Toon posts:

HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.930 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:19:
Al vele maanden tijd staat op de site van Homewizard over de AWST-6000 draadloze bewegingsmelder:
"Binnenkort te gebruiken in combinatie met een HomeWizard".

Is er al een concrete datum bekend? Ik wil de AWST-6000's graag koppelen aan Actions ! :-)
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt?
De AWST-6000 werkt bij mij gewoon op de HW, al maanden.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:23:
Voor de wensenlijst: een OFF action van een DIMMER ook instelbaar maken in dim%, in plaats van alleen de mogelijkheid om UIT te schakelen.

's Avonds branden in de hal 2 lampen aan/uitgeschakeld via de homewizard (icm schemering) op ca 25%. Op het moment dat iemand op de deurbel drukt, gaat deze automatisch naar 50%. Ik wil kunnen instellen dat deze na ca 5 minuten weer teruggaat naar de 25%, maar de enige mogelijkheid is om automatisch uit te schakelen. Of zijn er andere mogelijkheden?
Scene maken,dan gaat dat volgens mij toch gewoon?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

site / server homewizard ligt eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelbien
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-09 00:32
Yup, ze hadden onderhoud..

Beste Michel,

Er was vannacht inderdaad onderhoud aan de server, hier is kennelijk
iets niet helemaal goed gegaan. De website doet het inmiddels weer, we
werken nog aan de hHomeWizard Online verbindingen. Als het goed is
komen deze elk moment weer online.

Met vriendelijke groet,
Dirk van der Zwan

Het werkt inmiddels weer!

[ Voor 89% gewijzigd door Michelbien op 06-02-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:39
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:19:
Al vele maanden tijd staat op de site van Homewizard over de AWST-6000 draadloze bewegingsmelder:
"Binnenkort te gebruiken in combinatie met een HomeWizard".

Is er al een concrete datum bekend? Ik wil de AWST-6000's graag koppelen aan Actions ! :-)
Ik heb mijn AWST-6000 ook gekoppeld aan een action. Als er iemand de trap op loopt word de ALED-003 ingeschakeld en gaat na 1 minuut weer uit.
Word alleen ingeschakeld van 18:00 tot 6:30. Overdag blijft hij uit.
Zie alleen net dat de ALED-003 niet meer leverbaar is. Waarom, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike123 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:57:
[...]

Ik heb mijn AWST-6000 ook gekoppeld aan een action. Als er iemand de trap op loopt word de ALED-003 ingeschakeld en gaat na 1 minuut weer uit.
Word alleen ingeschakeld van 18:00 tot 6:30. Overdag blijft hij uit.
Zie alleen net dat de ALED-003 niet meer leverbaar is. Waarom, geen idee.
Ja inderdaad, bij mijn winkel lag ie nog vorige week. Ik snap ook niet waarom, ik heb er 2 en die werken goed. Weinig lichtopbrengst natuurlijk, maar goed voor in een kast of meterkast of iets dergelijks. Ook perfect voor nachtverlchting trouwens (en noodverlichting), laag bij de grond, daarvoor heb ik ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans G
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Wat betekend de melding shared weather station offline. Dit krijg ik te zien als ik mijn buitensensor wil sharen. Krijg de melding te zien als ik save. De sensors werken lokaal wel goed. Ik stel de vraag maar hier want krijg geen antwoord van de support van homewizard!!!! Dus homewizard, als jullie dit lezen. Dan graag hier een antwoord.

Frans G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Hier hetzelfde probleem, Frans G.
Altijd de volgende volgorde bij het drukken op 'Save':
Sharing weather station -> Weather station shared -> Checking availability -> Weather station offline.
Het is me niet gelukt om de boel te sharen, mijn station staat niet in de lijst. Ik heb twee sensors waarvan ik er 1 share.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans G
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Probleem opgelost. Zat een bugje in de software. Foutmelding nu verdwenen tijdens saven. Ik zie alleen mijn woonplaats Echt nog niet staan in de weather app onder list.

Frans G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 22:54

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Kun je met de Homewizard bijvoorbeeld ook instellen dat er verlichting aan gaat als een bewegingsdetector triggert, maar dan alleen als het buiten donker is?

En hoe tweakable/uitbreidbaar is het systeem? Is er een webinterface of zelfs een API?

Vind het lastig deze info te vinden, excuus als ik vragen stel die al vaker behandeld zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 16:22
R4NCOR schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:11:
Kun je met de Homewizard bijvoorbeeld ook instellen dat er verlichting aan gaat als een bewegingsdetector triggert, maar dan alleen als het buiten donker is?

En hoe tweakable/uitbreidbaar is het systeem? Is er een webinterface of zelfs een API?

Vind het lastig deze info te vinden, excuus als ik vragen stel die al vaker behandeld zijn...
Op de beweginsdetector kun je instellen dat hij alleen een trigger geeft als het donker is. Hiermee kun je hem goed gebruiken voor verlichting aanschakelen. Je kunt dan overdag echter geen allert krijgen als er iemand in je tuin loopt.
In de HW kun je wel instellen bij actions dat de trigger alleen tussen bepaalde tijden het licht aanzet. Je zult dan echter zelf de tijden regelmatig aan moeten passen aan het seizoen. Je kunt dan wel de lichtsensor van de bewegingingssensor uitzetten waardoor je overdag wel een signaal krijgt als er iemand in de tuin loopt.

Het systeem is niet echt tweakable. Er is wel een webinterface. Geen API.
Wel zijn er door mensen HTTP commands gevonden om de HW van buitenaf te besturen via je homenetwerk. Die commando's kun je gebruiken om het systeem vanuit een andere applicatie te besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 22:54

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Anjos schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:17:
[...]

Op de beweginsdetector kun je instellen dat hij alleen een trigger geeft als het donker is. Hiermee kun je hem goed gebruiken voor verlichting aanschakelen. Je kunt dan overdag echter geen allert krijgen als er iemand in je tuin loopt.
In de HW kun je wel instellen bij actions dat de trigger alleen tussen bepaalde tijden het licht aanzet. Je zult dan echter zelf de tijden regelmatig aan moeten passen aan het seizoen. Je kunt dan wel de lichtsensor van de bewegingingssensor uitzetten waardoor je overdag wel een signaal krijgt als er iemand in de tuin loopt.
OK, sounds good. Eigenlijk ben ik op zoek naar iets waarmee m'n lichten automatisch aan gaan als ik thuis kom. Any ideas? :) Dat ga je met bewegingsmelders niet redden denk ik omdat je niet weet welke richting je op gaat (het huis in of het huis uit) :P
Het systeem is niet echt tweakable. Er is wel een webinterface. Geen API.
Wel zijn er door mensen HTTP commands gevonden om de HW van buitenaf te besturen via je homenetwerk. Die commando's kun je gebruiken om het systeem vanuit een andere applicatie te besturen.
Klinkt interessant, zijn dat mensen in dit topic? :P Of is er ergens anders wat over te vinden over die http commands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
R4NCOR schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:02:

OK, sounds good. Eigenlijk ben ik op zoek naar iets waarmee m'n lichten automatisch aan gaan als ik thuis kom. Any ideas? :) Dat ga je met bewegingsmelders niet redden denk ik omdat je niet weet welke richting je op gaat (het huis in of het huis uit) :P

Klinkt interessant, zijn dat mensen in dit topic? :P Of is er ergens anders wat over te vinden over die http commands?
1. Als je onderscheid wil maken tussen thuiskomen en weggaan dan wordt het denk ik wat ingewikkeld met HW. Maar het is toch ook handig als je weg gaat als het licht brand? :)
Suggesties magneetcontact aan het tuin hek. Minder valse triggers dan de bewegingsmelder. Kun je gelijk koppelen aan de deurbel.

