HomeWizard; domotica middels je smartphone Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 34 Laatste
Acties:
  • 443.844 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
De Homewizard zou al veel creatieve mogelijkheden erbij krijgen als er behalve tijd meerdere condities in de Actions konden worden toegevoegd. Bijv. of een schakelaar, of Scene aan of uit is.

Die schakelaar kan dan een echte zijn of een virtuele (die je alleen aanmaakt in de Homewizzard en die dus "reageert" op de afstandbediening of bediening via de app, maar geen KaKu-schakelaar bedient).

Zo zou je een virtuele schakelaar "alarm aan/uit" kunnen maken en die als conditie in je Alarm-Action kunnen toepassen, zodat als de "schakelaar "uit staat de actie niet wordt uitgevoerd.

Volgens mij is dat voor Homewizard vrij simpel toe te voegen, zowel in de firmware als de interface voor de actions die gewoon simpel blijft: gewoon de mogelijkheid toevoegen om bij Actions in het blokje "Event"na de start time/end time en Days een extra regel toe te voegen met een schakelaar in de conditie aan of uit.

Verder zou het fijn zijn als de actions vertraagd zouden kunnen starten en de auto-off functie ook in seconden zou in te stellen zijn.

Ik vind trouwens in de nieuwe app de naamgeving en locatie van alles wat vreemd.

Waarom heeft men eigenlijk Actions in het leven geroepen, terwijl Scenes al bestonden en die uitgebreid hadden kunnen worden met triggers en conditities? Nu overlapt de functionaliteit half en is eigenlijk het enige verschil dat een scene getriggerd wordt door een schakelaar en een action door een sensor.

Hierdoor heb je ook beperkingen bij Actions die niet in de Scenes zitten: zo kun je bijv. in een scene wel meerdere lampen schakelen maar in een Action weer niet (moet je een scene met meerdere lampen aanmaken om te gebruiken in een action...). Of sunset/sunrise toepassen bij Scenes maar niet bij actions.

Kortom: actions en scenes gewoon samenvoegen (evt. een "advanced" tabje om complexiteit voor de niet geinteresseerden te verbergen) zou ik zeggen. En als naamgeving Scenes blijven houden, zoals in andere domotica oplossingen.

Verder ook niet logisch dat als je een switch of scene wilt aanpassen of toevoegen dat je dan het "Edit Sensors" menu moet gebruiken.

Ik hoop dat HomeWizard meeleest en deze tips ter harte neemt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:56
Heeft iemand toevallig die PIR-2050 goed werkend gekregen?

Ik heb hem gisteren opgehangen, maar hij detecteert maar sporadisch beweging. ( rode lampje licht ook niet op ) Zal wel te maken hebben met die lux instelling, maar ik wil gewoon dat ie 24/7 actief is en niet in slaap valt.

Helaas ook geen tutorial over het pairen en instellen van dit ding in de app of op de website, tenzij ik er grandioos overheen kijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netvista schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:59:
Heeft iemand toevallig die PIR-2050 goed werkend gekregen?

Ik heb hem gisteren opgehangen, maar hij detecteert maar sporadisch beweging. ( rode lampje licht ook niet op ) Zal wel te maken hebben met die lux instelling, maar ik wil gewoon dat ie 24/7 actief is en niet in slaap valt.

Helaas ook geen tutorial over het pairen en instellen van dit ding in de app of op de website, tenzij ik er grandioos overheen kijk...
Hallo,
ik weet ook niet hoe je hem 24/7 kunt instellen. Het pairen doe je door op de achterkant het knopje learn op en neer te bewegen ( hij zend dan een signaal uit welke door de homewizard of kaku ontvangen ontvangen kan worden).
veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potentiaal vrij schakelen .

Wie weet hoe ik eenvoudig 12 v via een KAKU module kan schakelen ? ( ik wil een led strip schaklen die de voeding krijgt vaan een accu die verbonden is met een zonnecel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:54

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:47:

Wie weet hoe ik eenvoudig 12 v via een KAKU module kan schakelen ? ( ik wil een led strip schaklen die de voeding krijgt vaan een accu die verbonden is met een zonnecel).
Neem een klein voedinkje, bijv. een met een usb uitgang.
Deze laat je een 5 of 6V dc relais schakelen en dit relais schakelt de led voeding weer.
Let wel op hoeveel stroom de leds vragen, rgb strips gaan soms tot 60W en dan moet het relais 5A aan kunnen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:52:
[...]

Neem een klein voedinkje, bijv. een met een usb uitgang.
Deze laat je een 5 of 6V dc relais schakelen en dit relais schakelt de led voeding weer.
Let wel op hoeveel stroom de leds vragen, rgb strips gaan soms tot 60W en dan moet het relais 5A aan kunnen.
DE ledstrip is 3w ik wilde eigenlijk kijken of ik een KAKU ontvanger openmaken en kijken of ik iets met of rond het relais kan doen. Het liefst had ik een ontvanger die ik ook op de 12 v kan laten werken . Ik weet niet of er iets te bouwen is rond de LED lamp ontvanger op baterijen van KAKU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:07:
[...]

DE ledstrip is 3w ik wilde eigenlijk kijken of ik een KAKU ontvanger openmaken en kijken of ik iets met of rond het relais kan doen. Het liefst had ik een ontvanger die ik ook op de 12 v kan laten werken . Ik weet niet of er iets te bouwen is rond de LED lamp ontvanger op baterijen van KAKU.
Hallo
Ik weet dat KaKu ook schakelaars waren de 12/24 schakeld
Maar of ze r nog steeds zijn in ds nieuwe lijn van KaKu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:52:
[...]

Hallo
Ik weet dat KaKu ook schakelaars waren de 12/24 schakeld
Maar of ze r nog steeds zijn in ds nieuwe lijn van KaKu
Wie weet of en zo ja waar deze nog te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou wat ik nu mee maak
Je kan maar max 20 action maken in homewizard
Niet echt handig "homewizard"

Als je al 2 action moet aanmaken voor 1 zonnescherm
(regensensor zelfgemaakt en je windsnelheid)
En als je er dan 3 heb hangen dan gaat het hard

Gr Jorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:08:
[...]

Wie weet of en zo ja waar deze nog te krijgen zijn.
Ik heb er 3 liggen
Maar ik gaat het nog ff nazoeken welk type dat was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:37
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:47:

Hier staat nog een uitleg van de PAR-1000. Is een oud type. Misschien lijkt het op de nieuwe?
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike123 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:56:
[...]

Hier staat nog een uitleg van de PAR-1000. Is een oud type. Misschien lijkt het op de nieuwe?
Link
Bedankt voor de tip, ik heb een andere uitvoering en print layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 07:28:
[...]
Bedankt voor de tip, ik heb een andere uitvoering en print layout.
Ik ben ook benieuwd of iemand al een dergelijke aanpassing gedaan heeft (zodat je het relais kan gebruiken) bij het nieuwere schakel-spul van KaKu, bijvoorbeeld bij een van de stekkerdoosschakelars zoals de ACD1000. Het is toch een beetje omslachtig om een 220V relais met een stekkerdoosschakelaar te verbinden waarin op zich ook al een relais zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11-2023
bikermouse schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:22:
[...]

Ik ben ook benieuwd of iemand al een dergelijke aanpassing gedaan heeft
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Ik zou het willen gebruiken om via een wire-verbinding mijn bestaande alarmcentrale te triggeren, zodat ik gebruik kan maken van de sirene en de telefoonfunctie die er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erichlm schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:26:
[...]

Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Ik zou het willen gebruiken om via een wire-verbinding mijn bestaande alarmcentrale te triggeren, zodat ik gebruik kan maken van de sirene en de telefoonfunctie die er in zit.
Ik heb als oplossing een tweede 24 v mini relais paralel over de eerste ( van kaku)gezet. werkt perfect.

omdat ik de nc uitgang gebruik zal de ledstrip ook aan gaan/blijven bij stroomuitval ( voeding komt van een accu).
Het schema van het relais wat in de kaku zit kun je via google opzoeken het type nummer staat op het relais ( elke KAKU kan een ander relais hebben)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me helpen? Ook ik overweeg de homewizard. Volgens mij is het mogelijk de thermostaat van mijn houtkachel (Artel Pelletkachel) te vervangen door een KaKu schakelaar. Daarmee schakelt de kachel tussen 'vol gas' en modulerend. Ik zou de kachel ook graag in en uit schakelen op afstand, maar daarvoor moet iets het IR-signaal van de bij de kachel horende afstandsbediening uitzenden of ik moet het KaKu signaal vertalen in IR. De HW doet dit niet, volgens mij kan de LightManager wel ir uitzenden maar dit is volgens mij alleen om de Harmony signalen te leren. Ik lees ook iets over de Powermid maar het is me niet duidelijk of deze voor mijn doel geschikt is. Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik ben ook benieuwd of iemand al een dergelijke aanpassing gedaan heeft (zodat je het relais kan gebruiken) bij het nieuwere schakel-spul van KaKu, bijvoorbeeld bij een van de stekkerdoosschakelars zoals de ACD1000. Het is toch een beetje omslachtig om een 220V relais met een stekkerdoosschakelaar te verbinden waarin op zich ook al een relais zit.
Volgens mij schakelt de ASUN-650 ook potientiaalvrij, dus je kunt iedere stroomkring onderbreken en schakelen met deze schakelaar. Het door de fabrikant opgegeven werkgebied is 12/24 volt. Hier moet toch iets mee te maken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:48:
[...]

Volgens mij schakelt de ASUN-650 ook potientiaalvrij, dus je kunt iedere stroomkring onderbreken en schakelen met deze schakelaar. Het door de fabrikant opgegeven werkgebied is 12/24 volt. Hier moet toch iets mee te maken zijn?
Ik dacht dat de asun het contact 2 minuten vast houd en gaat dan naar een neutraal stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:10
[...]

Omdat ik ook al een tijdje dacht dat een laagspannings kaku moest kunnen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een ACM-1000 open gemaakt.

Het viel mee. De besturing werkt inderdaad op 24 volt gelijkspanning.
De spanningsval van 220 volt naar 24 volt wordt gedaan door een condensator in serie met de besturing. Hierna wordt de wisselspanning gelijk gericht met vier dioden en ten slotte afgevlakt met een condensator
Als je dus de 1e condensator en de vier dioden eruit haalt en de openstaande punten door zet heb je een kaku die op 24 volt gelijkspanning werkt.
Ook op 12 volt werkt de besturing nog goed. Alleen werkt dan het relais niet meer omdat deze minimaal 18 volt nodig heeft. Je zou echter kunnen proberen om deze te vervangen door een exemplaar van 12 volt (Relais is verkrijgbaar bij Conrad in 12 volt: Relais 833H )

Ik weet niet of het bereik van de besturing bij 12 volt minder is.

Uiteraard is alles op eigen risico en neem ik geen enkele aansprakelijkheid voor onjuistheden in de beschrijving etc.. etc. En doe dit alleen als je weet waar je mee bezig bent. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anjos op 04-11-2012 22:47 . Reden: gegevens relais toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 13:02
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:11:
[...]

Ik dacht dat de asun het contact 2 minuten vast houd en gaat dan naar een neutraal stand.
Klopt, een zonwering mag niet permanent voorzien zijn van 230v. Daarom word na 2 minuten de spanning afgesloten. 2 minuten moet ruim voldoende zijn om een scherm in of uit te trekken/rollen.
Dus met een ASUN 650 kan je eigenlijk, naast zonwering en garagedeur, niet veel doen als het op schakelen aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Gisteren aan de slag geweest met de probeerversie van Irule (http://www.iruleathome.com)
Dit is een programma waarmee je een app kan maken op Iphone en Android om (via een kastje) je AV installatie te bedienen en je verlichting te schakelen. Ziet er erg mooi uit.
IR commando's werken via een WIFI>>IR omzetter

Dit programma kan echter ook overweg met Http opdrachten.
Via HTTP heb ik via Irule de switches op de HW kunnen aansturen met het commando:
[ipadres]/[wachtwoord]/sw/[switchnummer]/on (of off)
(de switchnummers kun je opvragen met: [ipadres]/[wachtwoord]/get-sensors).

De Pro versie schijnt ook 2 weg verkeer aan te kunnen. Dat was echter niet te testen met de probeerversie.
Ook weet ik nog niet hoe ik dimmers op een bepaalde waarde kan zetten.

Kortom, een leuk probeersel. Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben of die weten hoe de dimmers aangestuurd moeten worden via http?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Anjos schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:39:
[...]

Omdat ik ook al een tijdje dacht dat een laagspannings kaku moest kunnen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een ACM-1000 open gemaakt.

Het viel mee. De besturing werkt inderdaad op 24 volt gelijkspanning.
De spanningsval van 220 volt naar 24 volt wordt gedaan door een condensator in serie met de besturing. Hierna wordt de wisselspanning gelijk gericht met vier dioden en ten slotte afgevlakt met een condensator
Als je dus de 1e condensator en de vier dioden eruit haalt en de openstaande punten door zet heb je een kaku die op 24 volt gelijkspanning werkt.
Ook op 12 volt werkt de besturing nog goed. Alleen werkt dan het relais niet meer omdat deze minimaal 18 volt nodig heeft. Je zou echter kunnen proberen om deze te vervangen door een exemplaar van 12 volt (Relais is verkrijgbaar bij Conrad in 12 volt: Relais 833H )

Ik weet niet of het bereik van de besturing bij 12 volt minder is.

Uiteraard is alles op eigen risico en neem ik geen enkele aansprakelijkheid voor onjuistheden in de beschrijving etc.. etc. En doe dit alleen als je weet waar je mee bezig bent. :)
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar ik krijg de indruk dat je hiermee een KaKu maakt die 24 volt gelijkspanning schakelt. En die wil je dan weer op een relais aansluiten om een potentiaalvrij contact te kunnen schakelen? Waarom niet gewoon de uitgangen van het relais van de KaKu ontkoppelen van de 220 Volt en direct die uitgangen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
bikermouse schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:32:
[...]

Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar ik krijg de indruk dat je hiermee een KaKu maakt die 24 volt gelijkspanning schakelt. En die wil je dan weer op een relais aansluiten om een potentiaalvrij contact te kunnen schakelen? Waarom niet gewoon de uitgangen van het relais van de KaKu ontkoppelen van de 220 Volt en direct die uitgangen gebruiken?
Ik wil de relais uitgang van de kaku niet gebruiken om een ander relais te schakelen. Ik had geen potentiaal vrij contact nodig, maar het is heel eenvoudig om het contact van de kaku potentiaal vrij te maken als dat gewenst is.

