HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.846 views

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:19
Sinds de laatste update werken bij mij de notificaties niet meer. Of eigenlijk, ze werken soms.
Na de update werkte er geen 1 meer. Opnieuw ingesteld, getest, werkt goed. Na 2 dagen deed ik de poort open, werkt goed. Vanochtend weer de poort open, werkt weer niet. Uurtje geleden weer de poort open werkt weer wel.
Ik krijg wel in de historie te zien dat de poort open en dicht gaat. Signaal komt dus wel binnen.
Hebben meer mensen hier last van.
En ik heb nog steeds 4x dezelfde mobiele telefoon in mijn "Notification Receivers" staan. Het is allemaal dezelfde telefoon. Heb op die telefoon wel 4x nieuwe firmware geflashed. Iemand enig idee hoe ik er weer 3 kan verwijderen?

• dressie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 13:02
mike123 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:44:
Sinds de laatste update werken bij mij de notificaties niet meer. Of eigenlijk, ze werken soms.
Na de update werkte er geen 1 meer. Opnieuw ingesteld, getest, werkt goed. Na 2 dagen deed ik de poort open, werkt goed. Vanochtend weer de poort open, werkt weer niet. Uurtje geleden weer de poort open werkt weer wel.
Ik krijg wel in de historie te zien dat de poort open en dicht gaat. Signaal komt dus wel binnen.
Hebben meer mensen hier last van.
En ik heb nog steeds 4x dezelfde mobiele telefoon in mijn "Notification Receivers" staan. Het is allemaal dezelfde telefoon. Heb op die telefoon wel 4x nieuwe firmware geflashed. Iemand enig idee hoe ik er weer 3 kan verwijderen?
Heb je een Android of een iPhone? Bij de pushnotificationserver bij Android is het vaak problemen, ik zelf ondervind er wekelijks ellende van. Ik heb ook al gevraagd of HW met een mail optie komt in de HW,zodat je zelf een kort bericht kan sturen naar je smartphone.

• mike123
dressie schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:48:
[...]

Heb je een Android of een iPhone? Bij de pushnotificationserver bij Android is het vaak problemen, ik zelf ondervind er wekelijks ellende van. Ik heb ook al gevraagd of HW met een mail optie komt in de HW,zodat je zelf een kort bericht kan sturen naar je smartphone.
Tis een Android telefoon. Galaxy S1. Voordat ik de laatste update had gedaan werkte het prima.
Gistteren trouwens ook een probleem met de app. Als ik 1 bepaalde lamp in de woonkamer aan deed met de afstandbediening ging hij niet meer uit via de app op de telefoon of de tablet.
Moest dan eerst de app afsluiten, weer opstarten, en daarna werkte het weer. Toen maar weer eens de spanning van de HW afgehaald. Nu werkt het weer wel. Het lijkt er soms wel eens op dat hoe vaker je de HW reset hoe beter het werkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
mike123 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:41:
[...]

Tis een Android telefoon. Galaxy S1. Voordat ik de laatste update had gedaan werkte het prima.
Gistteren trouwens ook een probleem met de app. Als ik 1 bepaalde lamp in de woonkamer aan deed met de afstandbediening ging hij niet meer uit via de app op de telefoon of de tablet.
Moest dan eerst de app afsluiten, weer opstarten, en daarna werkte het weer. Toen maar weer eens de spanning van de HW afgehaald. Nu werkt het weer wel. Het lijkt er soms wel eens op dat hoe vaker je de HW reset hoe beter het werkt 8)7
Mijn ervaring, met een GS2, is om de app een keer helemaal te verwijderen. Cach leegmaken en opnieuw installeren en verbinden via homewizardonline. Sinds die tijd werkt het hier als een trein! Ik hoef nu ook mijn HM niet meer te resetten, alhoewel ik vermoed dat dit te maken heeft met het vervangen van mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:06
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/23gxlpw.jpg

Ik kreeg een keer een tweet van iemand die zei dat er iemand bij mij in de buurt zit op dezelfde frequentie als mijn temperatuur meter. Nu begin ik toch steeds meer te denken dat dat inderdaad zo is. Hoe zijn anders die pieken van 15 graden of hoger te verklaren? En is hier ook een oplossing voor?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:30
Kan je het kanaal van jouw temp.meter niet veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Zijn er hier mensen die de zonwering van Velux bedienen via de Home Wizard?

Het gaat dan om de integra-dakramen Velux. Hier heb je 'inbouw'-systemen voor je dakraam, zodat je het dakraam kan openen, zonwering bedienen met een afstandbediening.

Wat ik ervan begrijp, is dat dit ook met het Somfy protocol werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:55

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

rimave schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:24:
[afbeelding]

Ik kreeg een keer een tweet van iemand die zei dat er iemand bij mij in de buurt zit op dezelfde frequentie als mijn temperatuur meter. Nu begin ik toch steeds meer te denken dat dat inderdaad zo is. Hoe zijn anders die pieken van 15 graden of hoger te verklaren? En is hier ook een oplossing voor?
Zowel de temperatuur als de vochtijgheid kan nooit zo sterk variëren en met die regelmaat dus lijkt idd op 2 signalen om en om.
Die 80% vochtigheid zou ik niet constant in m'n huis willen hebben :X
Als je weet wie die ander is of er contact mee hebt, kijk dan eens of iemand kanaal 4 of 5 kan gebruiken als ie een geschikt model heeft.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik heb geen idee wie die andere gebruiker is.
Ik zal de mijne eens op een ander kanaal proberen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn hormann garagedeur op de homewizard aangesloten! werkt perfect.
Nog wat vragen over de HW

- Hoe voorkom je dat je tv gaat " storen " zodra je het licht aanschakelt?
- Hoe kan het dat mijn temperatuurmeter 90% van de gevallen 6 graden aangeeft..
en soms 20 graden terwijl het 20 graden daadwerkelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:36:

- Hoe kan het dat mijn temperatuurmeter 90% van de gevallen 6 graden aangeeft..
en soms 20 graden terwijl het 20 graden daadwerkelijk is?
Omdat het de jouwe niet is maar die van een buur?
Haal de batterij eens uit je eigen temperatuurmeter en kijk of de HW dan alleen nog 6 graden weergeeft.
Zo ja, probeer eens een ander kanaal ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energiebewust
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05 13:50
Klik aan klik uit acm-1000 ombouwen.
Beste medetweakers
Wie heeft al eerder een KaKu ACM-1000 voorzien van aansluitingen voor een externe schakelaar?
Ik heb nu het nodige op mijn homewizard zitten maar om nu op een aantal plaatsen in huis zowel een acm-1000 als een awmt003 zender te plaatsen is wat al te gek. Helaas is de Awmr 230 geen oplossing, dit is een dimmer en dus niet geschikt voor gewone led spots en om nu leds van 6 maanden oud weer te gaan vervangen door dimbare exemplaren is ook behoorlijk prijzig.
Wie helpt me aan een oplossing of een alternatief?

9 kWp, Warmtepomp, Balansventilatie, douchewater wtw, 4,7GJ zonneboiler MG4 lux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:27
rimave schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:24:
[afbeelding]

Dat had ik ook, op een ander kanaal zetten verhielp het euvel ;-)

Weet iemand als er binnenkort ook een mogelijkheid komt om gas / water te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
Zijn er ook al rgb's led's verkrijgbaar voor dit systeem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:10
superbig91 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:44:
[...]

