Toon posts:

HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.930 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 22:30
Rempert schreef op maandag 07 januari 2013 @ 00:35:
Heeft er iemand al een eigen interface gebouwd voor de HW. Heb zelf wat in elkaar gesleuteld. Simpele android 4.0 tablet, beetje programmeerwerk...voila...[afbeelding]
Ziet er goed uit!
Is er een API te vinden om dit soort dingen te maken?
Zijn er meer van dit soort hobby projecten? Open source? Ik zou graag wat dingen uit willen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoeney
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:00
Ik heb ook het probleem:
-de geschiedenis van awarenessitems doet het niet sinds 1 januari niet meer

Via iphone en android doet de geschiedenis van awareness het niet. Maar op http://app.homewizard.nl/ doet hij het wel.

Meldingen van de deurbel komen veel te laat aan op de iPhone (minuten later). Op Android gaat dit beter maar wel met enige vertraging (5 seconden). Iemand dezelfde ervaring?
hwvh schreef op maandag 07 januari 2013 @ 00:13:
[...]

Mee eens. Met de HW uit het stopcontact kun je in de app gewoon je camera's bekijken. Bovendien, de knoppen voor spiegelen, als je je camera ondersteboven aan het plafond hebt hangen, zijn een eenmalige instelling die dus bij de instellingen thuishoren. Jammer genoeg vergeten ze ook na het spiegelen de joystick om te draaien, waardoor je de camera in spiegelbeeld moet bedienen. Verder maak ik me niet druk om het feit dat HDcamera's niet ondersteund worden: ik was binnen 48 uur door mijn databundel van 1500MB heen, wat me nog ooit is overkomen, maar dat bewijst dat de IPcamera's een ontzettend leuke toevoeging zijn!

Ik hoop dat HW snel met een fatsoenlijke update komt, ze reageren trouwens al een tijdje niet meer op berichten die ik ze stuur waarin ik mijn bugs opgeef. De meest vervelende:

- neerslaghoeveelheid reset niet meer om middernacht
- energiedagverbruik staat regelmatig op absurd hoog niveau zoals 50000kWh
- de geschiedenis van awarenessitems doet het niet sinds 1 januari niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harr46
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-02-2015
Idem:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 22:42
djoeney schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:50:
Ik heb ook het probleem:

Via iphone en android doet de geschiedenis van awareness het niet. Maar op http://app.homewizard.nl/ doet hij het wel.

Meldingen van de deurbel komen veel te laat aan op de iPhone (minuten later). Op Android gaat dit beter maar wel met enige vertraging (5 seconden). Iemand dezelfde ervaring?

[...]
Gebruik jij de deurbel van Kaku? Ik had 'm gekocht en van de week in de meterkast geplaatst. Ben in de woonkamer gaan zitten en ik hoor dat hele ding gewoon niet. Nu hoef ik nou ook weer niet in mijn woonkamer te hebben. Anders gaan de mensen aan de deur straks 6x bellen omdat ze m niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 21:56
djoeney schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:50:
Ik heb ook het probleem:

[...]
Ik heb ook het probleem:
De geschiedenis van awarenessitems doet het niet sinds 1 januari niet meer

Via iphone doet de geschiedenis van awareness het niet. Maar op http://app.homewizard.nl/ doet hij het wel.

Hoe kan dit opgelost worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bug met de sensorgeschiedenis in iOS wordt veroorzaakt door de datum/tijd notatie-bug in iOS, het is hetzelfde probleem waar Apple last van heeft, zoals ook uitgelegd op Ars (http://arstechnica.com/ap...bug-fix-itself-next-week/).

We gingen er vanuit dat het probleem ook in de HomeWizard app vanzelf zou herstellen na 7 januari, zoals Apple ook verwacht met de DND functie. Nu dit niet het geval blijkt te zijn is vanmiddag een release naar Apple verstuurd met enkele kleine bugfixes, waaronder een aangepaste datum/tijd notatie, waarmee de sensorgeschiedenis wel zichtbaar is.

De historie staat wel gewoon opgeslagen in de HomeWizard, daarom zie je op de webapp en de Android app wel de sensorlogs, het is puur in displayprobleem in iOS. Met de fix komt de sensorlog dan ook in zijn geheel terug op iOS devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Bij de gamma nu 20% korting op kaku materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bug met de sensorgeschiedenis in iOS wordt veroorzaakt door de datum/tijd notatie-bug in iOS, het is hetzelfde probleem waar Apple last van heeft, zoals ook uitgelegd op Ars (http://arstechnica.com/ap...bug-fix-itself-next-week/).

We gingen er vanuit dat het probleem ook in de HomeWizard app vanzelf zou herstellen na 7 januari, zoals Apple ook verwacht met de DND functie. Nu dit niet het geval blijkt te zijn is vanmiddag een release naar Apple verstuurd met enkele kleine bugfixes, waaronder een aangepaste datum/tijd notatie, waarmee de sensorgeschiedenis wel zichtbaar is.

De historie staat wel gewoon opgeslagen in de HomeWizard, daarom zie je op de webapp en de Android app wel de sensorlogs, het is puur in displayprobleem in iOS. Met de fix komt de sensorlog dan ook in zijn geheel terug op iOS devices.
Had dit echt niet eerder, met testen, onderkend kunnen worden door bijv. datum van de devices op na 07-01-2013 in te stellen?

Nu valt het flink tegen nog langer te moeten wachten op een oplossing, voor mij vooral omdat er niet tijdig en zoals je zou mogen verwachten goed over gecommuniceerd is.

Communicatie door HW kan volgens mij snel en eenvoudig veel beter. Nu doet HW zichzelf te kort en komt e.e.a. wat knullig en daarmee nog onvolwassen over. Toch!?

Scheelt ook wat reacties op forums en supportvragen! Deze supportvragen kosten HW volgens mij (veel) meer tijd dan dat je nodig hebt voor tijdige en goede en daarmee bijna altijd tot begrip leidende communicatie. Tevens minder imagoschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik denk dat je blij mag zijn dat homewizard juist zo actief is met het verbeteren van het product. Tuurlijk er zijn wat simpele dingen die anders kunnen. Liever een product met actieve support dan een product waar een half jaar later pas weer een update voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:30:
[...]

Had dit echt niet eerder, met testen, onderkend kunnen worden door bijv. datum van de devices op na 07-01-2013 in te stellen?

Nu valt het flink tegen nog langer te moeten wachten op een oplossing, voor mij vooral omdat er niet tijdig en zoals je zou mogen verwachten goed over gecommuniceerd is.

Communicatie door HW kan volgens mij snel en eenvoudig veel beter. Nu doet HW zichzelf te kort en komt e.e.a. wat knullig en daarmee nog onvolwassen over. Toch!?

Scheelt ook wat reacties op forums en supportvragen! Deze supportvragen kosten HW volgens mij (veel) meer tijd dan dat je nodig hebt voor tijdige en goede en daarmee bijna altijd tot begrip leidende communicatie. Tevens minder imagoschade.
Beetje overdreven reactie lijkt me.
Een fout in IOS6 is niet te voorspellen en geloof me dat IOS6 meer bugs heeft dan zijn voorganger.
Natuurlijk is dit een vervelend verschijnsel, maar ik vind dat HW hier geen blaam treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje overdreven reactie lijkt mij.
Een fout in IOS6 is niet te voorspellen en geloof me dat IOS6 meer bugs heeft dan zijn voorganger.
Natuurlijk is dit een vervelend verschijnsel, maar ik vind dat HW hier geen blaam treft.
Zo hebben we allemaal een mening die we hier met elkaar kunnen delen.

