Toon posts:

HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.932 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 22:42
@Jovink538, slechts 1,5 uur rijden. Arnhem, Gelderland. Vanwaar de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Heb een foscam 8910w in bestelling staan, hoop dat die goed werkt met de Homewizard, scheelt weer een extra app installeren op de phone

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• llooijmans86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2023
Weet iemand al hoe het probleem op te lossen is in de 'shared weather settings' met betrekking tot de melding 'could not found any locations' bij het instellen van de locatie?

Alle locatievoorzieningen op iphone/ipad staan gewoon aan.

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:14
llooijmans86 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:57:
Weet iemand al hoe het probleem op te lossen is in de 'shared weather settings' met betrekking tot de melding 'could not found any locations' bij het instellen van de locatie?

Ik had dat probleem ook, maar bij mij bleek inderdaad de lokatie voorziening specifiek voor de HomeWizard app uit te staan. Met andere woorden: lokatie voorziening stond aan, maar voor de HW app stond hij uit.
Daarnaast had ik het probleem dat ik maar 1 temp sensor had waardoor ik helemaal niets kon selecteren. Dit is opgelost door de tip van HW zelf toe te passen: een fake sensor aanmaken, daarna kan je wel een temp sensor kiezen in de shared instellingen.

• Johan de Jong
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 20:31
llooijmans86 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:57:

Bij mij lukt het ook niet. De App geeft aan: 'Could not find any locations'. En in de webbrowser (app.homewizard.nl) blijft Location: leeg nadat ik aan heb gegeven dat ik toestemming geef om mijn locatie te bepalen.

Ik heb voor de App expliciet toestemming gegeven voor locatie diensten. De webbrowser heb ik eveneens toestemming gegeven mijn locatie te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan de Jong
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 20:31
Johan de Jong schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:36:
[...]

Bij mij lukt het ook niet. De App geeft aan: 'Could not find any locations'. En in de webbrowser (app.homewizard.nl) blijft Location: leeg nadat ik aan heb gegeven dat ik toestemming geef om mijn locatie te bepalen.

Ik heb voor de App expliciet toestemming gegeven voor locatie diensten. De webbrowser heb ik eveneens toestemming gegeven mijn locatie te bepalen.
Ik kreeg zojuist de melding van http://app.homewizard.nl dat er een nieuwe versie beschikbaar is. Met de nieuwe versie wordt nu de locatie nu wel getoond. Blijkbaar hebben ze het opgelost.

Helaas crasht de iPhone / iPad App nu als ik Shared Weather kies nadat ik via de vernieuwde app.homewizard.nl wel een lokatie kon kiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Johan de Jong op 28-12-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shared Weather, wat een leuke aanvulling om elkaars gegevens te bundelen tot een overzichtelijke kaart. Bedankt Homewizard!

Jammer genoeg is het nogal omslachtig om stations toe te voegen, vooral omdat je niet van tevoren kunt zien wat je toevoegt. Slechts weinigen hebben temp EN neerslag EN wind EN uv. En je MOET ze eerst stuk voor stuk toevoegen om erachter te komen wat er aangeboden wordt. Daar gaat Homewizard nog even mee aan de slag hoop ik.

Ik zou nu mijn eigen kaartje willen opbouwen met één station per provincie. Om dat wat makkelijker voor elkaar te krijgen, vraag ik jullie:

Wie heeft zijn weerstation met zowel neerslag, wind en uv beschikbaar gesteld? In welke woonplaats en onder welke naam kan ik die vinden?

Bedankt voor de medewerking!

Mijn eigen station heet Vincent en staat in Leusden, voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harr46
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-02-2015
Mijn station heet SchoolZon in Heerde (wind, regen, uv, temp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, ik heb je meteen toegevoegd. Verder nog mensen met een shared weerstation met alle mogelijke sensors? Ik merk trouwens dat de toegevoegde stations op de iPhone niet op de webapp zichtbaar zijn. Dat geldt wel voor alle andere zaken en instellingen. Een foutje?

Dat brengt me op een volgende vraag. Na maanden, en straks jaren, een mooi overzicht te hebben opgebouwd van je energieverbruik en weergegevens, zou het ontzettend jammer zijn dat kwijt te raken als gevolg van een crash of bijvoorbeeld een nieuwe Homewizard vanwege een defect. Het is mij met de neerslag overkomen toen ik de regensensor opnieuw heb geïnstalleerd, omdat de neerslaghoeveelheid niet om middernacht wordt gereset. Zonder succes, en met verlies van de hele historie. De grote vraag: Hoe stellen we deze gegevens veilig? Kunnen we de gegevens exporteren en/of backuppen? Of gaat Homewizard in de toekomst ook in een cloud?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de dubbele notificaties uit de (android) app krijgt? Na het upgraden van een nieuwe firmware op mijn smartphone heb ik het een nieuwe naam gegeven. Maar de oude naam van de smartphone blijft erin staan. Hoe krijg ik dit weg (of vervangen met de nieuwe naam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 10:07

krouwen

Hardware Enthusiast

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:11:
Weet iemand hoe je de dubbele notificaties uit de (android) app krijgt? Na het upgraden van een nieuwe firmware op mijn smartphone heb ik het een nieuwe naam gegeven. Maar de oude naam van de smartphone blijft erin staan. Hoe krijg ik dit weg (of vervangen met de nieuwe naam)
Zelfde probleem hier.

Iemand btw al de FI8920W getest?

[ Voor 4% gewijzigd door krouwen op 28-12-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:48
Phoolie schreef op maandag 24 december 2012 @ 09:41:
Ik kreeg vrijdag de nieuwsbrief van KAKU binnen en daar stond onderstaand stukje in over de ICS-1000

[...]
Het gaat er op lijken dat het steeds meer een concurent gaat worden voor de HomeWizard. Ik denk wel goed nieuws, aangezien de ICS-1000 goedkoper is. Dat betekent dat de HomeWizard ook snel door zal moeten blijven ontwikkelen om de ICS-1000 de baas te blijven.
Ik moet het eerst nog zien. De ontwikkelaar achter het KAKU systeem (De apps en de ICS1000) heeft nogal een (negatieve) reputatie mbt planning. Hun hebben vaak genoeg data genoemd, maar nooit waargemaakt.

De nieuwe Android app werd bv voor September 2012 aangekondigd (en dat riep KAKU ook), maar is tot op heden nog nergens te bekennen.

Maar een concurrent voor de HW is het niet. De HW kan veel meer, en kan ook met pushnotificaties overweg.

Ik heb m'n ICS-1000 nu een half jaartje, en moet zeggen dat ie wel stabiel werkt. (Ik gebruik 'm met een zelfgebouwde website, niet via de KAKU app zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik krijg bij de web-app geen goede verbinding meer. Ik kan wel inloggen maar er blijft Loading in het scherm staan. Zijn er meerdere met dit probleem? Via de app op de Iphone/Ipad werkt het prima!

EDIT: Dit probleem is wel bij Internet Explorer en niet bij Chrome...

[ Voor 15% gewijzigd door visie op 28-12-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:32
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:33:
Leuk, ik heb je meteen toegevoegd. Verder nog mensen met een shared weerstation met alle mogelijke sensors?
Ja ik sta er in onder Waalwijk-Meerdijk en heb ook alle sensors, alleen is de uv meter niet erg betrouwbaar op dit moment aangezien de batterijen bijna op zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Mediacj op 28-12-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krouwen schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:14:
[...]

Iemand btw al de FI8920W getest?
Ik sprak vandaag iemand van Homewizard en meteen de vraag gesteld of de FI8920W ondersteund wordt en was het antwoord, helaas, nee !

