Toon posts:

HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.933 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hotrene schreef op zondag 16 december 2012 @ 19:16:
Je HomeWizard als alarmsysteem gebruiken. Wie overweegt dat ook? Waarom wel/niet? Ervaringen?

Afijn, suggesties welkom,
rene
De HW is niet geschikt voor een betrouwbaar alarmsysteem:
1. Er is geen bewaking van de status van een sensor / switch. Je weet dus op afstand nooit zeker of een signaal wordt/is verwerkt.
2. Als de HW een of meer signalen heeft gemist is dat niet zichtbaar.
3. Als de HW automatisch of anderszins is gereset dan is het register blank en daarmee elke status onbekend.
4. Beinvloeding van buitenaf, dus ook sabotage, is erg eenvoudig.

Dit geldt dus voor elke bedrijfskritische toepassing.

Maar het blijft een reuzeleuk hulpmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10 23:03
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:58:
[...]

De HW is niet geschikt voor een betrouwbaar alarmsysteem:
1. Er is geen bewaking van de status van een sensor / switch. Je weet dus op afstand nooit zeker of een signaal wordt/is verwerkt.
2. Als de HW een of meer signalen heeft gemist is dat niet zichtbaar.
3. Als de HW automatisch of anderszins is gereset dan is het register blank en daarmee elke status onbekend.
4. Beinvloeding van buitenaf, dus ook sabotage, is erg eenvoudig.

Dit geldt dus voor elke bedrijfskritische toepassing.

Maar het blijft een reuzeleuk hulpmiddel.
Je zou het inderdaad enkel kunnen gebruiken als alarmeringsysteem (is wat anders dan een alarmsysteem). Wil je een log bijhouden dan kan je dat zelf maken. Koop een USB die de KAKU signalen kan opvangen en laat je server het log bijhouden. Al ga je dan eigenlijk dezelfde functionaliteit als HW namaken ;-) Maargoed, HW is niet de enige die met zo'n projectjes bezig is. Al is HW "plug and play" en de andere oplossingen (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 10:07
De update gaat vanaf vandaag van start..
http://www.homewizard.nl/nieuws/firmware-update-2.3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superbig91 schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:13:
[...]

Je zou het inderdaad enkel kunnen gebruiken als alarmeringsysteem (is wat anders dan een alarmsysteem). Wil je een log bijhouden dan kan je dat zelf maken. Koop een USB die de KAKU signalen kan opvangen en laat je server het log bijhouden. Al ga je dan eigenlijk dezelfde functionaliteit als HW namaken ;-) Maargoed, HW is niet de enige die met zo'n projectjes bezig is. Al is HW "plug and play" en de andere oplossingen (nog) niet.
Met het opvangen en loggen van de signalen ben je er nog niet.
Als een switch een signaal krijgt zul je op een of andere manier ook moeten meten of de switch correct gereageerd heeft. En je moet op een of andere manier kunnen meten of een sensor goed werkt.
De status van een kaku, sensoren en switches, kun je niet "opvragen" met een of ander commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:20:
[...]

Als een switch een signaal krijgt zul je op een of andere manier ook moeten meten of de switch correct gereageerd heeft. En je moet op een of andere manier kunnen meten of een sensor goed werkt.
De status van een kaku, sensoren en switches, kun je niet "opvragen" met een of ander commando.
Misschien is het mogelijk een stroomdip of piekje in het net te meten, en dit als een bevestiging gebruiken.
bv na een paar keer schakelen de piek / dip als referentie gebruiken.
(overigens; zojuist versie 2.30 ontvangen. nu wachten tot vrijdag de app komt....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:24
Heb nu de nieuwe firmware erop staan, maar ik kan nog steeds geen camera toevoegen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
rimave schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:33:
Heb nu de nieuwe firmware erop staan, maar ik kan nog steeds geen camera toevoegen.
het is de firmware van de homewizard, en nog niet van de app op je telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
willieku schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:37:
[...]

het is de firmware van de homewizard, en nog niet van de app op je telefoon...
Och ja, is ook zo. |:(

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10 23:03
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:20:
[...]

Je hebt ook volledig gelijk. KAKU biedt die "luxe" niet. Het is ook niet voor niets zo goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatishMatish
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 15:45
Antwoord van HomeWizard op een mail van mij..
De huidige camera is niet waterbestendig, we proberen op korte termijn ook met cameras voor buiten te komen. De meeste foscam camera's zullen werken met de HomeWizard, zodra we hier meer feedback over hebben zullen we een lijst publiceren van ondersteunde modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ook gebruiker van een HomeWizard systeem. Na de update naar 2.30 gisteren krijg ik geen verbinding meer met mijn HW. Hij doet het wel, de scenes en notificaties komen gewoon door maar verbinding via iPhone/iPad niet. Dit heb ik voor de update ook wel gehad maar kwam de verbinding vaak na enkele minuten (soms wat langer) wel terug. Nu duurt het al meer dan 12 uur.

Overigens ziet de app mijn HW wel, hij heeft alleen continue of Fetching Sensors (paar seconden) en dan Empty: go to 'Add Sensor'.

Iemand zelfde problemen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:09:
Sinds kort ook gebruiker van een HomeWizard systeem. Na de update naar 2.30 gisteren krijg ik geen verbinding meer met mijn HW. Hij doet het wel, de scenes en notificaties komen gewoon door maar verbinding via iPhone/iPad niet. Dit heb ik voor de update ook wel gehad maar kwam de verbinding vaak na enkele minuten (soms wat langer) wel terug. Nu duurt het al meer dan 12 uur.

Overigens ziet de app mijn HW wel, hij heeft alleen continue of Fetching Sensors (paar seconden) en dan Empty: go to 'Add Sensor'.