Weet iemand als er binnenkort ook een mogelijkheid komt om gas / water te meten?
Ik heb op een open dag een keer gehoord dat de mogelijkheid werd onderzocht om een slimme gas en elektra meter te koppelen aan de HW en zo gas en elektraverbruik te kunnen meten. Als je geen slimme (digitale) gas en elektrameter hebt kun je een zgn. voorkeursplaatsing aanvragen bij je Netbeheerder (bijvoorbeeld Stedin, Enexis of Liander). Dit kost 72,60 euro per adres. Je hebt dan wel nog een kastje nodig wat de signalen van de meters vertaalt naar de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Ik zag net dat bij Kluswijs een startpakket van kaku in de aanbieding was. Het betreft de APA3-1500R voor 19,95 ipv 29,95. De set bevat drie stekkerontvangerschakelaars en één AB. Er kunnen drie zenders per stekker aangemeld worden.

Edit: Helaas, ik hoor net dat de actie is afgelopen en ik dus de laatste twee sets heb gekregen voor de actieprijs. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Anjos op 17-11-2012 14:32 . Reden: zie edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Anjos schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 10:19:
Ik zag net dat bij Kluswijs een startpakket van kaku in de aanbieding was. Het betreft de APA3-1500R voor 19,95 ipv 29,95. De set bevat drie stekkerontvangerschakelaars en één AB. Er kunnen drie zenders per stekker aangemeld worden.

Edit: Helaas, ik hoor net dat de actie is afgelopen en ik dus de laatste twee sets heb gekregen voor de actieprijs. :)
Bij de gamma voor 18,-. Weet niet als het een aanbieding is maar moest toevallig een paar kaku schakelaars hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:18
18,99 bij de Karwei en er hing niets bij van e.o.a. aanbieding. Net nog een setje gehaald :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
dressie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:11:
[...]

Mijn ervaring, met een GS2, is om de app een keer helemaal te verwijderen. Cach leegmaken en opnieuw installeren en verbinden via homewizardonline. Sinds die tijd werkt het hier als een trein! Ik hoef nu ook mijn HM niet meer te resetten, alhoewel ik vermoed dat dit te maken heeft met het vervangen van mijn router.
Ik heb verder nog niets gewijzigd en de keren dat de poort open ging heb ik normaal een melding gekregen. Nu is er dus niks aan de hand en heb ook niet meer gereset.
Het is en blijft een vreemd euvel. Gaat ook wel weer over na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
In de paar dagen dat ik nu zowel de HomeWizard als de ICS-1000 heb, valt me al op dat de HW regelmatig 2 of meer keer nodig heeft om een schakelaar uit te zetten (de verste verwijderd). Op de ICS-1000 werkt dit altijd feilloos.

Dat is des te vreemder, aangezien de ICS verder weg en in de kelder staat, met betonnen vloer/dak en de HW dichterbij in de kast zo'n 6 meter van de verste ontvanger.

Ook heb ik al gehad dat 1 ontvanger in het geheel niet meer wilde reageren, welke ik daarna opnieuw heb ingeleerd en nu werkt deze weer (voor zo lang het duurt...). Toch jammer en slordig voor zo'n prijzig product. Niet gezegd dat ik deze terug ga sturen, want op de langere termijn zie ik meer mogelijkheden met HW, maar ze zijn er zeker nog niet.

Oh ja, nog een maf dingetje: HW mag dan wel een "ipad" variant van de software hebben, maar het ziet er gewoon uit als de iphone variant, maar dan op een groter scherm. Er wordt in het geheel geen gebruik gemaakt van de andere resolutie en verhouding van het scherm. Alles staat links in het beeld met een heeeel groot deel onbenut grijs.

[ Voor 18% gewijzigd door MichaelB74 op 18-11-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de Asun-650 al 3 maanden om mijn elektrische garagedeur te openen en dicht te maken.
Sinds een paar dagen gaat de garagedeur slechts zo'n 20 cm open en stopt dan. Met de handzender van de garagedeur gaat de garagedeur gewoon open en dicht. Kan iemand mij aangeven wat hier de oorzaak van kan zijn? Verder ben ik heel tevreden met mijn HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:16:
Ik gebruik de Asun-650 al 3 maanden om mijn elektrische garagedeur te openen en dicht te maken.
Sinds een paar dagen gaat de garagedeur slechts zo'n 20 cm open en stopt dan. Met de handzender van de garagedeur gaat de garagedeur gewoon open en dicht. Kan iemand mij aangeven wat hier de oorzaak van kan zijn? Verder ben ik heel tevreden met mijn HW.
Lijkt er beetje op dat de Asun-650 geen 2 minuten aan blijft bij een puls. Dus dan rest waarschijnlijk maar één ding en dat is terug naar de winkel. Gelukkig doet Kaku niet moeilijk. Mijn ervaring is dat de winkel dan een nieuwe geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Nu weer iets ander vreemds, misschien weet iemand een oplossing?

De schakelaar achter de stereo, APA3-1500R, die kan ik met HW alleen aanzetten, maar niet uit. Via de ICS-1000 werkt het prima. Wat kan dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
MichaelB74 schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:28:
Nu weer iets ander vreemds, misschien weet iemand een oplossing?

De schakelaar achter de stereo, APA3-1500R, die kan ik met HW alleen aanzetten, maar niet uit. Via de ICS-1000 werkt het prima. Wat kan dat zijn?
In combinatie met je vorige opmerking moest ik aan het volgende denken. Ik had mijn HW in de meterkast staan. Leek me handig bij de router. Maar ik kreeg hetzelfde probleem. Wel aan zetten niet uitzetten en soms gingen lampen ook niet aan. Ik heb de HW nu in de woonkamer bovenop een kast gezet, 2 meter van de router en hierna geen problemen meer gehad. Ik vermoed dat de kabels in de meterkast en de apparatuur hierin (zoals de router) storing veroorzaakte op de HW antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de mensen met een weerstation onder de HomeWizard gebruikers, HomeWizard gaat weer stapje verder in de ontwikkeling van de app en de hardware. Straks kunnen wij onze weer data gegevens delen met andere gebruikers en is er ook een weersvoorspelling zichtbaar. Hieronder klein schermafdrukje zodat jullie weten dat HW echt niet stil zit hoor.

Afbeeldingslocatie: http://images56.fotki.com/v713/photos/1/17730/780798/HW-vi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Anjos schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:44:
[...]
Ik vermoed dat de kabels in de meterkast en de apparatuur hierin (zoals de router) storing veroorzaakte op de HW antenne.
Helaas, de HW staat in de woonkamer in een kast waarin alleen een laserprinter staat (50cm er boven)

Maar ik weet al waar het aan ligt! Het ligt aan de APA3! Ik verwissel deze voor een andere die ik al geprogrammeerd had en voilà, meteen werken. Daar had ik dus niet aan gedacht.

Eigenlijk is deze ook wel goed, want met de ICS werkt 'ie probleemloos alleen niet met HW. Zo is het dan maar even hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
  • Laatst online: 30-11-2023
MichaelB74 schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:39:
In de paar dagen dat ik nu zowel de HomeWizard als de ICS-1000 heb, valt me al op dat de HW regelmatig 2 of meer keer nodig heeft om een schakelaar uit te zetten (de verste verwijderd). Op de ICS-1000 werkt dit altijd feilloos.

Dat is des te vreemder, aangezien de ICS verder weg en in de kelder staat, met betonnen vloer/dak en de HW dichterbij in de kast zo'n 6 meter van de verste ontvanger.
Ik heb dat probleem ook. Het lijkt ook wel of aanzetten vaker lukt dan uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01-2023
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:59:
Even voor de mensen met een weerstation onder de HomeWizard gebruikers, HomeWizard gaat weer stapje verder in de ontwikkeling van de app en de hardware. Straks kunnen wij onze weer data gegevens delen met andere gebruikers en is er ook een weersvoorspelling zichtbaar. Hieronder klein schermafdrukje zodat jullie weten dat HW echt niet stil zit hoor.

