alvast dank!
Gisteren ontving ik mijn energykit met energylink. Aansluiten was een fluitje van een cent, althans van de KaKu stekkers en de energylink op de slimme meter.
Het aansluiten van de kwh meter op de teruglevering van mijn zonnepanelen iis nog niet gelukt.
Ik vrees dat dit ook miet gaat lukken aangezien mijn omvormer over drie fasen teruglevert. Nu heb ik niet zoveel verstand van, maar ik vermoed dat de bijgeleverde kwh meter dit niet ondersteunt,
Dat zou jammer zijn, want nu zie ik alleen het saldo van verbruik en teruglevering en niet de daadwerkelijke productie.
Mijn vragen nu:
- klopt het dat de kwh meter niet bruikbaar is in mijn situatie? (homewizard heeft geen antwoord gegeven op mijn mail). Als dat zo is moet ik die helaas retourneren.
- is het mogelijk om een andere kwh meter te koppelen aan de S1 poort van de energylink? Zo ja welke?
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de thermostaat grafieken te resetten, zie daar geen mogelijkheid toe. Gebruiker sinds 3 dagen :-)
bvd.
bvd.
Nee denk niet dat de 1 fase kwh meter op je 3 fase aansluiting gaat werken, er is wel een alternatief kijk bijvoorbeeld maar eens hier: een 3 fase kwh meter met een S0 poort die je volgens mij zo op de Energylink moet kunnen aansluiten, je kunt tenslotte handmatig de puls aantallen aanpassen in HW.Anoniem: 313974 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:04:
Hallo allemaal,
Mijn vragen nu:
Lukt dat niet door de sensor te verwijderen uit de HW en weer opnieuw toe te voegen? Er is in ieder geval geen aparte functie voor.hoogie35 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:24:
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de thermostaat grafieken te resetten, zie daar geen mogelijkheid toe. Gebruiker sinds 3 dagen :-)
bvd.
Thermostaat? Welke?hoogie35 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:24:
.... of het mogelijk is om de thermostaat grafieken te ......
Ik neem aan dat hij 1 van de thermometers bedoelt
ik bedoel de grafieken in homewizard, ik heb er nu nog maar 1 :-)
als ik de meter eruit haal ben ik dan niet ook de actions kwijt waar hij voor gebruikt wordt?
sorry ik moest als laatste reageerdert op mijn vorige wijzigen.
als ik de meter eruit haal ben ik dan niet ook de actions kwijt waar hij voor gebruikt wordt?
sorry ik moest als laatste reageerdert op mijn vorige wijzigen.
[ Voor 55% gewijzigd door hoogie35 op 06-04-2013 23:58 ]
schijnt? hebben ze ergens een roadmap of een feature request list??Mediacj schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 23:10:
[...]
Ik neem aan dat hij 1 van de thermometers bedoeltHW schijnt overigens wel aan een thermostaat te werken.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Het is meer dan schijnt, het was een opmerking van iemand van HW zelf op hun Facebook pagina.remcoXP schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:51:
[...]
schijnt? hebben ze ergens een roadmap of een feature request list??
Dit is de letterlijke opmerking: "Die heeft nu de hoogste prioriteit, en ook daar hebben we iets unieks ontwikkeld waar bestaande producten niet tegenop kunnen"
naar aanleiding van een vraag of er ook een thermostaat komt.
[ Voor 28% gewijzigd door Mediacj op 07-04-2013 12:35 ]
Anoniem: 313974
[quote]Mediacj schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:40:
[...]
Nee denk niet dat de 1 fase kwh meter op je 3 fase aansluiting gaat werken, er is wel een alternatief kijk bijvoorbeeld maar eens hier: een 3 fase kwh meter met een S0 poort die je volgens mij zo op de Energylink moet kunnen aansluiten, je kunt tenslotte handmatig de puls aantallen aanpassen in HW.
[...]
Dank je wel voor je antwoord. Hierdoor ben ik een stuk verder gekomen! Sterker nog, ik ben gaan spitten in de operating manual van mijn kostal pico omvormer (tbv zonnepanelen). Die blijkt een S0 uitgang te hebben :-)
Zojuist een verbinding gemaakt tussen de omvormer S0 en de S1 van de energylink en het werkt als een tierelier.
De kwh meter heb ik dus helemaal niet meer nodig. Die gaat retour..
[...]
Nee denk niet dat de 1 fase kwh meter op je 3 fase aansluiting gaat werken, er is wel een alternatief kijk bijvoorbeeld maar eens hier: een 3 fase kwh meter met een S0 poort die je volgens mij zo op de Energylink moet kunnen aansluiten, je kunt tenslotte handmatig de puls aantallen aanpassen in HW.
[...]
Dank je wel voor je antwoord. Hierdoor ben ik een stuk verder gekomen! Sterker nog, ik ben gaan spitten in de operating manual van mijn kostal pico omvormer (tbv zonnepanelen). Die blijkt een S0 uitgang te hebben :-)
Zojuist een verbinding gemaakt tussen de omvormer S0 en de S1 van de energylink en het werkt als een tierelier.
De kwh meter heb ik dus helemaal niet meer nodig. Die gaat retour..
Anoniem: 482888
Hoi,
Is hier iemand die een kaku ontvanger omgebouwd heeft naar 12 volt?
Wil een ontvanger ombouwen naar accu spanning om op een plaats waar geen 220 voor handen is een ontvanger te kunnen schakelen.
Is hier iemand die een kaku ontvanger omgebouwd heeft naar 12 volt?
Wil een ontvanger ombouwen naar accu spanning om op een plaats waar geen 220 voor handen is een ontvanger te kunnen schakelen.
Anoniem: 511161
Thermostaat is volgens mij waar meeste homewizzard users op zitten te wachten. Had zelf even de honeywell app total connect comfort gedownload. Hierop zit ook een demo mode. Als het zo werkt ben ik in.
Kun je de Homewizard ook vanaf meerdere devices bedienen? Vriendin en ik hebben allebei een iPhone, en we hebben ook nog een iPad. Zou jammer zijn als we maar 1 device ervoor kunnen gebruiken.
