HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.830 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:45

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Wat bij mij helpt als dat gebeurt, is eenmaal in de mobiele app naar 'settings' te gaan, niets te veranderen en dan naar Home te gaan. Dan lijkt er iets opnieuw gestart te worden en vindt de app de HW wel weer.

Oorzaak lijkt me te liggen dat de HW via het internet natuurlijk op een ander IP-adres zit, dan dat het thuis op je netwerk zit. Bij wisselen van 3G-internet naar Wifi-thuisnetwerk verandert er natuurlijk het e.e.a.

Helpt dat bij jou?

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
Als ik Firefox gebruik om naar de web app te gaan kan ik normaal inloggen in de HW alleen blijft er constant zo'n irritant ding draaien voor op het scherm dat er nog iets geladen moet worden.
Op de achtergrond zie je wel dat alles al geladen is en je kan de app ook gebruiken.
Als ik gebruik maak van IE dan heb ik dit probleem niet.
Wie heeft een idee?
Versie Firefox is 19.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iNSaNe-oNe schreef op zondag 24 februari 2013 @ 09:49:
Wat bij mij helpt als dat gebeurt, is eenmaal in de mobiele app naar 'settings' te gaan, niets te veranderen en dan naar Home te gaan. Dan lijkt er iets opnieuw gestart te worden en vindt de app de HW wel weer.

Oorzaak lijkt me te liggen dat de HW via het internet natuurlijk op een ander IP-adres zit, dan dat het thuis op je netwerk zit. Bij wisselen van 3G-internet naar Wifi-thuisnetwerk verandert er natuurlijk het e.e.a.

Helpt dat bij jou?
Bedankt voor je reaktie. Ik was niet duidelijk genoeg ;) Normaal gesproken heb ik via wifi verbinding met mijn router maar als ik naar de slaapkamer loop maakt mijn foon verbinding met een acccespoint die daar staat. In dit geval krijg ik geen verbinding met HW op het moment dat ik via de AP in de slaapkamer verbinding krijg. Miss werkt jou tip in dit geval ook, zou niet moeten natuurlijk maar ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantaray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 05:56

Mantaray

Silicon Graphics rulez

Betreft wifi problemen:
Het lijkt erop dat de Homewizard geen contact maakt via Wireless N (bij mij tenminste) en het kan bij sommige routers zijn die maar 1 type tegelijkertijd ondersteunen?
1 van mijn routers staat op gedeelde modes b/g/n de andere op alleen n. Anders kwam de HW nooit in de lucht...

Betreft Somfy zonnescherm:
Het zonne scherm werkt icm de nieuwe RF update van HW. Helaas ben ik erachter gekomen dat de HW maximaal 15 Somfy apparaten ondersteund. En ik heb er natuurlijk 16.

Specs system1: can't be bothered to update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
_ferry_ schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:40:
[...]

Ook de schakelaar heeft dat effect. Hij gebruikt continu wat stroom, en een TL,spaar of LED lamp licht daardoor wat op. Bij de dimbare lampen zul je dat effect niet snel hebben. In de manual van die modellen is dat ook terug te lezen.
Daarom heb ik ook de normale schakelaars gekocht, want alles in huis is straks met geschakelde voedingen en LED lampen.
Dus je bedoelt dat jij de enkelvoudige en dubbele wandschakelaars gekocht heb? De AWST8800 of AWST8802?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen Homewizard maar heb 2 vragen:

Thermostaat, meerdere mensen wensen een thermostaat te regelen via de homewizard,
Het is mogelijk om via bijvoorbeeld een Cresta thermometer de temperatuur in de woonkamer uit te lezen.
Is het mogelijk om een actie te laten plaatsvinden bij een bepaalde temperatuur?
In dat geval zou ik via een gemodificeerde klikaanklikuit schakelaar de cv kunnen inschakelen via de thermostaat bedrading. Hiervoor moet een actie via bij een temperatuur mogelijk zijn in de software van de homewizard. Wie weet dit?

Is het mogelijk om 2 ' startersets' APA-1500R te kopen en deze onafhankelijk van elkaar te bedienen? Of werken deze met dezelfde code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Wat ik wel echt ideaal zou vinden is als er een wekker functie komt waaraan je dan dimbare lampen kan koppelen zodat je een soort wake-up light kunt creeeren.

Alarm tijd is variabel dus als je dan een scene hebt die automatisch meegaat in tijd vanuit de App dan zal dit super zijn. Liefst dan op Android ;)

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmokveld
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-02 09:23
Heb zaterdag de Homewizard op de bus gedaan, vandaag met RF update al terug. Terug in het stopcontact en alles werkt inclusief het langverwachte Somfy aansturen. Super service wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:19

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:41:

Is het mogelijk om 2 ' startersets' APA-1500R te kopen en deze onafhankelijk van elkaar te bedienen? Of werken deze met dezelfde code?
Da's geen probleem, de HW kan je de codes van de 2 remotes laten leren en dan kent hij er 6.
Haal de setjes maar bij Gamma, daar zijn ze nu €15,95 ;)
Ik begrijp niet helemaal waarom mensen een cv willen besturen terwijl een klokthermostaat dat prima doet.
Zoveel kost het niet als hij een uurtje langer op 20 graden staat.
Zo'n thermometer is wel fijn om de temperatuur te monitoren en later terug te lezen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddevil777.777
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-07-2024
GreyWing schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:24:

zoals je kan zien ik ben best afhankelijk van de Homewizard......

Heeft iemand hier al een oplossing voor?
ik heb al wel eens gemaild met homewizard maar tot op heden nog geen reactie terug gezien...
de mailjes dateren van 1 en 2 maanden terug.....
Bellen wil nog wel eens helpen, dan wordt je meestal direct geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het technisch wel mogelijk om de cv te bedienen zoals ik hierboven beschreef?

En dan nog een vraagje...
Als ik via een afstandsbediening of de hw een lamp inschakel, zie ik dat dan ook via de app van de hw?
Maw is er een terugkoppeling?
Ik kan me voorstellen dat de ontvanger soms een signaal mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:12:
Is het technisch wel mogelijk om de cv te bedienen zoals ik hierboven beschreef?

En dan nog een vraagje...
Als ik via een afstandsbediening of de hw een lamp inschakel, zie ik dat dan ook via de app van de hw?
Maw is er een terugkoppeling?
Ik kan me voorstellen dat de ontvanger soms een signaal mist.
Lijkt me handig om het forum eens door te lezen/zoeken. Deze vragen zijn al heel vaak gesteld.
CV zou kunnen. Maar zoals eerder aangegeven zinloos in mijn optiek. Levert je meer ellende op dan gemak, maar daar kom je vanzelf achter. Overigens kunnen de meeste ketels dit niet aan, lees eerste de handleiding goed door! Je kunt/mag niet zomaar de ketel aan/uit schakelen.