Iemand zelfde problemen?
Gisteren ook de firmware 2.30 geïnstalleerd en daarna geen problemen gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:38
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:09:

Iemand zelfde problemen?
Ik ben ook over op firmware 2.30 en ondervind geen problemen.
Probeer het ook eens via een webbrowser op je thuis pc (app.homewizard.nl) kijken of dat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, bij mij wordt sinds een dag of twee de neerslaghoeveelheid niet meer gereset om middernacht. Inmiddels staat de teller op 20,3, terwijl de weerstations die dezelfde regensensor gebruiken een hoeveelheid van 4,9 aangeven in de afgelopen 24 uur. Meer mensen last van?

Op Ebay zijn trouwens waterdichte behuizingen voor de camera te vinden. Daarover gesproken, ik vind deze camera geen oplossing om te combineren met een deurbel. Ik heb geen raam in mijn deur en moet dus een camera buiten ophangen, wat ik nogal overdreven vind overkomen. Het liefst heb ik zo'n klein camera'tje die je als deurspion kan inbouwen, zoals je ze voor een paar tientjes bij de bouwmarkt kan kopen. Ben ik daarmee de enige? Zijn er knutselaars die zo'n cameraspionnetje kunnen koppelen aan de zender van de webcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me nog iets af..
Iemand had het hier laatst over de betrouwbaarheid van de KaKu apparatuur..
In hoeverre is dit niet betrouwbaar?

Ik heb dus mijn garagedeur via een asun 650 geschakeld.
Zou het zomaar kunnen dat ineens spontaan mijn deur open staat als ik thuis kom ?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:18:
Ik vroeg me nog iets af..
Iemand had het hier laatst over de betrouwbaarheid van de KaKu apparatuur..
In hoeverre is dit niet betrouwbaar?

Ik heb dus mijn garagedeur via een asun 650 geschakeld.
Zou het zomaar kunnen dat ineens spontaan mijn deur open staat als ik thuis kom ?..
Dat zeker niet!
Wat ik persoonlijk wel vind.. is dat je dit remote gaat bedienen... Alles met remote is op te vangen?!
Alles met RF is nogal link.... (mijn persoonlijke mening). De signalenis ook niet gecodeerd volgens mij.

Bij mij is de Homewizard super betrouwbaar, alles schakelt wanneer ik dat wil en ik heb zowel lampen, deurbel als een scene die getriggerd wordt door beweging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chippie777 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:45:
[...]

Ik ben ook over op firmware 2.30 en ondervind geen problemen.
Probeer het ook eens via een webbrowser op je thuis pc (app.homewizard.nl) kijken of dat wel werkt.
Daarmee krijg ik alleen de melding: Something when wrong while trying to connect to the HomeWizard and the app needs to restart en dat continue ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vermoedelijk is het IP adres van de Homewizard verranderd, kijk dat eens even na.

m.v.g.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:33:
[...]

Daarmee krijg ik alleen de melding: Something when wrong while trying to connect to the HomeWizard and the app needs to restart en dat continue ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:33:
Vermoedelijk is het IP adres van de Homewizard verranderd, kijk dat eens even na.

m.v.g.

[...]
Ik heb IP vastgezet via DHCP, is niet gewijzigd (voor zekerheid ook nog even gechecked). Heb HW maar nogmaals gemaild. Krijg vandaag nog setje extra sensoren binnen maar ben bang dat ik die niet kan koppelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11-2023
Is al bekend wanneer de Android app over dezelfde features zal beschikken als de iOS app? En de webversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:28:
[...]

Dat zeker niet!
Wat ik persoonlijk wel vind.. is dat je dit remote gaat bedienen... Alles met remote is op te vangen?!
Alles met RF is nogal link.... (mijn persoonlijke mening). De signalenis ook niet gecodeerd volgens mij.

Bij mij is de Homewizard super betrouwbaar, alles schakelt wanneer ik dat wil en ik heb zowel lampen, deurbel als een scene die getriggerd wordt door beweging!
Volledig mee eens.
Ik begrijp niet dat je de garagedeur wilt schakelen via de HW? Ik heb ook een automatische, maar een (goede) deur opener heeft automatische en zelfs wisselende codes. Beveiliging is toch belangrijk?
Mijn garage is dan wel niet direct verbonden met het huis, echter ik vind mijn auto te duur, en de spullen ook, om weg te laten halen.

Iedereen die weet dat je een HW hebt kan dus de code gewoon uitlezen, elke keer als je thuiskomt van werk of zo. Dat is echt wel makkelijk hoor. Persoonlijk vind ik dat hetzelfde als de voordeursleutel onder een steen leggen.... Gaat goed totdat iemand erachter komt. Daarnaast heeft het echt geen voordelen, zeker niet als je met de telefoon wilt openen, erg omslachtig. Ik heb gewoon de bestaande zender bij me, werkt sneller, en wel Kaku contacten op de poort, voor signalering als ik er niet ben.

Overigens nog belangrijker: ik denk dat je echt problemen krijgt met de verzekering als je inbraak hebt.

• Max Hunt
  • Laatst online: 02-10 13:00
Ik ben me aan het inlezen over de homewizard, ben van plan om ook het een en ander te automatiseren bij mij thuis. Net kwam ik echter een variant tegen van KAKU zelf, de "ICS-1000 Internet Control Station". Heeft iemand hier ervaring mee?

Het werkt met andere KAKU dingen en dat is voor mij het belangrijkste. Ondersteuning voor Android, interface via o.a. een webinterface. Van wat ik tot nu toe heb gelezen zijn er een paar verschillen: de KAKU variant is 90 euro goedkoper, is iets minder handig / makkelijk op te zetten en bied nog geen ondersteuning voor extra's zoals de watcher, thermometer etc. en is iets gelimiteerd in dat hij max. 10 scenario's en 48 apparaten kan aansturen.

• dressie
De app update voor iOS is te downloaden, maar voor Android niet! Wat een teleurstelling! Heb ik een cam aangeschaft, kan ik er in HW niets mee...

