HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.826 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:35
Neefdave schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:18:
Hoe snel heeft liander bij jullie een slimme meter geplaatst? Ik zag op de website 3 maanden staan?
Bij mij binnen 1 week. Heb een aanvraag online ingediend, binnen 2 dagen werd ik gebeld voor een afspraak.
Na het telefoongesprek netjes een bevestiging via mail. Maandag tussen 10:00 en 12:00 zou de monteur komen. 09:50 2 monteurs en binnen een uur waren ze klaar! Kosten me wel €72,50 wegens het zelf aanvragen, maar ja, ik zie het als een investering die ik wel weer terugverdien.
Heb van de week al mijn halogeen spotjes vervangen voor LED spots en geloof me, dat waren er wel heel veel! :*)

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liander belde binnen een dag voor een afspraak, slimme meter was binnen een week geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:36

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Astra schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 02:15:
[...]

Ja, maar niet helemaal. Meter zegt 187.5 en op de wattcher kan ik tot 187 komen.
Wat is dat voor raar getal?
Ik heb 1 per Watt, dit staat bij de led ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
Ook een slimme meter besteld, straks even de energylink bestellen.

Heb tevens alles ( modem, homewizard, nas ) van de meterkast naar de voorraadkast gebracht en helemaal bovenin op planken gezet. Halve dag in de kruipruimte en halve dag plankjes maken. Maar wat is het bereik nu goed! Geen lange laadtijden in de app meer, alles reageerd snel. Was aardig wat werk maar ben blij dat ik het gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 10:42
Speedy-Andre schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:44:
[...]

Wat is dat voor raar getal?
Ik heb 1 per Watt, dit staat bij de led ...
Ik nog zo'n mooie meter met een draaischijf... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Astra schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:47:
[...]

Ik nog zo'n mooie meter met een draaischijf... ;)
Geen ervaring mee, maar in principe kan je die nauwkeurig aflezen ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 11:05
Heb ervaring met draaischijf. Is wel een werkje om de sensor echt goed te krijgen. Met name bij extreem hoog verbruik, schijf draait zo snel dat de puls soms gemist wordt. Andere optie; extreem laag puls is zo langzaam dat deze soms dubbel geteld wordt.
Tip plaats de sensor goed. controleer of deze 100% goed meet.-> Oke -> tape en de sensor echt vastplakken.
De manier van bevestigen met de klittenband is gewoon niet stabiel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 10:42
Ik ben er inmiddels achter, na het vergelijken van beide apparaten (de homewizard en de wattcher monitor zelf), bleek dat de pairing niet helemaal goed gegaan was en hij daarom hele rare waardes doorgaf aan de homewizard. heb de pairing nu opnieuw gedaan en nu komen de waardes beter overeen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
Zojuist mijn app opgestart op mijn telefoon en kreeg meteen een melding dat er een firmware update klaar stond voor mijn HW. Meteen gedaan natuurlijk.
Nu heb ik versie 2.35. Is dat echt de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik kreeg ook een melding, de fw ging van 2.30 naar 2.35.
Dit zal wel voor de nieuwe EnergyLink bedoeld zijn en wat bugfixes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had za-ochtend dezelfde upgrade naar 2.35 , ook E- link in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een update gehad. Verder geen bijzonderheden.

Hoop nog wel even een release note te zien ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
visie schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:10:
Mijn temperatuur grafiek van het afgelopen jaar doet wat raar. Zij er meerdere met dit probleem?
[afbeelding]
Dit probleem is inmiddels verholpen.
Ik verwacht dat er zeer korte termijn ook aan app update komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Release Note staat inmiddels op de site. Update App komt er aan.
Voor mij persoonlijk niet spannend. Hopelijk stabiliteit van de App en 'various bug fixes'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Afgelopen week zijn we weer begonnen met het distribueren van een firmware update. Versie 2.35 is nodig voor de app update die waarschijnlijk in de komende dagen beschikbaar komt. Versie 2.35 bevat vooral vele kleine verbeteringen, maar ook grote verbeteringen zoals een veel stabielere HomeWizard Online verbinding en voorbereiding van de support van de EnergyLink.

Changelog firmware v. 2.30
+ EnergyLink support
+ HomeWizard online verbeteringen
+ Fixed scene-bug
+ Various small fixes

Na het updaten van de firmware zal er in eerste instantie weinig anders zijn, de veranderingen worden pas merkbaar wanneer ook de nieuwe app wordt geinstalleerd. De aanbeveling is altijd om eerst de firmware te updaten voor het installeren van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg morgen m'n E-link binnen, ben benieuwd..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels de nieuwe app gedownload maar nu heb ik windsnelheid grafiek die niet meer zo is als ie geweest was, wel uitlezing van de data maar geen grafiek weergave meer.
Is dit bij meerdere gebruikers of alleen bij mij het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, wind is naar de knoppen, gust is ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:30
Krijgen jullie in de nieuwe app de taal op Nederlands? Ik heb in de instellingen netjes Nederlands staan maar de interface blijft Engels, wellicht dat mijn ios 5 versie hier een rol speelt.

Ik hoop ook dat er snel een update voor de Android app komt anders moet ik het met de website doen op mijn telefoon in combinatie met de Energylink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serbia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05 10:22

Serbia

Ik blaf niet, bijt alleen!

Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 21:34:
Klopt, wind is naar de knoppen, gust is ok.
Ik heb het ook en gemaild naar het Homewizard team.
Mediacj schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:18:
Krijgen jullie in de nieuwe app de taal op Nederlands? Ik heb in de instellingen netjes Nederlands staan maar de interface blijft Engels, wellicht dat mijn ios 5 versie hier een rol speelt.
Ik heb iOS 6.1.3 en mijn taal stond meteen op Nederlands.

[ Voor 46% gewijzigd door Serbia op 29-03-2013 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:04
Ik lees veel over het meten van energieverbruik en met de nieuwe E-link kun je dus je slimme meter uitlezen.
Maar weet iemand of er ook plannen zijn om waterverbruik te meten? Een soort van Wattcher maar dan 1 die je op je watermeter plakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Dat zou het natuurlijk wel helemaal compleet maken, weet alleen niet of daar al een systeem voor bestaat.

edit: mijn buitensensor geeft vreemde waardes aan. Hij zegt dat vanaf woensdagmiddag dat het gemiddeld 20 graden buiten is, ook in de nacht. Als ik die moet resetten ben ik heel mijn periode kwijt dat wil ik eigenlijk niet. Welke oplossing is hier voor zonder je geschiedenis te verliezen? Batterij er uit?

[ Voor 59% gewijzigd door Deef_K op 29-03-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:44
Ik kreeg de update vannochtend en heb de app nu juist in het Nederlands terwijl ik hem daarvoor altijd in het Engels had. De wind grafiek is inderdaad op de hobbel. Hij is helemaal blauw. Windrichting is wel goed.

Wat ik nog mis trouwens: ik wil mijn ip-camera's op 640x480 resolutie in de Homewizard zien, maar hij verkleind ze steeds weer naar 320x4nog iets. Ik moet ze dan handmatig steeds terugzetten. Erg onhandig.

[ Voor 32% gewijzigd door rimave op 29-03-2013 09:50 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Neefdave schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 09:22:
Dat zou het natuurlijk wel helemaal compleet maken, weet alleen niet of daar al een systeem voor bestaat.

edit: mijn buitensensor geeft vreemde waardes aan. Hij zegt dat vanaf woensdagmiddag dat het gemiddeld 20 graden buiten is, ook in de nacht. Als ik die moet resetten ben ik heel mijn periode kwijt dat wil ik eigenlijk niet. Welke oplossing is hier voor zonder je geschiedenis te verliezen? Batterij er uit?
Ik zou verwachten dat er wel iets voor te ontwikkelen is. Een apparaatje op je water meter die de standen leest bijvoorbeeld. Of een digitaal metertje die je direct na de meter van je leverancier plaatst.
Volgens mij is het een gat in de markt.... Iemand zin om dat te maken ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

20% op alle awareness producten ivm verhuizing
zie http://us4.campaign-archi...d=6f7013b9ac&e=03e031fd87

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Beetje offtopic, maar voor wie de slimme meter heeft geplaatst. Laten jullie deze ook uitlezen door de gas/stroom leverancier of hebben jullie deze functie uit staan?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik weet nu waarom mijn buitensensor 21 graden aangaf. De kinderen van de buren konden er door de schutting net bij. Ik weet nu dat de buren niet zuinig zijn met het gasverbruik haha, 3 dagen lang constant 21 graden binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappie schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:02:
[...]

Ik zou verwachten dat er wel iets voor te ontwikkelen is. Een apparaatje op je water meter die de standen leest bijvoorbeeld. Of een digitaal metertje die je direct na de meter van je leverancier plaatst.
Volgens mij is het een gat in de markt.... Iemand zin om dat te maken ? 8)
Standen lezen is best wel moeilijk, dat gaat niet zomaar lukken. Een watermeter voor na de meter kun je gewoon kopen, pulstellers bijvoorbeeld (zijn niet goedkoop) Moet je alleen wat electronica hebben om deze pulsen te tellen en om de x minuten de data naar de HW te sturen. Kan vrij eenvoudig met een Arduino bordje. Maar dan moet de HW dit ondersteunen, dat zal niet gaan gebeuren denk ik. Dan zal er een 'totaal' oplossing komen, en dan wordt het best duur en lastig denk ik.

Ik ga er eens over nadenken.... Heb een soortgelijke oplossing met USB kaartje gebouwd direct naar een PC dus, maar dan wordt het wel duur/lastig voor wat het brengt.

Aanvulling: wellicht zou je iets kunnen doen met een watermeter-pulsteller en een wind-meter? Deze telt ook gewoon pulsen neem ik aan? Aan elkaar knopen en je hebt de water- snelheid... (en dus verbruik) Haha, geinig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb op mijn iMac met Safari sinds de website update dat hij blijft hangen bij LOADING, hij maakt wel verbinding maar maar er komen geen gegevens. Dit hebben we al eens een keer eerder gehad moest toen via update worden verholpen. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimave schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:36:
Beetje offtopic, maar voor wie de slimme meter heeft geplaatst. Laten jullie deze ook uitlezen door de gas/stroom leverancier of hebben jullie deze functie uit staan?
Ja, wel zo makkelijk, zo voorkom je bijbetalen aan het eind van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 23:42:
Hallo, ik heb op mijn iMac met Safari sinds de website update dat hij blijft hangen bij LOADING, hij maakt wel verbinding maar maar er komen geen gegevens. Dit hebben we al eens een keer eerder gehad moest toen via update worden verholpen. Meer mensen last van?
Heb ik ook gehad, het verwijderen van de internetcache inclusief cookies heeft het hier verholpen.