[afbeelding]
Ziet er leuk uit, kan niet anders zeggen.
Maar zie liever dat het probleem van de min waardes eerst oplost worden met de regenmeter.
Kom nog regelmatig tegen dat de waardes ver in de min staan, soms tot -250mm.

Eerst problemen oplossen en dan pas andere dingen toevoegen, lijkt me verstandiger nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ prutser387 - Velux werkt idd met Somfy protocol, maar is iohomecontrol protocol, dit kan met homewizzard niet gebruikt worden. met de somfy tahoma box kan je deze wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De asun-650 in een mooie inbouwdoos aangesloten op een garagedeur!
Werkt perfect

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/landing/440/img0260cj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Helaas, ik was te vroeg met juichen...

Na 3x aan/uit te gaan, werkt het wederom niet om via HW de schakelaar achter de stereo uit te zetten. Alleen aanzetten functioneert dan nog. Via de ICS werkt het uiteraard probleemloos.
Ik merk dit ook bij andere schakelaars, dat die soms gewoon niet reageren op de HW, maar dan na 2-3x het commando geven ineens wel. Erg vervelend, want dat is de basisfunctionaliteit!

Het vervelende hier aan vind ik wel dat het gehele systeem zo erg onbetrouwbaar is. Je moet er op kunnen vertrouwen dat de schakelaars werken en niet af en toe. Dit valt me best wel tegen van een systeem voor 180-190 euro (even de bijgeleverde zaken er van af getrokken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:09
Het lijkt er op dat wanneer je stereo aan staat dat deze dan dus je signaal verstoort. Probeer hem er eens wat verder vanaf te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Geldt ook voor DECT toestellen en wifi routers die er naast liggen/staan. Geen idee hoe/waar (andere frequentie) maar toch. :S
Phoolie schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:40:
Het lijkt er op dat wanneer je stereo aan staat dat deze dan dus je signaal verstoort. Probeer hem er eens wat verder vanaf te leggen.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
  • Laatst online: 30-11-2023
Weet iemand of de KaKu repeater ook het signaal van Somfy opnieuw uitzendt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
Hier ook steeds meer last van haperende scenes en schakelaars.
Heb diverse scenes welke gebruikt worden in huis, voorheen werkte dit perfect, nu blijft in bijna elke scene wel een lamp aan of uit, willekeurig.
Dit gebeurd nu echt steeds vaker en ik heb er zelfs 2 die pas na 10x inschakelen het pas echt doen.
Dit was voor de laatste update niet zo.

Meer mensen die dit hebben ?
Sta bijna op het punt om alles eruit te schroeven, dit kan echt niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:24
macmouse schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:48:
Hier ook steeds meer last van haperende scenes en schakelaars.
Heb diverse scenes welke gebruikt worden in huis, voorheen werkte dit perfect, nu blijft in bijna elke scene wel een lamp aan of uit, willekeurig.
Dit gebeurd nu echt steeds vaker en ik heb er zelfs 2 die pas na 10x inschakelen het pas echt doen.
Dit was voor de laatste update niet zo.

Meer mensen die dit hebben ?
Sta bijna op het punt om alles eruit te schroeven, dit kan echt niet zo.
Bij mij is het precies andersom twee versies hiervoor werkte het bij mij ook niet goed voor schakelaars waar 4 muren tussen zitten, echter bij de laatste 2 firmware versies werken ze weer feilloos, of dat nu aan die firmware versie gelegen heeft of...?

Wellicht is het niet altijd de firmware maar kunnen ook lokale wijzigende omstandigheden een grote rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het bedienen van de Itho Eco Fan ventilatie systeem? Werkt dit op dezelfde frequentie? Ben van plan om het aan te schaffen om draadloos op elke verdieping aan/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Phoolie schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:40:
Maar hoe kan het dan dat alles feilloos werkt met de afstandsbediening van KaKu en met de ICS van KaKu (die meters verder IN een kelder ligt)?

Eerst dacht ik nog: "dan heeft de HW gewoon minder zendvermogen", maar dat kan niet, want aanzetten gaat prima.

Ik ga hier toch een mailtje aan wagen naar HomeWizard, want dit kan natuurlijk niet. Het verplaatsen van de HomeWizard is ook geen optie, want dan zouden andere ontvangers in het huis niet meer reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dezelfde problemen, soms wel schakelen en soms niet.
Om mijn somfy te besturen moet ik de homewizard bijna bovenop de zonwering zetten.
Van mijn weerstation ben ik regelmatig de ontvangst kwijt, dan weer geen wind en dan weer geen regen of uv sensoren te vinden. Schakelen is zeer onbetrouwbaar.
Tja, weer wachten op de volgende update of toch maar de boel opgeven.???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:38:
Tja, weer wachten op de volgende update of toch maar de boel opgeven.???
Tsja, als je het mij vraagt had een product als dit niet op de markt moeten verschijnen in de huidige vorm. Als ik op diverse forums dezelfde klachten lees van veel gebruikers in allerlei situaties...

Het is geen gratis product.

Wat ik ook jammer vind, is dat het op het forum van HW zo stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaelB74 schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:05:
[...]

Tsja, als je het mij vraagt had een product als dit niet op de markt moeten verschijnen in de huidige vorm. Als ik op diverse forums dezelfde klachten lees van veel gebruikers in allerlei situaties...

Het is geen gratis product.

Wat ik ook jammer vind, is dat het op het forum van HW zo stil is.
Ben ik niet met je eens, de verbeteringen en de (gratis) toegevoegde mogelijkheden sinds de start zijn talrijk. Bij mij werkt de HW vrijwel probleemloos. Dat de Somfy producten nog niet goed werken had je kunnen weten, het is tenslotte nog een Beta functionaliteit.

Het is aan HW zelf om te bepalen waar en hoe ze communiceren, dat wij hier een forum hebben verplicht ze niet om dit podium ook te gebruiken. Wat mij betreft doen ze dat voldoende via nieuwsbrief en opendagen. Als ik een vraag heb, dan bel ik ze even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:14:
Heeft iemand ervaring met het bedienen van de Itho Eco Fan ventilatie systeem? Werkt dit op dezelfde frequentie? Ben van plan om het aan te schaffen om draadloos op elke verdieping aan/uit te zetten.
Het is een 868MHz signaal en de HW kent het protocol niet voor zover ik weet.
Ik heb zo'n Itho en ik gebruik een los verkrijgbare remote.
Probleem zal zijn dat je 3 snelheden kiest terwijl bijv. kaku schakelaars alleen aan/uit kennen.
De HW zou dan 3 schakelaars (posities) onder het kopje Itho moeten zetten of zoiets.
Bovendien heeft de Itho remote een timer functie die de ventilator 10 min hard laat draaien of 20, 30 min als je nog een paar keer erop drukt.
De Itho remote moet aangemeld worden bij de ventilator dus dat wordt al lastiger.
Een alternatief kan zijn om de brade sturing te schakelen met potentiaalvrije contacten van een relais.
Omdat er normaal gesproken de fase wordt gebruikt om te schakelen zou je een standaard kaku schakelaar kunnen gebruiken.
Je schakelt de middelste en hoogste snelheid met een fase, dus 2 kaku schakelaars zou volstaan.
Ze moeten wel een voor een bediend worden, ik weet niet of 2 tegelijk inschakelen schadelijk is voor de Itho ventilator.
Als je niets schakelt draait de Itho op de laagste snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:20:
[...]