Status is bekend, geen terugkoppeling, kan idd signalen missen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steefph schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:53:
Wat ik wel echt ideaal zou vinden is als er een wekker functie komt waaraan je dan dimbare lampen kan koppelen zodat je een soort wake-up light kunt creeeren.

Alarm tijd is variabel dus als je dan een scene hebt die automatisch meegaat in tijd vanuit de App dan zal dit super zijn. Liefst dan op Android ;)
Dit kan toch al met een scene op tijd en/of zonsopgang?
Of ik nu de 'wekker' instel of de 'wekker' scene, dat maakt toch niet uit, of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de uitleg, heb een groot deel van de 85 pagina's gelezen.

Kan ik een sensor ook twee functies geven?
Een bewegingsensor zou dan een lamp kunnen schakelen als ik thuis ben.
Als ik niet thuis ben zou deze dan een alarm kunnen schakelen.

Uiteraard moet ik via een schakelaar of iets dergelijks de hw in een soort alarmstatus schakelen.
Maar dit moet mogelijk zijn want ze verkopen toch ook de awareness set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesvanh
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:20:
[...]

Of ik nu de 'wekker' instel of de 'wekker' scene, dat maakt toch niet uit, of zie ik het verkeerd?
Dat klopt wel, maar ik wil mijn wekker elke werkdag om 7 uur hebben. Het hele jaar door. Zonsopgang of niet. Kan ik dan instellen dat hij om 7 uur automatisch aangaat en dan steeds feller word zoals een wake-up light?

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:20:
[...]

Juist het punt dat hij variabel kan zijn, dat is wat ik zoek. Ik moet zelf vaak op verschillende tijdstippen wakker worden. Als ik dan gewoon een wekker functie heb die gelijk de lichten langzaam aandoet (dus ook met lawaai aan het einde). Dat is wat ik zoek.

Alles is terug te redeneren naar 4

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 11:05
En wanneer de HW dan een keer een signaaltje mist lig jij nog lekker te snurken.
Ik zie de wakeup functie wel in combinatie met een telefoon wekker.
Maar bijvoorbeeld eerst de lampen aan laten gaan, en dan aan het eind de radio schakelen als wekker... Daarvoor is de HW imo niet betrouwbaar genoeg.

Verwijderd

Ik heb twee vragen:

Stel ik heb een lamp die ik kan schakelen via een afstandsbediening en hw.

Wat gebeurd er als ik de lamp eenmalig via de afstandsbediening inschakel?
Geeft de app van de hw dan de verkeerde informatie, omdat deze niet via de hw geschakeld is? Of past de app deze instelling automatisch aan?

Wat gebeurt er als er eenmalig het inschakelsignaal gemist word?
Dus hw signaal komt niet aan en lamp word biet ingeschakeld terwijl dat wel moest.
Gaat het in en uitschakelen dan altijd verkeerd?
Dus bij lamp inschakelen gaat de lamp uit en bij lamp uitschakelen haat de lamp aan?

• Deef_K
Sinds ik van UPC de Cisco EPC3925 heb gaat verbinden echt tergend traag, iemand hier ervaring mee?

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:30
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:24:
Ik heb twee vragen:

Geeft de app van de hw dan de verkeerde informatie, omdat deze niet via de hw geschakeld is? Of past de app deze instelling automatisch aan?

Dus hw signaal komt niet aan en lamp word biet ingeschakeld terwijl dat wel moest.
Dus bij lamp inschakelen gaat de lamp uit en bij lamp uitschakelen haat de lamp aan?
vraag1: als hw het signaal ook ontvangen heeft(en meestal s dat zo) dan zal hij de status ook in de app aanpassen

vraag2: het zijn 2 verschillende signalen voor uit en aan dus dat maakt niets uit.

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:24:
Ik heb twee vragen:

homewizard snapt alleen wijzigingen als ie ze zelf heeft gedaan, dus als je iets aan zet met de afstandbediening denkt de homewizard dat ie nog uit staat.
de klikaanklikuit ontvangers snappen het verschil tussen aan en uit... dus als je em aan wil zetten terwijl ie al aan staat, dan blijft ie aan

zelf heb ik een aan/uit knop ( AWST-8800 ) in m'n homewizard als sensor gezet, als ik em aan/open zet, dan voert de homewizard een action uit die 2 lampen aan zet.. dus ipv dat de schakelaar een lamp direct schakelt gaat ie via de homewizard... zo blijft de informatie in de homewizard kloppen.

ik heb zelf geen afstandbediening, dus kan het niet testen, maar je zou kunnen proberen em zoals bovenstaand in te stellen dat de afstandbediening via de homewizard gaat.

• Mediacj
Rdegoede schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:53:
[...]

homewizard snapt alleen wijzigingen als ie ze zelf heeft gedaan, dus als je iets aan zet met de afstandbediening denkt de homewizard dat ie nog uit staat.
de klikaanklikuit ontvangers snappen het verschil tussen aan en uit... dus als je em aan wil zetten terwijl ie al aan staat, dan blijft ie aan
Dat is dus niet mijn ervaring als ik met een kaku afstandsbediening een lamp of wat dan ook schakel dan past de hw de status netjes aan in de app(er van uitgaande dat hij het signaal ook heeft kunnen ontvangen vwb het bereik en dat is bij mij bijna altijd)

[ Voor 8% gewijzigd door Mediacj op 28-02-2013 17:37 ]

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:22
Het is heel simpel: gebruik je een KAKU afstandsbediening om een KAKU ontvanger te schakelen dan zal de HW alleen de status van de ontvanger weergeven wanneer de HW ook de KAKU schakelcode van de afstandsbediening heeft ontvangen. Je schakelt in zo'n geval dus eigenlijk twee dingen: de HW en de ontvanger.
Handiger is het dan om de HW de afstandsbedieningscode te laten ontvangen EN DAN de actie te laten uitvoeren DOOR de HW.

Zo heb ik hier een bewegingssensor in de tuin, welke een code uitzendt wanneer er in het donker beweging is. Deze code wordt ALLEEN door de HW ontvangen. De HW doet bij ontvangst van deze code er iets mee. (in dit geval wordt er een lamp aangezet welke na een paar minuten weer uitgaat.)