Er waren ook nog geen concrete plannen om deze camera binnenkort te ondersteunen.

Probleem zou mogelijk te maken hebben met het niet voorhanden zijn van geschikte drivers voor deze 720p camera met h.264 compressie.

Jammer dus, ik had mijn zinnen ook op deze camera gezet. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

@tandarts, een keer de cache enzo van je browser wissen, wil wel eens helpen. Had nl zelfde probleem, na alles een keer gewist te hebben doet ie het weer .

Kom er net achter dat na een aantal inloggen toch weer het loading rondje blijft staan.
Helaas

[ Voor 25% gewijzigd door LoneWolf op 29-12-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-08 22:30
visie schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:11:
Ik krijg bij de web-app geen goede verbinding meer. Ik kan wel inloggen maar er blijft Loading in het scherm staan. Zijn er meerdere met dit probleem? Via de app op de Iphone/Ipad werkt het prima!

EDIT: Dit probleem is wel bij Internet Explorer en niet bij Chrome...
Na de laatste update van de firmware heb ik ook grote moeite om verbinding te maken met de HW. Online of lokaal, webapp of iPhone, het maakt niets uit. Het geheel is een stuk onbetrouwbaarder geworden. Daarnaast ontbreekt bij mij in de webapp het onderdeel "weather", en wordt de neerslaghoeveelheid niet gereset zodat het dagtotaal nu bestaat uit het totaal van alle afgelopen dagen, wat dus dagelijks oploopt. Ik heb nog geen oplossing daarvoor van HW ontvangen. Ik trek elke dag de stekker er even uit om de teller weer op nul te krijgen.

Is het een idee om volgende updates eerst bij een select gebruikersgroepje een maand lang te testen? Als je me op dit moment vraagt of ik dit systeem zou aanraden, zou ik geen overtuigend antwoord kunnen geven, en dat is in het verleden anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-06 12:42
Hoi!!

Sinds gister problemen met de Homewizard. Nu druk mee bezig maar en ik ben erachter gekomen dat Homewizard geen IP adres krijgt toegewezen door de router. Hij maakt dus wel een verbinding, maar krijgt OF een ip adres 0.0.0.0 toegewezen of geen ip adres (wat volgens mij hetzelfde is).
Via het programma op mijn laptop krijg ik deze melding na de Homewizard te hebben ingesteld op DHCP. Via een manueel IP adres krijg ik nog niet voor elkaar...
(had daarbij de volgende adressen ingevoerd, in deze volgorde: 192.168.1.110 / 255.255.255.0 / 192.168.1.1)

Edit/

Net nog een keer de Homewizard geconfigureerd, en krijgt nu het ip adres 192.168.1.1 mee 8)7
Denk dat mijn router daar wel voorrang op moet hebben :+

[ Voor 11% gewijzigd door xIngmarx op 30-12-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Ik heb nu de Foscam 8910W, doet het goed in de homewizzard, maar alleen op mijn lokale netwerk via wifi, tenzij ik het externe ip adres invoer, dan doet hij het alleen buiten mijn lokale netwerk.

Port forwarding is goed ingesteld, ik kan de camera gewoon extern benaderen via de ingebowede webserver op het geforwarde poort nummer.

Het lijkt er op dat de homewizard app geen vertaling kan maken van intern naar extern, terwijl het gebruik van homewizard online verder goed werkt.(homewizard online was toch apeciaal opgezet om dit probllem te omzeilen? Oa Upc horizon ondersteunt geen connectie van lan naar je eigen externe ip weet ik uit eigen ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:28

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Daarom vermijd ik Upc (enige keus hier) ook als de pest :P
Met glasvezel (GEEN Kpn rommel) gebruik je een eigen router die intern wan ip's op wifi kan doorsturen.
Er zou nog veel meer apparatuur van mij niet flexibel kunnen werken als ik zo'n router niet zou hebben ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
gaat hier prima via UPC horizon hoor, homewizard online geeft teveel storingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Heb hier helaas weinig keuze, in appartement had ik eerst adsl, max 4 mbit, dat was ook om te huilen, so s haalde je geen 2 mbit, glas ligt er niet en komt er niet (apeldoorn)

@macmouse, hoe krijg je het dan voor elkaar om dat via de horizon box lan naar wan te laten lopen naar je externe ip als je dus intern op je horizon wifi zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
correctie, ik mag gebruik van de 'oude' UPC modem, dus niet de horizon box als modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Volgende mail naar HW gestuurd en benieuwd hoe jullie er over denken:

Van het weekend bezig geweest met mijn HomeWizard en de diverse signalering opties (deurbel, magneetcontacten en bewegingsmelding) getest.
Alles werkt naar behoren, nu dacht ik alleen voor het gebruik als “alarm” systeem het zeer handig zou zijn om de notificaties van de magneetcontacten en bewegingsmelder eenvoudig in en uit te schakelen.

Je zou bijvoorbeeld een algemene “alarmering aan/uit” knop kunnen maken binnen de app en de bovenstaande melders hier aan toe te voegen (of bij het maken van een nieuwe notificatie een veld erbij).
Op het moment dat je thuis komt zet je de alarm functie uit en krijg je geen meldingen van deze onderdelen, op het moment dat je je huis verlaat zet je het “alarm” aan in de HW app en ontvang je alle meldingen weer van deze onderdelen.

Door deze software aanpassing heb je een zeer acceptabel en goedkoop alarmsysteem. Laat me weten hoe jullie hier over denken.
Zal het ook nog even voorstellen op het draadje op tweakers.net. Kijken hoe de andere er over denken.

Lees net volgende post van hgulikers :) :

Hoi,
Ik wil graag een scene "Alarm" aanmaken die (indien scene op ON staat) meteen nofiticaties stuurt van mijn motion detectors. Zodra de scene Alarm op OFF wordt gezet, worden geen notificaties van de motion detectors gestuurd. Is dat mogelijk? Zodra ik mijn huis verlaat, wil ik de scene Alarm activeren en bij binnenkomst weer uitzetten...

zelfde idee.

[ Voor 15% gewijzigd door Flash3d op 31-12-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:14
Op zich een goed idee maar HW wil geen alarm systeem zijn, dus denk ik dat ze er niet aan willen beginnen. Zelf zet ik gewoon notificaties aan of uit in de HW app als ik thuis of weg ben. Hiermee bereik je hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
chippie777 schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:22:
Op zich een goed idee maar HW wil geen alarm systeem zijn, dus denk ik dat ze er niet aan willen beginnen. Zelf zet ik gewoon notificaties aan of uit in de HW app als ik thuis of weg ben. Hiermee bereik je hetzelfde.
Voor mij niet echt een oplossing omdat ik bijv. wel de deurbel notificatie wil ontvangen op mijn telefoon als ik thuis ben.
Heb vanochtend nog even gesproken met een medewerker van HW, hij gaf aan dat het wel op hun wenslijst staat. Begrijp dat ze het geen alarm systeem willen noemen maar noem het dan een signaleringssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Hebben ze bij PostNL mijn pakket verschoven van afgelopen zaterda, van zaterdag naar vandaag. Ik vandaag bellen waar mijn pakket blijft "Op maandag sorteren we niet". Jammer had er graag vandaag nog mee gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Nu we de HW toch min of meer als beveiligings-/alarmsysteem gaan gebruiken, vraag ik me af of een inbreker zo slim is om bij binnenkomst meteen in de meterkast de elektriciteit even uit te schakelen, zodat je niet meer op afstand bijvoorbeeld de rookmelders kunt laten loeien om af te schrikken. Als hij de knop snel weet te vinden, ontvang je waarschijnlijk niet eens een notificatie dat er een deur is geopend.

