HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.847 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 12:09
In die situatie zit de 2e ontvanger (die aan de lamp zit) wel redelijk veel zonder stroom, is dat geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:11:
[...]
In die situatie zit de 2e ontvanger (die aan de lamp zit) wel redelijk veel zonder stroom, is dat geen probleem?
Dat is juist goed; gedurende de tijd dat hij niets hoeft te / mag doen vebruikt hij geen energie.
Bovendien gaat de lamp altijd uit als de "donker"-tijd voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaSsDruM schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 00:26:
Hoe gaaf is dit? iPhone/Siri icm SiriProxy wat draait op een Raspberry Pi icm een Homewizard! http://moby.to/zvqhtj
Bovenstaande lijkt mij handig werkt dit ook met android ( ik ben er wel over aan het denken om een rasberry pi te bestellen. waar kan ik een uitgebreide beschrijving vinden?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 12:10
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:54:
[...]

Ik heb inmiddels (bijna) alles al via wireshark gevonden. Is vrij eenvoudig eigenlijk.
Het besturen van aan/uit schakelaars lukt mij ook goed. Alleen ben ik er nog niet achter met welk commando je dimmers op een bepaalde waarde zet. Is er iemand die mij hier aan kan helpen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afgelopen weken houd ik me bezig met het verdiepen in dit product. Zelf beschik ik sinds een jaar over een aantal rolluiken en een zonnescherm van Somfy. Echter deze apparaten zijn niet voorzien van RTS motoren, maar worden d.m.v. i.o. HomeControl aangestuurd. Zelf had ik de intentie om de domotica in mijn huis hier mee in te regelen, echter de Tahoma Box is veel te duur en wellicht door HomeWizard achterhaald.

Nu lees ik op de site en fora, dat er al een integratie is met Somfy, echter alleen RTS. Mijn vraag bij deze is: “Is iemand instaat geweest om naast producten met een RTS (draadloze besturing eenweg op 433 MHz) ook i.o. (draadloze tweeweg besturing op 868 MHz) ontvanger te kunnen besturen?” Ik weet de dat de Wattcher op dezelfde frequentie werkt als de i.o.

Mocht dit niet zo zijn, wat houdt HomeWizard tegen om dit niet te doen/kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:05:
De afgelopen weken houd ik me bezig met het verdiepen in dit product. Zelf beschik ik sinds een jaar over een aantal rolluiken en een zonnescherm van Somfy. Echter deze apparaten zijn niet voorzien van RTS motoren, maar worden d.m.v. i.o. HomeControl aangestuurd. Zelf had ik de intentie om de domotica in mijn huis hier mee in te regelen, echter de Tahoma Box is veel te duur en wellicht door HomeWizard achterhaald.

Nu lees ik op de site en fora, dat er al een integratie is met Somfy, echter alleen RTS. Mijn vraag bij deze is: “Is iemand instaat geweest om naast producten met een RTS (draadloze besturing eenweg op 433 MHz) ook i.o. (draadloze tweeweg besturing op 868 MHz) ontvanger te kunnen besturen?” Ik weet de dat de Wattcher op dezelfde frequentie werkt als de i.o.

Mocht dit niet zo zijn, wat houdt HomeWizard tegen om dit niet te doen/kunnen.
In de HomeWizard zit geen zender voor de 868 MHz, alleen een ontvanger voor de Wattcher.
Dus dat is wat de HomeWizard tegen houd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anjos schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:18:
[...]

Het besturen van aan/uit schakelaars lukt mij ook goed. Alleen ben ik er nog niet achter met welk commando je dimmers op een bepaalde waarde zet. Is er iemand die mij hier aan kan helpen? Alvast bedankt.
~/sw/dim/<id>/<dimlevel>

oftewel bijvoorbeeld dimmer met id 6 op level 200 (in principe tussen 0 en 255)

~/sw/dim/6/200

Grt,
Bert

• dressie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 13:02
Er is weer een nieuwe nieuwsbrief!
http://us4.campaign-archi...d139f07f29c&id=7c3919dcb0

Verwijderd

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07

HeroS

SmartHome Nerd

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• dressie
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:33:
[...]

Mmm.. Weinig nieuws eigenlijk.
Ja, eigenlijk niet. Had eigenlijk gehoopt op de nieuw app voor Android en de IP-cam...

Verwijderd

Nu heb ik de schemersensor via het knopje ingesteld dat deze 2 kaku lampjes in en uit moet schakelen bij schemer..
Kan ik dit nu annuleren en de schemersensor standalone in de homewizard zetten en hierop een actie creëren?

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:44:
[...]

Nu heb ik de schemersensor via het knopje ingesteld dat deze 2 kaku lampjes in en uit moet schakelen bij schemer..
Kan ik dit nu annuleren en de schemersensor standalone in de homewizard zetten en hierop een actie creëren?
Kan via de afstandsbediening als ik mij niet vergis

• floris4
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-01-2020
Ik wil met de iPhone en iPad via de HW een potentiaal vrij contact een puls van 1 a 2 seconden laten genereren. Dus een soort bel drukker functie.
Hiermee wil ik mijn inbraak alarm mee aansturen en ook mijn overhead deuren.
De vraag is: is dit mogelijk of mogelijk te maken en zo ja wat heb ik daar voor nodig.
De asun sluit een contact voor 2 min en dat is te lang.

• Anjos
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:20:
[...]

~/sw/dim/<id>/<dimlevel>

~/sw/dim/6/200

Grt,
Bert
Dank je wel! Ik ben hier erg mee geholpen.

Verwijderd

Na een stroom uitval kan ik niet meer verbinden met de hw.
Al opnieuw verbonden maar geen resultaat...

• _Piwi_
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:57:
Na een stroom uitval kan ik niet meer verbinden met de hw.
Al opnieuw verbonden maar geen resultaat...
Geef eens wat meer informatie. Welke lampjes branden zoal? Wat heb je al geprobeerd? Wat bedoel je met 'opnieuw verbinden'?

Verwijderd

superbig91 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:17:
[...]