Ja kan van meerdere devices.R4NCOR schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:49:
Kun je de Homewizard ook vanaf meerdere devices bedienen? Vriendin en ik hebben allebei een iPhone, en we hebben ook nog een iPad. Zou jammer zijn als we maar 1 device ervoor kunnen gebruiken.
Zelfs via een webpagina.
Inderdaad het werkt bij ons ook naar volle tevredenheid op 2 android phones.
Crxtreem kan jij aangeven hoe het via een webpagina werkt.
Als ik inlog m.b.v. een browser via het ip:port inlog krijg ik alleen maar wat status info van mijn homewizard (serial nummer en software versie e.d.)
Als ik via homewizardonline inlog zie ik alleen maar het device staan en kan ik verder niks doen.
Inmiddels gevonden via de FAQ
Kan ik de HomeWizard ook vanaf een website met webinterface versturen?
Ja! Inmiddels is onze 'webapp' live, waarmee je vanuit een browser verbinding kunt maken met de HomeWizard. Ga hiervoor naar http://app.homewizard.nl, of lees hieronder meer over verbinding maken via de Web App.
Je kan dus blijkbaar niet direct op de webinterface van je device inloggen
Crxtreem kan jij aangeven hoe het via een webpagina werkt.
Als ik inlog m.b.v. een browser via het ip:port inlog krijg ik alleen maar wat status info van mijn homewizard (serial nummer en software versie e.d.)
Als ik via homewizardonline inlog zie ik alleen maar het device staan en kan ik verder niks doen.
Inmiddels gevonden via de FAQ
Kan ik de HomeWizard ook vanaf een website met webinterface versturen?
Ja! Inmiddels is onze 'webapp' live, waarmee je vanuit een browser verbinding kunt maken met de HomeWizard. Ga hiervoor naar http://app.homewizard.nl, of lees hieronder meer over verbinding maken via de Web App.
Je kan dus blijkbaar niet direct op de webinterface van je device inloggen
[ Voor 34% gewijzigd door Cpri op 09-04-2013 12:13 ]
Ik zit hier nu met smart te wachten op het Energy pakket dat dadelijk geleverd moet worden door de post. Gisteren al enkele kaku setjes gehaald en aangesloten, deurbel opgehangen en een ledlamp aangeschaft. Ben erg benieuwd hoeveel tijd ik dadelijk nodig heb om alles te installeren.
Ik heb echt ALLE berichten hier op het forum gelezen, kan echter 1 ding niet vinden.
Mag ik de thermometer gewoon open en bloot buiten hangen? Kan deze tegen de regen en dergelijke? Misschien een stomme vraag, maar anders hang ik hem overdekt op.
Ik heb echt ALLE berichten hier op het forum gelezen, kan echter 1 ding niet vinden.
Mag ik de thermometer gewoon open en bloot buiten hangen? Kan deze tegen de regen en dergelijke? Misschien een stomme vraag, maar anders hang ik hem overdekt op.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ja hoor de thermomether mag je buiten hangen, alvast veel plezier met de HW!
Kan zeker, ik zou hem alleen wel op een plek hangen waarbij de thermometer permanent in de schaduw hangt. Anders krijg je zeer vertekende waardes als de zon er op schijntLimburgse-Doos schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:36:
Dat is inderdaad een goede tip…Astra schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:45:
[...]
Kan zeker, ik zou hem alleen wel op een plek hangen waarbij de thermometer permanent in de schaduw hangt. Anders krijg je zeer vertekende waardes als de zon er op schijnt
Zo was het zondag 30,3 graden bij mij in de tuin haha!
Anoniem: 511237
Hallo,
Mijn HW werkt perfect - wil em nu ook meer voor beveiliging gebruiken..
Ik neem aan dat meer mensen hiermee experimenteren.
Dit is wat ik wil realiseren :
Bijvoorbeeld .. ik verlaat mijn woning, toets een code in - of draai een sleutelschakelaar om en zet daarmee een beveiligings-scene aan - die bij openen van deur contacten of bij het afgaan van de bewegingsensors, een push bericht geeft, de lampen aanschakelt en een sirene in huis laat horen.
Is er iemand die iets soortgelijks werkend heeft ?
Zijn er code-keypads of sleutelschakelaars die met HW werken ?
Alvast bedankt.
paul
Bijvoorbeeld .. ik verlaat mijn woning, toets een code in - of draai een sleutelschakelaar om en zet daarmee een beveiligings-scene aan - die bij openen van deur contacten of bij het afgaan van de bewegingsensors, een push bericht geeft, de lampen aanschakelt en een sirene in huis laat horen.
Alvast bedankt.
paul
Nog niet exact zo geprobeerd maar volgens mij zou dit moeten werken.Anoniem: 511237 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:28:
Hallo,
Alvast bedankt.
paul
Schakel bij het verlaten van je woning handmatig een sensor/switch/scene aan 'huis verlaten'.
Op je deuren heb je de magneetcontacten. Die geven vervolgens een notificatie met als voorwaarde dat dit alleen gebeurd als de sensor 'huis verlaten' op aan staat.
Zojuist is de zgn. slimme meter geplaatst! De energielink pikt het aardig op, mooi om te zien.
Alleen de gas doet het dus niet. Iemand een idee?
Verder nog de vraag aan HW de data die via de wattcher is verzameld zou toch best gecombineerd in 1 grafiek kunnen? Nu ben ik de historie 'kwijt' is daar iets aan te doen?
Verder nog de vraag aan HW de data die via de wattcher is verzameld zou toch best gecombineerd in 1 grafiek kunnen? Nu ben ik de historie 'kwijt' is daar iets aan te doen?
Het zou mooi zijn als HW leert van anderenAnoniem: 511161 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 04:56:
Thermostaat is volgens mij waar meeste homewizzard users op zitten te wachten. Had zelf even de honeywell app total connect comfort gedownload. Hierop zit ook een demo mode. Als het zo werkt ben ik in.
Dus als HW iets ontwerpt, dan aub zoals dit idee. Niet iets waarmee ik alleen kan schakelen en regelen, maar ook wat meer mee kan zoals bijhouden stookgedrag en dergelijke.
mvg
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
De gasstanden komen enkel 1 maal per uur vanuit de Slimme meter naar de Energylink en dat ligt aan de Slimme meter en niet aan HW.Voois schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:32:
Zojuist is de zgn. slimme meter geplaatst! De energielink pikt het aardig op, mooi om te zien.