Probeer het anders eerst maar eens in een incognitovenster dan zul je zien dat het daar ook meteen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Weet iemand hoe je een fading scene kunt maken? Waarbij dus lampen langzaam aan of uit gaan?

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de firmware upgrade naar 2.35 doet Somfy het bij mij niet meer. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-08 14:28
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 23:42:
Oplossing: cookies wissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik heb mijn homewizard binnen, na wat uitzoekwerk de twee meegeleverde geschakelde stopcontacten aan de praat gekregen. En inderdaad mijn lamp gaat nu keurig 30 minuten voor zonsondergang aan.
Ook mijn WL IP cam aan de praat gekregen.
Voor mijn rolluik heb ik een ASUN 650 aangeschaft.
Op de een of andere manier wil de ze niet werken.
Hier volgt een omschrijving van wat ik al heb geprobeerd, maar tot nu tu zonder resultaat hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Ik heb de ASUN 650 middels een stekker verbonden met 220 op de L en N pool.
Het groene lampje gaat nu branden.
Via de app kies ik nu Add sensor
Uit de lijst kies ik nu Somfy
Hierna geef ik de naam van het apparaat op in mijn geval Rolluik_bg_A
Hierna klik ik op code, er wordt n u gevraagd om eerst de somfy receiver in de programing mode te zetten.
Hiervoor druk ik op het knopje van de ASUN 650 boven de groene led.
Deze gaat nu knipperen.
Op de app klik ik op generate code.
Na een paar tellen zie ik dat er een code verstuurd is (bijv 216615)
Na bevestiging komt de app terug dat er succesvol een sensor is toegevoegd.
Wanneer ik in de app nu op de somfy lijst klik zie ik mijn Rolluik_bg_A
Wanneer ik n u op de knop omhoog / omlaag druk gebeurd er niets de ASUN 650 schakelt niet (ook het relais hoor ik niet klikken).

Ik heb mijn ASUN 650 op dezelfde plek t.o.v. mijn Homewizard als bij het aanmelden van de schakelaars (die het dus wel doen).

Kan iemand aangeven wat ik verkeerd doe of wat ik allemaal nog kan testen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik zat even te twijfelen, maar toch een slimme meter aangevraagd en de energylink.
Ik was er namelijk nog niet helemaal uit of ik ook zonnepanelen wilde hebben, maar die panelen ga ik niet doen. Er komt eerst een nieuwe keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Cpri schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:52:
Ik heb mijn homewizard binnen, na wat uitzoekwerk de twee meegeleverde geschakelde stopcontacten aan de praat gekregen. En inderdaad mijn lamp gaat nu keurig 30 minuten voor zonsondergang aan.
Hier volgt een omschrijving van wat ik al heb geprobeerd, maar tot nu tu zonder resultaat hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Hierna klik ik op code, er wordt n u gevraagd om eerst de somfy receiver in de programing mode te zetten.
Deze gaat nu knipperen.
Wanneer ik n u op de knop omhoog / omlaag druk gebeurd er niets de ASUN 650 schakelt niet (ook het relais hoor ik niet klikken).

Ik heb mijn ASUN 650 op dezelfde plek t.o.v. mijn Homewizard als bij het aanmelden van de schakelaars (die het dus wel doen).

Alvast bedankt
Je moet de ASUN-650 gewoon als "schakelaar" toevoegen. Somfy is wat anders dan KlikAaan KlikUit. Dit staat op de website van HomeWizard:

Het toevoegen van een ASUN-650 module aan de HomeWizard gaat eigenlijk niet anders dan het toevoegen van een normale schakelaar. Ofwel: Navigeer via het menu naar ‘Add Sensor’, ‘Switch’, geef een naam op en leer of genereer een code

Zie ook: http://www.homewizard.nl/zonwering.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 14:21

NoE

Que?

Moest helaas aan de nieuwe ketel, dus bij mij is het "ik wil de CV bedienen via wifi c.q. de HomeWizard" weer aktueel.

Is het geen idee voor HomeWizard op te teamen met ICY, de bedenkers van de bekende Essent thermostaat.

http://www.icy.nl/consument/producten/slimme-thermostaat-pro

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
NoE schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:09:
Moest helaas aan de nieuwe ketel, dus bij mij is het "ik wil de CV bedienen via wifi c.q. de HomeWizard" weer aktueel.

Is het geen idee voor HomeWizard op te teamen met ICY, de bedenkers van de bekende Essent thermostaat.

http://www.icy.nl/consument/producten/slimme-thermostaat-pro
HW schijnt hier al zelf mee bezig te zijn (zie facebook pagina HW) en dit heeft nu voor hen de hoogste prioriteit :)

Hebben er hier al mensen de Energylink ontvangen? Die van mij komt door de paasdagen pas a.s. dinsdag ipv vandaag, ik vroeg me af of dat je nu binnen de app ook de daadwerkelijke meterstanden kunt aflezen of blijft het bij enkel grafieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Flappie bedankt, het werkt
Nu had ik al wel wat gezocht op ASUN -650 maar deze link had ik nog niet gevonden.
Wanneer je gewoon de APP volgt staat er nergens dat je de somfy sensor niet kan gebruiken voor andere typen. De tekst impliceert dat je het juist kan gebruiken voor alle rolluiken, zonweringen en garagedeuren

Overigens is dat toch wel een van de dingen die ik opvallend vind, er is niet echt een compleet document te vinden die het geheel uitlegt. Het blijft beperkt tot voor elk device een paar regels.

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cpri schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:52:

Deze gaat nu knipperen.