Geef eens wat meer informatie. Welke lampjes branden zoal? Wat heb je al geprobeerd? Wat bedoel je met 'opnieuw verbinden'?
Wifi knipperd rood
Opnieuw verbonden via zoeken naar homewizard wifi instelling telefoon
Dan dan weer verbinden met eigen wifi maar dan wordt er geen verbinding gemaakt

Inmiddels de hw gereset ook de app opnieuw geïnstalleerd maar geen succes
Wil niet meer werken
En dit alleen na een stroom uitval....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na nog wat proberen en een tijd online werkt het nu weer..
Nu hopen dat er niet weer een stroom uitval is..
Wat de oorzaak nu was dat ik de hw niet kon benaderen is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floris4 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:38:
Ik wil met de iPhone en iPad via de HW een potentiaal vrij contact een puls van 1 a 2 seconden laten genereren. Dus een soort bel drukker functie.
De vraag is: is dit mogelijk of mogelijk te maken en zo ja wat heb ik daar voor nodig.
Hoe wil je schakelen? Met een AWST 8800 schakelaar kun je vanaf 3 seconden schakelen.
Anders weet ik het even niet. Wel kun je natuurlijk een andere schakeling achter een asun oid zetten. Voor 12 volt (en vast ook 220) hebben ze die vrij goedkoop bij bv Conrad. Kun je zelf de inschakel of uitschakeltijd instellen op seconden en zelf minder geloof ik. Heb ergens zon 12 volt ding gebruikt en dat werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floris4 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:38:
Al eerder door mij geplaatst:

https://dl.dropbox.com/u/...20voeding%20aan%26uit.pdf

Ik denk dat je er wat mee kunt. Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zijn er meer mensen die een Gashaard hebben van DRU/Faber?
Hier zit namelijk een afstandsbediening bij die ook op 433.92Mhz uitzendt. Misschien is het een idee voor Homewizard om dit ook toe te voegen?

EDIT:
Ik heb een beetje raar totaal verbuik vandaag met de Wattcher. Zijn er meerdere die dit probleem wel eens gehad hebben met de Wattcher?:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/wo0hu.png

[ Voor 39% gewijzigd door visie op 02-12-2012 13:23 . Reden: nieuw hosting plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:19
visie schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 20:37:
Hier zit namelijk een afstandsbediening bij die ook op 433.92Mhz uitzendt. Misschien is het een idee voor Homewizard om dit ook toe te voegen?

EDIT:
Ik heb een beetje raar totaal verbuik vandaag met de Wattcher. Zijn er meerdere die dit probleem wel eens gehad hebben met de Wattcher?:
[afbeelding]
Ik heb vandaag even de grafieken bekeken van het verbruik en de grafiek met het jaar verbruik klopt niet.
Oktober en november staat een kolom bij, dan januari t/m november niks en dan een klein grafiekje van december. December is net begonnen maar ik heb de HW net 2 a 3 maanden. 8)7
Hij slaat in de grafiek een jaar over.
Heb ook al gereset maar dat maakt niks uit.
Meer klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
mike123 schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:53:
[...]

Ik heb vandaag even de grafieken bekeken van het verbruik en de grafiek met het jaar verbruik klopt niet.
Oktober en november staat een kolom bij, dan januari t/m november niks en dan een klein grafiekje van december. December is net begonnen maar ik heb de HW net 2 a 3 maanden. 8)7
Hij slaat in de grafiek een jaar over.
Heb ook al gereset maar dat maakt niks uit.
Meer klachten?
De grafieken zijn vaker van slag, ligt hem niet aan je HomeWizard zelf maar aan de server die de data naar je APP stuurt.
De regenmeter bijvoorbeeld geeft vaak min waardes, tot soms -250.
Heel irritant omdat daarme de meetwaardes onbetrouwbaar zijn.

Jammer genoeg speelt dit probleem al vanaf het begin bijna en is door HomeWizard nog steeds niet opgelost.
Soms kun je meetwaardes helemaal niet inlezen, dan krijg je helemaal geen info.
Laten ze dat eerst maar eens oplossingen voor ze verder gaan met leuke nieuwe funktie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:19
underground_man schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:08:
[...]

De grafieken zijn vaker van slag, ligt hem niet aan je HomeWizard zelf maar aan de server die de data naar je APP stuurt.
Heel irritant omdat daarme de meetwaardes onbetrouwbaar zijn.

Jammer genoeg speelt dit probleem al vanaf het begin bijna en is door HomeWizard nog steeds niet opgelost.
Soms kun je meetwaardes helemaal niet inlezen, dan krijg je helemaal geen info.
Laten ze dat eerst maar eens oplossingen voor ze verder gaan met leuke nieuwe funktie's.
Ik heb er eigenlijk nog niet eerder problemen mee gehad.
Als die extra dingen is natuurlijk wel heel leuk maar als de basis werkt is het nog veel leuker natuurlijk.
We wachten weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruim anderhalf jaar geleden, tijdens het bouwen van mij huis, gekozen voor de domotica oplossing van Somfy. Wat toen een veelbelovend platform leek, is bij mij uitgegroeid tot een deceptie. Het huis is voorzien van meerdere rolluiken en een zonnescherm met io Homecontrol technologie, is puur bestuurbaar met de bijgeleverde remote.

De technologie is niet alleen achterhaald door het grotere aanbod van andere merken, maar ook zelf heeft het weinig toegevoegd. Inmiddels is dan wel de Tahoma Box beschikbaar, maar met de prijs en de fee die ze hier voor vragen onbereikbaar voor de gewone man. Zelf ben ik al zover, dat ik de motoren zou willen vervangen, maar wellicht zijn er simpelere oplossingen. 8)7

Bijv. Heeft iemand een idee of je de ingebouwde Somfy motoren weer zo kan maken, dat je ze met een gewone schakelaar kan bedienen. Zodoende zou ik d.m.v. een kaku schakelaar de luiken laten zaken. Waarschijnlijk kom ik een "stuur" draad te kort.

Help ideeën om toch de controle van mijn huis op 1 iPhone te krijgen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:27

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:10:
Ruim anderhalf jaar geleden, tijdens het bouwen van mij huis, gekozen voor de domotica oplossing van Somfy. Wat toen een veelbelovend platform leek, is bij mij uitgegroeid tot een deceptie. Het huis is voorzien van meerdere rolluiken en een zonnescherm met io Homecontrol technologie, is puur bestuurbaar met de bijgeleverde remote.

De technologie is niet alleen achterhaald door het grotere aanbod van andere merken, maar ook zelf heeft het weinig toegevoegd. Inmiddels is dan wel de Tahoma Box beschikbaar, maar met de prijs en de fee die ze hier voor vragen onbereikbaar voor de gewone man. Zelf ben ik al zover, dat ik de motoren zou willen vervangen, maar wellicht zijn er simpelere oplossingen. 8)7

Bijv. Heeft iemand een idee of je de ingebouwde Somfy motoren weer zo kan maken, dat je ze met een gewone schakelaar kan bedienen. Zodoende zou ik d.m.v. een kaku schakelaar de luiken laten zaken. Waarschijnlijk kom ik een "stuur" draad te kort.