2. Zoek http in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik vind het persoonlijk beetje overdone.. Als ik thuis kom gaat de bewegingsmelder in de gang aan, dan druk ik op een schakelaar voor een scene thuis aan. Waarom moet het licht al aan als je buiten bent?

Als je een eigen telefoon app maakt (zoals ik heb) kun je het wel met de GPS coordinaten regelen dat als je thuiskomt een scene aangaat bv.
[...]

Zijn er meerdere geloof ik. Ik heb een iPad app gemaakt, werkt voor mij veel beter dan de standaard HW app. Gebruik die wel nog voor gedeeltelijke configuratie. Opdrachten via web interface en JSON response vanuit de HW. Kan ook op een gewone windows PC natuurlijk met een app(licatie), heb zelf in BCB++ gemaakt. Allen dan staat de PC altijd aan, maar dat hebben veEl mensen toch al voor bv media streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 20:50
[...]

[...]

Wat zou je denken van een magneet contact in je auto portier?

Funny but real 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
apepannetje schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:53:
[...]

Wat zou je denken van een magneet contact in je auto portier?

Funny but real 8)7
Kijk, dat is nu een leuk idee . Hiermee start je dan een scene voor buitenlicht aan, ganglicht aan, waterfontein voortuin aan, verwarming hoog, vriendelijk hondengeblaf etc.

Enige probleempje is dat hij door moet hebben dat ik thuiskom. Anders gaat dit circus ook spelen als ik weg ga. Toch nog even over na denken.......... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anjos schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:50:
[...]

Kijk, dat is nu een leuk idee . Hiermee start je dan een scene voor buitenlicht aan, ganglicht aan, waterfontein voortuin aan, verwarming hoog, vriendelijk hondengeblaf etc.

Enige probleempje is dat hij door moet hebben dat ik thuiskom. Anders gaat dit circus ook spelen als ik weg ga. Toch nog even over na denken.......... :)
Lijkt me niet echt handig. Overigens zijn de meeste autos tegenwoordig niet echt handig om een contact schakelaar in te bouwen...

Maar waarom moelijk doen? Wat is er mis met een handzender (de sleutelhanger) en op 1 knopje drukken?
1 voor als je weggaat en 1 knopje voor als je terugkomt.
(AKCT-510)

Dat lijkt me toch echt veel makkelijker, betere controle, en 1 knopje drukken lijkt me nog wel te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11-2023
Is er al iets meer bekend over de gebrekkige Somfy ondersteuning?

Ik heb 3 Somfy rolluiken en elke dag lijkt het wel anders. Twee luiken hangen naast elkaar. Het ene reageert prima, ook op enkele meters afstand en het andere alleen als je de homewizard er zowat tegenaan plakt. De bijgeleverde afstandsbediening doet het zelfs op 15 m afstand nog goed op alle luiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
Heren, ik heb een plafonddoos in de slaapkamer die vol zit met zwart, blauwe en bruine elektra draden. Nu zitten die bruine elektra draden aan elkaar door middel van een grijs blokje, dit blokje zit helemaal vol. Hoe krijg ik nu een bruine kabel naar de inbouwschakelaar van kaku toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk2
  • Laatst online: 17-05-2017
erichlm schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:13:
Is er al iets meer bekend over de gebrekkige Somfy ondersteuning?

Ik heb 3 Somfy rolluiken en elke dag lijkt het wel anders. Twee luiken hangen naast elkaar. Het ene reageert prima, ook op enkele meters afstand en het andere alleen als je de homewizard er zowat tegenaan plakt. De bijgeleverde afstandsbediening doet het zelfs op 15 m afstand nog goed op alle luiken.
Ook ik wacht/hoop vol smart op een firmware update van HW voor Somfy: bereik is bij mij ok, maar de bediening van mijn zonwering/gordijnen werkt nog niet zoals het moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 16:07
Neefdave schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:09:
Heren, ik heb een plafonddoos in de slaapkamer die vol zit met zwart, blauwe en bruine elektra draden. Nu zitten die bruine elektra draden aan elkaar door middel van een grijs blokje, dit blokje zit helemaal vol. Hoe krijg ik nu een bruine kabel naar de inbouwschakelaar van kaku toe?
Wat voor schakelaar gebruik je? Degene die ik hier heb heeft geen extra draad nodig, bestaande draden in module en van module naar schakelaar.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefdave schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:09:
Bij een inbouwdimmer moet je de juiste (bruine) fase draad hebben doe naar de betreffende lamp loopt. Deze dus naar de module leggen en vanuit de module naar de lamp.

Je hoeft dus geen extra draad te trekken. Wel de juiste nemen! Er zit bij jouw waarschijnlijk een doorlussing in naar een andere lamp, wordt vaak gedaan.

Let op: altijd de stroom eraf zetten!! (geloof me, het gaat een keer fout, spreek uit ervaring)

Als je geen plek meer hebt in de doos, kun je wellicht ook eem dimbare fittinglamp of ledlamp gebruiken?

Of zoals eerder genoemd via een mini dimmer in de schakeldoos werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Het gaat om de acm1000 http://www.klikaanklikuit...bouw-schakelaar-acm-1001/

Dit staat er in de handleiding:
[5] Aansluiten stroomdraden
Sluit de losgehaalde draden die uit het plafond komen aan op de 2 buitenste aansluitingen (IN): [1] de (bruine) “fase-draad”, [4] de (blauwe) “nuldraad”. Draai de klemschroeven aan.
Draadkleuren kunnen in de praktijk afwijken. Vraag uw installateur bij twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een HD-Cam met h264 compressie werkt dus niet. Maar zal een HD-Cam met MJPEG wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:56

KroeT

[...]

Geen antwoord op je vraag, maar volgens mij werkt elke Foscam (of -kloon voorzien van de juiste firmware) met MJPEG op de HW. Dat is in elk geval een klein stukje informatie dat je verder zou kunnen helpen.

Tot dusverre vind ik de meerwaarde van mijn camera beperkt hoor. Je kunt de camera gebruiken om te zien of je lichtschakeling werkt maar als beveiligingssysteem is het matig: niet automatisch opnemen naar een clouddienst bij beweging bijvoorbeeld. Daarvoor heb je alsnog een apart servertje in huis voor nodig of een wat meer geavanceerde camera dan mijn Foscam 8910 rommeldingetje.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:53

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

bij mij werken beide Foscam buitencamera's type FI8919W uitstekend. Opname naar de Synology nas en koppeling via email voor alerts en als scene in de HW. Werkt geweldig. Hoor ook anderen die een foscam camera succesvol werkend hebben gekregen.

