PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Bedankt voor je tekening en uitleg!Speedy-Andre schreef op maandag 21 januari 2013 @ 01:21:
Met een 8V ac relais heb je de brugcel en afvlakking in mijn schema niet nodig.
Ik heb het zo gedaan omdat ik die spullen nog had liggen.
Maar ik wil het graag proberen met een 8V AC relais, ik heb een 12V AC relais, maar deze lijkt het niet te trekken, dus moet ik eerst weer een 8V AC relais bestellen
BP on the move!!!
Ik heb trouwens de Kaku bel zonder drukker, maar dat is wel duidelijk in het schema denk ik
[ Voor 35% gewijzigd door Speedy-Andre op 21-01-2013 10:21 ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
De Homewizard staat al een tijdje op mijn verlanglijst.
Bijvoorbeeld voor bij de voordeur: We wonen in een drive-in woning, dus woonkamer boven. Nu zit er een deurbel met pinhole camera bij de voordeur en een beeld/spreek-unit in de woonkamer. Nu zou ik de electrische deuropener aansluiten, maar daarvoor moeten naast de reeds aanwezige 4 draadjes, nog 2 erbij moeten. Ik dacht dus even de kabel te vervangen door een utp-kabeltje. Die krijg ik echter niet door de buis... Dan maar kijken of er via kaku en Homewizard iets moois te regelen is.... Er is een drukknop of drukknopsensor te plaatsen, dus dat is geen probleem. Een camera is volgens mij ook te koppelen aan het systeem, alleen kan je het beeld ook goed weer laten geven op de interface van controlunit (tablet/smartphone) zonder dat je eerst handmatig software op moet starten. Dan zit ik nog met de deuropener... die zal ook op een of ander manier direct vanuit de interface moeten werken. Heeft er al iemand ervaring met deze combi? Als hier een leuk systeem voor samen te stellen is, dan moet ik nog wel een tablet aan de muur hangen... Maar die is toch wel handig om de lampen en andere zaken mee te bedienen.
De compatible rookmelders zijn per pakketpost onderweg als vervanging voor een aantal solitaire melders. (zie binnenkort ook op vraag/aanbod). Plannen zijn om de rookmelders aan te gaan sluiten op de Homewizard. Wellicht (nood)verlichting hieraan koppelen in het trappenhuis. Zo denk ik ook nog aan nachtverlichting op de overloop die aangaat bij beweging en dus ook bij rookmelding.
Daarnaast heb ik aan de achterzijde twee grote spots hangen die (zouden moeten) reageren op ongewenst bezoek op de trap naar ons balkon en als we de tuinpoort in willen gaan (of dat daar gespuis rondhangt). Nu is het zo dat die bewegingssensoren niet meer betrouwbaar zijn en de lampen soms uren aanstaan. Een mooi moment om daar iets te gaan vervangen. Er zit al wel een kaku schakelaar om beide lampen ongeacht een melding op de sensor uit te kunnen zetten. Ook we fijn als je in de zomer in de tuin wil zitten zonder bouwlamp boven je.
Het zonnescherm wil ik graag koppelen. Zo heb ik een cresta weerstation met binnen en buiten thermometer, wind en regenmeter die ik graag wil koppelen. Kan ik dan wind en regen ook laten signaleren dat het zonnescherm weer in moet?
In de woonkamer heb ik op twee vaste plekken een lamp aan het stopcontact zitten met een kaku schakelaar. De zender hiervoor is nu los, maar deze wil ik eigenlijk inbouwen bij de schakelaars van de plafondverlichting. Daar kom ik echter bij het probleem dat beide schakelaars op verschillende groepen zitten. Dit moet ik eerst oplossen. De lampen kan ik mooi gebruiken in een automatisch schema tijdens vakanties en andere afwezigheid. Zou dit bijvoorbeeld ook te koppelen zijn aan de buitensensoren als er bijvoorbeeld een paar keer binnen een minuut detectie is in de nachtelijke uren, dat er dan een minuut later binnen een lamp aangaat?
De zonnepanelen op het dak zou ik ook graag uit willen lezen via HomeWizard. Zijn daar al mogelijkheden voor?
In de slaapkamer van onze kleine hangt een te dimmen plafondlamp. Dit kwam wel goed uit met kaku, omdat de oorspronkelijke schakelaar net achter een kast verdween. Nu kan je ook het licht gedimd gebruiken om niet meteen wakker te laten schrikken, maar zou ook te koppelen kunnen zijn aan de rookmelder voor noodgevallen.
Er zijn nog vast nog wel meer leuke en praktische schakelingen in huis te bedenken...
Suggesties op bovenstaande zijn van harte welkom!
Het vervangen of aanvullen van mijn honeywell thermostaat laakt mij fijn. Verwarming lager zetten als je vroeg naar bed bent gegaan. Hoger zetten voor je thuis bent... Etc.
Zou hier al aan gewerkt worden?
En nu ik toch aan het nadenken ben...
Zijn er ook al mogelijkheden om bijvoorbeeld een Philips LivingColors lamp aan het systeem te koppelen?
Daarnaast heb ik een centrale lucht afzuiging met draadloze bediening van Orcon. Lijkt mij ook mooi om die te kunnen koppelen aan HomeWizard, omdat die we eens te hoog staat na het douchen en je dan weer naar boven moet om hem uit te schakelen. Ook hoger zetten als je even op het toilet hebt gezeten (dus niet in badkamer) is dan ook makkelijk.
Dat is een 'kale' Cresta Pws-720 zo te zien, het weerstation is uiterlijk iets anders uitgevoerd.PDankers schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:32:
Zojuist een weerstation besteld: ventus w827. Staat niet op de hw site maar zou moeten werken, en dat voor een kleine 80 euro. Scheelt aanzienlijk met de hw site.
De weersensors zijn identiek maar er zit geen netvoeding bij het station en hij heeft geen usb voor een pc.
Ik kocht de Cresta voor €75 in de aanbieding
Zou ik ook graag met mijn HomeWizard bedienen, maar ik hoop dat ze eerst zorgen dat alles wat al zou moeten werken ook daadwerkelijk werkt:BPi schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:35:
aanvullend...
Verwarming lager zetten als je vroeg naar bed bent gegaan. Hoger zetten voor je thuis bent... Etc.
.....
Zijn er ook al mogelijkheden om bijvoorbeeld een Philips LivingColors lamp aan het systeem te koppelen?
Mijn (Somfy) gordijnen en zonwering gaan nog steeds niet naar boven / beneden per HomeWizard
Heb je hier een link van?Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 19:41:
[...]