Help ideeën om toch de controle van mijn huis op 1 iPhone te krijgen!!
Een lang verhaal maar het gaat blijkbaar niet direct over de Homewizard ;)
Wat ik van het verhaal begrijp is dat je met een io homecontrol unit (losse remote) niet of niet goed kan bedienen wat je wilt, althans niet met een smartphone of tablet.

De Homewizard is in principe compatible met Somfy RTS motors, als je die nu in gebruik hebt is de Homewizard misschien iets voor je.
De Homewizard kan een code genereren die nodig is om met een Somfy RTS motor te communiceren.

De Homewizard is een kastje dat met internet wordt verbonden via wifi, via wifi kan je met een smartphone app alles bedienen en ook tijdschema's maken of sensors gebruiken als trigger.
Als je alles goed instelt of verbinding maakt met de Homewizard online service kan je ook via 3G verbinding maken.
Je kan uitbreiden met o.a. Kaku schakelaars, dimmers, bewegingsmelders enz. dus mogelijkheden genoeg denk ik.

Een Somfy RTS motor heeft volgens mij geen losse contacten voor handmatige besturing, bij mijn rolluiken gaat er een vaste 230V voeding naar een rolluik en that's it.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tip voor de mensen die een rookmelder op de HW willen,
zoek op ebay.de naar de Elro rookmelder, en je vind een perfect gelijkwaardig model 6 stuks voor 75 euro thuis bezorgd! werkt prima op de HW .. ze hangen hier al een maandje nu.

Ik heb nog een vraag:

Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn schemersensor mijn verlichting inschakelt indien er schemer is MAAR pas vanaf een bepaald tijdstip?

Ik heb de schemersensor nu werkend dat het licht aan gaat als het schemert,
alleen dit is op een regenachtige dag al om 1 uur smiddags, terwijl er dan niemand thuis is.
Ideaal zou zijn zodra het 16:00 is en het schemert / of gaat schemeren dan mag het licht pas aan.

Ik heb in de HW nu gezegd dat pas vanaf 16:00 de schemersensor een actie mag uitvoeren,
alleen dit werkt niet omdat de schemersensor om 12:00 al schemering waarneemt en vervolgens niet meer...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Ik heb deze vraag ook bij Homewizard neergelegd. Tot opheden nog geen reactie ontvangen. Als ik deze wel krijg laat ik dit even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 11:05
Waarom schakel je gewoon niet op zon onder of een x tijd voor zon onder. Is toch veel netter/zuiverder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een goeie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Dat is juist geen goede, zoals gezegd kan het ook om 4 uur al schemeren, en dat kan wel veel verder voor zonsondergang liggen als je programmering.

Eigenlijk doet de hw de check verkeerd om, hij kijkt eerst naar de tijd en dan of er signaal is. Zou moeten zijn, er is signaal, tijd klopt niet, dus niet aan. Zodra tijd wel klopt en signaal is niet veranderd dan alsnog aan.
signaal waarde zou dus opgeslagen moeten worden voor sensoren.
Bij de schakelaars doen ze dit ook, dit zie je terug door dat je kan zien bij een switch of deze aan of uit is.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:30
Tja het is maar hoe je het bekijkt. Het zou mooi zijn dat je zelf kan kiezen welke voorwaarde er nodig zijn om te schakelen. Bij mij schakelt hij nu iets voor zonsondergang de verlichting aan, of ik thuis ben of niet. (preventie)
Daarnaast heb ik nog normale sensoren welke niet door HW worden gebruikt en die schakelen een lamp aan als het te donker is, dat kan dus overdag zijn, maar die houden ook geen rekening met het feit of ik thuis ben of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
Wat eerder is gesteld is dat er juist niet geschakeld moet worden op schemering voor zon onder. Bijvoorbeeld door regen enz. In de middag. Zon onder is in nl nooit voor 16:00 uur dus schakel gewoon op zon onder. En in de zomer misschien 1of 2uur voor zon onder. De dagen dat het om 16:00 uur al schemert terwijl zon onder pas om 21:00 uur is moet ik trouwens nog meemaken. Ja met uitzondering van zon verduisteringen.
Verder heb ik ook al de vraag gesteld om te schakelen op basis van twee voorwaarde en tijd. Wat jij nu beschrijft kom je ook bij andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

underground_man schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:08:
[...]

Regenmeters die een negatieve waarde doorgeven worden vrijwel altijd veroorzaakt doordat er een tweede regenmeter in de buurt staat. De regenmeter houdt in feite alleen cumulatief bij hoeveel regen er is gevallen sinds zijn installatie. De regen over een bepaalde periode wordt berekend door [ (nieuwe cumulatieve waarde - laatste cumulatieve waarde = gevallen regen over tussenliggende periode]. Als verschillende regenmeters hier verschillende waardes doorsturen, en een regenmeter is '250mm regen eerder' geinstalleerd, dan kun je inderdaad negatieve waarden tegenkomen. Je kunt testen of dit het geval is door de batterijen voor een tijdje uit je eigen regenmeter te halen, en te zien of er dan (af en toe) nog waardes binnenkomen.

Dit heeft verder niks te maken met een server, de gegevens staan lokaal op je HomeWizard device en aan het opvragen van de grafieken komt geen server te pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:51:
[...]

Regenmeters die een negatieve waarde doorgeven worden vrijwel altijd veroorzaakt doordat er een tweede regenmeter in de buurt staat. De regenmeter houdt in feite alleen cumulatief bij hoeveel regen er is gevallen sinds zijn installatie. De regen over een bepaalde periode wordt berekend door [ (nieuwe cumulatieve waarde - laatste cumulatieve waarde = gevallen regen over tussenliggende periode]. Als verschillende regenmeters hier verschillende waardes doorsturen, en een regenmeter is '250mm regen eerder' geinstalleerd, dan kun je inderdaad negatieve waarden tegenkomen. Je kunt testen of dit het geval is door de batterijen voor een tijdje uit je eigen regenmeter te halen, en te zien of er dan (af en toe) nog waardes binnenkomen.

Dit heeft verder niks te maken met een server, de gegevens staan lokaal op je HomeWizard device en aan het opvragen van de grafieken komt geen server te pas.
Bedankt voor het antwoordt HomeWizard team.