Alvast bedankt
De asun niet aansturen als somfy maar in de app aanmaken als switch, somfy en kaku hebben een verschillende codering.
Asun is van kaku en moet ook zo worden aangestuurd vanuit de homewizard.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ff mijn frustratie van vandaag kwijt... Aan niemand persoonlijk.

Ik snap dat veel mensen hier de energy link en zo willen (extra functionaliteit) begrijpelijk, ik ook wel, maar wanneer wordt er eens echt gewerkt aan de vele bugs en zeer slechte stabiliteit? Bij de nieuwer release toch weer exta nieuwe bugs. Nieuwe zaken, terwijl er basis functionaliteit nog mist.
Ik vind het echt jammer, een reden om toch te kijken naar andere systemen.

De HW app is vandaag al weer meer als 10 keer gecrasht, bij gewoon wat config werk. Ik kan meerdere bugs gewoon reproduceren. Als er een klein test teampje op word gezet heb je binnen 1 week veel bugs op papier staan, en dan inplannen om te fixen. Zoals gewone software ontwikkeling. De HW zelf werkt redelijk ok, de App is gewoon slecht en instabiel.

Hopelijk gaan de jongens van HW er toch mee aan de slag; dat is echt noodzakelijk om groter te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steefph schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 09:35:
Weet iemand hoe je een fading scene kunt maken? Waarbij dus lampen langzaam aan of uit gaan?
Kort antwoord: dat gaat niet, de HW ondersteunt deze functionaliteit (nog) niet helaas.

De dimmers faden natuurlijk zelf al zeer kort als je ze aanzet. Wil je langere fases gaat dat niet.

Lang antwoord: met beperkingen kun je het programmeren. Lang verhaal, hopelijk vervuilt het niet teveel hier, maar via scenes en dummy 'contact' schakelaars kan het wel. (of eventueel met beweging)

Beperkingen:
- werkt alleen met 'stopcontact' dimmers, niet met dimmers die na 2 keer aanzetten in de 'dim' mode gaan, die moet je eerst uit zetten voordat je een 2e dimlevel kunt aanzettten (erg lastig)
- je moet dus dummy CS contacten aanmaken, en dat verpest het overzicht of er een deur of raam open staan, daar je deze voor lampen gebruikt.
-kan alleen met tussenposen van minimaal 1 minuut, niet sneller
-stabiliteit en snelheid wordt er niet beter op; de HW box gaat vlug door de knieen.

Korte uitleg:
- voor elke dim 'fase' die je wilt hebben van 1 minuut (of meer) een dummy CS aanmaken, alles met dezelfde code die je zelf bepaalt, deze activeer je dus met scakelaar pf afst. Bediening, allen tegelijk aan.
-voor elke CS maak je een actie aan, die een scene aan schakelt en na x minuten (minimaal 1) weer uitschakelt (bv 1e na 1 minuut, 2e na 2 minuten, etc)
-per dim 'fase' maak je ook een scene aan, deze schakelen dus alle tegelijk aan via de actie, en elk om de minuut uit.
-bij aanzetten 1e scene, lamp op bv 10%
- daarna bij alle andere scenes bij aanschakelen niets doen, en bij uitschakelen de lamp op hoger dimlevel zetten (bv 2e op 20%, 3e op 30 %, etc). Dus je gebruikt het vertraagd uitschakelen van de CS acties om scenes uit te schakelen en daarmee dus de lamp op een hoger dimlevel te zetten.
-uiteindelijk zijn alle scenes uitgeschakeld met vertraging, en is de lamp vol aan.

Hopelijk is het een beetje duidelijk. Voor binnen niet echt handig, wel leuk voor buiten verlichting soms of wake up light.

Aanvulling: een eigen app schrijven is ook een optie, of via de PC een schakeling maken. (web interface)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! cookies weghalen werkte inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, sinds vanmorgen werkt de app op mijn iPad niet meer, na het opstarten sluit de app zich weer vanzelf. Zomertijd bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowel app op iPad 2 met ios 6.3 als remote "on line" geven geen toegang meer. ERNSTIG !
Overigens mag van mij die klote zomertijd verdwijnen; geeft alleen maar problemen.

Ik heb mijn hw-app ook op een iPad 1 draaien met ios 5.1.1. Doet het wel en probleemloos.
Dit wijst in de richting van Apple, tweede keer dit jaar.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 10:47:
Zowel app als remote "on line" geven geen toegang meer. ERNSTIG !
Overigens mag van mij die klote zomertijd verdwijnen; geeft alleen maar problemen.

Ik heb mijn hw-app ook op een iPad 1 draaien met ios 5.1.1. Doet het wel en probleemloos.
Dit wijst in de richting van Apple, tweede keer dit jaar.
Misschien is het dan een optie om op die andere ios6 iPad de tijd een uur terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, klok verzetten onder ios 6.3 geeft geen verbetering.
>>>>> Wist niet dat ik ooit zo blij zou zijn met m'n iPad 1 <<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Bij mij crasht de app ook sinds vannochtend. Hij probeert de windgrafiek rechts te laden. Daar crasht ie op.
Online (webpage) doet hij het wel. Daar laad hij rechts van het scherm ook niet de windgrafiek.
Het lijkt dat de app daarop crasht. Deze grafiek was ook al een probleem bij de laatste update van de app.

[ Voor 48% gewijzigd door rimave op 31-03-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogergorissen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 21:16
Ook hier sinds vanochtend een crashende HW-app. Werk op IPad2, met zomertijd en laatste IOS-versie.