Ben ik niet met je eens, de verbeteringen en de (gratis) toegevoegde mogelijkheden sinds de start zijn talrijk. Bij mij werkt de HW vrijwel probleemloos. Dat de Somfy producten nog niet goed werken had je kunnen weten, het is tenslotte nog een Beta functionaliteit.

Het is aan HW zelf om te bepalen waar en hoe ze communiceren, dat wij hier een forum hebben verplicht ze niet om dit podium ook te gebruiken. Wat mij betreft doen ze dat voldoende via nieuwsbrief en opendagen. Als ik een vraag heb, dan bel ik ze even.
Uhm, ik heb alleen Kaku schakelaars die ze zelf verkopen en die schakelen niet betrouwbaar aan/uit, terwijl dit met de Kaku afstandsbediening en ICS-1000 100% werkt.
Er wordt door hun zelf geadverteerd met deze producten, dan kan ik als consument toch wel verwachten dat het werkt?

Uiteraard mag en kan HW zelf bepalen hoe ze communiceren, maar op hun EIGEN forum is nagenoeg geen activiteit, dat vind ik jammer. Dat is alles wat ik zeg.

Dat er functies bijkomen, dat is heel mooi, maar daar heb ik het niet voor gekocht. Ik heb het gekocht om te schakelen met de door hen ondersteunde schakelaars en dat werkt te onbetrouwbaar. Ik zie echter wel in dat HW meer kan (in potentie als het werkt), maar dat neemt niet weg dat de basisfunctionaliteit wel 100% moet werken.

Edit: ik heb ze overigens een e-mail gestuurd met mijn vraag en situatie. Hopelijk komt daar een oplossing uit.

[ Voor 3% gewijzigd door MichaelB74 op 19-11-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
MichaelB74 schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:33:
[...]

Uiteraard mag en kan HW zelf bepalen hoe ze communiceren, maar op hun EIGEN forum is nagenoeg geen activiteit, dat vind ik jammer. Dat is alles wat ik zeg.
Sinds wanneer hebben zij een eigen forum? Waar kan ik deze vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Het forum van HomeWizard: http://www.homewizards.nl/forum/index.php

Edit: zie ik nu pas dat dit helemaal hun eigen forum niet is... Dit is homewizardS een enthousiastelingen forum. :(

[ Voor 47% gewijzigd door MichaelB74 op 20-11-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:47:
De asun-650 in een mooie inbouwdoos aangesloten op een garagedeur!
Werkt perfect

[afbeelding]
Dit zou ik dus nooit doen i.v.m. inbraak beveiliging. De officiële garagedeur openers werken met een "rolling code", zodat elke keer een nieuwe code wordt afgesproken tussen de verzender en de ontvanger. Met de ASUN heb je maar 1 code en als iemand die uitleest ben je je huis binnen. Een code op de 433,92 MHz band van KaKu kun je heel makkelijk uitlezen. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Geen idee of dit mogelijk is zoals ik wil, maar hier gaat 'ie:

Ik wil graag dat de verlichting in de hal (AWMR-230) aangaat met de deurbel (ACDB-7000AC), maar wel pas als de zon onder is (na sunset dus).

Het lukt me op geen mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen.

Zet ik het bij de lamp, dat deze aangaat na sunset, dan gaat deze netjes om 16:44 aan, zet ik het in een scene dat deze pas aangaat na sunset en koppel ik hier een action, press doorbell, aan, dan werkt dat alsnog niet...

Wat doe ik verkeerd of is dit gewoon niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
MichaelB74 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:49:

Ik wil graag dat de verlichting in de hal (AWMR-230) aangaat met de deurbel (ACDB-7000AC), maar wel pas als de zon onder is (na sunset dus).

Zet ik het bij de lamp, dat deze aangaat na sunset, dan gaat deze netjes om 16:44 aan, zet ik het in een scene dat deze pas aangaat na sunset en koppel ik hier een action, press doorbell, aan, dan werkt dat alsnog niet...

Kan je het niet onder het tabblad "notifications'' maken?
Ik kan daar niet zo snel de sunset functie vinden maar voor de aankomende periode is het vroeg genoeg als je er 17:00 uur van maakt.
Je moet dan wel de rechtstreekse koppeling verwijderen van de bel naar de AWMR-230.
Maak onder Notifications een nieuwe Action aan (add action). Selecteer de deurbel, geef een naam, Event aanpassen, Start time (bv 17:00 uur) End time (bv 7:00 uur), (overdag blijft de lamp dan uit), Days,op welke dagen moet dit zo werken? Perform action aanvinken. Action, kies de AWMR-230 en eventueel na hoeveel tijd hij weer uitgaat.
Zoiets zou het moeten worden.
Kan het zelf niet testen want heb geen kaku deurbel.
Heb het wel ff geprobeerd door een deurbel aan te maken en daarvoor een magneetcontact te gebruiken, werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
MichaelB74 schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:29:
[...]

Maar hoe kan het dan dat alles feilloos werkt met de afstandsbediening van KaKu en met de ICS van KaKu (die meters verder IN een kelder ligt)?

Eerst dacht ik nog: "dan heeft de HW gewoon minder zendvermogen", maar dat kan niet, want aanzetten gaat prima.

Ik ga hier toch een mailtje aan wagen naar HomeWizard, want dit kan natuurlijk niet. Het verplaatsen van de HomeWizard is ook geen optie, want dan zouden andere ontvangers in het huis niet meer reageren...
Volgens mij geef je zelf het antwoord al. De storing komt dus (waarschijnlijk) door minder zendvermogen icm de storing die je receiver veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
mike123 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 00:03:
[...]

Kan je het niet onder het tabblad "notifications'' maken?
Ik kan daar niet zo snel de sunset functie vinden maar voor de aankomende periode is het vroeg genoeg als je er 17:00 uur van maakt.
Je moet dan wel de rechtstreekse koppeling verwijderen van de bel naar de AWMR-230.
Maak onder Notifications een nieuwe Action aan (add action). Selecteer de deurbel, geef een naam, Event aanpassen, Start time (bv 17:00 uur) End time (bv 7:00 uur), (overdag blijft de lamp dan uit), Days,op welke dagen moet dit zo werken? Perform action aanvinken. Action, kies de AWMR-230 en eventueel na hoeveel
Met een begin en eindtijd zal misschien wel werken, echter zou ik graag willen dat deze automatisch verschuift met het jaargetijde. Er is geen rechtstreekse koppeling, dat verloopt allemaal via de HW. Ik ga vanavond wel even verder pielen.
Phoolie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:31:
[...]
Volgens mij geef je zelf het antwoord al. De storing komt dus (waarschijnlijk) door minder zendvermogen icm de storing die je receiver veroorzaakt.
Het zou wel heel triest zijn als het zendvermogen van de HW, die in het stopcontact zit, minder zou zijn dan een afstandsbediening met een enkel CR2032 batterijtje. Ik sta met die afstandsbediening dus naast de HW :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaelB74 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:41:

Het zou wel heel triest zijn als het zendvermogen van de HW, die in het stopcontact zit, minder zou zijn dan een afstandsbediening met een enkel CR2032 batterijtje. Ik sta met die afstandsbediening dus naast de HW :-(
Het zendvermogen wordt niet bepaald door de netspanning of de batterijspanning. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaelB74 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:49:

En wanneer/ hoe moet de verlichting weer uit gaan? (Dat lost het probleem niet op, maar het is niet onbelangrijk!)
Verder is de behoefte aan licht tussen zonsondergang en zonsopgang niet altijd hetzelfde (hangt ook af van het weer en het seizoen), dus ik denk dat je met een schemerschakelaar beter uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:13:
[...]