Op een duits forum waren ze niet zo te spreken over het wifi gedeelte van deze cam.
Misschien staat hier nog wel een leuke camera tussen:
http://www.banggood.com/W...urity-Cameras-c-1568.html
powerball makes the world diverent
Verwijderd
Link heb ik niet meer, ik heb op de naam gezocht ( wellicht op de duitse google).lukei schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:00:
[...]
Heb je hier een link van?
Misschien staat hier nog wel een leuke camera tussen:
http://www.banggood.com/W...urity-Cameras-c-1568.html
Ik weet dat ik die dan niet nodig heb. TU heeft dat relais ook wel denk ik.Speedy-Andre schreef op maandag 21 januari 2013 @ 01:21:
Met een 8V ac relais heb je de brugcel en afvlakking in mijn schema niet nodig.
Ik heb het zo gedaan omdat ik die spullen nog had liggen.
Eerst maar eens kijken hoeveel ruimte ik nog heb in de groepenkast. Zit wel aardig vol
Het gaat om een luciferdoosje, zo klein is dat relaismike123 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:15:
[...]
Eerst maar eens kijken hoeveel ruimte ik nog heb in de groepenkast. Zit wel aardig vol
Verwijderd
Het handige van deze deurbel is dat je nog een extra stopcontact over houdt.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 21:25 ]
Moet dan wel ff wat kabels aan de kant duwen wil het een beetje passen maar dat moet geen probleem zijn.Speedy-Andre schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:19:
[...]
Het gaat om een luciferdoosje, zo klein is dat relais
Bij mij ligt het spulletje op de beltrafo, da's een kunststof kastje.
Dat is niet heel handig, want dat stopcontact is bedoeld om een lamp aan te zetten als de bel gaatVerwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:25:
Iemand een idee of deze deurbel ook werkt icm HW? http://www.kijkshop.nl/pr...ug-in-deurbelset-he306eu/
Het handige van deze deurbel is dat je nog een extra stopcontact over houdt.

"De Home Easy deurbelset werkt draadloos en is direct klaar voor gebruik. Behalve een geluidssignaal wordt met behulp van een aangesloten lamp een lichtsignaal gegeven."
Kaku zender heb ik nog niet. Moet er ook wel in passen. Ik kan het misschien op de beltrafo leggen, maar die zit op een DIN rail in de groepenkast. (ST303N)Speedy-Andre schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:52:
Waarom in de groepenkast, de losse Kaku zender is wel wat groter dan het relais, waar heb je die gelaten?
Bij mij ligt het spulletje op de beltrafo, da's een kunststof kastje.
Ik heb al een tijdje een HW draaien naar redelijke tevredenheid, laatst echter kon ik via de App bovengenoemde schakelaar niet meer bedienen. Hij staat keurig in het overzicht maar met aan of uitschakelen gebeurt er niets. Toen heb ik de afstandsbediending erbij gepakt om de schakelaar daarmee te bedienen, maar ook dat werkt niet meer.
Deze schakelaar heeft geen knopje om een nieuwe code in te leren, dus nu zit ik met een halfdonkere huiskamer
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Er zijn ook modellen, welke in 1 van de starterkits zitten,die gaan in leer mode gedurende een aantal seconden als je hem in het stopcontact steekt, ledje knippert dan even.
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij kapot is. (dat hij in het overzicht staat zegt nl niets over de toestand van de kaku schakelaar. Je kan ook niet bestaande schakelaas toevoegen)
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Even heel wat anders, ik wilde even mededelen dat mijn buiten IP camera ondersteund wordt door de HW.
Het gaat om een Dericam M205W buiten camera, ik dacht ik probeer het gewoon en warempel, hij doet het!
Je kan natuurlijk de PZT niet gebruiken, want dat ondersteund de camera niet
Misschien heeft iemand hier wat aan.
BP on the move!!!
Ik zie het, het is niet specifiek de schakelaar die in de link staat, maar inderdaad één uit zo'n startpakket. Ik kan een nieuwe code genereren via de HW in de eerste seconden nadat de schakelaar in het stopcontact zit maar dat helpt niet.LoneWolf schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 07:15:
Als je de in je link aangegeven specifieke type schakelaar hebt dan zit er dus wel een knopje op, een klein wit dingetje wat je met bv een tandenstoker kan indrukken.
Er zijn ook modellen, welke in 1 van de starterkits zitten,die gaan in leer mode gedurende een aantal seconden als je hem in het stopcontact steekt, ledje knippert dan even.
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij kapot is. (dat hij in het overzicht staat zegt nl niets over de toestand van de kaku schakelaar. Je kan ook niet bestaande schakelaas toevoegen)
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Alleen weiger ik dan weer iets van piet paulusma in mijn huis te hangen. Op de een of andere manier verdient die idioot er toch geld mee denk ik dan.Speedy-Andre schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:41:
[...]
Dat is een 'kale' Cresta Pws-720 zo te zien, het weerstation is uiterlijk iets anders uitgevoerd.
Dat er Cresta op staat vind ik iets belangrijker al krijg ik met al die merkjes voor hetzelfde apparaat wel het idee dat iedereen een labeltje kan kopen

Echter kan je alles elders los voor minder kopen dus zullen ze wel uit gaan van wat bijverkoop.
Niet iedereen gaat voor de laagste prijs, gemak speelt ook mee.
Cresta is trouwens al veel langer dan PP bezig met deze producten en heeft ook duurdere modellen.
Verwijderd
Ik vind de Ventus w155 of w194 mooi kwa design, maar deze blijken niet te werken, hebben andere sensoren, dat is wel jammer. Het moet er toch ook een beetje uitzien vind ik.
Heeft iemand nog tips voor werkende stations die niet op het HW lijstje staan?
Garantie tot de deur btw, ik vermoed dat het identieke weersensors zijn en de temperatuurmeter is 5 kanaals met display zoals Cresta ze ook heeft.
[edit]De Ventus W-155 heeft dezelfde weersensors als een Balance weerstation en die werkt niet met de HW.
[ Voor 14% gewijzigd door Speedy-Andre op 22-01-2013 15:55 ]
Verwijderd
Wel jammer dat de 'mooiere' modellen niet werken. Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
Ben ook aan het denken om alleen de sensoren te gebruiken en niet de unit, dan gewoon via de ipad te doen,is ook en mooie oplossing. Alleen niet handig (lees te duur) voor continu aan de muur te hangen.
Wat doe ik fout?