Ik probeer, positief kritisch bedoeld, met op mijn manier verbeteringen aan te dragen, te stellen dat door betere communicatie op een eerder moment dit probleem niet zo zijn tegengevallen als ik dat nu ervaar.

Volgens mij dacht men dat er een relatie was met een bug in iOS maar lijkt dat niet zo te zijn.
HW geeft zelf aan bugfixes te hebben gedaan.

En als ik op dit forum kijk, wat ik overigens graag en vaak doe, dan zie ik veel meer voorbeelden van discussies, meningen, wensen etc. etc. die (groten)deels te maken hebben met ontbrekende of summiere informatie vanuit HW. Dat vind ik gewoon jammer, vooral dus zoals ik probeerde aan te geven je met tijdige en goede informatie deze vragen, ongenoegens etc. voor een groot deel redelijk eenvoudig kan voorkomen of begrip kan krijgen voor issues zoals dit specifieke punt.

Want als dit dus al een aantal dagen een probleem(pje) is... Waar hebben we vanuit HW hierover iets meegekregen? Op hun site? Ik heb het daar niet gevonden. Eerder op dit forum? Eerder op het ProBoards Forum? Volgens mij dus ook niet.

Wat het beter geweest als er wel over gecommuniceerd was? Ja, voor mij wel. Zou dat veel werk/moeite gekost hebben? Ik denk van niet, sowieso niet meer dan de tijd die er nu ingezeten heeft.

Heb ik nou echt iets raars geschreven en 'n beetje overdreven gereageerd?

Ik ben zeer blij met mijn HW en klein kapitaaltje ;-) aan sensoren, switches, dimmers, ip-camera, thermometers en uv-sensor maar zou er nog meer blij mee zijn als de communicatie vanuit HW beter zou gaan worden. Dat is mijn mening. Als je wel tevreden bent laat het dan vooral ook rechtstreeks weten en wacht daarvoor niet op 'n reactie van een ander. Punt. Case closed for me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-10 20:16
Desnoods een tweet had hier verhelderend kunnen werken inderdaad.
Maar vanuit commercieel oogpunt is dit altijd een moeilijke. Je wil natuurlijk niet alle "bugjes" breed uitmeten op twitter. Tegelijkertijd wil je natuurlijk ook bestaande klanten informeren en 'aan boord' houden.
Dit is altijd een zeer moeilijke overweging, die ik in mijn werk ook regelmatig tegen kom. Er is geen goed of fout het ligt ergens in het midden.
Ik ben trouwens erg tevreden over mijn HW. komende week maar eens de meteo set erbij gaan halen :)

Wat ik nog wel mis in de energie functie; meterstanden. Ik zou graag mijn meterstand 1 malig in willen vullen, en dat de wattcher hem dan verder gaat tellen. Op manier kan ik dan ook de wattcher controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01-2023
Inmiddels is er een update van HomeWizard Beta.
Probleem met aanmaken van "Actions" en het uitvinken van een "Perform action" is inmiddels opgelost.

Krijg alleen nog geen notificatie's binnen, moet me nog steeds registreren volgens de APP en als ik dat dan doe blijft ie aangeven "Device not properly connected to google service".
Weet niet of dit in de APP van HW zit of dat mijn telefoon echt niet goed verbinding maakt met de service van Google.

Iemand die wel meldingen krijgt momenteel van Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@digimate: klik eens op de link in de posting van HW hierboven en je weet meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@digimate: klik eens op de link in de posting van HW hierboven en je weet meer.
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Mmm, ook de grafieken op http://app.homewizard.nl kloppen bij mij niet helemaal. Het lijkt er op dat data van 2012 wordt geïnterpreteerd als gegevens van 2013 zodat de grafieken nu doorlopen tot november 2013

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img716/9243/jaargrafieenergie.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img690/1847/jaargrafiektemp.jpg

Op de iPhone doen ze het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:38

Geckoo

Good news, everyone!

nieuwe nieuwsbrief
incl. android 2.0 app
http://us4.campaign-archi...d=6be5ff183c&e=03e031fd87

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk2
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-05-2017
Hallo Forum!

Ik heb sinds kort een Homewizard (start pakket) gekocht om mijn Somfy zonwering en gordijnen remote te kunnen bedienen.

Het aanmaken van de codes voon mijn (11) Somfy motoren ging goed, maar helaas gaan mijn motoren niet volledig naar boven of beneden nadat ik dat (via de HomeWizard app of automatisch) vraag: Ze gaan maar een stukje naar boven/beneden en stoppen dan weer. (In tegenstelling tot wat ze doen na een opdracht van originele Somfy telis afstandsbedieningen).

Ik denk dat dit komt omdat de (RF) code die door (mijn) HW naar Somfy gestuurd wordt 'te lang' is ... (Ik kon het probleem namelijk ook met originele Somfy afstandsbedieningen reproduceren, door de 'naar boven' of 'naar beneden' knop lang(er) ingedrukt te houden).
Uiteraard druk ik de knoppen in de HW app maar één keer kort in; Helaas reageert het systeem alsof ik ze langer ingedrukt houd (wat dus niet het geval is).

Ik gebruik de volgende motoren:
- Luxaflex plisse's: Somfy 24 Volt motor artikelne LW25-B83 met een Somfy ontvanger en transformator (deze hebben het probleem zoals hierboven beschreven WEL)
- Gordijnrail : Somfy Glystro 50 RTS (deze hebben het probleem zoals hierboven beschreven NIET omdat: ook als ik knop op een telis afstandsbediening lang in blijf drukken, deze motor gewoon doorloopt)
- Buitenjaloezieen: merk Dunker 539 230 Volt +Somfy
ontvanger RTS (deze hebben het probleem zoals hierboven beschreven WEL)

Hebben meer lezers hier last van (gehad)? Ik ben al met HW support aan het bellen/mailen, maar heb helaas nog geen oplossing gekregen.

Edit: Ik gebruik de laatste HW firmware
Mijn motoren staan niet meer in de programmeer-mode als ik de HW begin te gebruiken ...
Hard/soft resets en het opnieuw aanleren van de Somfy rts motoren aan mijn HomeWizard lossen mijn probleem niet op :-(

[ Voor 6% gewijzigd door nnk2 op 12-01-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:16

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb dit Somfy probleem met oudere firmwares gehad, met de huidige gaan de rolluiken in een keer naar het eindpunt en met de My toets stopt de beweging.
Dat met kleine stukjes bewegen gebeurt ook als je de My positie instelt met een Telis remote.
Overigens wordt de bweging wel voortgezet als je nogmaals up of down met de app indrukt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Gamma heeft 20% korting op de KaKu spullen. Dus net voor 200€ aan schakelaars en dimmers gehaald. Volgens mij heb ik dan min of meer alles in huis om straks als mijn huis klaar is de woonkamer+gang+slaapkamer te voorzien van KaKu.
Had al wat stekkerontvangers+bewegingssensors+deursensors. Standaard zit er bij de trap beneneden een schakelaar, en boven ook nog links en recht ervan een schakelaar. Die vervang ik alle 3 door bewegingssensoren. Als je dan de gang in loopt heb je meteen licht IPV dat je eerst de gang in komt en dan het licht aan moet doen. En het blijft niet onnodig aan staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:32
Is er iemand die al een koolmonoxide detector op de HW heeft aangesloten. Ik lees er wel wat over maar nog niet dat het iemand gelukt is. Misschien is HW er zelf mee bezig? zou een mooie toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zins een paar dagen een gelukkige gebruiken van de homewizard .
Maar zit met een probleem ik probeer mijn android telefoon (htc sensation xl) te registreren bij my notifications maar krijg de melding your device does not appear to be properly connected to google serveces
Terwijl mijn andoid( acer a500) tablet het wel doet.