Het zendvermogen wordt niet bepaald door de netspanning of de batterijspanning. :O
Dat snap ik ook wel, maar het lijkt mij logisch dat iets wat voeding krijgt via het stopcontact een hoger zendvermogen kan/zal hebben dan iets wat gevoed wordt door een enkele CR2032...
Vooralsnog lijkt het erop dat het vermogen toch echt minder is dan de afstandsbediening en dat is op z'n zachts gezegd vreemd.
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:06:
[...]

En wanneer/ hoe moet de verlichting weer uit gaan? (Dat lost het probleem niet op, maar het is niet onbelangrijk!)
Verder is de behoefte aan licht tussen zonsondergang en zonsopgang niet altijd hetzelfde (hangt ook af van het weer en het seizoen), dus ik denk dat je met een schemerschakelaar beter uit bent.
Je kan opgeven dat er ook een uit-signaal gegeven wordt na een x aantal minuten. Dat werkt nu prima.
Mocht deze alsnog eerder uitgaan, dan werkt de schakelaar ook gewoon.

Is dat op te lossen met een schemer schakelaar? Zijn er 2 conditie's op een action mogelijk, want het zou dan moeten zijn:

- lichtwaarde is beneden ingestelde waarde
- ga aan zodra de deurbel gaat

Of moet dit anders gedaan worden, door een scene via een action aan te roepen? Ik heb geen schemerschakelaar liggen, dus kan het niet even uitproberen.

• satellietje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
Vorige week met Homewizard gebeld (Erwin) en hem mijn problemen voorgelegd met de Homewizard.

Ter info O-) "omdat het wel eens gebeurde dat met de vorige firmware de HW vastliep heb ik (misschien wel gelijk tijdig met de laatste update?) een Kaku 2300 schakelaar tussen de adapter gezet die ik met de ICS-1000 kan schakelen. Zodat ik niet steeds naar beneden hoef te lopen om te resetten”

Na de laatste update stonden mijn weermeters op No data, 3 van de 5 thermometers ontvingen geen data meer alleen die heel dichtbij stonden. Erwin zou me terug mailen maar helaas niks meer gehoord. Geen verwijt ik had ook zelf even kunnen bellen naar de status ;)

Ik ben daarom maar weer zelf verder gaan zoeken.

Ik had de Homewizard als volgt aangesloten:
Stopcontact in de muur, daarin een verlengblok waar TV de kachel een kaku ed. in zit, nog een verlengblok met wat apparatuur daarin de Kaku 2300 met hier in de adapter van de homewizard.

Ik heb de HW een etage hoger gezet. Kaku 2300 met daarin de adapter van de HW zelfde probleem alleen de thermometer heel dichtbij werkte de rest niet.

Per ongeluk :) verplaats ik de HW terug op zijn oude plaats maar nu rechtstreeks in het stopcontact aan de muur en wat blijkt, binnen no time worden alle weermeters gelezen en de thermometers werken ook allemaal weer.

Proef op de som, HW aangesloten op de oude manier en er komt geen data meer binnen ook niet na een uur wachten, apparaat reageert traag, grafieken worden niet geladen.

Ik sluit hem weer aan op het stopcontact rechtstreeks in de muur en alles werkt weer perfect. Ik kan zelfs de PC app gebruiken.

Het draait nu al vanaf zaterdag zonder vast lopers of gemiste data, ik heb alle apparaten iPad, Android, PC app getest, ook gelijktijdig en misbruikt door tijdens het laden van een grafiek de app geforceerd te sluiten en daarna direct weer te openen, maar alles blijft tot nu toe werken!

Misschien is het alleen bij mij maar ik wilde het toch even delen, het maakt bij mij dus uit waar ik de adapter van de Homewizard op aansluit.

Groetjes Pascal....

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat verhaal is niet zo bijzonder, 2 kaku's bij elkaar in een verdeelblok gaat fout omdat de ze elkaar verstoren.
Kennelijk pikt de voedingsadapter van de HW ook ellende op of hij stond gewoon te dicht bij een kaku.
Dit effekt heb je ook als je een kaku in een blok stop met ingebouwde schakelelektronica zoals van Gembird.
Zo'n blok straalt blijkbaar ook vanalles uit ;)
Het verbaast me wel dat een andere HW firmware soms zo'n grote invloed kan hebben op bijv. wifi of Somfy.
Een ander leuk verschijnsel is de draadloze speaker, deze kan als hij in gebruik is het wifi signaal flink verstoren omdat het kennelijk op 2,4GHz werkt.

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:16:
Ik heb hierover gebeld met HW.
Ik heb zelf 7 schermen die ik aanstuur via scenes, en daar zit de kneep.
Na de laatste update worden er 2 keer dezelfde code verzonden en dan stop hij dus.
dat is hetzelde wat er gebeurt als je 2 keer op een afstandbediening drukt.
In de volgende update wordt dit aangepast.
Voorlopig moet ik dus steeds NA een automatische sceneopdracht opnieuw schakelen door rechtstreeks van mijn app te schakelen.

Overigens lijkt het er bij mij ook op dat na de laatste update het schakelen moeizamer word.
Ik krijg wel de indruk dat bij HW eraan gewerkt word, want ze zijn blijkbaar aan het expirimenteren met dubbele opdrachten versturen.

Verwijderd

willieku schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:32:
[...]

Ik heb hierover gebeld met HW.
Ik heb zelf 7 schermen die ik aanstuur via scenes, en daar zit de kneep.
Na de laatste update worden er 2 keer dezelfde code verzonden en dan stop hij dus.
dat is hetzelde wat er gebeurt als je 2 keer op een afstandbediening drukt.
In de volgende update wordt dit aangepast.
Voorlopig moet ik dus steeds NA een automatische sceneopdracht opnieuw schakelen door rechtstreeks van mijn app te schakelen.

Overigens lijkt het er bij mij ook op dat na de laatste update het schakelen moeizamer word.
Ik krijg wel de indruk dat bij HW eraan gewerkt word, want ze zijn blijkbaar aan het expirimenteren met dubbele opdrachten versturen.
Is er ook gemeld wanneer er weer een update komt
Of in welk tijds bestek er weer een verwacht kan worden

Gr

• macmouse
ze hopen een deze dagen werd mij verteld. kan je niet veel mee nog op dit moment

Verwijderd

Zojuist is er een software update geweest, schakelen op uv index en nog wat bugs.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:27:
Zojuist is er een software update geweest, schakelen op uv index en nog wat bugs.
Bij mij nog helemaal niks

• macmouse
software update of firmware update ?

• _Piwi_
De online app (app.homewizard.nl) is wel veranderd. Van de rest heb ik ook nog niks gemerkt.

Verwijderd

Het is een software update, ik kan nu op uv index schakelen voor de rest nog niet zoveel veranderd.

• floris4
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-01-2020
Na de app update van vanavond naar 2.1.5.
Grafieken lijken nu sneller te laden op zowel de iPad als de iPhone.

Verwijderd

Voor android is er geen update tot op heden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07

HeroS

SmartHome Nerd

Dag Alle,

Klopt het dat als ik een lichtschakelaar met de hand bedien deze actie dan niet registratie wordt door de homewizard? en hij dus bv op uit staat in de app terwijl hij aan staat.

Klopt het ook dat ik niet meerdere schakelaars naast elkaar kan zetten? en dus altijd een x aantal meter uit elkaar moeten staan.

Bedankt!