Hiervoor had ik het anders gedaan. De bewegingsdetector zond de code bij beweging uit en deze code werd rechtstreeks ontvangen door de schakelaar en het licht ging aan, ook de HW ontving deze code en wist dat er dan beweging was (en dat de lamp dan aan was)

De ervaring leert dat die laatste volgorde niet handig is. Soms gaat het mis en is er verschil tussen de schakelaar en HW. Vandaar dat ik persoonlijk vind dat je het beter via de HW kan laten lopen.

Dus alle verzonden codes naar de HW en die doet er dan wat mee. Dat is uiteindelijk ook waarvoor de HW bedoelt is.

Verwijderd

Het is gewoon simpel. En al zo vaak besproken hier.

Als de HW het RF signaal ontvangt heeft hij een 'status' en anders niets. Maakt niet uit wat het is, dus ook een afst. Bediening. Behalve met de hand, want dat is geen RF signaal.

Simpeler kan het niet. Maak het zelf niet moeilijker dan het is, en het is duidelijk.

Signalen die verloren gaan zijn verloren, dus geen correcte status. Dat is het gemis van de HW, geen failback of terugkoppeling, en daardoor dus niet betrouwbaar voor 100%.
(daarvoor kost het ook niets in vergelijking met 100% alarm systemen)

Verwijderd

chippie777 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:55:
Het is heel simpel: gebruik je een KAKU afstandsbediening om een KAKU ontvanger te schakelen dan zal de HW alleen de status van de ontvanger weergeven wanneer de HW ook de KAKU schakelcode van de afstandsbediening heeft ontvangen. Je schakelt in zo'n geval dus eigenlijk twee dingen: de HW en de ontvanger.
Handiger is het dan om de HW de afstandsbedieningscode te laten ontvangen EN DAN de actie te laten uitvoeren DOOR de HW.

Zo heb ik hier een bewegingssensor in de tuin, welke een code uitzendt wanneer er in het donker beweging is. Deze code wordt ALLEEN door de HW ontvangen. De HW doet bij ontvangst van deze code er iets mee. (in dit geval wordt er een lamp aangezet welke na een paar minuten weer uitgaat.)

Hiervoor had ik het anders gedaan. De bewegingsdetector zond de code bij beweging uit en deze code werd rechtstreeks ontvangen door de schakelaar en het licht ging aan, ook de HW ontving deze code en wist dat er dan beweging was (en dat de lamp dan aan was)

De ervaring leert dat die laatste volgorde niet handig is. Soms gaat het mis en is er verschil tussen de schakelaar en HW. Vandaar dat ik persoonlijk vind dat je het beter via de HW kan laten lopen.

Dus alle verzonden codes naar de HW en die doet er dan wat mee. Dat is uiteindelijk ook waarvoor de HW bedoelt is.
Correct.

Grote nadeel om alles via de HW te laten lopen zoals jij beschrijft, is de vertraging van enkele seconden.
Vooral bij contact en beweging is dat soms vervelend, daarom gebruik ik toch direct naar ontvanger.
De HW mist bij mij eigenlijk nooit een signaal; hangt denk ik sterk van de lokatie af waar hij staat. Ik heb geen problemen ermee.

Verwijderd

keesvanh schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:18:
[...]

Dat klopt wel, maar ik wil mijn wekker elke werkdag om 7 uur hebben. Het hele jaar door. Zonsopgang of niet. Kan ik dan instellen dat hij om 7 uur automatisch aangaat en dan steeds feller word zoals een wake-up light?
Vast om 7 is geen probleem.

Wake up light steeds feller kan niet simpel, maar wel via scenes geprogrammeerd worden, met tussenposen van 1 minuut.

Ik zou gewoon een wake up light kopen als je dat wilt.
En een wekker om wakker te worden, zodat je zeker bent.

• chippie777
@seahawk32: Over het algemeen merk ik niet heel veel van die vertraging, alleen bij de bewegingsdetector is de merkbaar aanwezig. Voor hoe ik hem gebruik is dat geen probleem.
Ik heb nl een keer gehad dat de bewegingssensor zich raar ging gedragen. Hij bleef in het donker maar beweging detecteren terwijl dat er niet was. Omdat hij rechtstreeks de schakelaar aanstuurde kon ik op afstand niets doen om dit tegen te gaan. De hele avond ging het licht aan en uit.
Inmiddels is de sensor vervangen door een nieuw exemplaar en heb ik het dus via de HW geschakeld. Mocht het weer voorkomen, dan kan ik gewoon de actie uit het programma van de HW halen en wordt er niets door de (dan) defect detector gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik zit met volgend probleem dat ik zelf niet opgelost krijg. Hieronder 1 van de mails die ik aan HomeWizard heb verstuurd;

Ik heb de verstuurde json-data verkregen via volgende Http-request in een webbrowser: ip-adres HomeWizard/paswoord/get-sensors. Ik maak gebruik van de iPhone en iPad app doch krijg ook via de webapp van HomeWizard geen feedback meer. Telkens als ik de iPhone/iPad app opstart krijg ik enkel de melding "fetching sensors" en dan steeds "empty: go to Add Sensor. Ik krijg geen zicht meer op de layout van de app noch mijn sensors. via de webapp krijg
Ik heb contact met de HomeWizard maar hij blijft op "loading" staan en krijg hier ook niets te zien.
Dit alles is begonnen nadat ik de
HomeWizard had geretourneerd om de
Update te laten uitvoeren van de
RF chipset mbt de Somfy bediening. Bij ontvangst heeft hij 5 min gewerkt en heb sindsdien bovenstaand probleem. Na vele mails en onbeantwoorde telefoons aan het adres van HomeWizard heeft men mij geadviseerd om de
Firmware te flashen. Ook hierna gaan verandering. Vervolgens vroeg men mij de HomeWizard uit te lezen via bovenstaande Http-request en berichtte men mij dat er mogelijks een probleem was met de reply die de HomeWizard terugstuurde ? Sindsdien geen verder tegenbericht meer ontvangen en al anderhalve week in de kou. Ik heb de HomeWizard al verschillende malen van de stroom gehaald en lichtjes branden ook allemaal groen..