Verwijderd
Geen idee, je moet ze wel als dimmer aanmaken, anders werkt de schuifregelaar niet in de app.corvankruchten schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:43:
Ik kan mijn stekkerdimmers bij homewizard enkel aanmelden als schakelaars, niet als dimmers. Je kunt de lichten dan wel dimmen door nog eens op de aan knop te drukken, maar mooier is het als je in de app de schuifregelaar kunt bedienen.....
Wat doe ik fout?
Waarom kun je ze niet aanmaken? Welk type is het?
Bij mij gaat het gewoon goed.
Verwijderd
Ik ben eruit. Ik ga met Arduino verder stoeien. HW biedt te weinig tweak mogelijkheden en de instabiliteit blijft m.i. te lang voortduren.Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:48:
Is het met HW mogelijk om een foto via de IP cam te laten mailen op het moment dat er op de deurbel wordt gedrukt? Ik heb dat met Arduino gezien dat het mogelijk was: YouTube: Notifying Doorbell

De combinatie is een killer setup! Ik heb nu een Arduino Nodo i.c.m. de HomeWizardVerwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:09:
[...]
Ik ben eruit. Ik ga met Arduino verder stoeien. HW biedt te weinig tweak mogelijkheden en de instabiliteit blijft m.i. te lang voortduren.
Waar de HomeWizard (nu nog) te kort in schiet, vult de Nodo aan!
Weet je wat gaaf is, met mijn Harmony 900 een een infrarood signaal (de YCT-102 als apparaat toegevoegd) via de RF blaster door de Nodo oplaten pikken en weer als RF door laten zenden naar de HomeWizard, zodat als ik op de activiteit "TV kijken" alles netjes geschakeld wordt, inclusief mijn sfeerverlichting. Dit kan ook niet met de HomeWizard.
Ik ben nu bezig om mijn (te
Ik zie oneindige mogelijkheden met de combinatie van Nodo en HomeWizard.
BP on the move!!!
Hoe is het systeem ivm de beveiligingsopties? Ik woon in een buurt waar je toch wel wat beveiliging op je huis mag en vraag me dan af wat de responstijd van het systeem enzo is...
Al is het wel duur :<
-= Very annoying forum person =-
De beveiliging van je woning is leuk maar meer ook niet (tegen gelegenheidsinbrekers). Het zijn allemaal simpele contact sensoren die met een onbeveiligd rf signaal werken. Iedereen die de KAKU code weet kan je signaal kopiëren en versturen/ontvangen.master_viper schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:32:
Hoe is het systeem ivm de beveiligingsopties?
Al is het wel duur :<
HW heeft het probleem dat de rookmelders met RF in alarm het RF signaal van de HW overrulen. Dit betekend dat wanneer je rookmelders afgaan de melding nogwel bij de HW aankomen en via wifi een melding kunnen versturen, maar bijvoorbeeld lampen aanschakelen na een rookmelding is niet mogelijk door deze verstoring.
Wanneer ik dus een dergelijke rookmelder koop, de sirene eruit sloop (maakt nogal herrie) en vervolgens de test knop indruk, overrul ik heel jouw HW beveiligingssysteem en stap ik zonder problemen je huis binnen.
[ Voor 8% gewijzigd door PDankers op 25-01-2013 11:13 ]
Goed dat ik dit weet, kan ik er rekening mee houden, dan kan ik de verlichting via de Nodo laten schakelen in geval van een rookmelder alarmPDankers schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:10:
[...]
De beveiliging van je woning is leuk maar meer ook niet (tegen gelegenheidsinbrekers). Het zijn allemaal simpele contact sensoren die met een onbeveiligd rf signaal werken. Iedereen die de KAKU code weet kan je signaal kopiëren en versturen/ontvangen.
HW heeft het probleem dat de rookmelders met RF in alarm het RF signaal van de HW overrulen. Dit betekend dat wanneer je rookmelders afgaan de melding nogwel bij de HW aankomen en via wifi een melding kunnen versturen, maar bijvoorbeeld lampen aanschakelen na een rookmelding is niet mogelijk door deze verstoring.
Wanneer ik dus een dergelijke rookmelder koop, de sirene eruit sloop (maakt nogal herrie) en vervolgens de test knop indruk, overrul ik heel jouw HW beveiligingssysteem en stap ik zonder problemen je huis binnen.
BP on the move!!!
Ow? Dus bij een rookmelding kun je niet even via de HW je camera's bekijken of er echt brand is voor je 112 belt? Is dan misschien een aparte camera-app nuttig?PDankers schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:10:
[...]
Verwijderd
Het is geen gecertificeerd alarm nee, maar beter als niets. Een alarm van een paar honderd euro kan iedereen ook makkelijk onklaar maken. Maar in basis ben ik met je eens, leuk, maar nooit waterdicht, net als elk alarm overigens zonder goed hang en sluitwerk.PDankers schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:10:
[...]
De beveiliging van je woning is leuk maar meer ook niet (tegen gelegenheidsinbrekers). Het zijn allemaal simpele contact sensoren die met een onbeveiligd rf signaal werken. Iedereen die de KAKU code weet kan je signaal kopiëren en versturen/ontvangen.
Die rookmelder die jij bij je hebt, is niet bij mijn HW aangemeld, dus dat is geen probleem hoor. Kom je mijn huis niet mee binnen en stoort niets.
En een lamp aansturen tijdens de alarmfase is geen probleem, werkt bij mij gewoon goed. Technisch is het geen issue, de funktionaliteit zit echter niet in de HW dmv acties. Als je een eigen app maakt werkt dat gewoon. Bij mij althans wel. Wachten tot de HW dit ondersteund, maar ze willen er nog niet aan.
Je camera is wifi dus geen probleem. Het verhaal van de rookmelders laat ik even in het middenhwvh schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:24:
[...]
Ow? Dus bij een rookmelding kun je niet even via de HW je camera's bekijken of er echt brand is voor je 112 belt? Is dan misschien een aparte camera-app nuttig?
Verwijderd
Na jaren lightmanager gebruiker toch maar eens over gestapt.
Zeer tevreden over het gebruik van de homewizard
Maar heb alleen problemen met het ontvangen van data van de thermostaat (cresta)
En de deurbel op 1 meter afstand werken deze maar op meer dan een meter komt er niks meer binnen,
Is dit een bekent probleem of kan ik hier iets aan doen?
Als je zo'n module voor in een wcd bij de bel hebt dan kan je kijken of deze wel goed werkt.
Soms gebeurt het dat bij een bepaalde firmware het bereik verandert bij de HW.