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
De tempratuur werkt nu weer prima nadat ik deze op kanaal 3 gezet heb.
Trouwens, voor de liefhebber heb ik nog 2 rookmelders liggen die met de Homewizard werken.
Ik had er teveel besteld. Stuur maar een PM als je belangstelling hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
MichaelB74 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:41:
[...]

Je komt steeds meet aannames. Zolang je dat blijft doen ga je je probleem nooit oplossen. Probeer nou gewoon eens uit wat mensen je voorstellen. Wie weet helpt het en heb je je probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Phoolie schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:13:
[...]
Je komt steeds meet aannames. Zolang je dat blijft doen ga je je probleem nooit oplossen. Probeer nou gewoon eens uit wat mensen je voorstellen. Wie weet helpt het en heb je je probleem verholpen.
Jammer dat hier een vijandige sfeer hangt. Ik stel toch normale vragen en heb toch echte problemen...

Zijn het aannames?

1. ik pak de afstandsbediening en ga naast de HW staan
2. ik druk op uit, stereo gaat uit
3. ik druk op aan, stereo gaat aan

Zelfde met HW:
1. ik druk op aan, stereo gaat aan
2. ik druk op uit, stereo doet niets

Dat zijn geen aannames, dat zijn gewoon feiten.
Maar ik sta open voor andere verklaringen hoor. Wat kan het dan nog meer zijn? De ICS-1000 doet het zelfs prima vanuit de kelder, meters verderop. De HW nog dichterbij plaatsen lost niets op, want dan staat deze niet meer "centraal" in de woning en wordt de afstand tot de andere sensors / schakelaars groter.

Inmiddels heb ik een antwoord van HW gehad op mijn e-mail, helaas komen zij alleen met het advies:

- om de schakelaar te verplaatsten (is niet mogelijk, want moet bij de stereo)
- om geen adapters/trafo's in het zelfde stekkerblok te doen (heb ik niet)
- is de HW centraal geplaatst (ja, op 4 meter afstand in een kast zonder verdere storingsbronnen)
- staat de HW niet op een metalen ondergrond of andere zaken die de straling tegenhouden (nee, kast is van hout)
- zijn er andere KaKu's in de buurt (nee, dichtstbijzijnde is 1,5 meter)

Ik zal deze week nog wat experimenteren, maar als er geen oplossing gevonden kan worden, dan zal ik de HW helaas terugsturen. Ik heb liever een beperkter apparaat welke altijd werkt (ICS-1000), dan eentje die meer potentie heeft (in theorie), maar niet altijd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01-2023
HeroS schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:33:
Dag Alle,

Klopt het dat als ik een lichtschakelaar met de hand bedien deze actie dan niet registratie wordt door de homewizard? en hij dus bv op uit staat in de app terwijl hij aan staat.

Klopt het ook dat ik niet meerdere schakelaars naast elkaar kan zetten? en dus altijd een x aantal meter uit elkaar moeten staan.

Bedankt!
Als de code van de afstandsbediening/bewegingsmelder is aangeleerd door HomeWizard (dus als de HW de code van de afstandsbediening/bewegingsmelder heeft geleerd) registreerd ie wel als er geschakeld is en wordt dit ook aangegeven in de app.

Aangeraden wordt minimaal 50cm tussen de schakelaars te houden omdat ze elkaar anders kunnen storen en dus niet juist werken, maar dat ligt hem aan de KaKu schakelaars, niet aan de HW.
Overigens heb ik nu 3 schakelaars in één stekkerblok zitten, dus minder dan 50cm, en het werkt prima....

[ Voor 3% gewijzigd door underground_man op 24-11-2012 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Bedankt voor je reactie onderstaande klopt dus niet (staat in dit topic)

quote:chippie777 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:40:Ik ervaar regelmatig dat de app niet de juiste stand van de schakelaars aangeeft wanneer ik een schakelaar handmatig heb bediend. Ik heb de AWMR2-210 ingebouwd onder een schakelaar maar ik heb nog niet meegemaakt dat de homewizzard app de stand van de schakelaar correct weergeeft wanneer ik de schakelaar handmatig heb bediend om de lamp aan te zetten.Klopt dit, of is dit ergens een instelling. (firmware homewizzard zit op 1.76)

De HomeWizard leest geen status van de bediende schakelaar uit, dus als je die met de hand bediend weet de HomeWizard niet wat er is gebeurd.De bediende schakelaars zelf geven ook geen signaal retour van hun toestand, dus al zou de HomeWizard de bediende schakelaars uit kunnen lezen dan werkt dat nog niet vanwege het ontbrekende retour signaal van de bediende schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik denk dat het wel klopt :-)
De inbouw KAKU schakelaars geven geen signaal dus de HW kan het echt niet weten. Ik ervaar dit ook met enige regelmaat. Het is niet vervelend, ik schakel over het algemeen met de app als ik thuis ben dus weet ik ook wat de situatie van het licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chippie777 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 15:28:
Ik denk dat het wel klopt :-)
De inbouw KAKU schakelaars geven geen signaal dus de HW kan het echt niet weten. Ik ervaar dit ook met enige regelmaat. Het is niet vervelend, ik schakel over het algemeen met de app als ik thuis ben dus weet ik ook wat de situatie van het licht is.
Je schakelaars zenden wel uit, dus de homewizard registreert wel een aan/uit functie, althans bij mij wel.
Als ik met de hand schakel, met de muurschakelaar of met de afstandsbediening ziet de app wel degelijk een status verandering. Ik denk dat het toch met het aanleren van je schakelaars heeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, de meeste schakelaars (zoals. Mini dimmer) zijn alleen ontvangers, staat er ook duidelijk op. Deze zenden niet uit. De HW kan ze dus nooit detecteren als je met de hand schakelt. Wel via de afstandsbediening of de app. Wel werken de mini zenders, voor achter een bestaande schakelaar, maar dan met dimmer in het plafond bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Als ik kijk op de homewizard website zie ik het volgende staan:
•De bestaande wandschakelaar blijft gewoon handmatig bedienbaar

Maar dit zegt niks over de status natuurlijk.

Wel raar dat er verschillende verhalen zijn. Ligt het misschien aan de soort schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Als ik de inbouw schakelaar achter een bestaande schakelaar (amwr-230), bedien met de schakelaar dan krijg ik geen status verandering te zien in de HW. Als ik een schakelaar bedien met de afstandbediening krijg ik ook geen status verandering te zien in de HW.
Ik heb nu dus eerst de ontvangers in de stopcontacten (oa acd-300) een code aangeleerd via de app en daarna ook de code toegevoegd van de orginele afstandbediening. Nu zie ik wel een status verandering in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar de acd-300 kun je niet 'handmatig' bedienen. Status verandering in de app zie je alleen als de HW een code opvangt, en dat kan echt alleen van een zender. De mini dimmers AMWr-210 die ik heb doen dat dus niet, zijn alleen ontvangers. Het werkt dus alleen als je een AWMT-230 gebruikt achterr de schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er overigens mensen hier die zelf met de HW communiceren? Via Json dan.
Ik ben mijn eigen iPad app aan het bouwen, en heb al redelijk wat gevonden, maar nog niet alles. Zou graag meer willen. Ik ben niet tevreden met de Hwapp, dus bouw ik er zelf een. Met name de conditions, en combinaties ervan zijn (nog) zeer beperkt. Ook de layout is niet mijn smaak.

Graag hoor ik of er meer bezig zijn hiermee.

Grt,
Bert

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
HeroS schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:39:
Als ik kijk op de homewizard website zie ik het volgende staan:
•De bestaande wandschakelaar blijft gewoon handmatig bedienbaar

Maar dit zegt niks over de status natuurlijk.