Kan iemand mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:03:
Hallo allemaal,
Ik zit met volgend probleem dat ik zelf niet opgelost krijg. Hieronder 1 van de mails die ik aan HomeWizard heb verstuurd;

Ik heb de verstuurde json-data verkregen via volgende Http-request in een webbrowser: ip-adres HomeWizard/paswoord/get-sensors. Ik maak gebruik van de iPhone en iPad app doch krijg ook via de webapp van HomeWizard geen feedback meer. Telkens als ik de iPhone/iPad app opstart krijg ik enkel de melding "fetching sensors" en dan steeds "empty: go to Add Sensor. Ik krijg geen zicht meer op de layout van de app noch mijn sensors. via de webapp krijg
Ik heb contact met de HomeWizard maar hij blijft op "loading" staan en krijg hier ook niets te zien.
Dit alles is begonnen nadat ik de
HomeWizard had geretourneerd om de
Update te laten uitvoeren van de
RF chipset mbt de Somfy bediening. Bij ontvangst heeft hij 5 min gewerkt en heb sindsdien bovenstaand probleem. Na vele mails en onbeantwoorde telefoons aan het adres van HomeWizard heeft men mij geadviseerd om de
Firmware te flashen. Ook hierna gaan verandering. Vervolgens vroeg men mij de HomeWizard uit te lezen via bovenstaande Http-request en berichtte men mij dat er mogelijks een probleem was met de reply die de HomeWizard terugstuurde ? Sindsdien geen verder tegenbericht meer ontvangen en al anderhalve week in de kou. Ik heb de HomeWizard al verschillende malen van de stroom gehaald en lichtjes branden ook allemaal groen..

Kan iemand mij helpen ?
Ik heb dit ook al gehad, bleef in de fout add sensor 'hangen'. Bleek een foute configuratie. Alles eruit gehaald en opnieuw toegevoegd. Daarna werkte het wel.
Is bij het flashen van de firmware niet ook alles verwijderd? Dan zou het moeten werken.

Probleem is dat je moet uitzoeken wat er fout is, en deze met het juiste http commando eruit gooien.

Ik denk dat HW je het beste kan helpen hiermee.
Kan natuurlijk ook een ander probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesvanh
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-06-2024
Bedankt voor jullie reacties. Op de website lees ik het volgende:

Met de TPC-300 Home Control Station kunt u heel eenvoudig een reeks programma's toekennen aan KlikAanKlikUit dimmers. Zo kunt u - desgewenst in meerdere slaapkamers en op verschillende tijdstippen - een zonsopgang simuleren. Het licht gaat dan heel geleidelijk van zwak naar fel.

Is dat mogelijk met de HomeWizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keesvanh schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:51:
Bedankt voor jullie reacties. Op de website lees ik het volgende:

Met de TPC-300 Home Control Station kunt u heel eenvoudig een reeks programma's toekennen aan KlikAanKlikUit dimmers. Zo kunt u - desgewenst in meerdere slaapkamers en op verschillende tijdstippen - een zonsopgang simuleren. Het licht gaat dan heel geleidelijk van zwak naar fel.

Is dat mogelijk met de HomeWizard?
Dat kan met ce HW ook, door timers aan scenes of switches toe te kennen, met interval van minimaal 1 minuut. Volgens mij is dat hetzelfde als bij de TPC 300 ( als ik de handleiding zo lees, maar heb deze zelf niet)

Kan op vaste tijd of gerelateerd aan zonsopgang. Maar dat antwoord had ik dacht ik al gegeven.
Wat is er niet duidelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag: hoe snel ontvang je een push bericht op je iphone na bijvoorbeeld een brandmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:28:
Een vraag: hoe snel ontvang je een push bericht op je iphone na bijvoorbeeld een brandmelding?
Meestal binnen een paar seconde maar het komt ook nogal eens voor dat de meldingen later binnenkomen met name op Android. En later is heel divers van 10 minuten tot aan nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09 07:08
Mediacj schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:53:
[...]

Meestal binnen een paar seconde maar het komt ook nogal eens voor dat de meldingen later binnenkomen met name op Android. En later is heel divers van 10 minuten tot aan nooit.
Wat wil je hiermee suggereren? Dat Android weer inferieur is aan IOS? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sinds dit weekend een ip-cam in gebruik die niet zou werken met de Homewizard.
Het is een Dericam H502w. Deze heeft 2 video streams. Een 1280x720 H264 stream voor op de computer en een 2e 640x480 MJPEG stream ( voor mij op dit moment het beste haalbaar icm de HW).
Ik kan het beeld wel zien in de HW app, maar ik kan de cam verder niet bedienen. Dit doe ik via een andere app wat opzich voor mij geen probleem.
(Als ik de cam toe voeg in de HW-app bij instellingen dan zie ik bij de 'Camera Feed' geen beeld, maar als ik dit dan save zie ik het in de app wel! :? :*) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediacj schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:53:
[...]

Is dit bij de iPhone ook het geval?
Ik verwacht een push melding binnen toch wel 1 minuut na b.v. een alarmmelding......

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Kan iemand misschien de moeite nemen om screenshots te maken van de wattcher paginas in homewizard? Kan hier weinig van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:09:
[...]

Is dit bij de iPhone ook het geval?
Ik verwacht een push melding binnen toch wel 1 minuut na b.v. een alarmmelding......
Bij mij is hij er binnen 3-5 seconden, op iphone en ipad.
(Maar volgens mij hebben sommigen ook met een iphone problemen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de hw zo instellen dat deze bv om 22.00 uur controleert of alle deuren en ramen dicht zijn en dan een push bericht geeft als er nog een deur open is?

Kun je een bewegingsensor 2 functies geven? Bewegingsensor voor lamp als ik er wel ben, maar bewegingsensor voor alarm als ik er niet ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb weer last met de Somfy aansturing, waar de HW ook staat hij stuurt het zonnescherm niet aan.
De rolluiken op de 1e etage doen het wel.
Met de originele Somfy remote werkt het prima, zelfs als ik er 20m vandaan sta.
Ik kan er geen touw aan vastknopen waarom het een hele tijd goed gaat en dan opeens weer niet |:(

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 07:10:
Kun je de hw zo instellen dat deze bv om 22.00 uur controleert of alle deuren en ramen dicht zijn en dan een push bericht geeft als er nog een deur open is?

Kun je een bewegingsensor 2 functies geven? Bewegingsensor voor lamp als ik er wel ben, maar bewegingsensor voor alarm als ik er niet ben?
Kort antwoord: nee voor beide. Conditionele notificaties kan (nog) niet met de HW.
Hij weet ook niet of je er bent of niet.