Crasht bij het ophalen van grafieken.

Zelfde op een IPad 3 met laatste IOS.

Op IPhone5 functioneert de app normaal, totdat...je de grafieken gaat ophalen. Ook dan een crash.

Vervelend, hoop op een snelle oplossing, zo kun je niet met de app werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( Ook mijn HW op Ipad 3 crashed. Niet opIpad 1. Crashed ook op Iphone 3s en 4s zodra je grafiek oproept. Daarvoor windgrafiek niet goed in app. De energylinks staan schijnbaar nog in Katwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist firmware update gehad ....... Alles werkt weer. Goeie aktie HW !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik heb HW al even een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist firmware-update gehad ...... alles werkt weer. Goeie aktie HW !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ik nog niet helaas maar een tijdelijk lapmiddel is het om de kalender op boeddhistisch in te stellen. De app blijft dan werken wel is waar zonder grafieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongste firmware is nu 2.351

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:44:
Wie kan mij hierbij helpen?

Ik krijg dus mooi onderstaande temperatuur data uit mijn Homewizard gepulkt als ik het volgende in mijn browser intoets:

http://192.168.5.25/wachtwoord/te/graph/01/week

Maar hoe krijg ik dat nu bv in een MySQL database opgeslagen?
Ik heb hier thuis een kleine webserver draaien, dus volgens mij moeten er mogelijkheden zijn om dat voor elkaar te krijgen maar ik heb maar beperkte kennis van php en mysql.

Wie kan mij aan een stukje code helpen om de data in een database op te slaan?
Dus het liefst met behulp van php en mysql want daar heb ik tenminste een beetje kennis van.

{"status": "ok", "version": "2.30", "request": {"route": "/te" }, "response": [{ "t": "2013-03-06 01:10", "te": 6.2, "hu": 62}
, { "t": "2013-03-11 22:55", "te": -2.6, "hu": 61}
, { "t": "2013-03-12 01:10", "te": -2.7, "hu": 62}
, { "t": "2013-03-12 02:25", "te": -2.1, "hu": 62}
, { "t": "2013-03-12 03:40", "te": -2.6, "hu": 62}
, { "t": "2013-03-12 04:55", "te": -2.9, "hu": 61}
]}

Alvast bedankt.
Ik zoek al een tijdje om de data eruit te krijgen. Bovenstaande string lukt mij echter niet. Wat heb je buiten je wachtwoord precies gebruikt.

Ik gebruik Matlab met een script file is vrij eenvoudig in een asci tabel om te zetten en deze in excel te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 13:13:
[...]

Ik zoek al een tijdje om de data eruit te krijgen. Bovenstaande string lukt mij echter niet. Wat heb je buiten je wachtwoord precies gebruikt.

Ik gebruik Matlab met een script file is vrij eenvoudig in een asci tabel om te zetten en deze in excel te importeren.
Ik ben hier ook al een tijdje mee bezig maar bij mij heb ik nog wel de poort achter het lokale ipadres gezet, wellicht dat dat voor jou situatie ook nodig is: http://192.168.1.2:81/wizard66/en/graph/power/week

In mijn geval poort 81 maar met een programma als Fiddler kun je snel achterhalen welk adres precies aangeroepen wordt.

Ik ben zelf ook bezig met een excel versie waar ik op basis van Xml import (ondanks dat het in json format is) de hw gegevens inlees, dat lukt vrij aardig en daarna op basis van tekstfilters de juiste gegevens filteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Mediacj op 31-03-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
App doet het weer idd. Windgrafiek nog niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik een update kan forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimave schreef op zondag 31 maart 2013 @ 13:44:
App doet het weer idd. Windgrafiek nog niet. :)
Windgrafiek zit in app en niet in firmware volgens mij.
App-update moet langs Apple, dus gaat iets langer duren .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:56:
[...]

Kort antwoord: dat gaat niet, de HW ondersteunt deze functionaliteit (nog) niet helaas.

De dimmers faden natuurlijk zelf al zeer kort als je ze aanzet. Wil je langere fases gaat dat niet.

Lang antwoord: met beperkingen kun je het programmeren. Lang verhaal, hopelijk vervuilt het niet teveel hier, maar via scenes en dummy 'contact' schakelaars kan het wel. (of eventueel met beweging)

Beperkingen:
- werkt alleen met 'stopcontact' dimmers, niet met dimmers die na 2 keer aanzetten in de 'dim' mode gaan, die moet je eerst uit zetten voordat je een 2e dimlevel kunt aanzettten (erg lastig)
- je moet dus dummy CS contacten aanmaken, en dat verpest het overzicht of er een deur of raam open staan, daar je deze voor lampen gebruikt.
-kan alleen met tussenposen van minimaal 1 minuut, niet sneller
-stabiliteit en snelheid wordt er niet beter op; de HW box gaat vlug door de knieen.

Korte uitleg:
- voor elke dim 'fase' die je wilt hebben van 1 minuut (of meer) een dummy CS aanmaken, alles met dezelfde code die je zelf bepaalt, deze activeer je dus met scakelaar pf afst. Bediening, allen tegelijk aan.
-voor elke CS maak je een actie aan, die een scene aan schakelt en na x minuten (minimaal 1) weer uitschakelt (bv 1e na 1 minuut, 2e na 2 minuten, etc)
-per dim 'fase' maak je ook een scene aan, deze schakelen dus alle tegelijk aan via de actie, en elk om de minuut uit.
-bij aanzetten 1e scene, lamp op bv 10%
- daarna bij alle andere scenes bij aanschakelen niets doen, en bij uitschakelen de lamp op hoger dimlevel zetten (bv 2e op 20%, 3e op 30 %, etc). Dus je gebruikt het vertraagd uitschakelen van de CS acties om scenes uit te schakelen en daarmee dus de lamp op een hoger dimlevel te zetten.
-uiteindelijk zijn alle scenes uitgeschakeld met vertraging, en is de lamp vol aan.