Dan geeft de HomeWizard regelmatig verkeerde waardes, want meestal gaat het goed, maar toch geeft de HomeWizard van tijd tot tijd negatieve waardes.
Soms zelfs als je ze een tweede keer direct opvraagt door bijvoorbeeld de pagina te verversen, alleen dan al zie je soms dat de ene keer de gegevens negatief zijn, en meteen daarna gewoon zoals het hoort postief.

Dit heeft dus niets te maken met andere regenmeters die in de buurt zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:30
Ons huis is voorzien van 11 Screens met Somfy RTS motoren. Deze worden nu nog bediend middels draadloze afstandsbedieningen en 2 bijbehorende zon/windmeters van Somfy.
Nu zijn wij tevreden over dit systeem maar ik zou graag wat meer mogelijkheden willen hebben zoals in de zomermaanden de screens 's nachts omlaag te laten (tegenhouden van muggen) terwijl ze overdag werken op basis van zonneschijn. Dit gaat met onze huidige Somfy opstelling alleen door de screens 's avonds handmatig van de zonnestand af te en 's morgens weer handmatig te activeren. Erg lastig (...)

Nu de Versie 2 van de Home Wizard ook Actions ondersteunt zie ik een mogelijk om dit volledig te automatiseren.
Daarom heb ik een paar vragen:
1] De gedefinieerde Actions zijn die actief op de Home Wizard zelf en werken die autonoom zonder het gebruik van de front-end applicatie op de telefoon?
2] Kunnen de zon/windmeters van Somfy ook worden gebruikt als sensoren voor de Home Wizard? Ik voel er namelijk niet veel om nieuwe zon/windmeters te kopen.

Bijkomstig voordeel is ook nog dat wij de verlichting in de tuin en de pomp van de vijver, zitten allemaal op KaKu schakelaars, ook kunnen schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast me andere vraag over de io HomeControl, ben ik benieuwd of mijn gashaard ook te bedienen is met de HomeWizard. Momenteel maak ik gebruik van een Mertik afstandsbediening op 433 MHz. Ik zie dat veel andere domotica leveranciers dit inmiddels steunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

visie schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 20:37:

EDIT:
[afbeelding]
Ik heb ook een gashaard van DRU. Indien via Homewizard te bedienen op iPad zou mijn het voor mij helemaal af maken. Heb jij dit al bij Homewizard gepolst of dit gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 22:31
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:18:
[...]

Ik heb ook een gashaard van DRU. Indien via Homewizard te bedienen op iPad zou mijn het voor mij helemaal af maken. Heb jij dit al bij Homewizard gepolst of dit gaat komen?
Hier nog eentje met zo'n gashaard! Heb dit ook al gevraagd aan HomeWizard een tijd terug maar toen stond het nog niet op de planning. Wellicht als er genoeg mensen zijn die dit willen dat ze dat dan gaan toevoegen. Dat zou het inderdaad helemaal afmaken!

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik kom niet meer in mijn homewizard, ik heb zowel de router als de homewizard gereset en ook online kom ik er niet in.

Verder lijkt hij zijn werk wel gewoon te doen en alle lampjes zijn groen.

Wie weet wat ik nog kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 08:16:
Hallo,

Ik kom niet meer in mijn homewizard, ik heb zowel de router als de homewizard gereset en ook online kom ik er niet in.

Verder lijkt hij zijn werk wel gewoon te doen en alle lampjes zijn groen.

Wie weet wat ik nog kan proberen.
Misschien de klantenservice van HomeWizard even bellen????
Die helpen je graag verder... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martgom schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 23:55:
[...]

Hier nog eentje met zo'n gashaard! Heb dit ook al gevraagd aan HomeWizard een tijd terug maar toen stond het nog niet op de planning. Wellicht als er genoeg mensen zijn die dit willen dat ze dat dan gaan toevoegen. Dat zou het inderdaad helemaal afmaken!
Met Homewizard gebeld; voorlopig staat het nog niet op de planning. Er zijn op dit moment andere prioriteiten ivm geringe potentiele gebruikers voor gashaard.

Ook even met Dru gebeld; ze weten dat Homewizard er is, en ze hebben iets van een ontvanger oid dat er op kan om te kunnen communiceren met de Homewizard. Maar dan moet je zelf iets mechanisch "bouwen" dat de schakelaar om het vuur hoger of lager te zetten kan bedienen. Dit gebeurt nl mechanisch. Dru is ook een beetje terughoudend mbt dit onderwerp. Ze zijn bang voor ongelukken; mocht je per ongeluk de haard op afstand aan doen, en de hond ligt er bijv voor te slapen, of er ligt papier tegen de haard aan, of er is een kind aan het spelen in de buurt van de haard...

Dus op korte termijn nog niks vanuit Homewizard of Dru zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
Zijn er toevallig meer gebruikers die ervaring hebben met de locatie van de homewizard. Bij mij scheelt het echt maar 10 cm meer naar links if rechts of dat ik de verste kaku kan bereiken. Deze zit buiten op ruim 15 meter afstand. De AB komt er makkelijk maar mij hw moet echt op de juiste locatie staan om dit te bereiken. Ik heb trouwens wel hr glas wat het signaal beperkt maar de AB komt er wel doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11-2023
PDankers schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:21:
Zijn er toevallig meer gebruikers die ervaring hebben met de locatie van de homewizard. Bij mij scheelt het echt maar 10 cm meer naar links if rechts of dat ik de verste kaku kan bereiken. Deze zit buiten op ruim 15 meter afstand. De AB komt er makkelijk maar mij hw moet echt op de juiste locatie staan om dit te bereiken. Ik heb trouwens wel hr glas wat het signaal beperkt maar de AB komt er wel doorheen.
Hier hetzelfde. AB bereikt alles en de HW komt niet verder dan een meter of 10 met KaKu en een meter of 3 met Somfy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

underground_man schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 08:20:
[...]

Misschien de klantenservice van HomeWizard even bellen????
Die helpen je graag verder... ;)
Helaas zijn die op zaterdag volgens mij niet aanwezig ( ze pakken de telefoon niet op en hun voicemailbox is vol). ;( ;(

Probleem gevonden ;) ;)

Het ipadrs van de homewizard was veranderd. Nu nog even uitzoeken hoe ik dit vast kan zetten.

:) :) :) :*) :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
erichlm schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:30:
[...]