• satellietje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik heb zelf een ICS-1000 en een homewizard. De Homewizard gebruik ik voor de automatische opdrachten gordijnen ed. dichtbij het apparaat ook het uitlezen van het weer en de meters gaat helemaal super met dit apparaat. Maar schakelen op een wat grotere afstand wil gewoon niet. Ik heb de ICS-1000 op dezelfde plaast als de HW de ICS schakeld alles probleemloos, ook de zolder en de tuinverlichting bij de buren. Terwijl de HW het op verdere afstand gewoon niks doet zonder repeater. Zelfs de gordijnen op 3 meter afstand van de HW vergeet hij wel eens open te doen. Daarbij komt dat ik de app van KaKu veel gebruikersvriendelijker vind op een smartphone dan de HW app met veel te kleine knopjes waar je steeds naast drukt. (voor de ipad is er geen app).

Wat ook niet 100% betrouwbaar werkt is de pushmelding naar de android, ik heb al een paar keer gehad dat in het weekend er geen deur open melding komt en dan maandag in de loop van de ochtend werkt alles opeens weer.

De ICS is als je android hebt zeer simpel te programmeren via een online website, deze stel je éénmalig in en is zichtbaar op al je telefoons en PC's. Of dit met de iPad of iPhone ook zo werkt weet ik niet.

Begrijp me niet verkeerd, de HW is een super apparaat maar de interface, bereik en bertouwbaarheid laten soms te wensen over (Mijn ervaring :) )
De ICS-1000 kan alleen maar schakelen en dat doet hij dan ook foutloos, met dit appaaraat heb ik nog nooit een opdracht gemist.
Max Hunt schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:51:
Ik ben me aan het inlezen over de homewizard, ben van plan om ook het een en ander te automatiseren bij mij thuis. Net kwam ik echter een variant tegen van KAKU zelf, de "ICS-1000 Internet Control Station". Heeft iemand hier ervaring mee?

Het werkt met andere KAKU dingen en dat is voor mij het belangrijkste. Ondersteuning voor Android, interface via o.a. een webinterface. Van wat ik tot nu toe heb gelezen zijn er een paar verschillen: de KAKU variant is 90 euro goedkoper, is iets minder handig / makkelijk op te zetten en bied nog geen ondersteuning voor extra's zoals de watcher, thermometer etc. en is iets gelimiteerd in dat hij max. 10 scenario's en 48 apparaten kan aansturen.

• erichlm
Heb de iOS app, maar hoe kan ik een thermometer toevoegen aan weather sharing? Als ik op dat knopje klik wordt het blauw, maar mijn thermometer verschijnt niet en ik kan niet op save drukken.

Jammer dat de webapp en de Android app niet worden geupdate.

Iemand al camera's van andere merken geprobeerd?

• Crapshoot
  • Laatst online: 16-10-2021
Sinds het updaten van de app zie ik geen enkele sensor, schakelaar of scene meer.

Er staat alleen "Empty: go to ''Add Sensor'", iemand een oplossing?

op app.homewizard.nl werkt alles prima.

Verwijderd

Crapshoot schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:14:
Sinds het updaten van de app zie ik geen enkele sensor, schakelaar of scene meer.

Er staat alleen "Empty: go to ''Add Sensor'", iemand een oplossing?

op app.homewizard.nl werkt alles prima.
Datzelfde heb ik sinds update HW naar 2.30. Heb al diverse malen contact gehad met HW (mail en foon) maar helaas nog geen reactie terug. Baal stevig want had gehoopt alles draaiend te hebben voor vakantie...

• Crapshoot
Bij mij werkte de vorige versie van de iOS app prima met 2.30. Ik heb de nieuwe app er al eens vanaf gegooid en opnieuw geïnstalleerd maar dat mag helaas niet baten.

Verwijderd

Crapshoot schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:31:
Bij mij werkte de vorige versie van de iOS app prima met 2.30. Ik heb de nieuwe app er al eens vanaf gegooid en opnieuw geïnstalleerd maar dat mag helaas niet baten.
Krijg je wel notificaties binnen (als je die hebt ingesteld) en doen je scenes het ook (mocht je die ook hebben ingesteld)?

• Crapshoot
Notificaties werken gewoon, scenes kan ik niet testen omdat die niet beschikbaar zijn in de app.

Verwijderd

Crapshoot schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:15:
Notificaties werken gewoon, scenes kan ik niet testen omdat die niet beschikbaar zijn in de app.
Kan je via browser wel je HW bereiken? (intikken interne IP nummer)

Verwijderd

Ik kan alleen nog maar via de beta site verbinding krijgen niet meer via app.homewizard.nl ? nog iemand hier last van?

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:32
Mooie update weer hoor HW blijft ons verassen met steeds weer nieuwe functionaliteit!

Hopelijk volgt de Android versie snel begin dit jaar.

• Crapshoot
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:25:
[...]

Datzelfde heb ik sinds update HW naar 2.30. Heb al diverse malen contact gehad met HW (mail en foon) maar helaas nog geen reactie terug. Baal stevig want had gehoopt alles draaiend te hebben voor vakantie...
Bij mij is het inmiddels opgelost door de app in config mode te starten (instellingen app > homewizard > Start in Config mode), en na een keer of 8 mijn HW password te hebben ingegeven gaf hij opeens weer alles normaal weer.

Misschien dat dit bij jou ook werkt?

• llooijmans86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2023
Bij mij kan er steeds geen locatie worden gevonden middels de shared weather configuratie, niet middelsmmijn iphone, ipad of computer.

Was het op de snelweg aan het installeren en toen koos de app Velhoven omdat ik daar reed, maar daar woon ik helemaal niet. Nu kan ik het niet meer aanpassen.

Locatievoorziening op iphone staat aan, heb het ook buiten geprobeerd, maar geen resultaat.

Iemand enig idee?

• Crapshoot
In de homewizard app naar settings gaan, daar staat ergens "shared weather" en kun je de locatie aanpassen.