Iedereen wilt graag kunnen schakelen/notificeren op basis van bv een scene (thuis) die je dan kan aan of uitzetten, maar dat kan nog niet. HW wilt daar niet aan geloof ik.
Probleem in huidige systeem is dat een scene geen status heeft, en er dus geen conditie aan gehangen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcafan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 10:00
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 07:10:

Je kan toch de status van de magneet contacten zien in de homewizard app? Als je wilt weten of alles dicht is lijkt het me een kleine moeite om ff op de app te gluren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Neefdave schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:35:
Kan iemand misschien de moeite nemen om screenshots te maken van de wattcher paginas in homewizard? Kan hier weinig van vinden.
Van iPad of iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ipad graag! Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Hierbij:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/34exbp5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/jqi5c9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Erg leuk is wat de Wattcher ervan maakt als je teruglevert met zonnepanelen :+

Afbeeldingslocatie: http://dc590.4sync.com/img/E9AE46I8/s7/0.7469501115517246/wattpower.jpg?async

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Hmm, zelfde verhaal dus als bij de temperatuur. Hoe kan je nou precies zien wat je verbruik in december 2012 is @tandarts?

edit:

Ik moet zeggen dat ik het bereik van mijn homewizard echt belabberd vind in mijn nieuwe huis. Deze staat in een kastje, nog geen 4 meter er vandaan staat de binnen thermometer. Geregeld no data, circa 3 meter van de homewizard staat de buiten thermometer. Geregeld no data.

In combinatie met een Cisco EP3925 die ik onlangs van UPC ontvangen heb kan ik soms gewoon geen contact krijgen met mijn homewizard. Afstand circa 5 meter. Ik had liever een lan-aansluiting op de homewizard gehad.

Ook zijn al mijn deuren behalve de voordeur niet geschikt voor de deursensor, best lastig als je er 4 hebt liggen waar je nu niks mee kunt. Ik dacht dit onder andere ook te gebruiken voor de schuur, meterkast en voorraadkast.

De intentie was om met de deursensor een lamp aan te laten gaan via de ACM1000, echter als je de ACM1000 wilt gebruiken dan werkt je eigen wandschakelaar niet meer. Balen :(

[ Voor 91% gewijzigd door Deef_K op 05-03-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als je een vinger op een balkje legt (maand) dan verschijnt er een getal bij.
Mijn zonnescherm werkt vandaag opeens wel met de HW, spookt het in mijn huis? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:35
Neefdave schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:46:
Hmm, zelfde verhaal dus als bij de temperatuur. Hoe kan je nou precies zien wat je verbruik in december 2012 is @tandarts?

edit:

Ik moet zeggen dat ik het bereik van mijn homewizard echt belabberd vind in mijn nieuwe huis. Deze staat in een kastje, nog geen 4 meter er vandaan staat de binnen thermometer. Geregeld no data, circa 3 meter van de homewizard staat de buiten thermometer. Geregeld no data.

In combinatie met een Cisco EP3925 die ik onlangs van UPC ontvangen heb kan ik soms gewoon geen contact krijgen met mijn homewizard. Afstand circa 5 meter. Ik had liever een lan-aansluiting op de homewizard gehad.

Ook zijn al mijn deuren behalve de voordeur niet geschikt voor de deursensor, best lastig als je er 4 hebt liggen waar je nu niks mee kunt. Ik dacht dit onder andere ook te gebruiken voor de schuur, meterkast en voorraadkast.

De intentie was om met de deursensor een lamp aan te laten gaan via de ACM1000, echter als je de ACM1000 wilt gebruiken dan werkt je eigen wandschakelaar niet meer. Balen :(
Hier hetzelfde, mijn HW staat op een bovenkastje in de keuken, aan mijn keuken grenst mijn tuin, waar mijn Cresta Thermometer ongeveer 4 meter vanaf staat. Dus theoretisch alleen een steens muur met een glazen raam ertussen. Als ik de thermometer 1 meter verder plaats, dan heb ik ook gelijk "No Data" F*cking irritant!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij mij geldt het andere uiterste, 1 Cresta hangt achterin de tuin op 8m van het huis en een windmeter staat op het platte dak nog eens op een paal van 1,5m hoog (2 betonlagen er tussen).
Ook bedien ik een hele rits Kaku schakelaars die ver verspreid in het huis zitten.
Het enige (logische) probleem is dat 2 Kaku's dicht bij elkaar het bereik sterk vermindert.
De rolluiken zitten hoog en buiten, dus ook die zouden potentieel lastig kunnen zijn, maar niet hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcafan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 10:00
Bas Post schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:46:
[...]

Hier hetzelfde, mijn HW staat op een bovenkastje in de keuken, aan mijn keuken grenst mijn tuin, waar mijn Cresta Thermometer ongeveer 4 meter vanaf staat. Dus theoretisch alleen een steens muur met een glazen raam ertussen. Als ik de thermometer 1 meter verder plaats, dan heb ik ook gelijk "No Data" F*cking irritant!
Dit had ik eerst ook tot dat ik de handleiding volgde. Ik had de thermometer "out of the box" op een kanaal gezet en op een kamer gezet 1 verdieping hoger, ook de hele tijd "no-signal". Volgens de handleiding moet je de thermometer volgens mij resetten nadat je een kanaal hebt gekozen, nadat ik het op deze manier gedaan had geen verbindings problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik ga maar van de week alles omzetten van de meterkast naar de voorraadkast die in de woonkamer staat. Moet ik wel nieuwe gaten boren in de fundering maar staat het geheel toch iets centraler en dan komt de homewizard naast het modem te staan. Misschien dat ik dan ook beter wifi bereik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Bas Post schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:46:
[...]

Het zijn radiosignalen, die kunnen door allerlei andere zend/ontvangstapparatuur maar ook door omgeving/metalen worden gestoord. Soms helpt het al om het kastje een halve slag te draaien of op zijn kant te zetten is mijn ervaring. Ook de thermometer een halve meter verplaatsen kan net het verschil uitmaken.

Bij mij staat ie in de meterkast in de buurt van een Dect base station, transformatoren en een WiFi Router maar ontvang ik de buitenthermometer die op 12 meter staat door 3 wanden/deuren heen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat mijn energie verbruik van vandaag plots op -26283,79? hoe krijg je dat nou weer goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:23:
Staat mijn energie verbruik van vandaag plots op -26283,79? hoe krijg je dat nou weer goed?
Zie mijn plaatje van 4 maart, de dag er na was het weer normaal (ook de grafieken zien er tijdelijk bizar uit :+ ).
Bij mij komt het doordat ik stroom opwek, daar is hij duidelijk niet op gebouwd.
Of eigenlijk de led van de energiemeter, want die wordt uitgelezen.
Normaal gesproken ziet het opwekken van stroom bij mij er uit als extra verbruik.
De digitale meter doet het gewoon goed, er zitten 4 telwerken in die verbruik en teruglevering gescheiden tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Mijn temperatuur grafiek van het afgelopen jaar doet wat raar. Zij er meerdere met dit probleem?
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2wdu5xz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosakopter
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-04-2023
@tandarts: ik heb hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
@tandarts: ik heb hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
kreeg net een hele snelle reactie op mijn mail naar HW:
Er komt soms bij januari inderdaad een bug voor in de grafieken, erwordt nog aan gewerkt om dit met terugwerkende kracht op te lossen. Dit zal via een firmware update moeten gebeuren.
Even afwachten dus.