Het ging er mij om dat de besturing en het relais op 24 of 12 volt moet werken omdat er geen 220 volt is.
In de vorige posting werd gesproken over een situatie waar iemand iets wilde schakelen op een accu van 12 volt die opgeladen werd door zonnecellen. Ik kreeg de indruk dat er dus geen 220 volt in de buurt was. Dan kan mijn beschrijving wellicht een oplossing bieden.
Hiernaast vind ik het persoonlijk niet prettig om bijvoorbeeld een verwarmingsketel met een 24 volt thermostaatcircuit te schakelen met een potentiaalvrij contact uit de kaku waar over diezelfde print op korte afstand 220 volt koperbanen lopen. door de hele schakeling op 24 volt te zetten heb je dit risico niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Anjos op 05-11-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ,
Ik had wel220 v maar wilde 12v schakelen. bovenstaande oplossing is nog beter dan mijn ( paralel extra relais) ik zal t.z.t. mijn idee aanpassen naar het idee van Anjos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de laatste berichten van HomeWizard komen er vanaf week 2 van november IP-camera's in het programma van HW, ben ik blij dat ik gewacht heb met kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Leuk zeg, de HW kan sinds 2.12 niet eens langzaam wifi verwerken, laat staan een datastroom van een camera 8)7
Eerst de grote bugs eruit, dan pas nieuwe dingen aub.
Of er moet een andere app en/of firmware mee komen, dan wordt het misschien nog wat ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Het zou fijn als dan ook gelijk de rookmelders gekoppeld kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:30:
Leuk zeg, de HW kan sinds 2.12 niet eens langzaam wifi verwerken, laat staan een datastroom van een camera 8)7
Eerst de grote bugs eruit, dan pas nieuwe dingen aub.
Of er moet een andere app en/of firmware mee komen, dan wordt het misschien nog wat ...
Bij mij werkt alles naar behoren, dus wat is jou probleem? en er zal zeker ook een nieuwe firmware update meekomen als de camera's in het pakket zitten dat lijkt me logisch en is trouwens ook net als de camera's al aangekondigd door HomeWizard.

misschien moet jij eens naar je eigen netwerk kijken of daar niets mis mee is. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
@Nosomoho

Mijn homewizard werkte tot de vorige firmware prima, geen enkel probleem. Nadat ik de update van versie 2 had geïnstalleerd is het hopeloos. Als ik ook maar de webapp start dan zit de homewizard vast. Als ik op de iPad iets wil doen waar een grafisch plaatje aanhangt loopt 9 van de 10x vast, behalve als ik hem net opnieuw gestart heb dan duurt het iets langer voor hij vastzit.

Sinds de update krijg ik van geen enkel weer-apparaat meer data binnen en de thermometers doen het alleen maar als ze binnen de 5 meter van de homewizard staan, terwijl voor de update alles perfect werkte.

Omdat de homewizard na de update ook niet zelf meer opkomt als hij vast loopt heb ik uit ellende maar een ICS-1000 gekocht waarmee ik op afstand de hw uit en aan kan schakelen. Deze gebruik ik nu ook om gewoon te schakelen omdat de hw vaak een paar minuten bezig is voordat ik de schakelaars zie op de iPad. De automatisch dingen zoals de gordijnen ed. laat ik de homewizard doen, dat doet hij altijd goed.

De homewizard loopt ook niet "helemaal" vast maar alleen het Wifi gedeelte, ik kan hem dan niet bereiken en de notificaties doen het dan ook niet meer. Ook al kan ik hem niet meer bereiken hij schakeld wel gewoon de timers.

Ik heb een Draytek 2920 als router, om uit te sluiten dat het aan de Draytek zou liggen heb ik hem getest op een Belkin en Cisco Accespoint maar dat was hetzelfde resultaat.
Ook heb ik hem meegenomen naar een andere locatie en daar liep hij net zo vast.

Uiteraard homewizard gebeld de dag na de update om dit te melden, ze hadden toen nog geen klachten gehad. Ik wacht rustig af wat de volgende firmware gaat brengen.

Ik wil alleen even laten weten dat hij is niet de enige is met dit probleem. :)

Pascal....

[ Voor 23% gewijzigd door satellietje op 07-11-2012 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

satellietje schreef op woensdag 07 november 2012 @ 06:17:
@Nosomoho

Mijn homewizard werkte tot de vorige firmwere prima, geen enkel probleem. nadat ik de update van versie 2 heb geinstalleerd is het hopeloos. Als ik ook maar de webapp start dan zit de hw vast. als ik op de iPad iets wil doen waar een grafisch plaatje aanhangt loopt 9 van de 10x hij vast, behalve als ik hem net opnieuw gestart heb.

Sinds de update krijg ik van geen enkel weer apparaat meer data binnen en de thermometers doen het alleen maar als ze binnnen de 5 meter van de HW staan terwijl voor de update alles perfect werkte.

Omdat de HW na de update ook niet zelf meer opkomt als hij vast loopt heb ik uit ellende maar een ICS-1000 gekocht waarmee ik op afstand de hw uit en aan kan schakelen. Deze gebruik ik nu ook om gewoon te schakelen omdat de hw vaak een paar minuten bezig is voordat ik de schakelaars zie op de iPad. De automatisch dingen zoals de gordijnen ed. laat ik de HW doen, dat doet hij altijd goed.

Uiteraard HW gebeld de dag na de update om dit te melden, ze hadden toen nog geen klachten gehad. Ik wacht rustig af wat de volgende firmware gaat brengen, maar hij is niet de enige.

Pascal....
Klopt
Ik heb er ook last van de schakelaars binnen gaan goed
Maar de schakelaars in de schuur en buiten werken sinds de nieuwe update
Laat/traag of helemaal niet
Soms moet je 2 of 3 keer op de on button drukken voordat er wat gebeurd
En voorheen werkte alles direct

Gr Jörgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Wat mij opvalt is bij het wegvallen van een wifi verbinding de HW niet meer terugkomt of de wifi verbinding na x minuten o.i.d. herpakt. Weet niet of anderen een dergelijke situatie ervaren.
Vervolgens mag je je HW weer resetten en zijn al je stroomgrafiekjes en status checks van je KIKA's in de war. Ook de vertraging van 2 seconden vind ik tamelijk storend worden (heb al voorraad kast lamp + deursensor rechtstreeks geschakeld i.p.v. via de HW).

Mzl
Jeroen

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik was al bang dat ik de enige was met dat wifi probleem, zo te zien niet en bij anderen is het exact zoals hier ;)
Hopelijk zeggen ze bij HW niet tegen iedereen dat ze dat probleem voor het eerst horen ...
Voor deze update werkte wifi lang achter elkaar goed tot de 'kerstboom' kwam (bij mij elke week).
Die kerstboom is nu weg en misschien zit er nu inderdaad een watchdog in maar dat gaat ten koste van een constant beschikbare wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Speedy-Andre schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:54:
Ik was al bang dat ik de enige was met dat wifi probleem, zo te zien niet en bij anderen is het exact zoals hier ;)
Hopelijk zeggen ze bij HW niet tegen iedereen dat ze dat probleem voor het eerst horen ...
Voor deze update werkte wifi lang achter elkaar goed tot de 'kerstboom' kwam (bij mij elke week).
Die kerstboom is nu weg en misschien zit er nu inderdaad een watchdog in maar dat gaat ten koste van een constant beschikbare wifi.
Ik heb alleen wifi problemen zodra is de web-app gebruik. Hierna loopt de HW echt vast en is een reset noodzakelijk. Andere problemen, die hier genoemd worden, heb ik nog niet gehad na de update. Ik gebruik thuis de android-app op meerdere telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

dressie schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:59:
[...]