Mmm dat is sowieso jammer maar goed dan zou je zeggen dat het nu wel iets moet doorgeven..!? Het gas icoontje staat nog steeds uitgegrijsd...Mediacj schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:29:
[...]
De gasstanden komen enkel 1 maal per uur vanuit de Slimme meter naar de Energylink en dat ligt aan de Slimme meter en niet aan HW.
Uitgegrijd had ik volgens mij geen last van maar zeker weten doe ik het niet. Ik weet wel dat de waardes later doorkwamen dan het wattage.
Het is inmiddels al weer een halve dag verder maar de gasmeter (HW) werkt nog steeds nietNeefdave schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:11:
Uitgegrijd had ik volgens mij geen last van maar zeker weten doe ik het niet. Ik weet wel dat de waardes later doorkwamen dan het wattage.
Hoi VooisVoois schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:16:
[...]
Nog niet exact zo geprobeerd maar volgens mij zou dit moeten werken.
Schakel bij het verlaten van je woning handmatig een sensor/switch/scene aan 'huis verlaten'.
Op je deuren heb je de magneetcontacten. Die geven vervolgens een notificatie met als voorwaarde dat dit alleen gebeurd als de sensor 'huis verlaten' op aan staat.
bedankt voor je reaktie
ik heb geprobeerd zo'n scene te definieren, maar zie nog niet hoe ik dat kan doen.
Ik kan een groep lampen (switches) tegelijkertijd bedienen - eventueel in combinatie met een sirene of zo.
Maar ik kan binnen een 'scene' niet als voorwaarde opgeven dat de 'huis verlaten' schakelaar aan staat and dat één van de deurschakelaars afgaat
Of begreep ik verkeerd hoe je dit bedoelde ?
nogmaals bedankt !
paul
Voeg je schakelaar toe als een deurcontact. Dan kun je daar een action op triggeren.
Een action kun je wel per tijd en voorwaarde instellen.
Het zou mooi zijn als HW het menu deurcontact kopieert en wandschakelaar noemt. Functionaliteit is exact gelijk maar de naamgeving is nu een beetje vreemd.
Een action kun je wel per tijd en voorwaarde instellen.
Het zou mooi zijn als HW het menu deurcontact kopieert en wandschakelaar noemt. Functionaliteit is exact gelijk maar de naamgeving is nu een beetje vreemd.
Nu alles naar behoren op mijn HW werkt wordt het ook tijd om de meegeleverde Afstandsbediening te laten werken.
Wat ik graag wil is dat ik met de AB een signaal stuur naar mijn HW die daarop een actie uitvoert (zoals rolluik open of wat dan ook).
Hoe moet ik mijn AB toevoegen aan mijn HW ?
Ik neem aan als een soort Contact sensor en niet als switch, immers de AB stuurt een signaal naar de HW en niet andersom.
Ik wil dus dat de HW het centrale punt blijft zodat alle status van alle switches juist blijft.
Wat ik graag wil is dat ik met de AB een signaal stuur naar mijn HW die daarop een actie uitvoert (zoals rolluik open of wat dan ook).
Hoe moet ik mijn AB toevoegen aan mijn HW ?
Ik neem aan als een soort Contact sensor en niet als switch, immers de AB stuurt een signaal naar de HW en niet andersom.
Ik wil dus dat de HW het centrale punt blijft zodat alle status van alle switches juist blijft.
Denk dat dit probleem in de slimme meter zit, ik heb het vermoeden dat er vanuit de gasmeter geen gasstand naar de slimme meter gaat, de Energylink krijgt om de 10 seconden de telegram van de Slimme meter en daar staat zowel de elektra als het gasverbruik in en aangezien het elketra wel goed gaat kun je concluderen dat deze communicatie werkt tussen HW en de slimme meter en moet het vrijwel zeker bij de gasmeter gezocht worden.Voois schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:05:
[...]
Het is inmiddels al weer een halve dag verder maar de gasmeter (HW) werkt nog steeds nietniemand iets soortgelijks? Zal morgen is contact opnemen met HW...
Hebben ze wellicht geen batterij in de gasmeter gedaan of is hij leeg......alhoewel je waarschijnlijk wel een gasstand kunt aflezen dus dat zal het ook niet zijn, dan misschien de verbinding van de gasmeter naar de slimme meter.....
[ Voor 9% gewijzigd door Mediacj op 11-04-2013 11:08 ]
vanochtend nog maar eens de energylink gereboot en de p1 poort er opnieuw ingestoken.Mediacj schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:06:
[...]
Denk dat dit probleem in de slimme meter zit, ik heb het vermoeden dat er vanuit de gasmeter geen gasstand naar de slimme meter gaat, de Energylink krijgt om de 10 seconden de telegram van de Slimme meter en daar staat zowel de elektra als het gasverbruik in en aangezien het elketra wel goed gaat kun je concluderen dat deze communicatie werkt tussen HW en de slimme meter en moet het vrijwel zeker bij de gasmeter gezocht worden.
Hebben ze wellicht geen batterij in de gasmeter gedaan of is hij leeg......alhoewel je waarschijnlijk wel een gasstand kunt aflezen dus dat zal het ook niet zijn, dan misschien de verbinding van de gasmeter naar de slimme meter.....
Zie nu op mijn telefoon dat hij het nu wel doet. Kennelijk dus wel een HW bug...
Of... Stedin heeft op afstand de gasmeter pas vandaag gekoppeld aan de slimme meter.. (?)
Ook ik heb vandaag de deursensoren gekocht en was van mening dat ik een actie aan kon zetten op het moment dat ik mijn huis verlaat. Dus ben ik niet thuis en gaat een van de deuren open, dan wil ik graag een pushmelding ontvangen. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen…
beide moet absoluut kunnen...Limburgse-Doos schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:46:
Ook ik heb vandaag de deursensoren gekocht en was van mening dat ik een actie aan kon zetten op het moment dat ik mijn huis verlaat. Dus ben ik niet thuis en gaat een van de deuren open, dan wil ik graag een pushmelding ontvangen. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen…
de HW geeft wel goed aan in welke status de sensor staat?