Is het een oplossing om de HW samen met modem/router te koppelen aan een power backup zoals deze http://goo.gl/ep1C8 ?

Wat denken jullie, overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
hwvh schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 10:54:
Nu we de HW toch min of meer als beveiligings-/alarmsysteem gaan gebruiken, vraag ik me af of een inbreker zo slim is om bij binnenkomst meteen in de meterkast de elektriciteit even uit te schakelen, zodat je niet meer op afstand bijvoorbeeld de rookmelders kunt laten loeien om af te schrikken. Als hij de knop snel weet te vinden, ontvang je waarschijnlijk niet eens een notificatie dat er een deur is geopend.

Is het een oplossing om de HW samen met modem/router te koppelen aan een power backup zoals deze http://goo.gl/ep1C8 ?

Wat denken jullie, overdreven?
Ja overdreven dat interesseert een inbreker helemaal niets die gaat rechtstreeks op zijn doel af.

Gebleken is dat een gemiddelde inbraak slechts 3 minuten duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
De meterkast op slot doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
Krijg sinds gisteravond geen notificaties meer op me android phone. Zodra ik de KaKu deurbel indruk zie ik wel het event verschijnen in het log maar ik ontvang geen notificatie. Ik connect via HW online btw.

Heb volgende geprobeerd:
Notificatie verwijdert en opnieuw aangemaakt.
HW powercycle.
App op telefoon verwijdert en opnieuw geïnstalleerd.
Na herinstallatie app HW online instellingen opnieuw ingevoerd.
Sensor verwijdert en opnieuw toegevoegd.
Direct connection geprobeerd.
Als ik tevens een actie koppel aan de notificatie (bijv. licht aan) dan werkt de actie wel.
Tevens op mijn android tablet getest en ook daar geen notificatie.

Iemand nog ideeën? Of zou dit probleem ook bij HW online kunnen liggen?
Worden de push berichten vanuit HW online gegenereerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Flash3d op 01-01-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 10:07
Flash3d schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 13:32:
Krijg sinds gisteravond geen notificaties meer op me android phone. Zodra ik de KaKu deurbel indruk zie ik wel het event verschijnen in het log maar ik ontvang geen notificatie. Ik connect via HW online btw.

Heb volgende geprobeerd:
Notificatie verwijdert en opnieuw aangemaakt.
HW powercycle.
App op telefoon verwijdert en opnieuw geïnstalleerd.
Na herinstallatie app HW online instellingen opnieuw ingevoerd.
Sensor verwijdert en opnieuw toegevoegd.
Direct connection geprobeerd.
Als ik tevens een actie koppel aan de notificatie (bijv. licht aan) dan werkt de actie wel.
Tevens op mijn android tablet getest en ook daar geen notificatie.

Iemand nog ideeën? Of zou dit probleem ook bij HW online kunnen liggen?
Worden de push berichten vanuit HW online gegenereerd?
De push berichten worden via Google gestuurd. Wat ik begrepen heb van HW is dat Google zo nu en dan wel eens de instellingen verander waardoor HW het e.e.a. moet aanpassen. Ik heb er namelijk ook regelmatig last van, heb dan ook gevraagd of de HW een optie krijg om een mail te sturen...dit werkt namelijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
dressie schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:34:
[...]

De push berichten worden via Google gestuurd. Wat ik begrepen heb van HW is dat Google zo nu en dan wel eens de instellingen verander waardoor HW het e.e.a. moet aanpassen. Ik heb er namelijk ook regelmatig last van, heb dan ook gevraagd of de HW een optie krijg om een mail te sturen...dit werkt namelijk altijd.
Ahh, dank. Loopt de stroom zo?:

Deurbel --> HW Box thuis --> HW Online platform --> Google --> Telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Flash3d schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:42:
[...]

Ahh, dank. Loopt de stroom zo?:

Deurbel --> HW Box thuis --> HW Online platform --> Google --> Telefoon
Online platform kan er tussen uit volgens mij. Voor het online gebeuren had je namelijk ook al de mogelijkheid tot het "pushen" van notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
dressie schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:44:
[...]

Online platform kan er tussen uit volgens mij. Voor het online gebeuren had je namelijk ook al de mogelijkheid tot het "pushen" van notificaties.
Dus de HW box stuurt berichtjes naar Google en hier gaat ws iets niet goed.
Bestaat dus een kans dat het nu bij iedereen niet werkt als Google wat heeft gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OOK hier bij mij sinds dit weekend geen notificaties meer. Wel registratie van events zoals al eerder in dit topic is gemeld. Het pushen via Google lijkt me dan ook niet altijd betrouwbaar. Ik lees dat ik niet de enige ben die dit probleem hebt en telkens alles opnieuw te moeten verwijderen en herinstalleren lijkt me geen mooie workaround. Kan HW hier aub iets aan doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-10 20:16
Ik wil de HW gaan uitbreiden met een weerstation. Zijn er hier gebruikers die een weerstation gekoppeld hebben wat niet op de HW site wordt gemeld?
Ik zie namelijk veel 'gelijk ogende' sensoren in totaal andere prijsklasse voorbij komen. De bouwmarkt meteomast van 50 euro lijkt sprekend op wat HW zelf aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
Notifications werken weer btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddevil777.777
  • Laatst online: 07-07-2024
We zien hier natuurlijk veel opmerkingen over wat er allemaal niet goed gaat of beter kan. Logisch we zitten tenslotte op een tweakers platform en zijn altijd op zoek naar verbeteringen en de grens van het mogelijke. Ik volg met veel plezier deze draad. Met nog meer plezier maak ik gebruik van de standaard mogelijkheden die de homewizard bied. Eenvoudig en makkelijk te gebruiken. Eenvoudige interface en bedrijfszeker. Pas als ik ga tweaken en nieuwe dingen ga proberen ontstaan instabiliteit en storingen. Gebruik ik de standaard zaken dan is mijn homewizard stabiel en voldoet aan alle verwachtingen, zeker gezien de lage prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
maddevil777.777 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:31:
We zien hier natuurlijk veel opmerkingen over wat er allemaal niet goed gaat of beter kan. Logisch we zitten tenslotte op een tweakers platform en zijn altijd op zoek naar verbeteringen en de grens van het mogelijke. Ik volg met veel plezier deze draad. Met nog meer plezier maak ik gebruik van de standaard mogelijkheden die de homewizard bied. Eenvoudig en makkelijk te gebruiken. Eenvoudige interface en bedrijfszeker. Pas als ik ga tweaken en nieuwe dingen ga proberen ontstaan instabiliteit en storingen. Gebruik ik de standaard zaken dan is mijn homewizard stabiel en voldoet aan alle verwachtingen, zeker gezien de lage prijs
Valt niet zo veel te tweaken aan de HW toch? (niet negatief bedoeld). Je kan er eigenlijk weinig fout mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar in de sharedweather de luchtdruk vandaan komt, in mijn eigen weer gegevens zie ik namelijk nergens luchtdruk terug van mijn eigen thermometer registratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:59:
Weet iemand waar in de sharedweather de luchtdruk vandaan komt, in mijn eigen weer gegevens zie ik namelijk nergens luchtdruk terug van mijn eigen thermometer registratie?
Gewoon van het internet. Ik vind dat een beetje jammer, want het gaat mij nou juist om mijn eigen gegevens. Als ik de officiele waarnemingen wil bekijken, heb ik daar een andere app voor. Van mij mag de luchtdruk dus wel wegblijven, net als dat radarbeeld trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 22:30
Ik heb zojuist mijn nieuwe HW geinstalleerd, en het valt mij gelijk op dat de documentatie erg beperkt is.