Wel raar dat er verschillende verhalen zijn. Ligt het misschien aan de soort schakelaar?
Het is niet zo ingewikkeld. De schakelaars zenden hun status niet uit. De enige manier waarop de Homewizard kan weten wat de status (vermoedelijk) is, is meeluisteren met de afstandsbediening. Zolang jij alles bedient met de afstandsbediening of de Homewizard, en aan de Homewizard hebt aangeleerd welke schakelaar met welke code van je afstandbediening wordt bediend, kan hij dat doen.
Dat werkt dan echter natuurlijk niet als je een inbouwschakelaar handmatig bedient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Oke, duidelijk handmatig werking werkt dus gewoon niet. Thanks.

Opzich niet zo'n probleem denk ik.

Wat ik me dan wel af zit te vragen is of het volgende dan nog wel werkt. Ik wil een scene maken dat als de voordeur bel gaat s'avonds dat dan de lamp in de gang aan gaat. Stel nou dat die handmatig al is aangezet. Gaat hij dan weer uit als de bel gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeroS schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:43:

Wat ik me dan wel af zit te vragen is of het volgende dan nog wel werkt. Ik wil een scene maken dat als de voordeur bel gaat s'avonds dat dan de lamp in de gang aan gaat. Stel nou dat die handmatig al is aangezet. Gaat hij dan weer uit als de bel gaat?
Als de lamp al aan is blijft hij dus aan. Als je instelt dat hij in de scene na x minuten weer uitgaat, gebeurt dat dus wel. Ook al was hij aan vooraf. Kun je ook weglaten, dan blijft hij na de deurbel aan totdat je hem zelf uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:24
HeroS schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:43:

Nee je geeft binnen je actie een 'On' of 'Off' commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempert
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 23:08:
Ik ben mijn eigen iPad app aan het bouwen, en heb al redelijk wat gevonden, maar nog niet alles. Zou graag meer willen. Ik ben niet tevreden met de Hwapp, dus bouw ik er zelf een. Met name de conditions, en combinaties ervan zijn (nog) zeer beperkt. Ook de layout is niet mijn smaak.

Grt,
Bert
Bert, Yep... heb via android een app gemaakt die de temperaturen duidelijker weergeeft en waarmee je snel de switches schakelt. Ook via een eigen web-app is dat gelukt. Ik stuur een http-request weg en 'vang' de json-data op en verwerk die vervolgens... Dit kan eenvoudig via een PHP-script (eventueel ook via javascript). De commando's of routes achterhaal ik via firebug in firefox....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

@seahawk32 en JoostVerh

Uuh, dat zijn 2 antwoorden. Werk het nu wel of niet? het lijkt mij namelijk dat het systeem niet weet als de lamp aan staat hij hem dus uit gaat zetten. Omdat hij het commmando geeft om het "schakelaartje" om te zetten.
Iemans anders nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
HeroS schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:51:
@seahawk32 en JoostVerh

Uuh, dat zijn 2 antwoorden. Werk het nu wel of niet? het lijkt mij namelijk dat het systeem niet weet als de lamp aan staat hij hem dus uit gaat zetten. Omdat hij het commmando geeft om het "schakelaartje" om te zetten.
Iemans anders nog?
Dit werkt gewoon. Heb hetzelfde namelijk.

Als de lamp al aan was en de deurbel gaat, dan gaat het signaal "doe lamp aan", naar de lamp. Dat doet niets, want de lamp is al aan. Daarna gaat de timer in die je al dan niet ingesteld hebt (in ons geval uit na 1 minuut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Dit kan ik ook bevestigen. Wanneer de lamp al aanstaat heeft een signaal van HW om de lamp ook aan te zetten geen gevolgen. Lamp blijft aan.
Is het aanzetten van de lamp een onderdeel van een scene dan heeft het wel gevolgen, immers de scene is nu gestart en zal doorlopen worden. Als de scene bijvoorbeeld inhoudt dat de lamp na de deurbel aan moet en 4 minuten later uit moet, dan zal de lamp gewoon uitgaan na 4 minuten (nadat de deurbel was ingedrukt) ongeacht de status van de lamp voordat de deurbel werd ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
MichaelB74 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 21:17:
[...]

Jammer dat hier een vijandige sfeer hangt. Ik stel toch normale vragen en heb toch echte problemen...

Zijn het aannames?

1. ik pak de afstandsbediening en ga naast de HW staan
2. ik druk op uit, stereo gaat uit
3. ik druk op aan, stereo gaat aan

Zelfde met HW:
1. ik druk op aan, stereo gaat aan
2. ik druk op uit, stereo doet niets

Dat zijn geen aannames, dat zijn gewoon feiten.
Maar ik sta open voor andere verklaringen hoor. Wat kan het dan nog meer zijn?
[...]
Volgens mij heb ik je nu al een paar keer gemeld dat het waarschijnlijk je stereo is die voor de storing icm de HW zorgt. Dan kan je wel aanblijven geven dat het met de afstandsbediening en de ICS-1000 wel werkt, maar dat lost je probleem niet op. Dat het met die andere apparaten wel werkt zijn idd feiten, maar het gaat om de aanname dat de zender niet goed zou zijn, als dit een feit was geweest hadden meer mensen hier last gehad van dat probleem.

Je geeft aan dat je de HW niet kan verplaatsen omdat hij dan niet centraal genoeg meer staat. Maar heb je hem al eens geprobeerd te verplaatsen om te kijken of het probleem dan nog steeds aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Oke bedankt! Dat klinkt allemaal top.

Ga binnenkort maar eens over tot bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Phoolie schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:36:
[...]

Volgens mij heb ik je nu al een paar keer gemeld dat het waarschijnlijk je stereo is die voor de storing icm de HW zorgt. Dan kan je wel aanblijven geven dat het met de afstandsbediening en de ICS-1000 wel werkt, maar dat lost je probleem niet op. Dat het met die andere apparaten wel werkt zijn idd feiten, maar het gaat om de aanname dat de zender niet goed zou zijn, als dit een feit was geweest hadden meer mensen hier last gehad van dat probleem.

Je geeft aan dat je de HW niet kan verplaatsen omdat hij dan niet centraal genoeg meer staat. Maar heb je hem al eens geprobeerd te verplaatsen om te kijken of het probleem dan nog steeds aanwezig is?
Je hebt gelijk dat het probleem niet opgelost wordt door te benadrukken dat het met de afstandsbediening en de ICS-1000 wel werkt. Dit geef ik alleen steeds aan om aan te geven dat de basis wel gewoon werkt. De HW heb ik al vanuit de kelder naar de kast in de kamer verplaatst om dit proberen op te lossen, maar helaas.

Nog dichterbij plaatsen gaat helaas niet, want dan ligt de HW in dezelfde schouw bij de stereo. Dat is nagenoeg een garantie op het niet werken van de overige schakelaars in het huis. Tevens moet ik dan gaan werken met extra stekkerblokken zodat er geen trafo's van andere apparatuur in dezelfde doos zitten. Daar is geen ruimte voor. Er is nog 1 andere plek, maar daar staat de DECT telefoon.
Kort gezegd: verplaatsen naar een betere plek (zonder storing) is helaas niet mogelijk... :-(

Overigens lees ik op dit forum meerdere berichten van schakelaars die soms wel/niet werken of spontaan niet meer werken (pagina 58 staan al 3 anderen). Daar ben ik echt de enige niet in.