De homewizard kan alleen een "uit huis" actie hanteren binnen een bepaalde tijd. Hoe weet de homewizard nu wanneer je weggaat of binnenkomt?
Je zal dus tussen een bepaalde tijd een "uit huis" actie aan moeten maken.
Je zal dus tussen een bepaalde tijd een "uit huis" actie aan moeten maken.
Je moet eerst de deursensor toevoegen - zodat ie werkt en door HW wordt gezien.Limburgse-Doos schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:46:
Vervolgens creer je een nieuwe 'notification'
Daarin kies je de deursensor en kun je een tijd instellen waarop je die berichten wilt ontvangen, bv tussen 09:00 en 17:00 als je overdag weg bent.
Je kunt in de notification aangeven op welke devices je een geluid, alarm of iets wilt krijgen
helpt dit ?
Er is een mogelijkheid, maar dan moet je wat doen als je je huis verlaat en ook weer als je terug bent:Limburgse-Doos schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:46:
een notificatie aktief resp. niet-aktief maken.
Methode:
1 maak een virtuele switch die je bijv. deuralarm noemt.
2 maak een action aan voor elke deursensor die je een alarm wil laten geven. Laat elke action de virtuele switch on schakelen en na 1 minuut of zo weer automatisch de off-opdracht geven aan de virtuele switch.
3 koppel een notification aan de virtuele switch.
Als je van huis gaat zet je de notification aktief, ben je terug zet je die weer non-aktief. Eenvoudig.
Om even op een aantal posts te reageren. Ik werk onregelmatig, dus de tijden dat ik weg ben zijn niet standaard. Die virtuele switch begrijp ik niet helemaal. Misschien kun je het met plaatjes laten zien?
Ik wil dus gewoon een 'scene' aanzetten en dan moeten de pushnotificaties werken dat er een deur geopend wordt.
Ik wil dus gewoon een 'scene' aanzetten en dan moeten de pushnotificaties werken dat er een deur geopend wordt.
Iemand hier die een sirene heeft aangesloten op de HW(zo ja, welke?)? Ik wil dit gebruiken samen met een bewegingsdetector!
Owner of DBIT Consultancy
Ja dat is inderdaad heel onhandig in het Shared Weather gedeelte je zoekt je wezenloos naar weerstations met alle sensoren, ik heb ze in ieder geval allemaal zoek maar op Meerdijk onder Waalwijk.Limburgse-Doos schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:59:
Wie heeft trouwens alle sensoren voor het weerstation? Misschien leuk om de naam je station te delen voor de Shared Weather optie?
Nog andere met alle sensoren?
Een scene is een verzameling switches, daar kun je in dit geval niks mee, want het gaat om een verzameling zenders.Limburgse-Doos schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:58:
Om even op een aantal posts te reageren. Ik werk onregelmatig, dus de tijden dat ik weg ben zijn niet standaard. Die virtuele switch begrijp ik niet helemaal. Misschien kun je het met plaatjes laten zien?
Een virtuele switch is een switch die niet echt bestaat, maar de HW "denkt van wel".
1 Add sensor.
2 Kies Switch.
3 Geef naam "deuralarm". HW kent nu de virtuele switch.
4 Add code.
5 Aktiveer een van de deurcontacten. HW heeft een code voor de virtuele switch.
6 Save.
7 Kies actions
8 Add action.
9 Kies een deurcontact (zender) en vul in voor action: deuralarm on bij on-signaal van contact.
10 Kies voor auto-off na 1 minuut., geen actie bij off-signaal van contact.
11 Laat het alle dagen van 00:00 tot 23:59 gelden. Save.
12 Herhaal 8 t/m 11 voor elk contact dat je een alarm wil laten geven.
13 Add notification.
14 kies als sensor het deurcontact waarvan de virtuele switch de code heeft gekregen. (zie 5)
15 Save de notification.
Door die notification aan/uit te zetten krijg je wel/geen alarm.
Ik vind de wind en regenmeter net wat te duur om ze aan te schaffen.
Omslachtig om zo een alarm in te kunnen stellen. Sensoren zitten nu met veel moeite vastgeschroefd. Bijgevoegde schroeven zijn echt waardeloos…
Ga ze nu niet meer losdraaien om dat schroefje op een andere stand te kunnen zetten.
Hoop dat HW zelf ook een optie hiervoor maakt in een latere update.
Ga ze nu niet meer losdraaien om dat schroefje op een andere stand te kunnen zetten.
Hoop dat HW zelf ook een optie hiervoor maakt in een latere update.
HW is ook niet bedoeld als alarmsysteem......Limburgse-Doos schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 06:36:
Omslachtig om zo een alarm in te kunnen stellen.
Ik heb alles, behalve de UV meter. M'n weerstation staat in Kommerzijl.Mediacj schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:05:
[...]
Ja dat is inderdaad heel onhandig in het Shared Weather gedeelte je zoekt je wezenloos naar weerstations met alle sensoren, ik heb ze in ieder geval allemaal zoek maar op Meerdijk onder Waalwijk.
Nog andere met alle sensoren?
Ik kon die opmerking nergens terug vinden, dus heb het nog even via Twitter gevraagd, maar ook daar werd bevestigd dat dit de hoogste prioriteit heeft.Mediacj schreef op zondag 07 april 2013 @ 12:07:
[...]
Het is meer dan schijnt, het was een opmerking van iemand van HW zelf op hun Facebook pagina.
Dit is de letterlijke opmerking: "Die heeft nu de hoogste prioriteit, en ook daar hebben we iets unieks ontwikkeld waar bestaande producten niet tegenop kunnen"
naar aanleiding van een vraag of er ook een thermostaat komt.
Waarom niet? Moet kunnen toch ?Anoniem: 443294 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:03:
[...]
HW is ook niet bedoeld als alarmsysteem......
Ik heb ze niet allemaal; de UV meter ontbreekt in de collectie, maar Shared Weather staat aan; WeatherGJ in Purmerend.Limburgse-Doos schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:59:
Wie heeft trouwens alle sensoren voor het weerstation? Misschien leuk om de naam je station te delen voor de Shared Weather optie?