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook 2 foscams met Synology nas. Maar wat voor rol speelt de Homewizard dan bij jou? Ik gebruik mijn cameras niet in combinatie met de Homewizard, zie de toegevoegde waarde nog niet, maar dat is misschien gebrek aan kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Voor mensen die Light Flow gebruiken op hun Android telefoon, deze ondersteund nu ook Home Wizard notifications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en heb me net een homewizard aangeschaft. De bijgeleverde stekkerdoosschakelaars werken super en natuurlijk wil ik een stapje verder en mijn schakelverlichting ook besturen. Wat gebruik ik het best bij onderstaande foto (achter schakelaar of in plafond) bij onderstaande schakelaars? Of zie je niet meteen een oplossing? Indien achter schakelaar, hoe best verbinden in mijn geval? Zoals je wss wel merkt ben ik geen echte kenner van die elektriciteit! Alvast bedankt voor alle hulp!

Onderstaande foto geeft een beeld weer:
https://www.dropbox.com/s...-02-13%2012%2055%2040.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:23:
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en heb me net een homewizard aangeschaft. De bijgeleverde stekkerdoosschakelaars werken super en natuurlijk wil ik een stapje verder en mijn schakelverlichting ook besturen. Wat gebruik ik het best bij onderstaande foto (achter schakelaar of in plafond) bij onderstaande schakelaars? Of zie je niet meteen een oplossing? Indien achter schakelaar, hoe best verbinden in mijn geval? Zoals je wss wel merkt ben ik geen echte kenner van die elektriciteit! Alvast bedankt voor alle hulp!

Onderstaande foto geeft een beeld weer:
Zie ik het nu goed dat dit 5 schakelaars zijn?

Sowieso dan kiezen om de ontvangers in het plafond te maken, 5 ontvangers wegwerken in zo'n kleine ruimte lijkt mij niet bevorderlijk als het al past. Volgens mij geven ontvangers bij elkaar in de buurt ook problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:01:
[...]
Zie ik het nu goed dat dit 5 schakelaars zijn?

Sowieso dan kiezen om de ontvangers in het plafond te maken, 5 ontvangers wegwerken in zo'n kleine ruimte lijkt mij niet bevorderlijk als het al past. Volgens mij geven ontvangers bij elkaar in de buurt ook problemen.
Dit zijn inderdaad 5 schakelaars... De ruimte is idd wel klein... Kan ik met deze in het plafond nog werken met de schakelaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:19:
[...]

Dit zijn inderdaad 5 schakelaars... De ruimte is idd wel klein... Kan ik met deze in het plafond nog werken met de schakelaars?
Nee dat gaat dan niet meer werken, dan zal je naar iets van onderstaande oplossing moeten kijken denk ik:
http://www.klikaanklikuit...rs/inbouwzender-awmt-231/

Maar of je er dan 5 weggewerkt krijgt zonder problemen betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het ook maar voor 1 doen... Stel nu dat ik 2e schakelaar van links wens in te stellen met Een kaku amwr-230. Hoe verbind ik dan best. Zoals op tekening 1 (kaku ontvanger blauw, groen stelt de bruine draden voor als op de foto) of zoals op tekening 2?

https://www.dropbox.com/s...-02-13%2017%2024%2023.png
https://www.dropbox.com/s...-02-13%2017%2026%2012.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:31:
Ik zou het ook maar voor 1 doen... Stel nu dat ik 2e schakelaar van links wens in te stellen met Een kaku amwr-230. Hoe verbind ik dan best. Zoals op tekening 1 (kaku ontvanger blauw, groen stelt de bruine draden voor als op de foto) of zoals op tekening 2?
Misschien is dit product nog een oplossing??
http://www.klikaanklikuit...uw-schakelaar-acm-3500-3/
Dan kun er ieder geval 3 schakelen binnen de wandcontactdoos of misschien kun je lampen aan elkaar koppelen zodat je samen schakelt.

Daarbij kun je bijvoorbeeld 3 x schakelen via bovenstaand product en daarnaast bij de overige een fitting schakelaar of iets dergelijks.

Daarboven op 2 of 3 wandschakelaars die je koppelt aan een scene.. Met een beetje fantasie kun met een enkele scene zelfs met een enkele schakelaar af. Als je de zaak maar goed configureert op de Homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:56:
[...]

Misschien is dit product nog een oplossing??
http://www.klikaanklikuit...uw-schakelaar-acm-3500-3/
Dan kun er ieder geval 3 schakelen binnen de wandcontactdoos of misschien kun je lampen aan elkaar koppelen zodat je samen schakelt.

Daarbij kun je bijvoorbeeld 3 x schakelen via bovenstaand product en daarnaast bij de overige een fitting schakelaar of iets dergelijks.

Daarboven op 2 of 3 wandschakelaars die je koppelt aan een scene.. Met een beetje fantasie kun met een enkele scene zelfs met een enkele schakelaar af. Als je de zaak maar goed configureert op de Homewizard.
Ziet er mij inderdaad een mogelijkheid uit. Hoe verbind ik dan mijn lampen, want nu zijn mijn schakelaars deels verbonden met elkaar... Ga ik dan ook van de n van de ene lamp naar de n van de andere lamp? Je ziet, ken er bitterweinig van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:42:
[...]

Ziet er mij inderdaad een mogelijkheid uit. Hoe verbind ik dan mijn lampen, want nu zijn mijn schakelaars deels verbonden met elkaar... Ga ik dan ook van de n van de ene lamp naar de n van de andere lamp? Je ziet, ken er bitterweinig van ;)
Als je er echt zo weinig van af weet is het misschien verstandig iemand te vragen die weet wat hij doet, als je het verkeerd aansluit kan je heel wat ellende en schade veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
Even een vraag voor de HomeWziard gebruikers.
Als je iets inschakelt (KAKU ontvanger) met de HomeWizard, en je schakelt deze weer uit met een losse afstandsbediening, "ziet" de HomeWziard dan dat deze weer is uitgeschakeld? Of denkt de HomeWizard nog steeds dat deze aanstaat?
Dit is voor mij even van belang om te weten voordat ik een HomeWizard aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zodra je die losse afstandsbediening inleert bij de HW zie je in de app of de lamp aan/uit gezet is met deze afstandsbediening. Antwoord is dus ja ;)

EDIT:
Iemand die toevalllig de Dericam M801W werkend heeft met de HW? De zoom functie lijk me wel wat namelijk (zoom uitereaard alleen werkend via een aparte app).