[ Voor 7% gewijzigd door visie op 06-03-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:34

HeroS

SmartHome Nerd

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Maar als je de energylink op je Slimme meter aansluit heb je toch ook gelijk de gegevens van de zonnepanelen?
Of zijn die niet zo betrouwbaar omdat de meter deze al verrekend met het verbruik?

Het is wel erg verleidelijk om deze te bestellen en afscheid te nemen van mijn Netduino.
Dan ga ik toch het liefstvoor een alles in 1 oplossing.

Hopen dat dan 1 van de poorten van de enerylink ook in de toekomst voor de watermeter te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Eerst maar eens kijken of ik thuis een slimme meter heb, heb ik geen idee van. Volgens mij niet want voor het gas heb ik gewoon nog zo'n draaischijf.

Overigens spreken ze in de mail over ook het uitlezen van het gasverbruik echter word hier op hun eigen website niet over gepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:36

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Grote vraag is nu wat de toekomst is van de Wattcher? Bij mij werkt die echt heel slecht..

piekwaardes ieder uur van 60.000 etc... en nee heb geen energiecentrale in de woonkamer staan..
Als ik een waterkoker aanzet dan zie ik wel netjes waarde van 2000 watt op de wattcher staan, dus lijkt mij een HW probleem.

Afbeeldingslocatie: http://assets5.pinimg.com/upload/417779302902989391_PNaSddsp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://assets4.pinimg.com/upload/417779302902989378_jHF68NwN.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media-cache-ec3.pinterest.com/originals/3f/f1/cb/3ff1cbb481b5dc300f555d65449e30c9.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door peterpijpelink op 07-03-2013 10:29 ]

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Bij mij werkt hij prima. Er zit wel wat prijsverschil tussen, maar verder is het in de meeste gevallen het prijsverschil wel waard, meer monitoring, wat vooral bij PV installaties interresant is. Al heeft onze PV al een APP :)
Wat wel mooi zou zijn is een grafiek kWH tegenover de tijd. Nu zie je wel een piek als de waterkoker aan staat, maar niet hoeveel kW dat toevoegt aan je dagverbruik. Dat kan gewoon een stijgende lijn zijn in dezelfde grafiek, die om 23:59 reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Op wat voor soort deuren in huis hebben jullie nou de deursensor geplaatst? Ik heb allemaal deuren in huis, afgezien van de voordeur waar de deur laat maar zeggen voor het frame valt. Hierdoor is het niet mogelijk om de deursensor goed met elkaar uit te lijnen, ze komen dan voor elkaar uit. Aan de binnenzijde is ook niet mogelijk omdat deze ook niet gelijk aan elkaar zijn.

Ter illustratie
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimage.org/z8h28pvkj/sensor.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01-2023
Neefdave schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:10:
Op wat voor soort deuren in huis hebben jullie nou de deursensor geplaatst? Ik heb allemaal deuren in huis, afgezien van de voordeur waar de deur laat maar zeggen voor het frame valt. Hierdoor is het niet mogelijk om de deursensor goed met elkaar uit te lijnen, ze komen dan voor elkaar uit. Aan de binnenzijde is ook niet mogelijk omdat deze ook niet gelijk aan elkaar zijn.

Ter illustratie
[afbeelding]
Blokje hout onder de bovenste sensor maken, eventueel in zelfde kleur schilderen, en klaar...
Sensor en magneet zitten dan wel op de goede ( werkende) hoogte lijkt me.....

Of is dit te simpel gedacht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Neefdave schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:10:

Ter illustratie
[afbeelding]
Nou dit is toevallig! Ik heb hetzelfde probleem! 3 weken terug stuk of 3 magneetsensoren gekocht, niet gekeken te hebben naar mijn deuren :(
Dus ik ben op zoek naar een goed ogende praktische oplossing.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09

tozzke

aka tozzert

sensor wat hoger monteren en het magneetje aan de bovenkant van de deur (kopse kant zeg maar) monteren is niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelbien
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-08 02:23
Blokje kan je ook n kwartslag draaien en boven op de deur schroeven! Werkt ook prima!! T hoeft niet moeilijk te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Je kan ook de sensor op de deurpost aan de binnenkant maken en de magneet aan de deur binnenkant.
Zo te zien is het een opdekdeur?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-09 11:11
Nu een Windows Phone 8 applicatie met Windows tile via de applicatie webapps. Dit werkt erg prettig, zojuist geïnstalleerd. Hopelijk komt er ook een native app voor Windows Phone 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
RaceKabouter schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:06:
Nu een Windows Phone 8 applicatie met Windows tile via de applicatie webapps. Dit werkt erg prettig, zojuist geïnstalleerd. Hopelijk komt er ook een native app voor Windows Phone 8.
Ja of een mooie widget onder Android zou ook een mooie toevoeging zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Hallo allemaal,

Na aardig wat gelezen te hebben, heb ik de knoop doorgehakt en ga ik binnenkort ook de HomeWizard aanschaffen.
In het begin wil ik er enkel vrij eenvoudig wat lampen en een rolluik mee schakelen, maar wie weet wat de toekomst brengt.
Als schakel materiaal wilde ik de schakelaars van KAKU gaan gebruiken.

Om er zeker van te zijn dat de HW de juiste status van de schakelaars weet is het aan te bevelen om alles via de HW te laten lopen.
Aangezien ik nu al weet dat sommige mensen in mijn huishouden niet hun telefoon gaan gebruiken om iets aan of uit te zetten maar dat "gewoon" via de afstandsbediening willen gaan doen moet ik er dus voor zorgen dat de druk op de afstandsbediening wordt op gevangen door mijn HW set welke dan de lamp aan of uit schakelt.

In de documentatie staat wel aangegeven hoe je een schakelaar aanmeld op de HW set maar niet hoe je de afstandbediening aan moet melden (of ik kijk er gewoon over heen).