Blijft het bereik slecht dan zou ik hem (laten) omruilen
Ik heb woensdag ook een thermometer besteld via de site van HW. Vrijdag binnengekregen.Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:04:
Sinds vorige week ook een homewizard gebruiker geworden .
Na jaren lightmanager gebruiker toch maar eens over gestapt.
Zeer tevreden over het gebruik van de homewizard
Maar heb alleen problemen met het ontvangen van data van de thermostaat (cresta)
En de deurbel op 1 meter afstand werken deze maar op meer dan een meter komt er niks meer binnen,
Is dit een bekent probleem of kan ik hier iets aan doen?
Stukje plastic bij de batterijen eruit gehaald, kanaal 2 geselecteerd, batterijen erin, meteen de kamer temperatuur in beeld. In de HW app een thermometer toegevoegd op kanaal 2, thermometer buiten onder het afdak opgehangen. Binnen de app weer opgestart en zag dat de thermometer al gegevens had gestuurd.
Ook de 20 graden van de binnen temperatuur stonden al in de app.
Afstand HW tot thermometer is ongeveer 15 meter. HW hangt in de meterkast.
Er zit dus 1 houten deur (plank, meer is het niet) van de meterkast, deur van de gang naar de kamer en de buitendeur met dubbelglas tussen.
Dit werkt gelukkig wel. (Somfy nog steeds niet helaas)
- om een soort van alarmsysteem te creeeren (notificatie Android mobiel bewegingssensor en magneetsensors)
- niet ter vervanging van een babyfoon, maar wel handig om soms even in de babykamer te kijken.
Nu heb ik een vraag dat min of meer de doorslag geeft voor de aanschaf hiervan. 's Avonds gaat mijn mobiel op 'stil'. Dit betekent dat al het geluid wordt uitgeschakeld m.u.v. mijn alarm (lees: wekker). Wanneer de mobiel op stil staat, is het dan mogelijk om via het alarmvolume notificaties van de homewizard, bijvoorbeeld van de magneetsensors te ontvangen?
Respectfully, TTB.
Verwijderd
Beide redenen zijn wat mij betreft geen reden om de HW aan te schaffen. Simpel omdat deze daar in beginsel niet voor is bedoeld.
Ik zou voor de babyfoon een eenvoudige (wifi) IP webcam kopen, die je via verschillende apps op je iOS of Android telefoon kunt bekijken. Hebben wij bij onze twee kinderen ook gedaan en dat ging perfect!
Voor de beveiliging van je huis kun je beter iets als www.woonveilig.nl nemen. Daar kun je wel op vertrouwen en is specifiek ingericht op beveiliging.
Als je op zoek bent naar een fantastische en zeer toegankelijke manier om huis automatisering te regelen dan kan ik je de HW van harte aanbevelen!!
Ik vind HW een leuk speeltje om verlichting te schakelen m.b.v. mijn mobiel/pad en d.m.v. scènes. Ik hoop dat er meer ondersteuning gaat komen voor andere RF apparatuur, dat zou het nog leuker maken.
Verwijderd
Ben wel benieuwd of deze werkt, voor die prijs wel mooi om er een paar bij te kopen.
Indien er iemand is hoor ik het graag.
Afgaande op de reactie van barrokok, www.woonveilig.nl is zeker een mooie oplossing. Wat ik alleen nadelig vind, zijn de maandelijkse kosten. Ik heb hier 24/7 een pc aan staan. Het versturen van een email bij detectie zou ik graag via mijn server laten verlopen. Natuurlijk biedt het gebruik van de externe servers van woonveilig iets meer zekerheid (internetverbinding ligt eruit, software updates). Aan de andere kant is de uptime van het internet en server hier tegen de 100%.
Ik ga er nog even over nadenken. Nogmaals dank voor de tip!
Respectfully, TTB.
Ja, gekocht en het werkt. Maar ik betwijfel of je er nog een kunt kopen, volgens mij waren ze overal in een zucht uitverkocht.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:50:
Heeft er al iemand de IP cam van de Aldi gekocht (aanbieding deze week) en geprobeerd op de HW?
Ben wel benieuwd of deze werkt, voor die prijs wel mooi om er een paar bij te kopen.
Indien er iemand is hoor ik het graag.
Verwijderd
Ok, bedankt!corvankruchten schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:49:
[...]
Ja, gekocht en het werkt. Maar ik betwijfel of je er nog een kunt kopen, volgens mij waren ze overal in een zucht uitverkocht.
Het is off topic maar van woonveilig.nl maak ik ook gebruik en hun service is zeer goed. De flexibiliteit van het aan en uitzetten dmv: sms, smartphone app, web interface, afstandsbediening of code paneeltje is erg handig in een gezin. Daarnaast kan je zelf personen toevoegen en volgorde van waarschuwen instellen. Kortom een zeer gebruiksvriendelijk systeem maar voor de echte tweaker minder interessant want er valt niets aan te tweakenttb_82 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:31:
@barrokok + @chippie777 : Dank voor jullie reacties. Ik had me al enige tijd in HW verdiept en wist ook niet zeker of dit de oplossing zou zijn die ik wil.
Afgaande op de reactie van barrokok, www.woonveilig.nl is zeker een mooie oplossing. Wat ik alleen nadelig vind, zijn de maandelijkse kosten. Ik heb hier 24/7 een pc aan staan. Het versturen van een email bij detectie zou ik graag via mijn server laten verlopen. Natuurlijk biedt het gebruik van de externe servers van woonveilig iets meer zekerheid (internetverbinding ligt eruit, software updates). Aan de andere kant is de uptime van het internet en server hier tegen de 100%.
Ik ga er nog even over nadenken. Nogmaals dank voor de tip!
Verwijderd
Nee, in die stand worden alle "push-berichten" geblokt. Alleen telefonische herhaalde oproepen of oproepen van bepaalde contactpersonen kun je instellen om die toe te staan in de stille stand.ttb_82 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 17:20:
Nu heb ik een vraag dat min of meer de doorslag geeft voor de aanschaf hiervan. 's Avonds gaat mijn mobiel op 'stil'.
De HW werkt qua notificaties alleen met push-berichten (wat via de service van Apple loopt), en werkt soms zelfs vertraagd...
Ik was wel benieuwd na de volgende zaken of dat werkt zoals ik hoop.
- bewegings melder in de tuin, bij beweging een screenshot van mijn ip camera
- koppelen van draadloze deurcontacten visonic / powermax ?
- aanbellen deurbel klikaan screenshot van mijn y-Cam camera.
Hopelijk komt ie morgen binnen, zodat ik wat kan gaan testen en spelen.