Weten jullie waar dat aan licht .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 10:07
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:15:
Maar zit met een probleem ik probeer mijn android telefoon (htc sensation xl) te registreren bij my notifications maar krijg de melding your device does not appear to be properly connected to google serveces

Gebruik je de beta of de "normale" versie? Met de beta krijg je idd die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dressie ik heb ze alle 2 geprobeerd maar resultaat blijft het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:15:

Heb hetzelfde probleem en krijg ook die melding dat ie niet goed verbonden is met de servce van Google.
Kan er niet achter komen waar het vandaan komt....

Maar krijg ook daardoor geen meldingen meer van HomeWizard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk2
Speedy-Andre schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:12:
Ik heb dit Somfy probleem met oudere firmwares gehad, met de huidige gaan de rolluiken in een keer naar het eindpunt en met de My toets stopt de beweging.
Dat met kleine stukjes bewegen gebeurt ook als je de My positie instelt met een Telis remote.
Overigens wordt de bweging wel voortgezet als je nogmaals up of down met de app indrukt.
Hallo Speedy-Andre:

Ik ben bang dat dit iets anders is:
- ik zit op HW Firmware: 2.30-3.50C (nieuwste versie?)
- Ik krijg mijn Somfy motoren, ook na een tweede keer (kort) op de HW app knop drukken, niet helemaal naar beneden
- Mijn motoren staan niet in de programmeer mode (waar jij volgen mij op doelt, met het instellen van de my positie op de telis remote?): in de programmeer mode zijn de bewegingen nog korter ....

Op welke HW firmware versie zit jij nu (zonder Somfy problemen?)

[ Voor 3% gewijzigd door nnk2 op 10-01-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

nnk2 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:30:
[...]

Hallo Speedy-Andre:

Ik ben bang dat dit iets anders is:
- ik zit op HW Firmware: 2.30-3.50C (nieuwste versie?)
- Ik krijg mijn Somfy motoren ook na een tweede keer (kort) drukken niet helemaal naar beneden
- Mijn motoren staan niet in de programmeer mode (waar jij volgen mij op doelt, met het instellen van de my positie op de telis remote?): in de programmeer mode zijn de bewegingen nog korter ....

Op welke HW firmware versie zit jij nu (zonder Somft problemen?)
Ik heb de nieuwste 2.30 en het werkt een aantal firmwareversies al goed hier.
Probleem is dat er zo veel RTS ontvangers en motors zijn, je kan niet alles testen denk ik.
Er zit een excentrieke RTS ontvanger op mijn zonnescherm in de vorm van een connector :)

Afbeeldingslocatie: http://www.somfy.de/common/img/library/300x300/802_ModulisPlugreceiverRTS.gif

Deze kan je gebruiken voor elektrische motors zonder RTS.
Ik noemde de programmeer mode omdat de beweging er veel op lijkt, maar ik heb de looptijd per stap niet gemeten.
Er zijn wel meer mensen die bij sommige firmwares weer een ander probleem hebben zoals een ander bereik.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk2
Speedy-Andre schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:48:
Probleem is dat er zo veel RTS ontvangers en motors zijn, je kan niet alles testen denk ik.
Inderdaad veel motoren, maar veel minder afstandsbedieningen (Telis vooral), die dan weer wel goed op (alle?) RTS motoren werken ;)

Ik hoop maar dat HomeWizard support dit snel voor mij kan fixen: bij mij werkt het nu in ieder geval niet :-(

[ Voor 31% gewijzigd door nnk2 op 10-01-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Neefdave schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:03:
[...]

Gebruik jij de deurbel van Kaku? Ik had 'm gekocht en van de week in de meterkast geplaatst. Ben in de woonkamer gaan zitten en ik hoor dat hele ding gewoon niet. Nu hoef ik nou ook weer niet in mijn woonkamer te hebben. Anders gaan de mensen aan de deur straks 6x bellen omdat ze m niet horen.
Die bel opsluiten lijkt me ook niet de bedoeling :9
Ik heb een schakeling gemaakt waardoor de bestaande bel blijft werken en de kaku bel vrolijk mee doet :*)
Er is niet meer nodig dan een gelijkrichter met afvlakking waarmee je een klein relais aanstuurt, dat relais bedient het potentiaal-vrije contact van de deurbel.
De charme van de kaku deurbel is dat je hem overal in kan pluggen, dat werkt iig zekerder dan de notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 30-08 10:46
Speedy-Andre schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:34:
[...]

Ik heb een schakeling gemaakt waardoor de bestaande bel blijft werken en de kaku bel vrolijk mee doet :*)
Er is niet meer nodig dan een gelijkrichter met afvlakking waarmee je een klein relais aanstuurt, dat relais bedient het potentiaal-vrije contact van de deurbel.
De charme van de kaku deurbel is dat je hem overal in kan pluggen, dat werkt iig zekerder dan de notificatie.
Euuuhhh of gewoon makkelijker... een tweede KAKU erbij plaatsen... Eén zender en twee ontvangers...
Werkt uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Neefdave schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:33:
Bij de gamma nu 20% korting op kaku materiaal.
Ik heb er gebruik van gemaakt naast wat extra schakelaar ook een deurbel aangeschaft. Inderdaad is deze wat zacht dus waarschijnlijk komt er nog een bij voor op de eerste verdieping. Aan de andere kant, alle iPhones en iPads maken ook geluid als er wordt aangebeld.

Nog steeds jammer dat mijn weerstation van oregon niet wordt herkend. Dat is kwalitatief toch iets beter dan wat er door HW wordt aangeboden. Dus dat is voorlopig twee systemen naast elkaar.

Mijn buiten bewegingssensor van KAKU was overleden, opgestuurd naar KAKU maar nog niets van gehoord, hoop niet dat dat al te lang gaat duren.

UPDATE : 24 jan. Gisteren eindelijk de nieuwe sensor ontvangen van KAKU. Bleek dat ik het verouderde postbusnummer had gebruikt om de kapotte sensor naar toe te sturen.