Hopelijk is het een beetje duidelijk. Voor binnen niet echt handig, wel leuk voor buiten verlichting soms of wake up light.

Aanvulling: een eigen app schrijven is ook een optie, of via de PC een schakeling maken. (web interface)
Thanks voor de uitleg! :)

Ik denk dat ik zelf maar eens aan het knutselen. Met de IP string die je kunt gebruiken om lampen direct aan te sturen moet dat toch makkelijker te verwezelijken zijn. ( /sw/dim/0/"Value" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:22
Ik heb geen problemen met de app, ook niet met grafieken. Van de week was er een update voor de HW en de app, die heb ik beide doorgevoerd. App versie 2.3.0 HW versie 2.351

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chippie777 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 17:43:
Ik heb geen problemen met de app, ook niet met grafieken. Van de week was er een update voor de HW en de app, die heb ik beide doorgevoerd. App versie 2.3.0 HW versie 2.351
Heb je ook een anemometer? En is die grafiek goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Alles werkt hier weer. Geen idee wat ze nu exact gedaan hebben als oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:22
Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 18:42:
[...]

Heb je ook een anemometer? En is die grafiek goed?
Geen anometer, maar grafieken van warmte en elec.verbruik werken gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogergorissen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 21:16
Hier werkt ook alles weer goed. Firmwareversie 2.351. Lijkt dat de .xx1 update vandaag gereleasd is. Goede service!

Ook het blijven proberen inloggen bij benadering van de HW via de site is opgelost met tips van hier. Cookies wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Laatst online: 10-09 08:00
Ben me ook al een tijdje aan het orienteren voor een Homewizard in mijn appartement te installeren. Nu dacht ik als stap 1 eens een KAKU dimmer uit te proberen. Dat ging in eerste instantie goed (zo'n 5-tal minuten), maar daarna ging het ineens niet meer. Als ik de lamp nu uitschakel, blijft deze flikkeren. De LED op de AWMR-210 blijft branden, dus daar zou niets mis mogen zijn.

Foto van aansluiting: http://db.tt/rkJ4RYhf (waarom er overal 2 draden uit de grond komen is me een raadsel, dat is voor alle schakelaars in huis het geval)

Hopelijk krijg ik dit nog aan het werken, anders krijg ik de Homewizard niet verkocht thuis :) Heb ik iets over het hoofd gezien?

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Hobbles schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:06:
Ben me ook al een tijdje aan het orienteren voor een Homewizard in mijn appartement te installeren. Nu dacht ik als stap 1 eens een KAKU dimmer uit te proberen. Dat ging in eerste instantie goed (zo'n 5-tal minuten), maar daarna ging het ineens niet meer. Als ik de lamp nu uitschakel, blijft deze flikkeren. De LED op de AWMR-210 blijft branden, dus daar zou niets mis mogen zijn.

Foto van aansluiting: http://db.tt/rkJ4RYhf (waarom er overal 2 draden uit de grond komen is me een raadsel, dat is voor alle schakelaars in huis het geval)

Hopelijk krijg ik dit nog aan het werken, anders krijg ik de Homewizard niet verkocht thuis :) Heb ik iets over het hoofd gezien?
Is bruin gebruikt als schakeldraad???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

Hobbles schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:06:

zitten er onder die schakelaars geen wandcontactdozen? ik vind de kleuren sowieso een beetje vreemd voor bij een schakelaar. Of komt de voeding wellicht van beneden welke doorloopt naar het lichtpuntje in het plafond? (centraaldoos)
normaal gesproken komt de voeding namelijk van de centraaldoos in het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
En over wat voor lamp hebben we het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Laatst online: 10-09 08:00
De voeding komt inderdaad van beneden, en loopt door via de bruine draad die naar boven gaat (dat is inderdaad de schakeldraad, had zelf ook zwart verwacht). Het gaat om een dimbare halogeenlamp van 42W (Philips).

Misschien dat er qua regelgeving afwijkingen zijn omdat dit een nieuwbouw in België is.

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hobbles schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:58:
Het gaat om een dimbare halogeenlamp van 42W (Philips).
De dimmer heeft minimaal 40W in de specs staan, kennelijk zit je op de grens met die lamp ...
Je moet dus de dimmer zien te 'verkopen', niet de Homewizard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-09 16:53
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:55:
Na de firmware upgrade naar 2.35 doet Somfy het bij mij niet meer. Meer mensen last van?
Moet je even je HomeWizard laten update in Katwijk daarna werkt het gweldig, heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:36:
Ik wil ff mijn frustratie van vandaag kwijt... Aan niemand persoonlijk.

Ik snap dat veel mensen hier de energy link en zo willen (extra functionaliteit) begrijpelijk, ik ook wel, maar wanneer wordt er eens echt gewerkt aan de vele bugs en zeer slechte stabiliteit? Bij de nieuwer release toch weer exta nieuwe bugs. Nieuwe zaken, terwijl er basis functionaliteit nog mist.
Ik vind het echt jammer, een reden om toch te kijken naar andere systemen.