Teteringen
Nee, dat is geen must maar zou een leuke bijkomstigheid zijn.Neefdave schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:12:
Had je van te voren beter niet kunnen vragen of dit überhaupt gaat werken?
Heb hem besteld voor me werk om te kijken wat de mogelijkheden zijn en dergelijke, of we er verder iets mee kunnen. We krijgen vaak de vraag of we domotica kunnen toepassen voor heel weinig geld.
Dus we gaan puur even spelen en testen.
Teteringen
Hoop voor je dat je geen support gaat doen?Arie26 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:56:
[...]
Nee, dat is geen must maar zou een leuke bijkomstigheid zijn.
Heb hem besteld voor me werk om te kijken wat de mogelijkheden zijn en dergelijke, of we er verder iets mee kunnen. We krijgen vaak de vraag of we domotica kunnen toepassen voor heel weinig geld.
Dus we gaan puur even spelen en testen.
Anyways, in ieder geval waarschijnlijk gaan die visonic-spullen niet werken want zit op 868 ipv 433 MHz de homewizard zal de codering ws niet ingebouwd hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Loekie op 30-01-2013 13:26 . Reden: n.a.v. commentaar seahawk82. ]
Verwijderd
De HW werkt ook met 868 Mhz hoor, ondersteund beide frequenties, dus technisch is dat niet het issue.Loekie schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:29:
[...]
Hoop voor je dat je geen support gaat doen?
Anyways, in ieder geval gaan die visonic-spullen niet werken want zit op 868 ipv 433 MHz.
Echter zal het niet zomaar werken natuurlijk, ben ook bang dat het niet werkt. Maar je kunt het proberen.
Inderdaad handiger om eerst te informeren, nu is het een gok.
Verwijderd
Voor zover mijn info op dit moment reikt, moet ik je een beetje teleurstellen denk ik.Arie26 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:16:
Ik heb vandaag na toch ff stevig na te denken toch maar de HomeWizard besteld en hopelijk is hij er morgen.
Ik was wel benieuwd na de volgende zaken of dat werkt zoals ik hoop.
- bewegings melder in de tuin, bij beweging een screenshot van mijn ip camera
- koppelen van draadloze deurcontacten visonic / powermax ?
- aanbellen deurbel klikaan screenshot van mijn y-Cam camera.
Hopelijk komt ie morgen binnen, zodat ik wat kan gaan testen en spelen.
1. Screenshot bij beweging wordt nog niet ondersteund, maar komt wel in toekomstige releases is aangegeven.
2. Deze worden waarschijnlijk niet ondersteund, maar je kunt het proberen. Vervangen door KaKu is voor contacten niet echt een grote kostenpost denk ik.
3. Ook hier, screenshot is nog niet geimplementeerd. Of de y-cam werkt, geen idee. Gewoon testen.
link:
http://www.homewizard.nl/...bediening-apa2-2300r.html
Ok, bedankt!Mediacj schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:12:
Je kunt ze allemaal apart schakelen.
1. Hoe backup je settings van HW of is dit niet nodig.
2. 24uurs notatie ipv AM PM of is dit niet mogelijk,
3. Shared weather station is instabiel. Alles staat goed ingesteld maar ik kan mijn adres niet vinden in de weather app. Werkt dit wel goed. Heb het idee dat er op de server van HW vanalles fout gaat.
Frans G
Je kan wel een soort repeater plaatsen om op deze manier het bereik te vergroten.Frans G schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:23:
Nog een vraagje. Is het zend en ontvang bereik van de HW op te voeren door bijvoorbeeld het zendvermogen op te voeren. Door bijv. een extra transistortrap erachter aan te zetten.
Teteringen
Overigens nog niemand overgehoord of het wel werkt.
Verwijderd
Volgens mij werd hier ook ergens geschreven dat het hielp om een iets zwaardere adapter aan de HW te hangen.Frans G schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:23:
Nog een vraagje. Is het zend en ontvang bereik van de HW op te voeren door bijvoorbeeld het zendvermogen op te voeren. Door bijv. een extra transistortrap erachter aan te zetten.
Ik heb net even gekeken ik heb een adapter van 5v 500mA. Misschien is het zinvol om daar 1A van te maken?
Geen idee of daar al mensen ervaring mee hebben, het zou wel een mooie simpele oplossing zijn.
Ja het werkt, maar wel heel iritant als je meerdere apparaten schakeld.
Ik heb op mijn zolder twee schakelaars als ik er 1 indruk (aan of uit) moet ik 2 seconde wachten voordat in de andere schakelaar kan indrukken omdat de repeater dan nog aan het zenden is. Daarbij komt dat je er maar één kan gebruiken en die kan maar (dacht 7) apparaten aansturen, voor mij is dat veel te weinig en dan moet je keuzes gaan maken.
Het wordt tijd dat HW zelf met een repeater komt.
@satellietje Dus voor naar zolder heb jij sowieso een repeater? Hmm, ik weet nog niet of ik iets op de zolder ga doen maar dat haalt de homewizard dus niet. Ik ben benieuwd, met mobieltjes in huis is het bereik al beroerd. Eens zien hoe de homewizard daar mee omgaat.
[ Voor 53% gewijzigd door Deef_K op 31-01-2013 10:02 ]
of weet iemand misschien een ander systeem dat wel Somfy kaku en Hue kan bedienen ?
ik zoek hetzelfde inderdaad. ik denk dat vera icm een rfxcom stickje dit doet,Mr. Noodle schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:24:
weet iemand of de HomeWizard Hue gaat ondersteunen ?
of weet iemand misschien een ander systeem dat wel Somfy kaku en Hue kan bedienen ?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Ik hoop nog steeds dat ze het max! Eq-3 systeem gaan ondersteunen. 30 euro voor een radio bedienbare knop. Werkt via hun eigen cube(internet gateway) ook met iPhone en iPad. Alleen de app is er alleen in t Duits.Neefdave schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:57:
@robje-d Je zult dan toch iets van een Honeywell HR80 op je radiator moeten hebben, kost rond de € 100,-. Word wel een dure hobby zo!
I, for one, like Roman numerals
Ik heb er ook een versterker tussen zitten. Ik gebruik hem tussen de magneetschakelaar op de poort en de HW in de meterkast. Is maar een kleine 17 meter alleen daar zit nog dubbelglas, een tussendeur en de deur van de meterkast tussen. Zonder repeater mistte ik regelmatig het signaal "open'' of ''closed''. Repeater ertussen en het is opgelost.Neefdave schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:27:
Correct, http://www.homewizard.nl/...l-versterker-aex-701.html
Overigens nog niemand overgehoord of het wel werkt.