Hoe dan? Ik wil ook met de afstandsbediening mijn "alarm" inschakelen. Ik kan echter alleen mijn lampen bedienen met zo'n actie maar niet de bewegingssensoren en de daarmee gekoppelde notificaties.Voois schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:19:
[...]
beide moet absoluut kunnen...
de HW geeft wel goed aan in welke status de sensor staat?
Ik begreep op dit forum dat Homewizard dit systeem niet als alarmsysteem wil zien, maar ze brengen zelf nu een nieuwsbrief uit om de awareness onder de aandacht te brengen. Dan is het toch raar dat je niet met 1 druk op de knop notificaties in of uit kan schakelen? Mijn vrouw werkt parttime en is dus eerder thuis dan ik. Nu moet ik ofwel alle notificaties 1 voor 1 uitzetten op het moment dat ze thuiskomt, ofwel de notificaties automatisch op een bepaald tijdstip uitzetten. Mocht er dan echter op dat moment nog niemand thuis zijn dan is alle beveiliging opgeheven.
Daarnaast lijkt het me niet zo moeilijk om dat toe te voegen. Het zou het systeem een stuk beter maken.
Helaas (voor mij dan) gaat het de laatste tijd voornamelijk over energie en niet over awareness. Ook mooi, maar niet voor mij helaas.
Homewizard is gewoon geen beveiliging. Dat je het ermee kunt is wat anders.
Sowieso een inbreker wordt hooguit 5 minuten vertraagd door homewizard omdat hij dubbel ligt van het lachen. Niet omdat hij serieus afziet van inbraak dankzij Homewizard.
Je ziet hier op het forum iedere keer die gedachte voorbij komen en de conclusie is ook iedere keer, het kan wel. Maar het is verre van ideaal.
Ik ben al wel bezig met een spaarpot voor het moment dat de thermostaat er is. Daar zit ik echt op te wachten
Sowieso een inbreker wordt hooguit 5 minuten vertraagd door homewizard omdat hij dubbel ligt van het lachen. Niet omdat hij serieus afziet van inbraak dankzij Homewizard.
Je ziet hier op het forum iedere keer die gedachte voorbij komen en de conclusie is ook iedere keer, het kan wel. Maar het is verre van ideaal.
Ik ben al wel bezig met een spaarpot voor het moment dat de thermostaat er is. Daar zit ik echt op te wachten
Mwah, het is wel grappig om te hebben. Met signalering kan je denk ik genoeg inbrekers afschrikken als er opeens een sirene afgaat en al je lampen aanschieten.PDankers schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:43:
Homewizard is gewoon geen beveiliging. Dat je het ermee kunt is wat anders.
Edit : Wanneer komt die thermostaat dan?
Ik ben erg tevreden met mijn homewizard en wattcher. Na nacht 1 ben ik me kapot geschrokken van mijn sluipstroomverbruik. Als je bedenkt dat het net geen 2 euro per watt per jaar kost heb ik de wattcher zelf in het eerste jaar al ruim terugverdiend door wat kaku switches te plaatsen op mijn opladers en die alleen 's nachts actief te laten zijn.
Ik ben nu verder op zoek naar besparing en vroeg me af of iemand weet of er een stopcontact is dat de stroom meet en uitgelezen kan worden op de HW, een beetje zoals de Wattcher maar dan voor 1 stopcontact.
Ik ben nu verder op zoek naar besparing en vroeg me af of iemand weet of er een stopcontact is dat de stroom meet en uitgelezen kan worden op de HW, een beetje zoals de Wattcher maar dan voor 1 stopcontact.
zoiets?
http://www.energieanders....mid=87&vmcchk=1&Itemid=87
Ik ben zelf nog niet overtuigd van mijn watcher, geeft toch vaak rare waardes aan. die dan niet kloppen, er staat niks of bijna niks aan...
Ik ben zelf nog niet overtuigd van mijn watcher, geeft toch vaak rare waardes aan. die dan niet kloppen, er staat niks of bijna niks aan...
Ik heb toch maar even een awareness-kit besteld samen met 1 temp meter een draadloze deurbel. Ik ben erg benieuwd
Natuurlijk veel effectiever dan werken met een pushbericht dat misschien aankomt en waarschijnlijk te laatDennusB schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:47:
[...]
Mwah, het is wel grappig om te hebben. Met signalering kan je denk ik genoeg inbrekers afschrikken als er opeens een sirene afgaat en al je lampen aanschieten.
Makkelijker is een kaku- switch die gedurende 5 min een sirene etc. aanzet als een van de deurcontacten opengaat. Zet parallel aan de sirene een relais waarmee je een kaku- zender aktiveert. Het signaal van die zender kun je gebruiken om een pushbericht te lanceren. Met een eenvoudige sleutelschakelaar kun je het aansturen van de sirene direct in-/uitschakelen. Maar onthoud dat het kaku- systeem en ook de HW GEEN ENKELE GARANTIE GEEFT DAT ER DAADWERKELIJK EEN SIGNAAL IS VERZONDEN EN DAT HET OOK NOG KORREKT VERWERKT IS. Daar heb je echte beveiligingssystemen voor.
Precies wat ik zoek, werkt die samen met de homewizard?Astra schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:01:
zoiets?
Met de Wattcher moet je er rekening mee houden dat hij niet echt het stroomverbruik meet maar gewoon kijkt hoelang er tussen 2 bliepjes zit. Op basis daarvan (en de instelling die je hebt ingegeven) bepaalt hij het stroomverbruik van de periode tussen de 2 bliepjes en die zie je. Vandaar ook dat hij sneller knippert als je meer stroom verbruikt. Zonder een apparaat tussen je kabels te zetten is er niet echt een betere manier. Voor mij was het in ieder geval voldoende om te zien dat er toch nog wel wat verbruikt wordt en wat mij triggerde om dat uit te pluizen
Ik heb laatst de TOON van Eneco geinstalleerd, ben me kapot geschrokken van het stroom verbruik snachts. Nu had ik nog een wattmeter liggen en in excel even alles genoteerd wat alles verbruikt in gebruik, maar met name voor stand-by en wat het neemt als een telefoon geladen wordt en als die geladen is, ook voor de laptop, probeer dat maar eens, je zal het zien, het klopt wel.Astra schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:01:
zoiets?