[ Voor 10% gewijzigd door chippie777 op 24-01-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb een Cresta Pws720 weerstation erbij gekocht, dit is volgens mij exact wat HW verkoopt maar wel een stuk voordeliger (€75 voor station met losse temp/vochtigheid sensor, regen- en windmeter).
Nadeel(tje) van de eenvoudige temp/vochtigheid sensor is dat het kanaal niet instelbaar is, de losse Cresta met display kan je gelukkig wel instellen.
Handig is dat het weerstation via usb en software op een pc is uit te lezen incl. logging.
Oregon is beter afgewerkt en ik heb na jaren nog geen enkele defecte unit gehad.
Eens zien of de Cresta's ook zo goed zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:44:
Ik heb een Cresta Pws720 weerstation erbij gekocht, dit is volgens mij exact wat HW verkoopt maar wel een stuk voordeliger (€75 voor station met losse temp/vochtigheid sensor, regen- en windmeter).
Nadeel(tje) van de eenvoudige temp/vochtigheid sensor is dat het kanaal niet instelbaar is, de losse Cresta met display kan je gelukkig wel instellen.
Handig is dat het weerstation via usb en software op een pc is uit te lezen incl. logging.
Oregon is beter afgewerkt en ik heb na jaren nog geen enkele defecte unit gehad.
Eens zien of de Cresta's ook zo goed zijn :)
Ben zeer benieuwd naar je ervaring met de Cresta irm Homewizard! Vind de losse units van Homewizard prijzig, maar kan nergens vinden of er alternatieven hiervoor zijn. Hoor dus graag je ervaring hier op het forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:03
_ferry_ schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:23:
Gamma heeft 20% korting op de KaKu spullen. Dus net voor 200€ aan schakelaars en dimmers gehaald. Volgens mij heb ik dan min of meer alles in huis om straks als mijn huis klaar is de woonkamer+gang+slaapkamer te voorzien van KaKu.
Had al wat stekkerontvangers+bewegingssensors+deursensors. Standaard zit er bij de trap beneneden een schakelaar, en boven ook nog links en recht ervan een schakelaar. Die vervang ik alle 3 door bewegingssensoren. Als je dan de gang in loopt heb je meteen licht IPV dat je eerst de gang in komt en dan het licht aan moet doen. En het blijft niet onnodig aan staan :)
Als je (via wg / eigen bedrijf oid) bij TU kunt bestellen zit je nog een stuk goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:57:
[...]

Ben zeer benieuwd naar je ervaring met de Cresta irm Homewizard! Vind de losse units van Homewizard prijzig, maar kan nergens vinden of er alternatieven hiervoor zijn. Hoor dus graag je ervaring hier op het forum!
Het is een beetje kort dag maar de HW herkende alle sensors in een keer goed.
[edit]Ik was even verward doordat ik de nieuwe temp. sensor binnen had ingeschakeld en daarna buiten geplaatst, logisch dat de temperatuur dan een groot verloop heeft :p

De regenmeter is nauwkeuriger dan een wat goedkopere van een Balance weerstation, alles is ook een stuk groter/degelijker uitgevoerd dan het spul bij de Balance.
Van Oregon heb ik geen regen- of windmeters dus die kan ik niet vergelijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.bespaarbazaar.nl/images/800/piet_pulusma_pws720_compleet.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Speedy-Andre op 11-01-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradroid
  • Laatst online: 16-07-2023
Is er in de HW om een timer in te stellen voor een bepaalde tijd ?
Bijvoorbeeld : deur open -> licht aan -> deur dicht -> licht nog 2 minuten aan ( vanuit de HW , niet met dat wieltje op het magneetcontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
@Paradroid: ik heb/had een bewegingssensor welke bij beweging (in het donker) een lamp aanzet en na 4 minuten werd het licht uitgezet door de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradroid
chippie777 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:33:
@Paradroid: ik heb/had een bewegingssensor welke bij beweging (in het donker) een lamp aanzet en na 4 minuten werd het licht uitgezet door de HW.
Oei , inderdaad . Ik had er over gezien :) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paradroid schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:55:
Is er in de HW om een timer in te stellen voor een bepaalde tijd ?
Bijvoorbeeld : deur open -> licht aan -> deur dicht -> licht nog 2 minuten aan ( vanuit de HW , niet met dat wieltje op het magneetcontact
Dat kan toch gewoon met een aktie? (via notificatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradroid
Inderdaad , het werkt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Nieuwe HoweWizard APP Beta voor Android geinstalleerd (2.03 van 9 januari)
Had gehoopt dat de notificatie nu eindelijk wel werkt, maar helaas.
De HW APP blijft melden dat ie niet is aangemeld bij de google service.

De oude versie van HW APP werkt wel gewoon goed met notificatie.

Al eerder hier gevraagd maar geen reactie gezien dus vraag het nog maar een keer:
Bij wie werkt de notificatie met de beta versie wel of heeft een oplossing het werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 10:07

krouwen

Hardware Enthusiast

[b]mike123 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:44
En ik heb nog steeds 4x dezelfde mobiele telefoon in mijn "Notification Receivers" staan. Het is allemaal dezelfde telefoon. Heb op die telefoon wel 4x nieuwe firmware geflashed. Iemand enig idee hoe ik er weer 3 kan verwijderen?
Iemand hier al een oplossing voor.
En is er ook een mogelijkheid om alle data te wissen?

Probleem is ook dat de rookmelder op detected blijft staan, hoe zet je dit terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

DJSmiley schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:04:
[...]

Als je (via wg / eigen bedrijf oid) bij TU kunt bestellen zit je nog een stuk goedkoper ;)
Oh, dat wist ik niet. Maargoed, nu min of meer compleet, al heb ik mnisschien nog 2 ontvangers nodig, om ook de entree en plafonierre in de slaapkamer te kunnen schakelen.
Ik heb eigenlijk alleen aan-uit schakelaars, en dan de gevoedde versies. Geen dimmers, of de modules die je in serie zet, want dat werkt allemaal niet zo best met LED verlichting. En ik heb alleen maar led verlichting, waarvan het meeste met een geschakelde voeding ervoor.
Voordeel is wel dat die ontvanger het goedkoopste zijn, 15€ geloof ik, en dan nog de 20% er af.
En in de keuken een 3-weg ontvanger, voor verlichting onder en boven de kastjes, en afzuigkap ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk2
@Speedy-Andre: nog een vraagje dan: als jij op jouw originele Somfy telis afstandsbediening op de knoppen 'naar boven' of 'naar beneden' blijft drukken voor een paar seconden, en dan weer loslaat... Wat doet jouw zonnen-scherm dan?

A. Stopt het (zoals bij mij), of
B. loop het gewoon door (zoals ik denk?)

In geval B kan het best zo zijn dat ook jouw HomeWizard het 'verkeerde' / te lange signaal stuurt, maar dat jouw motor daar niet gevoelig voor is .... :|

[ Voor 3% gewijzigd door nnk2 op 12-01-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Andy? Ik zag het nog net ;)
- Bij de rolluiken:
Hij loopt dan gewoon door, alleen met de My knop kan ik een beweging stoppen.
- Zonnescherm: Beweging stopt en gaat dan kleine stukjes tot ik na een pauze weer up of down kies, dan gaat hij door.
Met de HW merk ik dat verschil niet, die kan geen korte of aanhoudende puls geven lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk2
Speedy-Andre schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 11:14:
Andy? Ik zag het nog net ;)
- Bij de rolluiken:
Hij loopt dan gewoon door, alleen met de My knop kan ik een beweging stoppen.
- Zonnescherm: Beweging stopt en gaat dan kleine stukjes tot ik na een pauze weer up of down kies, dan gaat hij door.
Met de HW merk ik dat verschil niet, die kan geen korte of aanhoudende puls geven lijkt het.
Ja sorry; ik was iets te snel met de eerste post ;)

Bedankt voor de test: helaas weet ik het nu ook niet meer: Ook de (hard) reset die ik vandaag gedaan heb, het opnieuw programmeren van de rts motoren (en de nieuwe iPhone app die net binnenkomt ;) ) hebben niet geholpen ....