Hoe kunenn we anders de HW versterken.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de versterker het signaal niet versterkt. Of er moet een zend funktie op dat weerstation zitten die je zelf kan bedienen. (om te proberen). Je moet namelijk het desbetreffende signaal ook leren aan de versterker.elles.ramon schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:32:
Vraagje :Versterker van Kaku ,versterkt deze ook signaal voor Wheather Station ( de bekende PP van creasta) graag jullie hulp want anders koop ik deze . mijn windmeter kan de HW net wel/nie ontvangen.
Hoe kunenn we anders de HW versterken.
In de handleiding van de versterker staat *Dit product kan uitsluitend gebruikt worden met aan/uit-ontvangers! Gebruik geen dimmer-ontvangers!
Hoe heb jij de magneet schakelaar op de poort bevestigd, deze is niet waterdicht neem ik aan?mike123 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:53:
[...]
Ik heb er ook een versterker tussen zitten. Ik gebruik hem tussen de magneetschakelaar op de poort en de HW in de meterkast. Is maar een kleine 17 meter alleen daar zit nog dubbelglas, een tussendeur en de deur van de meterkast tussen. Zonder repeater mistte ik regelmatig het signaal "open'' of ''closed''. Repeater ertussen en het is opgelost.
Deze zit voorlopig nog met dubbelzijdig tape vast. Moet de poort nog schilderen. Alleen er zit ook nog een dak boven dus er komt geen water/regen bij.chippie777 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:17:
[...]
Hoe heb jij de magneet schakelaar op de poort bevestigd, deze is niet waterdicht neem ik aan?
Waterdicht maakt in dit geval dus niet uit.

Net 8 stuks koppelbare rookmelders uitgepakt en batterijen juist geplaatst (ieder 3 penlites en een 9v blok). Nu allemaal koppelen en ophangen en binnenkort linken aan de HomeWizard...
Kan je bij HW ook instellen dat er bij rookalarm lampen aan gaan, om zo een vluchtweg te markeren?
Heeft er iemand een afbeelding van de achterzijde van de HW? Zit daar alleen een stroomaansluiting?
Zitten er ook gaatjes/lusjes aan de onderzijde om hem op te hangen? Ik zit te kijken naar de mogelijkheid om hem aan de muur te hangen op de middelste verdieping van ons huis (drive-in woning).
Plaatje van alle zijden van de HW. Alleen de achterzijde, onderkant, ligt eraan hoe je hem vast hebt, staat er niet op.[b][message=39694241,
Heeft er iemand een afbeelding van de achterzijde van de HW? Zit daar alleen een stroomaansluiting?
Zitten er ook gaatjes/lusjes aan de onderzijde om hem op te hangen? Ik zit te kijken naar de mogelijkheid om hem aan de muur te hangen op de middelste verdieping van ons huis (drive-in woning).
Hier zitten sleuven in waarmee je hem kan ophangen. Schroeven (of schroef) in de muur en daar dan opschuiven.
Ik ben al een tijdje aan het kijken welke mogelijkheden er zijn met thermostaatkranen. Helaas nog weinig te vinden. Lightwave zou met een nieuwe kraan komen.Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:36:
Wanneer gaat HomeWizard radiator kranen ondersteunen?
Dat zou toch ideaal zijn wanneer je verlichting en verwarming met de HW kan aansturen.
http://www.automatedhome....-home-with-lightwave.html
Ook dan is echter de vraag of HW deze gaat ondersteunen. En omdat HW geen informatie geeft over nieuwe functionaliteit blijft de vraag waar je op wacht. Ook blijft de vraag hoe de ketel weet dat er warmtevraag is.
Systemen van Honeywell en Danfoss zijn mooi, maar niet te koppelen.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een kabeltje vanuit de radiatoren die ik wil aansturen naar de ketel en op de radiator een thermische klep van 24 volt.
Met een kamerthermostaat per kamer regel ik de klep en een relais bij de ketel zorgt ervoor dat de ketel aan gaat als de klep open gaat. Als je dan een kaku ontvanger sloopt en ombouwt naar 24 volt kun je ook met de kaku ontvanger de klep (en de ketel) aansturen. Ik heb nu een kamer klaar en het werkt prima.
ik heb dit dus ook, alleen als ik er met actions tijden aan vast maakt mist hw regelmatig de schakeltijden.Anjos schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:42:
[...]
Ik ben al een tijdje aan het kijken welke mogelijkheden er zijn met thermostaatkranen. Helaas nog weinig te vinden. Lightwave zou met een nieuwe kraan komen.
http://www.automatedhome....-home-with-lightwave.html
Ook dan is echter de vraag of HW deze gaat ondersteunen. En omdat HW geen informatie geeft over nieuwe functionaliteit blijft de vraag waar je op wacht. Ook blijft de vraag hoe de ketel weet dat er warmtevraag is.
Systemen van Honeywell en Danfoss zijn mooi, maar niet te koppelen.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een kabeltje vanuit de radiatoren die ik wil aansturen naar de ketel en op de radiator een thermische klep van 24 volt.
Met een kamerthermostaat per kamer regel ik de klep en een relais bij de ketel zorgt ervoor dat de ketel aan gaat als de klep open gaat. Als je dan een kaku ontvanger sloopt en ombouwt naar 24 volt kun je ook met de kaku ontvanger de klep (en de ketel) aansturen. Ik heb nu een kamer klaar en het werkt prima.
Hue werkt met de open ZigBee standaard op 868,3 Mhz dat wordt niet door Homewizzard ondersteund.Mr. Noodle schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:24:
weet iemand of de HomeWizard Hue gaat ondersteunen ?
Het zou mooi zijn als Homewizzard dat soort internationale standaarden (Zigbee of ZWave) zou ondersteunen waardoor je ook niet Nederlandse (i.e. KaKu) zaken zou kunnen aansturen echt betrouwbare aansturing van domotica-onderdelen mogelijk wordt.
Vraag is of de (Arduino-gebaseerde) hardware van Homewizzard voldoende krachtig is om dit allemaal tegelijkertijd te ondersteunen.
Jammer dat Homewizzard geen enkel zich geeft op hun roadmap of de mogelijkheden/beperkingen in deze.
dank voor de informatie!bikermouse schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 11:58:
[...]
Hue werkt met de open ZigBee standaard op 868,3 Mhz dat wordt niet door Homewizzard ondersteund.