Ik ging van 110/115 watt snachts naar nu 60 watt en ik ben er nog niet klaar mee, toch een besparing van 57 euro per jaar. Vooral de digitale ontvanger van Ziggo neemt toch 12 watt in stand-by. en dat met een paar KAKU dingetjes.
groet
in de gebruiksaanwijzing staat dat je hem niet in de volle zon mag hangen, maar ook niet te vochtig, dat zal dus betekenen dat er geen bakken water overheen moet komen.Mediacj schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:40:
Ja hoor de thermometer mag je buiten hangen, alvast veel plezier met de HW!
Die van mij heb ik al de balen van, hij staat binnen, na 3 dagen goed te hebben gewerkt gaat hij nu als een dolle de hele tijd heen en weer qua temp. 8gr - 20 gr. - 8 gr. 21 gr. etc etc.
Weet iemand hier meer over te vertellen of is het al eens ter sprake gekomen? Ik flip hier wel een beetje van, lijkt me nu al een miskoop.
groet,
Lijkt me een gevalletje garantie of je krijgt meetwaarden door van een andere thermometer van je buren in de buurt, zet hem maar eens op een ander kanaal. Je kunt dat goed testen door die van jouw de batterijen te verwijderen en als je nog steeds meetwaarden doorkrijgt weet je het zeker er zit nog een thermometer op dat kanaal te zenden.hoogie35 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:45:
[...]
in de gebruiksaanwijzing staat dat je hem niet in de volle zon mag hangen, maar ook niet te vochtig, dat zal dus betekenen dat er geen bakken water overheen moet komen.
Die van mij heb ik al de balen van, hij staat binnen, na 3 dagen goed te hebben gewerkt gaat hij nu als een dolle de hele tijd heen en weer qua temp. 8gr - 20 gr. - 8 gr. 21 gr. etc etc.
Weet iemand hier meer over te vertellen of is het al eens ter sprake gekomen? Ik flip hier wel een beetje van, lijkt me nu al een miskoop.
groet,
Ik heb hier buiten twee Cresta thermometers hangen 1 midden in de zon (om het verschil tussen de temperatuur in de zon en in de schaduw te meten) en 1 in een soort van ventilerend thermometer huisje, beide werken al jaren probleemloos ondanks de zon en regen die ze te verwerken krijgen.
De Cresta thermometer mag echt wel in de open lucht hangen sterker nog door de wind die er dan opstaat is hij veel eerder weer droog en meet hij eerder weer normale vochtigheidswaarden dan als je hem in een geïsoleerde omgeving buitenzet. Als je de echte schaduwtemperatuur wilt weten moet je hem natuurlijk niet vol in de zon zetten.
[ Voor 10% gewijzigd door Mediacj op 12-04-2013 23:11 ]
Zie je die temperaturen op het display van de thermometer of op de HW?
Als het de HW is dan zou het een thermometer van de buren kunnen zijn die op hetzelfde kanaal zit
Als het de HW is dan zou het een thermometer van de buren kunnen zijn die op hetzelfde kanaal zit
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
ik zie ze op de HM webapp en ook op de telefoon app, het apparaat geeft zelf goede waardes aan, luchtvochtigheid geeft 95% aanSpeedy-Andre schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 23:10:
Zie je die temperaturen op het display van de thermometer of op de HW?

probleem is ook nog dat ik mijn somfy eraan gekoppeld heb die omlaag gaat boven de 22 gr. dus als de temp de hele tijd heen en weer gaat.......
edit: heb het kanaal nu op 2 gezet, vooralsnog lijkt dit te werken, eerst maar weer een paar dagen wachten, verdenk mijn buurman er niet van zo'n ding te hebben, maar goed. Bedankt voor de tip anyway.

[ Voor 15% gewijzigd door hoogie35 op 13-04-2013 10:28 ]
Dan is het toch duidelijk, er is nog een andere temperatuurmeter in de buurt die op hetzelfde kanaal zit.
Wat je kan doen is een ander kanaal kiezen op de thermometer en kijken of dit beter gaat.
De HW verplaatsen kan ook, in de hoop dat je buiten het bereik van de 'verkeerde' meter komt.
Ik heb voor mijn zonnescherm een Somfy zon/windmeter gebruikt, op Mp gevonden voor een leuk prijsje
Wat je kan doen is een ander kanaal kiezen op de thermometer en kijken of dit beter gaat.
De HW verplaatsen kan ook, in de hoop dat je buiten het bereik van de 'verkeerde' meter komt.
Ik heb voor mijn zonnescherm een Somfy zon/windmeter gebruikt, op Mp gevonden voor een leuk prijsje
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Die rv waardes mag je inderdaad wel met een korreltje zout nemen. Ik heb mijn chronotherm een keer rondom vol gehangen met 4 temp sensoren en dan zaten ze alle vier binnen de 1C ten opzichte van elkaar. Is zeker voor deze toepassing prima. Maar door de onnauwkeurige Temp meting gaat je RV al enorm schommelen. Het enige wat je kunt doen met je vocht meting is de conclusie trekken; extreem droog, droog, normaal, vochtig, extreem vochtig. Dus stappen van 20%.
Deze Cresta thermometers worden ook bij Cresta (Piet Paulusmahoogie35 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:14:
[...]
edit: heb het kanaal nu op 2 gezet, vooralsnog lijkt dit te werken, eerst maar weer een paar dagen wachten, verdenk mijn buurman er niet van zo'n ding te hebben, maar goed. Bedankt voor de tip anyway.

Los zijn ze best betaalbaar van Cresta dus ik schat de kans iets groter dat iemand in de buurt er een heeft.
Heel grote verschillen die een soort blokgolf grafiek opleveren zijn bijna altijd aan meerdere sensors te wijten.
Hoop dat iemand mij kan helpen, heb vandaag mijn HW binnen gehad en heb al van alles gekoppeld. Dat gaat goed. Nu wil ik mijn Rook Melder koppelen, en dan ga ik in de wizard naar nieuw device en zegt hij bij het leren van de code dat ik de "Test" knop in moet drukken. Het alarm gaat dan keihard af, maar hij pakt de code niet op 
Hoe kan ik dit toch oplossen?
Edit : Iemand enig idee hoe vaak een temp sensor gegevens door zou moeten sturen?