Hier hetzelfde. AB bereikt alles en de HW komt niet verder dan een meter of 10 met KaKu en een meter of 3 met Somfy.
Nou het is bij mij niet zo zeer het absolute bereik. Ik snap alleen niet dat 10 cm het verschil is tussen helemaal niet reageren en perfect werken.
Verder ben ik trouwens wel erg tevreden over hw. Je merkt wel dat het een jong bedrijf is dat zowel als bedrijf en product nog in de opbouw fase zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knudje
  • Laatst online: 00:00
Volgens de site van homewizard kan het systeem met Elro AB600 werken. Is er ervaring met de AB600C? (rolluikbediening: http://www.elro.eu/produc...gers/rolluik_screen_motor).

Eigenlijk ben ik op zoek om 1 rolluik te motoriseren, en ik wil dit rolluik van buitenaf kunnen bedienen. Een klein beetje tweaker zijnde, wil ik dan ook wel de mogelijkheid om in de toekomst dit aan te sluiten met een domotica systeem (en homewizard ziet er interessant uit)

[ Voor 39% gewijzigd door knudje op 08-12-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 15:05:
[...]

Helaas zijn die op zaterdag volgens mij niet aanwezig ( ze pakken de telefoon niet op en hun voicemailbox is vol). ;( ;(

Probleem gevonden ;) ;)

Het ipadrs van de homewizard was veranderd. Nu nog even uitzoeken hoe ik dit vast kan zetten.

:) :) :) :*) :*)
Dat veranderd continu, erg vervelend. Gewoon vast zetten, even App opstarten in config mode (settings)
Daarna vast ip instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 00:49:
[...]

Dat veranderd continu, erg vervelend. Gewoon vast zetten, even App opstarten in config mode (settings)
Daarna vast ip instellen.
In veel routers kun je een vast IP adres aan een MAC adres koppelen.

Kijk in je router naar DHCP gegevens, daar staat aangegeven welk MAC adres nu is toegewezen aan je HomeWizard (huidige IP).
Noteer dit MAC adres en ga naar vast IP aan MAC koppelen als die mogelijkheid er in zit in je router.
Koppel nu het MAC adres aan een vast IP adres en klaar, je HomeWizard heeft nu, via de router, een vast IP.

Bij het Ziggomodem/Ubee staat dat onder "Gateway --> Static lease"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

underground_man schreef op zondag 09 december 2012 @ 08:23:
[...]

In veel routers kun je een vast IP adres aan een MAC adres koppelen.

Kijk in je router naar DHCP gegevens, daar staat aangegeven welk MAC adres nu is toegewezen aan je HomeWizard (huidige IP).
Noteer dit MAC adres en ga naar vast IP aan MAC koppelen als die mogelijkheid er in zit in je router.
Koppel nu het MAC adres aan een vast IP adres en klaar, je HomeWizard heeft nu, via de router, een vast IP.

Bij het Ziggomodem/Ubee staat dat onder "Gateway --> Static lease"
Yes, dat kan bij mij ook. Maar dat is wat lastiger in te stellen en kan niet met elke router.

Het is echter de HW die telkens veranderd van ip, heb ik uitgevonden. Het is niet de router die dat toekent. (bij andere pcs en devices gebeurt dat alleen bij herstart.)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Ik probeer Homewizard met wat vragen al 2 weken te bereiken via de telefoon/via de e-mail.

Maar krijg totaal geen reactie....meer mensen hier last van?

[ Voor 52% gewijzigd door HeroS op 11-12-2012 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:17
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:41:
[...]

Yes, dat kan bij mij ook. Maar dat is wat lastiger in te stellen en kan niet met elke router.

Het is echter de HW die telkens veranderd van ip, heb ik uitgevonden. Het is niet de router die dat toekent. (bij andere pcs en devices gebeurt dat alleen bij herstart.)
Dat lijkt me heel sterk wat je hier zegt. De homewizard gaat echt niet elke keer zijn ip aanpassen. Dat doet toch echt de router. Je moet dan wel weten hoe DHCP werkt.

Bij DHCP is het zo dat je een ip adres leent (leased) voor een bepaalde tijd, meestal is dit 72 uur maar sommige routers wijken daar vanaf, het is namelijk een keuze die de fabrikant maakt. Dat houd dus in dat een apparaat maximaal 72 uur een ip adres kan vasthouden. Na de 72 uur dient het apparaat een nieuw ip adres aan te vragen. Hierbij kan een apparaat wel een verzoek doen om hetzelfde ip adres aan te houden als voorheen, dit wordt dan eerst door de router gecontroleerd of dit wel mogelijk is. Daarna kan deze dus hetzelfde ip adres nog eens krijgen als de router het goedkeurd, of zoals jij constateert, een ander ip adres krijgen. Zet je het ip vast via een static ip adres dan geeft de router dat ip adres wat je hebt ingesteld terug als dhcp lease.

Dus als je zekerheid wilt hebben dat je homewizard na elke lease hetzelfde ip adres behoud dan dien je toch een static lease aan te maken aan de hand van het mac adres van de homewizard.

DHCP leases zijn er om te voorkomen dat in een netwerk allerlei ip adressen worden gereserveerd terwijl die apparaten misschien nooit meer op het netwerk komen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Aaah, je moet naar support@homewizard.nl mailen dan krijg je sneller reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
goedenavond,

Morgen krijg ik het starters pakket binnen van homewizard. Deze zal aangesloten worden in ons bedrijfspand op de hal verlichting. Die hal heeft ook twee grote roldeuren. Op een van de deuren heb ik pas een GSM module geïnstalleerd. Wanneer ik dus bel of sms gaat de deur open. Maar dit kost natuurlijk altijd beltegoed etc. Die gsm module kan een pulsje geven aan de roldeur.

Heeft er iemand ervaring met roldeuren? werkt bijv deze daar op? http://www.homewizard.nl/...g-ontvanger-asun-650.html

Dus kan deze een pulsje(kortstondig kortsluiten) sturen ipv aan/uit? En hoe werkt dat dan in de app? een druk knop of een schakelaar?

[ Voor 5% gewijzigd door sweebee op 11-12-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kfaessen schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:06:
[...]

Dat lijkt me heel sterk wat je hier zegt. De homewizard gaat echt niet elke keer zijn ip aanpassen. Dat doet toch echt de router. Je moet dan wel weten hoe DHCP werkt.