Bestaat de mogelijkheid om een conditie aan het activeren van een scene toe te voegen?
bijvoorbeeld: Beweging thuis + Sunset > licht aan

Er staat inmiddels erg veel nuttige informatie in deze topic.
Misschien moet ik eens een wikia beginnen met alles wat ik zo onderweg leer.
Interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10-2020
AJediIAm schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:20:
Ik heb zojuist mijn nieuwe HW geinstalleerd, en het valt mij gelijk op dat de documentatie erg beperkt is.

Bestaat de mogelijkheid om een conditie aan het activeren van een scene toe te voegen?
bijvoorbeeld: Beweging thuis + Sunset > licht aan

Er staat inmiddels erg veel nuttige informatie in deze topic.
Misschien moet ik eens een wikia beginnen met alles wat ik zo onderweg leer.
Interesse?
Gefeliciteerd! Je hebt een mooi product gekocht. Alleen wat je wilt kan dus helaas niet. Acties zijn beperkt voor wat betreft mogelijkheden. Je kunt een event kiezen zoals dat het donker wordt. Dit kan je beperken in een van en tot tijd. Vervolgens kun je hierop een actie starten en/ of een notificatie. Dus een actie op basis van meerdere event/ statussen lukt dus (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad6922
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08 15:52
Van de week voor het eerst gehoord van HW. Ziet er leuk uit.

Wat me niet duidelijk is of je een thermostaat van een vloerverwarming kan aansturen?
Zo ja, weaar moet ik bij de aanschaf van de thermostaat dan op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46

Geckoo

Good news, everyone!

kan deze elro gecombineerd worden met de HW?
Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/img/product/8044_cI_hi_1357131833.jpg
dimbare fitting voor in je lamp :)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
ad6922 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 01:27:
Van de week voor het eerst gehoord van HW. Ziet er leuk uit.

Wat me niet duidelijk is of je een thermostaat van een vloerverwarming kan aansturen?
Zo ja, weaar moet ik bij de aanschaf van de thermostaat dan op letten?
Nee dat gaat nog niet. Heb hier al wel een paar keer gelezen dat het in de toekomst wel gaat gebeuren.

@geckoo
Ik vrees van niet. Heb in mijn tuin ook alles van Elro kunnen vervangen door KAKU om het werkend te krijgen. Wat trouwens vreemd was dat ik Elro schakelaars met de HW wel uit kon zetten, Aan alleen niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per 1jan vindt er geen registratie van mijn awareness-events meer plaats. (Deurbel etc.)
Hebben anderen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 17:28

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De notificatie lijkt nogal willekeurig te werken, ik heb m'n deurbel al eens verwijderd en toegevoegd.
Er verandert hier niets aan een app of firmware maar ik denk wel dat de laatste firmware de trigger was :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Laatst online: 02-10 21:56
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:02:
Per 1jan vindt er geen registratie van mijn awareness-events meer plaats. (Deurbel etc.)
Hebben anderen dat ook?
Ja heb ik ook geen registratie van mijn awareness (Deurbel.)
Wat ik ook heb dat op mijn Iphone elke avond 19:17 een melding komt van de deurbel.
Waar kan ik dat verwijderen?
Wie heeft een oplossing.
Bij voorbaat dank

[ Voor 21% gewijzigd door 1942jan op 03-01-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 30-08 10:46
Ik heb geen problemen met de notificaties...
Ik heb zowel een deurbel (één zender twee ontvangers/bellen) als een buiten bewegingsensor...
Beiden geven op de juiste manier notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Zojuist bericht gekregen van de vriendin dat de spullen binnen zijn. Morgen krijgen we de sleutel van het huis dus kan ik langzaamaan alles gaan installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
1942jan schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:39:
[...]

Wat ik ook heb dat op mijn Iphone elke avond 19:17 een melding komt van de deurbel.
Wilde gok;
Heb je niet per ongeluk de deurbel code (die de deurbel naar de HW stuurt) ook ergens als verzend code gebruikt (de code die de HW verstuurd). Het kan zo zijn dat een timer event de code verzend en dat de HW daarbij ook denkt; de deurbel gaat.

Het is namelijk erg opvallend dat de melding exact op tijd komt elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Binnenkort is het tijd voor een deel 2. Wie heeft er tijd en zin om een mooie topicstart te maken?
Denk aan plaatjes, linkjes, howto's, beschrijvingen, etc. Berichtje naar teacher graag... :)
Die maak ik wel. Waar kan ik de opmaak codes vinden?

[ Voor 7% gewijzigd door Deef_K op 03-01-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:09
Neefdave schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:35:
[...]

Die maak ik wel. Waar kan ik de opmaak codes vinden?
Zoek gewoon een topic op die de opmaak heeft die je wilt gebruiken, vraag de auteur om toestemming om zijn code te gebruiken. Zodra je toestemming hebt druk je bij die startpost op de quote knop en je hebt alle code die je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Laatst online: 02-10 21:56
PDankers schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:23:
[...]

Wilde gok;
Heb je niet per ongeluk de deurbel code (die de deurbel naar de HW stuurt) ook ergens als verzend code gebruikt (de code die de HW verstuurd). Het kan zo zijn dat een timer event de code verzend en dat de HW daarbij ook denkt; de deurbel gaat.

Het is namelijk erg opvallend dat de melding exact op tijd komt elke dag.
dit is mijn timer

Today's sunrise is at 8:48, sunsets at 16:42

Thursday (Today)

Rolluik
Down @ 23:00
Zijgevellamp
Off @ 30m before sunrise
Zijgevellamp
On @ 20m after sunset
Ganglamp
On @ 15m before sunset
Ganglamp
Off @ 23:15
Kamerlamp
Off @ 23:00
Kamerlamp
On @ 15m before sunset
Rolluik
Up @ 08:00

Friday

Rolluik
Zijgevellamp
Off @ 30m before sunrise
Zijgevellamp
On @ 20m after sunset
Ganglamp
On @ 15m before sunset
Ganglamp
Kamerlamp
Kamerlamp
On @ 15m before sunset
Rolluik

Saturday

Rolluik
Zijgevellamp
Off @ 30m before sunrise
Zijgevellamp
On @ 20m after sunset
Ganglamp
On @ 15m before sunset
Ganglamp
Kamerlamp
Kamerlamp
On @ 15m before sunset
Rolluik

Sunday

Rolluik
Down @ 21:15
Zijgevellamp
Off @ 30m before sunrise
Zijgevellamp
On @ 20m after sunset
Ganglamp
On @ 15m before sunset
Ganglamp
Off @ 22:00
Kamerlamp
On @ 15m before sunset
Kamerlamp
Off @ 21:30
Rolluik

Monday

Rolluik
Down @ 22:15
Zijgevellamp
Off @ 30m before sunrise
Zijgevellamp
On @ 20m after sunset
Ganglamp
On @ 15m before sunset
Ganglamp
Kamerlamp
Kamerlamp
On @ 15m before sunset
Rolluik

Tuesday

Rolluik
Zijgevellamp
Off @ 30m before sunrise
Zijgevellamp
On @ 20m after sunset
Ganglamp
On @ 15m before sunset
Ganglamp
Kamerlamp
Kamerlamp
On @ 15m before sunset
Rolluik

Wednesday

Rolluik
Zijgevellamp
Off @ 30m before sunrise
Zijgevellamp
On @ 20m after sunset
Ganglamp
On @ 15m before sunset
Ganglamp
Kamerlamp
Kamerlamp
On @ 15m before sunset
Rolluik

Hier zit geen tijd van 19:17 bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01-2023
Jammer dat de nieuwe app voor Android er nog steeds niet is... ;(
Nog steeds geen camera ondersteuning....