Ik hoorde gisteren van HW dar ze het met Somfy aan het bekijken zijn .... Ik hoop dat ze snel een oplossing vinden ... (Voordat ik naar Tahoma over moet stappen :| )

http://www.somfy.nl/index...ver/tahoma&language=nl-nl

[ Voor 12% gewijzigd door nnk2 op 12-01-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 12:24
Sinds kort ook in het bezit van een homewizard en probeer het volgende aan de praat te krijgen.

Ik zou graag de homewizard als relay-station gebruiken en dus, als ik op een schakelaar druk ik in de homewizard kan aangeven wat er bij die actie gebeurt. Nu kun je dus bij "actions" alleen maar sensoren gebruiken om scene's te starten. Dit werkt niet lekker aangezien ik bij sommige schakelaars de OFF wil gebruiken en de actions gebruikt alleen de ON (nee, zo simpel als schakelaar omdraaien gaat niet lukken ;)). Ik heb dus al getest met een schakelaar aanmelden als bijv. een deurbel. Dat werkt dus wel alleen, alleen met de ON functie. De OFF kun je niet selecteren.
Hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steefph schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:02:
...
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Als Motion-sensor aanmaken.
Vervolgens kun je die aan een scene toevoegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is voor iOS versie 2.2.1 van de App uit.
Bij Awareness komt o.a. de history weer in beeld, 1 thermometer in shared weather en flip van de camera is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:27:
[...]

Als Motion-sensor aanmaken.
Vervolgens kun je die aan een scene toevoegen.
Dan kan ik nogsteeds alleen op de ON functie van de schakelaar een scene starten. Ik zoek juist iets voor de OFF actie van de schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Voor mensen met een Samsung Galaxy S3 of een andere android telefoon met ledje: Ik heb de maker van Lightflow (Android App voor Led notifications) gevraagd om de HomeWizard beta app te ondersteunen.

Dus notification binnen van HW dan gaat je ledje knipperen. Ben benieuwd of het hem gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steefph schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:03:
[...]

Dan kan ik nogsteeds alleen op de ON functie van de schakelaar een scene starten. Ik zoek juist iets voor de OFF actie van de schakelaar.
Gewoon een 'fake' contact schakelaar aanmake, die schakelt zowel aan of uit, of beide, wat jij wilt. Deze kun je dan via een afstandsbediening, of muurschakelaar activeren. Werkt ook prima om met een vertraging uit te schakelen.

Volgens mij is dat wat je wilt, maar begrijp je vraag wellicht verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:11:
[...]

Gewoon een 'fake' contact schakelaar aanmake, die schakelt zowel aan of uit, of beide, wat jij wilt. Deze kun je dan via een afstandsbediening, of muurschakelaar activeren. Werkt ook prima om met een vertraging uit te schakelen.

Volgens mij is dat wat je wilt, maar begrijp je vraag wellicht verkeerd.
Top! Daarmee kan ik wel verschillende acties aan ON en OFF koppelen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:53
krouwen schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 09:43:
[...]

Iemand hier al een oplossing voor.
En is er ook een mogelijkheid om alle data te wissen?

Probleem is ook dat de rookmelder op detected blijft staan, hoe zet je dit terug?
In de Beta versie is het mij gelukt om de dubbele apparaten te verwijderen.
Ga naar ''Notifications'' en dan klik je op het optie menu en daar staat ''Manage receivers'', daar kan je ze weggooien.
Zowel op de Asus transformer TF101 en de Galaxy I9000.

Ik zie ook dat je het menu krijgt onder ''Actions''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Kan iemand mij misschien antwoord verschaffen op de volgende vragen?

Zijn er ook zenders van kaku inclusief homewizzard die zowel via app alsmede met de wandschakelaar te bedienen zijn? Ik wil namelijk zowel draadloos als op de ouderwetse manier mijn verlichting kunnen blijven bedienen? Is dit überhaupt wel mogelijk?

En zijn de bewegingsensoren zo in te stellen dat als het licht is buiten de lampen niet gaan branden in bijvoorbeeld de hal?

Wil namelijk de hal bij de voordeur, zolder en gang op de eerste verdieping met bewegingsensoren uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10 23:03
bacardicoconut schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:15:
Ja, alles van Kaku werkt op de HW (http://www.klikaanklikuit.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777

Zijn er ook zenders van kaku inclusief homewizzard die zowel via app alsmede met de wandschakelaar te bedienen zijn? Ik wil namelijk zowel draadloos als op de ouderwetse manier mijn verlichting kunnen blijven bedienen? Is dit überhaupt wel mogelijk?

En zijn de bewegingsensoren zo in te stellen dat als het licht is buiten de lampen niet gaan branden in bijvoorbeeld de hal?

Wil namelijk de hal bij de voordeur, zolder en gang op de eerste verdieping met bewegingsensoren uitvoeren.
Dat kan:

Bijvoorbeeld met deze set, hiermee kan je het geschakelde apparaat bedienen met je smarphone of pad maar de schakelaar op de muur blijft operationeel.

De bewegingssensor van KlikaanKlikuit voor buiten schakelt pas bij schemering of donker. Deze gevoeligheid is in te stellen.

De bewegingssensor voor binnen kan dit ook volgens de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Voor dat 1e zijn dit volgens mij de mogelijkheden:

Makkelijkste, maar niet geschikt voor TL en de meeste LED lampen IVM een kleine lekstroom:
http://www.klikaanklikuit...bouw-schakelaar-awmr-231/

Bij LED of TL:
http://www.klikaanklikuit...ders/inbouwzender-awmt-4/
+
http://www.klikaanklikuit...bouw-schakelaar-acm-1001/

Ervaring met de bewegingsschakelaars heb ik (nog) niet. Maar via de Homewizard kan je sowieso tijden instellen (en dus zon op/onder) waartussen de bewegingsschakelaar functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:11
Speedy-Andre schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:34:
[...]

@Speedy-Andre,
Kan jij mij uitleggen hoe je dat precies voor elkaar heb gekregen. Ik ben zelf ook bezig hiermee en heb een relais gekocht, maar krijg het niet helemaal voor elkaar. Als het niet teveel gevraagd is een tekeningetje van de aansluiting. Ik ben niet echt een elektricien. Ik wil graag de bestaande deurbel trafo van 8v blijven behouden, zodat de aangesloten hal-gong gewoon blijft werken, dus de KAKU draadloze deurbel moet op het potentieel maak contact, echter als ik dit zo aansluit, hoor ik het relais dicht(of open) slaan en hoor ik een brom vanuit de trafo. Dat is niet goed denk ik haha

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-10 20:16
Steefph schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:02:
Sinds kort ook in het bezit van een homewizard en probeer het volgende aan de praat te krijgen.

Ik zou graag de homewizard als relay-station gebruiken en dus, als ik op een schakelaar druk ik in de homewizard kan aangeven wat er bij die actie gebeurt. Nu kun je dus bij "actions" alleen maar sensoren gebruiken om scene's te starten.
Dit kan toch ook gewoon door in een scene; bijvoorbeeld schakelaar. gewoon alle lampen toe te voegen die je wil on en off schakelen. De schakelaar code vul in je in onderaan bij codes. Daar staat ook bij;
add a code to the scene switch on or off when the code is sent.