Het zou mooi zijn als Homewizzard dat soort internationale standaarden (Zigbee of ZWave) zou ondersteunen waardoor je ook niet Nederlandse (i.e. KaKu) zaken zou kunnen aansturen echt betrouwbare aansturing van domotica-onderdelen mogelijk wordt.
Vraag is of de (Arduino-gebaseerde) hardware van Homewizzard voldoende krachtig is om dit allemaal tegelijkertijd te ondersteunen.
Jammer dat Homewizzard geen enkel zich geeft op hun roadmap of de mogelijkheden/beperkingen in deze.
is er een ander systeem wat nu al op de markt is, die dat wel kan ?
Hoe kom je er bij dat dit in de toekomst niet mogelijk is, Zou dat niet door een firmware-update mogelijk moeten zijn? HW heeft in ieder geval een ontvanger op de 886Mhz om de Wattcher te kunnen ontvangen.Sander schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:36:
Homewizard gaat in de toekomst weinig meer ondersteunen dat een ander protocol dan KAKU gebruikt. Zaken als Hue, Danfoss kranen etc werken op basis van Zigbee of Z-wave protocol, die dus niet ondersteund worden door HW. Daarnaast heeft HW geen uitbreidingsmogelijkheden om zoiets te gaan ondersteunen. Het zal dus blijven bij KAKU en andere apparatuur op dezelfde frequenties.
Ik heb gisteren de Zipabox binnengekregen (www.zipato.com).Mr. Noodle schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:04:
[...]
is er een ander systeem wat nu al op de markt is, die dat wel kan ?
Deze ondersteunt Zwave en Zigbee en binnenkort (als waar is wat ze beloven) ook kaku. Ook hebben ze een uitgebreide thermostaatfunctie.
Als ik in de komende weken meer ervaringen heb kan ik die delen.
Feit is wel dat de Zwave onderdelen een ander prijskaartje kennen. Maar als een combinatie van beiden mogelijk wordt (bijvoorbeeld zwave voor thermostaat en kaku voor licht/bel) zou dat wel heel handig zijn.
Dit is namelijk exact wat ik wil; http://www.zipato.com/default.aspx?id=45
Volgende vraag; waar heb je de Zipabox gehaald, en wat kostte 'ie?
[ Voor 89% gewijzigd door garp op 02-02-2013 20:18 ]
http://www.ezhome.nl/zwav...e-automation-gateway.htmlgarp schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 20:09:
Waar lees je dat Zipabox ook KaKu gaat ondersteunen?
http://community.zipato.c...ikuit-working-with-zipato
199 euro. Hier komt dan tzt nog 69 euro bij voor de kaku module. Deze heet op de Zipato site overigens coco.
De Zipatobox ondersteunt echter ook HTTP opdrachten als output. Wat ik wil proberen is de HW aan te sturen met opdrachten vanuit de Zipabox. Hiermee kan ik dan voorlopig al een combinatie maken van Zwave en kaku.
Realiseer je overigens dat het een heel nieuw product is. De website ziet er erg cool uit maar er zijn ook wel wat aanloopproblemen. Ook wordt het configureren via de Cloud gedaan. Dus internet eruit >> niet configureren. Ondersteuning vanaf IOS 6.
Maar inderdaad, als ze waar gaan maken wat ze beloven dan is het erg mooi.
[ Voor 3% gewijzigd door Anjos op 02-02-2013 22:14 ]
Daar kun je dan ook een Veralite + RFXCom voor pakken, ben je voor ongeveer zelfde bedrag klaar en kun je ook zowel z-wave als KAKU (en reeks andere protocollen) gebruiken. Zijn ook al veel tweakers met ervaring mee, zie: Micasaverde Vera Zwave Controllers; Ervaringen en Vragen . Alhoewel de Zipato erg leuk kan worden.garp schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 20:09:
Waar lees je dat Zipabox ook KaKu gaat ondersteunen? Dat gaat de HW er namelijk meteen uit. Alleen al het feit dat er een RJ45 stekker in kan voor de connectiviteit is me wat waard. Maar nog belangrijker is dat je, als KaKu ook ondersteund wordt, een mooie mix kunt maken van devices op de verschillende ondersteunde protocollen. Nu werkt bijvoorbeeld regelmatig een twetal schakelingen in de tuin niet; die zou ik echt direct vervangen door apparatuur die wel een ack kan versturen....
Dit is namelijk exact wat ik wil; http://www.zipato.com/default.aspx?id=45
Heel simpel, de HW ondersteund communicatie op de 433Mhz en 868Mhz band. Dit is dus leuk voor die KAKU spullen, thermometertjes en idd Wattcher. Helaas zijn dit vooral ook apparaten die werken volgens fire-and-forget methode. Oftewel ze sturen een signaal uit, en controleren niet of dat ook ergens aankomt. Om de betrouwbaarheid en stabiliteit van zo'n systeem te verhogen zijn veel fabrikanten overgegaan op andere protocollen, zoals Z-WAVE of Zigbee. Beide worden niet ondersteund door de HW, maar wel gebruikt in Philips Hue (Zigbee), Danfoss kranen (Z-wave).bikermouse schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:18:
[...]
Hoe kom je er bij dat dit in de toekomst niet mogelijk is, Zou dat niet door een firmware-update mogelijk moeten zijn? HW heeft in ieder geval een ontvanger op de 886Mhz om de Wattcher te kunnen ontvangen.
Enige manier voor HW om daarvoor eventueel ondersteuning toe te voegen is via de usb poort (maar weet niet of die daarvoor geschikt is).
Ik was erg geïnteresseerd in de HW, tot ik me wat verder ging verdiepen en de Vera Lite, Zipato en Fibaro Homecenter tegen kwam. Dan zie je dat je voor hetzelfde geld toch een paar stappen verder en betrouwbaarder kunt gaan en daarnaast ook iets hebt dat veel "tweak-baarder" is dan de HW.
[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 02-02-2013 22:36 ]
ziet er op zich leuk uit maar of ik daar Somfy werkend op krijg ? kaku is een must dus valt helaas afAnjos schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 15:20:
[...]
Ik heb gisteren de Zipabox binnengekregen (www.zipato.com).
Deze ondersteunt Zwave en Zigbee en binnenkort (als waar is wat ze beloven) ook kaku. Ook hebben ze een uitgebreide thermostaatfunctie.
Als ik in de komende weken meer ervaringen heb kan ik die delen.