Bij DHCP is het zo dat je een ip adres leent (leased) voor een bepaalde tijd, meestal is dit 72 uur maar sommige routers wijken daar vanaf, het is namelijk een keuze die de fabrikant maakt. Dat houd dus in dat een apparaat maximaal 72 uur een ip adres kan vasthouden. Na de 72 uur dient het apparaat een nieuw ip adres aan te vragen. Hierbij kan een apparaat wel een verzoek doen om hetzelfde ip adres aan te houden als voorheen, dit wordt dan eerst door de router gecontroleerd of dit wel mogelijk is. Daarna kan deze dus hetzelfde ip adres nog eens krijgen als de router het goedkeurd, of zoals jij constateert, een ander ip adres krijgen. Zet je het ip vast via een static ip adres dan geeft de router dat ip adres wat je hebt ingesteld terug als dhcp lease.

Dus als je zekerheid wilt hebben dat je homewizard na elke lease hetzelfde ip adres behoud dan dien je toch een static lease aan te maken aan de hand van het mac adres van de homewizard.

DHCP leases zijn er om te voorkomen dat in een netwerk allerlei ip adressen worden gereserveerd terwijl die apparaten misschien nooit meer op het netwerk komen.
Ik had al zon reactie verwacht. Ik weet echt wel hoe DHCP werkt en waar ik over praat. Opleiding en ervaring genoeg. Heb genoeg netwerken aangelegd. Ik weet hoe en wanneer een 'lease' wordt uitgegeven.
Ik ga echter niet in discussie, test het zelf maar uit en je zal het zien. Wilde het alleen even melden, daarmee is het voor mij af. Als jij het niet gelooft is prima hoor, daarom test het zelf gewoon uit.

Overigens ben ik het volledig eens met de static lease op MAC adres, dat heb ik ook al geschreven. BIj mij werkte de HW echter niet correct, en nu wel. Ook van buiten af. Dus voor mij is het prima zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:20:
[...]

~/sw/dim/<id>/<dimlevel>

~/sw/dim/6/200

Grt,
Bert
Mijn eigen App draait nu inmiddels op mijn iPad, wilde het alleen even melden. Draait echt sneller en veel beter dan de HW app, maar goed dat is mijn persoonlijke mening. Ik merk nu pas echt het verschil.
Ben er erg blij mee. Ik heb alles met Wireshark en Fiddler kunnen vinden.
Success ermee verder, is echt eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechts ter info;

Wellicht is het al bekend, ben er achter gekomen dat de HW niet echt lekker met 'fake' sensoren omgaat. Bijvoorbeeld een fake temp sensor zorgt ervoor dat de grafieken niet meer goed geladen worden. De App wordt heel erg traag en casht zelfs regelmatig. (los van de andere bugs die er nog inzitten). De fake sensors verwijderen levert beter resultaat op. (soms heb ik ze echter nodig)

Daarnaast gaat het wijzigen van notificaties en timers ook niet altijd goed. Ook niet in de HW app zelf. Ben ze al paar keer kwijt geraakt.

Hopelijk worden nu echt eerst de bugs snel opgelost, in de firmware en de App, voordat er nieuwe functionaliteiten bijkomen. Het 'nieuwe' timer overzicht doet het niet echt voor mij. Erg ononverzichtelijk vind ik persoonlijk.

Verder positief hoor, het blijft een mooi en krachtig product. Ben de tel inmiddels al kwijtgeraakt van het aantal Kakus dat ik heb......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 13:36
De asun-650 heb ik aangesloten op mijn screens. In de app installeer je deze als dimmer. Je kunt dan door nog een keer op on/off te drukken het scherm stoppen.
sweebee schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:18:
goedenavond,

Morgen krijg ik het starters pakket binnen van homewizard. Deze zal aangesloten worden in ons bedrijfspand op de hal verlichting. Die hal heeft ook twee grote roldeuren. Op een van de deuren heb ik pas een GSM module geïnstalleerd. Wanneer ik dus bel of sms gaat de deur open. Maar dit kost natuurlijk altijd beltegoed etc. Die gsm module kan een pulsje geven aan de roldeur.

Heeft er iemand ervaring met roldeuren? werkt bijv deze daar op? http://www.homewizard.nl/...g-ontvanger-asun-650.html

Dus kan deze een pulsje(kortstondig kortsluiten) sturen ipv aan/uit? En hoe werkt dat dan in de app? een druk knop of een schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Alleen de roldeur moet 1 kort pulsje hebben, dan gaat de deur helemaal open. Wanneer de deur bezig is met openen heeft het geen zin om nog een puls te sturen want dan doet die niks. Pas wanneer de deur volledig open is zal de deur weer dicht gaan bij een puls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
sweebee schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:18:
goedenavond,

Hou er rekening mee dat de KAKU signalen heel makkelijk zijn op te vangen. Je verzekering zal er ook niet zo blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
Ik krijg de indruk dat de hw vreemd begint te doen zodra je via online aanstuurt. Vreemd is dan het niet versturen van kaku signalen, verkeerde kaku aansturen en geheel niet reageren. Ik heb drie iOS devices nu weer op normaal staan (zonder hwonline optie) en nu werkt alles prima.

Dit is slechts een gok kan het verder ook niet onderbouwen maar ben benieuwd of deze gedachte vaker leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
dat gevoel heb ik ook een beetje, ga dat ook eens wat beter testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
superbig91 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:09:
[...]

Hou er rekening mee dat de KAKU signalen heel makkelijk zijn op te vangen. Je verzekering zal er ook niet zo blij mee zijn.
hm.. nog is ff goed naar kijken dan maar.

Weet iemand wat het ster icoontje (favoriet?) betekend in de app bij een schakelaar? En als ik die aan zet wat veranderd er dan?

Verwijderd

Homewizard komt met IP camera ondersteuning
Ik vind alleen de camera van 99 euro die je kunt bestellen een beetje jammer.

Is gewoon een ebode/elro/foscam kopie en ook geen hd helaas.

• chippie777
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:35:
Homewizard komt met IP camera ondersteuning
Ik vind alleen de camera van 99 euro die je kunt bestellen een beetje jammer.

Is gewoon een ebode/elro/foscam kopie en ook geen hd helaas.
Waar kan je die camera's bestellen dan? Ik zie niets op de site van HW staan. (of kijk ik verkeerd?)

OEPS, gevonden 8)7

http://www.homewizard.nl/homewizard-ip-camera.html

[ Voor 8% gewijzigd door chippie777 op 13-12-2012 16:40 ]

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:48
Mhh... ik hoop dat ik mijn nep foscam ook kan toevoegen in de Homewizard.
Dat zou mooi zijn.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Dat zal gewoon werken..
Is allemaal uit dezelfde fabriek,

ben benieuwd wanneer ze hierop verder ontwikkelen,
bij beweging waargenomen door camera = sirene ? of licht aan..