Ik heb alleen wifi problemen zodra is de web-app gebruik. Hierna loopt de HW echt vast en is een reset noodzakelijk. Andere problemen, die hier genoemd worden, heb ik nog niet gehad na de update. Ik gebruik thuis de android-app op meerdere telefoons.
Hier is de web app ook de meest storende factor, echter als die niet draait is wifi nog steeds slechter dan voorheen (regelmatig niet benaderbaar) maar hij loopt er niet op vast.
Wat ik van de web app weet is dat zolang het werkt deze regelmatig info binnenhaalt van de HW, dit is kennelijk te veel voor de HW waardoor hij steeds trager en later niet meer reageert.
Bij mij is hij uren later als de web app niet heeft gewerkt toch weer bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:30
Ik ervaar geen geen problemen met de wifi, wat niet wil zeggen dat ze er niet zijn. Is er ergens een log file te downloaden of in te zien waaruit je kan opmaken of ergens in de tijd problemen zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Er is iig geen logfile voor gebruikers, die vraag stelde ik direct nadat 2.12 uit was al btw.
HW blinkt uit in afwezigheid hier helaas dus feedback over bugs krijgen we niet.
Ik hou het op een ophoping van info aanvragen die de HW blijkbaar niet kan verwerken.
Overigens kwam de web app ongeveer gelijk met 2.12 dus ik zie de samenhang daarmee wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11-2023
Kreeg net een firmware update (2.23-3.50C) binnen. Iemand een idee wat hiermee gefixt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
nog geen verschil gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempert
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11-2023
Lijkt wel of hij iets sneller schakelt... sensor --> HW ---> switch
erichlm schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:48:
Kreeg net een firmware update (2.23-3.50C) binnen. Iemand een idee wat hiermee gefixt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elles.ramon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:48
Zou graag de HW gebruiken als wake-up light voor de slaapkamers.
Kan dit en en zijn er hier ervaringen mee.
Hoor graag van jullie welke oplossingen er zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempert
Toch een duidelijk verschil gemerkt. Ik heb een aktie (action) waarbij mijn verlichting in de serre aangaat als de schuifdeur geopend wordt. Na een minuut moet deze weer uitgaan. Dit laatste werkte eerst niet maar nu wel!
Rempert schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:02:
Lijkt wel of hij iets sneller schakelt... sensor --> HW ---> switch

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is na de update wel alles duidelijk sneller, de grafiek staat al op het scherm voordat de melding loading graph in beeld komt, deze melding is dan ook meteen weer weg. Ook het schakelen lijkt sneller te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Hier geen update, ook geen melding vanuit HomeWizard over een update....
Even mijn app herstart, nu ook een update. Inderdaad nog geen verschil, nu snel de android app update!

[ Voor 43% gewijzigd door dressie op 07-11-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-01-2021
Ik heb net ook een update binnen Firmware: 2.23-3.50C nu maar hopen dat er snel een app update komt. Of is deze update alleen voor fixes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een update.... Zijn de rookmelders nu zichtbaar?
Inderdaad wel wat sneller, dat merk ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:20:
Hier ook een update.... Zijn de rookmelders nu zichtbaar?
Inderdaad wel wat sneller, dat merk ik ook
Nee, nog niet zichtbaar. Dit moet komen met de update van de app. Wellicht is deze update ivm de IP-camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosakopter
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-04-2023
Hier ook update naar fw 2.23 van afstand uitgevoerd. Eerste indruk goed. Grafiek van de temperatuurmeter is beter (eerst had ik af en toe een rare dip erin). Vanavond controleer ik de reactie snelheid van de dimmers en switches...

[ Voor 3% gewijzigd door Mosakopter op 07-11-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt alles weer naar behoren

Alleen wat me is opgevallen dat je maar 20 notificatie's
Kan aanmaken
en als je er meer wilt aanmaken geeft ie een melding
dat het max is bereikt .....

Hoop dat dit ook nog wordt uit gebreid

Gr Jörgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 01:14:
[...]

misschien moet jij eens naar je eigen netwerk kijken of daar niets mis mee is. :O
Natuurlijk ligt het aan mij, ik had alle wifi instellingen niet moeten veranderen na de 2.12 firmware 7(8)7
Hoe kom je er bij, voorheen werkte wifi prima.
Ik verander juist niets aan m'n router zodat ik die kan uitsluiten.
Veel andere apparatuur zoals tablets en gsm's hebben geen moeite met dezelfde wifi waar de HW opeens over struikelt.
Ik wacht met smart op de nieuwe firmware, terug naar een oude kan ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempert
Volgens mij kun je wel terug naar een vorige firmware met de update tool: http://www.homewizard.nl/firmware/fwupdate.zip

Voer na het opstarten de juiste firmware in... Ik heb het nog niet nodig gehad, dus nog niet getest...
Speedy-Andre schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:57:
[...]

Natuurlijk ligt het aan mij, ik had alle wifi instellingen niet moeten veranderen na de 2.12 firmware 7(8)7
Hoe kom je er bij, voorheen werkte wifi prima.
Ik verander juist niets aan m'n router zodat ik die kan uitsluiten.
Veel andere apparatuur zoals tablets en gsm's hebben geen moeite met dezelfde wifi waar de HW opeens over struikelt.
Ik wacht met smart op de nieuwe firmware, terug naar een oude kan ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier ook een Homewizardsinds 2 weken.
Ben eigenlijk erg tevreden. Heel af en toe is de HW niet te bereiken via buiten af (denk zo'n 10 min). Verder geen problemen.
Ik gebruik de HW in mijn vakantiehuisje en kijk dus erg uit naar de toevoeging van een IP cam! Hopelijk met PAN/Tilt.

Verder heb ik dit gevonden over update/donwngraden:
Normaal wordt de firmware automatisch geupdated, maar mocht dit niet het geval zijn of je wilt de firmware handmatig updaten, volg dan onderstaande stappen:

1) sluit de HW dmv de USB-kabel aan op een (windows)-pc.
2) download de firmwareupdate tool van: http://www.homewizard.nl/firmware/fwupdate.zip
3) start de applicatie hwfw.exe
4) voer de gewenste firmware versie in: bijvoorbeeld hwfw163 (=versie 1.63)
5) druk op ‘downloaden’
6) daarna op ‘firmware updaten’….

Ik heb nog niet geprobeerd een firmware te downgraden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempert
visie schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:41:
Ben eigenlijk erg tevreden. Heel af en toe is de HW niet te bereiken via buiten af (denk zo'n 10 min). Verder geen problemen.
Ik gebruik de HW in mijn vakantiehuisje en kijk dus erg uit naar de toevoeging van een IP cam! Hopelijk met PAN/Tilt.

[...]

[ Voor 8% gewijzigd door Rempert op 07-11-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempert
http://www.remral.nl/live...ndmatige-firmware-upgrade
visie schreef op woensdag 07 november 2012 @ 18:41:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat had ik nog niet gezien, handmatig updaten dus het tooltje maar ff gedownload ;)
Jammer dat ik het nu pas zie, dat had me veel ellende kunnen besparen tenzij je ook oude apps nodig hebt (ik heb wel wat gesaved volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempert
Laat je even weten of het lukt. Heb hetzelf nog niet uitgeprobeerd...(niet nodig gehad nog)...
Speedy-Andre schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:02:
Dat had ik nog niet gezien, handmatig updaten dus het tooltje maar ff gedownload ;)
Jammer dat ik het nu pas zie, dat had me veel ellende kunnen besparen tenzij je ook oude apps nodig hebt (ik heb wel wat gesaved volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Rempert schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:06:
Laat je even weten of het lukt. Heb hetzelf nog niet uitgeprobeerd...(niet nodig gehad nog)...