De HW app is vandaag al weer meer als 10 keer gecrasht, bij gewoon wat config werk. Ik kan meerdere bugs gewoon reproduceren. Als er een klein test teampje op word gezet heb je binnen 1 week veel bugs op papier staan, en dan inplannen om te fixen. Zoals gewone software ontwikkeling. De HW zelf werkt redelijk ok, de App is gewoon slecht en instabiel.

Hopelijk gaan de jongens van HW er toch mee aan de slag; dat is echt noodzakelijk om groter te worden.
Ben ik met jou niet eens ik heb de Howizard en de EnergyLink en alles werkt geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
1942jan schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:37:
[...]

Ben ik met jou niet eens ik heb de Howizard en de EnergyLink en alles werkt geweldig
Inderdaad hier werkt het allemaal ook prima het kan uiteraard ook aan omgevingsfactoren liggen waardoor het bij hem niet optimaal werkt. Jij hebt de Energylink al! Zijn de meterstanden(dus niet de grafieken) ook raadpleegbaar in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1942jan schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:37:
[...]

Ik heb geen energy link, daar gaat het niet om. De HW werkt goed. Alleen de App niet. Zelfde als bij jou, dus dat ligt niet aan mij hoor.
Ik kan veel bugs gewoon reproduceren. Wellicht gebruik je de app niet zo vaak. En de stabiliteit ben ik niet alleen, lees maar alle reacties hier.

Als jij het geweldig vindt is dat mooi, maar dat kan ik me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
Mediacj schreef op maandag 01 april 2013 @ 16:15:
[...]

Inderdaad hier werkt het allemaal ook prima het kan uiteraard ook aan omgevingsfactoren liggen waardoor het bij hem niet optimaal werkt. Jij hebt de Energylink al! Zijn de meterstanden(dus niet de grafieken) ook raadpleegbaar in de app?
Nee de meterstanden net zoals Plugwisse zit er nog niet op, ik heb ze daar al een mail over gestuurd
Maar verder is de EnergyLink veel mooier dan de Wattcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 16:32:
[...]

Ik heb geen energy link, daar gaat het niet om. De HW werkt goed. Alleen de App niet. Zelfde als bij jou, dus dat ligt niet aan mij hoor.
Ik kan veel bugs gewoon reproduceren. Wellicht gebruik je de app niet zo vaak. En de stabiliteit ben ik niet alleen, lees maar alle reacties hier.

Als jij het geweldig vindt is dat mooi, maar dat kan ik me niet voorstellen.
Ik gebruik de App ongeveer 10 x per dag en alles werkt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
1942jan schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:51:
[...]

Nee de meterstanden net zoals Plugwisse zit er nog niet op, ik heb ze daar al een mail over gestuurd
Maar verder is de EnergyLink veel mooier dan de Wattcher
Ok dank je, dat is dan inderdaad wel jammer, hopelijk voegen ze de meterstanden snel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1942jan schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:55:
[...]

Ik gebruik de App ongeveer 10 x per dag en alles werkt geweldig.
Ik gebruik hem ook meerdere keren per dag, probleemloos, met diverse contacten, deurbel, switches en dimmers, thermometers en anemometer en heb ook 2x somfy eraan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkrah
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09-2022
Heeft iemand ervaring met een alarm/sirene aan te sluiten die reageert op signalen van een bewegings sensor of magneet sensoren? Ik zou graag weten welke sirene ik hier bv voor moet kopen. Ofdat iemand nog tips heeft voor mij. Ik heb mijn HW nu een klein weekje dus moet alles nog ontdekken.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 11:05
Gewoon een kaku schakelaar schakelen met daaraan een 230V sirene. is dat niet de meest eenvoudige oplossing. Ik weet niet of je rookmelders bijvoorbeeld in teststand kan schakelen op basis van beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
PDankers schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 08:48:
Gewoon een kaku schakelaar schakelen met daaraan een 230V sirene. is dat niet de meest eenvoudige oplossing. Ik weet niet of je rookmelders bijvoorbeeld in teststand kan schakelen op basis van beweging.
Dat laatste is natuurlijk weer niet handig. Brandalarm laten afgaan bij beweging is niet echt een veilig scenario ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Laatst online: 14-09 08:21

KrL

Foto foto..

Slechte ervaring met de webshop van homewizard zelf: homewizard awareness kit besteld met 5 thermometers, 1 van de thermometers bleek DOA (zond geen signaal uit). teruggestuurd en kreeg n nieuwe maar op de herhaaldelijke vraag om vergoeding voor de verzendkosten hiervoor geen antwoord. Is toch normaal dat zij die vergoeden bij n DOA? Of in ieder geval antwoorden op mail van hun klanten.

Verder zeker een leuk apparaat maar zou m niet bij HW zelf bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ligt er aan hoe lang dit geleden is, als jij afgelopen week contact heb proberen te leggen ga ik er van uit dat door de verhuizing / pasen misschien dit later opgepakt word.

OT: de energielink geeft dus nog helemaal geen meterstanden weer maar wel het huidige verbruik, per dag, maand en jaar? Hoe zit het met het gasverbruik dan, heb hier nog geen plaatjes van gezien.

Vandaag is bij mij een slimme meter geplaatst maar dit houd mij wel een beetje tegen om de energylink te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 22:15
Volgende week krijg ik ook een slimme meter en de energielink zelf komt vandaag volgens de TNT.
Maar als er geen meterstanden zijn is dat een flinke tegenvaller!!