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:32
Je kunt de locatie bij de instellingen toch opnieuw laten vaststellen heb ik ook al een keer gedaan.

• llooijmans86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2023
Crapshoot schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:29:
In de homewizard app naar settings gaan, daar staat ergens "shared weather" en kun je de locatie aanpassen.
Dat klopt, maar daar krijg ik steeds de melding, geen locatie gevonden.
Dat bedoel ik met.... Ik krijg het niet aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimage.org/aei3tjwmt/image.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door llooijmans86 op 20-12-2012 20:44 ]

• DeBaroN
  • Nu online
Ik kom er net achter dat ik geen notificatie meer krijg op mijn telefoon (Android).

Heb dus een bewegingssensors in de woonkamer zitten. Heb al heel lang ingesteld staan dat ik een notificatie moet krijgen binnen bepaalde tijdstippen. Soort van alarm. Deed het altijd perfect.
Nu was ik vandaag binnen dat tijdstip in de woonkamer en kreeg geen notificatie.
Vorige week deed die het nog wel.
Als ik kijk in de log van de sensor wordt beweging wel geregistreerd maar geen melding naar de telefoon.
Heb al meerdere keren notificatie verwijderd en een nieuwe aangemaakt zonder resultaat.

• elles.ramon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-09 12:40
helaas wil HW mijn foscam type 9820W niet ondersteunen.Als iemand van jullie dit wel is gelukt graag jullie hulp

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
Nog steeds maar maximaal 15 scenes, daar baal ik dus echt van.

• underground_man
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01-2023
Ik gebruik deze IP Camera: "ES-IP611W IP Dome Camera Black"
Besteld bij IP-cam shop en werkt perfect, is wel een vaste camera voor binnen gebruik,
dus geen Pan & Tilt en geen geluid mogelijkheid.
Werkt met WiFi en vast Netwerk.
Werkt perfect met de nieuwe HW firmware en slecht's €84,90.

Link naar camera

[ Voor 17% gewijzigd door underground_man op 20-12-2012 23:11 ]

• Smarty77
Goed ik heb ook een Foscam cheapy cam met X en Y as beweging... Werkt uitstekend!

Wat ik mij wel afvraag, Extern krijg ik geen beeld, ook niet via App.homewizard.nl.
Moet de camera extern bereikbaar zijn of zorgt de Homewizard voor de upstream??

• underground_man
Smarty77 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:22:
Goed ik heb ook een Foscam cheapy cam met X en Y as beweging... Werkt uitstekend!

Wat ik mij wel afvraag, Extern krijg ik geen beeld, ook niet via App.homewizard.nl.
Moet de camera extern bereikbaar zijn of zorgt de Homewizard voor de upstream??
Ik heb gewoon camera beeld via "http://app.homewizard.nl/"...
Kan alleen niet testen via mijn Android telefoon omdat die APP nog niet vernieuwd is,
ik hoop dat ze dat snel gaan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van alle problemen die er ontstaan zijn na de firmware- en appupdate van afgelopen week, zou ik achteraf toch beter hebben moeten overwegen om te kiezen voor een universeel protocol. Zo kun je nog eens overstappen wanneer de problemen uit de hand lopen, of als ineens de layout van de app totaal overhoop gegooid wordt en je daar maar niet aan kan wennen.

Maar wat als Apple zich er op een dag eindelijk mee gaat bemoeien?

http://www.iphoneclub.nl/?p=225168

Ik weet het wel hoor, op die dag staat er een fully loaded Homewizard op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:55:
Naar aanleiding van alle problemen die er ontstaan zijn na de firmware- en appupdate van afgelopen week, zou ik achteraf toch beter hebben moeten overwegen om te kiezen voor een universeel protocol. Zo kun je nog eens overstappen wanneer de problemen uit de hand lopen, of als ineens de layout van de app totaal overhoop gegooid wordt en je daar maar niet aan kan wennen.

Maar wat als Apple zich er op een dag eindelijk mee gaat bemoeien?

http://www.iphoneclub.nl/?p=225168

Ik weet het wel hoor, op die dag staat er een fully loaded Homewizard op Marktplaats.
..dan neem je een android phone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Top! Mijn beide DX cammetjes (1 nep foscam en 1 no-name) werken beide met de HW.
Ook het besturen van de cam werkt. Misschien een tip voor de volgende upgrade om camera's te groeperen dat je in 1 oogopslag het beeld ziet. Nu moet je 3 keer klikken voor beeld.

Ik krijg mijn plaatsnaam ook niet goed in shared weather. Hij vind hem niet.
Mijn weerstation zou nu in Leek staan, maar hemelsbreed woon ik daar 20 km vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
rimave schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:04:
Top! Mijn beide DX cammetjes (1 nep foscam en 1 no-name) werken beide met de HW.
Ook het besturen van de cam werkt. Misschien een tip voor de volgende upgrade om camera's te groeperen dat je in 1 oogopslag het beeld ziet. Nu moet je 3 keer klikken voor beeld.

Mijn weerstation zou nu in Leek staan, maar hemelsbreed woon ik daar 20 km vandaan.
Mijn camera beelden krijg ik dus wel in beeld als ik thuis op het netwerk zit. Maar als ik via 3g of een ander netwerk probeer te verbinden dan krijg ik geen beeld! Zijn jullie camera's zonder Homewizard ook al vanaf buiten te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Smarty77 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:19:
[...]

Mijn camera beelden krijg ik dus wel in beeld als ik thuis op het netwerk zit. Maar als ik via 3g of een ander netwerk probeer te verbinden dan krijg ik geen beeld! Zijn jullie camera's zonder Homewizard ook al vanaf buiten te benaderen?
Ja, ik heb ze extern benaderbaar en in de HW gekoppeld met het externe IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 18:09:
Ik kan alleen nog maar via de beta site verbinding krijgen niet meer via app.homewizard.nl ? nog iemand hier last van?
Opgelost moest even de koekjes eruit gooien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
rimave schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:49:
[...]