[...]
Ik zit niet op die kerstboom van 1.76 te wachten eigenlijk, als dat gebeurt moet hij echt uit en aan.
Ook weet ik dat sommigen al wel een nieuwe app hadden met de vorige firmware en dat werkte ook niet.
Eerst probeer ik de nieuwe die er nu aan komt, alles is beter dan de 2.12 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elles.ramon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:48
Tweakers , sinds de update kan ik geen verbinding meer krijgen via 3G.
Dit zowel op een iphone als android.Heb het geprobeerd met my ip als de home online ?
Graag Jullie hulp ?

Verder zou ik in alle slaapkamers een WAKEUP LIGHT willen maken .De vraag is kan dit en zo ja Hoe ?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
elles.ramon schreef op donderdag 08 november 2012 @ 07:58:
Tweakers , sinds de update kan ik geen verbinding meer krijgen via 3G.
Dit zowel op een iphone als android.Heb het geprobeerd met my ip als de home online ?
Graag Jullie hulp ?

Verder zou ik in alle slaapkamers een WAKEUP LIGHT willen maken .De vraag is kan dit en zo ja Hoe ?
Alvast bedankt
Heb je de HomeWizard gereset(voeding eraf, paar tellen wachten, en weer terug)? Ik ondervond gisteren ook problemen om via homewizardonline, zowel via 3G als via Wifi. Wellicht een reset op je mobiel van de app kan helpen. Even het process stoppen, opnieuw opstarten. Eventueel ook de cach wissen van de app, nadeel is wel dat je alles opnieuw moet instellen (settings van de app).
WAKEUP LIGHT klinkt trouwens wel erg goed, zou alleen niet weten hoe. Mocht je het weten, dan ben ik ook wel geinteresseerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat de verbeteringen zijn in de nieuwe firmware. Zoals gewoonlijk is er geen enkele informatie beschikbaar vanuit Homewizard zelf (als iemand dat wel heeft hoor ik het graag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De wifi problemen lijken opgelost te zijn bij mij en ik zie dat Somfy nu reageert zoals het hoort, dus een beweging voortzetten ipv eerst met kleine stapjes reageren zoals ik hiervoor had.
Via 3G heb ik nu wel problemen met verbinden en grafieken laden lukt niet terwijl dat met wifi prima gaat.
De web app haalt de grafieken nu wel in een keer binnen, blijkbaar is 3G nu aan de beurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Er is een update voor de HW app!
Hierin toevoeging van de rookmelders en verbetering van Timeroverzicht voor de iPad.
En verschillende bugfixes. Eens ff testen.

Edit:bij mij is het tabblad timers helemaal weg... Hmmm
Edit 2: en na een herstart weer aanwezig. ;) Wel duidelijk zo!

[ Voor 32% gewijzigd door visie op 08-11-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Voor de android is ook een update, volgens mij is alleen het toevoegen van de rookmelders toegevoegd. Versie 1.85 nu trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 30-08 10:46
Rempert schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:10:
Toch een duidelijk verschil gemerkt. Ik heb een aktie (action) waarbij mijn verlichting in de serre aangaat als de schuifdeur geopend wordt. Na een minuut moet deze weer uitgaan. Dit laatste werkte eerst niet maar nu wel!

[...]
Waar stel jij die timer van een minuut in dan... Ik kan bij actions alleen start instellen en welke scène maar niet wanneer de scène weer moet herstellen naar de vorige instelling....

Ik heb namelijk mijn oprit lampen standaard na zonsondergang op een gedimde stand staan, bij een beweging moet er dus een scène actief worden die de lampen naar volle sterkte brengt. Na een x aantal minuten moet deze weer terug gaan naar de gedimde stand... Nu regelt dat de PIR (bewegingsmelder) zelf... Kan de Homewizard dat ook zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorh
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 16:04
Ik heb het al eerder gevraagd, maar gaat homewizard nog zigbee ondersteunen ?
Op kickstarter is een project gaande met een apparaat welke zeer gelijke functies ondersteund als homewizard, namelijk SmartThings (http://www.kickstarter.co...s-make-your-world-smarter), deze ondersteund o.a.: SmartThings Packs will support a variety of connectivity methods, including Ethernet, cellular, Zigbee, Z-wave, and Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

@elles.ramon & @dressie
Dat is niet zo heel moeilijk,
men neme een dimmer, lamp , maakt een paar scènes met die dimmer, waarbij het % steeds hoger gezet word in de scène, en hangt dan een timer aan de scène.
(want helaas kan je aan een dimmer zelf geen % aangeven bij de timer, alleen aan of uit, vandaar deze omweg)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
LoneWolf schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:36:
@elles.ramon & @dressie
Dat is niet zo heel moeilijk,
men neme een dimmer, lamp , maakt een paar scènes met die dimmer, waarbij het % steeds hoger gezet word in de scène, en hangt dan een timer aan de scène.
(want helaas kan je aan een dimmer zelf geen % aangeven bij de timer, alleen aan of uit, vandaar deze omweg)
Thanks! Zeker de moeite waard, ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
..en de nieuwsbrief is weer uit..
http://us4.campaign-archi...d139f07f29c&id=e75254868b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Ervaren er hier meer mensen dat het inloggen sinds de nieuwe firmware en app beroerd langzaam gaat ? duurt vaak nu 10 seconden of langer voor de app beeld geeft.

Nieuwe manier van timers weergeven op de ipad |:( nu scroll je links naar rechts (geen scrolbalk zichtbaar) ipv van boven naar beneden... gebruikt scherm oppervlak is dan nauwelijks beter.

Verder is de webapp ook vernieuwd, met ondersteuning voor de login via homewizard online, maar na ingelogd te zijn moet je dan iedere keer je HW aanklikken, hij loopt niet meer door :(
(en ook hier duurt het hele inloggen lang, je ziet eerst ook het keuze scherm tussen homewizard online of via port forwarding, waarna hij wel doorgaat naar de keuze voor je hw, maar daar dus blijft staan tot je dat aanklikt)

Ook moest ik alle favorieten en sortering weer opnieuw doen, jammer dat dat niet bewaard blijft.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag de elro rookmelders gekoppeld, werkt goed. Ik vraag mij alleen af hoe ik het kan regelen dat als er een rook allarm is vervolgens de lichten aan gaan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:50:
vandaag de elro rookmelders gekoppeld, werkt goed. Ik vraag mij alleen af hoe ik het kan regelen dat als er een rook allarm is vervolgens de lichten aan gaan etc.
Dat zit er (nog) niet in. Tijdens de opendag hebben wij dit gevraagd, maar het schijnt erg lastig te zijn omdat de rookmelder behoorlijk de frequentie "spammed" met als gevolg dat de HomeWizard er niet doorheen kan komen met het signaal om de verlichting te sturen. Wellicht vinden ze hier nog een oplossing voor. Je zou, om het te kunnen testen, de code van de rookmelder als switch toevoegen in een scene..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik nu een poosje homewizard.
Echt super..
Ook leuk om mee te experimenteren.
Zou alleen nog graag de cv willen bedienen en instellen via de homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:50:
Ik had de rookmelders al hangen en kon deze vandaag ook koppelen. Werkt goed. Ook testen van de melders via de telefoon gaat goed.
Ook ik kan echter nergens een optie vinden om de rookmeldersensor te gebruiken in bijvoorbeeld actions om een scene te starten (alle lichten aan bijvoorbeeld). Ik kan me toch niet voorstellen dat men dat over het hoofd heeft gezien. Toch?