Wanneer je nu op je wandschakelaar klikt, zend deze een code naar de HW. De hw zend vervolgens de schakelcodes naar de KAKU die in de scene staat. Werkt bij mij 100% en je lamp status in de app klopt ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bas Post schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 08:55:
[...]

@Speedy-Andre,
Kan jij mij uitleggen hoe je dat precies voor elkaar heb gekregen. Ik ben zelf ook bezig hiermee en heb een relais gekocht, maar krijg het niet helemaal voor elkaar. Als het niet teveel gevraagd is een tekeningetje van de aansluiting. Ik ben niet echt een elektricien. Ik wil graag de bestaande deurbel trafo van 8v blijven behouden, zodat de aangesloten hal-gong gewoon blijft werken, dus de KAKU draadloze deurbel moet op het potentieel maak contact, echter als ik dit zo aansluit, hoor ik het relais dicht(of open) slaan en hoor ik een brom vanuit de trafo. Dat is niet goed denk ik haha
Afbeeldingslocatie: http://dc627.4sync.com/img/Q0SbPZbk/0.641254530626209/kakubel.jpg

Ik denk dat je wat te weinig onderdelen hebt, alleen een relais werkt niet direct op de bel :p
Het bovenste deel van de schets is een standaard belinstallatie.
Daar onder zie je wat ik heb toegevoegd:

- een gelijkrichter van 40V 1A (compleet te koop of maak hem met 4 diodes)
- een elco die de spanning gelijkmatig maakt en een buffertje vormt als de knop heel kort wordt ingedrukt
- een (12V) relais dat de feitelijke schakelaar voor het kaku contact is

Ik weet niet wat je aan wat heb hebt gekoppeld toen de trafo bromde, maar je kan de kaku schakelaar kapot maken als de spanning van de trafo direct op de ingang staat :X
Het relais kan je in 1000 maten en types krijgen, algemeen gesteld zitten de spoel aansluitingen op een afstand van de contacten en als je de spoel kan zien dan zitten ze er dicht bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_b
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Misschien een tip voor de lezers
Ik heb een paar startsetjes met 3 stopcontact ontvangers gekocht.
De ontvangers maak ik open door middel van doorzagen van de schroefjes
Er zit een klein printje in de ontvanger die mooi te gebruiken is als inbouw ontvanger
Dus eigenlijk heb ik 3 inbouw ontvangers voor 16 euro

Eric

IPhone 3GS , IPad 16gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat klinkt niet erg veilig, je zal wat draden moeten aanpassen en de boel goed isoleren.
Ook niet te goed doen omdat de print z'n warmte kwijt moet kunnen.
Voor een elektronicus een leuk klusje, voor een noob een afrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:38

Geckoo

Good news, everyone!

Eric_b schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:43:
Misschien een tip voor de lezers
Ik heb een paar startsetjes met 3 stopcontact ontvangers gekocht.
De ontvangers maak ik open door middel van doorzagen van de schroefjes
Er zit een klein printje in de ontvanger die mooi te gebruiken is als inbouw ontvanger
Dus eigenlijk heb ik 3 inbouw ontvangers voor 16 euro

Eric
heb je foto's?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nee, er ging helaas iets fout met een draadje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
Snap er niks van, test me deurbel en hij wordt wel geregistreerd maar ik ontvang gaan notification. Heb de notification opnieuw aangemaakt en me overige receivers verwijdert. Vraag me af of dit nu aan HW of aan Google ligt.

Iemand een idee? HW een verklaring hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_b
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Speedy-Andre schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:30:
Dat klinkt niet erg veilig, je zal wat draden moeten aanpassen en de boel goed isoleren.
Ook niet te goed doen omdat de print z'n warmte kwijt moet kunnen.
Voor een elektronicus een leuk klusje, voor een noob een afrader!
Draadjes zitten gewoon al op de print de kan je zo los schroeven van de stekker
Dus solderen is niet nodig.
Even kijken welke draad de schakeldraad
Het is echt niet zo moeilijk

Eric

IPhone 3GS , IPad 16gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Eric_b schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 00:52:
[...]

Draadjes zitten gewoon al op de print de kan je zo los schroeven van de stekker
Dus solderen is niet nodig.
Even kijken welke draad de schakeldraad
Het is echt niet zo moeilijk

Eric
Zou je daardoor ook het relais kunnen losmaken van de 220V om zo een potentiaalvrije KAKU schakelaar te kunnen maken?
(Dat is bijv. ook handig voor de mensen die de KaKu bel willen combineren met een gewone: dan vervang je het traditionele knopje door de draadloze KaKu-zender en schakel je de oude bel/trafo in met een omgebouwde KaKu stekkerdoos-ontvanger. Enige wat ik niet weet is of de KaKu druknop snel genoeg een "uit" signaal stuurt naar je oude deurbeltrafo zodat je niet te lang in de herrie zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

bikermouse schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:47:
[...]

Zou je daardoor ook het relais kunnen losmaken van de 220V om zo een potentiaalvrije KAKU schakelaar te kunnen maken?
(Dat is bijv. ook handig voor de mensen die de KaKu bel willen combineren met een gewone: dan vervang je het traditionele knopje door de draadloze KaKu-zender en schakel je de oude bel/trafo in met een omgebouwde KaKu stekkerdoos-ontvanger. Enige wat ik niet weet is of de KaKu druknop snel genoeg een "uit" signaal stuurt naar je oude deurbeltrafo zodat je niet te lang in de herrie zit).
Iemand hier heeft dat gedaan, dat betekent printsporen wegsnijden en brugjes leggen, dus weten wat je doet.
Voor een bel heb je er niks aan, ik heb een tijdje gewerkt met een camera en een monitor om de voordeur in beeld te brengen als de bel gaat, de monitor kon ik alleen per minuut (uit)schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een Homewizard en na de verbouwing afgelopen jaar heb ik bijna het gehele huis met KAKU uitgerust. Alles werkt super, echter loop ik tegen het volgende probleem aan. Met de ASUN650 van KAKU heb ik mijn 4 elektrische rolluiken uitgevoerd. Zowel met de afstandbediening als Homewizard kan ik ze bedienen geen probleem. Nu heb ik ook een scene aangemaakt waarmee ik ze allemaal in een keer open en dicht kan doen. Het probleem is nu als volgt; de knop ON, waarmee de rolluiken naar beneden gaan doet ie goed alleen de knop OFF doet ie maar ongeveer 2 seconden waarmee de rolluiken dus niet omhoog komen. Iemand eerder dit probleem gehad? Of moet ik hem bij Homewizard voorleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bikermouse schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:47:
[...]

Dat kan vast wel, maar de kaku heeft spanning nodig, dus 230v om te kunnen schakelen. Dan moet je dus een aparte voeding gaan maken? 230v om potentiaal vrij te schakelen is m.i. niet echt handig. Wel duurder, maar wellicht kun je de kaku Led lamp gebruiken om te 'verbouwen', deze werkt op batterijen.

Voor de deurbel is er de standaard oplossing van kaku, die volgens mij goed werkt. dus waarom deze niet gebruiken? Ook eventueel met een asun voor bestaande bel.