[ Voor 27% gewijzigd door underground_man op 03-01-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
1942jan schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:00:
[...]

dit is mijn timer

Today's sunrise is at 8:48, sunsets at 16:42

Thursday (Today)

Rolluik
Zijgevellamp
Off @ 30m before sunrise
Zijgevellamp
On @ 20m

Hier zit geen tijd van 19:17 bij
Dat is duidelijk :P Code deurbel aanpassen als dat mogelijk is ? Ik gok ook maar wat trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
underground_man schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 19:11:
Jammer dat de nieuwe app voor Android er nog steeds niet is... ;(
Nog steeds geen camera ondersteuning....
Wees blij, er zitten nogal wat bugs in de laatste versie. De camera's kun je overigens gewoon gebruiken met een afzonderlijke app.
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:02:
Hebben anderen dat ook?
Inderdaad, weer een bug, waar ook ik last van heb. Ik hoop echt dat de heren HW de volgende update eerst uitvoerig laten testen door een groep gebruikers, want de lol gaat er zo snel van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Beste mensen,

Wie heeft er meer verstand van netwerken en wil me helpen? Ik heb een Foscam fi8910 camera'tje gekocht maar krijg geen verbinding in mijn draadloze netwerk. Als ik de handleiding volg, sluit ik ze via een kabel aan op de router, een Ubee geval van Ziggo. Ik krijg netjes beeld op de pc. Vervolgens moet ik volgens de handleiding verbinding maken met wifi door in mijn router de WPS knop in te drukken, nadat ik op de camera de resetknop heb ingedrukt. Op het Ubee modem moet je via de browser inloggen om de WPS knop daar aan te klikken, want een fysieke WPS knop zit er op de router niet. Helaas mislukt elke poging. Wat doe ik fout? Wie is het wel gelukt met dit Ubee modem van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info: Ik heb een (IP-camera) Dericam M202W, en die doet het prima met de Home Wizard.

Ben op zoek naar een lijst met compatible rookmelders. Zo te zien wordt de bekende Elro FA20RF ook onder andere namen verkocht, o.a. Flamingo FA20RF en Mumbi RMF104 (4-pack) en RMF106 (6-pack). Ook zijn er verschillende RF-rookmelders die er net iets anders uit zien. Is er ergens een volledige lijst met compatible rookmelders? In de FAQ van Homewizard zie ik die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad6922
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08 15:52
Over de thermostaat weet ik nu de status, dank daarvoor.

Daarnaast nog 2 vragen:
Kan ik de lamellen aansturen, en zo ja, welke eisen stelt dat aan de lamellen?
Is het mogelijk om bij een ongewenste bezoeker de rookmelders af te laten gaan?
En de rookmelders ook allemaal weer uitzetten als het vals alarm was?
Zie over de laatste 2 vragen meerdere keren wat geschreven, maar het is me daaruit niet duidelijk of dit wel of niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
ad6922 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:59:
Is het mogelijk om bij een ongewenste bezoeker de rookmelders af te laten gaan?
En de rookmelders ook allemaal weer uitzetten als het vals alarm was?
Je kunt de rookmelders testen vanuit de app, daarbij gaan alle rookmelders een paar seconden loeien. Het zou een aanvulling zijn als je deze test zou kunnen koppelen aan een actie, mocht je het systeem enigszins als alarm willen gebruiken. Uiteraard kun je wel een losse sirene via een klikaanklikuitschakelaar als alarm gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hwvh schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:02:
Beste mensen,

Wie heeft er meer verstand van netwerken en wil me helpen? Ik heb een Foscam fi8910 camera'tje gekocht maar krijg geen verbinding in mijn draadloze netwerk. Als ik de handleiding volg, sluit ik ze via een kabel aan op de router, een Ubee geval van Ziggo. Ik krijg netjes beeld op de pc. Vervolgens moet ik volgens de handleiding verbinding maken met wifi door in mijn router de WPS knop in te drukken, nadat ik op de camera de resetknop heb ingedrukt. Op het Ubee modem moet je via de browser inloggen om de WPS knop daar aan te klikken, want een fysieke WPS knop zit er op de router niet. Helaas mislukt elke poging. Wat doe ik fout? Wie is het wel gelukt met dit Ubee modem van Ziggo?
ik heb ongeveer dezelfde setup (Ubee modem + Foscam fi8910 ). Daarnaast heb ik nog een router (TP Link WRD1043ND) aan de Ubee modem hangen voor de wifi en vaste netwerk.

Wat ik heb gedaan is
1. De Foscam via een netwerkkabel op de PC aansluiten en met de bijbehorende software van Foscam (IP CAM tool) een vast ip adres geven, bijv 192.168.0.109 en een poortnummer, bijv 82
2. in de (TP Link) router dien je de poort open zetten die de Foscam (192.168.9.109) met de buitenwereld laat communiceren, dus poortnummer 82.
3. Als bovenstaande gedaan is kun je de netwerkkabel verwijderen zodat de camera via WIFI automatisch verbinding maakt. Nu zou je de camera moeten kunnen bereiken via 192.168.0.109:82
4. Als stap 3 lukt, dan zou je de camera nu via het externe netwerk moeten kunnen benaderen. Het externe ip adres zou je moeten weten of anders via google naar whatsmyip gaan.
5. Tot slot kun je in de Homewizard het externe IP adres (+ poortnummer) opgeven om de camera overal ter wereld te kunnen bekijken

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of is het nog steeds niet mogelijk om SOMFY te koppelen aan een actie/scene?
Ik heb bijv een scene ' Thuisbioscoop' aangemaakt. Als deze scene actief is dan worden de lampen gedimd. Nu wil ik ook dat de projector (die met SOMFY protocol werkt) aan deze scene wordt gekoppeld maar dat kan ik dus niet toevoegen. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hwvh schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:34:
[...]

Wees blij, er zitten nogal wat bugs in de laatste versie. De camera's kun je overigens gewoon gebruiken met een afzonderlijke app.

[...]

Inderdaad, weer een bug, waar ook ik last van heb. Ik hoop echt dat de heren HW de volgende update eerst uitvoerig laten testen door een groep gebruikers, want de lol gaat er zo snel van af.
Sinds vandaag (4-1-2013) heb ik gelukkig weer notificaties. Het is wel vervelend om telkens na een update te moeten constateren dat de notificaties niet doorgegeven worden via de android app. Ik weet niet hoe dit bij IOS zit, maar ben het er helemaal mee eens dat het testen uitvoeriger mag voordat een nieuwe release live gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:32:
[...]

Sinds vandaag (4-1-2013) heb ik gelukkig weer notificaties. Het is wel vervelend om telkens na een update te moeten constateren dat de notificaties niet doorgegeven worden via de android app. Ik weet niet hoe dit bij IOS zit, maar ben het er helemaal mee eens dat het testen uitvoeriger mag voordat een nieuwe release live gaat.
Vraag me af of dit aan de app/HW ligt. Bij mij werkte het ook een paar dagen niet (zie mijn voorgaande posts).
Op 2 januari werkte het spontaan weer. Volgens mij maakt HW gebruik van Cloud Messaging , zou dus ook bij Google kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:15:
[...]

ik heb ongeveer dezelfde setup (Ubee modem + Foscam fi8910 ). Daarnaast heb ik nog een router (TP Link WRD1043ND) aan de Ubee modem hangen voor de wifi en vaste netwerk.