[ Voor 43% gewijzigd door visie op 13-02-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
@Flappie; het is zoals @tandarts het zegt maar dan MOET je wel de losse afstandsbediening welke bij de KAKU schakelaar zat inleren bij bij de HW. Doe je dit niet dan weet de HW niet dat de lamp uit is gezet. Heb je dus een inbouw schakelaar en gebruik je naast de HW ook de gewone schakelaar nog dan ziet de HW niet dat de lamp uit is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Flappie schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:24:
Even een vraag voor de HomeWziard gebruikers.
Als je iets inschakelt (KAKU ontvanger) met de HomeWizard, en je schakelt deze weer uit met een losse afstandsbediening, "ziet" de HomeWziard dan dat deze weer is uitgeschakeld? Of denkt de HomeWizard nog steeds dat deze aanstaat?
Dit is voor mij even van belang om te weten voordat ik een HomeWizard aanschaf.
Inderdaad Flappie....

Het maakt niet uit waar je mee schakelt als je maar de code zendt van en via de homewizard...
Het is een veelvoorkomende denkfout naar mijn mening (niet arrogant bedoeld hoor! :) )

"korte" uitleg:
Het volgende stappenplan heeft als consequentie dat als de Homewizard defect is of niet aanstaat je de lampen niet meer kunt bedienen.
  • Via app.homewizard.nl (wat even het makkelijkste werkt) voeg je een schakelaar/dimmer oid toe via add sensor.
  • Geef er een naam aan en bij code selecteer je dat de Homewizard een code genereert.
  • Druk nu op het knopje bovenop de switch/dimmer oid.
  • Ga op de Homewizard naar het zojuist aangemaakte apparaat, en druk op aan... Je ziet de lamp aan en weer uit gaan wat dus betekent dat de homewizard code is toegevoegd aan de schakelaar of dimmer.
Nu kun je de dus de lamp bedienen met de Homewizard apps....

Wat je dan doet om hem ook via de schakelaar te bedienen
(omdat je met de volgende stappen de dimfunctie vastzet kun je dus wel dimmen via een app maar via de schakelaar kies je de op de HW ingestelde dim stand!)
  • Je maakt een scene aan op de Homewizard.
  • Hier voeg je de eerder aangemaakte schakelaar of dimmer aan toe en alle andere lampen die je met de schakelaar wil gaan bedienen).
  • Daarna kun je een code toevoegen aan de scene, selecteer learn from remote. Hiermee voeg je dus de schakelaar/afstandsbediening toe aan scene als een fysiek bedienend apparaat.
Wat je dus hiermee krijgt is dat je de lampen ten alle tijden via de Homewizard bedient en daarmee weet de HW dus ook altijd of de lampen aan of uit zijn!

Wat ik nog een voordeel aan bovenstaande methode vind is dat de irritante dim functie (2x drukken op de aan kant van de schakelaar) niet meer actief is. Gasten die de lampen aan willen doen drukken namelijk altijd verkeerd en dubbel waardoor ze alles ontregelen en niet meer weten hoe dit te corrigeren.

Hoe ik dit in praktijk heb:
Ik gebruik niet voor elke lamp een schakelaar... maar ik gebruik voor iedere sfeer een schakelaar.
  • Dus schakelaar 1 zorgt ervoor dat de huiskamer verlicht wordt voor tv kijken (dimstand).
  • Schakelaar 2 zorgt ervoor dat alles vol aan gaat (nood stand ==> na bijvoorbeeld activatie rookmelders)
  • Schakelaar 3 zorgt voor als er geen tv aan is maar bezoek is in een dimlicht maar iets meer dan schakelaar 1.
Als je weg gaat kun je van iedere schakelaar de uit stand gebruiken om alle lampen uit te schakelen omdat dit namelijk bij elke scene (als je het goed hebt ingesteld) hetzelfde is ==> alles uit. Dus maar één schakelaar om alles uit te schakelen in plaats van alle schakelaars de uit stand te selecteren.

Bovenstaande werkt voor mij super, ben benieuwd of jullie daar net zo over denken?! :Y)
Misschien heb ik wel een gekke gedachtenkronkel 7(8)7

Als kleine toevoeging een methode om te voorkomen dat je de lampen niet meer kunt bedienen als de HW offline is.
Je kunt bij de meeste dimmers en schakelaars meerdere stuur codes opgeven, als je dus met een "backup" afstandsbediening nogmaals op het knopje van de dimmer drukt en je daarna een code verstuurd vanaf de afstandsbediening dan gaat de lamp weer knipperen als teken dat de code is toegevoegd. Hiermee maak je het dus mogelijk dat je in het geval het activeren van een scene niet meer werkt dat je met deze afstandsbediening toch de lampen kunt bedienen. Deze afstandsbediening lekker ergens onder in een kastje leggen en alleen gebruiken als de HW niet meer werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Smarty77 op 13-02-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Smarty77 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:06:
[...]

Inderdaad Flappie....

Wat je dus hiermee krijgt is dat je de lampen ten alle tijden via de Homewizard bedient en daarmee weet de HW dus ook altijd of de lampen aan of uit zijn!
Ik heb bij mij de de gegenereerde code van de HW app als eerste staan in de app en daarna de code toegevoegd voor dezelfde lamp dmv de bijbehorende afstandbediening.
Dan zie je de status ook in de app.
Valt de HW uit werkt de afstandbediening ook nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Nu online
Smarty77 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:06:
[...]

Inderdaad Flappie....

Het maakt niet uit waar je mee schakelt als je maar de code zendt van en via de homewizard...
Het is een veelvoorkomende denkfout naar mijn mening (niet arrogant bedoeld hoor! :) )
<KNIP>
MAAR, dan moet je dus geen gebruik maken van deze inbouw dimmer.
Want deze dimmer werkt weliswaar met elke KAKU afstandsbediening en is ook te bedienen via de HW maar ook de bestaande schakelaar werkt dan nog, en wanneer je die gebruikt wordt dit NIET doorgegeven aan de HW.
Op zich is dit niet heel erg, alleen kan de HW aangeven dat een bepaalde lamp aanstaat maar dat deze in werkelijkheid uit is omdat dit gedaan is met de originele schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
chippie777 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:40:
[...]

MAAR, dan moet je dus geen gebruik maken van deze inbouw dimmer.
Want deze dimmer werkt weliswaar met elke KAKU afstandsbediening en is ook te bedienen via de HW maar ook de bestaande schakelaar werkt dan nog, en wanneer je die gebruikt wordt dit NIET doorgegeven aan de HW.
Op zich is dit niet heel erg, alleen kan de HW aangeven dat een bepaalde lamp aanstaat maar dat deze in werkelijkheid uit is omdat dit gedaan is met de originele schakelaar.
Klopt! Ik vind het altijd wel fijn als ik in de app kan zien of een lamp echt uit of aan is. Maar ik kan mij voorstellen dat indien je super duper mooie schakelaars hebt dat je deze wil behouden...