• rimave
Ja, het is gewoon een wifi IP camera. Niets bijzonders.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• _Piwi_
rimave schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:44:
Ja, het is gewoon een wifi IP camera. Niets bijzonders.
Dus dat werkt? :-) Ik heb ook nog wat foscam ip cams hier liggen. Al zal met een draadje beter werken gok ik ;-)
sweebee schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:01:
[...]

hm.. nog is ff goed naar kijken dan maar.

Weet iemand wat het ster icoontje (favoriet?) betekend in de app bij een schakelaar? En als ik die aan zet wat veranderd er dan?
Als je scenes / schakelaars zijn ingeklapt blijven de favorieten toch op je homescreen staan :)

EDIT:
Wat mij trouwens opvalt: http://www.homewizard.nl/signalering-alarm-systeem/homewizard-ip-camera.html
Ik dacht dat ze geen alarmsysteem wilde worden? Dus ze gaan het toch implementeren?

[ Voor 55% gewijzigd door _Piwi_ op 13-12-2012 17:20 ]

Verwijderd

Wat? Geen HD camera?

Voor mij een teleurstelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
IP cam is wel weer een leuke optie.
Ik vind het zeker noemenswaardig wat HW op dit moment doet. Een klein bv-tje dat met deze snelheid uitbreid en update is echt bijzonder. En ja ik weet dat alles niet perfect werkt maar ik zie vooruitgang. Dus HW complimenten en ga vooral zo door :)
...... met het integreren van een thermostaat als ik het mag zeggen :P

Voor mij persoonlijk zie ik het nut van HD even niet. Het is meer een registratie optie. En met een normale cam kun je prima registreren wat er gebeurd en ook gewoon mensen herkennen. HD is voornamelijk belasting van je hele systeem en het heeft geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD is voornamelijk belasting van je hele systeem en het heeft geen toegevoegde waarde.
Jij hebt duidelijk zelf geen HD camera en een normale camera hangen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 30-08 10:46
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:48:
[...]

Jij hebt duidelijk zelf geen HD camera en een normale camera hangen? ;)
Ik ben op de hoogte van de verschillen tussen een normale en een HD camera... En natuurlijk als je alleen naar beeld kwaliteit kijkt gaat ieder zijn voorkeur uit naar HD!

Maar als je iets verder kijkt dan ga je deze camera alleen buitenshuis gebruiken. Dat betekent dat je camera een upload stream heeft over jouw internetconnectie.... en dat jij een download connectie hebt over jou UMTS lijntje op je telefoon.

Ik kan je vertellen dat je op dat moment blij bent dat je geen HD hebt maar gewoon SD... Met SD begint je ADSL lijntje te puffen en te steunen. HD wordt helemaal niet meer haalbaar op dat moment.

En volgens mij draait merendeel van de NL huishoudens op ADSL en is dat dus waar Homewizard zijn business plan op schrijft!

Een oplossing om jou tegemoet te komen zou kunnen zijn; HD foto's mailen en een SD stream...

My 2 cents!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Sterker nog, als jij op je smartphone via 3G jouw cam thuis wil bekijken dan ben je ook blij dat je een SD camera hebt. HD wordt je dan ook echt niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
PDankers schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:00:
IP cam is wel weer een leuke optie.
Ik vind het zeker noemenswaardig wat HW op dit moment doet. Een klein bv-tje dat met deze snelheid uitbreid en update is echt bijzonder. En ja ik weet dat alles niet perfect werkt maar ik zie vooruitgang. Dus HW complimenten en ga vooral zo door :)
Ik hoop ook dat ze het kunnen volhouden, ze lopen er toch met een paar man rond en kan me niet voorstellen dat er 100 setjes per week verkocht worden. Op de kaku dingen kunnen ze het niet verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
macmouse schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:45:
[...]

Ik hoop ook dat ze het kunnen volhouden, ze lopen er toch met een paar man rond en kan me niet voorstellen dat er 100 setjes per week verkocht worden. Op de kaku dingen kunnen ze het niet verdienen.
Klopt. maar in een goed plan houd je rekening met een opstart periode. Daarnaast moet ik wel zeggen dat sinds ik de HW heb (demonstreer aan bekenden), krijg ik veel enthousiaste reacties... Het is echt een techniek/ontwikkeling die op dit moment erg aan het groeien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

En ze zullen moeten blijven innoveren om de concurrentie voor te blijven.

Zeker als concepten als zipato er aan komen welke meerdere protocollen gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo even naar de mogelijkheden van Zipato kijk, heeft Homewizard nog even te gaan, zeker wat betreft de layout van de app. Ik kan er maar niet aan wennen. Onhandig met een suffe uitstraling.

Maar goed, heeft iemand die camera al in huis en gekeken welk merk en type het is, en waar hij dus voordeliger te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 100 MB glasvezel, dus bandbreedte genoeg. Heb nu zelf al de Robocam 21 van Marmitek en mis de HD kwaliteit wel degelijk. Zeker als het om het herkennen van mensen gaat, of als je gedetailleerde beelden nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik denk dat je internet 100mbit is en niet 100MByte tenzij je op een TU verblijft :9
De aangeboden camera is elders €60 en ik denk niet dat de HW camera meer biedt dan de andere merken.
Wat ik mis is de vermelding van een rj45 aansluiting zoals veel andere camera's hebben,
Voor deze prijs kan je geen optische zoomfunctie verwachten maar dat zou het wel af maken ;)
Bij dit soort camera's zie je vaak dat de IR leds een object 'overbelichten' als het dichtbij staat, dit gaat ten koste van details en contrast.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:10:
Als ik zo even naar de mogelijkheden van Zipato kijk, heeft Homewizard nog even te gaan, zeker wat betreft de layout van de app. Ik kan er maar niet aan wennen. Onhandig met een suffe uitstraling.
Eens dat de Zipato meer mogelijkheden heeft. Ziet er ook erg fraai uit. Ik kan alleen nergens vinden wanneer hij geleverd wordt. Ook exacte specificaties ontbreken nog. Lijkt dus een beetje op de trend om maanden vooraf iets te laten zien wat nog niet leverbaar is. We moeten dus ook maar afwachten of de beloften waar gemaakt worden en wanneer bepaalde mogelijkheden beschikbaar komen.