In het algemeen: ( dus niet voor deze poster persoonlijk bedoeld)
Ik denk dat we hier allemaal massas geld uitgeven aan deze 'hobby', ik in ieder geval wel. Iphone, ipad, homewizard, kaku materiaal, electrische rolluiken, brandmelders, weerstations, etc,etc. Lijkt me niet echt nodig om een tientje te besparen door bestaande materiaal te slopen en bruggen te leggen. Lijkt me ook voor de verzekering niet uit te leggen, mocht er onverhoop brand uitbreken. Mocht je echt geld willen besparen kun je beter niet aan home automation beginnen. Ik gebruik gewoon de bestaande (gekeurde) materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Flash3d schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:57:
Snap er niks van, test me deurbel en hij wordt wel geregistreerd maar ik ontvang gaan notification. Heb de notification opnieuw aangemaakt en me overige receivers verwijdert. Vraag me af of dit nu aan HW of aan Google ligt.

Iemand een idee? HW een verklaring hiervoor?
Hier hetzelfde probleem met de Android Beta versie, al een paar keer aangegeven maar niemand reageerde er op.
Dacht dat ik de enige was maar blijkbaar niet.

De oude versie geeft wel gewoon notificatie's, lijkt wel of het aan de Android HW Beta APP ligt dus.
Blijf problemen houden met de connectie service van Google.

Iemand een idee waar het probleem vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
underground_man schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:37:
[...]

Hier hetzelfde probleem met de Android Beta versie, al een paar keer aangegeven maar niemand reageerde er op.
Dacht dat ik de enige was maar blijkbaar niet.

De oude versie geeft wel gewoon notificatie's, lijkt wel of het aan de Android HW Beta APP ligt dus.
Blijf problemen houden met de connectie service van Google.

Iemand een idee waar het probleem vandaan komt?
Net nieuwe Rom geïnstalleerd op me SGS3 en daarbij ook even mijn Google account verwijdert en weer toegevoegd en nu ontvang ik weer notifications.

Misschien dat bovenstaande actie heeft geholpen, wat toelichting van HW zou fijn zijn (hint :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Flash3d schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:08:
[...]

Net nieuwe Rom geïnstalleerd op me SGS3 en daarbij ook even mijn Google account verwijdert en weer toegevoegd en nu ontvang ik weer notifications.

Misschien dat bovenstaande actie heeft geholpen, wat toelichting van HW zou fijn zijn (hint :) ).
Inmiddels de laatste update van Android HW Beta (2.04) geinstalleerd en nu is het probleem opgelost met de notificaties.

Zat hem dus in de HW APP, maar ja, daar is het een Beta voor om dat soort dingen op te lossen... :)
Blij dat het nu werkt, goed gedaan HW team. _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door underground_man op 16-01-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
underground_man schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:46:
[...]

Inmiddels de laatste update van Android HW Beta (2.04) geinstalleerd en nu is het probleem opgelost met de notificaties.

Zat hem dus in de HW APP, maar ja, daar is het een Beta voor om dat soort dingen op te lossen... :)
Blij dat het nu werkt, goed gedaan HW team. _/-\o_
Vreemd, want ik had die 2.04 er al op staan en het werkte niet. Misschien werkte het gewoon weer vanavond en denken wij dat het door ons handelen komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Flash3d schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:43:
[...]

Vreemd, want ik had die 2.04 er al op staan en het werkte niet. Misschien werkte het gewoon weer vanavond en denken wij dat het door ons handelen komt ;)
Zou kunnen, nu dan maar hopen dat het blijft werken....
Zit jammer genoeg geen log bij wat er verandert is, we zullen het waarschijnlijk nooit weten... ;)
(Tenzij iemand van HW even laat weten of het met deze laatste versie hersteld is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:21:
Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een Homewizard en na de verbouwing afgelopen jaar heb ik bijna het gehele huis met KAKU uitgerust. Alles werkt super, echter loop ik tegen het volgende probleem aan. Met de ASUN650 van KAKU heb ik mijn 4 elektrische rolluiken uitgevoerd. Zowel met de afstandbediening als Homewizard kan ik ze bedienen geen probleem. Nu heb ik ook een scene aangemaakt waarmee ik ze allemaal in een keer open en dicht kan doen. Het probleem is nu als volgt; de knop ON, waarmee de rolluiken naar beneden gaan doet ie goed alleen de knop OFF doet ie maar ongeveer 2 seconden waarmee de rolluiken dus niet omhoog komen. Iemand eerder dit probleem gehad? Of moet ik hem bij Homewizard voorleggen?
Ik heb dus inderdaad dit probleem.
Het is ontstaan na een update (ik weet alleen niet meer welke precies)
Ik heb het toen even aangekeken omdat de nieuwe update met nieuwe 2.0 op stapel stond.
Toch even contact gehad met HW en die vertelde dat er een update was geweest die de kaku schakelcode er NA het uitzenden nog een keer uitzond om zekerder te zijn en het bij de volgende update verholpen zou worden. Op zich niet slecht bedacht natuurlijk alleen werkt dat met ASUN650 niet omdat je dan eigelijk een stop signaal afgeeft.
Echter na de update van ios (ipad) en nu ook van android blijft het probleem bestaan, terwijl het wel zo is dat als je rechtstreeks aanstuurt (zonder scene) het wel werkt. ZELFS als je de rolluiken direct achter elkaar aanklikt zonder te stoppen. rara....
Ik heb hier wel op het forum gelezen dat bij sompfy gebruikers soortgelijke problemen zijn maar ik heb hier geen ervaring mee.
Wat ik al wel had is dat als ik nu een nieuwe scene aanmaak, het eerste rolluik goed werkt (dus gewoon helemaal omhoog) en dat hetvolgende maar een stukje opende.... Toen werd ik er moedeloos van en ben gestopt met experimenteren... Ben benieuwd of jij iets verder komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,
Een hotelschakeling is gewoon te resaliseren met KaKu producten.
Denk eraan dat je niet (alle) de draden van de "hotel"-schakeling gebruik. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Laatst online: 06-10 21:06
Gisteren besteld bij Hoemautomation.nl, vanmiddag ontvangen en 10 minuten later werkend! Het moeilijkste was de verpakking verwijderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grbfst
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-10 09:11
Ik weet dat de homewizard geen thermostaat ondersteunt (mischien in de toekomst wel).
Wat ik graag zou willen weten is of het erg veel energie scheelt om een ketel kaku te schakelen of via een modulerende thermostaat.
Ik heb op het forum gelezen dat het scheelt maar nergens of het ook werkelijk een aanslag is op de portmonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb mijn Awb ketel een tijdje met kaku (als tijdschakelaar) geschakeld en de ketel kan daar wel tegen.
De reden was dat met een Remeha thermostaat de pomp niet stopte en de ketel door bepaalde (onbegrepen) meldingen niet naar standby wilde gaan.
Later heb ik de oude Honeywell thermostaat teruggeplaatst en dan schakelt de pomp wel regelmatig uit.
In standby verbruikt hij maar 10W en stokend met de draaiende pomp is het 75W.
Je zou eigenlijk het verbruik van de cvketel eens moeten bekijken om te zien hoeveel het zal schelen.
In de zomer loont het veel meer om de cvketel uit te schakelen (als er niemand thuis is die tapwater gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:32
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:23:
Hallo Allemaal,
Een hotelschakeling is gewoon te resaliseren met KaKu producten.
Denk eraan dat je niet (alle) de draden van de "hotel"-schakeling gebruik. 8)
Ik wil ook een hotelschakelaar realiseren en bij gamma navraag gedaan die wisten het niet en ben zelf geen electrisch onderlegd persoontje dus als je iets meer kunt vertellen hoe je dit moet realiseren en welk draadje je niet moet aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu het volgende merkwaardige probleem:
- Voor de zonnescherm gebruik ik de ASUN650 om te schakelen.
- Mijn projectorscherm maakt gebruik van SOMFY.
- Lampen worden geschakeld met KAKU dimmer en stekkers

Nu heb ik een scene 'Bioscoop' aangemaakt in HW (beta). Wanneer ik deze scene activeer (ON), dan gaan de lampen uit, de projectorscherm komt omlaag. Dit gaat dus perfect.
Wanneer ik de scene deactiveer (OFF) dan gaat de projectorscherm omhoog, maar tegelijkertijd gaat de zonnescherm ook ON?(?!) terwijl dit geen onderdeel is van de scene.