Ja, ik heb ze extern benaderbaar en in de HW gekoppeld met het externe IP-adres.
Inderdaad hier ook het externe IP adres gebruikt en dan werkt de camera dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
rimave schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:04:

HEb je misschien een linkje voor de DX kammetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HW doet de firmware update van het HW kastje niet automatisch en werkt nu niet meer i.c.m. de nieuwe app.

Via de update manager kun je de HW ook handmatig van de nieuwe firmware voorzien, maar dan heb ik wel de naam of het versie nummer van de nieuwe firmware nodig. De vorige was: hwfw127

Iemand enig idee wat het nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die mij kan helpen met het volgende probleem. Ik krijg continu de melding op mijn iPhone 4 als ik de homewizard app open NOT CONNECTED TO HOMEWIZARD!!!
Ik word er helemaal simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die mij kan helpen met het volgende probleem. Ik krijg continu de melding op mijn iPhone 4 als ik de homewizard app open NOT CONNECTED TO HOMEWIZARD!!!
Ik word er helemaal simpel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:31:
Ik word er helemaal simpel van
Waarschijnlijk is er iets mis met het ip adres van de HW.
Wat je kunt proberen is om naar app.homewizard.nl te gaan. Kijken of het daar wel lukt.
Ik denk ook dat het handig is om het ip adres op te snorren en deze als vaste waarde in te vullen in het configuratie deel van de app. Ook ip adres vastzetten in jouw DHCP apparaat (meestal jouw modem/router).

In principe heeft de app een autodetectie aan boord en zou het dus allemaal redelijk vanzelf moeten gaan.

Mocht het nog steeds niet lukken, post dan even de gegevens wat je allemaal al getest hebt... We kunnen je misschien dan beter van dienst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 18:44:
Mijn HW doet de firmware update van het HW kastje niet automatisch en werkt nu niet meer i.c.m. de nieuwe app.

Via de update manager kun je de HW ook handmatig van de nieuwe firmware voorzien, maar dan heb ik wel de naam of het versie nummer van de nieuwe firmware nodig. De vorige was: hwfw127

Iemand enig idee wat het nu is?
App versie 1.3.0

HomeWizard firmware 2.30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een week geen fatsoenlijk contact via app met m'n HW. Valt mij wel op dat op moment dat ik app start het vaak voorkomt dat WIFI lampje op mijn HW wegvalt. Begin toch onderhand te denken dat mijn HW defect is. Via de webapp heb ik nog nooit contact gehad met JW. Krijg continue App moet herstart worden-meldingen. Begin beetje te twijfelen aan stabiliteit van dit product.....en aan de alom geroemde klantenservice van HW zelf....voorlopig geen voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of de Elro IP cam, type C704, werkt met de HW? Deze is nu (nog) in de aanbieding bij de Macro. Ik wil graag een witte, vandaar niet de HW zelf. Uiterlijk is gelijk aan de HW en Foscam etc. Maar werkt deze ook samen?
Anders wordt het toch een Foscam via internet bestellen.

Als iemand het weet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 17:42:
Ik heb nu al een week geen fatsoenlijk contact via app met m'n HW. Valt mij wel op dat op moment dat ik app start het vaak voorkomt dat WIFI lampje op mijn HW wegvalt. Begin toch onderhand te denken dat mijn HW defect is. Via de webapp heb ik nog nooit contact gehad met JW. Krijg continue App moet herstart worden-meldingen. Begin beetje te twijfelen aan stabiliteit van dit product.....en aan de alom geroemde klantenservice van HW zelf....voorlopig geen voldoende.
Ik moet zeggen dat ik nu geen problemen meer heb. Heb dat een tijdje ook gehad, maar het verwijdren van 'fake' sensoren heeft dat bij mij verholpen. Met name de notificaties, logs en grafieken zijn erg gevoelig en instabiel. Ophalen van logs levert bij min nog veel problemen op.

Stabiliteit moet wel echt verbeterd worden ja, echter volgens mij willen de meeste mensen alleen maar meer functionaliteit en dat krijgt blijkbaar voorrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 17:55:
[...]

Ik moet zeggen dat ik nu geen problemen meer heb. Heb dat een tijdje ook gehad, maar het verwijdren van 'fake' sensoren heeft dat bij mij verholpen. Met name de notificaties, logs en grafieken zijn erg gevoelig en instabiel. Ophalen van logs levert bij min nog veel problemen op.

Stabiliteit moet wel echt verbeterd worden ja, echter volgens mij willen de meeste mensen alleen maar meer functionaliteit en dat krijgt blijkbaar voorrang.
Wat bedoel je precies met "fake" sensoren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

App versie 1.3.0

HomeWizard firmware 2.30
Mijn versies zijn beide hoger. Niet de laatste versies lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 18:19:
[...]

Wat bedoel je precies met "fake" sensoren??
Aangemaakte sensoren doe niet bestaan, de HW krijgt dan geen waardes door maar '(null)'. Daar gaat hij vaak niet goed mee om en crasht dan, of gewoon geen verbinding meer. Lijkt vreemd, maar is wel zo.
Wellicht heb jij die niet hoor, dan ligt het daar niet aan. Maar ik had die wel om te testen en om bepaalde schakelingen to maken (via een omweg, bv uitschakel timers)

Bv een niet bestaande temperatuursensor of regen/ wind levert veel problemen op. Ik moest toch vaak de HW uit en aan zetten om alles weer op gang te krijgen. Ik heb ook een notificatie gehad die niet meer correct was, pas na verwijderen, opnieuw opstarten en opnieuw aanmaken ging het goed. Nu lijkt alles redelijk stabiel.

Zijn alleen maar tips, wellicht heb jij een ander probleem of heb ik alleen hier last van (maar dat lijkt me vreemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 21:20:
[...]