Is er iemand met wat screenshots van de energielink? (van de app uiteraard, niet de hardware)

[ Voor 66% gewijzigd door Voois op 02-04-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Voois schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:23:
Is er iemand met wat screenshots van de energielink?
Hier staat een afbeelding ervan. Als ik alleen de verhalen hier lees lijkt het erop dat dit niet daadwerkelijk de interface is?

http://www.homewizard.nl/energie/homewizard-energy-kit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zie dat je kan kiezen tussen de Wattcher en de EnergyLink afhankelijk van de energiemeter die je hebt.
Dat impliceert dat de functionaliteit overeen komt, dus momenteel verbruik en levering tonen, maar niet de meterstanden zelf.
Dat zou voor mij een deal-breaker zijn omdat je eigenlijk beide zou willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Eigenlijk moet je inderdaad gewoon een soort tabel hebben met je actuele waardes per dag / maand / week en niet je verbruik vanaf het moment dat je de energylink hebt geïnstalleerd.

edit: tot dat iemand plaatjes kan plaatsen is dit dus nog onduidelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Deef_K op 02-04-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Bij de energylink zie je ook je gas-verbruik. Ook zou deze makkelijker uitbreidingen in de software kunnen krijgen. De Wattcher is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
voor die 10,- extra zou ik sowieso de EnergieLink kiezen als je nog geen Wattcher hebt. Reken er maar op dat HW meer updates gaat doen voor de EnergieLink aangezien het een eigen fabrikaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
Speedy-Andre schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:32:
Ik zie dat je kan kiezen tussen de Wattcher en de EnergyLink afhankelijk van de energiemeter die je hebt.
Dat impliceert dat de functionaliteit overeen komt, dus momenteel verbruik en levering tonen, maar niet de meterstanden zelf.
Dat zou voor mij een deal-breaker zijn omdat je eigenlijk beide zou willen hebben.
Ik heb de Wattcher verkocht en de EnergyLink gekocht.
De EnergyLink is veel mooier plus inzage gasverbruik.
Dus het lijkt mij niet zo moeilijk welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
Ik heb van de week en vorige week ook de HW en de HW app geupdate. Schakelen en ingestelde actions werken nog goed. Het aanpassen van de actions kan alleen niet meer. Als ik een action aanpas, bv de tijd wijzigen, lukt het wijzigen wel maar kan deze vervolgens niet opslaan.
Met de oude app kon het wel, en de niet beta versie werkt het nog steeds.
Ook is de tabel van de wattcher en van de temperatuur sensoren niet compleet. De helft van de tabel wordt weergegeven. Bij volledige scherm weergave is wel de complete tabel zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkrah
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09-2022
PDankers schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 08:48:
Enig idee waar ik een sirene kan vinden die compatible is met een KAKU schakelaar? Ik was langs karwei geweest maar daar hadden ze geen losse sirenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
@Morkrah

http://www.conrad.nl/ce/n...on-WM-230-VDC-70-x-170-mm ?

Ik zag bij installatie van mijn nieuwe meter de standen gewoon vanaf 0 beginnen, deze zijn dus niet overgenomen van de oude meters. Daarom ook maar de energylink bestelt, hopelijk dat in de toekomst de waardes wel overeenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Morkrah schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:04:
[...]

Enig idee waar ik een sirene kan vinden die compatible is met een KAKU schakelaar? Ik was langs karwei geweest maar daar hadden ze geen losse sirenes.
Zoals hierboven:
Google is your friend

En dan gewoon de standaard in de muur aan/uit schakelaar van KAKU
Klikker de klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die met meterstanden wiilen werken:
De Energylink krijgt op de 2 S-poorten alleen pulsen binnen waarbij het aantal pulsen van de Kwh-meter het actuele verbruik weergeven (aantal pulsen per Kwh en tijdinterval tussen 2 pulsen) daar horen dus geen meterstanden bij. Bovendien kunnen er pulsen gemist worden en dan weet je niks meer.
De P1-poort krijgt seriele data van de slimme meter en actualiseert dus altijd met de meterstand(en).

Overigens doet mijn E-link het naar tevredenheid! :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Iemand printscreens van de Energylink gegevens?
Of is het scherm wat op de homewizard pagina het enigste wat je te zien krijgt met de Energylink.

Ik heb nu een Netduino draaien zou deze best willen vervangen als de Energylink mij de zelfde gegevens geeft.
Maar voor ik het zo kan lezen is dit aardig beperkt.

En de zonne-energie, wordt die ook via de P1 uitgelezen of moet dat via de S1?

En kan je de S1 en S2 poort instellen hoe veel pulsen er per KwH zijn?
Als dat zo is, kan er natuurlijk ook een watermeter met puls op ingelezen worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Crxtreem op 03-04-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:11:
Voor degenen die met meterstanden wiilen werken:
De Energylink krijgt op de 2 S-poorten alleen pulsen binnen waarbij het aantal pulsen van de Kwh-meter het actuele verbruik weergeven (aantal pulsen per Kwh en tijdinterval tussen 2 pulsen) daar horen dus geen meterstanden bij. Bovendien kunnen er pulsen gemist worden en dan weet je niks meer.
De P1-poort krijgt seriele data van de slimme meter en actualiseert dus altijd met de meterstand(en).

Overigens doet mijn E-link het naar tevredenheid! :) :) :)
Maar de E-link zit toch op de P1 poort aangesloten... met andere woorden, de e-link zou dan toch prima in staat moeten zijn de te kunnen reproduceren?
Pagina: 1 ... 23 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.