Hiernaast ben ik toch ook een beetje teleurgesteld dat dit het enige is dat in deze update zit. Een relatieve kleine wijziging zoals 'sunset' kunnen instellen als conditie bij actions had ik toch wel verwacht.

Ik merk dat ik enerzijds heel enthousiast ben over wat er allemaal al kan en anderzijds eigenlijk vind dat de nieuwe mogelijkheden lang duren.

Zo wil ik ook graag dat de thermostaatkranen die in Engeland te krijgen zijn van kaku in Nederland te krijgen zijn. Lijkt me heel handig dat je per kamer een klok kan instellen.

En omdat HW niet vertelt waar aan gewerkt wordt zit je steeds met het dilemma om te wachten of om meerdere apparaten te kopen zoals de Honeywell centrale thermostaat met bijbehorende thermostaatkranen.

P.s. ik zag dat tijdens het typen er al antwoord van dressie was gegeven op de actions via de rookmelder.
Ik heb geprobeerd de melder als switch of als sensor toe te voegen, maar dat werkt niet helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door Anjos op 08-11-2012 21:25 . Reden: p.s. erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempert
Smarty77 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:16:
[...]

Waar stel jij die timer van een minuut in dan... Ik kan bij actions alleen start instellen en welke scène maar niet wanneer de scène weer moet herstellen naar de vorige instelling....

Ik heb namelijk mijn oprit lampen standaard na zonsondergang op een gedimde stand staan, bij een beweging moet er dus een scène actief worden die de lampen naar volle sterkte brengt. Na een x aantal minuten moet deze weer terug gaan naar de gedimde stand... Nu regelt dat de PIR (bewegingsmelder) zelf... Kan de Homewizard dat ook zelf doen?
Bij 'Actions', dan 'Perfrom Action' en dan de instellingen. Ik geef dan bij 'Perform on' aan welke switch moet reageren, bij 'Action' wat deze moet doen. In mijn geval 'Turn On'. Bij 'Turn off after' heb ik '1 minute' ingesteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Anjos schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:14:
[...]

Zo wil ik ook graag dat de thermostaatkranen die in Engeland te krijgen zijn van kaku in Nederland te krijgen zijn. Lijkt me heel handig dat je per kamer een klok kan instellen.
Waar heb je deze gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die geinteresseerd zijn. Binnenkort komt er een update van de homesense applicatie in de windows store. Alleen nog even werken aan het splashscherm en hij kan naar Microsoft. In deze nieuwe versie is het volgende gewijzigd:

- Energymeters bekijken
- Sensoren status bekijken
- Je kunt nu ook de tile breed maken zodat je de temperatuur goed af kunt lezen op de tile

Hij is ook getest op een Microsoft surface en ook daar werkt hij prima. App werkt ook prima met de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
visie schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:46:
[...]

Waar heb je deze gevonden?
http://jsjs.gostorego.com/heating-8.html
Als je goed kijkt zie je dat de Wifi link van dit merk gelijk is (aan de buitenkant) aan de besturing van kaku.

Alternatief in Nederland zou het EVOhome systeem van Honeywel zijn. Maar dat zou dan een los systeem zijn naast HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dressie schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:05:
[...]

Dat zit er (nog) niet in. Tijdens de opendag hebben wij dit gevraagd, maar het schijnt erg lastig te zijn omdat de rookmelder behoorlijk de frequentie "spammed" met als gevolg dat de HomeWizard er niet doorheen kan komen met het signaal om de verlichting te sturen. Wellicht vinden ze hier nog een oplossing voor. Je zou, om het te kunnen testen, de code van de rookmelder als switch toevoegen in een scene..
Bovenstaande zal ik in het weekend gaan testen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 30-08 10:46
Rempert schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:22:
[...]

Bij 'Actions', dan 'Perfrom Action' en dan de instellingen. Ik geef dan bij 'Perform on' aan welke switch moet reageren, bij 'Action' wat deze moet doen. In mijn geval 'Turn On'. Bij 'Turn off after' heb ik '1 minute' ingesteld....
Maar dat is de grap dus... Hij moet niet Off maar hij moet terug naar een dimstand... En dan maakt het mij niet uit of hij de vorige stand heeft onthouden of dat ik zelf bij de action een dimstand meegeef... Maar volgens mij is dat niet mogelijk en dat is jammer.... Op deze manier kun je sfeerverlichting niet combineren met functionele verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosakopter
Ik heb een idee om met de Homewizard mijn Nefit ketel te sturen:
Als thermostaat heb ik de Moduline 30. Deze heeft een grote draaiknop (potmeter) die in principe 2 standen kent:
- helemaal naar beneden = volg schakelprogramma
- met de klok mee = manueel instellen van de gewenste temp.

Ik heb zojuist getest en als je de onderste 2 kontaktpunten van de potmeter kortsluit, dan activeert hij het schakelprogramma! EDIT: dit waren de verkeerde aansluitpunten. het moet zijn: rechtsonder en rechtsboven, dan werkt het! Zie deze foto voor uitleg (negeer de grijze draadjes)...

Het idee is dus als volgt:

Voorbereiding:
Zet de grote draaiknop (potmeter) altijd manueel op bv. 19 graden.
Maak het schakelprogramma van de Moduline leeg en zorg dat deze altijd op ECO staat (nachttemp).
Aansturing:
Wijzig een standaard KAKU switch zodat deze een relais aanstuurt. Sluit het verbreekcontact parallel over eerder genoemde 2 aansluitingen.
Werking:
Als je via de HW dit relais activeert (ON) dan valt verbreek-contact af en is de potmeter actief, en ketel brengt kamer op 19 graden (manueel te wijzigen).
Als je via de HW dit relais deactiveert (OFF) dan overbrugt het verbreekcontact de potmeter en is het schakelprogramma actief (dat altijd op nachttemp ECO staat).

Voordeel: je hoeft niks aan de ketel te wijzigen en je maakt gebruik van de modulerende eigenschappen van de Moduline30. Op het display is altijd duidelijk in welke stand de thermostaat is (manueel of programma).
Daarnaast is 's avonds (als ketel brandt) heel eenvoudig de temperatuur aan te passen met de grote draaiknop. Wife Acceptance Factor lijkt me redelijk hoog.

Iemand zin om mee te knutselen dit weekend :) Het werkt al !

[ Voor 10% gewijzigd door Mosakopter op 15-11-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zie weinig nut in het extra aansturen van een klokthermostaat die al zelfstandig zijn werk doet.
Die ene keer dat je vroeger of later thuis komt bevries je niet direct volgens mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosakopter
Speedy-Andre schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:41:
Ik zie weinig nut in het extra aansturen van een klokthermostaat die al zelfstandig zijn werk doet.
Die ene keer dat je vroeger of later thuis komt bevries je niet direct volgens mij :p
Klopt, ik zie het meer als een test. Overigens komt het regelmatig voor dat we uit huis zijn, maar vergeten het schakelprogramma tijdelijk uit te zetten. Nu kan ik het met mijn iPhone van afstand regelen... Ook andersom: als je een weekendje weg bent kun je een half uur voor thuiskomst met je iPhone de kachel alvast aanzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:06
Met de nieuwe firmware heb ik de Homewizard nu ook via homewizardonline aangemeld.
Wat ik daarin eigenlijk nog mis is dat ik vanaf iedere willekeurige pc bij de webpagina van de Homewizard kan zoals ik dat intern in mijn netwerk thuis kan.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempert
Smarty77 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:04:
[...]