Kan iemand mij uitleggen hoe ik bovenstaande het beste kan implementeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
LoneWolf schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:03:
Je kan ook de sensor op de deurpost aan de binnenkant maken en de magneet aan de deur binnenkant.
Zo te zien is het een opdekdeur?
Het is inderdaad een opdekdeur alleen valt het frame aan de binnenzijde dus ook voor de deur, die staan ook niet gelijk.

Nog zo iets raars, de homewizard grafieken van de temperatuur kunnen in de week weergave, maandweergave en jaarweergave geen temperaturen onder 0 weergeven. Bij dagweergave kan dit wel.Je kunt in de week, maand en jaar weergave ook nerges op drukken om te kijken wat de precieze temperatuur was op het deel waar jij klikt. Deze geven dus geen realistisch beeld van de temperatuur in die periode weer. 8)7 :(

[ Voor 49% gewijzigd door Deef_K op 12-03-2013 11:05 . Reden: temperatuur weergave ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat ben ik niet met je eens over die week/maand/jaar weergave :Y)

Afbeeldingslocatie: http://dc628.4sync.com/img/auaNlYDX/s7/0.5457046294499424/hwtemp.jpg?async

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Op de iphone zie ik het toch echt niet, onderstaand dag, week en maand weergave. En ja het heeft echt wel gevroren bij mij thuis.

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimage.org/etyjuyyz1/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Neefdave schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:00:
Op de iphone zie ik het toch echt niet, onderstaand dag, week en maand weergave. En ja het heeft echt wel gevroren bij mij thuis.

[afbeelding]
Schaaltechnisch klopt het anders exact, ook in de week- en maandweergave (check de grijze horizontale lijntjes, je waarden komen echt onder 0!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Dat klopt, misschien ben ik gewoon aan het zeuren maar ik dacht wel dat je gewoon simpel door de temperaturen kunt "scrollen". Hoe weet ik nu precies hoe koud het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Met de Android app kan je op de grafieklijn drukken en dan verschijnt een labeltje met de waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Cpri schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:57:
<KNIP>

In de documentatie staat wel aangegeven hoe je een schakelaar aanmeld op de HW set maar niet hoe je de afstandbediening aan moet melden (of ik kijk er gewoon over heen).

Kan iemand mij uitleggen hoe ik bovenstaande het beste kan implementeren
Gewoon kiezen voor ADD Sensor, daarna kun je kiezen om een switch toe te voegen. Die switch is in dit geval je afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Sinds een maand in bezit van de homewizard echter al vanaf begin problemen met de verbinding...
Heeft daarna zo'n 1,5 week vlekkeloos gedraaid, via portforwarding laten inloggen ivm de snelheid.
Nu afgelopen weekend de stroom ervan afgehaald omdat ik met het lichtnet op de boven verdieping bezig was.

Vervolgens de homewizard weer op het stroom en ja hoor daar begon de ellende weer.
Na veel pijn en moeite hem weer online gekregen. (alle 3 de lampjes branden continu snap dus niet wat het probleem is...) (hw aan uit aan uit modem aan uit router aan uit etc etc...)
Gisteren kwam ik thuis en hij deed het nog, paar uur later reageerde de app niet meer en kon de app ook geen verbinding meer maken met de homewizard. Zowel via netwerk als via online en via portforwarding...
Nu inmiddels al weer van alles geprobeerd maar zonder enig resultaat.

Dit is echt verdomd irritant aan het worden.
Vorige maand verhuist en zo'n 500 euro aan hw & kaku uitgegeven....

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Wat gebeurd er als je de homewizard dichter bij de router zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, zal dat morgen is bekijken.
Hij ligt er nu zo,n 15cm vandaan.
Het lampje van wifi brand ook gewoon.

Snap er gewoon niks van. Dat lampje brand toch niet voor niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:20:
Hallo allen,

Sinds een maand in bezit van de homewizard echter al vanaf begin problemen met de verbinding...
Heeft daarna zo'n 1,5 week vlekkeloos gedraaid, via portforwarding laten inloggen ivm de snelheid.
Nu afgelopen weekend de stroom ervan afgehaald omdat ik met het lichtnet op de boven verdieping bezig was.

Vervolgens de homewizard weer op het stroom en ja hoor daar begon de ellende weer.
Na veel pijn en moeite hem weer online gekregen. (alle 3 de lampjes branden continu snap dus niet wat het probleem is...) (hw aan uit aan uit modem aan uit router aan uit etc etc...)
Gisteren kwam ik thuis en hij deed het nog, paar uur later reageerde de app niet meer en kon de app ook geen verbinding meer maken met de homewizard. Zowel via netwerk als via online en via portforwarding...
Nu inmiddels al weer van alles geprobeerd maar zonder enig resultaat.

Dit is echt verdomd irritant aan het worden.
Vorige maand verhuist en zo'n 500 euro aan hw & kaku uitgegeven....

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt in ieder geval.
Wat zeiden ze bij HomeWizard zelf toen je ze belde? Je kan hier je vraag neerplempen en gaan klagen over die 500 die je hebt uitgegeven, of je belt ze even en vraagt wat ze er aan kunnen doen :). Ze kunnen je vast verder helpen, het kan best zijn dat je een "maandagochtend" module hebt met een brakke wifi antenne!

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:20:
Hallo allen,

Misschien de HomeWizard een paar meter verplaatsen weg van de router?
Ik lees hier verschillende malen op het forum dat mensen hun HomeWizard in de meterkast plaatsen, dat is mijns inziens zo ongeveer de slechste plaats die men kan uitzoeken.

De WiFi en KaKu signaaltjes zijn natuurlijk relatief zwak, als men die dan naast een bos electriciteitskabel, modem, adapters enz. zet moet men niet raar staan te kijken dat daar niet zo'n goede ontvangst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij hierbij helpen?

Ik krijg dus mooi onderstaande temperatuur data uit mijn Homewizard gepulkt als ik het volgende in mijn browser intoets:

http://192.168.5.25/wachtwoord/te/graph/01/week

Maar hoe krijg ik dat nu bv in een MySQL database opgeslagen?
Ik heb hier thuis een kleine webserver draaien, dus volgens mij moeten er mogelijkheden zijn om dat voor elkaar te krijgen maar ik heb maar beperkte kennis van php en mysql.

Wie kan mij aan een stukje code helpen om de data in een database op te slaan?
Dus het liefst met behulp van php en mysql want daar heb ik tenminste een beetje kennis van.