Ik ga me er maar bij neerleggen dat het (voorlopig) niet betrouwbaar gaat werken, tot hopelijk e.o.a. firmware update dit zal gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier nogal wat toepassingsproblemen die aan de HW worden toegeschreven, maar het gebruik van hoogfrequente zend/ontvang-systemen vereist helaas wat fundamentele en praktische kennis.
Even een eenvoudig trucje is vaak een eenmalige oplossing.
Elke HF ontvanger zendt ook HF uit, waardoor ontvangers die op korte afstand van elkaar werken MOGELIJK elkaar beinvloeden. Een combinatie zoals 3 KAKU-schakelaars in 1 behuizing is daarom door de fabrikant aangepast om het probleem te voorkomen. Elk stuk metaal in je huis reflecteert HF en buigt het mogelijk ook nog af. Alleen een vakman kan een voorspelling doen. CV-panelen en buizen, 230V-leidingen, TV,s , Tuners, Recorders, Versterkers en Luidsprekers doen mee in dat spel.
De status van een schakelaar die HF-bediend wordt, wordt door de HW "gezien" als de code van de schakelaar door de HW zelf of door een andere zender waarvan de HW de code " geleerd" heeft is uitgezonden. Als de HW een handzender niet "ziet" of niet kent, dan wordt de statusverandering dus ook niet geregistreerd. Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaelB74 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:19:
[...]

Dat snap ik ook wel, maar het lijkt mij logisch dat iets wat voeding krijgt via het stopcontact een hoger zendvermogen kan/zal hebben dan iets wat gevoed wordt door een enkele CR2032...
Vooralsnog lijkt het erop dat het vermogen toch echt minder is dan de afstandsbediening en dat is op z'n zachts gezegd vreemd.

[...]

Je kan opgeven dat er ook een uit-signaal gegeven wordt na een x aantal minuten. Dat werkt nu prima.
Mocht deze alsnog eerder uitgaan, dan werkt de schakelaar ook gewoon.

Is dat op te lossen met een schemer schakelaar? Zijn er 2 conditie's op een action mogelijk, want het zou dan moeten zijn:

- lichtwaarde is beneden ingestelde waarde
- ga aan zodra de deurbel gaat

Of moet dit anders gedaan worden, door een scene via een action aan te roepen? Ik heb geen schemerschakelaar liggen, dus kan het niet even uitproberen.
Je eerste antwoord geeft aan dat je het niet begrijpt. Niet erg.
De oplossing die ik voor je deurbel zou kiezen ziet er als volgt uit:
1. Gebruik een schemerschakelaar of zon-op/zon-onder om een KAKU-schakelaar aan/uit te schakelen: KAKU aan als het donker is.
2. Schakel met die schakelaar een tweede KAKU die aan/uit schakelt op de deurbel.
Als je er behoefte aan hebt kan ik je een schema leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermometer hapert.

Hallo,
Het signaal van de thermometer komt niet alltijd binnen. ik heb de HW al op verschillende plaatsen neergezet. dan gaat het een hele dag goed en de volgende dag valt hij soms voor enige uren weg om daarna weer vrolijk verder te gaan.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:24:
Thermometer hapert.

Hallo,
Het signaal van de thermometer komt niet alltijd binnen. ik heb de HW al op verschillende plaatsen neergezet. dan gaat het een hele dag goed en de volgende dag valt hij soms voor enige uren weg om daarna weer vrolijk verder te gaan.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen ?
Als je denkt dat de thermometer hapert, verplaats dan niet de HW.
Plaats de thermometer dan kort bij de HW, 5 m of zo, en kijk wat er gebeurt.
Zonder de situatie te kennen is het moeilijk om meteen in de goede richting te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rempert schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:50:
[...]

Bert, Yep... heb via android een app gemaakt die de temperaturen duidelijker weergeeft en waarmee je snel de switches schakelt. Ook via een eigen web-app is dat gelukt. Ik stuur een http-request weg en 'vang' de json-data op en verwerk die vervolgens... Dit kan eenvoudig via een PHP-script (eventueel ook via javascript). De commando's of routes achterhaal ik via firebug in firefox....
Ah, mooi. Ik kende firebug nog niet, maar ga er eens mee stoeien. Ik heb inmiddels (bijna) alles al via wireshark gevonden. Is vrij eenvoudig eigenlijk.

Json ken ik al, heb een library voor, dus dat komt wel goed. Ben net met mijn App begonnen maar de communicatie werkt al.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:35:
[...]

Je eerste antwoord geeft aan dat je het niet begrijpt. Niet erg.
De oplossing die ik voor je deurbel zou kiezen ziet er als volgt uit:
1. Gebruik een schemerschakelaar of zon-op/zon-onder om een KAKU-schakelaar aan/uit te schakelen: KAKU aan als het donker is.
2. Schakel met die schakelaar een tweede KAKU die aan/uit schakelt op de deurbel.
Als je er behoefte aan hebt kan ik je een schema leveren.
Wat mijn eerste antwoord met het 2e te maken heeft dat ontgaat me, maar als je mij een schema kan sturen, dan ben ik je daar zeer dankbaar voor.

Ik heb het nu tijdelijk opgelost door de schakelaar alleen tussen 15:30 en 08:30 actief te laten zijn, maar met zon op of onder zou al mooier zijn. Met een schemerschakelaar is het af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 23:08:

Grt,
Bert
Hallo Bert,

Ik heb al een en ander met json geprobeerd. Ik doe er vooral mee uitlezen omdat de HW app in mijn ogen wel voldoet. Maar Cacti geeft toch wat beter de grafiekjes weer :-)
Je kan het best i.c.m. wireshark / firebug / developer tools aan de gang gaan. app.homewizard.nl roept dezelfde methoden aan als de android / iphone app.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:16
Hoe gaaf is dit? iPhone/Siri icm SiriProxy wat draait op een Raspberry Pi icm een Homewizard! http://moby.to/zvqhtj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Heeft die gsm zo'n slechte microfoon :?
Ik ga echt niet de hele dag tegen m'n lampen lopen praten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Heb hetzelfde gebouwd voor mijn verlichting (op een ander platform) en het is mega handig. Als ik uit huis ga hou ik de telefoon tegen mijn oor en zeg ik "turn off all lights" en ondertussen zit ik al in de auto als alle verlichting in huis uit gaat. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
MichaelB74 schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:49:
[...]

Je hebt gelijk dat het probleem niet opgelost wordt door te benadrukken dat het met de afstandsbediening en de ICS-1000 wel werkt. Dit geef ik alleen steeds aan om aan te geven dat de basis wel gewoon werkt. De HW heb ik al vanuit de kelder naar de kast in de kamer verplaatst om dit proberen op te lossen, maar helaas.

Nog dichterbij plaatsen gaat helaas niet, want dan ligt de HW in dezelfde schouw bij de stereo. Dat is nagenoeg een garantie op het niet werken van de overige schakelaars in het huis. Tevens moet ik dan gaan werken met extra stekkerblokken zodat er geen trafo's van andere apparatuur in dezelfde doos zitten. Daar is geen ruimte voor. Er is nog 1 andere plek, maar daar staat de DECT telefoon.
Kort gezegd: verplaatsen naar een betere plek (zonder storing) is helaas niet mogelijk... :-(

Overigens lees ik op dit forum meerdere berichten van schakelaars die soms wel/niet werken of spontaan niet meer werken (pagina 58 staan al 3 anderen). Daar ben ik echt de enige niet in.

Ik ga me er maar bij neerleggen dat het (voorlopig) niet betrouwbaar gaat werken, tot hopelijk e.o.a. firmware update dit zal gaan oplossen.
Je hebt het steeds over het verplaatsen van de zender (HW in dit geval), maar zou de radio niet juist storen bij de ontvanger? Heb je die al eens geprobeerd te verplaatsen?
Pagina: 1 ... 15 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.