Ik denk dat ze elkaar dus storen maar heb de asun650 opnieuw gereset maar hielp niet. Iemand tips?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Een erg vreemde omschrijving :o
Gaat het soms om een projectorlift die een projector op en neer beweegt?
Een beamer vind ik zo'n rare term, dat staat vast niet op het apparaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wingie schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:46:
[...]

Ik wil ook een hotelschakelaar realiseren en bij gamma navraag gedaan die wisten het niet en ben zelf geen electrisch onderlegd persoontje dus als je iets meer kunt vertellen hoe je dit moet realiseren en welk draadje je niet moet aansluiten
Ik denk dat je 1 schakelaar nodig hebt die je achter een bestaande schakelaar plaatst (awmr-230) en een losse draadloze schakelaar waar de andere zit (deze vervalt en dat wordt een awst-8800 schakelaar).
De schakelaar die het dichtst bij de lamp zit (meestal boven bij een trap) heeft 3 draden en een ervan (een zwarte) vervalt.
Zie ook hier
Dat ze dit bij Gamma niet weten verbaast me niet, daar moet je vooral voor de prijs zijn :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Aldi heeft vanaf 26 jan. Een wifi camera voor 50 euro, ben benieuwd of deze ook met de homewizard gaat werken

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Die cam komt met een Android en Ios app, volgens mij gebruikt de HW app die gewoon.
Iemand heeft hem werkend gekregen op een Synology nas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 20:50
Speedy-Andre schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:22:
Die cam komt met een Android en Ios app, volgens mij gebruikt de HW app die gewoon.
Iemand heeft hem werkend gekregen op een Synology nas :)
Volgens mij is het deze.

Hier draaien er twee op synology en HW

http://www.watchbotsupport.co.uk/userguide/wb_guide_eng.pdf

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:21:
In de zomer loont het veel meer om de cvketel uit te schakelen (als er niemand thuis is die tapwater gebruikt).
De pomp moet zo af en toe lopen, ook in de zomer, om te voorkomen dat hij vast gaat zitten.
Dus als je de CV spanningsloos maakt gedurende lange tijd ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat klopt, maar als je warm water tapt (douche enz.) dan draait de pomp elke dag wel een keer lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:53:
[...]

Een erg vreemde omschrijving :o
Gaat het soms om een projectorlift die een projector op en neer beweegt?
Een beamer vind ik zo'n rare term, dat staat vast niet op het apparaat :/
dank voor de input, ik heb het nu aangepast om verwarring te voorkomen. Maar hopelijk kan iemand inhoudelijk nog advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneWolf schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:00:
Aldi heeft vanaf 26 jan. Een wifi camera voor 50 euro, ben benieuwd of deze ook met de homewizard gaat werken
Op een duits forum waren ze niet zo te spreken over het wifi gedeelte van deze cam. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in mijn settings van mijn ipad-app de functie 'return to home' staan. Was me nooit eerder opgevallen, heeft iemand een idee waarvoor deze dient?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:32
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 10:13:
Ik heb in mijn settings van mijn ipad-app de functie 'return to home' staan. Was me nooit eerder opgevallen, heeft iemand een idee waarvoor deze dient?
Als je bijvoorbeeld in shared weather zit en je verlaat de app en je hebt deze keuze op aan staan kom je bij terugkomst in de app in het hoofdscherm ipv in shared weather.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediacj schreef op zondag 20 januari 2013 @ 10:24:
[...]

Als je bijvoorbeeld in shared weather zit en je verlaat de app en je hebt deze keuze op aan staan kom je bij terugkomst in de app in het hoofdscherm ipv in shared weather.
Het is zo simpel. Ik had al gehoopt op een functie dat wanneer ik naar huis rij, mijn lichten in huis aangaan als ik bijna thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het met HW mogelijk om een foto via de IP cam te laten mailen op het moment dat er op de deurbel wordt gedrukt? Ik heb dat met Arduino gezien dat het mogelijk was: YouTube: Notifying Doorbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
De mensen die een draadloze deurbel in gebruik hebben, hebben jullie ook de orginele deurbel uitgeschakeld?
Je mag volgens de handleiding de zender niet in serie zetten met de orginele deurbel.
De zender is waarschijnlijk alleen een maakcontact denk ik.
Ik wil geen draadloze zender monteren buiten, het gaat alleen maar om een melding te krijgen op mijn telefoon als er gebeld is. Anders moet ik gewoon een relais aan de orginele beldrukker maken met een maakcontact voor de zender. (desnoods een magneetcontact aanpassen)

Is er ook een ontvanger die werkt op batterijen en die na inschakelen alleen een maakcontact bedient.
Mijn huidige thermostaat heeft namelijk een extra contact erop zitten en als die word gemaakt gaat de
thermostaat voor een half uur naar een vooraf ingestelde tijd.
Een 4 aderige kabel trekken via de orginele buis van cv naar thermostaat beneden lukt namelijk niet.
Die kan dan aangesloten worden op de cv en die 2 andere aders voor schakelen op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike123 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:03:
De mensen die een draadloze deurbel in gebruik hebben, hebben jullie ook de orginele deurbel uitgeschakeld?
Je mag volgens de handleiding de zender niet in serie zetten met de orginele deurbel.
De zender is waarschijnlijk alleen een maakcontact denk ik.
Ik wil geen draadloze zender monteren buiten, het gaat alleen maar om een melding te krijgen op mijn telefoon als er gebeld is. Anders moet ik gewoon een relais aan de orginele beldrukker maken met een maakcontact voor de zender. (desnoods een magneetcontact aanpassen)
Ik heb de ACDB-7000BC Draadloze deurbel met drukknopzender gekocht en de draden verbonden met mijn bestaande deurbelknop. De originele deurbel is uitgeschakeld en heb ik vervangen door de draadloze deurbel die je overal in huis in een stopcontact kunt steken. Als er wordt aangebeld krijg ik een notificatie op de telefoon. Maar iemand hier op het forum heeft het ook voor elkaar gekregen om zowel de bestaande bel te laten werken icm de draadloze deurbel.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:57:
[...]

Maar iemand hier op het forum heeft het ook voor elkaar gekregen om zowel de bestaande bel te laten werken icm de draadloze deurbel.
Dat was ik geloof ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ja, ik heb het gezien. Bedankt daarvoor. Ook maar eens proberen of ik dat voor elkaar krijg. Ik heb nog geen behoefte om een losse kaku bel te gebruiken. Tis gewoon leuk om te kijken of dit ook gaat lukken.
Zo niet dan eventueel een 8vac relais aanschaffen. En een voetje natuurlijk. Link relais.
Pagina: 1 ... 19 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.