Weet iemand trouwens of er voor de wandschakelaars Multi ramen beschikbaar zijn? Waar passen die dingen in? Nu heb ik dus 3 schakelaars naast elkaar met ieder dus een eigen raam, niet echt een super mooi gezicht!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:42
Hebben er nog mensen last met late notificaties op de mobiel?
Als ik nu bijvoorbeeld langs de bewegingsmelder zou lopen, krijg ik over +/- een kwartier pas de melding.
Heb ik een lamp op die bewegingsmelder zitten, gaat die wel direct aan.
Ook als ik de rookmelder test krijg ik de melding een kwartier later op mijn mobiel.
Dus het moet iets zijn tussen de Homewizard en mijn telefoon.

Versies:
Homewizard: 2.30
App (android) 1.85
Telefoon Galaxy S2

• Deef_K
Het enige waar ik echt met smart op zit te wachten is of de homewizard ook je gasverbruik kan monitoren net zoals de watcher de energie meet. Overigens vind ik de watcher nog vrij duur wat mij tegenhoud om dit onderdeel aan te schaffen.

Heeft iemand al nagedacht over mijn plafonddoos issue?

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 00:38

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Neefdave schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:23:

Da's toch niet zo moeilijk, haal 2 grijze blokjes met meer aansluitingen en zet de draden over.
Zo'n blokje verbindt de diverse wcd's en lichtpunten met elkaar.
Zorg wel dat de groep uit staat als je gaat sleutelen, we zitten niet te wachten op een raar kapsel of erger :p

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• mchome44
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-06 20:54
Neefdave schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:23:
Het enige waar ik echt met smart op zit te wachten is of de homewizard ook je gasverbruik kan monitoren net zoals de watcher de energie meet. Overigens vind ik de watcher nog vrij duur wat mij tegenhoud om dit onderdeel aan te schaffen.

Er zijn "blokjes" die tot 8 draden kunnen ;)
Je kunt ze krijgen bij de bouwmarkt of online ergens bestellen.

• mchome44
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-06 20:54
Smarty77 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:56:
[...]

Klopt! Ik vind het altijd wel fijn als ik in de app kan zien of een lamp echt uit of aan is. Maar ik kan mij voorstellen dat indien je super duper mooie schakelaars hebt dat je deze wil behouden...

Weet iemand trouwens of er voor de wandschakelaars Multi ramen beschikbaar zijn? Waar passen die dingen in? Nu heb ik dus 3 schakelaars naast elkaar met ieder dus een eigen raam, niet echt een super mooi gezicht!
Er zijn afdek ramen beschikbaar die kunnen wat jij wilt. Ligt wel aan je schakelaar, en de plaatsing daarvan

• sjaakw
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-01-2022
Kan ik ook een deurbel ACDB6600AC gebruiken bij een action, bijvoorbeeld als de PIR 2150 wordt
geactiveerd ? Heeft iemand daar al ervaring mee, mij lukt het niet namelijk.:?

Verwijderd

sjaakw schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:14:
Kan ik ook een deurbel ACDB6600AC gebruiken bij een action, bijvoorbeeld als de PIR 2150 wordt
geactiveerd ? Heeft iemand daar al ervaring mee, mij lukt het niet namelijk.:?
Ja dat gaat, bij mij althans wel, heb de ACDB7000
Gebruik hem als deurbel en als alarmmodule voor inbraak, etc. Aanmaken als schakelaar, eventueel in scene zetten (heb ik wel, scene 'alarm') maar hoeft niet.

Verwijderd

baronruud schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:07:
Als ik nu bijvoorbeeld langs de bewegingsmelder zou lopen, krijg ik over +/- een kwartier pas de melding.
Ook als ik de rookmelder test krijg ik de melding een kwartier later op mijn mobiel.

Versies:
App (android) 1.85
Telefoon Galaxy S2
Wellicht heb je er weinig aan, maar Ik heb een iphone en ipad, geen problemen, krijg de notification direct. Zelfde HW versie. Wellicht een instelling op je telefoon?

• mike123
Smarty77 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:56:
[...]

Als je zoekt op afdekraam dan kom je er vanzelf een paar tegen. Weet alleen niet of het ook zonder problemen past. Voorbeeld.

• mike123
Ik heb gisteren een relais gemonteerd in de meterkast tbv de deurbel. Ik heb een magneetschakelaar gedemonteerd, 2 draden eraan gesoldeerd, (1 voor en 1 na het reed contact) en deze draden naar het maak contact van het relais gebracht. Het relais is eigenlijk geschikt is voor 24V= maar werkt ook hier, via een omweg, op 8V=.
Alleen zodra de bel knop word gedrukt, gaat wel de bel maar krijgt het relais net te weinig spanning om op te komen. Sluit ik A1 en A2 rechtstreeks aan op de beltrafo dan werkt het wel.
Heb het relais nu aangesloten zodat deze constant ''gemaakt'' is en als er aangebeld word valt de spanning weg, valt het relais af en ik krijg een melding op mijn telefoon en tablet.
Magneet contact aangemeld in de de HW als Doorbell.
Buitenlamp gaat ook aan en gaat na 2 minuten weer uit.
Leuk speelgoed. ;)

• Smarty77
mike123 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:34:
[...]
Als je zoekt op afdekraam dan kom je er vanzelf een paar tegen. Weet alleen niet of het ook zonder problemen past. Voorbeeld.
mchome44 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:51:
[...]
Er zijn afdek ramen beschikbaar die kunnen wat jij wilt. Ligt wel aan je schakelaar, en de plaatsing daarvan
Ik snap dat er afdekramen verkrijgbaar zijn (ben net bezig met een verbouwing en vervang alle elektraspulleboel). Waar het mij om gaat zijn er passende afdekramen beschikbaar.

En dan even voor de duidelijkheid, is er iemand die ervaring heeft met een passend afdekraam, en zo ja welk merk en type. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Smarty77 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:57:
[...]

[...]

Ik snap dat er afdekramen verkrijgbaar zijn (ben net bezig met een verbouwing en vervang alle elektraspulleboel). Waar het mij om gaat zijn er passende afdekramen beschikbaar.

En dan even voor de duidelijkheid, is er iemand die ervaring heeft met een passend afdekraam, en zo ja welk merk en type. ;)
Niet helemaal een antwoord op je vraag. Maar als je het echt mooi wil hebben kan je ook eens kijken naar inbouwzenders die je achter standaard schakelaars kan hangen.

http://www.klikaanklikuit.nl/shop/inbouwzender-awmt-003/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Nu online
baronruud schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:07:

Versies:
App (android) 1.85
Telefoon Galaxy S2
Zo af en toe heb ik dat ook. Ik heb de deurbel van KAKU en deze moet dan een notificatie geven op 2 iphone's en 2 ipad's. Zo af en toe laat 1 van deze vier het af weten en geeft die de notificatie een kwartier later. Er is geen pijl op te trekken welke van de vier dit is en het gebeurt ook lang niet altijd.
Meestal gaat het goed, maar heel af toe is een van de vier een stuk later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Wattcher - zijn er gebruikers die een wattcher hebben en ook niet te verklaren hoge waardes zien? (bijv 61.306W) - lijkt mij dat het wel feest zou worden als dit werkelijkheid zou zijn :) maar de app geeft deze meldingen door. Op de wattcher heb ik dit nog niet gezien, maar die bekijk ik ook niet continue. En ja de instellingen zijn goed en getest. De pieken zijn storend want zo is er geen peil qua verbruik op te trekken...