Mijn versies zijn beide hoger. Niet de laatste versies lijkt me.
Pffffff

dan nogmaals een screenshot van de homewizard's landingspagina...
Firmware: 2.30-3.50C
Update available: no
Time Information: 2012-12-22 21:37
(7521)

En aangezien ik deze week camera's heb toegevoegd lijkt het mij de laatste versie....

Maar misschien heb jij een nieuwere versie... dus laat maar zien... IP adres in jouw browser intikken, en screenshot maken.. Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste firmware is idd. 2.30, vorige versie was 2.23. (althans bij mij)
Laatste App versie is bij mij 2.2.0, vandaag geupdate.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2012 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, mijn fout, had je 30 voor een 20 aangezien, ik heb zelf 2.23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets heels geks maar wellicht kunnen anderen dat verklaren. Ik had nog steeds geen verbinding en besloot maar eens van alles met mijn wifi te proberen want viel mij op dat regelmatig als ik via de app de HW benaderde het WIFI lampje wegviel. Ik heb mijn HW paar keer via de USB poort ana Mac gehangen om opnieuw in te stellen en al snel had ik stabiele verbinding. Lampje viel nergens uit. Nu heeft de Mac USB poorten die meer vermogen afgeven dan de voeding die bij de HW is meegeleverd (1000mA tov 500mA). Ik heb nu mijn HW weer op oude plek gehangen met een andere 1000mA USB voeding en tot op heden doet alles het al langer dan ooit tevoren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 00:55:
Laatste firmware is idd. 2.30, vorige versie was 2.23. (althans bij mij)
Laatste App versie is bij mij 2.2.0, vandaag geupdate.
App versie is idd 2.2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 12:36:
Iets heels geks maar wellicht kunnen anderen dat verklaren. Ik had nog steeds geen verbinding en besloot maar eens van alles met mijn wifi te proberen want viel mij op dat regelmatig als ik via de app de HW benaderde het WIFI lampje wegviel. Ik heb mijn HW paar keer via de USB poort ana Mac gehangen om opnieuw in te stellen en al snel had ik stabiele verbinding. Lampje viel nergens uit. Nu heeft de Mac USB poorten die meer vermogen afgeven dan de voeding die bij de HW is meegeleverd (1000mA tov 500mA). Ik heb nu mijn HW weer op oude plek gehangen met een andere 1000mA USB voeding en tot op heden doet alles het al langer dan ooit tevoren....
Ik heb geen idee, maar ik weet wel dat een adapter die defect is of net niet genoeg vermogen kan leveren rare verschijnselen bij randapparatuur kan opleveren.

Misschien levert HW wel adapters mee die eigenlijk een fractie te licht zijn voor de HW?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op zondag 23 december 2012 @ 12:53:
[...]

Ik heb geen idee, maar ik weet wel dat een adapter die defect is of net niet genoeg vermogen kan leveren rare verschijnselen bij randapparatuur kan opleveren.

Misschien levert HW wel adapters mee die eigenlijk een fractie te licht zijn voor de HW?!
Op alles zit een tolerantie en als je pech hebt komt het geheel in een net-niet/net-wel situatie.
Dat is dus een onstabiele situatie. Heb hetzelfde gehad met een camerasysteem.
Vooral voedingen zijn vaak "op het randje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:32:
[...]

Op alles zit een tolerantie en als je pech hebt komt het geheel in een net-niet/net-wel situatie.
Dat is dus een onstabiele situatie. Heb hetzelfde gehad met een camerasysteem.
Vooral voedingen zijn vaak "op het randje".
Dat zou dus zomaar het geval geweest kunnen zijn. Net ook 2 camera's zonder problemen gekoppeld en alles draait nog als zonnetje....nu ben ik blij met mijn HW. ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:53:
[...]

Dat zou dus zomaar het geval geweest kunnen zijn. Net ook 2 camera's zonder problemen gekoppeld en alles draait nog als zonnetje....nu ben ik blij met mijn HW. ;) ;)
Mooi dat het opgelost is. Goed om te weten van de voedingen. Lijkt me wel goed om contact op te nemen met HW en vragen de voeding om te ruilen, lijkt me geen probleem te moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:27:
[...]

Mooi dat het opgelost is. Goed om te weten van de voedingen. Lijkt me wel goed om contact op te nemen met HW en vragen de voeding om te ruilen, lijkt me geen probleem te moeten zijn.
Ik heb ze hele verhaal uitgelegd. Nietemin wil ik defecte voeding best opsturen maar hoef geen nieuwe ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden er in de toekomst ook andere camera merken ondersteund gaan worden?
Is daar al iemand van op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:59:
Zouden er in de toekomst ook andere camera merken ondersteund gaan worden?
Is daar al iemand van op de hoogte?
Ik zou zeggen lees even wat berichten terug, dan zie je dat er door diverse gebruikers al verschillende merken en types in gebruik zijn met de HomeWizard 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat ook andere dan de door Homewizard geleverde camera goed kunnen werken.

Helaas heb ik niet echt bruikbare informatie gelezen over welke types van welke merken het wel, niet of met enkele beperkingen doen.

Heb jij zo'n andere camera werkend gekregen, wil je dan het merk en type delen?!

Je doet er vast niet alleen mij een groot plezier mee.

Doet deze het bijvoorbeeld: Foscam FI9820W Wifi Pan/Tilt camera IR-Cut ??

Alvast bedankt voor je reactie.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
heb ip camera's van Panasonic, deze nog niet werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Ik heb twee Foscam FI8910W aangesloten, werken beide goed via de browser app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macmouse schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:51:
heb ip camera's van Panasonic, deze nog niet werkend gekregen.
Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat je ze nog werkend krijgt. Ik kies (nog) niet voor Panasonic ;-)
dressie schreef op zondag 23 december 2012 @ 22:57:
Ik heb twee Foscam FI8910W aangesloten, werken beide goed via de browser app.
Ook bedankt. Dat klinkt al weer beter. Je hebt de app voor iOS en/of Android (nog) niet kunnen proberen?