Wat ik heb gedaan is
1. De Foscam via een netwerkkabel op de PC aansluiten en met de bijbehorende software van Foscam (IP CAM tool) een vast ip adres geven, bijv 192.168.0.109 en een poortnummer, bijv 82
2. in de (TP Link) router dien je de poort open zetten die de Foscam (192.168.9.109) met de buitenwereld laat communiceren, dus poortnummer 82.
3. Als bovenstaande gedaan is kun je de netwerkkabel verwijderen zodat de camera via WIFI automatisch verbinding maakt. Nu zou je de camera moeten kunnen bereiken via 192.168.0.109:82
4. Als stap 3 lukt, dan zou je de camera nu via het externe netwerk moeten kunnen benaderen. Het externe ip adres zou je moeten weten of anders via google naar whatsmyip gaan.
5. Tot slot kun je in de Homewizard het externe IP adres (+ poortnummer) opgeven om de camera overal ter wereld te kunnen bekijken
Als ik de foscam rechtstreeks op de pc aansluit en de cam tool opstart, blijft het venster leg. Pas als ik op de pc wifi uitschakel, verschijnt de regel "anonymous subnet doesn't match, double click to change". Als ik dat doe kan ik ip invullen, ook subnet mask, gateway, dns server. Aangezien ik geen netwerkdeskundige ben (en vind dat je dat niet zou hoeven te zijn), kom ik zo niet verder. Heb jij in de Ubee modem van Ziggo dan helemaal niks veranderd zoals in de gebruiksaanwijzing staat?

Verder is nu ook mijn verbinding met de HW ineens weg, onbereikbaar, ook via HWonline. App in configmode starten, er zou dan een wifisignaal van de HW zelf gevonden moeten worden. Maar ondanks dat het groene wifilampje op de HW brandt, verschijnt zijn netwerk niet op mijn telefoon.

Ik ben er nu al mijn hele vrije dag mee bezig.. HELLUP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hwvh schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:54:
[...]

Als ik de foscam rechtstreeks op de pc aansluit en de cam tool opstart, blijft het venster leg. Pas als ik op de pc wifi uitschakel, verschijnt de regel "anonymous subnet doesn't match, double click to change". Als ik dat doe kan ik ip invullen, ook subnet mask, gateway, dns server. Aangezien ik geen netwerkdeskundige ben (en vind dat je dat niet zou hoeven te zijn), kom ik zo niet verder. Heb jij in de Ubee modem van Ziggo dan helemaal niks veranderd zoals in de gebruiksaanwijzing staat?

Verder is nu ook mijn verbinding met de HW ineens weg, onbereikbaar, ook via HWonline. App in configmode starten, er zou dan een wifisignaal van de HW zelf gevonden moeten worden. Maar ondanks dat het groene wifilampje op de HW brandt, verschijnt zijn netwerk niet op mijn telefoon.

Ik ben er nu al mijn hele vrije dag mee bezig.. HELLUP
Ik heb in de Ubee modem niets aangepast. De router heb ik er gewoon rechtstreeks op de modem aangesloten en verdere configuratie in de (TP Link) router gedaan.

Wellicht moet je de foscam eens resetten (20 sec reset button inhouden totdat lampjes weer knipperen) en dan deze handleiding volgen: YouTube: Foscam support: IP-camera Installation Video

Maar als ik de rest van jouw problemen lees dan ligt het waarschijnlijk eerder aan het netwerk en is een reset van de Ubee modem wellicht de oplossing.

Eerst stap voor stap de problemen uitsluiten. Soms kan dat veel tijd kosten. Dat is de enige manier om weer plezier in het tweaken te krijgen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 22:31:
[...]

Ik heb in de Ubee modem niets aangepast. De router heb ik er gewoon rechtstreeks op de modem aangesloten en verdere configuratie in de (TP Link) router gedaan.

Wellicht moet je de foscam eens resetten (20 sec reset button inhouden totdat lampjes weer knipperen) en dan deze handleiding volgen: YouTube: Foscam support: IP-camera Installation Video

Maar als ik de rest van jouw problemen lees dan ligt het waarschijnlijk eerder aan het netwerk en is een reset van de Ubee modem wellicht de oplossing.

Eerst stap voor stap de problemen uitsluiten. Soms kan dat veel tijd kosten. Dat is de enige manier om weer plezier in het tweaken te krijgen :)
JOEHOE! Het is gelukt, door NIET de mac-installatieguide te volgen maar de Windowshandleiding! Zucht.. Je hoeft inderdaad helemaal niks met je router te doen behalve een poort forwarden. Hartstikke bedankt voor je steun en tips lekkerloempia! Nu snel die andere twee camera's erbij. Nog 1 vraagje: moet ik voor elke extra camera een andere poort openzetten?

Verder is de verbinding met de HW sinds de laatste update erg instabiel. Dat ligt niet aan mijn netwerk. Soms gaat het meteen goed, soms niet. Dan via HWonline wel weer, later alleen weer lokaal, soms helemaal niet.

[ Voor 8% gewijzigd door hwvh op 04-01-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 10:07

krouwen

Hardware Enthusiast

hwvh schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 23:15:
[...]

JOEHOE! Het is gelukt, door NIET de mac-installatieguide te volgen maar de Windowshandleiding! Zucht.. Je hoeft inderdaad helemaal niks met je router te doen behalve een poort forwarden. Hartstikke bedankt voor je steun en tips lekkerloempia! Nu snel die andere twee camera's erbij. Nog 1 vraagje: moet ik voor elke extra camera een andere poort openzetten?

Verder is de verbinding met de HW sinds de laatste update erg instabiel. Dat ligt niet aan mijn netwerk. Soms gaat het meteen goed, soms niet. Dan via HWonline wel weer, later alleen weer lokaal, soms helemaal niet.
Je moet voor elke camera een andere poort openzetten en die camera ook op een andere poort instellen, want je kunt anders niet via het externe IP en de poort combinatie, verschil maken tussen de camera's. Het verschil kun je alleen maken door de poort te veranderen, want het externe IP kun je niet wisselen, dus als je alle camera's op dezelfde poort zet dan weet de router niet naar welke die moet doorlinken (ik denk dat die ze dan willekeurig gaat kiezen of vast slaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
De camera werkte dus perfect, maar helaas nog niet via 3g. Ik snap nu dat je in de HWapp de camera het externe ipadres van je computer moet ingeven, en niet het ipadres van de camera zelf. Het werkt nu perfect, maar ik vind het wel jammer dat het hele gedoe van netwerken zo ingewikkeld is voor een gemiddelde gebruiker. Hoe dan ook ben ik weer even blij met mijn Homewizard. Bedankt allen voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Hij is er: de HomeWizard 2.0 (beta) versie voor Android.

Het is even wennen maar werkt prima tot nu toe...

Klein minpuntje is dat bij camera het beeld wel heel mini wordt als je je toestel in landscape houd
Een handige optie zou zijn als je op de camera klikt dat het beeld vullend wordt, dus alleen camera beeld.

Ook lukt het nog niet om de actions op te slaan, na het opslaan is ie de actie weer kwijt.
Effe verder proberen nog hiermee...

Verder werkt de App goed....