Hoe kan ik dit toch oplossen?
Edit : Iemand enig idee hoe vaak een temp sensor gegevens door zou moeten sturen?
[ Voor 10% gewijzigd door DennusB op 13-04-2013 14:54 ]
Ik heb hem net 30 seconden ingedrukt gehad, toen was ik wel klaar met dat getoeter van dat dingNeefdave schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 15:18:
Hou je de testknop wel lang ingedrukt?
http://www.homewizard.nl/...lder-voor-homewizard.html
Anoniem: 511958
Gisteravond een virtuele switch aangemaakt en werkend gekregen met meerdere sensoren en alarm. Nu vanmorgen wilde ik dit opnieuw opzetten en krijg ik het niet meer werkend. Virtuele switch bestaat, maar alle sensoren die geen individuele notificatie hebben triggeren geen alarm meer? Enig idee? Ze staan allemaal betrokken in een actie die de virtuele switch aanzet en de sensor van welke de code aan de virtuele switch is gekoppeld heeft een notificatie die aanstaat. Ben al bijna een dag bezig om dit uit te zoeke, maar kom niet verder. Help....
denk dat je gelijk hebt, gaat van 8 naar 20 graden en tegelijkertijd de lv van 95 naar 40, dat zijn dus waardes voor buiten, enfin, het werkt nog steeds, maar onder voorbehoud :-) het werkte eerst ook 6 dagen goed, heb nu een week HW.Speedy-Andre schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:25:
Dan is het toch duidelijk, er is nog een andere temperatuurmeter in de buurt die op hetzelfde kanaal zit.
groeten
Wordt de virtuele switch ook automatisch weer uitgezet? Anders is er geen statusveandering naar "aan" en dan gebeurt er niks. De HW werkt met statusveranderingen van de switches.Anoniem: 511958 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:41:
Gisteravond een virtuele switch aangemaakt en werkend gekregen met meerdere sensoren en alarm. Nu vanmorgen wilde ik dit opnieuw opzetten en krijg ik het niet meer werkend. Virtuele switch bestaat, maar alle sensoren die geen individuele notificatie hebben triggeren geen alarm meer? Enig idee? Ze staan allemaal betrokken in een actie die de virtuele switch aanzet en de sensor van welke de code aan de virtuele switch is gekoppeld heeft een notificatie die aanstaat. Ben al bijna een dag bezig om dit uit te zoeke, maar kom niet verder. Help....
Na een paar vragen gesteld te hebben hier ook een Homewizard aangeschaft, leuk speelgoed! 
Moet zeggen dat de actions me wat tegenvallen, had iets meer conditionele opties verwacht zoals dingen alleen laten aanschakelen als iets anders ook al aanstaat.
Verder een beetje aan het knutselen met een eigen app voor m'n iPad die ik aan een wall-mount heb hangen. Leek me een mooie 'mission control' aan de muur voor home automation
Moet zeggen dat de actions me wat tegenvallen, had iets meer conditionele opties verwacht zoals dingen alleen laten aanschakelen als iets anders ook al aanstaat.
Verder een beetje aan het knutselen met een eigen app voor m'n iPad die ik aan een wall-mount heb hangen. Leek me een mooie 'mission control' aan de muur voor home automation
De switch wordt idd gewoon weer uitgezet na 1 minuut zoals ingesteld, het aanzetten van de switch heeft alleen een effect voor de sensor waarvan de notificatie op aan staat, dusmde hw lijkt de werking van de switch volledig te negeren (behalve dat je de switch aan en uit ziet gaan)
Heb ook geprobeerd te resetten, maar ondanks dat je begint met het configuratie scherm en wifi weer opnieuw moet instellen blijft de hw alle switches en sensoren onthouden. Enig idee hoe de hw volledig te resetten?
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 511958 op 14-04-2013 12:24 . Reden: Spelling ]
Hoe laat je je eigen app dan tegen de HW praten?R4NCOR schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 22:32:
Na een paar vragen gesteld te hebben hier ook een Homewizard aangeschaft, leuk speelgoed!
MIjn wattcher gaf ook vreemde (piek)waardes aan, aantal keer (wel 4x) opnieuw pairing uitgevoerd en nu is perfect. Gemiddeld tussen 9 en 14 k/Wh per dag. Nu idd sluipverbruik opzoeken. Maar je hebt altijd wel een modem, een nas of iets dergelijks staan wat stroom verbruikt.Wattcher is leuk maar denk aan mogelijkheid voor slimme meter.jeroenb42 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:56:
[...]
Precies wat ik zoek, werkt die samen met de homewizard?
Met de Wattcher moet je er rekening mee houden dat hij niet echt het stroomverbruik meet maar gewoon kijkt hoelang er tussen 2 bliepjes zit. Op basis daarvan (en de instelling die je hebt ingegeven) bepaalt hij het stroomverbruik van de periode tussen de 2 bliepjes en die zie je. Vandaar ook dat hij sneller knippert als je meer stroom verbruikt. Zonder een apparaat tussen je kabels te zetten is er niet echt een betere manier. Voor mij was het in ieder geval voldoende om te zien dat er toch nog wel wat verbruikt wordt en wat mij triggerde om dat uit te pluizen
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
Nee, dat niet, dat is echt een standalone apparaat waarmee je op het schermpje kan kijken naar het verbruik, actueel of historisch. Volgens mij is er ook geen stekker'meter' die samenwerkt met HW.jeroenb42 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:56:
[...]
Precies wat ik zoek, werkt die samen met de homewizard?
Klopt, dat is ook mijn idee. En dan heb ik nog een oude meter met een draaischijf, wat ook nog zorgt voor meer ruis; hij meet regelmatig een extra rondje denk ik, wat dan weer de pieken in mijn stroomverbruik laat zien. En dat vind ik irritantMet de Wattcher moet je er rekening mee houden dat hij niet echt het stroomverbruik meet maar gewoon kijkt hoelang er tussen 2 bliepjes zit. Op basis daarvan (en de instelling die je hebt ingegeven) bepaalt hij het stroomverbruik van de periode tussen de 2 bliepjes en die zie je. Vandaar ook dat hij sneller knippert als je meer stroom verbruikt. Zonder een apparaat tussen je kabels te zetten is er niet echt een betere manier. Voor mij was het in ieder geval voldoende om te zien dat er toch nog wel wat verbruikt wordt en wat mij triggerde om dat uit te pluizen
Misschien dat ik maar moet gaan overwegen om een slimme meter met energylink te moeten gaan plaatsen, dan is het - denk ik - een stuk accurater.