Maar dat is de grap dus... Hij moet niet Off maar hij moet terug naar een dimstand... En dan maakt het mij niet uit of hij de vorige stand heeft onthouden of dat ik zelf bij de action een dimstand meegeef... Maar volgens mij is dat niet mogelijk en dat is jammer.... Op deze manier kun je sfeerverlichting niet combineren met functionele verlichting.
Aha, ja niet goed gelezen... je hebt gelijk...sorry. Dat is inderdaad (nog) een probleem. Ik ben de brongegevens met betrekking tot actions nog aan het uitlezen en misschien kan ik hier uits uithalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 13:36
rimave schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:23:
Met de nieuwe firmware heb ik de Homewizard nu ook via homewizardonline aangemeld.
Wat ik daarin eigenlijk nog mis is dat ik vanaf iedere willekeurige pc bij de webpagina van de Homewizard kan zoals ik dat intern in mijn netwerk thuis kan.
Dit werkt via app.homewizard.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Razorh schreef op donderdag 08 november 2012 @ 14:34:
Ik heb het al eerder gevraagd, maar gaat homewizard nog zigbee ondersteunen ?
Op kickstarter is een project gaande met een apparaat welke zeer gelijke functies ondersteund als homewizard, namelijk SmartThings (http://www.kickstarter.co...s-make-your-world-smarter), deze ondersteund o.a.: SmartThings Packs will support a variety of connectivity methods, including Ethernet, cellular, Zigbee, Z-wave, and Bluetooth
Wow, wat zij doen is precies wat ik Homewizzard adviseerde: ervoor zorgen dat je een open platform bent zodat heel veel anderen meehelpen met de ontwikkeling, zowel op software als hardware-gebied. Ze gebruiken zigbee en z-wave wat open standaards itt. tot het Nederlandse KaKu. Daarnaast maken ze ook zelf sensors en leveren chips en zijn dus niet zo afhankelijk van hardwareleveranciers als Homewizzrrd.
Als je ziet dat zij met kickstarter al 1.2 mio dollar hebben opgehaald en partneren met veel verschillende partijen denk ik dat Homewizzard snel voorbijgestreefd gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bikermouse schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:47:
[...]

Wow, wat zij doen is precies wat ik Homewizzard adviseerde: ervoor zorgen dat je een open platform bent zodat heel veel anderen meehelpen met de ontwikkeling, zowel op software als hardware-gebied. Ze gebruiken zigbee en z-wave wat open standaards itt. tot het Nederlandse KaKu. Daarnaast maken ze ook zelf sensors en leveren chips en zijn dus niet zo afhankelijk van hardwareleveranciers als Homewizzrrd.
Als je ziet dat zij met kickstarter al 1.2 mio dollar hebben opgehaald en partneren met veel verschillende partijen denk ik dat Homewizzard snel voorbijgestreefd gaat worden...
Nou ik denk niet dat homewizard ooit een echt open platform zal worden. Ik heb de homesense applicatie gemaakt en daarbij kreeg ik mail van homewizard dat ik geen naam en logos mocht gebruiken omdat ze een bepaalde kwalliteitsstandaard hebben waar ik, naar hun mening, niet aan voldeed. Ze wilde wel de samenwerking aangaan maar nadat ik daar op gereageerd had (wat positief was overigens ;-)) heb ik geen enkele reactie meer gehad. Ook de manier waarop ze met feedback van de "community" omgaan wijst er niet op dat ze open staan voor andere ideeen/implementaties.

Het zou ze wel enorm helpen denk ik wanneer ze meer een open platform zouden zijn. Zo zou de ondersteuning voor functionaliteit binnen windows8 makkelijker zijn (live tiles) en zouden ze wellicht eindelijk een oplossing hebben voor de problemen met de somfy schermen en het problem dat wanneer er meerdere regenmeteres in de buurt staan dat je dan verkeerde meetwaarden krijgt. Dat zou homewizard wel veel meer potentie geven naar mij mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01-2023
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:11:
[...]

Nou ik denk niet dat homewizard ooit een echt open platform zal worden. Ik heb de homesense applicatie gemaakt en daarbij kreeg ik mail van homewizard dat ik geen naam en logos mocht gebruiken omdat ze een bepaalde kwalliteitsstandaard hebben waar ik, naar hun mening, niet aan voldeed. Ze wilde wel de samenwerking aangaan maar nadat ik daar op gereageerd had (wat positief was overigens ;-)) heb ik geen enkele reactie meer gehad. Ook de manier waarop ze met feedback van de "community" omgaan wijst er niet op dat ze open staan voor andere ideeen/implementaties.

Het zou ze wel enorm helpen denk ik wanneer ze meer een open platform zouden zijn. Zo zou de ondersteuning voor functionaliteit binnen windows8 makkelijker zijn (live tiles) en zouden ze wellicht eindelijk een oplossing hebben voor de problemen met de somfy schermen en het problem dat wanneer er meerdere regenmeteres in de buurt staan dat je dan verkeerde meetwaarden krijgt. Dat zou homewizard wel veel meer potentie geven naar mij mening.
Inderdaad met je eens dat het bedrijf HomeWizard erg gesloten is jammer genoeg.
Ze lijken erg open met hun open dagen, maar dat is eigenlijk meer voor feedback.
Zodra de opendag voorbij is, lijken ook de deuren weer dicht te zijn wat betreft feedback.

Ook de klantenservice, in elk geval via e-mail, is vaak kortaf is me al opgevallen.

Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

underground_man schreef op maandag 12 november 2012 @ 08:19:
[...]

Inderdaad met je eens dat het bedrijf HomeWizard erg gesloten is jammer genoeg.
Ze lijken erg open met hun open dagen, maar dat is eigenlijk meer voor feedback.
Zodra de opendag voorbij is, lijken ook de deuren weer dicht te zijn wat betreft feedback.

Ook de klantenservice, in elk geval via e-mail, is vaak kortaf is me al opgevallen.

Erg jammer.
Jongens, jongens, wel even reëel blijven natuurlijk. Kijk eens wat een groei de HomeWizard heeft doorgemaakt in slechts 1 jaar tijd. Kijk eens welke opties er allemaal zijn bijgekomen na input van gebruikers. Kijk ook eens naar de stabiliteit die veel betrouwbaarder is geworden! Ik heb persoonlijk 3 x mail contact gehad en nog nooit eerder was er een bedrijf dat mij zo snel antwoord gaf op mijn vragen.

Ik deel dan ook als tevreden gebruiker niet jullie mening. Natuurlijk alles kan beter sneller en uitgebreider met ondersteuning voor alle remote apparatuur die er bestaat, het gevolg zal dan een drastische prijsverhoging inhouden en dat is nu net de kracht van de HomeWizard om ook voor de kleinere beurs een thuisautomatisering op te zetten.

HomeWizard vooral zo doorgaan! ;)

p.s. ik verheug me al op de ip-camera's in jullie programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 08:56:
[...]