Edit: Bij het toevoegen van actions stopt de APP als je het vinkje weg wil halen bij "perform action".
Opslaan van de action's wil nog niet lukken.
Kortom: de "äction's" is nog iets waar aan gewerkt moet worden, maar daar is het een beta versie voor....

[ Voor 22% gewijzigd door underground_man op 05-01-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

underground_man schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:15:
Hij is er: de HomeWizard 2.0 (beta) versie voor Android.

Het is even wennen maar werkt prima tot nu toe...

Klein minpuntje is dat bij camera het beeld wel heel mini wordt als je je toestel in landscape houd
Een handige optie zou zijn als je op de camera klikt dat het beeld vullend wordt, dus alleen camera beeld.

Ook lukt het nog niet om de actions op te slaan, na het opslaan is ie de actie weer kwijt.
Effe verder proberen nog hiermee...

Verder werkt de App goed....

Edit: Bij het toevoegen van actions stopt de APP als je het vinkje weg wil halen bij "perform action".
Opslaan van de action's wil nog niet lukken.
Kortom: de "äction's" is nog iets waar aan gewerkt moet worden, maar daar is het een beta versie voor....
Waar kun je de beta krijgen?
Maar als ik het lees dat het beeld van de IP camera in de HW app te klein is dan blijf ik voorlopig gewoon gebruik maken van de android app Tiny Cam Monitor, die tevens gratis, meerdere camera's op een scherm (portrait/landscape) weergeeft en ook h264 camera's ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 11:51:
[...]

Maar als ik het lees dat het beeld van de IP camera in de HW app te klein is dan blijf ik voorlopig gewoon gebruik maken van de android app Tiny Cam Monitor, die tevens gratis, meerdere camera's op een scherm (portrait/landscape) weergeeft en ook h264 camera's ondersteunt.
Hij staat in de playstore onder homewizard beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 11:51:
[...]

De beta versie van HM is in de Market/Playstore te vinden voor Android (even zoeken op HomeWizard)

Het beeld van de camera wordt alleen klein als je je toestel in landscape houd,
hou je je toestel rechtop dan heb je een redelijke normaal beeld.
Zou beter zijn als het camerabeeld groot wordt als je op de camera klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de beta zojuist gedownload en moet zeggen dat het er op het eerste gezicht goed uitziet!
Het koppelen van een camera of rolluik (SOMFY) aan een scene is nu ook mogelijk. Voorheen was het beperkt tot alleen koppelen van switches/dimmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:27:
Ik heb de beta zojuist gedownload en moet zeggen dat het er op het eerste gezicht goed uitziet!
Het koppelen van een camera of rolluik (SOMFY) aan een scene is nu ook mogelijk. Voorheen was het beperkt tot alleen koppelen van switches/dimmers.
Lukt het bij jou of iemand anders wel om de "actions" op te slaan?
Als je op saven drukt (rechts bovenaan) zegt ie wel dat ie aan het opslaan is maar als ie klaar
is staat de "action" niet in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Je kan merken dat het een beta versie is, het crashed continue bij mij. Als je ergens op dubbel click is het meteen feest..Nog een hoop te doen voor de HW. Maar, het ziet er wel gelikt uit! Interface is duidelijk en overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:53
Ik heb net de beta versie op mijn Galaxy SI9000 gezet. Heb een paar notificaties bewerkt, heb een notificatie erbij gemaakt, lamp aan bij meer dan 500W verbruik en uit na 1 minuut. Werkt ook goed en word normaal opgeslagen.
Heb bij de settings automatisch vinden van de HW wel uitgezet ivm bedienen bijten het eigen wifi netwerk.
Alleen de optie Vibrate werkt niet naar behoren. Telefoon trilt altijd bij een schakeling, al dan niet een vinkje bij Vibrate.
Werkt verder tot nu toe goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Zie nu ineens dat aangemaakte "actions" die alleen een melding geven niet in de "action" lijst staan maar in de lijst met notificaties.
Dus ze worden wel opgeslagen blijkt achteraf, maar staan op een andere plek ineens, je moet het even weten....

Nu heb ik alleen weer wat anders raars: als ik naar de "notifications" ga heb ik een hele lijst met notificatie's maar bovenaan staat dat ik niet ben aangemeld bij google notificaties en dat ik me moet aanmelden.
Ik moet op de tekst tikken om dat te doen.
Er opend dan een nieuw scherm waar ik een naam kan invoeren van de HM zodat ik hem kan herkennen.
Klik je daarna op OK dan komt ie met de melding dat de service van google niet juist geconnect is.

Kortom: ik kan dus geen notificatie's ontvangen omdat ik me niet kan aanmelden bij de google service.
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Laatst online: 16:32
Ik zou graag zien dat je bij de cam een extern en een intern ip adres zou kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
RonXP schreef op zondag 06 januari 2013 @ 10:37:
Ik zou graag zien dat je bij de cam een extern en een intern ip adres zou kunnen instellen.
Misschien handig even om toe te lichten waarom???

Ik heb alles op extern staan en dat werkt perfect.
Of ik nu via 3G of via WiFi werk maakt niet uit, zowel HW als mijn IPcamera werken altijd
op mijn mobiel en tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
underground_man schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:00:
[...]

Misschien handig even om toe te lichten waarom???

Ik heb alles op extern staan en dat werkt perfect.
Of ik nu via 3G of via WiFi werk maakt niet uit, zowel HW als mijn IPcamera werken altijd
op mijn mobiel en tablet.
Een groot aantal (consumenten) routers ondersteund geen NAT-Loopback, wat ervoor zorgt dat als je intern, je externe IP probeert te bereiken dat dat dan ook werkt en je dus ook gebruik kunt maken van je port-mapping. In die gevallen moet je dus intern je interne adres hebben, en extern weer het externe adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dressie schreef op zondag 06 januari 2013 @ 00:42:
Je kan merken dat het een beta versie is, het crashed continue bij mij. Als je ergens op dubbel click is het meteen feest..Nog een hoop te doen voor de HW. Maar, het ziet er wel gelikt uit! Interface is duidelijk en overzichtelijk.
Hier hetzelfde. Als je op bijv Actions klikt dan crasht de HW app. Het is vrijwel lastig om met de nieuwe beta app een nieuwe actie of scene aan te maken zonder dat deze crasht. Voorlopig dus nog ff de kat uit de boom kijken en hopen dat HW snel met een stabiele update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

underground_man schreef op zondag 06 januari 2013 @ 09:55:
Zie nu ineens dat aangemaakte "actions" die alleen een melding geven niet in de "action" lijst staan maar in de lijst met notificaties.
Dus ze worden wel opgeslagen blijkt achteraf, maar staan op een andere plek ineens, je moet het even weten....

Nu heb ik alleen weer wat anders raars: als ik naar de "notifications" ga heb ik een hele lijst met notificatie's maar bovenaan staat dat ik niet ben aangemeld bij google notificaties en dat ik me moet aanmelden.
Er opend dan een nieuw scherm waar ik een naam kan invoeren van de HM zodat ik hem kan herkennen.
Klik je daarna op OK dan komt ie met de melding dat de service van google niet juist geconnect is.

Kortom: ik kan dus geen notificatie's ontvangen omdat ik me niet kan aanmelden bij de google service.
ja, het probleem met notifications heb ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 20:50
underground_man schreef op zondag 06 januari 2013 @ 09:55:

Kon mijn rikomagic mk802 iii wel aanmelden, maar mijn Acer A500 niet .