Feit is wel dat de Zwave onderdelen een ander prijskaartje kennen. Maar als een combinatie van beiden mogelijk wordt (bijvoorbeeld zwave voor thermostaat en kaku voor licht/bel) zou dat wel heel handig zijn.
zipato geen kaku of somfy of hue aan[b]
Ik was erg geïnteresseerd in de HW, tot ik me wat verder ging verdiepen en de Vera Lite, Zipato en Fibaro Homecenter tegen kwam. Dan zie je dat je voor hetzelfde geld toch een paar stappen verder en betrouwbaarder kunt gaan en daarnaast ook iets hebt dat veel "tweak-baarder" is dan de HW.
Fibaro Homecenter zie ik alleen maar hun eigen producten staan beetje kaku achtig allemaal volgens mij?
vera light zie ik weer geen kaku, hue bij staan
http://wiki.micasaverde.c...uup_code#Plugins_and_code
of deze betrouwbaarder zijn ??... gevoelsmatig komt HW beter uit de bus .. alleen jammer van hue
[ Voor 33% gewijzigd door Slux op 03-02-2013 09:10 ]
Zelfde als KlikAan KlikUit, maar dan heet het CoCo.
Verklaart ook waarom de KaKu module voor de Zipato de CoCo module genoemd wordt.
Kaku bekt misschien wel een beetje beter, dan KlikAaanKlikUit in het Engels of andere vreemde taal.

Dus CoCo is wat praktischer
[ Voor 7% gewijzigd door BPi op 04-02-2013 08:21 ]
Toch nog maar een keer kijken, Zipato gaat zowel KAKU als Hue ondersteunen op korte termijn. Kaku heet Coco (= zelfde) en Hue is Zigbee protocol waar ook een uitbreiding voor komt. Zipato is nog wel vrij nieuw en daardoor nog niet echt bewezen of goed doorgetest.Mr. Noodle schreef op zondag 03 februari 2013 @ 07:35:
[...]
zipato geen kaku of somfy of hue aan
Fibaro Homecenter zie ik alleen maar hun eigen producten staan beetje kaku achtig allemaal volgens mij?
vera light zie ik weer geen kaku, hue bij staan
http://wiki.micasaverde.c...uup_code#Plugins_and_code
of deze betrouwbaarder zijn ??... gevoelsmatig komt HW beter uit de bus .. alleen jammer van hue
De Vera daarentegen is al langer op de markt en wordt door vele tweakers gebruikt. Met een RFXCom module erin heb je voor rond de 240,- een startset die veel meer protocollen aankan en mogelijkheden biedt dan een HW. In mijn ogen (en ook gezien de beide topics) zeker ook betrouwbaarder dan de HW, al is het alleen al door ondersteuning van degelijkere protocollen en doordat het product al langer op de markt is met een actieve community.
ok duidelijk, zipato valt nog of omdat het nog niet ondersteund wordt, in het verleden wel eens iets gekocht waar de hetzelfde van zeggen maar ik wacht er nog opSander schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:21:
[...]
Toch nog maar een keer kijken, Zipato gaat zowel KAKU als Hue ondersteunen op korte termijn. Kaku heet Coco (= zelfde) en Hue is Zigbee protocol waar ook een uitbreiding voor komt. Zipato is nog wel vrij nieuw en daardoor nog niet echt bewezen of goed doorgetest.
De Vera daarentegen is al langer op de markt en wordt door vele tweakers gebruikt. Met een RFXCom module erin heb je voor rond de 240,- een startset die veel meer protocollen aankan en mogelijkheden biedt dan een HW. In mijn ogen (en ook gezien de beide topics) zeker ook betrouwbaarder dan de HW, al is het alleen al door ondersteuning van degelijkere protocollen en doordat het product al langer op de markt is met een actieve community.
kan de Vera ook Hue, Somfy en kaku aan ? toevallig ook nog faber en sonos ? is daar een ''kant en klaar'' setje voor?
Kijk eens of micasaverde forum daar staat meer dan op apps.mios.com.Mr. Noodle schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:24:
[...]
ok duidelijk, zipato valt nog of omdat het nog niet ondersteund wordt, in het verleden wel eens iets gekocht waar de hetzelfde van zeggen maar ik wacht er nog op
kan de Vera ook Hue, Somfy en kaku aan ? toevallig ook nog faber en sonos ? is daar een ''kant en klaar'' setje voor?
Hue en sonos heb ik voorbij zien komen en kaku kan met een rfxcom receiver via usb, faber heb ik niet van gehoord. Is dat iets met sfeerhaard of AV?
Verwijderd
Ik heb een camera met I/O ingangen. Is het mogelijk om met de bewegingssensor van KAKU een signaal naar de camera te sturen zodat deze een opname kan starten? Ik heb in de handleiding van de camera gelezen dat deze kan worden ingesteld op zowel het openen als het sluiten van de stroomkring.
Of is het mogelijk om na bewegingsdetectie via de homewizard een signaal naar de camera te sturen.
Graag julli expertise?
Verwijderd
"Binnenkort te gebruiken in combinatie met een HomeWizard".
Is er al een concrete datum bekend? Ik wil de AWST-6000's graag koppelen aan Actions ! :-)
Verwijderd
's Avonds branden in de hal 2 lampen aan/uitgeschakeld via de homewizard (icm schemering) op ca 25%. Op het moment dat iemand op de deurbel drukt, gaat deze automatisch naar 50%. Ik wil kunnen instellen dat deze na ca 5 minuten weer teruggaat naar de 25%, maar de enige mogelijkheid is om automatisch uit te schakelen. Of zijn er andere mogelijkheden?
5 deursensoren werken zonder problemen,
6 (waarvan 4 aangesloten) acd-1000 stekkerdoos schakelaars, welke ook allemaal zonder problemen werken.
Ook heb ik o.a. 2x een Acm-1000 inbouwschakelaar, waarvan 1 word geschakeld dmv een deursensor,
De andere word bediend door de afstandsbediening (dan reageert hij meteen), echter als ik hem aan wil zetten met m'n homewizard app, dan reageert hij niet.. Dit is de enige inbouwschakelaar die buiten zit, 2 meter boven de eerste acm-1000 stekkerdoos schakelaar (aan de andere kant van de muur,binnen)
De homewizard zal niet meer dan 5 meter van deze schakelaar af zitten..
Mijn 1e verdieping is van hout. Geen steen of beton, maar hout.
De homewizard is geplaatst in het midden van het huis op de 1e verdieping, geen andere sensoren in de buurt..
Wat gaat hier mis?! En hoe kan ik dit oplossen?!
[ Voor 4% gewijzigd door Michelbien op 05-02-2013 23:43 ]
Dit topic is gesloten.