Iemand anders ook deze ervaring?

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:09:
Ik heb ook 2 foscams met Synology nas. Maar wat voor rol speelt de Homewizard dan bij jou? Ik gebruik mijn cameras niet in combinatie met de Homewizard, zie de toegevoegde waarde nog niet, maar dat is misschien gebrek aan kennis.
Ik heb beide camera's in een scene gekoppeld, maar doe er (nog) niets concreets mee in combinatie met de HW. De synology surveilance station werkt uitstekend als bewaking. Mogelijk als de HW kan gaan werken met hotspots zoals druk op deurbel en stuur de camera aan om dan ook te kijken rondom die locatie dat het wel concreter nut krijgt. Nu kijken en zelf moeten pan-nen met de camera is leuk maar niet praktisch.

track software is er wel voor bijvoorbeeld van AXIS voor hun producten maar tegen een prijs van een leuke midweek vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:42
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:47:
[...]

Wellicht heb je er weinig aan, maar Ik heb een iphone en ipad, geen problemen, krijg de notification direct. Zelfde HW versie. Wellicht een instelling op je telefoon?
Ja, zat zelf ook aan te denken. Maar staat gewoon op autosync.
En voorheen kreeg ik altijd wel direct een notificatie.
Met de beta app. is de melding ook te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
peterpijpelink schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:36:
Wattcher - zijn er gebruikers die een wattcher hebben en ook niet te verklaren hoge waardes zien? (bijv 61.306W) - lijkt mij dat het wel feest zou worden als dit werkelijkheid zou zijn :) maar de app geeft deze meldingen door. Op de wattcher heb ik dit nog niet gezien, maar die bekijk ik ook niet continue. En ja de instellingen zijn goed en getest. De pieken zijn storend want zo is er geen peil qua verbruik op te trekken...

Heb je zonnepanelen en een draaistroommeter?

Ik had met deze combinatie dat de meter dan voor en achteruit draaide en dan hele hoge pieken veroorzaakt omdat het rode vlakje vaker voorbij het oogje komt.

De wattcher kan geen onderscheid maken met verbruik en terugleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chippie777 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:18:
[...]

Zo af en toe heb ik dat ook. Ik heb de deurbel van KAKU en deze moet dan een notificatie geven op 2 iphone's en 2 ipad's. Zo af en toe laat 1 van deze vier het af weten en geeft die de notificatie een kwartier later. Er is geen pijl op te trekken welke van de vier dit is en het gebeurt ook lang niet altijd.
Meestal gaat het goed, maar heel af toe is een van de vier een stuk later.
Vreemd, ik heb dat probleem niet. Ik denk dat het overbelasting kan zijn, de HW box heeft daar nogal last van op meerdere punten overigens. 4 nots uitsturen is wellicht soms te veel. Bij mij gaan het met 2 altijd goed eigenlijk. (1 iphone + 1 ipad). Maar als hij een kwartier ater wel komt kan het dat niet zijn, bedenk ik me nu.
Ligt het dan aan de Notificatie server van Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Smarty77 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:57:
[...]

[...]

Ik heb hier thuis een paar afdekramen van Gira en daar past het niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
mchome44 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:48:
[...]

Er zijn "blokjes" die tot 8 draden kunnen ;)
Je kunt ze krijgen bij de bouwmarkt of online ergens bestellen.
Quiz vraag: Hoe heten deze blokjes? Zijn grijs van kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Ik heb wat oxidatievlekjes op het wiel van de ferraris-meter zitten.
Soms knipperde het sensor-lampje 2 of 3 keer per omwenteling.
Na een beetje pielen met de sensor gaat het nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Neefdave schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:52:
[...]

Geen idee of het een serieuze vraag is?? Maar ik heb ze op de volgende linkjes gekocht... alle ouwe meuk en doorverbindingen eruit en de 8 voudige geïnstalleerd!

Misschien eens op lasklemmen???
http://www.sandervunderink.nl/contents/nl/d321_lasklem.html
En voor de achtvoudige variant:
http://www.sandervunderin...ia/lasklem%208-voudig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Neefdave schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:52:
[...]

Ik zou zoeken op steeklasdop. Ze zijn er ook in andere kleuren. Maar dat maakt voor de functionaliteit niks uit.
Als je die dingen gebruikt zorg dan wel dat je voldoende de kabel afstript zodat hij voldoende contact maakt in de lasdop. Slecht contact veroorzaakt warmte en dat is niet zo goed voor de kabels en steeklasdop.
Steeklasdop, kabel erin drukken en afblijven in principe.
Lasklem, is met een handeltje en kan je vaker gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
mike123 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 00:45:
[...]

Ik zou zoeken op steeklasdop. Ze zijn er ook in andere kleuren. Maar dat maakt voor de functionaliteit niks uit.
Als je die dingen gebruikt zorg dan wel dat je voldoende de kabel afstript zodat hij voldoende contact maakt in de lasdop. Slecht contact veroorzaakt warmte en dat is niet zo goed voor de kabels en steeklasdop.
Steeklasdop, kabel erin drukken en afblijven in principe.
Lasklem, is met een handeltje en kan je vaker gebruiken.
Steeklasdop of lasklem in de handel volgens mij gewoon hetzelfde product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Het was een serieuze vraag, kon die grijze die er nu inzitten niet bij de bouwmarkt vinden. Nu ik weet hoe het heet zal het geen probleem moeten zijn. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie Wallie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 13:29
mike123 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:21:
[...]

Ik heb hier thuis een paar afdekramen van Gira en daar past het niet in.
Misschien heb je hier iets aan (Double frame IT-2)? Ook al is het voor 2 i.p.v. van 3

[ Voor 11% gewijzigd door Wallie Wallie op 18-02-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-08 22:30

JA! Dat heb ik ook al sinds december. Bij Homewizard kennen ze dit probleem niet, maar ik ben blij dat het dus niet aan mij ligt. Ik heb geen zonnepanelen (zinloze investering..). Zijn er inmiddels ook mensen bij wie de neerslaghoeveelheid niet dagelijks wordt gereset? Bij mij worden sinds december alle dagen bij elkaar opgeteld. Dus als het vandaag 2 mm regent en morgen 3, dan staat ie overmorgen op 5 en zo gaat dat door. Al weken niks gehoord van Homewizard hierover. Erg jammer, de support is beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 00:38

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

hwvh schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:28:
[...]

Ik heb geen zonnepanelen (zinloze investering..)
Je kan beter je geld op de bank zetten en 2% ipv ruim 10% rendement halen, nog afgezien van de inflatie ;)
Neerslag gaat bij mij goed met een Cresta weerstation setje.
Mijn HW geeft eerder te weinig dan teveel aan, als ik een espresso maak dan heb ik bijna een minuut lang een verbruik van >1000W en de HW mist dat gewoon terwijl de Wattcher het wel registreert.
Het is geen ramp voor mij want door de zonnepanelen heb ik alleen bij donker nog iets aan de Wattcher.
Gelukkig geeft de energiemeter in de meterkast alles wel correct aan ('dom' digitaal ding met 4 telwerken).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik loop even tegen iets aan.