Ik hoop dat iemand de Foscam FI8920W ook werkend heeft. Lijkt mij een interessante ip camera, toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:16:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat je ze nog werkend krijgt. Ik kies (nog) niet voor Panasonic ;-)

[...]

Ook bedankt. Dat klinkt al weer beter. Je hebt de app voor iOS en/of Android (nog) niet kunnen proberen?

Ik hoop dat iemand de Foscam FI8920W ook werkend heeft. Lijkt mij een interessante ip camera, toch??
Ik heb een Android, dus moet (helaas) even geduld hebben voordat ik hem goed kan testen. Wat ik via de browser zag was al netjes. Het is zeker een unieke aanwinst voor HW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Volgens mij heb ik een EasyN FS-613A-M136 Wireless WIFI Network IP Camera IR LED 2-Audio Nightvision

Merk weet ik zeker, type niet helemaal maar uiterlijk is identiek! Werkt uitstekend!! Is volgens mij een foscam met foscam firmware maar klein beetje goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:16:Ik hoop dat iemand de Foscam FI8920W ook werkend heeft. Lijkt mij een interessante ip camera, toch??
Daar wacht ik ook even op. Ik zag dat deze cam een andere firmware heeft dan de andere Foscams. Iemand al resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:09
Ik kreeg vrijdag de nieuwsbrief van KAKU binnen en daar stond onderstaand stukje in over de ICS-1000
Binnenkort: nieuwe app voor de Internet Control Station!

De Internet Control Station was dit jaar een groot succes. Goed nieuws voor iedereen in het bezit van een ICS-1000: In 2013 worden stap-voor-stap allerlei nieuwe toepassingen geïntroduceerd. Zoals het draadloos bedienen van verwarming, het meten van energieverbruik, push notifications op uw smartphone of tablet zodra sensoren in huis geactiveerd worden, realtime videobeelden via IP camera, etc.

Allereerst zal er begin 2013 een nieuwe app beschikbaar zijn. Bij de ontwikkeling van deze nieuwe app hebben we ook uw feedback meegenomen, daar zijn we u erg dankbaar voor. Samen met u houden we de service en kwaliteit op het niveau dat u van ons gewend bent!

Wat kunt u verwachten van de nieuwe app?
• Met één druk op de knop uw woning in de gewenste sfeer zetten, als u thuiskomt of uw woning verlaat.
• Mogelijkheid om verschillende programma's te maken, bijvoorbeeld voor doordeweekse dagen, een luie zondag, vakantie, visite, feestje, etc.
• Bent u onverwachts een dag vrij? Dan wisselt u snel en eenvoudig van programma.
• In één oogopslag een overzicht van alle timers en scènes, per programma.
• Toename van het aantal ruimtes, apparaten, scènes en timers (vergeleken met de huidige app).
• Eenvoudiger om scènes en timers naar wens aan te passen en te programmeren.
Het gaat er op lijken dat het steeds meer een concurent gaat worden voor de HomeWizard. Ik denk wel goed nieuws, aangezien de ICS-1000 goedkoper is. Dat betekent dat de HomeWizard ook snel door zal moeten blijven ontwikkelen om de ICS-1000 de baas te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op maandag 24 december 2012 @ 09:41:
Ik kreeg vrijdag de nieuwsbrief van KAKU binnen en daar stond onderstaand stukje in over de ICS-1000

[...]
Het gaat er op lijken dat het steeds meer een concurent gaat worden voor de HomeWizard. Ik denk wel goed nieuws, aangezien de ICS-1000 goedkoper is. Dat betekent dat de HomeWizard ook snel door zal moeten blijven ontwikkelen om de ICS-1000 de baas te blijven.
Ik denk dat Homewizard zich nu eerst eens moet richten op het oplossen van alle bugs, voor ze verder gaan met nieuwe features. Ik heb inmiddels een soort haat-liefde verhouding met het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Hier hetzelfde, het is een mooi produkt, maar op dit moment met meer beperkingen dan vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:09
Om diezelfde reden ben ik nog niet overgegaan tot aanschaf van het apparaat. Het zal dus voor mij ook erg van belang zijn of ze de bugs oplossen en mocht de ICS-1000 eerder stabiel alle features hebben die ik wil dan zal ik die dus aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had zelfde gevoel na ruime week klooien maar bleek dus aan defecte voeding te liggen. Na vervangen draait echt alles als een zonnetje. Alle sensoren, alle grafieken, scenes, camera's noem maar op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Heeft er iemand al een buitencamera werkend met de HW? Geposte modellen zijn volgens mij allen binnen camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Ben ook erg benieuwd of er betaalbare buitencamera's zijn... Waarvan buiten en betaalbaar de belangrijke eisen zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door Smarty77 op 24-12-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erichlm schreef op maandag 24 december 2012 @ 09:40:
[...]

Daar wacht ik ook even op. Ik zag dat deze cam een andere firmware heeft dan de andere Foscams. Iemand al resultaat?
Ik vermoed dat de verschillen vooral zitten in het videoformaat. Bij deze Foscam FI9820W camera wordt H.264 gebruikt voor de 720P resolutie en mogelijk ontbreekt daar (momenteel) de ondersteuning voor.

Uiteraard hoop ik dat deze camera wel ondersteund wordt en iemand dat binnenkort ook kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:44:
Volgens mij heb ik een EasyN FS-613A-M136 Wireless WIFI Network IP Camera IR LED 2-Audio Nightvision

Merk weet ik zeker, type niet helemaal maar uiterlijk is identiek! Werkt uitstekend!! Is volgens mij een foscam met foscam firmware maar klein beetje goedkoper!
Bedankt voor deze tip! Dat maakt het trouwens een stuk goedkoper, tenminste als je deze bij dealextreme.com (dx.com) besteld. Wel weer een stuk langere levertijd (meestal drie weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (ook) getwijfeld tussen de ICS-1000 en de Homewizard. Het is de Homewizard geworden omdat deze tot op heden veel meer mogelijkheden heeft. Mogelijk hebben ze bij kaku kunnen leren van het pionierswerk van Homewizard. Ik ben zelf zeer tevreden over dit product. Ik zie ook regelmatig updates van apps en firmware verschijnen dus heb wel vertrouwen in de (nabije) toekomst.