Ik ben nogal van de privacy en die slimme meter zie ik niet zo zitten. Je energyleverancier weet dan wanneer je thuis bent en wanneer niet, hoeveel mensen er in je huishouden zitten e.d. Ik begrijp van mijn Amerikaanse en Engelse collega's, waar smart meters al gewoon zijn, dat ze op basis van de harmonics fingerprint weten welk apparaten je hebt. Daar is het al gewoon dat ze voorstellen doen voor een nieuwe vaatwasser (omdat ze weten dat die van jou oud is).peterpijpelink schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 08:56:
[...]
MIjn wattcher gaf ook vreemde (piek)waardes aan, aantal keer (wel 4x) opnieuw pairing uitgevoerd en nu is perfect. Gemiddeld tussen 9 en 14 k/Wh per dag. Nu idd sluipverbruik opzoeken. Maar je hebt altijd wel een modem, een nas of iets dergelijks staan wat stroom verbruikt.Wattcher is leuk maar denk aan mogelijkheid voor slimme meter.
Hoi Marsh, Hoi Kijkmijnou,Anoniem: 511958 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 22:34:
De switch wordt idd gewoon weer uitgezet na 1 minuut zoals ingesteld, het aanzetten van de switch heeft alleen een effect voor de sensor waarvan de notificatie op aan staat, dusmde hw lijkt de werking van de switch volledig te negeren (behalve dat je de switch aan en uit ziet gaan)
Volgens mij willen we alledrie ongeveer hetzelfde doen .. HW gebruiken voor een soort alarmering .. meedere deurkontakten of bewegingssensors lampen en sirene aan laten schakelen - maar dat alleen doen wanneer er een virtuele switch of een combinatie op je telefoon is geaktiveerd die aangeeft dat je van huis bent.
Ik heb geprobeerd zo'n virtuele switch te maken, maar het is mij niet gelukt.
Heb jij dat uiteindelijk aan de praat gekregen ?
Hebben we een beeld wanneer HW een mogelijkheid lanceert om conditionele schakeling mogelijk te maken ?
Hartelijk dank,
Paul
Ik ben erg tevreden over mijn Wattcher, Heb nog een oude draaischijf meter, andere oplossingen dan dit zijn er ook niet.
Zodra er een slimme meter komt ga ik wel kijken naar een energylink. Echter bekijk ik het allemaal nogal zakelijk. Met de wattcher is mijn nachtverbruik van 150 watt gedaald naar 50 watt. Hiermee kan ik de investering natuurlijk rond rekenen. De energylink gaat hier weinig in toevoegen denk ik. echter mijn gasverbruik is een tweede.... twijfel twijfel twijfel...
Zodra er een slimme meter komt ga ik wel kijken naar een energylink. Echter bekijk ik het allemaal nogal zakelijk. Met de wattcher is mijn nachtverbruik van 150 watt gedaald naar 50 watt. Hiermee kan ik de investering natuurlijk rond rekenen. De energylink gaat hier weinig in toevoegen denk ik. echter mijn gasverbruik is een tweede.... twijfel twijfel twijfel...
Wellicht nog even wachten dan.. ze komen binnenkort met een HW termostaat. Dan kun je hem echt terugverdienen.PDankers schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:16:
Ik ben erg tevreden over mijn Wattcher, Heb nog een oude draaischijf meter, andere oplossingen dan dit zijn er ook niet.
Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar. Lijkt me geweldig!Voois schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:21:
[...]
Wellicht nog even wachten dan.. ze komen binnenkort met een HW termostaat. Dan kun je hem echt terugverdienen.
Ja dat is inderdaad het grote verschil. Bij electra heb je sluipverbruik en begint bewust gebruik met inzicht in wat hoeveel kost. Je gasverbruik is sterk gekoppeld aan de thermostaat (en dan nog wat voor douche en evt. koken). De vraag is dus; wanneer ik een homewizard thermostaat koop, en deze zeer bewust gebruik. Ga ik dan heel veel meer bereiken met het meten van mijn gasverbruik???
Nou, ik heb het 3 dagen gehad maar wat een enorm onbetrouwbaar systeem zeg. In 8/10 gevallen komen signalen gewoon niet aan, terwijl het ruim binnen de 10 meter van het kastje hangt/ligt. Software bevat geen conditionele instellingen, dus veel dingen zijn gewoon onmogelijk.
Ik heb hem weer verkocht, ik hou niet van producten die half af zijn
ik zal hier niet beweren dat het systeem foutloos is maar de fout kans is eerder 8/100 dan 8/10. Niemand heeft overigens gezegd dat dit product af is. Er verschijnen met enige regelmaat zowel hardwarematige als softwarematige updates die het beetje bij beetje completer maakt.DennusB schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:52:
Nou, ik heb het 3 dagen gehad maar wat een enorm onbetrouwbaar systeem zeg. In 8/10 gevallen komen signalen gewoon niet aan, terwijl het ruim binnen de 10 meter van het kastje hangt/ligt. Software bevat geen conditionele instellingen, dus veel dingen zijn gewoon onmogelijk.
Geen idee. Ligt eraan hoe zuinig je er nu mee omspringt en hoeveel comfort je wilt behouden. Sowieso zal het natuurlijk een besparing opleveren als je onverwachts niet thuis bent en je 'normale' thermostaat volgens het programma aanslaat.. met een druk op de knop voorkom je dat vanaf je telefoon.PDankers schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:48:
Ja dat is inderdaad het grote verschil. Bij electra heb je sluipverbruik en begint bewust gebruik met inzicht in wat hoeveel kost. Je gasverbruik is sterk gekoppeld aan de thermostaat (en dan nog wat voor douche en evt. koken). De vraag is dus; wanneer ik een homewizard thermostaat koop, en deze zeer bewust gebruik. Ga ik dan heel veel meer bereiken met het meten van mijn gasverbruik???
Dit topic is gesloten.