Situatie:

Wandschakelaar en lamp boven de eettafel. De lamp boven de eettafel wil ik kunnen schakelen met de homewizard, deze dacht ik aan te sluiten op een inbouw schakelaar ACM1000. Sluit ik netjes aan in de plafonddoos maar nu werkt de wandschakelaar niet meer. Deze is dus nu alleen te schakelen met een kaku afstandsbediening of homewizard.

Nu kan je de acm1000 wel gebruiken met de Mini inbouw zender AWMT230 maar dit is dubbelop. Je geeft via het lichtnet een seintje maar ook via het kaku systeem. Eigenlijk is dit bedoeld om een scene te creeëren.

Hoe kan ik dit nu het beste doen? Ik wil dit wel graag via de homewizard doen om zo een scene aan te maken dat je bijvoorbeeld "eten" (lamp aan) en ""tv kijken" (lamp uit) hebt. Maar ook dat de bestaande wandschakelaar gewoon de lamp kan blijven bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefdave schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:52:
Ik loop even tegen iets aan.

Situatie:

Wandschakelaar en lamp boven de eettafel. De lamp boven de eettafel wil ik kunnen schakelen met de homewizard, deze dacht ik aan te sluiten op een inbouw schakelaar ACM1000. Sluit ik netjes aan in de plafonddoos maar nu werkt de wandschakelaar niet meer. Deze is dus nu alleen te schakelen met een kaku afstandsbediening of homewizard.

Nu kan je de acm1000 wel gebruiken met de Mini inbouw zender AWMT230 maar dit is dubbelop. Je geeft via het lichtnet een seintje maar ook via het kaku systeem. Eigenlijk is dit bedoeld om een scene te creeëren.

Hoe kan ik dit nu het beste doen? Ik wil dit wel graag via de homewizard doen om zo een scene aan te maken dat je bijvoorbeeld "eten" (lamp aan) en ""tv kijken" (lamp uit) hebt. Maar ook dat de bestaande wandschakelaar gewoon de lamp kan blijven bedienen.
De acm1000 verwijderen en achter de wandschakelaar een amwr 210 inbouwen, die bedien je met homewizard en je wandschakelaar, probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Gaat alleen niet met alle type lampen, IVM de kleine lekstroom die er loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Dan moet ik de AWMR-230 want dat is een schakelaar de AWMR-210 is een dimmer. Is er een reden waarom deze niet op de site van homewizard staat?

[ Voor 76% gewijzigd door _ferry_ op 21-02-2013 16:39 . Reden: oeps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuf06
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
vraag reeds opgelost

[ Voor 95% gewijzigd door schuf06 op 19-02-2013 23:55 ]

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:27
Ik maak al ruim een half jaar gebruik van raam/deur sensors en de laatste tijd valt het me op dat het sluiten van de deur niet altijd door de HW opgepikt wordt, met andere woorden de deur staat zogenaamd nog open terwijl dat niet zo is.

Hebben andere daar ook last van of gehad? Zit te denken aan het vernieuwen van de knoopcellen......

• corvankruchten
  • Laatst online: 21:06
Mediacj schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:18:
Ik maak al ruim een half jaar gebruik van raam/deur sensors en de laatste tijd valt het me op dat het sluiten van de deur niet altijd door de HW opgepikt wordt, met andere woorden de deur staat zogenaamd nog open terwijl dat niet zo is.

Hebben andere daar ook last van of gehad? Zit te denken aan het vernieuwen van de knoopcellen......
Ja, daar heb ik ook last van. Heb al vaker naar huis gebeld dat de garagepoort nog open staat. Weet ook niet wat de oorzaak is. Ik hoop niet de batterij, want de sensor hangt pas een week of drie.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Neefdave schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:44:
Dan moet ik de AWMR-230 want dat is een schakelaar de AWMR-210 is een dimmer. Is er een reden waarom deze niet op de site van homewizard staat?
Ook de schakelaar heeft dat effect. Hij gebruikt continu wat stroom, en een TL,spaar of LED lamp licht daardoor wat op. Bij de dimbare lampen zul je dat effect niet snel hebben. In de manual van die modellen is dat ook terug te lezen.
Daarom heb ik ook de normale schakelaars gekocht, want alles in huis is straks met geschakelde voedingen en LED lampen.

Check, merk ik ook wel eens.

[ Voor 28% gewijzigd door _ferry_ op 21-02-2013 16:40 ]

• mike123

Ik krijg ook de laatste tijd een melding dat de deur nog open staat terwijl deze alweer dicht zit.
Ook ongeveer een half jaar in gebruik.
Maar ineens gaat het weer een week goed, zonder problemen.

Verwijderd

Ik heb er (nog) geen last van. Toch zeker half jaar in gebruik nu. Wellicht komt het nog, of inderdaad slechte batterijen in sommige setjes?

Afstand tot mijn HW is wel niet zo ver, staat centraal in huis. Dus max een meter of 8 of zo.

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:27
Nou ik ben dus niet de enige zo te zien, heb nu als test op de sensor zelf de timerswitch op 2 minuten gezet, dat hij dus na 2 minuten uitschakelt(deur is dicht) kijken of het dan wat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantaray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 14:43

Mantaray

Silicon Graphics rulez

Eindelijk ! Somy rolluiken werken zoals het hoort!

Vorige week van Homewizard een uitnodiging gehad om mijn unit terug te sturen voor een RF update.
En gisteren terug gekregen.

Alles werkt! 1 keer drukken en geen afstandsbeperking (tot zover, aangezien de verste rolluiken nog niet geprogrammeerd zijn).

Op de Homewizard site is nu ook de (beta) weggehaald bij ondersteuning.
Het duurde ff maar ik ben blij dat Homewizard het ontwikkelen heeft vol gehouden.

Specs system1: can't be bothered to update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de uitnodiging gehad om mijn Homewizard van een rf update te voorzien.

Maandag verstuurd, gister weer netjes terug thuis bezorgd. En alles werkt als een trein.

Netjes opgelost door Homewizard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ok, gaat iedereen dit nu krijgen of worden er sommige mensen nu gewoon voorgetrokken omdat zij gebruik maken van somfy? Zou het belachelijk vinden als alleen die personen worden voorzien van een rf update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Nu online
Ik mag inderdaad hopen dat deze update voor iedereen gaat gelden. Ik wil in de toekomst nl wel gebruik maken van de somfy functionaliteit maar bouw mijn systeem langzaam op. Zou toch vervelend zijn dat je er dan na 2 jaar achter komt dat het niet werkt omdat je een update niet gekregen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantaray

Mantaray

Silicon Graphics rulez

Betreft RF update

Volgens de email zijn ze eraan bezig om de update via de 'normale' procedure te kunnen doen.