Maar inderdaad, de beloften zijn groot.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 10:42:
Ik denk dat je internet 100mbit is en niet 100MByte
Yep 100 Mbps. Gaat al snel genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

@anjos
.... begin januari worden ze leverbaar. En nu al te bestellen via Zipato zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zipato .... Cloud based. Wil je dat echt of alles binnen je eigen omgeving (HW bijv)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
De camera is binnen! Komt met een cd met daarop software om je cam te kunnen vinden. Verder is hij volledig instelbaar via je browser en kan je streamen naar diverse apps. Ik heb hem gekoppeld aan mijn NAS. Als je dit wilt doen moet je kiezen voor Foscam FI8918W, hij is dan volledig bestuurbaar. Nu afwachten wat voor magie de HW kan doen met deze cam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotrene
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-08 13:04
Je HomeWizard als alarmsysteem gebruiken. Wie overweegt dat ook? Waarom wel/niet? Ervaringen? Wat is mogelijk met de huidige firmware?

Beweging en deurmeldingen signaleren is geen probleem. Maar dan...
Ik stel me zo voor dat je naast de voordeur een schakelaar inbouwt, die dient om het alarm 'scherp' te zetten. Is de wizard zo te programmeren dat 'ALS' alarmknop=1 EN deur=1 DAN alarmmelding sturen?
Voor een sirene voel ik weining. Zijn er andere opties? Welke extra apparatuur heb je nodig om een SMS bericht te versturen (mails wordt niet opgemerkt)

Afijn, suggesties welkom,
rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatishMatish
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 11:38
Ik heb het idee dat de camera van HomeWizard dezelfde is als de Foscam FI8910W.
Dit is een camera die bij een resolutie van max 640x480 op 15fps werkt.
Ik wil eigenlijk liever een HD camera.. Nu kwam ik de Foscam FI9820W tegen.
Deze werkt bij 1280x720 op 30fps. Zou deze ook met de HomeWizard werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolterK
  • Niet online
Heb een AWMR-210 dimmer (KaKu) op de aanwezige inbouwschakelaar aangesloten.
De schakelaar schakelt twee normale halogeen lampen (2*50 Watt) aan of uit.
Daarna AWMR-210 aangemeld bij HomeWizard als sensor 'dimmer'.
In het begin werkt het goed met aan- en uitzetten en dimmen via iphone.
Maar als ik de lampen via de normale schakelaar aan/uit heb gezet, reageert dimmer niet meer via HomeWizard. Maar soms wel weer en daarna weer niet. Kan er helaas geen patroon in ontdekken.

Toen dacht ik, misschien moet de dimmer niet als sensor 'dimmer', maar als sensor 'switch' aangemeld worden. Maar ook dan werkt het eerst wel en daarna weer niet en dan weer wel. Tevens heb ik een andere AWMR-210 aangesloten, maar ook dit maakt geen verschil.

Mijn 2 stekkerdozen, schakelaar rolluik en thermometer communiceren prima met de HomeWizard.

Hebben jullie een oplossing of soortgelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Die ervaring heb ik ook, ws omdat de hw via een code schakelt, en de 210 via de hardware schakelaar, die rechtstreeks is aangsloten. Je ziet ook als je de 210 via de schakelaar bedient, niet in de hw app de status veranderen..
Gewoon ook een kaku schakelaar gebruiken voor de 210 ipv de hardware schakelaar lost het wel op, of altijd via de phone schakelen. :+

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
MatishMatish schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:07:
Ik heb het idee dat de camera van HomeWizard dezelfde is als de Foscam FI8910W.
Dit is een camera die bij een resolutie van max 640x480 op 15fps werkt.
Ik wil eigenlijk liever een HD camera.. Nu kwam ik de Foscam FI9820W tegen.
Deze werkt bij 1280x720 op 30fps. Zou deze ook met de HomeWizard werken?
Ik durf voor 99 % te zeggen dat die gewoon zal werken. Alle foscams hebben dezelfde firmware. Ik heb i.i.g. 3 types gezien/gehad die allen eenzelfde firmware hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hij lijkt idd wel erg veel op de Foscam, dan heeft hij een rj45 en een ir-cut functie waardoor de kleuren bij daglicht correct zijn en niet verschoven.
Vreemd dat bij HW zo weinig technische informatie bij de camera wordt vermeld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een filmpje wat ik tegen kwam om het verschil tussen HD beelden en de camera die HW aanbiedt te vergelijken. Ik weet wel waar mijn voorkeur naar uit zal gaan!

YouTube: Foscam - FI9820W vs. FI8910W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of je een novoport garage deur kunt aan sturen met de HW,ik weet dat die 433mhz gebruiken,maar ook een wisselcode systeem wordt gebruikt.

heeft iemand ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NIET de foscam HD camera kopen mannen..
Totale miskoop en product had nooit uitgebracht mogen worden (zie verschillende topics op andere fora)
Begin volgend jaar komt zijn opvolger die wel normaal werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 30-08 10:46
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:25:
NIET de foscam HD camera kopen mannen..
Totale miskoop en product had nooit uitgebracht mogen worden (zie verschillende topics op andere fora)
Begin volgend jaar komt zijn opvolger die wel normaal werkt..
Ik heb een Foscam camera, het is een SD variant maar ik ben er erg tevreden mee, ik heb deze cam twee jaar gebruikt als monitoring voor mijn zieke zoontje... Werkte i.c.m. nachtzicht uitstekend!

Wil je betere kwaliteit dan zou je kunnen kijken naar A-merken maar vergeet dan niet om ook extra geld mee te nemen!

Ik ga ieder geval nu de camera proberen aan te sluiten op de Homewizard zodra de nieuwe software arriveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
@WolterK: ik denk dat dit komt door het feit dat de ingebouwde sensor niet doorgeeft wat zijn stand is als deze handmatig wordt bediend. Dit is hier al meerdere malen aangekaart.
Bij mij is de situatie precies hetzelfde en ik ervaar er weinig problemen mee. Als de lamp handmatig is aangezet staat hij in de HW nog uit (omdat HW niet weet dat er handmatig geschakeld is) maar ik kan gewoon op OFF klikken en dan gaat de lamp ook gewoon uit.
Staat de lamp handmatig aan en wil ik hem met de HW dimmen dan klik ik eerst op ON en daarna verschuif ik de schuif om de dim hoeveelheid in te stellen.
Pagina: 1 ... 16 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.