Tegelijkertijd besef ik dat domotica sterk in opmars is en veel nieuwe mogelijkheden op ons af zullen komen met verschillende (nieuwe) leveranciers. Zelfs Apple lijkt in deze markt te gaan manoeuvreren. Goed voor de concurrentie, daarmee hopelijk ook voor de prijs. Tja, wel mogelijk weer minder voor de early adaptors (maar zijn die ook wel weer gewend aan de voor-en nadelen daarvan;-).

Ik kijk uit naar wat ons nog allemaal te wachten staat, hopelijk, binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 22:42
Voor mijn nieuwe huis ga ik dit binnenkort ook aanschaffen. Word een redelijk kostenpotje, vandaag al de deurbel gekocht! Haha

[ Voor 17% gewijzigd door Deef_K op 24-12-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:41:
[...]Ik vermoed dat de verschillen vooral zitten in het videoformaat. Bij deze Foscam FI9820W camera wordt H.264 gebruikt voor de 720P resolutie en mogelijk ontbreekt daar (momenteel) de ondersteuning voor.

Uiteraard hoop ik dat deze camera wel ondersteund wordt en iemand dat binnenkort ook kan bevestigen.
Er was hier iemand bij wie het niet werkte. Misschien kan die even proberen of er een lagere resolutie kan worden gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:58:
Ik heb (ook) getwijfeld tussen de ICS-1000 en de Homewizard.
Zolang de ICS1000 de oude eigen kaku-codes niet accepteert en HW wel en HW ook nog (beta) Somfy kan schakelen ben ik blij HW gekozen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 06-10 22:42
Om niet het hele topic te bevuilen met mijn wensen heb ik zojuist even een blog aangemaakt voor het gebruik van homewizard in mijn nieuwe bestaande huis. Wellicht dat jullie even willen kijken en eventueel aanvullen in de reacties? Neefdave Blog: Nieuw huis, homewizard automatisering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Gisteravond had ik iets raars.
Ik heb buiten een KAKU bewegingssensor hangen welke door de HW wordt gezien en keurig een signaal geeft als er beweging is. Tevens schakelt er dan een lamp in voor 4 minuten.
Echter gisteren ging het helemaal mis. De lamp werd om de 4 minuten aangezet en weer uit. Dit bleef maar door gaan. In eerste instantie dacht ik aan een of ander (huis)dier dat in de tuin liep maar dit was niet het geval.
Uit pure ellende heb ik de betreffende lamp eruit gehaald zodat ik er verder geen last meer van had.
Vandaag aan de gang gegaan met dit probleem.
Ik weet dat ik de sensor ooit rechtstreeks op een KAKU inbouwschakelaar heb gezet zodat de lamp aanging zonder tussenkomst van de HW. Echter ik heb er ook een actie in de HW zitten die de lamp aanzet. (dit heeft altijd goed gewerkt)
Ik heb de sensor nu een andere code gegeven, en de HW heeft deze code ook keurig overgenomen maar ik krijg met geen enkele mogelijkheid eenmelding in HW dat de sensor beweging heeft gezien.
Uiteraard test ik dit een donkere kamer, maar het mag niet baten.

Hoe zetten jullie nu de verschillende schakelaars op de buitensensor?

Ik heb hem ingesteld als deurbel, dat lijkt mij logisch: detectie = signaal naar HW, HW voert actie uit.
Echter dit wil maar niet werken.
Ik heb hem ook ingesteld als aan uit schakelaar, met 4 minuten tijd, maar dit wil ook niet werken.
Of moet ik langer wachten in de donkere ruimte, alvorens ik kan testen?

Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Ergens doe ik iets niet goed maar wat?

UPDATE 27-12-12:

Ik ben inmiddels wat verder. Ik heb de code die de sensor verstuurd even veranderd zodat hij niet mijn ontvanger van de lamp kan aansturen. (Dit is makkelijker dan de inbouw ontvanger aan te passen)
Ik zie hem nu in de HW als motion detected als hij werkt.
Het blijkt dat hij werkt, als het donker genoeg is, maar dan blijft hij werken ook al is er geen beweging meer.
Eerst als schakelaar geprobeerd. Hij blijft dan met een interval van 4 minuten aangegeven dat hij beweging ziet.
Stel ik hem in als deurbel dan is de interval 4 seconden.

Ik denk dus dat de sensor stuk is. Want, eenmaal beweging gedetecteerd dan blijft hij deze doorgeven afhankelijk van de stand van de timer is de interval 4 seconde of 4 minuten of XX minuten.

UPDATE 28-12-12:

Sensor is echt stuk, althans dat vindt de verkopende partij (eshop.nl) ook. Hun advies is om de sensor rechtstreeks op te sturen naar klikaanklikuit. Dat is dus wat ik ga doen.

[ Voor 23% gewijzigd door chippie777 op 28-12-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
@neefdeef kom jij uit de buurt van leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyMoody
  • Laatst online: 06-10 21:47
Sinds enkele dagen een Homewizard. De eerste dagen geen problemen, vanaf vandaag verliest de HW echter het contact met alle sensors (2x magneetcontact, 1 x motionsensor, 1x tempmeter). Een reboot zorgt dat alles weer zo'n 15 minuten werkt. De gekoppelde klikaanklikuit ontvangers blijven allemaal werken. Alle groene lampjes branden. Zou het een hardwaredefect zijn?

Edit: Verplaatst naar een ander stopcontact en het blijft werken. Heel bijzonder...

[ Voor 10% gewijzigd door RobbyMoody op 26-12-2012 21:59 ]

PVOutput Limelight 6750Wp

Pagina: 1 ... 17 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.