Gisteravond had ik iets raars.
Ik heb buiten een KAKU bewegingssensor hangen welke door de HW wordt gezien en keurig een signaal geeft als er beweging is. Tevens schakelt er dan een lamp in voor 4 minuten.
Echter gisteren ging het helemaal mis. De lamp werd om de 4 minuten aangezet en weer uit. Dit bleef maar door gaan. In eerste instantie dacht ik aan een of ander (huis)dier dat in de tuin liep maar dit was niet het geval.
Uit pure ellende heb ik de betreffende lamp eruit gehaald zodat ik er verder geen last meer van had.
Vandaag aan de gang gegaan met dit probleem.
Ik weet dat ik de sensor ooit rechtstreeks op een KAKU inbouwschakelaar heb gezet zodat de lamp aanging zonder tussenkomst van de HW. Echter ik heb er ook een actie in de HW zitten die de lamp aanzet. (dit heeft altijd goed gewerkt)
Ik heb de sensor nu een andere code gegeven, en de HW heeft deze code ook keurig overgenomen maar ik krijg met geen enkele mogelijkheid eenmelding in HW dat de sensor beweging heeft gezien.
Uiteraard test ik dit een donkere kamer, maar het mag niet baten.
Hoe zetten jullie nu de verschillende schakelaars op de buitensensor?
Ik heb hem ingesteld als deurbel, dat lijkt mij logisch: detectie = signaal naar HW, HW voert actie uit.
Echter dit wil maar niet werken.
Ik heb hem ook ingesteld als aan uit schakelaar, met 4 minuten tijd, maar dit wil ook niet werken.
Of moet ik langer wachten in de donkere ruimte, alvorens ik kan testen?
Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Ergens doe ik iets niet goed maar wat?
UPDATE 27-12-12:
Ik ben inmiddels wat verder. Ik heb de code die de sensor verstuurd even veranderd zodat hij niet mijn ontvanger van de lamp kan aansturen. (Dit is makkelijker dan de inbouw ontvanger aan te passen)
Ik zie hem nu in de HW als motion detected als hij werkt.
Het blijkt dat hij werkt, als het donker genoeg is, maar dan blijft hij werken ook al is er geen beweging meer.
Eerst als schakelaar geprobeerd. Hij blijft dan met een interval van 4 minuten aangegeven dat hij beweging ziet.
Stel ik hem in als deurbel dan is de interval 4 seconden.
Ik denk dus dat de sensor stuk is. Want, eenmaal beweging gedetecteerd dan blijft hij deze doorgeven afhankelijk van de stand van de timer is de interval 4 seconde of 4 minuten of XX minuten.
UPDATE 28-12-12:
Sensor is echt stuk, althans dat vindt de verkopende partij (eshop.nl) ook. Hun advies is om de sensor rechtstreeks op te sturen naar klikaanklikuit. Dat is dus wat ik ga doen.
[
Voor 23% gewijzigd door
chippie777 op 28-12-2012 18:30
]