{"status": "ok", "version": "2.30", "request": {"route": "/te" }, "response": [{ "t": "2013-03-06 01:10", "te": 6.2, "hu": 62}
, { "t": "2013-03-11 22:55", "te": -2.6, "hu": 61}
, { "t": "2013-03-12 01:10", "te": -2.7, "hu": 62}
, { "t": "2013-03-12 02:25", "te": -2.1, "hu": 62}
, { "t": "2013-03-12 03:40", "te": -2.6, "hu": 62}
, { "t": "2013-03-12 04:55", "te": -2.9, "hu": 61}
]}

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook nog wel wil helpen als je problemen hebt met de ontvangst, is de HW een kwartslag draaien of op zijn kant zetten. Heeft bij mij een enorm verschil gemaakt. Het is ook verstandig de HW niet te dicht bij je wifi router te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst bedankt voor de tips.
Had overigens contact gehad met de firma waar ik hem gekocht had, die hadden al wat tips opgestuurd en die had de vraag ook bij homewizard neer gelegd.

Geprobeerd hem te verplaatsen, gewoon abrupt voor me tv meubel gehangen en de stekker eruit erin gedaan en meteen deed hij het. Dus barrokok en robje-d bedankt voor de tip.

Nu verplaatst naar een andere kant, tevens iets meer afstand van de draadloze router en zo te zien werkt hij.
Al ben ik nog wel een beetje bang om nu de stekker er weer uit te halen en te testen wat hij dan doet, aangezien hij nu werkt....

Mijn vermoedens zijn dat de wifi router voor storing zou kunnen zorgen of de ligging van de hw.

Ben in ieder geval blij dat hij het weer doet en hopelijk blijft doen.
Want de gemak die de homewizard creëert is ideaal!!!!!

Heb dus alle verlichting in huis aangesloten op kaku / hw ideaal:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Vanochtend is het brandalarm afgegaan door stoom van het douchen. Tot mijn verbazing kreeg ik geen melding op mijn iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Des te meer bewijs dat je er niet op moet vertrouwen als primair signalering/bewakingsysteem, zoals meerdere malen beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het er wel mee eens hoor, niet op vertrouwen, maar ik heb nog nooit een notificatie gemist. Kan iemand me dat uitleggen?

Nooit iets gemist van brand, alarm, deurbel, contacten, heb ook diverse nots op temperatuur staan (vriezen) en voor te testen nog een paar, wordt er bijna gek van. Op de iphone en ipad, en nog geen 1 gemist. Ook binnen 5 seconden binnen.

Ik begrijp het niet, wil gewoon graag weten of er toch een reden voor is om ze te missen, of dat ik gewoon altijd geluk heb (daar geloof ik niet zo in). Ik vermoed toch dat er iets is wat er mee te maken heeft.

Zijn er meer mensen die ze nooit missen? Ben erg benieuwd.

Ik heb alleen problemen met de App, die is niet stabiel. Vooral ophalen van grafieken gaat 9 van de 10 keer fout. Verbinding crasht dan ook bijna altijd. Dit is gewoon veel data en is in mijn optiek slecht gebouwd. Mijn eigen app doet hetwat beter (timeouts, maar ook nog niet altijd)

Verder best tevreden met de HW hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben overgestapt op een slimme meter en ga mijn verbruik meten met de HomeWizard EnergyLink. Mijn Wattcher is dus in de aanbieding!

Doe een goed bod via een PM en ik stuur hem naar je toe!

Zijn er al mensen die ervaringen hebben met de HomeWizard EnergyLink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik hou het wel bij mijn 'domme' digitale energiemeter, dan heb ik de regie tenminste nog zelf.
Er zijn genoeg alternatieven zoals de netduino die in principe hetzelfde kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25
In een opgekochte partij hardware bleek ook een homewizard te zitten. Heb het config programma gedownload en alles geinstalleerd. Programma wordt succesvol afgesloten en het ding krijgt een IP. Je moet deze dan omsteken naar de voeding en verder gaan via de Homewizard app. Helaas houdt het hier op. Ik zie geen homewizard in de app of in de webinterface. Ik heb al geprobeerd een volledige reset uit te voeren naar fabrieksinstellingen (reset knopje achterop) maar dat helpt niets. Kan ook zijn dat er een aparte procedure voor nodig is. Kan iemand me hiermee op weg helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantaray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 05:56

Mantaray

Silicon Graphics rulez

Je mag wel wat meer informatie geven om je goed te kunnen helpen...
Wat doen de lampjes? Is er 3x groen? Zie handleiding.

Let op de instellingen van je wireless netwerk!
Volgens mijn ervaringen kan de home wizard alleen contact maken via b/g standaard (n-only werkt niet)
Heb je beveiligingen aanstaan? (volgens mij kan homewizard niet alle soorten beveiliging aan)
Zo ja heb je deze goed in de homewizard opgeslagen?
Kan je het ip adress pingen?

[ Voor 7% gewijzigd door Mantaray op 19-03-2013 06:22 ]

Specs system1: can't be bothered to update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:48:
Ik ben overgestapt op een slimme meter en ga mijn verbruik meten met de HomeWizard EnergyLink. Mijn Wattcher is dus in de aanbieding!

Doe een goed bod via een PM en ik stuur hem naar je toe!

Zijn er al mensen die ervaringen hebben met de HomeWizard EnergyLink?
Toevallig ik ook! Ik heb gister een slimme meter laten plaatsen door Liander en de Energylink had ik vorige week besteld, is dus nu wachten op de Energy Link.
Mijn Wattcher zit er nu even op, maar gaat ook in de verkoop! :)

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 10:42
Na lang lezen en twijfelen ook een HomeWizard gekocht met de Wattcher erbij. erg leuk, werkt hier prima! Echter, wie kan mij vertellen hoe de Wattcher data te interpreteren? Actueel zegt de app nu 18.140 Watt. Leg ik dat op de nederlandse manier uit, dus is het 18 watt en een beetje, of is het de engelse manier, 18000 watt. Dat laatste lijkt me namelijk wel heel erg veel... :S

/edit en de wattcher zelf zegt nu 1620 w...

[ Voor 5% gewijzigd door Astra op 19-03-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Heb je gekeken hoeveel pulsen per Watt je meter is en dat ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Hoe snel heeft liander bij jullie een slimme meter geplaatst? Ik zag op de website 3 maanden staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 10:42
Speedy-Andre schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:49:
Heb je gekeken hoeveel pulsen per Watt je meter is en dat ingevoerd?
Ja, maar niet helemaal. Meter zegt 187.5 en op de wattcher kan ik tot 187 komen.
Pagina: 1 ... 22 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.