Maar op dit moment doen ze dus de mensen die het 'nodig' hebben.
Ik vind dit wel netjes, je kan toch niet verwachten dat ze veel geld/tijd uitgeven om mensen iets te geven dat ze nooit zullen gebruiken.
Er stond ook altijd Somfy(Beta) op de site bij en dan weet een tweaker zowiezo dat het misschien nooit echt doorgevoerd wordt.

Bij de meeste bedrijven zou het gebeuren dat niemand een update krijgt totdat de online update werkt...
Dus nog steeds vind ik het goed gedaan door Homewizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10

Zelfde probleem hier. Het sluiten van de deur word meer niet opgepikt dan wel. Op zich wel jammer. Leuke feature, maar op deze manier volledig onbetrouwbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door netvista op 22-02-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantaray

Mantaray

Silicon Graphics rulez

Ikzelf heb geen probleem met de raam/deur sensors.
3 stuks in gebruik heb ze 'scherp afgesteld' dus bij kleine beweging wordt er gedetecteerd.

Garagedeur staat een fractie te scherp aangezien ik ooit een melding open kreeg terwijl ik niet thuis was. Bleek te komen door overschakeling warm naar koud weer (deur krimpt en trekt licht omhoog). Deur aandrukken en signaal dicht gedetecteerd.
Dus een kwestie van goed afstellen...
Als het lekker stil is, kan je het magneet contactje horen springen.

Alleen bij updates/resets kan het gebeuren dat de HW niet weet of open/dicht is gedetecteerd, dan heeft hij een nieuw event nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop toch dat HW hier duidelijkheid over gaat geven, ik heb de aanschaf van zonneschermen uitgesteld tot dat somfy correct ging werken. Dus ik zou wel graag willen weten of dit middels een update opgelost kan worden of dat ik ook mijn HW op moet sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantaray

Mantaray

Silicon Graphics rulez

Mijn Somfy zonnescherm aansturen moet ik nog proberen, ik zal dat resultaat later doorgeven, maar alles wat je wil weten staat in mijn opmerkingen hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nosomoho.

Ik heb hierover mailcontact gehad. Ik moest mijn Homewizard opsturen naar hun want ze konden alleen de rf update installeren op lokatie.

Ze zijn bezig om dit via het internet te kunnen laten lopen, maar dit hebben ze nog niet voor elkaar.
Ik was mijn Homewizard drie dagen kwijt, en nu werkt alles feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:12:
@ Nosomoho.

Ik heb hierover mailcontact gehad. Ik moest mijn Homewizard opsturen naar hun want ze konden alleen de rf update installeren op lokatie.
Bij mij ook. Enig verschil is dat het bij mij alleen werkt als ik de voeding vervang door een met meer ampères dan de 500 mA van HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van de ene op de andere dag kan de app geen verbinding meer maken met de HomeWizard. Dit gebeurd helaas wel vaker maar meestel wordt het opgelost door de stekker eruit en weer erin te doen. Nu heb ik dat al meerdere keren gedaan maar de verbinding komt maar niet tot stand. Ook als ik het ding in config mode op wil starten wordt het wifi-signaal niet weergegeven en kan ik niet inloggen.

Wat is er aan de hand en hoe kan ik het oplossen?
Alvast bedankt, Danny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01-2023
Ongeveer twee weken geen windsnelheid meer gehad, kreeg geen data binnen.
Windrichting deed het wel gewoon.

Sinds vandaag doet de windsnelheid het wel weer, niks aan gedaan hier, de data komt ineens weer binnen.
Heel bijzonder...

Meer mensen dit euvel misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreyWing
  • Laatst online: 06-11-2021
Hoi Danny,
Ik heb het zelfde, het wordt nu wel erg lastig ik kan geen verbinding meer maken ( meer niet als wel)

Ik heb een android tablet en Ipad aan de muur hangen en 2 Iphone's en een Ipod aan de muur, en ook
via de web interface op de Macbook, en Imac wil het niet lukken,
Ik heb nu zo'n beetje het gehele huis er opdraaien een stuk of 45 ontvangers en een stuk of 5 bewegingsmelders, een stuk of 12 magneetcontacten, rookmelder, Ip camera , 2 deurbellen, en wind meter, regenmeter en 3 temperatuursensoren, en 5 somfy screens (welke nog steeds niet werken )
en een energie Watcher , ik zal best wel wat vergeten zijn...

zoals je kan zien ik ben best afhankelijk van de Homewizard......

Heeft iemand hier al een oplossing voor?
ik heb al wel eens gemaild met homewizard maar tot op heden nog geen reactie terug gezien...
de mailjes dateren van 1 en 2 maanden terug.....

Opsturen is niet echt een oplossing mij ,om somfy werkend te krijgen, omdat het hele huis erop werkt, dus daar wacht ik rustig voor dat er een online update/oplossing is

Alvast bedankt voor het meelezen, Berry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreyWing
  • Laatst online: 06-11-2021
Ik had/heb ook nog problemen met diversen ontvangers welke naar willekeur inschakelen en ook weer uitschakelen,

Waar ik nu aan denk is, dat we net terug zijn van vakantie en er is een stroomstoring in dit gebied geweest tijdens onze vakantie,
en na het nu lijkt doen alleen de nieuwe stekker-ontvangers " vreemd" (type acd series welke automatisch leren)
waarschijnlijk na het terug komen van de stroom na de spanningsstoring zijn deze dus in de programmeer stand gegaan en heeft er op dat moment iets plaatsgevonden (een signaal) waardoor deze een extra code aangeleerd hebben.....
een andere verklaring kan ik er nu niet voor vinden, iemand soortgelijke ervaringen of ander ideeën ?

waarschijnlijk moet ik ze " leeg" halen en alles opnieuw aanleren

Grtz Berry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:55:
Ik hoop toch dat HW hier duidelijkheid over gaat geven, ik heb de aanschaf van zonneschermen uitgesteld tot dat somfy correct ging werken. Dus ik zou wel graag willen weten of dit middels een update opgelost kan worden of dat ik ook mijn HW op moet sturen?
Ik gebruik al lange tijd rolgordijnen met aandrijving van Autogordijn en aansturing via de ASUN-650. Werkt altijd perfect. Enig verschil met Somfy is dat er geen voorkeurstand op zit. En je moet een kleine aanpassing maken in de ASUN-650 om het gordijn tussentijds te kunnen laten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh

Ja, hier ook. Batterijen zijn goed. Ik vind dat de ontvanger van de HW niet al te best is. Het is erg belangrijk om het apparaat een goede plek in huis te geven, uit de buurt van andere apparatuur en netvoedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem lijkt in mijn netwerk te liggen, dit probleem heeft denk ik niet met HW te maken.
Wel heb ik een ander probleem. Als ik verbinding heb met een eccespoint in mijn netwerk kan ik meestal geen verbinding maken met de HW. Weet iemand daar een oplossing voor?
Pagina: 1 ... 21 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.