RaRa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de homewizard beta voor android ziet er beter uit, ik krijg mijn camera wel geinstaleerd hij zegt dat hij verbinding kan maken. Waneer ik echter de beelden wil zien dan sluit HW Betta zich zelf ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Laatst online: 16:32
Sander schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:08:
[...]

Een groot aantal (consumenten) routers ondersteund geen NAT-Loopback, wat ervoor zorgt dat als je intern, je externe IP probeert te bereiken dat dat dan ook werkt en je dus ook gebruik kunt maken van je port-mapping. In die gevallen moet je dus intern je interne adres hebben, en extern weer het externe adres.
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Sander schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:08:
[...]

Maar dat ligt 'm dan dus aan de router die blijkbaar niet geschikt is voor NAT-Loopback,
iets wat iedere moderne router nu toch wel kan lijkt me....
Misschien een FirmWare update voor de router zoeken?

Het uBee modem/router van Ziggo kan het in ieder geval wel, en ook de Cisco router die ik hiervoor had kon dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

De horizon box kan dit dus ook niet, ik heb dus hetzelfde probleem. Dit is volgens mij ook de reden dat ze de homewizard online inlog service hadden ontwikkeld, maar dat lijkt weer niet te werken voor de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
underground_man schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:11:
[...]

Maar dat ligt 'm dan dus aan de router die blijkbaar niet geschikt is voor NAT-Loopback,
iets wat iedere moderne router nu toch wel kan lijkt me....
Misschien een FirmWare update voor de router zoeken?

Het uBee modem/router van Ziggo kan het in ieder geval wel, en ook de Cisco router die ik hiervoor had kon dat.
Eerlijk gezegd vind ik de HW implementatie van IP-cams gewoon wat amateuristisch, ze plakken eigenlijk de camera-url in hun app. Zie het als een plaatje van een andere website linken in de jouwe, terwijl ze in je huis een HW hebben staan waarmee ze prima de footage lokaal kunnen ophalen en vervolgens doorsturen op gewenste resolutie etc (1 van de redenen waarom 720p cams icm remote benaderen lastig gaat worden). Als ze dit goed implementeren hoef je geen extra poorten open te zetten en regelt de HW het gewoon voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwvh
Sander schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:31:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik de HW implementatie van IP-cams gewoon wat amateuristisch, ze plakken eigenlijk de camera-url in hun app. Zie het als een plaatje van een andere website linken in de jouwe, terwijl ze in je huis een HW hebben staan waarmee ze prima de footage lokaal kunnen ophalen en vervolgens doorsturen op gewenste resolutie etc (1 van de redenen waarom 720p cams icm remote benaderen lastig gaat worden). Als ze dit goed implementeren hoef je geen extra poorten open te zetten en regelt de HW het gewoon voor je.
Mee eens. Met de HW uit het stopcontact kun je in de app gewoon je camera's bekijken. Bovendien, de knoppen voor spiegelen, als je je camera ondersteboven aan het plafond hebt hangen, zijn een eenmalige instelling die dus bij de instellingen thuishoren. Jammer genoeg vergeten ze ook na het spiegelen de joystick om te draaien, waardoor je de camera in spiegelbeeld moet bedienen. Verder maak ik me niet druk om het feit dat HDcamera's niet ondersteund worden: ik was binnen 48 uur door mijn databundel van 1500MB heen, wat me nog ooit is overkomen, maar dat bewijst dat de IPcamera's een ontzettend leuke toevoeging zijn!

Ik hoop dat HW snel met een fatsoenlijke update komt, ze reageren trouwens al een tijdje niet meer op berichten die ik ze stuur waarin ik mijn bugs opgeef. De meest vervelende:

- neerslaghoeveelheid reset niet meer om middernacht
- energiedagverbruik staat regelmatig op absurd hoog niveau zoals 50000kWh
- de geschiedenis van awarenessitems doet het niet sinds 1 januari niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempert
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11-2023
Heeft er iemand al een eigen interface gebouwd voor de HW. Heb zelf wat in elkaar gesleuteld. Simpele android 4.0 tablet, beetje programmeerwerk...voila...Afbeeldingslocatie: http://www.remral.nl/hw/11.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door Rempert op 07-01-2013 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Rempert schreef op maandag 07 januari 2013 @ 00:35:
Heeft er iemand al een eigen interface gebouwd voor de HW. Heb zelf wat in elkaar gesleuteld. Simpele android 4.0 tablet, beetje programmeerwerk...voila...[afbeelding]
Kijk, dat ziet er al beter uit, veel overzichtelijker ook dan de APP van HW zelf...
Wil je hem ook beschikbaar stellen voor de andere gebruikers? Eventueel met source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

underground_man schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:24:
[...]

Kijk, dat ziet er al beter uit, veel overzichtelijker ook dan de APP van HW zelf...
Wil je hem ook beschikbaar stellen voor de andere gebruikers? Eventueel met source?
Om eerlijk te zijn geef mij maar de eigen HW layout! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:12:
[...]

Om eerlijk te zijn geef mij maar de eigen HW layout! :)
Niemand verplicht je om het te gebruiken.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob9000
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-05-2013
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 01:34:
In functionaliteit mis ik wel een paar dingen:

1) Save functie. mocht je onverhoopt de Wizard schoon moeten installeren, moet je alles opnieuw invoeren...
2) Random functie voor uitschakelen (tijd voor uitschakelen instellen zoals nu, maar met optie random en een kiezer binnen welke periode. voorbeeld om 24:00 uitschakelen binnen 1 uur.
3) nu can een scene door een timer worden ingeschakeld, een extra optie wanneer de scene door code kan worden aangestuurd zou in combinatie met sensor gewenst zijn. hierdoor kun de sensor dus via HW zelf bepalen wanneer sensor actief is.
4) optie hoelang scene actief blijft na motion detection, hierdoor kun je settings aanpassen zonder switches in de sensor aan te passen
5) optie om notificaties aan en uit te zetten zonder deze allemaal te moeten aanklikken.
6) zal niet aan de home wizard liggen, maar zou graag zelf het geluid van de notifcatie op de I-phone bepalen..
7) optie vertraging in te stellen in scene. Niet echt voor eigen gebruik, maar om tijdens vakantie het idee te geven dat er iemand thuis is. Nu gaat bv de deurbel en vliegen alle lampen gelijk aan. Met 30 seconde vertraging lijkt het net of ik even wakker ben geworden en naar het licht heb gezocht.
8) Optie om mail/SMS te versturen na motion detection. Denk aan mensen die de hele dag met tel van de zaak lopen en prive tel uit/zacht hebben staan. hierdoor krijg je toch een waarschuwing!
Helemaal mee eens. Ik mis met name optie 5. Awareness is super, maar ik word er helemaal gek van als mijn vrouw eerder thuis is dan ik. Dan moet ik alle notificaties één voor één uitzetten. Het zou super zijn als dat in 1x kan en dan het liefst deze actie kunnen koppelen aan bijvoorbeeld een sleutelhanger zoals je normaal een alarmsysteem ook uit zou schakelen zodra je thuis komt. Kan niet heel moeilijk zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
schakelen op meerdere voorwaarde eventueel met time delay.

Voorbeeld; Als het langer dan 3 minuten >8 m/s waait dan zonnescherm dicht. Wind is anders te onstabiel om op te regelen.
Maar ook als er een motion detection is en het is donker, dan licht aan.
Klinkt een beetje raar maar ik gebruik niet overal kaku voor. Soms is het licht bij de trap al aan en dan is het onzin om met KAKU de hal ook nog aan te schakelen.

[ Voor 39% gewijzigd door PDankers op 07-01-2013 12:14 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.