Jongens, jongens, wel even reëel blijven natuurlijk. Kijk eens wat een groei de HomeWizard heeft doorgemaakt in slechts 1 jaar tijd. Kijk eens welke opties er allemaal zijn bijgekomen na input van gebruikers. Kijk ook eens naar de stabiliteit die veel betrouwbaarder is geworden! Ik heb persoonlijk 3 x mail contact gehad en nog nooit eerder was er een bedrijf dat mij zo snel antwoord gaf op mijn vragen.

Ik deel dan ook als tevreden gebruiker niet jullie mening. Natuurlijk alles kan beter sneller en uitgebreider met ondersteuning voor alle remote apparatuur die er bestaat, het gevolg zal dan een drastische prijsverhoging inhouden en dat is nu net de kracht van de HomeWizard om ook voor de kleinere beurs een thuisautomatisering op te zetten.

HomeWizard vooral zo doorgaan! ;)
Mijn reactie was zeker niet bedoeld als uiting van ontevredenheid. Ik heb het product gekocht zoals het was en het is inderdaad behoorlijk verbeterd in relatief korte tijd. Ook die keren dat ik met ze gemaild heb was de reactie prima. Ik draag Homewizzard als Nederlands bedrijfje dan ook een warm hart toe.
Om die reden had ik dan ook de mijn opmerkingen geplaatst: ik zou graag zien dat ze er over 2 jaar nog zijn (en ikzelf dan een product heb wat nog beter is geworden). Dat kan volgens mij alleen maar als ze heel veel units en/of diensten gaan verkopen. Het product is immers zo goedkoop daar moet je er heel veel van verkopen om nog wat geld over te houden om verder te ontwikkelen.

Dat gaat ze m.i. niet lukken op eigen houtje. Dus of het moet in iedere bouwmarkt bij de KaKu spullen in het schap komen (maar daar lijkt me het net te complex en te high-end voor), óf het moet meeverkocht worden in oplossingen van en door andere retailers in combinatie met hun domotica-achtige producten.

Om dat laatste mogelijk te maken moet het én veel andere producten gaan ondersteunen én de leveranciers van die producten moeten er baat bij hebben en de mogelijkheid om daar mooie oplossingen mee te maken. En dan liefst nog internationaal als je echt volumes wilt hebben.

Dat kun je natuurlijk allemaal zelf gaan doen (zoals Homewizzard dat tot nu toe doet), maar ik kan me niet voorstellen dat ze genoeg verdienen om dat lang vol te houden.

Hoe anders dan dat andere KickStarter project dat gewoon 1.2 milioen dollar heeft opgehaald, ook nog maar een product te hoeven leveren. Puur door gebruik te maken van de massa zowel voor funding als voor komende ontwikkelingen (app-bouwers, hardwareleveranciers etc.), vooral door de belofte een product te maken dat "open" is. Vandaar mijn suggestie aan Homewizzard om hier naar te kijken voordat het geld op is en wij met een leuk platformje zitten dat het net niet geworden is....

Dus Homewizzard, vooral doorgaan, maar net iets anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het gaat dus niet om de Homewizard maar om de Homewizzard :?
Op zich vind ik het prima dat alles in eigen hand wordt gehouden, dan hoef je bij problemen niet te wachten tot een derde eens tijd maakt om iets op te lossen.
Dat spul in de Usa is grappig maar het gaat pas werken als de verkrijgbaarheid zo goed is als bijv. Kaku hier.
Ik ben benieuwd naar de opzet van de ip camera's, hopelijk is dat zo goed als bijv. Synology in z'n nas heeft, dus geschikt te maken voor alle bestaande merken en niet gebonden aan een paar merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zijn Somfy zonwering al werkend met de HW?

Ik zet de afstandsb in leermodus, maar de homwizard doet niet veel..
Hij pakt wel een code op, maar vervolgens reageert het zonnescherm niet op de homewizard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 19:16:
Iemand zijn Somfy zonwering al werkend met de HW?

Ik zet de afstandsb in leermodus, maar de homwizard doet niet veel..
Hij pakt wel een code op, maar vervolgens reageert het zonnescherm niet op de homewizard..
Heb gordijnen en zonwering met somfy draaien op HW. Gaat prima, alleen bereik is erg beperkt.
Een oorzaak van je probleem kan zijn dat er al 3 zenders in de zonwering zijn geprogrammeerd en dat is het maximum. Bijv. 2 handbedieningen plus een automaatbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Somfy scherm, maar die doet nog helemaal niet.

Dit is een bekend probleem bij HW en ze zijn er druk mee bezig. Schijnt lastig te zijn om op te lossen, maar ze weten wel waar het nu zit. Er komt een update, maar ze weten nog niet precies wanneer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:29
Sinds de laatste update lijkt het rf bereik en stuk minder geworden, mijn tuinlampen gaan niet meer aan (kaku schakelaar hangt in de schuur achter devtuin zo'n 15meter) terwijl met de vorige twee firmwares ze netjes aan en uit gingen nu moet ik met de losse kaku afst.bediening het weerhandmatig doen.

Herkennen meer mensen deze vermindere performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:40
@Wingie, ik kan je dat dit weekend waarschijnlijk wel vertellen, dan gooi ik ook een kaku schakelaar in het tuinhuis ;-) Je kan altijd nog een "verlenger" aanschaffen (http://www.homeautomation-shop.nl/kaku/aex-701.html).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:37
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:38:

Dit is een bekend probleem bij HW en ze zijn er druk mee bezig. Schijnt lastig te zijn om op te lossen, maar ze weten wel waar het nu zit. Er komt een update, maar ze weten nog niet precies wanneer....
Bij mij doet het Somfy scherm ook helemaal niks. Opnieuw inleren helpt ook niks.
Hij heeft met de vorige firmware 1x gereageerd toen ik een nieuwe code stuurde maar daarna helemaal niks meer.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb vanaf het begin 3 Somfy apparaten werkend.
Hier is wifi meer het probleem, bijv. wel contact via de web app maar niet via Android apps in hetzelfde wifi netwerk.
Soms lukt het een tijd als ik via HWonline verbinding maak.
Ik ga de HW nog eens via usb opnieuw configureren, dat was nog niet eerder nodig :/

Verwijderd

Wingie schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:40:
Sinds de laatste update lijkt het rf bereik en stuk minder geworden, mijn tuinlampen gaan niet meer aan (kaku schakelaar hangt in de schuur achter devtuin zo'n 15meter) terwijl met de vorige twee firmwares ze netjes aan en uit gingen nu moet ik met de losse kaku afst.bediening het weerhandmatig doen.

Yep zelfde probleem hier. Soms gaat het licht bij de voordeur wel uit soms niet. Niet lekker inderdaad. Sinds de laatste reboot lijkt het probleem minder maar helemaal weg is het niet. Daarnaast is bij mij ook 2 keer 's-nachts het licht "plotseling" aan gegaan. Beetje wazig maar het is niet stabieler geworden met de laatste updat

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:38:

Die update zit er al sinds vorig jaar aan te komen ;-) We houden goede moed!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:40
Wingie schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:40:

Ik heb het getest. Zitten een stuk of 4 - 5 muren tussen en ca. 15 tot max 20 meter vanaf de HW en het werkt hier gewoon.
Maar worden die kaku signalen niet gewoon versterkt door de dichtstbijzijnde schakelaar?
Pagina: 1 ... 14 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.